Je kunt natuurlijk een annder crankstel nemen voor het vlakke land en voordat je op vakantie gaat het crankstel wisselen.quote:Op maandag 17 januari 2011 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@No-P : ik ga wel wat langzamer, maar nog steeds een stuk sneller dan veel andere fietsers![]()
Je vangt wel meer wind, zeker op een dag als gisteren, maar de versnellingen liggen ook anders, ik zit nu voortdurend voor op het grootste blad van de tripple, terwijl ik op de racefiets meestal op het middenblad zit. Ik zat gisteren (zonder bagage) op de twee na zwaartse versnelling te cruisen. Als ik er tent, slaapzak en kleren achterop heb, en het omhoog gaat, ga ik veel plezier hebben van de de lichtere verzetjes denk ik!
zit je dan niet met je ketting die inslijt op het andere cranck stel?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk een annder crankstel nemen voor het vlakke land en voordat je op vakantie gaat het crankstel wisselen.
Als je de twee crankstellen ongeveer met hetzelfde tempo inslijt dan moet het goed gaan. Het hangt ook van je jaarkilometrages af en onderhoudsgewoontes af. Vooraf aan een lange vakantie is het sowieso goed ketting & kransjes te verwissleen. Dat leg je normaliter ook op een al gebruikt crankstel.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:35 schreef AskBrad het volgende:
[..]
zit je dan niet met je ketting die inslijt op het andere cranck stel?
Ene kant strakker afgesteld? Heb ik met V-brakes ook laatst gehad.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:18 schreef marcodej het volgende:
Remblokjes even gechecked omdat ik achter weinig remkracht meer had. Rechts zag er nog aardig uit, maar links was hij zo goed als helemaal op... Hoe kan dit.
Idd, zondag zonder na te denken 4 lagen aangetrokken (zweet/ shirt/ trui/ jasje) en na 3-4 km was het al veel te warm. Zag nota bene al een korte broek en korte mouwen, awel je kan ook overdrijven.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:53 schreef kaasplankje het volgende:
Gek toch hoe snel je aan een bepaalde temperatuur went, het is morgen 7 graden en regen verwacht en ik denk: "Moah, lekker warm!"
Ik dacht dat normale remmen automatisch centreerde tijdens het remmen. Als dat automatisch centreren niet meer werkt, dan zou je hem 1) eens moeten schoonmanken ! 2) kijken of er obstakels zijn die het centreren verhinderen... 3) kijken of er overall niet teveel slijtage is en dan gewoon beide blokjes vervangen.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:18 schreef marcodej het volgende:
Remblokjes even gechecked omdat ik achter weinig remkracht meer had. Rechts zag er nog aardig uit, maar links was hij zo goed als helemaal op... Hoe kan dit.
KNMI voorspelt noordwester wind voor komend weekend. Consider revising (oid)quote:Op maandag 17 januari 2011 20:58 schreef FJD het volgende:
4 lagen is ook wel overdreven natuurlijk. Fleece jack en ondershirt zonder mouw was perfect. Vrijdagmiddag en v/h weekend maar weer op de fiets. Met een beetje geluk en planning richting Flevoland en dan met de trein weer terug
Zelfcentrerend?? Welnee.. je moet remmen gewoon in het midden afstellen. Als je meerdere wielsets gebruikt of ertegenaan stoot moet je het opnieuw afstellen. Als je met half versleten kabels of vieze remmen rondrijdt heb je wel eens dat één arm niet goed meer 'uitveert'. Dit probleem komt vaker voor bij single pivot remmen zoals veel Campa achterremmen en lichtgewicht spul als ZeroG.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:04 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik dacht dat normale remmen automatisch centreerde tijdens het remmen. Als dat automatisch centreren niet meer werkt, dan zou je hem 1) eens moeten schoonmanken ! 2) kijken of er obstakels zijn die het centreren verhinderen... 3) kijken of er overall niet teveel slijtage is en dan gewoon beide blokjes vervangen.
Awel, hier spreekt iemand die er de ballen verstand van heeft en denkt, kom laat ik ook eens wat roepen.
In elk geval vreemd dat bij een zelfcentrerend systeem je toch zoveel kracht gebruikt dat je 1 van de blokjes verslijt terwijl de andere min of meer ongemoeid blijft. Dat kan toch eigenlijk niet?
Heb je een conussleutel voor nodig wil je ze goed vast krijgenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:53 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zelfcentrerend?? Welnee.. je moet remmen gewoon in het midden afstellen. Als je meerdere wielsets gebruikt of ertegenaan stoot moet je het opnieuw afstellen. Als je met half versleten kabels of vieze remmen rondrijdt heb je wel eens dat één arm niet goed meer 'uitveert'. Dit probleem komt vaker voor bij single pivot remmen zoals veel Campa achterremmen en lichtgewicht spul als ZeroG.
Aantal Ah van de accu die je op het oog hebt, gedeeld door het aantal A's wat het lampje lust = aantal uur dat je lampen blijven branden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:16 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb je een conussleutel voor nodig wil je ze goed vast krijgen
Zat ff te denken trouwens, in verband met voldoende verlichting. Je hebt van die achterlijk felle halogeenlampen voor voorop je fiets die normaal op een dynamo hangen. Wat nou als je hier ipv een 6V dynamo een 6V accu aan hangt? Hoe lang houdt die dat vol? Behalve dat is het natuurlijk wel een geinig weekendprojectje voor je vrije tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |