abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:13:55 #151
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91525528
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:05 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ja, in Atlantis werd dit gecombineerd met genetische manipulatie en mind-control.
Ze gebruikten ook zeer grote kristallen om wereldwijd mensen te controleren.

Nu gebeurt dat in onze tijd ook met kristallen. Maar nu in micro-vorm in microelectronica zoals Ipods en laptops.

De Atlantiers hadden ook hun internet voor e-learning en fora net als wij hier.
_O- _O- _O-. Je lijkt op de man die wel eens bij ons in de UB zit en op zoek is naar Atlantis.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:10:16 #152
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91538994
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:13 schreef Terecht het volgende:

[..]

_O- _O- _O-. Je lijkt op de man die wel eens bij ons in de UB zit en op zoek is naar Atlantis.
Dit soort opmerkingen zijn killing voor het topic, respect is het sleutelwoord.
The truth was in here.
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:06:44 #153
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_91545471
Nouja de inside info die bankfurt nu deelt gaat wel erg ver. Hierbij wil ik toch om een bron vragen, en erover nadenkend zij de enige bronnen die ik kan bedenken, time travel of reïncarnatie,.
pi_91545853
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Misschien moet je dan ook wat respect opbrengen voor zijn mening :(
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91546349
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Misschien moet je dan ook wat respect opbrengen voor zijn mening :(
Niet moeilijk lopen doen, jongen. De opmerking was weinig respectvol, en daar gaf Bastard dus een opmerking over. Respect voor disrespect --> ellende.
pi_91548049
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:00 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

een gezonde pijnappelklier is idd een belangrijk gereedschap. Een gezond lichaam eigenlijk dus ook. en wie is tegenwoordig nog supergezond ?

Er zijn idd oefeningen voor de pijnappelklier; vooral de kleur koningsblauw (royal blue) met allerlei vormen en of cirkels erin (alles in royal blue), bijvoorbeeld de hoofdletter T of de ankh.

Schoonmaken met violet of goud werkt ook; alles in een royal blue achtergrond; maar dan ga ik er van uit dat de pijnappelklier nog redelijk schoon is, en niet alleen maar fluoride bevat.

Als je geen royal blue kunt zien, maar felgeel krijgt i.p.v. royal blue; dan is dat een teken dat je pijnappelklier is vervuild a.g.v. electrosmog en/of medicijnen/vergif/kwik en/of vaccinaties en/of fluoride etc..
Ik krijg om de 10 sec een flits wit of heel lichtgeel. Wat zegt dat?
pi_91563659
-troll-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bastard op 19-01-2011 15:25:24 ]
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_91563702
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:10 schreef Bastard het volgende:

[..]

Precies. Een emmertje respect hier en daar kan helemaal geen kwaad.

Ondanks mijn weekban is het wel duidelijk dat er weinig veranderd is in dit topic. Jammer, ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie.
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:24:27 #159
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91563911
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:19 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ondanks mijn weekban is het wel duidelijk dat er weinig veranderd is in dit topic. Jammer, ik had gehoopt op een inhoudelijke discussie.
Solliciteer je nu naar verlenging van de ban? feedback in feedback, trollerij hou je voor je.
The truth was in here.
pi_91564455
quote:
4s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Solliciteer je nu naar verlenging van de ban? feedback in feedback, trollerij hou je voor je.
Ach, ik was pas de vijfde die dat deed. Maar goed, het was geen sollicitatie ofzo, ik heb mijn nette pak niet eens aan.

Maar goed, on-topic, het vraag en antwoord spelletje:

Onlangs ben ik gewezen op een interessante docu over vrijmetselaarssymboliek in het vrijheidsbeeld. Hier werd op een bepaald moment de link gelegd naar de Illuminatie. Vervolgens werd het bestaan hiervan ontkracht in de docu (was van History-channel). Kijkende naar de topic over de Illuminati zie ik vaak dat vrijmetselaarssymboliek wordt gebruikt om aan te tonen dat de Illuminati een belangrijke rol spelen. Maar nog nooit zag ik overtuigend 'bewijs' dat deze vrijmetselaarssymboliek ook daadwerkelijk is terug te voeren op de kwade machten van de Illuminatie. Bijvoorbeeld de Amerikaanse dollar. Daar staat symbolen op van de vrijmetselaars, maar dat zegt toch niets over illuminati-betrokkenheid?

Roept u maar, waar is de 'missing link'.
pi_91566149
Over de dollar zijn heel wat theorieën. Hier vind je nuchtere verklaringen voor wat er allemaal op staat:

http://www.breakthechain.org/exclusives/dollarbill.html

En i.v.m. de Illuminati: http://www.freeworldalliance.biz/JewlluminatiHistory.html
pi_91567723
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 01:25 schreef Buttarfly het volgende:

[..]

Ik krijg om de 10 sec een flits wit of heel lichtgeel. Wat zegt dat?
Geen goed teken; die 10 sec weet ik niet; Als dit echt zo is d.w.z. heel langdurig om de 10 sec; dan is dat een geprogrammerd signaal van 0,1 Hz. In theorie kan het een implant zijn; maar daarvoor is dat veel te vroeg om dat te concluderen.

maar die flits is op zijn minst elektronische invloed vanuit je omgeving.

Veel DECT-telefoons in de omgeving of veel elektronica zoals GSMs of Wifi-laptops ?
pi_91567849
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:36 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ach, ik was pas de vijfde die dat deed. Maar goed, het was geen sollicitatie ofzo, ik heb mijn nette pak niet eens aan.

Maar goed, on-topic, het vraag en antwoord spelletje:

Onlangs ben ik gewezen op een interessante docu over vrijmetselaarssymboliek in het vrijheidsbeeld. Hier werd op een bepaald moment de link gelegd naar de Illuminatie. Vervolgens werd het bestaan hiervan ontkracht in de docu (was van History-channel). Kijkende naar de topic over de Illuminati zie ik vaak dat vrijmetselaarssymboliek wordt gebruikt om aan te tonen dat de Illuminati een belangrijke rol spelen. Maar nog nooit zag ik overtuigend 'bewijs' dat deze vrijmetselaarssymboliek ook daadwerkelijk is terug te voeren op de kwade machten van de Illuminatie. Bijvoorbeeld de Amerikaanse dollar. Daar staat symbolen op van de vrijmetselaars, maar dat zegt toch niets over illuminati-betrokkenheid?

Roept u maar, waar is de 'missing link'.
Volgens de verhalen op internet is Illuminati het zelfde als vrijmetselarij, hier is uw antwoord. :D
pi_91567996
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:19 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik waardeer inhoudelijke kritiek; heel graag zelfs; kijk bijvoorbeeld naar ToT, Hyperviper of Salvad0r; zij spreken voor zichzelf; en hebben tenminste een eigen instelling, zij doen hun eigen werk.

Maar wat is jouw inhoudelijke bijdrage dan hier ?

Jij doet niks relevants hier; Je hebt nog niets inhoudelijks of daadwerkelijks iets positiefs toegevoegd aan dit subforum; je hebt niets in te brengen dan alleen gezeik en twijfel;

-edit-

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 19-01-2011 18:01:26 ]
pi_91568098
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:06 schreef Bill_E het volgende:
Nouja de inside info die bankfurt nu deelt gaat wel erg ver. Hierbij wil ik toch om een bron vragen, en erover nadenkend zij de enige bronnen die ik kan bedenken, time travel of reïncarnatie,.
:o :o
pi_91569735
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:46 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik waardeer inhoudelijke kritiek; heel graag zelfs; kijk bijvoorbeeld naar ToT, Hyperviper of Salvad0r; zij spreken voor zichzelf; en hebben tenminste een eigen instelling, zij doen hun eigen werk.

Maar wat is jouw inhoudelijke bijdrage dan hier ?

Jij doet niks relevants hier; Je hebt nog niets inhoudelijks of daadwerkelijks iets positiefs toegevoegd aan dit subforum; je hebt niets in te brengen dan alleen gezeik en twijfel;

Waarom ? Omdat je hier niet thuishoort.

Bye Bye. :W
Dank u, O grote Bankfurt, Koning van BNW.

Het is werkelijk te veel eer om een hele reactie te wijden aan mijn persoon.

-reactie op-

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 19-01-2011 18:02:08 ]
pi_91569802
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:42 schreef Typisch het volgende:

[..]

Volgens de verhalen op internet is Illuminati het zelfde als vrijmetselarij, hier is uw antwoord. :D
Dan lees jij andere verhalen dan ik. En ook andere verhalen dan waar ik door velen hier op gewezen ben, die namelijk aangeven dat de Illuminati slechts een beweging is in de vrijmetselaarij of die zich deels via deze weg manifesteert?
pi_91570041
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:25 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dan lees jij andere verhalen dan ik. En ook andere verhalen dan waar ik door velen hier op gewezen ben, die namelijk aangeven dat de Illuminati slechts een beweging is in de vrijmetselaarij of die zich deels via deze weg manifesteert?
Joah, ik bedoelde ook de ''mainstream'' verhalen op bijv Youtube onder die filmpjes enzo. En ja, ''de illuminati'' is een afsplitsing van de vrijmetselarij.
Edit: Mm nee afsplitsing niet, meer een tak van..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 17:37:34 ]
pi_91570256
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Typisch het volgende:

[..]

Joah, ik bedoelde ook de ''mainstream'' verhalen op bijv Youtube onder die filmpjes enzo. En ja, ''de illuminati'' is een afsplitsing van de vrijmetselarij.
Maar vaak wordt net gedaan alsof elk vrijmetselaarssymbool automatisch een bewijs is van Illuminatie invloeden. Zoals ik aangaf, het dollarbiljet, maar ook het stratenplan in Washington, diverse symbolen bij bedrijven, enz enz. Maar de stap van vrijmetselaar naar Illuminati wordt eigenlijk nergens toegelicht. Dat de vrijmetselaars invloed hebben uitgeoefend op de wereldgeschiedenis (al was het maar alleen in symbool) is mij wel helder, maar wat geeft dan de doorslag in de gedachte dat het hier de Illuminati zijn geweest binnen die vrijmetselaarij??
pi_91570481
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Typisch het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:33 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar vaak wordt net gedaan alsof elk vrijmetselaarssymbool automatisch een bewijs is van Illuminatie invloeden. Zoals ik aangaf, het dollarbiljet, maar ook het stratenplan in Washington, diverse symbolen bij bedrijven, enz enz. Maar de stap van vrijmetselaar naar Illuminati wordt eigenlijk nergens toegelicht. Dat de vrijmetselaars invloed hebben uitgeoefend op de wereldgeschiedenis (al was het maar alleen in symbool) is mij wel helder, maar wat geeft dan de doorslag in de gedachte dat het hier de Illuminati zijn geweest binnen die vrijmetselaarij??
Dat is wat ik bedoel te zeggen.. Dat komt van de aanname af dat alle leden van de vrijmetselarij ''illuminati'' zijn. Wat dus niet het geval is, de missing link kan niemand je laten zien.. Omdat deze er niet is.
pi_91570608
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

[..]

Dat is wat ik bedoel te zeggen.. Dat komt van de aanname af dat alle leden van de vrijmetselarij ''illuminati'' zijn. Wat dus niet het geval is, de missing link kan niemand je laten zien.. Omdat deze er niet is.
Ik bedoel de missing link in de redenatie. Waarom worden er vrijmetselaarssymbolen op sommige punten toegeschreven aan de Illuminati? Of geloof je niet in de Illuminati?
pi_91570716
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:42 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik bedoel de missing link in de redenatie. Waarom worden er vrijmetselaarssymbolen op sommige punten toegeschreven aan de Illuminati? Of geloof je niet in de Illuminati?
Omdat mensen de vrijmetselarij als de illuminati zien.. Snap je?
pi_91570980
Veel mensen zien de vrijmetselaars als niets meer dan een groepje rijke lullo's die elkaar onderling flink matsen met prijsafspraken en opdrachten enzo. Anderen denken dat het weer heel spiritueel in elkaar zit enzo.
pi_91571131
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:53 schreef ToT het volgende:
Veel mensen zien de vrijmetselaars als niets meer dan een groepje rijke lullo's die elkaar onderling flink matsen met prijsafspraken en opdrachten enzo. Anderen denken dat het weer heel spiritueel in elkaar zit enzo.
Dat over rijke lullo's heb ik nu nog nooit gehoord.. Rijk hoef je ook helemaal niet zijn, bij mij loge ligt de 'contributie' op 500 euro per jaar. Dit gaat dan naar goede doelen en zulks.
pi_91571510
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:45 schreef Typisch het volgende:

[..]

Omdat mensen de vrijmetselarij als de illuminati zien.. Snap je?
Nee, ik snap jou heel goed. Maar ik zou het graag horen van mensen die wel een onderscheid zien en hoe ze er dan toe komen dat de genoemde symboliek van de Illuminati afkomt.

Jij gelooft dus wel in de illuminati? Maar schrijft niet alle VM-symboliek in bijvoorbeeld Washington aan hun toe?

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:23 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dank u, O grote Bankfurt, Koning van BNW.

Het is werkelijk te veel eer om een hele reactie te wijden aan mijn persoon.

-reactie op-
Hahahahaha. Dit is te makkelijk... Ik mag wel aangevallen worden, maar een verweer is niet toegestaan. Het is maar goed dat ik me voorgenomen heb om niet meer te happen...

Shit, doe ik het toch.
pi_91571767
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:12 schreef Loppe het volgende:
vreemde edit
Ja, dat vond ik ook. Ik zei alleen dat het me geen hol uitmaakt wat Bankfurt van mij en mijn bijdragen vindt. Maar dat zal me wel een ban opleveren, als ik dat herhaal. Gek, want er worden hier regelmatig veel ergere dingen gezegd.
pi_91571838
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:15 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook. Ik zei alleen dat het me geen hol uitmaakt wat Bankfurt van mij en mijn bijdragen vindt. Maar dat zal me wel een ban opleveren, als ik dat herhaal. Gek, want er worden hier regelmatig veel ergere dingen gezegd.
Nu ophouden met dat gezanik, gewoon on topic posten, hoeft er ook niet geedit te worden.
Loppe ook.
pi_91571861

[ Bericht 100% gewijzigd door Loppe op 19-01-2011 18:29:20 ]
pi_91571869
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:40 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Geen goed teken; die 10 sec weet ik niet; Als dit echt zo is d.w.z. heel langdurig om de 10 sec; dan is dat een geprogrammerd signaal van 0,1 Hz. In theorie kan het een implant zijn; maar daarvoor is dat veel te vroeg om dat te concluderen.

maar die flits is op zijn minst elektronische invloed vanuit je omgeving.

Veel DECT-telefoons in de omgeving of veel elektronica zoals GSMs of Wifi-laptops ?
10 sec was een inschatting. En ja, telefoons en aantal wifi toestellingen om me heen. Dit van de kleuren vind ik wel interessant omdat het raar blijft hoe ik me niet kan concentreren op een bepaalde kleur.

Wijt het eerder aan mijn concentratievermogen. :{
pi_91573371
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:42 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Omdat vrijmetselaarsloges door de beierse illuminati geinfiltreerd en gebruikt en ik denk ook aangepast zijn voor hun eigen doeleinden.

Wat je kan zien als het startpunt voor de overname door de illuminati is de franse revolutie: openlijke rebellie tegen wat voorheen als de door God ingestelde macht was, het koningsrecht. Vrijmetselaarsloges speelden hier een sleutelrol in.

Vrijmetselarij wordt als een soort front gebruikt. Maar in wezen is de religie van de illuminati en de vrijmetselarij hetzelfde. Daarom is ook de symboliek vaak hetzelfde, welke komt uit de vruchtbaarheidscultussen van Babylon, Egypte, enz.

Het vrijheidsbeeld is een afbeelding van een hermafroditische mithras waarbij de toorts voor verlichting staat. Waarom mithras? Dat is te zien aan de kroon:

De kroon is een zonnesymbool. De zon is een symbool voor de mannelijke, spirituele kracht in het universum, en ook voor de messias van de mysteriereligies, het 'licht van de wereld', een titel die ook aan Jezus Christus gegeven wordt.

Een andere afbeelding van Mithras is deze, let op het mutsje:

Deze werd gebruikt in de franse revolutie, zie Marianne:

Het is een phallussymbool.

Na de revolutie werd een vrijmetselaar aangesteld als keizer, Napoleon. De hand in shirt is een vrijmetselaarsteken:

In de verenigde staten zijn in wezen 3 krachten aan het werk geweest, die van de mysteriecults, de katholieken, en de puriteinen en andere protestanten. De constitutie is gebaseerd op bijbelse principes en dienen de vrijheid en veiligheid van de burger te beschermen. Echter hebben de andere groepen uiteindelijk, met name via het banksysteem, de macht terug weten te grijpen. De regering van de VS is nu is een voortzetting van wat in de franse revolutie begon, aldus mensen als Condoleezza Rice en Bush. De oorlogen in Irak en Afghanistan zijn deel van die campagne. Daarom worden ze ook verkocht als oorlogen voor 'liberty and freedom'. Het is de Franse Revolutie in moderne tijd, voor wereldwijde overname voor Luciferiaanse doeleinden, aangezien de religie van de illuminati Luciferianisme is, evenals die van de vrijmetselarij.

In Parijs, vlakbij de eiffeltoren, staat de eerste versie van het vrijheidsbeeld, met interessante data op het boek:

Pont de Grenelle

Statue of Liberty on the Île des Cygnes, river Seine in Paris, France. Given to the city in 1889, it faces southwest, downriver along the Seine.
This second Statue of Liberty in Paris is near the Grenelle Bridge on the Île des Cygnes, a man-made island in the river Seine (48°510N 2°1647E), 11.50 m (37 feet 9 inches) high. Inaugurated on July 4, 1889, it looks southwest, downriver along the Seine. Its tablet bears two dates: "IV JUILLET 1776" (July 4, 1776: the United States Declaration of Independence) like the New York statue, and "XIV JUILLET 1789" (July 14, 1789: the storming of the Bastille). This statue is shown in the movie National Treasure: Book of Secrets as one of the historic locations.

De 'storming of the bastille' is dus de franse revolutie. Onze hele cultuur sinds die revolutie is geschapen, gevormd, gemanipuleerd, geeingineerd door illuminati, omdat zij vanaf dat moment de grootste macht hadden.

Het beeld is dus een symbool voor de verlichting die gebracht wordt na de duisternis waarin we verkeerd hebben, waarbij de menselijke rede tot nieuwe god verheven werd. In principe waant elke illuminatus zich een reincarnatie van deze messias god-mens, die met een verlicht verstand kan regeren over de onwetenden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 19-01-2011 18:58:08 ]
pi_91573508
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:18 schreef Buttarfly het volgende:

[..]

10 sec was een inschatting. En ja, telefoons en aantal wifi toestellingen om me heen. Dit van de kleuren vind ik wel interessant omdat het raar blijft hoe ik me niet kan concentreren op een bepaalde kleur.

Wijt het eerder aan mijn concentratievermogen. :{
Daar is die apparatuur juist voor ontworpen, om je uit je concentratie te halen en je lagere chakras open te houden.

Hetzelfde geldt voor al die muziek in alle winkels en winkelstraten van tegenwoordig. Het schaadt de aura en het weerstandsvermogen. Om maar niet te spreken van al die festivals in de buitenlucht met belachelijk harde muziek tot midden in de nacht.

Daar is een speciale reden voor, vooral in combinatie met al die elektronische signalen in de atmosfeer; niet omdat het zo gezellig is. })
pi_91573649
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat vrijmetselaarsloges door de beierse illuminati geinfiltreerd en gebruikt en ik denk ook aangepast zijn voor hun eigen doeleinden.

Wat je kan zien als het startpunt voor de overname door de illuminati is de franse revolutie: openlijke rebellie tegen wat voorheen als de door God ingestelde macht was, het koningsrecht. Vrijmetselaarsloges speelden hier een sleutelrol in.

Vrijmetselarij wordt als een soort front gebruikt. Maar in wezen is de religie van de illuminati en de vrijmetselarij hetzelfde. Daarom is ook de symboliek vaak hetzelfde, welke komt uit de vruchtbaarheidscultussen van Babylon, Egypte, enz.

Het vrijheidsbeeld is een afbeelding van een hermafroditische mithras waarbij de toorts voor verlichting staat. Waarom mithras? Dat is te zien aan de kroon:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De kroon is een zonnesymbool. De zon is een symbool voor de mannelijke, spirituele kracht in het universum, en ook voor de messias van de mysteriereligies, het 'licht van de wereld', een titel die ook aan Jezus Christus gegeven wordt.

Een andere afbeelding van Mithras is deze, let op het mutsje:

[ afbeelding ]

Deze werd gebruikt in de franse revolutie, zie Marianne:

[ afbeelding ]

Het is een phallussymbool.

Na de revolutie werd een vrijmetselaar aangesteld als keizer, Napoleon. De hand in shirt is een vrijmetselaarsteken:

[ afbeelding ]

In de verenigde staten zijn in wezen 3 krachten aan het werk geweest, die van de mysteriecults, de katholieken, en de puriteinen en andere protestanten. De constitutie is gebaseerd op bijbelse principes en dienen de vrijheid en veiligheid van de burger te beschermen. Echter hebben de andere groepen uiteindelijk, met name via het banksysteem, de macht terug weten te grijpen. De regering van de VS is nu is een voortzetting van wat in de franse revolutie begon, aldus mensen als Condoleezza Rice en Bush. De oorlogen in Irak en Afghanistan zijn deel van die campagne. Daarom worden ze ook verkocht als oorlogen voor 'liberty and freedom'. Het is de Franse Revolutie in moderne tijd, voor wereldwijde overname voor Luciferiaanse doeleinden, aangezien de religie van de illuminati Luciferianisme is.

In Parijs, vlakbij de eiffeltoren, staat de eerste versie van het vrijheidsbeeld, met interessante data op het boek:

Pont de Grenelle

Statue of Liberty on the Île des Cygnes, river Seine in Paris, France. Given to the city in 1889, it faces southwest, downriver along the Seine.
This second Statue of Liberty in Paris is near the Grenelle Bridge on the Île des Cygnes, a man-made island in the river Seine (48°510N 2°1647E), 11.50 m (37 feet 9 inches) high. Inaugurated on July 4, 1889, it looks southwest, downriver along the Seine. Its tablet bears two dates: "IV JUILLET 1776" (July 4, 1776: the United States Declaration of Independence) like the New York statue, and "XIV JUILLET 1789" (July 14, 1789: the storming of the Bastille). This statue is shown in the movie National Treasure: Book of Secrets as one of the historic locations.

De 'storming of the bastille' is dus de franse revolutie. Onze hele cultuur sinds die revolutie is geschapen, gevormd, gemanipuleerd, geeingineerd door illuminati, omdat zij vanaf dat moment de grootste macht hadden.

Het beeld is dus een symbool voor de verlichting die gebracht wordt na de duisternis waarin we verkeerd hebben, waarbij de menselijke rede tot nieuwe god verheven werd. In principe waant elke illuminatus zich een reincarnatie van deze messias god-mens, die met een verlicht verstand kan regeren over de onwetenden.
Maar ook jij stelt de vrijmetselaarij (vanwege de infiltratie) gelijk aan de Illuminati. Volgens mij is dat veel te kort door de bocht.
pi_91573825
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:56 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar ook jij stelt de vrijmetselaarij (vanwege de infiltratie) gelijk aan de Illuminati. Volgens mij is dat veel te kort door de bocht.
Volgens mij niet. In de kern gaat het om de adoptie en praktisering van een bepaalde filosofie/religie, Luciferianisme. Dit is zowel bij de beierse illuminati als de vrijmeselarij het geval. Daarbij heeft groep 1, de beierse illuminati, groep 2 geinfiltreerd. De top van de vrijmetselarij is dus logischerwijs illuminati. De twee zijn nu onafscheidelijk.

Omdat de filosofie/religie hetzelfde is, en al duizenden jaren oud is, kom je ook dezelfde symbolen tegen. Die zijn allemaal geadopteerd uit babylon, egypte, persie, india, sumer, griekenland, rome, enz. Daar is voor zover ik weet weinig tot niets aan toegevoegd. De vrijmetselarij en de illuminati zijn dus ook niet echt nieuw, slechts een voortzetting van iets waar met het christendom, en dan voornamelijk de vroege kerk en later weer protestantisme, een eind aan kwam.

De esoterische doctrine van de rooms katholieke kerk is ook luciferiaans. De kerk heeft haar esoterie voor zich willen houden en persecuteerde iedereen die ook maar enigszins kennis kon krijgen van de geheime leer, zoals de tempeliers en ook de vrijmetselarij.

Interessant is dat het een rooms katholieke priesterorde is geweest, de jezuieten, die ook weer de basis van de illuminati heeft gevormd.

Het zijn diezelfde jezuieten die vandaag de dag aan de touwtjes trekken. Zij zijn de ware illuminati, de top, degenen die verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de oppressie, misere, oorlogen, crises vandaag de dag. Zowel de illuminati als de vrijmetselarij, evenals skull & bones, zijn fronts om zich bedekt te houden, en de andere rooms katholieke ordes zoals de ridders van malta, columbus, opus dei, staan onder controle van deze priesterorde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 19-01-2011 19:17:11 ]
pi_91575147
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens mij niet. In de kern gaat het om de adoptie en praktisering van een bepaalde filosofie/religie, Luciferianisme. Dit is zowel bij de beierse illuminati als de vrijmeselarij het geval. Daarbij heeft groep 1, de beierse illuminati, groep 2 geinfiltreerd. De top van de vrijmetselarij is dus logischerwijs illuminati. De twee zijn nu onafscheidelijk.

Omdat de filosofie/religie hetzelfde is, en al duizenden jaren oud is, kom je ook dezelfde symbolen tegen. Die zijn allemaal geadopteerd uit babylon, egypte, persie, india, sumer, griekenland, rome, enz. Daar is voor zover ik weet weinig tot niets aan toegevoegd. De vrijmetselarij en de illuminati zijn dus ook niet echt nieuw, slechts een voortzetting van iets waar met het christendom, en dan voornamelijk de vroege kerk en later weer protestantisme, een eind aan kwam.

De esoterische doctrine van de rooms katholieke kerk is ook luciferiaans. De kerk heeft haar esoterie voor zich willen houden en persecuteerde iedereen die ook maar enigszins kennis kon krijgen van de geheime leer, zoals de tempeliers en ook de vrijmetselarij.

Interessant is dat het een rooms katholieke priesterorde is geweest, de jezuieten, die ook weer de basis van de illuminati heeft gevormd.

Het zijn diezelfde jezuieten die vandaag de dag aan de touwtjes trekken. Zij zijn de ware illuminati, de top, degenen die verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de oppressie, misere, oorlogen, crises vandaag de dag. Zowel de illuminati als de vrijmetselarij, evenals skull & bones, zijn fronts om zich bedekt te houden, en de andere rooms katholieke ordes zoals de ridders van malta, columbus, opus dei, staan onder controle van deze priesterorde.
Bah bah, wat een vreemde en rare conclusies trek jij toch.. Hoe kom je aan Luciferianisme?
Jij komt in tegenstelling tot sommige wel met bronnen en verhalen, maar je trekt zelf je conclusies eruit.. Doel overigens meer op je vorige post met dit.
:{ :{

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 19:25:27 ]
pi_91576157
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:57 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat over rijke lullo's heb ik nu nog nooit gehoord.. Rijk hoef je ook helemaal niet zijn, bij mij loge ligt de 'contributie' op 500 euro per jaar.
Jij bent lid; in welke rang ?

quote:
Dit gaat dan naar goede doelen en zulks.
En jij gelooft dit ? ... en wat zijn dan die goede doelen, heb je daar navraag naar gedaan ?
pi_91576613
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef Typisch het volgende:

[..]

Bah bah, wat een vreemde en rare conclusies trek jij toch.. Hoe kom je aan Luciferianisme?
Jij komt in tegenstelling tot sommige wel met bronnen en verhalen, maar je trekt zelf je conclusies eruit.. Doel overigens meer op je vorige post met dit.
:{ :{

Zijn jullie christelijk dan?
pi_91576860
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:47 schreef Loppe het volgende:

[..]

Zijn jullie christelijk dan?
Jullie is vrijmetselarij? En je mag christelijk, satanist, islamiet zijn om toe te treden.. Elk ander geloof trouwens ook, zolang je maar in een god geloofd, welke vormje daar aan geeft mag je zelf weten. ;) wij geloven dat iedereen gelijk is, maar niet iedereen hetzelfde. Vrijmetselaars hebben niet één geloof.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 19:51:13 ]
pi_91577317
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:23 schreef Typisch het volgende:

[..]

De grote schrijvers verwijzen er allemaal naar. Ik citeer Manly Hall:

When the Mason learns that the key to the warrior on the block is the proper application
of the dynamo of living power, he has learned the mystery of his Craft. The seething energies of Lucifer are in his hands and before he may step onward and upward, he must prove his ability
to properly apply energy. He must follow in the footsteps of his forefather, Tubal-Cain, who with the mighty strength of the war god hammered his sword into a plowshare.

The lost keys of freemasonry p28

Nog een citaat:

"The Masonic religion should be, by all of us initiates of the high degrees, maintained in the purity of the Luciferian doctrine. . . Yes, Lucifer is God, and unfortunately Adonay is also God. For the eternal law is that there is no light without shade, no beauty without ugliness, no white without black, for the absolute can only exist as two Gods: darkness being necessary to light to serve as its foil as the pedestal is necessary to the statue, and the brake to the locomotive. . ."The doctrine of Satanism is a heresy; and the true and pure philosophic religion is the belief in Lucifer, the equal of Adonay; but Lucifer, God of Light and God of Good, is struggling for humanity against Adonay, the God of darkness and evil." A.C. De La Rive, La Femme et l'enfant dans la Franc-Maconnerie Universelle, p. 588; Lady Queenborough, Occult Theocracy pp. 220-221.

Ter ondersteuning van mijn verhaal hierboven, over het gelijk worden aan de zonnegod:

When this moment arrives and the candidate has completed his task - when he comes purified and regenerated to the altar of wisdom, he is truly baptized of the fire and its flame blazes up
within himself. From him pour forth streams of light, and a great aura of multicolored fire bathes him with its radiance. The sacred flame of the gods has found its resting place in him, and through him renews its covenant with man. He is then truly a Freemason, a 47child of light. This wonderful garment, of which all earthly robes are but symbols, is built of the highest qualities of human nature, the noblest of ideals, and the purest of aspirations. Its coming is made possible only through the purification of body and unselfish service to others in the name of the Creator.
When the Mason has built all these powers into himself, there radiates from him a wonderful body of living fire, like that which surrounded the Master Jesus, at the moment of His transfiguration.
This is the Robe of Glory, the garment of Blue and Gold which, shining forth as a five-pointed star of light, heralds the birth of the Christ within. Man is then indeed a son of God, pouring forth
from the depths of his own being the light rays which are the life of man. Striking hearts that have long been cold, this spiritual ray raises them from the dead. It is the living light which illuminates those still buried in the darkness of materiality. It is the power which raises by the strong grip of the lion's paw. It is the Great Light which, seeking forever the spark of itself within all living things, reawakens dead ideals and smothered aspirations with the power of the Master's Eternal Word. Then the Master Mason becomes indeed the Sun in Leo; and, reaching downward into the
tomb of crystallization, raises the murdered Builder from the dead by the grip of the Master Mason. As the sun awakens the seedlings in the ground, so this Son of Man, glowing with the light divine, radiates from his own purified being the mystic shafts of redeeming light which awaken the seeds of hope and truth and a nobler life. Discouragement and suffering too
often brings down the temple, burying under its debris the true reason for being and the higher motives for living. As the glorious robe of the sun - the symbol of all life - bathes and warms creation with its glow, this same robe, enfolding all things, warms them and preserves them with its light and life. Man is a god in the making, and as in the mystic myths of Egypt, on the
potter's wheel he is being molded. When his light shines out to lift and preserve all things, he receives the triple crown of godhood, and joins that throng of Master Masons who, in their
robes of Blue and Gold, are seeking to dispel the darknes s of night with the triple light of the Masonic Lodge.

Zelfde boek, pagina 47-48. De completering van de initiatie in de eerste drie graden is hier beschreven. Degenen die de bijbel kennen, herkennen het 'gedoopt worden met vuur', de belofte van Christus aan hen die in Hem geloven. De christen wordt door Christus gered/verlost door vergeving van zonden en het ontvangen van de Heilige Geest, de mason en elke andere illuminatus verlost zichzelf door initiatie dmv bepaalde rituelen in geheime kennis, waardoor hij herboren wordt als een godmens met een verlicht verstand. Dit is de vervulling van de belofte van de slang aan Adam en Eva.

Luciferianisme is gewoon een filosofie/religie en de naam doet volgens mij eer aan de bedenker ervan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 19-01-2011 20:06:07 ]
pi_91578538
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:50 schreef Typisch het volgende:

[..]

Jullie is vrijmetselarij? En je mag christelijk, satanist, islamiet zijn om toe te treden.. Elk ander geloof trouwens ook, zolang je maar in een god geloofd, welke vormje daar aan geeft mag je zelf weten. ;) wij geloven dat iedereen gelijk is, maar niet iedereen hetzelfde. Vrijmetselaars hebben niet één geloof.

Zoek ik het te ver?
pi_91581017
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:17 schreef Loppe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoek ik het te ver?
Ik ken dit voorbeeld niet zo zeer, maar dat er veel symboliek in stratenkaarten zit is al vaak aangetoond. Maar het begrip Luciferianisme is wel raar. In de bijbel wordt Lucifer vaak genoemd, maar vrijwel nooit in de betekenis van iets Duivels. Sterker nog, zelfs Christus wordt aankondigd als Lucifer oftewel 'drager van het licht'. Lucifer wordt niet gekoppeld aan een bepaalde entiteit, maar aan alles en iedereen dat licht draagt of brengt.

Als je je een beetje verdiept in de vrijmetselarij, dan weet je dat je niet een bepaald geloof moet aanhangen, maar dat je wel in een schepper moet geloven.
pi_91581148
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik ken dit voorbeeld niet zo zeer, maar dat er veel symboliek in stratenkaarten zit is al vaak aangetoond. Maar het begrip Luciferianisme is wel raar. In de bijbel wordt Lucifer vaak genoemd, maar vrijwel nooit in de betekenis van iets Duivels. Sterker nog, zelfs Christus wordt aankondigd als Lucifer oftewel 'drager van het licht'. Lucifer wordt niet gekoppeld aan een bepaalde entiteit, maar aan alles en iedereen dat licht draagt of brengt.

Als je je een beetje verdiept in de vrijmetselarij, dan weet je dat je niet een bepaald geloof moet aanhangen, maar dat je wel in een schepper moet geloven.
How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
pi_91581298
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
Ja en? Waar staat dat volgens jou in de bijbel?
pi_91581417
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:51 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja en? Waar staat dat volgens jou in de bijbel?
Jesaja 14.

De koning van Babylon is hier een type voor Lucifer. Babylon dient ook als symbool voor Lucifers koninkrijk in de bijbel (zie openbaringen).

12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! [how] art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!

13 For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north:

14 I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High.

15 Yet thou shalt be brought down to hell, to the sides of the pit.

16 They that see thee shall narrowly look upon thee, [and] consider thee, [saying, Is] this the man that made the earth to tremble, that did shake kingdoms;

17 [That] made the world as a wilderness, and destroyed the cities thereof; [that] opened not the house of his prisoners?

Gods antwoord:

10 And it shall come to pass in that day, saith the LORD, that I will cut off thy horses out of the midst of thee, and I will destroy thy chariots:

11 And I will cut off the cities of thy land, and throw down all thy strong holds:

12 And I will cut off witchcrafts out of thine hand; and thou shalt have no [more] soothsayers:

13 Thy graven images also will I cut off, and thy standing images out of the midst of thee; and thou shalt no more worship the work of thine hands.

14 And I will pluck up thy groves out of the midst of thee: so will I destroy thy cities.

15 And I will execute vengeance in anger and fury upon the heathen, such as they have not heard.
pi_91581785
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jesaja 14.

De koning van Babylon is hier een type voor Lucifer. Babylon dient ook als symbool voor Lucifers koninkrijk in de bijbel (zie openbaringen).

12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! [how] art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!

13 For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north:

14 I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High.

15 Yet thou shalt be brought down to hell, to the sides of the pit.

16 They that see thee shall narrowly look upon thee, [and] consider thee, [saying, Is] this the man that made the earth to tremble, that did shake kingdoms;

17 [That] made the world as a wilderness, and destroyed the cities thereof; [that] opened not the house of his prisoners?
Maar alleen in de KingJames vertaling. In latere vertalingen wordt Lucifer vertaald als 'Dagster'. Verder komt Lucifer nergens in de bijbel voor, afhankelijk van de vertaling, trouwens: zie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_%28religie%29

Over jou uitleg over Lucifer als duivel is geen Theologische consensus. Zie onder anderen

http://www.theosofie.net/(...)ril1997/lucifer.html

Volgens veel theologen kenden de Hebreeen niet eens een duivelse tegenhanger van God. Het is allemaal maar net met welk uitgangspunt je de bijbel gaat lezen. Met name aanhangers van het geloof in Satan proberen teksten zo te interpreteren dat het lijkt alsof er in de oude teksten al aan wordt gerefereerd. Maar dat is niet gebaseerd op onderbouwde feiten waar consensus over bestaat.
pi_91581917
quote:

[..]

En je portefuille openen, dat is in eerste instantie het belangrijkst. De simpele vrijmetselaar wordt niet geinitieerd in dat waar de elite in gelooft.
pi_91582044
quote:

[..]

Lucifer was na Christus de hoogste geest. Lucifer is gevallen door zijn hoogmoed. God heeft de sferen geschapen (hemelen en hellen) opdat de gevallen geesten uit Lucifers rijk konden komen want deze waren gevallen door de tweede zondeval uit het paradijs (Adam en Eva).
pi_91582433
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:01 schreef Loppe het volgende:

[..]

Lucifer was na Christus de hoogste geest. Lucifer is gevallen door zijn hoogmoed. God heeft de sferen geschapen (hemelen en hellen) opdat de gevallen geesten uit Lucifers rijk konden komen want deze waren gevallen door de tweede zondeval uit het paradijs (Adam en Eva).
Lees de link hierboven voor een alternatieve, goed onderbouwde, versie. Lucifer uit Jesajas 14 was geen Engel, maar een koning.

pi_91583108
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:58 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar alleen in de KingJames vertaling. In latere vertalingen wordt Lucifer vertaald als 'Dagster'. Verder komt Lucifer nergens in de bijbel voor, afhankelijk van de vertaling, trouwens: zie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_%28religie%29
Dat klopt. Maar dat maakt niet zoveel uit voor het feit dat Luciferianisme afgecleid is van het idee dat Lucifer de naam is voor de gevallen engel, die echter in de esoterische traditie niet letterlijk als zodanig wordt gezien. Hij is juist de lichtbrenger, degene die de mens vrij zou hebben gemaakt van zijn robotbestaan onder de autoriteit van de duivel, Yahweh, satan. Maar in de christelijke traditie is Lucifer de naam voor satan voordat hij viel.

quote:
Over jou uitleg over Lucifer als duivel is geen Theologische consensus. Zie onder anderen

Theosofie is een soort vrijmetselarij voor gevorderden. Natuurlijk zien zij Lucifer niet als duivel, volgens de oprichter van de Theosofie HP Blavatsky is Lucifer de verlosser en de heilige geest. Dat is geen goede bron die je daar erbij hebt gehaald, theosofie is geen theologie maar occultisme/esoterie.

[quote]
Volgens veel theologen kenden de Hebreeen niet eens een duivelse tegenhanger van God.
In het oude testament is hij Ha-Satan, de aanklager. In het nieuwe testament wordt ook naar hem verwezen op die manier, bijv. in openbaringen:

10 En ik hoorde een grote stem, zeggende in den hemel: Nu is de zaligheid, en de kracht, en het koninkrijk geworden onzes Gods; en de macht van Zijn Christus; want de verklager onzer broederen, die hen verklaagde voor onzen God dag en nacht is nedergeworpen. hfdstk 12

Daarbij doet het er niet zoveel toe of wat in het nieuwe testament staat, een exacte herhaling is van het oude testament, aangezien er sprake is van progressieve openbaring van waarheid. In de pentateuch staat ook niet alles wat er in de rest van de bijbel nog komt, er worden nieuwe elementen en waarheden toegevoegd, tot en met het nieuwe testament aan toe.

Een algeheel beeld is dat er een engel is gevallen en probeert de mens te laten zondigen om ze vervolgens aan te klagen bij God opdat ze sterven. Het woord 'duivel' betekent zoveel als 'verdelen' want dat is zijn strategie, mens en God van elkaar spreiden en ook mensen onderling. Verdeel en heers.
pi_91583301
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Lees de link hierboven voor een alternatieve, goed onderbouwde, versie. Lucifer uit Jesajas 14 was geen Engel, maar een koning.

Dat zei ik al, de koning van Babylon. Maar de bijbel gebruikt personen als typen (symbolen) om andere zaken te beschrijven. Zo is de koning van Perzie op een gegeven moment een symbool voor Jezus Christus. Abraham is als God de Vader. De context van Jesaja laat zien dat dit symbool correct toegepast wordt op de gevallen engel, aangezien de koning van babylon niet bekend is met de structuur van de hemel, waar de troon van God staat (in het noorden, op de berg van de gemeente), Gods engelen (the stars of God, sterren zijn een symbool voor engelen), hij werd niet op de aarde gesmeten, enzovoorts.

13 Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus.
14 En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.
15 Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid; van welke het einde zal zijn naar hun werken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 19-01-2011 21:22:52 ]
pi_91583742
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Aah Blavatsky, die volg ik niet hoor.
Lees eens Greber.
(niet dat ik zeker ben dat hij de waarheid in pacht heeft)

[ Bericht 3% gewijzigd door Loppe op 19-01-2011 21:42:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')