abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113430190
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?

Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.

"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."

ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
🐱
pi_113430449
Je kunt pas na drie minuten weer in/uitchecken bij NS.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_113430460
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:25 schreef GekkePoes het volgende:
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?

Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.

ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
ja klantenservice is tegenwoordig klanten ontmoedigen....
  Redactie Frontpage donderdag 28 juni 2012 @ 19:14:22 #254
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_113523248
Heeft Qbuzz geen gegevens doorgestuurd over chipkaart gebruik sinds maandag? Informatie van dinsdag staat er nog niet :{
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 09:24:15 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113586497
Ik heb een vraag over opladen. Ik heb een kaart voor mijn zoontje aangevraagd, omdat hij met zijn oma op vakantie gaat over een paar weken. Ik wil daar 20 euro automatisch opladen voor aanvragen. Maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat alleen de kaarthouder dat kan doen. Ik ben de rekeninghouder, mijn zoontje is de kaarthouder. Hoe krijg ik dat automatisch opladen er nu op? Mijn zoontje is 11 dus die kan dat niet zelf doen lijkt me.

Ik heb uiteraard de klantenservice gemaild, maar daar krijg je niet zo snel antwoord van, en ik hoop dat hier iemand is die me alvast op weg kan helpen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113586550
Ik reis nu al 2 jaar op het traject Zaandam - Amsterdam Sloterdijk zonder in te checken. Op mijn werk ontvang ik een vaste reiskosten vergoeding, die gelijk staat aan de reiskosten.

De reden dat ik niet incheck is omdat er op dat traject in de spits toch nooit gecontroleerd wordt. De treinen zitten dan immers prop vol. Een dag retour op dat traject kost ¤ 4,20 en dat 5 dagen per week 2 jaar lang. Reken maar uit hoeveel ik al wel niet bespaard heb :). Toch al gauw zo'n ¤2k euri´s
pi_113587095
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 09:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een vraag over opladen. Ik heb een kaart voor mijn zoontje aangevraagd, omdat hij met zijn oma op vakantie gaat over een paar weken. Ik wil daar 20 euro automatisch opladen voor aanvragen. Maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat alleen de kaarthouder dat kan doen. Ik ben de rekeninghouder, mijn zoontje is de kaarthouder. Hoe krijg ik dat automatisch opladen er nu op? Mijn zoontje is 11 dus die kan dat niet zelf doen lijkt me.

Ik heb uiteraard de klantenservice gemaild, maar daar krijg je niet zo snel antwoord van, en ik hoop dat hier iemand is die me alvast op weg kan helpen :)
Het makkelijkst is om de kaart zonder automatisch opladen aan te vragen. Na ontvangst kun je op de website ov-chipkaart.nl het product ‘automatisch opladen’ aanvragen. Hier kun je een bedrag en rekeningnummer kiezen waar de kaart aan gekoppeld wordt. Vervolgens zul je eenmalig het product moeten ophalen bij een ophaalpunt.

Voor de trein moet je ook nog eenmalig het reisproduct ‘reizen op saldo’ moeten aanvragen/ophalen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 10:28:07 #258
13151 crew  Rewimo
pi_113587414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:09 schreef Aether het volgende:

Het makkelijkst is om de kaart zonder automatisch opladen aan te vragen. Na ontvangst kun je op de website ov-chipkaart.nl het product ‘automatisch opladen’ aanvragen. Hier kun je een bedrag en rekeningnummer kiezen waar de kaart aan gekoppeld wordt. Vervolgens zul je eenmalig het product moeten ophalen bij een ophaalpunt.

Voor de trein moet je ook nog eenmalig het reisproduct ‘reizen op saldo’ moeten aanvragen/ophalen.
Dat heb ik gedaan. Rekeningnummer ook ingevuld en dergelijke. Maar als ik nu het automatisch opladen wil aanvragen lukt dat niet omdat hij dan meldt dat ik de kaarthouder niet ben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113587928
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan. Rekeningnummer ook ingevuld en dergelijke. Maar als ik nu het automatisch opladen wil aanvragen lukt dat niet omdat hij dan meldt dat ik de kaarthouder niet ben.
Dan heb je waarschijnlijk de kaart aangevraagd als kaarthouders en niet als rekeninghouder ?
pi_113587966
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:25 schreef GekkePoes het volgende:

Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 11:00:13 #261
13151 crew  Rewimo
pi_113588005
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:55 schreef macca728 het volgende:

Dan heb je waarschijnlijk de kaart aangevraagd als kaarthouders en niet als rekeninghouder ?
Nee, juist niet. Mijn zoontje is de kaarthouder, ik ben de rekeninghouder.
pi_113588187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
dus jj betaalt gewoon lekker 20 euro om op het perron te lopen ? Boeiend ja.

Ja daarna kan je gewoon weer lekker inchecken, tuurlijk het kost je alleen 20 euro als je eerst incheckt en daarna gewoon niet uitcheckt.
pi_113588202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Mijn zoontje is de kaarthouder, ik ben de rekeninghouder.
Nou succes, de klantenservice zal je wel verwijzen naar een ander denk ik zo haha
pi_113588236
Ik vind het trouwens wel rete irritant dat er nog steeds geen lezers staan waar je kan checken of je ingecheckt bent op de stations.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 11:24:35 #265
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113588497
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn de reden dat de ov-chipkaart is ingevoerd. Wat extra geld in het laatje is immers nooit weg.
pi_113589087
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn de reden dat de ov-chipkaart is ingevoerd. Wat extra geld in het laatje is immers nooit weg.
Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
pi_113589154
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:13 schreef macca728 het volgende:
Ik vind het trouwens wel rete irritant dat er nog steeds geen lezers staan waar je kan checken of je ingecheckt bent op de stations.
Als je bent ingecheckt bij NS en je houdt je kaart voor een kaartautomaat, dan verschijnt er een melding dat de kaart nog niet is uitgecheckt bij NS.
pi_113589570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:56 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Als je bent ingecheckt bij NS en je houdt je kaart voor een kaartautomaat, dan verschijnt er een melding dat de kaart nog niet is uitgecheckt bij NS.
Ja maar die automaten staan vaak aan het begin van het station, ik bedoel als ik gewoon op het perron staat ofzo Dan ga ik naturlijk niet eerst helemaal teruglopen, als ik het niet zeker weet of het goed gegaan is.
pi_113589576
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:53 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
Alleen na 10x ofzo wordt je kaart dan geblokkeerd....
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:25:36 #270
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113589758
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:53 schreef Ziba het volgende:

[..]

Tot je het een keer hebt tijdens je 'niet-gratis-reizenperiode' :')

Trouwens ook behoorlijk achterlijk dat je mensen gaat adviseren wat te doen aan de hand van een situatie die alleen op jou van toepassing is. :|W
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 juli 2012 @ 11:52:02 #271
13151 crew  Rewimo
pi_113623305
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:11 schreef macca728 het volgende:

Nou succes, de klantenservice zal je wel verwijzen naar een ander denk ik zo haha
Valt mee :')

quote:
Op 30-6-2012 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat u problemen heeft met het aanvragen van automatisch opladen voor uw zoon. Dit vinden wij vervelend voor u.

Als u automatische opladen wilt aanvragen voor uw zoon dient u eerst een kaarthouderaccount aan te maken voor uw zoon. Vervolgens gaat u met deze kaarthouderaccount automatisch opladen aanvragen. u kunt dan uw eigen rekeningnummer gebruiken en aangeven dat u rekeninghouder bent.
Zou alleen handig zijn als ze dat ook vermelden, in plaats van pas als je probeert om dat opladen aan te vragen.
pi_114323364
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-flink-duurder.html

Flinke prijsstijging door tegenvallende opbrengst OV chipkaart.

En de reiziger maar denken dat het reizen goedkoper zou worden door de OV chipkaart.
Eerst 5 miljard investeren en dan tot de conclusie komen dat er minder reizigers komen.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 juli 2012 @ 16:22:17 #273
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_114466375
Begin deze week stond er 60 euro op mijn OV-chipkaart. Nu staat er nog 5,72 op. Ik heb volgens de uitdraai van de transacties 49,50 verreisd.
Het zal aan mij liggen, maar dat klopt toch niet helemaal :')
With four other people
And aliens
pi_114467204
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:22 schreef Etcetera het volgende:
Begin deze week stond er 60 euro op mijn OV-chipkaart. Nu staat er nog 5,72 op. Ik heb volgens de uitdraai van de transacties 49,50 verreisd.
Het zal aan mij liggen, maar dat klopt toch niet helemaal :')
ov-chipkaart.nl loopt een paar dagen achter met bijwerken van transacties.
Kan dat het zijn?
  Redactie Frontpage vrijdag 20 juli 2012 @ 16:44:42 #275
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_114467278
Niet echt. Ik mis geloof ik 1 transactie, maar dat is nooit 5 euro, hoogstens 1 of 2 euro.
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')