abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91955693

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waar twee teams het tegen elkaar op nemen om zo elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (24-01-2011) 68 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrents

Nasus gameplay

Een vid van ReginalD die verteld hoe hij zn Shaco in Jungle speelt

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site, met handige info, tournaments etc

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
Naam Ingame US: -

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

Deze OP is een WIP

Ik heb maar even een OP gemaakt met wat info, als je iets wilt toevoegen, opmerkingen en verbeteringen laat het me weten.

Ik heb niks aan flame of trolling, anders zat ik wel op de Community Forums

[ Bericht 46% gewijzigd door backgammon op 29-01-2011 18:01:47 ]
hey sexy, ooohhh you already know!
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:02:12 #2
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_91955768
Waarom heb je in godsnaam deze OP gekopieerd -,-.
pi_91955790
Nou, net een geweldige game gehad.

Mijn team; Rammus, Shen, Mundo, Mord en ik als Soraka

Tegenstander: Jax, Irelia, Mord, Shen en Udyr

Mundo ging na 15min eruit, DC....

wij maar door spelen, 4v5 en gewoon winnen, GG HEAL :D
pi_91955814
-piew!-

[ Bericht 51% gewijzigd door backgammon op 27-01-2011 21:58:16 ]
pi_91962957
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:52 schreef ems. het volgende:

[..]

. In het begin makkelijk lasthitten met een sterke auto attack
Ik vind Ashe echt de vervelendste autoattack animation hebben van alle champs, daarom mis ik altijd veel te veel last hits :')
Met sivir, MF, Corki of wie dan ook allemaal geen probleem, maar die animation van Ashe is imo echt dramatisch.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:49 schreef ems. het volgende:
Ik vind caitlyn nog steeds niet bijzonder heel eerlijk gezegd. Alleen irritant om als melee tegen te lanen early game door die grote range en harde harass.

Ik zie eigenlijk uitsluitend AP sion's. Laatste kwam ik een keer een gefarmde AD sion tegen in de 3on3. Misschien vond ik die nog wel enger :'(
Fantastische harassment aan het begin, maar als de tegenstander +2 boots heeft raak je 0 meer als hij een beetje competent is.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_91963940
Laatste 20 games alleen maar als akali gespeeld :)
ging behoorlijk goed als mijn team tenminste hersenen had.

flink wat potjes 20/5/10 enzo ook vaak genoeg 3+ champs vermoord in mijn eentje :P dat krijg je als je gefeed wordt met de start :D
pi_91964300
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:15 schreef totalvamp het volgende:

flink wat potjes 20/5/10 enzo ook vaak genoeg 3+ champs vermoord in mijn eentje :P dat krijg je als je gefeed wordt met de start :D
Als Akali al snel mejai's stacks kan verzamelen vind ik haar echt unstoppable :)
pi_91964312
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:15 schreef totalvamp het volgende:

Altijd leuk als ze niet weten wat ze met je aan moeten.
Ik heb eigenlijk nooit echt problemen als ik tegen Akali's speel, gewoon weten hoe je haar moet counteren en 9/10 Akali spelers kunnen maar 1 truukje met haar, zodra er Oracles en slows of nukes aan te pas komen is het vaak al gedaan met d'r.

Maar goed, Solo Qeue :|
pi_91964504
Ligt eraan welke champs ik in mijn team heb. Met een soraka/nunu/zilean ben ik best wel unstoppable :P

Ik vind het altijd leuk als er 3 achter me aan zitten en ik heb low health -> dustcloud -> ulti op verste weg -> de andere kant op rennen :P vaak zat trappen ze erin xD
pi_91964679
MIsschien een nummertje 2 in de tt?
I'm the motherfucking baboon
pi_91964787
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:25 schreef totalvamp het volgende:
Ligt eraan welke champs ik in mijn team heb. Met een soraka/nunu/zilean ben ik best wel unstoppable :P

Ik vind het altijd leuk als er 3 achter me aan zitten en ik heb low health -> dustcloud -> ulti op verste weg -> de andere kant op rennen :P vaak zat trappen ze erin xD
Soraka = Heal
Zilean = 2nd Chance
Nunu = Slow

Maakt niet uit welke carry je speelt, je owned.

Dustcloud word alleen maar een slow als je team een beetje hersenen heeft ;)
quote:
MIsschien een nummertje 2 in de tt?
Goed idee, ik pas hem even aan
-edit- ik pas hem even niet aan, TT kan niet worden verandert, moet ik weer de MOD aanspreken ;/
pi_91964910
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:29 schreef backgammon het volgende:

[..]

Soraka = Heal
Zilean = 2nd Chance
Nunu = Slow

Maakt niet uit welke carry je speelt, je owned.

Dustcloud word alleen maar een slow als je team een beetje hersenen heeft ;)

Ja ik gebruik vaak dust om mijn team te helpen weg rennen, maar het is goede afleiding omdat ze vaak denken dat je erin zit :P
pi_91965002
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:31 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ja ik gebruik vaak dust om mijn team te helpen weg rennen, maar het is goede afleiding omdat ze vaak denken dat je erin zit :P
Idd, het is ook een goeie slow hoor, ik baal altijd als ik chase en krijg die circle voor mn voeten :(
pi_91977056
Turrents? :')
╔═╦═╦╦═╗
║═╣═║║╔╝
║═╣╔╣║╚╗
╚═╩╝╚╩═╝
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:49:56 #15
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_91980884
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 07:33 schreef J3wphin het volgende:
Turrents? :') Geachte backgammon, er staat een spelfout in de OP. Turrents moet namelijk turrets zijn.
Verder kan je de link in de OP beter veranderen naar: http://eu.leagueoflegends.com/ (dus niet de Amerikaanse).
En eigenlijk moeten we even een lijstje maken met FOK!ers:

Thormodo - Thormodo

Nu 3 potjes gedaan met Renekton 8-1-7 , 5-4-9 & 4-2-12 (allemaal wins). Hij is inderdaad vrij snel dood te krijgen in teamfights, maar met een dubbele dash kan je een aardig eindje vluchten.
pi_91981327
Naam op forum: nyny83
Naam ingame (EU): PublicPervert
Naam ingame (US): WeakAndPowerless

Ik speel af en toe op US servers als EU weer eens kut doet (chat eruit, lags, crashes, niet kunnen inloggen etc. etc.). Je kan beide versies gewoon naast elkaar installeren, als je ze maar in een andere map zet.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_91994004
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:49 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Verder kan je de link in de OP beter veranderen naar: http://eu.leagueoflegends.com/ (dus niet de Amerikaanse).
En eigenlijk moeten we even een lijstje maken met FOK!ers:

Thormodo - Thormodo

Nu 3 potjes gedaan met Renekton 8-1-7 , 5-4-9 & 4-2-12 (allemaal wins). Hij is inderdaad vrij snel dood te krijgen in teamfights, maar met een dubbele dash kan je een aardig eindje vluchten.

haha, nooit in de gate gehad dat het turret was, bedankt Thormodo.

Goed idee van die lijst met Spelers, zet het er meteen even bij
pi_92049698
zo, heerlijke 6 lose streak.

te veel "noobs" die zomaar een guide volgen of totaal niet weten hoe ze moeten spelen met welke champ dan ook :/
  zondag 30 januari 2011 @ 14:11:22 #19
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_92075929
Nystiq - Nystiq

Voeg me erbij.
pi_92079267
Er staan trouwens nog 2 turrents in de OP, onder het plaatje van SR. :P
pi_92110360
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 19:05 schreef backgammon het volgende:
zo, heerlijke 6 lose streak.

te veel "noobs" die zomaar een guide volgen of totaal niet weten hoe ze moeten spelen met welke champ dan ook :/
Ik zat ook in een losing streak. 10 games ofzo verloren, daarna maar weer eens Soraka opgepakt, en zit nu weer in een winning streak (op een game na ofzo).
Doe eens niet.
pi_92112642
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 01:16 schreef Necrodeath het volgende:

[..]

Ik zat ook in een losing streak. 10 games ofzo verloren, daarna maar weer eens Soraka opgepakt, en zit nu weer in een winning streak (op een game na ofzo).
Ik krijg het echt niet voor elkaar om een knappe Soraka te bouwen. Je hebt geen escape en behalve je ult healt alles maar 1 poppetje. In een teamfight kun je dus proberen degene te healen die gefocussed wordt, maar dat is echt zijn dood met 0,5 seconden uitstellen. Vervolgens heb je geen enkel ontsnappingsmechanisme, dus als je zelf gefocussed wordt is het gelijk klaar. Daarbuiten geen noemenswaardige damage en geen crowd control skill zoals de Ult van Janna. Ik snap het niet... Welke items bouw jij? Kan ik dat ook eens proberen.
pi_92122400
Sowieso haal ik altijd wards, en heb ik Clairvoyance en Ghost.
Ik zie daardoor ook eigenlijk altijd wanneer het andere team een gank gaat proberen op me.
Ik begin met of een Health Crystal, of zo'n mana regen pendant + ward + health pot.
Daarna boots1, en Shurelya's Reverie afmaken. Mijn silence icm Shurelya's betekent dat ik early/mid game niet/nauwelijks dood ga, en het helpt je team om weg te rennen/om runners in te halen.
Ionian boots maken, en vanaf hier is het eigenlijk per game verschillend.
Gaat het heel goed, en ga je niet dood, dan haal ik een Mejai's.
Tegen veel casters: Banshees. Tegen veel phys dps, Hourglass.

Ionian + Shurelya's + Masteries zit je al rond de 37-38% CDR.
Goeie runes heb ik niet :P Niet genoeg IP atm. Speel met ArPen rood, dodge yellow, mana5/lvl blues en health quints.
Doe eens niet.
pi_92129033
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:32 schreef Necrodeath het volgende:
Sowieso haal ik altijd wards, en heb ik Clairvoyance en Ghost.
Ik zie daardoor ook eigenlijk altijd wanneer het andere team een gank gaat proberen op me.
Ik begin met of een Health Crystal, of zo'n mana regen pendant + ward + health pot.
Daarna boots1, en Shurelya's Reverie afmaken. Mijn silence icm Shurelya's betekent dat ik early/mid game niet/nauwelijks dood ga, en het helpt je team om weg te rennen/om runners in te halen.
Ionian boots maken, en vanaf hier is het eigenlijk per game verschillend.
Gaat het heel goed, en ga je niet dood, dan haal ik een Mejai's.
Tegen veel casters: Banshees. Tegen veel phys dps, Hourglass.

Ionian + Shurelya's + Masteries zit je al rond de 37-38% CDR.
Goeie runes heb ik niet :P Niet genoeg IP atm. Speel met ArPen rood, dodge yellow, mana5/lvl blues en health quints.
Goeie build, ik heb net zo iets, ligt er aan of ik soul shroud neem of niet anders vergeet ik de Shurelya en ga ik voor Visage.

Voor runes heb ik

Blue: cooldown
Red: Mpen ( gewoon, omdat het kan )
Yellow: mp5
Quints: +HP ( voor early game )

Flash & Ghost.

Flash helpt echt heel veel, jammer dat het er waarschijnlijk uit gaat -O-

En met Soraka moet je leren spelen, je bent altijd een target maar als je gewoon zorgt dat je veilig blijft dan komt het vaak wel goed

-ik kan de OP niet meer aanpassen :(-
pi_92140059
net 4v5 met Master Yi gewoon de hele zooi echt vies gecounterd :')
2.5 attack speed, 5k hp en 16-6-16
sup
pi_92184883
quote:
Mana buffs :o... voor de rest niet zo verrassend.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:42:48 #28
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92185143
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:38 schreef Fruitsalade het volgende:

[..]

Mana buffs :o... voor de rest niet zo verrassend.
De runes zijn generfed, dus netto komt het zo'n beetje op 0 uit.

Shield generation increased to 25/27.5/30% from 20/25/30%
Mordekaiser buff gaat ook nergens over.

Maar Renekton is wat gebuffed, dus hopelijk is hij nu wat fijner te spelen.

En die belachelijke Sanguine Pool van Vladimir is ook wat generfed, maar eigenlijk moeten ze heel die ability eens "reworken".

Voor de volgende OP is een wat recenter plaatje van de heroes misschien leuk.
http://www.leagueoflegends.com/champions en dan grid view heb je al een aardig overzicht.
Hier staan de meeste ook wel bij http://img14.imageshack.us/img14/3162/leaguem.jpg
Of wat is dat eigenlijk voor plaatje, een soort fan-art of zo, want alle nieuwe heroes staan er wel bij ? :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Thormodo op 01-02-2011 18:58:36 ]
pi_92296965
Servers liggen plat ...
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_92297854
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:01 schreef Albert86 het volgende:
Servers liggen plat ...
Ja, jammer. Had net zin om een potje te spelen na de sport :P
pi_92298755
Vandaag Karma(is a bitch) gekocht.
Erg pittig om goed te spelen maar kan wel het verschil maken.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:47:47 #32
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_92303326
Vandaag Ezreal gekocht, eerste wedstrijd 7/2/9. Daarna servers down -_-
pi_92303396
Kom op de US servers spelen dan. Je kan ze naast elkaar isntalleren, mits in een andere map.
pi_92309539
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:49 schreef nyny83 het volgende:
Kom op de US servers spelen dan. Je kan ze naast elkaar isntalleren, mits in een andere map.
Nadeel is dan wel dat je wel helemaal bij lvl 1 moet beginnen. Of niet?
pi_92322063
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 07:30 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Nadeel is dan wel dat je wel helemaal bij lvl 1 moet beginnen. Of niet?
Yup, dat dan weer wel. Maar ze weten gauw genoeg dat je een smurf account bent dus dan wordt je vanzelf aan mensen gekoppeld die ook zo'n account hebben. Het niveau is dus niet eens heel veel lager.
pi_92328178
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:51 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Yup, dat dan weer wel. Maar ze weten gauw genoeg dat je een smurf account bent dus dan wordt je vanzelf aan mensen gekoppeld die ook zo'n account hebben. Het niveau is dus niet eens heel veel lager.
Ja dat zal :P Maar daar heb ik geen zin in. Wil gewoon 1 account. Dan maar een keer geen LOL als de server plat ligt.
pi_92328614
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:54 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Dan maar een keer geen LOL
NEVARRRRRRRRRRRRRRR
pi_92365578
Gisteren een potje gedaan met die krokodil (weet zn naam zo niet). Denk dat ik een nieuwe favo heb. Had 33/5/7 als eindscore. Ging heel lekker :)
pi_92369181
Renekton heet 'ie. Evil broertje van Nasus. Ik kan er niet mee overweg terwijl ik met Nasus juist behoorlijk ok ben.
pi_92375946
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:09 schreef nyny83 het volgende:
Renekton heet 'ie. Evil broertje van Nasus. Ik kan er niet mee overweg terwijl ik met Nasus juist behoorlijk ok ben.
Ja die. Net weer een potje gedaan met Renekton en had een score van 27/4/5. Bij de tegenpartij zat ook een Renekton, maar die had echt een beroerde score :P
pi_92377484
Dat zijn dikke scores Albert, wat voor build gebruik je?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:50:45 #42
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92378954
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:26 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Ja die. Net weer een potje gedaan met Renekton en had een score van 27/4/5. Bij de tegenpartij zat ook een Renekton, maar die had echt een beroerde score :P
Lane renekton's zijn zo dood in mijn games, maar ik speel dan ook in een vieze Taric+Swain lanecombo :').
pi_92379073
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:50 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Lane renekton's zijn zo dood in mijn games, maar ik speel dan ook in een vieze Taric+Swain lanecombo :').
Die is wel vies ja. Een stun, een snare, een slow, redelijke nuke damage en healing :D Zou er niet graag tegen staan.

Zelf stond ik laatst met een Amumu en nog een andere melee tegenover Kassadin en Zilean. Ook niet leuk... die gasten hebben beide een enorm goede range met hun harass skill zodat je gewoon dik out-farmed wordt. Ik heb het maar laten staan omdat onze top lane onwijs ownde en ons uiteindelijk door de game heen carrie-de, maar leuk was anders :D
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:02:33 #44
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92379341
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:54 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Die is wel vies ja. Een stun, een snare, een slow, redelijke nuke damage en healing :D Zou er niet graag tegen staan.

Zelf stond ik laatst met een Amumu en nog een andere melee tegenover Kassadin en Zilean. Ook niet leuk... die gasten hebben beide een enorm goede range met hun harass skill zodat je gewoon dik out-farmed wordt. Ik heb het maar laten staan omdat onze top lane onwijs ownde en ons uiteindelijk door de game heen carrie-de, maar leuk was anders :D
Iedere lane met een Taric is gewoon kut. Aangezien Taric epic is.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:11:16 #45
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_92379652
Oh, meld! :D

Ingame name: Neukalyptus
Favoriete helden: Lux, Akali, Shen.

Ik verlies de laatste dagen godverdomme alleen maar, m'n skills wat doe je! :'( :'(
Ik mis Hyves om mijn gebrek aan intelligentie te relativeren.
pi_92425669
Weer constant dat gezeik met pvp.net, serious nu al een jaar dat het voor geen meter werkt, hoe moeilijk kan het zijn.
  zondag 6 februari 2011 @ 22:36:43 #47
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92436174
Vandaag gelukt om op Mac werkend te krijgen, Europese server. Beginneling dus ik probeer allerlei champions uit en qua items/runes/skills is het erg overweldigend in het begin. Renekton ging het makkelijkst, gozer met die posion-ding op z'n rug vond ik echt maar niks en Zilean vond ik wel oké maar niet heel boeiend.

Iemand nog beginnerstips? :D Wat wel of juist niet te doen?
pi_92439312
Geen runes kopen! rest volgt :P
  maandag 7 februari 2011 @ 13:12:55 #49
272004 eucalyptus
Lurken als een grote
pi_92455779
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:36 schreef Slickk het volgende:
Vandaag gelukt om op Mac werkend te krijgen, Europese server. Beginneling dus ik probeer allerlei champions uit en qua items/runes/skills is het erg overweldigend in het begin. Renekton ging het makkelijkst, gozer met die posion-ding op z'n rug vond ik echt maar niks en Zilean vond ik wel oké maar niet heel boeiend.

Iemand nog beginnerstips? :D Wat wel of juist niet te doen?
Singed is juist een supergoede champion!

Wat tips betreft kan ik je het volgende meegeven:

- Als je als begin-item één van de Doran's koopt (Dorans ring, shield of blade), is het tegenwoordig niet meer mogelijk om er een potion bij te kopen. De items geven een goede startwaarde maar denk er over na of je een potion wilt of niet.

- Meerdere champions hebben verschillende build-mogelijkheden. Sommige melee helden (en Ashe) kunnen zowel op AP (Ability Power) en AD (Attack Damage). Als je kiest voor AP worden je abilities sterker, maar sommige abilities zijn ook afhankelijk van je AD. Met een AD-build doe je bovendien veel meer schade met auto attack.

- Houd rekening met je rol! Als je geen tank bent, speel dan ook niet alsof je er wel één bent. Dit is vooral essentieel in 5v5 gevechten.

- Survivability kan ook met een damagedealer heel handig zijn, maar houd in je achterhoofd dat het handiger is om een hybride item te kopen. Als je vaak doodgaat omdat je te weinig health hebt, overweeg dan om bijv. een Rylai's Crystal Scepter of een Frozen Mallet te halen in plaats van bijvoorbeeld een Warmog's Armor. Ze geven weliswaar niet zoveel health, maar de Mallet geeft er wat AD en een slow op je autoattack bij, en de Scepter 80 AP.

Voor de rest kan ik inderdaad nyny quoten: koop eerst nog geen runes. Dat wordt pas later essentieel.. Eerst kun je beter verschillende champions proberen en kijken wat je ligt en wat niet.
Ik mis Hyves om mijn gebrek aan intelligentie te relativeren.
  maandag 7 februari 2011 @ 13:54:58 #50
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92457543
Ah oké, ik had al een paar simpele runes gekocht omdat ik pas level 3 ofzo ben en die kosten toch niet veel.

Blijkbaar kan ik dan niet goed met Singed spelen of is het gewoon niet mijn type champion ;)

Thanks in ieder geval, ik kan beter gaan wennen aan potions want dat lijkt me een stuk belangrijker.

Ik vind het in ieder geval een tof spel en qua kills ging het in het begin erg gemakkelijk :) Renekton is tot nu toe favoriet aangezien ik daarmee ontzettend makkelijk minions mee kon afslachten en met wat goede trucjes (dash, stun, etc.) ook vijanden die wegrenden in kon halen en afmaken. Soms nog iets te gretig en dan krijg je paar stralen van zo'n turret te verduren maar dat gaat al beter :P

Waar kun je zien of je champion een 'tank' is en wanneer niet? Ik weet wat het principe inhoudt van World of Warcraft, maar dat is iets anders lijkt me. Ik kwam al een keer een overzichtscherm tegen waar bepaalde rollen staan, daar staat dan tank ook tussen of door spelers langzaam gegroeid?
pi_92458344
Daar zou tank tussen moeten staan. Let wel: veel characters KUNNEN als tank gespeeld worden maar zijn het eigenlijk niet. Wat mij betreft de ECHTE tanks:

- Amumu
- Rammus
- Shen
- Malphite
- Galio
- Gragas
- Alistar
- Chogath
  maandag 7 februari 2011 @ 15:05:00 #52
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92460250
Hmm oke oke, dat zal later allemaal nog wel komen denk ik. Zit nu nog bij allerlei beginners en je merkt dat iedereen verschillende champions probeert en de ene veel beter is dan de ander en qua tactieken of strategieën komt pas langzaam. :)

Bedankt in ieder geval, spelenderwijs kom je ook wel achter veel dingen maar in LoL zijn zoveel opties en mogelijkheden dat het nogal veel was voor me in het begin en de tutorial legt ook niet alles uit.
pi_92460899
Yi tanken is ook wel vermakelijk
pi_92460959
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:22 schreef Fruitsalade het volgende:
Yi tanken is ook wel vermakelijk
Zeker, heb ik ook vaak gedaan :D Warmogs + atma's op Yi is nog verrassend goed eigenlijk. Je kan towerdiven als een malle en ook heel makkelijk backdooren. Je hoeft namelijk niet te wachten op minions, want met je attack damage en hoge armor + health kun je die towerhits makkelijk tanken. Nadeel is wel dat hij ERG traag op gang komt.
pi_92461554
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:23 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Zeker, heb ik ook vaak gedaan :D Warmogs + atma's op Yi is nog verrassend goed eigenlijk. Je kan towerdiven als een malle en ook heel makkelijk backdooren. Je hoeft namelijk niet te wachten op minions, want met je attack damage en hoge armor + health kun je die towerhits makkelijk tanken. Nadeel is wel dat hij ERG traag op gang komt.
Precies dit inderdaad, meestal kut begin maar late-game een sterke carry.
pi_92463806
Even een snel vraagje, is dit spel nu volledig gratis?
Ga het maar eens proberen, maar zijn er zeg maar opties als je betaalt ofzo....
pi_92464252
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:25 schreef Fipotje het volgende:
Even een snel vraagje, is dit spel nu volledig gratis?
Ga het maar eens proberen, maar zijn er zeg maar opties als je betaalt ofzo....
Het is volledig gratis.

Je kan wel extra dingen kopen met Riot Points (die je weer koopt van cash). Zonder cash kun je geen champion packs en geen skins kopen. Zijn niet echt nodig om te spelen, maar is wel een leuke aanvulling. Ik heb er zelf nog geen cent aan uitgegeven en al zeker 200 speeluurtjes in het spel zitten.
pi_92478738
@Slick

Speel gewoon wat van die free champs, en tot level 20 zou ik zelf de IP punten bewaren.

Je bent net pas begonnen dus je weet nog niet echt wat voor champ je als "main" wilt gaan gebruiken dus je weet toch nog niet goed welke runes je uiteindelijk wilt.

En als je "paladin" wilt spelen dan zou Taric iets voor je zijn.

Maar als je de beste champ in de game wilt spelen en alleen maar wilt winnen dan unlock je gewoon Soraka.

quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:34 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Het is volledig gratis.

Je kan wel extra dingen kopen met Riot Points (die je weer koopt van cash). Zonder cash kun je geen champion packs en geen skins kopen. Zijn niet echt nodig om te spelen, maar is wel een leuke aanvulling. Ik heb er zelf nog geen cent aan uitgegeven en al zeker 200 speeluurtjes in het spel zitten.
ik heb er al dik 50euri in zitten,.. ben gewoon skin geil :p
-

Ik heb steeds meer games met assholes and bitches man, echt verschrikkelijk, word er beetje moe van.
Dat nieuwe vote systeem moet snel komen, dan ga ik gewoon lekker een avondje alleen maar mensen bannen... zalig :P
  maandag 7 februari 2011 @ 22:51:49 #59
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92482254
Hmm oké oké, dat was maar iets van 120 punten ofzo dat ik heb uitgegeven, valt nog wel mee maar dan bewaar ik ze wel. Zonet drie potjes achter elkaar gehad dat mensen weggingen, heel erg irritant. Dan ben je nog met 2 over en dat schiet niet echt op. Laatste potje gelukkig wel gewonnen :)
pi_92492051
Zo vanavond maar eens de tutorial starten :) Nog tips qua champions voor beginners of gewoon doen wat je leuk vind ?
pi_92492244
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:57 schreef Fipotje het volgende:
Zo vanavond maar eens de tutorial starten :) Nog tips qua champions voor beginners of gewoon doen wat je leuk vind ?
Mwah je bent sowieso gebonden aan de free to play champs. Wel zou ik één van de champs uitkiezen die 450 IP kost die je voorlopig even als 'main' kan spelen zodat je wat beter aan het spel kan wennen. Iedere keer een andere champ en andere items is verwarrend. Champs die goed zijn en 450 IP kosten:

- Ashe
- Master Yi
- Nunu
- Sivir

Kayle en Soraka zijn een stuk lastiger om mee te spelen, dus die zou ik voorlopig even niet nemen. Even sparen tot 450 dus, en dan een eigen champ kopen :P
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:10:52 #62
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92494351
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:35 schreef backgammon het volgende:
Maar als je de beste champ in de game wilt spelen en alleen maar wilt winnen dan unlock je gewoon Soraka.

[..]

ik heb er al dik 50euri in zitten,.. ben gewoon skin geil :p
-
Ik heb steeds meer games met assholes and bitches man, echt verschrikkelijk, word er beetje moe van.
Dat nieuwe vote systeem moet snel komen, dan ga ik gewoon lekker een avondje alleen maar mensen bannen... zalig :P
Soraka aanraden aan een nieuwe speler, durf je wel :P.

Ja, je kunt geld (euro's) uitgeven, maar dat geeft je totaal geen voordeel ten opzichte van andere spelers. Aangezien het alleen maar skins, (IP) boosts en andere geinigheden zijn.
Valt me wel op dat ik de laatste tijd nog vrij vaak spelers met skins tegenkom die er totaal niks van bakken, dus dat zegt ook niet altijd alles.

Ik heb nog steeds weinig last van tuig. Gisteren toevallig met een (junglende) Warwick (met walrus skin) gespeeld, die kreeg het voor elkaar om 3 keer in een groep vijanden te lopen. Ging hij mij de schuld geven dat ik met Shen niet mijn Ultimate (shield+teleport spel, voor de nieuwere spelers ;)) op hem gebruikte. Hem vertellen dat die op cooldown was, omdat ik daar net mijn 'lane maatje' mee gered had was een "Lame excuse". Daarnaast zou ik als ik mijn ulti had gebruikt ook hartstikke dood gaan. Dus toen had hij 0-3 en peerde hij hem, omdat wij allemaal "noobs" waren -,-. We hebben met zijn vieren nog een achterstand van ~8 kills ingehaald, waarna het einde oefening was.

Runes moet je inderdaad (nog) niet kopen, aangezien je op level 20 tier 3 runes unlocked. Dat zijn de sterkste runes die er zijn en daarmee kan je dus al je slots vullen. Dus doe niet zoals ik en koop een tier1, tier2 en tier3 Quintessence, omdat je dacht dat je maar één van elke tier kon hebben. :P

Een paar redelijk makkelijke heroes zijn:
Ashe, Dr. Mundo, Kayle, Master Yi, Nunu, Rammus, Shen, Taric, Teemo en Warwick.

En met makkelijk bedoel ik dan heroes waar je niet echt moeilijk hoeft te doen qua spells mikken of 'ingewikkelde' tactieken.
Kayle is gewoon een kwestie van je E spell (ranged damage) maxen, één keer je Q (ranged slow spell) en voor de rest je heal (W) spell halen. Maar je ziet inderdaad veel mensen het vrij beroerd met haar doen. Ik haal er altijd wel nette scores mee :).

Deze site is trouwens ideaal voor verschillende builds per champion: http://www.mobafire.com/league-of-legends/browse

[ Bericht 5% gewijzigd door Thormodo op 08-02-2011 11:28:17 ]
pi_92501204
Ach, in het begin is Annie ook zeer makkelijk om mee te spelen, lekkere nuke power ;)
pi_92509292
Ik meld me ook maar even :) ,

FOK!ker: gevaarlijke-man
Naam ingame EU: Laddism
Naam Ingame US: -

Favoriete champions: Poppy, Singed, Veigar
pi_92509728
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:14 schreef nyny83 het volgende:
Daar zou tank tussen moeten staan. Let wel: veel characters KUNNEN als tank gespeeld worden maar zijn het eigenlijk niet. Wat mij betreft de ECHTE tanks:

- Amumu
- Rammus
- Shen
- Malphite
- Galio
- Gragas
- Alistar
- Chogath
Garen :? Hem als dps spelen (iig in de 5on5) is vrij waardeloos. Verder durf ik hem wel een van de beste towerdivers uit de game te noemen.

Leuke buffs voor Renekton trouwens. Moet nu echt mijn best doen om te verliezen :+
Conscience do cost.
pi_92510069
Skins zeggen niks, mensen denken wel altijd meteen dat je een pro bent als je een skin hebt, en als je dan slecht sleept lachen ze je uit, ach jaloezie zal het dan wel zijn.

MOBA is zeker een goeie site, de nieuwe layout is ook een hele verbetering op de vorige.

Garen is idd geen tank, hij word altijd ge-kite en zodra je ZZZZING hoort krijg ie silence op zn flikker van Soraka!

Ik snap trouwens niet helemaal waarom ik de OP niet kan editten... heel vreemd maar goed zodra nieuwe topic komt moet de ouden even na gelopen worden voor usernames etc

- net weer gewonnen met Shen, tegenstander vond mijn ults niet leuk en gaf @ 25min mark op -O-
pi_92510788
Die silence van soraka doet niet veel op het moment dat je ZZZZING hoort en er is helemaal geen reden om garen te kiten (en als dat wel gebeurt is het juist mooi want dat vangt hij dus spells op).

Ik vind garen juist een heel degelijke tank. Misschien niet zo sterk als een Shen of Rammus maar een beetje garen, met de juiste items, kan best heersen.
Conscience do cost.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 18:21:05 #68
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92511661
Gisteren met Annie gespeeld en dat ging wel goed, veel kills en met de juiste items blaas je zo 3 minions weg met die Fire Cone. Tegenstanders gingen ook snel dood, altijd goed.

Gangplank ook geprobeerd, vooral die laatste cannonball spell is tof, groot gebied en kun je snel een hoop minions opruimen. Met wat leuke items, twee allies naast me, ik offer een minion die nog weinig health had en we blazen zo door die basis heen, heel tof. :)

LeBlanc vond ik ook wel vermakelijk, soort van Teleport spell richting een plek die damage doet waarna je weer terug kunt porten. Ook handig om snel weg te komen :)

Soms neem ik iets te veel risico en dan ga ik dood, vooral in het begin is dat heel stom omdat je dan zo snel mogelijk level 6 wilt zijn. Weet nog niet altijd welke items ik moet kopen, ik ga vaak voor mana/health regen in het begin, daarna lifestealing en dan attack/ability power.

Bedankt voor alle tips in ieder geval, anders had ik nu al veel uitgegeven aan allemaal zooi die ik niet nodig heb ;) Level 5 of 6 ondertussen.

Ingame-name EU; SlickNL :)
pi_92511788
Haha, dat veel dood gaan is iets waar je als beginnen veel last van gaat krijgen. Je weet nog niet helemaal goed wat wel of niet binnen je bereik is en dan schat je andersmans/je eigen damage weleens verkeerd in. Ook torens zijn op laag niveau echt een death-trap.

Als je een beetje een idee wil hebben van items is het geen slecht idee om hier wat guides door te lezen. Niet dat zij de waarheid standaard in pacht hebben (item setup hangt heel veel af van je tegenstand) maar het zijn wat handige richtlijnen :)
Conscience do cost.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:20:52 #70
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92514145
Irelia heb ik na lange tijd ook maar weer eens een potje mee gedaan. Ging best lekker :). Ging idee of ze in één van de laatste patches gebuffed is, maar dat gevoel had ik wel. Ik had overigens een solo lane tegen Karma en Irelia (die later junglede), aangezien zowel Corki als LeBlanc mid speelden (vandaar ook dan LeBlanc zowat geen creep kills heeft). -,-

Het is trouwens wel heel slecht geregeld in LoL met het spelen met lui uit je friendslist. Want ik zie wel eens een paar van jullie online, maar die zijn dan of AFK of een potje aan het spelen. De mogelijkheid tot whisperen zou al heel wat schelen, maar dat gaat er waarschijnlijk toch niet komen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:45 schreef backgammon het volgende:
Ik snap trouwens niet helemaal waarom ik de OP niet kan editten... heel vreemd maar goed zodra nieuwe topic komt moet de ouden even na gelopen worden voor usernames etc
De OP kan je na X uur (afhankelijk van je abonnement) niet meer editten.
pi_92514476
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:00 schreef ems. het volgende:
Die silence van soraka doet niet veel op het moment dat je ZZZZING hoort en er is helemaal geen reden om garen te kiten (en als dat wel gebeurt is het juist mooi want dat vangt hij dus spells op).

Ik vind garen juist een heel degelijke tank. Misschien niet zo sterk als een Shen of Rammus maar een beetje garen, met de juiste items, kan best heersen.
Ik heb het over Justice en niet over Judgement aangezien dat nutteloos is.

Er is eigenlijk altijd een betere tank dan hij imo, hij brengt geen CC mee in z'n skills waardoor hij met een tank build gewoon een hard 2 kill target is maar absoluut geen dreiging ( misschien early game ).

Klein voorbeeldje;
- Amumu - stun - initiate toss
- Rammus - taunt (3sec!) - initiate roll & stun
- Shen - taunt - shield - Global shield/teleport
- Malphite - stun - slow - initiate charge
- Galio - stun/taunt slow
- Gragas - initate charge ( met keg toss kun je tegenstanders jou kant op krijgen
- Alistar - stun - toss - Matige heal- 75% DMG reduction ult
- Chogath - stun - silence
- Blitzcrank - pull - silence - mana shield

- Garen - matige HP regen - debuff move - silence

Garen tank werkt misschien wel af en toe, maar dan speel je tegen een makkelijk team.
Ik wil je niet in de zeik zetten ofzo maar ik wil niet dat mensen die net beginnen met spelen denken dat Garen een tank is, want dat is hij gewoon niet.
Er zijn zoveel meer betere keuzes als Tank dan Garen...

-edit: Garen build

@ Thormodo
Nice score! lekker fed ook, alleen je minion kills al... :D
Je kan ingame met je vrienden chatten, weet zo even de "/" shortcut niet

[ Bericht 3% gewijzigd door backgammon op 08-02-2011 19:33:21 ]
pi_92518126
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:26 schreef backgammon het volgende:

[..]

Ik heb het over Justice en niet over Judgement aangezien dat nutteloos is.

Er is eigenlijk altijd een betere tank dan hij imo, hij brengt geen CC mee in z'n skills waardoor hij met een tank build gewoon een hard 2 kill target is maar absoluut geen dreiging ( misschien early game ).

Klein voorbeeldje;
- Amumu - stun - initiate toss
- Rammus - taunt (3sec!) - initiate roll & stun
- Shen - taunt - shield - Global shield/teleport
- Malphite - stun - slow - initiate charge
- Galio - stun/taunt slow
- Gragas - initate charge ( met keg toss kun je tegenstanders jou kant op krijgen
- Alistar - stun - toss - Matige heal- 75% DMG reduction ult
- Chogath - stun - silence
- Blitzcrank - pull - silence - mana shield

- Garen - matige HP regen - debuff move - silence

Garen tank werkt misschien wel af en toe, maar dan speel je tegen een makkelijk team.
Ik wil je niet in de zeik zetten ofzo maar ik wil niet dat mensen die net beginnen met spelen denken dat Garen een tank is, want dat is hij gewoon niet.
Er zijn zoveel meer betere keuzes als Tank dan Garen...

Dat absoluut. Ik zeg echter dat als je hem als tank bouwt én je bent een goede speler dat hij zijn taak een hartstikke goed kan vervullen. Ik durf zelfs te zeggen dat je als tank garen meer damage doet dan dps garen, puur omdat dps garen helemaal waardeloos is. (behalve misschien als hybrid tank/dps in 3v3).

Ik weet dat je het over justice hebt, maar in het geval van soraka doet het niet heel erg terzake als je je justice ietsjes later doet. Maar soraka heeft trouwens wel interessantere targets om te silencen.

Dat garen underpowered is in vergelijking met de andere tanks zal ik nooit ontkennen trouwens. Er is, als hij tank gaat, geen enkele reden om hem te targeten en dus gaat het hele tank principe al overboord.

Wat trouwens wel een heel underrated aspect van garen is is de early game zoning. Je kan vrij makkelijk in je eentje 2 mensen buiten xp range houden, simpelweg omdat niemand in je spin wil/kan staan.

Nogmaals zou ik hem, bij gebrek aan beter, nog tank blijven noemen. Puur omdat ik vind dat hij dan nog op z'n sterkst is. Eigenlijk heeft die sunfire cape nerf garen het hardst geraakt.

Ik vind trouwens weinig tank aan blitzcrank.

[ Bericht 1% gewijzigd door ems. op 08-02-2011 20:53:06 ]
Conscience do cost.
pi_92531870
Ik vind Garen wel degelijk een tank. Hij bouwt dusdanig veel health, armor en magic resist op dat hij bijna niet kapot te krijgen is. Als je hun team in flasht of ghost en met je zwaard begint te spinnen trek je toch echt de aandacht wel hoor. Zeker als je ook een sunfire cape actief hebt kun je behoorlijk wat damage dishen aan de squishies. Vervolgens silence je hun sterkste caster nog even en je kan een teamfight al beslist hebben.
pi_92534132
Zoo ik had niet heel veel tijd gister dus alleen maar de tutorial gespeeld. Het is wel wat ik verwachte :) heel chill. Vanavond nog even een paar practice games en een hero uitzoeken. Liefst eentje met ranged spell damage.

Nog even een vraagje is er ook altijd een healer die de andere hero's healed? Dat is misschien ook wel wat voor mij aangezien ik altijd in alle mmo's etc op een of andere manier toch weer eindig in mensen healen haha.
pi_92536674
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 08:38 schreef Fipotje het volgende:
Zoo ik had niet heel veel tijd gister dus alleen maar de tutorial gespeeld. Het is wel wat ik verwachte :) heel chill. Vanavond nog even een paar practice games en een hero uitzoeken. Liefst eentje met ranged spell damage.

Nog even een vraagje is er ook altijd een healer die de andere hero's healed? Dat is misschien ook wel wat voor mij aangezien ik altijd in alle mmo's etc op een of andere manier toch weer eindig in mensen healen haha.
Soraka, Taric, Alistar en Kayle hebben spells die anderen healen. Janna ook, maar alleen dr ultimate (dus dat duurt steeds ong. 90 seconden voor je die weer hebt).
pi_92536872
Maar er is niet -altijd- een healer. Teams zonder healer doen het net zo goed (of slecht :+ )

Maar er zijn inderdaad meerdere healer champions. Nidalee is er nog eentje!
Conscience do cost.
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:37:38 #77
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92539159
Adden mag op EU: Ishinaro.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:33 schreef ems. het volgende:
Maar er is niet -altijd- een healer. Teams zonder healer doen het net zo goed (of slecht :+ )

Maar er zijn inderdaad meerdere healer champions. Nidalee is er nog eentje!
Hybrid tanks zijn nog altijd het leukste, een malphite met damage of een tank-build taric.
AP Shen is ook aardig imba.
pi_92539433
Die LeBlanc is ook wel tof zeg. Op het begin niet erg goed, maar later in de game wel echt hard. :9
No resentment ever evened out a weaker hand
  woensdag 9 februari 2011 @ 11:48:28 #79
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92539571
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:44 schreef Silv het volgende:
Die LeBlanc is ook wel tof zeg. Op het begin niet erg goed, maar later in de game wel echt hard. :9
LeBlanc is keihard singletarget, maar in teamfights is ze nogal waardeloos endgame.
pi_92541394
Altijd leuk als mensen in champ select gaan zitten te bitchen dat ik Soraka neem en dan vervolgens 10 minuten later hun leven al 2x heb gered.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het nut van een healer niet altijd heel goed naar voren komt.
Het belangrijkste naar mijn idee is dat je met een healer meerdere pushes achter elkaar kunt doen.
Dus push, stukje terug om te healen/mana regen en dan weer aanvallen.
Natuurlijk, healers kunnen bij de bekende "lucker" momenten een champ redden maar ik weet niet of dat alleen rede genoeg is om een healer in je team te hebben.
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:11:08 #81
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92544986
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:39 schreef Ame_thyst het volgende:
Altijd leuk als mensen in champ select gaan zitten te bitchen dat ik Soraka neem en dan vervolgens 10 minuten later hun leven al 2x heb gered.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het nut van een healer niet altijd heel goed naar voren komt.
Het belangrijkste naar mijn idee is dat je met een healer meerdere pushes achter elkaar kunt doen.
Dus push, stukje terug om te healen/mana regen en dan weer aanvallen.
Natuurlijk, healers kunnen bij de bekende "lucker" momenten een champ redden maar ik weet niet of dat alleen rede genoeg is om een healer in je team te hebben.
Zo herkenbaar :')
Ik ben vandaag in ieder geval niet meer online denk ik, maar morgen des te meer!
pi_92551010
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:48 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

LeBlanc is keihard singletarget, maar in teamfights is ze nogal waardeloos endgame.
Mwa, in de teamfights is het gewoon haar taak om de carry of een assasin snel om te leggen. Doet ze prima, ook lategame.
Conscience do cost.
pi_92551240
@ nyny83 & ems

Misschien heb ik een wat ander beeld van een Tank want in principe is iedere char die een goede HP-AM-MR scaling heeft geschikt om te tanken.
Wat ik zelf in een tank zoek is goeie HP-AM-MR stats en een optie om bv te stunnen en taunten.

En idd, sunfire nerf heeft veel gedaan met Garen eigenlijk wel met elke tank.

@Soraka

Veel mensen hebben geen idee hoe ze met bepaalde champs horen te spelen.
En als mensen een paar keer slechte games hebben gehad met een bepaalde champ schrijven ze die meteen af, beetje jammer terwijl bijna elke champ wel iets toevoegt.. behalve Cait ( nog geen enkele goeie mid-late game gezien ).

@LeBlanc

Ik haat haar als ik Support of Carry speel - shut-down -O-
pi_92556681
wat is PVPnet toch slecht, 4-5 disconnects gehad in champ select, de laatste line up echt alleen maar faal champs en dan geen disconnect.. :/
pi_92559875
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:42 schreef backgammon het volgende:
@ nyny83 & ems

Misschien heb ik een wat ander beeld van een Tank want in principe is iedere char die een goede HP-AM-MR scaling heeft geschikt om te tanken.
Wat ik zelf in een tank zoek is goeie HP-AM-MR stats en een optie om bv te stunnen en taunten.
Ik denk dat we hetzelfde idee hebben, maar voor mij is het al genoeg als je chaos in het andere team kan creëren. Chogath is anders in principe ook niet echt een tank, maar omdat ie zo groot is en een group-silence heeft wordt ie toch altijd wel (een beetje) gefocust tijdens een teamfight, zeker als hij de groep in flasht of ghost. En nogmaals: als je met Garen een team inflasht en gaat spinnen met je sunfire cape aan doe je dusdanig veel damage aan de squishies dat ze wel actie MOETEN ondernemen. Vervolgens silence je er nog eentje en iemand die wegrent kun je evt. nog met je ult pakken.
pi_92559908
Flash op garen geloof ik dan weer niet in. :P
Conscience do cost.
pi_92560318
Zou ik ook alleen doen als ik de enige tank als Garen zou zijn. Anders kun je Garen als offtank spelen, daar is hij in principe wel beter in (zijn we het toch een beetje eens)
pi_92561385
conclusie is eigenlijk dat je met de juiste build verschillend kan spelen.
De een vind tank goed, de ander DPS, flash of geen flash - zolang je maar goed speelt maakt het niet uit natuurlijk.

Net slecht potje gehad met Soraka, ik nam een GA omdat poppy me de hele tijd pakte.
Krijg gelijk een shitstorm over me heen omdat ik geen AP nam.
Gaan ze zeuren dat ik te weinig heal... als ik dood ben kan ik niet healen maar dat begrepen ze niet.
Verliezen we omdat het andere team gewoon beter was, krijg ik de schuld :+

Sommige mensen snappen ook niet dat er andere spelers zijn die beter zijn dan hun.
Achja blame it on the gypsy! :*
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:57:43 #89
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92562876
Met GA bedoel je Guardian Angel neem ik aan? Ik snap sowieso de lol van dat item niet. Dan haal ik liever spul met HP/defense/magic resistance. Eén keer in de 5 minuten reviven, om vervolgens alsnog afgemaakt te worden (terwijl je team ondertussen is uitgedund), wooptiedoo. Liever blijf ik gewoon in leven. Tegen Poppy neem ik dan liever dat spellshield item ofzo.
pi_92563117
Je neemt GA niet voor de revive, je neemt hem zodat het andere team twijfelt om alle nukes op jou te gebruiken. :P

Bovendien kan als laatste-in-slot voor de lategame een GA nooit kwaad.
Conscience do cost.
pi_92568386
Als ik met Nasus speel en de game duurt lang genoeg dan pak ik eigenlijk altijd wel een GA (als laatste item vaak). Ik gebruik het wel offensively, dus harder pushen dan normaal kan eigenlijk, meer risico nemen, zodat ze bijna geen keus hebben en mij wel moeten focussen. Ondertussen kan mijn team zijn slag kan slaan, om dan fijn weer op te staan, m'n ult te gebruiken en flink huis te gaan houden.

Defensively heb je er vrij weinig aan idd. Als je al verliest in een teambattle, en dan ga je dood, dan staat heel het andere team al om je heen om je maar weer zo hard mogelijk de grond in te boren.
Doe eens niet.
pi_92568470
Is er ook iemand die vaak 5 on 5 all mid / random doet?
pi_92579098
Gisteren was er gast in mijn team die was wel zo goed :P Volgens mij een beetje overpowered. Had iets van 45 kills. We hadden aan het eind dus ook iets van 90 tegen 15 kills ofzo. Op het laatst waren we wat aan het spelen met de tegenstanders. Alleen hun killen en de buildings laten staan :)
pi_92579435
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 08:40 schreef Albert86 het volgende:
Gisteren was er gast in mijn team die was wel zo goed :P Volgens mij een beetje overpowered. Had iets van 45 kills. We hadden aan het eind dus ook iets van 90 tegen 15 kills ofzo. Op het laatst waren we wat aan het spelen met de tegenstanders. Alleen hun killen en de buildings laten staan :)
Dat doe ik dus nooit. Als je maar lang genoeg wacht kunnen zij ook hun goede items kopen en kan je het zomaar best lastig krijgen. Zeker als er eentje uit jouw team leavet of AFK't.
pi_92598780
Wat is een beetje een toffe champion om te kopen? Ik heb alleen nog maar Xin Zao ofzo. :@
pi_92599305
Hangt er natuurlijk vanaf waar je naar op zoek bent en wat jouw definitie van tof is!
Conscience do cost.
pi_92600993
True true. :D
Ga denk ik Swain of Vladimir halen. Zijn alleen zo duur. ;(
pi_92601882
Tryndamere overpowered? Of ben ik de enige die dat denkt? Hoor graag jullie mening over deze champ. :)
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:31:16 #99
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92601893
Udyr is free to play, die heb ik gisteren geprobeerd en daarna gekocht, aangezien ik toe was aan een nieuwe jungle/tank hero :). Ooit eens eerder geprobeerd, maar toen beviel hij me niet, denk dat ik toen echter niet aan het jungelen was. 5-3-8 (defeat), 13-2-10 (win, ging één keer dood in de jungle omdat ik was vergeten items te kopen, ja echt -,-) en 6-0-5 nu.

Voor nieuwe heroes kan ik alleen maar aanraden om ze eerst te proberen als ze free to play zijn. Ik dacht ook bijvoorbeeld: "Vladimir is imba", maar ik zuig er simpelweg mee (heb hem ook niet gekocht). Swain kan ik ook niet echt aanraden voor een beginner :P.
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:31 schreef Kamikazie het volgende:
Tryndamere overpowered? Of ben ik de enige die dat denkt? Hoor graag jullie mening over deze champ. :)
Grappig dat je dat zegt. Ik ben net precies klaar met een potje tegen tryndamere en die had uiteindelijk 0-8-1. Kill ik hem als Renekton, krijg ik maar 96 gold :(. Maar nee ik vind hem absoluut niet overpowered. Hij is endgame alleen wat waard als hij echt goed gefeed wordt. Tot level 6 is hij niet echt nuttig, zijn ulti is op level 6 even vervelend, maar dat houdt ook snel op.
pi_92602325
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:31 schreef Kamikazie het volgende:
Erg sterk in 3v3 maar daar wordt hij dan ook vrij standaard gebanned.

In de 5v5 vind ik hem niet overpowered. Als het andere team veel cc heeft vind ik hem zelfs sterk underpowered in vergelijking met andere hardcarries.

Tryndamere is typisch een champ waar je vanaf het begin rekening mee moet houden.

- Vermijd dat hij veel kan farmen.
- Gank hem regelmatig.
- Mass cc erop in teamfights
- ...
- profit!

Als je van het begin af aan trynda onder controle houdt met je team is hij makkelijk te counteren. Zijn early game is erg zwak dus probeer hem daar zoveel mogelijk te ganken, zorgen dat hij geen lasthits krijgt (harass) en als zijn lanepartner niet optimaal is kan je hem vrij makkelijk eruit zonen. Als je dit doet zal hij mid-game ook weinig voorstellen door z'n gebrek aan farm en lategame wordt hij als het goed is geoutcarried door je eigen carry.

Tot hij z'n ulti heeft is hij trouwens erg makkelijk te killen. Maak daar dankbaar gebruik van.

Maar nee, absoluut niet overpowered dus. Typische pubstomper want als je inderdaad niet weet wat je er tegen moet doen dan kan hij games vrij makkelijk overnemen.
Conscience do cost.
pi_92606526
Ben ik de enige die nu niet kan spelen? :/

-edit-

kan op mn andere account wel inloggen en spelen, misschien een ban gehad of iets dergelijks -O-

[ Bericht 72% gewijzigd door backgammon op 10-02-2011 20:58:27 ]
pi_92607244
Pvp.net :') . Queues doen het sinds 1 minuut weer.
Conscience do cost.
pi_92607408
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:59 schreef ems. het volgende:
Pvp.net :') . Queues doen het sinds 1 minuut weer.
ah oke, ik ging al meteen van het ergste uit ;D
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:06:50 #104
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92607686
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:02 schreef backgammon het volgende:

[..]

ah oke, ik ging al meteen van het ergste uit ;D
Hoeren pvp.net! :(
pi_92608011
Ah, nu doet hij het niet meer.

Ik krijg opeens een hele ernstige behoefte om kwade dingen te zeggen over de developers en hun moeders op het lol forum.
Conscience do cost.
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:12:44 #106
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92608101
Gratis game he :')
pi_92609604
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:12 schreef MeneerBob het volgende:
Op de US servers is het altijd veel stabieler... heeft echt met het EU-team of het gebrek daaraan te maken.
pi_92610769
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:12 schreef MeneerBob het volgende:
Maar het sleept wel genoeg inkomen binnen. Geen excuus dus :(
Conscience do cost.
pi_92612309
Hij doet het weer. :P
pi_92613813
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:05 schreef Silv het volgende:
Hij doetdeed het weer. :P
pi_92615609
Hier doet hij het nog.
pi_92617149
pff heel de dag al last van "cannot connect to pvp.net blablabla chat not enabled". Erg irritant.
pi_92639725
Hij zit weer te keten.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 18:22:57 #114
309378 HeavensAxe
vochtige gnoe
pi_92647762
godverdemasteryi de server status is al 3 uur lang ''busy''
sup
pi_92649665
Nog steeds Busy
pi_92650326
way to log in

Left, Right, Left, Right, Down, Down, Up, Up, 3 then 4
Up, Down, Left, Right, Up, Up, Down, Down

amateurs hier :')
ps: je joined dan wel een server waarvan ze afraden om erop te spelen...
pi_92660961
Hmz ik kan geen custom game meer doen, moet met 2 spelers ofzo.
pas 2x een custom game gedaan beetje lullig om nu in een normal game te gaan en te zuigen :p
pi_92661142
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:59 schreef Fipotje het volgende:
Hmz ik kan geen custom game meer doen, moet met 2 spelers ofzo.
pas 2x een custom game gedaan beetje lullig om nu in een normal game te gaan en te zuigen :p
Ik begon ook gelijk met normal games. Je moet dan tegen lui met ongeveer dezelfde skill dus dat zal wel goedkomen.
  zondag 13 februari 2011 @ 00:36:13 #119
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92702395
Morgana en Annie vind ik toch wel erg tof om mee te spelen. Beide moeten wat items hebben voordat ze eenmaal op sterkte zijn maar dan loopt het lekker. Vooral met Morgana had ik echt zieke damage :)
  maandag 14 februari 2011 @ 11:28:28 #120
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92760708
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 00:36 schreef Slickk het volgende:
Morgana en Annie vind ik toch wel erg tof om mee te spelen. Beide moeten wat items hebben voordat ze eenmaal op sterkte zijn maar dan loopt het lekker. Vooral met Morgana had ik echt zieke damage :)
Een morgana tanky build is insta-win op ranked. Iedereen levend houden met je black shield en wat snaren. Doe 1 van de 2 goed en je wint als je niet tegen een allround overpowered team speelt.
pi_92763296
Vanmorgen ff weer 2 potjes gespeeld met Ashe. Ging lekker en ook beide gewonnen. Had vooral de 2e keer een goed team.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:00:24 #122
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92764350
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:28 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Een morgana tanky build is insta-win op ranked. Iedereen levend houden met je black shield en wat snaren. Doe 1 van de 2 goed en je wint als je niet tegen een allround overpowered team speelt.
Black Shield doe ik nu standaard ook al bij teamgenoten en verder gaat het 'richten' van Dark Binding (spell om iemand in zn plaats te houden).

Vooral met wat ability power erbij kun je zo binnen paar seconden heel veel minions afmaken, wat handig is als tegenstander opeens door gaat pushen.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:01:09 #123
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92764375
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:33 schreef Albert86 het volgende:
Vanmorgen ff weer 2 potjes gespeeld met Ashe. Ging lekker en ook beide gewonnen. Had vooral de 2e keer een goed team.
Ben je al 30 en speel je ranked? Het grappige van Ashe is dat de speler of héél goed is, of héél slecht. Jammergenoeg tref ik vaak de slechte variant.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:01:40 #124
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92764395
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:00 schreef Slickk het volgende:

[..]

Black Shield doe ik nu standaard ook al bij teamgenoten en verder gaat het 'richten' van Dark Binding (spell om iemand in zn plaats te houden).

Vooral met wat ability power erbij kun je zo binnen paar seconden heel veel minions afmaken, wat handig is als tegenstander opeens door gaat pushen.
Natuurlijk moet je AP niet vergeten, maar wat armor en hp op morgana is dodelijk.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:16:57 #125
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92764950
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:01 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je AP niet vergeten, maar wat armor en hp op morgana is dodelijk.
Mja, dat is nogal verschillend in potjes, soms kan ik vol voor AP gaan en soms moet ik echt voor hp en armor gaan waardoor ik dan weer AP moet inleveren.

Ben nu level 8, gaat wel oké en vooral dankzij guides gaat het een stuk beter, scheelt nogal nu ik weet wat ik ongeveer moet kopen qua items. :)
pi_92765021
quote:

[..]

Ben je al 30 en speel je ranked? Het grappige van Ashe is dat de speler of héél goed is, of héél slecht. Jammergenoeg tref ik vaak de slechte variant.
Ashe's met manamune :')
Conscience do cost.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:21:28 #127
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92765157
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:18 schreef ems. het volgende:

[..]

Ashe's met manamune :')
AP Ashe's :') :') Ik ben ze serieus tegengekomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door MeneerBob op 14-02-2011 13:50:58 ]
pi_92765789
quote:

[..]

Daar heb je heel veel hybride items voor zoals:
- Rylai's scepter (AP en HP en slow)
- Rod of Ages (AP en HP en mana)
- Zhonya's Hourglass (AP en armor)
- Abyssal Scepter (MagicPen en Magic Resist)

Deze items ooit eens op een Amumu geprobeerd, best leuk eigenlijk. Binnenkort weer eens doen :D
pi_92766077
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:21 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

AP Ashe's :'):') Ik ben ze serieus tegengekomen.
Het ergste zijn de Ashe's die meteen picken en locken, vervolgens mid callen en na 10 minuten hebben ze 15 creepkills. :') :')
Conscience do cost.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:51:32 #130
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92766329
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Het ergste zijn de Ashe's die meteen picken en locken, vervolgens mid callen en na 10 minuten hebben ze 15 creepkills. :') :')
En staan ze 0/3/0 natuurlijk tegen een vlad.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:55:38 #131
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92766506
Gisteravond eindelijk eens AP sion gedaan, man wat is dat lame :').
1 op 1 ap ratio op 2 skills, achteraan hangen en er in stormen met je stun en shield en toch maar 2 kills pakken om zo scores van 14/2/18 te krijgen.

Nerf please.
pi_92766774
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:55 schreef MeneerBob het volgende:
1 op 1 ap ratio op 2 skills, achteraan hangen en er in stormen met je stun en shield en toch maar 2 kills pakken om zo scores van 14/2/18 te krijgen.

Nerf please.
Mwah het lukt mij niet om dat soort scores consistent te halen met Sion eerlijk gezegd. Zeker niet als je geen initierende tank in je team hebt (lees: altijd op normal games) en je dat dus eigenlijk zelf moet doen. Dan schieten ze je schild kapot voor je hem af kan laten gaan.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:07:02 #133
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92766961
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:02 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Mwah het lukt mij niet om dat soort scores consistent te halen met Sion eerlijk gezegd. Zeker niet als je geen initierende tank in je team hebt (lees: altijd op normal games) en je dat dus eigenlijk zelf moet doen. Dan schieten ze je schild kapot voor je hem af kan laten gaan.
Ik speel dan ook standaard met minstens één maat van me. In ranked is Sion ook al snel de sjaak aangezien de mensen dan tenminste weet hoe je er tegen speelt.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:49:12 #134
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92768777
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:55 schreef MeneerBob het volgende:

Nerf please.
Ik vind Sion echt een saaie kutchampion man :P
pi_92769979
O+ Morgana
Nu 2 games gespeeld en allebei gewonnen yay :P
Merk wel dat ik te gierig ben en te vaak achter champions aan ren ofzo :p
pi_92772373
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:15 schreef Fipotje het volgende:
O+ Morgana
Nu 2 games gespeeld en allebei gewonnen yay :P
Merk wel dat ik te gierig ben en te vaak achter champions aan ren ofzo :p
Had ik ook in het begin. Ben er vaak genoeg op afgestraft. :')
  maandag 14 februari 2011 @ 16:11:09 #137
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92772426
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:09 schreef Silv het volgende:

[..]

Had ik ook in het begin. Ben er vaak genoeg op afgestraft. :')
Heerlijk om zo getrapped te worden :')
  maandag 14 februari 2011 @ 18:48:38 #138
328555 backgammon
All that Jazz
pi_92780305
ik ben dus zo'n mega slechte Ashe ^^

zojuist haar voor de 2e keer gespeeld ( 1e keer was tutorial ;) )

maar is niks voor mij, speel liever support of tank, enige DPS waar ik een beetje goed mee ben is Pantheon.

*O* Voor PVPnet wat een bagger

btw mensen; ik zat even wat rond te browsen en kwam wat info over Moakai tegen
Boompje
Zag er nog niks van op de main page maar hier al wel, ziet er intressant uit!

-edit-

En "omg" @ nieuwe patch.. ze gaan een hoop dingen veranderen.... :/

quote:
Ryze would become the Ashe of magic.
oa... lol..........

[ Bericht 10% gewijzigd door backgammon op 14-02-2011 18:55:57 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 19:06:54 #139
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92781254
Dat van Maokai staat ook gewoon op de officiële site :P.
Ik vond Ryze altijd wel prima spelen, maar blijkbaar denken zij er anders over.
Maar het werd tijd dat ze wat gingen doen aan de Sanguine Pool van vlad \o/.

CDR nerfs op tank items ben ik wat minder over te spreken. Maar goed van de Spirit Visage, Frozen Heart, Glacial Shroud and Soul Shroud gebruikte ik toch alleen maar af en toe de Spirit Visage (soms op Mundo) en de Glacial Shroud (altijd op Amumu).
  maandag 14 februari 2011 @ 19:55:31 #140
328555 backgammon
All that Jazz
pi_92784391
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:06 schreef Thormodo het volgende:

CDR nerfs op tank items ben ik wat minder over te spreken. Maar goed van de Spirit Visage, Frozen Heart, Glacial Shroud and Soul Shroud gebruikte ik toch alleen maar af en toe de Spirit Visage (soms op Mundo) en de Glacial Shroud (altijd op Amumu).
Damn, ik vind die LoL site zo slecht, kan er meestal geen reet op vinden, vond het al zo raar dat het de 10e op een Community site stond en nog niet op offi :P
Ja ik gebruik die items dus alleen maar.... -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door backgammon op 14-02-2011 20:00:50 ]
pi_92788402
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:06 schreef Thormodo het volgende:

Helemaal mee eens. Overigens doen ze wel wat aan die pool:

Vladimir remains a problematic champion who -- while not explicitly overpowered -- nullifies a lot of meaningful interactions between players and tends to snowball more heavily than others due to the gold value multiplier of his passive. We reduced this value, along with making Sanguine Pool a little less of a get-out-of-gank-free card, while retaining its anti-focus-fire mechanic. This included some long-awaited bug-fixes to Sanguine Pool, which should affect his pre-level 6 tower diving.

Met deze twee ben ik ook heel blij:

Also, while wed done some smaller nerfs to Rammus over the last couple patches, we decided to hit the speed on powerball by 15% in order to make his chase/CC combination a little bit less of a sure thing. Well be keeping an eye on this change over the course of the patch, and evaluating it to see if this has the intended impact.

Anivias lane harass was proving too easy to pull off for too high of a reward. To address this, we increased the mana cost of pulsing (quickly activating and deactivating) Glacial Storm and lessening the slow duration. This will reward leaving it down longer a little more, but make her R-to-E lane harassment less of a free-be.

Die ryze-overhaul moet ik nog maar even zien. Zou zomaar een hele OP character kunnen gaan worden komende patch. Ik heb hem unlocked, dus zal hem wel ff proberen.
pi_92789329
Hey, om de hoeveel tijd zijn er nieuwe champions ? want ik heb nu opeens 10 andere om te spelen :) Wel jammer geen morgana meer :(
  maandag 14 februari 2011 @ 21:09:19 #143
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92789746
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:51 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Overigens doen ze wel wat aan die pool:
[...]
Dat zeg ik toch :P? \o/ == *O* .
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:03 schreef Fipotje het volgende:
Hey, om de hoeveel tijd zijn er nieuwe champions ? want ik heb nu opeens 10 andere om te spelen :) Wel jammer geen morgana meer :(
Elke week zijn er 10 anderen. Over het algemeen op dinsdag of maandag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 14-02-2011 21:16:06 ]
pi_92808207
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:09 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Elke week zijn er 10 anderen. Over het algemeen op dinsdag of maandag.
Oke, jammer dan Morgana maar kopen als ik genoeg puntjes heb.

Hier me info, ben nog maar beginner maar kom er wel ;)
FOK!ker: Fipotje
Naam ingame EU: Spùnk
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:36:30 #145
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92810079
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 09:23 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Oke, jammer dan Morgana maar kopen als ik genoeg puntjes heb.

Hier me info, ben nog maar beginner maar kom er wel ;)
FOK!ker: Fipotje
Naam ingame EU: Spùnk
Ik add je wel als ik online ben
pi_92846994
Ik speel laatste tijd vaak met Zilean :) Geinige Champ vooral in mid. Eerst tot level 6 en dan switchen met een ander. Zelf ga je dan naar een andere lane en help je met je bommen en ulti als het moet :)

meestal zit ik late game op de 4500 mana met 3x Arch's Staff en een Rabadan :P iets van 800AP
en een gaurdian angel om helemaal te treiteren xD
  dinsdag 15 februari 2011 @ 23:28:14 #147
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92847739
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:16 schreef totalvamp het volgende:
Ik speel laatste tijd vaak met Zilean :) Geinige Champ vooral in mid. Eerst tot level 6 en dan switchen met een ander. Zelf ga je dan naar een andere lane en help je met je bommen en ulti als het moet :)

meestal zit ik late game op de 4500 mana met 3x Arch's Staff en een Rabadan :P iets van 800AP
en een gaurdian angel om helemaal te treiteren xD
En dan ook nog een trynda in dat team hebben :'(
pi_92873915
Taric gekocht vorige week, heb er eigenlijk al spijt van ;(
Speel veel liever Soraka of Janna als support ben ik achter gekomen.

Nog een nadeel wat het meebrengt is dat ik nu nog langer moet wachten tot ik m'n eerste 6300 champ kan kopen, welke waarschijnlijk Malzahar of Blitzcrank gaat worden.
Doe eens niet.
pi_92875392
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:13 schreef Necrodeath het volgende:
Taric gekocht vorige week, heb er eigenlijk al spijt van ;(
Speel veel liever Soraka of Janna als support ben ik achter gekomen.

Nog een nadeel wat het meebrengt is dat ik nu nog langer moet wachten tot ik m'n eerste 6300 champ kan kopen, welke waarschijnlijk Malzahar of Blitzcrank gaat worden.
Ik heb 21k IP, koop er meestal rune pages van.
Taric is eigenlijk best wel een hele goeie champ, je moet alleen leren hoe je moet spelen.

Ik speel hem meestal als Aura slet.
Taric DPS is wat lastiger.

Ligt aan je team natuurlijk... aangezien randoms heel onbetrouwbaar zijn
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:03:09 #150
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_92875955
Ah tof, wist niet dat dit ook gevolgd werd op Fok.
Ik ben echt verslaafd aan LoL. Mijn main is Amumu, die wordt echt vaak onderschat.
Iemand van plan om Maokai aan te schaffen?
Doei
pi_92876356
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:49 schreef backgammon het volgende:

[..]

Ik heb 21k IP, koop er meestal rune pages van.
Taric is eigenlijk best wel een hele goeie champ, je moet alleen leren hoe je moet spelen.

Ik speel hem meestal als Aura slet.
Taric DPS is wat lastiger.

Ligt aan je team natuurlijk... aangezien randoms heel onbetrouwbaar zijn
Hij is wel goed, en ik heb iets van 70% wins van de games die ik met hem gespeeld heb, maar ik vind het gewoon minder leuk om met hem te spelen dan bv Soraka of Janna.
Doe eens niet.
pi_92877535
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:13 schreef Necrodeath het volgende:

[..]

Hij is wel goed, en ik heb iets van 70% wins van de games die ik met hem gespeeld heb, maar ik vind het gewoon minder leuk om met hem te spelen dan bv Soraka of Janna.
Daar ben ik het mee eens, ik speel alleen amper Janna, alleen als het gevraagt word.

Btw!

Boompje

Lijkt me wel wat, was wel toe aan een nieuwe tank dus misschien gebruik ik wat van mn IP
pi_92878123
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:03 schreef KlownJB het volgende:
Ah tof, wist niet dat dit ook gevolgd werd op Fok.
Ik ben echt verslaafd aan LoL. Mijn main is Amumu, die wordt echt vaak onderschat.
Iemand van plan om Maokai aan te schaffen?
Hey mede-Amumulover :D Wat is jouw build qua masteries, runes en items?
pi_92878215
Ik heb nog nooit iemand amumu horen onderschatten? :P
Conscience do cost.
pi_92880202
*haat mensen die denken dat ze de beste zijn en iedereen de schuld geven als ze slecht spelen*

-____-
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:30:40 #156
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_92884310
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik ben niet echt bezig met runes. Ik bouw hem meestal tanky, begin met Philosophers stone, boots of speed en sunfire cape. Dan ligt het eraan waar ik tegen speel. Voor MR pak ik force of nature, Aegis of the Legion als mn team veel damage krijgt, Banshee's Veil als ik vaak wordt gestunned. En in de aanval doe ik graag Abyssal Scepter voor MR reduction.

Ik probeer altijd vaak de blue buff te pakken, die heb je echt snel met sunfire cape.

En qua onderschatten bedoel ik als tank, ik word echt heel vaak getarget in teamfights als ik initiate zodat die rest er vrijwel schadevrij uitkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door KlownJB op 16-02-2011 20:52:12 ]
Doei
pi_92884501
Bah. Net 4vs5 gespeeld. K moest solo top doen tegen 2 tegenstanders wat goed lukte, maar de rest van mn team verloor de hele tijd. Uiteindelijk wilde de rest van mn team opgeven, maar toch nog 8/3/11 gespeeld.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:22:37 #158
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92888414
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik was vooral voor de magic resistance buff van de jungle mobs Amumu liefhebber. Nu is jungelen met Amumu eigenlijk niet fijn meer.
Maarrr... Buffs :D
quote:
* Base damage increased to 47 from 45
* Base armor increased to 18 from 15
* Tantrum passive physical damage reduction increased to 2/4/6/8/10 from 1/2/3/4/5
* Despair mana cost reduced to 8 from 10 at all levels
* Despair now has a new particle to match the area of effect
Volledige patchnotes http://eu.leagueoflegends.com/news/release-notes-v100111

En Maokai ga ik zeker kopen :).
pi_92890584
Volgens mij zijn ze al aan het patchen ofzo. Het werkt voor geen meter... de tijd wordt steeds gereset tijdens champ select.
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:11:57 #160
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92891851
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:51 schreef nyny83 het volgende:
Volgens mij zijn ze al aan het patchen ofzo. Het werkt voor geen meter... de tijd wordt steeds gereset tijdens champ select.
Ja dat had ik gisteren ook. Alleen toen was het in-game ook bagger en net was dat niet zo.
pi_92894089
Zo te zien dus het hele IP systeem vernieuwd, vet :)
Wel jammer dat Vlad nog verder generfed is, was dat nu nog nodig :(
pi_92895648
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:38 schreef Ame_thyst het volgende:
Zo te zien dus het hele IP systeem vernieuwd, vet :)
Wel jammer dat Vlad nog verder generfed is, was dat nu nog nodig :(
ja, dat was hard nodig. Sanguine pool was echt OP. Nu hopelijk iets minder.
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:50:56 #163
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92898096
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:00 schreef nyny83 het volgende:

[..]

ja, dat was hard nodig. Sanguine pool was echt OP. Nu hopelijk iets minder.
De nerf valt mee, hij kan iig niet meer snel wegvluchten ermee en blijft gewoon in range.
pi_92898776
Ik heb op onverklaarbare wijze opeens last van korte lagspikes gedurende de hele match. Ik kan me geen reden bedenken waarom mijn computer er opeens last van heeft want ik draai Dead Space 2 gewoon helemaal soepel.

Nouja, zullen we zometeen wel weer gratis ip boostjes krijgen omdat pvp.net op Windows ME draait :')
Conscience do cost.
  donderdag 17 februari 2011 @ 00:14:44 #165
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92898924
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:09 schreef ems. het volgende:
Ik heb op onverklaarbare wijze opeens last van korte lagspikes gedurende de hele match. Ik kan me geen reden bedenken waarom mijn computer er opeens last van heeft want ik draai Dead Space 2 gewoon helemaal soepel.

Nouja, zullen we zometeen wel weer gratis ip boostjes krijgen omdat pvp.net op Windows ME draait :')
Het is de laatste week wel héél erg gesteld met pvp.net inderdaad :'). Vanmiddag tijdens ranked kon niemand bannen en konden we dus alles nemen, wat gelijk een voordeel én een nadeel was.
pi_92903994
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 00:09 schreef ems. het volgende:

Ik heb dat alleen af en toe op de US servers, maar dan wel lagspikes van 10+ seconden. Heel irritant.
pi_92904618
Vanavond morgana halen :D vond die zo chill vorige week.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:30:07 #168
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_92910239
Ik had vorige week Sion maar eens getest. AP pompen en dan dat shield bomben. Ik heb dan alleen iets aan zijn ult in de jungle, maar ik heb het gevoel dat als ik op AD focus ik veel minder schade doe.
Doei
pi_92913229
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:30 schreef KlownJB het volgende:
Ik had vorige week Sion maar eens getest. AP pompen en dan dat shield bomben. Ik heb dan alleen iets aan zijn ult in de jungle, maar ik heb het gevoel dat als ik op AD focus ik veel minder schade doe.
AD Sion is met een full build gewoon beangstigend, maar het duurt heel lang voor je die hebt. Full build ziet er meestal ongeveer zo uit:
- Phantom Dancers
- Inf. Edge
- Ghostblade
- Stark
- Atma's Impaler
- Banshees Veil

Zoals je ziet is dit te bizar duur voor woorden, dus dat krijg je bijna nooit af.

Een AP Sion is met veel minder items al heel effectief. Hij heeft alleen heel snel een sheen nodig (die je later kan uitbouwen tot lich bane) en wat AP items, en je kan al behoorlijk ownen. AP sion verliest echter zijn effectiviteit later in het spel omdat de AD builds hem dan gaan outdamagen en mensen flink wat magic resist hebben opgebouwd.
pi_92978792
Kijk dat is mooi, pantheon en shaco allebei in de aanbieding. ff voor weinig op de kop getikt. Helaas kan ik nog geen junglen oefenen want custom game kan je opeens weer niet alleen tegen bots doen (en ik wil niet doodgaan op lvl 1 bij golem :P ) , maar dat wordt gefixt als het weer wat rustiger is na al dat gepatch.
Conscience do cost.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:59:07 #171
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_92980325
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:34 schreef ems. het volgende:
Kijk dat is mooi, pantheon en shaco allebei in de aanbieding. ff voor weinig op de kop getikt. Helaas kan ik nog geen junglen oefenen want custom game kan je opeens weer niet alleen tegen bots doen (en ik wil niet doodgaan op lvl 1 bij golem :P ) , maar dat wordt gefixt als het weer wat rustiger is na al dat gepatch.
Pas als je kan junglen met Malzahar, kan je junglen ;)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:20:47 #172
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_92981567
Hoezo kan ik opeens geen 5vs5 niet ranked meer doen? Het werkt weer. Mijn 2e ranked potje ooit wel gewonnen :P.
Oh de hele selectie fase is f*cked...

[ Bericht 38% gewijzigd door Thormodo op 18-02-2011 21:33:38 ]
pi_92982336
10/3/4 met Heimerdinger, mijn 5de game :D
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:42:17 #174
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_92982976
Ik vind Heimerdinger tof man, lekker die turrets slim plaatsen om tegenstanders te naaien :D En je kunt er ook best snel een toren mee neerhalen :)

Ezrael vind echt drie keer niks. Ontzettend zwak en vond het totaal niet leuk om mee te spelen. Nog maar een paar potjes met nieuwe champions gespeeld en dus gelijk een paar keer met Heimerdinger. :)

Twiddlesticks is ook ubersterk, Drain Life is echt enorm sterk met wat items. Tegenstander krijgt er health af, jij erbij.
pi_92994194
Net weer een potje gedaan. Tegenstander gaf al op na 30 minuten. Ontzettend zwak zeg.
pi_92994506
Hoezo zwak?
Als het duidelijk is dat het andere team zwaar de overhand heeft, surrender ik ook liever dan nog een half uur of langer door te spelen om een doelloze game af te maken.
Doe eens niet.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 23:52:57 #177
328555 backgammon
All that Jazz
pi_92995255
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:40 schreef Necrodeath het volgende:
Hoezo zwak?
Als het duidelijk is dat het andere team zwaar de overhand heeft, surrender ik ook liever dan nog een half uur of langer door te spelen om een doelloze game af te maken.
Veel mensen gevel al snel op.. als ze 5kills & 3turrents achterstaan, earlygame maakt de match niet.. als je lang genoeg weet uit te houden kun je het late-game helemaal omgooien maar mensen vergeten dat vaak :/
  zaterdag 19 februari 2011 @ 02:08:26 #178
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_93001138
Al een paar keer gehad dat teamgenoten maar doorgaan met ganken, waarna een potje erg lang duurde. Vervolgens werden de tegenstanders ook level 18 en kregen natuurlijk steeds gold binnen waarna we vervolgens een kontschop van jewelste kregen. :')
pi_93003439
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:52 schreef backgammon het volgende:

[..]

Veel mensen gevel al snel op.. als ze 5kills & 3turrents achterstaan, earlygame maakt de match niet.. als je lang genoeg weet uit te houden kun je het late-game helemaal omgooien maar mensen vergeten dat vaak :/
Eens. Ik surrender meestal pas na 20+ kills en een paar turrets achterstand en als we zwaar outleveled zijn. Dat maak je gewoon niet meer goed. En soms zie je gewoon aan de teamcomposities dat het niks meer wordt, dan wil ik ook nog wel eens surrenderen.
pi_93006580
Gister stonden we gewoon 2/48 he :p dat is een flinke gap maar we wonnen wel :D

enne hoe doe je nu ranked matches dan ? of kan dat pas vanaf een bepaald lvl ?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:52:51 #181
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93006894
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:42 schreef Fipotje het volgende:
Gister stonden we gewoon 2/48 he :p dat is een flinke gap maar we wonnen wel :D

enne hoe doe je nu ranked matches dan ? of kan dat pas vanaf een bepaald lvl ?
Vanaf level 30.
pi_93009790
Laatst wat potjes gedaan met 2 vrienden op 3v3. Ik Malzahar, zij Sion en Tryn. 3 keer achter elkaar werd er gesurrenderd op iets van 18 min :D
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:19:56 #183
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_93011534
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:38 schreef nyny83 het volgende:

[..]

AD Sion is met een full build gewoon beangstigend, maar het duurt heel lang voor je die hebt. Full build ziet er meestal ongeveer zo uit:
- Phantom Dancers
- Inf. Edge
- Ghostblade
- Stark
- Atma's Impaler
- Banshees Veil

Zoals je ziet is dit te bizar duur voor woorden, dus dat krijg je bijna nooit af.

Een AP Sion is met veel minder items al heel effectief. Hij heeft alleen heel snel een sheen nodig (die je later kan uitbouwen tot lich bane) en wat AP items, en je kan al behoorlijk ownen. AP sion verliest echter zijn effectiviteit later in het spel omdat de AD builds hem dan gaan outdamagen en mensen flink wat magic resist hebben opgebouwd.
Dat is inderdaad een duur grapje. En bij AD kan je in het begin gewoon een mejaj bouwen. Stacken is vrij makkelijk, behalve als er geen goed teamwerk is.
Doei
pi_93011882
Ik gok dat je AP bedoelt :P En stacks bouwen is met Mejaj meestal wel te doen ja. Assist levert tenslotte ook een stack op.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:48:20 #185
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93012639
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:29 schreef nyny83 het volgende:
Ik gok dat je AP bedoelt :P En stacks bouwen is met Mejaj meestal wel te doen ja. Assist levert tenslotte ook een stack op.
Nadeel is alleen dat zodra je rond de 10 stacks komt je alle focus op je krijgt. Met een goed team en wat gezond verstand maakt dat niets uit maar als je echt ineens alles op je hebt dan kan je zwaaien naar je stacks.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:02:59 #186
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_93015245
Ik voer mijn wachtwoord in bij de launcher maar hij zegt dat gebruikersnaam en wachtwoord niet goed zijn. Op de website van LoL kan ik wel gewoon inloggen...

Hij is wel net geupdate en ik speel met Mac maar het bestand waarin staat met welke database hij moet verbinden staat nog steeds op en_gb (moest gewijzigd worden van en_us naar en_gb)

Heeft iemand hetzelfde of wellicht een oplossing?
pi_93016441
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:02 schreef Slickk het volgende:
Ik voer mijn wachtwoord in bij de launcher maar hij zegt dat gebruikersnaam en wachtwoord niet goed zijn. Op de website van LoL kan ik wel gewoon inloggen...

Hij is wel net geupdate en ik speel met Mac maar het bestand waarin staat met welke database hij moet verbinden staat nog steeds op en_gb (moest gewijzigd worden van en_us naar en_gb)

Heeft iemand hetzelfde of wellicht een oplossing?
Bug geloof ik, even wachten en later opnieuw proberen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:50:14 #188
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_93016801
Ja je hebt gelijk ;) AP

Overigens vind ik de nieuwe interface wel geil. En bij Amumu zie je voortaan het gebiedje waar despair schade doet.
Doei
pi_93018070
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:50 schreef KlownJB het volgende:
Ja je hebt gelijk ;) AP

Overigens vind ik de nieuwe interface wel geil. En bij Amumu zie je voortaan het gebiedje waar despair schade doet.
Ja, best geinig geanimeerd ook :)
pi_93026617
Pfff schijt lag...
Net een game gespeeld, iedereen had minimaal 150ms, met uitschieters tot 250ms.
Onspeelbaar als Blitz zijnde, nog nooit zoveel grabs gemist...
Doe eens niet.
pi_93027033
The fuck man. Gaat de tegenstander surrenderen als wij nog maar 2 turrets kapot hebben gemaakt.
pi_93040943
Net weer 2 games gehad waarbij mijn team early surrenderde. Eerste game was er een XinZhao aan het feeden waardoor we wat achter kwamen in kills, maar niet dramatisch. Mid lane verloren we onze towers tot aan inhibitor turret, maar niets dramatisch. Ik had met Yi net mn belangrijkste items binnen terwijl ik 6/4/4 sta, geven die homo's op. Tweede game was onze top lane aan het feeden, maar de eerste teamfight wonnen we. Vervolgens verliezen we 1 teamfight, geven ze weer gelijk op. WTF! Het was 25 min. in het spel, we stonden geloof ik 3 kills en 2 towers achter... dat haal je nog makkelijk in, zeker gezien de teamsamenstellingen.
  zondag 20 februari 2011 @ 12:02:50 #193
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93049564
Wat is PVPnet toch slecht... en iedereen heeft last van lag.

Dat ze eens wat geld investeren in de kwaliteit van hun servers en progamma's daar zou iedereen een stuk gelukkiger van worden...

Net ranked games gedaan en telkens wel een clown die lag heeft en daarom randomed of iets dergelijks... word er een beetje moe van -O-
  zondag 20 februari 2011 @ 13:46:18 #194
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_93053910
Ik heb een gruwelijke hekel aan Master Yi. Moet ik weer armor gaan kiezen in plaats van spell damage ;(

En met een beetje geluk slaat die zo 2 turrets binnen 10 seconden kapot. ;(
pi_93062363
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:46 schreef Slickk het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan Master Yi. Moet ik weer armor gaan kiezen in plaats van spell damage ;(

En met een beetje geluk slaat die zo 2 turrets binnen 10 seconden kapot. ;(
Ik speel meestal Amumu of Master Yi :P
  zondag 20 februari 2011 @ 18:48:55 #196
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93068187
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:32 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik speel meestal Amumu of Master Yi :P
Yi, de grootste backdoor-slut die er is :'(
  zondag 20 februari 2011 @ 19:51:48 #197
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93070497
Sommige ranked games zijn echt :') :') :') !__
Zojuist ook 28/3 (teamscore) gewonnen, bekijk ik de elo van tegenspelers zitten er 3 met 19XX en 2 met 18XX tussen. Om te huilen die mensen.
pi_93072604
Kan nu alleen maar 3x3 kiezen...wtf

Nou ja, keer wat anders :P
pi_93072779
ow man ik hou van morgana , laatste paar potjes 7/0/2 - 5/0/2 mid push ben niet dood te krijgen joh :D
  zondag 20 februari 2011 @ 21:10:12 #200
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93074887
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:48 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Yi, de grootste backdoor-slut die er is :'(
rageblade shaco
  zondag 20 februari 2011 @ 21:39:49 #201
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93076750
Het begin van het einde:

En vanmiddag had ik een leuk potje met Udyr.
Het begon als 5vs5 Ranked (normaal was weer niet beschikbaar, nog steeds niet trouwens...). Op een gegeven moment stonden we een stuk of 8 kills en 2 torens achter en had ik 2-2-2 als score. Toen ging Vladimir AFK (op level 16).
Uiteindelijk met 4vs5 gewonnen, met als score 14-2-19 :). (Nu was hun Ezreal ook vrij beroerd.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Thormodo op 20-02-2011 21:46:00 ]
pi_93089652
Paar maanden geleden zag ik ook zo'n queue, was er binnen 10 sec doorheen, en daarna nooit meer gezien.

Ook een toffe game laatst met Blitz gespeeld, heel veel goeie grabs waardoor zij veel underleveled waren en we elk teamfight wel hadden gewonnen.
Doe eens niet.
pi_93092290
Hehe leuk die 33 assists :D Alleen jammer dat je met zo'n score (meer deaths dan kills) vaak alsnog voor noob uitgemaakt wordt, terwijl jij misschien jusit wel de beslissende factor was tijdens teamfights.

Zo had ik gister ook een game: we waren langzaam aan het verliezen. We liepen net een stukje achter in kills en in towers en ze hadden Baron gemold. Vervolgens pushten ze na onze inhibitor echter te lang door waardoor wij ze bij onze nexus turrets (de inhibitors aan de zijkanten lieten ze met rust) konden afslachten. Mijn score als Master Yi was op dat moment iets van 8/5 ofzo, niet slecht maar ook niet heel goed.

Vervolgens, omdat we anders niet zouden gaan winnen, heb ik mn team gemeld dat ik towers ging backdooren. Op die manier heb ik drie towers gemold, maar omdat je met die acties nog wel eens de aandacht trekt ga je dus ook wel eens dood. Gevolg was echter wel dat onze inhibitor na een tijdje respawnde, wij hun midlane na een gewonnen teamfight konden pushen en direct alle drie de inhibitors konden slopen. In de volgende push konden we hun nexus mollen (er waren zoveel super minions dat er geen beginnen meer aan was voor ze).

Ik eindigde uiteindelijk op 10/11. Word ik door zowel de tegenstander als 2 teammates alsnog voor noob uitgemaakt :') Geniaal gewoon. Heb ik overigens ook al eens gehad toen ze alleen naar mn items keken (ik bouw trinity force en frozen mallet op Yi, sue me), maar dat hield wel op toen ik de game voor ze carriede en eindigde op 17/4/20 ofzo :P
  maandag 21 februari 2011 @ 13:24:32 #204
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93098895
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:51 schreef nyny83 het volgende:
Hehe leuk die 33 assists :D Alleen jammer dat je met zo'n score (meer deaths dan kills) vaak alsnog voor noob uitgemaakt wordt, terwijl jij misschien jusit wel de beslissende factor was tijdens teamfights.

Zo had ik gister ook een game: we waren langzaam aan het verliezen. We liepen net een stukje achter in kills en in towers en ze hadden Baron gemold. Vervolgens pushten ze na onze inhibitor echter te lang door waardoor wij ze bij onze nexus turrets (de inhibitors aan de zijkanten lieten ze met rust) konden afslachten. Mijn score als Master Yi was op dat moment iets van 8/5 ofzo, niet slecht maar ook niet heel goed.

Vervolgens, omdat we anders niet zouden gaan winnen, heb ik mn team gemeld dat ik towers ging backdooren. Op die manier heb ik drie towers gemold, maar omdat je met die acties nog wel eens de aandacht trekt ga je dus ook wel eens dood. Gevolg was echter wel dat onze inhibitor na een tijdje respawnde, wij hun midlane na een gewonnen teamfight konden pushen en direct alle drie de inhibitors konden slopen. In de volgende push konden we hun nexus mollen (er waren zoveel super minions dat er geen beginnen meer aan was voor ze).

Ik eindigde uiteindelijk op 10/11. Word ik door zowel de tegenstander als 2 teammates alsnog voor noob uitgemaakt :') Geniaal gewoon. Heb ik overigens ook al eens gehad toen ze alleen naar mn items keken (ik bouw trinity force en frozen mallet op Yi, sue me), maar dat hield wel op toen ik de game voor ze carriede en eindigde op 17/4/20 ofzo :P
waarom mallet? Ghostblade is zoveel beter en dan kun je nog chasen.. :o

Gistere geniale ranked game gehad,.. in lane met een Olaf die niet wist wat last hitten was, GeeGee!

[ Bericht 2% gewijzigd door backgammon op 21-02-2011 13:32:08 ]
pi_93101030
Ik had laatst een vlad in mijn team die mallet rushte.

Dem auto attacks :')
Conscience do cost.
  maandag 21 februari 2011 @ 14:26:01 #206
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93101587
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:12 schreef ems. het volgende:
Ik had laatst een vlad in mijn team die mallet rushte.

Dem auto attacks :')
Haha, ach ik ben zo wel eens een Ashe met Omen tegengekomen.... Ashe :')
pi_93102632
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:24 schreef backgammon het volgende:

[..]

waarom mallet? Ghostblade is zoveel beter en dan kun je nog chasen.. :o

Gistere geniale ranked game gehad,.. in lane met een Olaf die niet wist wat last hitten was, GeeGee!
Mjah ik ken de standaard Yi builds met Ghostblade, Wigglers lantern, infinity edge e.d. maar daar kan ik gewoon niet mee spelen. Het werkt perfect als je in een 1vs1 situatie komt want dan ben je onverslaanbaar. Echter, zodra je ook maar een beetje gefocust wordt, ben je in 1 seconde dood. Kun je nog 40% lifesteal hebben en 700 dmg critten, maar disabled/dood doe je helemaal niks.

Ik rush daarom met Yi gewoon frozen mallet. Het levert je niet direct veel damage of lifesteal op, maar wel twee andere dingen: namelijk chasing power (niemand kan voor je wegrennen) en survivability (700 health, da's bijna een verdubbeling van je health early game). Overigens maak ik eerst de phage en daarna mn boots en maak ik daarna de mallet af, maar dat terzijde.

Vervolgens als ik mallet + boots heb, bouw ik sheen. Die werkt heerlijk samen met Alpha Strike en je ult. Alpha -> auto-attack met sheenproc -> Ulti -> auto-attack met sheenproc, wuju style -> auto-attack met sheenproc. Meestal hebben ze dan nog ongeveer 20% health over en kun je ze zo chasen met je mallet.

Sheen heb je al, dan is trinity force niet eens zo'n hele grote stap. Ok, het phage-deel heb je niet zoveel aan buiten extra survivability, maar de zeal (extra movement en attack speed en crit) is best leuk. Bovendien wordt je sheen sterker zodra je triforce complete.

Na triforce heb ik zo'n 190 damage met auto-attack, flink wat attack speed (door zerker boots en zeal), en redelijke movement speed. Ook heb ik zo'n 2.7k life zodat ik in fights redelijk lang kan overleven. Vervolgens ga ik wat lifesteal bouwen om nog meer staying power in gevechten te hebben. Meestal pak ik stark, want de armor pen. erop zorgt dat ik er tegelijkertijd ook nog eens extra hard inhak met de sheenprocs. Bovendien helpt het ook de rest van mn team.

Nee, het is niet de standaard build die je overal ziet, maar voor mij werkt het perfect omdat het beter aansluit op mn speelstijl. Ik ben niet zo iemand die bij een teamfight in de bosjes blijft wachten tot er iemand low is om die kapot te chasen. Ik wil een bijdrage kunnen leveren en dan moet ik wel een paar klappen kunnen vangen.
pi_93102719
AP yi ftw
Conscience do cost.
pi_93103392
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:50 schreef ems. het volgende:
AP yi ftw
Die vind ik dan weer wel lachen, maar ik ben er niet zo goed mee :D Maar het blijft hilarisch om 600+ damage te doen met je alpha strike, en dan ook meerdere targets mee te pakken. En natuurlijk niet te vergeten je meditation waarmee je kan healen tijdens teamfights als je gefocussed wordt.
  maandag 21 februari 2011 @ 16:59:40 #210
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93108821
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:48 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Mjah ik ken de standaard Yi builds met Ghostblade, Wigglers lantern, infinity edge e.d. maar daar kan ik gewoon niet mee spelen. Het werkt perfect als je in een 1vs1 situatie komt want dan ben je onverslaanbaar. Echter, zodra je ook maar een beetje gefocust wordt, ben je in 1 seconde dood. Kun je nog 40% lifesteal hebben en 700 dmg critten, maar disabled/dood doe je helemaal niks.

Ik rush daarom met Yi gewoon frozen mallet. Het levert je niet direct veel damage of lifesteal op, maar wel twee andere dingen: namelijk chasing power (niemand kan voor je wegrennen) en survivability (700 health, da's bijna een verdubbeling van je health early game). Overigens maak ik eerst de phage en daarna mn boots en maak ik daarna de mallet af, maar dat terzijde.

Vervolgens als ik mallet + boots heb, bouw ik sheen. Die werkt heerlijk samen met Alpha Strike en je ult. Alpha -> auto-attack met sheenproc -> Ulti -> auto-attack met sheenproc, wuju style -> auto-attack met sheenproc. Meestal hebben ze dan nog ongeveer 20% health over en kun je ze zo chasen met je mallet.

Sheen heb je al, dan is trinity force niet eens zo'n hele grote stap. Ok, het phage-deel heb je niet zoveel aan buiten extra survivability, maar de zeal (extra movement en attack speed en crit) is best leuk. Bovendien wordt je sheen sterker zodra je triforce complete.

Na triforce heb ik zo'n 190 damage met auto-attack, flink wat attack speed (door zerker boots en zeal), en redelijke movement speed. Ook heb ik zo'n 2.7k life zodat ik in fights redelijk lang kan overleven. Vervolgens ga ik wat lifesteal bouwen om nog meer staying power in gevechten te hebben. Meestal pak ik stark, want de armor pen. erop zorgt dat ik er tegelijkertijd ook nog eens extra hard inhak met de sheenprocs. Bovendien helpt het ook de rest van mn team.

Nee, het is niet de standaard build die je overal ziet, maar voor mij werkt het perfect omdat het beter aansluit op mn speelstijl. Ik ben niet zo iemand die bij een teamfight in de bosjes blijft wachten tot er iemand low is om die kapot te chasen. Ik wil een bijdrage kunnen leveren en dan moet ik wel een paar klappen kunnen vangen.
Ik vind het weg gegooit geld, late game heb je geen fluit meer aan die frozenmallet.
Je kan wel 700hp hebben maar dat is niks op Yi zonder MR/AM, daarbij heb je al zoveel attspd dat de TF de slow al geeft....
Maar goed, als het werkt voor je moet je het niet veranderen!
pi_93109363
Frozen mallet vind ik persoonlijk een typische offtank item. Op een Nasus, Renekton of Udyr vind ik hem niet misstaan als de gelegenheid het toelaat. Het is sowieso geen core item dus rushen is nutteloos.

Maar inderdaad. Aan die 700 hp heb je bijna niets zonder mr/armor. De passive is leuk maar als AD'er heb je toch de rode buff vaak zat. Het is fijn dat het voor je werkt maar voor het flinke bedrag dat mallet je kost kan je veel betere aankopen doen, als carry zijnde.
Conscience do cost.
pi_93122897
Servers zijn momenteel weer vol...Moet 12 minuten wachten
pi_93125376
5 minuten hier . . .
pi_93129740
Net een vaag potje zeg... Ik blitz met xin en anivia, tegen olaf, jax en garen. We werden in het begin helemaal gesloopt. Anivia deed alleen last hitten en xin was aan het feeden. Ik na shurelyas en frozen heart maar gaan tanken, thornmail gehaald. Ook killde we dragon 2 keer. Ging al weer een stuk beter, wisten op een gegeven moment na een van te hebben gegankt inhibitor te pushen, waarna het praktisch voorbij was. Volgens mij was Jax wel een tijdje afk, maar alsnog, Olaf was al level 18 toen ik nog level 14 was. Een van mijn raarste potjes tot nu toe, maar blijkt maar wel weer dat je altijd nog kan winnen.
  maandag 21 februari 2011 @ 23:58:51 #215
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_93133369
Zonet 4vs5 op een gegeven moment, tegenstander pushte net wat te lang door in mid waardoor de slag kon keren. Vervolgens minutenlang over en weer, na alles wat onder controle te hebben konden we inhibitors kapot maken.

Langste potje ooit voor mij, 65 minuten geduurd :') Onze inhibitors waren ook kapot gegaan en er stond nog maar 1 inhibitor-turret...

Ach, stampvol items en tegenstanders omver blazen, klaar. :) Laatste push was binnen een minuut klaar, 4 tegenstanders dood en dan heb je de nexus zomaar kapot.
pi_93139143
Ik ben met Yi ook wel eens gewoon in zo'n back and forth game gewoon recht op hun nexus afgerend om hem te slopen :D Vonden ze echt niet cool :D
  dinsdag 22 februari 2011 @ 10:09:49 #217
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93140898
Shen is mijn nieuwe liefde.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 18:47:50 #218
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93162865
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:09 schreef MeneerBob het volgende:
Shen is mijn nieuwe liefde.
Shen is ook erg sexy...

14min wachten om te kunnen gaan spelen!
Het gaat down-hill met LoL :/
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:01:42 #219
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93163480
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:47 schreef backgammon het volgende:

[..]

Shen is ook erg sexy...

14min wachten om te kunnen gaan spelen!
Het gaat down-hill met LoL :/
Aangezien jij zei nooit wat op de LoL site te kunnen vinden, zal ik onderstaande info hier maar even posten :P.

Ze gebruiken momenteel een opensource (dus voor hun destijds gratis) chatsysteem. Deze is simpelweg niet in staat om de huidige hoeveelheid spelers te kunnen verwerken. Ze zijn blijkbaar al een tijd bezig met een eigen chatsysteem te maken:
http://eu.leagueoflegends.com/news/recent-issues-chat-stability

En omdat LoL de afgelopen tijd zo brak is krijgt iedereen binnenkort voor 10 games een IP boost (dus dubbele IP). (En uiteraard zeggen ze weer dat ze met de problemen bezig zijn.):
http://eu.leagueoflegends.com/news/10-win-ip-boost-europe

Edit: Er zijn 363 wachtenden voor u. Geschatte wachttijd: 30 min :(.

[ Bericht 3% gewijzigd door Thormodo op 22-02-2011 19:23:08 ]
pi_93164592
Hallo!

Ik speel ook League of Legends.
Add me als je een keer met me wilt spelen :).

Ingame name: Uzushio

Solo rating: 1450
pi_93164596
Moet ook alweer 36 minuten wachten...Dit is echt het begin van het einde of niet?
pi_93164701
Het is nu heel snel naar 'maar' 15 minuten wacht gegaan.
pi_93164909
Die eta klopt geen hout van. Het is gaar, maar gelukkig allemaal best te overzien. Ik hou ze iig aan de belofte dat het beter gaat worden.
Conscience do cost.
pi_93165313
Ik speel maar even op US, daar werkt het wel.
pi_93165347
Uiteindelijk was mijn queue van "40 minuten" al snel 3 minuten geworden dus de schade is te overzien :P
Conscience do cost.
pi_93168669
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:48 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Moet je mijn guide is proberen:
http://www.mobafire.com/l(...)ere-is-the-one-54119

Een goede all-rounder met survivability AD/YI, beter dan skill spam en flee AP YI
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:10:38 #227
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93170483
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:41 schreef ems. het volgende:
Uiteindelijk was mijn queue van "40 minuten" al snel 3 minuten geworden dus de schade is te overzien :P
Mijn 30 min werd uiteindelijk ook maar 5 of zo :P.
Net weer een leuk potje met Rammus 8-3-33. Hun Eve was zwaar gefed (9-1 al vrij in het begin). Maar dat was zo opgelost met oracle en wat magic resistance. In totaal 427 IP gekregen (49min win, IP boost en first win of the day) :).
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:48:58 #228
310935 Flows
Did you see that!?
pi_93177245
Server is unavailable.

GF
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:31:48 #229
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93179731
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:48 schreef Flows het volgende:
Server is unavailable.

GF
Kon net gewoon inloggen om 23.00 hoor.
pi_93183680
Zucht, weer flinke lag.
150ms standaard, op zich wel speelbaar, maar fijn is anders.
Afgelopen week aardig wat grabs met Blitz gemist, en vandaag ook al wat niet optimale Casks met Gragas.
Queue boeit me vrij weinig, ik wacht wel een paar minuutjes voordat ik kan spelen, maar die lag mag echt verdwijnen van mij...
Doe eens niet.
pi_93183764
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:00 schreef Necrodeath het volgende:
Zucht, weer flinke lag.
150ms standaard, op zich wel speelbaar, maar fijn is anders.
Afgelopen week aardig wat grabs met Blitz gemist, en vandaag ook al wat niet optimale Casks met Gragas.
Queue boeit me vrij weinig, ik wacht wel een paar minuutjes voordat ik kan spelen, maar die lag mag echt verdwijnen van mij...
net nog potje gespeeld, 50 ms, nergens last van :{
pi_93183839
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 01:02 schreef Thas het volgende:

[..]

net nog potje gespeeld, 50 ms, nergens last van :{
Hmm, vreemd. Iedereen in ons team en het vijandelijke team had er last van.
150ms standaard met uitschieters bijna tot 300ms.
Doe eens niet.
pi_93204222
Is sona een beetje leuk om te spelen? En dan vooral het support gedeelte natuurlijk.
pi_93204809
Ja hoor. Sona is een en al support dus er zijn weinig andere gedeeltes. Ulti is machtig, als je die mist verdien je het om geflamed te worden.
Conscience do cost.
pi_93206076
Veel mensen die afhaken :)

Wel balen dat normal games het niet doen, krijg je allemaal trash games in Ranked :/
pi_93206196
Ik kan niets bedenken wat zo jammer is als een teemo in de gratis week. :'(
Conscience do cost.
pi_93206222
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:33 schreef ems. het volgende:
Ik kan niets bedenken wat zo jammer is als een teemo in de gratis week. :'(
Ashe
pi_93207927
Ashe is een goedkope hero die random noobs meestal weinig interessant vinden. Teemo vinden random noobs op de een of andere manier bijzonder interessant
Conscience do cost.
pi_93211252
Achja, in ELO Hell kom je alleen maar van die spelers tegen, ik ben er gelukkig een klein beetje uit aan het klimmen sinds ik een duo maatje heb gevonden ;D
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:53:41 #240
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_93216376
Your position in queue: 1121.
Approximate wait time: 2 hr.

Lekker bezig :D

Nieuwe champions sinds vanmorgen, al een paar potjes gespeeld met Mordekaiser en is best wel leuk. Flink door minions heen beuken en als je een vijand aanvalt met vol shield en nog andere minions om je heen om shield op te krikken is dat best easy. Ultimate is wel geinig, een geest als pet als je de tegenstander afmaakt :)

Nu maar eens wat anders uitproberen, vond Heimerdinger van de vorige lichting gratis champions ook erg tof, lekker tegenstanders plagen met turrets die in struikjes staan en veel minion kills om snel gold te krijgen. :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:09:18 #241
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93217302
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 15:54 schreef Fipotje het volgende:
Is sona een beetje leuk om te spelen? En dan vooral het support gedeelte natuurlijk.
Ik speel zelf eigenlijk alleen maar tanks en supports, sona is heerlijk! Doet tevens ook serieuze damage met de juiste build.
pi_93219997
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:53 schreef Slickk het volgende:
Your position in queue: 1121.
Approximate wait time: 2 hr.

Lekker bezig :D

Nieuwe champions sinds vanmorgen, al een paar potjes gespeeld met Mordekaiser en is best wel leuk. Flink door minions heen beuken en als je een vijand aanvalt met vol shield en nog andere minions om je heen om shield op te krikken is dat best easy. Ultimate is wel geinig, een geest als pet als je de tegenstander afmaakt :)

Nu maar eens wat anders uitproberen, vond Heimerdinger van de vorige lichting gratis champions ook erg tof, lekker tegenstanders plagen met turrets die in struikjes staan en veel minion kills om snel gold te krijgen. :)
Ook mijn eerste potje met Morde gespeeld maar vond er eigenlijk vrij weinig aan... Geen echt toffe skills, en moeilijk is hij al helemaal niet. Is wel zeer sterk overigens. Zal hem denk ik alleen nog kiezen als het goed uitkomt voor het team, met zijn tank/ap mogelijkheden.
pi_93220806
Beginner hier, best goed te doen tot nu toe :)
pi_93223303
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:02 schreef sanakthe het volgende:
Beginner hier, best goed te doen tot nu toe :)
Leuk om te zien dat meer mensen het nu spelen!

Ik zou graag de OP willen updaten met een hoop info maar ik ben cheap, ik betaal niet bij Fok! dus moeten wachten tot post 300

Anyways ik denk dat ik ergens een blogje ga maken over ELO hell :) en daar mn ranked matches op ga zetten, kan iedereen mij volgen hoe ik probeer uit 900's te komen en minimaal 1200's te halen ( zojuist uit de 800 gekomen *O* ).
En nee, ik ben echt niet ZO slecht dat ik ergens in 900 thuis hoor ben gewoon te vroeg met ranked begonnen en heb zo mn ranked stats verkloot ( oa met leaves etc, heb er al 7 ).

(had trouwens een 1on1 gewonnen met Soraka tegen Akali... dus dan weet je wel wat voor spelers er in de 800's zitten :+ )
Moet alleen ergens een blog website vinden, iemand suggesties?
pi_93223842
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:41 schreef xminator het volgende:

[..]

Een goede all-rounder met survivability AD/YI, beter dan skill spam en flee AP YI
Dit ga ik morgen proberen, ik denk alleen dat ik andere runes ga gebruiken
pi_93227610
Gaat wel lekker de laatste tijd, nog maar één defeat in mijn lijstje :) (wat een premade met vrienden was :'))
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:47:03 #247
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_93228596
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:51 schreef Fruitsalade het volgende:

[..]

Ook mijn eerste potje met Morde gespeeld maar vond er eigenlijk vrij weinig aan... Geen echt toffe skills, en moeilijk is hij al helemaal niet. Is wel zeer sterk overigens. Zal hem denk ik alleen nog kiezen als het goed uitkomt voor het team, met zijn tank/ap mogelijkheden.
Hij is zeker makkelijk te spelen, maar ach, ik vond het wel vermakelijk :) Ik ben toch nog maar een beginner en probeer van alles uit met behulp van guides.

Tristana vind ik niks eigenlijk aan. Geen idee welke items ik nu moet kiezen en vind haar niet bepaald sterk... Nu maar eens wat anders proberen. :)
pi_93231595
quote:

[..]

Gebruik je die active van Executioner's Calling ook veel?
pi_93242630
quote:

[..]

Zo'n build heb ik toevallig laatst nog geprobeerd. Survivability is inderdaad iets beter dan de standaard AD Yi dus hij is wel aardig, maar ben nu eigenlijk vooral bezig om andere champs te proberen.

Crosspost van tweakerts:

- Mordekaiser, 1 game, was 5/3/5. Begon slecht omdat ik hem nog niet kende, maar endgame ownde ik zwaar. Een van de redenen dat ze opgaven. Ik kon niet meer dood. Leuke en goede champ om mee te spelen
- Teemo, 1 game. Eindigde op 6/6/10 geloof ik in een verliezende game (4v5). Begon wel geweldig met 3/0/0, maar 4v5 met teemo is lastig, zeker als ze je een beetje focussen. Die shrooms zijn fucking hilarisch en soms easy kills :D
- Gragas, 1 game, eindigde op 2/4/10 in een game die we wonnen. Kills krijgen is bijna niet te doen, maar wel goede support en tank. Alleen een beetje te afhankelijk van team imo omdat je alleen een beetje kan poken en tanken.
- Kassadin, 2 games. Eerste game 6/6/nogwat in een verliezende game. Echt hele slechte teamgenoten. Tweede game vielen mn teammates wel mee, maar was de tegenstander bizar goed en georganiseerd. Eindigde op 0/6/6 ofzo. Echt slecht. Is ook niet echt mijn type champ. Na je burst kun je eigenlijk niet zoveel en het duurt lang voordat je burst iets voor gaat stellen. Bovendien ook nog squishy.
- Irelia, 2 games, beide gewonnen met een gelijk k/d ratio. Irelia bevalt me wel, wel even wennen aan de speelstijl. Je kan leuk bursten als melee en daarna ook nog redelijke damage doen met je autoattacks. Iets minder squishy dan yi.

EDIT: waarom maak je in je build Sheen niet eerst af? Die werkt echt super samen met ja alpha strike. Initieren met alpha -> autoattack met sheenproc -> ulti -> auto-attack met sheenproc -> wuju style -> auto-attack met sheenproc. Verdubbelt je damage output gewoon. Die zou ik zeker bouwen voordat je bloodrazor afmaakt. Overigens kun je die scepter en Madreds ook bouwen naar een Wriggle's Lantern. Dan krijg je zoiets:
- Armor + 5x health
- Madreds razor
- Wriggle' s lantern afmaken
- Boots (meestal neem ik Merc Treads voor magicresist en CC-reduction)
- Phage (early survivability en slow)
- Zeal
- Sheen en triforce
- Banshee
- Bloodthirster of Inf. Edge (en indien ze goede tanks hebben Black Cleaver ipv deze)

[ Bericht 14% gewijzigd door nyny83 op 24-02-2011 09:06:18 ]
pi_93270118
Toch jammer dat je steeds in een wachtrij komt te staan. Moet nu weer een half uur wachten tot ik aan de beurt ben...Dat verpest het wel een beetje.
pi_93271352
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:54 schreef Albert86 het volgende:
Toch jammer dat je steeds in een wachtrij komt te staan. Moet nu weer een half uur wachten tot ik aan de beurt ben...Dat verpest het wel een beetje.
Ik denk wel dat Riot er hard aan werkt om het te verbeteren, ze geven te minste info en die 10Win IP bonus is ook wel leuk.
Maar goed,.. ik hoop dat ze het snel oplossen, ik maak veel gekke dingen mee in ranked.. 4x rammus ban bv.. van de ene in de andere que, dan ineens 20min in de que zitten en er niet uit kunnen... dat gebeurt dan wel alleen in het weekend dat wel
pi_93272487
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:34 schreef Fruitsalade het volgende:

[..]

Dat is typisch een item die je neemt afhankelijk van wat je tegenover je hebt. Vind het ook een beetje vreemd dat hij in de core staat.
Conscience do cost.
pi_93275043
Your position in queue: 1258
Approx wait time: 2 hrs

:')
pi_93278869
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is typisch een item die je neemt afhankelijk van wat je tegenover je hebt. Vind het ook een beetje vreemd dat hij in de core staat.
Daarom vroeg ik het ook.
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:03:19 #255
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93279068
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:13 schreef sanakthe het volgende:
Your position in queue: 1258
Approx wait time: 2 hrs

:')
Ze laten niemand binnen en nog heb ik lag -,-.
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:04:53 #256
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93279209
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:03 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Ze laten niemand binnen en nog heb ik lag -,-.
Ik sta ingelogd terwijl ik op de bank voetbal aan het kijken ben, dat zal je leren!
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:13:34 #257
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_93279944
Nog twee potjes winnen en dan heb ik Maokai als het goed is binnen. Al iemand ervaring mee?

Ik zag trouwens toevallig in mijn match history een Loss Forgiven staan. Ik had er al van gehoord, maar fijn dat ik het ook eindelijk zie gebeuren. Zal wel een zware lag/disconnect game zijn geweest.
Doei
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:15:55 #258
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93280140
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 22:13 schreef KlownJB het volgende:
Nog twee potjes winnen en dan heb ik Maokai als het goed is binnen. Al iemand ervaring mee?

Ik zag trouwens toevallig in mijn match history een Loss Forgiven staan. Ik had er al van gehoord, maar fijn dat ik het ook eindelijk zie gebeuren. Zal wel een zware lag/disconnect game zijn geweest.
Gebruik maokai alsjeblieft niet als tank, maar als support-damage. Mijn advies ;)
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:03:56 #259
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_93284036
Aw meen je dat nou? Ik hoopte juist te kunnen tanken :'(
Doei
pi_93285638
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:03 schreef KlownJB het volgende:
Aw meen je dat nou? Ik hoopte juist te kunnen tanken :'(
Mwah daar is ie vooral endgame toch wat te zwak voor. Meer offtank/support zoals Nunu eigenlijk.
pi_93288257
Gister dus begonnen met spelen, level 6 nu. Heb Alistar gekocht met Influence points en net mijn eerste potje met hem gespeeld. Wat speelt hij toch lekker he. Beetje pushen, ally supporten, chaos veroorzaken, nog meer pushen en turret neerhalen! Ik gebruik nu Ghost en Cleanse aangezien ik Flash nog niet heb. En ingame items tja, weet nu echt niet wat het beste is om te halen - ik merkte dat hij best kut omgaat met mana dus heb maar wat mana items gekocht aan het begin en ben voor Ninja Tabi boots gegaan om wat meer aan te kunnen.

Voor de rest moet ik maar even kijken wat het beste is. Runes enzo begin ik nog niet aan omdat ik daar nog bar weinig van snap :')
  vrijdag 25 februari 2011 @ 00:10:19 #262
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_93288286
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:24 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Mwah daar is ie vooral endgame toch wat te zwak voor. Meer offtank/support zoals Nunu eigenlijk.
Mmh daar vind ik 6300 IP dan toch te veel voor.

Maar iets anders: soms heb ik echt het gevoel dat ik Singed door heb, en het volgende moment word ik zo hard ingemaakt. Hij is naar mijn idee iets te situational. Zal nooit mijn main worden ;)
Doei
pi_93288339
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:10 schreef KlownJB het volgende:

[..]

Mmh daar vind ik 6300 IP dan toch te veel voor.

Maar iets anders: soms heb ik echt het gevoel dat ik Singed door heb, en het volgende moment word ik zo hard ingemaakt. Hij is naar mijn idee iets te situational. Zal nooit mijn main worden ;)
HAha ik heb precies hetzelfde met hem. Als je early game redelijk gaat komt het meestal wel goed, maar als je daar geowned wordt maak je het ook niet snel meer goed, tenzij de game 50+min. gaat duren.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 00:30:21 #264
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_93289406
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:11 schreef nyny83 het volgende:

[..]

HAha ik heb precies hetzelfde met hem. Als je early game redelijk gaat komt het meestal wel goed, maar als je daar geowned wordt maak je het ook niet snel meer goed, tenzij de game 50+min. gaat duren.
Inderdaad, en als de tegenstander slim is ben je vrij afhankelijk van je team. In teamfights moet je vooral zo irritant mogelijk zijn en de zwakken eruit pikken. Best lastig soms.
Doei
pi_93295822
Mwah het hangt een beetje van je itembuild af. Ik doe hem meestal ongeveer zo:
- Tear of goddess
- Boots of swiftness (ik heb speed nodig en aangezien ik tank ben kan ik wel wat CC verdragen)
- Rod of Ages
- Situational tank item (Force of Nature bij heavy casters en Sunfire bij vooral melee)

Vanaf dat moment kun je gewoon poison aanzetten, je ult poppen, hun team in rennen en er eentje uitpikken om je eigen team in te flingen. Zolang je de tank niet neemt maakt het niet zoveel uit welke, want hun team wil altijd hun teamgenoot redden dus een teamfight wordt het toch wel. En dat wil je graag, want dan lopen ze allemaal door je poison heen. Op dat moment gooi jij je slow neer en ren je rond om te poisonen en te autoattacken.

En als ze hun teammate niet willen redden hebben jullie een free kill :) Na de tank item bouw ik meestal archangels staff af en daarna bouw ik nog een tank-item. Als ze bijvoorbeeld meerdere squishie melee carries hebben die teveel dmg gaan doen bouw ik thornmail. Heerlijk om te zien hoe zo'n twitch zichzelf in 3 schoten gewoon doodschiet en zich afvraagt wat er gebeurde :D

Als je een initierende tank in je team heb (en jij dus de rol van offtank kan spelen) wordt het alleen maar makkelijker, want dan kun je wel in de teamfight er eentje uitpikken om te flingen. Liefst ga je gewoon achter hun ranged carries of mages aan die achteraan staan en flikker je die ook de teamfight in. Worden op dat moment vanzelf gefocussed door je teammates.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:44:04 #266
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93322339
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:09 schreef sanakthe het volgende:
Gister dus begonnen met spelen, level 6 nu. Heb Alistar gekocht met Influence points en net mijn eerste potje met hem gespeeld. Wat speelt hij toch lekker he. Beetje pushen, ally supporten, chaos veroorzaken, nog meer pushen en turret neerhalen! Ik gebruik nu Ghost en Cleanse aangezien ik Flash nog niet heb. En ingame items tja, weet nu echt niet wat het beste is om te halen - ik merkte dat hij best kut omgaat met mana dus heb maar wat mana items gekocht aan het begin en ben voor Ninja Tabi boots gegaan om wat meer aan te kunnen.

Voor de rest moet ik maar even kijken wat het beste is. Runes enzo begin ik nog niet aan omdat ik daar nog bar weinig van snap :')
Je items hangen af van de tegenstander... maar je kan bijna niet fout gaan met de aanbevolen items, ik zelf ga 99/100 games voor Merc Threads voor de MDEF en de CC Reduction.

Cooldown Items zijn goed op Alistar, veel stunnen en beuken is best belangerijk als je hem speelt, en ja.. ULT cooldown.. 75% reduction,... hallo jumbo!
pi_93323119
Runes zou ik sowieso niet aan beginnen tot je lvl 20 bent.
Conscience do cost.
pi_93328784
Ach, Tier 1 runes zijn goedkoop en voor wat ze doen best de IP waard vind ik :)
Tier 2 zou ik wel compleet overslaan.
Doe eens niet.
pi_93335380
Man man man, WÁT een game zonet. 75 minuten lang - het leek erop dat het over was voor ons, ze kwamen tot aan de twee turrets voor de Nexus en ze bleven maar pushen. Uitiendelijk vier van de vijf dood gekregen en wij waren allemaal levend wat we uiteindelijk goed gebruikten om terug te pushen. In Bot stroomden het van onze minions dus hadden we een sneak push gedaan uiteindelijk alle turrets en inhibitors neergekregen. Nadat ze weer gerespawned waren werden we weer een beetje teruggepushed. Uiteindelijk ging ik met mijn Alistar er vol in met mijn Unbreakable Will, stunde er twee, één van hun ging daardoor dood en de andere pushte ik terug met Headbutt waardoor teammates hem afmaakte. Game won.

Had een score van 16/8/14 met 2 Inhibitors en 4 turrets down. Wel ok voor een Alistar :P
Kan me voorstellen dat het niet zo spannend klinkt, maar dit is echt zo'n geval wat je echt meegemaakt moet hebben :P
  zaterdag 26 februari 2011 @ 01:56:14 #270
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_93337149
Eigenwijs toch maar Maokai gekocht en meteen een pittig wedstrijdje. Het is inderdaad vrij moeilijk om eind game veel schade aan te richten. Maar echt geweldig in het begin als je een kill krijgt door een sapling achter een vluchtende aan te laten rennen. Wel een schijtultimate, dit is volgens mij de eerste die ik niet als prioriteit zal upgraden.

Wel erg leuk om mee te spelen, vooral door die saplings. Maar tegen een team met twee sterke tanks was ik wel blij met een goeie Master Yi aan mijn zijde.
Doei
  zaterdag 26 februari 2011 @ 02:44:10 #271
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_93338080
Voor het eerst vandaag een goede Teemo in mijn team gehad. Endgame is die volgens mij niet heel sterk, maar in early en mid-game heeft die genoeg neergehaald. Zelf nog nooit met Teemo gespeeld maar door de mensen die ik tegenkwam die met hem speelden dacht ik dat het echt een kutchampion was. Valt mee dus :)

Vandaag voornamelijk met Kassadin gespeeld, ook wel leuk. Als een tegenstander in het begin niet voorzichtig is kun je makkelijk wat kills halen en zeker tegen casters erg sterk dankzij de silence.

Wel jammer dat ik nu nog best vaak mensen tegenkom die het gewoon niet begrijpen. Doelloos doorpushen in mid terwijl er top of bottom nog wat turrets staan waardoor je dus verliest. Soms ook nog wel eens leavers en dat is toch wel jammer als je zin hebt om gewoon een leuk potje te spelen. Als het spannend is en het kan alle kanten nog op gaan dan maakt het mij niet zoveel uit als ik verlies maar als het 3vs5 is dan wil je het liefst zo snel mogelijk /surrender doen ;(
pi_93338610
Twee keer een goede Teemo tegen gekomen. Hij had Flash en Teleport als spells i.c.m met zijn 'w' skill, volgens mij, is hij gewoon niet te stoppen. Beiden maakten ze veel kills af door die dots, snel weg te rennen en door steeds harassen, echt verschrikkelijk irritant.
pi_93338789
Mundo vind ik pas irritant.
Die Cleaver met percentuele damage eet echt bakken met hp. 25% van current hp met een minimum van 280 op max lvl. Als je bijvoorbeeld als tank tegen een grotendeels phys. dps team vecht, en dus weinig magic res bouwt, kan zo'n cleaver al snel 600-800 damage doen.
Kan je wel een beetje achter minions hiden, beetje juken, maar als de Mundo uberhaupt een beetje goed is hap je zo een Cleaver of 3.

En dan heb je hem bijna dood, maar nee, Sadism (HP regen en MS), Burning Agony (CC reduction) en wegrennen maar terwijl je nog een cleaver hapt.
Doe eens niet.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 10:21:29 #274
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93340546
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 01:56 schreef KlownJB het volgende:
Wel een schijtultimate, dit is volgens mij de eerste die ik niet als prioriteit zal upgraden.
Ik vind 20% damage reduction toch wel netjes, zeker in combinatie met wat AoE damage ultimates van je allies. Je moet dan wel in een positie zijn dat de tegenstanders niet heel simpel kunnen weglopen. Maar het is zeker geen ulti die heel vaak van pas komt nee.
Ik wil Maokai eigenlijk ook kopen, puur omdat hij me leuk lijkt om te spelen, alleen daar vind ik 6300IP nogal veel voor (heb nu wel 9500 maar toch) :P.

Edit: Maokai gekocht en ik ben toch wat positiever als jij bent over zijn ulti. Ik dacht namelijk dat het rondom Maokai was, maar het is een ranged cast. En dan is zeker die 20% minder schade erg fijn, ook om bijvoorbeeld om op je squishie ranged dps te houden. Ook handig om creep waves wat makkelijker mee te farmen (samen met je suicide bomber ventje). Uiteindelijk op 6-0-11 geëindigd. Maar het is wel echt een tank, want endgame stelt je schade weinig meer voor.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 02:44 schreef Slickk het volgende:
Voor het eerst vandaag een goede Teemo in mijn team gehad. Endgame is die volgens mij niet heel sterk, maar in early en mid-game heeft die genoeg neergehaald. Zelf nog nooit met Teemo gespeeld maar door de mensen die ik tegenkwam die met hem speelden dacht ik dat het echt een kutchampion was. Valt mee dus :)

Vandaag voornamelijk met Kassadin gespeeld, ook wel leuk. Als een tegenstander in het begin niet voorzichtig is kun je makkelijk wat kills halen en zeker tegen casters erg sterk dankzij de silence.
Teemo is heilig :). Je moet er alleen niet perse mid mee willen spelen, want tegen veel champions legt hij het dan domweg af. Zeker in het begin is die heel makkelijk te doden.
Mid game is hij inderdaad op zijn sterkst. Echter late game als je een beetje goede tanks hebt, en dus in de achterhoede kan blijven, kan hij binnen no-time de tegenstanders neerhalen (o.a. met Madreds). Ik speel teemo meestal met teleport (aangezien dat ook werkt op je eigen shrooms) en exhaust. Exhaust in combinatie met je blinding dart (tot 3.5s) is heel handig tegen een hero als Master Yi. Dan is hij dus zo'n 5 seconden nutteloos :).
Laatst ook één van mijn eerste potjes met Kassadin gespeeld. 8-2-24 gehaald, vooral zijn ulti is gewoon te goed. Een flash met zo goed als geen cooldown.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 03:47 schreef Necrodeath het volgende:
[..]

En dan heb je hem bijna dood, maar nee, Sadism (HP regen en MS), Burning Agony (CC reduction) en wegrennen maar terwijl je nog een cleaver hapt.
Tjah Mundo endgame is echt niet dood te krijgen zonder een bult ignites, dus hij lijkt vrij OP. Alleen heb ik ook al ontzettend veel mensen met hem jammerlijk zien falen.
En hoewel ik al tig keren met Dr. Mundo heb gespeeld wat het me eigenlijk nog nooit opgevallen dat er (tot 35%) Crowd Control reduction op burning agony zat :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Thormodo op 26-02-2011 20:27:12 ]
  zaterdag 26 februari 2011 @ 10:48:37 #275
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93341065
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 03:47 schreef Necrodeath het volgende:
Die Cleaver met percentuele damage eet echt bakken met hp. 25% van current hp met een minimum van 280 op max lvl. Als je bijvoorbeeld als tank tegen een grotendeels phys. dps team vecht, en dus weinig magic res bouwt, kan zo'n cleaver al snel 600-800 damage doen.
Kan je wel een beetje achter minions hiden, beetje juken, maar als de Mundo uberhaupt een beetje goed is hap je zo een Cleaver of 3.

Toch een goede use gevonden voor de active van executioners calling? ;)
pi_93342340
Mundo is alleen unkillable als je hem unkillable hebt laten worden.
Conscience do cost.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:13:48 #277
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93345162
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 11:41 schreef ems. het volgende:
Mundo is alleen unkillable als je hem unkillable hebt laten worden.
Aldus Cruyff
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:29:25 #278
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_93362892
Hoewel ik al 350 potjes heb gewonnen, is het mij vandaag pas opgevallen (na een hint) dat je links bij de icoontjes van je allies een zwart of groen bolletje hebt. En dat als dat bolletje groen is, is hun ulti dus gereed. -,-
pi_93364311
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:13 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Aldus Cruyff
Nu je het zegt ;)
Conscience do cost.
pi_93376313
Malzahar, wat een beest.
  zondag 27 februari 2011 @ 09:50:20 #281
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93381174
quote:
Op zondag 27 februari 2011 01:39 schreef sanakthe het volgende:
Malzahar, wat een beest.
Jammergenoeg zie ik meer slechte malzahars dan goede, en dan vooral in mijn team :( !
pi_93402051
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:29 schreef Thormodo het volgende:
Hoewel ik al 350 potjes heb gewonnen, is het mij vandaag pas opgevallen (na een hint) dat je links bij de icoontjes van je allies een zwart of groen bolletje hebt. En dat als dat bolletje groen is, is hun ulti dus gereed. -,-
Ooooh daar zijn die bolletjes dus voor :P Had ze wel gezien, maar wist niet waarvoor ze waren :P
pi_93405097
Trouwens weer een queue van 25 minuten...
  zondag 27 februari 2011 @ 19:54:18 #284
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93405528
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:47 schreef Albert86 het volgende:
Trouwens weer een queue van 25 minuten...
Gewoon niet afsluiten. Doet wonderen ;)
pi_93405902
http://clgaming.net/live/92

Gaat zo best een interessante match beginnen geloof ik :)
Conscience do cost.
  zondag 27 februari 2011 @ 21:36:35 #286
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93413025
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 20:00 schreef ems. het volgende:
http://clgaming.net/live/92

Gaat zo best een interessante match beginnen geloof ik :)
http://www.nationalesl.com/us/lol
LoL e-sports toernooi. Goed om te kijken! Leer je ontiegelijk veel van.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:52:39 #287
328555 backgammon
All that Jazz
pi_93451984
lol, fijn dat jullie ook eens naar TOP ELO streams kijken :)

Je leert er veel van, maar vele zijn ontiegelijk saai als ze gewoon stil blijven

Guardsman Bob is geweldig om naar te kijken, leuker dat HotTrollGG ookal is hij een baas :)
pi_93452445
Guardsman Bob is awesome indd :D En een goede speler ook.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:42:48 #289
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93459442
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:59 schreef nyny83 het volgende:
Guardsman Bob is awesome indd :D En een goede speler ook.
Reginald is ook zo'n held.
pi_93460533
Schiet weer eens niet op met de queue. Wacht nu al 5 minuten en hij staat nog steeds op 17 minuten wachttijd
pi_93467932
Afgelopen nacht ook een paar uur die stream gekeken.
Wel tof dat ik ook een Gangplank zag, had ik niet verwacht.
Denyplank uiteraard wel.
Doe eens niet.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:03:45 #292
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93468832
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:50 schreef Necrodeath het volgende:
Afgelopen nacht ook een paar uur die stream gekeken.
Wel tof dat ik ook een Gangplank zag, had ik niet verwacht.
Denyplank uiteraard wel.
Ik heb m volledig gekeken, heerlijk ook dat Amerikaanse commentaar :')
pi_93471473
Ik vind die guardsman bob eigenlijk een beetje noob vergelijken met bigfatjiji en hotshot. Maar ik luister verder vrijwel nooit hun commentaar trouwens. HotshotGG denkt dat hij een ontiegelijk grote plasser heeft omdat hij goed is en guardsman bob weet eigenlijk niets nieuws te vertellen.

Ik doe het geluid uit en kijk gewoon wat kebeurt :+
Conscience do cost.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 02:44:32 #294
120074 KlownJB
Gele Galliër
pi_93476741
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 10:21 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Ik vind 20% damage reduction toch wel netjes, zeker in combinatie met wat AoE damage ultimates van je allies. Je moet dan wel in een positie zijn dat de tegenstanders niet heel simpel kunnen weglopen. Maar het is zeker geen ulti die heel vaak van pas komt nee.
Ik wil Maokai eigenlijk ook kopen, puur omdat hij me leuk lijkt om te spelen, alleen daar vind ik 6300IP nogal veel voor (heb nu wel 9500 maar toch) :P.

Edit: Maokai gekocht en ik ben toch wat positiever als jij bent over zijn ulti. Ik dacht namelijk dat het rondom Maokai was, maar het is een ranged cast. En dan is zeker die 20% minder schade erg fijn, ook om bijvoorbeeld om op je squishie ranged dps te houden. Ook handig om creep waves wat makkelijker mee te farmen (samen met je suicide bomber ventje). Uiteindelijk op 6-0-11 geëindigd. Maar het is wel echt een tank, want endgame stelt je schade weinig meer voor.

Ja ik heb vooral bezwaar op hoe weinig effect de schade aan het eind heeft en de grote hoeveelheid mana die he t kost. Maar ja de damagereduction is verder wel goed mee te leven ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door KlownJB op 01-03-2011 03:38:45 ]
Doei
pi_93478904
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:34 schreef Fruitsalade het volgende:

[..]

Nee, situationeel gezien kan het soms enorm handig zijn.

Na het wegvallen/veranderen van malady heb ik voor executioner's calling gekozen maar je kunt het ook veranderen naar een andere lifesteal item naar keuze.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:27:07 #296
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93479046
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:57 schreef ems. het volgende:
Ik vind die guardsman bob eigenlijk een beetje noob vergelijken met bigfatjiji en hotshot. Maar ik luister verder vrijwel nooit hun commentaar trouwens. HotshotGG denkt dat hij een ontiegelijk grote plasser heeft omdat hij goed is en guardsman bob weet eigenlijk niets nieuws te vertellen.

Ik doe het geluid uit en kijk gewoon wat kebeurt :+
Daar zit dan ook het ELO verschil in he ;) . GMB zit op ~1750 terwijl Hotshot tegen de 2100 aan zit. Het aantal IP van GMB is dan wel weer bizar. Die gast zit gewoon boven de 65K.
pi_93479862
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:27 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Daar zit dan ook het ELO verschil in he ;) . GMB zit op ~1750 terwijl Hotshot tegen de 2100 aan zit. Het aantal IP van GMB is dan wel weer bizar. Die gast zit gewoon boven de 65K.
Wat is daar raar aan? Ik zelf zat ook tegen de 30k aan :')

Een kwestie van veel spelen.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:06:36 #298
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_93479975
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 10:02 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? Ik zelf zat ook tegen de 30k aan :')

Een kwestie van veel spelen.
Zelf geef ik alles continu uit, ik heb dan ook alle champs en bijna alle runes met een 7 page book er bij.
pi_93480280
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:06 schreef MeneerBob het volgende:

[..]

Zelf geef ik alles continu uit, ik heb dan ook alle champs en bijna alle runes met een 7 page book er bij.
Pfoeh ik heb nog niet eens 1/3 van de champs en anderhalve runepage :P
pi_93480456
Miskoop van de eeuw is toch wel cassiopia voor mij, wat een faal hero is dat zeg.
pi_93480900
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:24 schreef xminator het volgende:
Miskoop van de eeuw is toch wel cassiopia voor mij, wat een faal hero is dat zeg.
Haha ik had het gelukkig zien aankomen en heb haar niet gekocht. Mijn miskopen:
- Vladimir (kan er gewoon niet zo goed mee spelen en hij is 6300 IP)
- Dr. Mundo (3150 IP, had er in free-week veel goede games mee, maar dat was achteraf meer geluk dan wijsheid. Hij is een soak, maar ik krijg het niet voor elkaar dat mensen me gaan focussen waardoor ik in teamfights redelijk waardeloos ben)
- Kayle (450 IP slechts, maar ik kan er sinds ze zo hard generfed is helemaal niks meer mee)
- Ryze (1350 IP, veel te weinig mee gespeeld en sinds zn revamp vind ik hem helemaal kut)
- Soraka (450 IP gelukkig weer, ik blijk niet zo goed te zijn in de support classes :P)

De laatste drie heb ik vooral gekocht omdat ik toendertijd (rond lvl 18 ofzo) veel IP over had en wat meer keuze wilde hebben. Ik heb toen alle 450 IP-heroes gekocht en de 1350 heroes waar ik op dat moment een beetje mee om kon gaan (Sion, Ryze)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')