quote:Sandmonkey
They shut down Noor ISP. The only ISP that was left working. No more internet anywhere now. #jan25
quote:light_beam: RT @nolanjazeera: And jazeera won't stop reporting this story no matter how many of us are detained/arrested #Egypt #Jan25 #freedom
half a minute ago via Tw
Alleen kunnen ze niet meer naar elkaar communiceren nu... en hoe weten ze dat google en twitter die dienst hebben opgezet?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:04 schreef yavanna het volgende:
Slecht nieuws. Gelukkig zijn er nog wel andere mogelijkheden, mede dankzij Google en Twitter.
[..]
Tijd voor een weddenschap op fok?quote:channel4news: RT @jrug: Egyptian journos placing bets on whether Hosni Mubarak will resign by end of day. Unthinkable now thinkable
quote:FDEgypt Internet is back on in Egypt! 'Alhamdullilah - thanks to God' #Cairo #Egypt #Jan25 #Weissink #FD
1 minute ago via TweetDeck
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:10 schreef ellevehC86 het volgende:
Niet vandaag.... alles lijkt erop dat Mubarak te trots stom is om zich hieraan over te geven.
hoaxquote:
Tering, das in Heliopolis op loopafstand van het vliegveld..... ong 15 km lopen....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:10 schreef -jos- het volgende:
[ afbeelding ]
adamakary Adam Makary
AJ English: People are forming human chains near entrances of Tahrir Sq. - checking people to ensure weapons aren't brought in #jan25 #egypt
MILLION MARCH!!!
ofwel, 3 a 4 uur lopen.. niets mis mee toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Tering, das in Heliopolis op loopafstand van het vliegveld..... ong 15 km lopen....
dan loop je 5 km per uur in een massieve demo, met een oplopende temperatuur tot 25 graden, redquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:13 schreef FunFair het volgende:
[..]
ofwel, 3 a 4 uur lopen.. niets mis mee toch?
1, het is 9,3 KM lopen 1 straat door, maar met zoveel mensen is 3 a 4 uur geen foute schattingquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:13 schreef FunFair het volgende:
[..]
ofwel, 3 a 4 uur lopen.. niets mis mee toch?
Mocht dat zo zijn is het ook niet boeiend, zo te zien was dat geld met name bedoeld om amerikaans apparatuur aan te schaffen, een soort marshallplan 2 dusquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:17 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
wat heeft amerika stop gezet iets met geld ?
ik ook grappig je zag protest borden met ; US we won't you're moneyquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Mocht dat zo zijn is het ook niet boeiend, zo te zien was dat geld met name bedoeld om amerikaans apparatuur aan te schaffen, een soort marshallplan 2 dus
Zoiets ja. Alleen dan kun je die "slow" weglaten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:22 schreef ellevehC86 het volgende:
BTW, is dit de nieuwe [Egypte] Slowchat?
Als dat zo is, dan is dat wel k*t! Tis de enige grote toegangsweg!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:21 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
SultanAlQassemi Al Arabiya: The main road linking Cairo to Suez has been shut. (Suez is 130 km from Cairo, Population 500,000, witnessed large protests
Jep, iemand anders meld het net ook. Dus dit is waarschijnlijk wel waar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:24 schreef tass het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is dat wel k*t! Tis de enige grote toegangsweg!
Bij ons zou dat gewoon een file hetenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:24 schreef tass het volgende:
[..]
maar in hoeverre "afgesloten "andere tweets hebben het erover dat ze makkelijk over de "military roadblocks "kunnen ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:24 schreef tass het volgende:
[..]
Die shadihamid is een propagandaaccount imo. Zijn tweets zijn erg dubieus.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
shadihamid Activist: thanks outside tweeps for circulating reports of shoot-to-kill orders, saying this moved intl community to action #jan25
okaj thnx!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:27 schreef -jos- het volgende:
[..]
Die shadihamid is een propagandaaccount imo. Zijn tweets zijn erg dubieus.
Alle mobiele services zijn al geblokkeerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:28 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
shadihamid Unconfirmed report: mobile services will be blocked within two hours to stop protest coordination #jan25 #egypt dus deze is ook niet echt betrouwbaar ?
die zijn toch ff hersteld geweest ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Alle mobiele services zijn al geblokkeerd.
Wanneer?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:30 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
die zijn toch ff hersteld geweest ?
ik dacht dat er gisteren af en toe werd gezegd dat er weer contact was , maar ik denk dat het was wat jij zegt ; landlijn/fax/satelliettelefoonquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:31 schreef -jos- het volgende:
[..]
Wanneer?
Iedereen die nu tweet doet dat via een landlijn/fax/satelliettelefoon imo.
Als jij het 'Marshallplan 2' noemt dan heeft het dus iets goeds gedaan voor Egypte... want het originele Marshallplan voor Europa was nogal een belangrijk iets voor ons... Of de VS er nu ook van geprofiteerd heeft doet er niet toe, omdat wij het immers broodnodig hadden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Mocht dat zo zijn is het ook niet boeiend, zo te zien was dat geld met name bedoeld om amerikaans apparatuur aan te schaffen, een soort marshallplan 2 dus
nee, idd ruk weinigquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:33 schreef theNull het volgende:
Opvallend weinig live beelden van het plein momenteel, of ligt dit aan mij.
quote:bencnn benwedeman
Helicopters circling central Cairo. Will the US-supplied F-16s returning to buzz Tahrir again today? #Egypt #Jan25
50 seconds ago
Het valt me op dat er weinig gemeld word over eventuele Pro Mubarak People, die moeten er toch ook zijn? Kan me niet voorstellen dat heel Egypte eensgezind is op het verdwijnen van Mubarakquote:muditathoughts: RT @bencnn: Mixed group of mutually hostile pro- anti-Mubarak demonstrators on Corniche going to Tahrir. This could get very messy. #Jan25 #Egypt
had ik nog niet gezien , wat dacht de volkskrant ? als NRC stopt , gaan wij verder ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:41 schreef men.mulder het volgende:
Net wakker, ik weet niet of dit al genoemd is: http://www.volkskrant.nl/(...)bijna-gezellig.dhtml. Live blog over Egypte van de Volkskrant.
Dat lijkt er wel op.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:43 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
had ik nog niet gezien , wat dacht de volkskrant ? als NRC stopt , gaan wij verder ?
tnxquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Wokkel het volgende:
Live is te volgen op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Misschien niet, maar onderschat de menigte niet, met de gedachten dat ze opkomen voor hun vrijheid.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:11 schreef -jos- het volgende:
[..]
tnx
Dit is de staats TV van Egypte zo te zien
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
It is unlikely that the protesters will be able to march to the palace in Heliopolis due to distance as well as the Army & dreaded police.
Het is 17km naar het paleis, gaan ze niet redden...
Zolang het volk zich er beter bij voelt lijkt het me prima, ze willen werk, ze willen eten en betaalbare prijzen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:38 schreef DustPuppy het volgende:
Maar hopen dat ze de ene dictatuur (Mubarak) niet inruilen voor de ander (islamofascisme).
Good luck peepz!
Als dat op de route naar het paleis ligt, dan gaat dat dus niet lukken hè? Met 1 miljoen mensen tussen de tanks door proberen te slalommenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:21 schreef -jos- het volgende:
[ afbeelding ]
De NOS is wakker geworden, na maar liefst 1 week
quote:Twitter_pic_normal sunnysingh_sw6 RT @sunnysingh_sw6: Delusion continues: VP Arab Translation Union on #Egypt state TV : Tahrir square filled with foreigners writing anti Mubarak banners. #Egypt
Toeristen sluiten zich nu ook aan bij de demonstranten?quote:
Ach, we hebben altijd nog de staatstelevisie. Stukje dichterbij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:23 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Als dat op de route naar het paleis ligt, dan gaat dat dus niet lukken hè? Met 1 miljoen mensen tussen de tanks door proberen te slalommen
Ja, anders zitten ze toch maar op dat vliegveldquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:25 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Toeristen sluiten zich nu ook aan bij de demonstranten?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:10 schreef -jos- het volgende:
[ afbeelding ]
adamakary Adam Makary
AJ English: People are forming human chains near entrances of Tahrir Sq. - checking people to ensure weapons aren't brought in #jan25 #egypt
MILLION MARCH!!!
Geen idee van de afstanden binnen Caïro, maar als dat zo is lijkt het me een zinvollere bestemming (om te bestormen?), in plaats van zo'n symbolische als het paleis.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:25 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ach, we hebben altijd nog de staatstelevisie. Stukje dichterbij.
Over welke van de twee heb je het?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:25 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ach, we hebben altijd nog de staatstelevisie. Stukje dichterbij.
Beide geven toch dezelfde informatie?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Over welke van de twee heb je het?
De NOS komen ze morgen pas aan toe denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Over welke van de twee heb je het?
quote:
Ik vind Creeping Death van MetallicA ook wel toepasselijkquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Nog zitten luisteren gisteren, aan Egypte denkend. Ook Unnatural Selection past goed
Blijkbaar is het toch niet helemaal live, ondanks de berichten op de radio waar ze dat wel claimden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Wokkel het volgende:
Live is te volgen op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Nou ja, een (islamo)fascistische regering leidt uiteindelijk niet tot meer vrijheden natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zolang het volk zich er beter bij voelt lijkt het me prima, ze willen werk, ze willen eten en betaalbare prijzen.
Als het Israel niet zint dan kun je er donder op zeggen dat zij binnen no time weer de Sinai bezet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou ja, een (islamo)fascistische regering leidt uiteindelijk niet tot meer vrijheden natuurlijk.
Aan de andere kant moet je je ook zorgen gaan maken in hoeverre Israël dat allemaal pikt. Ik snap dat je daar als Egyptenaar eigenlijk totaal geen rekening mee hoeft te houden, maar het is wel iets wat in het grotere plaatje meespeelt natuurlijk.
Ik denk dat dat een hele domme zet van Israël zou zijn. Ze hebben de laatste tijd heel veel krediet verspeeld op het internationale terrein. Oa door het negeren van diverse VN resoluties die de muur illegaal verklaard hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het Israel niet zint dan kun je er donder op zeggen dat zij binnen no time weer de Sinai bezet.
En jij denkt dat alle demonstranten zich daar aan gaan houden?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:39 schreef -jos- het volgende:
sharifkouddous Sharif Kouddous
Just interviewed @3arabawy who has been at the forefront of activism and political analysis in #Egypt for years
He says after much debate the final decision is to stay in Tahrir today and not march to Mubarak's house today
Ik had al zo'n vermoeden dat ze toch niet zouden gaan
verdommequote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:39 schreef -jos- het volgende:
Just interviewed @3arabawy who has been at the forefront of activism and political analysis in #Egypt for years
He says after much debate the final decision is to stay in Tahrir today and not march to Mubarak's house today
Ik had al zo'n vermoeden dat ze toch niet zouden gaan
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar we weten allebei dat Israel daar meer dan eens schijt aan heeft.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een hele domme zet van Israël zou zijn. Ze hebben de laatste tijd heel veel krediet verspeeld op het internationale terrein. Oa door het negeren van diverse VN resoluties die de muur illegaal verklaard hebben.
Een nieuwe bezetting zou zo maar eens een oorlog op veel grotere schaal dan de vorige kunnen betekenen
Jij denkt dat alle mensen op dat plein zomaar allemaal achter elkaar aan gaan lopen? Er is geen enkele leider aanwezig en zolang niemand een tijd afspreekt om te vertrekken zal er niks gebeuren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En jij denkt dat alle demonstranten zich daar aan gaan houden?
Hebben we beeldmateriaal van haar?quote:10.42 uur De Beweging van 6 April, de naam waaronder een deel van het volksverzet tegen dictator Hosni Mubarak opereert, heeft sinds gisteren een nieuwe woordvoerster, meldt Rob Vreeken. Asmaa Hafez, een jonge vrouw, verschijnt vermomd op tv als spreekvrouw van de beweging.
Of het fapmateriaal is?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:48 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Hey - lurker meldt zich hier.
Jullie dit gezien?
[..]
Hebben we beeldmateriaal van haar?
Wut? een Goede? soap!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:49 schreef Muridae het volgende:
Het lijkt bijna op een goede soap.
Ik volg dit inmiddels een week.
#Jan25
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:49 schreef raistlin6 het volgende:
nolanjazeera Dan Nolan
"We're looking for a leader who's stupid, oppressive & been here 30yrs. If u find him pls take him to the airport" protestor on loud speaker
Vanaf 12 uur pas live :/quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:50 schreef -jos- het volgende:
AlJazeera haakt nu een beetje af, er gebeurd vrijwel niks meer. De NOS neemt het over
Uhm, ja. Dat heeft te maken met groepsgedrag. Hoe groter de groep, hoe lager het almene IQ & hoe lager de individualiteit. Men denkt niet zelf meer na. Er hoeft er maar 1 te zijn die begint te schreeuwen "we gaan naar Moebie toe, we gaan naar Mobie toe" & ze gaan. Doe je niets aan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle mensen op dat plein zomaar allemaal achter elkaar aan gaan lopen? Er is geen enkele leider aanwezig en zolang niemand een tijd afspreekt om te vertrekken zal er niks gebeuren.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:51 schreef raistlin6 het volgende:
justimage matthew cassel
Army is throwing flyers to crowd that say they will protect people #Egypt #jan25
Ik gok dit vandaag hun beste kans tot nu toe is, beter dan dat ze even wachten tot ze met meer zijn en het momentum sterker. Misschien dat mubarak weer mee zal werken door wat F16's langs te sturen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:53 schreef horned_reaper het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat de optocht om 9 uur plaatselijke tijd zou zijn
Jah, er zijn altijd mensen die een leidinggevende rol op zich nemen/toegewezen krijgen. Als die persoon roept dat ze gaan, gaan ze, niemand de de stoet dan nog kan stoppen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle mensen op dat plein zomaar allemaal achter elkaar aan gaan lopen? Er is geen enkele leider aanwezig en zolang niemand een tijd afspreekt om te vertrekken zal er niks gebeuren.
journaal24: vanaf 10:55 live protesten Egypte.
Demonstraties Egypte #45 gaf het niet weg voor je?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:55 schreef remlof het volgende:
Weer zo'n onoriginele TT waardoor ik dit topic pas veel te laat vind. Kom op mensen, dit is de dag, dat kan beter!
Geen idee, zodra ik er iets over zie plaats ik het hier, als tweet zal dat waarschijnlijk zijn dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals; weet iemand of het telefoonverkeer is platgelegd?
Ja.... dat ligt plat.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Nogmaals; weet iemand of het telefoonverkeer is platgelegd?
Klote. Ik moet een bekende zien te bereiken voor een interviewquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:59 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ja.... dat ligt plat.
De bevolking heeft illegaal een netwerk opgezet waarmee egyptenaren toch nog met elkaar kunnen communiceren.
Ey, niet mutsen over mijn TTquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:55 schreef remlof het volgende:
Weer zo'n onoriginele TT waardoor ik dit topic pas veel te laat vind. Kom op mensen, dit is de dag, dat kan beter!
Zijn mijn post boven je!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klote. Ik moet een bekende zien te bereiken voor een interview
Dankuquote:
Eerlijk gezegd heb ik geen idee.... ik weet alleen dat dat het algemene nummer is naar het illegale egyptische netwerk dat is opgezet in Egypte.....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dankuen hoe werkt dat precies? Dat hele nummer intoetsen en vervolgens die ik moet bereiken?
Ook maar even geretweetquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:01 schreef horned_reaper het volgende:
Let op!: +39 066 220 7294*
Dat is het nummer van het illegale netwerk dat door Egyptische demonstranten is opgezet om het geblokkeerde Egyptische netwerk te ontwijken.
Dit is dus het enige netwerk dat in Egypte momenteel online is, en hier heeft de overheid geen grip op.
[ afbeelding ]
Dat is geen netwerk maar het nummer van Speech-To-Twitter zoals Google dat speciaal voor de Egyptenaren heeft opgezet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:01 schreef horned_reaper het volgende:
Let op!: +39 066 220 7294*
Dat is het nummer van het illegale netwerk dat door Egyptische demonstranten is opgezet om het geblokkeerde Egyptische netwerk te ontwijken.
Dit is dus het enige netwerk dat in Egypte momenteel online is, en hier heeft de overheid geen grip op.
[ afbeelding ]
http://googleblog.blogspo(...)-will-hopefully.htmlquote:Some weekend work that will (hopefully) enable more Egyptians to be heard
1/31/2011 02:27:00 PM
Like many people we’ve been glued to the news unfolding in Egypt and thinking of what we could do to help people on the ground. Over the weekend we came up with the idea of a speak-to-tweet service—the ability for anyone to tweet using just a voice connection.
We worked with a small team of engineers from Twitter, Google and SayNow, a company we acquired last week, to make this idea a reality. It’s already live and anyone can tweet by simply leaving a voicemail on one of these international phone numbers (+16504194196 or +390662207294 or +97316199855) and the service will instantly tweet the message using the hashtag #egypt. No Internet connection is required. People can listen to the messages by dialing the same phone numbers or going to twitter.com/speak2tweet.
We hope that this will go some way to helping people in Egypt stay connected at this very difficult time. Our thoughts are with everyone there.
Posted by Ujjwal Singh, CoFounder of SayNow and AbdelKarim Mardini, Product Manager, Middle East & North Africa
AJE is weer terug live.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit nu NOS24 te kijken, AJE had die staatspropaganda van over de ontwikkeling van het Chinese rechtssysteem op staan.... AJA wilde niet aanfloepen...
Op AJE is dat nu afgelopen. Ze zijn weer terug bij Egyptequote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:05 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit nu NOS24 te kijken, AJE had die staatspropaganda van over de ontwikkeling van het Chinese rechtssysteem op staan.... AJA wilde niet aanfloepen...
Ze moeten wel rantsoeneren hoor.quote:nolanjazeera Woman behind me screaming "down with regime" so loudly her voice is almost finished for the day! Its midday #Egypt
quote:This tells us how the world is changing and it starts with the youth and young people. One big plus for America in this is that the youth all over the world really love America and what it has done..They have taken up American technology and created social networks to transform their countries..Twitter and Facebook and Google all Amrrican made have really changed the world. American technology has really changed the world..Revolutions are now technology driven. Technology has changed many aspects in people lives and have them organize for change. One telling thing is in Tunisia and Egypt whos leaders have been supported by America notice how the people in these countries have not burnt an American flag or the presidents effigy..That is very telling.
Whats happening is the world has now become a global interconnected market place where a new generation of young all over the world is now interconnected and shading their fathers and grandfathers stereotypes of its us against them.
Okee.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:06 schreef Axia het volgende:
[..]
Op AJE is dat nu afgelopen. Ze zijn weer terug bij Egypte
Ja, geld is macht.quote:Mohammed Elshamy Melshamy Ruling Party plans to bring out demonstrations on friday in support of mubarak by paying each participant 100 pounds #Egypt
Denk dat er weinig te melden valt als ik zo even heb terug gelezen!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:12 schreef Pien85 het volgende:
Niemand een update voor mij van de afgelopen 2 en half uur?
Behalve dat er nog steeds mensen de stad binnenkomen en het aantal mensen dus toeneemt op het plein is er helemaal niets gebeurt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:12 schreef Pien85 het volgende:
Niemand een update voor mij van de afgelopen 2 en half uur?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:09 schreef Janena het volgende:
"Some men see things as they are and say why. I dream things that never were and say why not."
Mooie uitspraak van Robert Francis Kennedy
Ah okquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:13 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Denk dat er weinig te melden valt als ik zo even heb terug gelezen!
Dat is wel het plan.... maar alle wegen zijn geblokkeerd door het leger.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef Noelle06 het volgende:
Gaan ze vandaag nou wel of niet richting paleis ?
+1quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef raistlin6 het volgende:
We kunnen niet heel veel doen, maar voor de mensen met Twitter. Post deze even:
service by google for egyptians: Leave voicemail for instant tweet: +16504194196 or +390662207294 or +97316199855 #Jan25 RT!
RT'dquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef raistlin6 het volgende:
service by google for egyptians: Leave voicemail for instant tweet: +16504194196 or +390662207294 or +97316199855 #Jan25 RT!
Welke dienst is dit ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef raistlin6 het volgende:
quote:EenVandaag-verslaggeefster Marijn Duintjes Tebber vergeleek de sfeer in een tweet zelfs met Lowlands: ' 'Is dit Lowlands of Egypte? Ongekend goede sfeer op Tahrirplein. Tentjes en thee. Veel gezinnen.'
Die Iraniër?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:15 schreef Axia het volgende:
Mooie kapsel heeft die man die nu op AJE is...
quote:Riy Riyaad Minty
Hang on... Did #Iran just say they support the protests in #Egypt?
Donequote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef raistlin6 het volgende:
Done, wacht op retweets.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef raistlin6 het volgende:
De revolutie wordt mede mogelijk gemaakt door FOK!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:18 schreef raistlin6 het volgende:
En hij wordt inmiddels in Egypte al geretweet, netjes.
Nope, ww laten onthouden in OSX & een slecht geheugen... Geen goede combiquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:19 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Gevolg van dagenlang AJE en AJA volgen?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:20 schreef gehotseflotst het volgende:
"March starting in Tahrir Square" op oranje balk AJE? Las ik dat nou goed?
Geplaatst.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef raistlin6 het volgende:
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:20 schreef gehotseflotst het volgende:
And heading to presidential palace in Cairoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:20 schreef gehotseflotst het volgende:
Wilde het ook posten maar dan kwam er weer tekst langs zeggende dat ze nog aan het verzamelen zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:20 schreef gehotseflotst het volgende:
quote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Arabiya reporter in Tahrir: Egyptian Army distributes pamphlets that reassuring its respect for the people's demands & general security
Toch niet naar paleis?quote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Arabiya speaking to source at Tahrir: Protesters have distributed pamphlets asking everyone to remain in Meydan Tahrir #Jan25
Power to the people. Als je overheid niets doet, moet je het zelf doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De revolutie wordt mede mogelijk gemaakt door FOK!
AJ had het er over dat ze wachten op een "critical mass", wat logisch is. Zodra die bereikt is, gaat het snel.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:28 schreef _The_General_ het volgende:
Hebben ze zelf door dat ze het moment verliezen. Ze moeten opstomen naar het Paleis.
Ergens vandaag ben ik met je eens. Maar niet per se NU NU NU. Kan ook over een paar uur.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:28 schreef _The_General_ het volgende:
Hebben ze zelf door dat ze het moment verliezen. Ze moeten opstomen naar het Paleis.
Idd, dit moet toch de laatste kans zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:28 schreef _The_General_ het volgende:
Ben benieuwd of AJ door heeft dat dit (van origine) uit NL komtquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:29 schreef horned_reaper het volgende:
AJArabic: RT @AJArabic: ( +16504194196 +390662207294 +97316199855 #jan25 #Egypt
quote:De regering van Mubarak biedt inmiddels 100 pond voor mensen die tegendemonstraties willen organiseren
Denk dat ze dat ook wel gaan doen, want als ze nog een keer veel mensen bij elkaar willen hebben weet ik niet of het ze lukt, als er vandaag niets verandert...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:28 schreef _The_General_ het volgende:
Klopt, maar ze moeten het bij daglicht doen. Zoiets in het donker ondernemen werkt in de handen van de veiligheidstroepen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
AJ had het er over dat ze wachten op een "critical mass", wat logisch is. Zodra die bereikt is, gaat het snel.
quote:10.23am: hszmnedz in the comments section below says her husband has joined the protests after being searched before entering Tahrir Square.
She reports:
the state owned television and the police are ordering their employees to stage pro-mubarak protests and about a few hundred are now engaging in pro-mubarak demonstrations outside the state owned tv building.
When demonstrators in tahrir square were asked about this, they all stated that the people have a right, "we only hope that they are doing this freely and that they are not cooerced or bullied into this fake show of counter movement".
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef horned_reaper het volgende:
jpmlynch: RT @jpmlynch: Curfew apparently moved to 1pm Can't imagine people will pay attention #Tahrir nearly full now Very long queues to get in #jan25 #Egypt
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
want die avondklok werkt ook zo goed
Regering official, of een zakenman?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:31 schreef Pien85 het volgende:
Jan25voices Jan25 Voices
Live Phonecall: Egyptian executive taking speedboat to protest. Audio recording in progress. #Jan25 #Egypt
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:32 schreef Pien85 het volgende:
Farrah3m Farrah
URGENT news from Alarabeyya:"The army warns anyone they catch wearing army uniforms!" #jan25 #egypt #tahrir
Die snap ik niet helemaal. Ze waarschuwen hun collega's? Of waarschuwen ze nepperts?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:32 schreef Pien85 het volgende:
Farrah3m Farrah
URGENT news from Alarabeyya:"The army warns anyone they catch wearing army uniforms!" #jan25 #egypt #tahrir
Nepperts, neem ik aanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:34 schreef knuppelhaar het volgende:
[..]
Die snap ik niet helemaal. Ze waarschuwen hun collega's? Of waarschuwen ze nepperts?
Hopen dat het buitenland dit ook oppakt, misschien dat de idioten die denken dat dit geen seculiere revolutie is dan eindelijk hun bek kunnen houden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:35 schreef gehotseflotst het volgende:
RT @justimage: Some people are trying to say religious chants over loud speaker and the crowd is shouting they stop.
kan nooit lang meer duren, toch? Als ik de beelden op AJ zo zie, lijkt het plein bijna volquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:36 schreef raistlin6 het volgende:
petersbeaumont peter beaumont
People telling me march will start to Mubarak's palace when sq fills up
quote:11.15 uur Op het vliegveld van Caïro regeert nog altijd de chaos. Een Canadese toerist, Tristin Hutton, beschreef het tegenover persbureau AP, nadat hij in Frankfurt was geland, als volgt: 'De terminals zijn vol met mensen in paniek. Het grondpersoneel verdwijnt, en bij de gate, vlak voordat we het vliegtuig inkonden, moesten we 2.000 dollar bijeen schrapen voor de politieagent bij de deur. Hij wilde ons er niet doorlaten, als we niet betaalden.'
Succes.quote:Mohammed Elshamy Melshamy Information Minister : Mobile networks will be shut down in the coming hours #jan25 #MiilionMarch #feb1
quote:petersbeaumont People telling me march will start to Mubarak's palace when sq fills up
quote:10.34am: Estimates on the numbers so far vary from between Recent 200,000 and 500,000 people. Not a million yet but still large.
Hoorde net meer dan 100.000 nu, maar aan ene kant de geruchten dat mars niet doorgaat ivm angst voor geweld, andere kant dat mars begint zodra het drukker is.quote:
Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:38 schreef tass het volgende:
Niet naar het paleis dus!
Zal wel bestorming van het minsterie worden ook, lijkt me een veel beter plan!
Nog steeds een gerucht, nog immer niet bevestigd... Maar dat zou een hele slechte beslissing zijn imo. Verlies je het hele momentum meequote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:38 schreef tass het volgende:
Niet naar het paleis dus!
Zal wel bestorming van het minsterie worden ook, lijkt me een veel beter plan!
Coole site zegquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:27 schreef Aether het volgende:
Websites:
• Egypt Protests Tweets Mapped
Idd, met op een plein staan verjaag je geen dictator.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nog steeds een gerucht, nog immer niet bevestigd... Maar dat zou een hele slechte beslissing zijn imo. Verlies je het hele momentum mee
Dus geen beslissing, maar een verzoek?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:39 schreef raistlin6 het volgende:
sarahrifky Sarah Rifky
RT @rqskye: AJ reporter says the Army is asking ppl to stay in Al Tahrir & not march to the palace. #Jan25 #Egypt #GetItRIghtBrian
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:40 schreef knuppelhaar het volgende:
Houdt er overigens ook rekening mee dat Moebie graag verwarring zaait en geruchten over het tijdstip de wereld instuurt.
Guess so.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dus geen beslissing, maar een verzoek?
Hoezo? Mensen die meer bloed doneren dan normaal? Enige verontrustende wat ik las wasquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:41 schreef horned_reaper het volgende:
Dit is wel een verontrustende ontwikkeling :S
http://jordantimes.com/?news=34031
Ja en nee. Geen geweld gebruiken, tenzij zij eerst aangevallen worden. Maar zeker wel beveiliging, dus relschoppers hebben een zwaar probleem.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:42 schreef Axia het volgende:
Zo te horen gaat het leger niets tegen de burgers doen?
wow, dat zijn toch zeker veel meer dan 100.000 mensen inderdaad... damn!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:43 schreef Huisjurist het volgende:
Deze beelden zijn wel indrukwekkend, nu op Al Jazeera.
dat kijk ik maar weet iemand de reden waarom ze niet richting paleis gaan ? dat werd gezegt op AJEquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:45 schreef Beach het volgende:
http://english.aljazeera.net/watch_now/
voor de luie medemens
-Een paar activisiten/organisatoren vonden na discussie het beter toch niet te gaan, geen idee waarom.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
dat kijk ik maar weet iemand de reden waarom ze niet richting paleis gaan ? dat werd gezegt op AJE
quote:OCCUPIED JERUSALEM (AFP) - Israel has agreed to let Egypt move hundreds more troops into the Sinai Peninsula, boosting the numbers agreed under the 1979 Israel-Egypt peace treaty, radio stations said on Monday.
The reports came as Egypt struggles to cope with an unprecedented wave of public anger and protests, which have so far left at least 125 people dead and show no sign of abating.
Army radio said the deployment of about 800 soldiers would be in an area around the Red Sea resort of Sharm El Sheikh, some 200 kilometres, from Israel's border.
The area is a favourite destination for foreign tourists and a major money-earner for the Egyptian economy.
The Sinai's rugged canyons are also a haven for armed Bedouin tribesmen, who have clashed with Egyptian security forces, reserve Brigadier General Shmuel Zaka told army radio, welcoming the Israeli-Egyptian understanding on deploying extra troops.
thnx voor het antwoord !!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:47 schreef -jos- het volgende:
[..]
-Een paar activisiten/organisatoren vonden na discussie het beter toch niet te gaan, geen idee waarom.
-Het leger deelt pamfletten uit met verzoek op het plein te blijven.
Misschien nog een stukje erbij over de internationale reacties (of vooral het gebrek daaraanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:47 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] Egypte: Grootste protest tot nu toe
Maken die laatste twee updates het een beetje up to date? Aanvullingen zijn gewenst.
Schattingen lopen uiteen van 100.000 tot 500.000.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:47 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] Egypte: Grootste protest tot nu toe
Maken die laatste twee updates het een beetje up to date? Aanvullingen zijn gewenst.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:48 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
thnx voor het antwoord !!!!
balen ik hoop dat ze toch gaan ..........
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:45 schreef RvLaak het volgende:
Maar wat mij net opviel, is dat er idd geen echte leider is van het protest. Tenminste, volgens een verslaggever van AJ. Ondanks wat de MB en El-Baradei ook proberen.
Maw: ongecoördineerd protest -> ze gaan hoogst waarschijnlijk wel ergens heen.
Ik heb ook miljoen gezien, dus dan maak ik er 100 - 1 van.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
Schaatingen lopen uiteen van 100.000 tot 500.000.
Amper beelden dus van wat er echt bezig is!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:50 schreef maxburger het volgende:
Ik had geen zin om het hele topic te lezen, dus sorry als het al gemeld is, maar op Journaal 24 is nu een uitzending met afwisselend beelden van AJE, Reuters en de staatstelevisie. Vanaf ongeveer 13.15 live verslag op Nederland 1.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:50 schreef maxburger het volgende:
Ik had geen zin om het hele topic te lezen, dus sorry als het al gemeld is, maar op Journaal 24 is nu een uitzending met afwisselend beelden van AJE, Reuters en de staatstelevisie. Vanaf ongeveer 13.15 live verslag op Nederland 1.
Nee, ze hebben de wekker gezet... Moeten nog wakker wordenquote:
Moebie: Ey man, best veel mensen vinden mij liefquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:53 schreef horned_reaper het volgende:
Wacht maar tot die hele demonstratie..... dan staat Mubarak wel even te kijken!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:53 schreef horned_reaper het volgende:
Wacht maar tot die hele demonstratie..... dan staat Mubarak wel even te kijken!![]()
[ afbeelding ]
quote:Given these roadblocks we're not able to get within 5-6 miles of the palace.
yups. Hoe lang hebben we het nu al in deze topics over de laksheid van de Nederlandse omroepen. Het is toch te gek voor woorden dat we naar buitenlandse zenders moeten kijken om het nieuws te volgen.quote:
Waarom wakker geworden, NOS zendt dit soort dingen doorgaans nooit uit, CNN e.d. doet dit ook nooit. Alleen omdat Al Jazeera gericht is op M-O kunnen wij naar die streams kijken.quote:
Is er nou al eens een topic over de oude media en hoe ze achter lopen? Wordt al dagen over gesproken, maar zie nog geen topicquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:55 schreef Olga het volgende:
[..]
yups. Hoe lang hebben we het nu al in deze topics over de laksheid van de Nederlandse omroepen. Het is toch te gek voor woorden dat we naar buitenlandse zenders moeten kijken om het nieuws te volgen.
Jan25voices Jan25 Voicesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:54 schreef gehotseflotst het volgende:
Jan25voices Jan25 Voices
Protestors demands. (1/2) Arabeya.Khaled Yousef reporting: 1.only negotiate once Mubarak gone 2.We Accept Soliman as transitional president.
Sweet, erg realistische eisen dusquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:56 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Jan25voices Jan25 Voices
Protesters demands. Arabeya(2/2)c) Constitutional amendment.. Free elections need to be organized d ) regime members put on trial. #Tahrir
ik bedoel niet over het live uitzenden. Ik bedoel over het algemeen berichten van wat er in egypte aan de hand is. En ook over wat dit kan betekenen voor andere landen in de regio.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:55 schreef Rookert het volgende:
[..]
Waarom wakker geworden, NOS zendt dit soort dingen doorgaans nooit uit, CNN e.d. doet dit ook nooit. Alleen omdat Al Jazeera gericht is op M-O kunnen wij naar die streams kijken.
Verder wel goed dat ze het laten zien natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |