Goed bezig!quote:Op maandag 24 januari 2011 13:16 schreef Sm0keZ het volgende:
Het heeft even geduurd, maar ik heb gisteren ook maar eens een poging gewaagd om met hardlopen te beginnen. Na 7-8 maanden ziek te zijn geweest heb ik vrijwel niets aan sport kunnen doen, maar was daarvoor wel redelijk sportief bezig met van alles en nog wat. Hardlopen deed ik echter alleen als warming-up in de sportschool, en nooit meer dan 2km.
Hoewel ik gisteren niet continu aan het joggen was, maar af en toe ook een minuutje wandelen tussendoor, had ik er aan het eind toch zo'n 10,7 km op zitten. Het beviel me dan ook prima, hoewel ik nu wat moeite heb om de trap op te komen
Later deze week zal ik eens langs de Intersport gaan, ik hoorde dat je daar je voeten kunt laten analyseren om zo een goede schoen te kunnen vinden. Dat zal wat worden met m'n maat 48
Dankquote:Op maandag 24 januari 2011 13:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed bezig!
En je kan je schoenen ook vinden in een echte hardloopwinkel. Die vertrouw ik iig meer dan een algemene sportwinkel
Ik heb geen ervaring daarmee, dus kan er weinig over zeggenquote:Op maandag 24 januari 2011 13:29 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dank
Als een 'echte' hardloopwinkel mij betere schoenen kan verkopen zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen. Intersport geeft zelf al aan dat ze daar zo'n analysesysteem hebben, "Fit For Feet" (http://www.intersport.nl/fff_home/wat_is_fff), hun vestiging in Alkmaar is behoorlijk groot en heeft een flinke collectie schoenen in het assortiment.
Anyway, heeft iemand ervaringen met dat systeem? Of is er misschien iets beters te vinden, waarbij ook de afwikkeling van je voet wordt bekeken?
Ik heb ook zo mijn eerste paar Asics gekocht (waar ik nu op ren) en ik moet zeggen, heb er geen spijt van. Aangezien het m'n eerste paar is heb ik voor de rest ook weinig inzicht in wat er beter kan, maar wat ik wel weet is dat ik een maand de tijd heb om te bepalen of die schoenen wat zijn (en voorlopig ziet het er naar uit dat ze zijn wat ze zijn, goede schoenen). Nu heb ik in het verre verleden (12+ jaar) al Asics gehad n.a.v. een bezoek bij een van de betere hardloopzaken op aanraden van onze toenmalige hardloopcoach. Dus ik wist al dat ik Asics wilde dit keer.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:29 schreef Sm0keZ het volgende:
Als een 'echte' hardloopwinkel mij betere schoenen kan verkopen zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen. Intersport geeft zelf al aan dat ze daar zo'n analysesysteem hebben, "Fit For Feet" (http://www.intersport.nl/fff_home/wat_is_fff), hun vestiging in Alkmaar is behoorlijk groot en heeft een flinke collectie schoenen in het assortiment.
Voor afwikkeling moet je wel bij een Runnersworld oid gaan kijken, dat doen ze niet bij Intersport.quote:Anyway, heeft iemand ervaringen met dat systeem? Of is er misschien iets beters te vinden, waarbij ook de afwikkeling van je voet wordt bekeken?
Bedankt voor je advies, wellicht dat ik morgen na m'n werk even langs rij!quote:Op maandag 24 januari 2011 13:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring daarmee, dus kan er weinig over zeggen
Vond het bij De Hardloopwinkel wel erg fijn: Op neutrale schoenen voor een camera lopen (dan zien ze dus echt hoe je loopt, en niet alleen je voet). Vanuit daar geven ze een advies, en mag je met verschillende schoenen aan naar buiten, stukje rennen, totdat je een schoen hebt die voor jou goed voelt
Bovendien was de service daar echt goed. Kwam na 9 maanden keer terug omdat m'n schoenen kraakten. Kreeg gelijk nieuwe zooltjes mee, en de boodschap 'als ze nog steeds kraken, krijg je gelijk nieuwe schoenen mee'. Netjes
Maargoed, is een advies, meer niet.
Een maand? Da's inderdaad netjes, aangezien je datzelfde paar schoenen niet meer als nieuw kan verkopen. Ik denk zomaar dat het wel even zoeken wordt voor ik een paar geschikte schoenen heb gevonden. Gisteren ging het prima (bijna 11km op een paar Nike Air Max), omdat ik meer aan het joggen dan aan het rennen was. Bij joggen neem ik geen grote stappen, bij rennen/sprinten wel. Wanneer ik grotere stappen neem krijg ik na verloop van tijd een vrij apart gevoel in m'n tenen, wat het best te beschrijven valt als verdoofd maar toch erg pijnlijk.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb ook zo mijn eerste paar Asics gekocht (waar ik nu op ren) en ik moet zeggen, heb er geen spijt van. Aangezien het m'n eerste paar is heb ik voor de rest ook weinig inzicht in wat er beter kan, maar wat ik wel weet is dat ik een maand de tijd heb om te bepalen of die schoenen wat zijn (en voorlopig ziet het er naar uit dat ze zijn wat ze zijn, goede schoenen). Nu heb ik in het verre verleden (12+ jaar) al Asics gehad n.a.v. een bezoek bij een van de betere hardloopzaken op aanraden van onze toenmalige hardloopcoach. Dus ik wist al dat ik Asics wilde dit keer.
Ik ben er erg tevreden over, vooral ook omdat je gewoon een maand lang de tijd hebt om te bepalen of de schoenen zijn wat je wilde. Dat vind ik gewoon staan voor je product en dus heb ik er geen problemen mee om ze bij de Intersport aan te schaffen (in Almere, maar ik ken dat Alkmaar filiaal, kwam er vroeger nogal vaak).
[..]
Voor afwikkeling moet je wel bij een Runnersworld oid gaan kijken, dat doen ze niet bij Intersport.
mooie tvp al zeg ik het zelf
8x2!quote:Op maandag 24 januari 2011 21:55 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb ook weer gelopen het ging prima maar het was die ene les die vorige week ook prima gaat. Woensdag die les met 2 minuten lopen 1 minuut rust ben benieuwd naar mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lopers profiel:
schoenen: Ascics bij de runners world
outfit: Trainingsbroek + wat warm genoeg is
niveau: 0
muziek: nein
hulpmiddel: G shock horloge met dual timer ( very nice ) / hardloop schema hierboven
loopomgeving: bos/ asfalt
valkuil: te snel te veel te hard willen
[ Bericht 28% gewijzigd door shadowflash op 24-01-2011 22:27:08 ]
Ik zorg dat ik altijd minstens anderhalf uur voor het laatst gegeten heb. Drinken nog wel, maar dat is persoonlijk.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:08 schreef Dos37 het volgende:
Lopen jullie trouwens voor het eten of na het eten? Ik doe nu voor het avond eten maar volgende week kan dan dat niet meer wegens werk.
Afhankelijk van wanneer het eten klaar is eigenlijk. Ervoor erna, boeit me eigenlijk niet. Ik wacht wel een uur voordat ik ga rennen na een warme maaltijd.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:08 schreef Dos37 het volgende:
Lopen jullie trouwens voor het eten of na het eten? Ik doe nu voor het avond eten maar volgende week kan dan dat niet meer wegens werk.
Bedoel je soms deze? http://www.djsteveboy.com/podrunner.htmlquote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:49 schreef Neelix het volgende:
Ik ga zo ook weer hardlopen. Nog even Tangerine aanzwengelen om een mooi mixje te maken van mijn eigen muziek.
Tijdje geleden poste hier iemand een site waar allemaal workout-mixen stonden, ingedeeld op bpm. Weet iemand nog welke site dat was?
Die bedoelde ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:52 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Bedoel je soms deze? http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
Er zijn er nog wel meer langsgekomen geloof ik maar die heb ik zo gauw niet voor je
C25K is een aparte, niks met Evy te makenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:53 schreef lunko1979 het volgende:
Is de C25K het vervolg op de Evy? En waar halen jullie de downloads voor ipod vandaan? Eventueel via pm als downloadsites niet mogen worden genoemd....
Bedankt alvast
Snelheid komt welquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Net les 4 van Evy gelopen. Ik vind m'n gemiddelde snelheid van 7.21 km/u wel sneu. Maar goed. Het valt natuurlijk zo laag uit door de wandelminuten...
Heb met dit weer last van mijn longen, ik krijg zo'n raar rokershoestje, een kriebelige hoest.
Medequote:Op woensdag 26 januari 2011 07:48 schreef MissMSX het volgende:
Wat zijn veel (beginnende) lopers op snelheid gefocust zeg
Ik ga als een slak, maar ben supertrots dat ik hele stukken achter elkaar kan lopen zonder te moeten stoppen en zonder rare ademhaling.
Ik ook hoor, veel snelheid zit er bij mij niet inquote:Op woensdag 26 januari 2011 07:48 schreef MissMSX het volgende:
Wat zijn veel (beginnende) lopers op snelheid gefocust zeg
Ik ga als een slak, maar ben supertrots dat ik hele stukken achter elkaar kan lopen zonder te moeten stoppen en zonder rare ademhaling.
1e v/d 1e hits op Google:quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:03 schreef lunko1979 het volgende:
waar halen jullie de downloads voor ipod vandaan van C25k??
Iets later nu 17:15 tot 17:30 want ik vind dat ook de fijnste tijd. Al ga ik nu vanaf 19:00 lopenquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:36 schreef Turalyon het volgende:
Mag ik vragen hoe laat jullie meestal rennen? Ik vind het heerlijk om te rennen wanneer de zon net onder gaat en het net donker begint te worden. Nu zal dat rond 16.30-45 zijn.
Ik loop en 's ochtends en 's avonds. Om (meestal) 10.30 & 19.30 uur.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:36 schreef Turalyon het volgende:
Mag ik vragen hoe laat jullie meestal rennen? Ik vind het heerlijk om te rennen wanneer de zon net onder gaat en het net donker begint te worden. Nu zal dat rond 16.30-45 zijn.
Loop je hierheen voor een bakkie?quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:58 schreef GotC het volgende:
Ik ga over een uurtje lopen, eerst m'n Brinta laten zakken
Les 15 volgens mij.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Loop je hierheen voor een bakkie?
Primaquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:14 schreef GotC het volgende:
[..]Wat gezellig! Maar effe ander keertje, volgende week misschien? Heb voor vandaag grootse plannen
.
Kelderbox staat bizar vol met troep, en die MOET uitgeruimd worden (iets wat we al maanden/jaren proberen te negeren). Maar de container staat er maar tot 13:00 ongeveer, dus ik moet effe aan de slagquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:21 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Prima
Nu ben ik benieuwd naar je plannen. PM?
Je meetlint is uitgerekt?quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Kelderbox staat bizar vol met troep, en die MOET uitgeruimd worden (iets wat we al maanden/jaren proberen te negeren). Maar de container staat er maar tot 13:00 ongeveer, dus ik moet effe aan de slag. En daarna lekker strijken en badkamer schoonmaken
Maar! Wel iets fijns ontdekt! In juli vorig jaar was de omtrek van m'n taille nog 94 cm, nu 88 cm!
Aan een stuk? Netjesquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:33 schreef DarkElf het volgende:
4.5 km in 30 min, mooie 9 km per uur gemiddeld.lekker gelopen.
Lekker hoor! Tempo zit er goed in zo te lezenquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:52 schreef Sm0keZ het volgende:
Afgelopen zondag (1e keer hardlopen) 10.7km in 1:23 gelopen. Was even wennen, en flink wat spierpijn achteraf, maar deze was dinsdag alweer verdwenen.
Gisteren, 2e keer, 10.1km in 1:04 gelopen. Halverwege een minuutje pauze (rustig wandelen) genomen, verder aan een stuk door gelopen. Gaat steeds beter
Jammer genoeg zit ik nu met wat pijn aan de buitenkant van m'n knieen. Valt gelukkig enorm mee ten opzichte van gisteravond, toen had ik al moeite om naar m'n bed toe te lopen... Hopelijk ligt het aan de 'verkeerde' schoenen. Aanstaande zaterdag ga ik even kijken voor andere schoenen, ben benieuwd of het dan beter gaat
Da's een van de voordelen die je hebt met een lengte van 2,03m; dan hoef je niet zoveel stappen te zetten om alsnog op een redelijk tempo te lopenquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Lekker hoor! Tempo zit er goed in zo te lezen
Ga je wel langs een hardloopwinkel voor de schoenen?
Pro tip: Loop je schoenen eerst even in , door te wandelen of draag ze gewoon thuis voor een aantal uur per dag. Dan kunnen je schoenen al een beetje naar je voeten staan. Voorkomt onnodige blaren en ontevredenheid over je schoenen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:10 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Da's een van de voordelen die je hebt met een lengte van 2,03m; dan hoef je niet zoveel stappen te zetten om alsnog op een redelijk tempo te lopen
En ik ga zeker naar een hardloopwinkel voor schoenen! Vandaag en morgen even rust, zaterdag als ik ze heb gehaald kan ik ze meteen even proberen. Dit keer wil ik 10km lopen binnen een uur zonder pauzes!
quote:CARDIOTRAINER: Put your heart into it!
We have partnered with Polar to offer heart rate integration for CardioTrainer using the Wearlink+ Bluetooth transmitter. See your heart rate, and view a graph of it after your workout. The devices are available on Amazon for a guaranteed low of price $79.95, and you can visit www.worksmartlabs.com/heartrate for more information.
Als je eenmaal bent begonnen zul je merken dat je conditie heel snel vooruit gaat!!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:07 schreef Tamashii het volgende:
Vandaag voor de tweede keer. Vind in de ochtend wel fijn, kan ik daarna lekker douchen. Merk wel dat ik een k*t conditie heb.
Ik denk dat je een iets te romantische voorstelling van zaken hebtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:03 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik ga morgen maar weer eens, ben nogal een afhaker. Mijn goeie start van vorige week woensdag is ook weer voor niks geweest. Motivatie waar ben je? Maar zou zo leuk zijn om lekker in de zomer (als het wél warm is) lekker bij t strand te gaan lopen. Dan moet ik het natuurlijk wel kunnen tegen die tijd!
Ik bedoelde ook meer boulevard/duinenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat je een iets te romantische voorstelling van zaken hebt. In de zomer is het vaak te warm om overdag te lopen, in de zomer is het rete-druk op het strand, over het strand lopen is best wel zwaar
.
Das wel lekker idd.. na een uurtje/anderhalf uurtje hardlopen lekker de zee in duiken..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:52 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook meer boulevard/duinenEn dan daarna lekker afkoelen in t water. En ook niet echt hoogzomer, maar rond de 15/20 graden.
Ik moet gaan vandaag! Maar eerst naar college..
Wellicht was er vandaag al verschil want vorige keer kon ik de 3 minuten niet volhouden, vandaag wel!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:31 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Als je eenmaal bent begonnen zul je merken dat je conditie heel snel vooruit gaat!!
Goed punt... Vanzelfsprekend, maar het zijn juist de vanzelfsprekende dingetje die men snel vergeet. Thnxquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:17 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Pro tip: Loop je schoenen eerst even in , door te wandelen of draag ze gewoon thuis voor een aantal uur per dag. Dan kunnen je schoenen al een beetje naar je voeten staan. Voorkomt onnodige blaren en ontevredenheid over je schoenen.
Voldoende slaap, eten en rust zijn minstens zo belangrijk als het trainen zelf. Deze drie onderdelen zorgen ervoor dat jij na je training weer herstelt en daarbij je fysieke gesteldheid verbetert. Bedenk goed dat elke vorm van fysieke sport enkel je spieren en gewrichten belast en licht beschadigt. Je lichaam reageert hierop door tijdens rust en slaap je voeding te gebruiken om je lichaam juist weer te herstellen en aan te sterken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:11 schreef travelman het volgende:
Zit nu in week 4 en na het rennen (en de dag erna) heb ik wat last van mijn wreef/enkels/kuiten. Zijn daar zalfjes oid voor, of gewoon meer rust pakken?
Spierpijn door het lopen of heb je nog wat anders gedaan vandeweek?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:43 schreef villagra het volgende:
Vandaag ben ik halverwege les 16 gestopt vanwege spierpijn. Week rust nemen dan maar
Alleen door het lopen. Bij de vorige lessen was het steeds een beetje spierpijn halverwege en achteraf, maar was het gewoon doorzetten want qua conditie ging het wel lekkerquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:15 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Spierpijn door het lopen of heb je nog wat anders gedaan vandeweek?
Doe je warming-up en stretching vooraf en achteraf?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:40 schreef villagra het volgende:
[..]
Alleen door het lopen. Bij de vorige lessen was het steeds een beetje spierpijn halverwege en achteraf, maar was het gewoon doorzetten want qua conditie ging het wel lekker
Merci!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:34 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Voldoende slaap, eten en rust zijn minstens zo belangrijk als het trainen zelf. Deze drie onderdelen zorgen ervoor dat jij na je training weer herstelt en daarbij je fysieke gesteldheid verbetert. Bedenk goed dat elke vorm van fysieke sport enkel je spieren en gewrichten belast en licht beschadigt. Je lichaam reageert hierop door tijdens rust en slaap je voeding te gebruiken om je lichaam juist weer te herstellen en aan te sterken.
Als je dus te weinig rust neemt (of simpelweg meteen te fanatiek aan de slag gaat) heeft je lichaam te weinig tijd om te herstellen. Dit geldt niet alleen voor je spieren maar in geval van hardlopen tellen je gewrichten ook erg zwaar. Aan je spieren voel je wel aan als je weer verder kunt, helaas is dat bij je gewrichten vaak niet zo. Probeer dus inderdaad wat meer rust te nemen en misschien de intensiteit van je training te verlagen als het eerste niet helpt.
Check anders deze pagina even, staat een hoop nuttige info mbt blessures op voor de beginnende hardloper
Stretchen heb ik nog nooit gedaan, want dat heeft Evy ook nooit verteld. Onwetenheid dus van mij. Voortaan maar doen danquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Doe je warming-up en stretching vooraf en achteraf?
Probeer anders eerst even 5 minuten te wandelen als warming-up. En stretchen is wel echt belangrijk. Vooral die achteraf.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:39 schreef villagra het volgende:
[..]
Stretchen heb ik nog nooit gedaan, want dat heeft Evy ook nooit verteld. Onwetenheid dus van mij. Voortaan maar doen dan
Warming-up... De lessen beginnen nog steeds eerst met 1 of 2 minuten lopen en wandelen, dus dat zie ik nog als warming-up
Ik bounce dan ook niet met stretchenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:58 schreef Coelho het volgende:
Strechen is overrated, er zijn genoeg onderzoeken te vinden die zeggen dat het helemaal niks doet en dat je eerder je spierweefsel kapot maakt (met name door het bouncen) dan dat het je wat oplevert.
Dit wetende strech ik toch gewoon elke keer. Wel naderhand als de spieren al warm zijn.
Denk dat het toch maar zwemmen wordt, de achillesspees voelt bagger aan. Behoorlijk stijf.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:49 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben net klaar met lopen, had van de week last van m'n achillesspees (woensdag) en donderdag voelde hij nog wat stijf aan, vrijdag eigenlijk nergens last van. Maar dernet tijdens het lopen voelde het wel wat beurs aan. Morgen misschien even zwemmen, maandag ga ik of zwemmen of rennen. Afhankelijk van hoe het allemaal aanvoelt. Baal er een beetje van
http://www.endomondo.com/workouts/gLoWAVLkTjA
Balen, maar wel verstandigquote:Op maandag 31 januari 2011 09:25 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk dat het toch maar zwemmen wordt, de achillesspees voelt bagger aan. Behoorlijk stijf.
Jij slaat er een paar overquote:
Behoorlijk, m'n schema was zo leuk omdat ik met de CPC run de laaste les Evy zou lopen. Daar komt nu wat verandering in..quote:
Ik ben nu mijn schema aan het inlopen. Heb gisterenochtend gelopen en ga vanavond ook weer. Dan zit ik weer op schema. Kun je niet kijken of jij ook niet wat kunt inlopen voor de CPC?quote:Op maandag 31 januari 2011 11:43 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Behoorlijk, m'n schema was zo leuk omdat ik met de CPC run de laaste les Evy zou lopen. Daar komt nu wat verandering in..
Ga vandaag wel Aqua-joggen, ben benieuwd. Daarna even paar baantjes trekken. Blijf iig aan m'n conditie werken... Misschien ook even terug naar de Intersport om te kijken wat zij te zeggen hebben over de schoenen (zit nog in de maand tijd, dus kan altijd ff kijken hoe en wat).
Iddquote:Op maandag 31 januari 2011 11:31 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Balen, maar wel verstandig
[..]
Jij slaat er een paar over
Ik heb een halve week achterstand nu, en verwacht n.a.v. de renstop die ik nu ga doen, denk dat ik de gehele week rust neem (niet ren), dat het bijna 2 wkn achterstand wordt. Is misschien in te halen, maar wil mezelf ook niet forceren. 13 maart gaan we iig 5km lopen, of proberen te lopen. We'll notice soon enough.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:18 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ben nu mijn schema aan het inlopen. Heb gisterenochtend gelopen en ga vanavond ook weer. Dan zit ik weer op schema. Kun je niet kijken of jij ook niet wat kunt inlopen voor de CPC?
Je zult zien dat die 5km bij de CPC heel anders gaat voelen. Je hebt daar immers een paar honderd lopers om je heenquote:Op maandag 31 januari 2011 12:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb een halve week achterstand nu, en verwacht n.a.v. de renstop die ik nu ga doen, denk dat ik de gehele week rust neem (niet ren), dat het bijna 2 wkn achterstand wordt. Is misschien in te halen, maar wil mezelf ook niet forceren. 13 maart gaan we iig 5km lopen, of proberen te lopen. We'll notice soon enough.
Komt wel goedquote:Op maandag 31 januari 2011 12:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb een halve week achterstand nu, en verwacht n.a.v. de renstop die ik nu ga doen, denk dat ik de gehele week rust neem (niet ren), dat het bijna 2 wkn achterstand wordt. Is misschien in te halen, maar wil mezelf ook niet forceren. 13 maart gaan we iig 5km lopen, of proberen te lopen. We'll notice soon enough.
Dan krijg je vleugels en loop je in een roes! Piece of koekjequote:Op maandag 31 januari 2011 12:39 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Je zult zien dat die 5km bij de CPC heel anders gaat voelen. Je hebt daar immers een paar honderd lopers om je heen
Snel door voor de marathon dan maarquote:Op maandag 31 januari 2011 12:46 schreef GotC het volgende:
http://www.cpcloopdenhaag.nl/lopers/5-km-loop
De route van CPC 5 km is online! Erg saai iig
quote:Op maandag 31 januari 2011 12:50 schreef Flappekz het volgende:
De laatste 3 en een beetje kilometer van de 10k zijn rechtdoor. Kan ik me iig niet vergissen
En ook niet echt uitdagendquote:Op maandag 31 januari 2011 12:46 schreef GotC het volgende:
http://www.cpcloopdenhaag.nl/lopers/5-km-loop
De route van CPC 5 km is online! Erg saai iig
Dan moet je voor de lol het parcours van de Dubai marathon eens bekijken.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Wat zou voor jou wel uitdagend zijn, qua parcours?
quote:Op maandag 31 januari 2011 13:47 schreef Fallen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Haha, geweldig!!
Zoiets?
JA het is echt belachelijk koud! Kom altijd terug met huilende ogen en rode huid.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:41 schreef travelman het volgende:
Even het eten laten zakken en dan de kou in!! Longsleeve, hoodie, windjack en handschoenen should do the trick!
Wowquote:Op maandag 31 januari 2011 18:41 schreef travelman het volgende:
Even het eten laten zakken en dan de kou in!! Longsleeve, hoodie, windjack en handschoenen should do the trick!
Dan moet je m effe aanpassenquote:Op maandag 31 januari 2011 19:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Ik sta bij:
---------------------------
DaBuzzzzz || Evy 5-10
Joene || Evy 5-10
Vido || Evy 5-10
Neelix || Evy 5-10
Maar inmiddels loop ik die 10 al. Ga nu afwisselen met 5 km en dan mn tempo wat hoger en interval trainingen. 10 is echt wel max, maar dat is mn gewicht. Dat gaat ook nog steeds langzaam goed,zit nu op 92 kG schoon aan de haak
Marathonquote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef GotC het volgende:
[..]
Wat zou voor jou wel uitdagend zijn, qua parcours?
Nee hier ook voorlopig nog niet hoor... Heb pas twee keer gelopen en ben ook nog een absolute beginner wat dat betreftquote:Op maandag 31 januari 2011 20:04 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja..nog niet echt van toepassing hier
Het viel idd mee met de kou! Handschoenen konden snel uit en lekker gelopen (hoewel de knie niet echt stabiel voelde).quote:Op maandag 31 januari 2011 18:46 schreef GotC het volgende:
[..]
WowHet is koud..maar niet zo koud, toch?
Ik heb gelopen in m'n tight, hardloopshirt met korte mouwen en hardloopjack. No problemo, beetje koude handen, that's it.
Voorzichtig met enkelbanden enzo he?quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:48 schreef travelman het volgende:
Vanmiddag een rondje gedaan (week 4, les 3); na de 5 min warm-up ben ik het eerste stuk te snel van start gedaan, dat gaan we voorlopig ook niet meer doen.
Ik krijg halverwege de laatste keren wel laatst van mijn linkerenkel (binnenkant); volgende keer met zo een enkelband rennen en hopen, dat het helpt. Nu gooi ik er een ice-pack op.
In de OP staan veel schema'squote:Op woensdag 2 februari 2011 19:44 schreef Tamashii het volgende:
Hm volgens mij heb ik geen idee wat evy nou is... ik loop met dat 0-5 schema uit de op. Is dat hetzelfde?
Ik heb zo'n idee dat ie dat 0-5km schema van Evy bedoelt... Der staat maar 1 0-5 km in de OP en dat is dat Evy schemaquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
In de OP staan veel schema'sWelke bedoel je?
Yep, alleen luisteren de meeste mensen hier naar de mp3's van Evyquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:44 schreef Tamashii het volgende:
Hm volgens mij heb ik geen idee wat evy nou is... ik loop met dat 0-5 schema uit de op. Is dat hetzelfde?
Zij hoor. En ja.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:57 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat ie dat 0-5km schema van Evy bedoelt... Der staat maar 1 0-5 km in de OP en dat is dat Evy schema
?!? Zij? Waar heb je het over? Ow, mannelijk "ie" vorm. Ik let niet op geslacht in dit soort contexten.quote:
Goed bezig!quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:35 schreef GotC het volgende:
Bovendien een PR gelopen: 1 km in 6:48!
Zeker! Ben ongeveer 10 sec sneller gaan lopen, wat wel fijn is om te wetenquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:19 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Goed bezig!
Altijd leuk om PR's te breken, het geeft wel aan dat je goed vooruit gaan.
Na m'n werk kan ik m'n nieuwe schoenen ook ophalen;
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd welke kleur het is geworden. Ik wacht in elk geval nog even tot morgen met lopen, m'n voeten en schenen zijn nog steeds herstellende van een uurtje kickbokstraining afgelopen maandag. Als m'n voeten morgen weer wat sterker aanvoelen gaan we voor de 12km binnen een uur.
Ik ben alleen maar langzamer gaan lopenquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:22 schreef GotC het volgende:
[..]
Zeker! Ben ongeveer 10 sec sneller gaan lopen, wat wel fijn is om te wetenLiep vandaag (incl wandelen) 8,2 km/u. Best ok
Het gaat ook zeker om t volhoudenquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:25 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik ben alleen maar langzamer gaan lopen
Maar ik hou het wel voor en daar doe ik het voor. Na les 27 ga ik wel eens wat aan de snelheid doen
PR's zijn gemakkelijk te manipuleren, iig via Nike+. Nike+ meet volgens mij op mijlen en km's wat je snelheid is. Als je toevallig weet op welk punt je 1 km hebt gelopen, kun je even gaan sprinten en zo een PR brekenquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:19 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Goed bezig!
Altijd leuk om PR's te breken, het geeft wel aan dat je goed vooruit gaan.
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd welke kleur het is geworden. Ik wacht in elk geval nog even tot morgen met lopen, m'n voeten en schenen zijn nog steeds herstellende van een uurtje kickbokstraining afgelopen maandag. Als m'n voeten morgen weer wat sterker aanvoelen gaan we voor de 12km binnen een uur.
Bij Cardiotrainer zie je per km een vlaggetje (na afloop) met de welke km het was, en hoe lang je erover hebt gedaan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
PR's zijn gemakkelijk te manipuleren, iig via Nike+. Nike+ meet volgens mij op mijlen en km's wat je snelheid is. Als je toevallig weet op welk punt je 1 km hebt gelopen, kun je even gaan sprinten en zo een PR breken.
Weet niet of dat bij andere progjes ook zo werkt?
Mja okee, bij sporten in je eentje kun je je PR's altijd wel manipuleren als je dat maar graag genoeg wil. Een zwemmer kan bij z'n training wat metertjes smokkelen door niet de volledige baan uit te zwemmen, maar al eerder te draaien. Zo gaat de gemiddelde snelheid natuurlijk ook omhoogquote:Op donderdag 3 februari 2011 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
PR's zijn gemakkelijk te manipuleren, iig via Nike+. Nike+ meet volgens mij op mijlen en km's wat je snelheid is. Als je toevallig weet op welk punt je 1 km hebt gelopen, kun je even gaan sprinten en zo een PR breken.
Weet niet of dat bij andere progjes ook zo werkt?
Handig is dat he?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Bij Cardiotrainer zie je per km een vlaggetje (na afloop) met de welke km het was, en hoe lang je erover hebt gedaan.
Zo heb ik vandaag:
0-1 km: 7:18
1-2 km: 7:27
2-3 km: 7:55
3-4 km: 6:48
Strakke schoen!! Als die net zo lekker loopt, als 'ie eruit ziet, dan zit je goed!quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:19 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd welke kleur het is geworden. I
Ik heb ze ook, in een andere kleurstelling en bij mij lopen ze zalig.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:23 schreef travelman het volgende:
[..]
Strakke schoen!! Als die net zo lekker loopt, als 'ie eruit ziet, dan zit je goed!
Volgens mij huisgenoot geeft Nike+ (iig de versie met de sensor, niet de iPhone app) aan hoe hard je op een bepaald moment loopt, dus op 1 km, 1 mijl en niet je gemiddelde pace over de km/mijl die je net gelopen hebt (1-2, 2-3, 3-4 etc)quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Handig is dat he?
Doet Nike+ ook.
vandaag had ik:
1 km: 6.39
2 km: 6.53
3 km: 7.00
4 km: 7.23 (duidelijk moeier na veel tegenwind)
5 km: 7.25
vorige loopje had ik alle km's op ongeveer hetzelfde rond de 6. 20
Haha die moeten ze maar eens in de aanbieding doenquote:Op donderdag 3 februari 2011 20:23 schreef Viking84 het volgende:
Ik zag de Lunar Glide bij de Perry Sport vorige week. * Viking84 wants.
Hij ziet er iets anders uit, in het rood welteverstaan;quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:23 schreef travelman het volgende:
[..]
Strakke schoen!! Als die net zo lekker loopt, als 'ie eruit ziet, dan zit je goed!
Hey, die heb ik ook, lopen prima!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 11:59 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Hij ziet er iets anders uit, in het rood welteverstaan;
[ afbeelding ]
Toch nog even een stukje gelopen voor de zekerheid, liep toch behoorlijk lekker! En ik kreeg er zelfs nog een paar gratis hardloopsokken bijVanavond na werk maar even kijken hoe ze het doen op de lange afstand
Ben vandaag maar gaan lopen, de dag zelf alles zat tegen dus wilde even sportief doen. Ging goed, achillesspees was vooral aan het einde ff lastig aan het doen. Maar zo ff ijs erop en dinsdag weer rennen. Morgen/maandag zwemmen, omdat het kanquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:18 schreef slacker_nl het volgende:
Het lijkt erop dat m'n week rust goed heeft gedaan, vandaag voelt alles weer helemaal ok. Maandag of dinsdag weer rennen dus!
Daar zijn speciale sokken voor, waardoor je kuiten minder bewegen en waardoor je minder last krijgt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:40 schreef MissMSX het volgende:
Grrrrr.... ik ging een stukje wandelen en m'n rechter linkerkuit begon zeer te doen. Stijf en gevoelig. Gelukkig pas zaterdag weer lopen, maar hoop niet dat ik er dan nog last van heb
[/moppermodus]
Vind t behoorlijk kansloos idd..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:59 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Behoorlijk jammer die spam! Waar is het goed voor?
Had m ook al om 18:00 gedaanquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb vlak nadat die post gepost werd al een TR gedaan. De sportmodjes zijn traag vanavond. Aan het sporten zeker?.
Balen meid..maar komt wel goed. Verstandig dat je effe rust neemtquote:Op zondag 6 februari 2011 11:12 schreef MissMSX het volgende:
Net les 19 gelopen. Conditiegewijs ging het prima, maar m'n kuit begon weer op te spelen
Verplichte rust dus tot komende zaterdag. Dan pak ik mijn schema weer op en doe ik les 19 nog een keer
Mag het wel hopen eigenlijk, anders wordt het helemaal niks met mij vanmiddagquote:Op zondag 6 februari 2011 11:11 schreef GotC het volgende:
[..]
Had m ook al om 18:00 gedaan![]()
Oh well. Hardlopen zit er effe niet in met deze geweldige wind. Bah!
Hoop dat t gaat hoor!quote:Op zondag 6 februari 2011 11:14 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Mag het wel hopen eigenlijk, anders wordt het helemaal niks met mij vanmiddag
Heel herkenbaar...quote:Op zondag 6 februari 2011 12:54 schreef Sm0keZ het volgende:
Wie o wie kan mij goede oordopjes aanbevelen? Vrijdagavond en net weer even een stuk gelopen, maar ik ben met allesbehalve hardlopen bezig omdat die dingen steeds uitwaaien...
Zit dat niet meer in je telefoon dan?quote:Op zondag 6 februari 2011 14:19 schreef MissMSX het volgende:
Hmmm, beetje jammer. De Runkeeper website ligt er al een hele tijd uit en ik wil zo graag even naar m'n rondje van vanmorgen kijken
Jawel, maar via de website i het wat uitgebreider en duidelijkerquote:Op zondag 6 februari 2011 15:55 schreef Neelix het volgende:
[..]
Zit dat niet meer in je telefoon dan?
Ik ben weer terug, Midwintermarathon 8km gelopen.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Hoop dat t gaat hoor!Succes!
Ik kon gisteren hier niet eens normaal wandelen, dus ik kijk morgen wel weer
Ik had gisteren gelukkig mijn rondje wel in de goede volgorde. Voor het eerst dat mijn kilometertijden halverwege weer afliepen!quote:Op zondag 6 februari 2011 22:00 schreef Coelho het volgende:
Vandaag 38 minuten gelopen (S2R2 les 5), heb ik mijn rondje precies verkeerd om uitgezet. Eerst wind mee, daarna tegen. Uiteindelijk op karakter uitgelopen en met 6,3km nog net op de 10km/h gebleven. Wel pittig!
De snelheid komt vanzelf wel...gewoon op dezelfde voet door blijven gaan zou ik zeggenquote:Op maandag 7 februari 2011 12:51 schreef Viking84 het volgende:
@ DE: ik loop al sinds september!.
Ben in het verleden idd 2 keer gestopt (niet met Evy trouwens) en heb het beginnersschema nooit afgemaakt en nu ben ik halverwege het vervolgschema.
Maar ik baal er gewoon van dat ik normaal gesproken op 9,4 km/u zit en nu met 30 minuten achtereen zoveel langzamer loop dan dat.
Waar ben je geweest, en welke schoenen hebben ze je aangesmeerd?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:29 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb me nieuwe schoenen laten aansmeren
Maar als het goed is loop ik dan weer op kussentjes en ga ik minder last van kwaaltjes hebben
Excelsior, voorheen ook Runnersworld in de Weimarstraatquote:Op maandag 7 februari 2011 19:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Waar ben je geweest, en welke schoenen hebben ze je aangesmeerd?
Meteen koelen als je thuis bent. (even ervanuitgaand dat het overbelasting is)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:12 schreef MissMSX het volgende:
Ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal
Net een paar km gewandeld en ik ben niet blij met m'n kuit. Met een beetje pech kan ik niet zaterdag alweer gaan lopen
Ik lees dit nu pas. Beetje laat om er nog wat ijs op te gooien he?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:03 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Meteen koelen als je thuis bent. (even ervanuitgaand dat het overbelasting is)
Helpt bij mij best goed moet ik zeggen
nee juist warm houden , koelen koelt je beschadigde spier onnodig snel af = herstel wordt verneuktquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:03 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Meteen koelen als je thuis bent. (even ervanuitgaand dat het overbelasting is)
Helpt bij mij best goed moet ik zeggen
Maandag ga ik toch al naar de fysio. Zal hem eens om advies vragenquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef shadowflash het volgende:
[..]
nee juist warm houden , koelen koelt je beschadigde spier onnodig snel af = herstel wordt verneukt
rustig uitlopen , rekken strekken ( rustig ) , elke dag doen , desnoods warmhoud plijster
spier zo min mogelijk belasten , niet masseren
Grappig, Evy (tenminste, de fysio van Evy) zegt in d'r boek:quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef shadowflash het volgende:
[..]
nee juist warm houden , koelen koelt je beschadigde spier onnodig snel af = herstel wordt verneukt
rustig uitlopen , rekken strekken ( rustig ) , elke dag doen , desnoods warmhoud plijster
Bron: Keep Running met Evy Gruyaertquote:Acute blessures:
Hier gaat het over blessures die je tijdens het lopen oploopt door een verkeerde beweging, een val of een ongeval met andere betrokkenen. Denk maar aan een verstuikte enkel, gezwollen knieën en geschaafde ledematen. Dan geldt deze regel van vier:
Rusten, met ijs bedekken, druk uitoefenen en omhoog houden. In het Engels:
RICE, wat staat voor Rest, Ice, Compression, Elevate.
Bron: http://www.leontien.nl/ar(...)ij_een_blessure.aspxquote:Jelle Heisen, fysiotherapeut bij Tamminga heeft dagelijks met gescheurde enkelbanden te maken. Hij is wel een voorstander van koelen. Aan Dokterdokter.nl vertelt hij het volgende:
'Ik adviseer zelf altijd wel om te koelen. In de eerste fase meestal 3 keer per dag, zo'n 20 minuten lang. Dat dempt in ieder geval de pijn. Ook stimuleert het de vochtafvoering. Ten slotte is het voor mensen een goede stok achter de deur om in ieder geval 3 keer per dag hun enkel te laten rusten. En dat is goed voor het herstel. Of koelen in fysiologisch opzicht herstelbevorderend werkt, is nog niet wetenschappelijk aangetoond. Er lopen nu wel wat onderzoeken, maar het blijft lastig meetbaar. Ieder heeft zijn eigen fysiologische herstel, dus wat de precieze invloed van het koelen is, weten we niet.'
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Nou dan weet ik het ook niet meer hahaquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Grappig, Evy (tenminste, de fysio van Evy) zegt in d'r boek:
[..]
Bron: Keep Running met Evy Gruyaert
En:
[..]
Bron: http://www.leontien.nl/ar(...)ij_een_blessure.aspx
Tsja, denk dat beide theorieën z'n voor- en nadelen hebben
Lekker is dat he?quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:31 schreef slacker_nl het volgende:
Mijn achillesspees voelt nog steeds dodgy aan, afspraak met de doc gemaakt. In de tussentijd zwemmen we gewoon bijna dagelijks. Ook lekker om eerlijk te zijn!
Zwemmen is heerlijk, vooral nu met zwembrilletje. Geen last meer van m'n ogen na het zwemmen en je kan chickies onder water bekijkenquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Lekker is dat he?Ik zwem ook 2x p.w.
Bah..vervelend voor je! Wel goed dat je er iig achter bent gekomenquote:Op donderdag 10 februari 2011 15:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zwemmen is heerlijk, vooral nu met zwembrilletje. Geen last meer van m'n ogen na het zwemmen en je kan chickies onder water bekijken
Maar vandaag even met een bedrijfsergonoom/arts gesproken (de persoon die bij ons iedereen verteld hoe je goed op een stoel zit en hoe je goed staat ed). Die heb ik verteld over m'n klachten en hij is tot de conclusie dat het hielspoor is. Ik ben voorlopig letterijk uit de running (2 wkn of meer). Dus ga voltijd zwemmen, om op conditie te blijven en m'n achillesspees te ontzien. Plus de man komt nu elke week langs om met me samen te werken om me weer aan het rennen te krijgen. Dam tot Dam loop here I come!
De CPC run doe ik dus niet meer aan mee..![]()
Dat is wel weer fijnquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:08 schreef slacker_nl het volgende:
Shit happens, m'n huisarts laat ik er ook nog naar kijken, misschien doorverwijzing naar fysiotherapie en kijken hoe snel we er vanaf komen. Maar vandaag ff 10 rittenkaart halen voor het zwembad, dan kan ik 2 wkn lang zwemmen!
Wat is dat voor een bad? Douche je daar met het zwembad water oid? Dacht dat het douchen na afloop juist door zwembaden aangemoedigd werd om even het chloor er af te spoelen.. Vaaag...quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is wel weer fijn
Ik kan nog..4 of 5 keer met m'n 10 rittenkaart, en dan op zoek naar een ander zwembad. Waar ik nu zwem, mag je niet eens effe je haar wassen na het zwemmen(je mag dus geen shampoo/douchespul oid daar gebruiken)
Nee, gewoon normaal water (zo te proevenquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:12 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Wat is dat voor een bad? Douche je daar met het zwembad water oid? Dacht dat het douchen na afloop juist door zwembaden aangemoedigd werd om even het chloor er af te spoelen.. Vaaag...
Ik woon er ook ongeveer 10 minuten vandaan..maar ik zwem overdag. Dus: Wakker worden, zwemmen, afspoelen bij zwembad, naar huis (incl. chloorlucht), weer douchen. Niet zo zinvol imoquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:11 schreef slacker_nl het volgende:
Ik douche thuis, 15 minuutjes lopen naar huis, onder de douche en dan slapen.. heerlijk!
Ik spoel mezelf alleen af. Heb geen douchespullen bij me (maar dat komt omdat ik dus thuis douche).quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Nee, gewoon normaal water (zo te proeven). Vind t ook maar smerig.
[..]
Ik woon er ook ongeveer 10 minuten vandaan..maar ik zwem overdag. Dus: Wakker worden, zwemmen, afspoelen bij zwembad, naar huis (incl. chloorlucht), weer douchen. Niet zo zinvol imo
Met een hielspoortje ben je wel even zoet; ik heb een flinke tijd niet kunnen rennen (2-3mnd.). Ik hoop, dat je sneller weer kunt gaan lopen!! Succesquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:08 schreef slacker_nl het volgende:
Shit happens, m'n huisarts laat ik er ook nog naar kijken, misschien doorverwijzing naar fysiotherapie en kijken hoe snel we er vanaf komen. Maar vandaag ff 10 rittenkaart halen voor het zwembad, dan kan ik 2 wkn lang zwemmen!
Heb het geluk dat ik in een voorstadium zit van, for now is het iig 2 wkn rust, het moet nog blijken hoe lang dat gaat duren, effectief lig ik al 2 wkn stil, dus das een maand in totaal.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:50 schreef travelman het volgende:
Met een hielspoortje ben je wel even zoet; ik heb een flinke tijd niet kunnen rennen (2-3mnd.). Ik hoop, dat je sneller weer kunt gaan lopen!! Succes
Laat je adviseren bij een gespecialiseerde hardloopwinkel. Denk aan Run2Day Runnersworld,PK Running oid.quote:Op donderdag 10 februari 2011 20:07 schreef Tamashii het volgende:
Hoe weet je welke schoenen je moet kiezen? Of is elke goede hardloopschoen eigenlijk goed?
Toch vreemd dat wanneer je nog weinig hardloopervaring hebt een verkoper je houding goed zou kunnen analyseren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:17 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Laat je adviseren bij een gespecialiseerde hardloopwinkel. Denk aan Run2Day Runnersworld,PK Running oid.
Dat is erg belangrijk omdat lang niet elke hardloopschoen goed is voor jouw voeten. Er wordt een filmpje gemaakt van jouw manier van lopen waar ze heel veel info uithalen. Met veel passen en proberen kom je uiteindelijk bij de juiste schoen uit
Thanks, want ik ben idd een beginner en wil niet 100 of 200 euro neerleggen voor schoenen die ik misschien niet lang ga gebruiken of nog veranderen omdat ik anders ga lopen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 22:10 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Toch vreemd dat wanneer je nog weinig hardloopervaring hebt een verkoper je houding goed zou kunnen analyseren.
Als beginner zou ik aanraden om een neutrale schoen te kopen, welke je eventueel later kunt aanpassen met een andere inlegzool. Zorg wel dat je je tenen nog kunt bewegen in de schoen, tijdens het hardlopen kunnen je voeten iets uitzetten.
Je bepaalt zelf je tempo? Of met schema?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:07 schreef Sm0keZ het volgende:
Gister in de regen 10.2km in 58minuten gelopen, niet slecht voor het 6e rondje hardlopen al zeg ik het zelf
Dit keer rustig joggen afwisselen met explosief sprinten, in plaats van redelijk doorlopen met hier en daar een wandelpauze. Eindelijk geen last meer van m'n knieen, en had eigenlijk nog wel een stuk er aan vast kunnen plakken als ik er de tijd voor had. Ben benieuwd of ik dit jaar nog een marathon kan uitlopen. De daarvoor benodigde tijd boeit me niet zoveel, het gaat mij erom dat die 42.195m aan één stuk gelopen kan worden
Wil je echt opbouwen om langer te kunnen lopen dan zijn interval trainingen effectiever dan gewoon gaan hobbelenquote:Op zondag 13 februari 2011 12:07 schreef Viking84 het volgende:
Net weer even een half uurtje gelopen. 8,99 km/u volgens Nike+ en de vorige keer was het 8,96, dus er zit enige vooruitgang in. Maar ik heb besloten dat ik me voorlopig even ga focussen op de 30 min lekker uitlopen, snelheid komt later wel
.
Even een vraagje: deze 30 min is in het kader van het schema dat opbouwt naar 45 minuten achtereen. Ik wil het voorlopig echter bij 30 minuten laten dus, maar ik ben dus nog niet gewend om elke keer (2 á 3 keer per week) 30 min achter elkaar te lopen. Heb het nu 2 keer gedaan en het ging goed. Nu kan ik dat gewoon blijven doen, toch? Of is het beter om wat wandelpauzes in te lassen af en toe?
Voorlopig wil ik gewoon 30 min lopen en 5 km (dus uiteindelijk 5 km in 30 minutenquote:Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Wil je echt opbouwen om langer te kunnen lopen dan zijn interval trainingen effectiever dan gewoon gaan hobbelen
Ik ken het oordoppenprobleem en heb bij de drogist zo'n rolletje papieren sporttape gekocht. Het lijkt een beetje op schildersplakband, zeg maar. Daarmee plakte ik mijn dopjes vast aan mijn oor. Sinds enige tijd dopjes met zo'n oorklem gekocht, alleen daarmee begon de draad te trekken, dus nu tape ik de draad vast aan mijn nek voordat ik 'm onder mijn shirt door naar de achterkant van mijn loopbroek steek (waar het zakje voor mijn MP3 zit). Ideaal spul dus, want geen plakresten en toch voldoende fixatie. En ik gebruik het ook altijd bij dat ene loopshirt dat wel lekker zit, maar op de een of andere manier altijd voor geschuurde tepels zorgtquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:11 schreef travelman het volgende:
Lekker rondje vandaag; niet te koud en een beetje regen. Alleen die kut-oordoppen terugstoppen is irritant!! Volgens keer is 20 min. aan een stuk, moet te doen zijn!!
Heel veel succes met trainen! De eerste stappen zijn lastig maar je zal snel vooruitgang zien!quote:Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef Chevalric het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met het hardloopschema van Evy. Ging op zich best goed, al kreeg ik wel last van inspanningsastma(-achtige verschijnselen). Toen ik weer binnen
was, was het na een half uur ook wel weer over.
Op internet gelezen dat het door een
goede warming up minder kan worden, of zelfs helemaal voorkomen, dus dat ga ik morgen maar even proberen.
Het lopen zelf viel op zich mee, alleen de laatste 3 minuten rennen waar echt
zwaar. Ben benieuwd hoe het me morgen gaat bevallen.
Good luck!!quote:Op maandag 14 februari 2011 08:52 schreef Chevalric het volgende:
Ik ben gisteren begonnen met het hardloopschema van Evy. Ging op zich best goed, al kreeg ik wel last van inspanningsastma(-achtige verschijnselen). Toen ik weer binnen was, was het na een half uur ook wel weer over.
Op internet gelezen dat het door een goede warming up minder kan worden, of zelfs helemaal voorkomen, dus dat ga ik morgen maar even proberen.
Het lopen zelf viel op zich mee, alleen de laatste 3 minuten rennen waar echt zwaar. Ben benieuwd hoe het me morgen gaat bevallen.
Niet te veel opzien tegen de afstand en rustig beginnen met opbouwenquote:Op maandag 14 februari 2011 13:36 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik heb me opgegeven voor een bedrijfsloop, 10km. Probleem is; ik ben een fietser. Heb een echte fietsconditie. Kan zonder problemen 150km fietsen in 5 uur. Of 3 uur zwaar mountainbiken. Lopen is heeeeeel wat anders, maar hoop wel dat ik snel om kan schakelen. 17 April is het zover, en wil ik 10km binnen 't uur lopen.
Ik heb wat loopwerk gedaan, op een loopband, binnen. Dan loop ik zonder problemen een uur op 7,5km/uur. Dit is heel wat anders.
Eerst binnenkort goede loopschoenen, Run2Day zit hier in de buurt. Verder kijken wat voor shorts ik ga dragen, heb zat fietsbroeken met zeem, maar die zijn vast anders dan loopbroeken? Dan elke 2 dagen trainen. Ga een rondje uitzetten van eerst 5km, opbouwend tot 8km denk ik. En dat elke 2e dag lopen, als ik niet fiets.
Nog adviezen?
De meeste hardloopkleding is er op gemaakt om te zorgen dat je weinig mee hoeft te zeulen. Er zit dus geen zeem in running tights. Zomers draag ik verder alleen een dun hardloopshirt. Momenteel draag ik tijdens het lopen een shirt met lange mouwen of als het iets kouder is een hardloopshirt met loopjacket en eventueel veiligheidshesje met daaronder running pants.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:13 schreef Oksel het volgende:
Zit er eigenlijk een zeem in running tights? In wat voor kleding lopen jullie zomers hard?
Ehmm..quote:Op maandag 14 februari 2011 14:13 schreef Oksel het volgende:
Zit er eigenlijk een zeem in running tights? In wat voor kleding lopen jullie zomers hard?
Loopband is gemakkelijker toch?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:11 schreef GotC het volgende:
Mmm, net effe in de sportschool op de loopband gelopen. Ging prima, absoluut geen moeite. 30 min gelopen, met 1x 2 min wandelen.
Bewijst voor mezelf alleen maar dat op de loopband érg anders is dan buiten
Geeft idd heerlijk meequote:Op maandag 14 februari 2011 14:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Loopband is gemakkelijker toch?. Die geeft ook zo lekker mee
.
Ik wil het ook wel eens proberen, voor de gein, maar ik kom nooit in een sportschool.
Morgen ga ik 5 km lopen. Verwacht er een minuut of 33 over te doen, slechts 3 minuten langer dan wat ik gewend ben, dus dat moet lukken
. Heb al een mooi rondje uitgestippeld. Moet alleen nog wel even uitwandelen voor het huis
.
quote:Op maandag 14 februari 2011 14:38 schreef GotC het volgende:
Oeh! Ik heb net effe m'n taille enzo gemeten, en ben sinds juli 2010, 14 cm kwijt bij m'n taille!
Thanks, ben er blij meequote:
quote:Op maandag 14 februari 2011 14:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Thanks, ben er blij meeVan 94 naar 80 gegaan. Geen kilo's kwijt, maar cm's zijn imo toch belangrijker
Same herequote:Op maandag 14 februari 2011 14:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klopt.
ik kreeg laatst complimentjes over mijn taille maar ben geen kilo meer kwijt geraakt, alleen door het hardlopen en pilates veranderd mijn vorm blijkbaar, ook tof
Gewoon voor t hardlopen gaanquote:Op maandag 14 februari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor de tips trouwens. Grote nadeel is dat ik dus zwaar ben. Zou graag 10kg lichter zijn, rent stuk makkelijker..
als je al loopt en je valt af zie je jezelf harder gaan lopen, leuk is datquote:Op maandag 14 februari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor de tips trouwens. Grote nadeel is dat ik dus zwaar ben. Zou graag 10kg lichter zijn, rent stuk makkelijker..
Zou gewoon eerst proberen 30 min te lopen. Afstand komt wel, zorg eerst maar dat je een uur kan lopenquote:Op maandag 14 februari 2011 15:06 schreef Oksel het volgende:
Welke tijd / afstand raden jullie in het begin aan? Conditie is goed, loopconditie dus niet. Vrijdag in 20 minuten 3,2km gelopen, zonder buiten adem te raken. Is 5km een goede startafstand? Of moet ik meer in tijd denken, en bijv. 40 minuten lopen? 45 minuten?
Je hebt nu klompvoeten? Waar blijft dat vet anders?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Thanks, ben er blij meeVan 94 naar 80 gegaan. Geen kilo's kwijt, maar cm's zijn imo toch belangrijker
Nja, kort..quote:Op maandag 14 februari 2011 15:10 schreef Oksel het volgende:
Zo kort?![]()
Dan zet ik rondje uit van 5km. Dat moet toch binnen 30 minuten te lopen zijn.
Met fietsen ben ik na 30 minuten net een beetje warm..
quote:Op maandag 14 februari 2011 15:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je hebt nu klompvoeten? Waar blijft dat vet anders?![]()
Ik heb een martelschema van de fysio gekregen om m'n achillespees op te lappen. Ik ben benieuwd
Niet per se, want hoe groter de afstand, hoe lager de gemiddelde snelheidquote:Op maandag 14 februari 2011 15:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Nja, kort..![]()
Je zei net dat je 3,2 km in 20 min had gelopen. Dan zou je 4,8 km in 30 min lopen.
17 april, is dat de ijsselloop ? Verder zijn goede schoenen echt een must. Qua broek, hangt een beetje van het weer af denk ik. Als de stof ademend is kom je al een heel eindquote:Op maandag 14 februari 2011 13:36 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik heb me opgegeven voor een bedrijfsloop, 10km. Probleem is; ik ben een fietser. Heb een echte fietsconditie. Kan zonder problemen 150km fietsen in 5 uur. Of 3 uur zwaar mountainbiken.
Lopen is heeeeeel wat anders, maar hoop wel dat ik snel om kan schakelen. 17 April is het zover, en wil ik 10km binnen 't uur lopen.
Ik heb wat loopwerk gedaan, op een loopband, binnen. Dan loop ik zonder problemen een uur op 7,5km/uur. Dit is
heel wat anders.
Eerst binnenkort goede loopschoenen, Run2Day zit hier in de buurt. Verder kijken wat voor shorts ik ga dragen, heb zat fietsbroeken met zeem, maar die zijn vast anders dan loopbroeken? Dan elke 2 dagen trainen. Ga een rondje uitzetten van eerst 5km, opbouwend tot 8km denk
ik. En dat elke 2e dag lopen, als ik niet fiets.
Nog adviezen?
Op blote voeten lopen ga ik hier in Den Haag maar niet proberenquote:Op maandag 14 februari 2011 16:15 schreef MissMSX het volgende:
Ik was vanmorgen bij de fysio en die vertelde dat er kennelijk een hele discussie is over het nut van 'goede' schoenen. Er zijn wetenschappers die beweren dat je het beste op blote voeten kunt lopen en dat het goedeschoenenverhaal graag in stand wordt gehouden door de schoenenfabrikanten.
Don't shoot the messenger please
Op het strand, langs de kustlijnquote:Op maandag 14 februari 2011 16:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Op blote voeten lopen ga ik hier in Den Haag maar niet proberen.
Had ik ook gelezen ja..quote:Op maandag 14 februari 2011 16:15 schreef MissMSX het volgende:
Ik was vanmorgen bij de fysio en die vertelde dat er kennelijk een hele discussie is over het nut van 'goede' schoenen. Er zijn wetenschappers die beweren dat je het beste op blote voeten kunt lopen en dat het goedeschoenenverhaal graag in stand wordt gehouden door de schoenenfabrikanten.
Don't shoot the messenger please
quote:Op maandag 14 februari 2011 16:35 schreef Oksel het volgende:
Heb in Australia veel barefooted gelopen..Zelfs in de bush bush soms, als er veel zandgrond was. Gaat niets boven hardlopen langs het strand..
Inclusief je strak afgetrainde gebruinde hoogblonde chick in bikini..
Mooi boek daarover is "geboren renner" (Born to run). Ben ik nu aan het lezen, praktisch alle theorieën over demping etc worden onderbouwd onderuitgehaald.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Had ik ook gelezen ja..
Maargoed, er moet heel wat gebeuren wil ik op blote voeten gaan hardlopen
Opzich lijkt het me ook wel wat, maar zoals je zegt: Als beginnende renner krijgen je gewrichten behoorlijke klappen. Tel daarbij op dat er eigenlijk nog wel 15 kilo vanaf mag, en dan pas ga ik nadenken over zoietsquote:Op maandag 14 februari 2011 17:47 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Mooi boek daarover is "geboren renner" (Born to run). Ben ik nu aan het lezen, praktisch alle theorieën over demping etc worden onderbouwd onderuitgehaald.
Zou wel willen rennen met een wedstrijdschoen oid (minder demping) maar blote voeten lijkt me nog even niks. Zeker als beginnende renner krijgen je gewrichten behoorlijk wat te verduren zonder demping.
Precies, eerst maar eens stevige benen krijgenquote:Op maandag 14 februari 2011 17:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Opzich lijkt het me ook wel wat, maar zoals je zegt: Als beginnende renner krijgen je gewrichten behoorlijke klappen. Tel daarbij op dat er eigenlijk nog wel 15 kilo vanaf mag, en dan pas ga ik nadenken over zoiets
Wat zal jij lekker slapenquote:Op maandag 14 februari 2011 20:57 schreef travelman het volgende:
Gisteren kwam er op een of andere docu een gast voorbij die in afrika was; de lokals konden 8 uur aan een stuk door de bush rennen (op blote voeten en in de hitte), die gast was redelijk snel naar de klote...
Misschien vanavond laat nog een rondje doen.
In de oertijd hadden ze ook een dieet van lappen (rauw) vlees en wat bessen, geen gecultiveerde koolhydraten als pasta, aardappelen en rijst dus. Dat is alleen maar ingevoerd omdat er nooit voldoende vlees en bessen zou zijn voor 6 miljard mensenquote:Op maandag 14 februari 2011 19:51 schreef MissMSX het volgende:
Precies wat jullie zeggen dusIn de oertijd hadden ze natuurlijk ook geen schoenen, maar die rakkers liepen ook wel wat vaker dan wij tegenwoordig
Die lagere levensverwachting destijds had veel meer factoren dan alleen voeding natuurlijkquote:Op maandag 14 februari 2011 22:16 schreef Coelho het volgende:
[..]
In de oertijd hadden ze ook een dieet van lappen (rauw) vlees en wat bessen,
geen gecultiveerde koolhydraten als pasta, aardappelen en rijst dus. Dat is alleen maar ingevoerd omdat er nooit voldoende vlees en bessen zou zijn voor 6 miljard mensen
O ja, wist je dat de mensen in de oertijd geen 80 werden...
Evy dus?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:32 schreef Rockiejj het volgende:
Zo.
Vanavond ook voor het eerst hard gaan lopen.
Ik ga vanaf nu dit schema aanhouden:
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Die doe ik ook, heb de eerste run gedaan en voelt best goed, de laatste 3 minuten waren echt tegen/voorbij m'n limiet, zoals het hoort. Ik ga vanmiddag als ik thuis kom van m'n werk de tweede les doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:32 schreef Rockiejj het volgende:
Zo.
Vanavond ook voor het eerst hard gaan lopen.
Ik ga vanaf nu dit schema aanhouden:
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Cardiotrainerquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:43 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga Runkeeper eraf flikkeren, na dat geintje van daarnet en ik hoor van iemand anders ook al dat RK niet accuraat is. Heeft iemand tips voor een andere goeie (gratis) app?.
Thanksquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Cardiotrainer
M'n vader heeft samen met Flappekz gelopen, m'n pa met Garmin Forerunner GPS, Flap met Cardiotrainer. Kwam precies hetzelfde uit.
Dat dusquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:50 schreef Viking84 het volgende:
Ah laat maar, heb het al gevonden(er zat een code in de app zelf die ik kon invoeren op de site
)
Dan moet je dat bij de opties weghalen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nu wel continu een melding van het aantal verbrande calorieën bovenin staan.
1) dat wil ik helemaal niet, 2) calorieën interesseren me niet, snelheid en afstand wel.
Donequote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Dan moet je dat bij de opties weghalen.
Alles is aan te passen, geen zorgenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Done. Ik ben een beetje ongeduldig met dit soort dingen
. Wil altijd snel weten hoe ik iets kan aanpassen
.
Baggerloopjes post ik dan dus nietquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Alles is aan te passen, geen zorgen.
Na een loop vraagt CT of je het wil posten op Facebook, incl kaart. Netjes
Ach, de mensen die ik heb op Facebook weten toch wel waar ik woonquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Baggerloopjes post ik dan dus niet. Wel leuk dat iedereen dan meteen weet waar ik woon
. Hoef ik m'n adres ook nooit meer door te geven
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |