abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92178489
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:14 schreef seilram het volgende:
Claudia, ik zit eigenlijk in zo'n dergelijke situatie met mijn moeder.
Ik vind het wel herkenbaar! Aan de ene kant worden de kwalen gebagatelliseerd. Het oppassen lukt best wel, want mijn schoonmoeder gaat 's middags gewoon even liggen en mijn schoonvader doet het tilwerk. Maarja, het is dus wél ontzettend belastend. Voor ons is het dat ook op een bepaalde manier, want we moeten er een stukje voor rijden en we kunnen de kinderen niet voor 9 uur 's ochtends brengen. Daardoor verliest mijn vriend best veel tijd van zijn werkdag.

Nou ja, drie dagen naar het kinderdagverblijf lijkt ons dus nu de beste oplossing, vooral omdat we nog steeds niet weten wat er nu met mijn schoonmoeder is. En mijn schoonvader heeft ook een medische geschiedenis, zeg maar. Maar ik ben een beetje bang dat ze erop rekenen dat we heel vaak gebruik zullen maken van hun oppasaanbiedingen terwijl ik het bijvoorbeeld niet zo zie zitten om mijn kinderen drie dagen niet te zien en daarbuiten ook nog eens regelmatig weg te brengen. Wel kunnen ze inspringen als een van de kinderen ziek is en niet naar het kinderdagverblijf gaat, maar wil ik dan wel zeulen of houd ik ze liever thuis? Ik ben gewoon bang dat ze straks heel teleurgesteld zijn omdat de goede band die ze met Ivan hebben zal veranderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:53:42 #27
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92179710
Wickie, lastig is dat. Ja, dat is wel met familie. Kijk met een kdv heb je tuurlijk een zakelijke overeenkomst. Als iets niet bevalt, dan zeg je dat ook heel anders dan met een moeder of schoonmoeder. Daar ben ik me voordat Joep kwam al heel bewust van geweest. Gelukkig kunnen mijn moeder en ik wel veel tegen elkaar zeggen. Goed voorlopig blijft het bij ons nog gewoon zo gaan, ik snap ook wel dat ze geniet van die dag met Joep.
Niet mieten! Door gieten!
pi_92184254
Ik snap de gemengde gevoelens, Claudia. Maar hier weet je erg goed je standpunten te beargumenteren. Lukt dat richting je schoonouders ook of blijft er veel onuitgesproken?

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:33 schreef Ssserpente het volgende:
De minimale eis is hbo met commerciele ervaring en het assessment is ook vrij pittig.
Even iets rechtzetten, hoor. Dit bedoel ik niet zo snobistisch als het mss overkomt. Ik wilde alleen maar kwijt dat er in Zeeland weinig mensen aan dit profiel voldoen.

Miss, ik voel me nu inmiddels wel ontzwangerd (en dat voelt goed!) maar dat heeft bij mij ook veeel langer dan negen maanden geduurd. Vooral op mn werk merkte ik dat. Wat jij ook zegt: ik deed m'n ding wel, maar stukken minder betrokken en toegewijd dan nu. En elke maand dacht ik: nu ben ik weer mezelf! Om de volgende maand te denken: Oh nee, vorige maand was ik toch nog niet mezelf, maar nu wel! Pas sinds een maand of vier durf ik te zeggen dat ik me weer hetzelfde voel als voor de zwangerschap.

Lastig he, Sorbo, om alles goed te willen doen? Troost je, iedere moeder kampt daarmee. 't Is vreselijk om tegen je (kinderloze) collega's te moeten zeggen dat je (weer) naar huis moet. Maar jegens Isabeau hoef je je echt niet schuldig te voelen, hoor. Ze was in prima handen, op basis daarvan heb je die keuze gemaakt. En zodra ze je nodig had, was je er voor haar. :)
pi_92186374
Oe, dat herken ik maar al te goed, dat de telefoon gaat en je al van te voren roept: laat het niet het kdv zijn! Niet dat het nu vaak gebeurd is, maar toch.

De opa's en oma's passen hier niet structureel op, dat wilde ik niet, maar ook dan geven ze gemengde signalen af. Bij mijn ouders komt Driekus het meeste, hij is daar helemaal thuis. Die passen dus ook het meeste op. Mijn schoonmoeder durft niet op te passen, tenminste niet echt, maar verwacht wel dat mijn man met Driekus daar komt elke week. En als er dan dus iets tussen komt (man moet onverwacht voor het werk naar Munchen ofzo) dan is ze zwaar beledigd. Of laatst, toen kwamen mijn ouders op de papadag klussen, dus toen kon mijn man maar even naar zijn moeder. Dra-ma. Maar als je vraagt of ze even snel wil oppassen (ze woont om de hoek, zeker vergeleken bij de rest) dan kan dat eigenlijk nooit, is ze bang en wil ze een complete handleiding over hoe en wat...zucht.

Ontzwangeren duurde bij mij ook langer dan 9 maanden. Pas net voor ik weer zwanger werd had ik het idee dat het 'over' was. Volgende keer ga ik ook niet meteen weer een pil slikken, ik heb het idee dat dat de boel redelijk verstoord heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 februari 2011 @ 19:12:53 #30
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_92186705
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het wel herkenbaar! Aan de ene kant worden de kwalen gebagatelliseerd. Het oppassen lukt best wel, want mijn schoonmoeder gaat 's middags gewoon even liggen en mijn schoonvader doet het tilwerk. Maarja, het is dus wél ontzettend belastend. Voor ons is het dat ook op een bepaalde manier, want we moeten er een stukje voor rijden en we kunnen de kinderen niet voor 9 uur 's ochtends brengen. Daardoor verliest mijn vriend best veel tijd van zijn werkdag.

Nou ja, drie dagen naar het kinderdagverblijf lijkt ons dus nu de beste oplossing, vooral omdat we nog steeds niet weten wat er nu met mijn schoonmoeder is. En mijn schoonvader heeft ook een medische geschiedenis, zeg maar. Maar ik ben een beetje bang dat ze erop rekenen dat we heel vaak gebruik zullen maken van hun oppasaanbiedingen terwijl ik het bijvoorbeeld niet zo zie zitten om mijn kinderen drie dagen niet te zien en daarbuiten ook nog eens regelmatig weg te brengen. Wel kunnen ze inspringen als een van de kinderen ziek is en niet naar het kinderdagverblijf gaat, maar wil ik dan wel zeulen of houd ik ze liever thuis? Ik ben gewoon bang dat ze straks heel teleurgesteld zijn omdat de goede band die ze met Ivan hebben zal veranderen.
Misschien raar dat ik hierop reageer. Maar ik heb in de tijd dat Isa van Sjeen klein was veel opgepast, en die band, ondanks dat ik haar de laatste tijd veel minder zie (ik met werk, zij gaat naar school enzo) is die band nogaltijd zo ontzettend sterk. ze komt echt op je af rennen als je haar weer ziet enz. k denk echt dat de tijd dat ik daar opgepast heb daar zeker de grondslag van is. dus of hij echt veel zal veranderen, ik heb iig dat niet zo ervaren hier :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_92187690
Mijn moeder pas standaard op maandag op en vandaag heeft ze vrijgenomen om Tess op te halen omdat Amber flink ziek is. O+ Op vrijdagavond letten mijn ouders 1,5 uur op Tess als Amber moet zwemmen en afgelopen zaterdag hebben ze een ochtend op Tess gepast toen wij met Amber naar de HAP moesten.
Ik heb echt een hele lieve en fijne moeder (en vader)!!
Mijn vader is met pensioen en als ik even omhoog zit met oppas komt ie met alle liefde hierheen om ff op Tess te letten

Vanmiddag had ze potloodjes op de grond gegooid en mijn moeder had gezegd: Tessje, dat mag niet. En toen zei Tess: Tsjeee.... en toen vragend aan mijn moeder: oma boos?

Ik heb daarstraks in me broek gepiest van het lachen....

[ Bericht 33% gewijzigd door Vicky op 01-02-2011 20:04:06 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92189960
Nou dat is dan duidelijk Vicky! Papa is stout :D

Morgen wordt Lars geknipt...eindelijk. Hij lijkt wel een meisje.
Hopelijk wordt het niet zo'n drama als de vorige keer.
Toen dacht ik: oh Lars is zo makkelijk en ik heb een half uurtje over...ik ga even bij de kapper langs met hem....Slecht plan }:| Hij heeft alles aan mekaar gegierd.
Dus nu maar weer onze thuiskapper geregeld, kan Lars thuis Bumba kijken terwijl ze hem knipt. Althans dat is de tactiek. Nu nog zien hoe het uitpakt. O-)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92190000
oh thnx for the reminder!! Ik moet ook de kapper gaan bellen voor Amber en Tess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92190863
Oh Tess! O+
Wat ontzettend schattig!

Vandaag weer een strakke actie van mijn schoonmoeder. Ze heeft altijd een bakje met zoetjes op de salontafel staan. En nu zei ze tegen P. dat als Ko er een in zijn mond zou krijgen het niet erg was, want dan zou hij het wel uitspugen en het nooit meer doen. :{
Ik was er niet bij trouwens.
Terwijl P. even niet oplette stopte Ko zo'n zoetje (of 2,3,4...) in zijn mond. Oma deed er dus niks tegen.

Hij moest er heel hard van huilen. Wilde niks meer drinken, geen koekje, niet meer spelen en later zelfs geen dag zeggen. Oma had er wel spijt van, zei ze, omdat ze zag dat hij ervan geschrokken was.

En ik vind het zo stom, Ko luistert namelijk heel erg goed. Als je zegt dat iets niet mag, 9 van de 10 keer doet hij het ook niet. Tenzij hij weet dat het af en toe wel mag bv.

Hij hoeft het niet te leren via trial en error. :N
En zoetjes zo in je mond stoppen is echt heel erg smerig. Dat zou ik zelf ook nooit doen. :r
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92191067
En zoetjes zijn ook nog eens helemaal niet goed voor kinderen. Geen leuke actie van je schoonmoeder zeg Oeke....jammer is dat dan he...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92191289
Gewoon puur vergif in mijn ogen. Echt op sommige momenten vind ik gewoon dat ze echt uit de vorige eeuw komt. Niet goed bij haar hoofd gewoon. :(
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92191651
Wat een muts, Oek. En totaal overbodig als ie gewoon goed luistert Wat is d'r volgende actie, een brandende kaars op tafel laten staan? Doet ie ook maar een keer...

Tess! :D
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 20:51:59 #38
5428 crew  miss_sly
pi_92192216
oeke, wat een stomme en nare actie. Hij zal het idd niet meer doen, maar wat een nare manier om het te leren. Zeker als een kind wel luistert, zoals Ko.

Tess O+ Dat vingertje ook erbij :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92192413
Tess! Duidelijke taal!
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 20:57:32 #40
5428 crew  miss_sly
pi_92192629
Hoe is het nu met isabeau, Sorbootje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92193248
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 20:42 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een muts, Oek. En totaal overbodig als ie gewoon goed luistert Wat is d'r volgende actie, een brandende kaars op tafel laten staan? Doet ie ook maar een keer...

Tess! :D
Dat deed mijn schoonvader 8)7
Ik voel de woede nog opkomen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:30:26 #42
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92194862
Dat filmpje van Tess O+

Thomas is weer compleet gespalkt, ze zijn heel lief geweest voor hem in het ziekenhuis. Hij kan nu zelfs met twee spalkjes aan wat rondlopen (slechte kwaliteit filmpje door wat weinig licht).

Thuis heeft hij eerst gesmikkeld van de rode kool die ik gemaakt had, en als toetje mocht hij kiezen tussen een danoontje en een mandarijn, dat werd de mandarijn! Kijk, dan doen we ergens toch iets goed denk ik ;) (hij vind het trouwens heel leuk als hij mag kiezen: beleg voor de boterham, welk toetje, koekje of rozijntjes)

De spalkjes blijven voorlopig om tijdens het slapen, we vonden hem met 1 spalk aan al beduidend beter slapen. Hopelijk gaat het met 2 dus nog wat beter.
Thomas slaapt meestal van een uur of 7 tot ergens tussen 7 en 8. Middagdutjes zijn bij het kinderdagverblijf meestal tussen de 45 minuten en 1 uur 15 min, thuis slaapt hij vaak langer: ergens tussen de 2 en 3 uur. Overigens heb ik het idee dat hij juist beter slaapt als hij goede middagslaapjes doet. En de slaapsignalen zijn tegenwoordig soms wat lastiger te herkennen, hij kan ook (zoals vanavond) heel druk en stuiterig worden als hij eigenlijk moe is.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92195076
Thomas, het is maar goed dat je zo lekker lenig bent. Zo even met je handen naar de grond ik doe het je niet zo soepeltjes na! En het staat wel koddig dat gewaggel hoor Ca.ra.

Tess O+ dat vingertje!

Oeke :{ :*
Fake it till you make it...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:41:45 #44
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92195566
Oh ja dat van de schoonmoeder van Oeke! Grrr, ik kan me goed voorstellen dat je op ontploffen staat op zo'n moment.
Ik ben heus niet wars van een beetje 'leren door ervaring' maar dan wel bij dingen die relatief weinig kwaad kunnen. Als je speelt met het water van de kat dan krijg je een natte broek, en dat is niet fijn. Maar een kaars of iets ongezonds als zoetjes... pffff.
Thomas luistert niet zo goed als Ko, dus die klimt rustig op de poef om erop te gaan staan, ondanks dat het niet mag. Maar daar laten we hem toch ook niet vanaf stuiteren???
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92196115
Oe, Oeke daar zou ik ook echt kwaad om worden ja. Dat doe je toch niet zo?!

Dat filmpje is leuk!
En Ca.ra hopelijk is dit beter voor de nachtrust van jullie en van Thomas.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:00:18 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92196934
Innepin, Harry heeft niks aan zijn longen. Tis wat Ca.ra zei: hij heeft even alles bij elkaar gebruld ;)

Tess :D

Thomas, je loopt niet, je waggelt! O+

oeke, jammer dat je schoonmoeder er zo over denkt zeg...

Hier passen mijn schoonouders 2 dagen per week op. Hoe dat ooit moet met een nummer 2, weten we nog niet. Ze vinden het heel erg leuk maar ik heb het idee dat het stiekem wel heel erg vermoeiend is voor hen. Ze hebben nooit geklaagd maar nu ik minder ben gaan werken (ik begin later), lijken ze ergens wel opgelucht...

Ow en woorden: dada (papa), aai, haie, mama, eeej (tegen de honden), oh-oh, (s)det ((wat is) dat), hahaha (zingen mama)

En we hebben een klein driftkikkertje :o
Echt als hij iets wil en hij mag/kan niet, zo'n hoge ijselijke gil en dan zo'n gebald vuistje. Ik zal van de week eens kijken of ik het op film krijg.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:15:19 #47
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92198165
De 'sdet' van Harry is echt lief :Y Hij kan dan echt een voor een allemaal dingen in huis aan zitten wijzen.

Eens even kijken wat Thomas kan: Poe (poes), aai, papa, mama, mmmma (oma), bal, pauw, koe, tjoppetje (poppetje/knuffel), Toeta (Thomas), kaaaaar (klaar), op!, nèh (nee), die/dè, haie (limburgse groet), dagdag, soete (schoentjes), toel (stoel), koek, boe(k). Verder nog geluiden als hmmm!, broembroem, toettoet.

Ik ga een beetje uit van de zelfde theorie als Huup: Thomas wacht ook met dingen doen tot hij ze echt kan. We merken in ieder geval duidelijk dat hij heel veel dingen begrijpt: Haal de andere schoen maar. Zet je de bordjes op tafel? Zullen we een schone luier aan gaan doen? (--> dan loopt hij naar achter waar de luiers liggen, of hij schudt van nee...)
pi_92198415
Kijk m gaan dan O+
en das al een hele lijst Ca.ra!!
Tess is alleen maar aan het napraten momenteel, zo melig. En ik heb geen flauw idee hoeveel woordjes ze zeg, ik ben gestopt met opschrijven/tellen. Elke dag hoor ik weer wat nieuws :D

Driftkikkertje Harry O+ Zo herkenbaar!
Oeks, das nie fijn!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92198560
Driekus is met praten ook wel heel makkelijk: alle dieren zijn een woef tenzij het een koe is (dan is het boe of koe) en al eten is koek of koekoek. Joh, waarom al die aparte woorden leren als ze me zo ook begrijpen?! En hij zegt inderdaad dingen na: zeg je tegen hem "ga eens zitten" omdat ie op zijn stoel staat, herhaalt ie "sitten" (om vervolgens te blijven staan, dat wel :'( )
pi_92198601
Tess :D Wat een geweldig filmpje Vicky :D

En Thomas knap hoor, dat je zelfs met spalkjes nog kunt lopen :)

Ohw jémig Oeke, logisch dat je daar boos over bent!!

Oeh, over woordjes, ik zag "aai" voorbij komen hier, die kan Timo ook :D Weer een om aan het lijstje toe te voegen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')