abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92162955
Serpente, vervelend het korte slapen en dan ook nog eens drukte op je werk. Wel heel herkenbaar ;)
Ik zou het wel op je werk aangeven, ookal doen ze er niets mee.

Dyon zit nog in de overgangsfase van 2 naar 1 slaapje. Als hij 2x slaapt is het gemiddeld 2x 2uur. Slaapt hij 1x dan meestal wel minimaal 3 uur.
's Nachts slaapt hij nu regelmatig wel tot minimaal 06.30 uur. Helaas op het moment niet, maar er zijn 2 kiezen aan het doorkomen. Wij zijn hele rommelige nachten 'gewend', dus hier valt het al mee als hij voor 5 uur niet wakker is geweest.
pi_92163278
Haha Stiemie _O-

Nou ja als je hier leest over kindjes die smakelijk eten en slapen, doei! zeggen... dan denk je toch... :P Maar goed, ik vond het ook keiveel toen ik het eenmaal op had geschreven. Zo'n moment dat je beseft dat zo'n kleintje veel meer kan dan waar je bij stilstaat :o

BE, wat leuk dat het bij jou zo'n papabrabbelaar is. Willow weigert nog steeds papa te zeggen. Ondertussen zegt ze wel luier, mandarijn (nou ja, manijn) en aardbei, dat soort dingen. Maar zelden papa. :')

Huup, ik heb woorden die even in de ijskast staan ook gewoon meegerekend hoor O-) Ze zegt nu alleen maar miauw en geen poes (Zeg eens poes? Miauw!) maar twee weken geleden nog wel, dus die hoort er dan ook bij vind ik :7

Ssserpente, wat een rotsituatie zeg :{ Ze moeten maar gauw wat veranderen op je werk.

Oei, Meimeltje, 5 uur is wel heel vroeg :X
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_92163300
Ik zei keiveel _O- Ik lijk wel een brabander :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:29:32 #279
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92163407
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:23 schreef innepin het volgende:
Ik zei keiveel _O- Ik lijk wel een brabander :')
Heuj heuj, niks toch brabanders heej!

Zo zeg ik tegen Joep: "Moet je drinken?" "Moet je een koekje?" :D. Lief kan hier helemaal niet tegen en is me continu aan het verbeteren. Maar dat is echt brabants... dat zit er echt zo ingehamerd bij mij. Ik vraag nooit.. wil je?
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:30:39 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92163437
Zodra we in de auto stappen onderweg naar huis van het KDV begint Oscar al 'Papa?' En dan thuis in de gang, met een blik omhoog: Papaaaa, papa?
Gisterenavond kwam het ook een hele tijd uit de babyfoon. O+ Echt met zo'n heel lief stemmetje. :Y
En dan niet even je telefoon pakken om het geluid op te nemen he... :') -O-
pi_92163482
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:29 schreef seilram het volgende:

[..]

Heuj heuj, niks toch brabanders heej!

Zo zeg ik tegen Joep: "Moet je drinken?" "Moet je een koekje?" :D. Lief kan hier helemaal niet tegen en is me continu aan het verbeteren. Maar dat is echt brabants... dat zit er echt zo ingehamerd bij mij. Ik vraag nooit.. wil je?
Ik wist niet dat dat echt Brabant was! :D Ik leer het hier de oudste altijd af als hij bijv vraag "ik moet een koekje". Vind het zelf best brutaal overkomen eigenlijk.
pi_92163525
Innepin, super hoor al zoveel woordjes in dr woordenboek!!

Huup, hier kwam het praten bij Kyllian ook wat later maar echt alles kwam er toen ook tegelijk uit.
Ik ga er maar vanuit dat Dyon ook een late prater is, die is net als zn broer een observator en gooit er straks vast vanalles tegelijk uit :P
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:36:01 #283
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92163585
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:32 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat echt Brabant was! :D Ik leer het hier de oudste altijd af als hij bijv vraag "ik moet een koekje". Vind het zelf best brutaal overkomen eigenlijk.
Dat vind ik ook! Ik leer ook wel als hij iets wil, dan vraag je "mag ik?". ... maar als ik het zelf vraag, ook aan mijn bezoek hoor... dan heb ik altijd over moet... "Moet je wat drinken?". Kweenie, dat flap ik er echt uit. Gelukkig praat ik geen plat Tilburgs, dat is nog veel erger. Dat kan ik zelf niet eens aanhoren, brrr.
pi_92163597
B. zegt eigenlijk nooit 'moet je' wel 'wilde' als in "wilde wa drinken?" :') :D

@Innepin ja ik zou dat denk ik dus ook meetellen, tenzij het echt maar 1 keer voorbij gekomen is, das een beetje voorbarig dan :P maar goed, het is duidelijk dat ze het wel kán, het zit er wel in ergens, dus moet t erbij.

Mn kleine snoepkeesje heeft de doos met tomaten net zomaar uit de boodschappen tas gevist en zit tomaatjes te eten :') ik hoorde ineens mmmm uit de keuken komen :D
echt dat heeft ze niet van mij, ik gruwel van koude tomaten :X
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92165594
Hihi Amélie, lekker hoor tomaatjes. Wat een lieve benaming, snoepkeesje <3

En ik ben heul geen brabander hè! :{w ;)
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 11:43:24 #286
5428 crew  miss_sly
pi_92165932
Brabanders zijn tof *O*

snoepkeesje O+

Ik heb ook even een grofweg geteld hoeveel woordjes Senna kent, en ik wil even wel zo vresleijk trots doen hier: ik kom even snel al boven de 100 :o O+ Goed he van ons meisje?!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92166795
Brabanders zijn kei gaaf :Y
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92167010
'ons' mam/pap/opa/oma :')
Verder vind ik Babo's echt super. Maar dat 'ons'.. :|W :X

:W Alles redelijk hier. Maar ik reageer niet omdat mn reageer skillz lang niet zo goed zijn als die van jullie. Dus hou ik me maar stil :@

Rienk zegt nog geen woord. Dus ik vind het wel heel knap hoor! :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_92167137
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:09 schreef Vlindur het volgende:
'ons' mam/pap/opa/oma :')
Verder vind ik Babo's echt super. Maar dat 'ons'.. :|W :X

:W Alles redelijk hier. Maar ik reageer niet omdat mn reageer skillz lang niet zo goed zijn als dat van jullie. Dus hou ik me maar stil :@

Rienk zegt nog geen woord. Dus ik vind het wel heel knap hoor! :Y
_O_ Jij hebt prima reactie-skillz!
Oh en hier ook een zwijgzaam-type hoor, alleen papa, heel soms mama, maar ik ben gepromoveert tot nanananana.... De N is zo tof tegenwoordig! Oh ja en DIE! incl. wijzend vingertje... O+
pi_92167333
Hihi :P

Nou, Rienk ratelt de hele dag door hoor, maar er is geen touw aan vast te knopen "totototot, tooeeeit, dtt, dah, mmmmmaaaammmmaa", en zulks. Snapperniks van! _O-
En hij smakt. Al tijden, maar gister bedacht ik me ineens dat hij dan misschien wel honger had. Dus het kind een cracker gegeven en toen was hij dolblij :9 Om vervolgens 2 happen te nemen en de rest te verkruimelen in de keuken :')

En dramaking ten top. Languit op de grond gaan liggen huilen als ie zn zin niet krijgt. Ik ga er soms bij liggen. Vind ie wel gezellig *;

En Oh! Hij springt net als Senna! Moest zo lachen toen hij dat gister ineens deed :o _O-
pi_92167420
dat 'die' is hier ook nog steeds de belangrijkste manier om iets duidelijk te maken. En dan ik combi met miepen, piepen of mauwen (ik ben een brabo he).
O en Brabants is gewoon een enorm effectieve taal, echt. Maar ik probeer er wel op te letten dat Driekus nederlands leert met hier en daar wat Brabants en geen echt Helmonds want dat is echt te erg. Ik versta dat zelf niet eens echt. Gelukkig is mijn man opgevoed in de combi abn/brabants, dus dat moet lukken. En ik weet soms echt niet dat iets brabants is totdat anderen reageren: dat is geen nederlands!

Driekus was volgens mij ook moe van de afgelopen nachten. Hij ging er rond kwart voor negen in en we hebben em om tien uur wakker gemaakt. En toen had ie Honger met een hoofdletter H. Hij heeft twee boterhammen op, een paar plakken kaas, twee bekers yoghurt met sinaasappels sap, een beker water en een banaan. Is dat nou veel?
Oja en het vraagt om appel nu...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92167539
Wat een vreetzakje Mef! :o Maar hij zal het wel nodig hebben nu. Lekker geven hoor. Ik zou willen dat Rienk het at! :Y
pi_92167980
Grappig, ik betrap mezelf ook regelmatig op 'moet je een boterhammetje?" oid. Als ik het in de gaten heb, verbeter ik mezelf, al is het alleen maar om het feit dat het Zeeuws is. Mooie provincie, hoor, maar dat dialect... Maar ongemerkt heb ik toch best een hoop uitdrukkingen overgenomen die best wel eens tot communicatieproblemen kunnen leiden. 'Laat maar doen' bijvoorbeeld, betekent 'laat maar zitten' en 'ik kom wel even om je', betekent 'ik kom je wel even ophalen'. Gelukkig heb ik jullie om me scherp te houden. :P

Wauw, wat een hoeveelheid aan woorden, In en Miss! Lente zegt nog vrij weinig. Zelfs 'papa' is nog steeds 'dada', hoewel ze het wel een tijdje gewoon als 'papa' heeft gezegd trouwens. Verder kent ze een hoop dierengeluiden ('brrrr', iets wat op 'waf' lijkt, 'iets wat op 'toktok' lijkt enz.) en zegt ze duidelijk 'auto' en 'uit'. Ze kent wel de betekenis van een hele hoop woorden. Leuk is het ook om te zien hoe snel ze nieuwe 'plaatjes' leert. Ze is echt een spons wat dat betreft.

Meimel, het probleem is bekend hoor. Er loopt een vacature, maar het is vreselijk lastig om goed personeel te vinden. De minimale eis is hbo met commerciele ervaring en het assessment is ook vrij pittig. En daarnaast moet je iemand ook nog eens zo gek zien te krijgen om mijn collega te worden. :P Er zijn al een hoop mensen afgewezen dus wordt er naar een interne oplossing gezocht, maar dat gaat nog minimaal zes weken duren wordt gezegd. Maar dat zal wel zes maanden worden... So far, want ik red het allemaal wel, mits ik voldoende nachtrust krijg. Thanks voor de slaaptijden!

Ze ligt nu net op bed, dus om twee uur maak ik 'r weer wakker. Ben benieuwd hoe ze reageert want ik heb 'r nog nooit wakker gemaakt.
Het zal me niets verbazen als het niet leidt tot langer slapen 's ochtends, vooral ook omdat d'r slaappatroon sowieso al vrij onregelmatig is. Maar goed, exprerimenteren kan geen kwaad. Ik kan me wel voorstellen dat je het een tijdje vol zult moeten houden voordat het werkt. We zullen zien!
pi_92168050
Mensen, koester je dialect!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:38:54 #295
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92168173
Grrr, had ik een heel verhaal getikt... doe ik iets verkeerd.

Naja, ik zei dat ik "Ik heb ut gevragen" het ergste brabants vindt, dat klinkt echt zo ontzettend dom. Verder vind ik dat Moet je een boterham wel grappig. Ondanks mijn lief die mij verbeterd... zal ik dat zelf niet snel veranderen, dat hoort bij mij.

Serpente, ik ben benieuwd hoe Lente reageert!

miss, wat een woorden! Hier is papa ook vaak nog baba :)
pi_92168828
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:43 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb ook even een grofweg geteld hoeveel woordjes Senna kent, en ik wil even wel zo vresleijk trots doen hier: ik kom even snel al boven de 100 :o O+ Goed he van ons meisje?!
Opschepster ;( Kom ik aan met m'n zesendertig ;(
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 13:00:16 #297
5428 crew  miss_sly
pi_92168917
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef innepin het volgende:

[..]

Opschepster ;( Kom ik aan met m'n zesendertig ;(
Ik wilde het al niet posten, maar ik wilde ook graag een keertje ongegeneerd trots doen...sorry ;(
Kusjekroel om het goed te maken? pleeeeaaasssee? :* Zal ik het nooit meer doen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92169797
Senna, kletskous wat een woordenschat *O*.

Innepin, 36 is toch ook al heel wat?

Ik heb geen idee hoe groot Iris haar woordenschat is, ze begrijpt veel en kletst ook best wel wat. Maar daarvan zijn af en toe woorden te herkennen en de rest is gebrabbel.
Nieuwste aanwinst: "buuhvouw" (en maar kletsen over de buurvrouw dus en als buurvrouw op de stoep staat dan staat ineens dat snatertje stil ;)), maar het klinkt wel schattig.
Fake it till you make it...
pi_92171299
Sserpente wat vervelend zo op je werk, hopelijk komt de oplossing snel! Timo slaapt overdag trouwens meestal een uur of 2 en dan 's nachts een uur of 12.

Amélie lekker he, tomaatjes snoepen :D Zó schattig vind ik dat, als ze zelf iets lekkers gevonden hebben en lekker zitten te snoepen :D

Wat een boel woorden Willow en Senna!! Echt super knap :)

Timo houdt het voorlopig bij papa, mama (maar dat is nog moeilijk), klaar, mauw (poes dus), iets wat op "dicht" lijkt, iets wat op "leeg" lijkt, iets wat op "keuken" lijkt, iets wat op "lekker" lijkt, hie (wat "die" betekent) en ja. Nee zegt ie niet, dat schudt ie alleen maar :). Bal en bah kan hij ook, maar hoor ik nooit meer voorbij komen.
Hij wijst wel echt de godganse dag alles wat hij ziet aan en dan moet ik zeggen wat het is. En als ik het goed heb zegt hij ja, maar als ik het fout heb zegt hij nog een keer "hie??". Laatst had ik het telkens fout, ik dacht dat hij naar de printer wees, maar er stond een pakje boter naast die hij bedoelde.. dus hij schudt een keer nee, kijkt me aan zo van "dat je nou nóg niet snapt wat ik bedoel zeg, sjonge..." loopt er heen en pakt met een triomfantelijke blik dat pakje boter van de tafel O+

Ohh en toch wel een beetje een mijlpaal hier hoor, Timo is precies 1,5 jaar vandaag :)
pi_92171997
Haha, Tan, Lente wijst naar je aardbei en maakt smakgeluiden. :9

O ja, dat 'woordje' heeft ze dus ook: klakken met d'r tong. Doet ze al maanden en betekent eten, drinken en water (ook van de sloot idd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')