quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, in Atlantis werd dit gecombineerd met genetische manipulatie en mind-control.
Ze gebruikten ook zeer grote kristallen om wereldwijd mensen te controleren.
Nu gebeurt dat in onze tijd ook met kristallen. Maar nu in micro-vorm in microelectronica zoals Ipods en laptops.
De Atlantiers hadden ook hun internet voor e-learning en fora net als wij hier.
Dit soort opmerkingen zijn killing voor het topic, respect is het sleutelwoord.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:13 schreef Terecht het volgende:
[..]
![]()
![]()
. Je lijkt op de man die wel eens bij ons in de UB zit en op zoek is naar Atlantis.
Misschien moet je dan ook wat respect opbrengen voor zijn meningquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn killing voor het topic, respect is het sleutelwoord.
Niet moeilijk lopen doen, jongen. De opmerking was weinig respectvol, en daar gaf Bastard dus een opmerking over. Respect voor disrespect --> ellende.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Misschien moet je dan ook wat respect opbrengen voor zijn mening
Ik krijg om de 10 sec een flits wit of heel lichtgeel. Wat zegt dat?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
een gezonde pijnappelklier is idd een belangrijk gereedschap. Een gezond lichaam eigenlijk dus ook. en wie is tegenwoordig nog supergezond ?
Er zijn idd oefeningen voor de pijnappelklier; vooral de kleur koningsblauw (royal blue) met allerlei vormen en of cirkels erin (alles in royal blue), bijvoorbeeld de hoofdletter T of de ankh.
Schoonmaken met violet of goud werkt ook; alles in een royal blue achtergrond; maar dan ga ik er van uit dat de pijnappelklier nog redelijk schoon is, en niet alleen maar fluoride bevat.
Als je geen royal blue kunt zien, maar felgeel krijgt i.p.v. royal blue; dan is dat een teken dat je pijnappelklier is vervuild a.g.v. electrosmog en/of medicijnen/vergif/kwik en/of vaccinaties en/of fluoride etc..
Precies. Een emmertje respect hier en daar kan helemaal geen kwaad.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn killing voor het topic, respect is het sleutelwoord.
Solliciteer je nu naar verlenging van de ban? feedback in feedback, trollerij hou je voor je.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Een emmertje respect hier en daar kan helemaal geen kwaad.
Ondanks mijn weekban is het wel duidelijk dat er weinig veranderd is in dit topic. Jammer, ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie.
Ach, ik was pas de vijfde die dat deed. Maar goed, het was geen sollicitatie ofzo, ik heb mijn nette pak niet eens aan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Solliciteer je nu naar verlenging van de ban? feedback in feedback, trollerij hou je voor je.
Geen goed teken; die 10 sec weet ik niet; Als dit echt zo is d.w.z. heel langdurig om de 10 sec; dan is dat een geprogrammerd signaal van 0,1 Hz. In theorie kan het een implant zijn; maar daarvoor is dat veel te vroeg om dat te concluderen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:25 schreef Buttarfly het volgende:
[..]
Ik krijg om de 10 sec een flits wit of heel lichtgeel. Wat zegt dat?
Volgens de verhalen op internet is Illuminati het zelfde als vrijmetselarij, hier is uw antwoord.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:36 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, ik was pas de vijfde die dat deed. Maar goed, het was geen sollicitatie ofzo, ik heb mijn nette pak niet eens aan.
Maar goed, on-topic, het vraag en antwoord spelletje:
Onlangs ben ik gewezen op een interessante docu over vrijmetselaarssymboliek in het vrijheidsbeeld. Hier werd op een bepaald moment de link gelegd naar de Illuminatie. Vervolgens werd het bestaan hiervan ontkracht in de docu (was van History-channel). Kijkende naar de topic over de Illuminati zie ik vaak dat vrijmetselaarssymboliek wordt gebruikt om aan te tonen dat de Illuminati een belangrijke rol spelen. Maar nog nooit zag ik overtuigend 'bewijs' dat deze vrijmetselaarssymboliek ook daadwerkelijk is terug te voeren op de kwade machten van de Illuminatie. Bijvoorbeeld de Amerikaanse dollar. Daar staat symbolen op van de vrijmetselaars, maar dat zegt toch niets over illuminati-betrokkenheid?
Roept u maar, waar is de 'missing link'.
Ik waardeer inhoudelijke kritiek; heel graag zelfs; kijk bijvoorbeeld naar ToT, Hyperviper of Salvad0r; zij spreken voor zichzelf; en hebben tenminste een eigen instelling, zij doen hun eigen werk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:19 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Een emmertje respect hier en daar kan helemaal geen kwaad.
Ondanks mijn weekban is het wel duidelijk dat er weinig veranderd is in dit topic. Jammer, ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:06 schreef Bill_E het volgende:
Nouja de inside info die bankfurt nu deelt gaat wel erg ver. Hierbij wil ik toch om een bron vragen, en erover nadenkend zij de enige bronnen die ik kan bedenken, time travel of reïncarnatie,.
Dank u, O grote Bankfurt, Koning van BNW.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik waardeer inhoudelijke kritiek; heel graag zelfs; kijk bijvoorbeeld naar ToT, Hyperviper of Salvad0r; zij spreken voor zichzelf; en hebben tenminste een eigen instelling, zij doen hun eigen werk.
Maar wat is jouw inhoudelijke bijdrage dan hier ?
Jij doet niks relevants hier; Je hebt nog niets inhoudelijks of daadwerkelijks iets positiefs toegevoegd aan dit subforum; je hebt niets in te brengen dan alleen gezeik en twijfel;
Waarom ? Omdat je hier niet thuishoort.
Bye Bye.
Dan lees jij andere verhalen dan ik. En ook andere verhalen dan waar ik door velen hier op gewezen ben, die namelijk aangeven dat de Illuminati slechts een beweging is in de vrijmetselaarij of die zich deels via deze weg manifesteert?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:42 schreef Typisch het volgende:
[..]
Volgens de verhalen op internet is Illuminati het zelfde als vrijmetselarij, hier is uw antwoord.
Joah, ik bedoelde ook de ''mainstream'' verhalen op bijv Youtube onder die filmpjes enzo. En ja, ''de illuminati'' is een afsplitsing van de vrijmetselarij.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:25 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan lees jij andere verhalen dan ik. En ook andere verhalen dan waar ik door velen hier op gewezen ben, die namelijk aangeven dat de Illuminati slechts een beweging is in de vrijmetselaarij of die zich deels via deze weg manifesteert?
Maar vaak wordt net gedaan alsof elk vrijmetselaarssymbool automatisch een bewijs is van Illuminatie invloeden. Zoals ik aangaf, het dollarbiljet, maar ook het stratenplan in Washington, diverse symbolen bij bedrijven, enz enz. Maar de stap van vrijmetselaar naar Illuminati wordt eigenlijk nergens toegelicht. Dat de vrijmetselaars invloed hebben uitgeoefend op de wereldgeschiedenis (al was het maar alleen in symbool) is mij wel helder, maar wat geeft dan de doorslag in de gedachte dat het hier de Illuminati zijn geweest binnen die vrijmetselaarij??quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Joah, ik bedoelde ook de ''mainstream'' verhalen op bijv Youtube onder die filmpjes enzo. En ja, ''de illuminati'' is een afsplitsing van de vrijmetselarij.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Joah, ik bedoelde ook de ''mainstream'' verhalen op bijv Youtube onder die filmpjes enzo. En ja, ''de illuminati'' is een afsplitsing van de vrijmetselarij.
Dat is wat ik bedoel te zeggen.. Dat komt van de aanname af dat alle leden van de vrijmetselarij ''illuminati'' zijn. Wat dus niet het geval is, de missing link kan niemand je laten zien.. Omdat deze er niet is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar vaak wordt net gedaan alsof elk vrijmetselaarssymbool automatisch een bewijs is van Illuminatie invloeden. Zoals ik aangaf, het dollarbiljet, maar ook het stratenplan in Washington, diverse symbolen bij bedrijven, enz enz. Maar de stap van vrijmetselaar naar Illuminati wordt eigenlijk nergens toegelicht. Dat de vrijmetselaars invloed hebben uitgeoefend op de wereldgeschiedenis (al was het maar alleen in symbool) is mij wel helder, maar wat geeft dan de doorslag in de gedachte dat het hier de Illuminati zijn geweest binnen die vrijmetselaarij??
Ik bedoel de missing link in de redenatie. Waarom worden er vrijmetselaarssymbolen op sommige punten toegeschreven aan de Illuminati? Of geloof je niet in de Illuminati?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:39 schreef Typisch het volgende:
[..]
[..]
Dat is wat ik bedoel te zeggen.. Dat komt van de aanname af dat alle leden van de vrijmetselarij ''illuminati'' zijn. Wat dus niet het geval is, de missing link kan niemand je laten zien.. Omdat deze er niet is.
Omdat mensen de vrijmetselarij als de illuminati zien.. Snap je?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik bedoel de missing link in de redenatie. Waarom worden er vrijmetselaarssymbolen op sommige punten toegeschreven aan de Illuminati? Of geloof je niet in de Illuminati?
Dat over rijke lullo's heb ik nu nog nooit gehoord.. Rijk hoef je ook helemaal niet zijn, bij mij loge ligt de 'contributie' op 500 euro per jaar. Dit gaat dan naar goede doelen en zulks.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:53 schreef ToT het volgende:
Veel mensen zien de vrijmetselaars als niets meer dan een groepje rijke lullo's die elkaar onderling flink matsen met prijsafspraken en opdrachten enzo. Anderen denken dat het weer heel spiritueel in elkaar zit enzo.
Nee, ik snap jou heel goed. Maar ik zou het graag horen van mensen die wel een onderscheid zien en hoe ze er dan toe komen dat de genoemde symboliek van de Illuminati afkomt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Omdat mensen de vrijmetselarij als de illuminati zien.. Snap je?
Hahahahaha. Dit is te makkelijk... Ik mag wel aangevallen worden, maar een verweer is niet toegestaan. Het is maar goed dat ik me voorgenomen heb om niet meer te happen...quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:23 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dank u, O grote Bankfurt, Koning van BNW.
Het is werkelijk te veel eer om een hele reactie te wijden aan mijn persoon.
-reactie op-
Ja, dat vond ik ook. Ik zei alleen dat het me geen hol uitmaakt wat Bankfurt van mij en mijn bijdragen vindt. Maar dat zal me wel een ban opleveren, als ik dat herhaal. Gek, want er worden hier regelmatig veel ergere dingen gezegd.quote:
Nu ophouden met dat gezanik, gewoon on topic posten, hoeft er ook niet geedit te worden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook. Ik zei alleen dat het me geen hol uitmaakt wat Bankfurt van mij en mijn bijdragen vindt. Maar dat zal me wel een ban opleveren, als ik dat herhaal. Gek, want er worden hier regelmatig veel ergere dingen gezegd.
10 sec was een inschatting. En ja, telefoons en aantal wifi toestellingen om me heen. Dit van de kleuren vind ik wel interessant omdat het raar blijft hoe ik me niet kan concentreren op een bepaalde kleur.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:40 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Geen goed teken; die 10 sec weet ik niet; Als dit echt zo is d.w.z. heel langdurig om de 10 sec; dan is dat een geprogrammerd signaal van 0,1 Hz. In theorie kan het een implant zijn; maar daarvoor is dat veel te vroeg om dat te concluderen.
maar die flits is op zijn minst elektronische invloed vanuit je omgeving.
Veel DECT-telefoons in de omgeving of veel elektronica zoals GSMs of Wifi-laptops ?
Omdat vrijmetselaarsloges door de beierse illuminati geinfiltreerd en gebruikt en ik denk ook aangepast zijn voor hun eigen doeleinden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik bedoel de missing link in de redenatie. Waarom worden er vrijmetselaarssymbolen op sommige punten toegeschreven aan de Illuminati? Of geloof je niet in de Illuminati?
Daar is die apparatuur juist voor ontworpen, om je uit je concentratie te halen en je lagere chakras open te houden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:18 schreef Buttarfly het volgende:
[..]
10 sec was een inschatting. En ja, telefoons en aantal wifi toestellingen om me heen. Dit van de kleuren vind ik wel interessant omdat het raar blijft hoe ik me niet kan concentreren op een bepaalde kleur.
Wijt het eerder aan mijn concentratievermogen.
Maar ook jij stelt de vrijmetselaarij (vanwege de infiltratie) gelijk aan de Illuminati. Volgens mij is dat veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat vrijmetselaarsloges door de beierse illuminati geinfiltreerd en gebruikt en ik denk ook aangepast zijn voor hun eigen doeleinden.
Wat je kan zien als het startpunt voor de overname door de illuminati is de franse revolutie: openlijke rebellie tegen wat voorheen als de door God ingestelde macht was, het koningsrecht. Vrijmetselaarsloges speelden hier een sleutelrol in.
Vrijmetselarij wordt als een soort front gebruikt. Maar in wezen is de religie van de illuminati en de vrijmetselarij hetzelfde. Daarom is ook de symboliek vaak hetzelfde, welke komt uit de vruchtbaarheidscultussen van Babylon, Egypte, enz.
Het vrijheidsbeeld is een afbeelding van een hermafroditische mithras waarbij de toorts voor verlichting staat. Waarom mithras? Dat is te zien aan de kroon:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kroon is een zonnesymbool. De zon is een symbool voor de mannelijke, spirituele kracht in het universum, en ook voor de messias van de mysteriereligies, het 'licht van de wereld', een titel die ook aan Jezus Christus gegeven wordt.
Een andere afbeelding van Mithras is deze, let op het mutsje:
[ afbeelding ]
Deze werd gebruikt in de franse revolutie, zie Marianne:
[ afbeelding ]
Het is een phallussymbool.
Na de revolutie werd een vrijmetselaar aangesteld als keizer, Napoleon. De hand in shirt is een vrijmetselaarsteken:
[ afbeelding ]
In de verenigde staten zijn in wezen 3 krachten aan het werk geweest, die van de mysteriecults, de katholieken, en de puriteinen en andere protestanten. De constitutie is gebaseerd op bijbelse principes en dienen de vrijheid en veiligheid van de burger te beschermen. Echter hebben de andere groepen uiteindelijk, met name via het banksysteem, de macht terug weten te grijpen. De regering van de VS is nu is een voortzetting van wat in de franse revolutie begon, aldus mensen als Condoleezza Rice en Bush. De oorlogen in Irak en Afghanistan zijn deel van die campagne. Daarom worden ze ook verkocht als oorlogen voor 'liberty and freedom'. Het is de Franse Revolutie in moderne tijd, voor wereldwijde overname voor Luciferiaanse doeleinden, aangezien de religie van de illuminati Luciferianisme is.
In Parijs, vlakbij de eiffeltoren, staat de eerste versie van het vrijheidsbeeld, met interessante data op het boek:
Pont de Grenelle
Statue of Liberty on the Île des Cygnes, river Seine in Paris, France. Given to the city in 1889, it faces southwest, downriver along the Seine.
This second Statue of Liberty in Paris is near the Grenelle Bridge on the Île des Cygnes, a man-made island in the river Seine (48°510N 2°1647E), 11.50 m (37 feet 9 inches) high. Inaugurated on July 4, 1889, it looks southwest, downriver along the Seine. Its tablet bears two dates: "IV JUILLET 1776" (July 4, 1776: the United States Declaration of Independence) like the New York statue, and "XIV JUILLET 1789" (July 14, 1789: the storming of the Bastille). This statue is shown in the movie National Treasure: Book of Secrets as one of the historic locations.
De 'storming of the bastille' is dus de franse revolutie. Onze hele cultuur sinds die revolutie is geschapen, gevormd, gemanipuleerd, geeingineerd door illuminati, omdat zij vanaf dat moment de grootste macht hadden.
Het beeld is dus een symbool voor de verlichting die gebracht wordt na de duisternis waarin we verkeerd hebben, waarbij de menselijke rede tot nieuwe god verheven werd. In principe waant elke illuminatus zich een reincarnatie van deze messias god-mens, die met een verlicht verstand kan regeren over de onwetenden.
Volgens mij niet. In de kern gaat het om de adoptie en praktisering van een bepaalde filosofie/religie, Luciferianisme. Dit is zowel bij de beierse illuminati als de vrijmeselarij het geval. Daarbij heeft groep 1, de beierse illuminati, groep 2 geinfiltreerd. De top van de vrijmetselarij is dus logischerwijs illuminati. De twee zijn nu onafscheidelijk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar ook jij stelt de vrijmetselaarij (vanwege de infiltratie) gelijk aan de Illuminati. Volgens mij is dat veel te kort door de bocht.
Bah bah, wat een vreemde en rare conclusies trek jij toch.. Hoe kom je aan Luciferianisme?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Volgens mij niet. In de kern gaat het om de adoptie en praktisering van een bepaalde filosofie/religie, Luciferianisme. Dit is zowel bij de beierse illuminati als de vrijmeselarij het geval. Daarbij heeft groep 1, de beierse illuminati, groep 2 geinfiltreerd. De top van de vrijmetselarij is dus logischerwijs illuminati. De twee zijn nu onafscheidelijk.
Omdat de filosofie/religie hetzelfde is, en al duizenden jaren oud is, kom je ook dezelfde symbolen tegen. Die zijn allemaal geadopteerd uit babylon, egypte, persie, india, sumer, griekenland, rome, enz. Daar is voor zover ik weet weinig tot niets aan toegevoegd. De vrijmetselarij en de illuminati zijn dus ook niet echt nieuw, slechts een voortzetting van iets waar met het christendom, en dan voornamelijk de vroege kerk en later weer protestantisme, een eind aan kwam.
De esoterische doctrine van de rooms katholieke kerk is ook luciferiaans. De kerk heeft haar esoterie voor zich willen houden en persecuteerde iedereen die ook maar enigszins kennis kon krijgen van de geheime leer, zoals de tempeliers en ook de vrijmetselarij.
Interessant is dat het een rooms katholieke priesterorde is geweest, de jezuieten, die ook weer de basis van de illuminati heeft gevormd.
Het zijn diezelfde jezuieten die vandaag de dag aan de touwtjes trekken. Zij zijn de ware illuminati, de top, degenen die verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de oppressie, misere, oorlogen, crises vandaag de dag. Zowel de illuminati als de vrijmetselarij, evenals skull & bones, zijn fronts om zich bedekt te houden, en de andere rooms katholieke ordes zoals de ridders van malta, columbus, opus dei, staan onder controle van deze priesterorde.
Jij bent lid; in welke rang ?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:57 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat over rijke lullo's heb ik nu nog nooit gehoord.. Rijk hoef je ook helemaal niet zijn, bij mij loge ligt de 'contributie' op 500 euro per jaar.
En jij gelooft dit ? ... en wat zijn dan die goede doelen, heb je daar navraag naar gedaan ?quote:Dit gaat dan naar goede doelen en zulks.
Zijn jullie christelijk dan?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bah bah, wat een vreemde en rare conclusies trek jij toch.. Hoe kom je aan Luciferianisme?
Jij komt in tegenstelling tot sommige wel met bronnen en verhalen, maar je trekt zelf je conclusies eruit.. Doel overigens meer op je vorige post met dit.
![]()
![]()
Jullie is vrijmetselarij? En je mag christelijk, satanist, islamiet zijn om toe te treden.. Elk ander geloof trouwens ook, zolang je maar in een god geloofd, welke vormje daar aan geeft mag je zelf weten.quote:
De grote schrijvers verwijzen er allemaal naar. Ik citeer Manly Hall:quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bah bah, wat een vreemde en rare conclusies trek jij toch.. Hoe kom je aan Luciferianisme?
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:50 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jullie is vrijmetselarij? En je mag christelijk, satanist, islamiet zijn om toe te treden.. Elk ander geloof trouwens ook, zolang je maar in een god geloofd, welke vormje daar aan geeft mag je zelf weten.wij geloven dat iedereen gelijk is, maar niet iedereen hetzelfde. Vrijmetselaars hebben niet één geloof.
Ik ken dit voorbeeld niet zo zeer, maar dat er veel symboliek in stratenkaarten zit is al vaak aangetoond. Maar het begrip Luciferianisme is wel raar. In de bijbel wordt Lucifer vaak genoemd, maar vrijwel nooit in de betekenis van iets Duivels. Sterker nog, zelfs Christus wordt aankondigd als Lucifer oftewel 'drager van het licht'. Lucifer wordt niet gekoppeld aan een bepaalde entiteit, maar aan alles en iedereen dat licht draagt of brengt.quote:
How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ken dit voorbeeld niet zo zeer, maar dat er veel symboliek in stratenkaarten zit is al vaak aangetoond. Maar het begrip Luciferianisme is wel raar. In de bijbel wordt Lucifer vaak genoemd, maar vrijwel nooit in de betekenis van iets Duivels. Sterker nog, zelfs Christus wordt aankondigd als Lucifer oftewel 'drager van het licht'. Lucifer wordt niet gekoppeld aan een bepaalde entiteit, maar aan alles en iedereen dat licht draagt of brengt.
Als je je een beetje verdiept in de vrijmetselarij, dan weet je dat je niet een bepaald geloof moet aanhangen, maar dat je wel in een schepper moet geloven.
Ja en? Waar staat dat volgens jou in de bijbel?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
Jesaja 14.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja en? Waar staat dat volgens jou in de bijbel?
Maar alleen in de KingJames vertaling. In latere vertalingen wordt Lucifer vertaald als 'Dagster'. Verder komt Lucifer nergens in de bijbel voor, afhankelijk van de vertaling, trouwens: ziequote:Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jesaja 14.
De koning van Babylon is hier een type voor Lucifer. Babylon dient ook als symbool voor Lucifers koninkrijk in de bijbel (zie openbaringen).
12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! [how] art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
13 For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north:
14 I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High.
15 Yet thou shalt be brought down to hell, to the sides of the pit.
16 They that see thee shall narrowly look upon thee, [and] consider thee, [saying, Is] this the man that made the earth to tremble, that did shake kingdoms;
17 [That] made the world as a wilderness, and destroyed the cities thereof; [that] opened not the house of his prisoners?
En je portefuille openen, dat is in eerste instantie het belangrijkst. De simpele vrijmetselaar wordt niet geinitieerd in dat waar de elite in gelooft.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ken dit voorbeeld niet zo zeer, maar dat er veel symboliek in stratenkaarten zit is al vaak aangetoond. Maar het begrip Luciferianisme is wel raar. In de bijbel wordt Lucifer vaak genoemd, maar vrijwel nooit in de betekenis van iets Duivels. Sterker nog, zelfs Christus wordt aankondigd als Lucifer oftewel 'drager van het licht'. Lucifer wordt niet gekoppeld aan een bepaalde entiteit, maar aan alles en iedereen dat licht draagt of brengt.
Als je je een beetje verdiept in de vrijmetselarij, dan weet je dat je niet een bepaald geloof moet aanhangen, maar dat je wel in een schepper moet geloven.
Lucifer was na Christus de hoogste geest. Lucifer is gevallen door zijn hoogmoed. God heeft de sferen geschapen (hemelen en hellen) opdat de gevallen geesten uit Lucifers rijk konden komen want deze waren gevallen door de tweede zondeval uit het paradijs (Adam en Eva).quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lees de link hierboven voor een alternatieve, goed onderbouwde, versie. Lucifer uit Jesajas 14 was geen Engel, maar een koning.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:01 schreef Loppe het volgende:
[..]
Lucifer was na Christus de hoogste geest. Lucifer is gevallen door zijn hoogmoed. God heeft de sferen geschapen (hemelen en hellen) opdat de gevallen geesten uit Lucifers rijk konden komen want deze waren gevallen door de tweede zondeval uit het paradijs (Adam en Eva).
Dat klopt. Maar dat maakt niet zoveel uit voor het feit dat Luciferianisme afgecleid is van het idee dat Lucifer de naam is voor de gevallen engel, die echter in de esoterische traditie niet letterlijk als zodanig wordt gezien. Hij is juist de lichtbrenger, degene die de mens vrij zou hebben gemaakt van zijn robotbestaan onder de autoriteit van de duivel, Yahweh, satan. Maar in de christelijke traditie is Lucifer de naam voor satan voordat hij viel.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar alleen in de KingJames vertaling. In latere vertalingen wordt Lucifer vertaald als 'Dagster'. Verder komt Lucifer nergens in de bijbel voor, afhankelijk van de vertaling, trouwens: zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_%28religie%29
In het oude testament is hij Ha-Satan, de aanklager. In het nieuwe testament wordt ook naar hem verwezen op die manier, bijv. in openbaringen:quote:Over jou uitleg over Lucifer als duivel is geen Theologische consensus. Zie onder anderen
http://www.theosofie.net/(...)ril1997/lucifer.html
Theosofie is een soort vrijmetselarij voor gevorderden. Natuurlijk zien zij Lucifer niet als duivel, volgens de oprichter van de Theosofie HP Blavatsky is Lucifer de verlosser en de heilige geest. Dat is geen goede bron die je daar erbij hebt gehaald, theosofie is geen theologie maar occultisme/esoterie.
[quote]
Volgens veel theologen kenden de Hebreeen niet eens een duivelse tegenhanger van God.
Dat zei ik al, de koning van Babylon. Maar de bijbel gebruikt personen als typen (symbolen) om andere zaken te beschrijven. Zo is de koning van Perzie op een gegeven moment een symbool voor Jezus Christus. Abraham is als God de Vader. De context van Jesaja laat zien dat dit symbool correct toegepast wordt op de gevallen engel, aangezien de koning van babylon niet bekend is met de structuur van de hemel, waar de troon van God staat (in het noorden, op de berg van de gemeente), Gods engelen (the stars of God, sterren zijn een symbool voor engelen), hij werd niet op de aarde gesmeten, enzovoorts.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lees de link hierboven voor een alternatieve, goed onderbouwde, versie. Lucifer uit Jesajas 14 was geen Engel, maar een koning.
Aah Blavatsky, die volg ik niet hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Lees de link hierboven voor een alternatieve, goed onderbouwde, versie. Lucifer uit Jesajas 14 was geen Engel, maar een koning.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |