quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:18 schreef -Nienna- het volgende:
Vanyel, goed om te horen dat jullie ukje het nog heeft bij je, maar ik hoop voor jullie dat de bevalling snel mag beginnen.
Gisteravond in bed voelde ik opeens enorm veel spanning net boven mijn navel. Ik met mijn hand voelen...echt keihard, maar de rest van mijn buik niet. Toen ik er een beetje op ging drukken ging het ineens weg. Mijn conclusie....ik denk een voetje. Jammer dat ik zo snel niet naar mijn buik kon kijken...het voelde zo hard dat je het denk ik ook aan de buitenkant kon zien.
Danic, dat benauwde, misselijke gevoel ik herkenbaar hoor!
Dat heb ik ook heel vaak, dat het net boven mijn navel keihard word en daarna weer zacht. Ik stel me altijd voor dat ze daar met haar billen of rug ligt (geen idee natuurlijk). Het is wel een heel apart gevoel. Ze was gisteren zo keidruk, ik had het idee dat ze van haar favoriete positie (op alle echo's ligt ze hetzelfde) wegedraaid is. Dus met rug naar de andere kant.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:19 schreef Jeetjejom het volgende:
Hier heeft de beeb zich gisteren helemaal gedraaid. Ipv de rug rechts ligt de rug nu links! Ach ja wordt mijn andere kant ook eens beurs gestampt
Niet alleen de jouwe Amarantaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:28 schreef amaranta het volgende:
Haha even mosterd na de maaltijd, maar die opmerking over helpen in huishouden, zeer terecht.
Ik krijg ook altijd kromme tenen als iemand zegt dat papa op aan het passen is?
Wtf oppassen? Ik mag toch hopen dat de papa mede verantwoordrljk is voor de opvoeding, en dus zorg draagt voor zm kind, oppassen klinkt echt denigrerend. Maar das mijn mening
jeetje wat lijkt me dat heftig FR! ben je niet enorm uitgeput inmiddels?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:18 schreef ferrari_rood het volgende:
@BJ ik blijf spugen en misselijk. Maar hou zo nu en dan wel iets binnen. Ik blijf het rustig aan doen.
Goed planquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
tja wel of niet inleiden, ik kan je er absoluut geen tips over geven. Maar ik hoop dat je lichaam je straks gewoon voor is, en je snel je kleintje vast kan gaan houden.
Toch wel met ananasharten?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mwah, lichamelijk gezien ben ik er helemaal klaar mee, met dat zwanger zijn maar het voelt gewoon nog niet alsof het snel gaat gebeuren.
Wel pannenkoeken dadelijk als avondeten dus wie weet
Zeker wel en ik mag ook niet klagen vind ik. Jij en anderen hebben voortdurend dat nare gevoel. Ik alleen in de auto (en trein, bus etc.).quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:50 schreef ferrari_rood het volgende:
@aventura balen dat jem oest spugen. Maar het was de ril wel waard?
@dml ik hoop dat jullie ventje zich snel aandient. Moeder natuur speelt soms maar spelletjes
Toppie toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zag ind e folder van de VGZ ook inderdaad de tummytub erbij genoemd staan als inhoud van het pakket...
Neuh. Wens is de vader van de gedachte en ik hoop stiekem dat t ook de vader van de bevalling isquote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oeh heb je reden daar toe dan vanyel?
Ik moet ook maandag weer.
ja maar je moet toch wel spullen wat in het kraampakket in huis hebben toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:08 schreef DJMO het volgende:
ik krijg geen pakket omdat ik poliklinisch beval én geen aanvullende verzekering heb .. ach ja. Ik geloof dat mijn nesteldrang nu wel z'n toppunt aan het bereiken is. Speelde ik voor ik zwanger was liever een avondje WoW als Jan op bed lag, had ik er nu na een half uur al weer genoeg van. Ik ga liever de was opvouwen en wat rommeltjes op te ruimen dan dat ik achter de pc blijf hangen
Hoe vind je grote vent het?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:51 schreef PM-girl het volgende:
Popples, we willen het graag weten ja!
Ik snap dat je moe bent, je kunt nu ook niet rusten wanneer je wilt, dan is het allemaal zwaar. Succes!
dat heb ik vanaf dag één al gezegd dat ik daar mazzel mee heb. hoor je me ook helemaal niet ontkennen. en dat mijn bed niet op klossen kan heeft de kraamzorg geen problemen mee, dus waarom jij wel? en ik ga er niet vanuit dat ik het ziekenhuis niet haal, ze hebben me bij allebei m'n bevallingen een handje moeten helpen, dus ik verwacht geen stortbevalling om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar je moet toch een pakket in huis hebben voor het geval je het ziekenhuis niet haalt ook?
Maar goed je bed staat ook al niet op klossen dus wat dat betreft...
En zonder medische indicatie had je dus zelf je poliklinische bevalling mogen betalen DJMO, zo zonder aanvullend pakket. Heb je dus 'mazzel' mee.
Kreeg de tip van buuf, die had hem helemaal niet gebruikt en ik vermoedelijk dus ook niet...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:43 schreef MamaPurk het volgende:
Ja wij hadden ook daarom nu onze zorgpakket omgegooid
En die site had ik eerder moeten weten, maar ga hem opslaan voor alles wat ik komende keer over zal houdenIk vind het zo zonde om het allemaal weg te gooien.
Volgens mij staat het zelfs netjes op het begeleidend schrijven van de FBTO, dat wat je over hebt naar die stichting kan. Heel netjes vind ik dat.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:44 schreef Aventura het volgende:
[..]
Kreeg de tip van buuf, die had hem helemaal niet gebruikt en ik vermoedelijk dus ook niet...
Nee ik ben de hele dag nog misselijk geweest. Heb ik steeds vaker. ik vermoed dat het met mijn maag te maken heeft.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zit bij vgz misschien zit hij in mijn pakket als ik die ooit krijg dat duurt nog eeuwen ook wel
@aventura spugen is nooit leuk en ook zeer vervelend als het alleen maar in vervoersmiddelen is. Is je misselijkheid daarna wel over?
En ik moet 's avonds zoveel plassen he overdag nergens last van. Meer mensen die dit hebben?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
Kersjes: ben je nog steeds opgenomen? heeft iemand een update... vind het zo ontzettend rot voor dr....
Ik heb af en toe contact met kersjes, ze is nog steeds in het ziekenhuis, krijgt voeding nu via infuus, haar aderen zijn nu aan beide kanten al ontstoken, het gaat nog steeds ruk volgens dr, en ze is de wanhoop nabij. Echt zo sneu....
Wegwerpluiersquote:Op zondag 6 februari 2011 00:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Danic, het zijn geen merkluiers volgens mij. Heb er een paar in dat pakket van VGZ gehad. Ik vond het te onhandig om telkens te bestellen en voor thuis te blijven, etc.
Hier zijn het altijd pampers geweest. Is er geen luiertopic? Of topic over kraampakketten?
Waarschijnlijk ongeveer net als jij. Veel plassen en moeilijk draaien...quote:Op zondag 6 februari 2011 05:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Vanyel en dml, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen??
Hier ook FBTO, mocht je geen combitest/nekplooimeting doen dan kun je ook de nota van een pretecho indienen! Ik kwam daar per ongeluk achter laatst en we kregen dus 100 euro van de 3D-echo vergoed!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:41 schreef Aventura het volgende:
http://www.stichtingbabyhope.org/
Voor overgebleven spullen uit het kraampakket.
Ik wil poliklinisch bevallen, ik hoorde dus ook net vandaag dat je dan zelf moet dokken. Heb net op de site van FBTO gekeken, ik krijg tot 200 euro vergoed (ik heb module gezinsplanning).
Dat ik die module er nog snel heb bijgegooid is nu al een gouden greep. Kreeg 100 van de combitest retour, de kosten van de bevalling en we krijgen een kraampakket. En dat voor 4 euro per maand.
hier staat ie rechts in beeld.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:41 schreef huuphuup het volgende:
voor alle pijntjes
Ik zat te denken trouwens hè... een tijdje terug had iemand hier zo'n calculator van je bevallingsdatum enzo, volgens mij via babybytes? Daar kreeg je dagen erbij opgeteld of er van af getrokken voor je leeftijd en je bmi () enzo.
Enniewees, bij mij kwam er toen 2 feb uit, maar ik kan dat ding online niet meer terug vinden. Toch grappig dat ie klopte
Dat zou grappig zijn!quote:Op zondag 6 februari 2011 12:37 schreef She-Wolf het volgende:
Ik heb ook die calculator eens gedaan. Bij mij komt er 25 maart uit. 26 maart is de uitgerekende datum, dus dat scheelt bijna niks. Ik zou 25 maart wel leuk vinden, dan zit er steeds 4 maanden en 1 dag tussen ( 24/11, 25/3 en 26/7)
wat grappig.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:04 schreef mrien het volgende:
[..]
Dat zou grappig zijn!
Zo schelen Lotte en Jelle exact 2,5 jaar (28/6/2008 en 28/12/2010). Had ik eerst niet eens gezien, kwamen mn schoonouders mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |