abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112526213
Zit ik weer te wachetn tot de RET mijn geld is terugstort, nadat het is misgegaan in hun bus.

Ze hebben al mijn gegevens en ik wacht al weer 5 weken. Ook op emails geen reactie.

Wat zijn ze daar aan het doen man.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:32:50 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_112540310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:37 schreef macca728 het volgende:
Wat zijn ze daar aan het doen man.
Rentenieren.
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:55:03 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112546404
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_112548308
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom heeft de overheid het OV geholpen aan dit dure (duur voor de klant) systeem met gemeenschapsgelden. Zo is het gegaan toch?
om de mensen te controleren.
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:40:16 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_112556099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:55 schreef Schenkstroop het volgende:
Controle op bewegingen van mensen en geldklopperij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:30:00 #231
376790 jaren80
PHPgeenstijl
pi_112557063
OV studentenkaart kwijt, inmiddels een nieuwe aangevraagd maar ik moet wel voor een week zelf de reiskosten gaan betalen. Hetgeen wat mijn schuld is natuurlijk.

Maar zijn er mogelijkheden om dat te declareren?
pi_112557780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:30 schreef jaren80 het volgende:
OV studentenkaart kwijt, inmiddels een nieuwe aangevraagd maar ik moet wel voor een week zelf de reiskosten gaan betalen. Hetgeen wat mijn schuld is natuurlijk.

Maar zijn er mogelijkheden om dat te declareren?
vast niet en anders duurt het maanden.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:24:03 #233
376790 jaren80
PHPgeenstijl
pi_112558444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

vast niet en anders duurt het maanden.
Binnen 7 dagen zeiden ze aan de telefoon.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:21:02 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112564750
Een vraagje over de ov-chipkaart.
Een collega van mij moet nu voor de baas gaan reizen naar Utrecht en daar ook stukjes met de bus doen. Aangezien voor de bus alleen nog maar mogelijk is met de Chipkaart (nouja, of heeel veel geld neertellen) moet hij dus een chipkaart aanschaffen (deze is niet via het werk beschikbaar).

Is het mogelijk om van een anonieme kaart een transactieoverzicht te draaien? Of zijn er hier ervaringen mee?
pi_112564857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:21 schreef Cue_ het volgende:
Een vraagje over de ov-chipkaart.
Een collega van mij moet nu voor de baas gaan reizen naar Utrecht en daar ook stukjes met de bus doen. Aangezien voor de bus alleen nog maar mogelijk is met de Chipkaart (nouja, of heeel veel geld neertellen) moet hij dus een chipkaart aanschaffen (deze is niet via het werk beschikbaar).

Is het mogelijk om van een anonieme kaart een transactieoverzicht te draaien? Of zijn er hier ervaringen mee?
alleen de laatste 10 transacties kan je dan uitdraaien bij een automaat. Niet via internet.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:26:13 #236
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112564958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:23 schreef macca728 het volgende:
alleen de laatste 10 transacties kan je dan uitdraaien bij een automaat. Niet via internet.
Is dit gewoon via de kaartjesautomaat van de NS.. en dat is dus echt alle transacties die gedaan zijn incl bus en tram enzo?
pi_112571899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is dit gewoon via de kaartjesautomaat van de NS.. en dat is dus echt alle transacties die gedaan zijn incl bus en tram enzo?
ja via automaat NS of van busvervoerder, maar alleen de laatste 10 transacties he ook van bus en tram en elke keer in en uitchecken telt elke keer als 1 transactie.
pi_112576129
Waarom wil hij overigens een anonieme kaart als hij hem alleen voor de zaak zou gebruiken ? Die aanschaffen is duurder dan een kaart op naam & privacy is geen issue omdat het zakelijk is.

Ik ga er daarnaast van uit - maar dat kan ik mis hebben - dat het kaartnummer op de uitdraai staat. Als hij deze reiskosten dus declareert is ook een anonieme kaart meteen aan zijn naam gekoppeld.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 01:20:45 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_112597212
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
Waarom wil hij overigens een anonieme kaart als hij hem alleen voor de zaak zou gebruiken ? Die aanschaffen is duurder dan een kaart op naam & privacy is geen issue omdat het zakelijk is.

Ik ga er daarnaast van uit - maar dat kan ik mis hebben - dat het kaartnummer op de uitdraai staat. Als hij deze reiskosten dus declareert is ook een anonieme kaart meteen aan zijn naam gekoppeld.
Hij gaat die van z'n zoon gebruiken die een anonieme heeft. En tis alleen voor volgende week, verder reist hij zelden.
Het is meer dat hij gewoon een kaart nodig heeft maandag en dus een persoonlijke niet gaat werken want duurt 3 weken ofzo (dacht ik) in ieder geval is nu niet meer te doen. En hij dus die van z'n zoon wou gebruiken, een anonieme. Maar het was even de vraag of je wel ergens die transacties zou kunnen zien ivm declaratie ervan. Blijkt dus gewoon via de automaten uit te printen, helemaal goed :)
pi_112948178
Het viel me laatst op dat ik verschillende tarieven betaal per bus bij Connexxion. De standaardprijs is ¤1.23 voor mijn rit en dit wordt in de meeste gevallen ook afgeschreven. Echter, wanneer de bus er langer over doet (bijvoorbeeld in de spits) dan schrijft ie meer af. Vanmiddag had de bus toevallig alle stoplichten mee en betaalde ik 99 cent. In de meeste gevallen is het echter altijd meer dan die ¤1.23.

Dit is toch vreemd aangezien je betaalt per kilometer en het dus niet uit zou moeten maken hoe lang de bus daar over doet? Ik heb daar immers geen invloed op (zou helemaal mooi zijn als de NS dit zou hanteren :') ). Of heb ik het verkeerd begrepen?
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_112949387
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Het viel me laatst op dat ik verschillende tarieven betaal per bus bij Connexxion. De standaardprijs is ¤1.23 voor mijn rit en dit wordt in de meeste gevallen ook afgeschreven. Echter, wanneer de bus er langer over doet (bijvoorbeeld in de spits) dan schrijft ie meer af. Vanmiddag had de bus toevallig alle stoplichten mee en betaalde ik 99 cent. In de meeste gevallen is het echter altijd meer dan die ¤1.23.

Dit is toch vreemd aangezien je betaalt per kilometer en het dus niet uit zou moeten maken hoe lang de bus daar over doet? Ik heb daar immers geen invloed op (zou helemaal mooi zijn als de NS dit zou hanteren :') ). Of heb ik het verkeerd begrepen?
Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.

Anders moet je eens informeren bij Connexxion hoe dat mogelijk is.
pi_112949678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat moet niet uitmaken. Rijdt je bus dezelfde route ? Dan moet het in principe gelijk zijn al zijn er wel wat kleine afwijkingen mogelijk als de kaartlezer een andere halte "leest". Dat is wel mogelijk, maar dan moet je het wel kunnen zien op internet als je je kaart geregistreerd hebt.

Bus rijdt altijd dezelfde route inderdaad. Dan ga ik maar eens de registraties nalopen van het weekend.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_112954542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 16:41 schreef Aether het volgende:

[..]

Eerst moeten we alles decentraliseren van de vervoerder tot de kaartautomaat, nu moet alles maar weer centraliseren omdat ze onderling er niet uitkomen :'). Ik heb nu mijn 3e ov-chipkaart in 2 jaar tijd, alle drie zijn ze persoonlijk en alle drie werken ze nog :'). Ik krijg alleen bij ieder nieuw abonnement een nieuwe kaart...
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:55:44 #244
39333 Zelva
pi_112955017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoezo moet het in het principe gelijk zijn? De weg staat wagenwijd open voor gedifferentieerde tarieven op welke tijd je gebruik maakt van de dienst.

Dat niemand, helemaal niemand, op een gegeven moment weet wat een reis kost of gaat kosten, ach, een kniesoor die daar op let.
pi_112959227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoezo moet het in het principe gelijk zijn? De weg staat wagenwijd open voor gedifferentieerde tarieven op welke tijd je gebruik maakt van de dienst.

Dat niemand, helemaal niemand, op een gegeven moment weet wat een reis kost of gaat kosten, ach, een kniesoor die daar op let.
rijden er al bussen met spitstarieven dan ? Ik ga altijd met dezelfde bus dezelfde route op verschillende tijden en de prijs blijft gelijk. Als je met een andere vervoerder zal gaan zal dat wel afwijken ja, maar met dezelfde vervoerder moet dezelfde afstand gelijke prijs zijn.

Al ben ik wel met je eens dat je niet meer kan vergelijken wat het goedkoopste is, als ik ipv de sneldienst de gewone bus neem moet ik meer betalen voor wat vroeger dezelfde prijs was, echt krom.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:19:47 #246
39333 Zelva
pi_112962950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 02:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

rijden er al bussen met spitstarieven dan ?
Niet dat ik direct weet, maar ze zijn er vast wel.

Hier bijvoorbeeld: http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article7352576.ece

quote:
Als je met een andere vervoerder zal gaan zal dat wel afwijken ja, maar met dezelfde vervoerder moet dezelfde afstand gelijke prijs zijn.
Das het leuke, dat hoeft helemaal niet meer. Iedere vervoerder mag lekker zelf bepalen wat ie wanneer rekent en aan wie. En hoeft daar helemaal niet open over te zijn, als het maar ergens op de meest schimmige plaats denkbaar vermeld staat.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:39:02 #247
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_112963380
quote:
Das het leuke, dat hoeft helemaal niet meer. Iedere vervoerder mag lekker zelf bepalen wat ie wanneer rekent en aan wie. En hoeft daar helemaal niet open over te zijn, als het maar ergens op de meest schimmige plaats denkbaar vermeld staat.
onzin. tarieven worden door de concessiehouder bepaald.
pi_112964020
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:39 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

onzin. tarieven worden door de concessiehouder bepaald.
maar niemand weet hoe of wat. Vroeger was het tarief duidelijk, paar strippen, nu weet je niet van te voren wat je moet betalen. Of wat de goedkoopste optie is.
pi_112964104
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet dat ik direct weet, maar ze zijn er vast wel.

Hier bijvoorbeeld: http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/article7352576.ece

oh ok, grappig dat die woordvoerder benadrukt dat het reizen buiten de spits juist goedkoper wordt terwijl het tarief buiten de spits gelijk blijft (10 cent) en in de spits verhoogd wordt (12,5 cent)

Dan wordt het reizen toch echt duurder, wat niet mocht volgens de overheid.
pi_113428535
quote:
Buiten de spits met de trein wordt lucratief
De spoorvervoerders willen met een proef testen of reizigers tegen betaling de trein tijdens daluren willen nemen in plaats van tijdens de spits zo meldt Het Financieele Dagblad.

Met een betere spreiding van de reizigers zou het treinmaterieel veel efficiënter kunnen worden benut. De NS, Syntus en Veolia beginnen daarom in september met een grootschalige proef van vier maanden, waarbij reizen buiten de spits wordt gepromoot door reizigers daarvoor te betalen.

Verdiensten werkgever
3000 jaartrajectkaarthouders krijgen per keer dat ze de spits mijden een bedrag van ¤ 3 tot ¤ 7, afhankelijk van de afstand die ze afleggen. Volgens het FD kunnen de verdiensten voor de hele proefperiode oplopen tot zo’n ¤ 600. “De werkgever moet er natuurlijk wel mee akkoord gaan dat deelnemers later op hun werk verschijnen, of eerder de deur achter zich dichttrekken. Instemming van de werkgever is eens temeer nodig, omdat hij vaak de trajectkaart betaalt,” aldus een woordvoerder van de NS.

De proef wordt begin 2013 geëvalueerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')