Wooww... de geest ontkent onmiddellijk Jezus' goddelijkheid. Waar in de bijbel wordt spiritisme genoemd als iets wat de volgers van Yahweh kunnen doen? Mediumship is verboden en in het OT stond er de doodstraf op:quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:22 schreef Loppe het volgende:
[..]
Aah Blavatsky, die volg ik niet hoor.
Lees eens Greber.
(niet dat ik zeker ben dat hij de waarheid in pacht heeft)
Dat zou niet logisch zijn. Deze kwestie wordt in de evangelien ook al beschreven bij het uitwerpen van een duivel, de farizeeen beschuldigen Jezus ervan dat hij dat doet door middel van demonen (beelzebul), oftewel spiritisme.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:11 schreef Loppe het volgende:
Profeten waar mijn inziens allemaal mediamiek aangelegd. Ook veel gebeurtenissen in het Oude en Nieuwe Testament evenals Jezus' wonderen zijn te verklaren door spiritisme.
Ik wil gewoon iets meer uitleg anders komt de bijbel me te onwaarachtig over.
Btw, The King James versie heb ik ook liggen, deze lectuur lijkt me het zwaarst, ik bouw langzaam op.
Jawel, om te herkennen dat de NWO niet iets in positieve zin is, moet je de boeken erop naslaan. Door de letterlijke tegenstrijdigheden kan je niet anders concluderen dan dat er iets opgezet wordt wat pecies tegenover de leringen/god staat.quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:53 schreef Bastard het volgende:
Euhmm misschien domme vraag van mij, maar is dit des BNW's?
Dan moet je dus beginnen met de bijbel letterlijk te nemen zoals het er staat, iets wat ik persoonlijk niet kan opbrengen. Maar ik miste zelf vermoedelijk de vraag even denk ik.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Jawel, om te herkennen dat de NWO niet iets in positieve zin is, moet je de boeken erop naslaan. Door de letterlijke tegenstrijdigheden kan je niet anders concluderen dan dat er iets opgezet wordt wat pecies tegenover de leringen/god staat.
Mwah de bijbel letterlijk nemen hoeft niet, daar mag ik mijzelf als voorbeeld voor nemen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan moet je dus beginnen met de bijbel letterlijk te nemen zoals het er staat, iets wat ik persoonlijk niet kan opbrengen. Maar ik miste zelf vermoedelijk de vraag even denk ik.
Het is een wet mbt reïncarnatie, men wordt ofwel als man of als vrouw gereïncarneerd dan is men 7 levens lang een man of vrouw, homofilie is een overgangsperiode (Rulof). Wat betreft pedofilie, dat is meer een afwijking.quote:Iets wat ik als positief zie omdat ik ervan uitga dat deze mensen zo zijn geboren, geen ziekte. Gewoon een smaak die anders valt.
Klopt als een bus. Het gaat om de interpretatie van de bijbel en dan vooral het oude testament. Daar zijn hele oorlogen mee gelegaliseerd. Het vervelende is dat wanneer je de bijbel anders uitlegt dan een ander, je meteen met allerlei basisprincipes een probleem krijgt. Dat hebben we net aangetoond bij het woord 'Lucifer'. Op het moment dat je Lucifer niet als entiteit ziet en er geen waarde-oordeel in legt, dan heeft dat direct gevolgen voor de discussie. Immers, Jezus kondigt zichzelf in de KingJames ook aan als 'Lucifer'. Als degene die dat opgeschreven heeft (ik weet even niet welk Evangelie) op de hoogte was van de Lucifer uit het oude testament, dan zou hij dat woord nooit met Jezus in verband hebben gevracht. Om die reden geloof ik niet dat de bijbel spreekt over Lucifer als duivel. En ook om de redenen zoals aangegeven in mijn eerdere post.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Mwah de bijbel letterlijk nemen hoeft niet, daar mag ik mijzelf als voorbeeld voor nemen.
Ik begrijp wat er staat, maar ik zie het als verborgen in de teksten. Zoals Ali vaak al aangeeft is de interpretatie ervan heel belangrijk en dien je soms de uitleg van de openbaringen erbij te pakken om eerdere stukken te begrijpen. Iets wat niet zal lukken als je hem dus de eerste keer leest.
Daarnaast zijn de wetten van GOD/Allah over het algemeen ethisch en lijken zo natuurlijk/logisch te zijn dat het ontkennen ervan eerder een bewuste keus is.
Wat ik daarin bijvoorbeeld wel moeilijk vind is het standpunt over homofilie. Als ik het goed hebt wordt dit in alle boeken verwerpt, maar de lobby voor pro-homo huwlijken is feller dan ooit.
Iets wat ik als positief zie omdat ik ervan uitga dat deze mensen zo zijn geboren, geen ziekte. Gewoon een smaak die anders valt.
Dan hoor ik sommige zeggen, en pedofilie dan.. tja ik heb ook niet alle antwoorden.
Vanuit Jezus komt alles dus ook Lucifer. Als je Jezus als entiteit kan zien, waarom Lucifer dan niet?quote:Immers, Jezus kondigt zichzelf in de KingJames ook aan als 'Lucifer'.
Klopt, hoewel je niet moet vergeten dat lucifer alleen bovenwater komt in de vertaling. Je zou je moeten afvragen of beiden woorden voor Lucifer exact hetzelfde waren dit maakt namelijk verschil of het in dezelfde context gezien moet worden. Ik zal de discussie er even op terug slaan, sowieso zie ikzelf Lucifer grotendeels als Venus, de ochtendster en lichtbrenger (ook wel de 5 puntige ster).quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Het gaat om de interpretatie van de bijbel en dan vooral het oude testament. Daar zijn hele oorlogen mee gelegaliseerd. Het vervelende is dat wanneer je de bijbel anders uitlegt dan een ander, je meteen met allerlei basisprincipes een probleem krijgt. Dat hebben we net aangetoond bij het woord 'Lucifer'. Op het moment dat je Lucifer niet als entiteit ziet en er geen waarde-oordeel in legt, dan heeft dat direct gevolgen voor de discussie. Immers, Jezus kondigt zichzelf in de KingJames ook aan als 'Lucifer'. Als degene die dat opgeschreven heeft (ik weet even niet welk Evangelie) op de hoogte was van de Lucifer uit het oude testament, dan zou hij dat woord nooit met Jezus in verband hebben gevracht. Om die reden geloof ik niet dat de bijbel spreekt over Lucifer als duivel. En ook om de redenen zoals aangegeven in mijn eerdere post.
Overigens, hoe Ali en ik dat verschillende interpreteren, zegt natuurlijk niets over hoe de vrijmetselaarij en de Illuminatie daarover denkt en wat hun daar aan religie aan gekoppedl zouden hebben. Onze interpretatie is voor de discussie op de vorige bladzijde dan ook neit van belang, dat bedacht ik me vanochtend ineens.
Het woord lucifer is hetzelfde. Op de link naar de Wiki die ik heb gegeven staat eea redelijk duidelijk uitgelegd. Ik heb dit gecontroleerd aan de hand van de meest gebruikelijke bijbelvertalingen. Lucifer komt alleen terug in de KingJames en wordt daar voor verschillende situaties gebruikt als vertaling voor o.a. Venus, maar ook een koning en zelfs Jezus. In de latere vertalingen komt het woord Lucifer helemaal niet meer voor. Los van de mogelijkheid dat de Jamesvertaling misschien bewust een link legt tussen Jezus en de duivel (wat op zich een interessante complottheorie is..). Maar daar geloof ik niet in, dat is te ver gezocht.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:33 schreef Ticker het volgende:
[..]
Klopt, hoewel je niet moet vergeten dat lucifer alleen bovenwater komt in de vertaling. Je zou je moeten afvragen of beiden woorden voor Lucifer exact hetzelfde waren dit maakt namelijk verschil of het in dezelfde context gezien moet worden. Ik zal de discussie er even op terug slaan, sowieso zie ikzelf Lucifer grotendeels als Venus, de ochtendster en lichtbrenger (ook wel de 5 puntige ster).
Er is wel één waarheid, alleen het zal waarschijnlijk voorlopig niet gebeuren dat iedereen dezelfde waarheid accepteert. Zelfs als de messias nu terugkeert, dan zullen er nog verschillende interpretaties ontstaan. Dat heeft de geschiedenis rondom Jezus ons geleerd. In de 3 hoofdgeloven (Islam, Christendom en Jodendom) heeft Jezus respectievelijk de status van Profeet, Verlosser en charlatan.quote:Een belangrijk punt is bijvoorbeeld het gnostici.. maar er zijn zoveel leringen dat men telkens denkt dat er maar 1 waarheid is, de problematiek begint bij het accepteren dat de kern hetzelfde is, pas daarna kan men begrip tonen voor de overige leringen. De punten die niet overeenkomen zijn belangrijk in het begrip van het verschil en het antwoord om te waarheid te vinden.
Maar betekent dat dat in de vrijmetselaarij de erfzonde als iets goeds wordt beschouwd? Het was toch de slang die Eva verleidde om de appel te eten? Of was dat de duivel vermomd als wijze slang? Dat stuk begrijp ik even niet.quote:De lessen van de vrijmetselaarij verschillen niet veel me het bijvoorbeeld christendom, in mijn ogen hebben zij een aanvulling van specifieke leringen eraan toegevoegd, zoals de interpretatie van de slang als brenger van kennis/verlichting. De slang(en goden) was(/waren) in Sumerie juist een GOD(en), dat was dus voordat er een bijbel of koran was.
De uitleg zoals openbaringen die biedt is natuurlijk ook slechts een interpretatie. Het grote probleem met de bijbel is dat hij vrijwel onleesbaar is en daardoor niet te begrijpen. Je hebt dus een derde bron nodig voor interpretatie, of je moet er zelf een meerjarenstudie van maken. Mij is dat nooit gelukt, omdat het gemiddelde wetboek nog vermakelijker is als sommige stukken van de bijbel. Dat alles nog los van zaken die 'lost in translation' zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Mwah de bijbel letterlijk nemen hoeft niet, daar mag ik mijzelf als voorbeeld voor nemen.
Ik begrijp wat er staat, maar ik zie het als verborgen in de teksten. Zoals Ali vaak al aangeeft is de interpretatie ervan heel belangrijk en dien je soms de uitleg van de openbaringen erbij te pakken om eerdere stukken te begrijpen. Iets wat niet zal lukken als je hem dus de eerste keer
Als dat zo is, kan je dan alsnog ingaan op mijn vorige punt?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik waardeer inhoudelijke kritiek; heel graag zelfs; kijk bijvoorbeeld naar ToT, Hyperviper of Salvad0r; zij spreken voor zichzelf; en hebben tenminste een eigen instelling, zij doen hun eigen werk.
Maar wat is jouw inhoudelijke bijdrage dan hier ?
Jij doet niks relevants hier; Je hebt nog niets inhoudelijks of daadwerkelijks iets positiefs toegevoegd aan dit subforum; je hebt niets in te brengen dan alleen gezeik en twijfel;
-edit-
In feite is dit makkelijk uit te leggen, dit zijn allemaal organen des kennis.. indien we ervan uit mogen gaan dat de huidige vrijmetselaarij ontsprongen is door de vondst van de tempeliers in de tempelberg, wat zo drastisch hun visie veranderde, dan kunnen we stellen dat bijvoorbeeld de Bavarian Illuminati welke opgericht is door de Jesuits, een soortgelijke leer hebben. De een is alleen een andere club dan de ander, eliter dan de vrij open, vrijmetselaarij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:25 schreef Hoppahoppa het volgende:
Trouwens, los van ons religieuze uitstapje, heb ik nog geen antwoord op mijn oorspronkelijke vraag. Als we immers vaststellen dat de vrijmetselaarij niet hetzelfde is als de Illuminati, dan vraag ik me nog steeds af wat de basis is om de overal aanwezige vrijmetselaarssymobliek toe te schrijven aan de Illuminati. Immers, wanneer hier op BNW ergens een uil, passer, pyramide, derde oog (noem ze maar op) in gezien wordt, is dat het werk van de Illuminati, terwijl het gewoon gaat om symbolen die wijdverspreid in de wereld voorkomen en belangrijk zijn binnen o.a. de vrijmetselaarij.
Ik snap de gedachte dat de vrijmetselaars een aantal symbolen terug laten komen in de wereld. Ik ben daar niet altijd van overtuigd, maar in sommige situaties ligt er een plausibele verhaal onder. Maar waarom wordt het dan toegeschreven aan de Illuminati?
Ik ben een leek op dit gebied. Wat is er dan met de zon? Staat dat symbool voor Lucifer? Is de zon slecht voor ons?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:44 schreef Ticker het volgende:
Zo vertelde een vrijmetselaar ooit eens 'let goed op mijn woorden, ik ben een zon aanbidder'...
Moet je eerst definieren wat een 'geest' is.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:06 schreef Loppe het volgende:
@ Ali
Dus volgens jou hebben goede geesten geen contact met mensen? Of hoe zie jij dit?
De bijbel leert iig niet zoiets als reincarnatie. 27 En gelijk het den mensen gezet is, eenmaal te sterven, en daarna het oordeel; hebreeen 9:27quote:Het is een wet mbt reïncarnatie, men wordt ofwel als man of als vrouw gereïncarneerd dan is men 7 levens lang een man of vrouw, homofilie is een overgangsperiode (Rulof). Wat betreft pedofilie, dat is meer een afwijking.
Hier zie je wat Rulof erover schrijft (derde laatste punt).
Ja.quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:53 schreef Bastard het volgende:
Euhmm misschien domme vraag van mij, maar is dit des BNW's?
Helder nu.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja.
NWO is verweven met occultisme, contact met geesten, spiritualiteit, en zoals Ticker al aangeeft allemaal anti-bijbels, of in ieder geval de bijbel verdraaiend.
Indien je het spirituele aspect van de NWO niet behandelt, mis je de kern.
Dit is mijn persoonlijke interpretatie en ik kan hier geen directe bronnen op na slaan, maar ik denk dat de zon de logos is van ons stelsels. Hier bevind zich een 'supreme' power boven, maar de boeken zijn hierin niet duidelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:47 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Ik ben een leek op dit gebied. Wat is er dan met de zon? Staat dat symbool voor Lucifer? Is de zon slecht voor ons?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Logosquote:Elk van deze groepen kon zijn eigen betekenis in dit logos lezen. Met name de volgelingen van Philo kenden het woord logos als zeer belangrijk begrip, het was bij hen niet identiek met God, maar werd door Philo wel de zoon van God genoemd, en neemt na God de tweede plaats in als boodschapper tussen God en de mensen.
Er staat dat Jezus niet God is, niet dat hij niet goddelijk is.quote:Ik heb al genoemd dat de goddelijkheid van Jezus ontkend werd, dit is anti-evangelie.
Goddelijk zijn is als god zijn.. je bent meer dan de rest omdat je goddelijk bloed hebt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:15 schreef Loppe het volgende:
[..]
Er staat dat Jezus niet God is, niet dat hij niet goddelijk is.
Bloedlijnen kuch - traceer stamboomquote:
Het is toch de heilige drie-eenheid, Vader, Zoon en Heilige Geest ?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:15 schreef Loppe het volgende:
[..]
Er staat dat Jezus niet God is, niet dat hij niet goddelijk is.
Waarom geloof je dat er in KingJames versie van de bijbel geen fouten geslopen zijn? Hoe kan je zeker zijn dat deze versie onfeilbaar is?
Ik heb begrepen dat de Heilige Geest de verschijningsvorm is waarin God zich op aarde kan manifesteren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is toch de heilige drie-eenheid, Vader, Zoon en Heilige Geest ?
Dat is mij geleerd vroeger. Heb nooit helemaal begrepen wie of wat de Heilige Geest is, God en Jezus begrijp ik wel.
Dus dan kan het Jezus zijn?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de Heilige Geest de verschijningsvorm is waarin God zich op aarde kan manifesteren.
Dat is wel mooi symbolisch.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:51 schreef Ticker het volgende:
Tevens iemand dit weleens bedacht, dat de drie eenheid, een driehoek is met de heilige geest bovenin?
Piramide met oog?
In het Oude Testament staat af en toe dat God Zijn Heilige Geest over de aarde liet zweven (of zo) om te kijken of alles okay was.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dan kan het Jezus zijn?
Of bedoel je meer dat DHG zich in allerlei dingen kan manifesteren?
Nou, die kwam dan meestal niet met een 'blijde boodschap' thuisquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:06 schreef ToT het volgende:
[..]
In het Oude Testament staat af en toe dat God Zijn Heilige Geest over de aarde liet zweven (of zo) om te kijken of alles okay was.
Daar staat ook een tekst over in de bijbel, iets als 'Verheug u, dochter van Sion'quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:23 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
A World War I recruitment poster. The Daughter of Zion (representing the Hebrew people): Your Old New Land must have you! Join the Jewish regiment.
shhhhht
Ipv God is de Zon (Helios) onze Vader, en de Aarde (Terra) is onze Moeder. Maar dat hebben ze er in de bijbel uitgelaten. Het vrouwelijke werd totaal onderdrukt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:47 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik ben een leek op dit gebied. Wat is er dan met de zon? Staat dat symbool voor Lucifer? Is de zon slecht voor ons?
Maar, de band tussen de tempeliers en de vrijmetselaarij is geen zekere? Althans, de loges die over deze vermeende link communiceren ontkennen dat er bewijs is voor de gedachte dat het zo is of de gedachte dat het niet zo is. Dan Brown denkt daar anders over, maar ja, dat is dan ook fictie. De meeste geschiedkundige die ik daarover heb gehoord geven ook aan dat de band tussen deze twee er niet is. Misschien dat onze metselaar (niet denigrerend bedoelt) hier nog hangt en daar iets over kan zeggen? Typisch? Bent u daar?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
In feite is dit makkelijk uit te leggen, dit zijn allemaal organen des kennis.. indien we ervan uit mogen gaan dat de huidige vrijmetselaarij ontsprongen is door de vondst van de tempeliers in de tempelberg, wat zo drastisch hun visie veranderde, dan kunnen we stellen dat bijvoorbeeld de Bavarian Illuminati welke opgericht is door de Jesuits, een soortgelijke leer hebben. De een is alleen een andere club dan de ander, eliter dan de vrij open, vrijmetselaarij.
Maar dat er dezelfde leer is zegt toch niets? Het zegt toch niet dat de vrijmetselaarssymboliek in bijvoorbeeld het vrijheidsbeeld, Washington of de dollar het werk van de Illuminati is? Er worden in die complottheorie een aantal stappen overgeslagen om tot een complot te komen.quote:Los daarvan kunnen ze natuurlijk dezelfde leer hebben
De echte verschillen zullen diep gezocht moeten worden, maar in de kern is het redelijk hetzelfde, verlichting door de kennis lucifer. Hoewel, dat laatste is een interpretatie van de buitenwereld die langzaam maar zeker geaccepteerd wordt. Het is de bewoording van lucifer waar men vaak tegen aan loopt. Zo vertelde een vrijmetselaar ooit eens 'let goed op mijn woorden, ik ben een zon aanbidder'...
De eerdere discussie moet ik later op terug komen zodat ik goed kan reageren, goede discussie btw!
Ik snap de verwarring wel, maar je haalt beiden door elkaar. Zoals gezegd de Illuminati was een heren club, ergens 1700. Die is niet meer. Hedendaags is voornamelijk de vrijmetselaarij in trek. Deze is dan ook diegene die hedendaags gelinkt kan worden aan de symbolen zoals het vrijheidsbeeld en de dollar. Mogelijk dat als we in 1700 hadden geleefd het de Illuminati had geweest, maar zoals gezegd, deze bestaat niet meer (in die vorm).quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:37 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar dat er dezelfde leer is zegt toch niets? Het zegt toch niet dat de vrijmetselaarssymboliek in bijvoorbeeld het vrijheidsbeeld, Washington of de dollar het werk van de Illuminati is? Er worden in die complottheorie een aantal stappen overgeslagen om tot een complot te komen.
Maar, als het gaat over belangrijke families die bepalen hoe onze wereld bestuurd wordt, dan gaat het volgens jou niet over de Illuminati, maar over de vrijmetselarij? En dan met name de hoogste graden hierbinnen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik snap de verwarring wel, maar je haalt beiden door elkaar. Zoals gezegd de Illuminati was een heren club, ergens 1700. Die is niet meer. Hedendaags is voornamelijk de vrijmetselaarij in trek. Deze is dan ook diegene die hedendaags gelinkt kan worden aan de symbolen zoals het vrijheidsbeeld en de dollar. Mogelijk dat als we in 1700 hadden geleefd het de Illuminati had geweest, maar zoals gezegd, deze bestaat niet meer (in die vorm).
Hmm goede vraag, nee de vrijmetselaarij zie ik oa als een instrument om controle uit te oefenen op alle aspecten van de samenleving. (Erg erg kort door de bocht hoor)quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:03 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar, als het gaat over belangrijke families die bepalen hoe onze wereld bestuurd wordt, dan gaat het volgens jou niet over de Illuminati, maar over de vrijmetselarij? En dan met name de hoogste graden hierbinnen?
Ik was in de veronderstelling dat NWO een meerjarenplan betreft voor binnenlandse en buitenlandse politiek vanuit de VS. Hoe koppel je dat aan spiritualiteit? Vanwege de (mogelijke) resultaten? Volgens die redenatie verwordt ook spiritualisme zelf in veel gevallen tot anti-bijbels, zoals religie.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja.
NWO is verweven met occultisme, contact met geesten, spiritualiteit, en zoals Ticker al aangeeft allemaal anti-bijbels, of in ieder geval de bijbel verdraaiend.
Indien je het spirituele aspect van de NWO niet behandelt, mis je de kern.
Was de NWO niet de situatie in de wereld na het einde van de koude oorlog?quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat NWO een meerjarenplan betreft voor binnenlandse en buitenlandse politiek vanuit de VS. Hoe koppel je dat aan spiritualiteit? Vanwege de (mogelijke) resultaten? Volgens die redenatie verwordt ook spiritualisme zelf in veel gevallen tot anti-bijbels, zoals religie.
Juist het punt van interpretatie dat eerder werd genoemd is daar de oorzaak van: als God slechts een enkele uitleg van het woord van God in de bijbel heeft gestopt, zou dat niet betekenen dat niemand, behalve misschien een enkel persoon, de juiste interpretatie heeft? Je dus per definitie allemaal anti-bijbels bezig bent?
Dus in de toekomst. Wel wordt er al sinds 1910 ofzo over gesproken en voor gelobbyd.quote:New World Order (conspiracy theory)
From Wikipedia, the free encyclopedia
This article is about the use of the term New World Order in conspiracy theory. For other uses, see New World Order.
In conspiracy theory, the term New World Order or NWO refers to the emergence of a bureaucratic collectivist one-world government.[2][3][4][5][6]
Dat zeker.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hmm goede vraag, nee de vrijmetselaarij zie ik oa als een instrument om controle uit te oefenen op alle aspecten van de samenleving. (Erg erg kort door de bocht hoor)
Vrijmetselaars gaan vaak hand in hand met de economie. Het zijn mensen die een soort hobby zoeken en vaak toch wat hoger opgeleid zijn.
Deze, voornamelijke blanke cultuur, is uniek voor hen, en het voelt als een broederschap.
De informatie die vergaard wordt gaat gepaard met de lobby om een NWO te bewerkstelligen vanuit bedrijfscultuur, regels, politiek etc.
Zo worden toekomstige plannen op tafel gegooid bij de bilderberg meetings, toch is een bilderberger niet direct een vrijmetselaarij, maar zal een bilderberger wel graag via een mede vrijmetselaar zijn (hun) agenda erbij betrekken.
Zo begrijp ik eruit dat vrijmetselaars elkaar in het bedrijfsleven eerder zullen steunen, dan tegenwerken. En vandaar ook de symbologie in de logo's - (h)erkenning.
Waarom weiger je nou antwoord te geven op dit soort simpele vragen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:16 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Omdat het nou eenmaal zo is. Je moet me niet vragen WAARTOE dat zo is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |