abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 14 december 2011 @ 08:41:01 #151
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105565610
Succes, ik ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen :D
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_105565772
Net gebeld, kreeg een moeilijk verstaanbaar Surinaams wijf aan de telefoon die me weer doorverwees naar de DUO. Ik zou eventueel bij een automaat kunnen proberen om het eraf te halen, misschien dat dat ook ging werken en anders zou de DUO een brief met instructies moeten sturen.

Echt, ik heb zo de neiging om gewoon NIETS te doen en in het vervolg gewoon gratis met de bus te reizen he... je moet zo achterlijk veel moeite doen om iets opgelost te krijgen, ook al is het hun fout.
pi_105565816
Hoe krijg je mensen uit de bus, nou zo dus.

Gisteren ook weer met de bus, barstensvol scholieren, iedereen uitstappen 50 man, is 1 kaartlezer kapot van de 2 achter. Voorin stapten al mensen in dus was geen optie.

Duurde erg lang voordat ik er uit was.
  Redactie Frontpage woensdag 14 december 2011 @ 08:56:54 #154
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105565821
En als je niets doet, gecontroleerd wordt, ben je de sjaak. Vandaar dat ik afgelopen jaar de makkelijkste weg heb gekozen. Foto was toch lelijk :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_105565856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 08:56 schreef Etcetera het volgende:
En als je niets doet, gecontroleerd wordt, ben je de sjaak. Vandaar dat ik afgelopen jaar de makkelijkste weg heb gekozen. Foto was toch lelijk :')
Ja weet ik wel...

Ik heb trouwens nog een andere OV-chipkaart die ik van de NS kreeg toen ik gebruik maakte van dat 'uitgestudeerd aanbod' (een jaar lang gratis met 40% korting reizen na afstuderen). Misschien dat ik die kaart maar ga gebruiken en die andere in ga leveren. Dat schijnt te kunnen en dan krijg je het geld dat op die kaart staat terug op je rekening. Moet nog effe uitzoeken hoe en wat.
pi_105565954
De OV-chipkaart, leuker EN makkelijker kunnen we het niet maken *kuch*..
pi_105572711
Update:

Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.

Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...

Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...

Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.

Stelletje achterlijken.
pi_105576878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:

Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.

Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...

Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...

Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.

Stelletje achterlijken.
Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.
pi_105577049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:10 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.
Dat heb ik allang zwart op wit, dat staat al 1,5 jaar aangegeven als ik met DigID inlog op ocwduo.nl ;)
  Redactie Frontpage woensdag 14 december 2011 @ 15:20:37 #160
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105577242
Zou ik een screenshotje mogen van hoe dat eruit ziet :@ ik wil wel eens zien of het bij mij ook klopt namelijk (ik heb mijn volledige recht op OV indertijd opgebruikt trouwens, kan zijn dat daar verschil in zit). persoonlijke gegevens uiteraard uitvlakken ;)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_105577999
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:20 schreef Etcetera het volgende:
Zou ik een screenshotje mogen van hoe dat eruit ziet :@ ik wil wel eens zien of het bij mij ook klopt namelijk (ik heb mijn volledige recht op OV indertijd opgebruikt trouwens, kan zijn dat daar verschil in zit). persoonlijke gegevens uiteraard uitvlakken ;)


:)
pi_105579696
Bestaat er nog toonrecht op OV Chipkaarten (traject van Arriva) ?
pi_105614526
quote:
GVB verdient bonus met punctualiteit
Het Gementelijk Vervoersbedrijf Amsterdam krijgt voor het eerste halfjaar van 2011 een bonus van bijna 1 miljoen euro voor de geleverde prestaties. De bonus is vooral te danken aan de punctualiteit. Bij het vervoersbedrijf reed het eerste kwartaal 87% van de trams en ongeveer 88% van de bussen en metro's op tijd.

In het tweede kwartaal is de punctualiteit verder verbeterd, waardoor gemiddeld over het eerste half jaar 90,8 van de metro's op tijd kwam, 89,3% van de bussen en 87,5% voor de trams. Voor de punctualiteitscijfers krijgt het GVB van de stadsregio Amsterdam een bonus van ruim 1,2 miljoen euro.

Prestaties omtrent rituitval voldeden echter niet aan de norm. Bij de metro viel in het eerste half jaar (2,1% van de ritten uit, bij de tram 1,24%. Bussen vielen relatief weinig uit. (0,75%). Ook de prestaties op het gebied van vervoerscapaciteit waren voor verbetering vatbaar. Daarom is er op de bonus een bedrag van 243.170 euro in mindering gebracht. De bonus komt daarmee uit op een bedrag van iets minder dan 1 miljoen euro (976.265 euro).

Ieder half jaar wordt door de Stadsregio Amsterdam, de opdrachtgever van GVB, gekeken hoe GVB heeft gepresteerd. Dit kan leiden tot een bonus voor geleverde prestaties, maar ook tot een malus. Ook in 2010 kreeg GVB al een bonus voor de geleverde prestaties.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage donderdag 15 december 2011 @ 13:49:03 #164
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105614582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:)
^O^ Thanks
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:01:49 #165
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_105651250
Is mijn OV 'gewoon' geldig in de kerstvakantie? :)
040
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:02:58 #166
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105651286
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:01 schreef Internepper het volgende:
Is mijn OV 'gewoon' geldig in de kerstvakantie? :)
Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.
De blokkade is er btw alleen tijdens de zomervakantie :).
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:03:40 #167
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_105651297
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:02 schreef o.us het volgende:

[..]

Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.
De blokkade is er btw alleen tijdens de zomervakantie :).
Oke, bedankt!
040
pi_105657806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:03 schreef Internepper het volgende:

[..]

Oke, bedankt!
En anders is er nog altijd een super handige site waar je kunt kijken :P.
pi_105691348
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:
Ik ben vanavond beboet voor zwartrijden omdat ik niet had ingecheckt.. Dat terwijl ik dit traject om de dag rijd. Afgelopen maand ben ik 3x gecontroleerd en er is nog nooit een opmerking over gemaakt.

Toen ik vroeg sinds wanneer ik met een week-ov doordeweeks moest inchecken werd mij verteld dat dit sinds 1 november moet... Natuurlijk was ik het er helemaal niet mee eens en had het liefst mijn ID in mn zak gehouden.

De conducteur vertelde mij dat ik altijd een brief kon schrijven aan Arriva, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk, hun woord tegen de mijne...
Nu net even na gekeken en overal staat inderdaad te lezen dat ik sinds 3 november overal moet inchecken (bye bye privacy).. Het vreemde hieraan is dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dit sinds 3 november moet. Zijn hier uberhaubt reclames over gemaakt oid?
Ik was dus niet de enige:
http://www.arriva.nl/nieu(...)e-checken-studenten/
quote:
Ondanks het feit dat wij veel energie hebben gestoken in de communicatie over het verplicht in- en uitchecken voor studenten met ingang van 3 november, zijn velen van u onvoldoende op de hoogte gebleken van het ‘verplicht inchecken’ bij Arriva.

Dat heeft geleid tot veel onduidelijkheid, niet alleen in contact met onze stewards op de trein, maar ook met onze afdeling Klantenservice. Dit betreuren wi
Boetes vergeten in te checken worden eenmalig ingetrokken

Alle ontvangen reacties hebben wij serieus onder de loep genomen en wij hebben op basis van het aantal binnengekomen reacties besloten alle opgelegde boetes, vanaf 3 november tot en met 13 december 2011, voor ‘vergeten in te checken’ eenmalig te seponeren. Heeft u een boete ontvangen dan ontvangt u persoonlijk bericht van Arriva. Heeft u uw boete al betaald, dan wordt het bedrag teruggestort op uw rekeningnummer. Heeft u nog niet betaald, dan hoeft u dit ook niet meer te doen.
Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.
pi_105768701
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:53 schreef mamaisboos. het volgende:

[..]

Ik was dus niet de enige:
http://www.arriva.nl/nieu(...)e-checken-studenten/

[..]

Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.
Sowieso een vreemde datum om het verplicht te stellen. Vanaf 1 januari (zoals de NS dat doet) is veel logischer, en hun maken er ook nog flink reclame over ook!
pi_105768755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:

Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.

Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...

Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...

Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.

Stelletje achterlijken.
Om hier effe op terug te komen: Sinds eind vorige week werkt het ineens allemaal prima en staat het ook netjes geregistreerd, kloppen in- en uitchecks en het saldo ook :')
  Redactie Frontpage maandag 19 december 2011 @ 13:34:47 #172
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_105768798
Ik had DUO gemaild, over het stopzetten van m'n studenten reisproduct enzo. Maar ik hoef niks te doen en zij hebben het stopgezet.

No way dat ik die OV chip nog ga gebruiken trouwens want ik vertrouw het voor geen meter, maar van DUO heb ik niks te vrezen ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_105967416
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 00:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

aks je een enkele reis onderbreekt, kan je nu nog gewoon verder reizen met de OV chipkaart, je hoeft niet eerst uit te checken en daarna weer inchecken. Het opstaptarief zit trouwens gewoon in de prijs van de enkele reis, papieren enkeltje is even duur als de OV chipkaart.

LET WEL je moet er minimaal 20 euro op hebben staan, anders kan je NIET inchecken en NIET reizen dus.

Maarover 1 of 2 jaar gaan veel poortjes dicht, dan moet je wel uitchecken. Wel heel vaag de regel van de NS nu dat je zonder uitchecken je reis kan onderbreken.

En tot slot als je met een andere vervoerder reist met de trein betaal je WEL meerdere keren het instaptarief van 0,79 cent.
Wat je schrijft klopt niet. Officieel moet nu ook al bij onderbreken van een reis met de NS in- en uitchecken, als je reist met een OV-chipkaart. Ook als er geen poortjes staan. Maar dit kunnen ze natuurlijk niet controleren. Met een papieren kaartje ben je bij het onderbreken van een reis dus goedkoper uit.

FAQ op 9292OV.nl
Wat moet ik doen als ik mijn reis met NS wil onderbreken?
Als u gewoon overstapt op een andere NS-trein, dan hoeft u niet uit en weer in te checken. Echter, als u reist van bijvoorbeeld Rotterdam naar Groningen en de reis in Utrecht een paar uur onderbreekt, om bijvoorbeeld te shoppen, dan moet wel uitgecheckt en opnieuw ingecheckt worden. Dit moet namelijk iedere keer als men het station verlaat en als een tussenstop wordt gemaakt. Een tussenstop betekent bij NS dat je niet de eerstvolgende trein neemt, maar een latere. Reist u niet rechtstreeks van begin- naar eindpunt maar neemt u een omweg via een ander station? Dan moet u uitchecken en weer inchecken op dit tussenstation. Dat is een duidelijk verschil met het gebruik van ‘papieren’ vervoerbewijzen.

Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS, versie D2.3; 10 september 2009.
2.3 In aanvulling op het bepaalde in art. 6.9 AVR-NS dient met Reizen op Saldo bij NS bij het onderbreken van de reis de Rit afgesloten te worden met een Check-uit op het betreffende station. Bij het vervolgen van de reis dient opnieuw Ingecheckt te worden. Zo bestaat bijvoorbeeld een reis die tussentijds is onderbroken uit twee Ritten.

En in die voorwaarden wordt onderbreken van een reis als volgt gedefinieerd:

Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij Reiziger de laatste NS-kaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen
het station die buiten het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt.

Dus: even de reis onderbreken om een broodje halen buiten het stationsgebied en/of de kaartlezers, dat kost dat je basistarief. Tien uur lang zitten in Starbucks op het station zitten mag natuurlijk wel van de NS. :+
pi_106121224
Kan van dit topic geen (centrale) reeks gemaakt worden? Dan is alles makkelijker terug te vinden.
Bovendien verdwijnt dan de wildgroei aan OV-chipkaart vragen (zoals ook al genoemd in de OP)
pi_106134777
mijn OV chipkaart verloopt binnenkort, kan je bij de RET nu ook gewoon kostenloos je saldo ovezetten netals bij NS ?
pi_106935066
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:

http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml

quote:
Belangrijker echter is dat het Amsterdamse openbaar vervoer veel meer geld oplevert dan jarenlang werd gedacht. Vóór de afschaffing van de strippenkaart werden de opbrengsten uit de kaartverkoop via een ingewikkeld rekenmodel verdeeld over alle vervoerders in heel Nederland. Nu reizigers een ov-chipkaart gebruiken, komen de opbrengsten automatisch bij de goede vervoerder terecht.
En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam :)

Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
pi_106938494
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
En de OV chipkaart blijkt dan toch ook goede kanten te hebben:

http://www.parool.nl/paro(...)bonus-voor-GVB.dhtml

[..]

En dus krijgen ze dankzij de OVchip plots 15 miljoen meer dan begroot. Geen bezuiniging nodig in Adam :)

Nouja, tenzij ze de schoonmakers toch meer moeten betalen...
maar wat ze er niet bij zetten is dat een groot deel van de "winst"komt van vergeten uit te checken en oplaadtransacties die fout gaan, waardoor je -of weken moet wachten op je geld- of het gewoon niet terug krijgt-
ik heb voor mijn dochter wel eens geprobeert die 4 euro terug te krijgen omdat het uitcheckding niet werkte.. welnu de site en het formulier is zo ondoorzichtig dat je al een volhouder moet zijn, en dan gaat de verbinding ook nog de mist in,of hi accepteerd het formulier niet......veel mensen hebben dan zoiets van.. laat maar.. voor die 4 euro...
pi_107854026
Kilometertarief per vervoerder (trein, bus, metro).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108556855
'Geen boete bij niet inchecken ov-jaarkaart'

DEN HAAG - Als houders van een ov-jaarkaart vergeten in te checken, moet worden voorkomen dat zij daarvoor een boete krijgen. Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz woensdag geschreven aan nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer. Hij had Schultz verzocht om deze groep reizigers uit te zonderen.

De VVD-bewindsvrouw is het met Brenninkmeijer eens dat het beboeten van jaarkaarthouders leidt tot onbegrip. „Het feit dat deze groep wat tijd of plaats betreft nooit buiten hun reisrecht kunnen reizen, onderscheidt deze groep reizigers van alle andere reizigers die met een abonnement reizen”, schrijft ze.
Schultz heeft de vervoerders gevraagd om coulant te zijn als jaarkaarthouders vergeten in of uit te checken. „Daarnaast ben ik voornemens om in zijn algemeenheid de mogelijkheden te verkennen hoe in voorkomende gevallen strafvervolging van deze specifieke groep reizigers voorkomen kan worden”, staat in de brief.

Ondanks hun jaarkaart is besloten dat mensen met zo'n abonnement hun ov-chipkaart toch in en uit moeten scannen. Op die manier kan de verdeling van de inkomsten over de verschillende vervoerders worden bepaald. Niet inchecken betekent onder de huidige regelgeving dat er sprake is van een ongeldig vervoerbewijs voor de betreffende reis.

Bron: Telegraaf
pi_110773286
quote:
Einde diverse afspraken OV-kaart
HAARLEM - Binnen afzienbare tijd hanteren alle treinvervoerders in Nederland dezelfde abonnementsvormen. Reizigers kunnen dan ook gebruikmaken van dezelfde kortingsregelingen. Vervoerders zijn daarover momenteel met elkaar in gesprek.

De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam. Die heeft onder meer gepleit voor het per traject één keer inchecken en één keer uitchecken. Het is nog niet bekend, wanneer de nieuwe regeling ingaat, staat vandaag op de speciale ombudspagina in de dagbladen van HDC Media.

Naast eenduidige regels rond de OV-kaart is volgens NS-woordvoerder Eric Trinthamer ook behoefte aan de komst van één Vervoersautoriteit, die kan bepalen of bij een grote storing reizigers compensatie krijgen of niet. Tot nu toe bepaalt elke vervoerder afzonderlijk of de schade van gedupeerde reizigers wel of niet vergoed wordt. Dit vraagstuk is vooral urgent bij storingen, waarvoor de vervoerder niet direct verantwoordelijk is. Of bijvoorbeeld in de winterperiode, wanneer een klant zijn product door uiteenlopende omstandigheden niet kan gebruiken. In dit soort gevallen zal de Vervoersautoriteit moeten uitmaken of een vergoeding wordt betaald of niet. Ook het OV loket van Rover, de Reizigersvereniging voor het openbaar vervoer, steunt de instelling van één servicepunt. Daardoor kunnen vervoersbedrijven schade direct vergoeden en later onderling 'uitvechten', wie voor de schade verantwoordelijk is. Het OV loket wil 'één plek om geld terug te krijgen in geval van een defecte kaart en wanneer iemand vergeten is uit te checken'. Tevens pleit het voor een 'zichtkaart' voor verstandelijk gehandicapten, zodat zij niet langer hoeven in- en uit te checken en 'gewoon' met een abonnement kunnen reizen. Voor deze mensen is de ov-chipkaart een ramp.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 25 april 2012 @ 17:56:31 #181
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110776280
-laat maar-
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 25 april 2012 @ 19:21:05 #182
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110779411
quote:
De nieuwe regeling moet een einde maken aan het feit dat reizigers die op één traject via twee vervoerders reizen, op dit moment twee keer het opstaptarief betalen. Ook omzeilen de vervoerders voortaan problemen over verschillende kosten per kilometer en elkaar dwarszittende kortingsregelingen. Met de nieuwe afspraken volgt het reizigersvervoer de aanbevelingen van de commissie Meijdam
Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
pi_110780501
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem



zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
pi_110784164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:39 schreef Gulmez het volgende:
skirre ov chipkaart, vandaag weer ruzie gehad door dat systeem

[ afbeelding ]

zoals altijd staan die poortjes dicht voor je bij de metro kan komen, dus ik ging achter een nigger staan, en toen hij met zn ov kaart dat poortje opende liep ik er snel achteraan, en dat gaat altijd goed als je dat bij een vrouw doet, alleen had ik nu haast en was er geen meisje in de buurt, gelijk ruzie , echt tyfus systeem
Dus een betalend persoon vond het niet kunnen dat jij van hem probeerde te profiteren, wat een lul :(
You can trust me, trust nobody...
pi_110786968
Ik vind dat ze die poortjes beter standaard open kunnen zetten , controle is er toch wel dus die poortjes zijn overbodig..
  zondag 29 april 2012 @ 03:36:41 #186
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_110920632
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het is gewoon godgeklaagd dat dat er niet vanaf het begin is. Waar was V&W. Waar was de Kamer?
Even in en uitchecken zonder te reizen kost je ook al het kilometer-tarief. Dat levert ze miljoenen op per dag.
no chicken mc nuggets.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:21:57 #187
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111678594
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/nieuwe-abonnementen

Als je dit abonnement koopt, heb je dan:

• een maand lang op de aangewezen tijdstippen gratis reizen?
• een maand lang op de aangewezen tijdstippen reizen en er zelf geld opzetten als saldo?
of
• 25 euro als saldo op je kaart met die bijbehorende kortingen?

Kan je er sowieso 2 abonnementen op zetten? (dit gaat dus over m'n nichtje die er een busabonnement op heeft zitten)
When all else fails, you always have delusion.
pi_111679916
Je vraag is onduidelijk: je spreekt over dit abonnement, maar er zijn vijf nieuwe abonnementen met eigen kortingspercentages. In het algemeen geldt dat elk van de nieuwe abonnementen als product op een persoonlijke OV-chipkaart kan worden geladen. Het abonnement kan je dan, bij inchecken bij een treinvervoerder, op sommige tijden (afhankelijk van het tijdstip van inchecken) recht op korting of vrij reizen geven. Op de kaart kun je verder gewoon saldo laden. Dat is zelfs nodig als je niet gratis kan reizen, maar met korting. En je kunt ook nog andere abonnementen op de kaart hebben staan, bijvoorbeeld een kortingsabonnement voor busreizen.
pi_111680375
Houd er rekening mee dat je zo'n abonnement voor minimaal een jaar afsluit.
Als je een maand op een vast traject wilt reizen kun je beter een maandtraject-abonnement kiezen (nog papieren kaart).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111684347
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:42:06 #191
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_111697013
Directlink was niet goed..

Ik kreeg al antwoord van NS via facebook :)
When all else fails, you always have delusion.
pi_111697369
Van de week mijn nieuwe voordeelurenabonnement maar proberen te activeren. Die stond klaar volgens de brief van de NS.

Nou mooi niet, NS gemaild, duurt het nu weer 10 werkdagen voordat ik het kan activeren.

Gelukkig op tijd gedaan, anders had ik gewoon 2 weken geen korting gehad.
pi_111708349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 22:18 schreef Tochjo het volgende:
De abonnementen Altijd Voordeel en Altijd Vrij zijn ook als maandabonnement beschikbaar.
Vergat ik (bij introductie was dit nog niet mogelijk).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_111717246
ben je als klant van NS een aby ofzo

quote:
Wanneer u naar het buitenland wilt reizen en niet in het bezit bent van een OV-chipkaart, kunt u op verschillende manieren uw homeprint of papieren ticket aanschaffen. Internet is hiervoor in de meeste gevallen het makkelijkst en goedkoopst. Bekijk hier en selectie van de verschillende bestemmingen van NS Hispeed.
En als ik wel een OV chipkaart heb ?? Ja dan doe je natuurlijk hetzelfde jezus
pi_111717339
en dan deze

quote:
NS zet bussen in

Ook als NS bussen inzet, gepland of ongeplan, heeft u een geldig vervoerbewijs nodig. U moet dan dus gewoon in- en uitchecken op het station. In sommige gevallen zijn er bij busvervoer door NS mobiele in- en uitcheckpalen aanwezig.
Neestal heb je bij een storing al ingecheckt. Toch handig van NS dat ik dan in sommige gevallen ook nog kan uitchecken.

Echt dom die site.
pi_111778353
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
pi_111778899
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:19 schreef Blushy_Pawtje het volgende:
kan je een NS maand abonnement online op je persoonlijke OV Chipkaart zetten?
of moet ik dat morgenvroeg op het station doen?
Als je die abonnementen hier boven genoemd bedoelt: die kun je on-line aanvragen maar zul je nog wel bij een ophaalautomaat op de kaart moeten zetten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 21 mei 2012 @ 22:02:41 #198
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_111853160
Ach, ik zie er toch vanaf. Ondingen en te duur.

[ Bericht 67% gewijzigd door LulaHoola op 21-05-2012 22:09:09 ]
no chicken mc nuggets.
pi_112182675
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.

Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
pi_112182861
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:51 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Het lijkt erop dat ik overmorgen naar Amsterdam moet. Een deel van de reis moet ik afleggen met de metro. Moet ik dan nog een apart product op mijn kaart zetten? Gewoonlijk reis ik alleen met bus en trein in het oosten des lands.

Op ov9292 staat geen ritprijs genoemd onder OV-chipkaart...
Voor de metro heb je geen bijzonder reisprodukt nodig. Je ov chipkaart werkt gewoon.
Sterker nog: het is het enige waarmee je mag reizen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')