quote:Sandmonkey
They shut down Noor ISP. The only ISP that was left working. No more internet anywhere now. #jan25
quote:light_beam: RT @nolanjazeera: And jazeera won't stop reporting this story no matter how many of us are detained/arrested #Egypt #Jan25 #freedom
half a minute ago via Tw
Alleen kunnen ze niet meer naar elkaar communiceren nu... en hoe weten ze dat google en twitter die dienst hebben opgezet?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:04 schreef yavanna het volgende:
Slecht nieuws. Gelukkig zijn er nog wel andere mogelijkheden, mede dankzij Google en Twitter.
[..]
Tijd voor een weddenschap op fok?quote:channel4news: RT @jrug: Egyptian journos placing bets on whether Hosni Mubarak will resign by end of day. Unthinkable now thinkable
quote:FDEgypt Internet is back on in Egypt! 'Alhamdullilah - thanks to God' #Cairo #Egypt #Jan25 #Weissink #FD
1 minute ago via TweetDeck
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:10 schreef ellevehC86 het volgende:
Niet vandaag.... alles lijkt erop dat Mubarak te trots stom is om zich hieraan over te geven.
hoaxquote:
Tering, das in Heliopolis op loopafstand van het vliegveld..... ong 15 km lopen....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:10 schreef -jos- het volgende:
[ afbeelding ]
adamakary Adam Makary
AJ English: People are forming human chains near entrances of Tahrir Sq. - checking people to ensure weapons aren't brought in #jan25 #egypt
MILLION MARCH!!!
ofwel, 3 a 4 uur lopen.. niets mis mee toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:11 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Tering, das in Heliopolis op loopafstand van het vliegveld..... ong 15 km lopen....
dan loop je 5 km per uur in een massieve demo, met een oplopende temperatuur tot 25 graden, redquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:13 schreef FunFair het volgende:
[..]
ofwel, 3 a 4 uur lopen.. niets mis mee toch?
1, het is 9,3 KM lopen 1 straat door, maar met zoveel mensen is 3 a 4 uur geen foute schattingquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:13 schreef FunFair het volgende:
[..]
ofwel, 3 a 4 uur lopen.. niets mis mee toch?
Mocht dat zo zijn is het ook niet boeiend, zo te zien was dat geld met name bedoeld om amerikaans apparatuur aan te schaffen, een soort marshallplan 2 dusquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:17 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
wat heeft amerika stop gezet iets met geld ?
ik ook grappig je zag protest borden met ; US we won't you're moneyquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Mocht dat zo zijn is het ook niet boeiend, zo te zien was dat geld met name bedoeld om amerikaans apparatuur aan te schaffen, een soort marshallplan 2 dus
Zoiets ja. Alleen dan kun je die "slow" weglaten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:22 schreef ellevehC86 het volgende:
BTW, is dit de nieuwe [Egypte] Slowchat?
Als dat zo is, dan is dat wel k*t! Tis de enige grote toegangsweg!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:21 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
SultanAlQassemi Al Arabiya: The main road linking Cairo to Suez has been shut. (Suez is 130 km from Cairo, Population 500,000, witnessed large protests
Jep, iemand anders meld het net ook. Dus dit is waarschijnlijk wel waar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:24 schreef tass het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan is dat wel k*t! Tis de enige grote toegangsweg!
Bij ons zou dat gewoon een file hetenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:24 schreef tass het volgende:
[..]
maar in hoeverre "afgesloten "andere tweets hebben het erover dat ze makkelijk over de "military roadblocks "kunnen ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:24 schreef tass het volgende:
[..]
Die shadihamid is een propagandaaccount imo. Zijn tweets zijn erg dubieus.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
shadihamid Activist: thanks outside tweeps for circulating reports of shoot-to-kill orders, saying this moved intl community to action #jan25
okaj thnx!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:27 schreef -jos- het volgende:
[..]
Die shadihamid is een propagandaaccount imo. Zijn tweets zijn erg dubieus.
Alle mobiele services zijn al geblokkeerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:28 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
shadihamid Unconfirmed report: mobile services will be blocked within two hours to stop protest coordination #jan25 #egypt dus deze is ook niet echt betrouwbaar ?
die zijn toch ff hersteld geweest ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:29 schreef -jos- het volgende:
[..]
Alle mobiele services zijn al geblokkeerd.
Wanneer?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:30 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
die zijn toch ff hersteld geweest ?
ik dacht dat er gisteren af en toe werd gezegd dat er weer contact was , maar ik denk dat het was wat jij zegt ; landlijn/fax/satelliettelefoonquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:31 schreef -jos- het volgende:
[..]
Wanneer?
Iedereen die nu tweet doet dat via een landlijn/fax/satelliettelefoon imo.
Als jij het 'Marshallplan 2' noemt dan heeft het dus iets goeds gedaan voor Egypte... want het originele Marshallplan voor Europa was nogal een belangrijk iets voor ons... Of de VS er nu ook van geprofiteerd heeft doet er niet toe, omdat wij het immers broodnodig hadden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Mocht dat zo zijn is het ook niet boeiend, zo te zien was dat geld met name bedoeld om amerikaans apparatuur aan te schaffen, een soort marshallplan 2 dus
nee, idd ruk weinigquote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:33 schreef theNull het volgende:
Opvallend weinig live beelden van het plein momenteel, of ligt dit aan mij.
quote:bencnn benwedeman
Helicopters circling central Cairo. Will the US-supplied F-16s returning to buzz Tahrir again today? #Egypt #Jan25
50 seconds ago
Het valt me op dat er weinig gemeld word over eventuele Pro Mubarak People, die moeten er toch ook zijn? Kan me niet voorstellen dat heel Egypte eensgezind is op het verdwijnen van Mubarakquote:muditathoughts: RT @bencnn: Mixed group of mutually hostile pro- anti-Mubarak demonstrators on Corniche going to Tahrir. This could get very messy. #Jan25 #Egypt
had ik nog niet gezien , wat dacht de volkskrant ? als NRC stopt , gaan wij verder ?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:41 schreef men.mulder het volgende:
Net wakker, ik weet niet of dit al genoemd is: http://www.volkskrant.nl/(...)bijna-gezellig.dhtml. Live blog over Egypte van de Volkskrant.
Dat lijkt er wel op.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:43 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
had ik nog niet gezien , wat dacht de volkskrant ? als NRC stopt , gaan wij verder ?
tnxquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Wokkel het volgende:
Live is te volgen op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Misschien niet, maar onderschat de menigte niet, met de gedachten dat ze opkomen voor hun vrijheid.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:11 schreef -jos- het volgende:
[..]
tnx
Dit is de staats TV van Egypte zo te zien
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
It is unlikely that the protesters will be able to march to the palace in Heliopolis due to distance as well as the Army & dreaded police.
Het is 17km naar het paleis, gaan ze niet redden...
Zolang het volk zich er beter bij voelt lijkt het me prima, ze willen werk, ze willen eten en betaalbare prijzen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:38 schreef DustPuppy het volgende:
Maar hopen dat ze de ene dictatuur (Mubarak) niet inruilen voor de ander (islamofascisme).
Good luck peepz!
Als dat op de route naar het paleis ligt, dan gaat dat dus niet lukken hè? Met 1 miljoen mensen tussen de tanks door proberen te slalommenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:21 schreef -jos- het volgende:
[ afbeelding ]
De NOS is wakker geworden, na maar liefst 1 week
quote:Twitter_pic_normal sunnysingh_sw6 RT @sunnysingh_sw6: Delusion continues: VP Arab Translation Union on #Egypt state TV : Tahrir square filled with foreigners writing anti Mubarak banners. #Egypt
Toeristen sluiten zich nu ook aan bij de demonstranten?quote:
Ach, we hebben altijd nog de staatstelevisie. Stukje dichterbij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:23 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Als dat op de route naar het paleis ligt, dan gaat dat dus niet lukken hè? Met 1 miljoen mensen tussen de tanks door proberen te slalommen
Ja, anders zitten ze toch maar op dat vliegveldquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:25 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Toeristen sluiten zich nu ook aan bij de demonstranten?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 09:10 schreef -jos- het volgende:
[ afbeelding ]
adamakary Adam Makary
AJ English: People are forming human chains near entrances of Tahrir Sq. - checking people to ensure weapons aren't brought in #jan25 #egypt
MILLION MARCH!!!
Geen idee van de afstanden binnen Caïro, maar als dat zo is lijkt het me een zinvollere bestemming (om te bestormen?), in plaats van zo'n symbolische als het paleis.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:25 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ach, we hebben altijd nog de staatstelevisie. Stukje dichterbij.
Over welke van de twee heb je het?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:25 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ach, we hebben altijd nog de staatstelevisie. Stukje dichterbij.
Beide geven toch dezelfde informatie?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Over welke van de twee heb je het?
De NOS komen ze morgen pas aan toe denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Over welke van de twee heb je het?
quote:
Ik vind Creeping Death van MetallicA ook wel toepasselijkquote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Nog zitten luisteren gisteren, aan Egypte denkend. Ook Unnatural Selection past goed
Blijkbaar is het toch niet helemaal live, ondanks de berichten op de radio waar ze dat wel claimden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:09 schreef Wokkel het volgende:
Live is te volgen op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Nou ja, een (islamo)fascistische regering leidt uiteindelijk niet tot meer vrijheden natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zolang het volk zich er beter bij voelt lijkt het me prima, ze willen werk, ze willen eten en betaalbare prijzen.
Als het Israel niet zint dan kun je er donder op zeggen dat zij binnen no time weer de Sinai bezet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou ja, een (islamo)fascistische regering leidt uiteindelijk niet tot meer vrijheden natuurlijk.
Aan de andere kant moet je je ook zorgen gaan maken in hoeverre Israël dat allemaal pikt. Ik snap dat je daar als Egyptenaar eigenlijk totaal geen rekening mee hoeft te houden, maar het is wel iets wat in het grotere plaatje meespeelt natuurlijk.
Ik denk dat dat een hele domme zet van Israël zou zijn. Ze hebben de laatste tijd heel veel krediet verspeeld op het internationale terrein. Oa door het negeren van diverse VN resoluties die de muur illegaal verklaard hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het Israel niet zint dan kun je er donder op zeggen dat zij binnen no time weer de Sinai bezet.
En jij denkt dat alle demonstranten zich daar aan gaan houden?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:39 schreef -jos- het volgende:
sharifkouddous Sharif Kouddous
Just interviewed @3arabawy who has been at the forefront of activism and political analysis in #Egypt for years
He says after much debate the final decision is to stay in Tahrir today and not march to Mubarak's house today
Ik had al zo'n vermoeden dat ze toch niet zouden gaan
verdommequote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:39 schreef -jos- het volgende:
Just interviewed @3arabawy who has been at the forefront of activism and political analysis in #Egypt for years
He says after much debate the final decision is to stay in Tahrir today and not march to Mubarak's house today
Ik had al zo'n vermoeden dat ze toch niet zouden gaan
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar we weten allebei dat Israel daar meer dan eens schijt aan heeft.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een hele domme zet van Israël zou zijn. Ze hebben de laatste tijd heel veel krediet verspeeld op het internationale terrein. Oa door het negeren van diverse VN resoluties die de muur illegaal verklaard hebben.
Een nieuwe bezetting zou zo maar eens een oorlog op veel grotere schaal dan de vorige kunnen betekenen
Jij denkt dat alle mensen op dat plein zomaar allemaal achter elkaar aan gaan lopen? Er is geen enkele leider aanwezig en zolang niemand een tijd afspreekt om te vertrekken zal er niks gebeuren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En jij denkt dat alle demonstranten zich daar aan gaan houden?
Hebben we beeldmateriaal van haar?quote:10.42 uur De Beweging van 6 April, de naam waaronder een deel van het volksverzet tegen dictator Hosni Mubarak opereert, heeft sinds gisteren een nieuwe woordvoerster, meldt Rob Vreeken. Asmaa Hafez, een jonge vrouw, verschijnt vermomd op tv als spreekvrouw van de beweging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |