En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adamquote:Belangrijker echter is dat het Amsterdamse openbaar vervoer veel meer geld oplevert dan jarenlang werd gedacht. Vóór de afschaffing van de strippenkaart werden de opbrengsten uit de kaartverkoop via een ingewikkeld rekenmodel verdeeld over alle vervoerders in heel Nederland. Nu reizigers een ov-chipkaart gebruiken, komen de opbrengsten automatisch bij de goede vervoerder terecht.
maar wat ze er niet bij zetten is dat een groot deel van de "winst"komt van vergeten uit te checken en oplaadtransacties die fout gaan, waardoor je -of weken moet wachten op je geld- of het gewoon niet terug krijgt-quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:
http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml
[..]
En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam
Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
quote:Einde diverse afspraken OV-kaart
HAARLEM - Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.
De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.
Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?quote:De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam
Dus een betalend persoon vond het niet kunnen dat jij van hem probeerde te profiteren, wat een lulquote:Op woensdag 25 april 2012 19:39 schreef Gulmez het volgende:
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem
[ afbeelding ]
zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
Even in en uitchecken zonder te reizen kost je ook al het kilometer-tarief. Dat levert ze miljoenen op per dag.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
Vergat ik (bij introductie was dit nog niet mogelijk).quote:Op donderdag 17 mei 2012 22:18 schreef Tochjo het volgende:
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
En als ik wel een OV chipkaart heb ?? Ja dan doe je natuurlijk hetzelfde jezusquote:Wanneer u naar het buitenland wilt reizen en niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op verschillende manieren uw homeprint of papieren ticket aanschaffen. Internet is hiervoor in de meeste gevallen het makkelijkst en goedkoopst. Bekijk hier en selectie van de verschillende bestemmingen van NS Hispeed.
Neestal heb je bij een storing al ingecheckt. Toch handig van NS dat ik dan in sommige gevallen ook nog kan uitchecken.quote:NS zet bussen in
Ook als NS bussen inzet, gepland of ongeplan, heeft u een geldig vervoerbewijs nodig. U moet dan dus gewoon in- en uitchecken op het station. In sommige gevallen zijn er bij busvervoer door NS mobiele in- en uitcheckpalen aanwezig.
Als je die abonnementen hier boven genoemd bedoelt: die kun je on-line aanvragen maar zul je nog wel bij een ophaalautomaat op de kaart moeten zetten.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:19 schreef Blushy_Pawtje het volgende:
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.
Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |