abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92490505
Zodra je ook maar de illusie laat ontstaan, dat dit soort gedrag "gewoon" een pesterijtje is en met het gebruikelijke foei afgedaan kan worden, ga je als justitie al de fout in. Nu zijn het een paar 12-jarige ettertjes die een leeftijdsgenootje met een grote groep belagen en haar fiets en telefoon jatten, wat doen ze wanneer ze 14 zijn? En wanneer ze 16 zijn? En 18?

Het gaat niet om de gejatte fiets, het gaat om de manier waaróp ze dat meisje haar fiets afnemen. Deze ettertjes zouden het nu nog niet in hun hoofd halen een volwassen man of vrouw op straat lastig te vallen, berg je echter maar als ze dadelijk een jaar of 17 zijn en met zo'n grote groep "lol willen trappen" op straat. Nu ingrijpen zou dat kunnen voorkomen, maar ik zie de bui eerlijk gezegd al hangen. Dat wordt alweer een gesubsidieerde rap-workshop of vlinderreis...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 08:47:53 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_92490697
Je hebt zelf een stukje bij het persbericht geschreven, wat leuk.
Carpe Libertatem
pi_92490775
Even terugkomend op het onderwerp: Gaan we nu alle fietsendieven 'serieuze celstraffen' geven?
Lost dat het probleem op of moet er wellicht een intensievere aanpak samen met ouders komen?

Voor veel van die gasten is celstraf een compliment en het begin van een verdere criminele carrière...
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 08:56:07 #79
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92490797
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:32 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Zie hier het probleem. Tijd dat dit soort zaken weer nieuwswaardig worden, dan!
Nou en of, ik hoor graag dagelijks wat er zich allemaal afspeelt op het schoolplein bij basisschool de Flint in Lutjegast.

Ontopic: vervelende pestventjes. Grote broer meenemen en moeilijk hard onderuit trappen.

6 jaar celstraf _O- _O- _O- _O- _O- x
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92490964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zodra je ook maar de illusie laat ontstaan, dat dit soort gedrag "gewoon" een pesterijtje is en met het gebruikelijke foei afgedaan kan worden, ga je als justitie al de fout in. Nu zijn het een paar 12-jarige ettertjes die een leeftijdsgenootje met een grote groep belagen en haar fiets en telefoon jatten, wat doen ze wanneer ze 14 zijn? En wanneer ze 16 zijn? En 18?

Het gaat niet om de gejatte fiets, het gaat om de manier waaróp ze dat meisje haar fiets afnemen. Deze ettertjes zouden het nu nog niet in hun hoofd halen een volwassen man of vrouw op straat lastig te vallen, berg je echter maar als ze dadelijk een jaar of 17 zijn en met zo'n grote groep "lol willen trappen" op straat. Nu ingrijpen zou dat kunnen voorkomen, maar ik zie de bui eerlijk gezegd al hangen. Dat wordt alweer een gesubsidieerde rap-workshop of vlinderreis...
Dat dus. Tijd om eens een signaal af te geven aan de rellende hangjeugd dat ondanks hun gebrekkige opvoeding we in Nederland nog steeds *iets* van normen en waarden hanteren.
pi_92491007
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

voor een moord krijg je in dit land nieteens zoveel jaar :')

[..]

Jawel hoor, alleen niet automatisch. Maar goed, wat houdt je tegen om met je gedegen juridische kennis en maatschappelijke betrokkenheid zelf rechter te worden? ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:12:57 #82
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_92491046
Wanneer is het stelen van een fiets en het met een groep in elkaar slaan van willekeurige voorbijgangers simpel 'pesten' geworden?

Ik herinner me ook genoeg gevallen waarbij het slachtoffer tijdens dergelijke pesterijen 'per ongeluk' een verkeerde klap kreeg, met het hoofd op de grond viel en overleed. Zijn het dan ook nog 'pesterijen' ? Is het dan ook nog normaal?
Ik wens je een dolfijne dag
pi_92491162
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:12 schreef Pinterman het volgende:
Wanneer is het stelen van een fiets en het met een groep in elkaar slaan van willekeurige voorbijgangers simpel 'pesten' geworden?

Ik herinner me ook genoeg gevallen waarbij het slachtoffer tijdens dergelijke pesterijen 'per ongeluk' een verkeerde klap kreeg, met het hoofd op de grond viel en overleed. Zijn het dan ook nog 'pesterijen' ? Is het dan ook nog normaal?
Dit lijkt me meer onder de noemer (straat)terreur te vallen dan pesterijen inderdaad. En ook zou het feit dat het een groep is, er voor moeten zorgen dat de straffen naar boven worden afgerond, ipv afgezwakt. Het moet duidelijk worden dat een groep juist géén bescherming biedt in dit soort gevallen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_92491300
Bah wat een misselijk maken gasten zijn dat, het liefst zal je ....

Op de tv zie je dan weer zo'n pvda raadslid uit Gouda een beetje huilebalken dat het erg is dat het weer om Marokkaanse jongeren gaat. We zullen ze streng moeten straffen. Tja dat gelooft toch niemand meer. Ik vraag me af of die jongeren er thuis uberhaupt wel op aangesproken worden. Zal wel niet.

Ik wacht met spanning af wat er met ze gaat gebeuren, maar zal wel niet schokkend zijn, terwijl het wel eens schokkend mag zijn.
pi_92491352
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:25 schreef alphalpha het volgende:
Bah wat een misselijk maken gasten zijn dat, het liefst zal je ....

Op de tv zie je dan weer zo'n pvda raadslid uit Gouda een beetje huilebalken dat het erg is dat het weer om Marokkaanse jongeren gaat. We zullen ze streng moeten straffen. Tja dat gelooft toch niemand meer. Ik vraag me af of die jongeren er thuis uberhaupt wel op aangesproken worden. Zal wel niet.

Ik wacht met spanning af wat er met ze gaat gebeuren, maar zal wel niet schokkend zijn, terwijl het wel eens schokkend mag zijn.
Wat noem jij "schokkend" in dit geval? Die maximale 6 jaar die de wet toelaat, evt wat extra publieke zweepslagen, of gewoon meteen een nekschot voor elk lid?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:28:35 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_92491365
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Huh, zo erg was het toch ook weer niet? Het was niet meer dan wat pesten toch? :?

:{²
And therein lies the problem.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:30:37 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92491399
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

And therein lies the problem.
Nou is hij een troll :P.

Maar een paar jaar geleden was die tasjesdief doorgereden, interview met een familielid van hem:

quote:
Ja maar iedereen steelt toch wel eens een tasje?
het is een verkankerde mentaliteit, niets meer, niets minder.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_92491429
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:30 schreef HeatWave het volgende:

Maar een paar jaar geleden was die tasjesdief doorgereden, interview met een familielid van hem:

[..]

het is een verkankerde mentaliteit, niets meer, niets minder.
Je lult :{
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:32:47 #89
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92491449
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je lult :{
Nope, zelf met open mond zitten kijken,.

Het was natuurlijk in de contekst van waarom etc, maar dit zei meneer oprecht :').
Get woke, go broke!
pi_92491493
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nope, zelf met open mond zitten kijken,.

Het was natuurlijk in de contekst van waarom etc, maar dit zei meneer oprecht :').
Whut :')
Dan komt het dus echt nooit meer goed met je :N
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:35:24 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92491525
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Whut :')
Dan komt het dus echt nooit meer goed met je :N
Dat is dus ook het probleem. Er wordt teveel gedacht dat het incidenten zijn, het is gewoon een totaal tegenovergesteld set normen en waarden.

Die meneer vond oprecht dat het stelen van een tasje normaal is, dat valt in de categorie belletje trek oid..
Get woke, go broke!
pi_92491612
Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt?

Doodsbang meisje?

6 jaar?

Fiets gestolen? Ze loopt met haar fiets weg

:') :') :') :') :')

Wat daar in dat filmpje is te zien is iemand pesten, toevallig zijn dit Marokkanen en is het weer op beeld :')

Bij mij op de basisschool ging het er harder aan toe met een dik meisje die werd gepest.

Het hoort allemaal niet natuurlijk maar ik geloof niet dat harder straffen helpt.

[ Bericht 4% gewijzigd door iwannabehigh op 08-02-2011 09:49:31 ]
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 09:43:53 #93
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92491731
Wat heerlijk die reacties hier altijd _O-

Maar inderdaad, laten we hopen dat deze terroristen lekker lang mogen brommen voor deze terreurdaad.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_92491745
quote:

Maar natuurlijk.
  Eindredactie Games dinsdag 8 februari 2011 @ 09:50:52 #95
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_92491898
quote:

Nee dan zijn het ineens geen pesterijen meer, als zich een dergelijk tragisch ongeval voordoet verandert de pesterij namelijk automatisch in terorrisme.
pi_92491957
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:50 schreef 2dope het volgende:

[..]

Nee dan zijn het ineens geen pesterijen meer, als zich een dergelijk tragisch ongeval voordoet verandert de pesterij namelijk automatisch in terorrisme.
Dus nu is het nog pesten? ;(
pi_92492101
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt?

Doodsbang meisje?

6 jaar?

Fiets gestolen? Ze loopt met haar fiets weg

:') :') :') :') :')

Wat daar in dat filmpje is te zien is iemand pesten, toevallig zijn dit Marokkanen en is het weer op beeld :')

Bij mij op de basisschool ging het er harder aan toe met een dik meisje die werd gepest.

Het hoort allemaal niet natuurlijk maar ik geloof niet dat harder straffen helpt.
Tuurlijk een een pesterijtje, zo kun je ook zien, en helaas zo zien zovelen het. Dat wat jij toevallig vindt, is niet zo toevallig.
pi_92492377
Gewoon een nieuwe straf verzinnen voor dit soort tuig: 2 jaar cel voor het ontwrichten van de samenleving.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:15:54 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_92492516
ok, prima, dus is vanaf nu het doodrijden van een tasjesdief gewoon pesten, daar kan ik uitstekend mee leven ^O^.
Get woke, go broke!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:16:26 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_92492536
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef HeatWave het volgende:
ok, prima, das is vanaf nu het doodrijden van een tasjesdief gewoon pesten, daar kan ik uitstekend mee leven ^O^.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')