Ja, alleen heel erg jammer voor mr. junk dat hij de kluis niet kan openbreken om het wapen mee te nemen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus wordt een wapen, naast de Blue-rayspeler en de LEDtv, een andere reden om in te breken. Je moet wel met de tijd van je vak meegaan, die burgers slapen straks met een blaffer onder de kussens.
Ik vind meervoudige moordenaars in leven laten juist geen teken van beschaving.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
we zijn hier zover dat de doodstraf niet eens meer een discussie waard is,
In de VS is abortus legaal, en euthanasie onder bepaalde omstandigheden ook.quote:abortus en euthenasie goed geregeld zijn
Ook dat vind ik een raar voorbeeld voor beschaving, maar in de VS zijn net zoveel staten met het homohuwelijk als landen in Europa.quote:en niemand nog raar opkijkt van een homohuwelijk.
Ook daar is het verband me weer niet duidelijk. Het is juist beschaafder om mensen zelf de vrijheid en verantwoordelijkheid te geven zich te verzekeren lijkt me.quote:Ook hoeft niemand op straat te leven of zijn huis te verkopen na een ziekenhuisopname.
Ofwel we hebben het hier gewoon beter voor elkaar.
Legalisatie van drugs zorgt voor minder criminaliteit en minder doden, legalisatie van het wapenbezit zorgt niet voor minder criminaliteit en minder doden volgens mij.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, Xa1pt is hypocriet over wapens.
Nee, alleen wel jammer dat je hem dan op je slaapkamer hebt staan, want geen ziel gaat zijn wapen om zich te beschermen een etage hoger of lager neerplaatsen, hè?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, alleen heel erg jammer voor mr. junk dat hij de kluis niet kan openbreken om het wapen mee te nemen.
Een pistoolkluis zou ik op mijn slaapkamer zetten, een grote kluis voor mijn militaire wapens op de benedenverdieping (vast verankerd in de muur).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, alleen wel jammer dat je hem dan op je slaapkamer hebt staan, want geen ziel gaat zijn wapen om zich te beschermen een etage hoger of lager neerplaatsen, hè?
Toen ik zei "Het is onmogelijk, veilig in te breken bij een vuurwapenbezitter en makkelijk om veilig in te breken bij iemand met pepperspray, messen of honkbalknuppels." doelde ik ook op die overvallen met flink geweld. Het is onmogelijk om dit veilig te doen, bij een vuurwapenbezitter. Waarom denk jij dat elke inbreker bereid is het risico te lopen neergeschoten te worden en waarom denk jij dat elke inbreker het in zich heeft om anderen neer te schieten?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh dan verdwijnen de inbraken misschien maar worden het overvallen op een huis met flink geweld.
De kans dat hij vlucht is nog groter als je hem stoort met een dubbelloops winchester.quote:[..]
De kans is groter dat hij vlucht. Ze hebben er echt een pesthekel aan gestoord te worden bij hun 'werk'.
Onzin je kan een geweer niet even mee naar school nemen om stoer aan je vrienden te laten zien.quote:[..]
Uiteindelijk pakt een keer een kind dat wapen van papa...
Niet logisch, wie vallen er zoal te vermoorden binnen je eigen huis? Je gezin ja, maar die vermoord je net zo makkelijk met allerlei andere spullen die iedereen thuis heeft liggen. En een ongelukje met een vuurwapen gebeurt echt niet zomaar hoor.quote:[..]
Meer wapens maakt de kans op moord of ongelukken met zo'n wapen alleen maar groter. Lijkt me nogal logisch.
Dat zijn geen argumenten, dat zijn stellingen. Leg nou eerst even uit waarom wapens in huis een geweldsspiraal veroorzaken, waarom ze de kans op moorden en ongelukken vergroten en waarom 99% van de mensen niet te vertrouwen is met een groot vuurwapen in bezit. Ik wens trouwens helemaal geen effect te bereiken, ik wil gewoon de hilbilly uit kunnen hangen als iemand ongewenst mijn huis betreedt.quote:[..]
de meeste argumenten gaan gewoon samen op voor wapens groot of klein. Maar ik geef je wel even een kleine opsomming.
Meer wapens zorgt voor een geweldsspiraal de verkeerde kant op.
Meer kans op doden door moorden of ongelukken.
Het gewenste effect is totaal onbewezen.
Er zijn altijd gekken die nu geen wapen hebben en dan wel en dat is geen goed idee.
99% van de mensen is niet te vertrouwen met een vuurwapen in bezit.
En dus komt die junk naar boven, want dat beest beneden krijgt hij nooit mee of open.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een pistoolkluis zou ik op mijn slaapkamer zetten, een grote kluis voor mijn militaire wapens op de benedenverdieping (vast verankerd in de muur).
Dat is wel met meer illegale dingen zo eh.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelfs in een niet-perfecte wereld.
Een wereld zonder wapens kan trouwens per definitie niet perfect zijn, dat is net zoiets als een paus die stelt dat zonder seks de wereld perfect is.
Wapens brengen nu eenmaal plezier en genot in vele levens, dat is een niet te onderschatten factor.
En ze maken vele levens compleet kapot...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelfs in een niet-perfecte wereld.
Een wereld zonder wapens kan trouwens per definitie niet perfect zijn, dat is net zoiets als een paus die stelt dat zonder seks de wereld perfect is.
Wapens brengen nu eenmaal plezier en genot in vele levens, dat is een niet te onderschatten factor.
Hebben junks x-ray vision ofzo?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus komt die junk naar boven, want dat beest beneden krijgt hij nooit mee of open.
Legalisatie van drugs zorgt voor veel meer doden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Legalisatie van drugs zorgt voor minder criminaliteit en minder doden, legalisatie van het wapenbezit zorgt niet voor minder criminaliteit en minder doden volgens mij.
Of hij kiest er voor eerst in de kamer van dochterlief te kijken of er nog niets te gijzelen is...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, alleen heel erg jammer voor mr. junk dat hij de kluis niet kan openbreken om het wapen mee te nemen.
Klopt niet in gebieden in amerika waar iedereen een wapen heeft zijn weinig inbraken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of hij kiest er voor eerst in de kamer van dochterlief te kijken of er nog niets te gijzelen is...
je zorgt voor een gigantische geweldsspiraal
Die haalt eerst het pistool bij de meneer met het bord in de tuin, dan gaat hij naar de buren.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Hebben junks x-ray vision ofzo?
Zet gewoon dit bord voor de deur:
[ afbeelding ]
Kijken waar meneer junk liever inbreekt.
Dan zetten we toch allemaal zo'n bord in de tuin, zeker goedkoper dan een wapen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Hebben junks x-ray vision ofzo?
Zet gewoon dit bord voor de deur:
[ afbeelding ]
Kijken waar meneer junk liever inbreekt.
Tja dat mag en dat je van moord houdt hadden we al door.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:33 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik vind meervoudige moordenaars in leven laten juist geen teken van beschaving.
En er worden aanslagen gepleegd tegen abortusklinieken...quote:In de VS is abortus legaal, en euthanasie onder bepaalde omstandigheden ook.
Dat is heel mooi maar op veel plekken lopen ze nog echt flink achter op pakweg Nederland.quote:Ook dat vind ik een raar voorbeeld voor beschaving, maar in de VS zijn net zoveel staten met het homohuwelijk als landen in Europa.
vraag dat aan iemand die daardoor in een auto is komen te wonen.quote:Ook daar is het verband me weer niet duidelijk. Het is juist beschaafder om mensen zelf de vrijheid en verantwoordelijkheid te geven zich te verzekeren lijkt me.
En er zijn ook gebieden met een hoog wapenbezit en nog altijd veel inbraken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:41 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Klopt niet in gebieden in amerika waar iedereen een wapen heeft zijn weinig inbraken.
Inbrekers zijn een heel ander typ dan moordenaars.
Zeg buitendam, ben je bekend met het feit dat als je een wapen hebt, dit niet levengroot op je voorgevel hoeft te staan, eventueel i.c.m. waar in huis je kluis staat?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus komt die junk naar boven, want dat beest beneden krijgt hij nooit mee of open.
Hé, daar hebben we onze troll weer.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef Berlitz het volgende:
Legalisatie van drugs zorgt voor veel meer doden.
Dan is de drempel weg om drugs te gebruiken vooral voor jongeren omdat die nu meestal niks met harddrugs dealers te maken willen hebbben en dus ook niet aan drugs komen.
Psychologie waar jij te dom voor bent.
Vuurwapens hebben geen schadelijke effecten voor de gebruiker, bijv. drugs wel.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:38 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dat is wel met meer illegale dingen zo eh.
Of we maken inbreken legaal, hebben we die borden ook niet nodig.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan zetten we toch allemaal zo'n bord in de tuin, zeker goedkoper dan een wapen.
Het klopt gewoon jongeren gebruiken amper harddrugs om het sociale stigma en omdat ze geen vrienden hebben die het dealen en gebruiken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hé, daar hebben we onze troll weer.
Doe niet zo achterlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat mag en dat je van moord houdt hadden we al door.
Ja, heel typisch dat jij een heel volk daarvoor verantwoordelijk houdt. Discriminerend, generaliserend ventje dat je bent.quote:[..]
[..]
En er worden aanslagen gepleegd tegen abortusklinieken...
Dat is kennelijk puur jouw mening. En die is niet zoveel waard.quote:[..]
[..]
Dat is heel mooi maar op veel plekken lopen ze nog echt flink achter op pakweg Nederland.
Vraag het aan iemand die zijn baan kwijt is omdat zijn werkgever door de Obamacare wet hem niet meer kon betalen.quote:[..]
[..]
vraag dat aan iemand die daardoor in een auto is komen te wonen.
Wat heb ik een mazzel dat ik geen kinderen wil, dus dat argument gaat in mijn geval niet op.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of hij kiest er voor eerst in de kamer van dochterlief te kijken of er nog niets te gijzelen is...
Je scheert nu alle criminelen voor het gemak even over 1 kam. Een junk wordt een inbreker en daarna opeens gijzelt hij je dochter en straks vermoord hij haar ook nog zeker? Niet iedereen die geld nodig heeft en dit illegaal verkrijgt is een kindermoordenaar hoor.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 17:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |