Nou en of, ik hoor graag dagelijks wat er zich allemaal afspeelt op het schoolplein bij basisschool de Flint in Lutjegast.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:32 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Zie hier het probleem. Tijd dat dit soort zaken weer nieuwswaardig worden, dan!
Dat dus. Tijd om eens een signaal af te geven aan de rellende hangjeugd dat ondanks hun gebrekkige opvoeding we in Nederland nog steeds *iets* van normen en waarden hanteren.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Zodra je ook maar de illusie laat ontstaan, dat dit soort gedrag "gewoon" een pesterijtje is en met het gebruikelijke foei afgedaan kan worden, ga je als justitie al de fout in. Nu zijn het een paar 12-jarige ettertjes die een leeftijdsgenootje met een grote groep belagen en haar fiets en telefoon jatten, wat doen ze wanneer ze 14 zijn? En wanneer ze 16 zijn? En 18?
Het gaat niet om de gejatte fiets, het gaat om de manier waaróp ze dat meisje haar fiets afnemen. Deze ettertjes zouden het nu nog niet in hun hoofd halen een volwassen man of vrouw op straat lastig te vallen, berg je echter maar als ze dadelijk een jaar of 17 zijn en met zo'n grote groep "lol willen trappen" op straat. Nu ingrijpen zou dat kunnen voorkomen, maar ik zie de bui eerlijk gezegd al hangen. Dat wordt alweer een gesubsidieerde rap-workshop of vlinderreis...
Jawel hoor, alleen niet automatisch. Maar goed, wat houdt je tegen om met je gedegen juridische kennis en maatschappelijke betrokkenheid zelf rechter te worden?quote:Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
voor een moord krijg je in dit land nieteens zoveel jaar
[..]
Dit lijkt me meer onder de noemer (straat)terreur te vallen dan pesterijen inderdaad. En ook zou het feit dat het een groep is, er voor moeten zorgen dat de straffen naar boven worden afgerond, ipv afgezwakt. Het moet duidelijk worden dat een groep juist géén bescherming biedt in dit soort gevallen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:12 schreef Pinterman het volgende:
Wanneer is het stelen van een fiets en het met een groep in elkaar slaan van willekeurige voorbijgangers simpel 'pesten' geworden?
Ik herinner me ook genoeg gevallen waarbij het slachtoffer tijdens dergelijke pesterijen 'per ongeluk' een verkeerde klap kreeg, met het hoofd op de grond viel en overleed. Zijn het dan ook nog 'pesterijen' ? Is het dan ook nog normaal?
Wat noem jij "schokkend" in dit geval? Die maximale 6 jaar die de wet toelaat, evt wat extra publieke zweepslagen, of gewoon meteen een nekschot voor elk lid?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:25 schreef alphalpha het volgende:
Bah wat een misselijk maken gasten zijn dat, het liefst zal je ....
Op de tv zie je dan weer zo'n pvda raadslid uit Gouda een beetje huilebalken dat het erg is dat het weer om Marokkaanse jongeren gaat. We zullen ze streng moeten straffen. Tja dat gelooft toch niemand meer. Ik vraag me af of die jongeren er thuis uberhaupt wel op aangesproken worden. Zal wel niet.
Ik wacht met spanning af wat er met ze gaat gebeuren, maar zal wel niet schokkend zijn, terwijl het wel eens schokkend mag zijn.
And therein lies the problem.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Huh, zo erg was het toch ook weer niet? Het was niet meer dan wat pesten toch?²
Nou is hij een trollquote:
het is een verkankerde mentaliteit, niets meer, niets minder.quote:Ja maar iedereen steelt toch wel eens een tasje?
Je lultquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:30 schreef HeatWave het volgende:
Maar een paar jaar geleden was die tasjesdief doorgereden, interview met een familielid van hem:
[..]
het is een verkankerde mentaliteit, niets meer, niets minder.
Nope, zelf met open mond zitten kijken,.quote:
Whutquote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, zelf met open mond zitten kijken,.
Het was natuurlijk in de contekst van waarom etc, maar dit zei meneer oprecht.
Dat is dus ook het probleem. Er wordt teveel gedacht dat het incidenten zijn, het is gewoon een totaal tegenovergesteld set normen en waarden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Whut![]()
Dan komt het dus echt nooit meer goed met je
Maar natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:12 schreef Pinterman het volgende:
Wanneer is het stelen van een fiets en het met een groep in elkaar slaan van willekeurige voorbijgangers simpel 'pesten' geworden?
Ik herinner me ook genoeg gevallen waarbij het slachtoffer tijdens dergelijke pesterijen 'per ongeluk' een verkeerde klap kreeg, met het hoofd op de grond viel en overleed. Zijn het dan ook nog 'pesterijen' ? Is het dan ook nog normaal?
Nee dan zijn het ineens geen pesterijen meer, als zich een dergelijk tragisch ongeval voordoet verandert de pesterij namelijk automatisch in terorrisme.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:12 schreef Pinterman het volgende:
Dus nu is het nog pesten?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:50 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee dan zijn het ineens geen pesterijen meer, als zich een dergelijk tragisch ongeval voordoet verandert de pesterij namelijk automatisch in terorrisme.
Tuurlijk een een pesterijtje, zo kun je ook zien, en helaas zo zien zovelen het. Dat wat jij toevallig vindt, is niet zo toevallig.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt?
Doodsbang meisje?
6 jaar?
Fiets gestolen? Ze loopt met haar fiets weg
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat daar in dat filmpje is te zien is iemand pesten, toevallig zijn dit Marokkanen en is het weer op beeld![]()
Bij mij op de basisschool ging het er harder aan toe met een dik meisje die werd gepest.
Het hoort allemaal niet natuurlijk maar ik geloof niet dat harder straffen helpt.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef HeatWave het volgende:
ok, prima, das is vanaf nu het doodrijden van een tasjesdief gewoon pesten, daar kan ik uitstekend mee leven.
Idioot. Jij bent de enige in dit topic die het woord terrorisme in de mond neemt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:50 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee dan zijn het ineens geen pesterijen meer, als zich een dergelijk tragisch ongeval voordoet verandert de pesterij namelijk automatisch in terorrisme.
Huhhh wat heeft dat nou met die marokkanen te maken?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef HeatWave het volgende:
ok, prima, dus is vanaf nu het doodrijden van een tasjesdief gewoon pesten, daar kan ik uitstekend mee leven.
indirect veel. OK, het waren Antillianen met dat tasje, maar er werd gereageerd alsof er genocide was gepleegd. Terwijl het maar om 1 slachtoffer ging.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:24 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Huhhh wat heeft dat nou met die marokkanen te maken?
Och gut, moet er gelijk weer gescholden worden ventje?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:18 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Idioot. Jij bent de enige in dit topic die het woord terrorisme in de mond neemt.
Wat dacht je van gewoon misdaad? Crimineel? Dit heeft niets met terrorisme te maken, maar met criminele jongeren. Dat jij geen verschil hanteert tussen pesterijen en terrorisme is je eigen gebrek.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
indirect veel. OK, het waren Antillianen met dat tasje, maar er werd gereageerd alsof er genocide was gepleegd. Terwijl het maar om 1 slachtoffer ging.
Nou, dat draaien we lekker om, als het in elkaar rammen van een onschuldig meisje slechts pesten is, dan is het doorrijden van iemand die net je tasje gejat heeft een prima oplossing.
niet eens? Dan is het dus OOK geen pesten van dat teringtuig.
Ja lach maar. Het gaat er dus om dat dit soort incidenten lekker makkelijk worden weggemoffeld alsof het niets is.quote:
Dat is een volstrekt belachelijke opmerking. Vroeger was terrorisme voorbehouden aan groepen als de RAF, ETA, IRA en Al Qaeda. Een enkele populist heeft het echter in zijn hoofd gehaald om groepen probleemjongeren, maar dan alleen als het allochtone probleemjongeren zijn, als straatterroristen neer te zetten en nu is dit soort pestgedrag opeens terrorrisme? Straks is het nog terrorisme als de kat van de buren in jouw zandbak poept. Een beetje realiteitszin is wel op zijn plaats. Het is erg genoeg wat daar op dat filmpje is te zien, maar laten we het niet erger maken dan het is. GS en de Telegraaf zetten de toon maar dat betekent niet dat je niet meer zelf kan nadenken.quote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
Relativeren, nuanceren en downplayen , dat is het motto van sommigen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja lach maar. Het gaat er dus om dat dit soort incidenten lekker makkelijk worden weggemoffeld alsof het niets is.
het incident is MISSCHIEN nog redelijk onschuldig te noemen (tot het jou of je kind is) maar het gaat om de totale mentaliteit van de daders, zij vinden dit normaal gedrag en blijkbaar denken heel veel mensen hier hezelfde. Kattenkwaad, niets meer..
Ah, daar hebben we de roomblanke boerenzonen weerquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is een volstrekt belachelijke opmerking. Vroeger was terrorisme voorbehouden aan groepen als de RAF, ETA, IRA en Al Qaeda. Een enkele populist heeft het echter in zijn hoofd gehaald om groepen probleemjongeren, maar dan alleen als het allochtone probleemjongeren zijn, als straatterroristen neer te zetten en nu is dit soort pestgedrag opeens terrorrisme? Straks is het nog terrorisme als de kat van de buren in jouw zandbak poept. Een beetje realiteitszin is wel op zijn plaats. Het is erg genoeg wat daar op dat filmpje is te zien, maar laten we het niet erger maken dan het is. GS en de Telegraaf zetten de toon maar dat betekent niet dat je niet meer zelf kan nadenken.
Als ditzelfde filmpje was opgedoken maar dan met roomblanke achterhoekse boerenzonen in de hoofdrol dan was het ongetwijfeld weggezet als een onschuldige kwajongensstreek van een paar verveelde pubers.
Dit dus, maar oh wee als je er wat over zegt...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Relativeren, nuanceren en downplayen , dat is het motto van sommigen.
Inhoudelijk reageren is te moeilijk? Of kun je gewoon niet beter dan je opponent afzeiken?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we de roomblanke boerenzonen weer
Laat maar eens 1 (ja eentje maar) zo'n film zien.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:29 schreef iwannabehigh het volgende:
Waarheid.
Mijn allereerste reactie hierop (ander topic) geeft al aan dat ik er in dat geval precies zo over zou denken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Een soort van Bootcamp zou niet verkeerd zijn hier met dat tuig (van welke afkomst dan ook).quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn allereerste reactie hierop (ander topic) geeft al aan dat ik er in dat geval precies zo over zou denken.
Wmb komen er dergelijke heropvoedingsinstellingen, waar jeugd opgeborgen wordt tot hun 23ste, als ze zich niet weten te gedragen.
Kattekwaad is een drol voor iemands deur leggen met een krant of doos erover heen.
Of kinderen die belletje lellen. Sneeuwballen gooien, en ja, dat mag ook gerust naar voorbij fietsende meisjes.
Dat valt m.i. allemaal nog onder kattekwaad.
Echter, mishandelen, beroven, angst aanjagen, de baas spelen in de wijk met een groep jongeren, dat is in mijn ogen geen kattekwaad meer. Dat wordt van kwaad tot veel erger en moet op tijd worden aangepakt.
Hoe financieren we dergelijke instellingen?
In elk geval kan de kinderbijslag en eventuele stufi daar naartoe.
Uiteraard zijn de ouders onderhoudsplichtig voor zo'n 400 euro per maand, per kind.
En de rest mag gerust uit de staatsruif betaald worden.
Genoeg mensen die zulke dingen flikken, natuurlijk! Zoals ik al zei, heb op de basisschool hetzelfde meegemaakt. Dik meisje werd ernstig gepest, erger dan wat er in dat filmpje was en dat waren ook Nederlanders.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:30 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Laat maar eens 1 (ja eentje maar) zo'n film zien.
en nee, dit doen we niet allemaal wel eens..
Wishful thinking. Dat zou je vast goed uitkomen, inderdaad. Dan kon je het namelijk op racisme en intolerantie spelen, en dat is voor goedpraters als jij een veilige haven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:29 schreef iwannabehigh het volgende:
Waarheid.
inderdaad dat we een sneeuwbal tegen een onschuldig meisje gooien tot daar aan toe maar dit gaat echt te ver, veelte ver.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:30 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Laat maar eens 1 (ja eentje maar) zo'n film zien.
en nee, dit doen we niet allemaal wel eens..
Toch is het zo. Als dit Nederlanders waren geweest die zoiets hadden gedaan was er nu niet zoveel gedoe om geweest, daar ben ik heilig van overtuigd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:36 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Wishful thinking. Dat zou je vast goed uitkomen, inderdaad. Dan kon je het namelijk op racisme en intolerantie spelen, en dat is voor goedpraters als jij een veilige haven.
Helaas is het totale onzin en is de groep mensen die dit gedrag in het geval van Marokkanen niet acceptabel vinden maar in het geval van blanke Nederlanders niet erg vinden zó klein dat zo'n opmerking kant noch wal raakt. Goedkoop scoren met incorrecte aannames - is het... zou het... kan ik het populisme noemen?
moet ik wel eerlijk zijn dat ik nog nooit een groep Nederlanders zoiets heb zien doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Toch is het zo. Als dit Nederlanders waren geweest die zoiets hadden gedaan was er nu niet zoveel gedoe om geweest, daar ben ik heilig van overtuigd.
Ik praat niks goed maar er zijn meerdere groepen die tot zulke dingen in staat zijn.
Ik wel. Genoeg slachtoffers van ernstig pestgedrag, waar overigens geen filmpjes van zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:40 schreef garriej het volgende:
[..]
moet ik wel eerlijk zijn dat ik nog nooit een groep Nederlanders zoiets heb zien doen.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 7 februari 2011 21:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
GOUDA - De groep Marokkanen die een 15-jarig meisje in Gouda heeft belaagd en haar fiets stal, hangt volgens de politie forse celstraffen boven het hoofd.
Dat is wat anders.quote:Het politiekorps Hollands Midden zegt dat de maximumstraf voor 'diefstal in vereniging' en openlijke geweldpleging kan oplopen tot zes jaar. Hun identiteit is achterhaald. De politie verwacht dat het tuig snel kan worden opgepakt, meldt Westonline.
Ik mis de gruwelijke mishandeling, de brute misdaad en het slachtoffer maakt nou ook niet echt een doodsbange indruk.quote:Vrijdag dook er op internet een video op van de brute misdaad. Op de beelden van de gruwelijek mishandeling is te zien hoe het meisje onder luid gejoel van achteren meermalen getrapt wordt.
Het doodsbange slachtoffer heeft aangifte gedaan.
Want dat bericht in Stadskanaal is niet in het nieuws gekomen? Nota bene nog een onbetekenend inteeltdorpje in het buitenland.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Toch is het zo. Als dit Nederlanders waren geweest die zoiets hadden gedaan was er nu niet zoveel gedoe om geweest, daar ben ik heilig van overtuigd.
Ik praat niks goed maar er zijn meerdere groepen die tot zulke dingen in staat zijn.
Heldin!quote:
Laten we eerlijk zijn, mensen in groepsverband zo ernstig bedreigen dat ze hun huis niet meer uit durven te komen? Stenen gooien door ruiten? Dreigbriefjes sturen? En nog meer dingen..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Want dat bericht in Stadskanaal is niet in het nieuws gekomen? Nota bene nog een onbetekenend inteeltdorpje in het buitenland.
Dat doe je dus wel.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dat soort dingen worden hier in Utrecht ook weer voornamelijk door hetzelfde type tuig als in dit filmpje gedaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:45 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, mensen in groepsverband zo ernstig bedreigen dat ze hun huis niet meer uit durven te komen? Stenen gooien door ruiten? Dreigbriefjes sturen? En nog meer dingen..
Dat is VELE malen erger dan dit, vind ik.
Zo kloptie, geen dank.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:45 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, mensen homo`s in groepsverband zo ernstig bedreigen dat ze hun huis niet meer uit durven te komen? Stenen gooien door ruiten? Dreigbriefjes sturen? En nog meer dingen..
Dat is VELE malen erger dan dit, vind ik.
Minstens net zo erg als dit, het is namelijk beide straatterrorisme dat keihard aangepakt dient te worden om uit te roeien.
Sterker nog, ik denk dat het bijna exclusief is voorbehouden aan onze getinte Medelander. Daar ben ik dan weer heilig van overtuigd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:47 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat soort dingen worden hier in Utrecht ook weer voornamelijk door hetzelfde type tuig als in dit filmpje gedaan.
Dat weet ook vrijwel iedereen, en heeft met deze discussie m.i. niet zoveel te maken. Als blanke Nederlanders zoiets deden, en het werd gefilmd en op internet gezet, en er werd in de Telegraaf over geschreven, dan was dit topic er ook gekomen, en waren de reacties hier van dezelfde strekking (namelijk: stevig straffen).quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:39 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
QFTquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat het bijna exclusief is voorbehouden aan onze getinte Medelander. Daar ben ik dan weer heilig van overtuigd.
Mooi ook om te zien hoe die politieagent als laatste achter de menigte aansjoktequote:
Nee, dat meisje dacht, ooh ze zijn maar met z'n 15'en, die kan ik wel aan....quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:50 schreef kingmob het volgende:
Telegraaf
Ook dat 'doodsbang' er bijZe ging er nota bene zelf achteraan (waarvoor hulde), die was echt niet doodsbang.
Verder natuurlijk ultieme grootspraak van de politie, in het zadel geholpen door zij die meer waarde hechten aan symbolen en de schijn van daadkrachtigheid.
Terrorismequote:
Moet je eens vertellen aan al die homo's lesbi's en joden hier in Utrecht of Amsterdam, dat kun je niet weerleggen met één voorbeeld uit Stadskanaal...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:55 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
TerrorismeToch is dat van Stadskanaal erger, die mensen zijn bang in hun eigen huis. En niet eenmalig, maar constant. Moet je maar eens over nadenken: bang zijn in je eigen huis. Telkens bedreigd worden.. vernielingen enzo..
Toevallig heb ik lesbische tante in Amsterdam, ze heeft Turkse buren, ik zal haar eens vragenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:57 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Moet je eens vertellen aan al die homo's lesbi's en joden hier in Utrecht of Amsterdam, dat kun je niet weerleggen met één voorbeeld uit Stadskanaal...
Wat loop je nou te zeveren, ik spreek gewoon uit dat de telegraaf weer lekker bijvoegelijke naamwoorden er bij loopt te gooien die amper van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:51 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Nee, dat meisje dacht, ooh ze zijn maar met z'n 15'en, die kan ik wel aan....
Alleen de grootste lafaards doen dat bij meisjes/vrouwen. (en dan hebben ze nog 14 vrienden nodig voordat ze het durven)
De turken gedragen zich wel, daar zal ze geen problemen mee hebben gok ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:58 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Toevallig heb ik lesbische tante in Amsterdam, ze heeft Turkse buren, ik zal haar eens vragen
Dat de Telegraaf van flink opblazen houdt weet ik, maar dat het meisje geen angst heeft gehad met zoveel tuig om der heen gaat er bij mij niet in.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:59 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat loop je nou te zeveren, ik spreek gewoon uit dat de telegraaf weer lekker bijvoegelijke naamwoorden er bij loopt te gooien die amper van toepassing zijn.
Serieus, die knee-jerk reacties altijd als je ook maar 1 kanttekening klaagt, het is in dit geval zelfs aantoonbaar onwaar en nog verdedig je het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |