abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2011 @ 11:49:32 #126
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_104961354
Ik ga maar weereens de auto gebruiken tijdens het niet-vrij reizen periode, ze kunnen de tyfus krijgen.
Feyenoord Rotterdam
pi_104961753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:49 schreef macca728 het volgende:
Trouwens je zag het al aankomen met die absurde nieuwe voordeel abonnementen van de NS en het weg laten vallen van de relatief goedkope voordeelurenkaart voor nieuwe klanten.
Vooral die supplementen zijn een slechte zaak. Dat zou betekenen dat ik per maand 140 euro ipv 45 euro ga betalen voor alleen het stadsvervoer (exclusief trein).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_104961909
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:59 schreef Aether het volgende:

[..]

Vooral die supplementen zijn een slechte zaak. Dat zou betekenen dat ik per maand 140 euro ipv 45 euro ga betalen voor alleen het stadsvervoer (exclusief trein).
echt bizar zeg. En dan nog een stuk minder bussen ook, dus misschien nog langer onderweg ook.
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:08:03 #129
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_104964117
Studenten chipkaart kwijt :(. Nu weer wachten op een nieuwe ov-studenten chipkaart. Hopelijk arriveert het snel.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_104983343
Zeg dan dat ie gejat is, dan heb je 'm veeeel sneller
pi_105000904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Studenten chipkaart kwijt :(. Nu weer wachten op een nieuwe ov-studenten chipkaart. Hopelijk arriveert het snel.
Dat is echt balen..
pi_105006361
quote:
Niet gratis reizen op 5 december: OV-acties opgeschort
De acties in het Openbaar Vervoer van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag worden veertien dagen opgeschort. Dat meldt Abvakabo FNV zojuist.

De vakbond wilde demonstreren tegen de bezuinigingen op het OV door in de week van 12 december een hele werkdag de dienstregeling stil te zetten. Op 5 december zouden reizigers gratis kunnen reizen.

Beide acties worden nu opgeschort omdat er volgens de vakbond “voldoende aanknopingspunten” zijn na intensieve gesprekken met de Amsterdamse wethouder Wiebes. Naar aanleiding van die gesprekken is er ook weer overleg met de wethouders in Den Haag en Rotterdam op de agenda gezet. Om de gesprekken een eerlijke kans te geven worden de acties met veertien dagen opgeschort.

Personeel van de stadsvervoerders in de drie grote steden is het niet eens met de geplande verzelfstandiging van de openbaarvervoerbedrijven en de bezuinigingsplannen van het kabinet. Dat wil het OV openbaar aanbesteden en 120 miljoen euro bezuinigen. De acties van de vervoersbedrijven en vakbonden vinden al vrijwel het hele jaar plaats.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 2 december 2011 @ 15:49:00 #133
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105099220
Vandaag saldo afgeschreven terwijl ik reis met studentweekproduct :') :'( :'(.
pi_105099778
quote:
Altijd Vrij en Kids Vrij per direct geldig bij regionale vervoerders
Op 1 augustus introduceerde NS zes nieuwe kortingsproducten. Met de regionale treinvervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia werd aangekondigd dat de abonnementen in 2012 ook bij deze dienstverleners geldig zouden worden. Dat is nu één maand vervroegd voor Kids Vrij en Altijd Vrij.

Per direct zijn deze producten geldig bij de regionale treinvervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De andere kortingsproducten (Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel en Dal Voordeel) volgen begin 2012. Om met een Altijd Vrij of Kids Vrij te kunnen reizen, is het belangrijk dat klanten per vervoerder in- en uitchecken.
pi_105100441
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 16:07 schreef Aether het volgende:

[..]

en het voordeelurenabonnement ? Nog steeds niet geldig zeker ?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 2 december 2011 @ 16:35:28 #136
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_105100679
SporenNetNL twitterde op vrijdag 02-12-2011 om 14:35:18 STUDENTEN LET OP! : Check NIET in bij Syntus Bussen en Treinen. Door een softwarestoring zal je reisproduct niet herkend worden! reageer retweet
pi_105201035
quote:
Burgemeesters boos om ov-bezuinigingen grote steden
De burgemeesters van Den Haag en Rotterdam zijn boos omdat er veel te veel op het openbaar vervoer in en rondom de drie grote steden wordt bezuinigd. Het kabinet vraagt het onmogelijke, zeggen Jozias van Aartsen en Ahmed Aboutaleb vrijdag in de Volkskrant.

"De enorme korting op het openbaar vervoer maakt me boos en verdrietig", zegt Van Aartsen van Den Haag. "Als je dat nou eens afzet tegen het economische belang van de Randstad. We willen niet massaal en lang in de auto zitten en uitlaatgassen uitstoten. De forse bezuinigingen op het openbaar vervoer zijn echt heel ernstig voor het land."

De medewerkers van de vervoersbedrijven voeren al maanden actie tegen de aangekondigde bezuinigingen van aanvankrelijk 120 miljoen euro. Ook zijn ze het niet eens met de verplichte openbare aanbesteding van het openbaar vervoer. Het stadsvervoer lag daarom al een aantal keer plat.

Van Aartsen betwijfelt of het aanbesteden van het openbaar vervoer überhaupt wel nut heeft. "Anders dan de minister geloof ik niet dat het openbaar vervoer daar 120 miljoen euro goedkoper van wordt." Minister Schultz heeft de bezuinigingen na eerdere kritiek overigens bijgesteld naar 97 miljoen euro.
pi_105513832
Ik ben vanavond beboet voor zwartrijden omdat ik niet had ingecheckt.. Dat terwijl ik dit traject om de dag rijd. Afgelopen maand ben ik 3x gecontroleerd en er is nog nooit een opmerking over gemaakt.

Toen ik vroeg sinds wanneer ik met een week-ov doordeweeks moest inchecken werd mij verteld dat dit sinds 1 november moet... Natuurlijk was ik het er helemaal niet mee eens en had het liefst mijn ID in mn zak gehouden.

De conducteur vertelde mij dat ik altijd een brief kon schrijven aan Arriva, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk, hun woord tegen de mijne...
Nu net even na gekeken en overal staat inderdaad te lezen dat ik sinds 3 november overal moet inchecken (bye bye privacy).. Het vreemde hieraan is dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dit sinds 3 november moet. Zijn hier uberhaubt reclames over gemaakt oid?
pi_105514126
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:
Ik ben vanavond beboet voor zwartrijden omdat ik niet had ingecheckt.. Dat terwijl ik dit traject om de dag rijd. Afgelopen maand ben ik 3x gecontroleerd en er is nog nooit een opmerking over gemaakt.

Toen ik vroeg sinds wanneer ik met een week-ov doordeweeks moest inchecken werd mij verteld dat dit sinds 1 november moet... Natuurlijk was ik het er helemaal niet mee eens en had het liefst mijn ID in mn zak gehouden.

De conducteur vertelde mij dat ik altijd een brief kon schrijven aan Arriva, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk, hun woord tegen de mijne...
Nu net even na gekeken en overal staat inderdaad te lezen dat ik sinds 3 november overal moet inchecken (bye bye privacy).. Het vreemde hieraan is dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dit sinds 3 november moet. Zijn hier uberhaubt reclames over gemaakt oid?
Met "weekkaart" bedoel je een studenten week ov neem ik aan ? De conducteur lulde dan uit zijn nek. Studenten hoeven nog niet in te checken bij NS; dat hoeft pas per 1 januari.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student

Edit: oh wacht, je zei arriva... hmm. Geen idee dan :s Ik reis daar nooit mee :s
  maandag 12 december 2011 @ 22:16:31 #140
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105514550
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:

Bij Arriva werd er vaak promotie gemaakt met het feit dat je je moet inchecken in hun treinen. Dusja.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 12-12-2011 22:16:50 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_105514879
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef o.us het volgende:

[..]

Bij Arriva werd er vaak promotie gemaakt met het feit dat je je moet inchecken in hun treinen. Dusja.
Wat zoeken op internet leert dat dat bij arriva al sinds 1 september moet.
Waarom weet zelfs de conducteur dat dan niet eens :o ?

Per 3 november moet het bij alle OV bedrijven (dus ook bus, tram, metro etc) behalve de NS.
pi_105515145
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom het zo onduidelijk is bij Arriva.

Hier in regio Rotterdam moet je met een abonnement ook niet inchecken bij de bus.
Maar WAAROM NIET ?? Het is in Rotterdam al 3 jaar verplicht overal in en uit te checken, waarom kan Arriva dan niet gewoon de goede software installeren ?
pi_105515207
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Per 3 november moet het bij alle OV bedrijven (dus ook bus, tram, metro etc) behalve de NS.

maar je hebt dus nog steeds uitzonderingen (Arriva bus abbo)
pi_105515457
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2011 22:10 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Met "weekkaart" bedoel je een studenten week ov neem ik aan ? De conducteur lulde dan uit zijn nek. Studenten hoeven nog niet in te checken bij NS; dat hoeft pas per 1 januari.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student

Edit: oh wacht, je zei arriva... hmm. Geen idee dan :s Ik reis daar nooit mee :s
Het gaat over een studenten week-ov inderdaad..
quote:
14s.gif Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef o.us het volgende:

[..]

Op welke manier dan? Ik heb nog nooit een dergelijke poster op het traject Groningen - Leeuwarden gezien, een omroep er over gehoord of wat dan ook? Ik kan gewoon niet begrijpen dat dat aan mijn neus voorbij is gegaan...

Wat zijn mijn kansen trouwens? Vroeger had je toch altijd recht op 1x je ov vergeten per jaar? Of is dat ook al niet meer zo ? :')
pi_105515582
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar je hebt dus nog steeds uitzonderingen (Arriva bus abbo)
Alleen de sterabonnementen lees ik inderdaad ergens diep weggestopt op de slecht ontworpen arriva website...
Maar staan die op een chipkaart dan ?
  maandag 12 december 2011 @ 22:35:26 #146
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105515786

[ Bericht 25% gewijzigd door o.us op 12-12-2011 22:36:58 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_105515972
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2011 22:32 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Alleen de sterabonnementen lees ik inderdaad ergens diep weggestopt op de slecht ontworpen arriva website...
Maar staan die op een chipkaart dan ?
ja in deze regio zijn die al 3 jaar verplicht. Je kan bv ook met Qbuzz rijden op dezelfde route en dan moet je uiteraard wel inchecken.
pi_105565498
Gisteren na 1,5 jaar weer eens mijn OV-chipkaart gebruikt voor een klein stukje in de bus. Van te voren dat ding opgeladen via zo'n NS-automaat en gelijk maar even dat automatisch opladen aangezet. Tot zover ging het goed.

Nu blijkt dus dat als ik inlog op ov-chipkaart.nl dat het studentenreisproduct nog op de kaart zou staan, ook al ben ik 1,5 jaar geleden afgestudeerd. Ik heb toen uiteraard netjes via de DUO mijn studentenreisproduct stopgezet en dat staat ook nog steeds aangegeven als ik daar inlog via DigID.

Ik las ook dat je in sommige gevallen, als je daarover bericht krijgt van de DUO, het studentenreisproduct op de kaart zelf ook moet stopzetten, maar dat is mij toen helemaal niet verteld door de DUO. Ik had een mail gestuurd over de procedure van het stopzetten van het studentenreisproduct, omdat het me onduidelijk was. Ook staat er nu op de site dat als je geen bericht krijgt, dat het verder in orde is.

Uiteraard heb ik al gemaild naar ov-chipkaart.nl, maar ik denk dat ik straks nog maar een keer ga bellen, want van een bevestigingsmailtje of iets in die trant hebben die lui nog nooit gehoord...

Echt, wat een verschrikkelijk faalsysteem.
  Redactie Frontpage woensdag 14 december 2011 @ 08:39:15 #149
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105565592
Ik kwam er een jaar na dato ook achter dat m'n studentenreisproduct er nog op stond. Mijn kort-door-de-bocht oplossing: een anonieme OV chipkaart kopen.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_105565606
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 08:39 schreef Etcetera het volgende:
Ik kwam er een jaar na dato ook achter dat m'n studentenreisproduct er nog op stond. Mijn kort-door-de-bocht oplossing: een anonieme OV chipkaart kopen.
Ik bel die tjappies zometeen wel effe op om opheldering te vragen. Die communicatielijn tussen de DUO en hun loopt blijkbaar niet zo soepel :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')