abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:18:51 #101
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92492599
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:50 schreef 2dope het volgende:

[..]

Nee dan zijn het ineens geen pesterijen meer, als zich een dergelijk tragisch ongeval voordoet verandert de pesterij namelijk automatisch in terorrisme.
Idioot. Jij bent de enige in dit topic die het woord terrorisme in de mond neemt.

Wat dacht je van gewoon misdaad? Crimineel? Dit heeft niets met terrorisme te maken, maar met criminele jongeren. Dat jij geen verschil hanteert tussen pesterijen en terrorisme is je eigen gebrek.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_92492742
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef HeatWave het volgende:
ok, prima, dus is vanaf nu het doodrijden van een tasjesdief gewoon pesten, daar kan ik uitstekend mee leven ^O^.
Huhhh wat heeft dat nou met die marokkanen te maken?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:32:23 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92493031
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:24 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Huhhh wat heeft dat nou met die marokkanen te maken?
indirect veel. OK, het waren Antillianen met dat tasje, maar er werd gereageerd alsof er genocide was gepleegd. Terwijl het maar om 1 slachtoffer ging.

Nou, dat draaien we lekker om, als het in elkaar rammen van een onschuldig meisje slechts pesten is, dan is het doorrijden van iemand die net je tasje gejat heeft een prima oplossing :).

niet eens? Dan is het dus OOK geen pesten van dat teringtuig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 10:35:05 #104
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92493119
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:18 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Idioot. Jij bent de enige in dit topic die het woord terrorisme in de mond neemt.

Wat dacht je van gewoon misdaad? Crimineel? Dit heeft niets met terrorisme te maken, maar met criminele jongeren. Dat jij geen verschil hanteert tussen pesterijen en terrorisme is je eigen gebrek.
Och gut, moet er gelijk weer gescholden worden ventje?

Dat jij geen verschil kan zien tussen irritante pestjongeren/pubers en misdadigers ( :') ) is toch echt jouw handicap.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92493560
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

indirect veel. OK, het waren Antillianen met dat tasje, maar er werd gereageerd alsof er genocide was gepleegd. Terwijl het maar om 1 slachtoffer ging.

Nou, dat draaien we lekker om, als het in elkaar rammen van een onschuldig meisje slechts pesten is, dan is het doorrijden van iemand die net je tasje gejat heeft een prima oplossing :).

niet eens? Dan is het dus OOK geen pesten van dat teringtuig.
_O-
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:56:01 #106
3542 Gia
User under construction
pi_92493836
Dit soort gedrag gaat verder dan pesten. Zo'n meisje is al op voorhand bang om daar voorbij te fietsen. Angst zaaien valt onder terrorisme. Als je je als groep gedraagt als heer en meester van de buurt en eens lekker wat meisjes lastig valt, schoppen, slaan, spullen afpakken en vernielen, dan mag dat wmb streng bestraft worden.
Ja, ouder dan 16? Ga maar lekker de bak in, jaartje of zo. Kun je eens nadenken wat je verder nog met je leven zou willen doen.

Nog liever zie ik dergelijke jeugd weggeborgen worden in heropvoedingsinstellingen tot hun 23ste, waar ze dan verplicht een opleiding krijgen en een vak leren.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:02:29 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92494071
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O-
Ja lach maar. Het gaat er dus om dat dit soort incidenten lekker makkelijk worden weggemoffeld alsof het niets is.

het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde. Kattenkwaad, niets meer..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_92494491
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef Gia het volgende:
Angst zaaien valt onder terrorisme
Dat is een volstrekt belachelijke opmerking. Vroeger was terrorisme voorbehouden aan groepen als de RAF, ETA, IRA en Al Qaeda. Een enkele populist heeft het echter in zijn hoofd gehaald om groepen probleemjongeren, maar dan alleen als het allochtone probleemjongeren zijn, als straatterroristen neer te zetten en nu is dit soort pestgedrag opeens terrorrisme? Straks is het nog terrorisme als de kat van de buren in jouw zandbak poept. Een beetje realiteitszin is wel op zijn plaats. Het is erg genoeg wat daar op dat filmpje is te zien, maar laten we het niet erger maken dan het is. GS en de Telegraaf zetten de toon maar dat betekent niet dat je niet meer zelf kan nadenken.

Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
pi_92494645
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
:')
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 11:19:28 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_92494674
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja lach maar. Het gaat er dus om dat dit soort incidenten lekker makkelijk worden weggemoffeld alsof het niets is.

het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde. Kattenkwaad, niets meer..
Relativeren, nuanceren en downplayen , dat is het motto van sommigen.
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 11:21:07 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_92494731
quote:

[..]

Dat is een volstrekt belachelijke opmerking. Vroeger was terrorisme voorbehouden aan groepen als de RAF, ETA, IRA en Al Qaeda. Een enkele populist heeft het echter in zijn hoofd gehaald om groepen probleemjongeren, maar dan alleen als het allochtone probleemjongeren zijn, als straatterroristen neer te zetten en nu is dit soort pestgedrag opeens terrorrisme? Straks is het nog terrorisme als de kat van de buren in jouw zandbak poept. Een beetje realiteitszin is wel op zijn plaats. Het is erg genoeg wat daar op dat filmpje is te zien, maar laten we het niet erger maken dan het is. GS en de Telegraaf zetten de toon maar dat betekent niet dat je niet meer zelf kan nadenken.

Ah, daar hebben we de roomblanke boerenzonen weer :+
pi_92494831
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Relativeren, nuanceren en downplayen , dat is het motto van sommigen.
Dit dus, maar oh wee als je er wat over zegt...
pi_92495058

Waarheid.
pi_92495095
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 11:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we de roomblanke boerenzonen weer :+
Inhoudelijk reageren is te moeilijk? Of kun je gewoon niet beter dan je opponent afzeiken?
pi_92495100
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:29 schreef iwannabehigh het volgende:

Waarheid.
Laat maar eens 1 (ja eentje maar) zo'n film zien.

en nee, dit doen we niet allemaal wel eens..
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:31:07 #116
3542 Gia
User under construction
pi_92495119
quote:
Mijn allereerste reactie hierop (ander topic) geeft al aan dat ik er in dat geval precies zo over zou denken.

Wmb komen er dergelijke heropvoedingsinstellingen, waar jeugd opgeborgen wordt tot hun 23ste, als ze zich niet weten te gedragen.

Kattekwaad is een drol voor iemands deur leggen met een krant of doos erover heen.
Of kinderen die belletje lellen. Sneeuwballen gooien, en ja, dat mag ook gerust naar voorbij fietsende meisjes.
Dat valt m.i. allemaal nog onder kattekwaad.

Echter, mishandelen, beroven, angst aanjagen, de baas spelen in de wijk met een groep jongeren, dat is in mijn ogen geen kattekwaad meer. Dat wordt van kwaad tot veel erger en moet op tijd worden aangepakt.

Hoe financieren we dergelijke instellingen?
In elk geval kan de kinderbijslag en eventuele stufi daar naartoe.
Uiteraard zijn de ouders onderhoudsplichtig voor zo'n 400 euro per maand, per kind.
En de rest mag gerust uit de staatsruif betaald worden.
pi_92495195
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn allereerste reactie hierop (ander topic) geeft al aan dat ik er in dat geval precies zo over zou denken.

Wmb komen er dergelijke heropvoedingsinstellingen, waar jeugd opgeborgen wordt tot hun 23ste, als ze zich niet weten te gedragen.

Kattekwaad is een drol voor iemands deur leggen met een krant of doos erover heen.
Of kinderen die belletje lellen. Sneeuwballen gooien, en ja, dat mag ook gerust naar voorbij fietsende meisjes.
Dat valt m.i. allemaal nog onder kattekwaad.

Echter, mishandelen, beroven, angst aanjagen, de baas spelen in de wijk met een groep jongeren, dat is in mijn ogen geen kattekwaad meer. Dat wordt van kwaad tot veel erger en moet op tijd worden aangepakt.

Hoe financieren we dergelijke instellingen?
In elk geval kan de kinderbijslag en eventuele stufi daar naartoe.
Uiteraard zijn de ouders onderhoudsplichtig voor zo'n 400 euro per maand, per kind.
En de rest mag gerust uit de staatsruif betaald worden.
Een soort van Bootcamp zou niet verkeerd zijn hier met dat tuig (van welke afkomst dan ook).
pi_92495196
Of we slaan gewoon de knieschijfjes kapot van de volgende idioten die eenzelfde geintje flikken, roomblanke boerenzoon of niet.
pi_92495265
Mensen die dit pesten noemen moeten trouwens dat gaatje in hun hoofd eens laten nakijken.
Dit is gewoon buurtterrorisme.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:35:26 #120
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92495272
omstanders moeten gewoon ff ingrijpen onder het motto noodweerexces
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_92495289
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:30 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Genoeg mensen die zulke dingen flikken, natuurlijk! Zoals ik al zei, heb op de basisschool hetzelfde meegemaakt. Dik meisje werd ernstig gepest, erger dan wat er in dat filmpje was en dat waren ook Nederlanders.

Maar om een voorbeeld te geven: dat moslim gezin in Stadskanaal, die zo ernstig bedreigd worden door boeren Nederlanders, waar ze bakstenen in de ruiten gooien enzovoort. En waarom? Omdat ze allochtonen/moslim zijn, en die mogen daar niet wonen :')
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:36:21 #122
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92495304
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:29 schreef iwannabehigh het volgende:

Waarheid.
Wishful thinking. Dat zou je vast goed uitkomen, inderdaad. Dan kon je het namelijk op racisme en intolerantie spelen, en dat is voor goedpraters als jij een veilige haven.

Helaas is het totale onzin en is de groep mensen die dit gedrag in het geval van Marokkanen niet acceptabel vinden maar in het geval van blanke Nederlanders niet erg vinden zó klein dat zo'n opmerking kant noch wal raakt. Goedkoop scoren met incorrecte aannames - is het... zou het... kan ik het populisme noemen? :o
Ik wens je een dolfijne dag
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:37:35 #123
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92495342
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:30 schreef ReplaR het volgende:

[..]

inderdaad dat we een sneeuwbal tegen een onschuldig meisje gooien tot daar aan toe maar dit gaat echt te ver, veelte ver.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
pi_92495397
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:36 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Wishful thinking. Dat zou je vast goed uitkomen, inderdaad. Dan kon je het namelijk op racisme en intolerantie spelen, en dat is voor goedpraters als jij een veilige haven.

Helaas is het totale onzin en is de groep mensen die dit gedrag in het geval van Marokkanen niet acceptabel vinden maar in het geval van blanke Nederlanders niet erg vinden zó klein dat zo'n opmerking kant noch wal raakt. Goedkoop scoren met incorrecte aannames - is het... zou het... kan ik het populisme noemen? :o
Toch is het zo. Als dit Nederlanders waren geweest die zoiets hadden gedaan was er nu niet zoveel gedoe om geweest, daar ben ik heilig van overtuigd.

Ik praat niks goed maar er zijn meerdere groepen die tot zulke dingen in staat zijn.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:40:35 #125
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92495433
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Toch is het zo. Als dit Nederlanders waren geweest die zoiets hadden gedaan was er nu niet zoveel gedoe om geweest, daar ben ik heilig van overtuigd.

Ik praat niks goed maar er zijn meerdere groepen die tot zulke dingen in staat zijn.
moet ik wel eerlijk zijn dat ik nog nooit een groep Nederlanders zoiets heb zien doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')