quote:Op zondag 16 januari 2011 22:49 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Jouw humor is ongeveer net zo plat als mijn voorgevel.
[..]
En cosmetica? Zitten daar ook implantaten in? Parfum, foundation, zonnebrandcreme?
Oh ja, en waaraan kun je reptilians herkennen? Je zei dat je ze zo op straat kon herkennen. Waar zie je dat aan?
quote:Op zondag 16 januari 2011 22:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Is voglens dat soort redenaties niet elke vorm van opvoeding te defineren als mindcontrol?
Waarom nu weer zo'n nare vraagquote:Op zondag 16 januari 2011 23:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mijn vraag aan Bankfurt en Lambiekje, is of ze vroeger op school ook gepest zijn?
quote:Op zondag 16 januari 2011 22:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Is voglens dat soort redenaties niet elke vorm van opvoeding te defineren als mindcontrol?
Er worden zaken aan hem gevraagd, wel zo aardig om dan (kort) antwoord te geven denk ik? Of bedoel je het anders?quote:Op maandag 17 januari 2011 06:42 schreef Salvad0R het volgende:
Bankfurt, wie ben jij om vragen betreffende dit soort zaken te beantwoorden?
Volgens mij heeft hij ook een keer verteld dat Boeddhisme ook van de Illuminati was of zo!quote:Op maandag 17 januari 2011 06:37 schreef Bastard het volgende:
Safer dan mijn icon word het nietCan't touch me.
@Bankfurt, wat gaf voor jou de doorslaggevende overtuiging dat we voorzien zijn van implantaten?
Ohquote:Op maandag 17 januari 2011 08:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij ook een keer verteld dat Boeddhisme ook van de Illuminati was of zo!
Er is in andere topics gezegd dat men in de fucking middeleeuwen al technieken had waarvan de onwetende huidige wereldburger met zijn oren zou staan te klapperen, dus dan zou nanotechnologie in 1974 ook niet raar geweest zijn. Daarbij zou je van je mobieltje, computermonitor, electrosmog, electrische apparaten op zich, gifstoffen E-nummers en vele andere dingen ook al implantaten krijgen.quote:Op maandag 17 januari 2011 09:57 schreef mousy31 het volgende:
@Bankfurt sinds welk jaar zijn er volgens jou implantaten in vaccinaties ingebracht?
Bestond het ook al in 1974?
Want ik denk dus dat er toen nog geen nanotechnologie was en ook geen microchips dus volgens mij heb ik dan niks,geen chips in mn lichaam.
Je DENKT dat je doet wat je zelf wil!quote:En volgens mij heb k niet zoveel last van mindcontroll ik heb altijd gedaan wat ik zelf wou en dat doe ik nu nog. Maatschappij accepteerd dat niet maar daar heb ik inmiddels schijt aan.
En valt bijvoorbeeld het achter elkaar opzeggen van mantra's dan onder die zwarte versies of zo? Ik kan me herinneren dat je ooit gezegd hebt dat mantra's slecht zijn omdat ze je ontvankelijk maken voor slechte invloeden of zo?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:38 schreef Bankfurt het volgende:
Boedhisme is niet perse van Illuminati; Er zijn vele soorten, vele uit TIbet bevatten extreem veel kennis; afgeleid uit de tijd van Atlantis; maar er zijn ook zwarte versies van Boedhisme.
Ongezond voor de lezers?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:38 schreef Bankfurt het volgende:
...
Die van ATuinhek is ongezond voor de lezers; geeft veel onbalans en is triggering.
Waar ligt de grens dan, dat het iets kwaadaardigs wordt?quote:ATuinhek, ja, alle opvoeding is idd min of meer mind-control.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel de neiging krijg om iemand die bij een ravijn naar beneden kijkt, naar beneden te schoppen.quote:
je moet weten wat je doet bij mantra's. Zo niet dan is de kans groot dat het schadelijk is; vooral uit de New Age hoek. Er zijn verder ook zwarte versies idd.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:49 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
En valt bijvoorbeeld het achter elkaar opzeggen van mantra's dan onder die zwarte versies of zo? Ik kan me herinneren dat je ooit gezegd hebt dat mantra's slecht zijn omdat ze je ontvankelijk maken voor slechte invloeden of zo?
hun ogen en mimiek.quote:Oh, en zou je me nog kunnen vertellen waaraan je reptilians herkent?
quote:Op maandag 17 januari 2011 11:59 schreef HyperViper het volgende:
Ik vraag mij af wat het nut is van jezelf focussen op die "implantaten" als iedereen ze zou hebben en ze afkomstig zijn van de illuminati. Ik neem aan dat Bankfurt's zijn technieken ook maar gewoon futiele pogingen zijn, omdat het op individueel niveau werkt en vaak tijdelijk(?). De enige manier om de "implantaten" te overwinnen zou dan het termineren van de bron zijn. Het visualiseren en op individueel niveau iets proberen te veranderen niet, immers help je daar toch alleen jezelf mee en zit je nog steeds vast in de realiteit van de rest, immers als zij vast zitten in deze gemaakte realiteit zit jij er toch net zo goed vast in, ook al ben je bewust van het feit dat je vast zit. Of zie ik dit verkeerd?
En vervolgens angstig achterom kijken?quote:Op maandag 17 januari 2011 12:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel de neiging krijg om iemand die bij een ravijn naar beneden kijkt, naar beneden te schoppen.
Gelukkig hebben we niet zo gek veel ravijnen hier in Nederland!
Nee.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:39 schreef SamEnMoos het volgende:
Ik heb wel een vraag aan Bankfurt en gelijkgestemden. Dit is een serieuze vraag en geen troll ofzo:
Zou je de gewapende strijd aangaan als je namen zou weten van sleutelfiguren in de onderdrukking van de mensheid? Zou je iemand vermoorden als je er absoluut zeker van was dat het noodzakelijk is voor onze bevrijding?
Nee? Wat dan wel? Wat zijn de acties die wij als volk kunnen uitvoeren om ons te bevrijden van slavernij?quote:
Zoals ik het begreep (en ik voel mij niet gelijkgestemd aan Bankfurt) is dat we dmv visualiseren van kleuren onszelf onder de mindcontrol weg kunnen halen..quote:Op maandag 17 januari 2011 12:51 schreef SamEnMoos het volgende:
[..]
Nee? Wat dan wel? Wat zijn de acties die wij als volk kunnen uitvoeren om ons te bevrijden van slavernij?
Maar zo lang de bron van het probleem niet aangepakt wordt hebben zij alle ruimte om hun visie uit te voeren en eventueel kleine aanpassingen te doen aan de uitvoering om de "oplossingen" die Bankfurt aan het licht brengt te counteren.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep (en ik voel mij niet gelijkgestemd aan Bankfurt) is dat we dmv visualiseren van kleuren onszelf onder de mindcontrol weg kunnen halen..
Vrij passief vergeleken met wat ze op dit moment in Tunesie doen bijvoorbeeld dus.
Die kleuren en zo heb ik alleen genoemd om een een idee te geven waar mensen naar kunnen kijken, een ruimere inzicht krijgen in de werking van hun bewustzijn. Het is niet zo dat ik weet of dat ik kan gaan aangeven hoe ik op individueel of macro-niveau die mind-control kan weg halen.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoals ik het begreep (en ik voel mij niet gelijkgestemd aan Bankfurt) is dat we dmv visualiseren van kleuren onszelf onder de mindcontrol weg kunnen halen..
Dat is dus niet echt wat ik bedoel. Ik doel meer op acties om onze medemensen te bevrijden. Wat heb je aan persoonlijke mentale vrijheid als de rest van de wereld in slavernij leeft? Wat kunnen we doen of wordt er al op dit moment gedaan om het menselijke ras te bevrijden?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vrij passief vergeleken met wat ze op dit moment in Tunesie doen bijvoorbeeld dus.
Je gaf laatst zelf aan dat je door middel van het visualiseren van bepaalde kleuren "implants" uit kon schakelen, ben je van deze theorie afgestapt?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Die kleuren en zo heb ik alleen genoemd om een een idee te geven waar mensen naar kunnen kijken, een ruimere inzicht krijgen in de werking van hun bewustzijn. Het is niet zo dat ik weet of dat ik kan gaan aangeven hoe ik op individueel of macro-niveau die mind-control kan weg halen.
Daar is het veel te ingewikkeld voor en het is ook niet mijn bedoeling om dat te denken te kunnen aangeven.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Vooral een schild.
Visualiseer jezelf eerst helemaal in koningsbklauw (royal blue), daarna visualiseer je dit gouden symbool (gouden aleph met een gouden punt erboven) voor je voorhoofd.
In je gedachten ga je door de gouden punt; en trek je alle gouden engelenenergie naar je toe en voel je je helemaal opgenomen en vervuld van deze gouden energie.
Ga door de gouden punt, en in je gedachten zeg je: ik ben nu totaal beschermd en alle negatieve krachten worden weggeslagen en dit gevoel houd je even vast.
De oefening sluit je af door jezelf en dit symbool helemaal in de kleur bruin te omgeven en God te bedanken voor de bescherming en zijn hulp (dit laatste w.b.t. de kleur bruin is niet noodzakelijk, maar het brengt je sneller terug tot de aardse realiteit om weer op de aardse grond te komen).
Het kan een heftige oefening zijn, omdat de nano-implants en matrix-programma's gaan crashen die je uit evenwicht kunnen brengen.
Doe dit dus in een stille rustige ruimte en met veel oefeningen totdat je je eigen versie en toepassing hebt gevonden.
Je geestelijke en spirituele inzichten zullen hiermee enorm groeien.
Er niet van afgestapt; maar het niet zo dat dit altijd een voldoende manier of de enige manier is.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:25 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je gaf laatst zelf aan dat je door middel van het visualiseren van bepaalde kleuren "implants" uit kon schakelen, ben je van deze theorie afgestapt?
Dit klopt dus niet?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:28 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Er niet van afgestapt; maar het niet zo dat dit een voldoende manier of de enige manier is.
Kan ik hier dan uit op maken dat jij zelf ook nog volop in "de matrix" zit?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:16 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het symbool is een gouden aleph met een gouden punt (jod); het symbool waarmee iedereen een aartsengel of een leeuw kan worden (behalve voor de Illuminati en hun meelopers, alleen voor hen werkt het symbool niet).
Het schakelt alle mind-control programma's, ELF, electrosmog en implants uit.
Ik zal het ook voor de geinteresseerden in het Bankfurt topic zetten.
De bron uitschakelen?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:32 schreef Bastard het volgende:
Wat zou dan de ultieme manier wezen om van die mind control af te komen?
Door middel van een goed debat Bastard, een goed debat. Mocht dat niet werken dan blijven er weinig opties over; we kunnen moeilijk een paar complete bloedlijnen neutraliseren.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja... zover was ik al, wat is de bron, hoe?
Illuminati & reptillians er uit kicken, of alle zendmasten en computers waarmee ze het doen vernietigen. Back to the dark ages!quote:Op maandag 17 januari 2011 13:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja... zover was ik al, wat is de bron, hoe?
Het klopt wel; maar het is zwaar geschut; en er is zelfs meer geschut mogelijk.quote:
Gelukkig lijkt er de laatste paar jaren steeds meer een roep te zijn voor transparantie en openheid, er is nog hoop dus. Alles word ook maar bespreekbaar gemaakt, dit is misschien 1 van de zoveel dingen onderweg nog?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:35 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Door middel van een goed debat Bastard, een goed debat. Mocht dat niet werken dan blijven er weinig opties over; we kunnen moeilijk een paar complete bloedlijnen neutraliseren.
quote:Op maandag 17 januari 2011 13:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het klopt wel; maar het is zwaar geschut; en er is zelfs meer geschut mogelijk.
Maar beginners doen er goed aan eerst langzaam met eenvoudiger kleurenoefeningen te oefenen.
Net zoals bij leren lopen; eerst vallen en opstaan.
Ik licht het tipje van de sluier op zodat de nieuwsgierigen zelf een idee hebben dat ze de esoterie en de spiritualiteit erbij moeten halen; meer tijd heb ik helaas (nog) niet.
quote:Op maandag 17 januari 2011 13:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Die kleuren en zo heb ik alleen genoemd om een een idee te geven waar mensen naar kunnen kijken, een ruimere inzicht krijgen in de werking van hun bewustzijn. Het is niet zo dat ik weet of dat ik kan gaan aangeven hoe ik op individueel of macro-niveau die mind-control kan weg halen.
Daar is het veel te ingewikkeld voor en het is ook niet mijn bedoeling om dat te denken te kunnen aangeven.
No offence maar wat is het nou? Werkt het wel, of niet? En vanwaar doen beginners er goed aan rustig aan te doen?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:16 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het symbool is een gouden aleph met een gouden punt (jod); het symbool waarmee iedereen een aartsengel of een leeuw kan worden (behalve voor de Illuminati en hun meelopers, alleen voor hen werkt het symbool niet).
Het schakelt alle mind-control programma's, ELF, electrosmog en implants uit.
Ik zal het ook voor de geinteresseerden in het Bankfurt topic zetten.
Duidelijk. Dat gebrek aan kennis ken ik; we leren elke dag bij. Gelukkig ben jij je hier ook bewust van.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het klopt wel; maar het is zwaar geschut; en er is zelfs meer geschut mogelijk.
Maar beginners doen er goed aan eerst langzaam met eenvoudiger kleurenoefeningen te oefenen.
Net zoals bij leren lopen; eerst vallen en opstaan.
Ik licht het tipje van de sluier op zodat de nieuwsgierigen zelf een idee hebben dat ze de esoterie en de spiritualiteit erbij moeten halen; meer tijd heb ik helaas (nog) niet.
en hyperviper, ik zit idd nog deels in de matrix; door een gebrek aan kennis, tijd en discipline;
net zoals een peuter nog in de box zit en er uit wil.
Te snelle uitschakeling van die meuk zal zeker een self-destruct systeem in werking stellen.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:44 schreef HyperViper het volgende:
No offence maar wat is het nou? Werkt het wel, of niet? En vanwaar doen beginners er goed aan rustig aan te doen?
Die van jou is van een soort zeep, ik zag die een keer in de winkelquote:Op zondag 16 januari 2011 23:34 schreef Lavenderr het volgende:
Bankfurt, kun je ook wat zeggen over mijn UI?
Waarom zou de snelheid waarmee je de chips uitschakelt daar invloed op hebben? Het lijkt mij zaak dat het apparaat altijd zo reageert bij uitschakeling.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Te snelle uitschakeling van die meuk zal zeker een self-destruct systeem in werking stellen.
Puur hypothetisch hoor: Misschien is het normaal dat die nano-chips maar een beperkte levensduur hebben. Als ze langzaam maar zeker uitgeschakeld worden, lijkt het een natuurlijk lopend proces. Schakel je alles ineens uit, dan kan er een noodsignaal afgaan, en word je vernietigd met een self-destruct chip, omdat je dan een gevaar geworden bent voor de controle over ons.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:54 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Waarom zou de snelheid waarmee je de chips uitschakelt daar invloed op hebben? Het lijkt mij zaak dat het apparaat altijd zo reageer bij uitschakeling.
Zou kunnen inderdaad, als dit het geval zou zijn dan zou de gouden Aleph in Bankfurt zijn UI een moordwapen zijn.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Puur hypothetisch hoor: Misschien is het normaal dat die nano-chips maar een beperkte levensduur hebben. Als ze langzaam maar zeker uitgeschakeld worden, lijkt het een natuurlijk lopend proces. Schakel je alles ineens uit, dan kan er een noodsignaal afgaan, en word je vernietigd met een self-destruct chip, omdat je dan een gevaar geworden bent voor de controle over ons.
Volgens mij is het hele verhaal hypothetisch.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Puur hypothetisch hoor: Misschien is het normaal dat die nano-chips maar een beperkte levensduur hebben. Als ze langzaam maar zeker uitgeschakeld worden, lijkt het een natuurlijk lopend proces. Schakel je alles ineens uit, dan kan er een noodsignaal afgaan, en word je vernietigd met een self-destruct chip, omdat je dan een gevaar geworden bent voor de controle over ons.
Jouw UI oogt nogal gay en is daardoor zeer gevaarlijk voor users die hier open voor staan. Ze zouden weleens op verkeerde (seksuele) ideeën gebracht kunnen worden hierdoor. De subliminale boodschap die je uitdraagt met je UI is dan ook overduidelijk. Daarnaast zijn de kleurencombinaties nogal link.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij is het hele verhaal hypothetisch.Er wordt hier gewoon religie bedreven imo.
En net als elke religie ook gewelddadig!quote:Op maandag 17 januari 2011 14:03 schreef Terecht het volgende:
[..]
Volgens mij is het hele verhaal hypothetisch.Er wordt hier gewoon religie bedreven imo.
In principe wel; maar wat ToT schreef speelt ook;quote:Op maandag 17 januari 2011 13:44 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]
No offence maar wat is het nou? Werkt het wel, of niet? En vanwaar doen beginners er goed aan rustig aan te doen?
Heeft dit niet meer met aantasting van de pijnappelklier te maken? Hoe kijk jij hier tegen aan?quote:Op maandag 17 januari 2011 14:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
In principe wel; maar wat ToT schreef speelt ook;
langzaam is de beste weg.
De meeste mensen zitten vol implants en programma's, die kunnen worden geactiveerd als je te onbezonnen bezig bent. Die implants in je hoofd, vooral door fluoride, bemoeilijken ook vaak het visualisatieproces.
Heb je de oplossing dan al niet gevonden?quote:Ik heb een handleidinkje gevonden voor beginners met wat basiskennis.
www.planetaryhealingproject.org/Hyperspace_Exercises.doc
Deze kennis is universeel, maar het is ooit geschreven door een persoon, een zekere S. Swerdlow uit het Montauk project, in diverse boeken.
Bijvoorbeeld http://www.amazon.com/Hea(...)rspace/dp/0963188992
Voor de nieuwsgierigen is het zeker interessant om je hierin te verdiepen; Maar blijf altijd oppassen, want iedereen is verschillend en niet iedereen heeft dezelfde programma's en implants.
Ik heb van Montauk insiders begrepen dat deze kennis in de basis juist is, maar niet meer dan dat, het is alleen de basis;
en ik weet na veel jaren dat er nog veel meer betere methoden (combinaties van kleur, geluid, archetypen, symbolen, kristallen) bekend zijn, en dat die ook hieruit te ontwerpen zijn. Verder zal de actieve gebruiker altijd op zijn eigen intuitie en gevoel moeten afgaan welke hem het beste liggen. Bovendien moet het Christusbewustzijn altijd gerespecteerd worden in relatie tot de cosmische wetten en spirituele oefeningen.
Ik propageer hier dus niks en stimuleer hier niemand om dit te gaan doen; ik geef alleen informatie voor geinteresseerden of nieuwsgierigen, bijvoorbeeld om hun kennis te vergroten en betere ideeen op te doen.
Hyperviper, ja, die gouden aleph is een superwapen, maar werkt alleen defensief; dus alleen bij goede bedoelingen.
en BTW, echte "moordwapens" met implants bestaan ook; die zitten in de speciale agent-slaven met delta programming of assassin programming.
Dit soort archetypen bedoel ik niet.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:48 schreef Bastard het volgende:
Als je het hebt over archetypen ben ik (vanuit de tarot) wel geintresseerd welk archetype dat zou kunnen wezen?
Voor de ware kenners bevat de Tarot alle geheimen; Tarot is een stelsel om de cosmische wetten te kennen. De grote arcana is het hebreeuwse alphabet.quote:Tevens, wat is jou gedachte over de tarot en het gebruik als orakel ervan?
Thanks.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:58 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dit soort archetypen bedoel ik niet.
[..]
Voor de ware kenners bevat de Tarot alle geheimen; Tarot is een stelsel om de cosmische wetten te kennen. De grote arcana is het hebreeuwse alphabet.
De eerste kaart van de grote arcana, de magier, staat weer voor de letter Aleph.
Het populaire kaartleggen is niet juist; en vaak niet ongevaarlijk.
Ik vraag me dus af waarom dan juist hij als enige in de positie zit om vragen te beantwoorden..? Wie is Bankfurt?quote:Op maandag 17 januari 2011 07:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er worden zaken aan hem gevraagd, wel zo aardig om dan (kort) antwoord te geven denk ik? Of bedoel je het anders?
Vertel mij hoe je in je hoedanigheid hier Christus dient?quote:Bovendien moet het Christusbewustzijn altijd gerespecteerd worden in relatie tot de cosmische wetten en spirituele oefeningen.
Wat wekt bij jou het wantrouwen? Zou je jij de vragen die hem gesteld worden kunnen beantwoorden, zo ja vanuit welke hoek?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af waarom dan juist hij als enige in de positie zit om vragen te beantwoorden..? Wie is Bankfurt?
Ik vertrouw hem in ieder geval voor geen nanometer. Dat ligt aan mij trouwens, niet aan hem.
Jazeker, ook door TV kijken, computers, mobieltjes, medicijnen, drugs etc.en niet te vergeten: vaccinaties.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:57 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Heeft dit niet meer met aantasting van de pijnappelklier te maken? Hoe kijk jij hier tegen aan?
Laat ik zeggen dat ik alleen delen van de oplossing heb. Er zijn veel puzzelstukjes die nog geordend moeten worden, vertaald moeten worden, begrepen moeten worden, moeten bezinken. Daarnaast is er overal sabotage; maar in grote lijnen heb ik denk ik wel de puzzelstukjes compleet en heb ik wel een schatkaart in handen, en als ik hem verlies weet ik zo een nieuwe te maken. Alleen de weg naar de schat moet nog bewandeld worden, over nauwe paden en woest terrein.quote:Heb je de oplossing dan al niet gevonden?
Deel 1 van deze reeks was aangemaakt omdat hij ongelooflijk veel vragen van alle kanten kreeg, maar vanaf het vorige deel is het de bedoeling dat alle "insiders" hun informatie in deze topics kunnen delen!quote:Op maandag 17 januari 2011 15:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af waarom dan juist hij als enige in de positie zit om vragen te beantwoorden..? Wie is Bankfurt?
Denk je dat de pijnappelklier de sleutel is naar verlossing van de gedachten-gevangenis? En zijn jouw methodes (de kleur visualisaties) oefeningen om dit orgaan positief te beïnvloeden?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:08 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Jazeker, ook door TV kijken, computers, mobieltjes, medicijnen, drugs etc.en niet te vergeten: vaccinaties.
[..]
[..]
Laat ik zeggen dat ik alleen delen van de oplossing heb. Er zijn veel puzzelstukjes die nog geordend moeten worden, vertaald moeten worden, begrepen moeten worden, moeten bezinken. Daarnaast is er overal sabotage; maar in grote lijnen heb ik denk ik wel de puzzelstukjes compleet en heb ik wel een schatkaart in handen, en als ik hem verlies weet ik zo een nieuwe te maken. Alleen de weg naar de schat moet nog bewandeld worden, over nauwe paden en woest terrein.
Sterke vraag.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:16 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Denk je dat de pijnappelklier de sleutel is naar verlossing van de gedachten-gevangenis? En zijn jouw methodes (de kleur visualisaties) oefeningen om dit orgaan positief te beïnvloeden?
Salvad0r ik moet je gelijk geven in jouw opmerking. Maak van mij svp geen guru.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik vertrouw hem in ieder geval voor geen nanometer. Dat ligt aan mij trouwens, niet aan hem.
Niet juist-waarom niet?quote:Op maandag 17 januari 2011 14:58 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dit soort archetypen bedoel ik niet.
[..]
Voor de ware kenners bevat de Tarot alle geheimen; Tarot is een stelsel om de cosmische wetten te kennen. De grote arcana is het hebreeuwse alphabet.
De eerste kaart van de grote arcana, de magier, staat weer voor de letter Aleph.
Het populaire kaartleggen is niet juist; en vaak niet ongevaarlijk.
Okay, fair enough.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:19 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Salvad0r ik moet je gelijk geven in jouw opmerking. Maak van mij svp geen guru.
Klinkt misschien vreemd dat ik dit schrijf, maar dit is denk ik wel de juiste instelling om hiermee om te gaan.
Ik heb al zoveel rare dingen meegemaakt w.b.t. deze zaken, dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn; daarom is alleen vertrouwen op jezelf in relatie tot God en het enige wat houvast biedt om hiermee om te gaan. Alle informatie zelf onderzoeken en overwegen, nooit iets blindelings aannemen. Je ontwikkeld odd er zelf wel een gevoel voor wat je kunt gebruiken en wat niet.
Heel belangrijk, hier ben ik het 100% mee eens.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:19 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Salvad0r ik moet je gelijk geven in jouw opmerking. Maak van mij svp geen guru.
Klinkt misschien vreemd dat ik dit schrijf, maar dit is denk ik wel de juiste instelling om hiermee om te gaan.
Ik heb al zoveel rare dingen meegemaakt w.b.t. deze zaken, dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn; daarom is alleen vertrouwen op jezelf in relatie tot God en het enige wat houvast biedt om hiermee om te gaan. Alle informatie zelf onderzoeken en overwegen, nooit iets blindelings aannemen. Je ontwikkeld odd er zelf wel een gevoel voor wat je kunt gebruiken en wat niet.
Dan schakel je die toch als eerste uit.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, ja en ja; in grote lijnen. Dit is een korte maar krachtige samenvatting.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:14 schreef ToT het volgende:
Je had het er over dat fluoride (en andere gifstoffen) voor implants zorgen.
Is het stofje op zich al een implant,of zijn die stoffen bij elkaar weer grondstoffen voor implants? Indien dat laatste: is het puur een fysiek proces dat die implants gevormd worden uit die stoffen, of moet ik het zien als dat de "straling" van je TFT-scherm en je mobieltje enzo de gifstoffen in je lichaam zo beïnvloeden dat ze zo zeer secuur nanochips gaan vormen? (Je had het er immers ook over dat je nanochips kon krijgen van je TFT-scherm en je mobieltje enzo.)
Nee, elektroshock is een vorm van etherische implantaten en programmming aanmaken.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:33 schreef Salvad0R het volgende:
Je kan ook 230V door je lichaam laten razen om de hypothetische chips door te branden, lijkt me.
Leuk is anders natuurlijk.
Zoals bij het Ouija bord; je nodigt er lage geesten en demonen uit om erbij te komen zitten.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet juist-waarom niet?
Niet ongevaarlijk-kun je daar een voorbeeld van geven?
Maar als ik dat visualiseer vanuit mijn reikiervaring was het weer niet correct toch?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:33 schreef Bankfurt het volgende:
1) violet licht en/of goud visualiseren door je hele lijf en suggereren: "ik verschoon mij alle implants en alle troep wat uit de lucht komt".
hangt er vanaf.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar als ik dat visualiseer vanuit mijn reikiervaring was het weer niet correct toch?![]()
Ik gebruik die visiualisatie vrij regelmatig eerlijk gezegd, vooral wanneer ik mijzelf 'aard'.
Jij gebruikt toch ook Violet vuur tijden de reiki behandelingen? (Druk op ESC zodra de pagina opent of je krijgt instant hoofdpijn)quote:Op maandag 17 januari 2011 15:38 schreef ToT het volgende:
Violet en goud licht visualiseren is beschermend en reinigend in de new-age stromingen.
New Age stromingen zijn een wapen van de Illuminati of Vrijmetselaars, heb je al eens gezegd.
Ze leveren je dus een wapen tegen zichzelf aan?
Volgens mij hebben we het hier al een keer eerder over gehad, maar ik weet niet meer wat je verklaring toen was.
Bankfurt kan je hier nog antwoord op geven als je tijd hebt?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:16 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Denk je dat de pijnappelklier de sleutel is naar verlossing van de gedachten-gevangenis? En zijn jouw methodes (de kleur visualisaties) oefeningen om dit orgaan positief te beïnvloeden?
Dat vind ik een heel eng idee. Ik dacht dat als je gewoon de kaarten legde en de betekenis ervan opzocht dat geen kwaad kon. En al zéker niet dat je lage geesten en demonen uitnodigde.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:36 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Zoals bij het Ouija bord; je nodigt er lage geesten en demonen uit om erbij te komen zitten.
En dan wil ik dus eigenlijk vooral weten of hij helemaal niks van dat soort dingen gebruikt en of hij eventueel alternatieven gebruikt en zo ja, welke.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:49 schreef Kroketvulling het volgende:
En cosmetica? Zitten daar ook implantaten in? Parfum, foundation, zonnebrandcreme?
Yupyup!quote:Op maandag 17 januari 2011 15:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jij gebruikt toch ook Violet vuur tijden de reiki behandelingen? (Druk op ESC zodra de pagina opent of je krijgt instant hoofdpijn)
Dan moet je ff een paar pagina's terug, want die zijn al beantwoordquote:Op maandag 17 januari 2011 15:47 schreef JoepiePoepie het volgende:
Het topic kan net zo goed weer 'Bankfurt: Vraag en antwoord met heel BNW' heten!
Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar Bankfurt's antwoord op deze vragen:
[..]
Ja en nee; ze geven goede en foute informatie door elkaar; zodat het effect voor de blinde gebruiker vaak nog slechter of rampzaliger is dan alleen onzin verspreiden.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:38 schreef ToT het volgende:
Violet en goud licht visualiseren is beschermend en reinigend in de new-age stromingen.
New Age stromingen zijn een wapen van de Illuminati of Vrijmetselaars, heb je al eens gezegd.
Ze leveren je dus een wapen tegen zichzelf aan?
Volgens mij hebben we het hier al een keer eerder over gehad, maar ik weet niet meer wat je verklaring toen was.
Ik ga dat eens proberen.. vaak begin ik met verblindend wit maar ook vaak met een kleur lichtblauw (maria blauw zou ik zeggen) maar vaak genoeg ook direct goud en violet.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:43 schreef Bankfurt het volgende:
Vooraf moet je je eerst in geconcentreerd evenwicht brengen en 3x inademen door de neus en uitademen door de mond. Vervolgens maak je je hele visualisatie koningsblauw (royal blue) en pas DAARNA kom je pas met de eigenlijke visualisatie.
Die kleur koningsblauw is van belang dat je dan in hyperspace binnentreedt, een mentale sfeer; zo niet, dan zit je te laag, bijvoorbeeld astrale sfeer.
hyperspace is superieur aan de astrale wereld.
Ja ja, weet ik, ik was vergeten de vraag aan te vullen en dat heb ik nu gedaanquote:Op maandag 17 januari 2011 15:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dan moet je ff een paar pagina's terug, want die zijn al beantwoord
Hij heeft antwoord op mijn post gegeven waarin ik de boel vragend uitlegde: hij zei eerst dat gifstoffen en e-nummers (etc. etc. etc.) implantaten ZIJN, maar nu blijkt dus dat al die ingrediënten dus BOUWSTOFFEN voor implantaten zijn en eventueel signaal-afgevers die met impulsen dus die implantaten vormen.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:47 schreef JoepiePoepie het volgende:
Het topic kan net zo goed weer 'Bankfurt: Vraag en antwoord met heel BNW' heten!
Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar Bankfurt's antwoord op deze vragen:
[..]
Oh, dus deze man was eigenlijk een CIA-agent?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:50 schreef Bankfurt het volgende:
New Age is ontwikkeld door de CIA in de jaren 60' om het zweverige flowerpower gevoel te stimuleren om zo maatschapplijke structuren zoals hechte familiebanden en fatsoen te breken.
Een rotkop heeft hij wel, dus het zal mij niets verbazen.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh, dus deze man was eigenlijk een CIA-agent?
[ afbeelding ]
Of niet maar heeft de CIA er handig op ingesprongen? That's the question Watson.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh, dus deze man was eigenlijk een CIA-agent?
[ afbeelding ]
True, want de westerse Reiki schijnt wel van de Japanse af te wijken. Usui zelf schijnt nooit met symbolen of chakra's gewerkt te hebben.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Of niet maar heeft de CIA er handig op ingesprongen? That's the question Watson.
Nee, althans ik spreek ff voor mezelf: ik geloof het helemaal niet, maar wil wel graag weten hoe hij bepaalde dingen kan verklaren en probeer me in zijn belevingswereld in te leven en zo vast antwoorden te bedenken die hij gegeven zou kunnen hebben!quote:Op maandag 17 januari 2011 15:55 schreef Loppe het volgende:
Jullie geloven nogal snel iets. Zelf op onderzoek uitgaan was nochtans zijn leuze.
Onderzoek begint bij stellen van vragen en vergaren van informatie, uiteindelijk maak je zelf je afweging wat je wil aannemen denk ik?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:55 schreef Loppe het volgende:
Jullie geloven nogal snel iets. Zelf op onderzoek uitgaan was nochtans zijn leuze.
een gezonde pijnappelklier is idd een belangrijk gereedschap. Een gezond lichaam eigenlijk dus ook. en wie is tegenwoordig nog supergezond ?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:45 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Bankfurt kan je hier nog antwoord op geven als je tijd hebt?
Ja, wie is Bankfurt zou mijn eerste vraag zijn.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:59 schreef Bastard het volgende:
Onderzoek begint bij stellen van vragen en vergaren van informatie, uiteindelijk maak je zelf je afweging wat je wil aannemen denk ik?
Ik heb de kleur koningsblauw even gegoogled maar ik krijg de kleur nu niet meer van mn gezichtsveld wegquote:Op maandag 17 januari 2011 16:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
een gezonde pijnappelklier is idd een belangrijk gereedschap. Een gezond lichaam eigenlijk dus ook. en wie is tegenwoordig nog supergezond ?
Er zijn idd oefeningen voor de pijnappelklier; vooral de kleur koningsblauw (royal blue) met allerlei vormen en of cirkels erin (alles in royal blue), bijvoorbeeld de hoofdletter T of de ankh.
Schoonmaken met violet of goud werkt ook; alles in een royal blue achtergrond; maar dan ga ik er van uit dat de pijnappelklier nog redelijk schoon is, en niet alleen maar fluoride bevat.
Als je geen royal blue kunt zien, maar felgeel krijgt i.p.v. royal blue; dan is dat een teken dat je pijnappelklier is vervuild a.g.v. electrosmog en/of medicijnen/vergif/kwik en/of vaccinaties en/of fluoride etc..
dat komt toch redelijk overeen met abrahamitische religies mbt interdimensionale wezens. Reptillians = demonen? Satan was toch ook een slang oid?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar Bankfurt... aan de ene kant zeg je volgens mij in God te geloven, maar aan de andere kant heb je het ook over Reptillians? Hoe zit dat dan?
ik stop er even mee, ik heb nu heel veel informatie gegeven, inclusief websites en boeken; Mensen doe er iets mee. Blijf altijd kritisch en vertrouw op jezelf.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Onderzoek begint bij stellen van vragen en vergaren van informatie, uiteindelijk maak je zelf je afweging wat je wil aannemen denk ik?
Ja wie is wie op het internet?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:02 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ja, wie is Bankfurt zou mijn eerste vraag zijn.
Meng het eens met wat van Dyck brown.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb de kleur koningsblauw even gegoogled maar ik krijg de kleur nu niet meer van mn gezichtsveld weg
Bedankt voor je geduld en het delen van je informatie.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
ik stop er even mee, ik heb nu heel veel informatie gegeven, inclusief websites en boeken; Mensen doe er iets mee. Blijf altijd kritisch en vertrouw op jezelf.
Sommigen hebben er aanleg voor, sommigen doen het meer op een andere spirituele manier.
Oke heel duidelijk, dan een belangrijke vervolgvraag: ben je bekent met Vril? (nazi) Zo ja; denk je dat er een correlatie is tussen hun methodes en de methodes die jij hier openbaart?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
een gezonde pijnappelklier is idd een belangrijk gereedschap. Een gezond lichaam eigenlijk dus ook. en wie is tegenwoordig nog supergezond ?
Er zijn idd oefeningen voor de pijnappelklier; vooral de kleur koningsblauw (royal blue) met allerlei vormen en of cirkels erin (alles in royal blue), bijvoorbeeld de hoofdletter T of de ankh.
Schoonmaken met violet of goud werkt ook; alles in een royal blue achtergrond; maar dan ga ik er van uit dat de pijnappelklier nog redelijk schoon is, en niet alleen maar fluoride bevat.
Als je geen royal blue kunt zien, maar felgeel krijgt i.p.v. royal blue; dan is dat een teken dat je pijnappelklier is vervuild a.g.v. electrosmog en/of medicijnen/vergif/kwik en/of vaccinaties en/of fluoride etc..
en de meesten hebben jou niet nodigquote:Sommigen hebben er aanleg voor, sommigen doen het meer op een andere spirituele manier.
Nodig? Vragen stellen uit interesse mag toch wel?quote:
Dit wil ik wel even beantwoorden.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:06 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Oke heel duidelijk, dan een belangrijke vervolgvraag: ben je bekent met Vril? (nazi) Zo ja; denk je dat er een correlatie is tussen hun methodes en de methodes die jij hier openbaart?
natuurlijk, BNW is zo groot nietquote:Op maandag 17 januari 2011 16:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En anderen misschien juist wel. Is voor ieder aan zich om te bepalen lijkt mij.
Duidelijk, ik gebruikte het woord Nazi ook even puur als soort van herkenningspunt, zodat je direct wist waar ik het over had. Precies zoals ik al dacht dus, ik zal mij nog meer moeten verdiepen in deze stof, hier wordt het boeiend voor mij.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dit wil ik wel even beantwoorden.
Ja, dit is de toepassing van de Vril-kracht.
O.a. in Atlantis, ook gebruikt door Sirius-A, de oude Egyptenaren en de Pleiadiers etc.
De germanen en vikingen gebruikten een ander systeem zoals de runen.
Vril=Od=orgone=prana=chi=ki= de cosmische levenskracht;
Maar vril heeft op zich niks met Nazi''s te maken; het woord is wel gebruikt in het occultisme in Duitsland, door de Nazi's (de Thule groep, Himmler, Tibet) en ook door de niet-Nazi's (zoals Schumann en de Vril-gesellschaft).
In de OP staat dat we hier op zoek kunnen gaan naar de achtergronden en de beweegredenen van de BNW insiders. Ik heb sterk het vermoeden dat sommigen hun toevlucht zoeken in een wereld waarin zij de regels kunnen bepalen, dus nooit kunnen verliezen en zich op die manier zelfvertrouwen toebedelen.quote:
Het grappige is dat ik meer aandacht en tijd besteed aan veel van mijn posts dan jij.quote:
Dan zou ik toch eens de 9/11 topics doorlezen, dan slik je deze woorden in, dat kan ik je verzekerenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik meer aandacht en tijd besteed aan veel van mijn posts dan jij.
Je verdient dan ook een pluim!quote:Op maandag 17 januari 2011 18:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik meer aandacht en tijd besteed aan veel van mijn posts dan jij.
Jokkebrok, heb je die link gezien van mij hoe je de reptielen kunt herkennen, elders in dit topic ?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
-edit-Maar goed, ik zal jou verder maar negeren, want je bent kinderachtig bezig en op bonje uit.
Bedankt voor de moeite.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
ik stop er even mee, ik heb nu heel veel informatie gegeven, inclusief websites en boeken; Mensen doe er iets mee.
Wees kritisch, maar ook op jezelf, zeg ik. Wees bovenal ten alle tijden rationeel. Ook over irrationele zaken kan rationeel gedacht worden.quote:Blijf altijd kritisch en vertrouw op jezelf.
Iedereen heeft aanleg voor ratio, sommigen kiezen echter voor spiritualiteit.quote:Sommigen hebben er aanleg voor, sommigen doen het meer op een andere spirituele manier.
Ik werd er een beter mens door, nu kan jij dat jammer vinden dat dit door spiritualiteit(mbt God) moest gebeuren, ik ben tevreden dat ik het ben tegengekomen.quote:Iedereen heeft aanleg voor ratio, sommigen kiezen echter voor spiritualiteit.
Goede vraag. Voor mij denk ik de herkenbaarheid ervan. Of het overeenkomt met ervaringen.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:37 schreef Terecht het volgende:
Wat onderscheid voor jullie een aannemelijke BNW-theorie van een ongeloofwaardige?
Volgens mij valt er grofweg een indeling te maken op basis van de volgende zaken (vul aan waar je kan):quote:Op maandag 17 januari 2011 21:39 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Goede vraag. Voor mij denk ik de herkenbaarheid ervan. Of het overeenkomt met ervaringen.
de Idee iddquote:
k Zie niet echt iets heel vreemds aan hun ogen op die foto'squote:Op maandag 17 januari 2011 12:04 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
je moet weten wat je doet bij mantra's. Zo niet dan is de kans groot dat het schadelijk is; vooral uit de New Age hoek. Er zijn verder ook zwarte versies idd.
[..]
hun ogen en mimiek.
It's all in the eyes.
http://beforeitsnews.com/(...)at_Rule_the_World.ht
Ik denk je onderscheid tussen goed voelende mensen en niet aardige mensen maken?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:58 schreef mousy31 het volgende:
[..]
k Zie niet echt iets heel vreemds aan hun ogen op die foto's
Maar heb vroeger wel eens gezien bij mensen dat hun ogen zwart werden als ze aan het liegen waren.
Of dat ik een doodskop in hun gezicht zag net of het erover geplakt was , soort van hologram zeg maar. Wat betekend dat dan?
Ik zie het nu niet vaak meer maar vroeger wel is dat omdat een kind nog dichter bij de natuur staat?
Die persoon waar ik een doodshoofd in zn gezicht zag, bleek later dat die absoluut niet goed voor me is. Ik voelde toen ik t zag al zoiets, maar drukte t weg , omdat ik graag mensen de kans wil geven...en ik ze beter wil leren kennen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik denk je onderscheid tussen goed voelende mensen en niet aardige mensen maken?
Maar om hier op door te borduren, vanmorgen hoorde ik over een test (quest) die ze hadden gedaan, op basis van ogen of wenkbrauwen konden mensen kiezen wie er betrouwbaar over komt. Joran vd Sloot heeft een betrouwbaar uiterlijk, de wenkbrauwen van frans bouwer weer niet en de ogen van de paus zien er ook uit van iemand die je wilt ontlopen.. maw, je kan niet afgaan op iemand zijn ogen of gezichtskenmerken om er meer van te weten te komen?
Nee zelf nooit gezien, ik ben meer een gevoelsmens geloof ik. Het word volgens mij gevormd uit je intuitie, kinderen voelen vaak dingen haarfijn aan of kunnen in simpele woorden duidelijk uitleggen wat er aan de hand is. Maar verder geen idee waarom je het nu niet hebt, wel jammer hequote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:53 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Die persoon waar ik een doodshoofd in zn gezicht zag, bleek later dat die absoluut niet goed voor me is. Ik voelde toen ik t zag al zoiets, maar drukte t weg , omdat ik graag mensen de kans wil geven...en ik ze beter wil leren kennen.
En die zwarte ogen waren gewoon eng, die persoon zat tegen me te liegen, ook toen sprak mn intuitie
van hij liegt gewoon.
Wat betekend dit dan en waarom zag ik t vroeger vaker dan nu ik volwassen ben?
En hebben nog meer mensen dit wel eens gezien?
Het is misschien wat simplistisch gesteld, maar ik vraag het me toch af. Hoe weet je zeker dat je jezelf niet ontzettend voor de gek aan het houden bent met dit soort dingen?quote:Op maandag 17 januari 2011 15:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
hangt er vanaf.
Vooraf moet je je eerst in geconcentreerd evenwicht brengen en 3x inademen door de neus en uitademen door de mond. Vervolgens maak je je hele visualisatie koningsblauw (royal blue) en pas DAARNA kom je pas met de eigenlijke visualisatie.
Die kleur koningsblauw is van belang dat je dan in hyperspace binnentreedt, een mentale sfeer; zo niet, dan zit je te laag, bijvoorbeeld astrale sfeer.
hyperspace is superieur aan de astrale wereld.
dat aarden gebeurt op het einde; bijvoorbeeld door jezelf helemaal in bruin te kleuren; of iets fysieks te doen bijv. eten of tuinieren.
Feitelijk is dit exact wat veel mensen met Reiki / wicca / diverse andere New Age stromingen ook doen. Echt exact hetzelfde! (Behalve dan dat hyperspace. Ik neem aan dat hiermee een andere hyperspace bedoeld wordt dan waarin ruimteschepen theoretisch met warpsnelheid kunnen reizen?)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is misschien wat simplistisch gesteld, maar ik vraag het me toch af. Hoe weet je zeker dat je jezelf niet ontzettend voor de gek aan het houden bent met dit soort dingen?
Dat is het punt juist.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is misschien wat simplistisch gesteld, maar ik vraag het me toch af. Hoe weet je zeker dat je jezelf niet ontzettend voor de gek aan het houden bent met dit soort dingen?
Ik wilde het niet zeggen maar ik had gisteren een uitstekende reading, of dat nou door de koningsblauwe kleur komt durf ik niet te zeggen..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In principe dezelfde hyperspace;quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Feitelijk is dit exact wat veel mensen met Reiki / wicca / diverse andere New Age stromingen ook doen. Echt exact hetzelfde! (Behalve dan dat hyperspace. Ik neem aan dat hiermee een andere hyperspace bedoeld wordt dan waarin ruimteschepen theoretisch met warpsnelheid kunnen reizen?)
Goed, voor het wederzijdse begrip dan. Wat zie jij als (overtuigend) bewijs?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:50 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is het punt juist.
Ik heb kennis, bewijzen, voorbeelden en boeken van deze zaken, en deze kennis is voor iedereen beschikbaar en al meer dan 10.000 jaar oud; zelfs op het internet is het beschikbaar.
Maar men WIL het niet lezen, men WIL het niet zien, en men WIL het niet weten.
Zie bijvoorbeeld mijn topic in W&T over vrije energie en Duitse geheime wapens voor 1945, waarin ik uitvoerig een bewijs met link aangaf. Iedereen kan het zien, ik verberg dus niks.
Dus wie houdt zichzelf voor de gek ?
Ticker, dat tijdplaatje is fout;
Atlantis en Egypte waren er al 10.000 jaar voor Chr. en de sfinx is circa 15.000-20.000 jaar oud.
Placebo effect ...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goed, voor het wederzijdse begrip dan. Wat zie jij als (overtuigend) bewijs?
En kan best zijn dat er bepaalde kennis is, zoals bijv dat als je aan een roze voetbal denkt dat je je beter voelt. Je bent daar volledig van overtuigt, en dus voel je je beter als je aan een roze voetbal denkt. Het werkt, maar je houd jezelf wel voor de gek. Snap je mijn punt? Hoe weet je dat je niet ook iets vergelijkbaars aan het doen bent?
Hoe kun je bewijzen dat 10.000 jaar oude spirituele technieken tegen hedendaagse technologie werkt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:50 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is het punt juist.
Ik heb kennis, bewijzen, voorbeelden en boeken van deze zaken, en deze kennis is voor iedereen beschikbaar en al meer dan 10.000 jaar oud; zelfs op het internet is het beschikbaar.
Maar men WIL het niet lezen, men WIL het niet zien, en men WIL het niet weten.
Zie bijvoorbeeld mijn topic in W&T over vrije energie en Duitse geheime wapens voor 1945, waarin ik uitvoerig een bewijs met link aangaf. Iedereen kan het zien, ik verberg dus niks.
Dus wie houdt zichzelf voor de gek ?
Ticker, dat tijdplaatje is fout;
Atlantis en Egypte waren er al 10.000 jaar voor Chr. en de sfinx is circa 15.000-20.000 jaar oud.
Je beperkt jezelf. Met Egypte en Atlantis heb ik het ook over technologie.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe kun je bewijzen dat 10.000 jaar oude spirituele technieken tegen hedendaagse technologie werkt?Het ene lijkt me volstrekt niets met het andere te maken te hebben.
How so?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:32 schreef Bankfurt het volgende:
...
en verder ... technologie, natuurkunde werken volgens spirituele wetten.
Ja, in Atlantis werd dit gecombineerd met genetische manipulatie en mind-control.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:40 schreef ToT het volgende:
Sowieso heb je aan technologie van 10.000 jaar geleden vandaag de dag geen donder, of bedoel je dat ze toen ook al nanochips en implants hadden?
en een afvalberg ook?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, in Atlantis werd dit gecombineerd met genetische manipulatie en mind-control.
Ze gebruikten ook zeer grote kristallen om wereldwijd mensen te controleren.
Nu gebeurt dat in onze tijd ook met kristallen. Maar nu in micro-vorm in microelectronica zoals Ipods en laptops.
De Atlantiers hadden ook hun internet voor e-learning en fora net als wij hier.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, in Atlantis werd dit gecombineerd met genetische manipulatie en mind-control.
Ze gebruikten ook zeer grote kristallen om wereldwijd mensen te controleren.
Nu gebeurt dat in onze tijd ook met kristallen. Maar nu in micro-vorm in microelectronica zoals Ipods en laptops.
De Atlantiers hadden ook hun internet voor e-learning en fora net als wij hier.
Dit soort opmerkingen zijn killing voor het topic, respect is het sleutelwoord.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:13 schreef Terecht het volgende:
[..]
![]()
![]()
. Je lijkt op de man die wel eens bij ons in de UB zit en op zoek is naar Atlantis.
Misschien moet je dan ook wat respect opbrengen voor zijn meningquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn killing voor het topic, respect is het sleutelwoord.
Niet moeilijk lopen doen, jongen. De opmerking was weinig respectvol, en daar gaf Bastard dus een opmerking over. Respect voor disrespect --> ellende.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook wat respect opbrengen voor zijn mening
Ik krijg om de 10 sec een flits wit of heel lichtgeel. Wat zegt dat?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Precies. Een emmertje respect hier en daar kan helemaal geen kwaad.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn killing voor het topic, respect is het sleutelwoord.
Solliciteer je nu naar verlenging van de ban? feedback in feedback, trollerij hou je voor je.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Een emmertje respect hier en daar kan helemaal geen kwaad.
Ondanks mijn weekban is het wel duidelijk dat er weinig veranderd is in dit topic. Jammer, ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie.
Ach, ik was pas de vijfde die dat deed. Maar goed, het was geen sollicitatie ofzo, ik heb mijn nette pak niet eens aan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Solliciteer je nu naar verlenging van de ban? feedback in feedback, trollerij hou je voor je.
Geen goed teken; die 10 sec weet ik niet; Als dit echt zo is d.w.z. heel langdurig om de 10 sec; dan is dat een geprogrammerd signaal van 0,1 Hz. In theorie kan het een implant zijn; maar daarvoor is dat veel te vroeg om dat te concluderen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:25 schreef Buttarfly het volgende:
[..]
Ik krijg om de 10 sec een flits wit of heel lichtgeel. Wat zegt dat?
Volgens de verhalen op internet is Illuminati het zelfde als vrijmetselarij, hier is uw antwoord.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, ik was pas de vijfde die dat deed. Maar goed, het was geen sollicitatie ofzo, ik heb mijn nette pak niet eens aan.
Maar goed, on-topic, het vraag en antwoord spelletje:
Onlangs ben ik gewezen op een interessante docu over vrijmetselaarssymboliek in het vrijheidsbeeld. Hier werd op een bepaald moment de link gelegd naar de Illuminatie. Vervolgens werd het bestaan hiervan ontkracht in de docu (was van History-channel). Kijkende naar de topic over de Illuminati zie ik vaak dat vrijmetselaarssymboliek wordt gebruikt om aan te tonen dat de Illuminati een belangrijke rol spelen. Maar nog nooit zag ik overtuigend 'bewijs' dat deze vrijmetselaarssymboliek ook daadwerkelijk is terug te voeren op de kwade machten van de Illuminatie. Bijvoorbeeld de Amerikaanse dollar. Daar staat symbolen op van de vrijmetselaars, maar dat zegt toch niets over illuminati-betrokkenheid?
Roept u maar, waar is de 'missing link'.
Ik waardeer inhoudelijke kritiek; heel graag zelfs; kijk bijvoorbeeld naar ToT, Hyperviper of Salvad0r; zij spreken voor zichzelf; en hebben tenminste een eigen instelling, zij doen hun eigen werk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Een emmertje respect hier en daar kan helemaal geen kwaad.
Ondanks mijn weekban is het wel duidelijk dat er weinig veranderd is in dit topic. Jammer, ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:06 schreef Bill_E het volgende:
Nouja de inside info die bankfurt nu deelt gaat wel erg ver. Hierbij wil ik toch om een bron vragen, en erover nadenkend zij de enige bronnen die ik kan bedenken, time travel of reïncarnatie,.
Dank u, O grote Bankfurt, Koning van BNW.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik waardeer inhoudelijke kritiek; heel graag zelfs; kijk bijvoorbeeld naar ToT, Hyperviper of Salvad0r; zij spreken voor zichzelf; en hebben tenminste een eigen instelling, zij doen hun eigen werk.
Maar wat is jouw inhoudelijke bijdrage dan hier ?
Jij doet niks relevants hier; Je hebt nog niets inhoudelijks of daadwerkelijks iets positiefs toegevoegd aan dit subforum; je hebt niets in te brengen dan alleen gezeik en twijfel;
Waarom ? Omdat je hier niet thuishoort.
Bye Bye.
Dan lees jij andere verhalen dan ik. En ook andere verhalen dan waar ik door velen hier op gewezen ben, die namelijk aangeven dat de Illuminati slechts een beweging is in de vrijmetselaarij of die zich deels via deze weg manifesteert?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:42 schreef Typisch het volgende:
[..]
Volgens de verhalen op internet is Illuminati het zelfde als vrijmetselarij, hier is uw antwoord.
Joah, ik bedoelde ook de ''mainstream'' verhalen op bijv Youtube onder die filmpjes enzo. En ja, ''de illuminati'' is een afsplitsing van de vrijmetselarij.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:25 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan lees jij andere verhalen dan ik. En ook andere verhalen dan waar ik door velen hier op gewezen ben, die namelijk aangeven dat de Illuminati slechts een beweging is in de vrijmetselaarij of die zich deels via deze weg manifesteert?
Maar vaak wordt net gedaan alsof elk vrijmetselaarssymbool automatisch een bewijs is van Illuminatie invloeden. Zoals ik aangaf, het dollarbiljet, maar ook het stratenplan in Washington, diverse symbolen bij bedrijven, enz enz. Maar de stap van vrijmetselaar naar Illuminati wordt eigenlijk nergens toegelicht. Dat de vrijmetselaars invloed hebben uitgeoefend op de wereldgeschiedenis (al was het maar alleen in symbool) is mij wel helder, maar wat geeft dan de doorslag in de gedachte dat het hier de Illuminati zijn geweest binnen die vrijmetselaarij??quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Joah, ik bedoelde ook de ''mainstream'' verhalen op bijv Youtube onder die filmpjes enzo. En ja, ''de illuminati'' is een afsplitsing van de vrijmetselarij.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Joah, ik bedoelde ook de ''mainstream'' verhalen op bijv Youtube onder die filmpjes enzo. En ja, ''de illuminati'' is een afsplitsing van de vrijmetselarij.
Dat is wat ik bedoel te zeggen.. Dat komt van de aanname af dat alle leden van de vrijmetselarij ''illuminati'' zijn. Wat dus niet het geval is, de missing link kan niemand je laten zien.. Omdat deze er niet is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar vaak wordt net gedaan alsof elk vrijmetselaarssymbool automatisch een bewijs is van Illuminatie invloeden. Zoals ik aangaf, het dollarbiljet, maar ook het stratenplan in Washington, diverse symbolen bij bedrijven, enz enz. Maar de stap van vrijmetselaar naar Illuminati wordt eigenlijk nergens toegelicht. Dat de vrijmetselaars invloed hebben uitgeoefend op de wereldgeschiedenis (al was het maar alleen in symbool) is mij wel helder, maar wat geeft dan de doorslag in de gedachte dat het hier de Illuminati zijn geweest binnen die vrijmetselaarij??
Ik bedoel de missing link in de redenatie. Waarom worden er vrijmetselaarssymbolen op sommige punten toegeschreven aan de Illuminati? Of geloof je niet in de Illuminati?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:39 schreef Typisch het volgende:
[..]
[..]
Dat is wat ik bedoel te zeggen.. Dat komt van de aanname af dat alle leden van de vrijmetselarij ''illuminati'' zijn. Wat dus niet het geval is, de missing link kan niemand je laten zien.. Omdat deze er niet is.
Omdat mensen de vrijmetselarij als de illuminati zien.. Snap je?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik bedoel de missing link in de redenatie. Waarom worden er vrijmetselaarssymbolen op sommige punten toegeschreven aan de Illuminati? Of geloof je niet in de Illuminati?
Dat over rijke lullo's heb ik nu nog nooit gehoord.. Rijk hoef je ook helemaal niet zijn, bij mij loge ligt de 'contributie' op 500 euro per jaar. Dit gaat dan naar goede doelen en zulks.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:53 schreef ToT het volgende:
Veel mensen zien de vrijmetselaars als niets meer dan een groepje rijke lullo's die elkaar onderling flink matsen met prijsafspraken en opdrachten enzo. Anderen denken dat het weer heel spiritueel in elkaar zit enzo.
Nee, ik snap jou heel goed. Maar ik zou het graag horen van mensen die wel een onderscheid zien en hoe ze er dan toe komen dat de genoemde symboliek van de Illuminati afkomt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Omdat mensen de vrijmetselarij als de illuminati zien.. Snap je?
Hahahahaha. Dit is te makkelijk... Ik mag wel aangevallen worden, maar een verweer is niet toegestaan. Het is maar goed dat ik me voorgenomen heb om niet meer te happen...quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:23 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dank u, O grote Bankfurt, Koning van BNW.
Het is werkelijk te veel eer om een hele reactie te wijden aan mijn persoon.
-reactie op-
Ja, dat vond ik ook. Ik zei alleen dat het me geen hol uitmaakt wat Bankfurt van mij en mijn bijdragen vindt. Maar dat zal me wel een ban opleveren, als ik dat herhaal. Gek, want er worden hier regelmatig veel ergere dingen gezegd.quote:
Nu ophouden met dat gezanik, gewoon on topic posten, hoeft er ook niet geedit te worden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook. Ik zei alleen dat het me geen hol uitmaakt wat Bankfurt van mij en mijn bijdragen vindt. Maar dat zal me wel een ban opleveren, als ik dat herhaal. Gek, want er worden hier regelmatig veel ergere dingen gezegd.
10 sec was een inschatting. En ja, telefoons en aantal wifi toestellingen om me heen. Dit van de kleuren vind ik wel interessant omdat het raar blijft hoe ik me niet kan concentreren op een bepaalde kleur.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:40 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Geen goed teken; die 10 sec weet ik niet; Als dit echt zo is d.w.z. heel langdurig om de 10 sec; dan is dat een geprogrammerd signaal van 0,1 Hz. In theorie kan het een implant zijn; maar daarvoor is dat veel te vroeg om dat te concluderen.
maar die flits is op zijn minst elektronische invloed vanuit je omgeving.
Veel DECT-telefoons in de omgeving of veel elektronica zoals GSMs of Wifi-laptops ?
Omdat vrijmetselaarsloges door de beierse illuminati geinfiltreerd en gebruikt en ik denk ook aangepast zijn voor hun eigen doeleinden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik bedoel de missing link in de redenatie. Waarom worden er vrijmetselaarssymbolen op sommige punten toegeschreven aan de Illuminati? Of geloof je niet in de Illuminati?
Daar is die apparatuur juist voor ontworpen, om je uit je concentratie te halen en je lagere chakras open te houden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:18 schreef Buttarfly het volgende:
[..]
10 sec was een inschatting. En ja, telefoons en aantal wifi toestellingen om me heen. Dit van de kleuren vind ik wel interessant omdat het raar blijft hoe ik me niet kan concentreren op een bepaalde kleur.
Wijt het eerder aan mijn concentratievermogen.
Maar ook jij stelt de vrijmetselaarij (vanwege de infiltratie) gelijk aan de Illuminati. Volgens mij is dat veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat vrijmetselaarsloges door de beierse illuminati geinfiltreerd en gebruikt en ik denk ook aangepast zijn voor hun eigen doeleinden.
Wat je kan zien als het startpunt voor de overname door de illuminati is de franse revolutie: openlijke rebellie tegen wat voorheen als de door God ingestelde macht was, het koningsrecht. Vrijmetselaarsloges speelden hier een sleutelrol in.
Vrijmetselarij wordt als een soort front gebruikt. Maar in wezen is de religie van de illuminati en de vrijmetselarij hetzelfde. Daarom is ook de symboliek vaak hetzelfde, welke komt uit de vruchtbaarheidscultussen van Babylon, Egypte, enz.
Het vrijheidsbeeld is een afbeelding van een hermafroditische mithras waarbij de toorts voor verlichting staat. Waarom mithras? Dat is te zien aan de kroon:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kroon is een zonnesymbool. De zon is een symbool voor de mannelijke, spirituele kracht in het universum, en ook voor de messias van de mysteriereligies, het 'licht van de wereld', een titel die ook aan Jezus Christus gegeven wordt.
Een andere afbeelding van Mithras is deze, let op het mutsje:
[ afbeelding ]
Deze werd gebruikt in de franse revolutie, zie Marianne:
[ afbeelding ]
Het is een phallussymbool.
Na de revolutie werd een vrijmetselaar aangesteld als keizer, Napoleon. De hand in shirt is een vrijmetselaarsteken:
[ afbeelding ]
In de verenigde staten zijn in wezen 3 krachten aan het werk geweest, die van de mysteriecults, de katholieken, en de puriteinen en andere protestanten. De constitutie is gebaseerd op bijbelse principes en dienen de vrijheid en veiligheid van de burger te beschermen. Echter hebben de andere groepen uiteindelijk, met name via het banksysteem, de macht terug weten te grijpen. De regering van de VS is nu is een voortzetting van wat in de franse revolutie begon, aldus mensen als Condoleezza Rice en Bush. De oorlogen in Irak en Afghanistan zijn deel van die campagne. Daarom worden ze ook verkocht als oorlogen voor 'liberty and freedom'. Het is de Franse Revolutie in moderne tijd, voor wereldwijde overname voor Luciferiaanse doeleinden, aangezien de religie van de illuminati Luciferianisme is.
In Parijs, vlakbij de eiffeltoren, staat de eerste versie van het vrijheidsbeeld, met interessante data op het boek:
Pont de Grenelle
Statue of Liberty on the Île des Cygnes, river Seine in Paris, France. Given to the city in 1889, it faces southwest, downriver along the Seine.
This second Statue of Liberty in Paris is near the Grenelle Bridge on the Île des Cygnes, a man-made island in the river Seine (48°510N 2°1647E), 11.50 m (37 feet 9 inches) high. Inaugurated on July 4, 1889, it looks southwest, downriver along the Seine. Its tablet bears two dates: "IV JUILLET 1776" (July 4, 1776: the United States Declaration of Independence) like the New York statue, and "XIV JUILLET 1789" (July 14, 1789: the storming of the Bastille). This statue is shown in the movie National Treasure: Book of Secrets as one of the historic locations.
De 'storming of the bastille' is dus de franse revolutie. Onze hele cultuur sinds die revolutie is geschapen, gevormd, gemanipuleerd, geeingineerd door illuminati, omdat zij vanaf dat moment de grootste macht hadden.
Het beeld is dus een symbool voor de verlichting die gebracht wordt na de duisternis waarin we verkeerd hebben, waarbij de menselijke rede tot nieuwe god verheven werd. In principe waant elke illuminatus zich een reincarnatie van deze messias god-mens, die met een verlicht verstand kan regeren over de onwetenden.
Volgens mij niet. In de kern gaat het om de adoptie en praktisering van een bepaalde filosofie/religie, Luciferianisme. Dit is zowel bij de beierse illuminati als de vrijmeselarij het geval. Daarbij heeft groep 1, de beierse illuminati, groep 2 geinfiltreerd. De top van de vrijmetselarij is dus logischerwijs illuminati. De twee zijn nu onafscheidelijk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar ook jij stelt de vrijmetselaarij (vanwege de infiltratie) gelijk aan de Illuminati. Volgens mij is dat veel te kort door de bocht.
Bah bah, wat een vreemde en rare conclusies trek jij toch.. Hoe kom je aan Luciferianisme?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Volgens mij niet. In de kern gaat het om de adoptie en praktisering van een bepaalde filosofie/religie, Luciferianisme. Dit is zowel bij de beierse illuminati als de vrijmeselarij het geval. Daarbij heeft groep 1, de beierse illuminati, groep 2 geinfiltreerd. De top van de vrijmetselarij is dus logischerwijs illuminati. De twee zijn nu onafscheidelijk.
Omdat de filosofie/religie hetzelfde is, en al duizenden jaren oud is, kom je ook dezelfde symbolen tegen. Die zijn allemaal geadopteerd uit babylon, egypte, persie, india, sumer, griekenland, rome, enz. Daar is voor zover ik weet weinig tot niets aan toegevoegd. De vrijmetselarij en de illuminati zijn dus ook niet echt nieuw, slechts een voortzetting van iets waar met het christendom, en dan voornamelijk de vroege kerk en later weer protestantisme, een eind aan kwam.
De esoterische doctrine van de rooms katholieke kerk is ook luciferiaans. De kerk heeft haar esoterie voor zich willen houden en persecuteerde iedereen die ook maar enigszins kennis kon krijgen van de geheime leer, zoals de tempeliers en ook de vrijmetselarij.
Interessant is dat het een rooms katholieke priesterorde is geweest, de jezuieten, die ook weer de basis van de illuminati heeft gevormd.
Het zijn diezelfde jezuieten die vandaag de dag aan de touwtjes trekken. Zij zijn de ware illuminati, de top, degenen die verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de oppressie, misere, oorlogen, crises vandaag de dag. Zowel de illuminati als de vrijmetselarij, evenals skull & bones, zijn fronts om zich bedekt te houden, en de andere rooms katholieke ordes zoals de ridders van malta, columbus, opus dei, staan onder controle van deze priesterorde.
Jij bent lid; in welke rang ?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:57 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat over rijke lullo's heb ik nu nog nooit gehoord.. Rijk hoef je ook helemaal niet zijn, bij mij loge ligt de 'contributie' op 500 euro per jaar.
En jij gelooft dit ? ... en wat zijn dan die goede doelen, heb je daar navraag naar gedaan ?quote:Dit gaat dan naar goede doelen en zulks.
Zijn jullie christelijk dan?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bah bah, wat een vreemde en rare conclusies trek jij toch.. Hoe kom je aan Luciferianisme?
Jij komt in tegenstelling tot sommige wel met bronnen en verhalen, maar je trekt zelf je conclusies eruit.. Doel overigens meer op je vorige post met dit.
![]()
![]()
Jullie is vrijmetselarij? En je mag christelijk, satanist, islamiet zijn om toe te treden.. Elk ander geloof trouwens ook, zolang je maar in een god geloofd, welke vormje daar aan geeft mag je zelf weten.quote:
De grote schrijvers verwijzen er allemaal naar. Ik citeer Manly Hall:quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bah bah, wat een vreemde en rare conclusies trek jij toch.. Hoe kom je aan Luciferianisme?
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:50 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jullie is vrijmetselarij? En je mag christelijk, satanist, islamiet zijn om toe te treden.. Elk ander geloof trouwens ook, zolang je maar in een god geloofd, welke vormje daar aan geeft mag je zelf weten.wij geloven dat iedereen gelijk is, maar niet iedereen hetzelfde. Vrijmetselaars hebben niet één geloof.
Ik ken dit voorbeeld niet zo zeer, maar dat er veel symboliek in stratenkaarten zit is al vaak aangetoond. Maar het begrip Luciferianisme is wel raar. In de bijbel wordt Lucifer vaak genoemd, maar vrijwel nooit in de betekenis van iets Duivels. Sterker nog, zelfs Christus wordt aankondigd als Lucifer oftewel 'drager van het licht'. Lucifer wordt niet gekoppeld aan een bepaalde entiteit, maar aan alles en iedereen dat licht draagt of brengt.quote:
How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ken dit voorbeeld niet zo zeer, maar dat er veel symboliek in stratenkaarten zit is al vaak aangetoond. Maar het begrip Luciferianisme is wel raar. In de bijbel wordt Lucifer vaak genoemd, maar vrijwel nooit in de betekenis van iets Duivels. Sterker nog, zelfs Christus wordt aankondigd als Lucifer oftewel 'drager van het licht'. Lucifer wordt niet gekoppeld aan een bepaalde entiteit, maar aan alles en iedereen dat licht draagt of brengt.
Als je je een beetje verdiept in de vrijmetselarij, dan weet je dat je niet een bepaald geloof moet aanhangen, maar dat je wel in een schepper moet geloven.
Ja en? Waar staat dat volgens jou in de bijbel?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
Jesaja 14.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja en? Waar staat dat volgens jou in de bijbel?
Maar alleen in de KingJames vertaling. In latere vertalingen wordt Lucifer vertaald als 'Dagster'. Verder komt Lucifer nergens in de bijbel voor, afhankelijk van de vertaling, trouwens: ziequote:Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jesaja 14.
De koning van Babylon is hier een type voor Lucifer. Babylon dient ook als symbool voor Lucifers koninkrijk in de bijbel (zie openbaringen).
12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! [how] art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
13 For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north:
14 I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High.
15 Yet thou shalt be brought down to hell, to the sides of the pit.
16 They that see thee shall narrowly look upon thee, [and] consider thee, [saying, Is] this the man that made the earth to tremble, that did shake kingdoms;
17 [That] made the world as a wilderness, and destroyed the cities thereof; [that] opened not the house of his prisoners?
En je portefuille openen, dat is in eerste instantie het belangrijkst. De simpele vrijmetselaar wordt niet geinitieerd in dat waar de elite in gelooft.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ken dit voorbeeld niet zo zeer, maar dat er veel symboliek in stratenkaarten zit is al vaak aangetoond. Maar het begrip Luciferianisme is wel raar. In de bijbel wordt Lucifer vaak genoemd, maar vrijwel nooit in de betekenis van iets Duivels. Sterker nog, zelfs Christus wordt aankondigd als Lucifer oftewel 'drager van het licht'. Lucifer wordt niet gekoppeld aan een bepaalde entiteit, maar aan alles en iedereen dat licht draagt of brengt.
Als je je een beetje verdiept in de vrijmetselarij, dan weet je dat je niet een bepaald geloof moet aanhangen, maar dat je wel in een schepper moet geloven.
Lucifer was na Christus de hoogste geest. Lucifer is gevallen door zijn hoogmoed. God heeft de sferen geschapen (hemelen en hellen) opdat de gevallen geesten uit Lucifers rijk konden komen want deze waren gevallen door de tweede zondeval uit het paradijs (Adam en Eva).quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lees de link hierboven voor een alternatieve, goed onderbouwde, versie. Lucifer uit Jesajas 14 was geen Engel, maar een koning.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:01 schreef Loppe het volgende:
[..]
Lucifer was na Christus de hoogste geest. Lucifer is gevallen door zijn hoogmoed. God heeft de sferen geschapen (hemelen en hellen) opdat de gevallen geesten uit Lucifers rijk konden komen want deze waren gevallen door de tweede zondeval uit het paradijs (Adam en Eva).
Dat klopt. Maar dat maakt niet zoveel uit voor het feit dat Luciferianisme afgecleid is van het idee dat Lucifer de naam is voor de gevallen engel, die echter in de esoterische traditie niet letterlijk als zodanig wordt gezien. Hij is juist de lichtbrenger, degene die de mens vrij zou hebben gemaakt van zijn robotbestaan onder de autoriteit van de duivel, Yahweh, satan. Maar in de christelijke traditie is Lucifer de naam voor satan voordat hij viel.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar alleen in de KingJames vertaling. In latere vertalingen wordt Lucifer vertaald als 'Dagster'. Verder komt Lucifer nergens in de bijbel voor, afhankelijk van de vertaling, trouwens: zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_%28religie%29
In het oude testament is hij Ha-Satan, de aanklager. In het nieuwe testament wordt ook naar hem verwezen op die manier, bijv. in openbaringen:quote:Over jou uitleg over Lucifer als duivel is geen Theologische consensus. Zie onder anderen
http://www.theosofie.net/(...)ril1997/lucifer.html
Theosofie is een soort vrijmetselarij voor gevorderden. Natuurlijk zien zij Lucifer niet als duivel, volgens de oprichter van de Theosofie HP Blavatsky is Lucifer de verlosser en de heilige geest. Dat is geen goede bron die je daar erbij hebt gehaald, theosofie is geen theologie maar occultisme/esoterie.
[quote]
Volgens veel theologen kenden de Hebreeen niet eens een duivelse tegenhanger van God.
Dat zei ik al, de koning van Babylon. Maar de bijbel gebruikt personen als typen (symbolen) om andere zaken te beschrijven. Zo is de koning van Perzie op een gegeven moment een symbool voor Jezus Christus. Abraham is als God de Vader. De context van Jesaja laat zien dat dit symbool correct toegepast wordt op de gevallen engel, aangezien de koning van babylon niet bekend is met de structuur van de hemel, waar de troon van God staat (in het noorden, op de berg van de gemeente), Gods engelen (the stars of God, sterren zijn een symbool voor engelen), hij werd niet op de aarde gesmeten, enzovoorts.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lees de link hierboven voor een alternatieve, goed onderbouwde, versie. Lucifer uit Jesajas 14 was geen Engel, maar een koning.
Aah Blavatsky, die volg ik niet hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lees de link hierboven voor een alternatieve, goed onderbouwde, versie. Lucifer uit Jesajas 14 was geen Engel, maar een koning.
Wooww... de geest ontkent onmiddellijk Jezus' goddelijkheid. Waar in de bijbel wordt spiritisme genoemd als iets wat de volgers van Yahweh kunnen doen? Mediumship is verboden en in het OT stond er de doodstraf op:quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:22 schreef Loppe het volgende:
[..]
Aah Blavatsky, die volg ik niet hoor.
Lees eens Greber.
(niet dat ik zeker ben dat hij de waarheid in pacht heeft)
Dat zou niet logisch zijn. Deze kwestie wordt in de evangelien ook al beschreven bij het uitwerpen van een duivel, de farizeeen beschuldigen Jezus ervan dat hij dat doet door middel van demonen (beelzebul), oftewel spiritisme.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:11 schreef Loppe het volgende:
Profeten waar mijn inziens allemaal mediamiek aangelegd. Ook veel gebeurtenissen in het Oude en Nieuwe Testament evenals Jezus' wonderen zijn te verklaren door spiritisme.
Ik wil gewoon iets meer uitleg anders komt de bijbel me te onwaarachtig over.
Btw, The King James versie heb ik ook liggen, deze lectuur lijkt me het zwaarst, ik bouw langzaam op.
Jawel, om te herkennen dat de NWO niet iets in positieve zin is, moet je de boeken erop naslaan. Door de letterlijke tegenstrijdigheden kan je niet anders concluderen dan dat er iets opgezet wordt wat pecies tegenover de leringen/god staat.quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:53 schreef Bastard het volgende:
Euhmm misschien domme vraag van mij, maar is dit des BNW's?
Dan moet je dus beginnen met de bijbel letterlijk te nemen zoals het er staat, iets wat ik persoonlijk niet kan opbrengen. Maar ik miste zelf vermoedelijk de vraag even denk ik.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Jawel, om te herkennen dat de NWO niet iets in positieve zin is, moet je de boeken erop naslaan. Door de letterlijke tegenstrijdigheden kan je niet anders concluderen dan dat er iets opgezet wordt wat pecies tegenover de leringen/god staat.
Mwah de bijbel letterlijk nemen hoeft niet, daar mag ik mijzelf als voorbeeld voor nemen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan moet je dus beginnen met de bijbel letterlijk te nemen zoals het er staat, iets wat ik persoonlijk niet kan opbrengen. Maar ik miste zelf vermoedelijk de vraag even denk ik.
Het is een wet mbt reïncarnatie, men wordt ofwel als man of als vrouw gereïncarneerd dan is men 7 levens lang een man of vrouw, homofilie is een overgangsperiode (Rulof). Wat betreft pedofilie, dat is meer een afwijking.quote:Iets wat ik als positief zie omdat ik ervan uitga dat deze mensen zo zijn geboren, geen ziekte. Gewoon een smaak die anders valt.
Klopt als een bus. Het gaat om de interpretatie van de bijbel en dan vooral het oude testament. Daar zijn hele oorlogen mee gelegaliseerd. Het vervelende is dat wanneer je de bijbel anders uitlegt dan een ander, je meteen met allerlei basisprincipes een probleem krijgt. Dat hebben we net aangetoond bij het woord 'Lucifer'. Op het moment dat je Lucifer niet als entiteit ziet en er geen waarde-oordeel in legt, dan heeft dat direct gevolgen voor de discussie. Immers, Jezus kondigt zichzelf in de KingJames ook aan als 'Lucifer'. Als degene die dat opgeschreven heeft (ik weet even niet welk Evangelie) op de hoogte was van de Lucifer uit het oude testament, dan zou hij dat woord nooit met Jezus in verband hebben gevracht. Om die reden geloof ik niet dat de bijbel spreekt over Lucifer als duivel. En ook om de redenen zoals aangegeven in mijn eerdere post.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Mwah de bijbel letterlijk nemen hoeft niet, daar mag ik mijzelf als voorbeeld voor nemen.
Ik begrijp wat er staat, maar ik zie het als verborgen in de teksten. Zoals Ali vaak al aangeeft is de interpretatie ervan heel belangrijk en dien je soms de uitleg van de openbaringen erbij te pakken om eerdere stukken te begrijpen. Iets wat niet zal lukken als je hem dus de eerste keer leest.
Daarnaast zijn de wetten van GOD/Allah over het algemeen ethisch en lijken zo natuurlijk/logisch te zijn dat het ontkennen ervan eerder een bewuste keus is.
Wat ik daarin bijvoorbeeld wel moeilijk vind is het standpunt over homofilie. Als ik het goed hebt wordt dit in alle boeken verwerpt, maar de lobby voor pro-homo huwlijken is feller dan ooit.
Iets wat ik als positief zie omdat ik ervan uitga dat deze mensen zo zijn geboren, geen ziekte. Gewoon een smaak die anders valt.
Dan hoor ik sommige zeggen, en pedofilie dan.. tja ik heb ook niet alle antwoorden.
Vanuit Jezus komt alles dus ook Lucifer. Als je Jezus als entiteit kan zien, waarom Lucifer dan niet?quote:Immers, Jezus kondigt zichzelf in de KingJames ook aan als 'Lucifer'.
Klopt, hoewel je niet moet vergeten dat lucifer alleen bovenwater komt in de vertaling. Je zou je moeten afvragen of beiden woorden voor Lucifer exact hetzelfde waren dit maakt namelijk verschil of het in dezelfde context gezien moet worden. Ik zal de discussie er even op terug slaan, sowieso zie ikzelf Lucifer grotendeels als Venus, de ochtendster en lichtbrenger (ook wel de 5 puntige ster).quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Het gaat om de interpretatie van de bijbel en dan vooral het oude testament. Daar zijn hele oorlogen mee gelegaliseerd. Het vervelende is dat wanneer je de bijbel anders uitlegt dan een ander, je meteen met allerlei basisprincipes een probleem krijgt. Dat hebben we net aangetoond bij het woord 'Lucifer'. Op het moment dat je Lucifer niet als entiteit ziet en er geen waarde-oordeel in legt, dan heeft dat direct gevolgen voor de discussie. Immers, Jezus kondigt zichzelf in de KingJames ook aan als 'Lucifer'. Als degene die dat opgeschreven heeft (ik weet even niet welk Evangelie) op de hoogte was van de Lucifer uit het oude testament, dan zou hij dat woord nooit met Jezus in verband hebben gevracht. Om die reden geloof ik niet dat de bijbel spreekt over Lucifer als duivel. En ook om de redenen zoals aangegeven in mijn eerdere post.
Overigens, hoe Ali en ik dat verschillende interpreteren, zegt natuurlijk niets over hoe de vrijmetselaarij en de Illuminatie daarover denkt en wat hun daar aan religie aan gekoppedl zouden hebben. Onze interpretatie is voor de discussie op de vorige bladzijde dan ook neit van belang, dat bedacht ik me vanochtend ineens.
Het woord lucifer is hetzelfde. Op de link naar de Wiki die ik heb gegeven staat eea redelijk duidelijk uitgelegd. Ik heb dit gecontroleerd aan de hand van de meest gebruikelijke bijbelvertalingen. Lucifer komt alleen terug in de KingJames en wordt daar voor verschillende situaties gebruikt als vertaling voor o.a. Venus, maar ook een koning en zelfs Jezus. In de latere vertalingen komt het woord Lucifer helemaal niet meer voor. Los van de mogelijkheid dat de Jamesvertaling misschien bewust een link legt tussen Jezus en de duivel (wat op zich een interessante complottheorie is..). Maar daar geloof ik niet in, dat is te ver gezocht.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:33 schreef Ticker het volgende:
[..]
Klopt, hoewel je niet moet vergeten dat lucifer alleen bovenwater komt in de vertaling. Je zou je moeten afvragen of beiden woorden voor Lucifer exact hetzelfde waren dit maakt namelijk verschil of het in dezelfde context gezien moet worden. Ik zal de discussie er even op terug slaan, sowieso zie ikzelf Lucifer grotendeels als Venus, de ochtendster en lichtbrenger (ook wel de 5 puntige ster).
Er is wel één waarheid, alleen het zal waarschijnlijk voorlopig niet gebeuren dat iedereen dezelfde waarheid accepteert. Zelfs als de messias nu terugkeert, dan zullen er nog verschillende interpretaties ontstaan. Dat heeft de geschiedenis rondom Jezus ons geleerd. In de 3 hoofdgeloven (Islam, Christendom en Jodendom) heeft Jezus respectievelijk de status van Profeet, Verlosser en charlatan.quote:Een belangrijk punt is bijvoorbeeld het gnostici.. maar er zijn zoveel leringen dat men telkens denkt dat er maar 1 waarheid is, de problematiek begint bij het accepteren dat de kern hetzelfde is, pas daarna kan men begrip tonen voor de overige leringen. De punten die niet overeenkomen zijn belangrijk in het begrip van het verschil en het antwoord om te waarheid te vinden.
Maar betekent dat dat in de vrijmetselaarij de erfzonde als iets goeds wordt beschouwd? Het was toch de slang die Eva verleidde om de appel te eten? Of was dat de duivel vermomd als wijze slang? Dat stuk begrijp ik even niet.quote:De lessen van de vrijmetselaarij verschillen niet veel me het bijvoorbeeld christendom, in mijn ogen hebben zij een aanvulling van specifieke leringen eraan toegevoegd, zoals de interpretatie van de slang als brenger van kennis/verlichting. De slang(en goden) was(/waren) in Sumerie juist een GOD(en), dat was dus voordat er een bijbel of koran was.
De uitleg zoals openbaringen die biedt is natuurlijk ook slechts een interpretatie. Het grote probleem met de bijbel is dat hij vrijwel onleesbaar is en daardoor niet te begrijpen. Je hebt dus een derde bron nodig voor interpretatie, of je moet er zelf een meerjarenstudie van maken. Mij is dat nooit gelukt, omdat het gemiddelde wetboek nog vermakelijker is als sommige stukken van de bijbel. Dat alles nog los van zaken die 'lost in translation' zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Mwah de bijbel letterlijk nemen hoeft niet, daar mag ik mijzelf als voorbeeld voor nemen.
Ik begrijp wat er staat, maar ik zie het als verborgen in de teksten. Zoals Ali vaak al aangeeft is de interpretatie ervan heel belangrijk en dien je soms de uitleg van de openbaringen erbij te pakken om eerdere stukken te begrijpen. Iets wat niet zal lukken als je hem dus de eerste keer
Als dat zo is, kan je dan alsnog ingaan op mijn vorige punt?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik waardeer inhoudelijke kritiek; heel graag zelfs; kijk bijvoorbeeld naar ToT, Hyperviper of Salvad0r; zij spreken voor zichzelf; en hebben tenminste een eigen instelling, zij doen hun eigen werk.
Maar wat is jouw inhoudelijke bijdrage dan hier ?
Jij doet niks relevants hier; Je hebt nog niets inhoudelijks of daadwerkelijks iets positiefs toegevoegd aan dit subforum; je hebt niets in te brengen dan alleen gezeik en twijfel;
-edit-
In feite is dit makkelijk uit te leggen, dit zijn allemaal organen des kennis.. indien we ervan uit mogen gaan dat de huidige vrijmetselaarij ontsprongen is door de vondst van de tempeliers in de tempelberg, wat zo drastisch hun visie veranderde, dan kunnen we stellen dat bijvoorbeeld de Bavarian Illuminati welke opgericht is door de Jesuits, een soortgelijke leer hebben. De een is alleen een andere club dan de ander, eliter dan de vrij open, vrijmetselaarij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:25 schreef Hoppahoppa het volgende:
Trouwens, los van ons religieuze uitstapje, heb ik nog geen antwoord op mijn oorspronkelijke vraag. Als we immers vaststellen dat de vrijmetselaarij niet hetzelfde is als de Illuminati, dan vraag ik me nog steeds af wat de basis is om de overal aanwezige vrijmetselaarssymobliek toe te schrijven aan de Illuminati. Immers, wanneer hier op BNW ergens een uil, passer, pyramide, derde oog (noem ze maar op) in gezien wordt, is dat het werk van de Illuminati, terwijl het gewoon gaat om symbolen die wijdverspreid in de wereld voorkomen en belangrijk zijn binnen o.a. de vrijmetselaarij.
Ik snap de gedachte dat de vrijmetselaars een aantal symbolen terug laten komen in de wereld. Ik ben daar niet altijd van overtuigd, maar in sommige situaties ligt er een plausibele verhaal onder. Maar waarom wordt het dan toegeschreven aan de Illuminati?
Ik ben een leek op dit gebied. Wat is er dan met de zon? Staat dat symbool voor Lucifer? Is de zon slecht voor ons?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:44 schreef Ticker het volgende:
Zo vertelde een vrijmetselaar ooit eens 'let goed op mijn woorden, ik ben een zon aanbidder'...
Moet je eerst definieren wat een 'geest' is.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef Loppe het volgende:
@ Ali
Dus volgens jou hebben goede geesten geen contact met mensen? Of hoe zie jij dit?
De bijbel leert iig niet zoiets als reincarnatie. 27 En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel; hebreeen 9:27quote:Het is een wet mbt reïncarnatie, men wordt ofwel als man of als vrouw gereïncarneerd dan is men 7 levens lang een man of vrouw, homofilie is een overgangsperiode (Rulof). Wat betreft pedofilie, dat is meer een afwijking.
Hier zie je wat Rulof erover schrijft (derde laatste punt).
Ja.quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:53 schreef Bastard het volgende:
Euhmm misschien domme vraag van mij, maar is dit des BNW's?
Helder nu.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja.
NWO is verweven met occultisme, contact met geesten, spiritualiteit, en zoals Ticker al aangeeft allemaal anti-bijbels, of in ieder geval de bijbel verdraaiend.
Indien je het spirituele aspect van de NWO niet behandelt, mis je de kern.
Dit is mijn persoonlijke interpretatie en ik kan hier geen directe bronnen op na slaan, maar ik denk dat de zon de logos is van ons stelsels. Hier bevind zich een 'supreme' power boven, maar de boeken zijn hierin niet duidelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:47 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Ik ben een leek op dit gebied. Wat is er dan met de zon? Staat dat symbool voor Lucifer? Is de zon slecht voor ons?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logosquote:Elk van deze groepen kon zijn eigen betekenis in dit logos lezen. Met name de volgelingen van Philo kenden het woord logos als zeer belangrijk begrip, het was bij hen niet identiek met God, maar werd door Philo wel de zoon van God genoemd, en neemt na God de tweede plaats in als boodschapper tussen God en de mensen.
Er staat dat Jezus niet God is, niet dat hij niet goddelijk is.quote:Ik heb al genoemd dat de goddelijkheid van Jezus ontkend werd, dit is anti-evangelie.
Goddelijk zijn is als god zijn.. je bent meer dan de rest omdat je goddelijk bloed hebt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:15 schreef Loppe het volgende:
[..]
Er staat dat Jezus niet God is, niet dat hij niet goddelijk is.
Bloedlijnen kuch - traceer stamboomquote:
Het is toch de heilige drie-eenheid, Vader, Zoon en Heilige Geest ?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:15 schreef Loppe het volgende:
[..]
Er staat dat Jezus niet God is, niet dat hij niet goddelijk is.
Waarom geloof je dat er in KingJames versie van de bijbel geen fouten geslopen zijn? Hoe kan je zeker zijn dat deze versie onfeilbaar is?
Ik heb begrepen dat de Heilige Geest de verschijningsvorm is waarin God zich op aarde kan manifesteren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is toch de heilige drie-eenheid, Vader, Zoon en Heilige Geest ?
Dat is mij geleerd vroeger. Heb nooit helemaal begrepen wie of wat de Heilige Geest is, God en Jezus begrijp ik wel.
Dus dan kan het Jezus zijn?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de Heilige Geest de verschijningsvorm is waarin God zich op aarde kan manifesteren.
Dat is wel mooi symbolisch.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:51 schreef Ticker het volgende:
Tevens iemand dit weleens bedacht, dat de drie eenheid, een driehoek is met de heilige geest bovenin?
Piramide met oog?
In het Oude Testament staat af en toe dat God Zijn Heilige Geest over de aarde liet zweven (of zo) om te kijken of alles okay was.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dan kan het Jezus zijn?
Of bedoel je meer dat DHG zich in allerlei dingen kan manifesteren?
Nou, die kwam dan meestal niet met een 'blijde boodschap' thuisquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:06 schreef ToT het volgende:
[..]
In het Oude Testament staat af en toe dat God Zijn Heilige Geest over de aarde liet zweven (of zo) om te kijken of alles okay was.
Daar staat ook een tekst over in de bijbel, iets als 'Verheug u, dochter van Sion'quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:23 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
A World War I recruitment poster. The Daughter of Zion (representing the Hebrew people): Your Old New Land must have you! Join the Jewish regiment.
shhhhht
Ipv God is de Zon (Helios) onze Vader, en de Aarde (Terra) is onze Moeder. Maar dat hebben ze er in de bijbel uitgelaten. Het vrouwelijke werd totaal onderdrukt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:47 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik ben een leek op dit gebied. Wat is er dan met de zon? Staat dat symbool voor Lucifer? Is de zon slecht voor ons?
Maar, de band tussen de tempeliers en de vrijmetselaarij is geen zekere? Althans, de loges die over deze vermeende link communiceren ontkennen dat er bewijs is voor de gedachte dat het zo is of de gedachte dat het niet zo is. Dan Brown denkt daar anders over, maar ja, dat is dan ook fictie. De meeste geschiedkundige die ik daarover heb gehoord geven ook aan dat de band tussen deze twee er niet is. Misschien dat onze metselaar (niet denigrerend bedoelt) hier nog hangt en daar iets over kan zeggen? Typisch? Bent u daar?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
In feite is dit makkelijk uit te leggen, dit zijn allemaal organen des kennis.. indien we ervan uit mogen gaan dat de huidige vrijmetselaarij ontsprongen is door de vondst van de tempeliers in de tempelberg, wat zo drastisch hun visie veranderde, dan kunnen we stellen dat bijvoorbeeld de Bavarian Illuminati welke opgericht is door de Jesuits, een soortgelijke leer hebben. De een is alleen een andere club dan de ander, eliter dan de vrij open, vrijmetselaarij.
Maar dat er dezelfde leer is zegt toch niets? Het zegt toch niet dat de vrijmetselaarssymboliek in bijvoorbeeld het vrijheidsbeeld, Washington of de dollar het werk van de Illuminati is? Er worden in die complottheorie een aantal stappen overgeslagen om tot een complot te komen.quote:Los daarvan kunnen ze natuurlijk dezelfde leer hebben
De echte verschillen zullen diep gezocht moeten worden, maar in de kern is het redelijk hetzelfde, verlichting door de kennis lucifer. Hoewel, dat laatste is een interpretatie van de buitenwereld die langzaam maar zeker geaccepteerd wordt. Het is de bewoording van lucifer waar men vaak tegen aan loopt. Zo vertelde een vrijmetselaar ooit eens 'let goed op mijn woorden, ik ben een zon aanbidder'...
De eerdere discussie moet ik later op terug komen zodat ik goed kan reageren, goede discussie btw!
Ik snap de verwarring wel, maar je haalt beiden door elkaar. Zoals gezegd de Illuminati was een heren club, ergens 1700. Die is niet meer. Hedendaags is voornamelijk de vrijmetselaarij in trek. Deze is dan ook diegene die hedendaags gelinkt kan worden aan de symbolen zoals het vrijheidsbeeld en de dollar. Mogelijk dat als we in 1700 hadden geleefd het de Illuminati had geweest, maar zoals gezegd, deze bestaat niet meer (in die vorm).quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:37 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar dat er dezelfde leer is zegt toch niets? Het zegt toch niet dat de vrijmetselaarssymboliek in bijvoorbeeld het vrijheidsbeeld, Washington of de dollar het werk van de Illuminati is? Er worden in die complottheorie een aantal stappen overgeslagen om tot een complot te komen.
Maar, als het gaat over belangrijke families die bepalen hoe onze wereld bestuurd wordt, dan gaat het volgens jou niet over de Illuminati, maar over de vrijmetselarij? En dan met name de hoogste graden hierbinnen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik snap de verwarring wel, maar je haalt beiden door elkaar. Zoals gezegd de Illuminati was een heren club, ergens 1700. Die is niet meer. Hedendaags is voornamelijk de vrijmetselaarij in trek. Deze is dan ook diegene die hedendaags gelinkt kan worden aan de symbolen zoals het vrijheidsbeeld en de dollar. Mogelijk dat als we in 1700 hadden geleefd het de Illuminati had geweest, maar zoals gezegd, deze bestaat niet meer (in die vorm).
Hmm goede vraag, nee de vrijmetselaarij zie ik oa als een instrument om controle uit te oefenen op alle aspecten van de samenleving. (Erg erg kort door de bocht hoor)quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar, als het gaat over belangrijke families die bepalen hoe onze wereld bestuurd wordt, dan gaat het volgens jou niet over de Illuminati, maar over de vrijmetselarij? En dan met name de hoogste graden hierbinnen?
Ik was in de veronderstelling dat NWO een meerjarenplan betreft voor binnenlandse en buitenlandse politiek vanuit de VS. Hoe koppel je dat aan spiritualiteit? Vanwege de (mogelijke) resultaten? Volgens die redenatie verwordt ook spiritualisme zelf in veel gevallen tot anti-bijbels, zoals religie.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja.
NWO is verweven met occultisme, contact met geesten, spiritualiteit, en zoals Ticker al aangeeft allemaal anti-bijbels, of in ieder geval de bijbel verdraaiend.
Indien je het spirituele aspect van de NWO niet behandelt, mis je de kern.
Was de NWO niet de situatie in de wereld na het einde van de koude oorlog?quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat NWO een meerjarenplan betreft voor binnenlandse en buitenlandse politiek vanuit de VS. Hoe koppel je dat aan spiritualiteit? Vanwege de (mogelijke) resultaten? Volgens die redenatie verwordt ook spiritualisme zelf in veel gevallen tot anti-bijbels, zoals religie.
Juist het punt van interpretatie dat eerder werd genoemd is daar de oorzaak van: als God slechts een enkele uitleg van het woord van God in de bijbel heeft gestopt, zou dat niet betekenen dat niemand, behalve misschien een enkel persoon, de juiste interpretatie heeft? Je dus per definitie allemaal anti-bijbels bezig bent?
Dus in de toekomst. Wel wordt er al sinds 1910 ofzo over gesproken en voor gelobbyd.quote:New World Order (conspiracy theory)
From Wikipedia, the free encyclopedia
This article is about the use of the term New World Order in conspiracy theory. For other uses, see New World Order.
In conspiracy theory, the term New World Order or NWO refers to the emergence of a bureaucratic collectivist one-world government.[2][3][4][5][6]
Dat zeker.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hmm goede vraag, nee de vrijmetselaarij zie ik oa als een instrument om controle uit te oefenen op alle aspecten van de samenleving. (Erg erg kort door de bocht hoor)
Vrijmetselaars gaan vaak hand in hand met de economie. Het zijn mensen die een soort hobby zoeken en vaak toch wat hoger opgeleid zijn.
Deze, voornamelijke blanke cultuur, is uniek voor hen, en het voelt als een broederschap.
De informatie die vergaard wordt gaat gepaard met de lobby om een NWO te bewerkstelligen vanuit bedrijfscultuur, regels, politiek etc.
Zo worden toekomstige plannen op tafel gegooid bij de bilderberg meetings, toch is een bilderberger niet direct een vrijmetselaarij, maar zal een bilderberger wel graag via een mede vrijmetselaar zijn (hun) agenda erbij betrekken.
Zo begrijp ik eruit dat vrijmetselaars elkaar in het bedrijfsleven eerder zullen steunen, dan tegenwerken. En vandaar ook de symbologie in de logo's - (h)erkenning.
Waarom weiger je nou antwoord te geven op dit soort simpele vragen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:16 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Omdat het nou eenmaal zo is. Je moet me niet vragen WAARTOE dat zo is.
Dan zijn de complotten misschien een mix van werkelijkheid en fictie.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:16 schreef Terecht het volgende:
In Vrij Nederland staat deze week wel een aardige recensie van Umberto Eco's nieuwe boek 'De begraafplaats van Praag'. Het boek gaat over een beroepsintrigant die zijn geld verdient door samenzweerderige feuilletons te schrijven over de illuminatie, de joden, de jezuïeten, vrijmetselaars etc. In de 18e en 19e eeuw waren er veel van zulke feuilletonschrijvers, het samenzweringsdenken over zulke genootschappen bestaat dus al een tijdje - zelfs populair gemaakt door broodschrijvers die er hun geld mee verdienden. In hoeverre is de discussie van nu terug te voeren op de verhalen van toen? Volgens mij doet de mythevorming van toen nog steeds de rondte.
Huh?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:26 schreef DeMolay het volgende:
antwoord op het aantal intercepties van vliegtuigen ongeoorloofd in onze "zone " van een F16 is dus 50 keer per jaar waarvan 4 maal de russen.
kon ff geen 9/11 draad vinden
Ah, en je wil hiermee zeggen dat het dus redelijk vaak voor komt zo'n onderschepping van vliegtuigen? Dus als de vliegtuigen wel gekaapt geweest waren, hadden ze ze gewoon moeten/kunnen onderscheppen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:31 schreef DeMolay het volgende:
Een oude interceptie piloot vertelde het net op de TV , Typisch hij komt er nu aan !
Zie mijn intelligente post over hoe de waarheid altijd tussen de extremen in ligt. Zo werkt het vaak, plus dat geschiedenis--->legende--->mythequote:Op donderdag 20 januari 2011 19:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zijn de complotten misschien een mix van werkelijkheid en fictie.
Zoals een verhaal wat doorverteld wordt in de loop van de tijd ook vaak spannender gemaakt wordt. Beetje opgespiced als het ware.
Nee. Wat is de oorspronkelijke echte bijbel in jouw beleving?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef Typisch het volgende:
Dus.. Ook de mensen hier gaan uit van de (echte/oorspronkelijke) Bijbel?
Als het een open vraag is voor iedereen antwoord ik nee. De ondergrond zal waar wezen maar er staat vlgs mij veel in wat in de loop der tijd gekleurd erin is gekomen omdat mensen volgen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef Typisch het volgende:
Dus.. Ook de mensen hier gaan uit van de (echte/oorspronkelijke) Bijbel?
Precies. Tijdens een aantal vage bijeenkomsten is bepaald dat sommige boeken wel en anderen niet in de bijbel hoorde. Waarom? Tja, bijvoorbeeld omdat in sommige boeken vrouwen wel belangrijk waren en de belangrijke heren het daar niet mee eens waren. Oftewel: de kerk was toen al een treurig zooitje met een verborgen agenda. De katholieken deden er nog een schepje bovenop door het allemaal nog ingewikkelder te maken. Ach, wat is dan de echte bijbel. Is dat de KingJames vertaling die er voor verantwoordelijk is dat er zoveel spraakverwarring over Lucifer is? Of hanteer je als Nederlander de Statenvertaling? Of de Jip en Janneke nieuwe bijbelvertaling waarin complete betekenissen door een slechte vertaling verloren zijn gegaan en waarin sommige stukken gewoon zijn verdwenen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als het een open vraag is voor iedereen antwoord ik nee. De ondergrond zal waar wezen maar er staat vlgs mij veel in wat in de loop der tijd gekleurd erin is gekomen omdat mensen volgen.
Wat zou jij doen als je wist dat je een boek aan het stellen was wat geloof moest brengen.. een succesverhaal zou gaan worden?
Daarbij denk ik ook dat er nog wel meer evangelieen opgetekend zijn die er niet in voorkomen, want beter omdat zie boven.
Denk ik he.
meer als bewijs dat als het in NL zo is het in de USA nog erger is....maar ze beweren van NIET!quote:Ah, en je wil hiermee zeggen dat het dus redelijk vaak voor komt zo'n onderschepping van vliegtuigen? Dus als de vliegtuigen wel gekaapt geweest waren, hadden ze ze gewoon moeten/kunnen onderscheppen?
Tjah en de geschriften die niet in de Bijbel opgenomen werden, werden verbrand zodat niemand ze meer kon lezen, want die geschriften waren ketters.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Tijdens een aantal vage bijeenkomsten is bepaald dat sommige boeken wel en anderen niet in de bijbel hoorde. Waarom? Tja, bijvoorbeeld omdat in sommige boeken vrouwen wel belangrijk waren en de belangrijke heren het daar niet mee eens waren. Oftewel: de kerk was toen al een treurig zooitje met een verborgen agenda. De katholieken deden er nog een schepje bovenop door het allemaal nog ingewikkelder te maken. Ach, wat is dan de echte bijbel. Is dat de KingJames vertaling die er voor verantwoordelijk is dat er zoveel spraakverwarring over Lucifer is? Of hanteer je als Nederlander de Statenvertaling? Of de Jip en Janneke nieuwe bijbelvertaling waarin complete betekenissen door een slechte vertaling verloren zijn gegaan en waarin sommige stukken gewoon zijn verdwenen?
Dat gold gelukkig niet voor al die geschriften. Maar het vreemde aan de Bijbel (en het hele Christendom) blijft natuurlijk dat ze constant leentjebuur spelen bij oude mythe en sagen, oudere godsdiensten en deze zo omvormen dat het lijkt alsof het een Christelijke traditie of een Christelijk verhaal is. Dat maakt de godsdienst zo ongeloofwaardig, omdat het fundament (als je er eens voor gaat zitten) gewoon aan alle kanten rammelt. Dat begint bij Genesis en dat gaat vrolijk door tot aan de paasviering zoals we die nu kennen. Of het gezwier met wierrook bij een begrafenis. Het Christendom heeft niets eigens. Misschien is dat (hoewel inmiddels voor de meerderheid wel ontmaskerd) het grootste complot uit de geschiedenis.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Tjah en de geschriften die niet in de Bijbel opgenomen werden, werden verbrand zodat niemand ze meer kon lezen, want die geschriften waren ketters.
Het Christendom heeft niets eigens? Dat vind ik nogal een uitspraak. En Jezus dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:13 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat gold gelukkig niet voor al die geschriften. Maar het vreemde aan de Bijbel (en het hele Christendom) blijft natuurlijk dat ze constant leentjebuur spelen bij oude mythe en sagen, oudere godsdiensten en deze zo omvormen dat het lijkt alsof het een Christelijke traditie of een Christelijk verhaal is. Dat maakt de godsdienst zo ongeloofwaardig, omdat het fundament (als je er eens voor gaat zitten) gewoon aan alle kanten rammelt. Dat begint bij Genesis en dat gaat vrolijk door tot aan de paasviering zoals we die nu kennen. Of het gezwier met wierrook bij een begrafenis. Het Christendom heeft niets eigens. Misschien is dat (hoewel inmiddels voor de meerderheid wel ontmaskerd) het grootste complot uit de geschiedenis.
Die is niet Christendom-eigen. Alleen heeft het Christendom hem een status gegeven die hij in andere geloven niet had. De joden vinden hem een bedriegende loser, de Moslims vonden hem wel een aardige profeet, maar de Christen hebben er een hoop onzin bij verzonnen omdat ze vonden dat hij wel mooie verhaaltjes vertelde. Dat is: als hij überhaupt geleefd heeft, want dat kan niemand bewijzen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het Christendom heeft niets eigens? Dat vind ik nogal een uitspraak. En Jezus dan?
Zelfs Jezus is (onder vele andere namen) heel vaak in het verleden verschenen. Ali_Kannibali zei eens dat de duivel dat was die met de kennis die hij van God kreeg voor zijn opstand tegen Hem, zich in die profeten manifesteerde om zo de uniekheid van Jezus ongedaan te maken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het Christendom heeft niets eigens? Dat vind ik nogal een uitspraak. En Jezus dan?
Het vaticaan, die heeft ze opgeslagen of verbrand.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Tjah en de geschriften die niet in de Bijbel opgenomen werden, werden verbrand zodat niemand ze meer kon lezen, want die geschriften waren ketters.
Het Vaticaan heeft idd de enige volledige Bijbel, en ongetwijfeld ook veel meer geschriften.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het vaticaan, die heeft ze opgeslagen of verbrand.
Boeit het? Wat de waarheid zal wezen van de bijbel? Worden we er anders van? Neuh denk ik niet.. zal er iets in staan over buitenaardse bezoeken, of het ware woord van jezus, de eindtijd, het vallen van het vaticaan zelf... het maakt toch niet uit. Ik zou er niet anders van gaan leven, en wat gaat gebeuren gaat toch wel gebeuren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:28 schreef ToT het volgende:
En daarom vind ik religie (in ieder geval het Christelijk geloof) de ULTIEME manier van brainwashing: mensen geloven blindelings in een boek dat door een select groepje is samengesteld, terwijl de instantie die velen hier in BNW minachten (het Vaticaan) waarschijnlijk de waarheid in pacht heeft, maar deze niet wil delen.
Tjah kweenie, stel dat er ergens geschriften zijn waarin zeer duidelijk dingen omschreven staan die de Bijbel tegenspreken, dan zou het leven van zeer veel mensen hier op aarde compleet veranderen. Jij en ik gaan misschien gewoon door met ons leven, maar de wereld zal op z'n kop staan!quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Boeit het? Wat de waarheid zal wezen van de bijbel? Worden we er anders van? Neuh denk ik niet.. zal er iets in staan over buitenaardse bezoeken, of het ware woord van jezus, de eindtijd, het vallen van het vaticaan zelf... het maakt toch niet uit. Ik zou er niet anders van gaan leven, en wat gaat gebeuren gaat toch wel gebeuren.
Ik hang helemaal geen religie aan, geen introcdinatie, vrij zijn.. wat mij nog het meeste doet passen bij het boedhisme. Ik ben geen boedhist.
Ken m niet, maar hang dus ook niemand aan. Geen geloof.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:33 schreef Loppe het volgende:
Redelijk wat Zeitgeist aanhangers hier, heb ik de indruk.
Terecht......ik ben echt overtuigd dat "Umberto Eco " het is........lol...jij begrijpt wat ik bedoel gezien je euwige leuke schrijfwijzequote:In Vrij Nederland staat deze week wel een aardige recensie van Umberto Eco's nieuwe boek 'De begraafplaats van Praag'. Het boek gaat over een beroepsintrigant die zijn geld verdient door samenzweerderige feuilletons te schrijven over de illuminatie, de joden, de jezuïeten, vrijmetselaars etc. In de 18e en 19e eeuw waren er veel van zulke feuilletonschrijvers, het samenzweringsdenken over zulke genootschappen bestaat dus al een tijdje - zelfs populair gemaakt door broodschrijvers die er hun geld mee verdienden. In hoeverre is de discussie van nu terug te voeren op de verhalen van toen? Volgens mij doet de mythevorming van toen nog steeds de rondte.
je bent nog jongquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ken m niet, maar hang dus ook niemand aan. Geen geloof.
Wat? De hoofdpersoon van het boek, of een vrijmetselaar oid?quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Terecht......ik ben echt overtuigd dat "Umberto Eco " het is........lol...jij begrijpt wat ik bedoel gezien je euwige leuke schrijfwijze
Broekkie!quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
35, er is geen hoop op verbetering meer.
quote:Wat? De hoofdpersoon van het boek, of een vrijmetselaar oid?
Zeg het nu maar.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:13 schreef DeMolay het volgende:
Jij weet van de oude geschriften ???????
onbegrijpelijk
Hé, maar gelukkig ben je nog hoogbegaafd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:56 schreef Orchestra. het volgende:
Jongens, ik heb er genoeg van. Van dat hele complotdenken.
Hoe komt dat zo opeens?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:56 schreef Orchestra. het volgende:
Jongens, ik heb er genoeg van. Van dat hele complotdenken.
De films van zeitgeist zijn zeker meeslepend en redelijk laagdrempelig. Inhoudelijk mag er van alles aan rammelen. Toch heeft het meerdere mensen met andere ogen doen kijken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:33 schreef Loppe het volgende:
Redelijk wat Zeitgeist aanhangers hier, heb ik de indruk.
Eigenlijk wat Odysseuzzz zegt: ik word er doodmoe van. Alles wat je leest, denkt of doet wordt bekijk je anders. Je leven wordt erdoor beïnvloed, dat is niet de bedoeling lijkt me.quote:
Nou DAT is ook gewoon wat je moet doen.. doe wat je leuk vind. Je kan achter iedere boom wel een struikrover denken te zien zitten anders, word je stapelgek van lijkt me.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:00 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
Eigenlijk wat Odysseuzzz zegt: ik word er doodmoe van. Alles wat je leest, denkt of doet wordt bekijk je anders. Je leven wordt erdoor beïnvloed, dat is niet de bedoeling lijkt me.
Ik doe wel wat ik leuk vind en dan is het voor mij allemaal prima.
Klopt. Als ik de 9 tot 5 cultuur maar kan vermijden zou het al heel wat zijn. En eigen baas zijn, dat wil ik ook later.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou DAT is ook gewoon wat je moet doen.. doe wat je leuk vind. Je kan achter iedere boom wel een struikrover denken te zien zitten anders, word je stapelgek van lijkt me.
Precies.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou DAT is ook gewoon wat je moet doen.. doe wat je leuk vind. Je kan achter iedere boom wel een struikrover denken te zien zitten anders, word je stapelgek van lijkt me.
Ja dat lijkt mij ook, dat je een soort van Calimero gevoel krijgt, en onmacht als je overal over nadenkt. Maar dat krijg je al als je alle slechtnieuws berichten leest, het idee dat de wereld zo goor en verpest is dat je zelfs begrijpt waarom Christus zichzelf opofferde voor het volk "ze weten niet beter" . Maar dan denk ik, kijk gewoon rond in je eigen omgeving en heb de wil om het geluk te vinden en het is daar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies.Het leven is zo slecht nog niet. Als je continu bij elk dingetje zit te bedenken dat iets of iemand je leven bewust benadeelt, leef je volgens mij geen gelukkig leven. Altijd maar de woede of wanhoop van de onderdrukten.
Precies. Hoe drukker je je maakt om dingen, hoe ongelukkiger je wordt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook, dat je een soort van Calimero gevoel krijgt, en onmacht als je overal over nadenkt. Maar dat krijg je al als je alle slechtnieuws berichten leest, het idee dat de wereld zo goor en verpest is dat je zelfs begrijpt waarom Christus zichzelf opofferde voor het volk "ze weten niet beter" . Maar dan denk ik, kijk gewoon rond in je eigen omgeving en heb de wil om het geluk te vinden en het is daar.
Dat dus.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:18 schreef Terecht het volgende:
Dat gevoel van onmacht is grotendeels een illusie. Je hebt je eigen leven in de hand zolang je maar niet meent groots te moeten denken; in je naaste omgeving moet je het verschil zien te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |