aks je een enkele reis onderbreekt, kan je nu nog gewoon verder reizen met de OV chipkaart, je hoeft niet eerst uit te checken en daarna weer inchecken. Het opstaptarief zit trouwens gewoon in de prijs van de enkele reis, papieren enkeltje is even duur als de OV chipkaart.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:51 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ik ben even aan het uitzoeken of het verstandig is voor mij om een OV Chipkaart aan te schaffen, aangezien ik vrij weinig met het openbaar vervoer reis.
Maar aangezien treinreizen met de OV-chipkaart (volgende de NS site) even duur is als reizen met een papieren kaartje, zou ik de investering in een chipkaart wel kunnen doen. Het is wel gemakkelijk om geen kaartje te hoeven kopen...
Op de NS site wordt aangegeven dat de kosten voor een reis even duur zijn met OV chip als met een papieren kaartje, maar zit daar ook het opstaptarief van 0,79 cent bij, die ik ergens heb gelezen?
Daarnaast maak ik nog wel eens een enkele reis met meerdere tussenstops. Hier moet ik dan telkens 0,79 cent voot bijtellen dan zeker?
Nu kan ik namelijk een enkeltje kopen en daarmee kan ik het traject de hele dag nemen, hoe laat ik maar wil, toch?
Of snap ik de OV Chipkaart misschien niet nu?
de borg is 20 euro, die je "terug" krijgt minus de ritprijs.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:24 schreef LulaHoola het volgende:
Ik zit ook met een dergelijke vraag maar kom er met de abonnementen van NS niet uit. Het is toch heel karig de voordeel die je krijgt tenzij je veel reist.
Ik dacht dat de opstapkosten 20 euro per keer waren. Die je wel steeds terugkrijgt tenzij je vergeet uittechecken. Of bij de verkeerde uitcheckpunt uitcheckt (metro bijv.)
Bedankt voor de informatie!quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
aks je een enkele reis onderbreekt, kan je nu nog gewoon verder reizen met de OV chipkaart, je hoeft niet eerst uit te checken en daarna weer inchecken. Het opstaptarief zit trouwens gewoon in de prijs van de enkele reis, papieren enkeltje is even duur als de OV chipkaart.
LET WEL je moet er minimaal 20 euro op hebben staan, anders kan je NIET inchecken en NIET reizen dus.
Maarover 1 of 2 jaar gaan veel poortjes dicht, dan moet je wel uitchecken. Wel heel vaag de regel van de NS nu dat je zonder uitchecken je reis kan onderbreken.
En tot slot als je met een andere vervoerder reist met de trein betaal je WEL meerdere keren het instaptarief van 0,79 cent.
ja 6 uur !!quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:15 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie!
Zit er nog een limiet op de tijd waarin je de reis volbracht moet hebben?
Met het papieren kaartje maakt dit namelijk niet uit...
Dat is jammer. Dan is het voor mij een stuk duurder, want ik blijf langer op mijn tussenstation.quote:
Dus je kan bij een enkele reis onderweg uitstappen op weg je naar je bestemming . en binnen 6 uur je reis vervolgen zonder uit en inte-checken?quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
aks je een enkele reis onderbreekt, kan je nu nog gewoon verder reizen met de OV chipkaart, je hoeft niet eerst uit te checken en daarna weer inchecken. Het opstaptarief zit trouwens gewoon in de prijs van de enkele reis, papieren enkeltje is even duur als de OV chipkaart.
LET WEL je moet er minimaal 20 euro op hebben staan, anders kan je NIET inchecken en NIET reizen dus.
Maarover 1 of 2 jaar gaan veel poortjes dicht, dan moet je wel uitchecken. Wel heel vaag de regel van de NS nu dat je zonder uitchecken je reis kan onderbreken.
En tot slot als je met een andere vervoerder reist met de trein betaal je WEL meerdere keren het instaptarief van 0,79 cent.
ja dat mag zolang je maar dezelfde richting op reist. Mag nu ook bij een papieren kaartje.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:03 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dus je kan bij een enkele reis onderweg uitstappen op weg je naar je bestemming . en binnen 6 uur je reis vervolgen zonder uit en inte-checken?
Ik wist niet dat dat mocht
das weer een goeie vraag geeft 9292 daar antwoord op?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat mag zolang je maar dezelfde richting op reist. Mag nu ook bij een papieren kaartje.
Weet iemand trouwens of het duurder is als je tussentijds wel uit en incheckt ?
Hangt waarschijnlijk van de reis af.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat mag zolang je maar dezelfde richting op reist. Mag nu ook bij een papieren kaartje.
Weet iemand trouwens of het duurder is als je tussentijds wel uit en incheckt ?
ik ging fel in tegen een voorstander die alles goed zat te praten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:12 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
das weer een goeie vraag geeft 9292 daar antwoord op?
macca ik begreep dat jij een fel tegenstander was van de ovchip. of verwar ik je nu met iemand anders?
wel bizar, de OV chipkaart was toch niet duurder dan een papieren enkeltje ?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Hangt waarschijnlijk van de reis af.
Haarlem-Utrecht is een euro duurder als je op Amsterdam Centraal in- en uitcheckt.
Wel als je tussentijds uitcheckt. Haarlem - Utrecht met tussentijds uitchecken en weer inchecken op Amsterdam Centraal betekent dat je in wezen twee kaartjes koopt. Haarlem - Amsterdam en Amsterdam - Utrecht.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
wel bizar, de OV chipkaart was toch niet duurder dan een papieren enkeltje ?
maar dat is wel raar, want 2 reizen met de OV chipkaart moeten ook even duur zijn als 1 met een papieren kaartje.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:50 schreef freako het volgende:
[..]
Wel als je tussentijds uitcheckt. Haarlem - Utrecht met tussentijds uitchecken en weer inchecken op Amsterdam Centraal betekent dat je in wezen twee kaartjes koopt. Haarlem - Amsterdam en Amsterdam - Utrecht.
Die beide reizen zijn net zo duur met de OV-chipkaart als met papieren kaartjes, maar inderdaad duurder dan een enkel kaartje Haarlem - Utrecht. Dit omdat de kaart niet kijkt naar je reishistorie, maar een nieuwe reis aanmaakt op de kaart.
Klopt, je betaalt 2x het opstaptarief. Maar bij overstappen moet je bij NS juist niet uit- en weer inchecken, itt bus of tram. Formeel is het bij reizen op saldo bij NS dan ook niet toegestaan om je reis te onderbreken, staat volgens mij ook in de voorwaarden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Blijkbaar beaal je hier dus ook verborgen opstaptarieven opnieuw, waar je bij de metro, tram en bus nog 35 minuten hebt om gratis over te stappen.
Dat klopt maar is wel lastig. Straks kun je op Utrecht niet meer even een winkel inlopen of iets te eten halen zonder uit te checken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:09 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, je betaalt 2x het opstaptarief. Maar bij overstappen moet je bij NS juist niet uit- en weer inchecken, itt bus of tram. Formeel is het bij reizen op saldo bij NS dan ook niet toegestaan om je reis te onderbreken, staat volgens mij ook in de voorwaarden.
zeker lastig ja en ook oneerlijk want bij tram, bus en metro mag je wel overstappen binnen 35 min, kunnen ze bij de trein ook doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:12 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat klopt maar is wel lastig. Straks kun je op Utrecht niet meer even een winkel inlopen of iets te eten halen zonder uit te checken.
wat denk je als je terugkomt van een internationale reis en over wilt stappen in Nederland ??quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:30 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Wat dacht je van Amsterdam? Als je vanaf de boot komt, mag je mooi omlopen, anders moet je weer inchecken om erdoor te mogen.
Waarom niet OV palen in plaats van poortjes? Hebben andere stations ook?
(Bijvoorbeeld Haarlem, om een groot station te noemen)
quote:DEN HAAG - Het aantal gevallen van fraude met een ov-chipkaart is de afgelopen maanden licht afgenomen. Dat stelde Trans Link Systems (TLS), de producent van de kaart, donderdag.
Foto: ANP
Een woordvoerster liet weten dat het aantal gesignaleerde gevallen op ongeveer 20 per dag lag, maar sinds de invoering van een nieuwe, veiligere chip in augustus is dat licht afgenomen.
De nieuwe chip werd ontwikkeld in samenwerking met de Radboud Universiteit in Nijmegen, die een eerdere versie van de chip wist te kraken.
Met de juiste hacksoftware was het mogelijk om bijvoorbeeld het tegoed op de kaart te verhogen zonder daar daadwerkelijk voor te betalen.
Als TLS ziet dat er wordt gefraudeerd, wordt de kaart geblokkeerd. Als een kaart op een persoon teruggevoerd kan worden, doet het bedrijf ook aangifte.
Productie
Op de eerste dag dat de strippenkaart in Nederland niet meer gebruikt kan worden, maakte TLS bekend dat er tot nu toe ongeveer 12 miljoen ov-chipkaarten zijn geproduceerd. Circa 4 miljoen kaarten waren anonieme kaarten.
Niet alle digitale vervoersbewijzen zijn nog in gebruik, maar cijfers over gestolen, verloren of defecte kaarten had het bedrijf niet beschikbaar.
Reizigers
TLS zag dat dit jaar 6 miljoen kaarten minstens een keer gebruikt werden. Wekelijks reizen ongeveer 2,1 miljoen verschillende mensen met een chipkaart. Zij voerden per week 30 miljoen handelingen uit, zoals inchecken, uitchecken of opladen.
Anderhalve week geleden maakt het bedrijf al bekend dat het totaal aantal handelingen in 2011 de 1 miljard was gepasseerd.
Strippenkaart
De strippenkaart, die sinds 1981 bestond, verliest al jaren aan populariteit. Werden begin jaren negentig nog ruim 115 miljoen kaarten per jaar verkocht, in het afgelopen decennium daalde dat aantal van net 101 miljoen telkens met miljoenen per jaar.
In 2010 werden, met de aangekondigde verdwijning van de kaart, nog slechts 33 miljoen stuks verkocht. Deze cijfers betreffen zowel kaarten van twee als van meer strippen.
quote:OV-abonnementen tot 170 procent duurder
Volgens reizigersvereniging Rover worden een aantal OV abonnementen tot 170 procent duurder. De vereniging heeft in een boze brief opheldering gevraagd aan provincies en de stadsregio's. Rover noemt de prijswijziging onwettig. Ook Maatschappij voor Beter OV is niet te spreken over de nieuwe tarieven.
De vervoerbedrijven willen per 1 januari meer geld zien voor het stad-/streekdeel van het OV-jaarabonnement. Voor één persoon gaat dit abonnementsdeel met een kleine 5% omhoog, voor 2 personen is dit 50% en een gezin van 6 personen krijgt een prijsverhoging van maar liefst 170% voor de kiezen.
NS-trajectabonnementen
Ook de 1-, 2- en 3-zonesupplementen, die worden aangeboden als aanvulling op een NS-trajectabonnement worden fors duurder (20%). Eerder deze maand kregen sommige houders van een NS-trajectabonnement bericht dat het supplement geheel zou worden afgeschraft. Voor Beter OV kreeg in reactie op een brief op poten bericht, dat de suppleties allemaal zouden blijven bestaan, maar dat er nog wel werd gepraat over de tariefstelling voor volgend jaar.
Wettelijk voorschrift
Die tariefstelling is nu bekend, maar daarover is geen advies gevraagd aan consumentenorganisaties. "Zij hebben zich niet gehouden aan dit wettelijke voorschrift" zegt een woordvoerder van Rover . Maatschappij Voor Beter OV wil dat ook NS zich gaat verzetten tegen de nieuwe tarieven.
Sluitpost
Rover wijst verder op de afspraak met minister Schultz over minimaal een jaar ‘tariefrust’ na het moment van afschaffing van de strippenkaart in een bepaalde regio. “De stads- en streekvervoerders en de provincies/stadsregio’s hebben alleen aan geld gedacht,” concludeert Rover. “De reiziger is voor hen een sluitpost.” Rover eist in de brief aan de overheden dat zij de buitensporige prijsverhogingen terugdraaien en over voorgenomen tariefwijzigingen eerst advies vragen.
Absurd
Advies is wel gevraagd over een verhoging met 4,9% van een aantal landelijk geldende tarieven in het stads- en streekvervoer. Gezien de verwachte inflatie vindt Rover ook deze prijsverhoging te groot. In dit percentage zit een compensatie aan de vervoerbedrijven voor omzetverlies door weggejaagde bus-, tram- en metropassagiers. Rover vindt dit absurd en verwacht dat de regionale consumentenplatforms hierover negatief zullen adviseren.
het moet niet gekker worden. Je jaagt zelf klanten weg door een niet goed werkend en voor veel mensen duurder en ingewikkeld systeem en je moet daarvoor gecompenseerd worden ??quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:37 schreef Aether het volgende:
Absurd
Advies is wel gevraagd over een verhoging met 4,9% van een aantal landelijk geldende tarieven in het stads- en streekvervoer. Gezien de verwachte inflatie vindt Rover ook deze prijsverhoging te groot. In dit percentage zit een compensatie aan de vervoerbedrijven voor omzetverlies door weggejaagde bus-, tram- en metropassagiers
Vooral die supplementen zijn een slechte zaak. Dat zou betekenen dat ik per maand 140 euro ipv 45 euro ga betalen voor alleen het stadsvervoer (exclusief trein).quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:49 schreef macca728 het volgende:
Trouwens je zag het al aankomen met die absurde nieuwe voordeel abonnementen van de NS en het weg laten vallen van de relatief goedkope voordeelurenkaart voor nieuwe klanten.
echt bizar zeg. En dan nog een stuk minder bussen ook, dus misschien nog langer onderweg ook.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Vooral die supplementen zijn een slechte zaak. Dat zou betekenen dat ik per maand 140 euro ipv 45 euro ga betalen voor alleen het stadsvervoer (exclusief trein).
Dat is echt balen..quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Studenten chipkaart kwijt. Nu weer wachten op een nieuwe ov-studenten chipkaart. Hopelijk arriveert het snel.
quote:Niet gratis reizen op 5 december: OV-acties opgeschort
De acties in het Openbaar Vervoer van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag worden veertien dagen opgeschort. Dat meldt Abvakabo FNV zojuist.
De vakbond wilde demonstreren tegen de bezuinigingen op het OV door in de week van 12 december een hele werkdag de dienstregeling stil te zetten. Op 5 december zouden reizigers gratis kunnen reizen.
Beide acties worden nu opgeschort omdat er volgens de vakbond “voldoende aanknopingspunten” zijn na intensieve gesprekken met de Amsterdamse wethouder Wiebes. Naar aanleiding van die gesprekken is er ook weer overleg met de wethouders in Den Haag en Rotterdam op de agenda gezet. Om de gesprekken een eerlijke kans te geven worden de acties met veertien dagen opgeschort.
Personeel van de stadsvervoerders in de drie grote steden is het niet eens met de geplande verzelfstandiging van de openbaarvervoerbedrijven en de bezuinigingsplannen van het kabinet. Dat wil het OV openbaar aanbesteden en 120 miljoen euro bezuinigen. De acties van de vervoersbedrijven en vakbonden vinden al vrijwel het hele jaar plaats.
quote:Altijd Vrij en Kids Vrij per direct geldig bij regionale vervoerders
Op 1 augustus introduceerde NS zes nieuwe kortingsproducten. Met de regionale treinvervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia werd aangekondigd dat de abonnementen in 2012 ook bij deze dienstverleners geldig zouden worden. Dat is nu één maand vervroegd voor Kids Vrij en Altijd Vrij.
Per direct zijn deze producten geldig bij de regionale treinvervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De andere kortingsproducten (Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel en Dal Voordeel) volgen begin 2012. Om met een Altijd Vrij of Kids Vrij te kunnen reizen, is het belangrijk dat klanten per vervoerder in- en uitchecken.
twitter:SporenNetNL twitterde op vrijdag 02-12-2011 om 14:35:18STUDENTEN LET OP! : Check NIET in bij Syntus Bussen en Treinen. Door een softwarestoring zal je reisproduct niet herkend worden! reageer retweet
quote:Burgemeesters boos om ov-bezuinigingen grote steden
De burgemeesters van Den Haag en Rotterdam zijn boos omdat er veel te veel op het openbaar vervoer in en rondom de drie grote steden wordt bezuinigd. Het kabinet vraagt het onmogelijke, zeggen Jozias van Aartsen en Ahmed Aboutaleb vrijdag in de Volkskrant.
"De enorme korting op het openbaar vervoer maakt me boos en verdrietig", zegt Van Aartsen van Den Haag. "Als je dat nou eens afzet tegen het economische belang van de Randstad. We willen niet massaal en lang in de auto zitten en uitlaatgassen uitstoten. De forse bezuinigingen op het openbaar vervoer zijn echt heel ernstig voor het land."
De medewerkers van de vervoersbedrijven voeren al maanden actie tegen de aangekondigde bezuinigingen van aanvankrelijk 120 miljoen euro. Ook zijn ze het niet eens met de verplichte openbare aanbesteding van het openbaar vervoer. Het stadsvervoer lag daarom al een aantal keer plat.
Van Aartsen betwijfelt of het aanbesteden van het openbaar vervoer überhaupt wel nut heeft. "Anders dan de minister geloof ik niet dat het openbaar vervoer daar 120 miljoen euro goedkoper van wordt." Minister Schultz heeft de bezuinigingen na eerdere kritiek overigens bijgesteld naar 97 miljoen euro.
Met "weekkaart" bedoel je een studenten week ov neem ik aan ? De conducteur lulde dan uit zijn nek. Studenten hoeven nog niet in te checken bij NS; dat hoeft pas per 1 januari.quote:Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:
Ik ben vanavond beboet voor zwartrijden omdat ik niet had ingecheckt.. Dat terwijl ik dit traject om de dag rijd. Afgelopen maand ben ik 3x gecontroleerd en er is nog nooit een opmerking over gemaakt.
Toen ik vroeg sinds wanneer ik met een week-ov doordeweeks moest inchecken werd mij verteld dat dit sinds 1 november moet... Natuurlijk was ik het er helemaal niet mee eens en had het liefst mijn ID in mn zak gehouden.
De conducteur vertelde mij dat ik altijd een brief kon schrijven aan Arriva, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk, hun woord tegen de mijne...
Nu net even na gekeken en overal staat inderdaad te lezen dat ik sinds 3 november overal moet inchecken (bye bye privacy).. Het vreemde hieraan is dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dit sinds 3 november moet. Zijn hier uberhaubt reclames over gemaakt oid?
Bij Arriva werd er vaak promotie gemaakt met het feit dat je je moet inchecken in hun treinen. Dusja.quote:Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:
Ik ben vanavond beboet voor zwartrijden omdat ik niet had ingecheckt.. Dat terwijl ik dit traject om de dag rijd. Afgelopen maand ben ik 3x gecontroleerd en er is nog nooit een opmerking over gemaakt.
Toen ik vroeg sinds wanneer ik met een week-ov doordeweeks moest inchecken werd mij verteld dat dit sinds 1 november moet... Natuurlijk was ik het er helemaal niet mee eens en had het liefst mijn ID in mn zak gehouden.
De conducteur vertelde mij dat ik altijd een brief kon schrijven aan Arriva, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk, hun woord tegen de mijne...
Nu net even na gekeken en overal staat inderdaad te lezen dat ik sinds 3 november overal moet inchecken (bye bye privacy).. Het vreemde hieraan is dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dit sinds 3 november moet. Zijn hier uberhaubt reclames over gemaakt oid?
Wat zoeken op internet leert dat dat bij arriva al sinds 1 september moet.quote:Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef o.us het volgende:
[..]
Bij Arriva werd er vaak promotie gemaakt met het feit dat je je moet inchecken in hun treinen. Dusja.
Ik begrijp niet waarom het zo onduidelijk is bij Arriva.quote:Op maandag 12 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Wat zoeken op internet leert dat dat bij arriva al sinds 1 september moet.
Waarom weet zelfs de conducteur dat dan niet eens?
maar je hebt dus nog steeds uitzonderingen (Arriva bus abbo)quote:Op maandag 12 december 2011 22:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Wat zoeken op internet leert dat dat bij arriva al sinds 1 september moet.
Waarom weet zelfs de conducteur dat dan niet eens?
Per 3 november moet het bij alle OV bedrijven (dus ook bus, tram, metro etc) behalve de NS.
Het gaat over een studenten week-ov inderdaad..quote:Op maandag 12 december 2011 22:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Met "weekkaart" bedoel je een studenten week ov neem ik aan ? De conducteur lulde dan uit zijn nek. Studenten hoeven nog niet in te checken bij NS; dat hoeft pas per 1 januari.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student
Edit: oh wacht, je zei arriva... hmm. Geen idee dan :s Ik reis daar nooit mee :s
Op welke manier dan? Ik heb nog nooit een dergelijke poster op het traject Groningen - Leeuwarden gezien, een omroep er over gehoord of wat dan ook? Ik kan gewoon niet begrijpen dat dat aan mijn neus voorbij is gegaan...quote:Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef o.us het volgende:
[..]
Bij Arriva werd er vaak promotie gemaakt met het feit dat je je moet inchecken in hun treinen. Dusja.
Alleen de sterabonnementen lees ik inderdaad ergens diep weggestopt op de slecht ontworpen arriva website...quote:Op maandag 12 december 2011 22:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar je hebt dus nog steeds uitzonderingen (Arriva bus abbo)
ja in deze regio zijn die al 3 jaar verplicht. Je kan bv ook met Qbuzz rijden op dezelfde route en dan moet je uiteraard wel inchecken.quote:Op maandag 12 december 2011 22:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Alleen de sterabonnementen lees ik inderdaad ergens diep weggestopt op de slecht ontworpen arriva website...
Maar staan die op een chipkaart dan ?
Ik bel die tjappies zometeen wel effe op om opheldering te vragen. Die communicatielijn tussen de DUO en hun loopt blijkbaar niet zo soepelquote:Op woensdag 14 december 2011 08:39 schreef Etcetera het volgende:
Ik kwam er een jaar na dato ook achter dat m'n studentenreisproduct er nog op stond. Mijn kort-door-de-bocht oplossing: een anonieme OV chipkaart kopen.
Ja weet ik wel...quote:Op woensdag 14 december 2011 08:56 schreef Etcetera het volgende:
En als je niets doet, gecontroleerd wordt, ben je de sjaak. Vandaar dat ik afgelopen jaar de makkelijkste weg heb gekozen. Foto was toch lelijk
Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:
Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.
Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...
Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...
Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.
Stelletje achterlijken.
Dat heb ik allang zwart op wit, dat staat al 1,5 jaar aangegeven als ik met DigID inlog op ocwduo.nlquote:Op woensdag 14 december 2011 15:10 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.
quote:Op woensdag 14 december 2011 15:20 schreef Etcetera het volgende:
Zou ik een screenshotje mogen van hoe dat eruit zietik wil wel eens zien of het bij mij ook klopt namelijk (ik heb mijn volledige recht op OV indertijd opgebruikt trouwens, kan zijn dat daar verschil in zit). persoonlijke gegevens uiteraard uitvlakken
quote:GVB verdient bonus met punctualiteit
Het Gementelijk Vervoersbedrijf Amsterdam krijgt voor het eerste halfjaar van 2011 een bonus van bijna 1 miljoen euro voor de geleverde prestaties. De bonus is vooral te danken aan de punctualiteit. Bij het vervoersbedrijf reed het eerste kwartaal 87% van de trams en ongeveer 88% van de bussen en metro's op tijd.
In het tweede kwartaal is de punctualiteit verder verbeterd, waardoor gemiddeld over het eerste half jaar 90,8 van de metro's op tijd kwam, 89,3% van de bussen en 87,5% voor de trams. Voor de punctualiteitscijfers krijgt het GVB van de stadsregio Amsterdam een bonus van ruim 1,2 miljoen euro.
Prestaties omtrent rituitval voldeden echter niet aan de norm. Bij de metro viel in het eerste half jaar (2,1% van de ritten uit, bij de tram 1,24%. Bussen vielen relatief weinig uit. (0,75%). Ook de prestaties op het gebied van vervoerscapaciteit waren voor verbetering vatbaar. Daarom is er op de bonus een bedrag van 243.170 euro in mindering gebracht. De bonus komt daarmee uit op een bedrag van iets minder dan 1 miljoen euro (976.265 euro).
Ieder half jaar wordt door de Stadsregio Amsterdam, de opdrachtgever van GVB, gekeken hoe GVB heeft gepresteerd. Dit kan leiden tot een bonus voor geleverde prestaties, maar ook tot een malus. Ook in 2010 kreeg GVB al een bonus voor de geleverde prestaties.
quote:
Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:01 schreef Internepper het volgende:
Is mijn OV 'gewoon' geldig in de kerstvakantie?
Oke, bedankt!quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.
De blokkade is er btw alleen tijdens de zomervakantie.
Ik was dus niet de enige:quote:Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:
Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.quote:Ondanks het feit dat wij veel energie hebben gestoken in de communicatie over het verplicht in- en uitchecken voor studenten met ingang van 3 november, zijn velen van u onvoldoende op de hoogte gebleken van het ‘verplicht inchecken’ bij Arriva.
Dat heeft geleid tot veel onduidelijkheid, niet alleen in contact met onze stewards op de trein, maar ook met onze afdeling Klantenservice. Dit betreuren wi
Boetes vergeten in te checken worden eenmalig ingetrokken
Alle ontvangen reacties hebben wij serieus onder de loep genomen en wij hebben op basis van het aantal binnengekomen reacties besloten alle opgelegde boetes, vanaf 3 november tot en met 13 december 2011, voor ‘vergeten in te checken’ eenmalig te seponeren. Heeft u een boete ontvangen dan ontvangt u persoonlijk bericht van Arriva. Heeft u uw boete al betaald, dan wordt het bedrag teruggestort op uw rekeningnummer. Heeft u nog niet betaald, dan hoeft u dit ook niet meer te doen.
Sowieso een vreemde datum om het verplicht te stellen. Vanaf 1 januari (zoals de NS dat doet) is veel logischer, en hun maken er ook nog flink reclame over ook!quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:53 schreef mamaisboos. het volgende:
[..]
Ik was dus niet de enige:
http://www.arriva.nl/nieu(...)e-checken-studenten/
[..]
Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.
Om hier effe op terug te komen: Sinds eind vorige week werkt het ineens allemaal prima en staat het ook netjes geregistreerd, kloppen in- en uitchecks en het saldo ookquote:Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:
Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.
Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...
Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...
Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.
Stelletje achterlijken.
Wat je schrijft klopt niet. Officieel moet nu ook al bij onderbreken van een reis met de NS in- en uitchecken, als je reist met een OV-chipkaart. Ook als er geen poortjes staan. Maar dit kunnen ze natuurlijk niet controleren. Met een papieren kaartje ben je bij het onderbreken van een reis dus goedkoper uit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adamquote:Belangrijker echter is dat het Amsterdamse openbaar vervoer veel meer geld oplevert dan jarenlang werd gedacht. Vóór de afschaffing van de strippenkaart werden de opbrengsten uit de kaartverkoop via een ingewikkeld rekenmodel verdeeld over alle vervoerders in heel Nederland. Nu reizigers een ov-chipkaart gebruiken, komen de opbrengsten automatisch bij de goede vervoerder terecht.
maar wat ze er niet bij zetten is dat een groot deel van de "winst"komt van vergeten uit te checken en oplaadtransacties die fout gaan, waardoor je -of weken moet wachten op je geld- of het gewoon niet terug krijgt-quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:
http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml
[..]
En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam
Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
quote:Einde diverse afspraken OV-kaart
HAARLEM - Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.
De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.
Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?quote:De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam
Dus een betalend persoon vond het niet kunnen dat jij van hem probeerde te profiteren, wat een lulquote:Op woensdag 25 april 2012 19:39 schreef Gulmez het volgende:
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem
[ afbeelding ]
zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
Even in en uitchecken zonder te reizen kost je ook al het kilometer-tarief. Dat levert ze miljoenen op per dag.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
Vergat ik (bij introductie was dit nog niet mogelijk).quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:18 schreef Tochjo het volgende:
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
En als ik wel een OV chipkaart heb ?? Ja dan doe je natuurlijk hetzelfde jezusquote:Wanneer u naar het buitenland wilt reizen en niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op verschillende manieren uw homeprint of papieren ticket aanschaffen. Internet is hiervoor in de meeste gevallen het makkelijkst en goedkoopst. Bekijk hier en selectie van de verschillende bestemmingen van NS Hispeed.
Neestal heb je bij een storing al ingecheckt. Toch handig van NS dat ik dan in sommige gevallen ook nog kan uitchecken.quote:NS zet bussen in
Ook als NS bussen inzet, gepland of ongeplan, heeft u een geldig vervoerbewijs nodig. U moet dan dus gewoon in- en uitchecken op het station. In sommige gevallen zijn er bij busvervoer door NS mobiele in- en uitcheckpalen aanwezig.
Als je die abonnementen hier boven genoemd bedoelt: die kun je on-line aanvragen maar zul je nog wel bij een ophaalautomaat op de kaart moeten zetten.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:19 schreef Blushy_Pawtje het volgende:
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.
Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |