abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113430190
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?

Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.

"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."

ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
🐱
pi_113430449
Je kunt pas na drie minuten weer in/uitchecken bij NS.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_113430460
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:25 schreef GekkePoes het volgende:
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?

Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.

"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."

ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
ja klantenservice is tegenwoordig klanten ontmoedigen....
  Redactie Frontpage donderdag 28 juni 2012 @ 19:14:22 #254
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_113523248
Heeft Qbuzz geen gegevens doorgestuurd over chipkaart gebruik sinds maandag? Informatie van dinsdag staat er nog niet :{
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 09:24:15 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113586497
Ik heb een vraag over opladen. Ik heb een kaart voor mijn zoontje aangevraagd, omdat hij met zijn oma op vakantie gaat over een paar weken. Ik wil daar 20 euro automatisch opladen voor aanvragen. Maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat alleen de kaarthouder dat kan doen. Ik ben de rekeninghouder, mijn zoontje is de kaarthouder. Hoe krijg ik dat automatisch opladen er nu op? Mijn zoontje is 11 dus die kan dat niet zelf doen lijkt me.

Ik heb uiteraard de klantenservice gemaild, maar daar krijg je niet zo snel antwoord van, en ik hoop dat hier iemand is die me alvast op weg kan helpen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113586550
Ik reis nu al 2 jaar op het traject Zaandam - Amsterdam Sloterdijk zonder in te checken. Op mijn werk ontvang ik een vaste reiskosten vergoeding, die gelijk staat aan de reiskosten.

De reden dat ik niet incheck is omdat er op dat traject in de spits toch nooit gecontroleerd wordt. De treinen zitten dan immers prop vol. Een dag retour op dat traject kost ¤ 4,20 en dat 5 dagen per week 2 jaar lang. Reken maar uit hoeveel ik al wel niet bespaard heb :). Toch al gauw zo'n ¤2k euri´s
pi_113587095
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 09:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een vraag over opladen. Ik heb een kaart voor mijn zoontje aangevraagd, omdat hij met zijn oma op vakantie gaat over een paar weken. Ik wil daar 20 euro automatisch opladen voor aanvragen. Maar als ik dat probeer krijg ik de melding dat alleen de kaarthouder dat kan doen. Ik ben de rekeninghouder, mijn zoontje is de kaarthouder. Hoe krijg ik dat automatisch opladen er nu op? Mijn zoontje is 11 dus die kan dat niet zelf doen lijkt me.

Ik heb uiteraard de klantenservice gemaild, maar daar krijg je niet zo snel antwoord van, en ik hoop dat hier iemand is die me alvast op weg kan helpen :)
Het makkelijkst is om de kaart zonder automatisch opladen aan te vragen. Na ontvangst kun je op de website ov-chipkaart.nl het product ‘automatisch opladen’ aanvragen. Hier kun je een bedrag en rekeningnummer kiezen waar de kaart aan gekoppeld wordt. Vervolgens zul je eenmalig het product moeten ophalen bij een ophaalpunt.

Voor de trein moet je ook nog eenmalig het reisproduct ‘reizen op saldo’ moeten aanvragen/ophalen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 10:28:07 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113587414
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:09 schreef Aether het volgende:

Het makkelijkst is om de kaart zonder automatisch opladen aan te vragen. Na ontvangst kun je op de website ov-chipkaart.nl het product ‘automatisch opladen’ aanvragen. Hier kun je een bedrag en rekeningnummer kiezen waar de kaart aan gekoppeld wordt. Vervolgens zul je eenmalig het product moeten ophalen bij een ophaalpunt.

Voor de trein moet je ook nog eenmalig het reisproduct ‘reizen op saldo’ moeten aanvragen/ophalen.
Dat heb ik gedaan. Rekeningnummer ook ingevuld en dergelijke. Maar als ik nu het automatisch opladen wil aanvragen lukt dat niet omdat hij dan meldt dat ik de kaarthouder niet ben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113587928
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan. Rekeningnummer ook ingevuld en dergelijke. Maar als ik nu het automatisch opladen wil aanvragen lukt dat niet omdat hij dan meldt dat ik de kaarthouder niet ben.
Dan heb je waarschijnlijk de kaart aangevraagd als kaarthouders en niet als rekeninghouder ?
pi_113587966
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:25 schreef GekkePoes het volgende:
ik liep langs een chipkaart paal, wat niet is te voorkomen, om een kennis uit te zwaaien, en ik hoorde "pliep" nondeju. er stond "U bent ingecheckt, fijne reis verder" en uitchecken lukte niet . Dus naar de andere kant gelopen om een andere inchekpaal te vinden zegt ook die paal "U bent al ingecheckt ! " moest ik naar het loket om daar het hele verhaal uit te legggen, en werd ik nog raar aangekeken. "U had toch kunnen uitchecken bij dezelfde paal En u dient niet op het peron te komen als u niet van plan bent met de trein of bus te reizen!!!! ( jezus sukkel die je bent gvd verspil me tijd niet dacht die vrouw) ?

Nee dat werkt niet. zei ik. ik wil graag dat U me nu uitcheckt en als er geld word afgeschreven wil ik dat graag terug hebben.

"Daar kan ik niet voor zorgen u dient dan een formulier in te vull..."

ben weggelopen voordat dat ongestelde mevrouwding haar verhaal heeft kunnen afmaken en naar een conducteur gelopen, . ik vertelde het zelfde verhaal , de meneer keek me vriendelijk aan en zei, "ok ik zal even kijken, aha ik zie het al, dat was dit paaltje, nummer 124nogwat. u bent alweer weer uitgechecked. alstublieft, fijne dag verder."
Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juni 2012 @ 11:00:13 #261
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113588005
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:55 schreef macca728 het volgende:

Dan heb je waarschijnlijk de kaart aangevraagd als kaarthouders en niet als rekeninghouder ?
Nee, juist niet. Mijn zoontje is de kaarthouder, ik ben de rekeninghouder.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_113588187
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
dus jj betaalt gewoon lekker 20 euro om op het perron te lopen ? Boeiend ja.

Ja daarna kan je gewoon weer lekker inchecken, tuurlijk het kost je alleen 20 euro als je eerst incheckt en daarna gewoon niet uitcheckt.
pi_113588202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Mijn zoontje is de kaarthouder, ik ben de rekeninghouder.
Nou succes, de klantenservice zal je wel verwijzen naar een ander denk ik zo haha
pi_113588236
Ik vind het trouwens wel rete irritant dat er nog steeds geen lezers staan waar je kan checken of je ingecheckt bent op de stations.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 11:24:35 #265
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113588497
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 10:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Haha, waar maak je je druk om. Heb ik ook wel eens gehad, dan check ik gewoon niet uit, boeiend. Als je dan een volgende keer weer gaat reizen (al is het een paar uur daarna), kan je gewoon weer inchecken zonder dat je überhaupt hoeft uit te checken.
Mensen zoals jij zijn de reden dat de ov-chipkaart is ingevoerd. Wat extra geld in het laatje is immers nooit weg.
pi_113589087
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn de reden dat de ov-chipkaart is ingevoerd. Wat extra geld in het laatje is immers nooit weg.
Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
pi_113589154
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:13 schreef macca728 het volgende:
Ik vind het trouwens wel rete irritant dat er nog steeds geen lezers staan waar je kan checken of je ingecheckt bent op de stations.
Als je bent ingecheckt bij NS en je houdt je kaart voor een kaartautomaat, dan verschijnt er een melding dat de kaart nog niet is uitgecheckt bij NS.
pi_113589570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:56 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Als je bent ingecheckt bij NS en je houdt je kaart voor een kaartautomaat, dan verschijnt er een melding dat de kaart nog niet is uitgecheckt bij NS.
Ja maar die automaten staan vaak aan het begin van het station, ik bedoel als ik gewoon op het perron staat ofzo Dan ga ik naturlijk niet eerst helemaal teruglopen, als ik het niet zeker weet of het goed gegaan is.
pi_113589576
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:53 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
Alleen na 10x ofzo wordt je kaart dan geblokkeerd....
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:25:36 #270
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113589758
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:53 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik reis gratis met een studenten-ov en dat blijf ik ook nog lang doen. Als ik per ongeluk incheck terwijl ik niet hoef te reizen maakt dat helemaal niets uit, checkt gewoon vanzelf uit op den duur.
Tot je het een keer hebt tijdens je 'niet-gratis-reizenperiode' :')

Trouwens ook behoorlijk achterlijk dat je mensen gaat adviseren wat te doen aan de hand van een situatie die alleen op jou van toepassing is. :|W
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 juli 2012 @ 11:52:02 #271
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113623305
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 11:11 schreef macca728 het volgende:

Nou succes, de klantenservice zal je wel verwijzen naar een ander denk ik zo haha
Valt mee :')

quote:
Op 30-6-2012 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat u problemen heeft met het aanvragen van automatisch opladen voor uw zoon. Dit vinden wij vervelend voor u.

Als u automatische opladen wilt aanvragen voor uw zoon dient u eerst een kaarthouderaccount aan te maken voor uw zoon. Vervolgens gaat u met deze kaarthouderaccount automatisch opladen aanvragen. u kunt dan uw eigen rekeningnummer gebruiken en aangeven dat u rekeninghouder bent.
Zou alleen handig zijn als ze dat ook vermelden, in plaats van pas als je probeert om dat opladen aan te vragen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_114323364
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-flink-duurder.html

Flinke prijsstijging door tegenvallende opbrengst OV chipkaart.

En de reiziger maar denken dat het reizen goedkoper zou worden door de OV chipkaart.
Eerst 5 miljard investeren en dan tot de conclusie komen dat er minder reizigers komen.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 juli 2012 @ 16:22:17 #273
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_114466375
Begin deze week stond er 60 euro op mijn OV-chipkaart. Nu staat er nog 5,72 op. Ik heb volgens de uitdraai van de transacties 49,50 verreisd.
Het zal aan mij liggen, maar dat klopt toch niet helemaal :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_114467204
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:22 schreef Etcetera het volgende:
Begin deze week stond er 60 euro op mijn OV-chipkaart. Nu staat er nog 5,72 op. Ik heb volgens de uitdraai van de transacties 49,50 verreisd.
Het zal aan mij liggen, maar dat klopt toch niet helemaal :')
ov-chipkaart.nl loopt een paar dagen achter met bijwerken van transacties.
Kan dat het zijn?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 juli 2012 @ 16:44:42 #275
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_114467278
Niet echt. Ik mis geloof ik 1 transactie, maar dat is nooit 5 euro, hoogstens 1 of 2 euro.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_114818415
Ik heb een studenten ov chipkaart, daar zaten na 3 jaar lang 16x per dag gebruiken toch wat deukjes, krassen en scheuren in dus voordat ie kapot ging heb ik m zelf maar opgestuurd als kapot zijnde. Ik wil niet de kans lopen dat dat ding midden in het collegejaar kapot gaat en ik mn reiskosten a la 30 euro per dag zelf moet betalen.

Maar goed, op de site staat op de ene pagina dat ik binnen 2 weken een nieuwe zou moeten hebben, op de andere pagina staat 3 weken. Prima, ga ik uit van 3 weken, er is nu 1 week voorbij. Sturen ze nog iets van een bevestiging dat ze je kaart hebben ontvangen oid? Ik heb helemaal niets gehoord verder. Heeft iemand hier ervaring mee?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 01:52:42 #277
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_114881535
Dit is letterlijk het enige topic waar ik urenlang kan klagen over het onderwerp zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door KingRoland op 31-07-2012 01:59:49 ]
graag op anoniem
pi_114881606
Klotesysteem. Ik heb een jaar Bestuurskunde gedaan en een jaar Frans, allebei mee gekapt, en nu kan ik niet instellen dat ik (week-)OV wil hebben. Gebeld en dan zou ik een of ander onvindbaar formulier moeten uitprinten, fijn allemaal
pi_114881635
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 01:52 schreef KingRoland het volgende:
Dit is letterlijk het enigste enige topic waar ik urenlang kan klagen over het onderwerp zelf.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 02:00:03 #280
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_114881693
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 01:56 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

jij je zin
graag op anoniem
pi_115671548
RET betaalt dwangsom voor bewaren reisgegevens
Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET moet het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) een boete van 120 duizend euro betalen voor het bewaren van reisgegevens van studenten. Dat heeft het CBP donderdag bekendgemaakt.

Het CBP had het vervoersbedrijf in juni vorig jaar al een dwangsom opgelegd voor het te lang bewaren van de OV-chipkaartgegevens van studenten. RET kreeg toen tot het einde van het jaar om de maximale wettelijke bewaartermijn van twee jaar in te voeren en de gegevens na afloop van die termijn te vernietigen of anonimiseren.

Identificeren
Het CBP concludeerde in juni van dit jaar dat RET en NS zich nu inderdaad houdt aan de maximale bewaartermijn, maar dat de reisgegevens niet zijn vernietigd of onvoldoende geanonimiseerd. Het vervoersbedrijf had wel geprobeerd de gegevens te anonimiseren, maar het bleek toch mogelijk reizigers te identificeren.

Toekomst
RET heeft de dwangsom betaald, maar heeft wel bezwaar gemaakt. Inmiddels heeft het bedrijf alle reisgegevens ouder dan de wettelijke termijn alsnog vernietigd. RET gaat in de toekomst zorgen voor tijdige verwijdering, laat het bedrijf weten.

NS
Eind 2010 bleek uit onderzoek van privacywaakhond CBP al dat RET, maar ook openbaarvervoerbedrijven GVB en NS de wet overtraden door reisgegevens van studenten te lang te bewaren. De bedrijven zegden vervolgens toe nieuwe termijnen in te voeren. De NS kreeg om dezelfde reden eerder al een dwangsom opgelegd van 125 duizend euro. Het bedrijf heeft bezwaar aangetekend tegen de beslissing.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_115694375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:10 schreef Aether het volgende:
RET betaalt dwangsom voor bewaren reisgegevens
Het Rotterdamse vervoersbedrijf RET moet het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) een boete van 120 duizend euro betalen voor het bewaren van reisgegevens van studenten. Dat heeft het CBP donderdag bekendgemaakt.

Het CBP had het vervoersbedrijf in juni vorig jaar al een dwangsom opgelegd voor het te lang bewaren van de OV-chipkaartgegevens van studenten. RET kreeg toen tot het einde van het jaar om de maximale wettelijke bewaartermijn van twee jaar in te voeren en de gegevens na afloop van die termijn te vernietigen of anonimiseren.

Identificeren
Het CBP concludeerde in juni van dit jaar dat RET en NS zich nu inderdaad houdt aan de maximale bewaartermijn, maar dat de reisgegevens niet zijn vernietigd of onvoldoende geanonimiseerd. Het vervoersbedrijf had wel geprobeerd de gegevens te anonimiseren, maar het bleek toch mogelijk reizigers te identificeren.

Toekomst
RET heeft de dwangsom betaald, maar heeft wel bezwaar gemaakt. Inmiddels heeft het bedrijf alle reisgegevens ouder dan de wettelijke termijn alsnog vernietigd. RET gaat in de toekomst zorgen voor tijdige verwijdering, laat het bedrijf weten.

NS
Eind 2010 bleek uit onderzoek van privacywaakhond CBP al dat RET, maar ook openbaarvervoerbedrijven GVB en NS de wet overtraden door reisgegevens van studenten te lang te bewaren. De bedrijven zegden vervolgens toe nieuwe termijnen in te voeren. De NS kreeg om dezelfde reden eerder al een dwangsom opgelegd van 125 duizend euro. Het bedrijf heeft bezwaar aangetekend tegen de beslissing.
Waar zijn die mensen gebleven die zeiden dat vervoerders geen misbruik gingen maken van de reisgegevens ?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:14:18 #283
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_115694973
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waar zijn die mensen gebleven die zeiden dat vervoerders geen misbruik gingen maken van de reisgegevens ?
gegevens zijn alleen te lang bewaard, nergens staat dat er misbruik van is gemaakt.
pi_115704264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 21:14 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

gegevens zijn alleen te lang bewaard, nergens staat dat er misbruik van is gemaakt.
Vervoerders zijn gewaarschuwd en hebben daar gewoon lak aan. Als jij ze wilt vertrouwen prima.
pi_115704290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:44 schreef Etcetera het volgende:
Niet echt. Ik mis geloof ik 1 transactie, maar dat is nooit 5 euro, hoogstens 1 of 2 euro.
Ws een keer vergeten uit te checken ?? Of de lezer weigerde.
pi_115814998
Even een bumpje :D

Ik heb vanaf 1 september recht op studenten OV, en die staan ook al bij m'n producten. Ik heb zojuist ook het product opgehaald in de winkel. Anyway, nu moet ik morgen (en de gehele volgende week) ook al naar school, maar m'n OV is dus nog niet geldig.

Deze producten staan erop:

quote:
Studenten Weekabon Korting, Regisseur Studenten Reisrecht
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd

Studenten Weekabon vrij Reizen, Regisseur Studenten Reisrecht
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd

Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS
Tweede klasse
Ik heb er 31,- saldo opstaan met automatisch opladen, kan ik dan morgen gewoon met het Reizen op Saldo NS met de bus reizen? Of werkt dat enkel in de trein?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115815035
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:49 schreef Blistering het volgende:
Even een bumpje :D

Ik heb vanaf 1 september recht op studenten OV, en die staan ook al bij m'n producten. Ik heb zojuist ook het product opgehaald in de winkel. Anyway, nu moet ik morgen (en de gehele volgende week) ook al naar school, maar m'n OV is dus nog niet geldig.

Deze producten staan erop:

[..]

Ik heb er 31,- saldo opstaan met automatisch opladen, kan ik dan morgen gewoon met het Reizen op Saldo NS met de bus reizen? Of werkt dat enkel in de trein?
Nee hoor in de bus (en metro,tram) werkt reizen op saldo automatisch (als er geld opstaat) . Alleen voor trein moet je het apart activeren.
pi_115815056
Oh mooi, daar hoef je dus geen apart product voor te hebben?

Wat fijn, bedankt! ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_115815389
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:52 schreef Blistering het volgende:
Oh mooi, daar hoef je dus geen apart product voor te hebben?

Wat fijn, bedankt! ^O^
Klopt !
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:17:38 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115815707
trouwens even een vraagje.

ik heb bij de NS zo'n voordeelurenabbo, dus 40% korting. Is het nog steeds zo dat je daarbij dus (tot max) 3 mensen mee mag nemen met korting?

en zo ja. Hoe doe je dat met mensen die een gewone chipkaart hebben?
Enige wat ik kan bedenken is dat je dus gewoon een kaartje koopt met korting. Maar ooit zouden die kaartjes er toch uit gaan? ho egaan ze het dan doen?
pi_115815884
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:17 schreef Cue_ het volgende:
trouwens even een vraagje.

ik heb bij de NS zo'n voordeelurenabbo, dus 40% korting. Is het nog steeds zo dat je daarbij dus (tot max) 3 mensen mee mag nemen met korting?

en zo ja. Hoe doe je dat met mensen die een gewone chipkaart hebben?
Enige wat ik kan bedenken is dat je dus gewoon een kaartje koopt met korting. Maar ooit zouden die kaartjes er toch uit gaan? ho egaan ze het dan doen?
Ja je kan nog steeds 3 mensen meenemen, makkelijkst is gewoon losse kaartjes kopen zolang het kan. Volgens NS gaat dat eruit uiterlijk begin 2013.

Met de OV chipkaart moet iedereen een OV chipkaart hebben en zelf naar een automaat gaan om aan te geven dat ze met korting willen reizen. Ze moeten dus ook zelf saldo hebben uiteraard ( min borg is 10 of 20 euro, dat kan ik er niet uithalen bij NS, ws 20 euro tenzij ze ook een NS OV chipkaart hebben).

Op de terugreis moeten ze weer naar een automaat. Ze moeten dus wel allemaal een OV chipkaart bij zich hebben.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:25:10 #292
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115815935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:23 schreef macca728 het volgende:

Ja je kan nog steeds 3 mensen meenemen, makkelijkst is gewoon losse kaartjes kopen zolang het kan.

Met de OV chipkaart moet iedereen een OV chipkaart hebben en zelf naar een automaat gaan om aan te geven dat ze met korting willen reizen. Ze moeten dus ook zelf saldo hebben uiteraard ( min borg is 10 of 20 euro, dat kan ik er niet uithalen bij NS, ws 20 euro tenzij ze ook een NS OV chipkaart hebben).

Op de terugreis moeten ze weer naar een automaat. Ze moeten dus wel allemaal een OV chipkaart bij zich hebben.
Pff ewat een gedoe voor wat korting zeg :X
Gelukkig zijn er nog kaartjes O+
pi_115815975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Pff ewat een gedoe voor wat korting zeg :X
Gelukkig zijn er nog kaartjes O+
Ja leuk he, het grappige is dat mijn vrienden die ik weleens meeneem hun OV chipkaart nooit bij zich hebben omdat ze louter de auto gebruiken. Echt irritant hoe ze dit "oplossen"
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:27:52 #294
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_115816040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:26 schreef macca728 het volgende:
Ja leuk he, het grappige is dat mijn vrienden die ik weleens meeneem hun OV chipkaart nooit bij zich hebben omdat ze louter de auto gebruiken. Echt irritant hoe ze dit "oplossen"
Inderdaad. Grootste probleem vind ik het minimum bedrag en dat er altidj wel een restant op zal staan.
Lijkt mij niet echt prettig als toerist zijnde :X
pi_115816168
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Grootste probleem vind ik het minimum bedrag en dat er altidj wel een restant op zal staan.
Lijkt mij niet echt prettig als toerist zijnde :X
Nee voor toeristen is het straks onmogelijk om met de trein te reizen, die gaan echt niet eerst 27,50 betalen voordat ze uberhaupt gereisd hebben.
pi_116103387
http://www.nu.nl/binnenla(...)tik-vingers-cbp.html

dus wel degelijk misbruik van de opgeslagen reisgegevens.
pi_116171156
Vorige week ook weer iets raars gehad. Heb dalurenkorting Noord Brabant product er nog opstaan. Vorige week paar keer met de bus in Utrecht stad geweest, Connexxion geloof ik. En ben gewoon ingecheckt op mn dalurenkorting product! Overigens wel gewoon vol tarief berekend. Lekker dan, als je over moet stappen en hij pakt hem een keer niet, ben je mooi dubbel opstaptarief kwijt.
pi_116594061
Vandaag weer een groot artikel in het AD dat het uitchecken vaak misgaat en dat mensen ondanks beloften van de RET nog steeds vaak te lang op hun geld moeten wachten en/of te weinig geld terugkrijgen van de RET, waardoor er weer formulieren moeten worden ingevuld.
pi_116617383
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:18 schreef macca728 het volgende:
Vandaag weer een groot artikel in het AD dat het uitchecken vaak misgaat en dat mensen ondanks beloften van de RET nog steeds vaak te lang op hun geld moeten wachten en/of te weinig geld terugkrijgen van de RET, waardoor er weer formulieren moeten worden ingevuld.
Met strippenkaart had je geen probleem!!! :Y
pi_116638339
Wat een rotkaart is het ook :r
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')