Ja weet ik wel...quote:Op woensdag 14 december 2011 08:56 schreef Etcetera het volgende:
En als je niets doet, gecontroleerd wordt, ben je de sjaak. Vandaar dat ik afgelopen jaar de makkelijkste weg heb gekozen. Foto was toch lelijk
Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:
Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.
Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...
Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...
Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.
Stelletje achterlijken.
Dat heb ik allang zwart op wit, dat staat al 1,5 jaar aangegeven als ik met DigID inlog op ocwduo.nlquote:Op woensdag 14 december 2011 15:10 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Ik zou wel even aan de DUO vragen of ze je het zwart op wit willen geven dat je abbo stopgezet is. Stel je krijgt later problemen kun je wel bewijzen dat jij het juiste gedaan hebt.
quote:Op woensdag 14 december 2011 15:20 schreef Etcetera het volgende:
Zou ik een screenshotje mogen van hoe dat eruit zietik wil wel eens zien of het bij mij ook klopt namelijk (ik heb mijn volledige recht op OV indertijd opgebruikt trouwens, kan zijn dat daar verschil in zit). persoonlijke gegevens uiteraard uitvlakken
quote:GVB verdient bonus met punctualiteit
Het Gementelijk Vervoersbedrijf Amsterdam krijgt voor het eerste halfjaar van 2011 een bonus van bijna 1 miljoen euro voor de geleverde prestaties. De bonus is vooral te danken aan de punctualiteit. Bij het vervoersbedrijf reed het eerste kwartaal 87% van de trams en ongeveer 88% van de bussen en metro's op tijd.
In het tweede kwartaal is de punctualiteit verder verbeterd, waardoor gemiddeld over het eerste half jaar 90,8 van de metro's op tijd kwam, 89,3% van de bussen en 87,5% voor de trams. Voor de punctualiteitscijfers krijgt het GVB van de stadsregio Amsterdam een bonus van ruim 1,2 miljoen euro.
Prestaties omtrent rituitval voldeden echter niet aan de norm. Bij de metro viel in het eerste half jaar (2,1% van de ritten uit, bij de tram 1,24%. Bussen vielen relatief weinig uit. (0,75%). Ook de prestaties op het gebied van vervoerscapaciteit waren voor verbetering vatbaar. Daarom is er op de bonus een bedrag van 243.170 euro in mindering gebracht. De bonus komt daarmee uit op een bedrag van iets minder dan 1 miljoen euro (976.265 euro).
Ieder half jaar wordt door de Stadsregio Amsterdam, de opdrachtgever van GVB, gekeken hoe GVB heeft gepresteerd. Dit kan leiden tot een bonus voor geleverde prestaties, maar ook tot een malus. Ook in 2010 kreeg GVB al een bonus voor de geleverde prestaties.
quote:
Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:01 schreef Internepper het volgende:
Is mijn OV 'gewoon' geldig in de kerstvakantie?
Oke, bedankt!quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Met uitzondering van de feestdagen en weekenden, ja. Anders heb je alleen maar korting.
De blokkade is er btw alleen tijdens de zomervakantie.
Ik was dus niet de enige:quote:Op maandag 12 december 2011 22:05 schreef mamaisboos. het volgende:
Ik ben vanavond beboet voor zwartrijden omdat ik niet had ingecheckt.. Dat terwijl ik dit traject om de dag rijd. Afgelopen maand ben ik 3x gecontroleerd en er is nog nooit een opmerking over gemaakt.
Toen ik vroeg sinds wanneer ik met een week-ov doordeweeks moest inchecken werd mij verteld dat dit sinds 1 november moet... Natuurlijk was ik het er helemaal niet mee eens en had het liefst mijn ID in mn zak gehouden.
De conducteur vertelde mij dat ik altijd een brief kon schrijven aan Arriva, maar dat is natuurlijk onbegonnen werk, hun woord tegen de mijne...
Nu net even na gekeken en overal staat inderdaad te lezen dat ik sinds 3 november overal moet inchecken (bye bye privacy).. Het vreemde hieraan is dat ik nergens heb gehoord of gelezen dat dit sinds 3 november moet. Zijn hier uberhaubt reclames over gemaakt oid?
Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.quote:Ondanks het feit dat wij veel energie hebben gestoken in de communicatie over het verplicht in- en uitchecken voor studenten met ingang van 3 november, zijn velen van u onvoldoende op de hoogte gebleken van het ‘verplicht inchecken’ bij Arriva.
Dat heeft geleid tot veel onduidelijkheid, niet alleen in contact met onze stewards op de trein, maar ook met onze afdeling Klantenservice. Dit betreuren wi
Boetes vergeten in te checken worden eenmalig ingetrokken
Alle ontvangen reacties hebben wij serieus onder de loep genomen en wij hebben op basis van het aantal binnengekomen reacties besloten alle opgelegde boetes, vanaf 3 november tot en met 13 december 2011, voor ‘vergeten in te checken’ eenmalig te seponeren. Heeft u een boete ontvangen dan ontvangt u persoonlijk bericht van Arriva. Heeft u uw boete al betaald, dan wordt het bedrag teruggestort op uw rekeningnummer. Heeft u nog niet betaald, dan hoeft u dit ook niet meer te doen.
Sowieso een vreemde datum om het verplicht te stellen. Vanaf 1 januari (zoals de NS dat doet) is veel logischer, en hun maken er ook nog flink reclame over ook!quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:53 schreef mamaisboos. het volgende:
[..]
Ik was dus niet de enige:
http://www.arriva.nl/nieu(...)e-checken-studenten/
[..]
Ik vraag mij dan nog steeds af welke moeite ze hebben gedaan, want ik heb er nooooit iets over gelezen.
Om hier effe op terug te komen: Sinds eind vorige week werkt het ineens allemaal prima en staat het ook netjes geregistreerd, kloppen in- en uitchecks en het saldo ookquote:Op woensdag 14 december 2011 13:18 schreef Saekerhett het volgende:
Update:
Net de DUO gebeld, kreeg een vriendelijke vrouw aan de telefoon die zo te horen wist waar ze over sprak en ze zei dat mijn studentenreisproduct inderdaad allang is stopgezet en dat ik dat goed afgehandeld had en dat zij dit doorgegeven hadden aan de OV-chipkaartmensjes, dus ik moet echt bij die lui zijn. Ik heb op dit moment dus niks meer met de DUO te maken, want ik heb alles correct gedaan. Ook zei ze dat ik nu gewoon met de chipkaart op saldo zou moeten kunnen reizen, maar daarvoor moet ik bij de klantenservice van de OV-chipkaart zijn.
Ik heb die lui van de OV-chipkaart gisteren een mail gestuurd over deze situatie, uiteraard krijg ik geen ontvangstbevesting o.i.d., vanmorgen nog eens gebeld en kreeg een dom Surinaams wijf aan de telefoon die dus blijkbaar helemaal niet wist waar het over ging en mij onterecht doorverwees naar de DUO, én ik heb vanmiddag op een NS-automaat geprobeerd om dat abonnement eraf te halen, wat uiteraard ook niet lukte...
Verder wordt er ook totaal niets geregistreerd online waar ik in- en uitcheck, er wordt niets van mijn saldo afgeschreven, helemaal niets...
Fuck it, als jullie blijkbaar zó graag willen hebben dat ik gratis kan reizen, dan doe ik dat ook gewoon.
Stelletje achterlijken.
Wat je schrijft klopt niet. Officieel moet nu ook al bij onderbreken van een reis met de NS in- en uitchecken, als je reist met een OV-chipkaart. Ook als er geen poortjes staan. Maar dit kunnen ze natuurlijk niet controleren. Met een papieren kaartje ben je bij het onderbreken van een reis dus goedkoper uit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 00:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
aks je een enkele reis onderbreekt, kan je nu nog gewoon verder reizen met de OV chipkaart, je hoeft niet eerst uit te checken en daarna weer inchecken. Het opstaptarief zit trouwens gewoon in de prijs van de enkele reis, papieren enkeltje is even duur als de OV chipkaart.
LET WEL je moet er minimaal 20 euro op hebben staan, anders kan je NIET inchecken en NIET reizen dus.
Maarover 1 of 2 jaar gaan veel poortjes dicht, dan moet je wel uitchecken. Wel heel vaag de regel van de NS nu dat je zonder uitchecken je reis kan onderbreken.
En tot slot als je met een andere vervoerder reist met de trein betaal je WEL meerdere keren het instaptarief van 0,79 cent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |