abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:54:34 #241
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_91615685
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:37 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar dat er dezelfde leer is zegt toch niets? Het zegt toch niet dat de vrijmetselaarssymboliek in bijvoorbeeld het vrijheidsbeeld, Washington of de dollar het werk van de Illuminati is? Er worden in die complottheorie een aantal stappen overgeslagen om tot een complot te komen.
Ik snap de verwarring wel, maar je haalt beiden door elkaar. Zoals gezegd de Illuminati was een heren club, ergens 1700. Die is niet meer. Hedendaags is voornamelijk de vrijmetselaarij in trek. Deze is dan ook diegene die hedendaags gelinkt kan worden aan de symbolen zoals het vrijheidsbeeld en de dollar. Mogelijk dat als we in 1700 hadden geleefd het de Illuminati had geweest, maar zoals gezegd, deze bestaat niet meer (in die vorm).
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_91616157
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik snap de verwarring wel, maar je haalt beiden door elkaar. Zoals gezegd de Illuminati was een heren club, ergens 1700. Die is niet meer. Hedendaags is voornamelijk de vrijmetselaarij in trek. Deze is dan ook diegene die hedendaags gelinkt kan worden aan de symbolen zoals het vrijheidsbeeld en de dollar. Mogelijk dat als we in 1700 hadden geleefd het de Illuminati had geweest, maar zoals gezegd, deze bestaat niet meer (in die vorm).

Maar, als het gaat over belangrijke families die bepalen hoe onze wereld bestuurd wordt, dan gaat het volgens jou niet over de Illuminati, maar over de vrijmetselarij? En dan met name de hoogste graden hierbinnen?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:23:31 #243
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_91617111
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar, als het gaat over belangrijke families die bepalen hoe onze wereld bestuurd wordt, dan gaat het volgens jou niet over de Illuminati, maar over de vrijmetselarij? En dan met name de hoogste graden hierbinnen?
Hmm goede vraag, nee de vrijmetselaarij zie ik oa als een instrument om controle uit te oefenen op alle aspecten van de samenleving. (Erg erg kort door de bocht hoor)
Vrijmetselaars gaan vaak hand in hand met de economie. Het zijn mensen die een soort hobby zoeken en vaak toch wat hoger opgeleid zijn.
Deze, voornamelijke blanke cultuur, is uniek voor hen, en het voelt als een broederschap.
De informatie die vergaard wordt gaat gepaard met de lobby om een NWO te bewerkstelligen vanuit bedrijfscultuur, regels, politiek etc.
Zo worden toekomstige plannen op tafel gegooid bij de bilderberg meetings, toch is een bilderberger niet direct een vrijmetselaarij, maar zal een bilderberger wel graag via een mede vrijmetselaar zijn (hun) agenda erbij betrekken.

Zo begrijp ik eruit dat vrijmetselaars elkaar in het bedrijfsleven eerder zullen steunen, dan tegenwerken. En vandaar ook de symbologie in de logo's - (h)erkenning.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_91618266
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja.

NWO is verweven met occultisme, contact met geesten, spiritualiteit, en zoals Ticker al aangeeft allemaal anti-bijbels, of in ieder geval de bijbel verdraaiend.

Indien je het spirituele aspect van de NWO niet behandelt, mis je de kern.
Ik was in de veronderstelling dat NWO een meerjarenplan betreft voor binnenlandse en buitenlandse politiek vanuit de VS. Hoe koppel je dat aan spiritualiteit? Vanwege de (mogelijke) resultaten? Volgens die redenatie verwordt ook spiritualisme zelf in veel gevallen tot anti-bijbels, zoals religie.

Juist het punt van interpretatie dat eerder werd genoemd is daar de oorzaak van: als God slechts een enkele uitleg van het woord van God in de bijbel heeft gestopt, zou dat niet betekenen dat niemand, behalve misschien een enkel persoon, de juiste interpretatie heeft? Je dus per definitie allemaal anti-bijbels bezig bent?
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:53:32 #245
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91618550
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat NWO een meerjarenplan betreft voor binnenlandse en buitenlandse politiek vanuit de VS. Hoe koppel je dat aan spiritualiteit? Vanwege de (mogelijke) resultaten? Volgens die redenatie verwordt ook spiritualisme zelf in veel gevallen tot anti-bijbels, zoals religie.

Juist het punt van interpretatie dat eerder werd genoemd is daar de oorzaak van: als God slechts een enkele uitleg van het woord van God in de bijbel heeft gestopt, zou dat niet betekenen dat niemand, behalve misschien een enkel persoon, de juiste interpretatie heeft? Je dus per definitie allemaal anti-bijbels bezig bent?
Was de NWO niet de situatie in de wereld na het einde van de koude oorlog?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_91618728
quote:
New World Order (conspiracy theory)
From Wikipedia, the free encyclopedia
This article is about the use of the term New World Order in conspiracy theory. For other uses, see New World Order.

In conspiracy theory, the term New World Order or NWO refers to the emergence of a bureaucratic collectivist one-world government.[2][3][4][5][6]
Dus in de toekomst. Wel wordt er al sinds 1910 ofzo over gesproken en voor gelobbyd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gray op 20-01-2011 17:10:54 ]
pi_91618955
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hmm goede vraag, nee de vrijmetselaarij zie ik oa als een instrument om controle uit te oefenen op alle aspecten van de samenleving. (Erg erg kort door de bocht hoor)
Vrijmetselaars gaan vaak hand in hand met de economie. Het zijn mensen die een soort hobby zoeken en vaak toch wat hoger opgeleid zijn.
Deze, voornamelijke blanke cultuur, is uniek voor hen, en het voelt als een broederschap.
De informatie die vergaard wordt gaat gepaard met de lobby om een NWO te bewerkstelligen vanuit bedrijfscultuur, regels, politiek etc.
Zo worden toekomstige plannen op tafel gegooid bij de bilderberg meetings, toch is een bilderberger niet direct een vrijmetselaarij, maar zal een bilderberger wel graag via een mede vrijmetselaar zijn (hun) agenda erbij betrekken.

Zo begrijp ik eruit dat vrijmetselaars elkaar in het bedrijfsleven eerder zullen steunen, dan tegenwerken. En vandaar ook de symbologie in de logo's - (h)erkenning.
Dat zeker.
pi_91622020
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

How so?
Omdat het nou eenmaal zo is. Je moet me niet vragen WAARTOE dat zo is.
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:45:09 #249
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_91623090
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:16 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Omdat het nou eenmaal zo is. Je moet me niet vragen WAARTOE dat zo is.
Waarom weiger je nou antwoord te geven op dit soort simpele vragen? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:16:49 #250
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91624754
In Vrij Nederland staat deze week wel een aardige recensie van Umberto Eco's nieuwe boek 'De begraafplaats van Praag'. Het boek gaat over een beroepsintrigant die zijn geld verdient door samenzweerderige feuilletons te schrijven over de illuminatie, de joden, de jezuïeten, vrijmetselaars etc. In de 18e en 19e eeuw waren er veel van zulke feuilletonschrijvers, het samenzweringsdenken over zulke genootschappen bestaat dus al een tijdje - zelfs populair gemaakt door broodschrijvers die er hun geld mee verdienden. In hoeverre is de discussie van nu terug te voeren op de verhalen van toen? Volgens mij doet de mythevorming van toen nog steeds de rondte.
pi_91625151
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:16 schreef Terecht het volgende:
In Vrij Nederland staat deze week wel een aardige recensie van Umberto Eco's nieuwe boek 'De begraafplaats van Praag'. Het boek gaat over een beroepsintrigant die zijn geld verdient door samenzweerderige feuilletons te schrijven over de illuminatie, de joden, de jezuïeten, vrijmetselaars etc. In de 18e en 19e eeuw waren er veel van zulke feuilletonschrijvers, het samenzweringsdenken over zulke genootschappen bestaat dus al een tijdje - zelfs populair gemaakt door broodschrijvers die er hun geld mee verdienden. In hoeverre is de discussie van nu terug te voeren op de verhalen van toen? Volgens mij doet de mythevorming van toen nog steeds de rondte.
Dan zijn de complotten misschien een mix van werkelijkheid en fictie.
Zoals een verhaal wat doorverteld wordt in de loop van de tijd ook vaak spannender gemaakt wordt. Beetje opgespiced als het ware.
pi_91628964
Dus.. Ook de mensen hier gaan uit van de (echte/oorspronkelijke) Bijbel?
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:26:07 #253
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91629032
antwoord op het aantal intercepties van vliegtuigen ongeoorloofd in onze "zone " van een F16 is dus 50 keer per jaar waarvan 4 maal de russen.

kon ff geen 9/11 draad vinden
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_91629130
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:26 schreef DeMolay het volgende:
antwoord op het aantal intercepties van vliegtuigen ongeoorloofd in onze "zone " van een F16 is dus 50 keer per jaar waarvan 4 maal de russen.

kon ff geen 9/11 draad vinden
Huh?

Ohja, ik wacht op mijn maitlje DeMolay, haha. :D
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:31:06 #255
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91629301
Een oude interceptie piloot vertelde het net op de TV , Typisch hij komt er nu aan ! :)
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
pi_91629621
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:31 schreef DeMolay het volgende:
Een oude interceptie piloot vertelde het net op de TV , Typisch hij komt er nu aan ! :)
Ah, en je wil hiermee zeggen dat het dus redelijk vaak voor komt zo'n onderschepping van vliegtuigen? Dus als de vliegtuigen wel gekaapt geweest waren, hadden ze ze gewoon moeten/kunnen onderscheppen?
pi_91631275
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan zijn de complotten misschien een mix van werkelijkheid en fictie.
Zoals een verhaal wat doorverteld wordt in de loop van de tijd ook vaak spannender gemaakt wordt. Beetje opgespiced als het ware.
Zie mijn intelligente post over hoe de waarheid altijd tussen de extremen in ligt. Zo werkt het vaak, plus dat geschiedenis--->legende--->mythe
pi_91631328
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef Typisch het volgende:
Nee. Wat is de oorspronkelijke echte bijbel in jouw beleving?
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:34:01 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91632902
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef Typisch het volgende:
Als het een open vraag is voor iedereen antwoord ik nee. De ondergrond zal waar wezen maar er staat vlgs mij veel in wat in de loop der tijd gekleurd erin is gekomen omdat mensen volgen.
Wat zou jij doen als je wist dat je een boek aan het stellen was wat geloof moest brengen.. een succesverhaal zou gaan worden?
Daarbij denk ik ook dat er nog wel meer evangelieen opgetekend zijn die er niet in voorkomen, want beter omdat zie boven.
Denk ik he.
The truth was in here.
pi_91633668
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als het een open vraag is voor iedereen antwoord ik nee. De ondergrond zal waar wezen maar er staat vlgs mij veel in wat in de loop der tijd gekleurd erin is gekomen omdat mensen volgen.
Wat zou jij doen als je wist dat je een boek aan het stellen was wat geloof moest brengen.. een succesverhaal zou gaan worden?
Daarbij denk ik ook dat er nog wel meer evangelieen opgetekend zijn die er niet in voorkomen, want beter omdat zie boven.
Denk ik he.
Precies. Tijdens een aantal vage bijeenkomsten is bepaald dat sommige boeken wel en anderen niet in de bijbel hoorde. Waarom? Tja, bijvoorbeeld omdat in sommige boeken vrouwen wel belangrijk waren en de belangrijke heren het daar niet mee eens waren. Oftewel: de kerk was toen al een treurig zooitje met een verborgen agenda. De katholieken deden er nog een schepje bovenop door het allemaal nog ingewikkelder te maken. Ach, wat is dan de echte bijbel. Is dat de KingJames vertaling die er voor verantwoordelijk is dat er zoveel spraakverwarring over Lucifer is? Of hanteer je als Nederlander de Statenvertaling? Of de Jip en Janneke nieuwe bijbelvertaling waarin complete betekenissen door een slechte vertaling verloren zijn gegaan en waarin sommige stukken gewoon zijn verdwenen?
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:03:13 #261
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91634765
quote:
Ah, en je wil hiermee zeggen dat het dus redelijk vaak voor komt zo'n onderschepping van vliegtuigen? Dus als de vliegtuigen wel gekaapt geweest waren, hadden ze ze gewoon moeten/kunnen onderscheppen?
meer als bewijs dat als het in NL zo is het in de USA nog erger is....maar ze beweren van NIET!
Δημοσθένης
pi_91635078
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:45 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Precies. Tijdens een aantal vage bijeenkomsten is bepaald dat sommige boeken wel en anderen niet in de bijbel hoorde. Waarom? Tja, bijvoorbeeld omdat in sommige boeken vrouwen wel belangrijk waren en de belangrijke heren het daar niet mee eens waren. Oftewel: de kerk was toen al een treurig zooitje met een verborgen agenda. De katholieken deden er nog een schepje bovenop door het allemaal nog ingewikkelder te maken. Ach, wat is dan de echte bijbel. Is dat de KingJames vertaling die er voor verantwoordelijk is dat er zoveel spraakverwarring over Lucifer is? Of hanteer je als Nederlander de Statenvertaling? Of de Jip en Janneke nieuwe bijbelvertaling waarin complete betekenissen door een slechte vertaling verloren zijn gegaan en waarin sommige stukken gewoon zijn verdwenen?
Tjah en de geschriften die niet in de Bijbel opgenomen werden, werden verbrand zodat niemand ze meer kon lezen, want die geschriften waren ketters.
pi_91635419
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Tjah en de geschriften die niet in de Bijbel opgenomen werden, werden verbrand zodat niemand ze meer kon lezen, want die geschriften waren ketters.
Dat gold gelukkig niet voor al die geschriften. Maar het vreemde aan de Bijbel (en het hele Christendom) blijft natuurlijk dat ze constant leentjebuur spelen bij oude mythe en sagen, oudere godsdiensten en deze zo omvormen dat het lijkt alsof het een Christelijke traditie of een Christelijk verhaal is. Dat maakt de godsdienst zo ongeloofwaardig, omdat het fundament (als je er eens voor gaat zitten) gewoon aan alle kanten rammelt. Dat begint bij Genesis en dat gaat vrolijk door tot aan de paasviering zoals we die nu kennen. Of het gezwier met wierrook bij een begrafenis. Het Christendom heeft niets eigens. Misschien is dat (hoewel inmiddels voor de meerderheid wel ontmaskerd) het grootste complot uit de geschiedenis.
pi_91635524
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat gold gelukkig niet voor al die geschriften. Maar het vreemde aan de Bijbel (en het hele Christendom) blijft natuurlijk dat ze constant leentjebuur spelen bij oude mythe en sagen, oudere godsdiensten en deze zo omvormen dat het lijkt alsof het een Christelijke traditie of een Christelijk verhaal is. Dat maakt de godsdienst zo ongeloofwaardig, omdat het fundament (als je er eens voor gaat zitten) gewoon aan alle kanten rammelt. Dat begint bij Genesis en dat gaat vrolijk door tot aan de paasviering zoals we die nu kennen. Of het gezwier met wierrook bij een begrafenis. Het Christendom heeft niets eigens. Misschien is dat (hoewel inmiddels voor de meerderheid wel ontmaskerd) het grootste complot uit de geschiedenis.
Het Christendom heeft niets eigens? Dat vind ik nogal een uitspraak. En Jezus dan?
pi_91635755
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het Christendom heeft niets eigens? Dat vind ik nogal een uitspraak. En Jezus dan?
Die is niet Christendom-eigen. Alleen heeft het Christendom hem een status gegeven die hij in andere geloven niet had. De joden vinden hem een bedriegende loser, de Moslims vonden hem wel een aardige profeet, maar de Christen hebben er een hoop onzin bij verzonnen omdat ze vonden dat hij wel mooie verhaaltjes vertelde. Dat is: als hij überhaupt geleefd heeft, want dat kan niemand bewijzen.
pi_91635805
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zelfs Jezus is (onder vele andere namen) heel vaak in het verleden verschenen. Ali_Kannibali zei eens dat de duivel dat was die met de kennis die hij van God kreeg voor zijn opstand tegen Hem, zich in die profeten manifesteerde om zo de uniekheid van Jezus ongedaan te maken. :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:22:33 #267
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91636080
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Het vaticaan, die heeft ze opgeslagen of verbrand.
The truth was in here.
pi_91636211
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het vaticaan, die heeft ze opgeslagen of verbrand.
Het Vaticaan heeft idd de enige volledige Bijbel, en ongetwijfeld ook veel meer geschriften.
De Dode Zee Rollen mochten bijvoorbeeld alleen door hun vertrouwelingen gerestaureerd en vertaald worden.
pi_91636462
En daarom vind ik religie (in ieder geval het Christelijk geloof) de ULTIEME manier van brainwashing: mensen geloven blindelings in een boek dat door een select groepje is samengesteld, terwijl de instantie die velen hier in BNW minachten (het Vaticaan) waarschijnlijk de waarheid in pacht heeft, maar deze niet wil delen. Mensen volgen als makke schapen (HEY! ;) ) wat hen voorgeschoteld wordt! :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:32:18 #270
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91636707
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:28 schreef ToT het volgende:
En daarom vind ik religie (in ieder geval het Christelijk geloof) de ULTIEME manier van brainwashing: mensen geloven blindelings in een boek dat door een select groepje is samengesteld, terwijl de instantie die velen hier in BNW minachten (het Vaticaan) waarschijnlijk de waarheid in pacht heeft, maar deze niet wil delen.
Boeit het? Wat de waarheid zal wezen van de bijbel? Worden we er anders van? Neuh denk ik niet.. zal er iets in staan over buitenaardse bezoeken, of het ware woord van jezus, de eindtijd, het vallen van het vaticaan zelf... het maakt toch niet uit. Ik zou er niet anders van gaan leven, en wat gaat gebeuren gaat toch wel gebeuren.
Ik hang helemaal geen religie aan, geen introcdinatie, vrij zijn.. wat mij nog het meeste doet passen bij het boedhisme. Ik ben geen boedhist.
The truth was in here.
pi_91636778
Redelijk wat Zeitgeist aanhangers hier, heb ik de indruk.
pi_91636885
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Boeit het? Wat de waarheid zal wezen van de bijbel? Worden we er anders van? Neuh denk ik niet.. zal er iets in staan over buitenaardse bezoeken, of het ware woord van jezus, de eindtijd, het vallen van het vaticaan zelf... het maakt toch niet uit. Ik zou er niet anders van gaan leven, en wat gaat gebeuren gaat toch wel gebeuren.
Ik hang helemaal geen religie aan, geen introcdinatie, vrij zijn.. wat mij nog het meeste doet passen bij het boedhisme. Ik ben geen boedhist.
Tjah kweenie, stel dat er ergens geschriften zijn waarin zeer duidelijk dingen omschreven staan die de Bijbel tegenspreken, dan zou het leven van zeer veel mensen hier op aarde compleet veranderen. Jij en ik gaan misschien gewoon door met ons leven, maar de wereld zal op z'n kop staan!
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:35:22 #273
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91636907
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:33 schreef Loppe het volgende:
Ken m niet, maar hang dus ook niemand aan. Geen geloof.
The truth was in here.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:43:58 #274
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91637491
quote:
Terecht......ik ben echt overtuigd dat "Umberto Eco " het is........lol...jij begrijpt wat ik bedoel gezien je euwige leuke schrijfwijze
Δημοσθένης
pi_91637953
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:35 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ken m niet, maar hang dus ook niemand aan. Geen geloof.
je bent nog jong O~)
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:51:33 #276
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91638028
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:50 schreef Loppe het volgende:

[..]

je bent nog jong O~)
35, er is geen hoop op verbetering meer.
The truth was in here.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:04:53 #277
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91638839
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef DeMolay het volgende:

[..]

Terecht......ik ben echt overtuigd dat "Umberto Eco " het is........lol...jij begrijpt wat ik bedoel gezien je euwige leuke schrijfwijze
Wat? De hoofdpersoon van het boek, of een vrijmetselaar oid?
pi_91639003
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

35, er is geen hoop op verbetering meer.
Broekkie! :')

[/offtopic]
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:13:31 #279
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91639252
Jij weet van de oude geschriften ???????

onbegrijpelijk
Δημοσθένης
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:15:38 #280
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91639354
quote:
Wat? De hoofdpersoon van het boek, of een vrijmetselaar oid?
Δημοσθένης
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:23:19 #281
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91639725
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:13 schreef DeMolay het volgende:
Jij weet van de oude geschriften ???????

onbegrijpelijk
Zeg het nu maar. ;)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:12:56 #282
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91642001
DM van Terecht.

LOL

Weet je Umberto heeft het alleen gedaan omdat `Holy Blood Holy Grail`zo bekend was.

1984
Δημοσθένης
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:13:34 #283
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91642032
Hij kon ook zoón verhaal verzinnen `zij hij `
Δημοσθένης
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:15:25 #284
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_91642111
sorry voor de vreemde.......
Δημοσθένης
  vrijdag 21 januari 2011 @ 00:35:08 #285
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91642959
Eco heeft er een historische roman van gemaakt, veel personages in het boek hebben echt bestaan en hebben veel van zulke feuilletons geschreven als De wandelende Jood en Biarritz, waar De protocollen van de wijzen van Sion op is gebaseerd.
pi_91652891
Jongens, ik heb er genoeg van. Van dat hele complotdenken.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:19:20 #287
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91653677
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:56 schreef Orchestra. het volgende:
Hé, maar gelukkig ben je nog hoogbegaafd. :). En solipsist.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 12:23:22 #288
249559 crew  Lavenderr
pi_91653795
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:56 schreef Orchestra. het volgende:
Hoe komt dat zo opeens? :?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 13:42:22 #289
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_91656978
Waarom schrijf je zo gebrekkig opeens DeMolay?

En @ Orchestra. Dat kan ik me heel goed voorstellen.
Neem bijvoorbeeld Lambiekje, die is er vrijwel iedere dag mee bezig. Dat lijkt me nou echt dood vermoeiend.

Zo'n drie jaar terug ofzo heb ik ook periodes gehad dat ik overal maar indook. Alles behalve reptilians en die gast met zijn onzin. Niet dat ik alles maar voor waar aannam natuurlijk maar al die indrukken werden toch wat vermoeiend. Ik was er zo gezegd dus ook klaar mee.
Maar nu is het meer een vermakelijke interesse geworden.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:33 schreef Loppe het volgende:
De films van zeitgeist zijn zeker meeslepend en redelijk laagdrempelig. Inhoudelijk mag er van alles aan rammelen. Toch heeft het meerdere mensen met andere ogen doen kijken.
Dus de eventuele verbasing en het ongemak dat zulk document losmaakt kan ik wel toejuigen...
Er zitten dan ook wel een paar mooie ideeen in. Maar de pretentie en belerendheid in combinatie met het inspelen op gevoelens vind ik dan weer wat zwak.
pi_91663713
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 12:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe komt dat zo opeens? :?
Eigenlijk wat Odysseuzzz zegt: ik word er doodmoe van. Alles wat je leest, denkt of doet wordt bekijk je anders. Je leven wordt erdoor beïnvloed, dat is niet de bedoeling lijkt me.

Ik doe wel wat ik leuk vind en dan is het voor mij allemaal prima.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:02:35 #291
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91663806
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:00 schreef Orchestra. het volgende:

[..]

Eigenlijk wat Odysseuzzz zegt: ik word er doodmoe van. Alles wat je leest, denkt of doet wordt bekijk je anders. Je leven wordt erdoor beïnvloed, dat is niet de bedoeling lijkt me.

Ik doe wel wat ik leuk vind en dan is het voor mij allemaal prima.
Nou DAT is ook gewoon wat je moet doen.. doe wat je leuk vind. Je kan achter iedere boom wel een struikrover denken te zien zitten anders, word je stapelgek van lijkt me.
The truth was in here.
pi_91663934
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou DAT is ook gewoon wat je moet doen.. doe wat je leuk vind. Je kan achter iedere boom wel een struikrover denken te zien zitten anders, word je stapelgek van lijkt me.
Klopt. Als ik de 9 tot 5 cultuur maar kan vermijden zou het al heel wat zijn. En eigen baas zijn, dat wil ik ook later.

Voor de rest snap ik wel dat dingen in de maatschappij worden gemanipuleerd en gestuurd, en daar ben ik ook tegen, maar daar constant mee bezig zijn is gewoon een last.
pi_91663951
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Precies. :) Het leven is zo slecht nog niet. Als je continu bij elk dingetje zit te bedenken dat iets of iemand je leven bewust benadeelt, leef je volgens mij geen gelukkig leven. Altijd maar de woede of wanhoop van de onderdrukten.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:07:36 #294
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91664026
Then there are other cognitive Do Not Enter signs: When history ceases to resemble a train of conflicts and ambiguities and becomes instead a series of disinformation campaigns, you sense that a basic self-correcting mechanism of thought has been disabled. A bridge is out, and paranoia yawns below.
http://www.nationalpost.c(...)15afcb98&k=46273&p=1
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:09:01 #295
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91664088
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies. :) Het leven is zo slecht nog niet. Als je continu bij elk dingetje zit te bedenken dat iets of iemand je leven bewust benadeelt, leef je volgens mij geen gelukkig leven. Altijd maar de woede of wanhoop van de onderdrukten.
Ja dat lijkt mij ook, dat je een soort van Calimero gevoel krijgt, en onmacht als je overal over nadenkt. Maar dat krijg je al als je alle slechtnieuws berichten leest, het idee dat de wereld zo goor en verpest is dat je zelfs begrijpt waarom Christus zichzelf opofferde voor het volk "ze weten niet beter" . Maar dan denk ik, kijk gewoon rond in je eigen omgeving en heb de wil om het geluk te vinden en het is daar.
The truth was in here.
pi_91664274
Nu wachten op iemand die vertelt dat ik ben beïnvloed door de Rothschilds en dat jullie Illuminati-agenten zijn die meelevend proberen over te komen. :D

Maar afijn, het komt wel goed als je je hart volgt.
pi_91664288
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja dat lijkt mij ook, dat je een soort van Calimero gevoel krijgt, en onmacht als je overal over nadenkt. Maar dat krijg je al als je alle slechtnieuws berichten leest, het idee dat de wereld zo goor en verpest is dat je zelfs begrijpt waarom Christus zichzelf opofferde voor het volk "ze weten niet beter" . Maar dan denk ik, kijk gewoon rond in je eigen omgeving en heb de wil om het geluk te vinden en het is daar.
Precies. Hoe drukker je je maakt om dingen, hoe ongelukkiger je wordt.
Het lijkt soms wel dat hoe dommer men is en hoe oppervlakkiger men leeft, hoe gelukkiger men is. Bier, voetbal, barbecue, seks, een 2e handse auto met een dikke motor, een simpele baan waar je je niet druk hoeft te maken en het leven is prima voor veel mensen.

Intelligentie is soms meer een vloek dan een zegen. Intelligentie zorgt er voor dat je veel over dingen gaat nadenken, en van veel nadenken komt vaak veel piekeren, wat je vaak weer doodongelukkig maakt.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:18:19 #298
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91664559
Dat gevoel van onmacht is grotendeels een illusie. Je hebt je eigen leven in de hand zolang je maar niet meent groots te moeten denken; in je naaste omgeving moet je het verschil zien te maken.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 16:22:02 #299
249559 crew  Lavenderr
pi_91664726
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:18 schreef Terecht het volgende:
Dat gevoel van onmacht is grotendeels een illusie. Je hebt je eigen leven in de hand zolang je maar niet meent groots te moeten denken; in je naaste omgeving moet je het verschil zien te maken.
Dat dus.
pi_91664795
Tja, je kunt het jezelf net zo moeilijk maken als je zelf wil.
Niet alles is even perfect in mijn leven, maar ik denk niet dat mijn problemen veroorzaakt worden doordat een bepaalde groepering vindt dat dat in hun grote plaatje past en dat ik het leven leid wat zij willen dat ik het leid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')