Geeft idd heerlijk meequote:Op maandag 14 februari 2011 14:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Loopband is gemakkelijker toch?. Die geeft ook zo lekker mee
.
Ik wil het ook wel eens proberen, voor de gein, maar ik kom nooit in een sportschool.
Morgen ga ik 5 km lopen. Verwacht er een minuut of 33 over te doen, slechts 3 minuten langer dan wat ik gewend ben, dus dat moet lukken
. Heb al een mooi rondje uitgestippeld. Moet alleen nog wel even uitwandelen voor het huis
.
quote:Op maandag 14 februari 2011 14:38 schreef GotC het volgende:
Oeh! Ik heb net effe m'n taille enzo gemeten, en ben sinds juli 2010, 14 cm kwijt bij m'n taille!
Thanks, ben er blij meequote:
quote:Op maandag 14 februari 2011 14:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Thanks, ben er blij meeVan 94 naar 80 gegaan. Geen kilo's kwijt, maar cm's zijn imo toch belangrijker
Same herequote:Op maandag 14 februari 2011 14:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klopt.
ik kreeg laatst complimentjes over mijn taille maar ben geen kilo meer kwijt geraakt, alleen door het hardlopen en pilates veranderd mijn vorm blijkbaar, ook tof
Gewoon voor t hardlopen gaanquote:Op maandag 14 februari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor de tips trouwens. Grote nadeel is dat ik dus zwaar ben. Zou graag 10kg lichter zijn, rent stuk makkelijker..
als je al loopt en je valt af zie je jezelf harder gaan lopen, leuk is datquote:Op maandag 14 februari 2011 15:01 schreef Oksel het volgende:
Bedankt voor de tips trouwens. Grote nadeel is dat ik dus zwaar ben. Zou graag 10kg lichter zijn, rent stuk makkelijker..
Zou gewoon eerst proberen 30 min te lopen. Afstand komt wel, zorg eerst maar dat je een uur kan lopenquote:Op maandag 14 februari 2011 15:06 schreef Oksel het volgende:
Welke tijd / afstand raden jullie in het begin aan? Conditie is goed, loopconditie dus niet. Vrijdag in 20 minuten 3,2km gelopen, zonder buiten adem te raken. Is 5km een goede startafstand? Of moet ik meer in tijd denken, en bijv. 40 minuten lopen? 45 minuten?
Je hebt nu klompvoeten? Waar blijft dat vet anders?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Thanks, ben er blij meeVan 94 naar 80 gegaan. Geen kilo's kwijt, maar cm's zijn imo toch belangrijker
Nja, kort..quote:Op maandag 14 februari 2011 15:10 schreef Oksel het volgende:
Zo kort?![]()
Dan zet ik rondje uit van 5km. Dat moet toch binnen 30 minuten te lopen zijn.
Met fietsen ben ik na 30 minuten net een beetje warm..
quote:Op maandag 14 februari 2011 15:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je hebt nu klompvoeten? Waar blijft dat vet anders?![]()
Ik heb een martelschema van de fysio gekregen om m'n achillespees op te lappen. Ik ben benieuwd
Niet per se, want hoe groter de afstand, hoe lager de gemiddelde snelheidquote:Op maandag 14 februari 2011 15:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Nja, kort..![]()
Je zei net dat je 3,2 km in 20 min had gelopen. Dan zou je 4,8 km in 30 min lopen.
17 april, is dat de ijsselloop ? Verder zijn goede schoenen echt een must. Qua broek, hangt een beetje van het weer af denk ik. Als de stof ademend is kom je al een heel eindquote:Op maandag 14 februari 2011 13:36 schreef Oksel het volgende:
Goed, ik heb me opgegeven voor een bedrijfsloop, 10km. Probleem is; ik ben een fietser. Heb een echte fietsconditie. Kan zonder problemen 150km fietsen in 5 uur. Of 3 uur zwaar mountainbiken.
Lopen is heeeeeel wat anders, maar hoop wel dat ik snel om kan schakelen. 17 April is het zover, en wil ik 10km binnen 't uur lopen.
Ik heb wat loopwerk gedaan, op een loopband, binnen. Dan loop ik zonder problemen een uur op 7,5km/uur. Dit is
heel wat anders.
Eerst binnenkort goede loopschoenen, Run2Day zit hier in de buurt. Verder kijken wat voor shorts ik ga dragen, heb zat fietsbroeken met zeem, maar die zijn vast anders dan loopbroeken? Dan elke 2 dagen trainen. Ga een rondje uitzetten van eerst 5km, opbouwend tot 8km denk
ik. En dat elke 2e dag lopen, als ik niet fiets.
Nog adviezen?
Op blote voeten lopen ga ik hier in Den Haag maar niet proberenquote:Op maandag 14 februari 2011 16:15 schreef MissMSX het volgende:
Ik was vanmorgen bij de fysio en die vertelde dat er kennelijk een hele discussie is over het nut van 'goede' schoenen. Er zijn wetenschappers die beweren dat je het beste op blote voeten kunt lopen en dat het goedeschoenenverhaal graag in stand wordt gehouden door de schoenenfabrikanten.
Don't shoot the messenger please
Op het strand, langs de kustlijnquote:Op maandag 14 februari 2011 16:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Op blote voeten lopen ga ik hier in Den Haag maar niet proberen.
Had ik ook gelezen ja..quote:Op maandag 14 februari 2011 16:15 schreef MissMSX het volgende:
Ik was vanmorgen bij de fysio en die vertelde dat er kennelijk een hele discussie is over het nut van 'goede' schoenen. Er zijn wetenschappers die beweren dat je het beste op blote voeten kunt lopen en dat het goedeschoenenverhaal graag in stand wordt gehouden door de schoenenfabrikanten.
Don't shoot the messenger please
quote:Op maandag 14 februari 2011 16:35 schreef Oksel het volgende:
Heb in Australia veel barefooted gelopen..Zelfs in de bush bush soms, als er veel zandgrond was. Gaat niets boven hardlopen langs het strand..
Inclusief je strak afgetrainde gebruinde hoogblonde chick in bikini..
Mooi boek daarover is "geboren renner" (Born to run). Ben ik nu aan het lezen, praktisch alle theorieën over demping etc worden onderbouwd onderuitgehaald.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Had ik ook gelezen ja..
Maargoed, er moet heel wat gebeuren wil ik op blote voeten gaan hardlopen
Opzich lijkt het me ook wel wat, maar zoals je zegt: Als beginnende renner krijgen je gewrichten behoorlijke klappen. Tel daarbij op dat er eigenlijk nog wel 15 kilo vanaf mag, en dan pas ga ik nadenken over zoietsquote:Op maandag 14 februari 2011 17:47 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Mooi boek daarover is "geboren renner" (Born to run). Ben ik nu aan het lezen, praktisch alle theorieën over demping etc worden onderbouwd onderuitgehaald.
Zou wel willen rennen met een wedstrijdschoen oid (minder demping) maar blote voeten lijkt me nog even niks. Zeker als beginnende renner krijgen je gewrichten behoorlijk wat te verduren zonder demping.
Precies, eerst maar eens stevige benen krijgenquote:Op maandag 14 februari 2011 17:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Opzich lijkt het me ook wel wat, maar zoals je zegt: Als beginnende renner krijgen je gewrichten behoorlijke klappen. Tel daarbij op dat er eigenlijk nog wel 15 kilo vanaf mag, en dan pas ga ik nadenken over zoiets
Wat zal jij lekker slapenquote:Op maandag 14 februari 2011 20:57 schreef travelman het volgende:
Gisteren kwam er op een of andere docu een gast voorbij die in afrika was; de lokals konden 8 uur aan een stuk door de bush rennen (op blote voeten en in de hitte), die gast was redelijk snel naar de klote...
Misschien vanavond laat nog een rondje doen.
In de oertijd hadden ze ook een dieet van lappen (rauw) vlees en wat bessen, geen gecultiveerde koolhydraten als pasta, aardappelen en rijst dus. Dat is alleen maar ingevoerd omdat er nooit voldoende vlees en bessen zou zijn voor 6 miljard mensenquote:Op maandag 14 februari 2011 19:51 schreef MissMSX het volgende:
Precies wat jullie zeggen dusIn de oertijd hadden ze natuurlijk ook geen schoenen, maar die rakkers liepen ook wel wat vaker dan wij tegenwoordig
Die lagere levensverwachting destijds had veel meer factoren dan alleen voeding natuurlijkquote:Op maandag 14 februari 2011 22:16 schreef Coelho het volgende:
[..]
In de oertijd hadden ze ook een dieet van lappen (rauw) vlees en wat bessen,
geen gecultiveerde koolhydraten als pasta, aardappelen en rijst dus. Dat is alleen maar ingevoerd omdat er nooit voldoende vlees en bessen zou zijn voor 6 miljard mensen
O ja, wist je dat de mensen in de oertijd geen 80 werden...
Evy dus?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:32 schreef Rockiejj het volgende:
Zo.
Vanavond ook voor het eerst hard gaan lopen.
Ik ga vanaf nu dit schema aanhouden:
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Die doe ik ook, heb de eerste run gedaan en voelt best goed, de laatste 3 minuten waren echt tegen/voorbij m'n limiet, zoals het hoort. Ik ga vanmiddag als ik thuis kom van m'n werk de tweede les doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:32 schreef Rockiejj het volgende:
Zo.
Vanavond ook voor het eerst hard gaan lopen.
Ik ga vanaf nu dit schema aanhouden:
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Cardiotrainerquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:43 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga Runkeeper eraf flikkeren, na dat geintje van daarnet en ik hoor van iemand anders ook al dat RK niet accuraat is. Heeft iemand tips voor een andere goeie (gratis) app?.
Thanksquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Cardiotrainer
M'n vader heeft samen met Flappekz gelopen, m'n pa met Garmin Forerunner GPS, Flap met Cardiotrainer. Kwam precies hetzelfde uit.
Dat dusquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:50 schreef Viking84 het volgende:
Ah laat maar, heb het al gevonden(er zat een code in de app zelf die ik kon invoeren op de site
)
Dan moet je dat bij de opties weghalen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nu wel continu een melding van het aantal verbrande calorieën bovenin staan.
1) dat wil ik helemaal niet, 2) calorieën interesseren me niet, snelheid en afstand wel.
Donequote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef GotC het volgende:
[..]
Dan moet je dat bij de opties weghalen.
Alles is aan te passen, geen zorgenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Done. Ik ben een beetje ongeduldig met dit soort dingen
. Wil altijd snel weten hoe ik iets kan aanpassen
.
Baggerloopjes post ik dan dus nietquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Alles is aan te passen, geen zorgen.
Na een loop vraagt CT of je het wil posten op Facebook, incl kaart. Netjes
Ach, de mensen die ik heb op Facebook weten toch wel waar ik woonquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Baggerloopjes post ik dan dus niet. Wel leuk dat iedereen dan meteen weet waar ik woon
. Hoef ik m'n adres ook nooit meer door te geven
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |