abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92172284
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 109

De dreumesjes:

02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92172364
ik sloot em :{

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:04 schreef Chan het volgende:
Sserpente wat vervelend zo op je werk, hopelijk komt de oplossing snel! Timo slaapt overdag trouwens meestal een uur of 2 en dan 's nachts een uur of 12.

Amélie lekker he, tomaatjes snoepen :D Zó schattig vind ik dat, als ze zelf iets lekkers gevonden hebben en lekker zitten te snoepen :D

Wat een boel woorden Willow en Senna!! Echt super knap :)

Timo houdt het voorlopig bij papa, mama (maar dat is nog moeilijk), klaar, mauw (poes dus), iets wat op "dicht" lijkt, iets wat op "leeg" lijkt, iets wat op "keuken" lijkt, iets wat op "lekker" lijkt, hie (wat "die" betekent) en ja. Nee zegt ie niet, dat schudt ie alleen maar :). Bal en bah kan hij ook, maar hoor ik nooit meer voorbij komen.
Hij wijst wel echt de godganse dag alles wat hij ziet aan en dan moet ik zeggen wat het is. En als ik het goed heb zegt hij ja, maar als ik het fout heb zegt hij nog een keer "hie??". Laatst had ik het telkens fout, ik dacht dat hij naar de printer wees, maar er stond een pakje boter naast die hij bedoelde.. dus hij schudt een keer nee, kijkt me aan zo van "dat je nou nóg niet snapt wat ik bedoel zeg, sjonge..." loopt er heen en pakt met een triomfantelijke blik dat pakje boter van de tafel O+

Ohh en toch wel een beetje een mijlpaal hier hoor, Timo is precies 1,5 jaar vandaag :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:20 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Tan, Lente wijst naar je aardbei en maakt smakgeluiden. :9

O ja, dat 'woordje' heeft ze dus ook: klakken met d'r tong. Doet ze al maanden en betekent eten, drinken en water (ook van de sloot idd).
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:25 schreef huuphuup het volgende:
oh Chan 1,5 O+ echt heel groot al hè voor je gevoel? :D wat gaat t toch hard. zó cliché maar zó enorm waar.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92172448
Zo, tutmadammetje is wakker en in een goed humeur. Ben benieuwd of ze morgen uitslaapt. Dat zal wel, want dat doet ze vaker als ik moet werken. :')

Ze heeft trouwens voor het slapen een hele tuitbeker kokosmelk op, vond ze heerlijk, was binnen een paar minuten op. Ik zag alleen bij het openbreken van de noot pas dat het hele vruchtvlees beschimmeld was. Maar toen had ze de melk al op. Niets van geproefd btw.

Oh, as we speak zit ze op schoot d'r hele luier vol te diarreeen... :{
pi_92172482
Serpente, hoe vond Lente het? dat je haar wakker maakte?

Chan, dat is echt wel een mijlpijl! En ik herken dat wel... Joep wijst ook weleens iets aan en dan weet ik zo snel niet wat ie bedoelt, dan kan ie zo kijken van: nou dat jij me nou niet snapt.

We kregen trouwens zaterdag wel een heel lief compliment. Vriendin van mij had een tijdje naar Joep en mij zitten kijken op het festival en ze zei: hij vindt jou echt heel lief :) hij kijkt ook de hele tijd waar jij bent en kan zo lekker knuffelen met jou. En dat kan ie ook :D. Gister tijdens het eten, dan wenkt ie met zijn hand dat ik dichterbij moet komen, legt zijn hand achter in mijn nek en trekt mijn hoofd dichterbij en duwt dan zijn voorhoofd tegen dat van mij aan, pakt weer een stukje vlees van zijn bord en duwt dan zo in mijn mond en dan ook nog een stukje voor zichzelf tuurlijk O+
Niet mieten! Door gieten!
pi_92172945
Lente klakt met haar tong? :D

Oh seilram, wat ontzettend lief!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92173363
Wat schattig seilram O+

Chan, 1,5 jaar vond ik ook een echte mijlpaal. Wow, je knul wordt groot!

Dat tong klakken doet Senna ook, maar gewoon om te klakken. Ze heeft het overgenomen van het geluid dat je hoort als je een blikje openmaakt: schaap drinkt altijd blikjes cola zero :D

Vanmorgen was zo lief: ze zat bij me op schoot te knuffelen, en ik vroeg
"Is Senna mama's moppie?"
"nee" met een ondeugend snoetje
"Is Senna dan mama's meisje?"
"nee" met een lachje
"Wat is Senna dan van mama?"
"Kuffel" (knuffel) en toen kreeg ik een dikke knuffel O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92173464
Sly, het was maar een grapje hoor! Ik vind het superknap van Senna en je mag er met recht trots op zijn, wat een boel zeg :o

En wat een lief gesprekje met je grote dochter <3
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_92173582
Zo'n geluidje is het idd, Miss!

Wat schattig! Ik kreeg er gewoon kriebels van in m'n buik!

Seilram, wat een geweldig compliment! Op zulk soort momenten besef je weer wat een voorrecht het moederschap is, he?

Zo, Lente is gewassen en omgekleed. Wat een gruwelijke diarreeluier was dat zeg... Hoop dat het nu over is. Geen kokosmelk meer.
pi_92174018
Oh ja? Mag je trots zijn? *O* Nou, ik heb ook geteld (ik schrijf de woordjes namelijk regelmatig op in een boekje) en kom nu op 74 woordjes, maar ik vergeet er zeker een paar. Ik geloof dat ik er zelf volgens mijn moeder ongeveer 10 kende toen ik 15 maanden was, dus niet slecht hè?! ;)

Helaas is Isabeau nog steeds ziek. Vanmorgen was ze koortsvrij en hebben we de gok genomen haar naar het kdv te brengen. Ik had iets belangrijks van mijn werk en B. ook. Toen ik halverwege de dag gebeld werd dat ze koorts had voelde ik me waardeloos. Getver, echt zo'n naar schuldgevoel. Ok, ze leek vanmorgen opgeknapt, maar dit had ik kunnen verwachten. Ik hou ervan dat ik werk, maar ik haat het schuldgevoel dat de combinatie van een (nagenoeg) fulltime baan en een kind oplevert. :'(
pi_92174037
Senna is een knuffel O+
pi_92174056
En sorry voor m'n geklaag. Ik ben er gewoon even helemaal klaar mee.
pi_92174106
Senna, kletskousje O+

Isabeau, gauw opknappen hoor, beterschap :*

Seilram O+

Serpente, hmmmz diarree is niet zo lekker...
Fake it till you make it...
pi_92174370
Ze heeft net weer een half uur op mijn borst geslapen en toen mijn arm begon te slapen heb ik haar in bed gelegd. Ze is erg hangerig.

Morgen hebben we een bruiloft. Gelukkig kan Isabeau dan bij mijn schoonmoeder zijn. Daar is het vertrouwd en rustig en mijn schoonmoeder zorgt supergoed voor haar, toch voelt ook dat niet fijn. Wil alleen ook persé de bruiloft niet afzeggen. Mijn nicht gaat trouwen. Zij heeft vorig jaar haar moeder verloren en heeft weinig familie over. Daar wil ik gewoon niet verstek laten gaan.

Ik vind het maar moeilijk!
pi_92174474
Ik heb hier bijna een dagtaak aan het aan en uitkleden van poppen momenteel.
Iris komt naar me toe: UIT, goed dan gaan de kleertjes uit. Maar even later moet het weer AAN. En dat is een middagvullend programma zeg maar...;)

Sorbo, lastig zulke dingen. Maar wellicht voelt ze zich morgen toch ook weer wat beter!
Zit je dichtbij of ben je een eind weg van haar morgen? Misschien kan je anders eventueel tussendoor even naar je meiske toe :*
pi_92174694
Nah... ik zit in Schiedam en mijn meiske in de buurt van Alkmaar. Maar het is gelukkig alleen een middag.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:24:13 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92175010
Rot is dat idd Sorbo! Ik heb het ook eens gehad, en dan breng je ze 's ochtends met een knoop in je maag weg, maar ja... thuisblijven doe ik liever echt alleen als het echt moet, hoewel ik natuurlijk het allerliefst meteen thuis zou blijven, maar ja...
En dan, als de telefoon gaat iedere keer denken 'ohneetoch, niethetkdv, niethetkdv'. :@

Hopelijk knapt ze nu snel op. Voor haar ook zeker wel zo fijn natuurlijk. :Y
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 15:25:24 #17
5428 crew  miss_sly
pi_92175079
Ach Sorbootje, herkenbaar en heel vervelend :*
Naar ook dat ze toch weer ziek is. Hoop dat ze snel opknapt.
en 74 woordjes is ook hartstikke knap *O*

innepin, was ook een grapje van mij, dacht dat dat wel duidelijk was? :o
pi_92175259
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:24 schreef Brighteyes het volgende:
En dan, als de telefoon gaat iedere keer denken 'ohneetoch, niethetkdv, niethetkdv'. :@

Ja dát! En dan vervolgens met diezelfde knoop in mijn maag mijn collega's bellen (ik was onderweg van locatie a naar locatie b) die al met te weinig mensen op kantoor zitten om te zeggen dat ik niet kwam. BAH
pi_92176796
Ohhh rot he Sorbo!! Zo zat ik laatst zo ontzettend te worstelen toen ik tijdens mijn enorm rustige dienst gebeld werd dat Lena 39.2 had en of ik haar kon op komen halen... Mijn lief had een hele belangrijke dag op zn werk en kon eigenlijk echt niet weg (en zat een uur rijden van huis)..ik zat thuis te nietsen op de bank, maar ja, weet ik veel hoe mijn dag er over 10 minuten uit ziet. Uiteindelijk is mijn schoonmoeder (!) eerder uit haar werk gekomen om Lena op te halen en heb ik bij hen thuis met mn meisje op de bank gehangen, maar mènnn wat voelde ik me toen even nutteloos zeg! Ik kon geen kant op, terwijl ik gewoon uit mn neus zat te vreten, en iedereen maar rennen en regelen, waar-de-loos!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_92176873
Dat lijkt me heel rot, Sorbo. :{ Ik kan wel zeggen dat je je niet schuldig moet voelen, maar daar kun je natuurlijk weinig mee.

Wij hebben besloten dat Ivan per april niet 2 dagen maar 3 dagen in de week naar het kinderdagverblijf gaat. Opa en oma gaan dan dus niet meer (structureel) oppassen. Mijn schoonmoeder is de laatste tijd behoorlijk ziek geweest en dat heeft ons aan het denken gezet. Lena - mijn Lena :P - gaat per juni naar het kinderdagverblijf en voor haar is er niet op een derde dag plek. Zij gaat straks dus wel één keer in de week naar opa en oma tot er plek is.

Raar idee, hoor. Gelukkig zit het kinderdagverblijf hiernaast en zal ik veel thuiswerken de komende 1,5 jaar.
pi_92177148
Poppedein, dat lijkt me helemaal een naar gevoel, dat je niks zit te doen, maar haar toch niet kan opvangen!

Claudia, wat vinden opa en oma van het besluit? Ik kan me goed voorstellen dat jullie het besluit hebben genomen overigens.
pi_92177247
Ik kan niet echt hoogte krijgen van hun mening erover. Ze staan er in ieder geval achter en vinden het een fijn idee, zeggen ze. Anders zouden we dit ook niet zo gauw besloten hebben, hoor, want ik vind dat zij ook iets te zeggen hebben gezien de opofferingen die ze zich getroost hebben. Maar ik vraag me ook af of ze wel beseffen wat het betekent, dat ze Ivan véél minder zullen zien en ons ook.

Ze geven gewoon gemengde signalen af. Aan de ene kant willen ze best wat meer flexibiliteit, maar aan de andere kant zijn ze dol op Ivan en bieden ze telkens aan om meer op te passen omdat ze dat leuk vinden. Als ik Ivan bijvoorbeeld eens thuis wil houden zijn ze behoorlijk teleurgesteld.

Nou ja, misschien ligt het wel aan mij en begrijp ik het gewoon niet goed. Ik vind het ook een wat lastig onderwerp, want het zijn niet mijn ouders. Ik wil hen niet te veel belasten, maar ik wil hen ook niet iets fijns afnemen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:14:56 #23
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92177753
Claudia, ik zit eigenlijk in zo'n dergelijke situatie met mijn moeder. Zij past nu op dinsdag op Joep, maar ze is al 70. Ze komt dan met de bus naar ons, vanmorgen was ze er al om 7.15 uur.

Vorige week zei ik tegen haar: na mijn zwangersschapsverlof... dan gaat Joep wel op dinsdag naar het kdv, dan heb je alleen de nieuwe spruit om op te letten. Maar dat wil ze niet, ze vindt dat niet leuk en Joep is ook gewoon kei lief voor haar en ze zei: Ja maar Joep kan mij heel goed helpen. Als hij iets moet pakken dan doet ie dat ook.
Aan de andere kant, deze winter is ze wel een paar keer ziek geweest en kon ze niet oppassen en dan moet ik ook thuis blijven. Maar ja, ik zei ook tegen mijn baas, voor hetzelfde geld was Joep ziek en zat ie op een kdv en dan kon ik ook niet komen. Soms zegt mijn moeder ook wel dat ze het zo vroeg vindt enzo, maar ja, ze wil het dan weer wel blijven doen.
pi_92178131
Buh Sorbooo, wat rot zeg... Hoop wel dat Isabeautje snel weer wat opknapt.

Claudia, lijkt me toch best een moeilijke situatie, nou ja moeilijk misschien niet het goede woord. Gevoelig en lastig. Ik denk dat ze het prettig vinden flexibeler te zijn maar dat ze het stiekem ook wel jammer vinden. Kijk gewoon hoe het gaat straks, hoe ze het ondervinden als Ivan niet meer komt. Maar ze zullen het zelf ook moeten aangeven, als ze toch wel graag een dagje Ivan willen behouden.
Mijn schoonouders hebben daar soms ook een handje van, niet duidelijk zijn. Aan de ene kant willen ze Mette graag veel zien, dus we hadden een soort van half voor gesteld of ze het misschien leuk vinden elke week straks Mette te hebben (R. zou dan weer naar 4 dagen kunnen ipv 4 om 5). Zijn vader gaat namelijk met pensioen over een paar maanden. Maar we kunnen niet echt hoogte van ze krijgen. De ene keer zijn ze positief de andere keer wordt het een soort van doodgezwegen.

Ik wilde nog even bedanken voor alle lieve reacties :* Julie zijn lief.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 16:22:59 #25
5428 crew  miss_sly
pi_92178235
Lastig is dat met oppassen door opa's en oma's. Zowel mijn ouders als mijn schoonmoeder willen het geloof ik nog wel een tijdje blijven doen. En ik merk dat Senna het ook fijn vindt. Het is zelfs zo dat we met het zoeken naar een ander huis kijken of het goed bereikbaar is met OV voor mijn schoonmoeder en in de spits voor mijn ouders. Maar goed, zij passen om de dinsdag om, dus dat is ook minder belastend.

Iets anders he: ik heb het idee dat ik nu pas echt begin te ontzwangeren. Hoe zit dat met jullie? Ze zeggen 9 maanden op en 9 maanden af, maar ik ervaar dat toch anders. Ik krijg bijvoorbeeld nu pas weer echt het gevoel voor mijn werk terug. Dat ik het graag goed en mooi en netjes wil doen enzo. Tot nu toe vond ik het niet vreselijk, maar ging ik wel op de automatische piloot. En ik heb gisteren eindelijk een nieuwe bh gekocht, en dat voelt ook veel fijner. Maar tot nu had ik geen behoefte aan een nieuwe, die voedingsbh's waren prima, toch? Nou ja, en zo nog wat van die kleine dingen.
pi_92178489
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:14 schreef seilram het volgende:
Claudia, ik zit eigenlijk in zo'n dergelijke situatie met mijn moeder.
Ik vind het wel herkenbaar! Aan de ene kant worden de kwalen gebagatelliseerd. Het oppassen lukt best wel, want mijn schoonmoeder gaat 's middags gewoon even liggen en mijn schoonvader doet het tilwerk. Maarja, het is dus wél ontzettend belastend. Voor ons is het dat ook op een bepaalde manier, want we moeten er een stukje voor rijden en we kunnen de kinderen niet voor 9 uur 's ochtends brengen. Daardoor verliest mijn vriend best veel tijd van zijn werkdag.

Nou ja, drie dagen naar het kinderdagverblijf lijkt ons dus nu de beste oplossing, vooral omdat we nog steeds niet weten wat er nu met mijn schoonmoeder is. En mijn schoonvader heeft ook een medische geschiedenis, zeg maar. Maar ik ben een beetje bang dat ze erop rekenen dat we heel vaak gebruik zullen maken van hun oppasaanbiedingen terwijl ik het bijvoorbeeld niet zo zie zitten om mijn kinderen drie dagen niet te zien en daarbuiten ook nog eens regelmatig weg te brengen. Wel kunnen ze inspringen als een van de kinderen ziek is en niet naar het kinderdagverblijf gaat, maar wil ik dan wel zeulen of houd ik ze liever thuis? Ik ben gewoon bang dat ze straks heel teleurgesteld zijn omdat de goede band die ze met Ivan hebben zal veranderen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:53:42 #27
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92179710
Wickie, lastig is dat. Ja, dat is wel met familie. Kijk met een kdv heb je tuurlijk een zakelijke overeenkomst. Als iets niet bevalt, dan zeg je dat ook heel anders dan met een moeder of schoonmoeder. Daar ben ik me voordat Joep kwam al heel bewust van geweest. Gelukkig kunnen mijn moeder en ik wel veel tegen elkaar zeggen. Goed voorlopig blijft het bij ons nog gewoon zo gaan, ik snap ook wel dat ze geniet van die dag met Joep.
pi_92184254
Ik snap de gemengde gevoelens, Claudia. Maar hier weet je erg goed je standpunten te beargumenteren. Lukt dat richting je schoonouders ook of blijft er veel onuitgesproken?

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:33 schreef Ssserpente het volgende:
De minimale eis is hbo met commerciele ervaring en het assessment is ook vrij pittig.
Even iets rechtzetten, hoor. Dit bedoel ik niet zo snobistisch als het mss overkomt. Ik wilde alleen maar kwijt dat er in Zeeland weinig mensen aan dit profiel voldoen.

Miss, ik voel me nu inmiddels wel ontzwangerd (en dat voelt goed!) maar dat heeft bij mij ook veeel langer dan negen maanden geduurd. Vooral op mn werk merkte ik dat. Wat jij ook zegt: ik deed m'n ding wel, maar stukken minder betrokken en toegewijd dan nu. En elke maand dacht ik: nu ben ik weer mezelf! Om de volgende maand te denken: Oh nee, vorige maand was ik toch nog niet mezelf, maar nu wel! Pas sinds een maand of vier durf ik te zeggen dat ik me weer hetzelfde voel als voor de zwangerschap.

Lastig he, Sorbo, om alles goed te willen doen? Troost je, iedere moeder kampt daarmee. 't Is vreselijk om tegen je (kinderloze) collega's te moeten zeggen dat je (weer) naar huis moet. Maar jegens Isabeau hoef je je echt niet schuldig te voelen, hoor. Ze was in prima handen, op basis daarvan heb je die keuze gemaakt. En zodra ze je nodig had, was je er voor haar. :)
pi_92186374
Oe, dat herken ik maar al te goed, dat de telefoon gaat en je al van te voren roept: laat het niet het kdv zijn! Niet dat het nu vaak gebeurd is, maar toch.

De opa's en oma's passen hier niet structureel op, dat wilde ik niet, maar ook dan geven ze gemengde signalen af. Bij mijn ouders komt Driekus het meeste, hij is daar helemaal thuis. Die passen dus ook het meeste op. Mijn schoonmoeder durft niet op te passen, tenminste niet echt, maar verwacht wel dat mijn man met Driekus daar komt elke week. En als er dan dus iets tussen komt (man moet onverwacht voor het werk naar Munchen ofzo) dan is ze zwaar beledigd. Of laatst, toen kwamen mijn ouders op de papadag klussen, dus toen kon mijn man maar even naar zijn moeder. Dra-ma. Maar als je vraagt of ze even snel wil oppassen (ze woont om de hoek, zeker vergeleken bij de rest) dan kan dat eigenlijk nooit, is ze bang en wil ze een complete handleiding over hoe en wat...zucht.

Ontzwangeren duurde bij mij ook langer dan 9 maanden. Pas net voor ik weer zwanger werd had ik het idee dat het 'over' was. Volgende keer ga ik ook niet meteen weer een pil slikken, ik heb het idee dat dat de boel redelijk verstoord heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 februari 2011 @ 19:12:53 #30
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_92186705
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het wel herkenbaar! Aan de ene kant worden de kwalen gebagatelliseerd. Het oppassen lukt best wel, want mijn schoonmoeder gaat 's middags gewoon even liggen en mijn schoonvader doet het tilwerk. Maarja, het is dus wél ontzettend belastend. Voor ons is het dat ook op een bepaalde manier, want we moeten er een stukje voor rijden en we kunnen de kinderen niet voor 9 uur 's ochtends brengen. Daardoor verliest mijn vriend best veel tijd van zijn werkdag.

Nou ja, drie dagen naar het kinderdagverblijf lijkt ons dus nu de beste oplossing, vooral omdat we nog steeds niet weten wat er nu met mijn schoonmoeder is. En mijn schoonvader heeft ook een medische geschiedenis, zeg maar. Maar ik ben een beetje bang dat ze erop rekenen dat we heel vaak gebruik zullen maken van hun oppasaanbiedingen terwijl ik het bijvoorbeeld niet zo zie zitten om mijn kinderen drie dagen niet te zien en daarbuiten ook nog eens regelmatig weg te brengen. Wel kunnen ze inspringen als een van de kinderen ziek is en niet naar het kinderdagverblijf gaat, maar wil ik dan wel zeulen of houd ik ze liever thuis? Ik ben gewoon bang dat ze straks heel teleurgesteld zijn omdat de goede band die ze met Ivan hebben zal veranderen.
Misschien raar dat ik hierop reageer. Maar ik heb in de tijd dat Isa van Sjeen klein was veel opgepast, en die band, ondanks dat ik haar de laatste tijd veel minder zie (ik met werk, zij gaat naar school enzo) is die band nogaltijd zo ontzettend sterk. ze komt echt op je af rennen als je haar weer ziet enz. k denk echt dat de tijd dat ik daar opgepast heb daar zeker de grondslag van is. dus of hij echt veel zal veranderen, ik heb iig dat niet zo ervaren hier :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_92187690
Mijn moeder pas standaard op maandag op en vandaag heeft ze vrijgenomen om Tess op te halen omdat Amber flink ziek is. O+ Op vrijdagavond letten mijn ouders 1,5 uur op Tess als Amber moet zwemmen en afgelopen zaterdag hebben ze een ochtend op Tess gepast toen wij met Amber naar de HAP moesten.
Ik heb echt een hele lieve en fijne moeder (en vader)!!
Mijn vader is met pensioen en als ik even omhoog zit met oppas komt ie met alle liefde hierheen om ff op Tess te letten

Vanmiddag had ze potloodjes op de grond gegooid en mijn moeder had gezegd: Tessje, dat mag niet. En toen zei Tess: Tsjeee.... en toen vragend aan mijn moeder: oma boos?

Ik heb daarstraks in me broek gepiest van het lachen....

[ Bericht 33% gewijzigd door Vicky op 01-02-2011 20:04:06 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92189960
Nou dat is dan duidelijk Vicky! Papa is stout :D

Morgen wordt Lars geknipt...eindelijk. Hij lijkt wel een meisje.
Hopelijk wordt het niet zo'n drama als de vorige keer.
Toen dacht ik: oh Lars is zo makkelijk en ik heb een half uurtje over...ik ga even bij de kapper langs met hem....Slecht plan }:| Hij heeft alles aan mekaar gegierd.
Dus nu maar weer onze thuiskapper geregeld, kan Lars thuis Bumba kijken terwijl ze hem knipt. Althans dat is de tactiek. Nu nog zien hoe het uitpakt. O-)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92190000
oh thnx for the reminder!! Ik moet ook de kapper gaan bellen voor Amber en Tess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92190863
Oh Tess! O+
Wat ontzettend schattig!

Vandaag weer een strakke actie van mijn schoonmoeder. Ze heeft altijd een bakje met zoetjes op de salontafel staan. En nu zei ze tegen P. dat als Ko er een in zijn mond zou krijgen het niet erg was, want dan zou hij het wel uitspugen en het nooit meer doen. :{
Ik was er niet bij trouwens.
Terwijl P. even niet oplette stopte Ko zo'n zoetje (of 2,3,4...) in zijn mond. Oma deed er dus niks tegen.

Hij moest er heel hard van huilen. Wilde niks meer drinken, geen koekje, niet meer spelen en later zelfs geen dag zeggen. Oma had er wel spijt van, zei ze, omdat ze zag dat hij ervan geschrokken was.

En ik vind het zo stom, Ko luistert namelijk heel erg goed. Als je zegt dat iets niet mag, 9 van de 10 keer doet hij het ook niet. Tenzij hij weet dat het af en toe wel mag bv.

Hij hoeft het niet te leren via trial en error. :N
En zoetjes zo in je mond stoppen is echt heel erg smerig. Dat zou ik zelf ook nooit doen. :r
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92191067
En zoetjes zijn ook nog eens helemaal niet goed voor kinderen. Geen leuke actie van je schoonmoeder zeg Oeke....jammer is dat dan he...
pi_92191289
Gewoon puur vergif in mijn ogen. Echt op sommige momenten vind ik gewoon dat ze echt uit de vorige eeuw komt. Niet goed bij haar hoofd gewoon. :(
pi_92191651
Wat een muts, Oek. En totaal overbodig als ie gewoon goed luistert Wat is d'r volgende actie, een brandende kaars op tafel laten staan? Doet ie ook maar een keer...

Tess! :D
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 20:51:59 #38
5428 crew  miss_sly
pi_92192216
oeke, wat een stomme en nare actie. Hij zal het idd niet meer doen, maar wat een nare manier om het te leren. Zeker als een kind wel luistert, zoals Ko.

Tess O+ Dat vingertje ook erbij :D
pi_92192413
Tess! Duidelijke taal!
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 20:57:32 #40
5428 crew  miss_sly
pi_92192629
Hoe is het nu met isabeau, Sorbootje?
pi_92193248
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:42 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een muts, Oek. En totaal overbodig als ie gewoon goed luistert Wat is d'r volgende actie, een brandende kaars op tafel laten staan? Doet ie ook maar een keer...

Tess! :D
Dat deed mijn schoonvader 8)7
Ik voel de woede nog opkomen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:30:26 #42
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92194862
Dat filmpje van Tess O+

Thomas is weer compleet gespalkt, ze zijn heel lief geweest voor hem in het ziekenhuis. Hij kan nu zelfs met twee spalkjes aan wat rondlopen (slechte kwaliteit filmpje door wat weinig licht).

Thuis heeft hij eerst gesmikkeld van de rode kool die ik gemaakt had, en als toetje mocht hij kiezen tussen een danoontje en een mandarijn, dat werd de mandarijn! Kijk, dan doen we ergens toch iets goed denk ik ;) (hij vind het trouwens heel leuk als hij mag kiezen: beleg voor de boterham, welk toetje, koekje of rozijntjes)

De spalkjes blijven voorlopig om tijdens het slapen, we vonden hem met 1 spalk aan al beduidend beter slapen. Hopelijk gaat het met 2 dus nog wat beter.
Thomas slaapt meestal van een uur of 7 tot ergens tussen 7 en 8. Middagdutjes zijn bij het kinderdagverblijf meestal tussen de 45 minuten en 1 uur 15 min, thuis slaapt hij vaak langer: ergens tussen de 2 en 3 uur. Overigens heb ik het idee dat hij juist beter slaapt als hij goede middagslaapjes doet. En de slaapsignalen zijn tegenwoordig soms wat lastiger te herkennen, hij kan ook (zoals vanavond) heel druk en stuiterig worden als hij eigenlijk moe is.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92195076
Thomas, het is maar goed dat je zo lekker lenig bent. Zo even met je handen naar de grond ik doe het je niet zo soepeltjes na! En het staat wel koddig dat gewaggel hoor Ca.ra.

Tess O+ dat vingertje!

Oeke :{ :*
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:41:45 #44
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92195566
Oh ja dat van de schoonmoeder van Oeke! Grrr, ik kan me goed voorstellen dat je op ontploffen staat op zo'n moment.
Ik ben heus niet wars van een beetje 'leren door ervaring' maar dan wel bij dingen die relatief weinig kwaad kunnen. Als je speelt met het water van de kat dan krijg je een natte broek, en dat is niet fijn. Maar een kaars of iets ongezonds als zoetjes... pffff.
Thomas luistert niet zo goed als Ko, dus die klimt rustig op de poef om erop te gaan staan, ondanks dat het niet mag. Maar daar laten we hem toch ook niet vanaf stuiteren???
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92196115
Oe, Oeke daar zou ik ook echt kwaad om worden ja. Dat doe je toch niet zo?!

Dat filmpje is leuk!
En Ca.ra hopelijk is dit beter voor de nachtrust van jullie en van Thomas.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:00:18 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92196934
Innepin, Harry heeft niks aan zijn longen. Tis wat Ca.ra zei: hij heeft even alles bij elkaar gebruld ;)

Tess :D

Thomas, je loopt niet, je waggelt! O+

oeke, jammer dat je schoonmoeder er zo over denkt zeg...

Hier passen mijn schoonouders 2 dagen per week op. Hoe dat ooit moet met een nummer 2, weten we nog niet. Ze vinden het heel erg leuk maar ik heb het idee dat het stiekem wel heel erg vermoeiend is voor hen. Ze hebben nooit geklaagd maar nu ik minder ben gaan werken (ik begin later), lijken ze ergens wel opgelucht...

Ow en woorden: dada (papa), aai, haie, mama, eeej (tegen de honden), oh-oh, (s)det ((wat is) dat), hahaha (zingen mama)

En we hebben een klein driftkikkertje :o
Echt als hij iets wil en hij mag/kan niet, zo'n hoge ijselijke gil en dan zo'n gebald vuistje. Ik zal van de week eens kijken of ik het op film krijg.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:15:19 #47
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92198165
De 'sdet' van Harry is echt lief :Y Hij kan dan echt een voor een allemaal dingen in huis aan zitten wijzen.

Eens even kijken wat Thomas kan: Poe (poes), aai, papa, mama, mmmma (oma), bal, pauw, koe, tjoppetje (poppetje/knuffel), Toeta (Thomas), kaaaaar (klaar), op!, nèh (nee), die/dè, haie (limburgse groet), dagdag, soete (schoentjes), toel (stoel), koek, boe(k). Verder nog geluiden als hmmm!, broembroem, toettoet.

Ik ga een beetje uit van de zelfde theorie als Huup: Thomas wacht ook met dingen doen tot hij ze echt kan. We merken in ieder geval duidelijk dat hij heel veel dingen begrijpt: Haal de andere schoen maar. Zet je de bordjes op tafel? Zullen we een schone luier aan gaan doen? (--> dan loopt hij naar achter waar de luiers liggen, of hij schudt van nee...)
pi_92198415
Kijk m gaan dan O+
en das al een hele lijst Ca.ra!!
Tess is alleen maar aan het napraten momenteel, zo melig. En ik heb geen flauw idee hoeveel woordjes ze zeg, ik ben gestopt met opschrijven/tellen. Elke dag hoor ik weer wat nieuws :D

Driftkikkertje Harry O+ Zo herkenbaar!
Oeks, das nie fijn!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92198560
Driekus is met praten ook wel heel makkelijk: alle dieren zijn een woef tenzij het een koe is (dan is het boe of koe) en al eten is koek of koekoek. Joh, waarom al die aparte woorden leren als ze me zo ook begrijpen?! En hij zegt inderdaad dingen na: zeg je tegen hem "ga eens zitten" omdat ie op zijn stoel staat, herhaalt ie "sitten" (om vervolgens te blijven staan, dat wel :'( )
pi_92198601
Tess :D Wat een geweldig filmpje Vicky :D

En Thomas knap hoor, dat je zelfs met spalkjes nog kunt lopen :)

Ohw jémig Oeke, logisch dat je daar boos over bent!!

Oeh, over woordjes, ik zag "aai" voorbij komen hier, die kan Timo ook :D Weer een om aan het lijstje toe te voegen :D
pi_92198745
ik zal ook eens een lijstje gaan aanleggen, lijkt me leuk. Maar niet meer vanavond, ik ben moe en ga slapen. En ik hoop dat Driekus de nacht zonder enorme hoestbui doorkomt, we hebben er net al even met z'n tweetjes bijgestaan en matras weer omhoog en pufjes geven, hij bleef er bijna in. Toch mooi om te zien dat die luchtwegverwijderaar dan echt werkt, binnen een minuut had meneer weer lucht en was het hoesten gestopt.
  woensdag 2 februari 2011 @ 09:33:25 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92211026
Keshet, gefeliciteerd met je grote kleine babyplus! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_92211588
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 09:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Keshet, gefeliciteerd met je grote kleine babyplus! *O*
:o oh ja!!! Emma is een grote geworden! Van harte gefeliciteerd joh!
pi_92211652
Emma *O* wow, grote meid al dus. Keshet, laat nog eens wat mooie foto's zien van je geweldige meisje, al te lang geleden!
Fijne dag, hoewel ik me zeker in jullie geval kan voorstellen dat het een hele emotionele terugblikdag zal zijn :*
pi_92211712
keshet en emma gefeliciteerd! Wauw grote meid al weer. Geniet van vandaag!
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:09:52 #56
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_92211873
Gefeliciteerd Emma!! *O* Een heuse dreumes! :Y
Keshet jij ook van harte proficiat en geniet lekker van jullie dag!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_92211897
Gefeliciteerd met Emma, Keshet! *O* We willen foto's!
pi_92212224
Gefeliciteerd Keshet, met je mooie, kleine, grote Emma *O* .
pi_92212475
Emma! O+

Gefeliciteerd met jullie dochter Keshet *O*

Oeke, ik zat echt met verbazing te lezen. Wat verschrikkelijk stom van je schoonmoeder :N

En Tess O+ Stoute papa, gaat ook maar door!

Thomas, wat loop je goed met die spalkjes joh! ^O^

Gister waren we bij opa en oma en die hebben een blokkenkar voor Rienk. Rienk heeft bijna alle blokjes één voor één aan oma gegeven en ging toen in de kar zitten O+ Ze waren zo leuk met zn tweeen. Ik vind mijn moeder echt heel druk voor Rienk qua gebaren en omgang, maar Rienk ging steeds bij haar zitten en dan samen spelen. Dus het kan wel O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_92213223
Emma, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Dat het een hele leuke dag wordt! *O*
En Keshet en man, gefeliciteerd met jullie stoere tijgerdochter! Geniet van deze dag. :*

Thomas, dat doe je toch maar mooi, zo wandelen met die spalken om. En even hop, met je handen naar de grond en weer omhoog! :D Wat zijn ze toch sterk he?
Ik vind hem zo'n lieve uitstraling hebben Ca.ra, met zijn bruine haartjes en die mooie ogen. O+

Haha, Harry met je gebalde vuistje in protest! O+

Fijn dat Rienk zo lekker met zijn oma kan spelen. Dat is toch heerlijk om te zien! *;

Ko kreeg gisteravond best hoge koorts. Zo sneu. Dus het kdv afgebeld en de plannen voor vandaag omgegooid. Hij ligt nu weer lekker te slapen.

Ko heeft een puzzel waar een paard en een koe in zitten. Daar loopt hij vaak mee rond, dat zijn zijn favorieten.
En wat hij dan doet is ze elkaar kusjes laten geven. Bekken tegen elkaar en een smakgeluid erbij maken. Zo schattig.
Nu had ik van de week ook een auto puzzel tevoorschijn gehaald, die meteen favoriet was.
En wisten jullie dat auto's elkaar ook kussen konden geven? O+
pi_92213654
Dat het alweer een jaar geleden is dat Emma is geboren :o :o gefeliciteerd met je kleine grote meisje Keshet :* *O* *O* *O* heb je rond deze tijd nog veel flashbacks naar toen?
Ik weet die foto's nog wel, echt brok in mn keel materiaal.
Tot hoelang blijven ze haar curves eigenlijk corrigeren, of hoeft dat al niet meer?

Oeke wat een belachelijke actie van je schoonmoeder zeg :X
Maar ik herken het wel, kan zo een aantal voorbeelden noemen van mensen die dat ook zeggen ''oh dan laat je hem toch schrikken/vallen/zich zeer doen, doet hij het meteen nooit meer''

Wat gezellig met oma Rienk
mijn moeder praat ook altijd heel veel tegen Wolf, bijna iedere beweging die ze doet vertelt ze wat ze gaat doen tegen hem, ik moet er wel om lachen :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92213883
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 11:03 schreef Poppejans het volgende:
Oeke wat een belachelijke actie van je schoonmoeder zeg :X
Maar ik herken het wel, kan zo een aantal voorbeelden noemen van mensen die dat ook zeggen ''oh dan laat je hem toch schrikken/vallen/zich zeer doen, doet hij het meteen nooit meer''
Weet je, wat Ca.ra ook zegt, sommige dingen zijn goed om zelf te leren, zoals dat hij nu regelmatig van de stoel ter aarde stort, om het maar te overdrijven. Hij klimt graag en luistert niet altijd. Het is gewoon spannend.
Hij zal toch zelf ook grenzen moeten ontdekken en leren waar het gevaar zit.

Maar zij heeft echt denkbeelden als: 'Dan houdt je zijn handje dichtbij/bijna tegen de kachel dan leert hij wel dat het heet is. Laat hem de hete thee maar aanraken dan weet hij dat hij eraf moet blijven.'
Voor mij zijn dat nonsens dingen, want gevaarlijk.
Bovendien, wat is de moeite om de zoetjes even hoog te zetten?
Aan de andere kant is ze al 83 en komt ze echt uit een andere tijd. Ze is gewoon een harde Amsterdamse. ;)
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:46:23 #63
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92215050
Emma, alweer 1??? :o

Oeke, ik herken het wel een beetje hoor. Mijn ouders kunnen ook wel eens zo doen. Maar toch niet zodanig dat het gevaarlijk of ongezond wordt gelukkig.

Maar helaas is mijn ervaring ook met ouderen dat ze redelijk blind zijn voor argumenten (Hoezo? Jullie zijn toch ook groot geworden?). Mijn schoonvader - ook ouder ziet het ook gewoon niet. Ik probeer mijn schoonvader dus maar niet meer te veranderen, maar de potentiële situaties te vermijden.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:48:34 #64
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92215138
Oeke, ben het compleet met je eens. Hier ook een ventje wat door schade en schande heeft geleerd te klimmen en dat gaat nog steeds weleens fout, maar ik sta wel in de buurt om hem op te vangen. Maar hete thee :N straks heeft ie voor zijn leven littekens!

Ca.ra, hoe heeft Thomas geslapen?

Keshet, hele fijne dag vandaag!!

Joep kwam vanmorgen beneden. Riep aai aai aai aai (maal 20) en ging naar de hond zijn mand, door zijn hurken en gaat heel zachtjes onze hond aaien O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:54:06 #65
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92215345
Keshet, ik heb net je fotoserie nog eens bekeken. Echt ongelofelijk. Iedereen is natuurlijk trots op zijn kindje, maar wat zullen jullie supertrots zijn op jullie vechtertje! En wat heeft ze een leuke toet!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_92216149
Rienk heeft al een aanvaring gehad met de kachel :'( En of hij daarvan heeft geleerd? Hij raakt hem nu even heel gauw aan om te voelen of hij heet is :')

Vrienden van ons hebben hun zoon's handje in de koffie gedompeld omdat hij er altijd aankwam. Vonden ze ook wel een goed plan bij ons omdat Rienk er ook altijd naar graait. Het gaat Rienk alleen niet om de koffie, maar om het lepeltje.. Dus wij blijven gewoon 'nee Rienk, dat mag niet' zeggen.. En trouwens, wat een onzin om dat te doen zeg. En springen en vallen vind ik heel wat anders dan opzettelijk schade aanbrengen inderdaad!

Gister heeft hij trouwens bij mijn ouders voor het eerst zijn vinger(s) tussen de la gekregen. Mijn moeder ving hem op, ik had een beetje 'eigenschulddikkebult' gevoel. Hij bleef er maar aan komen. Hij kan lades namelijk heel goed 'dicht' doen. Maar die grapjurk bleef ze ook maar weer opentrekken. Nou ja, en dan heb je na 30 keer je vinger er tussen. :6 Maar hij mocht toen even van mama oma met het koude water uit de kraan spelen om zn vinger te koelen en toen was het ook zo weer over :Y

Rienk mag ook niet aan de stereo, maar die strijd om het aan en uit zetten heb ik maar opgegeven. Ik reageer nu alleen nog als hij hem harder/zachter zet. Sindsdien is dat ding ook een stuk minder boeiend }:|
pi_92216233
Och Seilram wat lief O+

En wat leuk dat Kootje kusjes geeft O+

Geven jullie kinderen trouwens kusjes met open of dichte mond? Rienks mond is wijd open :o O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:34:27 #68
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92216999
Thomas heeft heerlijk uitgeslapen, ik dus ook. We kunnen het huis nog niet uit, want Manlief verwacht en pakje vandaag. Hij heeft me nog net niet opgedragen om bij de voordeur te gaan zitten posten, maar het scheelt niet veel ;)
De pakketdienst komt meestal in de namiddag, maar ik durf er niet op te gokken. Thomas heeft nu al een paar keer bij de achterdeur staan kijken, die is gewend dat we 's ochtends altijd even naar de beestjes wandelen, dat vind ik dan wel sneu.

Koeien en auto's kusjes laten geven vind ik echt zo'n Ko-dingetje om te doen. Thomas is bij tijd en wijle ook een ontzettende knuffel. Hij begon vroeger kusjes te geven met open mond maar tegenwoordig maakt hij echt zo'n tuitmondje.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ca.ra op 02-02-2011 12:41:53 ]
pi_92217187
Dat is het ook hoor Memmel, dat ze het gewoon niet meer ziet.
Ach en ik kan me voorstellen dat je geen gevaar ziet in een zoetje, het is ook maar een zoetje. Alleen ik vind het gewoon enorm smerig en dus zou ik het voor hem weg halen.
Inderdaad potentieel gevaarlijke of ongewenste situaties met haar uit de weg gaan. Dat moet P. nog even leren. Alhoewel hij het nu wel begrepen heeft, geloof ik. :P

Vlindur, die koffiedoop. :X Wat sneu!
Ko geeft trouwens zelf echt geen kusjes, hij ontvangt alleen maar. :')
Bij paard en koe duwt hij de bekken tegen elkaar en maakt een zoengeluid. Hij speelt eigenlijk poppenkast. :D

Joep, wat een lieverd ben jij. O+

Oh Ca.ra, stom is dat he, dat je nooit weet wanneer ze precies komen, en dan altijd net als je naar de wc bent ofzo aanbellen. }:|
En Thomas heeft zo'n zin om naar buiten te gaan. ;(
pi_92217583
Vlindur, Minke geeft ook altijd kusjes door je halve gezicht af te lebberen... :9 Mond wagenwijd open en dan maar in de richting van je mond/wang. Ze geeft ze nu ook te pas en te onpas aan iedereen die maar wil. O+

Dat met die hand in de koffie vind ik echt te ver gaan, net als hand tegen de verwarming. Ik ben wel heel erg van voelen doet leren, maar het moet wel fatsoenlijk blijven. Dus vallen en zo vind ik niet zo'n probleem, maar je kind opzettelijk echt pijn doen omdat ie anders niet zou leren dat iets niet mag vind ik echt niet kunnen.

Oh Ko, wat ben je toch een lieverdje... O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:56:23 #71
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92217902
Weet je wat momenteel het allerleukste speelgoed is? Mama die op haar buik op de grond ligt. Daar kun je heerlijk overheen klimmen en paardje rijden ter hoogte van haar longen is hi-la-risch!

Ik heb een poging gedaan om de kusjes te filmen, maar het lukt niet. Het gekuste object zit telkens in de weg :+

[ Bericht 36% gewijzigd door Ca.ra op 02-02-2011 14:32:02 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:09:38 #72
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92218426
Ca.ra, dat is tuurlijk ook super leuk! Hier kan het alleen niet meer, mijn dikke buik belemmert dat. Kusjes geven is hier nu wel met de mond dicht, maar een tijdje terug werd ik ook nog volledig ondergekwijld hoor :)

Minke, kun jij ook al lieve kusjes uitdelen? :)

Vlindur, hier zeg ik ook gewoon nee hoor. Hand in de koffie zou ik zelf echt nooit doen! Beetje raar vind ik dat zelfs... Ik vraag me ook echt af of de boodschap dan wel goed aankomt? Leer je dan niet: Kijk dit moet je doen met koffie? Snap je wat ik bedoel? Zo kan Joep soms ontzettend gooien met zijn speelgoed, dat mag niet, dus ik blijf maar nee zeggen. Heel soms beland er iets tegen mijn hoofd, dus zeg ik nee. Maar lief gooit dan gewoon terug tegen Joep zijn hoofd. Ik vind dat zelf dus niets en zou dat nooit doen. Ik ben dan bang dat ik bevestig dat het zo hoort ofzo. Geen idee of ik dit nu duidelijk uitleg.
pi_92222998
Hand in de koffie dompelen :X

Ik zet gewoon geen koffie en/of thee neer waar Mart bij kan. Wil sommige situaties liever voorkomen.
En ik weet dat niet alles te voorkomen is helaas. Ik houd nu al mijn hart vast voor als meneer begint te klimmen. Hij probeert het nu al wel eens, maar dat lukt hem 'gelukkig!' nog niet.

En tja, lopen zal ook wel wat val partijen opleveren ben ik bang. Maar dat vind ik anders dan hete koffie/thee, kaarsen etc.
pi_92223003
Och is Emma alweer 1? Dat kleine mensje....alweer een heel jaar verder.
Ik ga heel gauw op zoek naar die fotoserie, want ik ben reuze benieuwd.
Gefeliciteerd Keshet!

Wat Lars heel erg leuk vindt is zijn fotoboekje. ik heb een fotoboekje voor hem gemaakt met van die plastic inschuifhoesjes. met foto's van zichzelf, van Meike, van zijn papa en mama, de opa's en oma's, neefjes en nichtjes, onze poes, oude opa en oma enz enz
Hij vindt het prachtig. Vooral de foto's waar hij zelf op staat haha
Hij kan er echt voor gaan zitten, en dan maar aanwijzen. Echt heel schattig,
pi_92223883
*O* Welkom Emma en Keshet! *O*

waar staat die fotoreportage???
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92223968
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:57 schreef Vicky het volgende:
*O* Welkom Emma en Keshet! *O*

waar staat die fotoreportage???
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 69
Hier O+ :'( O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:59:18 #77
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_92223979
Vicky, wat zei de HA?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_92224119
Die fotoreportage O+ O+ :'( O+ O+

JJ:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:05:06 #79
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_92224355
Thanx voor de totale offtopic update!
Lees snel weer hier bij!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_92224393
Iris viel vanmorgen van de kinderstoel. Na 1000 keer waarschuwen moest het er natuurlijk een keer van komen. Eerst kin op de tafel, toen achterhoofd tegen de stoel en toen op de grond.
Ja, dat deed zeer, gelukkig alles nog heel.

Welkom Emma en Keshet *O*
pi_92224556
Oef dat was wel een smak of niet Nijna.....
hier gaat het net zo (alleen nog zonder het vallen) Je kunt 1 of 100 keer zeggen dat hij niet moet klimmen, hij lacht erom en doet het gewoon nog een keer.....
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:13:45 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92224835
Oeh Nijna.... Gelukkig is alles goed. Wellicht dat ze nu snapt waarom je waarschuwt ;)... Hier idem dito hoor....

Emma en Keshet welkom *O*

Kennen jullie dat moment dat je je kind afgeeft op het KDV en dan schreeuwt dat ze niet wil.....?
Dat doet Alexa als ik haar wil ophalen op het KDV }:|

Ze hing dramatisch in mijn armen naar een leiderster te schreeuwen zo van: Please don't let her take me home. }:|

Ik schaamde me ergens wel een beetje, maar vind het ook fijn dat ze het blijkbaar wel leuk vindt daar.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_92224845
oei Nijna, dat is een behoorlijke val...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92224904
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:51 schreef oeke het volgende:
Nu had ik van de week ook een auto puzzel tevoorschijn gehaald, die meteen favoriet was.
:D! Wat ontzettend schattig, zeg!
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:22:04 #85
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92225309
Oh ik lees pas dat hand-in-de-koffie-verhaal. Klinkt mij als een beetje barbaars in de oren...

Alhoewel ik Alexa ook wel eens op een afstandje observeer om te kijken hoe lang het goed gaat, bijvoorbeeld het klimmen op haar krukje. Toch heeft ze redelijk inzicht in wat wel/niet gaat. Zo reageerde ik laatst te vroeg waardoor ze juist viel :@ Het blijft lastig.

@Vlindur, als RIenk hem nu gauw aanraakt om te checken, heeft ie er toch van geleerd? Ik merk dat Alexa's nieuwsgierigheid het nog wint van de ratio. Die doet dat ook nog steeds. Dan tikt ze hem aan, kijkt ze een keer moeilijk en zegt ze: Heeeessss....

@ Karin, wat een leuk idee, dat fotoboekje!!! IK kan me helemaal voorstellen dat dat een favoriet van Lars is
Alexa en Seth zijn lief
pi_92225491
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:51 schreef oeke het volgende:
O+
alles kan elkaar kussen, heb ik geleerd! Nijntje kan Po kussen, Hello Kitty kust de koning van de LP kerststal, de dieren van de LP dierentuin kussen elkaar...het is een groot kus-paradijs bij ons O+ :D
pi_92225855
Karin, hier ook hoor. Lachen en gewoon door blijven doen...

Takkembah, ik weet niet of het nu is doorgedrongen, we zullen zien...
Hihi Alexa die niet mee naar huis wil, dan heeft ze het in elk geval goed naar haar zin daar!

Miss, wat een gekus daar bij jullie :).

Oeke, wist jij dat niet dan dat auto's ook konden kussen??? ;)
pi_92225930
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O+
alles kan elkaar kussen, heb ik geleerd! Nijntje kan Po kussen, Hello Kitty kust de koning van de LP kerststal, de dieren van de LP dierentuin kussen elkaar...het is een groot kus-paradijs bij ons O+ :D
Hier wordt ook door en met alles en iedereen gezoend :D
OMG, Tess krijgt echt een eigen willetje zeg... Vanmorgen was het bedtijd dus ik zeg: Tess, pak poes en fup maar, we gaan naar bed. Tess: neej, niet bed, niet poessie, niet fup, niet sjapen!

En net wilde ze mek (melk) drinken. Dus ik vraag wil je chocolademelk gewone melk met een beetje poeder? Ze stond nog net niet te juichen. Ik een beker choco ingeschonken, aan d'r gegeven.. nou mevrowu ging even uit haar stekker zeg... NEEEJ NIET BEKER, NEEJ NIET DINKUH!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92226169
Hier wordt alleen met het zusje gezoend. :s) En héél soms met mama. En héél héél soms met papa. Verder niet. Handjes geven doet Ivan ook niet aan.

Het is helaas herkenbaar, Vicky. Ivan is dol op filmpjes kijken. Hij heeft nu ook een manier gevonden om aan te geven dat hij een filmpje niet wil zien. Dan pakt hij de afstandsbediening of wijst er driftig naar (we kijken YouTube via de televisie) en zegt 'NEE!'. Het probleem is recentelijk alleen dat hij WEL een filmpje wil zien maar NIET een bepaald filmpje in het bijzonder. Alles wordt afgekeurd. Gekmakend! }:|
pi_92226220
oh hier ook Claudia. Tess kijkt regelmatig youtube via mijn telefoon. Dan vraagt ze om de Teletubbies en als ik die dan aangezet heb is het keihard NEE NIET TETTIES....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92226248
Tetties. _O-
pi_92226307
ja geweldig he :D
Tetties, Boema, Pop, Siee (K3), pinwin :D

Oh en ik denk dat madam linkshandig wordt. Ze tekent alleen maar met links.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92226649
Ja! Ik denk dat Rienk ook links is! pakt en doet ook alles met links :Y

En hij vraagt nog niet specefiek om filmpjes, maar hij heeft ook nog steeds het geduld niet om langer dan 3 seconden op zn kont te blijven zitten }:|

En idd. Takkembah, Rienk heeft er inderdaad van geleerd. Maar gossiemijne, nooit nog een keer zeg :'(
pi_92226658
Tetties :D

Leukhe Claudia, hoe ze steeds duidelijker worden, en het dan juist moeilijker wordt om ze ook blij te maken :P
pi_92226775
Lars is ook links! Zowel met handen als met voeten!

En Tetties! haha
Lars kijkt bij oma nog weleens naar Timmy (een schaap geloof ik, ik ken hem niet)
En die kent hij ook bij naam: TITTY!!!!
pi_92226919
Als ik vraag "Wil je een filmpje kijken?" dan zegt hij zo blijmoedig "Jah!" dat ik niet voorbereid ben op de dramatische bui die volgt als ik niet het goede filmpje laat zien. :+ Het zou handiger zijn als hij zou zeggen wat hij dan wél wil zien!

Het is geen geweldige foto, maar Ivan kijkt op deze manier filmpjes:

Hij gaat er echt voor zitten en doet zijn voetjes dan over elkaar. O+ Ik moet er telkens bijna van huilen als ik het zie, zo mooi vind ik het.
pi_92227164
oh wat schattig! O+
Tess is nu een dvdtje aan het uitzoeken uit de dvd kast. Dan pakt ze er eentje uit en dan vraag ik: wil je die kijken?"Dan zegt ze NEEJ en zet 'm netjes terug in de kast :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92227298
Welkom Keshet en Emma!!! Gefeliciteerd met je 1e verjaardag meid! *O*
pi_92227476
Ivan, wat zit je daar gelukzalig te kijken.
Kan me voorstellen dat je daarvan even moet slikken als je dat ziet.
Geweldig O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:03:52 #100
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92227849
Ivan, wat zit jij er netjes bij!! Joep hangt echt in de bank :D

Ow Iris, flinke smak gemaakt! :*
pi_92228221
Nou Tess heeft eindelijk een dvdtje gekozen hoor!! Ze heeft m zelf uit het hoesje gedaan en in het cdromlaatje van de pc gedaan. Ik hoorde ineens geluid. Kijkt ze me aan zegt ze: mama, nog Dibbel kijken! Goed Tess en ze klapt in haar handjes. Heeft ze dus Dribbel uit de kast gepakt :D O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 2 februari 2011 @ 16:15:15 #102
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92228595
Wij hebben het makkelijk, Thomas kijkt alleen maar Hopla :) De rest vindt ie (nog) niks aan. En hij wil meestal bij mij of papa op schoot om te kijken.

Tess, Rienk en Lars ook al een vermoeden van linkshandigheid, dat hebben wij bij Thomas ook! Zit het bij jullie ook in de familie? De fysio vond het wel een belangrijk punt, want als het niet in de familie zit zou er 'iets' kunnen zijn. Ik heb eigenlijk niet doorgevraagd wat, aangezien het bij ons aan beide kanten zit.
Ik had toevallig net vanochtend in het rapleytopic gepost over linkshandigheid, hoe gaan jullie tzt het bestek aanleren?

Ik hoor net dat mijn moeder in de OK ligt, ze is vanochtend uitgegleden en heeft haar arm op meerdere plaatsen gebroken. Dat wordt dus even vogelen hoe we het de komende weken gaan doen, normaliter past ze op maandag op Thomas.
pi_92228669
Ca.ra, mijn man is linkshandig...

Oei, wat klote voor je moeder! Beterschap voor haar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92228802
Linkshandigheid zou ik hier ook niet van opkijken, Iris doet veel met links. Maar als ik naar grote zus kijk, die doet ook best veel met links, maar is volgens mij gewoon rechts. Dus we zien het tzt wel.

Dvd kijken, Iris weet precies wat ze wil zien, "PIP kijkuh" of "Nijntuh". Vooral voor woezel en pip gaat ze echt zitten en dat houdt ze best 20 minuten vol :o

ca.ra, beterschap voor je moeder! Daar zal ze wel even zoet mee zijn... :*
pi_92228823
Oei! Beterschap met je moeder Cara!

Tess, Dribbel is ook de bom!

J en ik zijn beide rechts, maar J heeft een broer die links is en ik een zus. Het zou zomaar kunnen. Wanneer weet je echt zeker of je kind links of rechts is. Rienk is net een jaar. Kan nog alle kanten op toch?

Ivan, die voetjes O+
pi_92228930
dat kan zelfs bij 2 jaar nog veranderen Vlindur :D

Tess heeft 5 minuten Dibbel gekeken en ligt nu naast Amber in ons bed, Rupsje Nooitgenoeg DVD te kijken _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92229109
Ik las een tijd terug ergens dat de kindjes de eerste 2 jaar om de zoveel tijd steeds wisselen met voorkeurskanten. En ergens rond de 2 jaar komt het omslagpunt en dat blijft dan zo.... of zoiets.

Ca.ra, wat een schrik, beterschap voor je moeder! :*
pi_92229171
Die dvd van rupsje nooitgenoeg is ook helemaal leuk!

Volgens mij kan de voorkeurshand nog wel even veranderen hoor... en uiteindelijk maakt het toch ook niet uit of ze links of rechtshandig zijn... Rechts is gangbaarder, maar gelukkig doen ze daar niet meer zo spastisch over als vroeger. Mijn oma was links en moest rechts leren schrijven...
pi_92229247
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:24 schreef Nijna het volgende:
Die dvd van rupsje nooitgenoeg is ook helemaal leuk!
Volgens mij kan de voorkeurshand nog wel even veranderen hoor... en uiteindelijk maakt het toch ook niet uit of ze links of rechtshandig zijn... Rechts is gangbaarder, maar gelukkig doen ze daar niet meer zo spastisch over als vroeger. Mijn oma was links en moest rechts leren schrijven...
maar na 5x ben ik m wel een beetje zat :D

_O- er kruipt een hondje door het huis. Tess kruipt op handen en knieen door het huis, hijgt als een hondje en doet wafwasf _O-
mijn kind is ecth te grappig :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92231211
Maar Vicky, je hoeft er toch ook niet steeds naast te gaan zitten kijken ;).
Hondje Tess O+
pi_92231805
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:57 schreef Nijna het volgende:
Maar Vicky, je hoeft er toch ook niet steeds naast te gaan zitten kijken ;).
Hondje Tess O+
whhah ja dat is waar :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:40:20 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92233471
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:20 schreef Vicky het volgende:
dat kan zelfs bij 2 jaar nog veranderen Vlindur :D

Tess heeft 5 minuten Dibbel gekeken en ligt nu naast Amber in ons bed, Rupsje Nooitgenoeg DVD te kijken _O-
sterker nog, dat kan tot een jaar of 6 nog wel veranderen. Mijn middelste kleurde altijd met twee handen. als ie links af had pakte hij het potlood over en ging met rechts aan de rechterkant verder. :D hij is ook heel lang twee-benig geweest. uiteindelijk is er een voorkeur voor rechts ontstaan. Maar pas in groep 3, toen hij echt moest gaan schrijven.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_92233615
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:40 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

sterker nog, dat kan tot een jaar of 6 nog wel veranderen. Mijn middelste kleurde altijd met twee handen. als ie links af had pakte hij het potlood over en ging met rechts aan de rechterkant verder. :D hij is ook heel lang twee-benig geweest. uiteindelijk is er een voorkeur voor rechts ontstaan. Maar pas in groep 3, toen hij echt moest gaan schrijven.
weer wat geleerd :D

de vblplaatjes gaan morgen op de bus! :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92233836
Wat is twee-benig? :@
pi_92233875
zowel met links als met rechts kunnen voetballen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 17:50:41 #116
5428 crew  miss_sly
pi_92233970
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:47 schreef Vlindur het volgende:
Wat is twee-benig? :@
hahaha, wat dacht jij: ze lopen toch allemaal op twee benen? :D
pi_92233971
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:48 schreef Vicky het volgende:
zowel met links als met rechts kunnen voetballen
Oh. dat kan ik ook met 2! Nou, ik kán het niet, maar trap met links én met rechts :Y
pi_92238151
Ik wil deze informatie even met jullie delen over het naar binnen lopen met de voeten. Moraal van het verhaal: het is eerder regel dan uitzondering.

Wat is het toch fijn dat dit topic er zit zodat ik allang wist dat het normaal is.
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:21:10 #119
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_92238281
Hoi! Wij schuifelen, nog een beetje onwennig, het topic binnen! Bedankt voor het warme welkom!

Vandaag is Emma 1 geworden. Iets waar ik een jaar geleden alleen maar op kon hopen.
Hoe Emma's 1e jaar is geweest kun je hier lezen: Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 69

Vandaag hebben we ons met ons drietjes opgesloten in huis om zo de hele dag echt sámen te kunnen beleven. Dat is ook wel eens heel erg lekker!

De dag begon heel fijn. Emma sliep uit; toen ze om half 9 wakker werd zijn D. en ik zingend haar kamer binnen gekomen. Ze vond het prachtig!

Na haar ontbijtje was het tijd om het 1e kado uit te pakken. Natuurlijk was het papier interessanter dan het kado.

Mevroi op haar nieuwe stoel.

Later op de dag was het tijd voor De Taart. Emma had er zin in. :')

De taart werd, na het uitblazen van het kaarsje, toch grondig geïnspecteerd.

Na een paar hapjes was ze er wel klaar mee. De slagroom vond ze wel ok maar niet superlekker volgens mij.

Emma veegde haar handen fijn af aan haar shirt en rok dus was het tijd om van outfit te wisselen. :D

's middags kreeg Emma haar tweede kado. 't is er 1 met lampjes en geluid dus ze is fan.

Natuurlijk moest er meteen even gespeeld worden!

Nu ligt ze heeeerlijk te slapen. Moe maar voldaan van deze dag. Emma heeft een geweldige dag gehad en ik ook. D. en ik gaan strakkies lekker een glaasje wijn drinken op het afsluiten van Emma's 1e jaar en de start van haar tweede jaar!

Vrijdag trakteert Emma op het KDV, zondag komen haar opa's en oma's op bezoek en de zondag daarna de rest van de familie. Tegen die tijd heeft ze hieperdepiephoeraaaa misschien wel onder de knie. :D

Gecorrigeerd is Emma nu bijna 9 maanden. Ik zal dus nog niet heel gemakkelijk over alles mee kunnen posten maar dat komt vanzelf goed!
Ik heb er zin in! *O*
A grand adventure has begun.
pi_92238429
Hahaha, als een echte diva met een outfitwissel. B-)

Geweldige foto's, Keshet!
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 19:33:48 #121
5428 crew  miss_sly
pi_92238959
Heerlijke foto's Keshet O+ Ze heeft zo'n expressief gezicht, geweldig vind ik dat :D
pi_92239058
En ze heeft háár! Het ziet er vanachter ook zo schattig uit.
pi_92239118
Superleuke foto's Keshet! Wat een leuk kado heeft ze gekregen.
Die blik in de kinderstoel _O-
en ik wil ook zo graag zo'n stoeltje! O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:37:59 #124
265732 Keshet
pi_92239158
Ja, dat haar is ineens explosief aan het groeien! Echt bizar!

Sly, dat heeft ze zeker! Op die /care foto met het taarteten zie ik ook echt Emma-als-puber al voor me. :D

Maarreh, ziet niemand iets geks aan die foto's? Iets verticaals? O-)
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 19:38:33 #125
5428 crew  miss_sly
pi_92239188
Ze staat *O*

ik zie idd de puber ook al voor me :D
pi_92239271
Maar zo'n cadeau moet je natuurlijk ook wel staand bekijken ;). Goedzo Emma *O*
pi_92239284
OMG, jaaa! :D *O* Het zag er klaarblijkelijk heel vanzelfsprekend uit of zo.
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 19:41:55 #128
5428 crew  miss_sly
pi_92239350
Ik blijf het zo bizar vinden dat ze gecorrigeerd 9 maanden is. Moet je zien wat een heel meisje daar al staat, en ze is er gewoon al een jaar. En wat voor jaar! Ik vind Emma zo geweldig O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:41:58 #129
265732 Keshet
pi_92239354
Ja, ze staat! *O* :D
Wel alleen maar als ik haar neerzet, maar toch! Ze blijft zo een paar minuten staan. Totdat ze opzij kijkt en daar iets ziet wat ze wil hebben, dan zet ze een halfbakken stapje en kukelt zo omver. :@ _O-
pi_92239374
Staande jarige Emma *O* O+
Geweldige foto's, wat een heerlijke dag hebben jullie gehad O+
pi_92239605
Emma van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O* Wat een mooie cadeaus heb je gekregen en wat super knap dat je staat!! :D
pi_92239716
Ik heb trouwens toen ikzelf in het ziekenhuis lag veel gedacht aan jullie, Keshet. Ik vond die vier nachten al heel moeilijk en zwaar en heb toen pas beseft hoe moeilijk een ziekenhuisopname moet zijn voor ouders van vroeggeboren kindjes.

Lena lag in een kamertje met kinderen die er relatief goed aan toe waren, maar ik vond het allemaal maar ontzettend indrukwekkend. In de korte tijd dat wij er waren leerden we de andere ouders al behoorlijk goed kennen. Je hoort hoe ze met hun kind omgaan, de gesprekken die ze voeren met de verpleegkundige en de zorgen die ze hebben, de begeleiding die ze krijgen bij de borstvoeding/het kolven/het geven van een flesje. En veel van de ouders zitten allang weer thuis en kunnen hun kind hooguit één keer per dag bezoeken. Poeh.
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:49:18 #133
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92239737
Wat een leuke foto's van Emma :Y

Krijg toch altijd een warm gevoel, wat een bijzonder meisje toch <3
Alexa en Seth zijn lief
pi_92239889
Emma en Keshet van harte gefeliciteerd!! *O*

Wat een superfoto's van zo'n bijzonder en mooi meisje!! O+
pi_92240069
Haha Keshet. Ze is echt geweldig! O+

Met 9 mnd begon mijn zoon met rollen. :')
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:57:58 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92240204
Gefeliciteerd Keshet! *O*
pi_92240590
Whoei Emma, wat gezellig dat je er bent!

Gefeliciteerd, Keshet, met je mooie meisje. Ik moet altijd lachen om foto's van Emma, ze heeft zo'n karakteristiek koppie. En wat goed dat ze staat! *O*
pi_92240592
Oh wat leuk, die foto's van Emma, ik geloof dat er hier niemand is die geen zwak voor haar heeft!

Ik weet nu al haast zeker dat Lars links is, je kunt hem 100 keer wat in zijn rechterhand aangeven, hij pakt het altijd over met links. Hij is met links is handiger met bijv iets aan het vorkje prikken.
Ik ben zelf links met alles (behalve met knippen), mijn vriend is linksbenig, dus ja....het zit wel in de familie.
We blijven de boel in rechts aangeven, we hebben liever dat hij rechts zou zijn, maar volgens mij valt het niet te sturen en is het genetisch bepaald.

Oh en Lars is geknipt, zonder drama's!!!! Wat heerlijk!
Waar Bumba al niet goed voor kan zijn zeg!
Ik heb nog geen foto's van zijn kortere haartjes, hij is na het knippen in bad gegaan en meteen door naar bed.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:07:59 #139
265732 Keshet
pi_92240763
Claudia, ik heb tijdens jouw opname juist veel aan jou gedacht. Er zaten stukjes in jouw verhaal die ik heel erg herkende. De ups en downs met Lena, het zelf meteen weer op de been zijn omdat je naar je kind wil, de gesprekken met de artsen, het geregel van je vriend, etc.
Ik was ook erg onder de indruk van Lena's apgar score! :* Ik was erg blij om te lezen dat jullie wel een kraamtijd thuis hebben kunnen hebben!

Wij zijn in de week van Emma's geboorte verhuisd. D. was alleen maar tussen Gouda (oude huis), het nieuwe huis in Rotterdam en het Sophia heen en weer aan het crossen. Ik liep heen en weer tussen de ICN, het bankje buiten waar ik telefonische updates kon geven aan onze ouders en mijn afdeling rond etenstijd. Tijd voor emoties was er niet, dat is me later ook flink opgebroken.

Ik verbaasde me er ook over dat jij op een kamer lag waar vrouwen met hun kindjes lagen. In het Sophia werden die echt gescheiden gehouden van de 'moeders met een ziek kindje'. Ik vond dat in eerste instantie onzin, maar toen er na een paar dagen 's avonds een vrouw met baby binnen werd gebracht die met 6 man bezoek beschuit met muisjes ging eten om de geboorte van haar dochtertje te vieren ben ik in mijn nachtkleding naar buiten gevlucht. Daar zat ik dan, op een bankje in de sneeuw. :'( Een uurtje later is ze alsnog naar een andere kamer gegaan, dit was een noodoplossing ivm plaatsgebrek.

Toen ik na 5 dagen naar huis mocht was ik daar aan de ene kant heel blij om maar aan de andere kant vond ik het vreselijk. Het is zo tegennatuurlijk om zwanger een ziekenhuis in te gaan en met een lege buik en lege maxi-cosi weer naar buiten te komen. Vier maanden lang heb ik elke dag gezinnetjes met verse baby'tjes naar huis zien gaan terwijl ik richting Emma liep met mijn flesjes afgekolfde melk, gewassen knuffeltjes, gewassen kleertjes en weer mocht gaan onderhandelen over een badje, het geven van een flesje, de behandeling van Emma en de eerste twee maanden ook nog de onzekerheid over of ze het allemaal zou overleven, etc. etc.

Dit is weer een heel erg lang verhaal aan het worden. :@ Ik merk dat deze week een hoop emoties en herinneringen naar boven komen die ik nog niet eerder de ruimte heb gegeven. Moeilijk maar ook erg fijn. Sorry voor de lange post :@

Anyway, ik wilde alleen even zeggen dat ik veel aan jullie gedacht heb en een hoop herkende in jullie verhaal. Ik ben blij dat Lena snel, gezond en met een prachtig gewicht mee naar huis mocht! :D
pi_92241237
Keshet :*
pi_92241265
Ik zat nog even terug te bladeren en ik zag de foto van Ivan die een filmpje kijkt O+ Heel herkenbaar ook Claudia, dat zijn van die momenten dat de tranen je in de ogen staan gewoon omdat het zo intens líef is O+

Keshet :* Jullie hebben een heel zwaar jaar achter de rug en het is logisch dat daar dingen van omhoog komen. Post er vooral zoveel over als je maar wilt, je ei kwijt kunnen lijkt me erg belangrijk met dit soort heftige dingen! :*
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 20:20:15 #142
5428 crew  miss_sly
pi_92241497
Keshet, wat een moeilijke tijd hebben jullie gehad. Ik kan het me alleen maar proberen voor te stellen hoe zwaar dat geweest is. Erg logisch ook dat dat nu naar boven komt; die eerste verjaardag is vaak toch een moment van terugkijken, en in jullie geval is dat een heel heftige periode geweest. Post dat soort dingen zeker wel als je daar behoefte aan hebt :*
pi_92241982
Wat Miss zegt Keshet, ik was echt een emotionele dweil rond Mette's eerste verjaardag. Alles is herbeleefd. Daarna kon ik dingen pas echt verwerken.
pi_92242127
Ik vind het heel fijn om je verhaal te lezen, Keshet. Het vergt iets bovenmenselijks (of misschien wel onmenselijks) van ouders om zich in zo'n situatie staande te houden. Toen was er geen ruimte voor emoties, maar die ruimte is er nu volop en het lijkt me belangrijk dat je daarover praat of op er een bepaalde manier aandacht aan besteedt en die emoties een plaats geeft.

Ik ben er zelf indertijd ook heel nieuwgierig naar geweest hoe het voor jullie als ouders is geweest. Nu ik dit zo lees maakt dat mijn beeld van jullie tijd daar completer. Niet dat dat er verder toe doet, maar zoals ik al zei: het is fijn om te lezen (ookal was het naar), vooral in de wetenschap dat het nu met jullie zo goed gaat.

Dat huilend op een bankje zitten heb ik ook gedaan. Er werd een vrouw de kamer in gereden met een pasgeboren kindje en de halve familie om haar heen. Toen ze 's nachts begon met snurken en haar kind daardoor begon te huilen brak ik. Ik heb toen op een bankje voor de lift ontzettend zitten snikken. Het enige wat me op dat moment moeilijker leek was zonder Lena naar huis gaan.
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 20:31:44 #145
5428 crew  miss_sly
pi_92242296
Claudia, wat moeilijk ook :*
Ik vind het zo verdrietig als ik dat dan lees, van jou en van Keshet, dat je daar helemaal in je uppie verdrietig hebt zitten zijn. Dat is zo ontzettend niet zoals het moet zijn als je net een kindje hebt gekregen, maar het is ook wel de verdrietige werkelijkheid soms.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:45:34 #146
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92243149
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:22 schreef mefke79 het volgende:
.... Toch mooi om te zien dat die luchtwegverwijderaar dan echt werkt, binnen een minuut had meneer weer lucht en was het hoesten gestopt.
Sorry, ik moest even heel hard lachen :D

Kusjes geven kan Harry ook! Met wijd open mond (en een beetje tong). En hij deelt ze graag uit :Y

Ivan, wat zit jij er leuk bij! O+

Tess, wat leuk dat je zelf je DVD hebt uitgezocht :D

Ca.ra, wat naar van je moeder!
Kun je een kdv-dag verschuiven? Dan kan ik wel op donderdag of vrijdag op Thomas passen...
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:51:12 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92243477
Keshet, ik heb vaak aan jullie moeten denken. Ik vind het nog steeds wonderlijk als ik de foto's van je meisje zie en ook hoe jullie je er zo goed doorheen geslagen hebben. Echt, petje af hoor! :*
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:53:37 #148
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92243629
Keshet, jaaaahhh! *O* Welkom hier, en enorm gefeliciteerd! Wat een geweldige foto's, en wat is je meissie lekker aan het genieten O+ Ooohh, ik kijk er zo naar uit haar eens te zien!

Claudia en Keshet, dikke kussen voor hetgeen jullie hebben moeten doorstaan, ik kan me nauwelijks voorstellen hoe dat moet zijn.. Ik heb jullie verhalen heel indrukwekkend gevonden en menig keer met tranen in de ogen meegelezen. Alleen het idée al vond ik heftig. Maar jullie zijn dappere mama's en zo supersterk, respect voor jullie kracht :* O+ Keshet, ervaar je dit nu ook weer 'overnieuw' nu Emma jarig is? Je hoort toch vaak dat mama's een soort van her-ervaring hebben van die begintijd (ik had er óók een, een week of 2 voor Stef jarig was: ineens liep strompelde ik door de ziekenhuisgang richting de lift met elke 2 minuten een dikke wee, terwijl bij de bloedafname iedereen me aan zat te gapen. Ik moest zelf lopen, omdat ze bij de voorlichtingsavond hadden gezegd dat we een muntstuk van ¤ 0,50 mee moesten nemen voor de rolstoelen, maar er bleek uiteindelijk ¤ 0,20 in te gaan :')) en ik kan me in jouw situatie heel goed voorstellen als jij helemaal een hoop te 'herbeleven' hebt.

Ca.ra, jemig zeg, wat naar! Veel beterschap voor je moeder en jullie succes met puzzelen, dat lijkt me echt lastig zeg.. Hebben jullie wel opties?

Oh, wat grappig dat jullie het toevallig over links- of rechtshandigheid hadden, ik zat me eergisteren hardop af te vragen of het al iets betekent dat Stef echt veel meer met links doet als met rechts.. Ik ben daar op een bepaalde manier wel benieuwd naar, ik ben linkshandig, mijn lief is tweehandig (ambidext).

Uhm, verder ben ik niet echt bijgelezen, heb twee dagen gewerkt en dat hakt er toch altijd wel aardig in ofzo.. Stef is niet lekker en heeft misschien ook nog wel kiesjespijn, maar dat weet ik allemaal niet eens meer ofzo. Hij kwijlt nog als een bezetene (vandeweek dacht ik dat hij gekotst had :')) maar de poepluiers zijn teruggelopen tot iets van 3 a 4 stuks per dag (vandaag zelfs maar 2!! *O* ). Nouja, we zien wel. Morgen moet ik met hem naar het CB, ik ben zó benieuwd wat zijn lengte en gewicht nu doen..
3!
pi_92244449
Incantrix even zwaar off-topic, mijn lief is ook tweehandig :D
Ik vind dat zo bizar om te zien. Hij was laatst aan het schrijven, maar Mette was de hele tijd aan zn hand aan het morrelen, pakt hij doodleuk over met zijn andere hand en schrijft rustig verder met hetzelfde nette handschrift.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:21:40 #150
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92245566
Ik heb begrepen dat het juist heel goed is voor de ontwikkeling van beide hersenhelften om zo lang mogelijk tweehandig te zijn.
Bij Anna neigt het ook naar linkshandigheid, maar dan ineens doet ze weer van alles.

En misschien heb ik het niet goed begrepen, maar de situatie van jou, Claudia, is toch niet te vergelijken met Keshet? Lena was toch op tijd en na een moeilijke start tiptop in orde?
pi_92245813
Keshet, wat beschrijf je open en ontroerend over de eerste maanden met Emma. Wat een moeilijke en verdrietige tijd was dat. Met vast ook mooie en gelukkige herinneringen, maar ik kan me indenken dat er geen tijd was al deze verschillende gevoelens een plekje te geven.
Hopelijk lukt dat nu de tijd vordert meer en meer, en wat mij betreft ben je altijd welkom om er hier over te posten. :*
En wat een toffe foto's van Emma! Ze is echt een stoertje met een mooi eigen koppie. O+
En ze staat! *O*

Claudia, die voetjes van Ivan! O+
En wat heerlijk dat je toch nog een fijne kraamweek hebt gehad thuis. Zo'n afstand van elkaar in het begin lijkt me zo verdrietig, en als daar dan toch een fijne tijd nakomt is dat als balsem op de wonde lijkt me. :*

Ca.ra, wat sneu voor je moeder. En voor jullie, nu alles omgegooid moet worden. :*

Zo'n zoenparadijs als bij Senna en Tess is het hier lang niet. :N
Ko vind het leuk om zoenen te ontvangen, niet altijd trouwens, maar geven?
Ik heb 1 keer een zoen gehad. :D
Dus ja, als auto's elkaar zoenen vind ik dat wel bijzonder! ;)

Ko heeft vanavond weer koorts, 40,1.
Na drie dagen koorts moet je naar de ha, nietwaar? Dus op de vierde dag?
Of zal ik morgenochtend maar gaan, als hij nog koorts heeft?
pi_92245996
Emma en Keshet, welkom! Wow, wat een prachtige fotoreportage in het babietjestopic, ik loop er vol van :o O+ Mijn hemel, veertien keer haar geboortegewicht :o Wat een prachtige, sterke meid O+

Oeh Claudia, dankjewel voor die link over het naar binnen toe lopen met de voetjes, Willow doet dat nl ook, en ik maakte me er ook al zorgen over. Heb ik weer even wat te lezen. :)
En wat zit Ivan schattig tv te kijken! <3 Wat een smeltmomentjes moeten dat zijn.
Mijn kind zit nooit stil _O- Ze heeft wel een eigen stoeltje waar ze gek op is maar ze vindt het leuker om erop te klimmen of ermee te gaan sjouwen dan er op te zitten. :')

Aw Ko, weer zulke hoge koorts... ik zou gewoon morgen de huisarts bellen Oeke. Dan kunnen zij gelijk vertellen wat de bedoeling is. Mijn huisartsassistente zei tegen mij: Een bezorgde moeder zegt ook heel veel.

Mijn verkouden muppie heeft een nieuw woordje: hallo! <3
pi_92246322
Sluipt even binnen:
Oeke: hier
kun je de voorlichting van de NHG nalezen. Volgens mij raden zij idd aan om na drie dagen naar de huisarts te gaan.Of eerder als je je zorgen maakt.
pi_92247418
sluipt binnen
Bijlezen is bijna niet te doen!

Ko koorts :* Ik zou gewoon even bellen morgen Oeke!

Emma 1 jaar! *O* Gefeliciteerd *O* Oh en dat tweede kado, dat had Finn ook gekregen, maar die is hier in de schuur beland, het werd gebruikt als krukje!

Finn is nogsteeds niet van zijn verkoudheid af, het is eventjes wat minder geweest, maar ik denk dat hij op de ukkiegroep weer is aangestoken. Hij ligt nu met verhoging en blaffend als een zeehond op bed, arm ding!
Hij heeft er trouwens een nieuw favoriet programma bij, Big Barn Farm van de BBC. Het schijnt er ook in het Nederlands te zijn, dus die dvd hebben we besteld, ik ben benieuwd of hij het dan nogsteeds zo leuk vind!

Ik ben donderdag met hem naar het boekenfestijn geweest in Ahoy en hij heeft zich flink vermaakt. Allemaal boekjes die hij herkende Doa (Dora), Nijn (Nijntje), Dibbel (Dribbel), echt zo leuk om te zien dat enthousiasme, hij heeft er nu dus weer een flink aantal boeken bij O+
pi_92250169
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:21 schreef Memmel het volgende:
En misschien heb ik het niet goed begrepen, maar de situatie van jou, Claudia, is toch niet te vergelijken met Keshet? Lena was toch op tijd en na een moeilijke start tiptop in orde?
Absoluut niet te vergelijken, Memmel! De vergelijking is dan ook ongepast.

Ik voelde me er al wat ongemakkelijk bij, dus ik ben blij dat je het zegt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 02-02-2011 22:29:01 ]
pi_92250619
Ik merk dat ik stelselmatig over kleine grote dingen heen lees.

Heeft Kobus al de hele tijd zulke hoge koorts, oeke?
pi_92250684
Oh Innepin, dat is zo leuk he, hallo! Klinkt zo volwassen. :D
Ko zegt dat ook sinds een week ofzo. En als de telefoon dan gaat, hoor je hem al roepen: Hajoo! Hajoo!

Arme zieke Finn! Gelukkig heb je veel boekjes om te lezen nu. O+ Beterschap!

Dankjewel Bodpa, voor de link! :*

Nee hoor Claudia, gisteravond en vandaag. En een paar weken geleden had hij oorontsteking. Ik ben wel bang dat dit er weer een is, eerlijk gezegd.
pi_92250898
Beterschap voor ko! Niks aan zeg die hoge koorts....ga je naar de ha morgen? Better safe then sorry.....
pi_92250975
Bij verdenking van oorontsteking zou ik morgen zeker even langsgaan, als het even kan!

Zie, lees ik weer over iets heen: zegt Willow ook echt 'hallo' of maakt ze er 'hajo' of zo van? Ik vind dat zo schattig, dat 'hallo'. O+ Ivan zegt nog niks van die orde.
pi_92251415
Ko zegt Hajjoo, de L-klank is er wel, maar zo dik dat het meer een J is.
Ik vind dat sowieso apart bij Ko want hij maakt bijna geen enkel woord af. Nouja, dat is niet waar, maar veel woorden komen maar half. En toch weet ik wat hij bedoelt. O+

Ik ga morgen, mocht hij nog koorts hebben, zeker naar de dokter. :Y
pi_92251688
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Bij verdenking van oorontsteking zou ik morgen zeker even langsgaan, als het even kan!

Zie, lees ik weer over iets heen: zegt Willow ook echt 'hallo' of maakt ze er 'hajo' of zo van? Ik vind dat zo schattig, dat 'hallo'. O+ Ivan zegt nog niks van die orde.
Het is meer alloalloalloallo :P
En echt sinds vandaag, zo leuk O+ Ik kwam thuis, zei "halloooo!" en werd begroet met "allo!" <3 *smelt*
pi_92252068
O leuk hè innepin! Gezellige dame heb je.

Lars doet tegenwoordig 1vingertje in de lucht als je moi zegt, zo lollig!
En heb ik al verteld van Lars die de hele Hema doorrende...en mama die erachteraan kon? En dat iedereen erom moest lachen....die kleine bandiet van me... Ik liet hem even gaan, terwijl ik een broek voor meike uitzocht.... al "doei Lars!" roepende, want dat werkte bij meike, dan ging ze er niet vandoor. Voor Lars was dat aanleiding om nog harder te rennen,....met die ondeugende oogjes erbij..... Volgende keer toch maar weer in de buggy haha
pi_92260816
Haha Karin! Ik geloof dat ik dat met Ko maar niet probeer. :D

Hm, zo zit je dan met je zieke kind op schoot Zandkasteel te kijken om 4 uur 's nacht. Terwijl meneer lekker een boterham met pindakaas eet. :{
Ik hoop dat hij ergens vannacht nog kan slapen. :O
  donderdag 3 februari 2011 @ 07:24:39 #164
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92261367
Oei Oeke, zo tussen 2 en 4 vind ik altijd de vervelendste tijden om wakker te moeten zijn, dan heb je echt letterlijk een gebroken nacht. Hopelijk had hij gewoon honger en is heet na de boterham weer snel goed gekomen. *duimduim*

Vanochtend naar de dokter?

Karin, dat vingertje van Lars, schattig! (fotoooo!)
pi_92262040
Had Ko nog geslapen, oeke? En jij zelf dus ook? Hoe is het met de koorts?

Bandiet Lars :D dat is opletten, Karin!

Willow doet 'allo 'allo O+ Senna doet ook hajjoo met een hele dikke L, net als Ko.

En Senna heeft vannacht ook gespookt. Geen idee wat er aan de hand was, maar ze werd tegen half 1 wakker, heel verdrietig huilend, en is tot zeker half 3 wakker geweest. Bij ons in bed gelegen en ze was heel onrustig. Ze zocht telkens een goede houding om te liggen, bleef dan maar met haar hoofd draaien, weer een andere houding zoeken, etc. Nu zijn we net wakker, dus gelukkig toch nog wat geslapen.
pi_92262227
*O* Emma is 1 jaar!!! *O* Ik wilde je gisteren al feliciteren Keshet, maar ik had geen tijd.
Wat een indrukwekkende foto-reeks en wat was de eerste tijd in het ziekenhuis moeilijk :* En moet je nu eens zien, ze staat gewoon al!

Arme Ko met hoge koorts, hopelijk gaat het vandaag weer wat beter en heeft hij geen oorontsteking!

Senna ook al wakker vannacht, hopelijk zit ze nu weer lekker in haar vel.

Wij hadden gisteren een hele drukke dag, we moesten 's morgens en aan het eind van de middag weg, waardoor Niels maar 1 lang slaapje gedaan heeft. En vannacht sliep hij door! *O* Hij was dan wel om 9 uur wakker gisteren en ging sliep 's avonds om 20.45 uur, dus hij was ook wel erg moe. Maar langzamerhand is hij dus al wel aan 1 slaapje toe.
Alleen kon ik niet slapen vannacht -O- We waren gisteren naar de verjaardag van mijn tante geweest en we zouden daar gaan eten. Niels vond het eerst wel leuk, allemaal nieuwe dingen enzo, maar toen we gingen eten raakte hij totaal over zijn toeren. Zo erg heeft hij al heel lang niet meer gehuild :'( En toen gingen de mensen ook nog allemaal opmerkingen maken "stomme mama" Ik heb hem op een slaapkamer gevoed en we zijn weer vertrokken. Toen ik Niels in de Bondolino knoopte ging iemand ook nog "helpen" waardoor hij bijna viel :( En toen kwam de bus ook nog eens een half uur te laat en ging Niels' bivakmuts de hele tijd voor zijn ogen (hij heeft een kleiner hoofd dan Kobus, oeke :P)
Ik weet het, heel stom, maar het bleef maar door mijn hoofd malen vannacht.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:52:24 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92262296
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Absoluut niet te vergelijken, Memmel! De vergelijking is dan ook ongepast.

Ik voelde me er al wat ongemakkelijk bij, dus ik ben blij dat je het zegt.
Claudia, voor eenieder is alles wat ie meemaakt spannend. Het kan altijd erger, maar daarvan wordt je eigen situatie niet altijd makkelijker.
Niet alles hoef je teniet te doen/kapot te relativeren. Jouw gevoelens van verdriet en onmacht (en zorgen) mogen er ook gewoon zijn hoor! :*
pi_92262312
Goedemorgen allemaal!

Oeke, hoe gaat het nu met Ko? En heb je nog een beetje kunnen slapen?

Twinkly, dat klinkt niet als een fijne avond. En wat stom die opmerkingen. Zei iemand daadwerkelijk stomme mama? Wat een lef!

Senna aan het spoken. Niet doen meisje! Slapen is zo lekker! (dat vinden je ouders ook ;) )

Isabeau is gisteren de hele dag koortsvrij gebleven. Vanmorgen ook niks aan de hand. Dus we doen weer een kdv-poging. Als ze vandaag weer bellen mag mijn lief opdraven. We werken voor dezelfde werkgever en hij heeft een 'hogere' functie dan ik. Toen ik gisteren zei dat ik vond dat hij vandaag in moest springen als ze weer ziek zou zijn, maakte mijn even-wat-minder-lief een héél foute opmerking over dat ik onze baas maar moest vragen wiens aanwezigheid ze belangrijker zou vinden. Zo, dat vond ik wel even de k*topmerking van het jaar. De uitkomst moge duidelijk zijn ;)

Maar goed, de koorts is weg, maar het humeur is nog niet bepaald als vanouds. Ik heb vanmorgen voor vertrek al minstens 10 keer een uitvoering van de stervende zwaan gezien. (en gehoord). Slapen ging voor het eerst deze week wel goed. Dat is ook wat waard.
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:55:33 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92262348
:o Sorbo! Die zou mij ook echt zo in het verkeerde keelgat geschoten zijn! :o

Fijn dat ze nu toch echt wel aan de beterende hand lijkt. :Y

Wij hadden weer een nacht zonder onderbrekingen! *O* Stomme groeipijntjes! Vooral omdat ik het voor hem echt heel zielig vind. :Y
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:57:19 #170
95408 Incantrix
pi_92262368
Pfoei, :* voor de mama's met kleine nachtspookjes, wat wordt een mens dáár moe van he? :O Stef heeft de hele nacht doorgeslapen, maar ik ben nog steeds gesloopt :@

Twinkly, hè, gatver zeg.. Zeiden ze dat écht?? :o Tjezus, grapje zeker? Wat gemeen! :* Ondanks het feit dat je wéét dat je je er niks van aan zou moeten trekken maalt het dan toch he? Heel naar, ik vind het heel vervelend voor je.. Helpt het als ik zeg dat ik denk dat jij een supermama bent en dat ik denk dat Niels daar wel bij vaart? :*

Innepin, wat supercute O+ Dat vraagt om een filmpje zou ik zeggen ;) O-)

Lars, hahaha, je weet het mooi te brengen allemaal :D

Claudia, ik had het niet zo zeer als vergelijking opgevat, maar meer als een 'nu ik dit mee heb gemaakt kan ik pas goed indenken hoe heftig het voor jullie was' :) De ruwe start van Lena was ook gewoon zwaar, ik had jullie toch echt andere omstandigheden toegewenst :* Ennuhm, ik lees ook verschrikkelijk over dingen heen, maar het is lastig om allemaal te onthouden, er gebeurt zo veel en de kindjes ontwikkelen zich zo hard! Ik vind het al lastig om te onthouden wat ik jullie allemaal wel niet wil vertellen over Stef, elke dag gebeurt er wel iets leuks/lachwekkends/liefs of leer hij weer iets nieuws.. Zo heeft hij nu ineens ontdekt dat hij ook kan weigeren te eten (met alle rondvliegende aardappels, groente, rijst en pasta van dien) en dat hij zich dan vol wenst te proppen met vlees of vis :X Maar ik vergeet het echt al anderhalve week te vertellen ofzo..

Wickie (geloof ik), jouw man is ook ambidext? Ik vind dat wel cool inderdaad, hoewel mijn lief toch beter met links schrijft terwijl hij éigenlijk iets meer rechts als links is :P Snapt u het nog? ;)

Isabeau, fijn dat de koorts in elk geval is gezakt, ik hoop dat je snel helemáál hersteld bent. En Sorbo! :o :o :o Ik zou in elk geval zijn ontplóft ja, wat een ondoordacht en onverstandige opmerking!
3!
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:57:42 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92262373
Ow Sorbo, dan zou ik ook uit mijn vel springen hoor! En ik ben echt niet snel boos, maar mijn bloed kookt plaatsvervangend :D

oeke, hoe s het vannacht nog verder gegaan? Ik hoop dat jullie nog wat slaap hebben kunnen pakken.

Twinks, niet gaan malen over stomme opmerkingen van andere mensen. Wat weten zij ernou van. Ze zien je eventjes samen met Niels in een vreemde situatie.
En dat helpen van anderen: vreselijk. Ik bedank altijd vriendelijk en zeg dat ze niet moeten helpen omdat ik dan niet voel wat ik doe, dat het dan juist gevaarlijk wordt. Werkt eigenlijk altijd.

Lars, je houdt je moeder wel in conditie hè? ;)

Ow en het lijkt me zo leuk als je thuis komt en je kind zegt (h)allo O+
pi_92262573
Ja ik geloof dat hij zelf ook wel schrok van zijn opmerking en hij bedoelde het minder beroerd dan het eruit kwam, maar voor de zekerheid heb ik toch nog maar even benadrukt dat zijn werk echt niet belangrijker is dan of prioriteit heeft boven mijn werk. Mafkeesje.

Isabeau zegt ook hallo, maar nooit als begroeting. Ze zegt het als ze in de telefoon of in de afstandbediening praat :') . Hallohallohallo....DOEI *Kletter* telefoon op grond.
pi_92262737
Och Twinkly, wat een naar einde van wat zo'n leuke avond had kunnen zijn. Logisch dat je dan niet makkelijk de slaap vat. Hopelijk kun je vandaag een beetje bijtanken! :*

Sorbootje, GIRL POWER!!! Maar da's niet zo'n handige opmerking van hem inderdaad... o|O

Oh dat Hallo-en, heerlijk O+

Oeke, doe van mij maar een kusje voor Ko! Zou wel naar zijn als ie nu weer oorontsteking heeft zeg, bah! :*

Er is er momenteel eentje in trance Bumba aan het kijken... kan ik effe meelezen hier ;)
Minke heeft het lopen nu echt helemaal door en wil niks anders meer :D Zo heerlijk om te zien... ik geniet helemaal!
pi_92262854
Sorbootje :D Niet zo'n handige opmerking en bovendien natuurlijk ook niet echt relevant ofzo. Ik zou het ook niet op prijs stellen. Ik kan me voorstellen dat het een (oneerlijke) poging was om onder eventueel voortijdig je werk verlaten uit te komen, maar je hebt nu eenmaal samen een kind en beiden werk. Hier proberen we het ook altijd eerlijk op te lossen, voor zover mogelijk.

Ik voel me zelf niet helemaal lekker, wat last van mijn maag en darmen, daar wringt van alles maar er komt niets uit. Ik zat me te bedenken dat het voor de mama's die zwanger zijn en last van ochtendmissleijkheid hebben wel lastig is met zo'n dreumes.

Claudia, ik had het ook neit opgevat als vergelijking, maar meer dat je je nu beter in kon leven.
pi_92262934
Twinkly wat naar :o

En Sorbo dat is ook al zo'n opmerking waar ik van uit mn vel zou springen!

Jeetje zeg, iedereen slaapt hier nog (nou ja behalve ik dan) :?
pi_92263048
Nou het was vooral dat hij vanmiddag een belangrijke vergadering heeft en ik niet. Dat is wat hij bedoelde met dat zijn aanwezigheid belangrijker zou zijn, maar 't gaat natuurlijk niet alleen om wat je mist door je afwezigheid, maar ook o.a. om beeldvorming bij je collega's. Ach, hij begreep het ook allemaal wel en ik kreeg duizend excuses, maar zoiets blijft gewoon even hangen.

En ik hoop dat je je snel beter voelt miss.
pi_92263054
Minke ^O^ lopen is leuk! Oeh, dan kun je binnenkort met haar buiten wandelen Lijnloos O+!

Wat een nare opmerking Sorbootje :( o|O
Hopelijk voelt Isabeau zich vandaag een stuk beter en worden jullie niet opgebeld door het KDV :*

Claudia, ik had het ook opgevat als dat je je nu beter in kunt leven :* Wat zul je je enorm klote hebben gevoeld toen jij geen kindje bij je had en die andere vrouw wel inclusief allemaal blije familieleden.

Niels zegt "haaai" als ik het zelf tegen hem zeg, dus eigenlijk is het nazeggen.

Ja, diegene zei echt "stomme mama", tegen Niels dat wel. En de andere mensen gingen met haar meedoen "hij heeft geen zin", "awh" dat soort dingen. Ja, dat merk ik ook wel :') Ik ergerde me al de hele middag aan dat mens en het was ook zij die mij probeerde te helpen met knopen. Ik probeerde wel te zeggen dat ze dat niet moest doen maar ze was eigenwijs :( Ze zal het vast ook wel een hele domme actie gevonden hebben dat ik Niels op mijn rug deed, veel te gevaarlijk!
Niels was wel direct stil toen hij eenmaal goed zat :6
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92263096
Pff wat een raar mens Twinkly! Ik heb er zo'n hekel aan als mensen via je kind op zogenaamd subtiele manier laten merken wat ze van e.e.a. vinden.
pi_92263101
Oh, en mijn man is ook ambidexter. Niels is duidelijk rechtshandig, al een hele tijd. Na het eten is de rechterkant van de tafel het viest. Terwijl ik altijd geleerd heb dat dat pas aan het eind van de peutertijd ontstaat. Geloof er niets van :N
pi_92263132
Ambidexter... weer een woordje geleerd. :D
pi_92263146
Dexter O+!! rawr~
pi_92263172
Ohh Timo wordt wakker, hij hoorde de kat miauwen kennelijk.. want nu ligt ie in zn bed "auuwww auuwww auwww" (en dat betekent dus miauw :P) te roepen en tussendoor te lachen :D O+
pi_92263189
Timo O+ wat lief!

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:31 schreef Sorbootje het volgende:
Pff wat een raar mens Twinkly! Ik heb er zo'n hekel aan als mensen via je kind op zogenaamd subtiele manier laten merken wat ze van e.e.a. vinden.
Ja, dat dus :r (al vond ik het subtiele een beetje mislukt :P)
Ze vond het ook maar raar dat ik met de bus was. Tja, we hebben geen auto meer (en ik heb geen rijbewijs) omdat hij niet door de APK-keuring gekomen is en we de reparatie niet konden betalen. "Maar voor 1000 euro heb je een nieuwe auto hoor! :) " Uhm, ja, dan moet je wel 1000 euro hebben he :')
pi_92263192
Haha Timo! Da's leuk wakker worden!
pi_92263257
Gisteren op de bruiloft waar ik was, was een vrouw met een kindje dat heel erg op Amélie leek. Ze had een superleuk jurkje aan en ik heb op gegeven moment aan haar gevraagd waar ze dat jurkje vandaan had (GAP, fijn }:| ). Had wel even een leuk gesprek met haar. Komt B. met zijn telefoon onder haar neus zwaaien om een foto van Isabeau te laten zien. Toen vond ik hem weer lief. Zo'n trotse vader! Die vrouw zal wel gedacht hebben... :')
pi_92263300
Haha, zo schattig he, zo'n trotse vader O+

Zo was ik eergisteren met Niels naar het werk van mijn man gegaan om hem op te halen. Hij liep daar tegen iedereen te verkondigen wanneer Niels langs de tafel liep en wanneer hij los liep en op de terugweg helemaal trots dat ze hem zo'n leuk en mooi kereltje vonden. Opschepper!!
pi_92263535
Twinkly, wat een stom mens. Dan zou je toch het liefts even niet netjes en vriendelijk blijven maar iemand eventjes (netjes maar heel duidelijk) de waarheid willen vertellen!

Gezellig wakker worden, Chan O+
pi_92263578
Hier gaat het de laatste twee weken minder met slapen. Naar bed gaan en in slaap vallen zijn lastig, en ze slaapt dus sowieso pas laat. Daarnaast wordt ze dus regelmatig weer wakker, en dan is ze voornamelijk verdrietig. Ze wil dan echt wel slapen, maar het lukt gewoon niet. Zo vervelend voor haar. En ik kan dit keer echt niet iets bedenken om te veranderen waardoor het misschien weer verbetert. Ik ga nog maar eens heel erg nadenken hoe we het kunnen veranderen.
pi_92263607
Emma staat! *O*

Ik ben echt zo verwonderd dat zoveel kindjes al zulke woordjes kunnen zeggen! "hallo! :W "

Och Twinks, wat naar. Ik zou er ook niet van kunnen slapen met dat gebemoei. En het ergste is vast nog, ze hebben niet eens door hoe lomp ze doen :{ En n0h! "maar 1000 euro?! Wha, ja. áls je het hebt is het leuk ja."

Isabeau koortsvrij! *O* En wat stom van B zeg, kan me voorstellen dat die even heel verkeerd viel! :*

En BE een doorslaap nacht!

Stef die gewoon roeleert O+

Minke in trance. Wat lijkt me dat ideaal. Mijne heeft net 4 minuten naar de teletubbies kunnen kijken, maar de tv kan theoretisch wel weer uit. Hij is al weer aan het rond vliegen hier.. En lopen is zo leuk! Rienk kruipt echt amper nog O+

Beterschap Sly :*

Heerlijk wakker worden zo Chan! :D

Zo, goeiemorgen. Rienk was gister zo moe dat hij in bed zelf al ging liggen. Hij had zn slaapzak nog niet aan en ik heb toen de slaapzak er uitgehaald en Rienk is zonder slaapzak gaan slapen! :o Maar om 20:45 werd hij huilend wakker en voelde wel koud aan, dus mee naar beneden voor een warme fles en een half uur later heeft manlief hem in bed gestopt, dit maal wel in de bag. Maar ik ben blij dat het wel kan! kan hij van de zomer lekker bloot in bed O+

Zonet was hij helemaal boos na zijn fles, maar nu gaat het wel weer. Hij zit wel weer helemaal vol met groene snot }:|
pi_92263699
Groen snot, check! Hier ook een klein snotmonster. Fijn dat ie zonder bag ging slapen!

We hebben hier ene kleine mijlpaal: Senna ging net op haar loopfiets en ze zat nu op het zadel ipv op de 'stang' *O* De eerste keer O+
pi_92263806
Wat voor fietsje heb je? Rienk heeft de wishbone bike en ben zo blij dat we hem hebben! *O* Ook hobbelt hij nog elke dag minstens 6 keer op zijn motor O+

En een grote hit? Een matras in de woonkamer leggen! :Y Ik stoei graag met zoonlief, maar zo is het lekker zacht!
Ik wil zo graag zo'n lekker dik kleed wat Sorboo heeft, of die van Claudia O+ Wij hebben er over nagedacht ooit, maar konden toen geen mooie vinden. Dus hebben we nog steeds alleen hout :P
pi_92263931
Hihi, lekker stoeien op de matras Vlindur! *O*

Oh, ik ben helemaal vergeten te juichen/jompelen/blij doen voor Emma! *O* Je staat gewoon meis!!! :o Wat geweldig Keshet!
pi_92264014
Deze hebben wij Vlindur, iets andere kleuren:

Een matras, fijn! Een mooi kleed, dat vind ik ook wel wat, maar hier past het niet bij de rest.

[ Bericht 40% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 13:36:21 ]
pi_92264024
Ik lees zo nu en dan wel bij, maar ja eigenlijk vakantie en dus vooral aan het genieten. Maar deze wil ik jullie niet onthouden.

I love it! Hij heeft gisteren gewoon gecrosst op het strand, tegen de wind in, richting de zee en genieten maar. Ook wat muller zand, nat zand, het maakt allemaal niet uit. Ik ben echt zo blij met ht ding.

En verder hoest hij de longen uit zijn lijf, droge hoest voor de afwisseling. Fijn joh, vooral 's nachts.

Ik las dat er nog steeds zieken zijn, beterschap allemaal!
pi_92264056
Oh Driekus op de WBB, geweldig! Geniet lekker Mefke!
pi_92264106
Isabeau heeft een loopauto, maar gaat er meestal achterstevoren op zitten en dan wordt ze beaus. En zit ze er wel goed op dan komt ze hooguit een meter vooruit en wordt ze ook beaus. Toch vindt ze hem leuk en roept ze de halve dag 'auto toetoet!' terwijl ze dat ding door de kamer sleept.
pi_92264156

[ Bericht 98% gewijzigd door Sorbootje op 03-02-2011 10:17:15 ]
pi_92264162
Die foto is geweldig Mefke!
En ik wil ook een foto van Senna 'op fietse' :D
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:20:18 #199
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92264238
Keshet :*
Wat heerlijk dat jullie de dag lekker samen hebben doorgebracht. En kijk Emma nou! Ze staat gewoon al :).
Ik kan niet zeggen, ik begrijp wat je hebt meegemaakt, maar ik weet nog wel dat ik 10 dagen in het ziekenhuis al als heel benauwend heb ervaren. Dat er een moeder kwam, net bevallen en na 3 dagen weer naar huis ging. Hoe ik toen heb gehuild dat ik daar nog lag. Daar schaam ik me nu nog over.... mijn kindje was gezond, wilde alleen niet zo eten, wat moet je daar nu zo hard om huilen.

Niels, je kunt het niet vroeg genoeg leren, er zitten altijd rare vogels tussen. In elke familie!

Timo, wat wordt jij gezellig wakker :)

Oeke, heeft Kobus nog wat geslapen? En ben je naar de ha?

Mefke, kijk jouw kerel nou! Gaaf!

Joep is nu met mijn lief naar een verjaardagsfeestje van vrienden. Meisje wordt 1 jaar. Ik ben benieuwd hoe ze het hebben :)
pi_92264729
Oeke ben je nog naar de dokter geweest vandaag?

Twinkly, van je familie moet je het hebben zeg :o ik vind het ronduit walgelijk als iemand via een kind praat over jou. Hier gelukkig nog nooit meegemaakt.
Wat zielig dat hij zo overstuur was vanuit het niks

Wat een leuk idee Mefke, heerlijke foto O+ strand is ieder jaargetijde heerlijk

Beterschap voor jezelf Miss_Sly

Jaaaa wat goed Minke! Wolf stapt ook steeds langer achter elkaar door

en een *O* voor de nacht zonder onderbrekingen voor BE

Hier ook een goede nacht.Gisteravond hem rond 22.00 van de woonkamer naar zn eigen bed kunnen brengen en hij werd pas om 5.30 wakker. Dus urenlang in eigen bedje!
Daarna nog tot 8.00 geslapen bij ons in bed.
Hij is druk met lopen, echt verbazend dat hij dagelijks steeds langer lopen kan en lang kan los staan, ik zal het vandaag eens proberen te filmen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:49:49 #201
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92264970
Morris is ook weer aan het prutsen met slapen. Zo rond 5 uur wordt ie wakker, en heeft hij hongerrrrr! Flesje water erbij en dan slaapt hij wel weer in tot zeven uur, maar toch. Vermoeiend is het wel.

En sinds afgelopen weekend fietst Morris! Op de rode radio flyer driewieler. Zo grappig om te zien. Anna op haar grote fiets en Morris er achteraan op de driewieler. Ik overweeg serieus om voor zijn verjaardag gewoon al een fiets te kopen. Hij heeft de lengte ervoor, dus waarom niet?!
pi_92265049
Memmel. wat leuk, een fietsend kind O+ lijkt me dus idd echt heel leuk om te zien! Als hij de lengte heeft en de kracht, waarom dan niet een fiets voor zijn verjaardag?
pi_92265140
Dank voor alle lieve opmerkingen! :*

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:01 schreef Vlindur het volgende:
En een grote hit? Een matras in de woonkamer leggen! :Y Ik stoei graag met zoonlief, maar zo is het lekker zacht!
Ik wil zo graag zo'n lekker dik kleed wat Sorboo heeft, of die van Claudia O+ Wij hebben er over nagedacht ooit, maar konden toen geen mooie vinden. Dus hebben we nog steeds alleen hout :P
Wij hadden hetzelfde! Ik wilde al een tijd een kleed en kon niks leuks vinden, maar toen Ivan er was heb ik daar iets meer werk van gemaakt. Het is zo heerlijk om samen op het kleed te zitten/liggen spelen. Nu moet ik zeggen dat het kleed van ons niet heel zacht is. Het dempt wel iets, maar als Ivan zich erop laat vallen doet het nog steeds pijn.
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:56:51 #204
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92265154
Memmel, wat goed van Morris!
Dat kan Joep nog niet hoor. Hij is wel aan het oefenen, maar snapt het trappen nog niet :)
pi_92266470
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor alle lieve opmerkingen! :*

[..]

Wij hadden hetzelfde! Ik wilde al een tijd een kleed en kon niks leuks vinden, maar toen Ivan er was heb ik daar iets meer werk van gemaakt. Het is zo heerlijk om samen op het kleed te zitten/liggen spelen. Nu moet ik zeggen dat het kleed van ons niet heel zacht is. Het dempt wel iets, maar als Ivan zich erop laat vallen doet het nog steeds pijn.
Wegens totaal niet dreumesgerelateerd maar even onder een spoiler ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Driekus op de WBB, Dáárom wilde ik hem ook. Racen! *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Vlinder op 03-02-2011 11:49:06 ]
pi_92269700
Zo, ben een beetje te moe om uitgebreid te reageren, ga zo maar even met Ko mee slapen.
Ik las over trotse vaders, misplaatste opmerkingen, fietsen! strand en zand en fietsen! en vloerkleden. :)

Ko werd vannacht om 2 uur wakker, huilend. En daar heb ik een fout gemaakt, hij lag lekker aan de borst, maar kon niet goed in slaap komen, dus ik ging zijn temperatuur opnemen en een zetpil geven. Daarna wilde hij helemaal niet meer slapen.
Dus filmpjes kijken tot 5 uur.
Gelukkig viel hij daarna lekker in slaap tot 8.15.
Volgende keer eerst temperaturen en gedoe en dan voeden. :7

We zijn naar de dokter geweest, er zat wat oud viezigheid nog in het oor, van 10 dagen geleden, maar het was verder niet rood of ontstoken, dus gewoon maar aanzien.
Ko heeft nu ineens ook wat puistjes op zijn kin en een aft/of een wondje in zijn mond. :?

Goed, hij slaapt lekker nu, ik ga er ook even in.

Oja, de dokter vond het tijd voor een tweede, helemaal toen hij hoorde dat ik al 36 was. }:| ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:20:44 #207
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92270159
Oeke, hopelijk is ie lekker snel weer opgeknapt dan.

Ja, jij ook weer!!! Leuk! Ga maar snel klussen :) o nee wacht... eerst even uitrusten en lekker bij slapen met Kobus.
pi_92272135
Ah ik lees dat we niet alleen zijn met een niet/slecht slapend kind... we zijn hier ook weer terug bij af. Vanmorgen nog maar even naar de dokter geweest, die alleen maar bisolvon aanraadde, verder waren de longen iig schoon, ze heeft alleen heel veel slijm dus ze hoest zich een ongeluk. Dus slaapt ook voor geen meter. En dan nog steeds (of nou ja alweer) 's middags niet slapen. Echt, waar haalt het kind de energie vandaan?

Driekus op z'n strandcrossfiets :D O+ Geweldige foto!
En Morris ook aan het fietsen, wat knap joh!
En Senna ook al aan de loopfiets O+ Foto!
pi_92272435
Speciaal voor trix:

pi_92274697
Innepin, komt me heel bekend voor....wij komen met Bisolvon ook de winter door. Het is alleen de laatste dagen van die droge hoest waar eigenlijk ook de puf niet echt tegen helpt. Ben dus op zoek naar iets dat hoestprikkeldempend werkt, maar lees overal spul dat pas vanaf 2 jaar mag. Nou ja, we kijken het wel weer aan. Overdag gaat het prima, dan komt ie er wel uit, maar 's nachts liggen vooral wij er wakker van.

En Memmel, gaaf, echt fietsen! Tja, als ie het gewoon kan zou ik ook gaan kijken naar een echte fiets.
pi_92277883
Getver... KDV heeft weer gebeld. Isabeau doet niks anders dan huilen en slapen. Of ik haar wat eerder kon halen. dus ik ben weer weg
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:04:46 #212
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92277982
Oeke! Geen waterpokken??
pi_92278046
Hmmm ik kan dit echt niet bijhouden allemaal,

Ik las over Kobus die ziek is, over hoestende en slecht slakende Willow, over een fietsende Morris *O*, over Tess die zelf een dvd uitkiest, puberende peuters ;)

Ssserpente hoe is het ondertussen met jou?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:18:06 #214
95408 Incantrix
pi_92281619
Nou Oeke, als de arts het zegt móet je wel he? :D En nouja, fijn in elk geval dat het geen ooronsteking is ofzo, arm manneke (en arme mama ;)).. :*

Memmel, Morris fietst gewoon al? :o Woah, wat stoer! Stef snapt nog niet eens wat hij met een loopauto of loopkar moet doen :P

Innepin, aah, nóg liever O+ Dat ze je intonaties ook zo mooi nadoet, hahaha, ik moest er echt van lachen O+

Hè, Sorbo, wat naar.. Ennuhm, toch jij maar weer? :* voor je meissie!

O+ Driekus O+

Vlindur, dat ziet er wel heel mooi uit zeg! Waar komt dat kleed vandaan? Wij willen ook nog een kleed in de woonkamer, het is hier nu zo ziekenhuizerig met die witte tegels en alle muren enzo ook wit.. Wel lekker licht, maar het doet ook wel heel koeltjes aan, ik wil er graag wat meer warmte in brengen..

Zo, wij zijn terug van het CB. Stef's groei qua lengte is ietsjes gestagneerd, maar hij is 3x kort achter elkaar ziek geweest, dus dat is niet heel gek. Zijn gewichtstoename was de vorige keer iets afgevakt en die is nu weer mooi bijgetrokken, dus lengte en gewicht liggen weer wat meer in verhouding.

Hij is nu 83 cm. en 11.73 kg. :)

Van de eerste prik moest hij een klein beetje huilen, bij de prik in zijn arm begon hij te krijsen en hield hij bijna niet meer op, echt heel zielig :'( En Stef is echt gemakkelijk getraumatiseerd ook zeg, de vorige keer ging hij na zijn prikjes zomaar ineens uit het niets heel hard huilen en dat deed hij nu dus weer, alsof hij er dan weer aan denkt en dan weer een beetje overnieuw over stuur raakt :{ Nouja, hij ligt nu te slapen, uiteraard mag ik daar altijd rond tukjestijd op komen draven, dus die was flink moe net :)
3!
pi_92287855
Gelukkig geen nieuwe oorontsteking, oeke. Raar van die bultjes, misschien idd waterpokken ofzo?
Maarre, ik zou het een beetje vreemd vinden als mijn dokter zou zeggen dat het tijd is voor een tweede. Heeft hij/zij toch niets mee te maken of en wanneer er een tweede komt :?

mooie curve, trix! Stef is gewoon groter al dan Senna :D Sneu van de prikjes, zo vervelend is dat iedere keer. :* voor je kleine man.

Dat filmpje O+ Wat is Willow toch ontzettend schetig, dat lieve stemmetje O+

Hoe is het met Isabeau, Sorbootje? Is ze weer echt ziek, of hangerig en zielig door de nasleep van het ziek zijn? Beterschap iig :*

De foto van driekus op zijn WBB is echt fantastisch O+

Ik zal in het weekend eens kijken of ik Senna op de goede manier op de fiets op de kiek kan krijgen :) Het ziet er niet zo indrukwekkend uit als Driekus hoor, op haar kleine plastic fietsje :D
pi_92289373
Haha ja ik weer Trix, want het was al zo laat dat B. er pas zou zijn ná haar normale ophaaltijd als hij toen meteen zou zijn vertrokken. Da's het nadeel van in de randstad werken en in FRL wonen. :) Ik hoefde er maar een half uurtje eerder voor te vertrekken.

Miss, thuis was er he-le-maal niks meer aan de hand. Geen verhoging meer, vrolijk... helemaal prima. Ze hoest nog wel veel en ze ziet er erg moe en bleekjes uit, dus ik denk dat de drukte op het kdv gewoon too much was na een week van hoge koorts e.d.
pi_92289492
Haai! Ik heb alles gelezen hoor: Isabeau weer ziek, de opmerking van B. (grmbl), Driekus op z'n fiets, de curves van Stef (wauw!), het filmpje van Willow (O+) en een hele hoop kindjes die vannacht hebben gespookt, maar meer dan deze opsomming komt er vandaag ff niet uit m'n vingers.

Lente heeft ook de halve nacht liggen spoken. Vanaf een uur of tien tot een, heeft ze gemorreld. Niet echt huilen, maar wel 'verontrustend' en hard genoeg om van wakker te liggen. Rond een uur of een begon het wat meer op huilen te lijken dus heb ik 'r maar even bij ons in bed de borst gegeven. Een half uurtje later ging ze zonder problemen weer terug naar bed, maar heeft ze opnieuw een half uurtje liggen miepen. Gelukkig heeft ze daarna wel tot half acht vanmorgen doorgeslapen. Jammer was alleen wel dat Nils er om vijf uur uit moest en ik vanaf dat moment niet meer kon slapen.

Op de kinderopvang hebben ze d'r netjes max anderhalf uur laten slapen, ben benieuwd of het tzt z'n vruchten gaat afwerpen.

Lief dat je naar me vraagt, Bar! Moet je nog pm'en, bedenk ik me net. Ik ben een ramp met zulk soort dingen, sorry! :@
pi_92289513
Ach ja, Sorbootje, als je een week zo echt ziek bent geweest, dan kun je nog niet zoveel hebben natuurlijk. Morgen is het lekker-thuis-met-mama-dag, toch? Ik hoop dat ze gauw weer aansterkt :*
pi_92289701
anderhalf uur, dat ga ik hier dus ook invoeren, denk ik. Twee uur is te veel. Vandaag heeft ze uit zichzelf maar anderhalf uur geslapen, en nu ligt ze er weer in en slaapt al een half uur. Nou maar hopen dat ze de hele nacht doorslaapt.

Ze was wel heel lief. Schaap was vroeg thuis, dus ik was nog even naar bed gegaan. Kwam ze om 5 uur samen met schaap naar de slaapkamer, kwam ze heel zachtjes binnen: "mama slapen....ssst" met een wijsvingertje tegen haar mondje O+ O+
pi_92289825
Stef, wat een grote bink :D
Gelukkig zijn die rotprikjes voorlopig weer voorbij.

Sorbootje, jij ook een zieke dreumes eerder ophalen. Hier ook alweer. Werd rond half 1 gebeld dat hij 39.3 had. Gelukkig kon mn man hm ophalen.
Denk dat het hier door zn twee doorkomende kiesjes komt.

...en verder moet ik nog bijlezen.
pi_92290034
Willow! Wat lief, dat stemmetje, en wat loopt ze lekker parmantig! O+
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:04 schreef Memmel het volgende:
Oeke! Geen waterpokken??
Ja, dat vroeg ik me ook af, dus ik wees de dokter daar nog extra op, maar hij herkende het niet als zodanig. Wat het dan wel is?
Nouja, kind ligt in bed met 38,4 dus al minder hoog dan gister. Ben benieuwd hoe de nacht gaat.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:22 schreef miss_sly het volgende:
Gelukkig geen nieuwe oorontsteking, oeke. Raar van die bultjes, misschien idd waterpokken ofzo?
Maarre, ik zou het een beetje vreemd vinden als mijn dokter zou zeggen dat het tijd is voor een tweede. Heeft hij/zij toch niets mee te maken of en wanneer er een tweede komt :?
Haha, ach hij zei het pas nadat ik zei dat we wel graag een tweede willen. Punt is wanneer enzo. ;)
quote:
mooie curve, trix! Stef is gewoon groter al dan Senna :D
En groter dan Ko ook! :o
Wauw, wat een ferme kerel heb je, Inca! O+

Wat een hoop zieke kindjes toch. En arme Isabeau, werd het je even te veel daar op het kdv? Lekker thuis chillen met mama. Beterschap ook aan iedereen die het kan gebruiken. :*
pi_92290131
haha, oeke, dat zet de opmerking in een ander licht :) Ik vond het echt een beetje raar :@
Fijn dat de koorts iig minder hoog is, hopelijk een goede nacht en morgen weer opgeknapt :*
pi_92290145
Innepin, ze is geweldig! Dat hoge stemmetje :D . Die kleertjes O+ . Dat loopje O+ Die staartjes :o O+ . Het filmpje had wat mij betreft wel een beetje langer mogen duren, dat wel. }:|

[ Bericht 15% gewijzigd door groofskendezoveelste op 03-02-2011 20:12:57 ]
pi_92290216
Zo, Stef is echt een grote jongen! :o
pi_92290232
Ssserpente, ik duim voor je dat vannacht beter gaat. Lekker knorren!

Miss, ja morgen lekker thuis bij mij. En ik ben maandag ook vrij, dus ik ga haar vier aaneengesloten dagen vreselijk verwennen. Morgen moet ik wel een hoop doen, maar ze slaapt momenteel heel goed overdag, dus ik voorzie geen problemen. En wat schattig van Senna, ik zie het voor me!

Net nog even het filmpje van Willow bekeken. Wat een schattig stemmetje! Zó lief!
pi_92290245
En een :* voor alle zieke kindjes. Ik heb er zelf ook één met 40 graden koorts en oorontsteking aan beide kanten. :{
pi_92290262
Meimeltje, ook naar zeg! Beterschap met je mannetje!
pi_92290452
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:06 schreef miss_sly het volgende:
haha, oeke, dat zet de opmerking in een ander licht :) Ik vond het echt een beetje raar :@
Fijn dat de koorts iig minder hoog is, hopelijk een goede nacht en morgen weer opgeknapt :*
Nou, ik vond het eigenlijk ook best een rare opmerking, achteraf dan. ;)

Groof, ook beterschap voor jouw patient! :*
pi_92290599
Hallo Willow, cute O+
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:16:40 #230
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92290631
Voor de kleine mensjes met koorts... ik wist het zelf ook niet, heb ik vorige week pas geleerd. Voor kinderen tussen de 1 en 3 jaar is 37,6 een normale tempratuur, met 0,2 afwijkend naar beneden en boven (mag tuurlijk ook gewoon 36,5 zijn...). Maar het is dus voor een klein kind niet abnormaal om bijv 37,8 te zijn, dat wijst niet meteen op ziek zijn.
Joep is bijv. altijd savonds 37,7 en smorgens 37,3.
pi_92290662
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En een :* voor alle zieke kindjes. Ik heb er zelf ook één met 40 graden koorts en oorontsteking aan beide kanten. :{
Jij ook een :* voor je zieke mannetje (tenminste, ik neem aan dat je R bedoelt?).
pi_92290708
Yep.
pi_92291146
Betreschap ook voor R en D, arme mannetjes! Dubbele oorontsteking is ook erg naar, groofs!

seilram, het belangrijkste lijkt me dat je weet wat de normale basistemperatuur is. Bij Senna is dat 36,3, dus als die 37,5 heeft, heeft ze al een dikke graad verhoging. Inderdaad is het niet ongebruikelij om 's avonds een hogere temp te hebben dan 's ochtends.

Sorbootje, lekker verwennen je meisje d ekomende dagen O+ fijn is dat om te doen, he!
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:29:01 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92291298
Miss, dat bedoel ik eigenlijk ook. Ik zeg het weer niet helemaal goed :@ .
pi_92291365
Wow Trix, flinke jongen heb je daar :o Mooie curves!

Wat zijn er toch een boel kindjes tegelijk aan het spoken 's nachts zeg. Pffrtttt ik kijk echt uit naar de lente, in de hoop dat het betere weer voor beter gehumeurde kindjes zorgt.
Lente, Isabeau, Ko, Dyon, R van Groof... poeh hee.

Sly, jeetje, dat is eigenlijk gewoon al een drie-woorden-zin, wat knap zeg :o Senna gaat echt hard met haar taalontwikkeling! _O_

Dank voor de reacties op het filmpje O+ Leuk is ze he? ( :') I know sorry maar ik móest het echt even zeggen :') )
Hihi Groof, ik moest even snel zijn want ze graait steeds naar de camera, en ik dacht ach, ik heb het erop staan. En niemand kan zeggen dat ze geen tijd hebben om een filmpje van 20 seconden te bekijken :7

Mijn eigenwijze muppet wilde weer niet slapen 's middags, want grote meid enzo. Viel ze om half 7 tijdens de avondfles in slaap :') Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen...
En dan wens ik gelijk ook maar de andere mama's en kindjes (en papa's) hier een goede nacht zonder onderbrekingen. Dat we morgen maar allemaal uitgerust op mogen staan :P
pi_92291960
Oe, dat vind ik een hele goede wens: dat we morgen maar allemaal uitgerust op mogen staan. Wat zou dat fijn zijn! We gaan het zien :D

En natuurlijk dat alle zieken dan beter zijn.
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:42:47 #237
95408 Incantrix
pi_92292126
Ja, daar wil ik ook wel even voor hopen O+

En oh, whaha, ik vond het eigenlijk nog meevallen, met die 83 cm. zit zijn maatje 86 toch mooi al een paar weken behoorlijk krap, kruipt op etc. :') :D Maar wel grappig, ik heb dat dan helemaal niet zo door (behalve op dagen dat kleine lieffie de hele dag getild wenst te worden :'))..
3!
pi_92293813
Hihi Trix, Willow zit nog in maat 80, ik ben nu pas begonnen met maat 86 kopen! :P

En speciaal voor Groof, een heel lang filmpje van mijn dochter die Rupsje Nooitgenoeg vol overgave voorleest.

pi_92294085
Ohhhh Innepin <3 Wat ont-zet-tend lief dat ze daar zo haar eigen verhaal bij verteld! wat een genietfilmpje!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_92294598
innepin, wat ontzettend schattig O+ O+ ook echt op zo'n voorlees-verteltoon, geweldig O+
pi_92294864
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:11 schreef innepin het volgende:
Speciaal voor trix:

OMG! Ik hoop dat ons dochtertje ook zo leuk wordt! O+

Leuke kleertjes ook!
pi_92295183
Whahaha, Innepin, die is KEI :o lang! Maar ik ben blij dat ik hem helemaal heb bekeken want dat lachen en 'aardbei' naar het einde toe is geweldig! En dat voorleesgebrabbel O+ , heerlijk!
pi_92296304
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Whahaha, Innepin, die is KEI :o lang! Maar ik ben blij dat ik hem helemaal heb bekeken want dat lachen en 'aardbei' naar het einde toe is geweldig! En dat voorleesgebrabbel O+ , heerlijk!
O+
Ja voor de mensen met minder geduld: na drie minuten gaat ze aardbei aardbei aardbei zeggen en dan krijgt ze de (stille) slappe lach waar ik eerder over verteld heb. Dan ligt t gekke kind ineens helemaal in een deuk :') O+

Claudia O+ Wat een mooi compliment! Jouw dochter is nu al geweldig, komt vast goed :P
en de kleertjes zijn uitgezocht door haar vader B-) En de staartjes gemaakt door haar grote zus. :)
pi_92297362
Ik blijf maar naar het hallo-filmpje kijken! Je lacht er ook zo lief bij. En jullie bijzettafel is retecool.
pi_92297630
Haha ik zal van het weekend kijken of ik het langer op film krijg. Ze kan er zo een minuut of twee mee bezig zijn. Hallo! Dah-dah! Hallo! :D
ja tof is ie hè? Je kunt er ook heerlijk op klimmen of even op chillen:')
pi_92299407
Klimgeit! :D Waar heb je dat tafeltje vandaan?

Mijn eigen filmpjes bekijk ik volgens mij vaak wel een keer of 50. :o Ligt je kind op bed en heb je eindelijk tijd voor jezelf, zit je nog filmpjes van hem te kijken. *;
pi_92300540
Zó herkenbaar Claudia! Zo hadden B. en ik eens oppas geregeld voor een romantisch avondje. Uiteindelijk zaten we filmpjes van Isabeau te kijken :')

En Innepin, mocht je vaker de drang voelen filmpjes te showen.. DOEN! Ik heb genoten!

AABEI! *smelt*
pi_92309455
Dit topic gaat met mij naar bed en staat met me op :D

Heb net een uitgeslapen meisje uit bed geplukt. Van zeven tot zeven, ik vind het netjes. Ze oogt wel fit. Even afwachten. Ze heeft wel een nare hoest. Soms klinkt het alsof ze er bijna in stikt.
pi_92309457
Hoe hebben de andere dreumesjes en hun ouders geslapen?
pi_92309691
Filmpjes zijn zo leuk!! Laat maar komen hoor Innepin! *O*
Ik zal vanavond ook weer effe wat uploaden, maar daar voor heb ik mijn laptop nodig en die heb ik niet op werk ;)

Hier goed geslapen trouwens, maar da's over het algemeen (*klopt heel de tafel af) geen probleem bij onze miep.
pi_92309834
Innepin wat een geweldig filmpje, meer!!

Hier heel lekker geslapen, maar onze dreumes sliep dan ook niet thuis maar bij m'n schoonouders. Wij gaan zo naar de crematie van m'n opa. We hebben besloten haar niet mee te nemen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:13:42 #252
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92309953
Vannacht was k-u-t. Half 4 wakker met een lekkende luier, en daarna was het drama. We hebben nog een poging gedaan met spalken uit, maar dat was één groot knakfestijn. Uiteindelijk om half 7 nog even geslapen. (en ik lag er wel enigszins op tijd in maar sliep zelf pas na 1-en. Kort nachtje dus...)
Nu werken. Yay.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:18:34 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_92310009
Wiky sterkte vandaag en gecondoleerd :*

Ca.Ra werkse en hopelijk een betere nacht vandaag!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92310740
Wat een super filmpjes Innepin :D

Hier niet zo geweldig geslapen, waar Timo gisterochtend enorm lang uitsliep, was het vanmorgen kwart over 6.. Maar nou ja, ik lag zelf toch al wakker sinds half 4 dus ach..

Ca.ra wat naar voor Thomas - en voor jullie - dat hij zo'n last had.. succes met werken ook na zo'n nacht!

Wickie sterkte vandaag!

Sorbo hopelijk blijft Isabeau de hele dag lekker fit!
pi_92310890
Helaas... ze ligt alweer in bed. Geen koorts ofzo, maar gewoon helemaal nog niet lekker in haar velletje en overal om huilen. Ik denk dat ze gewoon heel erg moe is na een week koorts. Kan dat? Dat ze dan gewoon extra slaap nodig hebben?
pi_92310903
Sterkte Wickie!

Chan, da's wel op tijd! succes vandaag
pi_92311060
Och arme Isabeau.. Ik weet het niet meer zo goed van Timo, maar het klinkt wel logisch, bijslapen na zo'n tijd ziek geweest te zijn..

Timo heeft sinds vandaag iets nieuws lijkt het.. Als ik hem ergens weg wil halen waar hij niet aan mag zitten, gaat hij gauw zitten :D
  vrijdag 4 februari 2011 @ 09:20:19 #258
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92311065
Innepin O+ I (L) dreumesen hier!

Ca.ra wat sneu voor Thomas, en niet fijn voor jullie....

Wickie :* good luck today

Kusje voor Isabeau :* hopelijk vandaag een beetje beter als je lekker met mama kunt keuvelen.

Hier het Grote Verhuis Weekend. Ben benieuwd hoe Alexa het gaat doen :)
Alexa en Seth zijn lief
pi_92311146
Goedemorgen :W .

Ik heb een dagje vrij door mijn zieke mannetje. Ik was vanochtend wel even naar school om proefwerken te brengen zodat die gewoon door konden gaan tijdens mijn afwezigheid en ik heb stiekem wel genoten van alle aandacht voor dat lieve, kleine, zieke, mooie kereltje bij mij in de draagzak. O+

;)
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 10:10:03 #260
5428 crew  miss_sly
pi_92312394
Beterschap voor R!

Sorbootje, ik herken dat wel van Senna, hoor. Na een paar dagen ziek, is ze lichemlijk dan wel weer in orde, maar moet ze echt nog bijslapen en bijkomen. Ze slaapt dan ook wat meer en is iedere keer na een slaapje weer een beetje beter. Ik hoop dat het voor Isabeau ook zo werkt!

Wij hadden een geweldige nacht: 19.15-7.00 uur *O* Om half 4 werd ik even wakker, keek op de klok en dacht opgelucht: ow, we hebben al een lang stuk gemaakt, als ze nu wakker wordt is het minder erg, maar we hebben gewoon doorgeslapen!
pi_92312630
Wat heerlijk Miss, zo lekker lan g geslapen. *O*
pi_92313884
Helaas, het lijkt wel averechts te werken ofzo. Ik snap er niks van. Ze werd om kwart over tien wakker. Heeft sindsdien alleen maar gehuild en ligt nu gewoon weer in bed. Uitgeput!

Ik heb zo te doen met mijn meisje! (en eerlijk gezegd ook met mezelf, want ik word stapelgek als ze zo ontroostbaar is. Vind ik zo erg!)
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 10:56:58 #263
5428 crew  miss_sly
pi_92314109
Och Sorbootje, zo herkenbaar, dat je daar gek van wordt. Ik kan er ook slecht tegen. Wat ik dan nog wel eens doe, als ze dat wil dan, is me met haar op de bank parkeren, gewoon lekker hangen, wat drinken, beetje fruit, en maar hangen en knuffelen en boekjes lezen. Verder niets. Helpt alleen al tegen mijn gevoel dat ik iets moet doen om het voor haar beter te maken, terwijl dat niet lukt.
pi_92314978
Ja hangen heb ik ook geprobeerd. Dat vond ze wel even fijn, maar ook dan kon ze haar draai niet vinden. Maar ze was kennelijk nog steeds bek- en bekaf. Ze is in de afgelopen 16 uur, anderhalf uur wakker geweest.
pi_92319362
Arme Isabeau :o Maar ik vind het vrij logisch dat ze nu even moet bijkomen. Ziek zijn is ook vreselijk vermoeiend. Beterschap voor haar en de andere zieke kindjes! :*

Stef, lange lijs! Je bent gewoon 10 centimeter groter dan onze kabouter! :o

Wicky, sterkte vanmiddag bij de crematie :*

Verder geen nieuws hier. Rienkelmans ligt op bed en morgen gaan we op babybezoek in het verre Limburg. Dat is gewoon 3.5 uur rijden, want een vriend van ons gaat ook mee en die woont in Utrecht, dus rijden we ook nog even een half uur om :') Ik hoop dat het goed gaat met Rienk er bij.
Helaas kan ik niet babyknuffelen, want ik heb een koortslip }:|
pi_92320733
3,5 uur, wauw! Succes!

Isabeau slaap gewoon nog steeds! Saaaaaaaaaaaaaaaaai, maar ja, kennelijk heeft ze het nodig. Ik ben dit écht niet gewend!
pi_92320780
Zei je iets Sorbo? }:| :D
pi_92321920
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:23 schreef Sorbootje het volgende:
Onthoudt dat nou toch eens! F-o-k-w-et! :{w

Maar 3.5 is lekker! Ziet ze er nu beter uit?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:34:03 #269
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_92324073
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:23 schreef Sorbootje het volgende:
:D:D
Alexa en Seth zijn lief
pi_92324155
Ze is nu helemaal blij en vrolijk de poezen aan het 'aaien' en houdt gesprekken met ze. :D
pi_92325414
Ach die Isabeau, toch nog een beetje last van het ziekzijn.
Je bent natuurlijk zelf ook altijd nog wat flauwtjes na het ziek-zijn, misschien heeft ze daar ook last van? Nou ja, lekker laten bijtanken als ze dat nodig heeft.

R ook al ziek...och arm ventje! Beterschap!

Takkembah, succes met verhuizen! Ik ben benieuwd hoe het jullie en alexa zal vergaan. Jullie hebben een bestaande woning gekocht? Spannend allemaal hoor.

En last but nog least, Wickie, heel veel sterkte.....
pi_92334976
Dank voor alle leuke reacties op m'n filmpjes <3

Isabeau aan 't uitzieken... nou zo te lezen heeft het wel wat geholpen hè? Fijn dat ze weer kan lachen sorbo!

Vlindur, succes met de lange reis :o Held! :D

Het lijkt wel alsof mijn goedenachtwensen redelijk hebben geholpen he? Hier in elk geval een betere nacht dan gisteren - één keer wakker en daar heb ik lekker niks van gemerkt want dat was rond middernacht en toen was D nog wakker dus die heeft het geregeld, en verder heeft ze van 19u tot 8u geslapen. *O* Woeii.

Oh ik zie dat het alleen bij Cara minder succesvol was -O- Hoop dat jullie vannacht met z'n allen beter kunnen slapen!
pi_92336949
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Onthoudt dat nou toch eens! F-o-k-w-et! :{w

Maar 3.5 is lekker! Ziet ze er nu beter uit?
Goeiemorgen Vlindur o|O o|O

Ik dacht dat Isabeau 3.5 uur geslapen had, maar je had het over de reis morgen :')

Morgen staat niet meer zo zeker, ik haalde Rienk met 39 graden uit bed, hangerig en huilerig. Hij ligt na 3 happen eten in bed. Om 22:00 nog maar even een fles geven, anders krijgen we dat vannacht weer. Heb het al met Limburg overlegd, maar als Rienk morgen weer fit is mogen we gewoon komen. Ik wilde het uit zekerheid maar ff uitstellen.
Maar nu zien we morgen wel hoe het loopt. Ik denk ook geen echte ziek zijn hoor, maar nieuwe kiezen ofzo. Hij had rode konen en diarree ;(

Ik wens iedereen hier, maar dan ook echt iedereen een fijne lange nacht toe! :Z

:W
pi_92338632
Haaai!

Wij zijn weer terug van vakantie, hebben een heerlijke midweek gehad in de provincie Zeeland. En ons ventje was maar 1 avond echt vervelend, dus dat viel mee. Hij is wel weer reutelend en pruttelend teruggekomen, maar ik vermoed dat het huisje zelf daar ook debet aan was. Eten doet ie nog steeds als de beste en hij groeit gewoon waar je bij staat. Oja en vier (!) kiezen op komst.

Halverwege de week kwamen ook mijn ouders nog over en dan merk je dat mijn vader en Driekus zo hecht zijn, ongelofelijk. Driekus had het ook de hele tijd over opa vandaag, nadat we vanochtend naar huis vertrokken waren. Dus we hebben net geskypt met opa en oma, hij snapt het nog niet helemaal, maar doet braaf wat opa en oma vragen (zwaaien, kushandjes etc)

Vandaag is ie ook nog naar de kapper geweest en nou is het helemaal zo'n wijs ventje. Zal zo eens wat foto's opsnorren.

Vlindur, ik hoop dat het gewoon kiezen zijn!

Sorbo, klinkt een beetje als de griep die Driekus gehad heeft, compleet met dipje na een koortsvrije dag en het moe blijven. Geloof me, als het hetzelfde virus is, dan komt het wel goed.
pi_92339821
Hee Mef, waar zijn jullie geweest in Zeeland? Was ff een bakkie komen doen!

Vlindur, wat een takke-eind! Blijven jullie daar slapen? Ik duim voor een een goede reis en een vrolijk mannetje in de auto. ^O^

Haha, In, je wensen hebben hier iig geholpen, dank je! Lente heeft tot kwart over zes vanmorgen geslapen; we gaan vooruit. Oma heeft 'r vandaag ook braaf na anderhalf (nou vooruit, twee uur want je bent oma om dwars te wezen) uit bed gehaald. Wie weet gaat ze steeds ietsje meer uitslapen op deze manier. Ik heb 'r net trouwens d'r rietjesbeker mee naar bed gegeven, heb het idee dat ze 's ochtends nogal dorst heeft, dus wie weet valt ze na een slokje water s morgens weer terug in slaap. Of ben ik nou wel erg optimistisch? :') ;)

In, die voorlees toon, idd! Ik heb een geluidsopname van mezelf waarin ik precies hetzelfde doe, met exact dezelfde intonatie ook. :D

Hoest nou met Isabeau, Sorbo?

Aah, Groof, waren ze onder de indruk van R? Wat lief. O+

Wicky, nog gecondoleerd. Hoe was het vandaag?

Ik had vanmorgen even een grbl-momentje met m'n schoonmoeder. Ik heb op de rommelmarkt een boekje gekocht met simpele plaatjes met de woordjes erbij. "Vindt ze leuk om aan te wijzen", vertelde ik. "En daarnaast las ik laatst in de nieuwsbrief van het kdv dat kinderen die al op vroege leeftijd woordjes bij objecten zien, op latere leeftijd gemakkelijker leren lezen." Op het kdv hebben ze bijvoorbeeld ook op de deur een stickertje met 'deur' geplakt. Leuk, vind ik! En baat het niet, dan schaadt het niet, toch?

Maar daar dacht m'n schoonmoeder heel anders over. Die begon een hele verhandeling over dat dat kinderen tegenwoordig niet meer kind mogen zijn, dat elke fase een voorbeiding is op de volgende en dat kinderen tegenwoordig al moeten kunnen lezen voordat ze naar school gaan. "Vroeger gingen we naar school om te leren lezen; nu moet je het al kunnen voordat je groep drie belandt!"

Ik heb me even aangesproken gevoeld (bedoelde ze dat ik pusherig ben..?), maar heb 'r uiteindelijk maar gelijk gegeven en ben naar m'n werk gegaan. Held. 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 04-02-2011 20:15:48 ]
pi_92341649
Ssserpente, we zaten in Brouwershaven, was erg leuk.
Dat je je schoonmoeder hebt laten praten vind ik knap. Ik vind je niet pusherig overkomen hoor.
-O- Driekus had dus net wel koorts. Nou ja, maar 37.8 maar zijn basis temp is 36,2 dus dat is toch heel wat. Hij ligt op bed met en luuf en bisolvon en sinaspril en dentinox en een ui onder zijn bed (baat het niet dan schaad het niet...). Ik heb zelf de hoop dat het gewoon zijn kiezen zijn en dat het morgen beter gaat. Hij is ook gewoon vrolijk en heeft goed gegeten. Officieel is de afspraak dat hij met koorts en hoesten naar de huisarts moet, maar ja, dat zou dan HAP betekenen en daar heb ik weinig zin in. Dus mijn motto is nu dat ik het wel aankijk. Beetje leren vertrouwen op mijn mama-instinct. Ofzo. Als ik het durf.
pi_92342533
Hee Mef, welkom terug! Heerlijk lijkt me dat, een (mid)weekje vakantie vieren O+

Ssserpente ik vind je ook niet pusherig hoor, is toch alleen maar leuk, spelenderwijs leren? En als zoiets leuks het leren lezen later makkelijk maakt, is dat toch alleen maar mooi meegenomen?

OMG Willow was net aan het rellen in d'r bedje, heel hard MAMAMAMA! roepen en IEJEM! (Irem is ons buurmeisje van vijf waar ze helemaal idolaat van is :D ) dus ik dacht ik probeer eens de Talkfunctie, zei "Ga maar lekker slapen meisje" en nu is het stil :o
Ik heb weinig hoop dat het ook zo blijft want volgens mij wil ze helemaal niet slapen (en met deze opmerking hoop ik de Fok!wet tegen te gaan) maar toch :D
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 20:50:24 #278
5428 crew  miss_sly
pi_92342617
Goed van je Sserpente!
En ik vind dat je gelijk hebt, hoor! Natuurijk moeten kinderen ook gewoon kind kunnen zijn, maar als ze iets leuk vinden of zelf mee komen dadelijk als ze ouder zijn, moet je dat dan maar niet doen, omdat het kind kind moet zijn?

Ach, zieke Driekus toch. Hopelijk gaat het morgen beter. Fijn dat jullie ene leuek vakantie hebben gehad.

Hoe is het nu met Isabeau? Op de foto zag ze er weer beter uit :Y

Rienk ook ziek, beterschap voor je mannetje!

Hoe is het met R nu, Groofs? opgeknapt of nog steeds ziek?
pi_92342707
\ik hoop dat ze blijft slapen Innepin!

Tess ging gisteravond, vanmiddag en vanavond niet zelf slapen, ik moest er bij blijven zitten... Is ook niet zo verwonderlijk. Kinderen voelen echt een hoop en er is hier aardig wat aan de gang...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 20:53:26 #280
5428 crew  miss_sly
pi_92342786
Vicky :*
Hoe is het met Amber, begint ze eindelijk op te knappen?
En idd, kinderen voelen veel aan, en als jij niet lekker in je vel zit, geen rust hebt of verdriet hebt, voelen ze dat. Sterkte allemaal :*
pi_92342843
:N, Amber is nog steeds flink ziek...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92342946
Wat is er aan de gang dan, Vick?

Ik vind mezelf ook totaal niet pusherig, vandaar dat ik het snel van me af kon zetten. Ik begrijp m'n schoonmoeders redenatie ook niet helemaal. Ze zegt hier eigenlijk mee dat leren iets onplezierigs is, terwijl ik juist merk dat Lente hartstikke veel lol heeft in het leren van nieuwe dingen. Ze zuigt alles op wat ze voorgeschoteld krijgt (ook letterlijk :P) en komt zelf de hele dag met boekjes aanzetten. Zij ziet leren (nog) helemaal niet als iets negatiefs, maar juist als een spelletje.

Wat rot Mef, dat Driekus weer koorts heeft. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om langs de hap te gaan als je zelf niet het gevoel hebt dat het noodzakelijk is. Vertrouw idd maar op je moederinstinct, dan komt het ongetwijfeld goed.
pi_92343022
Goedenavond!

Sserpente, held :P . ;)
pi_92343036
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92343227
Ik merk ook altijd dat kinderen graag leren, hier thuis, maar zelfs de kinderen in de klassen die ik lesgeef. De meesten willen graag echt begrijpen waar dingen over gaan en vragen echt wel door als het nog niet helemaal duidelijk is. Heerlijk vind ik dat. Ik voel op dat soort momenten dat ik ok echt graag de juf ben, ik hou van uitleggen en overdragen. :P

Waar ik wel huiverig voor zou zijn is de druk om te presteren, maar dat lijkt me wezenlijk anders dan de wil om te leren.

Wel zou ik wat terughoudend zijn in het leren lezen en schrijven, omdat ik verveling op school graag zou willen voorkomen. Mijn dochter herkent nu al haar eigen naam uit duizenden :') .
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 21:04:43 #286
5428 crew  miss_sly
pi_92343434
Nou is innepin wel weer boven water, maar lily nog steeds niet en ook Xenia heb ik al even niet gezien.

vicky, dat duurt wel lang met Amber, zeg. Nog bij de huisarts geweest?

Ik denk dat kinderen, de meesten althans, vanuit zichzelf ook graag leren. Er is ook zoveel te leren en te ontdekken. Ik denk dat de tegenzin komt als het straks moet en neit meer in hun eigen tempo en op hun eigen moment kan. Met een goede begeleiding kan de zin voor leren dan ook zeker wel blijven, denk ik :Y
pi_92343590
Lily is volgens mij ook echt veel langer weg dit keer. Ik mis haar wel!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:14:39 #288
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92343992
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 21:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik merk ook altijd dat kinderen graag leren, hier thuis, maar zelfs de kinderen in de klassen die ik lesgeef. De meesten willen graag echt begrijpen waar dingen over gaan en vragen echt wel door als het nog niet helemaal duidelijk is. Heerlijk vind ik dat. Ik voel op dat soort momenten dat ik ok echt graag de juf ben, ik hou van uitleggen en overdragen. :P

Waar ik wel huiverig voor zou zijn is de druk om te presteren, maar dat lijkt me wezenlijk anders dan de wil om te leren.

Wel zou ik wat terughoudend zijn in het leren lezen en schrijven, omdat ik verveling op school graag zou willen voorkomen. Mijn dochter herkent nu al haar eigen naam uit duizenden :') .
Als ze er aan toe zijn hou je het niet tegen denk ik. Wij hebben altijd bergen commentaar gehad, uitgemaakt voor pushende ouders en weet ik wat terwijl wij alleen maar tegemoet kwamen aan de nieuwsgierigheid van ons kind (achteraf heel erg gelukkig dat ik me niet álles heb aangetrokken en hem wel gewoon gegeven heb wat hij vroeg)
Maar goed, toch schuldgevoel. Tot wij bij de orthopedagoge kwamen toen hij problemen ging ontwikkelen.
die vertelde dat kinderen een soort akkers zijn. Je kan letters zaaien wat je wil, als de grond er niet rijp voor is, niet vruchtbaar, dan komen de letters niet op so to say. Het feit dat hij zélf aangaf er rijp voor te zijn en dat hij het vlot oppikte was dus zíjn verdienste. niet de mijne. dus pushen heeft dan geen zin.Dus. Gewoon lekker doorgaan met waar je je goed bij voelt, en lekker naar je kind kijken. En tja, je kan ontwikkeling dus niet afremmen. Dat is véél gevaarlijker, de kans dat ze hun leerzin verliezen is dan véél groter dan vervelen op school

En zo zit ik me 7 jaar na dato nog te verdedigen geloof ik hè. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 21:16:54 #289
5428 crew  miss_sly
pi_92344121
Ik snap dat wel, buuf, want mensen kunnen daar heel naa rop reageren, idd. Maar ik denk dat ik hetzelfde zou doen: tegemoet komen aan de nieuwsgierigheid, de wens om te leren, van je kind. Die kan het beste aangeven wat hij wil. En dan kan de rest van de wereld de pot op :P
pi_92344162
Buuf, wel een mooie uitleg! En de waarheid denk ik.

Driekusspam!
pi_92344356
Haha, buurvrouw :D ^O^ .

Ik hou juist van die leergierigheid en leg de hele dag vanalles uit (aan S). Heerlijk toch! Tot nu toe lukt het me ook niet om het leren lezen tegen te gaan hoor. Wat ik al zei, ze herkent haar naam uit duizenden en komt regelmatig met iets aanzetten wat dan bijvoorbeeld kwa vorm op een L lijkt met de opmerking "Kijk mama, lijkt een beetje op mijn letter". Waar ze om vraagt, dat geef ik haar uiteraard, maar uit mezelf ga ik haar niet actief leren lezen en schrijven nog. That's all. ;)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:43:12 #292
95408 Incantrix
pi_92349888
Hallo! Ik kwam echt heel blij nog even enorm posten enzo, maar ik ben knettermoe, dus ik ga lekker in bed naar de storm luisteren denk ik (yeah, right ;)). Wilde nog wel even vertellen dat we vandaag dan toch écht het gesprekje bij het KDV hadden over Stef's ontwikkeling (was uitgesteld) en ik vond het echt superleuk om van die kant uit te horen hoe Stef zich ontwikkelt. Hij gaat gewoon goed, eigenlijk, kort gezegd. Hij is wel heel ondeugend en stilzitten is, zeg maar, niet zijn forte, maar verder was het allemaal heel O+

Oh, en hij heeft een vriendinnetje op het KDV O+ Zo lief, er is dan een meisje die er volgens mij ook allebei de dagen dat hij er is ook daar is en dan vechten ze een beetje om de aandacht van de leidsters en vandeweek kwam ze Stef een aai en een kusje geven O+ Vandaag gaf hij haar het deksel waarmee hij aan het spelen was en toen zij erop ging trommelen gingen ze allebei heel hard lachen, het was zo lief!
3!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 23:53:52 #293
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92353869
We hebben hier weer brulfestijn vanaf half 10. In het begin was bij een van ons zitten/liggen nog wel goed, maar op een gegeven moment was het nog alleen maar brullen. Toen hebben we een uurtje beneden gezeten, en nu poging 2. Maar ik hoor m zelfs zonder babyfoon 2 verdiepingen hoger brullen, dus dit gaat m ook niet worden vrees ik. Ik weet echt niet meer wat we nu moeten doen, niks lijkt hem te troosten nu. We wachten nu maar even een kwartiertje. Het klinkt heel hard maar we hebben in het verleden ook zo'n periode gehad dat we dat even moesten doen, want van gaan kijken/proberen te troosten raakt hij soms alleen maar meer van streek.

En ergens in mijn achterhoofd ben ik bang dat we iets over het hoofd hebben gezien, dat er wél wat is en dat we m nu in de steek laten. Zo dubbel.
pi_92357280
ca.ra jammer dat je een uur verderop zit. Anders konden we elkaar gezelschap houden, hier brult er ook eentje oorverdovend en geen idee waarom.
pi_92357463
Wat klote zeg :( Hoop dat jullie dan morgen een beetje kunnen uitslapen!

Rienk werd om 21:00 wakker, huilend en sneu. 38.9 had hij, zetpil gegeven en 15 minuten later stond ie weer ondeugend te doen O+ Hij is na een uur weer op bed gegaan en het lijkt nu goed. J. heeft ochtend dienst, dus ik geniet nog even van mijn avond, al probeer ik al een uur naar bed te gaan :')

Cara en Mefke, hoop dat alles goed is met de kinderen, dat ze morgen gewoon weer fris en fruitig zijn! :*

En Stef een dinnnetje *;
pi_92361881
Nogsteeds allemaal ziekekindjes hier, beterschap!
Finn is ook nog niet opgeknapt, gisteren nog maar even naar de ha geweest, ze denkt aan een virus op de luchtwegen. Uitzieken dus maar, tenzij hij hogere koorts ging krijgen en minder ging drinken, dan moesten we naar de hap. Hij roept de hele dag door dat hij wil slapen, zo ken ik Finn helemaal niet.

Innepin wat een leuk filmpje!

Stef een vriendinnetje! Wat schattig!

Buuf wat een goede omschrijving van die orthopedagoog! Wat betreft verveling op school, daar ben ik ook wel eens bang voor, maar meer om de reden dat ik heb gemerkt dat hier de aandacht in de klassen heel erg uitgaat naar kinderen met een taalachterstand. (Ik heb zelf voor een vorige opleiding op 4 scholen hier in de buurt stage gelopen)
We zijn nu ook bezig om een peuterspeelzaal te zoeken voor Finn, maar wat je daar tegen komt is ook echt drama! We zijn er nu bij 3 geweest, maar de juffen kunnen niet eens fatsoenlijk Nederlands. Op een van de peuterspeelzalen hing een briefje met daarop 'JufVrouw' :'(
  zaterdag 5 februari 2011 @ 09:24:42 #297
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92361887
Fris en fruitig zou ik het niet durven noemen, hij gaapt er zo nu en dan flink op los. Vannacht flinke koorts gehad, 41,6 en 41,8 zelfs. Hij lag afwisselend te zweten en te rillen, heel sneu. Een reden hebben we niet echt kunnen vinden.
Hopelijk kan hij straks nog wat slapen, dan gaan we zelf ook nog even liggen denk ik.

FTA, wel goed dat Finn goed naar zijn eigen lichaam kan luisteren!
pi_92361937
Ja dat is wel waar Ca.ra!

Jeetje 41,8! Wat hoog joh! Hoe is het nu met de koorts?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 09:45:17 #299
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92362126
Jufvrouw!! ouch!

De koorts is nu (met paracetamol) gezakt, 38,4 nu. Op zich zijn we van Thomas wel gewend dat hij hoge koorts heeft als hij koorts heeft, maar ik vind het vervelend dat ik de oorzaak niet weet nu.
pi_92362523
Da's idd wel erg hoog, Cara. Rot dat je de oorzaak niet weet. Sterkte!

Ik zit in dubio. Vanmorgen was het weer kwart over zes. Lente overdag max anderhalf laten slapen, lijkt er dus niet echt toe te leiden dat ze 's ochtends langer uitslaapt. Maar ze begint nu wel tekenen van oververmoeidheid te vertonen. Ze heeft dikke wallen, hangt de hele dag aan m'n benen en kan niks hebben, laat zich bij elk tegenslagje huilend op de grond vallen. En ik zit er zelf ook best een beetje doorheen, moet ik toegeven.

Ik ben enerzijds dus heel erg geneigd om 'r vanmiddag gewoon weer drie uur te laten slapen, maar heb anderzijds geen idee hoe lang het duurt om een slaappatroon te veranderen. Voor hetzelfde geld duurt het minimaal twee weken en is het zonde om er na vier dagen al mee te stoppen.
  Moderator zaterdag 5 februari 2011 @ 10:28:44 #301
5428 crew  miss_sly
pi_92362804
Ik weet niet, Sserpente. In het boekje dat ik heb gelezen over slapen, wordt bijvoorbeeld ook gezegd dat je slapen leert door te slapen. En dat je vaak een slaappatroon kunt veranderen zodat ze langer slapen 's ochtends door ze juist eerder naar bed te doen ipv later. Dus misschien werkt het niet. Ik ben er ook neit zo van overtuigd dat het werkt, hoor, dat korte middagslaapje. Bij ons heeft het van de 6 dagen op rij ofzo één keer gewerkt. De overige dagen was er toch wel iets te spoken 's avonds. Senna slaapt wel sinds ze 18 maanden is ongeveer eigenlijk wel tot half 7-7 uur minstens. Zomaar ineens veranderde het.

Ca.ra, wat een hoge koorts. Beterschap en sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')