abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2011 @ 09:38:51 #151
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92449125
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 09:06 schreef Takkembah het volgende:
Tankgirl veel plezier!!!!

@twentemeisje: nog even over de verzekering.... jij had geen combitest, maar kon de nota indienen van de pretecho??? Ik heb geen FBTO, maar ga het bij de VGZ toch eens navragen... ik wil hem zo graag nog ff zieieieieieiein.
Oh enne, de gordijnen verduisteren hier als de nacht :o
:Y Uit de polisvoorwaarden:
quote:
FBTO vergoedt de kosten van één prenetale screening of nekplooimeting op eigen verzoek per zwangerschap tot max. ¤ 100,-.
...en daaronder valt volgens FBTO dus ook de 3D-echo. ^O^ `de aanvullende module 'gezinsplanning' kost mij 4,04 per maand, dus ik heb de kosten voor deze module er alleen door deze vergoeding al voor de komende 2 jaar uit. Daar komt dan nog de vergoeding voor eigen bijdrage kraamzorg (200 euro), het kraampakket en het lactatiekundig advies dat ik heb gehad bij. Voor mij een hele nuttige aanvullende module dus.
Mijn babykamer-gordijnen komen denk ik volgende week, ben zo benieuwd!!

Vanyel, wat vervelend gisteren! Maar erg fijn dat je je in dit ziekenhuis beter gehoord voelt! Hopelijk komt jullie kleintje nu snel :*.

DML hoe was je nacht?

LeNeHe, spannend je eerste echo vanavond!

Tankgirl, veel plezier vanmiddag!!

Mefke ook weer controle vanmiddag, benieuwd of je gevoel klopt!

Beregd gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Jose, hopelijk verkopen jullie jullie huis snel :*. En donderdag alweer de 20 weken-echo voor jullie! *O* Wat gaat de tijd toch snel he?

Hier steeds meer last van carpaal tunnelsyndroom -O- , wordt echt vervelend nu. Heb mijn oude spalk maar weer uit de kast getrokken. Ben vorig jaar aan mijn rechterhand geopereerd maar heb links toen uitgesteld omdat het herstel me best tegenviel. Daar heb ik nu natuurlijk spijt van ;(, stom ook wat het is gewoon bekend dat het tijdens de zwangerschap verergert (of ontstaat als je er nog geen last van hebt). De spalk geeft verlichting maar zit niet lekker door het vocht dat ik vasthoud. Vanmorgen even met mijn neuroloog overlegd, maar een nieuwe aanmeten is ook niet heel handig omdat deze, juist door dat vocht in mijn handen, volgende week alweer te groot of te klein kan zijn... Ik ga vandaag maar eens zo'n Hansaplast-brace proberen. Wie weet helpt die ook, voor 18 euro is het het proberen waard nietwaar?

Gisteren 32 weken, nog maar 55 dagen te gaan tot mijn uitgerekende datum *O* .
pi_92449316
Ik had helemaal over LeHeNe en beregd heen gelezen
Veel plezier met de echo lehene
En Beregd een nieuw plekje voor jullie wat fijn. Veel geluk gewenst in jullie nieuwe stulpje
pi_92449882
Ik heb geloof ik over iedereen heengelezen.. Wordt vast beter nu ;)

Dank voor de steunbetuigingen :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 7 februari 2011 @ 10:24:30 #154
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92450196
Ik heb weer een stickertje. 23w5d, bloeddruk 115/75 en mijn BM is gegroeid tot 1 cm boven mijn navel. Heel netjes allemaal.
Moeheid kan gewoon door de termijn zijn, ik moet 's middags als het kan een uurtje met mijn benen omhoog zitten en 's avonds ook, dan hoeft mijn hart minder moeite te doen.
Mocht ik echt moe blijven of mijn energie nog meer afnemen dan prikken ze extra HB.

Gistermiddag en avond was ze een paar keer aan het schoppen en zag ik mijn buikwand echt op en neer gaan door een schop, te leuk gewoon.
Als ik tegen mijn buik aan wiebel en druk dan begint ze ook te reageren en als ze aan een kant ligt en ik leg mijn hand aan de andere kant dan gaat ze er naartoe schuiven, zo cute....

Woensdag voor het eerst zwemmen, van 11.00 tot een uurtje of 13.00 kan ik dan terecht. Is mijn vrije dag, dus het lijkt me heerlijk. Lekker wat baantjes trekken en ontspannen in warm water...

Alle andere controle dames, veel plezier!
TM, wat rot dat je zo'n last hebt, lijkt me na de bevalling ook niet bepaald handig...
LLM, succes met het afwachten, ik hoop dat de beebjes er snel zullen zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 07-02-2011 10:34:12 ]
pi_92450246
Bleh altijd leuk als mensen zo "blij" reageren op je zwangerschap.
Tis toch de derde waarom is dat nog bijzonder }:|
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_92450349
:o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 7 februari 2011 @ 10:54:25 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_92450996
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:26 schreef MeNicole2 het volgende:
Da's gewoon een domme opmerking. Elke zwangerschap is bijzonder. Of het nu je eerste is of je derde.

En alle andere zwangeren sterkte met de kwaaltjes en geniet van al het moois nu en wat je te wachten staat. O+ zwanger O+
  maandag 7 februari 2011 @ 11:06:32 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92451380
Hoe bot is dat, om zo te reageren op een derde zwangerschap. :o
Het is een blijft een wonder, een nieuwe leven, een welkom kindje. O+
pi_92452769
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:26 schreef MeNicole2 het volgende:
komt me bekend voor. laat ze lekker ;) geniet ervan en gefeliciteerd *O*

ik kreeg de vraag of ik dit wel wilde en of het kindje gewenst was. geroddel in de familie :X
heb er wat op mijn hyves neergezet en kreeg me toch een boze mail. ze zal zich wel aangesproken voelen :D

vanyel :*
mama van 3 kids!
pi_92453613
:') Ach mijn broertje reageerde bij de eerste met:

'Oh dus nu moet ik een geheim bewaren voor mijn moeder' *gezicht op onweer*
Later toen ik had verteld dat ik het tegen mn moeder had verteld: 'Oh, gelukkig, ik zat er echt mee.'
Ik: 'Jamaar waarom dan, ik wilde het mama gewoon zelf vertellen, en jou boeit mijn hele zwangerschap toch niet?'
Hij: 'Nee'.

Ik heb het hem nu nog niet verteld. Mn ouders en broer weten het maar aangezien hij zo stom reageerde de vorige keer en dat hij ons nieteens feliciteerde daar waar anderen het wel deden nodigt niet echt uit om het tegen hem te vertellen. Hij vindt zn computers toch belangrijker :')
Tralalalaaa
pi_92453832
MeNicole, of het nou nr 1, nr 2, nr 3, of mijn part nr 10 is, het blijft een mooi klein wondertje!
Gefeliciteerd, en hopelijk kun je die stomme opmerkingen makkelijk naast je neerleggen!
  maandag 7 februari 2011 @ 12:17:04 #162
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92453863
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:45 schreef Popples het volgende:

[..]

komt me bekend voor. laat ze lekker ;) geniet ervan en gefeliciteerd *O*

ik kreeg de vraag of ik dit wel wilde en of het kindje gewenst was. geroddel in de familie :X

Ik zou ook behoorlijk pisseig zijn van zulke vragen. Ongelofelijk hoe sommige mensen van zoiets fantastisch toch iets negatiefs kunnen maken.

Bij ons, toen mijn vrouw naar de arts ging voor een bloedtest, vroeg hij ook "of het wel gewenst was". Die ziet ons ook nooit meer terug.
  maandag 7 februari 2011 @ 12:22:43 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_92454027
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:17 schreef Beregd het volgende:

Bij ons, toen mijn vrouw naar de arts ging voor een bloedtest, vroeg hij ook "of het wel gewenst was". Die ziet ons ook nooit meer terug.
Ik val maar even binnen hoor, maar zo raar is die vraag van een arts toch niet?

MeNicole, je bent weer zwanger? Van harte gefeliciteerd! *O*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_92454138
De baby ligt op de onderste curve qua groei. Geen probleem dus :) Over 2 weken terug komen voor weer een echo en een afspraak met de verloskundige.

Qua humeur is het hier kut. Maar das niet gek als je elke keer als je een echo hebt herinnert word aan het feit dat je zwanger was van een tweeling. De assistente: O mevrouw u moet een nieuwe afspraak voor over 2 weken. Bent u zwanger van 1 of 2 kindjes? Dat staat toch in mijn dossier :( Het is er nog maar 1 :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_92454179
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:17 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik zou ook behoorlijk pisseig zijn van zulke vragen. Ongelofelijk hoe sommige mensen van zoiets fantastisch toch iets negatiefs kunnen maken.

nou lekkere arts. :r die had mij ook nooit meer gezien.

mijn arts weet dat de eerste en derde door de pil heen zijn gekomen bij de eerste zijn we er achter gekomen dat tramadol en pil geen goede combi is terwijl er mij verzekerd is dat het geen kwaad kon. maar goed dan nog hebben mensen daar niks mee te maken.

mensen hebben altijd commentaar.
ik zal maar niet zeggen wat ze in mijn familie gezegd hebben. :X
mama van 3 kids!
pi_92454420
Wat een ongelooflijke botte opmerkingen zeg! Ik zou bijna gaan slaan }:|
Tally :* Lijkt me idd heel zwaar, vooral als er dan nog eens naar gevraagd wordt.

Ik belde de dag na de positieve test naar de huisarts met de vraag of ze wilde dat ik eerst bij hen langskwam of gelijk een vk mocht bellen. De assistente was ook heel verzichtig en stamelde echt iets van 'oh eeh, mag ik je feliciteren?'(in de zin van: was het de bedoeling).
Ik moest er wel om lachen, maar ik kan me de voorzichtigheid ook wel voorstellen. Maar de manier waarop doet ook een boel hè!

LLM :*
  maandag 7 februari 2011 @ 12:33:25 #167
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92454427
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ofwel ben ik ouderwets, maar ik vind dit compleet misplaatst. Moest mijn vrouw alleenstaand zijn en 16 jaar ofzo, ok, maar zo...
quote:
ook van mij een *O*
pi_92454438
Donderdag strippen. Inleiden voor 42 weken zijn ze geen fan van helaas. Buh.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 februari 2011 @ 12:34:28 #169
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92454467
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
-O-
pi_92454527
Ik vond het met Leander al dat mensen minder blij waren zeg maar. Ook toen hij geboren was waren er maar weinig mensen (lees familie) die belangstelling toonde. Zal dus bij deze kleine straks wel nog minder zijn. Of het moet een meisje worden want die hebben we niet veel in de familie. Maar wie toen niet wilde komen.....
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_92454568
quote:
Buh
pi_92454591
quote:
tegenvaller. -O-

tally :*
mama van 3 kids!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 februari 2011 @ 12:48:15 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_92454931
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

ik kreeg de vraag ook, zowel bij Jan, als dit keer. Puur omdat ze het moeten vragen in verband met de evt. wens voor abortus, ze zijn dan namelijk verplicht je te wijzen op de wettelijke bedenktijd van een week (uit m'n hoofd) en de termijn om te mogen aborteren zonder medische noodzaak. Ik snap ook wel dat het voor mensen grof kan klinken, zeker als het heel gewenst is. Toen ik de vraag kreeg antwoordde ik wat denk je zelf? met een heel blij gezicht, en kreeg een big smile terug van de huisarts + een termijnecho.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_92455471
@menicole sommige mensen kunnen zo bot reageren. Ik weet er helaas alles van. Maar geniet jij maar lekker van het hummeltje in je buik
@dml hopelijk wekt het strippen iets op.
  maandag 7 februari 2011 @ 13:09:57 #175
294600 espri
Ook wel bekend als Daafje :)
pi_92455674
val ook weer even binnen:-)
ik heb zelf 4 kinderen en kreeg de raarste opmerkingen: spaar je ze soms?
begin je een eigen creche?
maar de grofste vond ik wel toen ik van de 4de zwanger was: je hebt nu 2 jongens en een meisje, wat wil je nog meer?
grrr mensen denken echt niet na.
pi_92456075
Ik snapte wel dat mensen het bij ons nog niet verwacht hadden. Wij moesten zelf ook wennen maar he sommige opmerkingen kunnen echt niet hoor.
@dml wil het z-huis niet inleiden of vindt je vk het nog te vroeg?
pi_92456170
zo espri wat grof :o

wij hebben nu gewoon gezegd dat we 5 kinderen willen :P dan moet je eens zien _O- geweldig!
mijn moeder roept al ze doet haar oma na (de moeder van mijn moeder had 13 zwangerschappen) ;)
mama van 3 kids!
pi_92456911
Wat dacht je espri, een hondje sjonge jonge, hoe suf zijn sommige mensen :X

MeNicole *O*

DML hopen dat het strippen wat oplevert :%

En verder iedereen met stickers of die het even lastig hebben :*

Over de vraag van de arts, ik snap het wel een beetje, een vriendin van mij is doktersass. en die werd dus een keer gebeld door een patient die vertelde dat ze zwanger was en zij heel enthousiasi gefeliteerd, toen bleef het stil aan de andere kant van de lijn en kwam er iets in de trrant van ja maar ik wil dit kindje helemaal niet... Ja dat kan natuurlijk ook en dan kan ik me voorstellen dat je een volgende keer net even anders reageert als een patient belt met de mededeling zwanger te zijn.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 7 februari 2011 @ 13:54:28 #179
294600 espri
Ook wel bekend als Daafje :)
pi_92457519
hahaha nee mamapurk, ik zei heel vriendelijk dat wij nog zat liefde over hadden voor nog een kindje en toen was het stil!!!
  maandag 7 februari 2011 @ 14:07:04 #180
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92458025
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:39 schreef MamaPurk het volgende:
Wat dacht je espri, een hondje sjonge jonge, hoe suf zijn sommige mensen :X

MeNicole *O*

DML hopen dat het strippen wat oplevert :%

En verder iedereen met stickers of die het even lastig hebben :*

Over de vraag van de arts, ik snap het wel een beetje, een vriendin van mij is doktersass. en die werd dus een keer gebeld door een patient die vertelde dat ze zwanger was en zij heel enthousiasi gefeliteerd, toen bleef het stil aan de andere kant van de lijn en kwam er iets in de trrant van ja maar ik wil dit kindje helemaal niet... Ja dat kan natuurlijk ook en dan kan ik me voorstellen dat je een volgende keer net even anders reageert als een patient belt met de mededeling zwanger te zijn.
Ja, zo snap ik het ook wel.

Het hangt allemaal een beetje af van de manier waarop en zo.
  maandag 7 februari 2011 @ 14:30:43 #181
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92458999
Het is ook weer zo wat MamaPurk zegt idd... iemand meteen feliciteren is ook niet altijd op zijn plaats....

@ DML wat jammer. Wellicht doet het strippen wat voor je! Die laatste periode is echt rottig als je er klaar voor bent. Is het nog een optie om een ander ZKH te zoeken of heb je er zo voorlopig vrede mee?

@ Beregd I (L) instapklare huizen!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_92459319
Het is het beleid van de vk en het Bronovo samen. Eerst 2x strippen en nog 2x voor CTG en echo en dan met 42 weken pas inleiden. Ik heb er nu niet verder over door gezeurd maar als ik er echt doorheen zit ga ik dat wel doen.

Een ander ziekenhuis is toch een stukje verder weg, Zoetermeer namelijk. Dat is vrij onhandig en ik weiger dat als geboorteplaats van mijn kind. Ik wil er nog niet dood gevonden worden :@
The way you rock'n'roll
  maandag 7 februari 2011 @ 14:45:02 #183
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92459578
Aha. Wat een enorme verschillen ook overal! Ik sta daar best van te kijken.

Ik was met Alexa juist pissig dat ze relatief snel besloten om in te leiden (niets gestript, eenmaal een groeiecho die op het randje zat, 1x CTG die prima was, ik die regelmatig activiteit voelde, en toen de mededeling 'wegaanjemorgeninleiden').

Als je er inderdaad echt doorheen zit, kun je dat natuurlijk aangeven aan je VK. Ik duim voor je dat je lichaam heel snel op gang komt. En je weet het he.... ;) ;)
Alexa en Seth zijn lief
pi_92459790
Gaat vast helpen dat strippen!!

Ik vind de vraag of het gepland was best bruut. Je kan ook vragen 'Mag ik je feliciteren?'
Op mijn hyves werd na mijn jubelbericht toen ik vertelde zwanger te zijn ook gevraagd door iemand die ik amper ken 'Is het gepland?'
Eh nee, maar dat hoef jij niet te weten :(

Ik kom net van de VK, alles prima, mooie bloeddruk en *O* hartje gehoord!! Zo lief!
Baarmoeder groeit goed, en 20 wk. echo gepland op 18 maart :D
Kan niet wachten...
pi_92459967
Hmm, dat is weer het andere uiterste inderdaad. Ik hoef ook niet morgen al een inleiding.

Ik wil ook niet zeuren verder met pas vier dagen overtijd maar ik slaap zo slecht en zo'n bezoekje aan de vk kost zoveel moeite, pijn en energie. Ik voel me gewoon overdag ook steeds rottiger en weer vaak misselijk. En dan is volgende week donderdag nog best lang. Maar goed morgen nieuwe kansen. Dan hoef ik nergens heen en die dagen zijn altijd wat beter, zo in mijn eigen tempo op gang komen.
The way you rock'n'roll
pi_92460008
Ik sta trouwens te kijken wie er allemaal alweer aan de 20 weken echo toe zijn. Sommigen waren toch pas zwanger?
The way you rock'n'roll
pi_92460039
Voor mijn gevoel en zoals mijn lichaam eruit ziet ben ik ook pas zwanger.. Toch 4 maart al de 20 weken echo! Er is nog amper iets aan de buitenkant te zien hier! -O-
pi_92460241
Hier zie je het wel, maar k voel nog niks!
pi_92461501
quote:
Ander ziekenhuis zoeken. Dat werkte bij mij ook. Wij mogen morgenochtend bellen of er spoedjes tussendoor zijn gekomen, zo niet lig ik een uur later (veeeeel te vroeg) aan een ctg->primen->inleiden.

edit: Hmm, eerst verder lezen, dan reageren....
pi_92461627
Oeh morgen dus voor jou. Wat fijn en spannend!!!
The way you rock'n'roll
pi_92461813
Wij zijn dus geswitcht omdat het ziekenhuis waar we eigenlijk heen wilden ook pas met 42 weken inleidt. Volgens de verloskundige is de landelijke richtlijn dat de wens van een zwangere om ingeleid te worden vanaf 41 weken zsm gehonoreerd moet worden. Zij was dus ook niet gecharmeerd van de reactie van dat ziekenhuis.
In het andere was heel duidelijk dat onze behoefte belangrijk is. Dat vind ik misschien nog belangrijker dan überhaupt het eerder ingeleid worden.
  maandag 7 februari 2011 @ 15:46:54 #192
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_92461910
Vanyel ik hoop dat je morgen mag komen.
Dml misschien dat het strippen wat gaat doen. Zo vervelend voor je dat je lichaam geen energie meer heeft.

Wij hebben vanmiddag het hartje zien knipperen. Zo O+
En over 4 weken mogen we weer *O*
pi_92462410
Spannend Vanyel!
En hopen dat het strippen helpt DML.

Boembaa, wat fijn een knipperend hartje! Gefeliciteerd
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  maandag 7 februari 2011 @ 16:00:48 #194
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92462558
keileuk, boembaa!

wij moeten dra door, echo om kwart voor 5
  maandag 7 februari 2011 @ 16:27:54 #195
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92463916
@ boembaaa wat fijn *O* wie ben jij hehehe

Cynthiaa, hier had ik dat ook bij de eerste, nu met 20 wk ook pas dat je echt iets ziet. Geloof me, over 20 wk ben je heul blij met je buikje :P;)
Alexa en Seth zijn lief
pi_92465224
Jou stad heeft toch meer z-huizen DML? Waarom dan Zoetermeer?
pi_92465538
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik sta trouwens te kijken wie er allemaal alweer aan de 20 weken echo toe zijn. Sommigen waren toch pas zwanger?
Dat heb ik dus ook. Ik denk ook steeds: 'ooooooh straks halen ze me in 8)7
pi_92465874
Niemand gaat jullie inhalen hoor dames, we wachten netjes op onze beurt :D :D :D
  maandag 7 februari 2011 @ 17:16:40 #199
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_92466094
Ik ben woensdag alweer 24 weken. :o
Het is zo snel gegaan, nog even en ik zit onder de 100 dagen, bizar....
  maandag 7 februari 2011 @ 17:40:57 #200
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92467081
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:03 schreef danic het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Ik denk ook steeds: 'ooooooh straks halen ze me in 8)7
:D
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:16 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben woensdag alweer 24 weken. :o
Het is zo snel gegaan, nog even en ik zit onder de 100 dagen, bizar....
Het gekke is dat ik altijd denk dat jij vlak na mij bent uitgerekend :D , hoe dat in mijn hoofd komt :?

MeNicole heb je nu al duidelijkheid over de termijn? Of was die volgende echo ergens de komende weken?

Vanyel, misschien is je kleintje er morgen gewoon!!!

Boembaa wat fijn!

Juud ook weer een sticker ^O^.

En gewoon even een dikke :* voor DML en Tally.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')