Goed bezig!quote:Op maandag 24 januari 2011 13:16 schreef Sm0keZ het volgende:
Het heeft even geduurd, maar ik heb gisteren ook maar eens een poging gewaagd om met hardlopen te beginnen. Na 7-8 maanden ziek te zijn geweest heb ik vrijwel niets aan sport kunnen doen, maar was daarvoor wel redelijk sportief bezig met van alles en nog wat. Hardlopen deed ik echter alleen als warming-up in de sportschool, en nooit meer dan 2km.
Hoewel ik gisteren niet continu aan het joggen was, maar af en toe ook een minuutje wandelen tussendoor, had ik er aan het eind toch zo'n 10,7 km op zitten. Het beviel me dan ook prima, hoewel ik nu wat moeite heb om de trap op te komen
Later deze week zal ik eens langs de Intersport gaan, ik hoorde dat je daar je voeten kunt laten analyseren om zo een goede schoen te kunnen vinden. Dat zal wat worden met m'n maat 48
Dankquote:Op maandag 24 januari 2011 13:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Goed bezig!
En je kan je schoenen ook vinden in een echte hardloopwinkel. Die vertrouw ik iig meer dan een algemene sportwinkel
Ik heb geen ervaring daarmee, dus kan er weinig over zeggenquote:Op maandag 24 januari 2011 13:29 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dank
Als een 'echte' hardloopwinkel mij betere schoenen kan verkopen zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen. Intersport geeft zelf al aan dat ze daar zo'n analysesysteem hebben, "Fit For Feet" (http://www.intersport.nl/fff_home/wat_is_fff), hun vestiging in Alkmaar is behoorlijk groot en heeft een flinke collectie schoenen in het assortiment.
Anyway, heeft iemand ervaringen met dat systeem? Of is er misschien iets beters te vinden, waarbij ook de afwikkeling van je voet wordt bekeken?
Ik heb ook zo mijn eerste paar Asics gekocht (waar ik nu op ren) en ik moet zeggen, heb er geen spijt van. Aangezien het m'n eerste paar is heb ik voor de rest ook weinig inzicht in wat er beter kan, maar wat ik wel weet is dat ik een maand de tijd heb om te bepalen of die schoenen wat zijn (en voorlopig ziet het er naar uit dat ze zijn wat ze zijn, goede schoenen). Nu heb ik in het verre verleden (12+ jaar) al Asics gehad n.a.v. een bezoek bij een van de betere hardloopzaken op aanraden van onze toenmalige hardloopcoach. Dus ik wist al dat ik Asics wilde dit keer.quote:Op maandag 24 januari 2011 13:29 schreef Sm0keZ het volgende:
Als een 'echte' hardloopwinkel mij betere schoenen kan verkopen zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen. Intersport geeft zelf al aan dat ze daar zo'n analysesysteem hebben, "Fit For Feet" (http://www.intersport.nl/fff_home/wat_is_fff), hun vestiging in Alkmaar is behoorlijk groot en heeft een flinke collectie schoenen in het assortiment.
Voor afwikkeling moet je wel bij een Runnersworld oid gaan kijken, dat doen ze niet bij Intersport.quote:Anyway, heeft iemand ervaringen met dat systeem? Of is er misschien iets beters te vinden, waarbij ook de afwikkeling van je voet wordt bekeken?
Bedankt voor je advies, wellicht dat ik morgen na m'n werk even langs rij!quote:Op maandag 24 januari 2011 13:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring daarmee, dus kan er weinig over zeggen
Vond het bij De Hardloopwinkel wel erg fijn: Op neutrale schoenen voor een camera lopen (dan zien ze dus echt hoe je loopt, en niet alleen je voet). Vanuit daar geven ze een advies, en mag je met verschillende schoenen aan naar buiten, stukje rennen, totdat je een schoen hebt die voor jou goed voelt
Bovendien was de service daar echt goed. Kwam na 9 maanden keer terug omdat m'n schoenen kraakten. Kreeg gelijk nieuwe zooltjes mee, en de boodschap 'als ze nog steeds kraken, krijg je gelijk nieuwe schoenen mee'. Netjes
Maargoed, is een advies, meer niet.
Een maand? Da's inderdaad netjes, aangezien je datzelfde paar schoenen niet meer als nieuw kan verkopen. Ik denk zomaar dat het wel even zoeken wordt voor ik een paar geschikte schoenen heb gevonden. Gisteren ging het prima (bijna 11km op een paar Nike Air Max), omdat ik meer aan het joggen dan aan het rennen was. Bij joggen neem ik geen grote stappen, bij rennen/sprinten wel. Wanneer ik grotere stappen neem krijg ik na verloop van tijd een vrij apart gevoel in m'n tenen, wat het best te beschrijven valt als verdoofd maar toch erg pijnlijk.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb ook zo mijn eerste paar Asics gekocht (waar ik nu op ren) en ik moet zeggen, heb er geen spijt van. Aangezien het m'n eerste paar is heb ik voor de rest ook weinig inzicht in wat er beter kan, maar wat ik wel weet is dat ik een maand de tijd heb om te bepalen of die schoenen wat zijn (en voorlopig ziet het er naar uit dat ze zijn wat ze zijn, goede schoenen). Nu heb ik in het verre verleden (12+ jaar) al Asics gehad n.a.v. een bezoek bij een van de betere hardloopzaken op aanraden van onze toenmalige hardloopcoach. Dus ik wist al dat ik Asics wilde dit keer.
Ik ben er erg tevreden over, vooral ook omdat je gewoon een maand lang de tijd hebt om te bepalen of de schoenen zijn wat je wilde. Dat vind ik gewoon staan voor je product en dus heb ik er geen problemen mee om ze bij de Intersport aan te schaffen (in Almere, maar ik ken dat Alkmaar filiaal, kwam er vroeger nogal vaak).
[..]
Voor afwikkeling moet je wel bij een Runnersworld oid gaan kijken, dat doen ze niet bij Intersport.
mooie tvp al zeg ik het zelf
8x2!quote:Op maandag 24 januari 2011 21:55 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb ook weer gelopen het ging prima maar het was die ene les die vorige week ook prima gaat. Woensdag die les met 2 minuten lopen 1 minuut rust ben benieuwd naar mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lopers profiel:
schoenen: Ascics bij de runners world
outfit: Trainingsbroek + wat warm genoeg is
niveau: 0
muziek: nein
hulpmiddel: G shock horloge met dual timer ( very nice ) / hardloop schema hierboven
loopomgeving: bos/ asfalt
valkuil: te snel te veel te hard willen
[ Bericht 28% gewijzigd door shadowflash op 24-01-2011 22:27:08 ]
Ik zorg dat ik altijd minstens anderhalf uur voor het laatst gegeten heb. Drinken nog wel, maar dat is persoonlijk.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:08 schreef Dos37 het volgende:
Lopen jullie trouwens voor het eten of na het eten? Ik doe nu voor het avond eten maar volgende week kan dan dat niet meer wegens werk.
Afhankelijk van wanneer het eten klaar is eigenlijk. Ervoor erna, boeit me eigenlijk niet. Ik wacht wel een uur voordat ik ga rennen na een warme maaltijd.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:08 schreef Dos37 het volgende:
Lopen jullie trouwens voor het eten of na het eten? Ik doe nu voor het avond eten maar volgende week kan dan dat niet meer wegens werk.
Bedoel je soms deze? http://www.djsteveboy.com/podrunner.htmlquote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:49 schreef Neelix het volgende:
Ik ga zo ook weer hardlopen. Nog even Tangerine aanzwengelen om een mooi mixje te maken van mijn eigen muziek.
Tijdje geleden poste hier iemand een site waar allemaal workout-mixen stonden, ingedeeld op bpm. Weet iemand nog welke site dat was?
Die bedoelde ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:52 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Bedoel je soms deze? http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
Er zijn er nog wel meer langsgekomen geloof ik maar die heb ik zo gauw niet voor je
C25K is een aparte, niks met Evy te makenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 11:53 schreef lunko1979 het volgende:
Is de C25K het vervolg op de Evy? En waar halen jullie de downloads voor ipod vandaan? Eventueel via pm als downloadsites niet mogen worden genoemd....
Bedankt alvast
Snelheid komt welquote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Net les 4 van Evy gelopen. Ik vind m'n gemiddelde snelheid van 7.21 km/u wel sneu. Maar goed. Het valt natuurlijk zo laag uit door de wandelminuten...
Heb met dit weer last van mijn longen, ik krijg zo'n raar rokershoestje, een kriebelige hoest.
Medequote:Op woensdag 26 januari 2011 07:48 schreef MissMSX het volgende:
Wat zijn veel (beginnende) lopers op snelheid gefocust zeg
Ik ga als een slak, maar ben supertrots dat ik hele stukken achter elkaar kan lopen zonder te moeten stoppen en zonder rare ademhaling.
Ik ook hoor, veel snelheid zit er bij mij niet inquote:Op woensdag 26 januari 2011 07:48 schreef MissMSX het volgende:
Wat zijn veel (beginnende) lopers op snelheid gefocust zeg
Ik ga als een slak, maar ben supertrots dat ik hele stukken achter elkaar kan lopen zonder te moeten stoppen en zonder rare ademhaling.
1e v/d 1e hits op Google:quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:03 schreef lunko1979 het volgende:
waar halen jullie de downloads voor ipod vandaan van C25k??
Iets later nu 17:15 tot 17:30 want ik vind dat ook de fijnste tijd. Al ga ik nu vanaf 19:00 lopenquote:Op donderdag 27 januari 2011 00:36 schreef Turalyon het volgende:
Mag ik vragen hoe laat jullie meestal rennen? Ik vind het heerlijk om te rennen wanneer de zon net onder gaat en het net donker begint te worden. Nu zal dat rond 16.30-45 zijn.
Ik loop en 's ochtends en 's avonds. Om (meestal) 10.30 & 19.30 uur.quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:36 schreef Turalyon het volgende:
Mag ik vragen hoe laat jullie meestal rennen? Ik vind het heerlijk om te rennen wanneer de zon net onder gaat en het net donker begint te worden. Nu zal dat rond 16.30-45 zijn.
Loop je hierheen voor een bakkie?quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:58 schreef GotC het volgende:
Ik ga over een uurtje lopen, eerst m'n Brinta laten zakken
Les 15 volgens mij.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:08 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Loop je hierheen voor een bakkie?
Primaquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:14 schreef GotC het volgende:
[..]Wat gezellig! Maar effe ander keertje, volgende week misschien? Heb voor vandaag grootse plannen
.
Kelderbox staat bizar vol met troep, en die MOET uitgeruimd worden (iets wat we al maanden/jaren proberen te negeren). Maar de container staat er maar tot 13:00 ongeveer, dus ik moet effe aan de slagquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:21 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Prima
Nu ben ik benieuwd naar je plannen. PM?
Je meetlint is uitgerekt?quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Kelderbox staat bizar vol met troep, en die MOET uitgeruimd worden (iets wat we al maanden/jaren proberen te negeren). Maar de container staat er maar tot 13:00 ongeveer, dus ik moet effe aan de slag. En daarna lekker strijken en badkamer schoonmaken
Maar! Wel iets fijns ontdekt! In juli vorig jaar was de omtrek van m'n taille nog 94 cm, nu 88 cm!
Aan een stuk? Netjesquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:33 schreef DarkElf het volgende:
4.5 km in 30 min, mooie 9 km per uur gemiddeld.lekker gelopen.
Lekker hoor! Tempo zit er goed in zo te lezenquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:52 schreef Sm0keZ het volgende:
Afgelopen zondag (1e keer hardlopen) 10.7km in 1:23 gelopen. Was even wennen, en flink wat spierpijn achteraf, maar deze was dinsdag alweer verdwenen.
Gisteren, 2e keer, 10.1km in 1:04 gelopen. Halverwege een minuutje pauze (rustig wandelen) genomen, verder aan een stuk door gelopen. Gaat steeds beter
Jammer genoeg zit ik nu met wat pijn aan de buitenkant van m'n knieen. Valt gelukkig enorm mee ten opzichte van gisteravond, toen had ik al moeite om naar m'n bed toe te lopen... Hopelijk ligt het aan de 'verkeerde' schoenen. Aanstaande zaterdag ga ik even kijken voor andere schoenen, ben benieuwd of het dan beter gaat
Da's een van de voordelen die je hebt met een lengte van 2,03m; dan hoef je niet zoveel stappen te zetten om alsnog op een redelijk tempo te lopenquote:Op donderdag 27 januari 2011 13:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Lekker hoor! Tempo zit er goed in zo te lezen
Ga je wel langs een hardloopwinkel voor de schoenen?
Pro tip: Loop je schoenen eerst even in , door te wandelen of draag ze gewoon thuis voor een aantal uur per dag. Dan kunnen je schoenen al een beetje naar je voeten staan. Voorkomt onnodige blaren en ontevredenheid over je schoenen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:10 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Da's een van de voordelen die je hebt met een lengte van 2,03m; dan hoef je niet zoveel stappen te zetten om alsnog op een redelijk tempo te lopen
En ik ga zeker naar een hardloopwinkel voor schoenen! Vandaag en morgen even rust, zaterdag als ik ze heb gehaald kan ik ze meteen even proberen. Dit keer wil ik 10km lopen binnen een uur zonder pauzes!
quote:CARDIOTRAINER: Put your heart into it!
We have partnered with Polar to offer heart rate integration for CardioTrainer using the Wearlink+ Bluetooth transmitter. See your heart rate, and view a graph of it after your workout. The devices are available on Amazon for a guaranteed low of price $79.95, and you can visit www.worksmartlabs.com/heartrate for more information.
Als je eenmaal bent begonnen zul je merken dat je conditie heel snel vooruit gaat!!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:07 schreef Tamashii het volgende:
Vandaag voor de tweede keer. Vind in de ochtend wel fijn, kan ik daarna lekker douchen. Merk wel dat ik een k*t conditie heb.
Ik denk dat je een iets te romantische voorstelling van zaken hebtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:03 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik ga morgen maar weer eens, ben nogal een afhaker. Mijn goeie start van vorige week woensdag is ook weer voor niks geweest. Motivatie waar ben je? Maar zou zo leuk zijn om lekker in de zomer (als het wél warm is) lekker bij t strand te gaan lopen. Dan moet ik het natuurlijk wel kunnen tegen die tijd!
Ik bedoelde ook meer boulevard/duinenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat je een iets te romantische voorstelling van zaken hebt. In de zomer is het vaak te warm om overdag te lopen, in de zomer is het rete-druk op het strand, over het strand lopen is best wel zwaar
.
Das wel lekker idd.. na een uurtje/anderhalf uurtje hardlopen lekker de zee in duiken..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:52 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook meer boulevard/duinenEn dan daarna lekker afkoelen in t water. En ook niet echt hoogzomer, maar rond de 15/20 graden.
Ik moet gaan vandaag! Maar eerst naar college..
Wellicht was er vandaag al verschil want vorige keer kon ik de 3 minuten niet volhouden, vandaag wel!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:31 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Als je eenmaal bent begonnen zul je merken dat je conditie heel snel vooruit gaat!!
Goed punt... Vanzelfsprekend, maar het zijn juist de vanzelfsprekende dingetje die men snel vergeet. Thnxquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:17 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Pro tip: Loop je schoenen eerst even in , door te wandelen of draag ze gewoon thuis voor een aantal uur per dag. Dan kunnen je schoenen al een beetje naar je voeten staan. Voorkomt onnodige blaren en ontevredenheid over je schoenen.
Voldoende slaap, eten en rust zijn minstens zo belangrijk als het trainen zelf. Deze drie onderdelen zorgen ervoor dat jij na je training weer herstelt en daarbij je fysieke gesteldheid verbetert. Bedenk goed dat elke vorm van fysieke sport enkel je spieren en gewrichten belast en licht beschadigt. Je lichaam reageert hierop door tijdens rust en slaap je voeding te gebruiken om je lichaam juist weer te herstellen en aan te sterken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:11 schreef travelman het volgende:
Zit nu in week 4 en na het rennen (en de dag erna) heb ik wat last van mijn wreef/enkels/kuiten. Zijn daar zalfjes oid voor, of gewoon meer rust pakken?
Spierpijn door het lopen of heb je nog wat anders gedaan vandeweek?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:43 schreef villagra het volgende:
Vandaag ben ik halverwege les 16 gestopt vanwege spierpijn. Week rust nemen dan maar
Alleen door het lopen. Bij de vorige lessen was het steeds een beetje spierpijn halverwege en achteraf, maar was het gewoon doorzetten want qua conditie ging het wel lekkerquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:15 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Spierpijn door het lopen of heb je nog wat anders gedaan vandeweek?
Doe je warming-up en stretching vooraf en achteraf?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:40 schreef villagra het volgende:
[..]
Alleen door het lopen. Bij de vorige lessen was het steeds een beetje spierpijn halverwege en achteraf, maar was het gewoon doorzetten want qua conditie ging het wel lekker
Merci!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:34 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Voldoende slaap, eten en rust zijn minstens zo belangrijk als het trainen zelf. Deze drie onderdelen zorgen ervoor dat jij na je training weer herstelt en daarbij je fysieke gesteldheid verbetert. Bedenk goed dat elke vorm van fysieke sport enkel je spieren en gewrichten belast en licht beschadigt. Je lichaam reageert hierop door tijdens rust en slaap je voeding te gebruiken om je lichaam juist weer te herstellen en aan te sterken.
Als je dus te weinig rust neemt (of simpelweg meteen te fanatiek aan de slag gaat) heeft je lichaam te weinig tijd om te herstellen. Dit geldt niet alleen voor je spieren maar in geval van hardlopen tellen je gewrichten ook erg zwaar. Aan je spieren voel je wel aan als je weer verder kunt, helaas is dat bij je gewrichten vaak niet zo. Probeer dus inderdaad wat meer rust te nemen en misschien de intensiteit van je training te verlagen als het eerste niet helpt.
Check anders deze pagina even, staat een hoop nuttige info mbt blessures op voor de beginnende hardloper
Stretchen heb ik nog nooit gedaan, want dat heeft Evy ook nooit verteld. Onwetenheid dus van mij. Voortaan maar doen danquote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:00 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Doe je warming-up en stretching vooraf en achteraf?
Probeer anders eerst even 5 minuten te wandelen als warming-up. En stretchen is wel echt belangrijk. Vooral die achteraf.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:39 schreef villagra het volgende:
[..]
Stretchen heb ik nog nooit gedaan, want dat heeft Evy ook nooit verteld. Onwetenheid dus van mij. Voortaan maar doen dan
Warming-up... De lessen beginnen nog steeds eerst met 1 of 2 minuten lopen en wandelen, dus dat zie ik nog als warming-up
Ik bounce dan ook niet met stretchenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:58 schreef Coelho het volgende:
Strechen is overrated, er zijn genoeg onderzoeken te vinden die zeggen dat het helemaal niks doet en dat je eerder je spierweefsel kapot maakt (met name door het bouncen) dan dat het je wat oplevert.
Dit wetende strech ik toch gewoon elke keer. Wel naderhand als de spieren al warm zijn.
Denk dat het toch maar zwemmen wordt, de achillesspees voelt bagger aan. Behoorlijk stijf.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:49 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben net klaar met lopen, had van de week last van m'n achillesspees (woensdag) en donderdag voelde hij nog wat stijf aan, vrijdag eigenlijk nergens last van. Maar dernet tijdens het lopen voelde het wel wat beurs aan. Morgen misschien even zwemmen, maandag ga ik of zwemmen of rennen. Afhankelijk van hoe het allemaal aanvoelt. Baal er een beetje van
http://www.endomondo.com/workouts/gLoWAVLkTjA
Balen, maar wel verstandigquote:Op maandag 31 januari 2011 09:25 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Denk dat het toch maar zwemmen wordt, de achillesspees voelt bagger aan. Behoorlijk stijf.
Jij slaat er een paar overquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |