abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106935066
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:

http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml

quote:
Belangrijker echter is dat het Amsterdamse openbaar vervoer veel meer geld oplevert dan jarenlang werd gedacht. Vóór de afschaffing van de strippenkaart werden de opbrengsten uit de kaartverkoop via een ingewikkeld rekenmodel verdeeld over alle vervoerders in heel Nederland. Nu reizigers een ov-chipkaart gebruiken, komen de opbrengsten automatisch bij de goede vervoerder terecht.
En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam :)

Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
pi_106938494
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:

http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml

[..]

En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam :)

Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
maar wat ze er niet bij zetten is dat een groot deel van de "winst"komt van vergeten uit te checken en oplaadtransacties die fout gaan, waardoor je -of weken moet wachten op je geld- of het gewoon niet terug krijgt-
ik heb voor mijn dochter wel eens geprobeert die 4 euro terug te krijgen omdat het uitcheckding niet werkte.. welnu de site en het formulier is zo ondoorzichtig dat je al een volhouder moet zijn, en dan gaat de verbinding ook nog de mist in,of hi accepteerd het formulier niet......veel mensen hebben dan zoiets van.. laat maar.. voor die 4 euro...
pi_107854026
Kilometertarief per vervoerder (trein, bus, metro).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108556855
'Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart'

DEN HAAG - Als houders van een ov-jaarkaart vergeten in te checken, moet worden voorkomen dat zij daarvoor een boete krijgen. Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz woensdag geschreven aan nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer. Hij had Schultz verzocht om deze groep reizigers uit te zonderen.

De VVD-bewindsvrouw is het met Brenninkmeijer eens dat het beboeten van jaarkaarthouders leidt tot onbegrip. „Het feit dat deze groep wat tijd of plaats betreft nooit buiten hun reisrecht kunnen reizen, onderscheidt deze groep reizigers van alle andere reizigers die met een abonnement reizen”, schrijft ze.
Schultz heeft de vervoerders gevraagd om coulant te zijn als jaarkaarthouders vergeten in of uit te checken. „Daarnaast ben ik voornemens om in zijn algemeenheid de mogelijkheden te verkennen hoe in voorkomende gevallen strafvervolging van deze specifieke groep reizigers voorkomen kan worden”, staat in de brief.

Ondanks hun jaarkaart is besloten dat mensen met zo'n abonnement hun ov-chipkaart toch in en uit moeten scannen. Op die manier kan de verdeling van de inkomsten over de verschillende vervoerders worden bepaald. Niet inchecken betekent onder de huidige regelgeving dat er sprake is van een ongeldig vervoerbewijs voor de betreffende reis.

Bron: Telegraaf
pi_110773286
quote:
Einde diverse afspraken OV-kaart
HAARLEM - Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.

De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.

Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:56:31 #181
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110776280
-laat maar-
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 25 april 2012 @ 19:21:05 #182
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110779411
quote:
De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
pi_110780501
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem

zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
pi_110784164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:39 schreef Gulmez het volgende:
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem

[ afbeelding ]

zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
Dus een betalend persoon vond het niet kunnen dat jij van hem probeerde te profiteren, wat een lul :(
You can trust me, trust nobody...
pi_110786968
Ik vind dat ze die poortjes beter standaard open kunnen zetten , controle is er toch wel dus die poortjes zijn overbodig..
  zondag 29 april 2012 @ 03:36:41 #186
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_110920632
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
Even in en uitchecken zonder te reizen kost je ook al het kilometer-tarief. Dat levert ze miljoenen op per dag.
no chicken mc nuggets.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:21:57 #187
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111678594
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/nieuwe-abonnementen

Als je dit abonnement koopt, heb je dan:

• een maand lang op de aangewezen tijdstippen gratis reizen?
• een maand lang op de aangewezen tijdstippen reizen en er zelf geld opzetten als saldo?
of
• 25 euro als saldo op je kaart met die bijbehorende kortingen?

Kan je er sowieso 2 abonnementen op zetten? (dit gaat dus over m'n nichtje die er een busabonnement op heeft zitten)
When all else fails, you always have delusion.
pi_111679916
Je vraag is onduidelijk: je spreekt over dit abonnement, maar er zijn vijf nieuwe abonnementen met eigen kortingspercentages. In het algemeen geldt dat elk van de nieuwe abonnementen als product op een persoonlijke OV-chipkaart kan worden geladen. Het abonnement kan je dan, bij inchecken bij een treinvervoerder, op sommige tijden (afhankelijk van het tijdstip van inchecken) recht op korting of vrij reizen geven. Op de kaart kun je verder gewoon saldo laden. Dat is zelfs nodig als je niet gratis kan reizen, maar met korting. En je kunt ook nog andere abonnementen op de kaart hebben staan, bijvoorbeeld een kortingsabonnement voor busreizen.
pi_111680375
Houd er rekening mee dat je zo'n abonnement voor minimaal een jaar afsluit.
Als je een maand op een vast traject wilt reizen kun je beter een maandtraject-abonnement kiezen (nog papieren kaart).
pi_111684347
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:42:06 #191
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111697013
Directlink was niet goed..

Ik kreeg al antwoord van NS via facebook :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_111697369
Van de week mijn nieuwe voordeelurenabonnement maar proberen te activeren. Die stond klaar volgens de brief van de NS.

Nou mooi niet, NS gemaild, duurt het nu weer 10 werkdagen voordat ik het kan activeren.

Gelukkig op tijd gedaan, anders had ik gewoon 2 weken geen korting gehad.
pi_111708349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:18 schreef Tochjo het volgende:
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
Vergat ik (bij introductie was dit nog niet mogelijk).
pi_111717246
ben je als klant van NS een aby ofzo

quote:
Wanneer u naar het buitenland wilt reizen en niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op verschillende manieren uw homeprint of papieren ticket aanschaffen. Internet is hiervoor in de meeste gevallen het makkelijkst en goedkoopst. Bekijk hier en selectie van de verschillende bestemmingen van NS Hispeed.
En als ik wel een OV chipkaart heb ?? Ja dan doe je natuurlijk hetzelfde jezus
pi_111717339
en dan deze

quote:
NS zet bussen in

Ook als NS bussen inzet, gepland of ongeplan, heeft u een geldig vervoerbewijs nodig. U moet dan dus gewoon in- en uitchecken op het station. In sommige gevallen zijn er bij busvervoer door NS mobiele in- en uitcheckpalen aanwezig.
Neestal heb je bij een storing al ingecheckt. Toch handig van NS dat ik dan in sommige gevallen ook nog kan uitchecken.

Echt dom die site.
pi_111778353
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
pi_111778899
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:19 schreef Blushy_Pawtje het volgende:
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
Als je die abonnementen hier boven genoemd bedoelt: die kun je on-line aanvragen maar zul je nog wel bij een ophaalautomaat op de kaart moeten zetten.
  maandag 21 mei 2012 @ 22:02:41 #198
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_111853160
Ach, ik zie er toch vanaf. Ondingen en te duur.

[ Bericht 67% gewijzigd door LulaHoola op 21-05-2012 22:09:09 ]
no chicken mc nuggets.
pi_112182675
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.

Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
pi_112182861
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.

Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.
Sterker nog: het is het enige waarmee je mag reizen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')