abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2011 @ 21:49:23 #1
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_92479628
GOUDA - De groep Marokkanen die een 15-jarig meisje in Gouda heeft belaagd en haar fiets stal, hangt volgens de politie forse celstraffen boven het hoofd.

Het politiekorps Hollands Midden zegt dat de maximumstraf voor 'diefstal in vereniging' en openlijke geweldpleging kan oplopen tot zes jaar. Hun identiteit is achterhaald. De politie verwacht dat het tuig snel kan worden opgepakt, meldt Westonline.

Vrijdag dook er op internet een video op van de brute misdaad. Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt.

Het doodsbange slachtoffer heeft aangifte gedaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)link_straffen__.html

Ik ben bang voor deze ontwikkeling. Iedereen weet toch dat strenger straffen niet helpt
pi_92479843
Ik ben ook bang voor deze ontwikkeling. Maar op een andere manier dan jij. Dat het tuig steeds verder gaat blijkbaar. Dát vind ik een beangstigende ontwikkeling.

Want hoe is het mogelijk dat ze deze jongens, die ze geidentificeerd hebben nog niet hebben opgepakt? Hoe bestaat zoiets?
pi_92480019
Fors is nogal subjectief.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:03:11 #4
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_92480486
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ben ook bang voor deze ontwikkeling. Maar op een andere manier dan jij. Dat het tuig steeds verder gaat blijkbaar. Dát vind ik een beangstigende ontwikkeling.

Want hoe is het mogelijk dat ze deze jongens, die ze geidentificeerd hebben nog niet hebben opgepakt? Hoe bestaat zoiets?
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat ze vandaag of morgen thuis opgepakt zouden worden.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:04:01 #5
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_92480545
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:03 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat ze vandaag of morgen thuis opgepakt zouden worden.
En wat als ze beslissen om niet meer thuis te komen?
pi_92480576
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:03 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Waarom melden ze dat dan al? :') die lui gaan er dan snel vandoor.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:05:07 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_92480623
Sterk dat dat meisje de aangifte doorzet ^O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_92480674
Edit
pi_92480695
quote:
Een tuchtschool is in Nederland een strafinrichting voor minderjarigen. De verblijfsduur bedraagt 1 tot 6 maanden voor kinderen jonger dan 14 jaar, en ten hoogste 1 jaar voor kinderen van 14 tot 18 jaar
. Bron: Wikipedia

Mag best wat langer, jaartje of 6 ofzo. Ik denk dat een normale gevangenis averechts werkt.
pi_92480701
Mwa, maat van me deed ook ooit eens aangifte van mishandeling, naam + adres waren bekend, maar uiteindelijk werd die gast pas na weken verhoord, lukte niet voor zijn vakantie dus werd het daarna.. Moet kunnen, wat stelt iemand voor zn kop proberen te slaan met een stalen pijp nou voor als je slechts zn arm raakt en wat bot laat scheuren.

Dus niet echt nieuw dat dat zolang duurt voor er iemand verhoord wordt of laat staan opgepakt. :') Ook uitermate positief dat de volledige naam en adres gegevens van dat meisje straks bij de advocaat van de daders ligt :r
pi_92480720
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Ik ben bang voor deze ontwikkeling. Iedereen weet toch dat strenger straffen niet helpt
Ik ben ook bang voor deze ontwikkeling. Er zijn veel betere manieren om dit vuil tuig over te halen om nooit meer iemand lastig te vallen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 7 februari 2011 @ 22:08:08 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_92480764
Haha dat slaat natuurlijk nergens op en gaat ook geen rechter in mee. Dat wordt schoffelen. Meer is het ook niet waard trouwens. Wel goed dat ze gelijk doorhebben wie het zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:08:08 #13
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92480766
6 jaar :')
O)))
pi_92481038
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:08 schreef arucard het volgende:
voor een moord krijg je in dit land nieteens zoveel jaar :')

quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:08 schreef speknek het volgende:
Dat wordt schoffelen. Meer is het ook niet waard trouwens.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:20:12 #15
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_92481200
heb je ook een link naar die video?
pi_92481435
Praatjes voor de vaak.
Het voorval vond plaats toen het nog volop winter was, en dat is al even geleden.
Als er geen filmpje opgedoken was was de politie gewoon doorgegaan met het routinematig bekeuren van brave burgers. lees parkeerbonnen schrijven en flitsen vanachter de struiken.
-
  maandag 7 februari 2011 @ 22:37:09 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_92481712
Huh, zo erg was het toch ook weer niet? Het was niet meer dan wat pesten toch? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_92481800
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:20 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
heb je ook een link naar die video?
http://www.dumpert.nl/med(...)eisje_van_fiets.html
pi_92481853
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:08 schreef arucard het volgende:
Kansloos volk wegstoppen waar niemand er last van heeft ^O^
  maandag 7 februari 2011 @ 22:43:38 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_92481875
Yeah fucking right, uiteindelijk komen ze er met wat schoffelen vanaf :')

http://www.geenstijl.nl/m(...)ig_keihard.html#more

Gouda-jeugd zoveelste kans voor bluf en grootspraak

Een filmpje op Dumpert, dat scheelt: de politie in Gouda heeft de identiteit van de fietsjattende- en meisjesbelagende kansenjeugd achterhaald, zegt de politie, en belooft nu al snoeiharde straffen.

"Misschien wel zes jaar cel, moet je maar geen dingen jatten als je in een groep opereert". Tot zover de gedroomde symboolpolitieke populistische fopsamenleving, terug naar de werkelijkheid. Deze jongens worden als individu beoordeeld, niks groep. Ze jatten die fiets niet eens, en dan nog, hoeveel staat er op diefstal van een fiets? Geen enkele D66-rechter gaat deze jongens celstraf geven voor het gooien van sneeuwballen.

Bovendien zullen de meeste daders minderjarig zijn waardoor ze hooguit maar weer eens vermanend zullen worden toegesproken om vervolgens een aai over de bol te krijgen, zodat ze kwiek en fief wraak kunnen nemen op het slachtoffer dat aangifte deed. Naam en adres worden toch genoemd bij de rechtszaak, wel zo makkelijk.

En waarom worden deze jongens telkens "volgende week" opgepakt? Moeten de gemoederen eerst zijn bedaard zodat, als ze überhaupt worden opgepakt, het niemand nog interesseert welke straffen deze jongens krijgen? Laat den burger toch niet lachen.
pi_92481887
Iedereen weet dat... lolwut? Ik heb een andere voor je:

iedereen weet dat niet straffen niet helpt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_92481909
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Huh, zo erg was het toch ook weer niet? Het was niet meer dan wat pesten toch? :?

Als ik een Moslima de hoofddoek van haar hoofd trek, is dat dan ook alleen maar pesten? Ik vind van wel.
pi_92481951
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:44 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Als ik een Moslima de hoofddoek van haar hoofd trek, is dat dan ook alleen maar pesten? Ik vind van wel.
Nee dat is het alleen als je het met 15 man doet, pas dan is het pesten.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 7 februari 2011 @ 22:46:00 #24
13462 BansheeBoy
pi_92481977
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:44 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Ja, dat is het dan ook. Dat vind ik niet zo'n zware straf waard. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_92482047
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, dat is het dan ook. Dat vind ik niet zo'n zware straf waard. :{

Maar het is wel erger dan dat meisje van haar fiets beroven, of niet?
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 22:47:34 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_92482064
quote:

en diefstal ... onder andere

anyways, volgens mij gaat de politie niet over de strafmaat, de officier van justitie kan forse straffen eisen maar uiteindelijk besluit de rechter of ze forse straffen krijgen

6 jaar lijkt me iig rijkelijk overdreven, laat die figuren het meisje een nieuwe fiets naar keuze en een flinke schadevergoeding geven, eventueel een week of wat in de cel voor de ringleader(s) maar dan lijkt het me wel goed zo

en ik kan niet in dr hoofd kijken maar ik zag op die video geen doodsbang meisje, ze was terecht goed pissig maar doodsbang is wat anders volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_92482232
Jammer dat dat kolerejoch rechts in beeld niet gewoon keihard zijn nek breekt op het moment dat hij valt.
Een beetje de held uithangen in de groep, probeer eens een volwassene aan te pakken, mogen ze blij zijn dat er iemand zonder pijn vanaf komt :r
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92482718
Klauwen eraf hakken bij dat tuig :r
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92482729

Ik gun ze het wel trouwens maar de man die dat soort onzin uit z'n mond heeft laten komen is niet helemaal serieus te nemen.
Conscience do cost.
pi_92482750
Dat wordt een flinke foei denk ik zo.
pi_92482825
Wat een belachelijke wetgeving. Voor zo'n vergrijp is dat maximun straf slechts 6 jaar? Ik zou ze eerder 20 of 30 jaar geven, in de cel met water en brood.

Dat meisje heeft de komende jaren een trauma. Dat betekent dat zij dus harder dan de daders wordt gestraft.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:03:21 #32
13462 BansheeBoy
pi_92482848
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:47 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Maar het is wel erger dan dat meisje van haar fiets beroven, of niet?
Dat kan zeker niet, maar ze heeft haar fiets toch terug gekregen? En voor fietsendiefstal ga je de cel toch niet in? En zeker niet voor 6 jaar toch? :{

pi_92482867
quote:
10s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:03 schreef Zienswijze het volgende:
Wat een belachelijke wetgeving. Voor zo'n vergrijp is dat maximun straf slechts 6 jaar? Ik zou ze eerder 20 of 30 jaar geven, in de cel met water en brood.

Dat meisje heeft de komende jaren een trauma. Dat betekent dat zij dus harder dan de daders wordt gestraft.
Voor het stelen van een fiets? WTF :')
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_92482950
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kan zeker niet, maar ze heeft haar fiets toch terug gekregen? En voor fietsendiefstal ga je de cel toch niet in? En zeker niet voor 6 jaar toch? :{

6 jaar is een beetje overdreven natuurlijk, maar tegelijkertijd gun ik het die nietsnutten ook wel weer :Y
pi_92482971
quote:
8s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:03 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Voor het stelen van een fiets? WTF :')
Groepsgedrag, het meisje in elkaar trappen en er openlijk lol in hebben als iemand pijn lijdt.

Allemaal factoren die mee spelen.

We moeten eens af van die linkse wetgeving.

In Marokko zouden ze aangepakt worden door de politie en de staat; in dit links land komen ze er met een lachtertje van af.

De omgekeerde wereld als je het mij vraagt; dat meisje wordt nu harder dan de daders gestraft.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:07:36 #36
13462 BansheeBoy
pi_92483054
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:05 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

6 jaar is een beetje overdreven natuurlijk, maar tegelijkertijd gun ik het die nietsnutten ook wel weer :Y
Ik heb precies hetzelfde. Ik vind het zielig voor de girl in kwestie. :{

pi_92483130
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee normaliter niet nee. Ware het niet dat (zoals je misschien opgevallen is :') ) dit soort praktijken nogal gevoelig liggen in deze samenleving.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92483149
Als ze mij nu eens als verlicht despoot aanstellen zal ik er voor zorgen dat dit soort tuig gemarteld en geradbraakt word op de kaasmarkt *O*
Gewoon zoals ze dat vroeger deden met tuig, hielp het? Geen idee.... maar het was wel een leuk dagje uit voor de bevolking ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92483190
Volgens mij slentert ze op het laatst terug met haar fiets.

Toch lijkt het me diefstal. Het opgeschoren bontkraagje neemt een loopje met de fiets. De mishandeling (hoewel niet gruwelijk anders dan de Telegraaf beweert) in groepsverband komt daarboven op, hoewel het een aantal zachte trappen tegen haar kont en wat mislukte slidings betreft. Het is duidelijk geen Rachid Bouaouzan, die Marokkaanse dwerg.

Zes jaar cel voor een minderjarige klinkt heel mooi, maar het wordt waarschijnlijk 80 uur schoffelen op zijn hoogst.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:10:21 #40
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92483239
quote:
Iedereen weet toch dat strenger straffen niet helpt
Spreek voor jezelf.

Als iedereen dat wist dan was er geen discussie over, speurneus. Wat een ontzettend typisch toontje weer. "Iedereen weet toch dat...", "Een weldenkend mens zou toch niet...", "Als je kunt nadenken dat weet je...", "Met een beetje opleiding kun je zelf ook wel bedenken dat..."

Ik hoef niet te raden van welke kant jij bent. Maar van elitarisme geen sprake hoor :')
Ik wens je een dolfijne dag
pi_92483244
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:09 schreef xenobinol het volgende:
Als ze mij nu eens als verlicht despoot aanstellen zal ik er voor zorgen dat dit soort tuig gemarteld en geradbraakt word op de kaasmarkt *O*
Gewoon zoals ze dat vroeger deden met tuig, hielp het? Geen idee.... maar het was wel een leuk dagje uit voor de bevolking ^O^
Het ironische is dat de bevolking nu financieel moet opdraaien wanneer dat tuig in de gevangenis (eh, ik bedoel staatshotel) belandt.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:11:55 #42
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_92483323
Jammer dat ik niemand hoor over hulp bieden aan die jongens
pi_92483337
Waarom wordt die linkse burgemeester van Gouda niet eens een keer in elkaar getrapt? Hij is er verantwoordelijk voor. Niet dat ik wil opruien tot geweld, maar dan weet hij een keer hoe het voelt.
pi_92483351
Die snotaapjes lijken niet ouder dan 12 jaar. Gaat dus nooit gebeuren die 6 jaar. Bovendien zijn de vergrijpen vervelend, maar relatief gezien niet ernstig.

Dus wie houdt de politie voor de gek? :?
  maandag 7 februari 2011 @ 23:15:33 #45
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92483505
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:11 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Met jou komen we er wel _O-

Je bent een paar decennia te laat geboren. Een twintig jaar geleden was je best op je plek geweest in de Nederlandse politiek. Gelukkig beseffen we ons steeds beter dat dit soort kletspraat van de gekken is, en wordt er niet meer serieus naar geluisterd.
pi_92483751
Wat dat tuig op dat filmje doet is natuurlijk van geen kanten goed te praten, maar de schaamteloze manier waarop de Telegraaf er mee aan de haal gaat vind ik nog veel erger. "Brute misdaad" ... "gruwelijke mishandeling" my ass! Wat een ongelooflijk tendentieuze k**krant is het ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2011 23:22:47 ]
pi_92483783
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:11 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Wat voor soort hulp had je in gedachten?
pi_92483866
6 jaar voor een vermeende fietsendiefstal zou trouwens wel weer lachwekkend zijn.In feite geeft je daarmee dat Nederland als rechtstaat totaal niet berekent is op dergelijke figuren.
Groetjes, Ezio.
pi_92483898
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:23 schreef Stokstaart het volgende:
6 jaar voor een vermeende fietsendiefstal zou trouwens wel weer lachwekkend zijn.In feite geeft je daarmee dat Nederland als rechtstaat totaal niet berekent is op dergelijke figuren.
Daarom is dit bericht ook niet serieus te nemen. :)
pi_92483914
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het ironische is dat de bevolking nu financieel moet opdraaien wanneer dat tuig in de gevangenis (eh, ik bedoel staatshotel) belandt.
Wat is daar ironisch aan?
pi_92484097
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is daar ironisch aan?
Dat onschuldige mensen moeten opdraaien voor de wanpraktijken van de ander.

Vroeger had het onschuldige volk nog een mooi dagje uit; nu moet het volk werken om dat tuig te onderhouden. De ironie!
pi_92484220
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oh, je was even vergeten in welk land je woont?

quote:
Vroeger had het onschuldige volk nog een mooi dagje uit; nu moet het volk werken om dat tuig te onderhouden. De ironie!
Er zijn landen waar dat zo ongeveer nog gebeurt, misschien kun je daar eens gaan kijken als dat je aanspreekt.
pi_92484228
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies; oog om oog, tand om tand. Dat zal ze leren.
ik vraag me eigenlijk toch wel vooral af waarom ze het doen, wat is er nou leuk een meisje te beroven van haar fiets als je haar ook aan een groepsverkrachting kan onderwerpen?
buzz buzz buzz
pi_92484263
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Precies.... vroeger ging je net even wat eerder van het land af naar het stadsplein toe om de executies bij te wonen. Gewoon gezellig met zijn allen zien hoe zo'n ellendeling vernedert en gesloopt werd door een beul. Was ook nog eens goed voor de commercie want waar veel mensen samenkomen valt het een en ander te verkopen :Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_92484360
Zag net dat filmpje bij Pownews. Plaatsvervangende schaamte krijg je ervan. Celstraffen, heropvoeding, terugsturen, maakt me niet uit. Als dit soort randdebielen maar uit het straatbeeld verdwijnen.
pi_92484374
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:26 schreef Xa1pt het volgende:
Precies; oog om oog, tand om tand. Dat zal ze leren.
Bij de echte psychopaten zal dat niet werken, die moeten we dus ook gewoon een spuitje geven. Maar bij de opportunistische rotzakjes die last hebben van een gebrekkige opvoeding kan een jaartje bootcamp echt wel het verschil maken imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_92484441
quote:
11s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies.... vroeger ging je net even wat eerder van het land af naar het stadsplein toe om de executies bij te wonen. Gewoon gezellig met zijn allen zien hoe zo'n ellendeling vernedert en gesloopt werd door een beul. Was ook nog eens goed voor de commercie want waar veel mensen samenkomen valt het een en ander te verkopen :Y)
Vroeger eindigde je voor een diefstal zelden op het schavot.
De waaghals die echter als volksmenner publiekelijk meende wetteloosheid of Goddeloosheid te prediken werd regelmatig ter dood veroordeeld.....
Groetjes, Ezio.
pi_92484526
Een weekje schandpaal werkt wel denk ik.
pi_92484644
Maar goed, we kunnen allemaal wel roepen om hoge straffen o.i.d. In een land waarin ongeveer 50% links stemt (PvdA, GL etc.) zal dit toch niet gebeuren.

Dus u weet wat u aankomende 2 maart te wachten staat.
pi_92484654
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:35 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De waaghals die echter als volksmenner publiekelijk meende wetteloosheid of Goddeloosheid te prediken werd regelmatig ter dood veroordeeld.....
Zouden ze hier ook eens moeten doen. :(
pi_92484740
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zouden ze hier ook eens moeten doen. :(
Absoluut niet.
Maar het is wel tamelijk hypocriet om je als liberaal te conformeren aan de wetgeving in de middeleeuwen.
Groetjes, Ezio.
pi_92484802
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:41 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Absoluut niet.
Maar het is wel tamelijk hypocriet om je als liberaal te conformeren aan de wetgeving in de middeleeuwen.
pi_92484943
Oooh
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:35 schreef Stokstaart het volgende:
Oooh :X
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 00:05:10 #64
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_92485821
6 jaar is wel erg overdreven.... voor de 1e keer. Dan is een paar weken cel wel genoeg. Als ze daarna nog wat flikken mag het gerust minstens 10 jaar zijn.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_92486105
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:08 schreef speknek het volgende:
Haha dat slaat natuurlijk nergens op en gaat ook geen rechter in mee. Dat wordt schoffelen. Meer is het ook niet waard trouwens. Wel goed dat ze gelijk doorhebben wie het zijn.
Klopt.
Die "celstraf van 6 jaar" is natuurlijk een tactiek om ze bang te maken.
Een leugentje om bestwil gebruiken ze volgens mij wel vaker om jongeren schrik aan te jagen en daar is in principe niets mis mee.

Dit soort incidenten gebeuren overal en ze blijven meestal onbestraft.
Bij dat filmpje keerde mijn maag half om en werd ik echt nijdig.
Het zal je zusje of je dochter maar zijn.
Dan is het, al is het maar gevoelsmatig, toch goed als er iets mee gedaan word.
pi_92486601
Zo'n hoge straf (die natuurlijk nooit gegeven gaat worden) slaat helemaal nergens op.

Het enige dat op het filmpje te zien is is vervelend pestgedrag, niks meer en niks minder. Natuurlijk moet dat bestraft worden, maar de Telegraaf doet net of er ik weet niet wat gebeurd is.

Daarbij is deze hele gebeurtenis compleet niet nieuwswaardig. De daders zijn nu alleen Marokkanen, de Telegraaf schrijft er een kutstukje over en bam, half FOK! duikt er weer bovenop.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 08-02-2011 00:33:08 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 00:32:12 #67
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92486767
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:27 schreef CaptainCookie het volgende:
Daarbij is deze hele gebeurtenis compleet niet nieuwswaardig.
Zie hier het probleem. Tijd dat dit soort zaken weer nieuwswaardig worden, dan!
pi_92487070
Ik juich pas als er werkelijk hoge straffen aan deze daders zijn opgelegd en wanneer ze die ook echt uitzitten. Hoe hoog een straf theoretisch gezien kan oplopen, zegt weinig. Waar het om gaat is of een rechter werkelijk dit soort straffen oplegt, of zich er weer eens achter verschuilt dat deze jongeren 'door de negatieve publiciteit al zwaar genoeg gestraft zijn'. Dat zou namelijk niet de eerste keer zijn.
pi_92488331
quote:
GOUDA - De groep Marokkanen die een 15-jarig meisje in Gouda heeft belaagd en haar fiets stal, hangt volgens de politie forse celstraffen boven het hoofd.

Het politiekorps Hollands Midden zegt dat de maximumstraf voor 'diefstal in vereniging' en openlijke geweldpleging kan oplopen tot zes jaar. Hun identiteit is achterhaald. De politie verwacht dat het tuig snel kan worden opgepakt, meldt Westonline.

Vrijdag dook er op internet een video op van de brute misdaad. Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)link_straffen__.html

:')

Wat is de volgende stap, vier jaar cel en tbs met dwangverpleging voor belletje trekken? :')
pi_92489161
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:56 schreef apple_pie het volgende:
Fors is nogal subjectief.
waarheid als een koe.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_92489165
Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze dan nog niet opgepakt zijn, ze zijn met hun grafkoppen namelijk vol in beeld te bewonderen geweest. Wat ik eigenlijk nog vreemder vind is dat de vaders van die gasten ze zelf nog niet hebben afgeleverd op het bureau, als het mijn zoon zou zijn die zoiets flikt zou ik hem eigenhandig op het bureau een cel in trappen, met het vriendelijke verzoek om hem daar maar een paar maanden te laten zitten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_92489191
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:39 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, we kunnen allemaal wel roepen om hoge straffen o.i.d. In een land waarin ongeveer 50% links stemt (PvdA, GL etc.) zal dit toch niet gebeuren.

Dus u weet wat u aankomende 2 maart te wachten staat.
Nou inderdaad zeg, want de linkse partijen keuren het goed als straat-tuig de fietsen van onschuldige meisjes jat. Laat jezelf nakijken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 8 februari 2011 @ 05:50:11 #73
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_92489402
Van mij mogen ze aan de schandpaal genageld worden. Publiekelijk vernederen met rotte eieren en tomaten. Weten de pestkoppen ook hoe het is om gepest te worden.

Disclaimer:
En dan maakt het niet uit welke ras of geloof die bullies hebben.

Tja, er moet een goede straf komen als voorbeeld. Duidelijk maken dat dit soort dingen gewoon niet kunnen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 07:31:58 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92489791
6 jaar gaat niet lukken, maar het is wel goed om eens de maximale straffen te duiden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 8 februari 2011 @ 07:40:30 #75
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_92489859
6 jaar cel gaat die D66 rechter natuurlijk nooit geven.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_92490505
Zodra je ook maar de illusie laat ontstaan, dat dit soort gedrag "gewoon" een pesterijtje is en met het gebruikelijke foei afgedaan kan worden, ga je als justitie al de fout in. Nu zijn het een paar 12-jarige ettertjes die een leeftijdsgenootje met een grote groep belagen en haar fiets en telefoon jatten, wat doen ze wanneer ze 14 zijn? En wanneer ze 16 zijn? En 18?

Het gaat niet om de gejatte fiets, het gaat om de manier waaróp ze dat meisje haar fiets afnemen. Deze ettertjes zouden het nu nog niet in hun hoofd halen een volwassen man of vrouw op straat lastig te vallen, berg je echter maar als ze dadelijk een jaar of 17 zijn en met zo'n grote groep "lol willen trappen" op straat. Nu ingrijpen zou dat kunnen voorkomen, maar ik zie de bui eerlijk gezegd al hangen. Dat wordt alweer een gesubsidieerde rap-workshop of vlinderreis...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 08:47:53 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_92490697
Je hebt zelf een stukje bij het persbericht geschreven, wat leuk.
Carpe Libertatem
pi_92490775
Even terugkomend op het onderwerp: Gaan we nu alle fietsendieven 'serieuze celstraffen' geven?
Lost dat het probleem op of moet er wellicht een intensievere aanpak samen met ouders komen?

Voor veel van die gasten is celstraf een compliment en het begin van een verdere criminele carrière...
Groetjes, Ezio.
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 08:56:07 #79
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92490797
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:32 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Zie hier het probleem. Tijd dat dit soort zaken weer nieuwswaardig worden, dan!
Nou en of, ik hoor graag dagelijks wat er zich allemaal afspeelt op het schoolplein bij basisschool de Flint in Lutjegast.

Ontopic: vervelende pestventjes. Grote broer meenemen en moeilijk hard onderuit trappen.

6 jaar celstraf _O- _O- _O- _O- _O- x
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92490964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zodra je ook maar de illusie laat ontstaan, dat dit soort gedrag "gewoon" een pesterijtje is en met het gebruikelijke foei afgedaan kan worden, ga je als justitie al de fout in. Nu zijn het een paar 12-jarige ettertjes die een leeftijdsgenootje met een grote groep belagen en haar fiets en telefoon jatten, wat doen ze wanneer ze 14 zijn? En wanneer ze 16 zijn? En 18?

Het gaat niet om de gejatte fiets, het gaat om de manier waaróp ze dat meisje haar fiets afnemen. Deze ettertjes zouden het nu nog niet in hun hoofd halen een volwassen man of vrouw op straat lastig te vallen, berg je echter maar als ze dadelijk een jaar of 17 zijn en met zo'n grote groep "lol willen trappen" op straat. Nu ingrijpen zou dat kunnen voorkomen, maar ik zie de bui eerlijk gezegd al hangen. Dat wordt alweer een gesubsidieerde rap-workshop of vlinderreis...
Dat dus. Tijd om eens een signaal af te geven aan de rellende hangjeugd dat ondanks hun gebrekkige opvoeding we in Nederland nog steeds *iets* van normen en waarden hanteren.
pi_92491007
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

voor een moord krijg je in dit land nieteens zoveel jaar :')

[..]

Jawel hoor, alleen niet automatisch. Maar goed, wat houdt je tegen om met je gedegen juridische kennis en maatschappelijke betrokkenheid zelf rechter te worden? ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:12:57 #82
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92491046
Wanneer is het stelen van een fiets en het met een groep in elkaar slaan van willekeurige voorbijgangers simpel 'pesten' geworden?

Ik herinner me ook genoeg gevallen waarbij het slachtoffer tijdens dergelijke pesterijen 'per ongeluk' een verkeerde klap kreeg, met het hoofd op de grond viel en overleed. Zijn het dan ook nog 'pesterijen' ? Is het dan ook nog normaal?
pi_92491162
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:12 schreef Pinterman het volgende:
Wanneer is het stelen van een fiets en het met een groep in elkaar slaan van willekeurige voorbijgangers simpel 'pesten' geworden?

Ik herinner me ook genoeg gevallen waarbij het slachtoffer tijdens dergelijke pesterijen 'per ongeluk' een verkeerde klap kreeg, met het hoofd op de grond viel en overleed. Zijn het dan ook nog 'pesterijen' ? Is het dan ook nog normaal?
Dit lijkt me meer onder de noemer (straat)terreur te vallen dan pesterijen inderdaad. En ook zou het feit dat het een groep is, er voor moeten zorgen dat de straffen naar boven worden afgerond, ipv afgezwakt. Het moet duidelijk worden dat een groep juist géén bescherming biedt in dit soort gevallen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92491300
Bah wat een misselijk maken gasten zijn dat, het liefst zal je ....

Op de tv zie je dan weer zo'n pvda raadslid uit Gouda een beetje huilebalken dat het erg is dat het weer om Marokkaanse jongeren gaat. We zullen ze streng moeten straffen. Tja dat gelooft toch niemand meer. Ik vraag me af of die jongeren er thuis uberhaupt wel op aangesproken worden. Zal wel niet.

Ik wacht met spanning af wat er met ze gaat gebeuren, maar zal wel niet schokkend zijn, terwijl het wel eens schokkend mag zijn.
pi_92491352
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:25 schreef alphalpha het volgende:
Bah wat een misselijk maken gasten zijn dat, het liefst zal je ....

Op de tv zie je dan weer zo'n pvda raadslid uit Gouda een beetje huilebalken dat het erg is dat het weer om Marokkaanse jongeren gaat. We zullen ze streng moeten straffen. Tja dat gelooft toch niemand meer. Ik vraag me af of die jongeren er thuis uberhaupt wel op aangesproken worden. Zal wel niet.

Ik wacht met spanning af wat er met ze gaat gebeuren, maar zal wel niet schokkend zijn, terwijl het wel eens schokkend mag zijn.
Wat noem jij "schokkend" in dit geval? Die maximale 6 jaar die de wet toelaat, evt wat extra publieke zweepslagen, of gewoon meteen een nekschot voor elk lid?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:28:35 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_92491365
quote:

And therein lies the problem.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:30:37 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92491399
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

And therein lies the problem.
Nou is hij een troll :P.

Maar een paar jaar geleden was die tasjesdief doorgereden, interview met een familielid van hem:

quote:
Ja maar iedereen steelt toch wel eens een tasje?
het is een verkankerde mentaliteit, niets meer, niets minder.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_92491429
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:30 schreef HeatWave het volgende:

Maar een paar jaar geleden was die tasjesdief doorgereden, interview met een familielid van hem:

[..]

het is een verkankerde mentaliteit, niets meer, niets minder.
Je lult :{
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:32:47 #89
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92491449
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je lult :{
Nope, zelf met open mond zitten kijken,.

Het was natuurlijk in de contekst van waarom etc, maar dit zei meneer oprecht :').
Get woke, go broke!
pi_92491493
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nope, zelf met open mond zitten kijken,.

Het was natuurlijk in de contekst van waarom etc, maar dit zei meneer oprecht :').
Whut :')
Dan komt het dus echt nooit meer goed met je :N
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:35:24 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92491525
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Whut :')
Dan komt het dus echt nooit meer goed met je :N
Dat is dus ook het probleem. Er wordt teveel gedacht dat het incidenten zijn, het is gewoon een totaal tegenovergesteld set normen en waarden.

Die meneer vond oprecht dat het stelen van een tasje normaal is, dat valt in de categorie belletje trek oid..
Get woke, go broke!
pi_92491612
Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt?

Doodsbang meisje?

6 jaar?

Fiets gestolen? Ze loopt met haar fiets weg

:') :') :') :') :')

Wat daar in dat filmpje is te zien is iemand pesten, toevallig zijn dit Marokkanen en is het weer op beeld :')

Bij mij op de basisschool ging het er harder aan toe met een dik meisje die werd gepest.

Het hoort allemaal niet natuurlijk maar ik geloof niet dat harder straffen helpt.

[ Bericht 4% gewijzigd door iwannabehigh op 08-02-2011 09:49:31 ]
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 09:43:53 #93
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92491731
Wat heerlijk die reacties hier altijd _O-

Maar inderdaad, laten we hopen dat deze terroristen lekker lang mogen brommen voor deze terreurdaad.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92491745
quote:

Maar natuurlijk.
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 09:50:52 #95
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92491898
quote:

Nee dan zijn het ineens geen pesterijen meer, als zich een dergelijk tragisch ongeval voordoet verandert de pesterij namelijk automatisch in terorrisme.
pi_92491957
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:50 schreef 2dope het volgende:

[..]

Nee dan zijn het ineens geen pesterijen meer, als zich een dergelijk tragisch ongeval voordoet verandert de pesterij namelijk automatisch in terorrisme.
Dus nu is het nog pesten? ;(
pi_92492101
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt?

Doodsbang meisje?

6 jaar?

Fiets gestolen? Ze loopt met haar fiets weg

:') :') :') :') :')

Wat daar in dat filmpje is te zien is iemand pesten, toevallig zijn dit Marokkanen en is het weer op beeld :')

Bij mij op de basisschool ging het er harder aan toe met een dik meisje die werd gepest.

Het hoort allemaal niet natuurlijk maar ik geloof niet dat harder straffen helpt.
Tuurlijk een een pesterijtje, zo kun je ook zien, en helaas zo zien zovelen het. Dat wat jij toevallig vindt, is niet zo toevallig.
pi_92492377
Gewoon een nieuwe straf verzinnen voor dit soort tuig: 2 jaar cel voor het ontwrichten van de samenleving.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:15:54 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92492516
ok, prima, dus is vanaf nu het doodrijden van een tasjesdief gewoon pesten, daar kan ik uitstekend mee leven ^O^.
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:16:26 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_92492536
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef HeatWave het volgende:
ok, prima, das is vanaf nu het doodrijden van een tasjesdief gewoon pesten, daar kan ik uitstekend mee leven ^O^.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:18:51 #101
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92492599
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:50 schreef 2dope het volgende:

[..]

Idioot. Jij bent de enige in dit topic die het woord terrorisme in de mond neemt.

Wat dacht je van gewoon misdaad? Crimineel? Dit heeft niets met terrorisme te maken, maar met criminele jongeren. Dat jij geen verschil hanteert tussen pesterijen en terrorisme is je eigen gebrek.
pi_92492742
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef HeatWave het volgende:
ok, prima, dus is vanaf nu het doodrijden van een tasjesdief gewoon pesten, daar kan ik uitstekend mee leven ^O^.
Huhhh wat heeft dat nou met die marokkanen te maken?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:32:23 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92493031
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:24 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Huhhh wat heeft dat nou met die marokkanen te maken?
indirect veel. OK, het waren Antillianen met dat tasje, maar er werd gereageerd alsof er genocide was gepleegd. Terwijl het maar om 1 slachtoffer ging.

Nou, dat draaien we lekker om, als het in elkaar rammen van een onschuldig meisje slechts pesten is, dan is het doorrijden van iemand die net je tasje gejat heeft een prima oplossing :).

niet eens? Dan is het dus OOK geen pesten van dat teringtuig.
Get woke, go broke!
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 10:35:05 #104
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92493119
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:18 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Idioot. Jij bent de enige in dit topic die het woord terrorisme in de mond neemt.

Wat dacht je van gewoon misdaad? Crimineel? Dit heeft niets met terrorisme te maken, maar met criminele jongeren. Dat jij geen verschil hanteert tussen pesterijen en terrorisme is je eigen gebrek.
Och gut, moet er gelijk weer gescholden worden ventje?

Dat jij geen verschil kan zien tussen irritante pestjongeren/pubers en misdadigers ( :') ) is toch echt jouw handicap.
pi_92493560
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

indirect veel. OK, het waren Antillianen met dat tasje, maar er werd gereageerd alsof er genocide was gepleegd. Terwijl het maar om 1 slachtoffer ging.

Nou, dat draaien we lekker om, als het in elkaar rammen van een onschuldig meisje slechts pesten is, dan is het doorrijden van iemand die net je tasje gejat heeft een prima oplossing :).

niet eens? Dan is het dus OOK geen pesten van dat teringtuig.
_O-
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:56:01 #106
3542 Gia
User under construction
pi_92493836
Dit soort gedrag gaat verder dan pesten. Zo'n meisje is al op voorhand bang om daar voorbij te fietsen. Angst zaaien valt onder terrorisme. Als je je als groep gedraagt als heer en meester van de buurt en eens lekker wat meisjes lastig valt, schoppen, slaan, spullen afpakken en vernielen, dan mag dat wmb streng bestraft worden.
Ja, ouder dan 16? Ga maar lekker de bak in, jaartje of zo. Kun je eens nadenken wat je verder nog met je leven zou willen doen.

Nog liever zie ik dergelijke jeugd weggeborgen worden in heropvoedingsinstellingen tot hun 23ste, waar ze dan verplicht een opleiding krijgen en een vak leren.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:02:29 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92494071
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O-
Ja lach maar. Het gaat er dus om dat dit soort incidenten lekker makkelijk worden weggemoffeld alsof het niets is.

het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde. Kattenkwaad, niets meer..
Get woke, go broke!
pi_92494491
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef Gia het volgende:
Angst zaaien valt onder terrorisme
Dat is een volstrekt belachelijke opmerking. Vroeger was terrorisme voorbehouden aan groepen als de RAF, ETA, IRA en Al Qaeda. Een enkele populist heeft het echter in zijn hoofd gehaald om groepen probleemjongeren, maar dan alleen als het allochtone probleemjongeren zijn, als straatterroristen neer te zetten en nu is dit soort pestgedrag opeens terrorrisme? Straks is het nog terrorisme als de kat van de buren in jouw zandbak poept. Een beetje realiteitszin is wel op zijn plaats. Het is erg genoeg wat daar op dat filmpje is te zien, maar laten we het niet erger maken dan het is. GS en de Telegraaf zetten de toon maar dat betekent niet dat je niet meer zelf kan nadenken.

Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
pi_92494645
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
:')
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 11:19:28 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_92494674
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja lach maar. Het gaat er dus om dat dit soort incidenten lekker makkelijk worden weggemoffeld alsof het niets is.

het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde. Kattenkwaad, niets meer..
Relativeren, nuanceren en downplayen , dat is het motto van sommigen.
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 11:21:07 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_92494731
quote:

[..]

Dat is een volstrekt belachelijke opmerking. Vroeger was terrorisme voorbehouden aan groepen als de RAF, ETA, IRA en Al Qaeda. Een enkele populist heeft het echter in zijn hoofd gehaald om groepen probleemjongeren, maar dan alleen als het allochtone probleemjongeren zijn, als straatterroristen neer te zetten en nu is dit soort pestgedrag opeens terrorrisme? Straks is het nog terrorisme als de kat van de buren in jouw zandbak poept. Een beetje realiteitszin is wel op zijn plaats. Het is erg genoeg wat daar op dat filmpje is te zien, maar laten we het niet erger maken dan het is. GS en de Telegraaf zetten de toon maar dat betekent niet dat je niet meer zelf kan nadenken.

Ah, daar hebben we de roomblanke boerenzonen weer :+
pi_92494831
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Relativeren, nuanceren en downplayen , dat is het motto van sommigen.
Dit dus, maar oh wee als je er wat over zegt...
pi_92495058

Waarheid.
pi_92495095
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 11:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we de roomblanke boerenzonen weer :+
Inhoudelijk reageren is te moeilijk? Of kun je gewoon niet beter dan je opponent afzeiken?
pi_92495100
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:29 schreef iwannabehigh het volgende:

Waarheid.
Laat maar eens 1 (ja eentje maar) zo'n film zien.

en nee, dit doen we niet allemaal wel eens..
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:31:07 #116
3542 Gia
User under construction
pi_92495119
quote:
Mijn allereerste reactie hierop (ander topic) geeft al aan dat ik er in dat geval precies zo over zou denken.

Wmb komen er dergelijke heropvoedingsinstellingen, waar jeugd opgeborgen wordt tot hun 23ste, als ze zich niet weten te gedragen.

Kattekwaad is een drol voor iemands deur leggen met een krant of doos erover heen.
Of kinderen die belletje lellen. Sneeuwballen gooien, en ja, dat mag ook gerust naar voorbij fietsende meisjes.
Dat valt m.i. allemaal nog onder kattekwaad.

Echter, mishandelen, beroven, angst aanjagen, de baas spelen in de wijk met een groep jongeren, dat is in mijn ogen geen kattekwaad meer. Dat wordt van kwaad tot veel erger en moet op tijd worden aangepakt.

Hoe financieren we dergelijke instellingen?
In elk geval kan de kinderbijslag en eventuele stufi daar naartoe.
Uiteraard zijn de ouders onderhoudsplichtig voor zo'n 400 euro per maand, per kind.
En de rest mag gerust uit de staatsruif betaald worden.
pi_92495195
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn allereerste reactie hierop (ander topic) geeft al aan dat ik er in dat geval precies zo over zou denken.

Wmb komen er dergelijke heropvoedingsinstellingen, waar jeugd opgeborgen wordt tot hun 23ste, als ze zich niet weten te gedragen.

Kattekwaad is een drol voor iemands deur leggen met een krant of doos erover heen.
Of kinderen die belletje lellen. Sneeuwballen gooien, en ja, dat mag ook gerust naar voorbij fietsende meisjes.
Dat valt m.i. allemaal nog onder kattekwaad.

Echter, mishandelen, beroven, angst aanjagen, de baas spelen in de wijk met een groep jongeren, dat is in mijn ogen geen kattekwaad meer. Dat wordt van kwaad tot veel erger en moet op tijd worden aangepakt.

Hoe financieren we dergelijke instellingen?
In elk geval kan de kinderbijslag en eventuele stufi daar naartoe.
Uiteraard zijn de ouders onderhoudsplichtig voor zo'n 400 euro per maand, per kind.
En de rest mag gerust uit de staatsruif betaald worden.
Een soort van Bootcamp zou niet verkeerd zijn hier met dat tuig (van welke afkomst dan ook).
pi_92495196
Of we slaan gewoon de knieschijfjes kapot van de volgende idioten die eenzelfde geintje flikken, roomblanke boerenzoon of niet.
pi_92495265
Mensen die dit pesten noemen moeten trouwens dat gaatje in hun hoofd eens laten nakijken.
Dit is gewoon buurtterrorisme.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:35:26 #120
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92495272
omstanders moeten gewoon ff ingrijpen onder het motto noodweerexces
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_92495289
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:30 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Genoeg mensen die zulke dingen flikken, natuurlijk! Zoals ik al zei, heb op de basisschool hetzelfde meegemaakt. Dik meisje werd ernstig gepest, erger dan wat er in dat filmpje was en dat waren ook Nederlanders.

Maar om een voorbeeld te geven: dat moslim gezin in Stadskanaal, die zo ernstig bedreigd worden door boeren Nederlanders, waar ze bakstenen in de ruiten gooien enzovoort. En waarom? Omdat ze allochtonen/moslim zijn, en die mogen daar niet wonen :')
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:36:21 #122
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92495304
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:29 schreef iwannabehigh het volgende:

Waarheid.
Wishful thinking. Dat zou je vast goed uitkomen, inderdaad. Dan kon je het namelijk op racisme en intolerantie spelen, en dat is voor goedpraters als jij een veilige haven.

Helaas is het totale onzin en is de groep mensen die dit gedrag in het geval van Marokkanen niet acceptabel vinden maar in het geval van blanke Nederlanders niet erg vinden zó klein dat zo'n opmerking kant noch wal raakt. Goedkoop scoren met incorrecte aannames - is het... zou het... kan ik het populisme noemen? :o
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:37:35 #123
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92495342
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:30 schreef ReplaR het volgende:

[..]

inderdaad dat we een sneeuwbal tegen een onschuldig meisje gooien tot daar aan toe maar dit gaat echt te ver, veelte ver.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
pi_92495397
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:36 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Wishful thinking. Dat zou je vast goed uitkomen, inderdaad. Dan kon je het namelijk op racisme en intolerantie spelen, en dat is voor goedpraters als jij een veilige haven.

Helaas is het totale onzin en is de groep mensen die dit gedrag in het geval van Marokkanen niet acceptabel vinden maar in het geval van blanke Nederlanders niet erg vinden zó klein dat zo'n opmerking kant noch wal raakt. Goedkoop scoren met incorrecte aannames - is het... zou het... kan ik het populisme noemen? :o
Toch is het zo. Als dit Nederlanders waren geweest die zoiets hadden gedaan was er nu niet zoveel gedoe om geweest, daar ben ik heilig van overtuigd.

Ik praat niks goed maar er zijn meerdere groepen die tot zulke dingen in staat zijn.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:40:35 #125
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92495433
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Toch is het zo. Als dit Nederlanders waren geweest die zoiets hadden gedaan was er nu niet zoveel gedoe om geweest, daar ben ik heilig van overtuigd.

Ik praat niks goed maar er zijn meerdere groepen die tot zulke dingen in staat zijn.
moet ik wel eerlijk zijn dat ik nog nooit een groep Nederlanders zoiets heb zien doen.
pi_92495515
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:40 schreef garriej het volgende:

[..]

moet ik wel eerlijk zijn dat ik nog nooit een groep Nederlanders zoiets heb zien doen.
Ik wel. Genoeg slachtoffers van ernstig pestgedrag, waar overigens geen filmpjes van zijn ;)
pi_92495530
quote:
Wie zegt dat?

quote:
Dat is wat anders.

quote:

Ik mis de gruwelijke mishandeling, de brute misdaad en het slachtoffer maakt nou ook niet echt een doodsbange indruk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:44:00 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_92495545
quote:

[..]

Want dat bericht in Stadskanaal is niet in het nieuws gekomen? Nota bene nog een onbetekenend inteeltdorpje in het buitenland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_92495550
Ik mis ook de gruwelijke mishandeling en de brute misdaad.
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 11:44:34 #130
8781 crew  Frutsel
pi_92495588
Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen of de daders Achmed of Diederick-Willem heten.
Deze kinderen zouden, zoals Gia ook aangeeft, naar een heropvoedingskamp gestuurd moeten worden waar ze leren wat wel normaal en acceptabel gedrag is. Kattekwaad als belletje lellen etc. moet kunnen en is ook onschuldig. Dit heeft niks meer met kattekwaad te maken.
De ouders mogen er wmb achteraan, waar ze leren hoe je je kind in de hand houdt. Hoewel je m.i. al te laat bent als je (bijna)pubers moet gaan corrigeren op hun gedrag.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:44 schreef Frutsel het volgende:

we sturen gewoon oma d'r op af
Heldin!
pi_92495603
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Want dat bericht in Stadskanaal is niet in het nieuws gekomen? Nota bene nog een onbetekenend inteeltdorpje in het buitenland.
Laten we eerlijk zijn, mensen in groepsverband zo ernstig bedreigen dat ze hun huis niet meer uit durven te komen? Stenen gooien door ruiten? Dreigbriefjes sturen? En nog meer dingen..

Dat is VELE malen erger dan dit, vind ik.
pi_92495614
quote:

[..]

Dat doe je dus wel.
pi_92495646
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:45 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, mensen in groepsverband zo ernstig bedreigen dat ze hun huis niet meer uit durven te komen? Stenen gooien door ruiten? Dreigbriefjes sturen? En nog meer dingen..

Dat soort dingen worden hier in Utrecht ook weer voornamelijk door hetzelfde type tuig als in dit filmpje gedaan.
pi_92495655
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:45 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, mensen homo`s in groepsverband zo ernstig bedreigen dat ze hun huis niet meer uit durven te komen? Stenen gooien door ruiten? Dreigbriefjes sturen? En nog meer dingen..

Minstens net zo erg als dit, het is namelijk beide straatterrorisme dat keihard aangepakt dient te worden om uit te roeien.

Zo kloptie, geen dank.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2011 11:47:55 ]
pi_92495696
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:47 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dat soort dingen worden hier in Utrecht ook weer voornamelijk door hetzelfde type tuig als in dit filmpje gedaan.
Sterker nog, ik denk dat het bijna exclusief is voorbehouden aan onze getinte Medelander. Daar ben ik dan weer heilig van overtuigd.
pi_92495704
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat doe je dus wel.
Niet de bedoeling :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:49:32 #138
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92495731
quote:

[..]

Dat weet ook vrijwel iedereen, en heeft met deze discussie m.i. niet zoveel te maken. Als blanke Nederlanders zoiets deden, en het werd gefilmd en op internet gezet, en er werd in de Telegraaf over geschreven, dan was dit topic er ook gekomen, en waren de reacties hier van dezelfde strekking (namelijk: stevig straffen).

Het enige wat de afkomst van de daders hier relevant maakt is het feit dat het bovengemiddeld vaak daders van één specifieke afkomst zijn, namelijk Marokkanen, en ook in dit geval weer. Het zou niet relevant zijn als het af en toe Marokkanen zijn, af en toe Chinezen, en af en toe Nederlanders. Nee, het zijn bijna altijd Marokkanen, en soms Nederlanders. Die discrepantie moet en mag je niet ontkennen, want dan negeer je een probleem. Dat probleem is niet: er zijn Marokkanen in Nederland, maar dat probleem is: een groot deel van de Marokkanen in Nederland weet zich niet te gedragen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:49:56 #139
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92495740
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat het bijna exclusief is voorbehouden aan onze getinte Medelander. Daar ben ik dan weer heilig van overtuigd.
QFT
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:50:21 #140
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92495754
Telegraaf :')

Ook dat 'doodsbang' er bij :O Ze ging er nota bene zelf achteraan (waarvoor hulde), die was echt niet doodsbang.

Verder natuurlijk ultieme grootspraak van de politie, in het zadel geholpen door zij die meer waarde hechten aan symbolen en de schijn van daadkrachtigheid.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:51:15 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_92495783
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:44 schreef Frutsel het volgende:

we sturen gewoon oma d'r op af
Mooi ook om te zien hoe die politieagent als laatste achter de menigte aansjokte :').
pi_92495789
Van dit nieuws word ik weer blij.
pi_92495801
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:50 schreef kingmob het volgende:
Telegraaf :')

Ook dat 'doodsbang' er bij :O Ze ging er nota bene zelf achteraan (waarvoor hulde), die was echt niet doodsbang.

Verder natuurlijk ultieme grootspraak van de politie, in het zadel geholpen door zij die meer waarde hechten aan symbolen en de schijn van daadkrachtigheid.
Nee, dat meisje dacht, ooh ze zijn maar met z'n 15'en, die kan ik wel aan....
Alleen de grootste lafaards doen dat bij meisjes/vrouwen. (en dan hebben ze nog 14 vrienden nodig voordat ze het durven)
pi_92495945
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo kloptie, geen dank.
Terrorisme :') Toch is dat van Stadskanaal erger, die mensen zijn bang in hun eigen huis. En niet eenmalig, maar constant. Moet je maar eens over nadenken: bang zijn in je eigen huis. Telkens bedreigd worden.. vernielingen enzo.. een dreigbrief met een hakenkruis erop..
pi_92496007
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:55 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Terrorisme :') Toch is dat van Stadskanaal erger, die mensen zijn bang in hun eigen huis. En niet eenmalig, maar constant. Moet je maar eens over nadenken: bang zijn in je eigen huis. Telkens bedreigd worden.. vernielingen enzo..
Moet je eens vertellen aan al die homo's lesbi's en joden hier in Utrecht of Amsterdam, dat kun je niet weerleggen met één voorbeeld uit Stadskanaal...
pi_92496036
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:57 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Moet je eens vertellen aan al die homo's lesbi's en joden hier in Utrecht of Amsterdam, dat kun je niet weerleggen met één voorbeeld uit Stadskanaal...
Toevallig heb ik lesbische tante in Amsterdam, ze heeft Turkse buren, ik zal haar eens vragen ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:59:01 #147
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92496067
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:51 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Nee, dat meisje dacht, ooh ze zijn maar met z'n 15'en, die kan ik wel aan....
Alleen de grootste lafaards doen dat bij meisjes/vrouwen. (en dan hebben ze nog 14 vrienden nodig voordat ze het durven)
Wat loop je nou te zeveren, ik spreek gewoon uit dat de telegraaf weer lekker bijvoegelijke naamwoorden er bij loopt te gooien die amper van toepassing zijn.
Serieus, die knee-jerk reacties altijd als je ook maar 1 kanttekening klaagt, het is in dit geval zelfs aantoonbaar onwaar en nog verdedig je het.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_92496069
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:58 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Toevallig heb ik lesbische tante in Amsterdam, ze heeft Turkse buren, ik zal haar eens vragen ;)
De turken gedragen zich wel, daar zal ze geen problemen mee hebben gok ik.
pi_92496128
guttegut zeg, vroeguh in mijn middelbare schooltijd gebeurden ook dit soort dingen hoor. waren alleen geen 'bontkraagjes' zoals mensen op dit moment worden genoemd. hoorde je nooit niks van dan. nu staat half nederland op zn kop.

wbt het gejammer over homo's: ik wens je als (openlijk) homo ook veel sterkte hier net een beetje zuidelijker (staphorst).

beetje realiteitszin zou de media niet misstaan. maar ja: het kopt zo lekker in he: criminele marokanen wacht 6 jaar straf!

edit!
uiteraard is het een laffe actie van die gozers die afgestraft dient te worden. maar for god's sake zeg, hou dingen ff een beetje in perspectief.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_92496131
quote:
19s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:59 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wat loop je nou te zeveren, ik spreek gewoon uit dat de telegraaf weer lekker bijvoegelijke naamwoorden er bij loopt te gooien die amper van toepassing zijn.
Serieus, die knee-jerk reacties altijd als je ook maar 1 kanttekening klaagt, het is in dit geval zelfs aantoonbaar onwaar en nog verdedig je het.
Dat de Telegraaf van flink opblazen houdt weet ik, maar dat het meisje geen angst heeft gehad met zoveel tuig om der heen gaat er bij mij niet in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')