abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2011 @ 10:16:32 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92114021
Ik heb spuugdoekjes niet weggedaan en hydrofiel luiers ook niet.
Flesjes trouwens ook niet.
Spuugdoekjes goed heet gewassen en opgeborgen, de hydrofiel luiers gebruik ik voor Sasha nog steeds bij het afdrogen na het badderen en de flesjes hebben we ook goed uitgekookt en opnieuw in gebruik genomen. Alleen de spenen hebben we vervangen.
pi_92114027
ik heb ze wel bewaard hoor :) waarom zou je het niet doen uit hygienisch oogpunt? er is weinig echt raars mee gebeurd wat een eventueel kookwasje niet op kan lossen toch?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92114158
Ja dat leek me ook, ze gaan mooi de bewaarbox in ^O^ ze zien er gewoon ook nog uit als nieuw, had er belachelijk veel gekocht.
Sowieso was je zoiets ook weer van tevoren als je ze eenmaal nodig gaat hebben.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92114674
Ik gebruik die krengen intussen vooral om mee schoon te maken. :)
  maandag 31 januari 2011 @ 11:09:47 #207
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92115445
Oh, wij hebben ze nog ernstig in gebruik, maar dan als slab :)
3!
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 12:32:42 #208
5428 crew  miss_sly
pi_92118452
Ik droog er Senna nog steeds mee af na het bad.

Ik had net even een heel vreselijk moment. We waren op de fiets naar Artis geweest. Op de terugweg had ze al een paar keer naar beneden gezeten met haar hoofd, kijkend naar de weg en het wiel. Toen we thuis waren, stapte ik van de fiets, en zat ze weer zo met haar hoofd. Ik zei haar naam, maar ze reageerde niet. Ik dacht dat ze dan we zou slapen, dus keek even van onderaf naar haar gezicht, zie ik open oogjes en een druppel kwijl naast haar mond en echt geen reactie. Ik schrok echt even zo vreselijk :o Echt een fractie maar, maar pfffff. Toen heb ik haar snel opgepakt, tegen me aan gedrukt en een paar keer haar naam genoemd, en toen ineens was ze wakker. Ik denk dat ze bezig was in slaap te vallen, maar het zag er zo naar uit.
En nu ligt ze boos in bed, want ze is niet moe en wil niet slapen, maar ik hoor haar even graag mopperen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92118684
Oh! Wat een schrik is dat, Miss! Hoe je hart dan in je keel kan kloppen he? :'(
Gelukkig kan ze nog goed mopperen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 31-01-2011 12:49:16 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 12:43:05 #210
5428 crew  miss_sly
pi_92118739
Ja, zo stom is dat. De kans dat er iets gebeurt, is zo vreselijk klein, en toch...brrr, ik moest echt even moeite doen om niet in huilen uit te barsten. En dan mag mopperen best even :Y
pi_92118917
Oh miss_sly ik krijg er kippenvel van.
Kan me er iets bij voorstellen.

Hier bewaar ik echt 'alles'. Want er zal maar eens een broertje bij komen.
Heb zojuist op de zolder weer kleding opgeruimd. Er ligt ook een stapel wat wel weg kan, in kleding maat 68/74/80. Dus als iemand zin heeft om er tussen te neuzen, gil maar. :D
pi_92119165
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Ja, zo stom is dat. De kans dat er iets gebeurt, is zo vreselijk klein, en toch...brrr, ik moest echt even moeite doen om niet in huilen uit te barsten. En dan mag mopperen best even :Y
Oh jemig, ik zou me ook wezenloos schrikken! :* Ik loop nog steeds de hele tijd Ivans kamertje in om te kijken of hij het nog doet. Ik vraag me af of ik dat ooit kwijtraak. Nu met Lena heb ik het ook weer dubbel en dwars. Als ik haar niet snel genoeg zie ademen zit ik snel even ergens aan zodat ze schrikt en beweegt. Mja, die kleintjes liggen nu eenmaal soms zo stil dat je kunt gaan twijfelen, maar bij een dreumes lijkt het me helemaal schrikken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92119664
Senna, mama niet zo laten schrikken hoor... :* voor jou miss.
Gelukkig ligt ze dan daarna lekker te mopperen ;)
Fake it till you make it...
pi_92119722
Miss_Sly, wat enorm schrikken :o :* brr...

Poppejans, Wolf boft maar met zo'n lieve mama :*
Wij hebben dezelfde fase een paar keer gehad en de ene keer hielp erbij blijven zitten en aaien zoals BE en Claudia schrijven, terwijl andere keren ik juist zo kort mogelijk afscheid moest nemen en dan telkens weer even terug als hij (zielig) huilde.
Het is voor ieder kindje en tijdens elke fase anders wat werkt en jij hebt nu een oplossing gevonden die voor nu werkt.

BE dat is echt een oplossing die je niet verwacht :o ik ga het vannacht ook eens proberen! Wat fijn dat hij nu doorslaapt en ook nog eens langer slaapt!

Kobus in de dierentuin O+ Is zijn bivakmuts nou paars oeke? Ik dacht dat je een bruine voor hem gekocht had. Ik heb toevallig zaterdag een paarse voor Niels besteld (en die kwam net al binnen! Super snelle service zeg). Die sjaal van Kobus lijkt me zo heerlijk, waar heb je die gekocht?

Ivan in de doos :D O+ Wat enorm schattig!

De hydrofieldoeken ga ik wel bewaren. De slabbetjes en spuugdoekjes weet ik niet, die zitten vol vlekken die er niet meer uitgaan.

Volgens mij zegt Niels twee woordjes achter elkaar? Hij zegt sinds een tijdje eigenlijk al "kaik!" "dat!" Geldt dat als een tweewoordszinnetje?
En hij zegt nu heel duidelijk "uit!!" "uit!" "uit!" als hij uit zijn stoel of uit bed wil :D

Niels heeft gisteren gevingerverfd O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92120459
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:14 schreef Twinkly het volgende:
Kobus in de dierentuin O+ Is zijn bivakmuts nou paars oeke? Ik dacht dat je een bruine voor hem gekocht had. Ik heb toevallig zaterdag een paarse voor Niels besteld (en die kwam net al binnen! Super snelle service zeg). Die sjaal van Kobus lijkt me zo heerlijk, waar heb je die gekocht?
Nee hoor, bruin! En die sjaal heb ik voor 1 euro hier op de markt gekocht. Niet vanwege de stof, maar vanwege de kleur blauw, die vond ik zo mooi. O+

Wat zit Niels heerlijk te kliederen. Zijn handje heeft wel zo veel kleurschakeringen! En zijn lip is groen! Hij gaat er helemaal in op. O+
pi_92120616
Mooie foto, Twinkly! Dat ga ik binnenkort ook met Ivan doen! En ik weet niet of het als een tweewoordszin telt, "kaik! dat!," maar ik vind het wel ontzettend knap!

Ivan zegt nu ook "dì" ("dicht") en doet daarbij de hele dag vanalles open en dicht. "Bah" is ook nog een van zijn favorietje woordjes. Als ik zeg "Wat is jouw luier vies!" dan roept hij met een blij gezichtje "BAH!". O+
pi_92120803
Haha Ivan! Wat schattig O+

Niels zegt de hele tijd "uit" en ik had net pas door dat hij daar niet alleen maar uit bed ofzo mee bedoeld, maar ook auto! (en op knopjes drukken is ook "uit!") Hij bracht mij auto's terwijl hij "uit!" riep :D
Lekker verwarrend!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92120843
Hè bah Miss, dat is echt schrikken. Wat Claudia zegt, ik check sowieso regelmatig of Isabeau het nog doet. Vooral 't afgelopen weekend nu ze zo ziek was.

trouwens bij de wibra hello kitty knuffels voor 'n tientje! ;)
pi_92120907
Oh MIss, wat een schrikken! Is ze inmiddels wel lekker aan het slapen?
Twinkly, wat heb je toch een leuk ventje!
Poppejans, ik kan helaas geen adviezen geven, MInke slaat dergelijke dingen meestal over, als ze huilt dan is er meestal iets anders...
BE, die deur dicht, wie verzint dat??? Nou ja, jullie dus uiteindelijk, wat fijn!
Ivan in de doos, wat een schatje is het toch!
BJ, ik wens jou even heel veel energie toe! Klinkt zwaar weer jouw zwangerschap... Had je dat met Evie ook? (meen me wel zoiets te herinneren, maar tis alweer zoooooo lang geleden ;) )

Hier alles wel prima, MInke heeft uitgevonden hoe ze kan gaan staan vanuit zit (dus zonder optrekken aan iets) en vind klimmen de BOM! (zie filmpjes in mijn blog)... En verder is ze gewoon heel lief! O+ (En ben ik helemaal gaar van het weekend + keelpijn, dus weinig te melden).
pi_92120935
Miss wat schrikken!

Ivan, Ko, Niels O+ O+

Hier gaat het wat minder, zwangerschap hakt er flink in.
Mette was vannacht ziek, overgeven, heel zielig. Maar vanochtend toch wel weer happy.
Toen belde mijn moeder vanochtend, mijn opa is gisteravond overleden :'(
Het zat er aan te komen, we waren ook speciaal dit weekend er heen geweest, opa genoot nog erg van het zien van Mette. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar het is beter zo.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92120962
Die van mij wordt binnenkort 1 *O*
niet meer
pi_92121062
Och Wickie, wat verdrietig. Fijn dat jullie nog bij hem langs zijn geweest.
Gecondoleerd. :*
pi_92121192
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:50 schreef wickie het volgende:
Hier gaat het wat minder, zwangerschap hakt er flink in.
Mette was vannacht ziek, overgeven, heel zielig. Maar vanochtend toch wel weer happy.
Toen belde mijn moeder vanochtend, mijn opa is gisteravond overleden :'(
Het zat er aan te komen, we waren ook speciaal dit weekend er heen geweest, opa genoot nog erg van het zien van Mette. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar het is beter zo.
Wat is er dan m.b.t. je zwangerschap? Ben je misselijk? Slaap je nog slechter? Heb je last van je been?

Gecondoleerd met je opa. :* Hè, wat naar.
pi_92121259
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:49 schreef Lijnloos het volgende:
Hier alles wel prima, MInke heeft uitgevonden hoe ze kan gaan staan vanuit zit (dus zonder optrekken aan iets) en vind klimmen de BOM! (zie filmpjes in mijn blog)... En verder is ze gewoon heel lief! O+ (En ben ik helemaal gaar van het weekend + keelpijn, dus weinig te melden).
Ik vind Minke ook echt een bomenklimmer in de dop. O+

Knap dat ze nu kan staan zonder zich eerst op te trekken aan iets! Ivan is dat tijdens de kraamweek van Lena gaan doen en ik vond dat ook weer een hele prestatie.
pi_92121439
Ja intense moeheid (had ik de vorige keer ook) maar nu extra door die stomme hoge hartslag. Dat in combi met slechte nachten (door misselijk, benen, jeuk..) en dreumes die overactief is (maar wel heel lief hoor). Die ook erg slecht slaapt.
Ach komt wel goed, hoort erbij, ik heb vandaag me nog een dagje ziekgemeld op werk en de hele ochtend geslapen, dat doet erg goed.

Oja over lopen. Mette wil alles in 1x keer. Dus ook het opstaan, dat kan ze nu al heel goed. Het lopen los vind ze echt nog wel eng. We denken zelf nog 2 weken. Ze is wel alvast begonnen met klimmen.
pi_92121449
Minke, het klimmeisje. O+

En dat staan vanuit niets, dat vond ik misschien nog wel indrukwekkender dan lopen of praten. Gewoon omdat het bijna de evolutie van de mens liet zien.
Ik vond het zo speciaal.
Dat kruipende jongetje op het tuinpad dat ineens vanuit het niets ging staan! :D
En weer ging zitten en verder kroop. :P
pi_92121455
Wickie gecondoleerd... je hebt het zo wel zwaar zeg... :*
pi_92121541
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:04 schreef oeke het volgende:
En dat staan vanuit niets, dat vond ik misschien nog wel indrukwekkender dan lopen of praten. Gewoon omdat het bijna de evolutie van de mens liet zien.
Jááá, precies! Heel treffend omschreven.
pi_92121586
Gecondoleerd met je opa wickie :*
Zwanger zijn is mooi maar ook best wel eens heel zwaar :* Hopelijk knap je na de 12 weken grens snel weer op en heb je een energiek tweede semester (en derde liefst ook :))
pi_92121642
Zoiets had ik ook oeke, mijn hart maakte een sprongetje en ik kreeg tranen in mijn ogen toen hij plotseling zonder steun op stond.
Niels heeft trouwens nog steeds wel eens dat hij vergeet dat hij zonder steun op kan staan :D
pi_92121649
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:03 schreef wickie het volgende:
Ja intense moeheid (had ik de vorige keer ook) maar nu extra door die stomme hoge hartslag. Dat in combi met slechte nachten (door misselijk, benen, jeuk..) en dreumes die overactief is (maar wel heel lief hoor). Die ook erg slecht slaapt.
Ach komt wel goed, hoort erbij, ik heb vandaag me nog een dagje ziekgemeld op werk en de hele ochtend geslapen, dat doet erg goed.
Dat valt ook allemaal niet mee, vooral niet in combinatie met je leuke, lieve dreumes. Heel goed dat je je nog een dagje ziek hebt gemeld!

Weet je waarom Mette slecht slaapt? Is dat eigenlijk nog beter geweest de laatste tijd?
pi_92121799
Ik moest echt even een traantje wegpinken toen ze dat vorige week vol trots deed, het opstaan. Zo lief en geweldig O+
Ik vind een verticale dreumes echt zo'n mijlpaal, het met overtuiging losstaan enzo vind het echt ontroerend. Mijn grote kleine meid!

En van de zwangerschap, de vorige keer was het na de 14 weken allemaal week koek en ei, dus dat hoop ik nu ook. Ik voel me zeer gelukkig dat ik niet de hele dag boven de wc pot hang, dat lijkt me echt heel heel zwaar. Het is gewoon even doorbijten. Jamergenoeg zijn er allemaal externe factoren waardoor het bijtanken gewoon wat moeilijker wordt
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:19:45 #233
5428 crew  miss_sly
pi_92121985
wickie gecondoleerd :* wat verdrietig, en wat fijn dat hij Mette nog gezien heeft.
Rot dat het zwanger zijn zo zwaar is voor je.

oeke, wat zeg je dat goed, van die evolutie! Precies in de roos. Goed he van onze kinders dat ze dat ook gewoon kunnen O+

Niels kunstenaar O+ Schitterende foto, twinkly!

Ik mis lily en innepin al eventjes, kan dat? Ik weet dat lily onregelmatig post en dat innepin het misschien wel druk heeft met verbouwen enzo, maar ik heb het idee dat we van beiden toch al enige tijd niets hebben gehoord...

Ik was dus niet overdreven met mijn reactie? pff, voelde me een beetje een domme emo-doos :@ Ze heeft ruim 20 minuten liggen protesteren (niet huilen dus, maar echt mopperen, met het muziekdingetje tegen het bed beuken, heel hard en dwingen 'mama!' roepen enzo) en toen was het stil en is ze in slaap gevallen.
pi_92122061
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet je waarom Mette slecht slaapt? Is dat eigenlijk nog beter geweest de laatste tijd?
Het ging beter ja, we hebben laatst een hele goede week gehad. Daarna begon de verkoudheid weer, 's nachts wakker worden en helemaal dicht zitten. Gelukkig is ze helemaal gewend geraakt aan het neussprayen. Ze komt soms overdag met de flacon naar me toe en snift dan als ze hem bij haar neus houdt (dop zit er dan op hoor). Dan moet ik dus even sprayen, ze heeft door dat het verlicht denk ik.
En ik denk ook alle ontwikkelingen momenteel, ze maakt flinke sprongen op verschillende vlakken. Er beginnen mini woordjes uit te komen (zoals eten, oma, mama, papa, boe (boek)). Maar ik merk dat ze ook veel met gebaren en uitdrukkingen zichzelf 'verstaanbaar' maakt. Het lopen, de verfijndheid in haar motoriek.
Zolang ze bij ons ligt, slaapt ze wel weer snel verder. Alleen lig ik dan gewoon nog wakker.
pi_92122083
Ik begin hier wat contouren van peutergedrag te zien. Ik zit nu op de bank met Lena en Ivan is allemaal boekjes op de bank aan het uitstallen terwijl hij soms even gefrustreerd raakt, "nee nee" roept en zich dramatisch op de grond stort. Als ik het negeer raapt hij zichzelf na een tijdje weer op en gaat hij verder met hetgeen hij bezig was. :D

Ik krijg het nu ook niet meer voor elkaar om dingen van hem af te pakken. Ik wou net zijn boekje even bekijken, maar ik mocht dat pas toen ik dat netjes aan hem vroeg. :')

Ik word trouwens een beetje moe van mensen die dingen aan hem geven waar hij niet mee mag spelen. Ik ben dan namelijk op den duur weer de klos en kan het van hem afpakken. Ik wil gewoon duidelijk zijn: hij mag óf wel óf niet ergens mee spelen, dat maak ik hem meteen kenbaar en als het niet mag dan mag het ook écht niet. Vanochtend hadden we een intake van het consultatiebureau en die vrouw gaf hem de boekjes van Lena. Het is klaarblijkelijk heel verleidelijk om een dreumes alles te geven waar hij om vraagt.
pi_92122422
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin hier wat contouren van peutergedrag te zien. Ik zit nu op de bank met Lena en Ivan is allemaal boekjes op de bank aan het uitstallen terwijl hij soms even gefrustreerd raakt, "nee nee" roept en zich dramatisch op de grond stort. Als ik het negeer raapt hij zichzelf na een tijdje weer op en gaat hij verder met hetgeen hij bezig was. :D
Ik krijg het nu ook niet meer voor elkaar om dingen van hem af te pakken. Ik wou net zijn boekje even bekijken, maar ik mocht dat pas toen ik dat netjes aan hem vroeg. :')

Ik word trouwens een beetje moe van mensen die dingen aan hem geven waar hij niet mee mag spelen. Ik ben dan namelijk op den duur weer de klos en kan het van hem afpakken. Ik wil gewoon duidelijk zijn: hij mag óf wel óf niet ergens mee spelen, dat maak ik hem meteen kenbaar en als het niet mag dan mag het ook écht niet. Vanochtend hadden we een intake van het consultatiebureau en die vrouw gaf hem de boekjes van Lena. Het is klaarblijkelijk heel verleidelijk om een dreumes alles te geven waar hij om vraagt.
Heel herkenbaar... maar dan nog effe wat aggresiefer bijna bij Minke. Zo ben ik afgelopen week al een paar keer in mijn gezicht geslagen terwijl ik haar vast had en even wat uit haar handen pakte. Dan wordt ze helemaal driftig en begint ze van zich af te meppen... tja, dat mijn gezicht dan in de weg zit, is schijnbaar geen probleem. Wel accepteerd ze het dan als ik haar even "boos" terecht wijs en is het ook weer goed. zo leuk, dat baby-karakter van haar vader :@ Hopelijk is dat met een eventuele volgende wat meer naar mij gericht...
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:40:32 #237
5428 crew  miss_sly
pi_92122650
Ow Claudia, ik zie het Ivan gewoon doen, de tragedie opvoeren :D O+

Minke zo'n driftkikkertje? Ze ziet er zo schattig uit alsof ze nooit boos of driftig kan zijn :D

Senna is niet driftig en erg redelijk over het algmeen. Ze is wel eens even boos, maar haar buien duren echt nog geen minuten. Fijn wel hoor, ik hoop dat dat zo blijft.
pi_92122776
Lars is gelukkig ook geen driftkikker, het enige waar hij echt boos/verdrietig van wordt is als ik Meike op schoot heb....jaloers!
Soms mag hij er bij, en soms heeft ie even pech....tsja life sucks

Ivan heeft volgens mij dezelfde woordenschat als Lars. Zelfs dat: wat heb je in je luier? "bah!"

Vanmorgen even bij Mrien geweest, Lars vond de kleine Jelle wel heel lief, kwam er een paar keer aan "aaaaa" dan wil hij aaien. Hij deed heel zachtjes... O+ cute

Poppejans, fijn is dat he, dat hier even bevestigd wordt dat je het goed aanpakt. Hopelijk slaapt wolf snel weer beter in zijn eigen bedje.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92122834
Het is hier echt het verkennen van grenzen. Hij wil bij me op de bank zitten en als hij dan eenmaal bij me zit wil hij over Lena heen kruipen en aan de laptop zitten. Dat mag niet en dus zet ik hem weer op de grond, wil hij weer opgepakt worden, voert een drama op, yadayada. Hij begint nu ook duidelijker een eigen wil te ontwikkelen: de een mag wel een van zijn boekjes, de ander niet. Hij is daar ook heel duidelijk in en zegt "nee nee" als iets hem niet zint.

Soms zit hij zichzelf wel behoorlijk in de weg. Ik weet niet zeker of dat hiermee te maken heeft; het kan ook zijn dat hij wat moeite heeft met de overgang naar één slaapje of dat hij last heeft van zijn doorkomende kiezen.
pi_92122844
oh huu Miss dat soort dingen zijn ook eng :{ bah.

En Minke :D knapperd O+

Niels hihi leuk hè dat verven? <3

Lieve lieve Wickie, gecondoleerd :* en een hele dikke kus en knuffel voor je. Het ís ook gewoon enorm pittig zwanger zijn met een dreumes erbij. Je kunt je kind niet ff uitzetten ofzo.
Mijn dreumes zit op het moment een pizzabroodje pesto over haar broek en shirt uit te smeren en ik heb gewoon de energie niet om het te corrigeren :')
Ik hoop met je mee dat het na de 12/14 weken gewoon weer lekker gaat qua energie, en tot die tijd, loop jezelf niet teveel voorbij hoor! Niet te hard alsmaar door willen bijten daar heb je vooral jezelf mee.

Amélie is ook niet echt driftig of iets, maar ik merk wel dat ze haar eigen wil idd door begint te krijgen. Vandaag is ze in een Imelda Marcos bui geloof ik want ze wil 30 keer haar schoenen aan en dan weer uit en dan weer aan. En als het niet snel genoeg gaat wordt ze ongeduldig en boos :') duurt gelukkig maar eventjes.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92122934
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Ow Claudia, ik zie het Ivan gewoon doen, de tragedie opvoeren :D O+

Ik dus ook :D _O- :@ ik zou geloof ik mn lach niet kunnen inhouden als hij zo'n act zou opvoeren

Hij heeft dus al wel een eigen willetje, dat is volgens mij inderdaad al best ''grotere dreumes/peuter'' gerelateerd als hij dingen niet laat afpakken

Oh die Minke! Ik vond Minke ook echt zo'n heeeel lief poppetje wat geen vlief kwaad doet :D

Wolf kan even letterlijk 3 tellen miepen als hij zn zin niet krijgt maar daarna gaat hij gewoon weer rustig wat anders doen. Hij is vooralsnog heel zachtaardig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92122999
Wat leuk dat Lars bij Jelle op bezoek ging O+

Wickie, gecondoleerd
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:52:48 #243
5428 crew  miss_sly
pi_92123125
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:48 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik dus ook :D _O- :@ ik zou geloof ik mn lach niet kunnen inhouden als hij zo'n act zou opvoeren
Ja, en zo jong als ze zijn, weten ze exact wanneer ze ergens succes mee hebben en onthouden dat ook.
We hebben bij Senna één keer de vergissing gemaakt om ergens om te lachen ipv haar direct te corrigeren (gilletjes slaken en dan zeggen dat ze aan het piepen is) en het is echt haar 'grapje' tegenwoordig. Nu is dit onschuldig en is het helemaal niet erg, maar het heeft mij wel gesterkt in de overtuiging dat we niet moeten lachen om iets als het niet de bedoeling is dat dat vaker gaat gebeuren. Dus ik oefen erg hard op het verbijten van mijn lach en het met een stalen gezicht corrigeren...en soms is het zoooo moeilijk :D :')
pi_92123327
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:46 schreef huuphuup het volgende:
Mijn dreumes zit op het moment een pizzabroodje pesto over haar broek en shirt uit te smeren en ik heb gewoon de energie niet om het te corrigeren :')
Herkenbaar! :D Soms hoop je gewoon dat je dingen niet ziet. Lees: soms doe je alsof je dingen niet ziet. :Y)

Voor jou ook een :*, hoor. Ik weet wel dat je er niet op zit te wachten, maar ik vind je een supermoeder. En straks kun je het fysiek ook weer aan om een schrikbewind te voeren in huis. :+

Ivan is trouwens van nature ook niet echt een driftkikker, maar juist een zachtaardig jongetje dat over het algemeen de dingen neemt zoals de komen. Dat klinkt wat vaag, maar hij had al vroeg dat hij niet gefrustreerd raakte als iets hem niet lukte maar gewoon door bleef gaan. Er komt nu ineens best veel samen: de kiezen, minder slapen, meer lopen en meer honger (ik heb niet altijd meteen door dat hij gewoon eten nodig heeft! :o), de komst van zijn zusje en dan ook nog eens dat eigen willetje.
pi_92123530
oh ja dat laatste is het hier ook wel, ze is over het algemeen heel meegaand, maar dat eigen willetje ontdekken zit er nu gewoon in en als het dan allemaal wat ongelukkig samenkomt dan eh, is t feest :P voorheen gingen we dan even naar buiten ofzo, dat hielp wel maar dat gaat nu natuurlijk even niet.
T is behelpen maar we komen er wel overheen. En daarna de zweep dr over ja >:) :+ ik zal vooral blij zijn als de normale dagelijkse verzorging weer gewoon als vanzelfsprekend gaat. komt goed, nog even.

Ik geloof dat het bankkussen nu ook in de was kan. Achja, t leed is al geschied, voor vandaag vind ik het wel even best allemaal. We kijken nu naar dat hysterische mickey mouse gebeuren. Ik krijg zo'n enorme jeuk van dat programma... maar goed, zij vindt het mooi dus voor nu vooruit dan maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92123627
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, en zo jong als ze zijn, weten ze exact wanneer ze ergens succes mee hebben en onthouden dat ook.
Hahaha, precies! Zo heeft Ivan de grootste lol met nephoesten en nepniezen. Heeft 'ie van mij. :') Het is niks dramatisch, hoor, maar ik ben me er ook van bewust dat we niet te hard moeten lachen om gedrag dat we eigenlijk niet wenselijk vinden.

Ik merk dat onverstoorbaar blijven en negeren het beste werken. Met 'onverstoorbaar' bedoel ik niet blijven hangen in het corrigeren. Het één mag niet, maar het ander mag wel en daar kun je best snel op overschakelen, heb ik gemerkt. Als Ivan nog na ligt te trappelen op de grond kan ik hem vaak bijvoorbeeld wel afleiden door een leuk boekje te pakken of door vriendelijk te vragen of hij wat wil eten. Het werkt niet altijd.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:07:06 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92138924
Thomas en Tess O+

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:33 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau heeft me trouwens weer van mijn stoel laten vallen. Oma was op visite en toen oma weg ging, ging ik Isabeau naar bed brengen. Zegt Isabeau: 'Doei oma, slapen!' Ze vertelde gewoon wat ze ging doen. En dan ben je 15 maanden... muppet! :D
Harry zegt het niet maar weet het wel. Als we de trap oplopen en ik ga zijn kamer op dan gaat ie al in hevig verzet en laat zijn 'ik ben heul niet moe' jengel horen ;)

Blije Stef met zijn mooie kamer O+

miss_sly, fijn dat je zo'n fijne dag hebt gehad en dat het goed gaat met Senna

Lars, spierballen kweken 8-)

Ssserpente, de Dick Bruna spullen vind ik wel heel tof :Y

Ko in Artis :)

Beterschap voor R, Fabian en Isabeau :*

Och jee, Thomas weer met die stomme knieën...

Wlf die moeite heeft met alleen blijven
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 20:07:42 #248
5428 crew  miss_sly
pi_92138970
Op tijd naar bed was het weer niet voor Senna, ondanks maar 2 uurtjes slapen vanmiddag. Dus nu is ze aan het spelen. Wel heel schattig, hoor, nog leuker en liever dan overdag :+
Net wilde ze gaan renne, en toen zei ik: nee, niet rennen, geen wilde spelletjes meer, maar rustig aan doen. Zegt ze 'had lopen'. Kleine draak :D
Maar ze was ook heel lief Po aan het wiegen en voor Po aan het zingen zodat Po zou gaan slapen O+
Ik ga mijn camera er weer eens bijpakken denk ik, stof voor nieuwe filmpjes te over :')
pi_92139516
Aw slyke, je hebt me gemist! O+ :D Ik heb gewoon echt de fut en de tijd niet om bij te lezen hier, en ik vind het zo stom om af en toe alleen maar binnen te vallen zonder iets over elk leuk lief dreumesje te zeggen. En als ik het wel lees dan blijft het me niet lang genoeg bij om d'r wat over te zeggen :') Erg hè.
Ik moest wel even lachen om je "maar 2 uurtjes slapen", dat is bij ons echt véél :') Willow heeft de afgelopen tien dagen denk ik 6 dagen zonder middagdutje gedaan. :X Niet grappig... maar ik denk dat haar ritme nu weer wat terug is, gelukkig, want een dreumes die wel moe is maar niet wil slapen wordt chagrijnig en daar wordt niemand vrolijk van. Ik werd er ook geen leuke moeder van :+
Da's ook nog een reden dat ik dan hier even niet kom, want ik wil niet alleen maar komen klagen op de momenten dat het zwaar is. Want eigenlijk heb ik een heel leuk kind! Eentje die nu zelf boekjes 'voorleest' met hele verhalen erbij, en af en toe de slappe lach zonder geluid heeft, en meezingt met het Nijntje-liedje van d'r Nijntjeknuffel, en luchtsoepjes kookt en rondsjeest en knuffelt en gewoon heel lief en leuk en blij is O+

Er zat trouwens bij het cb-boekje een formuliertje met vragen die je moest beantwoorden voor de 18-maanden afspraak. Één van de vragen was "Hoeveel woorden kent je kind?" Ik ben ze op gaan schrijven en kom op 36! Het zal vast helemaal niet zo uitzonderlijk zijn, maar ik deed toch even :o toen ik de lijst zag...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_92140573
Hier nog eentje zonder veel puf. Maar Innepin, tuurlijk mag je melden dat het zwaar is en af en toe zeuren, kom op zeg, tis toch ook niet altijd leuk?! Tenminste, vind ik dan en het was jij die me ooit vertelde dat dat niet erg is...dus nu doe ik heb bij jou: het is niet erg, echt niet!

Miss, dat enge gedrag op de fiets hebben wij hier dus 's nachts. Niet wakker zijn, echt op een andere planeet zijn, maar wel echt compleet overstuur zijn. En dan lijkt ie te kalmeren, maar dan komt ie dus in de staat waar Senna in zat. Heel eng en lastig. Afgelopen week was het op zondagnacht, donderdagnacht en zaterdagnacht raak. En ik kan er niet meer zo goed tegen merk ik. Maaaaar...we hebben nu vakantie en zitten in een lekker huisje. Als ie vannacht al spookt dan mogen we morgen uitslapen, dat help al een boel.

Andere vraag: kunnen ukken van Driekus zijn leeftijd 'te veel' eten. Hij eet naar mijn idee nu echt veel, is echt onverzadigbaar, maar ik ben bang dat ie te veel eet en het er weer uit gooit. Of doen ze nu nog niet aan overeten?
Gisteren vierden we mijn verjaardag en dus stond er allerlei lekkers. Hij kreeg niet veel, maar bleef bedelen. Op een gegeven moment heb ik em opgepakt en gevraagd of ie honger had. Het antwoord was: appel! Het ging em niet om de chips, hij had honger. En heeft dus heerlijk zitten eten. Oeps.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 20:32:21 #251
5428 crew  miss_sly
pi_92140733
haha, ja dan is 'maar 2 uurtjes' wel even wat anders :D Aangezien ze normaal met gemak ruim 3 uur slaapt, is het bij ons idd maar 2. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze van ruim 3 naar niet slapen zou gaan, maar als ik haar nu zie ronddrentelen, zit er niets geen moeheid of slaap in :') Ze had net wel een flinke poepluier, dus misschien dat het zometeen wel goed gaat.

fijn dat je er weer even bent, iig :* ja, ik had je gemist en ik lees altijd graag over je leuke meisje, of dat nou blije of even iets minder blije posts zijn. Fijn dat haar rtime terug lijkt. Hoeveel slaapt ze dan in het andere ritme?

en 36 woordjes is hartstikke knap :Y
  maandag 31 januari 2011 @ 20:37:29 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92141098
Esmee O+

Ivan-in-the-box :D
Klinkt als een fijne kraamvisite Claudia

Ca.ra, je bent geen aansteller. :*

oeke, spannend hoor!

ik ga maar weer even bij zoonlief liggen...
pi_92141277
Ha Mefke, van mij mag iedereen wel eens zeuren dat het zwaar is hoor, maar het moet wel in evenwicht blijven hè ;) In elk geval heb ik deze keer gewoon even rustig gewacht tot de moeilijke periode weer overging. En voila ;)

Miss sly, allereerst: je bent lief! O+
en verder: het normale ritme is hier: anderhalf uur slapen overdag, en dan 's nachts van 8 tot 8. Afgelopen twee weken was het regelmatig dus zo dat ze overdag niet sliep, 's avonds niet voor half 8 in bed te krijgen was, en dat we dan van 2 tot 4 en van 5 tot 6 op zaten met een bizar wakker kind, en dan om half 8 weer klaar met slapen. Echt, ik zat me af te vragen hoe het uberhaupt kon dat mijn kind minder slaap nodig had dan wij :') Maar nu lijkt het weer normaal te zijn dus, stukken beter uit te houden :D
pi_92141336
wickie, gecondoleerd! Ik merk dat 'the circle of life' me nu ik weer zwanger ben, veel meer doet. Kan me goed voorstellen dat het je diep raakt, ook al zag je het aankomen enzo :*
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 21:07:07 #255
5428 crew  miss_sly
pi_92143111
Wil Harry niet slapen, Asy?

mef, volgens mij kunnen ze niet echt overeten als ze de regie over hun eten hebben. Niet in de zin van dat ze dan overgeven als ze teveel gegeten hebben. Ik hou ook wel een beetje in de gaten wat Senna eet, maar ik merk dat tegenover een periode dat ze heel veel eet, ze ook een periode heeft waarin ze weinig eet. Dus ik laat het maar aan haar, en zorg dan dat wat ze aangeboden krijgt in ieder geval wel gezond en niet te vet of vol suikers zit :)

innepin, dat klinkt inderdaad niet heel fijn :X 1,5 uur is toch wel wat je verwacht dat zo kleintje nodig heeft, he? Hopelijk is het weer terug inderdaad! Misschien moeten wij ook maar overstappen op 1,5 uur max. Ze is nu net terug naar bed en hopelijk lukt het nu wel.
pi_92145303
Miss, dat lijkt hier ook de oorzaak te zijn: hij is tussen twee weken terug en eind november blijven schommelen rond de 10,2 kilo door ziek zijn. En nu eet ie dus voor 2, geen idee hoeveel ie nou weegt, maar dat ie gegroeid is, is wel duidelijk. Hij lijkt wat meer spekjes te hebben en er zitten zeker centimeters bij in de lengte. Maar goed, ik vind het maar lastig inschatten hoeveel ie nodig heeft.
Hij heeft trouwens ook nieuw lievelingseten: appels! En er dan zelf om vragen of er gewoon eentje jatten van de schaal. Schattig om te zien.

Inne, ik hoop echt voor je dat het ritme snel terug is :*
  maandag 31 januari 2011 @ 21:59:32 #257
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92146947
miss-sly, hij wilde inderdaad niet gaan slapen. Maar goed, longen zijn weer getest en hij ligt er weer in.
Eng hoor, met Senna!

wickie, gecondoleerd met het verlies van je opa :*

innepin, hopelijk draait je meisje snel bij...
pi_92148763
Asy, ze is al bijgedraaid hoor! Ze is weer helemaal blij!
Ik had al gezegd dat ik niet bijgelezen ben he? Wat is er met Harry's longetjes?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:26:56 #259
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92156401
Ik denk dat ze bedoelde dat Harry zelf zijn longen had getest (BRUL!) Inne ;)

Die akelige huisarts was in mijn jeugd, al sinds ik op kamers ben gegaan ben ik daar weg. Ik heb nu juist een hele fijne huisarts, hij heeft zelf ook twee jonge kindjes en drukt me juist altijd op het hart dat ik vooral moet komen als ik het gevoel heb dat er iets is, en dat hij liever heeft daar ik 10 keer voor niks kom dan 1 keer te weinig.
En de lompe orthopeed was hier in t lokale ziekenhuis, Thomas loopt nu bij de kinderorthopeed in Maastricht.

Na overleg met de fysio gaan we morgen toch maar naar het ziekenhuisvoor een extra spalkje voor links.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:37:56 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92161362
Ik had niks moeten zeggen gisteren. :P :D
Van 12 tot 01 was het mis vannacht. ;)
Maar goed, daarna wel geslapen tot half 7, dus op zich valt het nog wel mee. :)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 08:40:24 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92161402
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:15 schreef innepin het volgende:
Er zat trouwens bij het cb-boekje een formuliertje met vragen die je moest beantwoorden voor de 18-maanden afspraak. Één van de vragen was "Hoeveel woorden kent je kind?" Ik ben ze op gaan schrijven en kom op 36! Het zal vast helemaal niet zo uitzonderlijk zijn, maar ik deed toch even :o toen ik de lijst zag...
Voor mij wel hoor! :Y _O_
Ik weet niet wat er onder 'praten' verstaan wordt, maar Oscar komt echt nog niet verder dan 'Poe', 'die', 'auwo' en 'jaja' (voor Sasha) en Nehnehneh voor als hij iets niet wil. Oh, en 'mauw' voor zijn muis. :+
pi_92161674
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had niks moeten zeggen gisteren. :P :D
Van 12 tot 01 was het mis vannacht. ;)
Maar goed, daarna wel geslapen tot half 7, dus op zich valt het nog wel mee. :)
Fok!-wet in actie... -O-

Innepin, effe een digitale knuffel op afstand! :* En wat kan Willow al veel woordjes! :o

Mefke, geniet van jullie uitje! Ik heb hier ook wel eens het gevoel dat MInke soms te veel wegbunkerd hoor... maar zolang het er niet uitkomt en het kind nog niet een grote spekbonk is maak ik me niet zo druk eigenlijk. Ze is ook druk zat, dus de energie verbrandt ze wel weer.
Met Driekus kunnen er geloof ik ook wel wat vetjes aan, dus zolang hij het binnen houdt lijkt het me geen probleem als ie wat meer eet (mits fatsoenlijk/gezond natuurlijk).

Minke heeft gisteren de hele dag geoefent op het kdv met opstaan en lopen, ze waren helemaal verbaasd daar dat ze dat allemaal kon in ene na het weekend (daarvoor weigerde ze om daar ook maar een stap los te zetten). *trotse mama...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:08:30 #263
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92161780
Wow Innepin! 36!
Ik kom bij Joep misschien op nu op 20 ofzo... bij de 18 maanden afspraak heb ik er (even uit mijn hoofd) 10 ingevuld. Dus 36 is echt wel kei knap!

BE, lekker dat Oscar weer wat beter aan het slapen is. (ahum... vannacht niet zo dus ;))

Ca.ra, succes in het ziekenhuis morgen.

Ppfff en verder, wie was het met het slechte slapen? Poppejans? Ik heb geen tips, maar kan me wel helemaal verstellen hoe vervelend het voor jullie is :*

Ik ga stoppen met dreumeszwemmen. We gaan wel gewoon vrij zwemmen op de kinderinstuif vrijdagochtend. Dat vind Joep veel leuker.

[ Bericht 8% gewijzigd door seilram op 01-02-2011 09:15:41 ]
Niet mieten! Door gieten!
pi_92161881
Welkom terug, Innepin!

Ik zit er een beetje doorheen op het moment. Lente is de laatste weken 's ochtends al om half zes wakker en het is weer onmogelijk druk op m'n werk. M'n collega die fulltime werkte is terug naar d'r oude baas, dus ik moet het in drie dagen alleen zien te redden. Ik heb nog geen idee hoe, maar er wordt aan een oplossing gewerkt, zegt men. Maar ik weet al precies hoe het zal gaan, zolang ik niet letterlijk ineenstort, ziet het management geen reden om eerder in te grijpen.

Maar goed, ik ga m'n best weer doen, maar ik functioneer zooo slecht na weinig slaap. :O Dus wil ik gaan proberen om Lente d'r middagdutje in te korten naar zo'n anderhalf/twee uur zodat ze dat s nachts gaat compenseren. Nu slaapt ze 's middags vaak zo'n drie uur en 's nachts max elf uur achter elkaar. Gisteravond lag ze bijvoorbeeld al om zeven uur op bed, dus was het vanmorgen half zes.

Hoe lang slapen jullie koters 's middags en s nachts?
pi_92162064
Jeee Ssserpente dat klinkt erg zwaar :*

Esmee slaapt 's middags max 2 uur, dan maak ik haar wakker anders blijft het 's avonds nog heel lang gezellig. In het weekend niet zo erg, maar doordeweeks vind ik een avond voor mezelf toch wel erg fijn :P
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:26:10 #266
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92162092
Serpente, ik heb Joep op een gegeven moment ook maar 2 uur max laten slapen smiddags. Als hij langer slaapt, dan is hij ook de volgende ochtend heel vroeg wakker.

Hij slaapt nu van 19.45 tot 07.30 ongeveer. Dan gaat hij om 12.45/13.00 naar bed en slaapt tot 14.30/14.45 ongeveer.

Vervelend dat je je zo voelt... ik kan ook echt niet normaal werken met weinig slaap. Ik slaap op de dagen dat ik thuis ben vaak ook van 13.00 tot 14.30.
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 09:28:28 #267
5428 crew  miss_sly
pi_92162145
Sserpente :* niet eraan onderdoor gaan hoor! Jouw gezondheid en je thuissituatie zijn belangrijker dan je werk. Groot verantwoordelijkheidsgevoel is goed, maar niet ten koste van alles!

Slapen, tja, wij zijn ook aan het zoeken. Senna kan 12 uur slapen 's nachts, maar het gebeurt ineens weer weinig. Eerst dacht ik dat dat kwam omdat ze 's middags dik 3 uur sliep, maar nu ik haar al een aantal keer 2 uur heb laten slapen en toen wakker gemaakt heb, en dit niet per se leidt tot toch een goede, lange nacht,weet ik het ook niet meer. Gisteren werd ze pas tegen half 10 slaperig, terwijl we toch een actieve dag hebben gehad met 2 uurtjes slaap. lastig is het wel
Senna is tegenwoordig meestal na 7 uur wakker, dus dat is wel fijn. Hoewel ze vanochtend dus om half 7 was, dat is een korte nacht vanaf half 10.
Geen echte tip dus, maar een beetje experimenteren zou je zeker kunnen doen!
pi_92162234
Wat kent Willow al veel woordjes Innepin!

Jammer dat hij vannacht niet doorgeslapen heeft BE, hopelijk vannacht wel weer!

Ssserpente wat rot dat je er zo doorheen zit :* Schandalig dat ze jou nu het werk van een fulltime medewerker erbij laten doen, jij gaat er aan onderdoor en het is lekker goedkoop voor ze :( Volgens mij zet jij je teveel in voor hen en zij zich te weinig voor jou! Ze hebben niets aan je als je straks overspannen thuis zit hoor :*

Hopelijk werkt het minder laten slapen overdag, zodat Lente minder vroeg wakker wordt. Hier werkt dat helaas (nog) niet zo.
Niels slaapt overdag twee keer, alhoewel hij af en toe nu een keer slaapt. In totaal 3-4 uur. 's Avonds ligt hij er tussen 7.15 en 8 uur in en tussen 6 en 8 (soms 9) wordt hij weer wakker. 's Nachts wordt hij in ieder geval een keer wakker en 's avonds wordt hij op dit moment tussen 9 en 11 uur overstuur wakker waarbij alleen even eruit halen en dan weer terugleggen werkt (volgens mij droomt hij dan gewoon nog).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92162247
Wat een rotsituatie op je werk, Ssserpente. :*

Ivan is net over naar 1 slaapje per dag, dus ik weet nog niet goed hoelang hij slaapt. Hij heeft een keer 2,5 uur geslapen, 3 uur, maar gister was het 1,5 uur. Om 19:00 uur gaat hij naar bed en tegenwoordig is hij rond 7:30 uur wakker. Het maakt trouwens niet uit of je zijn slaap overdag inkort en of je hem later naar bed doet. Dat wil zeggen, het heeft bij hem geen invloed op de tijd dat hij wakker wordt.
pi_92162262
Ohja, ik wilde ook nog iets zeggen over Willow! Ik vind het ook reuzeknap, innepin!
pi_92162270
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Voor mij wel hoor! :Y _O_
Ik weet niet wat er onder 'praten' verstaan wordt, maar Oscar komt echt nog niet verder dan 'Poe', 'die', 'auwo' en 'jaja' (voor Sasha) en Nehnehneh voor als hij iets niet wil. Oh, en 'mauw' voor zijn muis. :+
haha dito hier! :D keiknap!

ik vraag me wel af wat het CB dan verstaat onder woorden kennen en praten zeg maar. Als het echt afhangt van actief dagelijks gebruiken dan komen we hier niet zo ver :') maar als het gaat om woorden waarvan ik weet dat ze ze kent maar ze die niet gebruikt dan komen we een heel eind verder. Zo weet ik dat ze wel "mama" zegt bijvoorbeeld maar dat is alweer een tijdje in de koelkast zeg maar.
Achja ik maak me sowieso niet zo druk om de taalontwikkeling dus we zien het wel :P
hier trouwens niet zo'n formulier gekregen.

Ssserpente :*
wat rot zeg zo'n situatie.

Slapen verschilt hier 's nachts heel erg en onze situatie is niet echt gemiddeld denk ik.
Overdag zit het tussen de 1 en 2 uur in voor het slaapje. Hoewel ze de afgelopen weken ook heel regelmatig slaapjes overgeslapen heeft tussen de middag en dat trek ik op het moment ook niet zo erg :') :X t is ook míjn slaapje nu zeg maar :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92162342
Het CB vroeg anderhalve maand geleden bij Esmee of ze al zinnen van 2 woorden sprak... Ja maar alleen als ze geen boek aan het lezen is :') Hier hebben we poe=poes linne=linde oto=auto titte=stoel enzo.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:43:18 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92162477
Oh ja, en papa en mama zit er ook wel in, maar voornamelijk papa! O+

Ssserptente, wat moeilijk he... Ik ging ook echt steeds slechter funtioneren door dat weinige slapen.

Oscar slaapt meestal van 12.30 tot 15.00. Gaat dan om 19.00 weer naar bed en sliep tot voor kort dan tot 05.30-06.00 maar dat laatste lijkt nu wat langer te zijn.

Gisteren sliep hij op het kdv van 12.45 tot 16.00 (toen hebben ze hem wakker gemaakt.
En toen is hij om 19.45 naar bed gegaan uiteindelijk en daar heeft hij zelf nog een tijdje liggen kletsen en doen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:44:15 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92162495
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:35 schreef Stiemie het volgende:
Het CB vroeg anderhalve maand geleden bij Esmee of ze al zinnen van 2 woorden sprak... Ja maar alleen als ze geen boek aan het lezen is :') Hier hebben we poe=poes linne=linde oto=auto titte=stoel enzo.
*;
pi_92162702
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 09:35 schreef Stiemie het volgende:
hahahaha :D O+
ja als ze haar voordracht voorbereidt dan wel... :')

op dit moment komen hier dagelijks voorbij papa, die, klaar, dag en bal. (alles in wat minder gearticuleerde vorm :+ ) ohja en BAH! en IEEEEUW :P

maar ik weet dat ze ook mama en hai kan zeggen bijvoorbeeld, en kijk, waf, hondje, lekker en nog meer dingen maar dat zit op t moment weer ff in de koelkast.

Tot nu toe heeft ze alles iedere keer "ineens" gedaan, dus kruipen ging zonder te oefenen eerst, omrollen ook, lopen was ook meer een soort van sta op en wandel :') ik ga er een beetje van uit dat het strakjes ineens losbarst hier ook qua praten en dat ze het tot die tijd wel prima vindt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92162955
Serpente, vervelend het korte slapen en dan ook nog eens drukte op je werk. Wel heel herkenbaar ;)
Ik zou het wel op je werk aangeven, ookal doen ze er niets mee.

Dyon zit nog in de overgangsfase van 2 naar 1 slaapje. Als hij 2x slaapt is het gemiddeld 2x 2uur. Slaapt hij 1x dan meestal wel minimaal 3 uur.
's Nachts slaapt hij nu regelmatig wel tot minimaal 06.30 uur. Helaas op het moment niet, maar er zijn 2 kiezen aan het doorkomen. Wij zijn hele rommelige nachten 'gewend', dus hier valt het al mee als hij voor 5 uur niet wakker is geweest.
pi_92163278
Haha Stiemie _O-

Nou ja als je hier leest over kindjes die smakelijk eten en slapen, doei! zeggen... dan denk je toch... :P Maar goed, ik vond het ook keiveel toen ik het eenmaal op had geschreven. Zo'n moment dat je beseft dat zo'n kleintje veel meer kan dan waar je bij stilstaat :o

BE, wat leuk dat het bij jou zo'n papabrabbelaar is. Willow weigert nog steeds papa te zeggen. Ondertussen zegt ze wel luier, mandarijn (nou ja, manijn) en aardbei, dat soort dingen. Maar zelden papa. :')

Huup, ik heb woorden die even in de ijskast staan ook gewoon meegerekend hoor O-) Ze zegt nu alleen maar miauw en geen poes (Zeg eens poes? Miauw!) maar twee weken geleden nog wel, dus die hoort er dan ook bij vind ik :7

Ssserpente, wat een rotsituatie zeg :{ Ze moeten maar gauw wat veranderen op je werk.

Oei, Meimeltje, 5 uur is wel heel vroeg :X
pi_92163300
Ik zei keiveel _O- Ik lijk wel een brabander :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:29:32 #279
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92163407
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:23 schreef innepin het volgende:
Ik zei keiveel _O- Ik lijk wel een brabander :')
Heuj heuj, niks toch brabanders heej!

Zo zeg ik tegen Joep: "Moet je drinken?" "Moet je een koekje?" :D. Lief kan hier helemaal niet tegen en is me continu aan het verbeteren. Maar dat is echt brabants... dat zit er echt zo ingehamerd bij mij. Ik vraag nooit.. wil je?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:30:39 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92163437
Zodra we in de auto stappen onderweg naar huis van het KDV begint Oscar al 'Papa?' En dan thuis in de gang, met een blik omhoog: Papaaaa, papa?
Gisterenavond kwam het ook een hele tijd uit de babyfoon. O+ Echt met zo'n heel lief stemmetje. :Y
En dan niet even je telefoon pakken om het geluid op te nemen he... :') -O-
pi_92163482
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:29 schreef seilram het volgende:

[..]

Heuj heuj, niks toch brabanders heej!

Zo zeg ik tegen Joep: "Moet je drinken?" "Moet je een koekje?" :D. Lief kan hier helemaal niet tegen en is me continu aan het verbeteren. Maar dat is echt brabants... dat zit er echt zo ingehamerd bij mij. Ik vraag nooit.. wil je?
Ik wist niet dat dat echt Brabant was! :D Ik leer het hier de oudste altijd af als hij bijv vraag "ik moet een koekje". Vind het zelf best brutaal overkomen eigenlijk.
pi_92163525
Innepin, super hoor al zoveel woordjes in dr woordenboek!!

Huup, hier kwam het praten bij Kyllian ook wat later maar echt alles kwam er toen ook tegelijk uit.
Ik ga er maar vanuit dat Dyon ook een late prater is, die is net als zn broer een observator en gooit er straks vast vanalles tegelijk uit :P
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:36:01 #283
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92163585
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:32 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat echt Brabant was! :D Ik leer het hier de oudste altijd af als hij bijv vraag "ik moet een koekje". Vind het zelf best brutaal overkomen eigenlijk.
Dat vind ik ook! Ik leer ook wel als hij iets wil, dan vraag je "mag ik?". ... maar als ik het zelf vraag, ook aan mijn bezoek hoor... dan heb ik altijd over moet... "Moet je wat drinken?". Kweenie, dat flap ik er echt uit. Gelukkig praat ik geen plat Tilburgs, dat is nog veel erger. Dat kan ik zelf niet eens aanhoren, brrr.
pi_92163597
B. zegt eigenlijk nooit 'moet je' wel 'wilde' als in "wilde wa drinken?" :') :D

@Innepin ja ik zou dat denk ik dus ook meetellen, tenzij het echt maar 1 keer voorbij gekomen is, das een beetje voorbarig dan :P maar goed, het is duidelijk dat ze het wel kán, het zit er wel in ergens, dus moet t erbij.

Mn kleine snoepkeesje heeft de doos met tomaten net zomaar uit de boodschappen tas gevist en zit tomaatjes te eten :') ik hoorde ineens mmmm uit de keuken komen :D
echt dat heeft ze niet van mij, ik gruwel van koude tomaten :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92165594
Hihi Amélie, lekker hoor tomaatjes. Wat een lieve benaming, snoepkeesje <3

En ik ben heul geen brabander hè! :{w ;)
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 11:43:24 #286
5428 crew  miss_sly
pi_92165932
Brabanders zijn tof *O*

snoepkeesje O+

Ik heb ook even een grofweg geteld hoeveel woordjes Senna kent, en ik wil even wel zo vresleijk trots doen hier: ik kom even snel al boven de 100 :o O+ Goed he van ons meisje?!
pi_92166795
Brabanders zijn kei gaaf :Y
pi_92167010
'ons' mam/pap/opa/oma :')
Verder vind ik Babo's echt super. Maar dat 'ons'.. :|W :X

:W Alles redelijk hier. Maar ik reageer niet omdat mn reageer skillz lang niet zo goed zijn als die van jullie. Dus hou ik me maar stil :@

Rienk zegt nog geen woord. Dus ik vind het wel heel knap hoor! :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_92167137
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:09 schreef Vlindur het volgende:
'ons' mam/pap/opa/oma :')
Verder vind ik Babo's echt super. Maar dat 'ons'.. :|W :X

:W Alles redelijk hier. Maar ik reageer niet omdat mn reageer skillz lang niet zo goed zijn als dat van jullie. Dus hou ik me maar stil :@

Rienk zegt nog geen woord. Dus ik vind het wel heel knap hoor! :Y
_O_ Jij hebt prima reactie-skillz!
Oh en hier ook een zwijgzaam-type hoor, alleen papa, heel soms mama, maar ik ben gepromoveert tot nanananana.... De N is zo tof tegenwoordig! Oh ja en DIE! incl. wijzend vingertje... O+
pi_92167333
Hihi :P

Nou, Rienk ratelt de hele dag door hoor, maar er is geen touw aan vast te knopen "totototot, tooeeeit, dtt, dah, mmmmmaaaammmmaa", en zulks. Snapperniks van! _O-
En hij smakt. Al tijden, maar gister bedacht ik me ineens dat hij dan misschien wel honger had. Dus het kind een cracker gegeven en toen was hij dolblij :9 Om vervolgens 2 happen te nemen en de rest te verkruimelen in de keuken :')

En dramaking ten top. Languit op de grond gaan liggen huilen als ie zn zin niet krijgt. Ik ga er soms bij liggen. Vind ie wel gezellig *;

En Oh! Hij springt net als Senna! Moest zo lachen toen hij dat gister ineens deed :o _O-
pi_92167420
dat 'die' is hier ook nog steeds de belangrijkste manier om iets duidelijk te maken. En dan ik combi met miepen, piepen of mauwen (ik ben een brabo he).
O en Brabants is gewoon een enorm effectieve taal, echt. Maar ik probeer er wel op te letten dat Driekus nederlands leert met hier en daar wat Brabants en geen echt Helmonds want dat is echt te erg. Ik versta dat zelf niet eens echt. Gelukkig is mijn man opgevoed in de combi abn/brabants, dus dat moet lukken. En ik weet soms echt niet dat iets brabants is totdat anderen reageren: dat is geen nederlands!

Driekus was volgens mij ook moe van de afgelopen nachten. Hij ging er rond kwart voor negen in en we hebben em om tien uur wakker gemaakt. En toen had ie Honger met een hoofdletter H. Hij heeft twee boterhammen op, een paar plakken kaas, twee bekers yoghurt met sinaasappels sap, een beker water en een banaan. Is dat nou veel?
Oja en het vraagt om appel nu...
pi_92167539
Wat een vreetzakje Mef! :o Maar hij zal het wel nodig hebben nu. Lekker geven hoor. Ik zou willen dat Rienk het at! :Y
pi_92167980
Grappig, ik betrap mezelf ook regelmatig op 'moet je een boterhammetje?" oid. Als ik het in de gaten heb, verbeter ik mezelf, al is het alleen maar om het feit dat het Zeeuws is. Mooie provincie, hoor, maar dat dialect... Maar ongemerkt heb ik toch best een hoop uitdrukkingen overgenomen die best wel eens tot communicatieproblemen kunnen leiden. 'Laat maar doen' bijvoorbeeld, betekent 'laat maar zitten' en 'ik kom wel even om je', betekent 'ik kom je wel even ophalen'. Gelukkig heb ik jullie om me scherp te houden. :P

Wauw, wat een hoeveelheid aan woorden, In en Miss! Lente zegt nog vrij weinig. Zelfs 'papa' is nog steeds 'dada', hoewel ze het wel een tijdje gewoon als 'papa' heeft gezegd trouwens. Verder kent ze een hoop dierengeluiden ('brrrr', iets wat op 'waf' lijkt, 'iets wat op 'toktok' lijkt enz.) en zegt ze duidelijk 'auto' en 'uit'. Ze kent wel de betekenis van een hele hoop woorden. Leuk is het ook om te zien hoe snel ze nieuwe 'plaatjes' leert. Ze is echt een spons wat dat betreft.

Meimel, het probleem is bekend hoor. Er loopt een vacature, maar het is vreselijk lastig om goed personeel te vinden. De minimale eis is hbo met commerciele ervaring en het assessment is ook vrij pittig. En daarnaast moet je iemand ook nog eens zo gek zien te krijgen om mijn collega te worden. :P Er zijn al een hoop mensen afgewezen dus wordt er naar een interne oplossing gezocht, maar dat gaat nog minimaal zes weken duren wordt gezegd. Maar dat zal wel zes maanden worden... So far, want ik red het allemaal wel, mits ik voldoende nachtrust krijg. Thanks voor de slaaptijden!

Ze ligt nu net op bed, dus om twee uur maak ik 'r weer wakker. Ben benieuwd hoe ze reageert want ik heb 'r nog nooit wakker gemaakt.
Het zal me niets verbazen als het niet leidt tot langer slapen 's ochtends, vooral ook omdat d'r slaappatroon sowieso al vrij onregelmatig is. Maar goed, exprerimenteren kan geen kwaad. Ik kan me wel voorstellen dat je het een tijdje vol zult moeten houden voordat het werkt. We zullen zien!
pi_92168050
Mensen, koester je dialect!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:38:54 #295
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92168173
Grrr, had ik een heel verhaal getikt... doe ik iets verkeerd.

Naja, ik zei dat ik "Ik heb ut gevragen" het ergste brabants vindt, dat klinkt echt zo ontzettend dom. Verder vind ik dat Moet je een boterham wel grappig. Ondanks mijn lief die mij verbeterd... zal ik dat zelf niet snel veranderen, dat hoort bij mij.

Serpente, ik ben benieuwd hoe Lente reageert!

miss, wat een woorden! Hier is papa ook vaak nog baba :)
pi_92168828
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:43 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb ook even een grofweg geteld hoeveel woordjes Senna kent, en ik wil even wel zo vresleijk trots doen hier: ik kom even snel al boven de 100 :o O+ Goed he van ons meisje?!
Opschepster ;( Kom ik aan met m'n zesendertig ;(
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 13:00:16 #297
5428 crew  miss_sly
pi_92168917
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:57 schreef innepin het volgende:

[..]

Opschepster ;( Kom ik aan met m'n zesendertig ;(
Ik wilde het al niet posten, maar ik wilde ook graag een keertje ongegeneerd trots doen...sorry ;(
Kusjekroel om het goed te maken? pleeeeaaasssee? :* Zal ik het nooit meer doen!
pi_92169797
Senna, kletskous wat een woordenschat *O*.

Innepin, 36 is toch ook al heel wat?

Ik heb geen idee hoe groot Iris haar woordenschat is, ze begrijpt veel en kletst ook best wel wat. Maar daarvan zijn af en toe woorden te herkennen en de rest is gebrabbel.
Nieuwste aanwinst: "buuhvouw" (en maar kletsen over de buurvrouw dus en als buurvrouw op de stoep staat dan staat ineens dat snatertje stil ;)), maar het klinkt wel schattig.
Fake it till you make it...
pi_92171299
Sserpente wat vervelend zo op je werk, hopelijk komt de oplossing snel! Timo slaapt overdag trouwens meestal een uur of 2 en dan 's nachts een uur of 12.

Amélie lekker he, tomaatjes snoepen :D Zó schattig vind ik dat, als ze zelf iets lekkers gevonden hebben en lekker zitten te snoepen :D

Wat een boel woorden Willow en Senna!! Echt super knap :)

Timo houdt het voorlopig bij papa, mama (maar dat is nog moeilijk), klaar, mauw (poes dus), iets wat op "dicht" lijkt, iets wat op "leeg" lijkt, iets wat op "keuken" lijkt, iets wat op "lekker" lijkt, hie (wat "die" betekent) en ja. Nee zegt ie niet, dat schudt ie alleen maar :). Bal en bah kan hij ook, maar hoor ik nooit meer voorbij komen.
Hij wijst wel echt de godganse dag alles wat hij ziet aan en dan moet ik zeggen wat het is. En als ik het goed heb zegt hij ja, maar als ik het fout heb zegt hij nog een keer "hie??". Laatst had ik het telkens fout, ik dacht dat hij naar de printer wees, maar er stond een pakje boter naast die hij bedoelde.. dus hij schudt een keer nee, kijkt me aan zo van "dat je nou nóg niet snapt wat ik bedoel zeg, sjonge..." loopt er heen en pakt met een triomfantelijke blik dat pakje boter van de tafel O+

Ohh en toch wel een beetje een mijlpaal hier hoor, Timo is precies 1,5 jaar vandaag :)
pi_92171997
Haha, Tan, Lente wijst naar je aardbei en maakt smakgeluiden. :9

O ja, dat 'woordje' heeft ze dus ook: klakken met d'r tong. Doet ze al maanden en betekent eten, drinken en water (ook van de sloot idd).
pi_92172241
oh Chan 1,5 O+ echt heel groot al hè voor je gevoel? :D wat gaat t toch hard. zó cliché maar zó enorm waar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')