't Vergt wat discipline hoor: Elke dag je lineup checken, aanpassen etc.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:07 schreef BostonBruins het volgende:
Ik wil ook graag mee doen! Ben dit jaar begonnen met NHL fantasy en is me goed bevallen. Ben meer MLB watcher dus mag ik meedoen?
Met Terreros erbij, 9 van de 12.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:47 schreef Reanimation het volgende:
FYI: Op dit moment zijn er in ieder geval al 8 van de 12 plekken bezet.
Oh ja.quote:
50 of 65? Ik denk dat een poll overbodig is, dat worden er 65.quote:Komt er nog een poll over het aantal moves?
Dit is het fantasytopic voor MLB, je kunt beter dit soort dingen vragen in het "algemene" MLB topic:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:17 schreef STGU het volgende:
Ik wil de MBL gaan volgen, puur voor lol. Zelf roei ik, maar mij lijkt het leuk(en gaaf) om iets anders te volgen, zoals voetbal gevolgd wordt in Nederland. Laat ik alleen een behoorlijke afkeer voor die sport hebben.
Waar moet ik beginnen als het om baseball gaat en de MBL. Ik zoek al wat op Google, maar ik neem aan dat jullie vast wel goede informatiebronnen weten.
Lol, daar heb je het al. Bedankt!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:23 schreef Guard het volgende:
[..]
Dit is het fantasytopic voor MLB, je kunt beter dit soort dingen vragen in het "algemene" MLB topic:
[MLB] Season 2011 #1 - Spring training
Ja het was een 20-team auction draft en het duurde behoorlijk lang. Kwam ook omdat alle 20 teams aanwezig waren. 20x28 spelers zijn dus 560 speler die "geveild" werden. En het duurde maar door lol. En we zijn nog niet klaar ook. Gisteren begonnen we aan een 8-round minor league draft.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:12 schreef popolon het volgende:
Zeven uur?Onze live draft duurde 'maar' vier uur, maar da's ook met bier en hamburgers erbij.
Draft sheet op een grote tv, laptops paraat en een google docs spreadsheet voor de remote drafters. Zoals veel van m'n vrienden zeiden: 'Best day of the year'.
Volgens mij moet zijn team hem eerst op de DL zetten voordat Yahoo dat kan doen. Sommige teams wachten daarmee tot vlak voor het begin van het seizoen. Speler als Santana, Aardsma en Morales staan daarom nog niet op de DL.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:39 schreef popolon het volgende:
Nou hup, kom op met de DL voor Santana.
Ben blij dat ik als 12e Crawford nog kon selecteren, heb ik een man crush op.Die gast is zo all round en nu in Fenway zie ik het wel weer goedkomen.
Pure gok maar ik negeer de RP's deze keer. Kijken hoe dat gaat.
Dit zijn de rosters van de 12 teams:quote:Op maandag 28 maart 2011 14:54 schreef Dos37 het volgende:
Kan ik als toeschouwer ook het één ander bekijken of is alles afgeschermd?
Alles is afgeschermd volgens mij.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:54 schreef Dos37 het volgende:
Kan ik als toeschouwer ook het één ander bekijken of is alles afgeschermd?
Ik moest m'n strategie ook vrij vroeg aanpassen. In de Fok! leagues gaan pitchers vrij vroeg en dus kon ik niet doen wat ik normaal doe. Normaal gesproken pak ik één elite pitcher in de eerste 5 rounds en wacht dan tot later. Nu moest ik wel 2 goede pitchers vroeg pakken. Ik heb ook meer closers dan ik had verwacht. Maar Nathan is een twijfelgeval dus moest ik wel voor Lyon gaan als insurance.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:47 schreef Version2 het volgende:
[..]
Alles is afgeschermd volgens mij.
Closers gingen gister wel erg snel. 5e en 6e ronde al! Ben wel tevreden hoewel mijn outfield nog wel een upgrade nodig heeft. Nu even afwachten of Pineda het seizoen in de majors start. Zat in ronde 16 te twijfelen tussen Hellickson of nog een ronde wachten en dan maar een 2e closer draften. Toen maar Hanrahan gepakt en toen ging Hellickson naar Playmaker.![]()
Wel grappig hoe iedereen zijn team anders heeft samengesteld. Popo, Mitt en ik hebben allebei 10 pitchers, terwijl bv Rea er maar 6 heeft. TJAY heeft ook 6 pitchers, waarvan 5 closers![]()
Wordt interessant
ohja, Miggy en A-Rod80 homers en 250 RBI
![]()
Thx ga het vanavond even doorlezen even kijken voor wie ik ga rootenquote:Op maandag 28 maart 2011 15:44 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Dit zijn de rosters van de 12 teams:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Halladay en Gallardo 40 wins en 450 strikeoutsquote:Op maandag 28 maart 2011 15:47 schreef Version2 het volgende:
[..]
Alles is afgeschermd volgens mij.
Closers gingen gister wel erg snel. 5e en 6e ronde al! Ben wel tevreden hoewel mijn outfield nog wel een upgrade nodig heeft. Nu even afwachten of Pineda het seizoen in de majors start. Zat in ronde 16 te twijfelen tussen Hellickson of nog een ronde wachten en dan maar een 2e closer draften. Toen maar Hanrahan gepakt en toen ging Hellickson naar Playmaker.![]()
Wel grappig hoe iedereen zijn team anders heeft samengesteld. Popo, Mitt en ik hebben allebei 10 pitchers, terwijl bv Rea er maar 6 heeft. TJAY heeft ook 6 pitchers, waarvan 5 closers![]()
Wordt interessant
ohja, Miggy en A-Rod80 homers en 250 RBI
![]()
Laatste 2 jaar gemiddeld 29 HR en 86 RBI en een OBP van 360. Zijn maar 19 andere spelers die dat de laatste 2 jaar kunnen zeggen en dat zijn allemaal spelers die in de eerste 5 rounds gedraft worden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:25 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb je een aanbod gedaan. Swisher is een leuke speler.
Vaak wel spelers met een veel beter BA en ander stats. 2009 was toch echt geen superjaar voor hem. Michael Cuddyer, ook een aardige OF als voorbeeld, liet toen veel betere stats zien.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:23 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Laatste 2 jaar gemiddeld 29 HR en 86 RBI en een OBP van 360. Zijn maar 19 andere spelers die dat de laatste 2 jaar kunnen zeggen en dat zijn allemaal spelers die in de eerste 5 rounds gedraft worden.
Ik verkoop niks. De enigste spelers die over de laatste 2 jaar gemiddeld meer dan 25 HR- 85 RBI - 30 2B - 85 R en een OBP van boven de 350 hebben zijn:quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Vaak wel spelers met een veel beter BA en ander stats. 2009 was toch echt geen superjaar voor hem. Michael Cuddyer, ook een aardige OF als voorbeeld, liet toen veel betere stats zien.
Je weet het wel leuk te verkopen.
Cuddyer is een nuttige speler, vooral in Roto. Ik wilde hem graag hebben maar de reden waarom ik hem niet pakte is dat nieuwe stadion van de Twins. Vorig jaar sloeg hij thuis 7 HR. In het oude Twins stadion sloeg hij er in 2009 18. Het nieuwe Twins stadion is een echte pitchers park. Alleen Oakland en San Diego sloegen thuis minder HR. Natuurlijk was Morneau geblesseerd maar dan nog ( hij sloeg in 41 thuiswedstrijden ook maar 4 HR).quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:13 schreef popolon het volgende:
Ik had 't ook over de Cuddyer en Swisher van 2009.
ho ho, wel de man die mij Arian Foster bezorgde met Fantasy Football. Alleen al daarom hoop ik dat er een NFL seizoen komtquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:21 schreef popolon het volgende:
Maar goed, YellowB. Je hebt zoals gewoonlijk weer je halve team in de aanbieding, maar wat zoek je precies?
Ik zoek power.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:21 schreef popolon het volgende:
Maar goed, YellowB. Je hebt zoals gewoonlijk weer je halve team in de aanbieding, maar wat zoek je precies?
co-signquote:Op zondag 3 april 2011 20:35 schreef Terreros85 het volgende:
Ik had gedacht dat de overgang naar de NL Vazquez wel goed zou doen. Maar met een ERA van 15 na zijn eerste start, vrees ik het ergste. Hij krijgt iig nog wel een start.
Ik vertrouw die gast voor geen meter.quote:Op zondag 3 april 2011 20:35 schreef Terreros85 het volgende:
Ik had gedacht dat de overgang naar de NL Vazquez wel goed zou doen. Maar met een ERA van 15 na zijn eerste start, vrees ik het ergste. Hij krijgt iig nog wel een start.
Ik ga hem ook droppen en haal Drabek er voor terug.quote:Op zondag 3 april 2011 21:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vertrouw die gast voor geen meter.
Vier QS al vandaag, gaat goed.
Aan het einde vh seizoen gewoon weer laatste mitt, zoals gewoonlijk.quote:
Het zijn maar 2 starts dus dat komt wel goed. Hanson had vorig jaar goede cijfers, alleen geen run support. Dat is pech. Hij had beter cijfers dan bijvoorbeeld Ervin Santana en Phil Hughes maar die winnen dik 17/18 games. Als je nagaat dat andere closers zoals Burnett, Lyon en Contreras ook aanwezig waren is dit een steal.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:41 schreef popolon het volgende:
Ik klaag niet.Maar Hanson moet wel beter gaan presteren, 2009 was erg goed, 2010 was erg matig. Z'n 2011 start is ook niet al te best maar het potentieel is er, zeker met een team als Atlanta.
Aan de andere kant, Bailey heeft elk jaar altijd wel wat dus een degelijke backup kan geen kwaad. Hij had in COL en LAA toch erg fraaie cijfers als closer. En ik heb toch maar mooi een Save binnen.![]()
Nu Holliday weer fit is heb ik 5 OF's en dat is er ééntje te veel. Ik had Swisher graag willen houden maar dan heb ik liever een pitcher die ik elke week kan opstellen. Kuroda is de pitcher versie van Swisher: je weet wat je gaat krijgen. Zijn cijfers zijn nooit spectaculair maar ze helpen wel.quote:Op maandag 11 april 2011 12:50 schreef Version2 het volgende:
Nog ff wat pitchers voor op de DL opgepikt voor het geval dat Britton naar Triple-A wordt gestuurd. Ze hebben zijn volgende start iig verzet zodat ie de Yankees mist en de Indians krijgt. Als hij in de majors blijft dan komt hij in zijn schema de komende maanden de Yankees en Red Sox maar weinig tegen.
Hill is een goede bounceback kandidaat maar helaas geen OF. Daarom Kuroda maar getrade voor Swisher. Heb toch wel een sterke pitching staff hoewel ik nu 2 jonkies heb (Pineda en Britton). Maar goed nu iig een extra OF met power. Kan ik Gardner ook eens een keer benchen.
2 goede SS is een leuke luxeprobleem om te hebben. Vooral omdat SS al zo'n dun bezette positie is. Je kunt op deze manier lekker roteren mocht de een slumpen (zoals Jeter nu).quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:23 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb een luxe probleem op short stop. Asdrubal doet het zo goed dat ik Jeter op de bank houd. Als iemand nog een short stop nodig heeft, moet hij maar een aanbod doen. Maartena?
Door de blessure van Furcal dacht ik meteen aan jouquote:Op woensdag 13 april 2011 18:54 schreef maartena het volgende:
Ik dacht dat ik wel een redelijk goede deal in elkaar geknutseld had....
En toeval: Mijn oude SS - Rafael Furcal - is vandaag op de 15-DL geplaatst....Meteen Derek Jeter erin geknikkerd.
Nu proberen van de 12e plaats te komen.....
Hij was toch al waardeloos voor de blessure.... nu helemaal reden om hem uit mijn team te knikkeren.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:17 schreef Terreros85 het volgende:
Door de blessure van Furcal dacht ik meteen aan jou
En ondertussen heeft Fuentes al 5 saves, de op een na beste closer in de league. Guard is niet helemaal gek, Bailey gaat straks gewoon Fuentes in positie zetten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:05 schreef The_Playmaker het volgende:
Laat ik het zo zeggen: je krijgt een starter die je zeker 33 starts zal geven voor een closer waarvan je nog maar moet zien of hij 15-20 save kansen zal krijgen.
Ik zeg niet dat Fuentes een slechte closer is. Alleen vind ik dat je voor iemand als Hanson een closer moet kunnen krijgen die 100% zeker is van zijn job, bv Cordero, Valverde, Perez. Hanson was een 7th round pick dus daar moet je een closer van dezelfde waarde voor proberen terug te krijgen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 05:53 schreef popolon het volgende:
[..]
En ondertussen heeft Fuentes al 5 saves, de op een na beste closer in de league. Guard is niet helemaal gek, Bailey gaat straks gewoon Fuentes in positie zetten.
Ik heb liever Bucholz dan Dempster of Zambrano hoor Y:)quote:Op zaterdag 16 april 2011 16:52 schreef popolon het volgende:
Trouwens, mijn pitching zit wel goed maar m'n offense moet echt wakker worden nu. Op Howard na is het huilen met de pet op.
Niet te geloven hoe de BoSox lopen te klooien met Crawford.
Waarom dropte je Randy Wolf? Die staat gewoon geweldig te pitchen.quote:
Had Wolf vorige week ergens opgepikt maar nooit gebruikt. Ik hou vertrouwen in Bumgarnerquote:Op zaterdag 30 april 2011 19:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Waarom dropte je Randy Wolf? Die staat gewoon geweldig te pitchen.![]()
Niet dat ik klaag hoor.
Welkom Wolf, Dempster in de dumpster.![]()
Good call. Wolf: 7 innings, 1 run tegen en toch de Loss.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:42 schreef mitt het volgende:
[..]
Had Wolf vorige week ergens opgepikt maar nooit gebruikt. Ik hou vertrouwen in Bumgarner
Klagen?quote:
Ik ben de Indians van deze league manquote:
Haha was ik dat? Ben af en toe aan het puzzelen, stuur soms een voorstel om vervolgens toch te twijfelen en te cancellen. Excuses in elk geval als ik het was. Stuur me een voorstel als je het interessant vond haha.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:52 schreef maartena het volgende:
Ik ben even uit de running.... zit in Chicago. Heb de laptop wel mee, maar kijk gewoon veel te weinig op internet momenteel. Ik zag een trade aangeboden worden via email die er wel intressant uitzag op mijn telefoon (email).... en nog voor ik thuis was (bij de familie hier) was ie alweer weg.
Ja sorry, het duurt af en toe even.
Ik vind IP echt een kansloze categorie. Hoort in het rijtje van At Bats, Errors, Intentional Walks, etc. Verschil tussen QS en IP is trouwens ook niet echt te zien. Jij staat 1e in QS en zou 1e staan in IP als we die categorie hadden. Ik sta 2e in QS en IP. Klik maar eens op IP in de standings, dan zie je dat de ranking in IP en QS bijna overeenkomt, op 1 team na.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 05:57 schreef popolon het volgende:
Ik vind 't niks aan met de nieuwe stats. Ik mis ECHT de middle relievers en IP. Zou graag volgend jaar teruggaan naar het 'oude systeem' wat we al tijden hadden.
Pujols op de DL dus je kunt het nu proberen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:32 schreef Reanimation het volgende:
Wil er trouwens echt niemand Billy Butler hebben? Zelfs niet tegen een redelijke pitcher? Nooit zoveel moeite gehad om van een speler af te komen
Het is dit jaar makkelijker om een goede pitcher op waivers te vinden dan hitters. Kijk maar eens bij ons in de league. Daar zijn alleen nog jongens als Willingham, Soriano en Ludwick over. Daar word je niet vrolijk van. Ik merk ook in andere leagues dat men niet meer zo snel bereid is een hitter voor een pitcher te traden. Frustrerend, maar dat is het gevolg van veel goede pitchers en minder goede hitters.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:58 schreef popolon het volgende:
Zeg Rea, Beckett of Kershaw voor Reyes was niks?
Even niet goed opgelet ,kan wel wat offense gebruiken en heb toch wat aardige pitchers beschikbaar.
Plus als je nu voor een pitcher trade dan trade je voor nog maar 10/11 starts tot het einde van het seizoen. Een elite pitcher wint er misschien 7 van. Maar de meeste pitchers winnen er 5. Een hitter geeft je nog 200 AB tot het eind van het seizoen. Daar zit véél meer waarde in. Op de waiver wire kun je nog wel pitchers vinden die je 5 wins kunnen geven maar vind maar eens een hitter die je echt productie gaat geven in deze laatste 2 maanden.quote:Op maandag 25 juli 2011 05:57 schreef popolon het volgende:
Ja klopt. Toch blijf ik het jammer vinden van de HLD pitchers. Dat had 't toch wat leuker gemaakt denk ik.
Mike Adams, Tyler Clippard, Sean Marshall, Daniel Bard, Johnny Venters, David Robinson om even wat topnamen te noemen.
Slim gedaan. Die pitcht dit jaar nog misschien 30/40 innings en dan vinden de Mariners het wel genoeg voor z'n rookie year.quote:
Pedro groeit alleen nog maar in de breedte!quote:
En dan nog steeds DIK bovenaan staanquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:18 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Pedro groeit alleen nog maar in de breedte!![]()
Van mijn gedrafte team is nog héél erg weinig over:
C - Posada
1B - Davis
2B - Pedroia
3B - McGehee
SS - Ramirez
OF - Victorino
OF - Swisher
OF - Holliday
Util -Werth
Bench - Huff
Bench - Morrison
P - Verlander
P - Haren
P - Jimenez
P - Chacin
P - Sanchez
P - Hellickson
RP - Valverde
RP - Nathan
RP - Lyon
Alleen Pedroia, Haren, Davis (DL) en Victorino zijn nog over. 10(!) spelers zijn weggetrade en 6 zijn gedumpt.
Tja, ik heb weer geluk met m'n waiver wire pickups. Vorig jaar waren dat Konerko en Bautista, dit jaar zijn dat Morse, Gordon en Montero. Maar m'n beste trades zijn die voor Upton en Tulo. Upton kreeg ik voor Sanchez en voor Tulo moest ik wel Verlander geven maar hij is het zeker waard. De #1 SS in Fantasy, vooral met Hanley struggling en Reyes telkens geblesseerd. En het traden voor Cuddyer was een goede move. Hij kan echt overal spelen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:58 schreef Version2 het volgende:
[..]
En dan nog steeds DIK bovenaan staan![]()
Ik had op zich wel een goede draft dit jaar. Groot deel van het jaar veel gedrafte spelers die op mijn team bleven. Alleen Alvarez, Hughes, Hill en E.Jackson gedumpt + Kuroda en Pineda getrade. Ik kan niet langer wachten totdat Alvarez eindelijk eens gaat slaan en daarnaast zijn er nog een aantal low avg./power hitters op waivers aanwezig dus eindelijk maar eens gedumpt.
Oh en ik zeurde eerder in het seizoen over Uggla... maar sinds de ASB is hij niet meer te stoppen28 game hit streak, 6 homers in de laatste 10 wedstrijden
![]()
Tja, het talent is er. Blessures blijven er altijd, en helaas heeft hij hier al veel van gehad dit seizoen. Ik krijg ook de indruk dat het hem niet zoveel meer uitmaakt. De Marlins zuigen dit jaar, dus waarom zou hij eerder terugkomen van een blessure? Ik weet natuurlijk niet hoe het wel gaat,maar die indruk krijg ik. Verder zijn er opvallend veel spelers die zwaar tegenvallen. Crawford, Dunn, Werth, Uggla ( ook al maakt hij idd in de 2e helft veel goed), Pujols (voor zijn doen, en ook hij doet het in de 2e helft weer goed).quote:Oh ja, dit jaar was het eerste jaar dat ik Hanley had. En meteen ook m'n laatste. Die draft ik NOOIT meer zo hoog!
Ik vraag me nog steeds af hoe jij met jouw team niet in de Top 3 staat. Je hebt veel grote namen in je team: Gonzalez, Hanley, Crawford, Pujols, Cruz, Holliday. Dat zijn 6 spelers die aan het begin van het seizoen in de Top 30 van Yahoo stonden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:40 schreef Almighty het volgende:
[..]
Tja, het talent is er. Blessures blijven er altijd, en helaas heeft hij hier al veel van gehad dit seizoen. Ik krijg ook de indruk dat het hem niet zoveel meer uitmaakt. De Marlins zuigen dit jaar, dus waarom zou hij eerder terugkomen van een blessure? Ik weet natuurlijk niet hoe het wel gaat,maar die indruk krijg ik. Verder zijn er opvallend veel spelers die zwaar tegenvallen. Crawford, Dunn, Werth, Uggla ( ook al maakt hij idd in de 2e helft veel goed), Pujols (voor zijn doen, en ook hij doet het in de 2e helft weer goed).
No problem. Ik zal hem niet claimen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:30 schreef Version2 het volgende:
Ik wilde op t werk even wat speler droppen en adden. Per ongeluk dus Hamels gedropt, dacht dat ik Broxton had geselecteerd, iets te snel gedruktIk kan m zelf niet van waivers claimen dus willen jullie Hamels aub niet adden? Zou wel zo "sportief" zijn.
Thanks! Ja, alles op offense nu. Hopelijk kan ik daar nog wat punten pakken. Ik denk dat het voor mij moeilijk zou worden om bij Saves meer punten te halen. Yellowblacks en mss LenmB zou ik nog in kunnen halen maar die hebben ook 2 of 3 closers. En dan loop ik ook nog het risico om bij Blown Saves punten te verliezen. Ben eigenlijk wel tevreden met (op dit moment) in totaal 14,5 voor Saves en Blown Saves, is ongeveer wel het gemiddelde of er net boven.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:46 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
No problem. Ik zal hem niet claimen.
Je gaat nu all in met je offense zie ik? Al je closers ingeruild voor slagmensen.
Excuses voor de late reaktie...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:01 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af hoe jij met jouw team niet in de Top 3 staat. Je hebt veel grote namen in je team: Gonzalez, Hanley, Crawford, Pujols, Cruz, Holliday. Dat zijn 6 spelers die aan het begin van het seizoen in de Top 30 van Yahoo stonden.![]()
Ik ben benieuwd hoe dit jaar de draft van volgend jaar zal beïnvloeden. Hanley en Crawford hebben een teleurstellend seizoen. Votto heeft een goed seizoen maar echt geen Top 10 pick waardig. Zelfde geld voor Longoria. Ik denk persoonlijk dat Bautista, Kemp en Upton flink zullen stijgen volgend jaar. Tulo en Braun worden Top 3 picks. Ook zal men langer wachten met het draften van pitchers aangezien pitching steeds beter word.
Ik ben je dankbaar want ik kan met de saves nog een paar plekken omhoog. Helaas doe ik niet mee voor de prijzen dit jaar. Volgend jaar weer beter.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:04 schreef Version2 het volgende:
[..]
Thanks! Ja, alles op offense nu. Hopelijk kan ik daar nog wat punten pakken. Ik denk dat het voor mij moeilijk zou worden om bij Saves meer punten te halen. Yellowblacks en mss LenmB zou ik nog in kunnen halen maar die hebben ook 2 of 3 closers. En dan loop ik ook nog het risico om bij Blown Saves punten te verliezen. Ben eigenlijk wel tevreden met (op dit moment) in totaal 14,5 voor Saves en Blown Saves, is ongeveer wel het gemiddelde of er net boven.
Hou gewoon dit forum in de gaten, vooral rond preseason.quote:Op maandag 26 september 2011 22:12 schreef Chase_Utley het volgende:
Mag ik volgend seizoen ook de fantasy league joinen?
Congrats! Had gehoopt wat meer tegenstand te kunnen bieden dit jaar, vooral omdat je in het begin van het jaar nog middle of the pack was. Maar goed, mijn achterstand nog naar 9 punten kunnen brengen. 3 doubles en 2 steals meer en dan zou mijn achterstand nog 5.5 zijn. Zat bij doubles en steals erg dicht bij elkaar. Jammer dat er nog niet een weekje te spelen wasquote:Op donderdag 29 september 2011 18:30 schreef The_Playmaker het volgende:
Ik heb m'n titel goed kunnen verdedigen dit jaar. Volgend jaar voor de three-peat!![]()
Het was een leuk Fantasy Baseball seizoen. Tot volgend jaar!![]()
Halverwege het seizoen was ik tevreden met een plekje in de Top 5. Maar in Juli en Augustus ging mijn offense als een raket. Dat gebeurde vorig jaar ook al. De waiver wire was weer goud waard en de trades pakten allemaal gunstig uit.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:55 schreef Version2 het volgende:
[..]
Congrats! Had gehoopt wat meer tegenstand te kunnen bieden dit jaar, vooral omdat je in het begin van het jaar nog middle of the pack was. Maar goed, mijn achterstand nog naar 9 punten kunnen brengen. 3 doubles en 2 steals meer en dan zou mijn achterstand nog 5.5 zijn. Zat bij doubles en steals erg dicht bij elkaar. Jammer dat er nog niet een weekje te spelen was
Had vooraf niet gedacht dat ik het meer van mijn pitching staff zou moeten hebben. Die hebben veel meer punten gehaald dan mijn batters. Beetje te laat alles op offense gezet. Maar goed, vorig jaar 3e en dit jaar 2e, volgend jaar 1e
Al meer duidelijk over de mogelijkheid om nieuwe, actieve users toe te laten ipv inactieve deelnemers van vorig jaar?quote:Op maandag 13 februari 2012 11:07 schreef BusterPosey het volgende:
Is de wachtlijst van vorig jaar nog actueel?Kan me herinneren dat ik me toen ook meldde, maar het seizoen was reeds begonnen toen ik mijn account opende.
Eventueel kunnen we, net als bij NBA, ook een 2e league bij MLB starten, indien er voldoende interesse is.
Ja, wil ik best doen, maar ik wilde eerst duidelijkheid over eventuele vacante plekken in de originele league.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:13 schreef Chase_Utley het volgende:
Misschien anders een tweede league opstarten?
Daar kan ik me wel in vinden, wil eigenlijk sowieso users die tenminste iets actief zijn op het forum. Mitt heb ik ook al tijden niet gezien. Wat mij betreft zit Buster er dan gewoon bij.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:33 schreef Version2 het volgende:
Misschien kan TJAYs vervangen worden, die is de afgelopen 2 seizoenen misschien 3 dagen actief geweest
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden, wil eigenlijk sowieso users die tenminste iets actief zijn op het forum. Mitt heb ik ook al tijden niet gezien. Wat mij betreft zit Buster er dan gewoon bij.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:39 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Ja, wil ik best doen, maar ik wilde eerst duidelijkheid over eventuele vacante plekken in de originele league.
Zou zonde zijn om een tweede league te starten die niet vol komt, om er dan achter te komen dat er in de andere league ook niet genoeg spelers zijn.
quote:Op maandag 26 september 2011 22:12 schreef Chase_Utley het volgende:
Mag ik volgend seizoen ook de fantasy league joinen?
quote:
13 lijkt me ook genoeg. Op zich is een groot aantal teams geen probleem maar alleen als iedereen ook daadwerkelijk actief is. Zodra de helft afhaakt dan werkt het alleen maar frustrerend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:35 schreef popolon het volgende:
Ok, we hebben dus 13 teams en da's echt genoeg (teveel). Teams die weinig tot niet actief meedoen hoeven niet op een uitnodiging te rekenen volgend jaar, ben eigenlijk wel moe van dat gedonder elk jaar weer dat er een aantal teams zijn die niet echt meedoen.
Als nieuwe aanwinst in de MLB Fantasy League durf ik te stellen dat ik -onvoorziene omstandigheden voorbehouden- zeker actief zal zijn. Daar kunnen jullie van op aan. Ik denk dat ik dat overigens ook bewijs in de FOK!-fantasy-leagues in de NHL (gedeeld 1e plek op dit moment) en de NBA (actief in 2 leagues, 1x 1e plek en 1x middenmoot wat meer komt door blessures van topspelers dan door eigen activiteit.)quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:33 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
13 lijkt me ook genoeg. Op zich is een groot aantal teams geen probleem maar alleen als iedereen ook daadwerkelijk actief is. Zodra de helft afhaakt dan werkt het alleen maar frustrerend.
Ach, die win ik toch altijd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:15 schreef Guard het volgende:
Is er dit jaar eigenlijk ook weer een head-to-head?
Zo is het bij de NBA ook gegaan. Eerst alle nieuwe spelers een paar weken de kans gegeven om aan te melden, en een week voor de draft kon die league verder aangevuld worden door spelers die ook reeds in leauge 1 actief waren. Zo geef je alle nieuwe spelers in ieder geval de gelegenheid om mee te kunnen doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:23 schreef Guard het volgende:
Misschien een oplossing voor de "wanna-be's" die nu niet in de league zitten, aangevuld met spelers uit de rounders league die willen?
Dan zou je dus afmoeten van quality starts. Ik voorspel nu al dat sommige teams geen closers gaan draften en enkel voor Holds gaan en Blown Saves.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:05 schreef Guard het volgende:
Ik geloof dat onze commish iig een groot voorstanders is voor het toevoegen van Holds...
Dan moet je niet alleen closers draften maar ook nog "regular" relievers...
Ja ik heb liever HLD en dan QS weg. Middle relievers is juis zoiets moois. Maar goed, zo hebben we vorige keer democratisch besloten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:20 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Dan zou je dus afmoeten van quality starts. Ik voorspel nu al dat sommige teams geen closers gaan draften en enkel voor Holds gaan en Blown Saves.
Haha, ik ben ook alleen commish in de Fok football league. Ben er zelfs overigens nog niet uit of ik wel meedoe aan H2Hquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:12 schreef rayomac het volgende:
Anders maak jij hem aan Guard je hebt er meer verstand van.
ik heb alleen ervaring met NFL Fantasy leeuges
Helemaal met deze post eens.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:47 schreef Version2 het volgende:
QS kan imo ook wel weg. Als Holds toch erin komt dan zie ik dat liever in de plaats van blown saves.
Doubles en Triples mogen van mij wel vervangen worden door Total Bases of OPS.
Dan blijft over:
Runs, Homeruns, RBI, SB, AVG, OBP en Total Bases/OPS.
Wins, Losses, Strikeouts, Saves, ERA, WHIP en Blown Saves/Holds.
7x7![]()
Geen interesse in H2H tenzij dit in Dynasty/Keeper league format wordt gespeeld.
Hier kan ik me wel in vinden, ziet er imo beter uit dan het huidige. Wacht even de rest af.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:47 schreef Version2 het volgende:
Wins, Losses, Strikeouts, Saves, ERA, WHIP en Holds.
Wat mij betreft akkoord!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel in vinden, ziet er imo beter uit dan het huidige. Wacht even de rest af.
Ik doe weer mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:47 schreef Version2 het volgende:
QS kan imo ook wel weg. Als Holds toch erin komt dan zie ik dat liever in de plaats van blown saves.
Doubles en Triples mogen van mij wel vervangen worden door Total Bases of OPS.
Dan blijft over:
Wins, Losses, Strikeouts, Saves, ERA, WHIP en Blown Saves/Holds.
7x7![]()
Geen interesse in H2H tenzij dit in Dynasty/Keeper league format wordt gespeeld.
Liever gewoon OBP én Total bases, dat maakt het lastiger dan één combined categoriequote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:42 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik doe weer mee.
OBP en Total bases/OPS hangt toch allemaal met elkaar samen? Kan dat niet één categorie worden. OBP wat mij betreft. Wat betreft pitching stats. Ik ben ook voor Holds.
OBP heeft idd te maken met Total Bases maar als je Total Bases weghaalt dan hebben doubles en triples héél erg weinig waarde meer en dat vind ik maar niks. Als je enkel OBP houd dan heeft een double net zoveel waarde als een single en een triple net zoveel waarde als een BB en dat is natuurlijk onzin. Met Total Bases vervang je zowel Doubles en Triples door één categorie.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:42 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik doe weer mee.
OBP en Total bases/OPS hangt toch allemaal met elkaar samen? Kan dat niet één categorie worden. OBP wat mij betreft. Wat betreft pitching stats. Ik ben ook voor Holds.
Net wat de mensen willen. Je zou het voorlopig op een zondagavond om 20.00u kunnen houden. Dit kan altijd nog aangepast worden door de commisioner.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:18 schreef rayomac het volgende:
Hoe zitten die tijd in elkaar? Wat zou je als tijd moeten opgeven voor de draft?
Is een uurtje later een probleem voor mensen, dus rond 20u? Ik heb een dochter van anderhalf die ik graag zelf nog even rond 19.30u in bed stop. Daarna ben ik op en top geconcentreerd.quote:
Dat is inderdaad het alternatief, maar heeft natuurlijk niet mijn voorkeur.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:15 schreef Chase_Utley het volgende:
Anders gewoon al een eigen ranking maken van je draft Buster, dan kan je later toch alsnog live instappen?
Neem aan dat je het over 25 Maart hebt?quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:37 schreef popolon het volgende:
Nou zo dan maar? Ik vind het best een aardig stat rijtje zo.
Batters Stat Categories:
Runs (R), Home Runs (HR), Runs Batted In (RBI), Stolen Bases (SB), Total Bases (TB), Batting Average (AVG), On-base Percentage (OBP)
Pitchers Stat Categories:
Wins (W), Losses (L), Saves (SV), Strikeouts (K), Holds (HLD), Earned Run Average (ERA), (Walks + Hits)/ Innings Pitched (WHIP)
Draft is zondag 28 Maart 20.00 uur NL tijd.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:37 schreef popolon het volgende:
Batters Stat Categories:
Runs (R), Home Runs (HR), Runs Batted In (RBI), Stolen Bases (SB), Total Bases (TB), Batting Average (AVG), On-base Percentage (OBP)
Wins (W), Losses (L), Saves (SV), Strikeouts (K), Holds (HLD), Earned Run Average (ERA), (Walks + Hits)/ Innings Pitched (WHIP)
Draft is zondag 25 Maart 20.00 uur NL tijd.
Vind Batters nu wel erg veel stats hebben. Batters hebben er 8 en Pitchers hebben er 7. Ik zou Total Bases (TB) en On-base Percentage (OBP) eruit gooien.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:37 schreef popolon het volgende:
Batters Stat Categories:
Dan zou je misschien beter het aantal strikeouts kunnen nemen. Spelers die veel honken stelen, hebben per definitie vaak ook een hoger aantal keren dat het niet lukt. Dan heffen die twee categoriën elkaar op.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:44 schreef YellowBlacks het volgende:
On-base Percentage (OBP) weg en dan Caught Stealing (CS) erin. Losses (L) zie ik meer als een negatieve stat voor pitchers. Hetzelfde zou gelden voor Caught Stealing (CS) voor de batters.
Fine with mequote:Op woensdag 7 maart 2012 14:37 schreef popolon het volgende:
Batters Stat Categories:
Ik wil Losses er juist uit hebben. Door Losses worden batters alleen nog maar belangrijker. Daarom zocht ik naar een stat die nadeling is voor batters. Strike Outs is misschien dan wel een optie. Of errors, zodat fielding ook aanbod komt. Ik zoek meer balans tussen batters en pitchers.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:27 schreef Version2 het volgende:
Caught stealing is net zo'n debiele fantasy categorie als errors, hit by pitches en intentional walks. Wil je die er ook nog bij?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:48 schreef The_Playmaker het volgende:
Vervang Losses gewoon door Quality Starts. Dan hoeft een team niet benadeeld te worden als één van je pitchers fantastisch pitcht en de loss krijgt omdat zijn offense er niks van bakt. Dat is idd vrij krom. En een quality start betekent ook niet automatisch een win voor je pitcher dus het is een categorie op zich.
Ik kan er al nachten niet van slapenquote:
Hoe meer teams, hoe agressiever je moet draften. Je kunt er niet op rekenen dat je een bepaalde speler wel later kunt draften.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:53 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Ik kan er al nachten niet van slapen![]()
Heb tot nu toe nog niet geoefend met een 12- of 13- team league. Enige drafts die ik heb gedaan zijn enkele auction drafts via ESPN, maar dat is toch weer een hele andere manier van draften.
Maar ik heb er zin in!
Ik ben er ook klaar voor!quote:
Vergeet ook niet om Soria te droppen, die krijgt binnenkort Tommy John Surgery.quote:Op maandag 26 maart 2012 00:01 schreef Reanimation het volgende:
Iemand die Closers wil? LOL autodraft niet helemaal goed ingesteld :p
Ik hoop daar als 'rookie' in deze league natuurlijk een stokje voor te kunnen steken. Lawrie's potentie staat buiten kijf, maar ik ben benieuwd of hij het dit jaar over een heel seizoen al helemaal waar kan maken.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:37 schreef The_Playmaker het volgende:
Deze jongen moet mij helpen de league voor de derde keer op rij te winnen!![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad.. Thanksquote:Op maandag 26 maart 2012 08:10 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Vergeet ook niet om Soria te droppen, die krijgt binnenkort Tommy John Surgery.
Ik heb elk jaar één mancrush die ik gewoon moet draften. Het is altijd een speler met weinig MLB ervaring. En tot nu toe loonde het altijd:quote:Op maandag 26 maart 2012 11:54 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Ik hoop daar als 'rookie' in deze league natuurlijk een stokje voor te kunnen steken. Lawrie's potentie staat buiten kijf, maar ik ben benieuwd of hij het dit jaar over een heel seizoen al helemaal waar kan maken.
Dat was ik! Geen probleem, ik dacht.. wellicht heeft Maarten interesse in Trumbo omdat die voor Anaheim speeltquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:11 schreef maartena het volgende:
Ik vergat even wie mij een trade offerde..... maar ik heb em geweigerd. Ik vertrouw niet op Mark Trumbo dit jaar, nu hij door Pujols van 1st base is gestoten, dus ik zou met hem een gok nemen..... Ik heb liever iemand anders.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:21 schreef Chase_Utley het volgende:
McCutchen had ik ook wel graag gekregen via trade.
Daar lever ik m'n OF voor in. Dat is dan de keerzijde.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:52 schreef Chase_Utley het volgende:
Damn, ik dacht dat mijn rotation lekker was maar die van popolon is
die zijn later vast nog wel ergens op te pikken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Daar lever ik m'n OF voor in. Dat is dan de keerzijde.
Ik vond het bij dit format vrij lastig om te bepalen wat een goede balans zou zijn tussen starters, relievers en closers. Ik heb voor dit moment 4-2-2 aangehouden. Ik zie dat de meer ervaren spelers iets hoger in de starters zitten, ik neem aan een bewuste keuze?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:52 schreef Chase_Utley het volgende:
Damn, ik dacht dat mijn rotation lekker was maar die van popolon is
Ik heb geen relievers qua holds. Dat heb ik 2 jaar geleden ook niet gedaan. Holds is qua saves makkelijker in te halen. Niet alleen de setup guy krijgt de hold maar ook iemand die één out krijgt of de 7de inning pitch.quote:Op donderdag 29 maart 2012 07:54 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Ik vond het bij dit format vrij lastig om te bepalen wat een goede balans zou zijn tussen starters, relievers en closers. Ik heb voor dit moment 4-2-2 aangehouden. Ik zie dat de meer ervaren spelers iets hoger in de starters zitten, ik neem aan een bewuste keuze?
Aceves word ook genoemd. In Tampa worden zelfs 3/4 namen genoemd. Het is afwachten wie gaat closen en hoe lang dat goed gaat.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:22 schreef Chase_Utley het volgende:
Ik heb Melancon al van de FA list gekozen, die gaat nu voor BoSox closen als t goed is.
Maar goed, dit telt toch ook voor SP's?
Dat klopt. Maar vergeet niet dat saves véél moeilijker is in te halen dan holds. Dat is elk jaar zo. Ik maakte 2 jaar geleden 4 punten goed in de laatste week qua Holds. Je zult dus wel een vervanger moeten vinden die closed, anders loopt je achterstand in saves snel op.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:46 schreef Chase_Utley het volgende:
Mwa, nu Holds ook een categorie is verandert het wel een beetje. Want zelfs als ze niet de closer worden kunnen ze nog waardevol zijn. Daarom heb ik Ogando nog bijvoorbeeld. Die kan SP, middle reliever, set up Guy en closer worden in een seizoen
Ik neem de gok maar alleen omdat de Red Sox toch traditioneel veel saves kansen hebben. Als hij een Twins,, Orioles of Astros closer was dan laat ik het graag aan iemand anders over.quote:
En al gedropped.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:33 schreef popolon het volgende:
Is een gok die pickup maar ik denk dat 'ie het bijzonder goed gaat doen in AZ.
Ik zag het inderdaad ook, maar zie voorlopig weinig reden om veel te wisselen. Pitchers in mijn team zijn over het algemeen goed uit de startblokken gekomen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:38 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
En al gedropped.![]()
Werd Josh Beckett nou echt al na één start gedropped? Dure 11th round pick.
Het is nog veels te vroeg om pitchers te droppen. De meeste hebben pas één of twee starts achter hun naam dus dan ziet je ERA er al snel slecht uit na een slechte start. Zie Greinke.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:47 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad ook, maar zie voorlopig weinig reden om veel te wisselen. Pitchers in mijn team zijn over het algemeen goed uit de startblokken gekomen.
Ik vond het al opzienbarend dat hij gedraft was, eerlijk gezegdquote:Op maandag 16 april 2012 15:54 schreef Dos37 het volgende:
Zag dat Phil Hughes gedropped was dat lijkt me niet heel onverstandig
Ik heb hem vorig jaar in een team gehad, heb hem vaker zien spelen en daarna mijn besluit genomen om hem dit jaar uit al mijn lijstjes te schrappen qua fantasy.quote:Op maandag 16 april 2012 18:05 schreef Version2 het volgende:
Hughes' spring training was prima. Speelt voor de Yankees dus W's zijn makkelijker te krijgen. Eerste wedstrijd tegen de Rays zag er goed uit. Velocity+strikeouts die terug waren. Hij was alleen inefficient met zijn pitches. Maar goed, dat weet je natuurlijk alleen als je wedstrijden ook daadwerkelijk bekijkt. Tegen de Angels was het pech, kan gebeuren. Daarnaast is het niet alsof ik een hoge draft pick voor hem heb gebruikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |