om de mensen te controleren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
Controle op bewegingen van mensen en geldklopperij.quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
vast niet en anders duurt het maanden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:30 schreef jaren80 het volgende:
OV studentenkaart kwijt, inmiddels een nieuwe aangevraagd maar ik moet wel voor een week zelf de reiskosten gaan betalen. Hetgeen wat mijn schuld is natuurlijk.
Maar zijn er mogelijkheden om dat te declareren?
Binnen 7 dagen zeiden ze aan de telefoon.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
vast niet en anders duurt het maanden.
alleen de laatste 10 transacties kan je dan uitdraaien bij een automaat. Niet via internet.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:21 schreef Cue_ het volgende:
Een vraagje over de ov-chipkaart.
Een collega van mij moet nu voor de baas gaan reizen naar Utrecht en daar ook stukjes met de bus doen. Aangezien voor de bus alleen nog maar mogelijk is met de Chipkaart (nouja, of heeel veel geld neertellen) moet hij dus een chipkaart aanschaffen (deze is niet via het werk beschikbaar).
Is het mogelijk om van een anonieme kaart een transactieoverzicht te draaien? Of zijn er hier ervaringen mee?
Is dit gewoon via de kaartjesautomaat van de NS.. en dat is dus echt alle transacties die gedaan zijn incl bus en tram enzo?quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:23 schreef macca728 het volgende:
alleen de laatste 10 transacties kan je dan uitdraaien bij een automaat. Niet via internet.
ja via automaat NS of van busvervoerder, maar alleen de laatste 10 transacties he ook van bus en tram en elke keer in en uitchecken telt elke keer als 1 transactie.quote:Op donderdag 7 juni 2012 13:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is dit gewoon via de kaartjesautomaat van de NS.. en dat is dus echt alle transacties die gedaan zijn incl bus en tram enzo?
Hij gaat die van z'n zoon gebruiken die een anonieme heeft. En tis alleen voor volgende week, verder reist hij zelden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
Waarom wil hij overigens een anonieme kaart als hij hem alleen voor de zaak zou gebruiken ? Die aanschaffen is duurder dan een kaart op naam & privacy is geen issue omdat het zakelijk is.
Ik ga er daarnaast van uit - maar dat kan ik mis hebben - dat het kaartnummer op de uitdraai staat. Als hij deze reiskosten dus declareert is ook een anonieme kaart meteen aan zijn naam gekoppeld.
Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Het viel me laatst op dat ik verschillende tarieven betaal per bus bij Connexxion. De standaardprijs is ¤1.23 voor mijn rit en dit wordt in de meeste gevallen ook afgeschreven. Echter, wanneer de bus er langer over doet (bijvoorbeeld in de spits) dan schrijft ie meer af. Vanmiddag had de bus toevallig alle stoplichten mee en betaalde ik 99 cent. In de meeste gevallen is het echter altijd meer dan die ¤1.23.
Dit is toch vreemd aangezien je betaalt per kilometer en het dus niet uit zou moeten maken hoe lang de bus daar over doet? Ik heb daar immers geen invloed op (zou helemaal mooi zijn als de NS dit zou hanteren). Of heb ik het verkeerd begrepen?
Bus rijdt altijd dezelfde route inderdaad. Dan ga ik maar eens de registraties nalopen van het weekend.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.
Anders moet je eens informeren bij Connexxion hoe dat mogelijk is.
Eerst moeten we alles decentraliseren van de vervoerder tot de kaartautomaat, nu moet alles maar weer centraliseren omdat ze onderling er niet uitkomenquote:
Hoezo moet het in het principe gelijk zijn? De weg staat wagenwijd open voor gedifferentieerde tarieven op welke tijd je gebruik maakt van de dienst.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.
Anders moet je eens informeren bij Connexxion hoe dat mogelijk is.
rijden er al bussen met spitstarieven dan ? Ik ga altijd met dezelfde bus dezelfde route op verschillende tijden en de prijs blijft gelijk. Als je met een andere vervoerder zal gaan zal dat wel afwijken ja, maar met dezelfde vervoerder moet dezelfde afstand gelijke prijs zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoezo moet het in het principe gelijk zijn? De weg staat wagenwijd open voor gedifferentieerde tarieven op welke tijd je gebruik maakt van de dienst.
Dat niemand, helemaal niemand, op een gegeven moment weet wat een reis kost of gaat kosten, ach, een kniesoor die daar op let.
Niet dat ik direct weet, maar ze zijn er vast wel.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
rijden er al bussen met spitstarieven dan ?
Das het leuke, dat hoeft helemaal niet meer. Iedere vervoerder mag lekker zelf bepalen wat ie wanneer rekent en aan wie. En hoeft daar helemaal niet open over te zijn, als het maar ergens op de meest schimmige plaats denkbaar vermeld staat.quote:Als je met een andere vervoerder zal gaan zal dat wel afwijken ja, maar met dezelfde vervoerder moet dezelfde afstand gelijke prijs zijn.
onzin. tarieven worden door de concessiehouder bepaald.quote:Das het leuke, dat hoeft helemaal niet meer. Iedere vervoerder mag lekker zelf bepalen wat ie wanneer rekent en aan wie. En hoeft daar helemaal niet open over te zijn, als het maar ergens op de meest schimmige plaats denkbaar vermeld staat.
maar niemand weet hoe of wat. Vroeger was het tarief duidelijk, paar strippen, nu weet je niet van te voren wat je moet betalen. Of wat de goedkoopste optie is.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:39 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
onzin. tarieven worden door de concessiehouder bepaald.
oh ok, grappig dat die woordvoerder benadrukt dat het reizen buiten de spits juist goedkoper wordt terwijl het tarief buiten de spits gelijk blijft (10 cent) en in de spits verhoogd wordt (12,5 cent)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Niet dat ik direct weet, maar ze zijn er vast wel.
Hier bijvoorbeeld: http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article7352576.ece
quote:Buiten de spits met de trein wordt lucratief
De spoorvervoerders willen met een proef testen of reizigers tegen betaling de trein tijdens daluren willen nemen in plaats van tijdens de spits zo meldt Het Financieele Dagblad.
Met een betere spreiding van de reizigers zou het treinmaterieel veel efficiënter kunnen worden benut. De NS, Syntus en Veolia beginnen daarom in september met een grootschalige proef van vier maanden, waarbij reizen buiten de spits wordt gepromoot door reizigers daarvoor te betalen.
Verdiensten werkgever
3000 jaartrajectkaarthouders krijgen per keer dat ze de spits mijden een bedrag van ¤ 3 tot ¤ 7, afhankelijk van de afstand die ze afleggen. Volgens het FD kunnen de verdiensten voor de hele proefperiode oplopen tot zo’n ¤ 600. “De werkgever moet er natuurlijk wel mee akkoord gaan dat deelnemers later op hun werk verschijnen, of eerder de deur achter zich dichttrekken. Instemming van de werkgever is eens temeer nodig, omdat hij vaak de trajectkaart betaalt,” aldus een woordvoerder van de NS.
De proef wordt begin 2013 geëvalueerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |