Je bent echt vmbo'er he? Maar goed ik zal het uitleggen alsof ik tegen een kind spreek.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Precies. Nederland moet eens etnisch gezuiverd worden. Lebensraum voor mij, jou en onze vuurwapens.
(Welk verband, trouwens? Je gaf toch niets om cijfers?)
Het recht je huis met gepast geweld te verdedigen heb je gewoon. Alleen zijn vuurwapens daarbij nogal een overdrijving. En de kans dat je kind het wapen te pakken krijgt met alle gevolgen van dien is gewoon te groot...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:03 schreef captainkid het volgende:
[..]
Over rechten.
Ik heb het recht om mijzelf en huis en haard te verdedigen.
Dat vind ik tenminste, de staat vindt dat niet.
Het gaat er ook niet om of ik het wapen ooit nodig ben. Dat heeft er niks mee te maken.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]Om nog maar te zwijgen over schietpartijen bij het leegroven van een plantage. Hé, kijk nu, schietpartijen. Zou er dan toch een verband zijn met dit topic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
Geen moord, zelfverdediging noemen we dat.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Maar goed de boys hier willen hem dan lekker kapot schieten zodat ze hun wapens eindelijk eens kunnen gebruiken waar ze voor gemaakt zijn. Moord dus
.
Ik gaf in het vorige deel een link naar een krantenartikel waarin de toename van woningovervallen en het gebruik van geweld daarbij werd beschreven.quote:
Het bezit van geweren die je in de slaapkamer kunt houden wil je dus voor iedereen vrijgeven?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Door het toestaan van geweren te groot om verborgen bij te dragen komt moord vaker voor? Leg uit.
O, je bedoeld een omheind reservaat. Waar ze niks meer aan de wapens hebben die ze van jou mochten hebben.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jawel, want dan zit ie daar opgesloten en loopt niet te roven en verkrachten in de maatschappij.
Linkje?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:11 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik gaf in het vorige deel een link naar een krantenartikel waarin de toename van woningovervallen en het gebruik van geweld daarbij werd beschreven.
Die heb je ook ja. Of bijvoorbeeld die schietpartij op de A73 of dat jochie dat in zijn woonwagen werd doodgeschoten om een wietconflict. Maar dat kan Xa niet zoveel schelen, als hij zijn blowtje maar heeft.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over schietpartijen bij het leegroven van een plantage.
Niet voor iedereen, je moet wel een vergunning hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het bezit van geweren die je in de slaapkamer kunt houden wil je dus voor iedereen vrijgeven?
Junks mochten van mij nooit wapens hebben, dat heb ik hier keer op keer herhaald.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:13 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
O, je bedoeld een omheind reservaat. Waar ze niks meer aan de wapens hebben die ze van jou mochten hebben.
Geef me nu eerst die cijfers maar van al die doden bij inbraken, met je onschuldige welwillende mensenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:09 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Je bent echt vmbo'er he? Maar goed ik zal het uitleggen alsof ik tegen een kind spreek.
Jij wil de rechten van onschuldige welwillende mensen inperken omdat sommige idioten niet met hun vrijheden kunnen omgaan. Jij vindt cijfers een goed excuus om vrijheden te beperken, dus kun je vast meegaan in het voorbeeld dat ik gaf.
Ik probeer je een spiegel voor te houden om je bewust te maken van je kromme denken.
Dat je een uitgesproken mening hebt over iets waar je laat blijken de ballen verstand van te hebben is tot daaraan toe, maar simpele logica gaat je kennelijk al boven de pet.
Google toename woningovervallen, dan vind je het vast en hoef ik niet dat andere deel door te pluizen.quote:
Weet je wel hoe beroerd mensen richten al ze slaperig zijnquote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:14 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Niet voor iedereen, je moet wel een vergunning hebben natuurlijk.
Vertel nou eens waarom dit zo'n slecht idee is.
Een wapen hoort in een kluis, knap kind heb je dan als ie op jonge leeftijd al een kluis weet te kraken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het recht je huis met gepast geweld te verdedigen heb je gewoon. Alleen zijn vuurwapens daarbij nogal een overdrijving. En de kans dat je kind het wapen te pakken krijgt met alle gevolgen van dien is gewoon te groot...
Neuh dan verdwijnen de inbraken misschien maar worden het overvallen op een huis met flink geweld.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Zoals niet inbreken misschien? Het is onmogelijk, veilig in te breken bij een vuurwapenbezitter en makkelijk om veilig in te breken bij iemand met pepperspray, messen of honkbalknuppels. De beste manier om criminaliteit tegen te gaan is het risico dat eraan kleeft te vergroten en mensen toestaan een geweer in huis te hebben is hier behoorlijk effectief in.'
De kans is groter dat hij vlucht. Ze hebben er echt een pesthekel aan gestoord te worden bij hun 'werk'.quote:Hoe werkt dit beter? Als je veel herrie maakt komt de inbreker je even de mond snoeren,
Uiteindelijk pakt een keer een kind dat wapen van papa...quote:als je een geweer op hem richt, denk ik dat hij dit niet gaat doen. Ik heb het hier trouwens over wapenbezit binnen je eigen huis, dus niemand zal met een wapen gaan zwaaien op straat.
[..]
Meer wapens maakt de kans op moord of ongelukken met zo'n wapen alleen maar groter. Lijkt me nogal logisch.quote:Door het toestaan van geweren te groot om verborgen bij te dragen komt moord vaker voor? Leg uit.
de meeste argumenten gaan gewoon samen op voor wapens groot of klein. Maar ik geef je wel even een kleine opsomming.quote:Ik heb anders nog geen enkel gegrond argument gezien om geweren te groot om verborgen bij te dragen niet toe te staan. Kan je er een paar quoten als ik ze gewoon heb gemist?
Dat is JUIST omdat het illegaal is, domoor.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:14 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Die heb je ook ja. Of bijvoorbeeld die schietpartij op de A73 of dat jochie dat in zijn woonwagen werd doodgeschoten om een wietconflict. Maar dat kan Xa niet zoveel schelen, als hij zijn blowtje maar heeft.
En zo is het ook voor mij. Het kan me geen fuck schelen wat idioten ermee doen, ik wil mijn recht.
Begin je nu ook al tegen mij? Last van maandelijkse issues, ofzo?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:14 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Die heb je ook ja. Of bijvoorbeeld die schietpartij op de A73 of dat jochie dat in zijn woonwagen werd doodgeschoten om een wietconflict. Maar dat kan Xa niet zoveel schelen, als hij zijn blowtje maar heeft.
Nu formuleer je het alsof ik gesteld heb dat het er veel zouden zijn. Voor de zoveelste keer: Het gaat mij niet om de aantallen. En voor de mensen die dat wel relevant vinden heb ik in het vorige topic een artikel gepost.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geef me nu eerst die cijfers maar van al die doden bij inbraken
Wat grappig ja.quote:, met je onschuldige welwillende mensen
Je snapt het nog steeds niet he? Je leest en begrijpt mijn argumenten niet of nauwelijks. Wat voor zin heeft discusie met iemand die te dom is om te poepen?quote:Nu komen je argumenten niet verder dan Marokkanen, Antillianen en VMBO'ers. Niet bijster sterk.
Hoewel jij eerder overkomt als vmbo'er is het niet de bedoeling elkaar hier op deze manier aan te vallen...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:09 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Je bent echt vmbo'er he? Maar goed ik zal het uitleggen alsof ik tegen een kind spreek.
Jij accepteert extra doden zodat je lekker legaal met je geweertje mag spelen? Lekkere ideologie is datquote:Jij wil de rechten van onschuldige welwillende mensen inperken omdat sommige idioten niet met hun vrijheden kunnen omgaan. Jij vindt cijfers een goed excuus om vrijheden te beperken, dus kun je vast meegaan in het voorbeeld dat ik gaf.
Ik probeer je een spiegel voor te houden om je bewust te maken van je kromme denken.
Dat je een uitgesproken mening hebt over iets waar je laat blijken de ballen verstand van te hebben is tot daaraan toe, maar simpele logica gaat je kennelijk al boven de pet.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is JUIST omdat het illegaal is, domoor.
Weet ik, maar als vuurwapens legaal zijn, dan hebben junks ook wapens. Of dat nou mag of niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Junks mochten van mij nooit wapens hebben, dat heb ik hier keer op keer herhaald.
Maargoed dat jij als mod al vanaf je eerste deelname in deze discussie het goede voorbeeld gaf ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoewel jij eerder overkomt als vmbo'er is het niet de bedoeling elkaar hier op deze manier aan te vallen...
Jij accepteert toch ook extra doden zodat jij lekker een drankje mag doen? Nogmaals, individuele vrijheid versus collectief belang. Voor mij wint de eerste altijd.quote:[..]
Jij accepteert extra doden zodat je lekker legaal met je geweertje mag spelen? Lekkere ideologie is dat.
Dus je geeft niets om cijfers, én niet om wat een recht voor gevaren met zich mee zouden kunnen brengen, zolang jij je zin maar krijgt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:14 schreef apple_pie het volgende:
[..]
En zo is het ook voor mij. Het kan me geen fuck schelen wat idioten ermee doen, ik wil mijn recht.
Die grens is soms zeer vaag. Als ik enkelen hier hoor dan zitten ze toch wel dicht bij moordlust.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:11 schreef captainkid het volgende:
[..]
Geen moord, zelfverdediging noemen we dat.
Daar moet je ook voor getraind zijn en voorlopig is de kans groter dat een kind je wapen dan vindt en er mee gaat 'spelen' dan dat je er een junk mee af mag knallen...quote:Zelfde geld valt zo'n junk je aan met een spuit of heeft die zelf een vuurwapen.
En aangezien niet iedereen getraind is en koelbloedig blijft vind ik dat je het recht hebt om zo'n gast die nota bene inbreekt in je eigen huis, omver te blazen.
Wij zijn qua beschaving gelukkig een flink stuk verder.quote:En zo gek is dat idee niet, bijvoorbeeld genoeg staten in Amerika die er ook zo over denken.
Niet voor hem. En terwijl hij legaal zijn wiet in de coffeeshop haalt weet hij heel goed welke praktijken zijn centjes steunen. Dan kan hij wel zeggen dat de overheid het maar moet legaliseren, maar dat verandert niets aan de huidige realiteit.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is JUIST omdat het illegaal is, domoor.
Ow, jij noemt een bewoner die een inbreker betrapt en vermoord is "vluchten".quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:16 schreef du_ke het volgende:
De kans is groter dat hij vlucht. Ze hebben er echt een pesthekel aan gestoord te worden bij hun 'werk'.
Laten we dan ook auto's gaan verbieden, want "uiteindelijk pakt een keer een kind de sleutels van papa". Het is de plicht van papa om daar goed op toe te zien.quote:[..]
Uiteindelijk pakt een keer een kind dat wapen van papa...
Zolang de kans op moord of ongelukken per persoon niet toeneemt, wat bij een groter vuurwapenbezit NIET gegeven is, zie ik niet wat het probleem is.quote:Meer wapens maakt de kans op moord of ongelukken met zo'n wapen alleen maar groter. Lijkt me nogal logisch.
Wanneer hoorde jij voor het laatst dat iemand is overhoop geknald om zijn illegale wodkastokerij? Geef mij eens een linkje van de laatst vermoorde wijnboer die bij een ripdeal is doorzeefd?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:21 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Niet voor hem. En terwijl hij legaal zijn wiet in de coffeeshop haalt weet hij heel goed welke praktijken zijn centjes steunen. Dan kan hij wel zeggen dat de overheid het maar moet legaliseren, maar dat verandert niets aan de huidige realiteit.
Volgens mij ben jij juist een van degenen die mijn stelling keer op keer bewijst. Je gaat als een dolle tekeer zodra het over wapens gaat...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:19 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Maargoed dat jij als mod al vanaf je eerste deelname in deze discussie het goede voorbeeld gaf ja.
Je valt echt volledig door de mand vandaag.
[..]
Dit echter een vorm van 'vrijheid' die alleen maar ten kostte van anderen kan gaan. Nogmaals dat drankje of die sigaret doe je jezelf aan dat is heel wat anders dan maar moeten accepteren dat er zo nu en dan een lekker drama op een school plaatsvindt.quote:Jij accepteert toch ook extra doden zodat jij lekker een drankje mag doen? Nogmaals, individuele vrijheid versus collectief belang. Voor mij wint de eerste altijd.
Waar jij dat vandaan haalt is mij een raadsel, in mijn voorstel zouden junks nooit aan een wapen kunnen komen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:18 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Weet ik, maar als vuurwapens legaal zijn, dan hebben junks ook wapens. Of dat nou mag of niet.
Huidige wapenwet is dan ook ruim genoeg.
Lul niet. De overheid is verantwoordelijk voor het drugs verbod, dus de gevolgen, waaronder 45.000 dode Mexicanen., zijn voor hun verantwoordelijkheid. Niet voor de gebruikers, zij zijn duidelijk tegen deze wet,quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:21 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Niet voor hem. En terwijl hij legaal zijn wiet in de coffeeshop haalt weet hij heel goed welke praktijken zijn centjes steunen. Dan kan hij wel zeggen dat de overheid het maar moet legaliseren, maar dat verandert niets aan de huidige realiteit.
Het is maar wat je als een dolle tekeer gaan noemt. Nogmaals, jij begon met schelden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij juist een van degenen die mijn stelling keer op keer bewijst. Je gaat als een dolle tekeer zodra het over wapens gaat...
Hoezo? Jezelf en anderen verdedigen gaat niet per se ten koste van anderen?quote:[..]
Dit echter een vorm van 'vrijheid' die alleen maar ten kostte van anderen kan gaan. Nogmaals dat drankje of die sigaret doe je jezelf aan dat is heel wat anders dan maar moeten accepteren dat er zo nu en dan een lekker drama op een school plaatsvindt.
Licht dat eens toe.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wij zijn qua beschaving gelukkig een flink stuk verder.
Gast, kap eens met die pogingen op de man te spelen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:21 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Rustig maar, slimmerik. Ik ben voor legalisatie. Ik probeer de hypocrisie aan te tonen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lul niet. De overheid is verantwoordelijk voor het drugs verbod, dus de gevolgen, waaronder 45.000 dode Mexicanen., zijn voor hun verantwoordelijkheid. Niet voor de gebruikers, zij zijn duidelijk tegen deze wet,
Wil je mensen die tegen een wet zijn verantwoordelijk houden voor de gevolgen daarvan?
De overheid weet heel goed wat de gevolgen zijn van hun wet, maar ze gaan er gewoon mee door. De overheid geeft het goede voorbeeld, dus ga ik ook door.
huh?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ow, jij noemt een bewoner die een inbreker betrapt en vermoord is "vluchten".
[..]
Een auto is wat minder interessant dan een geweerquote:Laten we dan ook auto's gaan verbieden, want "uiteindelijk pakt een keer een kind de sleutels van papa". Het is de plicht van papa om daar goed op toe te zien.
Ik wel want de kans neemt natuurlijk wel toe. Stel dat er per wapenbezitter 0,1% kans per jaar is op moord of een ongeluk en het aantal wapenbezitters explodeert vergeleken met nu dan zal het aantal incidenten gewoon toenemen. En daarmee de kans dat je als onschuldige ermee te maken krijgt ook.quote:Zolang de kans op moord of ongelukken per persoon niet toeneemt, wat bij een groter vuurwapenbezit NIET gegeven is, zie ik niet wat het probleem is.
Weer die vergelijking met auto's. Hij wordt er niet sterker op. Auto's zijn niet ontworpen om mee te vermoorden wapens wel.quote:Meer rijbewijzen uitgeven staat ook gelijk aan absoluut meer ongelukken, maar als de kans per bestuurder gelijk blijft is er niets aan de hand.
Alleen in een perfecte wereld. Niet dat daar wapens in passen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar jij dat vandaan haalt is mij een raadsel, in mijn voorstel zouden junks nooit aan een wapen kunnen komen.
- ze kunnen geen VOG & goedkeuring van de politie krijgen
- ze kunnen een theorie- en praktijk-examen voor de "veilige omgang omtrent vuurwapens" ook niet met een voldoende afronden
Ik moest wederom hardop lachen. Jij bent me een figuur, hé. Schit-te-rend.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:27 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Rustig maar, slimmerik. Ik ben voor legalisatie. Ik probeer de hypocrisie aan te tonen.
Je hebt gelijk, Xa1pt is hypocriet over wapens.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:27 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Rustig maar, slimmerik. Ik ben voor legalisatie. Ik probeer de hypocrisie aan te tonen.
we zijn hier zover dat de doodstraf niet eens meer een discussie waard is, abortus en euthenasie goed geregeld zijn en niemand nog raar opkijkt van een homohuwelijk. Ook hoeft niemand op straat te leven of zijn huis te verkopen na een ziekenhuisopname.quote:
En nog steeds is het hem niet duidelijk. Lach maar fijn jongen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik moest wederom hardop lachen. Jij bent me een figuur, hé. Schit-te-rend.
Roep nog eens wat over etnische groepen ofzogeweldig.
Zelfs in een niet-perfecte wereld.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:29 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Alleen in een perfecte wereld. Niet dat daar wapens in passen.
En dus wordt een wapen, naast de Blue-rayspeler en de LEDtv, een andere reden om in te breken. Je moet wel met de tijd van je vak meegaan, die burgers slapen straks met een blaffer onder de kussens.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar jij dat vandaan haalt is mij een raadsel, in mijn voorstel zouden junks nooit aan een wapen kunnen komen.
- ze kunnen geen VOG & goedkeuring van de politie krijgen
- ze kunnen een theorie- en praktijk-examen voor de "veilige omgang omtrent vuurwapens" ook niet met een voldoende afronden
Ja, alleen heel erg jammer voor mr. junk dat hij de kluis niet kan openbreken om het wapen mee te nemen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus wordt een wapen, naast de Blue-rayspeler en de LEDtv, een andere reden om in te breken. Je moet wel met de tijd van je vak meegaan, die burgers slapen straks met een blaffer onder de kussens.
Ik vind meervoudige moordenaars in leven laten juist geen teken van beschaving.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
we zijn hier zover dat de doodstraf niet eens meer een discussie waard is,
In de VS is abortus legaal, en euthanasie onder bepaalde omstandigheden ook.quote:abortus en euthenasie goed geregeld zijn
Ook dat vind ik een raar voorbeeld voor beschaving, maar in de VS zijn net zoveel staten met het homohuwelijk als landen in Europa.quote:en niemand nog raar opkijkt van een homohuwelijk.
Ook daar is het verband me weer niet duidelijk. Het is juist beschaafder om mensen zelf de vrijheid en verantwoordelijkheid te geven zich te verzekeren lijkt me.quote:Ook hoeft niemand op straat te leven of zijn huis te verkopen na een ziekenhuisopname.
Ofwel we hebben het hier gewoon beter voor elkaar.
Legalisatie van drugs zorgt voor minder criminaliteit en minder doden, legalisatie van het wapenbezit zorgt niet voor minder criminaliteit en minder doden volgens mij.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, Xa1pt is hypocriet over wapens.
Nee, alleen wel jammer dat je hem dan op je slaapkamer hebt staan, want geen ziel gaat zijn wapen om zich te beschermen een etage hoger of lager neerplaatsen, hè?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, alleen heel erg jammer voor mr. junk dat hij de kluis niet kan openbreken om het wapen mee te nemen.
Een pistoolkluis zou ik op mijn slaapkamer zetten, een grote kluis voor mijn militaire wapens op de benedenverdieping (vast verankerd in de muur).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, alleen wel jammer dat je hem dan op je slaapkamer hebt staan, want geen ziel gaat zijn wapen om zich te beschermen een etage hoger of lager neerplaatsen, hè?
Toen ik zei "Het is onmogelijk, veilig in te breken bij een vuurwapenbezitter en makkelijk om veilig in te breken bij iemand met pepperspray, messen of honkbalknuppels." doelde ik ook op die overvallen met flink geweld. Het is onmogelijk om dit veilig te doen, bij een vuurwapenbezitter. Waarom denk jij dat elke inbreker bereid is het risico te lopen neergeschoten te worden en waarom denk jij dat elke inbreker het in zich heeft om anderen neer te schieten?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh dan verdwijnen de inbraken misschien maar worden het overvallen op een huis met flink geweld.
De kans dat hij vlucht is nog groter als je hem stoort met een dubbelloops winchester.quote:[..]
De kans is groter dat hij vlucht. Ze hebben er echt een pesthekel aan gestoord te worden bij hun 'werk'.
Onzin je kan een geweer niet even mee naar school nemen om stoer aan je vrienden te laten zien.quote:[..]
Uiteindelijk pakt een keer een kind dat wapen van papa...
Niet logisch, wie vallen er zoal te vermoorden binnen je eigen huis? Je gezin ja, maar die vermoord je net zo makkelijk met allerlei andere spullen die iedereen thuis heeft liggen. En een ongelukje met een vuurwapen gebeurt echt niet zomaar hoor.quote:[..]
Meer wapens maakt de kans op moord of ongelukken met zo'n wapen alleen maar groter. Lijkt me nogal logisch.
Dat zijn geen argumenten, dat zijn stellingen. Leg nou eerst even uit waarom wapens in huis een geweldsspiraal veroorzaken, waarom ze de kans op moorden en ongelukken vergroten en waarom 99% van de mensen niet te vertrouwen is met een groot vuurwapen in bezit. Ik wens trouwens helemaal geen effect te bereiken, ik wil gewoon de hilbilly uit kunnen hangen als iemand ongewenst mijn huis betreedt.quote:[..]
de meeste argumenten gaan gewoon samen op voor wapens groot of klein. Maar ik geef je wel even een kleine opsomming.
Meer wapens zorgt voor een geweldsspiraal de verkeerde kant op.
Meer kans op doden door moorden of ongelukken.
Het gewenste effect is totaal onbewezen.
Er zijn altijd gekken die nu geen wapen hebben en dan wel en dat is geen goed idee.
99% van de mensen is niet te vertrouwen met een vuurwapen in bezit.
En dus komt die junk naar boven, want dat beest beneden krijgt hij nooit mee of open.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een pistoolkluis zou ik op mijn slaapkamer zetten, een grote kluis voor mijn militaire wapens op de benedenverdieping (vast verankerd in de muur).
Dat is wel met meer illegale dingen zo eh.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelfs in een niet-perfecte wereld.
Een wereld zonder wapens kan trouwens per definitie niet perfect zijn, dat is net zoiets als een paus die stelt dat zonder seks de wereld perfect is.
Wapens brengen nu eenmaal plezier en genot in vele levens, dat is een niet te onderschatten factor.
En ze maken vele levens compleet kapot...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelfs in een niet-perfecte wereld.
Een wereld zonder wapens kan trouwens per definitie niet perfect zijn, dat is net zoiets als een paus die stelt dat zonder seks de wereld perfect is.
Wapens brengen nu eenmaal plezier en genot in vele levens, dat is een niet te onderschatten factor.
Hebben junks x-ray vision ofzo?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus komt die junk naar boven, want dat beest beneden krijgt hij nooit mee of open.
Legalisatie van drugs zorgt voor veel meer doden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Legalisatie van drugs zorgt voor minder criminaliteit en minder doden, legalisatie van het wapenbezit zorgt niet voor minder criminaliteit en minder doden volgens mij.
Of hij kiest er voor eerst in de kamer van dochterlief te kijken of er nog niets te gijzelen is...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, alleen heel erg jammer voor mr. junk dat hij de kluis niet kan openbreken om het wapen mee te nemen.
Klopt niet in gebieden in amerika waar iedereen een wapen heeft zijn weinig inbraken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of hij kiest er voor eerst in de kamer van dochterlief te kijken of er nog niets te gijzelen is...
je zorgt voor een gigantische geweldsspiraal
Die haalt eerst het pistool bij de meneer met het bord in de tuin, dan gaat hij naar de buren.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Hebben junks x-ray vision ofzo?
Zet gewoon dit bord voor de deur:
[ afbeelding ]
Kijken waar meneer junk liever inbreekt.
Dan zetten we toch allemaal zo'n bord in de tuin, zeker goedkoper dan een wapen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Hebben junks x-ray vision ofzo?
Zet gewoon dit bord voor de deur:
[ afbeelding ]
Kijken waar meneer junk liever inbreekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |