Dus met 3 jaar heb je een universitair papiertje?quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:02 schreef du_ke het volgende:
Een master duurt meestal een jaar php.
Ja maar wel eentje waar je niet zoveel mee kan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus met 3 jaar heb je een universitair papiertje?
Dan zijn naast de economische studies, planologie, ICT, Journalistiek, HBO-Rechten, HBO-Psychologie en de verschillende lerarenopleidingen volgens mij voor de hand liggende keuzes.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Profiel economie, maar ik doe nu mavo__! Dus ik kan nog 180 graden draaien als het moet. Maar nee, economie ligt mij wel.
Ja, een BA, LLB of BSc.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus met 3 jaar heb je een universitair papiertje?
De ellende begint al eerder, begrijp ik. Voor een deel is het wellicht doemdenkerij, maar als we zo sterk afhankelijk blijven van olie en als de bevolking blijft groeien, dan is het eind van onze beschaving onvermijdelijk.quote:
Waarom zou je ook gaan debatteren over een vlag?quote:
Ja, oke. Wordt wel lastig, vrees ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:17 schreef eriksd het volgende:
Duh. Ik hoop alleen dat ik er geen last van hebEerlijk hé
Domme bitch inderdaad, maar weinig verrassend. In Gelderland hebben ze ook zo'n hork verkozen tot lijsttrekker.quote:Oh en die PVV lijsttrekker![]()
![]()
En je je er vervolgens ook nog over opwindenquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:18 schreef Picchia het volgende:
[..]
Waarom zou je ook gaan debatteren over een vlag?
Raar vrouwtje ja, maar die PvdA lijsttrekker is ook niet voor herhaling vatbaar.quote:
Beide zijn gelukkig op te lossen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De ellende begint al eerder, begrijp ik. Voor een deel is het wellicht doemdenkerij, maar als we zo sterk afhankelijk blijven van olie en als de bevolking blijft groeien, dan is het eind van onze beschaving onvermijdelijk.
Genocide?quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beide zijn gelukkig op te lossen.
Gaan we ons eindelijk echt inzetten om aardolie te besparen? Op weg naar een duurzame toekomst!!quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beide zijn gelukkig op te lossen.
Goed idee, maar waar gaat het over het uitroepen van een Palestijnse staat?quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:26 schreef eriksd het volgende:
Waarom gaat het nu over het uitroepen van een Palestijnse staat?
Ik hou van de kantoormensquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:26 schreef ethiraseth het volgende:
Net vier uur in een vergadering gezeten. Pleeg maar genocide op mij, want de kantoormens is de meest nutteloze mens.
Ik haat vergaderingen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik hou van de kantoormens
Oh kapitalistisch exces, de genoegens van een teamoverleg!
Ach, ligt eraan van welke kant van de tafelquote:
Nee, we moeten af van de neuk subsidies (kinder bijslag), daarbij hebben vaak allochtonen het hoogste geboortecijfer, wmb gaan we eens denken aan een kinder license.quote:
Duurzaam weet ik niet, maar we zullen op de langere termijn wel een transitie moeten maken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:25 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Gaan we ons eindelijk echt inzetten om aardolie te besparen? Op weg naar een duurzame toekomst!!
Neukia e 72quote:
Het boeit me niet of het auto- of allochtonen zijn, feit is dat de laagste klasse het meeste kinderen produceren. Financiële drempel is evolutionair niet gek, ethisch misschien een tikkie dubieus maar wel goed voor onze soort. Niet meer onethisch dan andere "vervuiler betaalt" taxes.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, we moeten af van de neuk subsidies (kinder bijslag), daarbij hebben vaak allochtonen het hoogste geboortecijfer, wmb gaan we eens denken aan een kinder license.
Dat hoop je dan maar, dat ze stout zijnquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:43 schreef mlg het volgende:
Zo, die Leonardo di Caprio heeft het niet verkeerd gedaan met zo'n joods wiefke:
[ afbeelding ]
Echt stout.
Volgens velen hier zijn alle Joden stout. En met dat geschut is ze nog veel stouter dan menig joden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hoop je dan maar, dat ze stout zijn
En ze heet Bar.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens velen hier zijn alle Joden stout. En met dat geschut is ze nog veel stouter dan menig joden.
Daarom een child-license.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het boeit me niet of het auto- of allochtonen zijn, feit is dat de laagste klasse het meeste kinderen produceren. Financiële drempel is evolutionair niet gek, ethisch misschien een tikkie dubieus maar wel goed voor onze soort. Niet meer onethisch dan andere "vervuiler betaalt" taxes.
Op zijn chinees, zeg maar?quote:
Stop, het is toch niet raar om van mensen te vragen dat kinderen nemen een weloverwogen keuze moet zijn?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zijn chinees, zeg maar?
Maak ze verhandelbaar en het is nog gelijk goed voor de economie ook.
Nee, maak ze juist niet verhandelbaar.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zijn chinees, zeg maar?
Maak ze verhandelbaar en het is nog gelijk goed voor de economie ook.
Oh jij dacht dat ik een grapje maakte?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stop, het is toch niet raar om van mensen te vragen dat kinderen nemen een weloverwogen keuze moet zijn?
Jammer, had graag meer Tijgertjes gezien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh jij dacht dat ik een grapje maakte?
Ik ben zeer bewust kinderloos. Ik begin er niet aan, klaar, en mijn vrouw en ik zijn daarover volkomen duidelijk tegen iedereen.
Ik hoopte alleen niet dat jij serieus meende dat ik een geboorte-beleid wil voeren gemodelleerd naar dat van China.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh jij dacht dat ik een grapje maakte?
Ik ben zeer bewust kinderloos. Ik begin er niet aan, klaar, en mijn vrouw en ik zijn daarover volkomen duidelijk tegen iedereen.
Eens.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jammer, had graag meer Tijgertjes gezien.
Beter dan die, al bij voorbaat kansloze, bijstandsmoeder-kinderen.
Hah, bedankt voor het compliment...denk ikquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jammer, had graag meer Tijgertjes gezien.
Beter dan die, al bij voorbaat kansloze, bijstandsmoeder-kinderen.
Ow...nah ja, da's inderdaad een heel mank systeem ja, dat werkt ook voor geen meter.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoopte alleen niet dat jij serieus meende dat ik een geboorte-beleid wil voeren gemodelleerd naar dat van China.
En die ga je uitdelen aan Afrikanen en Aziaten?quote:
Ja hoor. Vrijwel elke Fok!ker hier mag zich reproduceren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hah, bedankt voor het compliment...denk ik
Nee, als mensen een kind wille, prima. Maar dan is het eigenlijk niet vreemd dat je daarvoor een soort van rijbewijs moet halen. Net zoals bij een auto.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die ga je uitdelen aan Afrikanen en Aziaten?
Ik neem 5 kinderen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja hoor. Vrijwel elke Fok!ker hier mag zich reproduceren.
Sommige het liefst niet te vaak, maar zolang het 't gemiddelde omhoog haalt mag het van mij
Dat werkt hier misschien, maar het probleem bevindt zich niet zozeer in het westen. Met name in de armere delen van de wereld blijft mn fokken als konijnen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, als mensen een kind wille, prima. Maar dan is het eigenlijk niet vreemd dat je daarvoor een soort van rijbewijs moet halen. Net zoals bij een auto.
Daarom zei ik ook dat dat probleem veelal bij allochtonen ligt, en niet in de laatste plaats het M-0. Who cares, misschien is er over 40 jaar wel een extra planeet beschikbaar. Ik sluit niets uitquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat werkt hier misschien, maar het probleem bevindt zich niet zozeer in het westen. Met name in de armere delen van de wereld blijft mn fokken als konijnen.
En dag ziek zijn scheelt wel wat uren overleg vandaag inderdaadquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:26 schreef ethiraseth het volgende:
Net vier uur in een vergadering gezeten. Pleeg maar genocide op mij, want de kantoormens is de meest nutteloze mens.
Of vakken bij de plaatselijk AH.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dag ziek zijn scheelt wel wat uren overleg vandaag inderdaad.
Ik koop daar enkel de vakken leeg. Maar vandaag maar even naar de Aldi, kan het niet opbrengen om naar de AH te fietsenquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of vakken bij de plaatselijk AH.
Kan je dat betalen?quote:
Komt wel goed. Er leiden meerdere wegen naar Rome.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan je dat betalen?
Alleen als je vrouw HBO of hoger doet he?
5 verschillende vrouwenquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Komt wel goed. Er leiden meerdere wegen naar Rome.
jij eet geen vlees?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
Kijk, dit is nou waarom ik zo graag hier in Wales woon, bel ik de pub om te vragen wat de pot schaft vandaag (ze doen maar een gerecht per dag) zegt ze "steak and kidney pie maar ik heb een mooi stuk vis voor jou gehaald dus jij krijgt fish and chips...nou...da's toch ouderwets maar o zo fijn?
Nee slimpie, dat ik er ook wel kom.quote:
Jawel, heel graag zelfs, maarreh...kidney oftewel niertjes? Brrrrrrrrrrrrrrrrr.quote:
Zou toch mooi zijnquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee slimpie, dat ik er ook wel kom.
Hoop ik
Meer dan 3 is ook niet handig, dat past niet in de gemiddelde auto.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn
1 vrouw 5 kinderen laten baren is niet meer van deze tijd.
Schijnt tegenwoordig nog een hele operatie te zijn.
Dat noemen ze een keizersnedequote:Op donderdag 3 februari 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn
Natuurlijk wil ik geen 5 kinderenquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou toch mooi zijn
Ik winkel liever tussen het AH volk dan dat van de Aldi.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik koop daar enkel de vakken leeg. Maar vandaag maar even naar de Aldi, kan het niet opbrengen om naar de AH te fietsen
Zal wel eerder een kwestie zijn van het hebben van een keuze tegenwoordig. Vrouwen hebben doorgekregen dat ook zij het hoogste kunnen halen maar niet als ze 5 kinderen hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:49 schreef GSbrder het volgende:
De mens lijkt fysiologisch ongeschikt voor reproductie te zijn geworden.
Of vrouwen stellen zich aan
Dat las ik laatst ook. Al word ik vaak aangekeken alsof ik een grootmongool ben omdat we nog geen kinderen hebben. Nu vind ik mensen met jonge kinderen meestal erg irritant.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:48 schreef ethiraseth het volgende:
Kinderen zijn sowieso vooral onhandig. En ze zorgen ook al niet voor meer geluk.
Nadeeltje van rechtop lopen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:49 schreef GSbrder het volgende:
De mens lijkt fysiologisch ongeschikt voor reproductie te zijn geworden.
Of vrouwen stellen zich aan
Het is zeker wel een probleem wat je hier aankaart. Ik moet zeggen dat ik hier mijn vingers liever niet aan brand, maar nu het toch ten sprake komt. Heel veel hoger opgeleiden komen niet toe aan het krijgen van kinderen en geven later aan spijt te hebben niet meer kinderen te hebben gekregen. De oplossing zou je dus ook kunnen zoeken in het verminderen van de prestatiedruk onder de hoogopgeleiden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het boeit me niet of het auto- of allochtonen zijn, feit is dat de laagste klasse het meeste kinderen produceren. Financiële drempel is evolutionair niet gek, ethisch misschien een tikkie dubieus maar wel goed voor onze soort. Niet meer onethisch dan andere "vervuiler betaalt" taxes.
Zet een stel vrouwen met kinderen of een kinderwens eens bij elkaar. Zoals op mijn werk dus het geval is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:52 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ook. Al word ik vaak aangekeken alsof ik een grootmongool ben omdat we nog geen kinderen hebben. Nu vind ik mensen met jonge kinderen meestel erg irritant.
Volgens mij komt het niet door ambitie, want vrouwen werken ongeacht het aantal kinderen aanzienlijk minder dan mannen. Het is eerder het gebrek aan ambitie. Ze hoeven geen goede baan, ze hoeven niet veel kinderen e.d.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zal wel eerder een kwestie zijn van het hebben van een keuze tegenwoordig. Vrouwen hebben doorgekregen dat ook zij het hoogste kunnen halen maar niet als ze 5 kinderen hebben.
Kapitalisme is eens te meer een probleem voor de mens.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:53 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Het is zeker wel een probleem wat je hier aankaart. Ik moet zeggen dat ik hier mijn vingers liever niet aan brand, maar nu het toch ten sprake komt. Heel veel hoger opgeleiden komen niet toe aan het krijgen van kinderen en geven later aan spijt te hebben niet meer kinderen te hebben gekregen. De oplossing zou je dus ook kunnen zoeken in het verminderen van de prestatiedruk onder de hoogopgeleiden.
Oh...wat een blijdschap moet dat zijn...quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zet een stel vrouwen met kinderen of een kinderwens eens bij elkaar. Zoals op mijn werk dus het geval is.
Dan zou ik ook voor vis kiezenquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jawel, heel graag zelfs, maarreh...kidney oftewel niertjes? Brrrrrrrrrrrrrrrrr.
Hmm...mischien, toevallig ( of mischien wel helemaal geen toeval) hebben geen van onze vrienden kinderen en de vrouwen zijn over het algemeen best ambitieus. Mijn vrouw is dat ook, nu dan wel in een non-profit situatie maar toch. Ze zit deze week in Florida voor een conferentie over geestelijke gezondheidszorg vanuit haar functie bij Mencap.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef Picchia het volgende:
[..]
Volgens mij komt het niet door ambitie, want vrouwen werken ongeacht het aantal kinderen aanzienlijk minder dan mannen. Het is eerder het gebrek aan ambitie. Ze hoeven geen goede baan, ze hoeven niet veel kinderen e.d.
Dat ligt aan het kapitalisme?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kapitalisme is eens te meer een probleem voor de mens.
Het is vooral dat de AH een nogal wat breder assortiment heeftquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik winkel liever tussen het AH volk dan dat van de Aldi.
Ik denk dat jij de eerste bent die zakt voor een "Child-license". Met zo'n gedachte en die enorme dikke stalen plaat voor je kop zou het verboden moeten zijn om voor nageslacht te zorgen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Natuurlijk wil ik geen 5 kinderen
Moet je eens een grote Tesco's zien, da's gewoon obsceen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:58 schreef du_ke het volgende:
Het is vooral dat de AH een nogal wat breder assortiment heeft
Tescoquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet je eens een grote Tesco's zien, da's gewoon obsceen.
Simpel: kapitalisme verheerlijkt dingen als een carriere en veel geld verdienen (voor iemand anders). En dat leidt tot het maken van heel veel uren op kantoor en het uitstellen van de kinderwens, zeker onder hoogopgeleiden "want ik heb dat diploma niet voor niks gehaald". Uiteindelijk resulterend in hoogopgeleidde mensen die weinig tot geen kinderen nemen omdat ze bijvoorbeeld pas te laat tijd vrijmaken voor kinderen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat ligt aan het kapitalisme?
Hoe koppel je de kinderwens aan kapitalisme?
Kan me in het buitenland altijd goed vermaken in die grote supermarktenquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet je eens een grote Tesco's zien, da's gewoon obsceen.
Ik prefereer Morrison's, die doen tenminste ook lokale producten zonder de boeren tot het bot af te knijpen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Tesco, Auchan
, Cash&Carry
, Sligro
, Metro
quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is vooral dat de AH een nogal wat breder assortiment heeft
Die ken ik niet, deze winkels komen in Hongarije en Nederland voor.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik prefereer Morrison's, die doen tenminste ook lokale producten zonder de boeren tot het bot af te knijpen.
Ah ja, ik vergat dat Tesco's ook in Oost Europa is neergestreken. Wat ik allermooiste vind is dat ze bijna allemaal nu thuis bezorgen, nooit meer naar de supermarkt om in de rij te staan en tijd te verspillen...fantastischquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Die ken ik niet, deze winkels komen in Hongarije en Nederland voor.
Die mafkezen daar zetten een Tesco in elk gat waar drie boeren en twintig koeien wonen, daarnaast zij ze ook nog eens 24 uur per dag openquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah ja, ik vergat dat Tesco's ook in Oost Europa is neergestreken. Wat ik allermooiste vind is dat ze bijna allemaal nu thuis bezorgen, nooit meer naar de supermarkt om in de rij te staan en tijd te verspillen...fantastisch
Hoi jozefquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:05 schreef ethiraseth het volgende:
Verder zou het formaat user icon toch echt eens moeten worden opgerekt naar iets als 100x100 pixels.
Dat doe ik iig niet hierquote:
Alsof jullie piemels rechtop staan van Whis.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
Volgens het 'meisjes plagen kusjes vragen'-principe ben je al aardig op weg bij Whiskers.
Wou je dat ontkennen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alsof jullie piemels rechtop staan van Whis.
Um...als ik zou weten hoe ze er uit ziet dan zou ik hierop kunnen antwoorden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alsof jullie piemels rechtop staan van Whis.
Je kunt je er wel een voorstelling bij maken denk ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Um...als ik zou weten hoe ze er uit ziet dan zou ik hierop kunnen antwoorden.
Nee, absoluut niet, sorry.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kunt je er wel een voorstelling bij maken denk ik.
Sommige mensen kunnen een beeld vormen met hun onderbuik.quote:
Ik heb geen fotoboekquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:30 schreef ethiraseth het volgende:
Er is een reden dat ik nooit naar fotoboeken kijk.
Ja, maar met zoiets als een forum heb ik dat totaal niet, eigenlijk, vroegah op IRC wel maar ja, daar heb ik dan ook 3 relaties aan overgehouden inclusief mijn vrouwquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:31 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen een beeld vormen met hun onderbuik.
Die reden is er nu welquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:30 schreef ethiraseth het volgende:
Er is een reden dat ik nooit naar fotoboeken kijk.
Dat noemen we een sexual predator.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar met zoiets als een forum heb ik dat totaal niet, eigenlijk, vroegah op IRC wel maar ja, daar heb ik dan ook 3 relaties aan overgehouden inclusief mijn vrouw
Maar wel succesvol, en ze waren allemaal meerderjarig dusquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat noemen we een sexual predator.
Beetje moralistisch, vind je nietquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:38 schreef ethiraseth het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/How_Much_Land_Does_a_Man_Need%3F
Dit is een tof verhaal.
Ah, maar dat roept de vraag op wat overmatig is, als het je dood wordt dan is het overmatig maar anders is het ok?quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:41 schreef ethiraseth het volgende:
Alleen als je je schuldig maakt aan overmatige hebzucht.
En een mooi voorbeeld dat stelen geen goed idee is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:16 schreef ethiraseth het volgende:
Lord of the rings zou een perfecte kritiek op kapitalisme zijn als het zou stoppen na de moord van Sméagol op Déagol. Wat het eerst liet zien waren hobbits die in een zelfvoorzienende economie leven. Ze verdoen hun dagen met vissen en pijp roken en waren gelukkig. Het moment dat de One Ring, een ring van goud en daarmee geld en economische ongelijkheid, zijn intrede doet verandert Smeagol in een wezen dat de anderen wilt onderdrukken in zijn strijd om het goud en pas stopt als alles wat hem in de weg staat dat goud te verkrijgen dood is.
Juist niet, want Smeagol steelt de ring van Deagol. misdaad loont dus, want Deagol is dood, en Smeagol leeft een lang, hoewel ellendig, leven. Maar aangezien de meeste mensen uitgaan van het principe dat leven altijd te prefereren is boven niet-leven, is Smeagol beter geworden van diefstal. Hij heeft én zijn leven én de gouden ring, terwijl Deagol zowel zijn level als zijn ring kwijt is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En een mooi voorbeeld dat stelen geen goed idee is.
Gezien Smeagol' ervaringen kun je niet echt zeggen dat stelen voor hem loonde, Smeagol realiseert zich soms ook hoe ellendig zijn leven is en daar is hij bepaald niet blij mee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Juist niet, want Smeagol steelt de ring van Deagol. misdaad loont dus, want Deagol is dood, en Smeagol leeft een lang, hoewel ellendig, leven.
Ik vind er beiden geen kut aan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
Eigenlijk zouden christenen het kapitalisme ook moeten verwerpenDan hebben we dus al twee groepen: LotR-fans en bijbel-fanaten.
Wat ik echt geweldig vind, is dat die mofo's op Wall Street denken dat ze het werk van god doen. Ik weet niet, maar Jezus zei iets in de richting van: "Een rijkeman heeft meer moeite met in de hemel komen, dan een kameel heeft met het kruipen door de oog van de naald."quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:52 schreef ethiraseth het volgende:
Als Jezus weer op aarde zou komen zouden de Republikeinen hem weer aan het kruis spijkeren voor blasfemie.
OT is de shit. Moord, incest, verkrachting, genocide. GTST is er niks bij.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:55 schreef ethiraseth het volgende:
Het Oude Testament is best gaaf. Niet zo gaaf als de Griekse en Romeinse sagen, maar toch!
Heh, ja, prosperity theology is ook zoiets mafs. Maar goed, een seculiere versie daarvan zie je ook overal.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik echt geweldig vind, is dat die mofo's op Wall Street denken dat ze het werk van god doen. Ik weet niet, maar Jezus zei iets in de richting van: "Een rijkeman heeft meer moeite met in de hemel komen, dan een kameel heeft met het kruipen door de oog van de naald."
Heb op FOK! wel eens een discussie gehad met een rechtse, christelijke user. Noem geen namen (Gia). Maar goed, die beweerde dus dat ik Jezus' uitspraak over de kameel en de rijkeman waarschijnlijk verkeerd interpreteerde. Rijkdom hoeft immers niet te duiden op het hebben van veel centjes.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Heh, ja, prosperity theology is ook zoiets mafs. Maar goed, een seculiere versie daarvan zie je ook overal.
Geen idee, zo lult ze niet in ieder geval.quote:
Als er iemand naar de hel gaat...quote:
Sterkte.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er iemand naar de hel gaat...
Maar ik ga. Vanavond naar gemeenteraad. Adieu
Gehersenspoeld door het kapitaal staat ze nu haar uitbuiters te verdedigen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee, zo lult ze niet in ieder geval.
Is dat niet meer iets voor B_A?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:09 schreef ethiraseth het volgende:
Het symboliseert hoe boos boeken mij maken.
quote:Debts Should Be Honored, Except When the Money Is Owed to Working People
This seems to be the lesson that our nation's leaders are trying to pound home to us. According to The New York Times, members of Congress are secretly running around in closets and back alleys working up a law allowing states to declare bankruptcy.
According to the article, a main goal of state bankruptcy is to allow states to default on their pension obligations. This means that states will be able to tell workers, including those already retired, that they are out of luck. Teachers, highway patrol officers, and other government employees, some of whom worked decades for the government, will be told that their contracts no longer mean anything. They will not get the pensions that they were expecting.
Depending on the specific circumstances, they may find their pensions cut back 20 percent, 30 percent, perhaps even 50 percent. There would be no guarantees if a state goes into bankruptcy.
Echtgaaf.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:55 schreef ethiraseth het volgende:
Het Oude Testament is best gaaf. Niet zo gaaf als de Griekse en Romeinse sagen, maar toch!
Nee joh. Kapitalisme leidt juist tot gelijkheid. Een onderneming wil nou eenmaal zoveel mogelijk winsten maken. Een onderneming maakt winsten, door vooral producten te maken die de massa bereiken, door dus kwalitatief goede, en goedkope producten te produceren. Het is zo dat een rijke een duurdere en betere producten kan kopen, en een arme van minder kwaliteit en goedkoper. Echter bestaat er voor elke klasse hetzelfde product. Een rijke heeft bv. een Ferrari, en een arme heeft een oude Ford fiesta, maar beide hebben een auto.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gehersenspoeld door het kapitaal staat ze nu haar uitbuiters te verdedigen.
Is dat de Jip en Janneke versie of zo?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee joh. Kapitalisme leidt juist tot gelijkheid. Een onderneming wil nou eenmaal zoveel mogelijk winsten maken. Een onderneming maakt winsten, door vooral producten te maken die de massa bereiken, door dus kwalitatief goede, en goedkope producten te produceren. Het is zo dat een rijke een duurdere en betere producten kan kopen, en een arme van minder kwaliteit en goedkoper. Echter bestaat er voor elke klasse hetzelfde product. Een rijke heeft bv. een Ferrari, en een arme heeft een oude Ford fiesta, maar beide hebben een auto.
Van wat?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat de Jip en Janneke versie of zo?
Nee, het was een reactie op ethi. Ze claimt dat kapitalisme tot uitbuiting leidt, waarmee ze dus eigenlijk zegt dat het tot ongelijkheid leidt.quote:
In ieder geval bepaalt de overheid aan wat voor normen producten moeten voldoen. Neem bijvoorbeeld de auto. Die kan heel goedkoop geproduceerd worden, maar dan heb je een auto die minder veilig is, en dat wordt door onze overheid van de markt geweerd. De meeste mensen willen geen onveilige auto, dus kopen alsnog een dure auto, maar de arme mens zal wel een auto kunnen aanschaffen. Deze normen belemmeren het gelijkheidsprincipe. Als mensen een auto voor hun veiligheid vinden gaan, dan moeten ze naar mijn mening een onveilige, maar goedkope auto kunnen aanschaffen.quote:
Je hoeft toch enkel naar het begin van de 20e eeuw te kijken om te zien dat dat klopt ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, het was een reactie op ethi. Ze claimt dat kapitalisme tot uitbuiting leidt, waarmee ze dus eigenlijk zegt dat het tot ongelijkheid leidt.
Ja, maar dat vinden ze wel slecht, en hebben nu een sociaal democratie als alternatief. Als we kijken wat tot meer gelijkheid leidt, dan zal dat het kapitalisme zijn, en niet een sociaal democratie. Ik heb een boek aangeschaft (de prijs van gelijkheid), wat een aardig links georiënteerd boek is, waar door een erg linkse hoogleraar ook wordt erkend, dat de huidige sociaal democratie 'te duur' is, waarmee hij simpelweg stelt, dat het huidige beleid tot minder gelijkheid leidt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
Communisme is uitbuiting bedoel je, als je leest dat stakingen onderdrukt werden met tanks en ander terreur dan zou je als linksmensch toch eens moeten twijfelen aan je eigen ideologie.
Communisme is uitbuiting omdat stakingen onderdrukt worden ? Wat een grappig verband.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
Communisme is uitbuiting bedoel je, als je leest dat stakingen onderdrukt werden met tanks en ander terreur dan zou je als linksmensch toch eens moeten twijfelen aan je eigen ideologie.
En what is the solution?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, maar dat vinden ze wel slecht, en hebben nu een sociaal democratie als alternatief. Als we kijken wat tot meer gelijkheid leidt, dan zal dat het kapitalisme zijn, en niet een sociaal democratie. Ik heb een boek aangeschaft (de prijs van gelijkheid), wat een aardig links georiënteerd boek is, waar door een erg linkse hoogleraar ook wordt erkend, dat de huidige sociaal democratie 'te duur' is, waarmee hij simpelweg stelt, dat het huidige beleid tot minder gelijkheid leidt.
Dus zonder een sociaal democratie hadden we dit leventje niet gehad? Waarom zijn er dan tal landen waar mensen alles bigger & better hebben, terwijl het geen sociaal democratie is?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoeft toch enkel naar het begin van de 20e eeuw te kijken om te zien dat dat klopt ?
Socialisme is niks, maar kapitalisme ook niet. Ik verwonder me dan ook vaak over figuren als jij die denken dat ze zonder de sociaal-democratie ook dit leventje hadden gehad. Waarschijnlijker is het dat je van 5 tot 10 beroerd kutwerk stond te doen. 7 Dagen per week, aangezien maar een klein percentage van de werkenden zich een normaal leven kon veroorloven.
Wie hebben het beter? Arbeiders in Nederland onder de VVD of arbeiders in de voormalig sovjet-unie?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Communisme is uitbuiting omdat stakingen onderdrukt worden ? Wat een grappig verband.
Zoals waar ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Dus zonder een sociaal democratie hadden we dit leventje niet gehad? Waarom zijn er dan tal landen waar mensen alles bigger & better hebben, terwijl het geen sociaal democratie is?
Zwitserland Amerika Australië.quote:
Kort samengevat kost elke euro die herverdeeld wordt zo'n 50 cent. Dit kan verlaagd worden met 14 miljard van het nationale inkomen. In het boek wordt uitgelegd hoe. Een voorbeeld is, dat het hoogste tarief tot 45% moet zijn, en dat het huidige tarief van 52% te hoog is.quote:
Amerika, Singapore en noem maar op.quote:
Ah, ok. Daar hebben de werkgevers spontaan zelf betere arbeidsomstandigheden voor hun werknemers geregeld ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zwitserland Amerika Australië.
Volgens mij staat Amerika niet te boek als een land wat een socialistische revolutie heeft gekend.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, ok. Daar hebben de werkgevers spontaan zelf betere arbeidsomstandigheden voor hun werknemers geregeld ?
En dat is dan nog door een linkse invalshoek geëxpliciteerd?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:15 schreef mlg het volgende:
[..]
Kort samengevat kost elke euro die herverdeeld wordt zo'n 50 cent. Dit kan verlaagd worden met 14 miljard van het nationale inkomen. In het boek wordt uitgelegd hoe. Een voorbeeld is, dat het hoogste tarief tot 45% moet zijn, en dat het huidige tarief van 52% te hoog is.
Jij denkt dus dat vakbonden alleen in een sociaal democratie voorkomen? In Amerika gaat er geen cent naar dergelijke bonden, maar zijn een stuk sterker vergeleken sociaal democratische landen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, ok. Daar hebben de werkgevers spontaan zelf betere arbeidsomstandigheden voor hun werknemers geregeld ?
Punt was geloof ik dat het pure kapitalisme inherent aan onderdrukking staat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Jij denkt dus dat vakbonden alleen in een sociaal democratie voorkomen? In Amerika gaat er geen cent naar dergelijke bonden, maar zijn een stuk sterker vergeleken sociaal democratische landen.
Ja, hij beschouwd zichzelf als links. Hier staat wel een samenvatting van maatregelen die getroffen moeten worden: http://publishing.eur.nl/(...)_samenvatting_01.pdfquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dat is dan nog door een linkse invalshoek geëxpliciteerd?
En Nederland wel ? Amerika ken enkel minder sociale voorzieningen maar heeft deze net zo goed. Evenals Australië en Zwitserland. Ga eens in Somalië kijken wat voor geneugten een libertarische samenleving kent.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij staat Amerika niet te boek als een land wat een socialistische revolutie heeft gekend.
Nee, kapitalisme leidt niet tot onderdrukking. Het kapitalisme creëert meer mogelijkheden, en daardoor ook meer problemen, maar het nettoresultaat is altijd groter.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Punt was geloof ik dat het pure kapitalisme inherent aan onderdrukking staat.
Jullie zolderkamerliberalen doen me altijd een beetje denken aan deze figuren :
Ja, maar deze ontstaan uit particulier initiatief, en niet door gesubsidieerde instanties, die ook nog minder resultaat leveren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:22 schreef gelly het volgende:
[..]
En Nederland wel ? Amerika ken enkel minder sociale voorzieningen maar heeft deze net zo goed. Evenals Australië en Zwitserland. Ga eens in Somalië kijken wat voor geneugten een libertarische samenleving kent.
Lol, whut ? De VS kennen geen uitkeringsstelsel, subsidies e.d. ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, maar deze ontstaan uit particulier initiatief, en niet door gesubsidieerde instanties, die ook nog minder resultaat leveren.
Ik heb het idee dat ik met iemand sta te praten die zijn zin niet krijgt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:23 schreef gelly het volgende:
Alsof je met een Jehova staat te praten.
We hadden het over vakbonden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Lol, whut ? De VS kennen geen uitkeringsstelsel, subsidies e.d. ?
Ik hoef mijn zin niet te krijgen, ik vertel je enkel hoe de werkelijkheid eruit ziet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:24 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik met iemand sta te praten die zijn zin niet krijgt.
Nee, jij kent de werkelijkheid niet. Je leeft in je eigen wereld, waar je jezelf altijd gelijk geeft, en dat projecteert als werkelijkheid.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik hoef mijn zin niet te krijgen, ik vertel je enkel hoe de werkelijkheid eruit ziet.
Mooi. Dat hebben we ook weer gehad voor vandaag.quote:
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik hoef mijn zin niet te krijgen, ik vertel je enkel hoe de werkelijkheid eruit ziet.
Sommige mensen kunnen beter hun schoolgeld terugvragenquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:35 schreef mlg het volgende:
Best vreemd, en ook nog niet eerder gehoord op fok. Zonder een sociaal-democratie hadden wij niet zo'n leventje gehad. Haha.
Zonder liberalisme geen sociaal-democratiequote:Op donderdag 3 februari 2011 20:35 schreef mlg het volgende:
Best vreemd, en ook nog niet eerder gehoord op fok. Zonder een sociaal-democratie hadden wij niet zo'n leventje gehad. Haha.
Die hebben tenminste nog een opleiding genoten als we zo gaan beginnen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen beter hun schoolgeld terugvragen
Mwah, ik denk dat jij op dit punt beter niets kunt zeggen, het spijt mij wel maar mavo is altijd nog hoger als timmerman. Daarbij ga ik volgend jaar havo doen. En ik heb zo'n vermoeden dat jij dat niet hebt gedaan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Die hebben tenminste nog een opleiding genoten als we zo gaan beginnen.
Misschien moet je je eens verdiepen in de levensomstandigheden en opleidingsmogelijkheiden van de gemiddelde arbeider en zijn gezin in het begin van de 20e eeuw.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:35 schreef mlg het volgende:
Zo, Havo he. Misschien moet je even een reality check doen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat jij op dit punt beter niets kunt zeggen, het spijt mij wel maar mavo is altijd nog hoger als timmerman. Daarbij ga ik volgend jaar havo doen. En ik heb zo'n vermoeden dat jij dat niet hebt gedaan.
Mwah, hij heeft LTS gedaan gok ik. Maar wat doe jij dan zoal? Behalve rondhangen als veertiger op een jongerenforum?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Zo, Havo he. Misschien moet je even een reality check doen.
Nou, om eerlijk te zijn zit er een minieme kern van waarheid in. Een hele kleine weliswaar.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:35 schreef mlg het volgende:
Eens even kijken welke opleiding ik heb gedaanquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat jij op dit punt beter niets kunt zeggen, het spijt mij wel maar mavo is altijd nog hoger als timmerman. Daarbij ga ik volgend jaar havo doen. En ik heb zo'n vermoeden dat jij dat niet hebt gedaan.
Nog 4 maanden wachten en dan sta ik wel hoger op de sociaal maatschappelijke ladder. Wauw hee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Eens even kijken welke opleiding ik heb gedaan
Ik ben inderdaad niet hoogopgeleid ,bij een middenkaderopleiding hield ik het voor gezien.
Volgens mij begon ik er niet over.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou, om eerlijk te zijn zit er een minieme kern van waarheid in. Een hele kleine weliswaar.
Oh, en elkaar af proberen te troeven met opleidingsniveau is sowieso een beetje treurig, maar helemaal als het gebeurd met LTS, mavo en havo![]()
Ben je wat autistisch ofzo ? Hou ik er in het gevolg een beetje rekening mee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nog 4 maanden wachten en dan sta ik wel hoger op de sociaal maatschappelijke ladder. Wauw hee.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nog 4 maanden wachten en dan sta ik wel hoger op de sociaal maatschappelijke ladder. Wauw hee.
Op wat adhd na valt het best mee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je wat autistisch ofzo ? Hou ik er in het gevolg een beetje rekening mee.
Ongetwijfeld. Je doet er wel aan mee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij begon ik er niet over.
Deze moeten we even quotenquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was dus cynisch hequote:
Sarcastisch bedoel je.quote:
Wellicht handig als het even terugleest.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Je doet er wel aan mee.
Neu, dat niet.quote:
In die tijd zou het met een sociaal democratie niet beter gesteld zijn, integendeel. In die tijd zou er nooit genoeg geld zijn geweest ondanks hoge belastingtarieven, om iedereen te voorzien in scholing.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens verdiepen in de levensomstandigheden en opleidingsmogelijkheiden van de gemiddelde arbeider en zijn gezin in het begin van de 20e eeuw.
Of hou je het liever bij het lezen van boeken die je "waarheid" bevestigen, wetenschapper van me.
Cynisme is wat anders dan sarcasme. Als je niet meent, that is.quote:
Nee, hij heeft een volwaardige baan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, ik hoef op mij 18e geen baan te hebben, ik leer liever nog even door. Beter toch?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:50 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een volwaardige baan.
Zullen wij een wedstrijd doen volgen jouw regels?
Is dit een antwoord ergens op ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:50 schreef mlg het volgende:
[..]
In die tijd zou het met een sociaal democratie niet beter gesteld zijn, integendeel. In die tijd zou er nooit genoeg geld zijn geweest ondanks hoge belastingtarieven, om iedereen te voorzien in scholing.
Klopt, en blijkbaar gaat mij dat redelijk af, tenminste als je ziet van welk niveau ik vandaan komquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:49 schreef gelly het volgende:
Maar goed php, je snapt zelf ook wel dat opleiding niet zoveel zegt als je je voor de rest als een debiel gedraagt ? In het sociaal maatschappelijk leven gaat het vooral om hoe je overkomt op anderen. Dat kun je moeilijke leren.
Is MAVO hoger dan MBO4? Ik heb geen flauw idee, ik meen dat mijn LTS-C niveau gelijk was aan mavo.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:51 schreef eriksd het volgende:
Trouwens, hoezo is mavo hoger dan timmerman? Dat is een echt ambacht.
En dat deed ik dus ook niet, of denk je werkelijk dat het mij wat interesseert als ik hoger of lager opgeleid ben dan betyar?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Cynisme is wat anders dan sarcasme. Als je niet meent, that is.
Mja, wat mij betreft zijn echt handige mensen altijd bewonderenswaardig. Petje af.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Is MAVO hoger dan MBO4? Ik heb geen flauw idee, ik meen dat mijn LTS-C niveau gelijk was aan mavo.
Sowieso, als je denkt in termen als "hoger" dan heb je het niet helemaal begrepen. Of misschien ligt daar z'n fixatie wel en frustreert het hem dat hij de geestelijke capaciteiten niet heeft om "hoger" te komen en bij de elite te horen. Dat verklaar z'n politieke voorkeur dan wel. Stemmen uit frustratie en denken ergens bij te horen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:51 schreef eriksd het volgende:
In ieder geval weet jij je sociaal maatschappelijk leven op een forum al te verpesten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:49 schreef gelly het volgende:
Maar goed php, je snapt zelf ook wel dat opleiding niet zoveel zegt als je je voor de rest als een debiel gedraagt ? In het sociaal maatschappelijk leven gaat het vooral om hoe je overkomt op anderen. Dat kun je moeilijke leren.
Dat lijkt me een behoorlijke belediging voor Ethi.quote:
Het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk, ik dacht dat LTS nu voor VMBO-basis en kader, wat dat betreft doe ik nu een middenkader opleiding, namelijk VMBO theoretisch leerweg, wat nu overigens weer mavo heet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:51 schreef eriksd het volgende:
Om ethiraseth kun je nog lachen, maar die vrouw neemt het nog serieus ook.quote:
Ik denk dat LTS-C gelijk staat aan MBO4, en niet aan Mavo.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Is MAVO hoger dan MBO4? Ik heb geen flauw idee, ik meen dat mijn LTS-C niveau gelijk was aan mavo.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:53 schreef mlg het volgende:
[..]
In ieder geval weet jij je sociaal maatschappelijk leven op een forum al te verpesten.
Jij bent echt vreemd, haha.
MBO is middenkader. MAVO is gewoon middelbaar onderwijs.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:55 schreef eriksd het volgende:
Maar VMBO is toch gewoon de laagste trede momenteel? Hoezo middenkader. Wat is het onderkader dan?
Dat is dan akelig laag.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
volgens mij is LTS-D gelijk aan Mavo.
LTS-C staat gelijk aan VMBO niveau 3.
Geen idee, tegenwoordig bedenken ze overal een eufemisme voor.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:55 schreef eriksd het volgende:
Maar VMBO is toch gewoon de laagste trede momenteel? Hoezo middenkader. Wat is het onderkader dan?
Nee jog dan had ik geen 4 jaar door hoeven te leren op een ROC na de LTS.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik denk dat LTS-C gelijk staat aan MBO4, en niet aan Mavo.
MBO 4 om precies te zijn. Niet dat ik trots ben op mijn mavo hoorquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
volgens mij is LTS-D gelijk aan Mavo.
LTS-C staat gelijk aan VMBO niveau 3.
Mavo is een vooropleiding die rechtgeeft op het volgen van een MBO opleiding.
Ja, dat bedoelde ik ook. Ik denk dat LTS-C dan gelijk staat aan mbo niveau 2 of 3.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:59 schreef gelly het volgende:
LTS is net als MAVO gewoon een vooropleiding voor het MBO hoor.
Zo is het correct.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee, tegenwoordig bedenken ze overal een eufemisme voor.
van laag naar hoog dan
vmbo-basis (lwoo)
vmbo-basis
vmbo-kader (beroeps)
vmbo-theoretisch (mavo)
Havo
vwo / gymnasium (VWO +latijn of Grieks)
zo hoort ie volgens mij
Maarrr, daar ben ik wel benieuwd na. Waarom ga je naar vavo, en niet havo van je middelbare school, waar je nu vmbo doet?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee, tegenwoordig bedenken ze overal een eufemisme voor.
van laag naar hoog dan
vmbo-basis (lwoo)
vmbo-basis
vmbo-kader (beroeps)
vmbo-theoretisch (mavo)
Havo
havo-vwo
vwo-gymnasium
zo hoort ie volgens mij
LTS is de vooropleiding die je recht geeft om MBO te volgen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik ook. Ik denk dat LTS-C dan gelijk staat aan mbo niveau 2 of 3.
Zie het resultaat van een sociaal democratie.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:01 schreef gelly het volgende:
Vroeger was het onderwijssysteem wat makkelijker iig.
Waar je LTS en MAVO leest moet je tegenwoordig VBMO-X lezen. De rest is echt niet gewijzigd.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:01 schreef gelly het volgende:
Vroeger was het onderwijssysteem wat makkelijker iig.
quote:Niveau 4 Middenkaderopleiding
Leerweg:
BBL
Toelatingseisen:
Afgeronde vmbo-opleiding: kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg;
of: Overgangsbewijs havo of vwo 3 naar 4;
of: Diploma op mbo-niveau 3.
Het KOB ga ik doen d.m.v. het loopbaantraject.quote:Je kunt doorstromen naar verschillende vervolgopleidingen.
Zo kun je bijvoorbeeld verder met de (verkorte) lerarenopleiding Bouwtechniek (hbo-opleiding).
Wil je een leidinggevende functie of je eigen bedrijf starten? Dan kun je de opleidingen van de Stichting Kader- en Ondernemersopleiding Bouwbedrijf (KOB) volgen. Zie www.kob.nl.
Het voorgaande systeem was ook resultaat van een sociaal democratie. Mammoet wet e.d.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:01 schreef mlg het volgende:
[..]
Zie het resultaat van een sociaal democratie.
Dat zijn maar enkelen. Het gros heeft gewoon gestudeerd.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk boeit mij dat hele opleidings geneuzel mij niet. Temeer als je kijkt naar mensen als Henny van der most of bijv mijn eigen baas.
Ok, korte inleiding, echter hoop ik wel dat jullie normaal met deze informatie om kunnen gaan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:01 schreef mlg het volgende:
[..]
Maarrr, daar ben ik wel benieuwd na. Waarom ga je naar vavo, en niet havo van je middelbare school, waar je nu vmbo doet?
Loopbaantrajecten. Ook al zo'n linkse hobbie.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:03 schreef betyar het volgende:
Gevonden:
[..]
[..]
Het KOB ga ik doen d.m.v. het loopbaantraject.
Ik ken er zat die succesvoller zijn dan menig afgestudeerde wo'er.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zijn maar enkelen. Het gros heeft gewoon gestudeerd.
Misschien moet je eerst eens leren dat anekdotische voorbeelden niet leidend zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken er zat die succesvoller zijn dan menig afgestudeerde wo'er.
Betaald door alle werkgevers in de bouwnijverheid.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Loopbaantrajecten. Ook al zo'n linkse hobbie.
Misschien moet je wat minder uit die ivoren toren van je schreeuwen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst eens leren dat anekdotische voorbeelden niet leidend zijn.
Het ondernemerschap leer je niet op school idd.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
Eigenlijk boeit mij dat hele opleidings geneuzel mij niet. Temeer als je kijkt naar mensen als Henny van der most of bijv mijn eigen baas.
+ gezegden en spreuken in de juiste context gebruiken. Die was ik vergeten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien moet je wat minder uit die ivoren toren van je schreeuwen.
Laptop op je buik zodat je kan door FOK!ken, en je ligt ook nog eens op een manier zodat je vrouw je kan plezieren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:08 schreef betyar het volgende:
En nu lekker in bad samen met het vrouwtje.![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:08 schreef betyar het volgende:
En nu lekker in bad samen met het vrouwtje.![]()
Klopt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het ondernemerschap leer je niet op school idd.
HMM laptop nat en een vrouw die aan het verzuipen is.....quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laptop op je buik zodat je kan door FOK!ken, en je ligt ook nog eens op een manier zodat je vrouw je kan plezieren.
Nee, het is eigenlijk heel simpel. Je moet gewoon meer verkopen dan het je kost. En dan hebben sommige mensen 8 jaar studie nodig om dat te snappenquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het ondernemerschap leer je niet op school idd.
En nu?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken er zat die succesvoller zijn dan menig afgestudeerde wo'er.
Twas ook meer een utopische gedachtequote:Op donderdag 3 februari 2011 21:10 schreef betyar het volgende:
[..]
HMM laptop nat en een vrouw die aan het verzuipen is.....
Daarnaast hebben we de laptop aangeschaft voor mijn vrouw omdat ik altijd aan de pc zit.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, het is eigenlijk heel simpel. Je moet gewoon meer verkopen dan het je kost. En dan hebben sommige mensen 8 jaar studie nodig om dat te snappen
Dit vindt eriksd niet leuk om te horen denk ikquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
![]()
Nee, nee, die 8 jaar zijn nodig om te leren hoe je een dubbele boekhouding bijhoudt
Als je het omdraait is het marginaal beterquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:10 schreef betyar het volgende:
[..]
HMM laptop nat en een vrouw die aan het verzuipen is.....
Daarnaast hebben we de laptop aangeschaft voor mijn vrouw omdat ik altijd aan de pc zit.
Och, die kan wel tegen een grapje in tegenstelling to sommige usersquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit vindt eriksd niet leuk om te horen denk ik
Ik vind economie de grootste onzinstudie die er is. Verder pretendeer ik ook niet dat ik met mijn studie baanbrekend onderzoek verricht ofzo. Het is een truukje, en er is een hoop mee te verdienen. En met dat geld doe ik dingen die ik leuk vind.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit vindt eriksd niet leuk om te horen denk ik
Ik neem mijzelf niet serieus. Vind ik ook altijd een fijne eigenschap bij andere mensen. Altijd kunnen lachen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, die kan wel tegen een grapje in tegenstelling to sommige users
Heel belangrijk inderdaad.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik neem mijzelf niet serieus. Vind ik ook altijd een fijne eigenschap bij andere mensen. Altijd kunnen lachen.
Oooh, dat doe ik ook wel hoor. Soms reageer ik alleen ietswat aangebrandquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik neem mijzelf niet serieus. Vind ik ook altijd een fijne eigenschap bij andere mensen. Altijd kunnen lachen.
Hij is altijd een randdebiel geweest. Ik ben trots op je ontwikkeling.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:16 schreef eriksd het volgende:
Robert Jensen ook weer weg. Vond hem vroeger wel geestig, laatste tijd een randdebiel.
Een compliment van Rock, wie had dat gedachtquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hij is altijd een randdebiel geweest. Ik ben trots op je ontwikkeling.
Ook rechtse users worden volwassen, duurt wat langer maar hey, ze komen er welquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Doe je fiscaal recht of fiscale economie?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind economie de grootste onzinstudie die er is. Verder pretendeer ik ook niet dat ik met mijn studie baanbrekend onderzoek verricht ofzo. Het is een truukje, en er is een hoop mee te verdienen. En met dat geld doe ik dingen die ik leuk vind.
Laat onverlet dat alle theoretische opleidingen lager dan universitair eigenlijk overbodig zijn
Verbrand?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:24 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]
Cindy Lauper is er ook niet knapper op geworden zeg.
Verschrikkelijke muziek, dat dan weer wel.
Ik voel me gevleid jongeman.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook rechtse users worden volwassen, duurt wat langer maar hey, ze komen er wel
Recht.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:26 schreef mlg het volgende:
[..]
Doe je fiscaal recht of fiscale economie?
Dus over 25 jaar zijn wij allemaal zo links als jij?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook rechtse users worden volwassen, duurt wat langer maar hey, ze komen er wel
Wie zal het zeggenquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:28 schreef GSbrder het volgende:
Dus over 25 jaar zijn wij allemaal zo links als jij?
Nou inderdaadquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Alsof het alleen die Ingrid kan zijn. Echt sterk staaltje journalistiek.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
Awww, Ingrid zegt dat ze niks met Mark heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |