abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91712654
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:33 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ik vind meervoudige moordenaars in leven laten juist geen teken van beschaving.
Tja dat mag en dat je van moord houdt hadden we al door.

[..]
quote:
In de VS is abortus legaal, en euthanasie onder bepaalde omstandigheden ook.
En er worden aanslagen gepleegd tegen abortusklinieken...
[..]
quote:
Ook dat vind ik een raar voorbeeld voor beschaving, maar in de VS zijn net zoveel staten met het homohuwelijk als landen in Europa.
Dat is heel mooi maar op veel plekken lopen ze nog echt flink achter op pakweg Nederland.

[..]
quote:
Ook daar is het verband me weer niet duidelijk. Het is juist beschaafder om mensen zelf de vrijheid en verantwoordelijkheid te geven zich te verzekeren lijkt me.
vraag dat aan iemand die daardoor in een auto is komen te wonen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91712688
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:41 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Klopt niet in gebieden in amerika waar iedereen een wapen heeft zijn weinig inbraken.
Inbrekers zijn een heel ander typ dan moordenaars.
En er zijn ook gebieden met een hoog wapenbezit en nog altijd veel inbraken.
pi_91712691
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En dus komt die junk naar boven, want dat beest beneden krijgt hij nooit mee of open.
Zeg buitendam, ben je bekend met het feit dat als je een wapen hebt, dit niet levengroot op je voorgevel hoeft te staan, eventueel i.c.m. waar in huis je kluis staat?

En ook als de wapenwet wat vrijer is, dan zal de kans dat een junk op zoek naar een wapen in een huis van een wapenbezitter inbreekt vrij klein zijn. Dus die theorie dat junks op zoek gaan naar wapens is flinterdun.

Overigens, meer wapens betekent niet automatisch meer criminaliteit. Ik wil daarbij op wat wetenschappelijk onderzoek verwijzen, simpel samengevat in het boekje "Freakonomics", pagina 115.

Daar staat letterlijk in beschreven dat in Zwitserland per hoofd de meeste vuurwapens ter wereld aanwezig zijn, maar dit is gekoppeld aan het feit dat de criminaliteitscijfers de laagste ter wereld zijn. Hiermee is dus aangetoond dat wapens en criminaliteit geen causaal verband hebben.

(ook al willen ze de wapenwet in Zwitserland veranderen)
pi_91712720
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef Berlitz het volgende:
Legalisatie van drugs zorgt voor veel meer doden.
Dan is de drempel weg om drugs te gebruiken vooral voor jongeren omdat die nu meestal niks met harddrugs dealers te maken willen hebbben en dus ook niet aan drugs komen.

Psychologie waar jij te dom voor bent.
Hé, daar hebben we onze troll weer.
pi_91712731
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:38 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Dat is wel met meer illegale dingen zo eh.
Vuurwapens hebben geen schadelijke effecten voor de gebruiker, bijv. drugs wel.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:45:01 #246
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_91712779
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan zetten we toch allemaal zo'n bord in de tuin, zeker goedkoper dan een wapen.
Of we maken inbreken legaal, hebben we die borden ook niet nodig.
Tevens is het een genot voor inbrekers om hun hobby uit te kunnen voeren. Dat moet gewoon legaal worden :')
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:45:05 #247
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91712781
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hé, daar hebben we onze troll weer.
Het klopt gewoon jongeren gebruiken amper harddrugs om het sociale stigma en omdat ze geen vrienden hebben die het dealen en gebruiken.
pi_91712797
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat mag en dat je van moord houdt hadden we al door.
Doe niet zo achterlijk.
quote:
[..]

[..]

En er worden aanslagen gepleegd tegen abortusklinieken...
Ja, heel typisch dat jij een heel volk daarvoor verantwoordelijk houdt. Discriminerend, generaliserend ventje dat je bent.
quote:
[..]

[..]

Dat is heel mooi maar op veel plekken lopen ze nog echt flink achter op pakweg Nederland.
Dat is kennelijk puur jouw mening. En die is niet zoveel waard.
quote:
[..]

[..]

vraag dat aan iemand die daardoor in een auto is komen te wonen.
Vraag het aan iemand die zijn baan kwijt is omdat zijn werkgever door de Obamacare wet hem niet meer kon betalen.
pi_91712835
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of hij kiest er voor eerst in de kamer van dochterlief te kijken of er nog niets te gijzelen is...
je zorgt voor een gigantische geweldsspiraal
Wat heb ik een mazzel dat ik geen kinderen wil, dus dat argument gaat in mijn geval niet op.

Nee, als ik de inbreker betrap en overhoop word gestoken, wie zorgt er dan voor een geweldsspiraal? Sorry hoor, maar als ik dan een pistool heb ben ik wel blij dat ik de mogelijkheden heb een aanval af te weren.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:46:15 #250
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91712841
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of hij kiest er voor eerst in de kamer van dochterlief te kijken of er nog niets te gijzelen is...
je zorgt voor een gigantische geweldsspiraal
Je scheert nu alle criminelen voor het gemak even over 1 kam. Een junk wordt een inbreker en daarna opeens gijzelt hij je dochter en straks vermoord hij haar ook nog zeker? Niet iedereen die geld nodig heeft en dit illegaal verkrijgt is een kindermoordenaar hoor.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:46:19 #251
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_91712845
Wapens legaliseren is een belachelijk idee. Waarom zou je zo'n ding ter zelfverdediging moeten hebben? Niemand hoort er gewoon eentje op straat te dragen. Hoe makkelijk is het wel niet om iemand door zijn kop te knallen als je toch een vuurwapen op zak hebt. Laat het maar lekker hoe het nu is, ik vind het ook een vreemde discussie. Waarom zou je het willen?
Anonieme tievesclown
pi_91712876
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Toen ik zei "Het is onmogelijk, veilig in te breken bij een vuurwapenbezitter en makkelijk om veilig in te breken bij iemand met pepperspray, messen of honkbalknuppels." doelde ik ook op die overvallen met flink geweld. Het is onmogelijk om dit veilig te doen, bij een vuurwapenbezitter. Waarom denk jij dat elke inbreker bereid is het risico te lopen neergeschoten te worden en waarom denk jij dat elke inbreker het in zich heeft om anderen neer te schieten?
[De behoefte aan geld blijft toch.
quote:
[..]

De kans dat hij vlucht is nog groter als je hem stoort met een dubbelloops winchester. :)

[..]
De kans dat je kind je hond er mee doodschiet ook.
quote:
Onzin je kan een geweer niet even mee naar school nemen om stoer aan je vrienden te laten zien.
het hoeft ook niet op school. Het kan ook gewoon in de slaapkamer en ook daar geeft het veel rommel...

[..]
quote:
Niet logisch, wie vallen er zoal te vermoorden binnen je eigen huis? Je gezin ja, maar die vermoord je net zo makkelijk met allerlei andere spullen die iedereen thuis heeft liggen. En een ongelukje met een vuurwapen gebeurt echt niet zomaar hoor.
Niet zomaar maar het kan toch wel degelijk.
Daarnaast meer wapens in omloop zorgt gewoon dat de kans dat je er als onschuldige mee te maken krijgt flink toeneemt.
quote:
[..]

Dat zijn geen argumenten, dat zijn stellingen. Leg nou eerst even uit waarom wapens in huis een geweldsspiraal veroorzaken, waarom ze de kans op moorden en ongelukken vergroten en waarom 99% van de mensen niet te vertrouwen is met een groot vuurwapen in bezit. Ik wens trouwens helemaal geen effect te bereiken, ik wil gewoon de hilbilly uit kunnen hangen als iemand ongewenst mijn huis betreedt. :)
Met je laatste zin bewijs je direct al mijn stellingen ;)
pi_91712877
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:45 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Of we maken inbreken legaal, hebben we die borden ook niet nodig.
Tevens is het een genot voor inbrekers om hun hobby uit te kunnen voeren. Dat moet gewoon legaal worden :')
Inbrekers brengen anderen schade toe, vuurwapens niet.
pi_91712887
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

En er zijn ook gebieden met een hoog wapenbezit en nog altijd veel inbraken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kennesaw,_Georgia
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:47:17 #255
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91712901
Walgelijk dat du_ke liever ongeboren kinderen vermoord dan veroordeelde moordenaars :r

Links mist alle moraal.
pi_91712912
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:46 schreef Crimyclown het volgende:
Wapens legaliseren is een belachelijk idee. Waarom zou je zo'n ding ter zelfverdediging moeten hebben? Niemand hoort er gewoon eentje op straat te dragen. Hoe makkelijk is het wel niet om iemand door zijn kop te knallen als je toch een vuurwapen op zak hebt. Laat het maar lekker hoe het nu is, ik vind het ook een vreemde discussie. Waarom zou je het willen?
Lees de discussie tot nu toe.
pi_91712921
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:45 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Het klopt gewoon jongeren gebruiken amper harddrugs om het sociale stigma en omdat ze geen vrienden hebben die het dealen en gebruiken.
Jij leeft dan ook in een andere wereld. Een wereld waarin overmatig alcoholgebruik niet schadelijk is, iemand pas alcoholist is als hij dagelijks wodka drinkt en iedere recreatieve drugsgebruiker een junk is.
pi_91712928
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:46 schreef Crimyclown het volgende:
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:49:05 #259
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_91712980
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:47 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wel of niet legaliseren van vuurwapens. Het is gewoon een belachelijk idee.
Anonieme tievesclown
pi_91713038
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:45 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk.
Tja de doodstraf is van staatswege mensen vermoorden. Leuker kan ik het niet maken.
[..]
quote:
Ja, heel typisch dat jij een heel volk daarvoor verantwoordelijk houdt. Discriminerend, generaliserend ventje dat je bent.
Wat een onzin. Ik zeg alleen dat we hier beschaafder zijn.

[..]
quote:
Dat is kennelijk puur jouw mening. En die is niet zoveel waard.
Dat kan maar hij is beter onderbouwd dan die van jou :).
quote:
[..]

Vraag het aan iemand die zijn baan kwijt is omdat zijn werkgever door de Obamacare wet hem niet meer kon betalen.
Dat zullen er allicht minder zijn.
pi_91713058
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:49 schreef Crimyclown het volgende:

[..]

Antwoorden op je vraag kun je vinden in de bijna 600 posts die nu in deze reeks gemaakt zijn.
pi_91713063
quote:

[..]

Wel of niet legaliseren van vuurwapens.
Vuurwapens zijn al legaal, alleen ze zijn aan strikte voorwaarden verbonden.

Persoonlijk ben ik van mening dat deze voorwaarden ook anders ingevuld kunnen worden, waardoor het gemakkelijker is om een vuurwapen aan te schaffen, maar er nog steeds zorgvuldig wordt getoetst of de koper wel geschikt is om een wapen te dragen.

Maak niet de fout te denken dat we hier allemaal wapens vrij verkrijgbaar willen maken, helaas is de discussie qua niveau de afgelopen 100 reacties achteruit gegaan.
pi_91713103
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:46 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Je scheert nu alle criminelen voor het gemak even over 1 kam. Een junk wordt een inbreker en daarna opeens gijzelt hij je dochter en straks vermoord hij haar ook nog zeker? Niet iedereen die geld nodig heeft en dit illegaal verkrijgt is een kindermoordenaar hoor.
De kans op dat soort dingen wordt inderdaad groter als er meer wapens in omloop zijn en de risico's voor de junk groter worden. Dat is die ellendige geweldsspiraal.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:51:30 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91713107
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Legalisatie van drugs zorgt voor minder criminaliteit en minder doden, legalisatie van het wapenbezit zorgt niet voor minder criminaliteit en minder doden volgens mij.
Maar is het verbod nuttig? Het gaat niet of iets meer of minder werkt, het gaat er om hoe het werkt.

Net als met drugs moet een verbod op wapens noodzakelijk zijn, geen uitgangspunt.

Dat jij persoonlijk geen behoefte hebt aan wapens is geen argument voor een wet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_91713189
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar is het verbod nuttig? Het gaat niet of iets meer of minder werkt, het gaat er om hoe het werkt.
Dat is vooralsnog niet aangetoond. Dan zul je immers moeten kijken naar het aantal inbraken wat nu wordt gepleegd i.c.m. vuurwapens, hoeveel en wat voor slachtoffers daarbij vallen en of vuurwapenbezit dat op een goede manier beïnvloedt.

quote:
Net als met drugs moet een verbod op wapens noodzakelijk zijn, geen uitgangspunt.

Dat jij persoonlijk geen behoefte hebt aan wapens is geen argument voor een wet.
Klopt. :)
pi_91713193
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja de doodstraf is van staatswege mensen vermoorden. Leuker kan ik het niet maken.
Het gaat om je kinderachtige insinuatie dat ik fan zou zijn van moord. Soms is het doden van mensen nodig en rechtvaardig. Bijvoorbeeld als ze daartoe veroordeeld zijn door een rechter of jury.
quote:
[..]

[..]

Wat een onzin. Ik zeg alleen dat we hier beschaafder zijn.
Ja, door die incidenten als representateif voor alle Amerikanen te bestempelen.
quote:
[..]

[..]

Dat kan maar hij is beter onderbouwd dan die van jou :).
Oneens. Vanzelfsprekend...
quote:
[..]

Dat zullen er allicht minder zijn.
Lees je in zou ik zeggen.
pi_91713194
quote:
Nog altijd flink crimineler dan een welvarend provinciestadje hier in Nederland.
pi_91713219
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:47 schreef Berlitz het volgende:
Walgelijk dat du_ke liever ongeboren kinderen vermoord dan veroordeelde moordenaars :r

Links mist alle moraal.
onzin, er zijn hele goede regelingen rondom abortus. Dat is niet het vermoorden van ongeboren kinderen.
pi_91713258
quote:

[..]

Klopt hoor :).
pi_91713304
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nog altijd flink crimineler dan een welvarend provinciestadje hier in Nederland.
11 inbraken in een jaar in een stadje met 22.000 inwoners. Dat redt geen enkele Nederlandse stad van die grootte.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:57:10 #271
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91713363
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij leeft dan ook in een andere wereld. Een wereld waarin overmatig alcoholgebruik niet schadelijk is, iemand pas alcoholist is als hij dagelijks wodka drinkt en iedere recreatieve drugsgebruiker een junk is.
Ik leef in een wereld waarin jongeren amper harddrugs gebruiken omdat ze niet met dealers omgaan en er geen groepsdruk is.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:57:53 #272
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91713392
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

onzin, er zijn hele goede regelingen rondom abortus. Dat is niet het vermoorden van ongeboren kinderen.
Waarom mag abortus wel en de doodstraf niet?
Waarom is het leven van bv een sander V meer waard dan dat van een kind?
pi_91713466
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

De kans op dat soort dingen wordt inderdaad groter als er meer wapens in omloop zijn en de risico's voor de junk groter worden. Dat is die ellendige geweldsspiraal.
Als het risico te groot is zullen criminelen wel van hun daden afzien i.p.v. een geweldsspiraal te volgen, dat speelt alleen een rol bij criminele activiteiten waarbij het toegenomen risico tegenover een groot gewin staat (tienduizenden / honderdduizenden euro's in bijv. het drugscircuit). Voor een paar honderd euro gaat een crimineel echt niet een halve familie uitmoorden.
pi_91713489
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:55 schreef apple_pie het volgende:

[..]

11 inbraken in een jaar in een stadje met 22.000 inwoners. Dat redt geen enkele Nederlandse stad van die grootte.
http://www.cityrating.com/citycrime.asp?city=Kennesaw&state=GA hier hebben ze het over 89. Daar zitten we vaak toch onder hoor. En als je de wikipagina leest dan zie je dat het nogal genuanceerd ligt allemaal en er vooral heel weinig bewezen is.
pi_91713498
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:57 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Omdat kinderen huilen, poepen, met je vuurwapens gaan spelen en sowieso buitengewoon irritant zijn.

Een pedo die in de cel zit doet dat niet.
pi_91713517
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar moet je ook voor getraind zijn en voorlopig is de kans groter dat een kind je wapen dan vindt en er mee gaat 'spelen' dan dat je er een junk mee af mag knallen...

Dan ben ik met je eens.
Maar dat "risico" ben ik bereid dat wij als volk nemen om mij het recht te geven om mijzelf en mijn huis te verdedigen.

Het is voor mij niet alleen een kwestie van praktisch nut maar vooral een principe kwestie.
En aangezien je heel weinig aan de politie hebt en ik dit alleen maar erger zie worden wil ik mezelf graag kunnen verdedigen ALS dat nodig mocht zijn. Plus het geeft natuurlijk een veilig en fijn gevoel dat je dat kan.

En ik ben ook voor een rijbewijs voor vuurwapens.
pi_91713523
quote:

[..]

Het is heel iets anders maar laten we het hier over wapens hebben.
pi_91713549
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:59 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als het risico te groot is zullen criminelen wel van hun daden afzien i.p.v. een geweldsspiraal te volgen, dat speelt alleen een rol bij criminele activiteiten waarbij het toegenomen risico tegenover een groot gewin staat (tienduizenden / honderdduizenden euro's in bijv. het drugscircuit). Voor een paar honderd euro gaat een crimineel echt niet een halve familie uitmoorden.
dat is de vraag :).
pi_91713558
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:59 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als het risico te groot is zullen criminelen wel van hun daden afzien i.p.v. een geweldsspiraal te volgen
En daar zit dus de knik, want dat kun je alleen bewijzen door burgers zichzelf te laten verdedigen. Voor je het weet zit je met een wapenkluis op je slaapkamer en een kluis voor militair arsenaal, geankerd in je muur opgezadeld.

Het Wilde Westen is niet voor niets verleden tijd.
Dit, dus.
pi_91713574
quote:

[..]

Ik leef in een wereld waarin jongeren amper harddrugs gebruiken omdat ze niet met dealers omgaan en er geen groepsdruk is.
Je bent dorpen als Volendam en Urk al vergeten? Je komt nooit buiten in het weekend?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:02:17 #281
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91713590
quote:

[..]

Waarom mag abortus wel
omdat er geen argumenten zijn voor een verbod.
quote:
en de doodstraf niet?
Omdat de dood als straf slecht uit pakt voor mensen die onschuldig veroordeeld worden.
quote:
Niets, maar dat is geen argument. Tenzij jij de waarde van mensen belangrijk vind, natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:02:40 #282
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91713611
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:01 schreef Xa1pt het volgende:

Je bent dorpen als Volendam en Urk al vergeten? Je komt nooit buiten in het weekend?
Dat is een goed voorbeeld van hoe het niet moet.
Overal coke gebruik en overal coke beschikbaar.
pi_91713613
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:00 schreef captainkid het volgende:

[..]

Dan ben ik met je eens.
Maar dat "risico" ben ik bereid dat wij als volk nemen om mij het recht te geven om mijzelf en mijn huis te verdedigen.

Het is voor mij niet alleen een kwestie van praktisch nut maar vooral een principe kwestie.
En aangezien je heel weinig aan de politie hebt en ik dit alleen maar erger zie worden wil ik mezelf graag kunnen verdedigen ALS dat nodig mocht zijn. Plus het geeft natuurlijk een veilig en fijn gevoel dat je dat kan.

En ik ben ook voor een rijbewijs voor vuurwapens.
Tja en ik blijf dit een vrij enge benadering vinden. We moeten helemaal niet voor eigen rechter (en beul) willen spelen. Dat levert hele gevaarlijke omstandigheden op.
pi_91713674
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Laten we dit punt in gedachten houden, ik probeer eventjes (wetenschappelijk) onderzoek te vinden die dit punt kan bevestigen of ontkrachten.

Wat trouwens wel een leuk weetje is, de legalisering van abortus in de VS was de reden waarom 20 jaar later de criminaliteitscijfers enorm terugliepen. Dat kwam omdat abortussen vooral onder laagopgeleide, kansarme moeders werd uitgevoerd, waardoor er dus minder kansarme kinderen in de wereld werden gezet.

M.a.w. helpt abortus om criminaliteit te verminderen.
pi_91713689
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is het natuurlijk wel. Het foetus moet toch gedood worden voor het verwijderd wordt? Dat gaat ook wel eens mis.
pi_91713728
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:02 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Dat is een goed voorbeeld van hoe het niet moet.
Overal coke gebruik en overal coke beschikbaar.
Maar dat kan toch niet? Jongeren gebruiken immers nooit harddrugs.
pi_91713733
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

http://www.cityrating.com/citycrime.asp?city=Kennesaw&state=GA hier hebben ze het over 89. Daar zitten we vaak toch onder hoor. En als je de wikipagina leest dan zie je dat het nogal genuanceerd ligt allemaal en er vooral heel weinig bewezen is.
Voor 25.000 inwoners? Niet in mijn provinciale regio.
pi_91713748
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja en ik blijf dit een vrij enge benadering vinden. We moeten helemaal niet voor eigen rechter (en beul) willen spelen. Dat levert hele gevaarlijke omstandigheden op.
En zie daar de geweldsmonopolie van Vadertje Staat om WildWest settings achterwege te laten. Geen politicus die dat gaat ondermijnen, want je bent al je geloofwaardigheid kwijt. In plaats daarvan roepen ze nog eerder dat ze het leger gaan inzetten tegen criminelen, in, pak 'm beet, Gouda.
Dit, dus.
pi_91713767
quote:

[..]

In de openingspost heb ik dit gepost, en ik blijf erbij dat als je dit in gedachten houdt er best een veilige omgang met (een toegenomen aantal) vuurwapens mogelijk is:

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:18 schreef von_Preussen het volgende:
Vroeger was ik persoonlijk erg voor het "Amerikaanse systeem" m.b.t. de aanschaf van vuurwapens, totdat ik echter zelf ben begonnen met schieten (heb geen verlof, schiet onder supervisie van anderen).
Daar gaat elk jaar weer een veiligheidsinstructie aan vooraf, en ondanks dat ik die in het verleden al gevolgd heb is het verplicht om die elk jaar weer te volgen. Dan ben je samen in een lokaal, krijg je ook een vuurwapen (zonder munitie) in handen, en dan leer je hoe je er veilig mee om kan gaan.
Wat mij uiteindelijk van mening deed veranderen was de reden die de sergeant-majoor aanvoerde, de wapenwet moet zo streng zijn niet om wapens uit "verkeerde handen" te houden, maar omdat je niet wil dat elke debiel een wapen heeft en door onvoorzichtige omgang er allerlei ongelukken gebeuren.

Dat is ook de kern van het verhaal, criminelen krijgen wapens sowieso, mensen die doordraaien (familiedrama's) pakken dan een mes of bijl, maar je moet juist voorkomen dat "jokers" vuurwapens in handen krijgen en door onveilig gedrag er ongelukken ontstaan.

Wél ben ik ervoor dat de eisen aan het wapenverlof iets worden verlicht, ik zou eerder de nadruk op een veilige omgang met vuurwapens willen leggen (bijv. 3x praktijkseries op de schietclub en 1x theorie-examen) om te bewijzen dat je verstandig en veilig met een vuurwapen kan omgaan. En dan eventueel 1x per jaar op herhaling om te bewijzen dat men de omgang met vuurwapens nog steeds onder de knie heeft.

Daar gaat het om, de veilige omgang met vuurwapens.
pi_91713803
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:05 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Voor 25.000 inwoners? Niet in mijn provinciale regio.
Voor een welvarend stadje moet dat toch echt wel lukken hoor. ik ben er in ieder geval niet zo van onder de indruk.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:07:09 #291
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91713813
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

De behoefte aan geld blijft toch.
Klopt, maar zodra een misdrijf meer risico met zich meebrengt zullen de meesten iets anders gaan zoeken om geld te verdienen.

quote:
[..]

De kans dat je kind je hond er mee doodschiet ook.
Waarom zou die dat doen? Kinderen steken toch ook niet massal hun huisdieren overhoop?

quote:
[..]

het hoeft ook niet op school. Het kan ook gewoon in de slaapkamer en ook daar geeft het veel rommel...
Haha, ik moest lachen. :P Wanneer vuurwapenbezit normaler is en slechts toegestaan voor verantwoordelijke mensen (die natuurlijk getest moeten worden), zal het niet snel gebeuren dat een kind met papa's wapen gaat spelen.

quote:
[..]

Niet zomaar maar het kan toch wel degelijk.
Daarnaast meer wapens in omloop zorgt gewoon dat de kans dat je er als onschuldige mee te maken krijgt flink toeneemt.
Je zegt het zelf, de kans dat je er als onschuldige mee te maken krijgt wordt groter, dat is namelijk precies wat ik wil. Zo leren mensen namelijk ook dat er verantwoordelijkheid komt kijken bij wapenbezit. Ik vermoed trouwens dat ongelukken met vuurwapens ongelukken met handvuurwapens zijn.

quote:
[..]

Met je laatste zin bewijs je direct al mijn stellingen ;)
Ik wist dat je wat over die zin ging zeggen, maar wat je zegt klopt alleen als het een slechte zaak zou zijn om inbrekers neer te schieten. Ik vind van niet, omdat hier een afschrikkende werking vanuit gaat. Wanneer ik een inbreker neerschiet, is de kans dat hij de volgende dag bij jou inbreekt kleiner. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 17:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens die redenering kan je maar het beste direct al je spullen afstaan zodra iemand zegt "geef me al je spullen".
pi_91713831
quote:

[..]

Maar je bekijkt het verkeerd.
Het niet om eigen rechter en beul spelen het gaat om zelfverdediging.
Als een inbreker in mijn huis inbreekt en ik schiet z'n hoofd eraf met m'n Magnum 44 is dat zelfverdediging. Zelfs als is de inbreker ongewapend.
pi_91713895
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:07 schreef captainkid het volgende:

[..]

Als een inbreker in mijn huis inbreekt en ik schiet z'n hoofd eraf met m'n Magnum 44 is dat zelfverdediging. Zelfs als is de inbreker ongewapend.
See you in court!
pi_91713916
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

See you in court!
Ja nu wel.
Maar dat moet dus veranderen.
pi_91713940
quote:

[..]

Om alvorens; "Make my day" te zeggen, Harry?
Dit, dus.
pi_91713998
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Om alvorens; "Make my day" te zeggen, Harry?
Om vervolgens de schoonmaakoma te bellen dat er wat op te ruimen valt.
pi_91714014
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

In de openingspost heb ik dit gepost, en ik blijf erbij dat als je dit in gedachten houdt er best een veilige omgang met (een toegenomen aantal) vuurwapens mogelijk is:

[..]

Als er mee omgegaan wordt moet dat inderdaad veilig gebeuren. Maar volgens mij moeten we gewoon voorkomen dat er veel meer wapens in Nederland gaan circuleren. Iedere dode daardoor is mij er 1 teveel..
quote:

[..]

Volgens mij speel je dan toch echt voor eigen rechter. Het is niet voor niets dat we met zijn allen gekozen hebben voor een geweldsmonopolie dat niet bij de gewone burger ligt
pi_91714061
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Kijk, ik heb het volgende artikel gevonden:

http://www.wnd.com/?pageId=57641

Nu moet je niet letterlijk op de voorbeelden ingaan, maar puur het aspect dat criminelen die denken dat hun slachtoffer een wapen zou kunnen hebben van hun daad afzien, in de gaten houden.

quote:
When sexual assaults started rising in Orlando, Fla., in 1986, police officers noticed women were arming themselves, so they launched a firearms safety course for them. Over the next 12 months, sexual assaults plummeted by 88 percent, burglaries fell by 25 percent and not one of the 2,500 women who took the course fired a gun in a confrontation.

In Orlando, the deterrence to criminals who simply knew that their victims may have a gun and may know how to use it and may be willing to do just that had a significant impact, because while Orlando's rapes were plummeting, assaults were up 5 percent across the state and 7 percent nationally.
quote:
The brief notes when the Georgia town of Kennesaw decided to require all residents, with exceptions for conscientious objectors, to keep a firearm at home, home burglaries fell from 66 to 26 to 11 in consecutive years.
quote:
The brief cites a study that discovered, based on interviews with felony prisoners in 11 prisons in 10 states, one third of the felons had been "scared off, shot at, wounded or captured by an armed victim," and nearly four in 10 had decided against committing a specific crime because they thought the victim might have a gun.
Uit deze voorbeelden blijkt dat er duidelijk een verband is tussen de (vermeende) aanwezigheid van wapens, en een teruggang / terughoudendheid bij criminelen.
pi_91714090
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:10 schreef captainkid het volgende:

[..]

Om vervolgens de schoonmaakoma te bellen dat er wat op te ruimen valt.
Ah, ja.
Dit, dus.
pi_91714107
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als er mee omgegaan wordt moet dat inderdaad veilig gebeuren. Maar volgens mij moeten we gewoon voorkomen dat er veel meer wapens in Nederland gaan circuleren. Iedere dode daardoor is mij er 1 teveel..
Doe ik het anders, stel je voor dat er door wapens 3 doden per jaar meer zijn, maar 15 minder doden bij overvallen omdat de criminaliteit teruggaat.

Wat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')