quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:18 schreef -Nienna- het volgende:
Vanyel, goed om te horen dat jullie ukje het nog heeft bij je, maar ik hoop voor jullie dat de bevalling snel mag beginnen.
Gisteravond in bed voelde ik opeens enorm veel spanning net boven mijn navel. Ik met mijn hand voelen...echt keihard, maar de rest van mijn buik niet. Toen ik er een beetje op ging drukken ging het ineens weg. Mijn conclusie....ik denk een voetje. Jammer dat ik zo snel niet naar mijn buik kon kijken...het voelde zo hard dat je het denk ik ook aan de buitenkant kon zien.
Danic, dat benauwde, misselijke gevoel ik herkenbaar hoor!
Dat heb ik ook heel vaak, dat het net boven mijn navel keihard word en daarna weer zacht. Ik stel me altijd voor dat ze daar met haar billen of rug ligt (geen idee natuurlijk). Het is wel een heel apart gevoel. Ze was gisteren zo keidruk, ik had het idee dat ze van haar favoriete positie (op alle echo's ligt ze hetzelfde) wegedraaid is. Dus met rug naar de andere kant.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:19 schreef Jeetjejom het volgende:
Hier heeft de beeb zich gisteren helemaal gedraaid. Ipv de rug rechts ligt de rug nu links! Ach ja wordt mijn andere kant ook eens beurs gestampt
Niet alleen de jouwe Amarantaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef amaranta het volgende:
Haha even mosterd na de maaltijd, maar die opmerking over helpen in huishouden, zeer terecht.
Ik krijg ook altijd kromme tenen als iemand zegt dat papa op aan het passen is?
Wtf oppassen? Ik mag toch hopen dat de papa mede verantwoordrljk is voor de opvoeding, en dus zorg draagt voor zm kind, oppassen klinkt echt denigrerend. Maar das mijn mening
jeetje wat lijkt me dat heftig FR! ben je niet enorm uitgeput inmiddels?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:18 schreef ferrari_rood het volgende:
@BJ ik blijf spugen en misselijk. Maar hou zo nu en dan wel iets binnen. Ik blijf het rustig aan doen.
Goed planquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja wel of niet inleiden, ik kan je er absoluut geen tips over geven. Maar ik hoop dat je lichaam je straks gewoon voor is, en je snel je kleintje vast kan gaan houden.
Toch wel met ananasharten?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mwah, lichamelijk gezien ben ik er helemaal klaar mee, met dat zwanger zijn maar het voelt gewoon nog niet alsof het snel gaat gebeuren.
Wel pannenkoeken dadelijk als avondeten dus wie weet
Zeker wel en ik mag ook niet klagen vind ik. Jij en anderen hebben voortdurend dat nare gevoel. Ik alleen in de auto (en trein, bus etc.).quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:50 schreef ferrari_rood het volgende:
@aventura balen dat jem oest spugen. Maar het was de ril wel waard?
@dml ik hoop dat jullie ventje zich snel aandient. Moeder natuur speelt soms maar spelletjes
Toppie toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zag ind e folder van de VGZ ook inderdaad de tummytub erbij genoemd staan als inhoud van het pakket...
Neuh. Wens is de vader van de gedachte en ik hoop stiekem dat t ook de vader van de bevalling isquote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oeh heb je reden daar toe dan vanyel?
Ik moet ook maandag weer.
ja maar je moet toch wel spullen wat in het kraampakket in huis hebben toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:08 schreef DJMO het volgende:
ik krijg geen pakket omdat ik poliklinisch beval én geen aanvullende verzekering heb .. ach ja. Ik geloof dat mijn nesteldrang nu wel z'n toppunt aan het bereiken is. Speelde ik voor ik zwanger was liever een avondje WoW als Jan op bed lag, had ik er nu na een half uur al weer genoeg van. Ik ga liever de was opvouwen en wat rommeltjes op te ruimen dan dat ik achter de pc blijf hangen
Hoe vind je grote vent het?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:51 schreef PM-girl het volgende:
Popples, we willen het graag weten ja!
Ik snap dat je moe bent, je kunt nu ook niet rusten wanneer je wilt, dan is het allemaal zwaar. Succes!
dat heb ik vanaf dag één al gezegd dat ik daar mazzel mee heb. hoor je me ook helemaal niet ontkennen. en dat mijn bed niet op klossen kan heeft de kraamzorg geen problemen mee, dus waarom jij wel? en ik ga er niet vanuit dat ik het ziekenhuis niet haal, ze hebben me bij allebei m'n bevallingen een handje moeten helpen, dus ik verwacht geen stortbevalling om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar je moet toch een pakket in huis hebben voor het geval je het ziekenhuis niet haalt ook?
Maar goed je bed staat ook al niet op klossen dus wat dat betreft...
En zonder medische indicatie had je dus zelf je poliklinische bevalling mogen betalen DJMO, zo zonder aanvullend pakket. Heb je dus 'mazzel' mee.
Kreeg de tip van buuf, die had hem helemaal niet gebruikt en ik vermoedelijk dus ook niet...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:43 schreef MamaPurk het volgende:
Ja wij hadden ook daarom nu onze zorgpakket omgegooid
En die site had ik eerder moeten weten, maar ga hem opslaan voor alles wat ik komende keer over zal houdenIk vind het zo zonde om het allemaal weg te gooien.
Volgens mij staat het zelfs netjes op het begeleidend schrijven van de FBTO, dat wat je over hebt naar die stichting kan. Heel netjes vind ik dat.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Kreeg de tip van buuf, die had hem helemaal niet gebruikt en ik vermoedelijk dus ook niet...
Nee ik ben de hele dag nog misselijk geweest. Heb ik steeds vaker. ik vermoed dat het met mijn maag te maken heeft.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zit bij vgz misschien zit hij in mijn pakket als ik die ooit krijg dat duurt nog eeuwen ook wel
@aventura spugen is nooit leuk en ook zeer vervelend als het alleen maar in vervoersmiddelen is. Is je misselijkheid daarna wel over?
En ik moet 's avonds zoveel plassen he overdag nergens last van. Meer mensen die dit hebben?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
Kersjes: ben je nog steeds opgenomen? heeft iemand een update... vind het zo ontzettend rot voor dr....
Ik heb af en toe contact met kersjes, ze is nog steeds in het ziekenhuis, krijgt voeding nu via infuus, haar aderen zijn nu aan beide kanten al ontstoken, het gaat nog steeds ruk volgens dr, en ze is de wanhoop nabij. Echt zo sneu....
Wegwerpluiersquote:Op zondag 6 februari 2011 00:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Danic, het zijn geen merkluiers volgens mij. Heb er een paar in dat pakket van VGZ gehad. Ik vond het te onhandig om telkens te bestellen en voor thuis te blijven, etc.
Hier zijn het altijd pampers geweest. Is er geen luiertopic? Of topic over kraampakketten?
Waarschijnlijk ongeveer net als jij. Veel plassen en moeilijk draaien...quote:Op zondag 6 februari 2011 05:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Vanyel en dml, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen??
Hier ook FBTO, mocht je geen combitest/nekplooimeting doen dan kun je ook de nota van een pretecho indienen! Ik kwam daar per ongeluk achter laatst en we kregen dus 100 euro van de 3D-echo vergoed!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:41 schreef Aventura het volgende:
http://www.stichtingbabyhope.org/
Voor overgebleven spullen uit het kraampakket.
Ik wil poliklinisch bevallen, ik hoorde dus ook net vandaag dat je dan zelf moet dokken. Heb net op de site van FBTO gekeken, ik krijg tot 200 euro vergoed (ik heb module gezinsplanning).
Dat ik die module er nog snel heb bijgegooid is nu al een gouden greep. Kreeg 100 van de combitest retour, de kosten van de bevalling en we krijgen een kraampakket. En dat voor 4 euro per maand.
hier staat ie rechts in beeld.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:41 schreef huuphuup het volgende:
voor alle pijntjes
Ik zat te denken trouwens hè... een tijdje terug had iemand hier zo'n calculator van je bevallingsdatum enzo, volgens mij via babybytes? Daar kreeg je dagen erbij opgeteld of er van af getrokken voor je leeftijd en je bmi () enzo.
Enniewees, bij mij kwam er toen 2 feb uit, maar ik kan dat ding online niet meer terug vinden. Toch grappig dat ie klopte
Dat zou grappig zijn!quote:Op zondag 6 februari 2011 12:37 schreef She-Wolf het volgende:
Ik heb ook die calculator eens gedaan. Bij mij komt er 25 maart uit. 26 maart is de uitgerekende datum, dus dat scheelt bijna niks. Ik zou 25 maart wel leuk vinden, dan zit er steeds 4 maanden en 1 dag tussen ( 24/11, 25/3 en 26/7)
wat grappig.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:04 schreef mrien het volgende:
[..]
Dat zou grappig zijn!
Zo schelen Lotte en Jelle exact 2,5 jaar (28/6/2008 en 28/12/2010). Had ik eerst niet eens gezien, kwamen mn schoonouders mee
Jullie kindje kan idd best op je maag duwen. Balen want meestal moet misselijkheid minder worden ipv ergerquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:48 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee ik ben de hele dag nog misselijk geweest. Heb ik steeds vaker. ik vermoed dat het met mijn maag te maken heeft.
Over plassen, mijn blaas is sws, actiever 's nachts. Altijd, zwanger of niet.
Persoon in kwestie wilde haar bed niet op klossen zetten omdat dan het laminaat beschadigde. Maar goed, die discussie is destijds al gevoerd. Voorschriften zijn er voor niks voor sommigen lijkt het.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:35 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Jullie kindje kan idd best op je maag duwen. Balen want meestal moet misselijkheid minder worden ipv erger
@dml ons bed gaat ook niet op klossen maar mijn oude bed wordt als het van de kraam echt moet (we hebben best een hoog bed) op klossen gezet. Hoe is het nu met je? nog pijn gehad? voel je al iets rommelen?
@vanyel bij jou al iets aan het rommelen?
onder andere idd. Maar achteraf blijkt ook dat m'n kast niet open kunnen als het bed omhoog gaat. dus dan is het al snel einde verhaal. In overleg (tijdens de telefonische intake) bleek dan ook dat het geen enkel probleem was. Alleen het bed verschonen zou m'n man zelf moeten doen. Nou als dat alles is ... al die heisa om niks geweestquote:Op zondag 6 februari 2011 19:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Persoon in kwestie wilde haar bed niet op klossen zetten omdat dan het laminaat beschadigde. Maar goed, die discussie is destijds al gevoerd. Voorschriften zijn er voor niks voor sommigen lijkt het.
Stem het vooral goed af met je kraamzorg en vk. Zij zijn degene die hun rug zullen moeten buigen over je bed t.z.t.
Lukt hem dat wel dan? Als ik hier soms het gedoe lees in je posts over het huishouden/ koken.... niet dat je in je kraamweek zélf het bed staat te verschonen he, dat moet je écht niet doen!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:45 schreef DJMO het volgende:
Alleen het bed verschonen zou m'n man zelf moeten doen. Nou als dat alles is ... al die heisa om niks geweest![]()
alleen koken is echt een probleem. de rest kán hij wel als ik uitgeschakeld ben. Zolang ik het zelf kan laat hij 't liever aan mij over. En dan ben ik er idd regelrecht een uit de klaagcultuurquote:Op zondag 6 februari 2011 20:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lukt hem dat wel dan? Als ik hier soms het gedoe lees in je posts over het huishouden/ koken.... niet dat je in je kraamweek zélf het bed staat te verschonen he, dat moet je écht niet doen!
pfff nou niet mopperen hoorquote:Op zondag 6 februari 2011 20:09 schreef danic het volgende:
Ik kom uit op 05 mei.
Op zich een prima datum (3 dagen na uitgerekende datum), maar het is een verjaardag die binnen de vriendenclub al vergeven is en ik heb liever geen feestdag. Puur omdat ik het leuker zou vinden als het echt háár feestdag wordt en niet die van heel Nederland.
Maar dan is ze om de 5 jaar wel lekker vrij op haar verjaardagquote:Op zondag 6 februari 2011 20:09 schreef danic het volgende:
Ik kom uit op 05 mei.
Op zich een prima datum (3 dagen na uitgerekende datum), maar het is een verjaardag die binnen de vriendenclub al vergeven is en ik heb liever geen feestdag. Puur omdat ik het leuker zou vinden als het echt háár feestdag wordt en niet die van heel Nederland.
Is ze sowieso niet vrij de eerste 16 jaar van haar leven? Het is dan toch meivakantie?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Maar dan is ze om de 5 jaar wel lekker vrij op haar verjaardagEn iedereen is dan blij
Geen idee die van mij gaan nog niet naar schoolquote:Op zondag 6 februari 2011 20:16 schreef danic het volgende:
[..]
Is ze sowieso niet vrij de eerste 16 jaar van haar leven? Het is dan toch meivakantie?
haha ik had de vorige keer rekening gehouden met;quote:Op zondag 6 februari 2011 20:16 schreef danic het volgende:
Enneh.....Koninginnedag is ook nog een optie bij mij hè. Dat zou ik idd erger vinden dan 05-05.
Joh uiteindelijk vind ik het belangrijkste dat ze er komt en dat we van haar kunnen gaan genieten. Kan nu al niet meer wachten en ben pas in week 28.
Morgen moet ik naar de vk, dus dan moet ik me fatsoenlijk aankleden dus wie weet dan.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo genieten is dat he, Danic? heerlijk, ik kan daar ook echt naar uitkijken, die bewegende gezellige buik... ik mis hem...
en DML; ik dacht nog even een foto van je buik te zien in het topic.. gewoon omdat het nog kan
maar jammer genoeg alleen een reactie
Hoe krijgt ze het voor elkaarquote:Op zondag 6 februari 2011 20:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha ik had de vorige keer rekening gehouden met;
kerst
oud en nieuw
en mijn eigen verjaardag (12 jan).
dus al 5 kansen op een echte feestdag....
en toen kwam ze dus met Sinterklaasbest knap!
Ow, dat is minderquote:Op zondag 6 februari 2011 21:07 schreef Vanyel het volgende:
Hmmm, kon hier wel eens iets aan de hand zijn. Lig nu aan ctg omdat ik vandaag minder leven voelde. Nog geen commentaar van de arts, maar vinden zelf de hartslag erg laag, dus kan zijn dat er kunstmatig een en ander versneld moet worden.
Boe.
thx!quote:Op zondag 6 februari 2011 20:55 schreef Takkembah het volgende:
Beregd, wat fijn! Gefeliciteerd! Moet er veel gebeuren?
Gefeliciteerd! Fijn dat jullie die zekerheid hebben!!quote:Op zondag 6 februari 2011 20:18 schreef Beregd het volgende:
[juichmodus]we hebben gisteren ons droomhuisje gekocht! De baby zal zijn/haar eigen kamertje hebben!en vooral, we kunnen verhuizen zeker drie maand voor de uitgerekende datum dus ook de mama zal haar rust op tijd hebben. Dit is echt een grote pak die van mijn schouders valt[\juichmodus]
Heerlijk joh dat jullie gewoon lekker op tijd gesetteld zijn straksquote:Op zondag 6 februari 2011 21:29 schreef Beregd het volgende:
[..]
thx!
nee, volledig instapklaar. Gewoon een likje verf en klaarBeter konden we niet dromen.
o, vanyel, hopelijk gaat alles goed en heb je straks een pracht van en dochtertje bij je!
edit: suit11
Fijn dat je in dit ziekenhuis een beter gevoel hebt! Hopelijk is die inleiding niet meer nodig!quote:Op zondag 6 februari 2011 23:12 schreef Vanyel het volgende:
Nou de arts vond het gelukkig een voorbeeldig filmpje en de echo was ook nog goed, dus zijn weer naar huis gestuurd. Gaan van ziekenhuis switchen omdat in dat van de vorige keus toch te moeilijk werd gedaan over inleiden voor 42 weken en waar we vanavond waren voelden we ons een stuk serieuzer genomen. VK aan het werk gezet om inleiding met ze te regelen en we gaan zien waar dat eindigt.
DML baar een kind vannacht! en de rest slaap lekker
quote:Op maandag 7 februari 2011 09:06 schreef Takkembah het volgende:
Tankgirl veel plezier!!!!
@twentemeisje: nog even over de verzekering.... jij had geen combitest, maar kon de nota indienen van de pretecho??? Ik heb geen FBTO, maar ga het bij de VGZ toch eens navragen... ik wil hem zo graag nog ff zieieieieieiein.
Oh enne, de gordijnen verduisteren hier als de nacht
...en daaronder valt volgens FBTO dus ook de 3D-echo.quote:FBTO vergoedt de kosten van één prenetale screening of nekplooimeting op eigen verzoek per zwangerschap tot max. ¤ 100,-.
Da's gewoon een domme opmerking. Elke zwangerschap is bijzonder. Of het nu je eerste is of je derde.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:26 schreef MeNicole2 het volgende:
Bleh altijd leuk als mensen zo "blij" reageren op je zwangerschap.
Tis toch de derde waarom is dat nog bijzonder
komt me bekend voor. laat ze lekkerquote:Op maandag 7 februari 2011 10:26 schreef MeNicole2 het volgende:
Bleh altijd leuk als mensen zo "blij" reageren op je zwangerschap.
Tis toch de derde waarom is dat nog bijzonder
quote:Op maandag 7 februari 2011 11:45 schreef Popples het volgende:
[..]
komt me bekend voor. laat ze lekkergeniet ervan en gefeliciteerd
![]()
ik kreeg de vraag of ik dit wel wilde en of het kindje gewenst was. geroddel in de familie![]()
Ik val maar even binnen hoor, maar zo raar is die vraag van een arts toch niet?quote:Op maandag 7 februari 2011 12:17 schreef Beregd het volgende:
Bij ons, toen mijn vrouw naar de arts ging voor een bloedtest, vroeg hij ook "of het wel gewenst was". Die ziet ons ook nooit meer terug.
nou lekkere arts.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:17 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik zou ook behoorlijk pisseig zijn van zulke vragen. Ongelofelijk hoe sommige mensen van zoiets fantastisch toch iets negatiefs kunnen maken.
Bij ons, toen mijn vrouw naar de arts ging voor een bloedtest, vroeg hij ook "of het wel gewenst was". Die ziet ons ook nooit meer terug.
Ofwel ben ik ouderwets, maar ik vind dit compleet misplaatst. Moest mijn vrouw alleenstaand zijn en 16 jaar ofzo, ok, maar zo...quote:Op maandag 7 februari 2011 12:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik val maar even binnen hoor, maar zo raar is die vraag van een arts toch niet?
ook van mij eenquote:MeNicole, je bent weer zwanger? Van harte gefeliciteerd!
quote:Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Donderdag strippen. Inleiden voor 42 weken zijn ze geen fan van helaas. Buh.
Buhquote:Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
tegenvaller.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
ik kreeg de vraag ook, zowel bij Jan, als dit keer. Puur omdat ze het moeten vragen in verband met de evt. wens voor abortus, ze zijn dan namelijk verplicht je te wijzen op de wettelijke bedenktijd van een week (uit m'n hoofd) en de termijn om te mogen aborteren zonder medische noodzaak. Ik snap ook wel dat het voor mensen grof kan klinken, zeker als het heel gewenst is. Toen ik de vraag kreeg antwoordde ik wat denk je zelf? met een heel blij gezicht, en kreeg een big smile terug van de huisarts + een termijnecho.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik val maar even binnen hoor, maar zo raar is die vraag van een arts toch niet?
MeNicole, je bent weer zwanger? Van harte gefeliciteerd!
Ja, zo snap ik het ook wel.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:39 schreef MamaPurk het volgende:
Wat dacht je espri, een hondje sjonge jonge, hoe suf zijn sommige mensen![]()
MeNicole![]()
DML hopen dat het strippen wat oplevert![]()
En verder iedereen met stickers of die het even lastig hebben![]()
Over de vraag van de arts, ik snap het wel een beetje, een vriendin van mij is doktersass. en die werd dus een keer gebeld door een patient die vertelde dat ze zwanger was en zij heel enthousiasi gefeliteerd, toen bleef het stil aan de andere kant van de lijn en kwam er iets in de trrant van ja maar ik wil dit kindje helemaal niet... Ja dat kan natuurlijk ook en dan kan ik me voorstellen dat je een volgende keer net even anders reageert als een patient belt met de mededeling zwanger te zijn.
Ander ziekenhuis zoeken. Dat werkte bij mij ook. Wij mogen morgenochtend bellen of er spoedjes tussendoor zijn gekomen, zo niet lig ik een uur later (veeeeel te vroeg) aan een ctg->primen->inleiden.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat heb ik dus ook. Ik denk ook steeds: 'ooooooh straks halen ze me inquote:Op maandag 7 februari 2011 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik sta trouwens te kijken wie er allemaal alweer aan de 20 weken echo toe zijn. Sommigen waren toch pas zwanger?
quote:Op maandag 7 februari 2011 17:03 schreef danic het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik denk ook steeds: 'ooooooh straks halen ze me in
Het gekke is dat ik altijd denk dat jij vlak na mij bent uitgerekendquote:Op maandag 7 februari 2011 17:16 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben woensdag alweer 24 weken.![]()
Het is zo snel gegaan, nog even en ik zit onder de 100 dagen, bizar....
Wij hebben 'm de 25ste. Ik voel me al eeuwen zwanger, heh. Ik vind het nu wel welletjes alquote:Op maandag 7 februari 2011 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik sta trouwens te kijken wie er allemaal alweer aan de 20 weken echo toe zijn. Sommigen waren toch pas zwanger?
En zo is het!! Al die mensen die altijd maar hun mening meteen klaar hebben, vroeger waren gezinnen met 12 kinderen toch helemaal normaal!! Toen was het pas raar als je er maar 2 had...quote:Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef espri het volgende:
hahaha nee mamapurk, ik zei heel vriendelijk dat wij nog zat liefde over hadden voor nog een kindje en toen was het stil!!!
Dat zei huup ook tegen DML en mijquote:Op maandag 7 februari 2011 17:12 schreef Cyntiaa het volgende:
Niemand gaat jullie inhalen hoor dames, we wachten netjes op onze beurt![]()
![]()
en een prachtige kloppend hartje gehoord en onze baby die in 3D aan het boksen was gezienquote:Op maandag 7 februari 2011 16:00 schreef Beregd het volgende:
wij moeten dra door, echo om kwart voor 5
Oké Okéquote:
Morgen gaan we als het goed is echt iets doen, dat voelt heel fijn. Over 12 u al bellenquote:
Wat een prachtfoto!!!quote:Op maandag 7 februari 2011 18:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
Klaar voor de oeeh's en de awwwws?
[ afbeelding ]
wipneusje![]()
Ik vind wel dat je mag 'zeuren' hoor FR. Bij mij ging de ochtendmisselijkheid rond de 21 weken weg, dus ik hoop dat hetzelfde voor jou gaat gebeurenquote:Op maandag 7 februari 2011 18:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben 21wk en het nu ook wel zat. Maar wil niet zeuren want er zijn er genoeg die heel graag met mij zouden willen ruilen en het er graag voor over hebben.
Dat wipneusje!!!quote:Op maandag 7 februari 2011 18:34 schreef The_Tankgirl het volgende:
Klaar voor de oeeh's en de awwwws?
[ afbeelding ]
wipneusje![]()
en twee 3d echo's.. madam zat met haar neus in de placenta dus de echoscopiste was niet helemaal tevreden met de echo's. Ik mag nog een keer komen (gratis), maar het is een uur hier vandaan en voor mijn schoonmoeder en mijn moeder hoeft het niet. Ik ga er nog over nadenken want ik ben wel tevredenHet aanbod is al heel erg goed vind ik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lief. En ik wist dat voor ik zwanger werd ook niet hoor, en ik ben vorige week 33 geworden ;dquote:Op maandag 7 februari 2011 18:54 schreef -Nienna- het volgende:
Tankgirl, mooie foto's hoor!
Vanyel, morgen dus actie, fijn!
DML, vervelend zeg..volgende week donderdg is nog best ver weg...hopelijk begin je voor die tijd zelf.
Vanmiddag zo'n leuk momentje gehad met de kinderen in mijn klas. Baby was enorm druk, dus ik vertelde dat..nou...toen kwamen ze allemaal even om me heen staan en mijn buik goed bekijken. Hield ze zich natuurlijk eerst stil, maar na een poosje schopte ze er op los. De kinderen stonden zeer verbaasd te kijken, ze hadden niet verwacht dat dat zo duidelijk aan de buitenkant te zien was.
Haha, ja...en dan te bedenken dat het echt allemaal al behoorlijke pubertjes zijn (ik heb een een groep 7/8), maar ze leven zó mee.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:05 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat lief. En ik wist dat voor ik zwanger werd ook niet hoor, en ik ben vorige week 33 geworden ;d
Leuk!quote:Op maandag 7 februari 2011 19:10 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Haha, ja...en dan te bedenken dat het echt allemaal al behoorlijke pubertjes zijn (ik heb een een groep 7/8), maar ze leven zó mee.
ja, dat vond ik ook wel, dat kindje is nauwelijks 7 cm en zwaaie al met armen en benen, had ik helemaal niet zien aankomen.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:15 schreef Aventura het volgende:
[..]
Leuk!
Ik was al verbaasd over de termijnecho, hoeveel het kindje bewoog. Ik dacht altijd dat een echo een vrij statisch gebeuren was, omdat ik tot dan toe alleen foto's (geen filmpjes) had gezien.
Ik was dus heel erg verbaasd hoe beweeglijk het baby' tje met de echo al was. Als je logisch nadenkt weet je dat een vruchtje beweegt, maar ik had er gewoon nog nooit bij stilgestaan. (Ik kom echt niet uit een ei ofzo)
Lekker wisselend kan dat gevoel zijn hequote:Op maandag 7 februari 2011 19:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik was vanochtend wat meer emo en toen kwam het even hard aan. Nu wacht ik weer braaf af en ben blij voor Vanyel dat ze morgen eindelijk aan de beurt is. En dan heb ik de top spot helemaal voor mijzelfAls mamapurk haar benen bij elkaar houdt
![]()
![]()
Ik had precies dezelfde gedachtes hoorquote:Op maandag 7 februari 2011 19:15 schreef Aventura het volgende:
[..]
Leuk!
Ik was al verbaasd over de termijnecho, hoeveel het kindje bewoog. Ik dacht altijd dat een echo een vrij statisch gebeuren was, omdat ik tot dan toe alleen foto's (geen filmpjes) had gezien.
Ik was dus heel erg verbaasd hoe beweeglijk het baby' tje met de echo al was. Als je logisch nadenkt weet je dat een vruchtje beweegt, maar ik had er gewoon nog nooit bij stilgestaan. (Ik kom echt niet uit een ei ofzo)
Ja ik bedacht me achteraf ook dat mijn logica niet klopte. Hormonenquote:Op maandag 7 februari 2011 19:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lekker wisselend kan dat gevoel zijn he
Nou heb ik natuurlijk al veeeeel langer gewacht dan jij, maar ik heb de topspot dan ook topic na topic weten te bezetten. Mamapurk moet idd braaf op jou wachten, maar het voordeel van voorkruipers is dat die in elk geval nooit bovenaan komen te staan
ik geloof dat ik een weekje eerder bevallen wel zie zitten, maar dat is gewoon m'n gevoel dat ik het niet trek om tot 41++ door te lopen. Ik liet vanmiddag al wel doorschemeren aan m'n schoonvader dattie vanaf nu beter z'n gsm mee naar bed kan nemen, omdat ik gisteren op t punt stond om te sms-en dat ik naar het ziekenhuis moest. Hij vond het wat vroeg, want ik moest nog vier weken .. jah, maar 't kan altijd gebeurenquote:Op maandag 7 februari 2011 20:02 schreef MamaPurk het volgende:
Gaan jullie nou maar gauw bevallen dan besluit ik 2 weken over te lopen dan beval ik op 9 maart en dan moet DJMO maar eerder bevallen dan sta ik ook heel lang op de top spot
(ik geloof dat ik dit toch niet een heel goed idee vind, maar ik geloof ook dat we het niet zelf in de hand hebben wanneer we bevallen toch meiden?!)
Dan heb je geluk met je schoonvader dat hij zo relaxed is. Ik kan mijn vriend met elke schop die hij onder zn hand voelt uitleggen dat dat niet betekent dat de kleine elk moment eruit kan komenquote:Op maandag 7 februari 2011 20:10 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik geloof dat ik een weekje eerder bevallen wel zie zitten, maar dat is gewoon m'n gevoel dat ik het niet trek om tot 41++ door te lopen. Ik liet vanmiddag al wel doorschemeren aan m'n schoonvader dattie vanaf nu beter z'n gsm mee naar bed kan nemen, omdat ik gisteren op t punt stond om te sms-en dat ik naar het ziekenhuis moest. Hij vond het wat vroeg, want ik moest nog vier weken .. jah, maar 't kan altijd gebeuren
- In het ziekenhuisquote:Op maandag 7 februari 2011 20:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als jij morgen wat update tussendoor heb je zo iedereen aan het f5-en en weer een topic vol
quote:Op maandag 7 februari 2011 20:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het is maar goed dat hij weer 5 dagen werken voor de boeg heeft want van het weekend was hij echt een beetje beroerd van de nervositeit
Mijn BMI is boven de 30, dus dan schijnt het de standaardprocedure te zijn. Al vragen ze nu helemaal niet naar mijn gewicht, en hoeveel ik al aangekomen ben, en ik zou zeggen dat als dat ook veel is, je dan misschien een betere indicatie hebt... Maarja, zij hebben ervoor geleerd...quote:Op maandag 7 februari 2011 20:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is er vermoeden van suiker dan l'tiekje dat je die verwijsbrief hebt?
Ja dat had ik ook is standaard inderdaad. En ze vragen inderdaad neit naar je gewicht maar als je BMI hoog is heb je verhoogd risico op zwangerschapssuiker en daarom willen ze je beter in de gaten houden, bij mij hebben ze ook geprikt op schildklierfunctie volgens mij eenmalig ook omdat dat volgens het protocol moest... Nou ja beter zo dan dat ze het neit in de gaten houden en je een kindje van 10 pond of meer krijgt tochquote:Op maandag 7 februari 2011 20:33 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Mijn BMI is boven de 30, dus dan schijnt het de standaardprocedure te zijn. Al vragen ze nu helemaal niet naar mijn gewicht, en hoeveel ik al aangekomen ben, en ik zou zeggen dat als dat ook veel is, je dan misschien een betere indicatie hebt... Maarja, zij hebben ervoor geleerd...
lol, dat doet me denken aan een opmerking die iemand maakte over dat ze moest stofzuigen en gelijk te horen kreeg dat ze nesteldrang had. Ik geloof dat ik persoonlijk dit keer toch wel echt nesteldrang heb. m'n keuken is eindelijk _af_ zoals ik het wilde, netjes opgeruimd etc. De boxkleden liggen gewassen in de kast. Babykleertjes gewassen in de kast en commode, speelkleed ligt uitnodigend te wachten op de grond in de babykamer, de hangmat en mobile hangen klaar in de box. ik hoef eigenlijk alleen nog maar te bevallenquote:Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb geen seconde nesteldrang gehad. Of misschien eentje, toen ik welgeteld 1 plankje van een keukenkastje schoonmaakte. Maar eigenlijk denk ik dat dat meer kwam doordat het plankje smerig was
De Mrs stikt van de nesteldrang, al maanden. Die heeft het halve huis verklustNu alleen nog kleine cosmetische dingetjes natuurlijk, maar het bevalt prima.
Ja, eergisteren testte ik voor 't eerst positiefquote:Op maandag 7 februari 2011 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
me too!!quote:Op maandag 7 februari 2011 22:46 schreef wickie het volgende:
Ooooooo spannend!!!!!!
Nou ben ik heeeeeeeeeeel erg benieuwd![]()
Heel erg gefeliciteerd!!
was idd gewoon een grapje vanwege jullie discussie eerder in dit topic hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Meen je dat nou Beregd?
Ik gaf antwoord op de vraag van Claudia mbt ontsluiting, die ik dus nog totaal niet heb (vorige post geedit, ik bedoelde verstreken en zei iets anders).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |