abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92121449
Minke, het klimmeisje. O+

En dat staan vanuit niets, dat vond ik misschien nog wel indrukwekkender dan lopen of praten. Gewoon omdat het bijna de evolutie van de mens liet zien.
Ik vond het zo speciaal.
Dat kruipende jongetje op het tuinpad dat ineens vanuit het niets ging staan! :D
En weer ging zitten en verder kroop. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92121455
Wickie gecondoleerd... je hebt het zo wel zwaar zeg... :*
pi_92121541
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:04 schreef oeke het volgende:
En dat staan vanuit niets, dat vond ik misschien nog wel indrukwekkender dan lopen of praten. Gewoon omdat het bijna de evolutie van de mens liet zien.
Jááá, precies! Heel treffend omschreven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92121586
Gecondoleerd met je opa wickie :*
Zwanger zijn is mooi maar ook best wel eens heel zwaar :* Hopelijk knap je na de 12 weken grens snel weer op en heb je een energiek tweede semester (en derde liefst ook :))
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92121642
Zoiets had ik ook oeke, mijn hart maakte een sprongetje en ik kreeg tranen in mijn ogen toen hij plotseling zonder steun op stond.
Niels heeft trouwens nog steeds wel eens dat hij vergeet dat hij zonder steun op kan staan :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92121649
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:03 schreef wickie het volgende:
Ja intense moeheid (had ik de vorige keer ook) maar nu extra door die stomme hoge hartslag. Dat in combi met slechte nachten (door misselijk, benen, jeuk..) en dreumes die overactief is (maar wel heel lief hoor). Die ook erg slecht slaapt.
Ach komt wel goed, hoort erbij, ik heb vandaag me nog een dagje ziekgemeld op werk en de hele ochtend geslapen, dat doet erg goed.
Dat valt ook allemaal niet mee, vooral niet in combinatie met je leuke, lieve dreumes. Heel goed dat je je nog een dagje ziek hebt gemeld!

Weet je waarom Mette slecht slaapt? Is dat eigenlijk nog beter geweest de laatste tijd?
pi_92121799
Ik moest echt even een traantje wegpinken toen ze dat vorige week vol trots deed, het opstaan. Zo lief en geweldig O+
Ik vind een verticale dreumes echt zo'n mijlpaal, het met overtuiging losstaan enzo vind het echt ontroerend. Mijn grote kleine meid!

En van de zwangerschap, de vorige keer was het na de 14 weken allemaal week koek en ei, dus dat hoop ik nu ook. Ik voel me zeer gelukkig dat ik niet de hele dag boven de wc pot hang, dat lijkt me echt heel heel zwaar. Het is gewoon even doorbijten. Jamergenoeg zijn er allemaal externe factoren waardoor het bijtanken gewoon wat moeilijker wordt
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:19:45 #233
5428 crew  miss_sly
pi_92121985
wickie gecondoleerd :* wat verdrietig, en wat fijn dat hij Mette nog gezien heeft.
Rot dat het zwanger zijn zo zwaar is voor je.

oeke, wat zeg je dat goed, van die evolutie! Precies in de roos. Goed he van onze kinders dat ze dat ook gewoon kunnen O+

Niels kunstenaar O+ Schitterende foto, twinkly!

Ik mis lily en innepin al eventjes, kan dat? Ik weet dat lily onregelmatig post en dat innepin het misschien wel druk heeft met verbouwen enzo, maar ik heb het idee dat we van beiden toch al enige tijd niets hebben gehoord...

Ik was dus niet overdreven met mijn reactie? pff, voelde me een beetje een domme emo-doos :@ Ze heeft ruim 20 minuten liggen protesteren (niet huilen dus, maar echt mopperen, met het muziekdingetje tegen het bed beuken, heel hard en dwingen 'mama!' roepen enzo) en toen was het stil en is ze in slaap gevallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92122061
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet je waarom Mette slecht slaapt? Is dat eigenlijk nog beter geweest de laatste tijd?
Het ging beter ja, we hebben laatst een hele goede week gehad. Daarna begon de verkoudheid weer, 's nachts wakker worden en helemaal dicht zitten. Gelukkig is ze helemaal gewend geraakt aan het neussprayen. Ze komt soms overdag met de flacon naar me toe en snift dan als ze hem bij haar neus houdt (dop zit er dan op hoor). Dan moet ik dus even sprayen, ze heeft door dat het verlicht denk ik.
En ik denk ook alle ontwikkelingen momenteel, ze maakt flinke sprongen op verschillende vlakken. Er beginnen mini woordjes uit te komen (zoals eten, oma, mama, papa, boe (boek)). Maar ik merk dat ze ook veel met gebaren en uitdrukkingen zichzelf 'verstaanbaar' maakt. Het lopen, de verfijndheid in haar motoriek.
Zolang ze bij ons ligt, slaapt ze wel weer snel verder. Alleen lig ik dan gewoon nog wakker.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92122083
Ik begin hier wat contouren van peutergedrag te zien. Ik zit nu op de bank met Lena en Ivan is allemaal boekjes op de bank aan het uitstallen terwijl hij soms even gefrustreerd raakt, "nee nee" roept en zich dramatisch op de grond stort. Als ik het negeer raapt hij zichzelf na een tijdje weer op en gaat hij verder met hetgeen hij bezig was. :D

Ik krijg het nu ook niet meer voor elkaar om dingen van hem af te pakken. Ik wou net zijn boekje even bekijken, maar ik mocht dat pas toen ik dat netjes aan hem vroeg. :')

Ik word trouwens een beetje moe van mensen die dingen aan hem geven waar hij niet mee mag spelen. Ik ben dan namelijk op den duur weer de klos en kan het van hem afpakken. Ik wil gewoon duidelijk zijn: hij mag óf wel óf niet ergens mee spelen, dat maak ik hem meteen kenbaar en als het niet mag dan mag het ook écht niet. Vanochtend hadden we een intake van het consultatiebureau en die vrouw gaf hem de boekjes van Lena. Het is klaarblijkelijk heel verleidelijk om een dreumes alles te geven waar hij om vraagt.
pi_92122422
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik begin hier wat contouren van peutergedrag te zien. Ik zit nu op de bank met Lena en Ivan is allemaal boekjes op de bank aan het uitstallen terwijl hij soms even gefrustreerd raakt, "nee nee" roept en zich dramatisch op de grond stort. Als ik het negeer raapt hij zichzelf na een tijdje weer op en gaat hij verder met hetgeen hij bezig was. :D
Ik krijg het nu ook niet meer voor elkaar om dingen van hem af te pakken. Ik wou net zijn boekje even bekijken, maar ik mocht dat pas toen ik dat netjes aan hem vroeg. :')

Ik word trouwens een beetje moe van mensen die dingen aan hem geven waar hij niet mee mag spelen. Ik ben dan namelijk op den duur weer de klos en kan het van hem afpakken. Ik wil gewoon duidelijk zijn: hij mag óf wel óf niet ergens mee spelen, dat maak ik hem meteen kenbaar en als het niet mag dan mag het ook écht niet. Vanochtend hadden we een intake van het consultatiebureau en die vrouw gaf hem de boekjes van Lena. Het is klaarblijkelijk heel verleidelijk om een dreumes alles te geven waar hij om vraagt.
Heel herkenbaar... maar dan nog effe wat aggresiefer bijna bij Minke. Zo ben ik afgelopen week al een paar keer in mijn gezicht geslagen terwijl ik haar vast had en even wat uit haar handen pakte. Dan wordt ze helemaal driftig en begint ze van zich af te meppen... tja, dat mijn gezicht dan in de weg zit, is schijnbaar geen probleem. Wel accepteerd ze het dan als ik haar even "boos" terecht wijs en is het ook weer goed. zo leuk, dat baby-karakter van haar vader :@ Hopelijk is dat met een eventuele volgende wat meer naar mij gericht...
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:40:32 #237
5428 crew  miss_sly
pi_92122650
Ow Claudia, ik zie het Ivan gewoon doen, de tragedie opvoeren :D O+

Minke zo'n driftkikkertje? Ze ziet er zo schattig uit alsof ze nooit boos of driftig kan zijn :D

Senna is niet driftig en erg redelijk over het algmeen. Ze is wel eens even boos, maar haar buien duren echt nog geen minuten. Fijn wel hoor, ik hoop dat dat zo blijft.
pi_92122776
Lars is gelukkig ook geen driftkikker, het enige waar hij echt boos/verdrietig van wordt is als ik Meike op schoot heb....jaloers!
Soms mag hij er bij, en soms heeft ie even pech....tsja life sucks

Ivan heeft volgens mij dezelfde woordenschat als Lars. Zelfs dat: wat heb je in je luier? "bah!"

Vanmorgen even bij Mrien geweest, Lars vond de kleine Jelle wel heel lief, kwam er een paar keer aan "aaaaa" dan wil hij aaien. Hij deed heel zachtjes... O+ cute

Poppejans, fijn is dat he, dat hier even bevestigd wordt dat je het goed aanpakt. Hopelijk slaapt wolf snel weer beter in zijn eigen bedje.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92122834
Het is hier echt het verkennen van grenzen. Hij wil bij me op de bank zitten en als hij dan eenmaal bij me zit wil hij over Lena heen kruipen en aan de laptop zitten. Dat mag niet en dus zet ik hem weer op de grond, wil hij weer opgepakt worden, voert een drama op, yadayada. Hij begint nu ook duidelijker een eigen wil te ontwikkelen: de een mag wel een van zijn boekjes, de ander niet. Hij is daar ook heel duidelijk in en zegt "nee nee" als iets hem niet zint.

Soms zit hij zichzelf wel behoorlijk in de weg. Ik weet niet zeker of dat hiermee te maken heeft; het kan ook zijn dat hij wat moeite heeft met de overgang naar één slaapje of dat hij last heeft van zijn doorkomende kiezen.
pi_92122844
oh huu Miss dat soort dingen zijn ook eng :{ bah.

En Minke :D knapperd O+

Niels hihi leuk hè dat verven? <3

Lieve lieve Wickie, gecondoleerd :* en een hele dikke kus en knuffel voor je. Het ís ook gewoon enorm pittig zwanger zijn met een dreumes erbij. Je kunt je kind niet ff uitzetten ofzo.
Mijn dreumes zit op het moment een pizzabroodje pesto over haar broek en shirt uit te smeren en ik heb gewoon de energie niet om het te corrigeren :')
Ik hoop met je mee dat het na de 12/14 weken gewoon weer lekker gaat qua energie, en tot die tijd, loop jezelf niet teveel voorbij hoor! Niet te hard alsmaar door willen bijten daar heb je vooral jezelf mee.

Amélie is ook niet echt driftig of iets, maar ik merk wel dat ze haar eigen wil idd door begint te krijgen. Vandaag is ze in een Imelda Marcos bui geloof ik want ze wil 30 keer haar schoenen aan en dan weer uit en dan weer aan. En als het niet snel genoeg gaat wordt ze ongeduldig en boos :') duurt gelukkig maar eventjes.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92122934
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Ow Claudia, ik zie het Ivan gewoon doen, de tragedie opvoeren :D O+

Ik dus ook :D _O- :@ ik zou geloof ik mn lach niet kunnen inhouden als hij zo'n act zou opvoeren

Hij heeft dus al wel een eigen willetje, dat is volgens mij inderdaad al best ''grotere dreumes/peuter'' gerelateerd als hij dingen niet laat afpakken

Oh die Minke! Ik vond Minke ook echt zo'n heeeel lief poppetje wat geen vlief kwaad doet :D

Wolf kan even letterlijk 3 tellen miepen als hij zn zin niet krijgt maar daarna gaat hij gewoon weer rustig wat anders doen. Hij is vooralsnog heel zachtaardig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92122999
Wat leuk dat Lars bij Jelle op bezoek ging O+

Wickie, gecondoleerd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 14:52:48 #243
5428 crew  miss_sly
pi_92123125
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:48 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik dus ook :D _O- :@ ik zou geloof ik mn lach niet kunnen inhouden als hij zo'n act zou opvoeren
Ja, en zo jong als ze zijn, weten ze exact wanneer ze ergens succes mee hebben en onthouden dat ook.
We hebben bij Senna één keer de vergissing gemaakt om ergens om te lachen ipv haar direct te corrigeren (gilletjes slaken en dan zeggen dat ze aan het piepen is) en het is echt haar 'grapje' tegenwoordig. Nu is dit onschuldig en is het helemaal niet erg, maar het heeft mij wel gesterkt in de overtuiging dat we niet moeten lachen om iets als het niet de bedoeling is dat dat vaker gaat gebeuren. Dus ik oefen erg hard op het verbijten van mijn lach en het met een stalen gezicht corrigeren...en soms is het zoooo moeilijk :D :')
pi_92123327
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:46 schreef huuphuup het volgende:
Mijn dreumes zit op het moment een pizzabroodje pesto over haar broek en shirt uit te smeren en ik heb gewoon de energie niet om het te corrigeren :')
Herkenbaar! :D Soms hoop je gewoon dat je dingen niet ziet. Lees: soms doe je alsof je dingen niet ziet. :Y)

Voor jou ook een :*, hoor. Ik weet wel dat je er niet op zit te wachten, maar ik vind je een supermoeder. En straks kun je het fysiek ook weer aan om een schrikbewind te voeren in huis. :+

Ivan is trouwens van nature ook niet echt een driftkikker, maar juist een zachtaardig jongetje dat over het algemeen de dingen neemt zoals de komen. Dat klinkt wat vaag, maar hij had al vroeg dat hij niet gefrustreerd raakte als iets hem niet lukte maar gewoon door bleef gaan. Er komt nu ineens best veel samen: de kiezen, minder slapen, meer lopen en meer honger (ik heb niet altijd meteen door dat hij gewoon eten nodig heeft! :o), de komst van zijn zusje en dan ook nog eens dat eigen willetje.
pi_92123530
oh ja dat laatste is het hier ook wel, ze is over het algemeen heel meegaand, maar dat eigen willetje ontdekken zit er nu gewoon in en als het dan allemaal wat ongelukkig samenkomt dan eh, is t feest :P voorheen gingen we dan even naar buiten ofzo, dat hielp wel maar dat gaat nu natuurlijk even niet.
T is behelpen maar we komen er wel overheen. En daarna de zweep dr over ja >:) :+ ik zal vooral blij zijn als de normale dagelijkse verzorging weer gewoon als vanzelfsprekend gaat. komt goed, nog even.

Ik geloof dat het bankkussen nu ook in de was kan. Achja, t leed is al geschied, voor vandaag vind ik het wel even best allemaal. We kijken nu naar dat hysterische mickey mouse gebeuren. Ik krijg zo'n enorme jeuk van dat programma... maar goed, zij vindt het mooi dus voor nu vooruit dan maar.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92123627
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, en zo jong als ze zijn, weten ze exact wanneer ze ergens succes mee hebben en onthouden dat ook.
Hahaha, precies! Zo heeft Ivan de grootste lol met nephoesten en nepniezen. Heeft 'ie van mij. :') Het is niks dramatisch, hoor, maar ik ben me er ook van bewust dat we niet te hard moeten lachen om gedrag dat we eigenlijk niet wenselijk vinden.

Ik merk dat onverstoorbaar blijven en negeren het beste werken. Met 'onverstoorbaar' bedoel ik niet blijven hangen in het corrigeren. Het één mag niet, maar het ander mag wel en daar kun je best snel op overschakelen, heb ik gemerkt. Als Ivan nog na ligt te trappelen op de grond kan ik hem vaak bijvoorbeeld wel afleiden door een leuk boekje te pakken of door vriendelijk te vragen of hij wat wil eten. Het werkt niet altijd.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:07:06 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92138924
Thomas en Tess O+

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:33 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau heeft me trouwens weer van mijn stoel laten vallen. Oma was op visite en toen oma weg ging, ging ik Isabeau naar bed brengen. Zegt Isabeau: 'Doei oma, slapen!' Ze vertelde gewoon wat ze ging doen. En dan ben je 15 maanden... muppet! :D
Harry zegt het niet maar weet het wel. Als we de trap oplopen en ik ga zijn kamer op dan gaat ie al in hevig verzet en laat zijn 'ik ben heul niet moe' jengel horen ;)

Blije Stef met zijn mooie kamer O+

miss_sly, fijn dat je zo'n fijne dag hebt gehad en dat het goed gaat met Senna

Lars, spierballen kweken 8-)

Ssserpente, de Dick Bruna spullen vind ik wel heel tof :Y

Ko in Artis :)

Beterschap voor R, Fabian en Isabeau :*

Och jee, Thomas weer met die stomme knieën...

Wlf die moeite heeft met alleen blijven
  Moderator maandag 31 januari 2011 @ 20:07:42 #248
5428 crew  miss_sly
pi_92138970
Op tijd naar bed was het weer niet voor Senna, ondanks maar 2 uurtjes slapen vanmiddag. Dus nu is ze aan het spelen. Wel heel schattig, hoor, nog leuker en liever dan overdag :+
Net wilde ze gaan renne, en toen zei ik: nee, niet rennen, geen wilde spelletjes meer, maar rustig aan doen. Zegt ze 'had lopen'. Kleine draak :D
Maar ze was ook heel lief Po aan het wiegen en voor Po aan het zingen zodat Po zou gaan slapen O+
Ik ga mijn camera er weer eens bijpakken denk ik, stof voor nieuwe filmpjes te over :')
pi_92139516
Aw slyke, je hebt me gemist! O+ :D Ik heb gewoon echt de fut en de tijd niet om bij te lezen hier, en ik vind het zo stom om af en toe alleen maar binnen te vallen zonder iets over elk leuk lief dreumesje te zeggen. En als ik het wel lees dan blijft het me niet lang genoeg bij om d'r wat over te zeggen :') Erg hè.
Ik moest wel even lachen om je "maar 2 uurtjes slapen", dat is bij ons echt véél :') Willow heeft de afgelopen tien dagen denk ik 6 dagen zonder middagdutje gedaan. :X Niet grappig... maar ik denk dat haar ritme nu weer wat terug is, gelukkig, want een dreumes die wel moe is maar niet wil slapen wordt chagrijnig en daar wordt niemand vrolijk van. Ik werd er ook geen leuke moeder van :+
Da's ook nog een reden dat ik dan hier even niet kom, want ik wil niet alleen maar komen klagen op de momenten dat het zwaar is. Want eigenlijk heb ik een heel leuk kind! Eentje die nu zelf boekjes 'voorleest' met hele verhalen erbij, en af en toe de slappe lach zonder geluid heeft, en meezingt met het Nijntje-liedje van d'r Nijntjeknuffel, en luchtsoepjes kookt en rondsjeest en knuffelt en gewoon heel lief en leuk en blij is O+

Er zat trouwens bij het cb-boekje een formuliertje met vragen die je moest beantwoorden voor de 18-maanden afspraak. Één van de vragen was "Hoeveel woorden kent je kind?" Ik ben ze op gaan schrijven en kom op 36! Het zal vast helemaal niet zo uitzonderlijk zijn, maar ik deed toch even :o toen ik de lijst zag...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_92140573
Hier nog eentje zonder veel puf. Maar Innepin, tuurlijk mag je melden dat het zwaar is en af en toe zeuren, kom op zeg, tis toch ook niet altijd leuk?! Tenminste, vind ik dan en het was jij die me ooit vertelde dat dat niet erg is...dus nu doe ik heb bij jou: het is niet erg, echt niet!

Miss, dat enge gedrag op de fiets hebben wij hier dus 's nachts. Niet wakker zijn, echt op een andere planeet zijn, maar wel echt compleet overstuur zijn. En dan lijkt ie te kalmeren, maar dan komt ie dus in de staat waar Senna in zat. Heel eng en lastig. Afgelopen week was het op zondagnacht, donderdagnacht en zaterdagnacht raak. En ik kan er niet meer zo goed tegen merk ik. Maaaaar...we hebben nu vakantie en zitten in een lekker huisje. Als ie vannacht al spookt dan mogen we morgen uitslapen, dat help al een boel.

Andere vraag: kunnen ukken van Driekus zijn leeftijd 'te veel' eten. Hij eet naar mijn idee nu echt veel, is echt onverzadigbaar, maar ik ben bang dat ie te veel eet en het er weer uit gooit. Of doen ze nu nog niet aan overeten?
Gisteren vierden we mijn verjaardag en dus stond er allerlei lekkers. Hij kreeg niet veel, maar bleef bedelen. Op een gegeven moment heb ik em opgepakt en gevraagd of ie honger had. Het antwoord was: appel! Het ging em niet om de chips, hij had honger. En heeft dus heerlijk zitten eten. Oeps.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')