Jullie kindje kan idd best op je maag duwen. Balen want meestal moet misselijkheid minder worden ipv ergerquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:48 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee ik ben de hele dag nog misselijk geweest. Heb ik steeds vaker. ik vermoed dat het met mijn maag te maken heeft.
Over plassen, mijn blaas is sws, actiever 's nachts. Altijd, zwanger of niet.
Persoon in kwestie wilde haar bed niet op klossen zetten omdat dan het laminaat beschadigde. Maar goed, die discussie is destijds al gevoerd. Voorschriften zijn er voor niks voor sommigen lijkt het.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:35 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Jullie kindje kan idd best op je maag duwen. Balen want meestal moet misselijkheid minder worden ipv erger
@dml ons bed gaat ook niet op klossen maar mijn oude bed wordt als het van de kraam echt moet (we hebben best een hoog bed) op klossen gezet. Hoe is het nu met je? nog pijn gehad? voel je al iets rommelen?
@vanyel bij jou al iets aan het rommelen?
onder andere idd. Maar achteraf blijkt ook dat m'n kast niet open kunnen als het bed omhoog gaat. dus dan is het al snel einde verhaal. In overleg (tijdens de telefonische intake) bleek dan ook dat het geen enkel probleem was. Alleen het bed verschonen zou m'n man zelf moeten doen. Nou als dat alles is ... al die heisa om niks geweestquote:Op zondag 6 februari 2011 19:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Persoon in kwestie wilde haar bed niet op klossen zetten omdat dan het laminaat beschadigde. Maar goed, die discussie is destijds al gevoerd. Voorschriften zijn er voor niks voor sommigen lijkt het.
Stem het vooral goed af met je kraamzorg en vk. Zij zijn degene die hun rug zullen moeten buigen over je bed t.z.t.
Lukt hem dat wel dan? Als ik hier soms het gedoe lees in je posts over het huishouden/ koken.... niet dat je in je kraamweek zélf het bed staat te verschonen he, dat moet je écht niet doen!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:45 schreef DJMO het volgende:
Alleen het bed verschonen zou m'n man zelf moeten doen. Nou als dat alles is ... al die heisa om niks geweest![]()
alleen koken is echt een probleem. de rest kán hij wel als ik uitgeschakeld ben. Zolang ik het zelf kan laat hij 't liever aan mij over. En dan ben ik er idd regelrecht een uit de klaagcultuurquote:Op zondag 6 februari 2011 20:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lukt hem dat wel dan? Als ik hier soms het gedoe lees in je posts over het huishouden/ koken.... niet dat je in je kraamweek zélf het bed staat te verschonen he, dat moet je écht niet doen!
pfff nou niet mopperen hoorquote:Op zondag 6 februari 2011 20:09 schreef danic het volgende:
Ik kom uit op 05 mei.
Op zich een prima datum (3 dagen na uitgerekende datum), maar het is een verjaardag die binnen de vriendenclub al vergeven is en ik heb liever geen feestdag. Puur omdat ik het leuker zou vinden als het echt háár feestdag wordt en niet die van heel Nederland.
Maar dan is ze om de 5 jaar wel lekker vrij op haar verjaardagquote:Op zondag 6 februari 2011 20:09 schreef danic het volgende:
Ik kom uit op 05 mei.
Op zich een prima datum (3 dagen na uitgerekende datum), maar het is een verjaardag die binnen de vriendenclub al vergeven is en ik heb liever geen feestdag. Puur omdat ik het leuker zou vinden als het echt háár feestdag wordt en niet die van heel Nederland.
Is ze sowieso niet vrij de eerste 16 jaar van haar leven? Het is dan toch meivakantie?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:13 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Maar dan is ze om de 5 jaar wel lekker vrij op haar verjaardagEn iedereen is dan blij
Geen idee die van mij gaan nog niet naar schoolquote:Op zondag 6 februari 2011 20:16 schreef danic het volgende:
[..]
Is ze sowieso niet vrij de eerste 16 jaar van haar leven? Het is dan toch meivakantie?
haha ik had de vorige keer rekening gehouden met;quote:Op zondag 6 februari 2011 20:16 schreef danic het volgende:
Enneh.....Koninginnedag is ook nog een optie bij mij hè. Dat zou ik idd erger vinden dan 05-05.
Joh uiteindelijk vind ik het belangrijkste dat ze er komt en dat we van haar kunnen gaan genieten. Kan nu al niet meer wachten en ben pas in week 28.
Morgen moet ik naar de vk, dus dan moet ik me fatsoenlijk aankleden dus wie weet dan.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo genieten is dat he, Danic? heerlijk, ik kan daar ook echt naar uitkijken, die bewegende gezellige buik... ik mis hem...
en DML; ik dacht nog even een foto van je buik te zien in het topic.. gewoon omdat het nog kan
maar jammer genoeg alleen een reactie
Hoe krijgt ze het voor elkaarquote:Op zondag 6 februari 2011 20:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha ik had de vorige keer rekening gehouden met;
kerst
oud en nieuw
en mijn eigen verjaardag (12 jan).
dus al 5 kansen op een echte feestdag....
en toen kwam ze dus met Sinterklaasbest knap!
Ow, dat is minderquote:Op zondag 6 februari 2011 21:07 schreef Vanyel het volgende:
Hmmm, kon hier wel eens iets aan de hand zijn. Lig nu aan ctg omdat ik vandaag minder leven voelde. Nog geen commentaar van de arts, maar vinden zelf de hartslag erg laag, dus kan zijn dat er kunstmatig een en ander versneld moet worden.
Boe.
thx!quote:Op zondag 6 februari 2011 20:55 schreef Takkembah het volgende:
Beregd, wat fijn! Gefeliciteerd! Moet er veel gebeuren?
Gefeliciteerd! Fijn dat jullie die zekerheid hebben!!quote:Op zondag 6 februari 2011 20:18 schreef Beregd het volgende:
[juichmodus]we hebben gisteren ons droomhuisje gekocht! De baby zal zijn/haar eigen kamertje hebben!en vooral, we kunnen verhuizen zeker drie maand voor de uitgerekende datum dus ook de mama zal haar rust op tijd hebben. Dit is echt een grote pak die van mijn schouders valt[\juichmodus]
Heerlijk joh dat jullie gewoon lekker op tijd gesetteld zijn straksquote:Op zondag 6 februari 2011 21:29 schreef Beregd het volgende:
[..]
thx!
nee, volledig instapklaar. Gewoon een likje verf en klaarBeter konden we niet dromen.
o, vanyel, hopelijk gaat alles goed en heb je straks een pracht van en dochtertje bij je!
edit: suit11
Fijn dat je in dit ziekenhuis een beter gevoel hebt! Hopelijk is die inleiding niet meer nodig!quote:Op zondag 6 februari 2011 23:12 schreef Vanyel het volgende:
Nou de arts vond het gelukkig een voorbeeldig filmpje en de echo was ook nog goed, dus zijn weer naar huis gestuurd. Gaan van ziekenhuis switchen omdat in dat van de vorige keus toch te moeilijk werd gedaan over inleiden voor 42 weken en waar we vanavond waren voelden we ons een stuk serieuzer genomen. VK aan het werk gezet om inleiding met ze te regelen en we gaan zien waar dat eindigt.
DML baar een kind vannacht! en de rest slaap lekker
quote:Op maandag 7 februari 2011 09:06 schreef Takkembah het volgende:
Tankgirl veel plezier!!!!
@twentemeisje: nog even over de verzekering.... jij had geen combitest, maar kon de nota indienen van de pretecho??? Ik heb geen FBTO, maar ga het bij de VGZ toch eens navragen... ik wil hem zo graag nog ff zieieieieieiein.
Oh enne, de gordijnen verduisteren hier als de nacht
...en daaronder valt volgens FBTO dus ook de 3D-echo.quote:FBTO vergoedt de kosten van één prenetale screening of nekplooimeting op eigen verzoek per zwangerschap tot max. ¤ 100,-.
Da's gewoon een domme opmerking. Elke zwangerschap is bijzonder. Of het nu je eerste is of je derde.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:26 schreef MeNicole2 het volgende:
Bleh altijd leuk als mensen zo "blij" reageren op je zwangerschap.
Tis toch de derde waarom is dat nog bijzonder
komt me bekend voor. laat ze lekkerquote:Op maandag 7 februari 2011 10:26 schreef MeNicole2 het volgende:
Bleh altijd leuk als mensen zo "blij" reageren op je zwangerschap.
Tis toch de derde waarom is dat nog bijzonder
quote:Op maandag 7 februari 2011 11:45 schreef Popples het volgende:
[..]
komt me bekend voor. laat ze lekkergeniet ervan en gefeliciteerd
![]()
ik kreeg de vraag of ik dit wel wilde en of het kindje gewenst was. geroddel in de familie![]()
Ik val maar even binnen hoor, maar zo raar is die vraag van een arts toch niet?quote:Op maandag 7 februari 2011 12:17 schreef Beregd het volgende:
Bij ons, toen mijn vrouw naar de arts ging voor een bloedtest, vroeg hij ook "of het wel gewenst was". Die ziet ons ook nooit meer terug.
nou lekkere arts.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:17 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik zou ook behoorlijk pisseig zijn van zulke vragen. Ongelofelijk hoe sommige mensen van zoiets fantastisch toch iets negatiefs kunnen maken.
Bij ons, toen mijn vrouw naar de arts ging voor een bloedtest, vroeg hij ook "of het wel gewenst was". Die ziet ons ook nooit meer terug.
Ofwel ben ik ouderwets, maar ik vind dit compleet misplaatst. Moest mijn vrouw alleenstaand zijn en 16 jaar ofzo, ok, maar zo...quote:Op maandag 7 februari 2011 12:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik val maar even binnen hoor, maar zo raar is die vraag van een arts toch niet?
ook van mij eenquote:MeNicole, je bent weer zwanger? Van harte gefeliciteerd!
quote:Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Donderdag strippen. Inleiden voor 42 weken zijn ze geen fan van helaas. Buh.
Buhquote:Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
tegenvaller.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
ik kreeg de vraag ook, zowel bij Jan, als dit keer. Puur omdat ze het moeten vragen in verband met de evt. wens voor abortus, ze zijn dan namelijk verplicht je te wijzen op de wettelijke bedenktijd van een week (uit m'n hoofd) en de termijn om te mogen aborteren zonder medische noodzaak. Ik snap ook wel dat het voor mensen grof kan klinken, zeker als het heel gewenst is. Toen ik de vraag kreeg antwoordde ik wat denk je zelf? met een heel blij gezicht, en kreeg een big smile terug van de huisarts + een termijnecho.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik val maar even binnen hoor, maar zo raar is die vraag van een arts toch niet?
MeNicole, je bent weer zwanger? Van harte gefeliciteerd!
Ja, zo snap ik het ook wel.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:39 schreef MamaPurk het volgende:
Wat dacht je espri, een hondje sjonge jonge, hoe suf zijn sommige mensen![]()
MeNicole![]()
DML hopen dat het strippen wat oplevert![]()
En verder iedereen met stickers of die het even lastig hebben![]()
Over de vraag van de arts, ik snap het wel een beetje, een vriendin van mij is doktersass. en die werd dus een keer gebeld door een patient die vertelde dat ze zwanger was en zij heel enthousiasi gefeliteerd, toen bleef het stil aan de andere kant van de lijn en kwam er iets in de trrant van ja maar ik wil dit kindje helemaal niet... Ja dat kan natuurlijk ook en dan kan ik me voorstellen dat je een volgende keer net even anders reageert als een patient belt met de mededeling zwanger te zijn.
Ander ziekenhuis zoeken. Dat werkte bij mij ook. Wij mogen morgenochtend bellen of er spoedjes tussendoor zijn gekomen, zo niet lig ik een uur later (veeeeel te vroeg) aan een ctg->primen->inleiden.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat heb ik dus ook. Ik denk ook steeds: 'ooooooh straks halen ze me inquote:Op maandag 7 februari 2011 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik sta trouwens te kijken wie er allemaal alweer aan de 20 weken echo toe zijn. Sommigen waren toch pas zwanger?
quote:Op maandag 7 februari 2011 17:03 schreef danic het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik denk ook steeds: 'ooooooh straks halen ze me in
Het gekke is dat ik altijd denk dat jij vlak na mij bent uitgerekendquote:Op maandag 7 februari 2011 17:16 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben woensdag alweer 24 weken.![]()
Het is zo snel gegaan, nog even en ik zit onder de 100 dagen, bizar....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |