abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91421507
Ik kots erop, echt waar. Zo heb je de 22-jarige student Roderick-Jan die in de lokale kroeg draait. En natuurlijk de 10-jarige Tim die ook zijn eerste CD-spelertje heeft gehad. En allemaal "oh, kijk mij toch een stoer zijn!", gadverdamme!

Maar dit soort MBO-zwakstromers maken niet echt de dienst uit. Nee, het gaat meer om de grote namen als David Guetta, Afrojack en Vato Gonzalez. Een indruk van hoe dit gaat.

"WAUW KIJK IK DRAAI PLAATJE A EN BEWEEG MIJN HOOFDTELEFOON COOL HE" 8-)
"HE NU START IK PLAATJE B EN VERANDER HET TEMPO EEN BEETJE" :7
"WAAUAUAW KIJK MIJ VAN PLAATJE A NAAR PLAATJE B GEGAAN ZIJN" w/

En ondertussen zit TS zo: :{ ;( :D :s) _O- 8)7 :W

Gaap. :O Elke lamlul met een beetje ritmegevoel kan dat. En zich maar god voelen :') En dan het volk dat het goed vind, daar kun je helemaal om lachen. "Ja maar hij maakt zulke goede nummers!". Kom op man, denk je nou echt dat die gasten dat zelf doen? Daar worden gewoon mensen voor ingehuurd. Kijk voor de grap eens naar het nieuwste album van Armin, dat is gewoon helemaal gemaakt door Benno de Goeij (voor de niet-weters, de held van Rank 1 :{w )

En nee, TS is geen metalautist, maar kom op, wat is er nu zo boeiend aan DJ's? Wees dan gewoon een echte baas als je daar staat en doe eens wat origineels. Neem bijvoorbeeld Sasha, Deadmau5 en Daft Punk die gewoon live hun shit staan te produceren. Of Shiftee, die met een nummer en een stel loopjes iets heel nieuws ervan maakt.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:24:49 #2
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_91421546
En dan de mensen die een topic openen om erover te huilen :')
  zondag 16 januari 2011 @ 18:26:01 #3
279054 WARE_HEIDEN
pi_91421603
de jaloezie druipt van je verhaal af TS
pi_91421611
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:26 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_91421653
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:24 schreef osmo het volgende:
Ik heb het er heel moeilijk mee.
pi_91421662
quote:
15s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Arguru het volgende:
de grote namen als David Guetta, Afrojack en Vato Gonzalez.

lolwut _O-
  zondag 16 januari 2011 @ 18:28:09 #7
29844 ricost
Heb jij juh masker op ?
pi_91421693
DJ = discjockey = plaatjes draaier
Wat is er mis met mensen de plaatjes draaien voor hun hobby/werk en daar plezier aan beleven ?
WOKNOK
  zondag 16 januari 2011 @ 18:28:39 #8
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91421717
DJ's zijn alleen dope als ze scratchen. Terechte klacht wel. :)
pi_91421735
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:27 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

lolwut _O-
Alle 14-jarige paupertjes die dat soort bliepjesmuziek helemaal het einde vinden kennen het wel. :{w Je weet wel, hetzelfde volk dat The Time van Black Eyed Peas helemaal het einde vindt. Een beetje zoals de gasten in Oh Oh Cherso. Van die Ritmo-achtige types dus. :')
pi_91421736
Zolang de DJ het publiek vermaakt doet die het goed. Kan je beter haten op het publiek.
pi_91421802
Als het allemaal zo simpel is: TS, onder welke naam DJ jij? :')
pi_91421820
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:29 schreef FastFox91 het volgende:
Zolang de DJ het publiek vermaakt doet die het goed. Kan je beter haten op het publiek.
Goede subklacht wel maar die mogen niet meer. Is alleen zonde dat goede muziek/feesten niet te vinden zijn in Nederland buiten om Trance Energy. En dat zelfs dat laatste is verkloot als ik zo de line-up zie.
pi_91421860
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:30 schreef wunderbaum het volgende:
Als het allemaal zo simpel is: TS, onder welke naam DJ jij? :')
Doe ik niet meer aan. :{w Hou het tegenwoordig gewoon bij produceren en optredens gaan gewoon met Ableton Live, een MIDI control surface en live zangeressen. *O*

Tevens DJ-namen :') wat is er mis met de naam die je geschonken is door de mensen die je gebaard hebben.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:32:21 #14
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_91421869
quote:
Dit.
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:24 schreef osmo het volgende:
En dit.
Feyenoord Rotterdam
pi_91421896
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:30 schreef Arguru het volgende:

[..]

Goede subklacht wel maar die mogen niet meer. Is alleen zonde dat goede muziek/feesten niet te vinden zijn in Nederland buiten om Trance Energy. En dat zelfs dat laatste is verkloot als ik zo de line-up zie.
Energy :') Maar goed, ik kijk wel uit naar asot500. Wat voor buitenlandse feesten zijn dan wel goed?
pi_91421910
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:32 schreef o.us het volgende:

[..]

Dit.

[..]

En dit.
Zoals ik zei, ik heb het er heel moeilijk mee. Dus kom ik daar eens, FOK!nerd als ik ben, lekker in KLB over klagen. Dat zou jij als ex-mod toch wel moeten begrijpen. :')
  zondag 16 januari 2011 @ 18:34:52 #17
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_91421956
Dat mogen die mensen toch zeker lekker zelf weten :')
and then...
pi_91421959
Mensen die zogenaamde DJ's die "live" muziek in elkaar zetten verheerlijken. :') Het klinkt nog steeds kut, soms zelfs kutter.

Als je een beetje goede muziek in elkaar wil zetten dan probeer je van alles om tot het gewenste resultaat te komen. Met elektronische muziek geldt hetzelfde. Dan probeer je verschillende dingen totdat je zegt "nu heb ik het juiste gevonden, het is deze beat op dit tempo en dan deze overgang etc. dit klinkt het best". Live kan je bijna nooit in één keer tot het goede komen dus krijg je allerlei rommel. Geweldig hoor, die improvisatie... er komen enkel wat hersenscheten uit. Fantastisch, echt.
pi_91421967
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:32 schreef Arguru het volgende:

[..]
Tevens DJ-namen :') wat is er mis met de naam die je geschonken is door de mensen die je gebaard hebben.
DJ-naam is toch ook gewoon zoiets als een artiestennaam of een nickname? Waarom is jouw username Arguru? Deadmau5 staat beter dan Joel Thomas Zimmerman.
pi_91421974
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:33 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Energy :') Maar goed, ik kijk wel uit naar asot500. Wat voor buitenlandse feesten zijn dan wel goed?
ASOT 500 _O_
Hopen dat het deze keer weer de Maassilo wordt.

Qua buitenlandse feesten: Creamfields, PlanetLove, Nocturnal, Miami WMC, etc.
pi_91422045
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:35 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

DJ-naam is toch ook gewoon zoiets als een artiestennaam of een nickname? Waarom is jouw username Arguru? Deadmau5 staat beter dan Joel Thomas Zimmerman.
Maar hij zet er tenminste geen "DJ" voor. En in de VS zou "Zimmerman" nooit van de grond komen. De oorlog man, de oorlog.
pi_91422069
Sasha _O_
Play hard, go pro.
pi_91422094
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:34 schreef Desunoto het volgende:
Als je een beetje goede muziek in elkaar wil zetten dan probeer je van alles om tot het gewenste resultaat te komen. Met elektronische muziek geldt hetzelfde. Dan probeer je verschillende dingen totdat je zegt "nu heb ik het juiste gevonden, het is deze beat op dit tempo en dan deze overgang etc. dit klinkt het best". Live kan je bijna nooit in één keer tot het goede komen dus krijg je allerlei rommel. Geweldig hoor, die improvisatie... er komen enkel wat hersenscheten uit. Fantastisch, echt.
Nondeju, wat een onzin.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_91422104
quote:
Mensen die zogenaamde DJ's die "live" muziek in elkaar zetten verheerlijken. :') Het klinkt nog steeds kut, soms zelfs kutter.

pi_91422105
Onterechte klacht. Deadmau5 O+
There are no good girls gone wrong, just bad girls found out.
pi_91422128
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:38 schreef Juminelle het volgende:
Lees de OP nog eens een keer maar dan rustig. Vooral de laatste alinea.
pi_91422149
quote:
15s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:38 schreef Arguru het volgende:

[..]

Lees de OP nog eens een keer maar dan rustig. Vooral de laatste alinea.
Ik wilde het net veranderen, zag het net pas ;(
pi_91422203
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:39 schreef Juminelle het volgende:

[..]

Ik wilde het net veranderen, zag het net pas ;(
Ik vergeef het je. :* Omdat Deadmau5 O+
pi_91422247
Terechte klacht :Y
pi_91422383
N.E.R.D
  zondag 16 januari 2011 @ 18:45:32 #31
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_91422399
quote:
9s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:33 schreef Arguru het volgende:

[..]

Zoals ik zei, ik heb het er heel moeilijk mee. Dus kom ik daar eens, FOK!nerd als ik ben, lekker in KLB over klagen. Dat zou jij als ex-mod toch wel moeten begrijpen. :')
Neuh, je hoeft er geen mod voor geweest zijn om een klacht terecht of onterecht te vinden.
Feyenoord Rotterdam
pi_91422448
quote:

Tenzij Ableton.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_91422477
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:45 schreef o.us het volgende:

[..]

Neuh, je hoeft er geen mod voor geweest zijn om een klacht terecht of onterecht te vinden.
Klopt maar een klacht van mij is per definitie terecht. En zelfs al zou dat niet zo zijn, dan maakt dat het nog geen huilie-topic. Anders had ik hem wel in R&P geopend.
pi_91422481
quote:
Dat sluit elkaar toch niet uit? Of is bijvoorbeeld Sander Kleinenberg een alter ego?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_91422633
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:45 schreef excess het volgende:
N.E.R.D
Wat heeft N.E.R.D. precies met dit topic te maken?
pi_91422645
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:47 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat sluit elkaar toch niet uit? Of is bijvoorbeeld Sander Kleinenberg een alter ego?
Nee, maar dingen als "DJ huppeldepup" mogen van mij achterwege laten. Als je geen inspiratie hebt voor een pseudoniem, gebruik dan je eigen naam, maar ga geen idiote namen verzinnen met twee letters en een willekeurig zelfstandig naamwoord.

Verengelsing van namen of gewoon goede pseudoniemen vind ik weer iets anders. Bijvoorbeeld Roy Gates in het geval van Roy Poortmans (waarvan natuurlijk niemand de achternaam kan uitspreken in het Engels)
pi_91422650
Ha alle kneuzen die denken dat ze een buitengewoon goede muzieksmaak hebben zijn weer present.
pi_91422694
quote:
7s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:51 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ha alle kneuzen die denken dat ze een buitengewoon goede muzieksmaak hebben zijn weer present.
Gelukkig gaat dit topic niet over muzieksmaak maar je zal zien dat de eerste linkdumps binnenkort voorbij komen.
pi_91422739
Ik heb hier een grilplaat opgepakt en 360 graden omgekeerd. DJ to the max baby!!
pi_91422744
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:52 schreef Arguru het volgende:

[..]

Gelukkig gaat dit topic niet over muzieksmaak maar je zal zien dat de eerste linkdumps binnenkort voorbij komen.
Ik kan niet wachten.
pi_91422768
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:51 schreef Arguru het volgende:

[..]

Nee, maar dingen als "DJ huppeldepup" mogen van mij achterwege laten. Als je geen inspiratie hebt voor een pseudoniem, gebruik dan je eigen naam, maar ga geen idiote namen verzinnen met twee letters en een willekeurig zelfstandig naamwoord.
Ja ok, maar het maakt me verder weinig uit hoe een DJ heet...
pi_91422772
quote:
pi_91422785
Omdat echte muziek toch wel Metal is.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:54:46 #44
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_91422804
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:29 schreef FastFox91 het volgende:
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_91422828
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:54 schreef RoW_0 het volgende:
Omdat echte muziek toch wel Metal is.
Je kon erop wachten. _O-

pi_91422840
Kansloos topic.

Sowieso is een grote naam relatief, Vato Gonzales is in Nederland 'een beetje groot' maar totaal niet bekend in het buitenland.
En daarbij: de meeste DJ's die tracks maken doen dat wel zelf. Alleen sommige écht bekenden laten een album maken, waar ze overigens zelf ook wel aan mee werken.

Sowieso probeer je nu Deadmau5 de hemel in te prijzen en die onzin, maar ten eerste doet hij niet alles live, en ten tweede gebruik je 'digitaal' een sync knopje :')

DJ Jean laat trouwens wél al zijn shit maken :') Maar dat even terzijde.

Kortom; TS is een sukkel
pi_91422884
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:38 schreef Juminelle het volgende:
The fuck... :D :')
Heb je wel eens de focking klacht gelezen?
deadmau5 is geen DJ maar een producer.
pi_91422911
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:56 schreef Moos. het volgende:

[..]

The fuck... :D :')
Heb je wel eens de focking klacht gelezen?
deadmau5 is geen DJ maar een producer.
Geen verstand hebben :') Dat hij tegenwoordig zijn sets half live doet betekent niet dat hij geen DJ meer is
pi_91423015
quote:
12s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:55 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
Kansloos topic.

Sowieso is een grote naam relatief, Vato Gonzales is in Nederland 'een beetje groot' maar totaal niet bekend in het buitenland.
En daarbij: de meeste DJ's die tracks maken doen dat wel zelf. Alleen sommige écht bekenden laten een album maken, waar ze overigens zelf ook wel aan mee werken.

Sowieso probeer je nu Deadmau5 de hemel in te prijzen en die onzin, maar ten eerste doet hij niet alles live, en ten tweede gebruik je 'digitaal' een sync knopje :')

DJ Jean laat trouwens wél al zijn shit maken :') Maar dat even terzijde.

Kortom; TS is een sukkel
Heb het in dit geval ook alleen over Nederland, want daar woon ik. Wie er allemaal bekend is in Belgiëland zal me aan m'n reet roesten, als ze goede muziek maken hoor ik het wel.

Denk je nou echt dat mensen als Armin van Buuren hun eigen tracks produceren? Doe eens niet zo naïef man. :') Daar hebben dat soort gasten glad geen tijd voor, die moeten naar fotoshoots en optredens voor de marketing enzo. Sowieso is het zo dat de artiest steeds meer als merk beschouwd wordt.

Verder, definiëer live. Is iets live als je loopjes gebruikt? Of moet je echt aan de slag met synths. Fuck, als je dan toch bezig bent, bouw dan gelijk live je oscillatoren.

Kortom; je reactie slaat nergens op.
pi_91423047
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:57 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Geen verstand hebben :') Dat hij tegenwoordig zijn sets half live doet betekent niet dat hij geen DJ meer is
Is afhankelijk van de context. De nummers die hij maakt maakt hij als producer. Als hij plaatje A/plaatje B zou starten zou hij een DJ zijn. In het geval dat hij live zijn shit maakt/loopt vind ik hem geen DJ meer.
pi_91423102
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:57 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Ik denk dat je deadmau5 niet echt een DJ mag noemen aangezien hij nauwelijks aan remixen doet, hij alleen zijn eigen nummers draait en dat hij liever ook geen DJ word genoemd.
pi_91423214
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:00 schreef Arguru het volgende:

[..]

Heb het in dit geval ook alleen over Nederland, want daar woon ik. Wie er allemaal bekend is in Belgiëland zal me aan m'n reet roesten, als ze goede muziek maken hoor ik het wel.

Denk je nou echt dat mensen als Armin van Buuren hun eigen tracks produceren? Doe eens niet zo naïef man. :') Daar hebben dat soort gasten glad geen tijd voor, die moeten naar fotoshoots en optredens voor de marketing enzo. Sowieso is het zo dat de artiest steeds meer als merk beschouwd wordt.

Verder, definiëer live. Is iets live als je loopjes gebruikt? Of moet je echt aan de slag met synths. Fuck, als je dan toch bezig bent, bouw dan gelijk live je oscillatoren.

Kortom; je reactie slaat nergens op.
Nee jouw topic slaat nergens op. Big care, als de DJ's draaien in een club doen ze het blijkbaar wel redelijk goed, want ze vermaken het publiek.

En daarbij dacht je dat Armin zelf niks meer deed :') Jij moet niet zo dom en naïef zijn. Dat die kerel zijn eigen album niet alleen maakt is logisch, maar neem nou maar van mij aan dat hij er toch wel een redelijke bijdrage aan levert :*

En sowieso zijn veel internationale dj's/producers in het vliegtuig ook bezig om een track te maken. Dus kom alsjeblieft niet de wijsneus uithangen want je weet blijkbaar niet helemaal waar je over praat.

En je zou best live je eigen synths kunnen maken hoor. Maar ik snap niet waarom je hem de hemel in prijst, alleen maar omdat je zijn muziek superieur vindt :')

Rare kerel ben je
pi_91423283
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:02 schreef Moos. het volgende:

[..]

Ik denk dat je deadmau5 niet echt een DJ mag noemen aangezien hij nauwelijks aan remixen doet, hij alleen zijn eigen nummers draait en dat hij liever ook geen DJ word genoemd.
Dan is het gewoon een artiest, waar DJ zijn ook wel onder valt op zich.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van deadmau5 zijn doen en laten, maar ik weet wel van een tijd terug dat hij gewoon met zijn Xone een beetje mixte, en dan vooral zijn eigen tracks maar ook wat anderen. Dus zou best kunnen dat hij nu een shift heeft gemaakt naar alleen zijn eigen stuff
pi_91423383
quote:

[..]

Doe ik niet meer aan. :{w Hou het tegenwoordig gewoon bij produceren en optredens gaan gewoon met Ableton Live, een MIDI control surface en live zangeressen. *O*

Oh tegenwoordig is iedereen op fok een bekende dj en producer en verdient 500 euro per avond :') Alleen draaien ze dan niet commercieel want ja hoe kun je dat nou in je hoofd halen alle commerciele muziek is troep alleen hun eigen voorkeur is superieur want dat is tenminste een beetje alternatief :(

:') :') :')

Ik durf te wedden dat je alleen een behringer controllertje hebt en je nog niet een fatsoenlijk kan mixen _O-
En dat je je muziek met Magix music maker maakt :')
pi_91423443
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:04 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Nee jouw topic slaat nergens op. Big care, als de DJ's draaien in een club doen ze het blijkbaar wel redelijk goed, want ze vermaken het publiek.

En daarbij dacht je dat Armin zelf niks meer deed :') Jij moet niet zo dom en naïef zijn. Dat die kerel zijn eigen album niet alleen maakt is logisch, maar neem nou maar van mij aan dat hij er toch wel een redelijke bijdrage aan levert :*

En sowieso zijn veel internationale dj's/producers in het vliegtuig ook bezig om een track te maken. Dus kom alsjeblieft niet de wijsneus uithangen want je weet blijkbaar niet helemaal waar je over praat.

En je zou best live je eigen synths kunnen maken hoor. Maar ik snap niet waarom je hem de hemel in prijst, alleen maar omdat je zijn muziek superieur vindt :')

Rare kerel ben je
Of ze het nou goed doen of niet zal me aan m'n reet roesten. Ik kom niet om te luisteren hoe goed een DJ mixt en dat te bekritiseren maar om muziek te luisteren, eventueel onder het genot van een drankje en een vrouw.

Lees nou eens wat ik zeg: tuurlijk maken een boel producers hun eigen zooi nog zelf, maar bijvoorbeeld Tiësto of Armin écht niet meer. Natuurlijk zullen ze wel hun invloed er op uit blijven oefenen maar dat is meer van "oh ik heb hier een melodietje in m'n hoofd Benno, gebruik dat even en zet daar vocals van die en die over heen!". Daar houdt het dan ook mee op. Ze zullen echt niet de studio in duiken om uren met VST's te kloten om één lead te maken. Gaat hem echt niet worden. En nee, dat doe je ook niet op je MacBookje in het vliegtuig. Hoogstens gebruik je een softsynth om een basismelodietje te maken wat je daarna doormailt naar de gast die het uiteindelijk maakt.

Ik prijs Deadmau5 niet de hemel in en vind z'n muziek ook niet superieur. Ik kan qua muziek prima genieten van Armin van Buuren, of hij het nu zelf heeft gemaakt op niet. Ik kijk meer naar het nummer dan het naampje wat er op staat (tenzij dat naampje Late Night Alumni is, want die groep is gewoon per definitie goed).
pi_91423467
Niks mis met Behringer.
pi_91423472
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:06 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Dan is het gewoon een artiest, waar DJ zijn ook wel onder valt op zich.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van deadmau5 zijn doen en laten, maar ik weet wel van een tijd terug dat hij gewoon met zijn Xone een beetje mixte, en dan vooral zijn eigen tracks maar ook wat anderen. Dus zou best kunnen dat hij nu een shift heeft gemaakt naar alleen zijn eigen stuff
Definiëer artiest. Ik vind het mixen van twee plaatjes geen kunst.
pi_91423525
Dj's zijn niet triest. Dj's als Tiesto en Armin van Buuren zijn wel triest.

Laatst was Armin Only op tv, en dus ook live. Vrienden van me wilde het graag zien. Voor mijn gevoel heb ik 3 uur naar een intro zitten kijken. Wat een overgeproduceerde softe zooi is dat.

Daar tegenover staan helden als Daft Punk, Skream en Rusko

Conclusie:

Trance/hardstyle/dance/house = gewoon gay, net als de draaihomo's achter de tafel.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_91423578
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:10 schreef Arguru het volgende:

[..]

Het mixen van twee platen op zich natuurlijk niet, dat is gewoon een techniek die je je meester moet maken (of niet als je met automatische synchronisatie werkt), maar het gaat natuurlijk om het geheel van een set: opbouw, platenkeuze, samenhang...
pi_91423579
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:11 schreef Triptamine2 het volgende:

Laatst was Armin Only op tv, en dus ook live. Vrienden van me wilde het graag zien. Voor mijn gevoel heb ik 3 uur naar een intro zitten kijken. Wat een overgeproduceerde softe zooi is dat.

Conclusie:

Trance/hardstyle/dance/house = gewoon gay, net als de draaihomo's achter de tafel.
:') ja want dubstep is de bom man lekker alternatief! :') :')
pi_91423593
quote:

[..]

Inderdaad, maar als je ziet wat Daft Punk deed tijdens Alive 2007 was dat eigenlijk ook DJ-ing terwijl dat wat hun deden persoonlijk zo goed was dat je het wel kunst mag noemen.
pi_91423665
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:11 schreef Triptamine2 het volgende:

Conclusie:

Daft Punk is geen house? :D
pi_91423666
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:08 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Oh tegenwoordig is iedereen op fok een bekende dj en producer en verdient 500 euro per avond :') Alleen draaien ze dan niet commercieel want ja hoe kun je dat nou in je hoofd halen alle commerciele muziek is troep alleen hun eigen voorkeur is superieur want dat is tenminste een beetje alternatief :(

:') :') :')

Ik durf te wedden dat je alleen een behringer controllertje hebt en je nog niet een fatsoenlijk kan mixen _O-
En dat je je muziek met Magix music maker maakt :')
Zie je me dat ergens zeggen? Kan je vertellen dat ik een simpele student ben die een bijbaantje heeft in het schrijven van nieuws over muziekproducten. Heb geen ruk op m'n bankrekening, maar daar ben ik dan ook student voor.

Of m'n muziek alternatief, commerciëel of wat dan ook is zal me echt aan m'n reet roesten. Wat kan mij het boeien of mijn muziek of die van iemand anders verkoopt? Ik luister muziek voor mezelf en ik maak muziek voor mezelf. Wat de rest daar van denkt, /care.

Niks mis met de UMX-serie van Behringer, maar ik gebruik zelf een Axiom 49Pro van M-Audio omdat gewogen toetsen. Als je echter een simpele control surface nodig hebt waar het klavier van ondergeschikt belang is is de UMX serie perfect. Zo is dat bij meer Behringer-spul. Gebruik een MDX1600 compressor, klinkt als aids, maar is ook puur-en-alleen voor de monitor chain. En nee, gebruik ook geen Magix maar Ableton. Maar al zou iemand Magix gebruiken of voor mijn part met een stok tegen een steen slaan, als het goed klinkt dan is dat prima toch?

Mensen die menen status te ontlenen aan hun apparatuur of de waarde hiervan :') triest volk. Heb veel meer respect voor iemand die goede muziek in elkaar zet met een simpel PC'tje en een goedkope MIDI conroller als iemand die een volledig dure studio heeft en er kutmuziek mee maakt.
pi_91423675
quote:

[..]

Publiek entertainen, zoiets ongeveer. Maar dit is typisch wat alle kneuzen zeggen, 'iedere mongool kan wel een plaatje mixen' :')

Niet in een ramp tempo, en platenkeuze is ook belangrijker dan de mix zelf. Want zoals je zelf al zei, het publiek boeit de mix skills niet eens, als ze het uberhaupt al horen of er naar luisteren
pi_91423756
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het mixen van twee platen op zich natuurlijk niet, dat is gewoon een techniek die je je meester moet maken (of niet als je met automatische synchronisatie werkt), maar het gaat natuurlijk om het geheel van een set: opbouw, platenkeuze, samenhang...
Maar is dat nou net niet wat een groot deel van de zogenaamde DJ's niet kunnen? In de OP haalde ik bijvoorbeeld Shiftee aan, die eigenlijk ook een DJ is. Maar die maakt er ook echt iets van.
pi_91423758
Je eigen muziek draaien, de baas van de club zijn, chicks regelen, en nog geld toe krijgen ook. DJ zijn _O_
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_91423811
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:12 schreef Moos. het volgende:

[..]

Inderdaad, maar als je ziet wat Daft Punk deed tijdens Alive 2007 was dat eigenlijk ook DJ-ing terwijl dat wat hun deden persoonlijk zo goed was dat je het wel kunst mag noemen.
Dat noem ik zelf geen DJing meer, maar dit topic gaat niet over de terminologie maar over het feit dat simpelweg twee plaatjes draaien dusdanig overgewaardeerd wordt.
pi_91423823
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:13 schreef Arguru het volgende:

[..]

Zie je me dat ergens zeggen? Kan je vertellen dat ik een simpele student ben die een bijbaantje heeft in het schrijven van nieuws over muziekproducten. Heb geen ruk op m'n bankrekening, maar daar ben ik dan ook student voor.

Of m'n muziek alternatief, commerciëel of wat dan ook is zal me echt aan m'n reet roesten. Wat kan mij het boeien of mijn muziek of die van iemand anders verkoopt? Ik luister muziek voor mezelf en ik maak muziek voor mezelf. Wat de rest daar van denkt, /care.

Niks mis met de UMX-serie van Behringer, maar ik gebruik zelf een Axiom 49Pro van M-Audio omdat gewogen toetsen. Als je echter een simpele control surface nodig hebt waar het klavier van ondergeschikt belang is is de UMX serie perfect. Zo is dat bij meer Behringer-spul. Gebruik een MDX1600 compressor, klinkt als aids, maar is ook puur-en-alleen voor de monitor chain. En nee, gebruik ook geen Magix maar Ableton. Maar al zou iemand Magix gebruiken of voor mijn part met een stok tegen een steen slaan, als het goed klinkt dan is dat prima toch?

Mensen die menen status te ontlenen aan hun apparatuur of de waarde hiervan :') triest volk. Heb veel meer respect voor iemand die goede muziek in elkaar zet met een simpel PC'tje en een goedkope MIDI conroller als iemand die een volledig dure studio heeft en er kutmuziek mee maakt.
Ik geef niemand echt waarde of hij nou dure apparatuur heeft staan of niet, maar wel als ze alleen een behringer consoltje hebben staan :') Qua DJ gear en effects is behringer gewoon troep. Hun versterkers enzo heb ik geen ervaring mee.

En daarbij heb ik hier zelf ook een axiom 49 pro liggen, samen met een access virus ti snow en wat dingetjes
pi_91423863
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:13 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Publiek entertainen, zoiets ongeveer. Maar dit is typisch wat alle kneuzen zeggen, 'iedere mongool kan wel een plaatje mixen' :')

Niet in een ramp tempo, en platenkeuze is ook belangrijker dan de mix zelf. Want zoals je zelf al zei, het publiek boeit de mix skills niet eens, als ze het uberhaupt al horen of er naar luisteren
En dat publiek entertainen heb ik dan wel weer respect voor maar dat gaat verder als twee plaatjes draaien. :)
pi_91423944
Onterechte klacht.

Mvg,

DJ Mental Jos
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_91423947
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:16 schreef Arguru het volgende:

[..]

En dat publiek entertainen heb ik dan wel weer respect voor maar dat gaat verder als twee plaatjes draaien. :)
Want alleen als je 'live' werkt kun je entertainen? Dat is waar het op neerkomt met wat je nu zegt.

Ik heb geen hekel aan mensen die live werken maar ook zeker niet meer of minder respect dan voor mezelf ( :') ) of voor de bekendste dj's van Nederland.
pi_91423950
weet je wat ik zou doen als het je zo irriteert,

lekker thuis blijven, en alleen je eigen fantastische zooi luisteren
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2011 @ 19:18:28 #73
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_91423956
TS is jaloers en snapt niet wat DJ's doen :')
:')
pi_91423991
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:16 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Ik geef niemand echt waarde of hij nou dure apparatuur heeft staan of niet, maar wel als ze alleen een behringer consoltje hebben staan :') Qua DJ gear en effects is behringer gewoon troep. Hun versterkers enzo heb ik geen ervaring mee.

En daarbij heb ik hier zelf ook een axiom 49 pro liggen, samen met een access virus ti snow en wat dingetjes
De Virus TI Snow is een bazending. Heb een tijdje terug op de Polar staan rammelen, die is nog veel vetter. Gebruik tegenwoordig veel de MS-20 van Korg, ben benieuwd naar de nieuwe Kronos. Die Kronos gaat er alleen voorlopig niet komen. Eerst de Dave Smith Tempest halen voor 1999 euro, want daar kreeg ik gewoon een stijfje van op de NAMM.

Maar dat Behringer waardeloos is, ach, ligt eraan waar je het voor gebruikt. Zoals ik al zei, heb ook gewoon een Behringer compressor en effectendoos staan maar die is puur en alleen voor de monitorchain. En zo is een UMX250 ook gewoon goed als je er niets meer mee doet als fadertjes bewegen.
pi_91424045
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:18 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

Want alleen als je 'live' werkt kun je entertainen? Dat is waar het op neerkomt met wat je nu zegt.

Ik heb geen hekel aan mensen die live werken maar ook zeker niet meer of minder respect dan voor mezelf ( :') ) of voor de bekendste dj's van Nederland.
Nee, je hoeft niet perse live te produceren. Je kan met loopjes of effecten ook heel creatief zijn, maar de nadruk moet wel op het woordje creatief blijven liggen.
pi_91424094
Is DJ Sandstorm eigenlijk al in dit topic gesignaleerd?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_91424150
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:21 schreef 9611Niels het volgende:
Nee, en waar is Ritmo eigenlijk met z'n bliepjesherrie?
  zondag 16 januari 2011 @ 19:23:06 #78
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_91424184
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:21 schreef 9611Niels het volgende:
Die mixt dalijk alle comments aan elkaar :)
and then...
pi_91424224
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:19 schreef Arguru het volgende:
Maar dat Behringer waardeloos is, ach, ligt eraan waar je het voor gebruikt. Zoals ik al zei, heb ook gewoon een Behringer compressor en effectendoos staan maar die is puur en alleen voor de monitorchain. En zo is een UMX250 ook gewoon goed als je er niets meer mee doet als fadertjes bewegen.
Ik heb zelf een UMX en die gebruik ik alleen voor akkoorden, een simpel melodietje en uiteraard het live automaten van diverse parameters. Ik zie niet in waarom ik een duurder en beter apparaat nodig zou hebben... Ik besteed mijn geld liever aan goede monitors, soundcard e.d.
pi_91424273
Met mp3's draaien is niet echt moeilijk nee. Thuis je setje voorbereiden, overal netjes beatgrid van maken, gewoon ene plaat aan de andere syncen en het loopt gelijk. Moet je alleen nog weten wanneer je iets in moet mixen ivm overgangen maar dat is ook niet moeilijk en kan je atijd queue-points voor maken.

Maarja, het is verder wel leuk om te doen.
pi_91424281
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:24 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik heb zelf een UMX en die gebruik ik alleen voor akkoorden, een simpel melodietje en uiteraard het live automaten van diverse parameters. Ik zie niet in waarom ik een duurder en beter apparaat nodig zou hebben... Ik besteed mijn geld liever aan goede monitors, soundcard e.d.
Precies wat ik bedoel. Elke apparatuur heeft zijn eigen doel ongeacht de prijsklasse. Bij mij zijn monitoren en geluidskaart dan weer ondergeschikt omdat ik mastering uitbesteed en is de melodie juist weer belangrijk. Ik ben zelf weer geil op het klavier.
pi_91424351
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:25 schreef Arguru het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel. Elke apparatuur heeft zijn eigen doel ongeacht de prijsklasse. Bij mij zijn monitoren en geluidskaart dan weer ondergeschikt omdat ik mastering uitbesteed en is de melodie juist weer belangrijk. Ik ben zelf weer geil op het klavier.
Ja, mastering besteed je uit, maar voor het afmixen heb je toch ook wel goede monitors nodig? :)
  zondag 16 januari 2011 @ 19:27:00 #83
324457 Gronkel
YokYok-liefhebber
pi_91424362
Dit is pas een echt DJ:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91424435
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:26 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, mastering besteed je uit, maar voor het afmixen heb je toch ook wel goede monitors nodig? :)
Klopt maar daar vind ik de Tannoy Ellipse die ik nu heb prima voor. Terwijl al m'n maten zeggen dat ik dure Genelec 8260A monitors moet halen.
pi_91424459
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:27 schreef Gronkel het volgende:
Dit is pas een echt DJ:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koninklijke droefheid.
pi_91424529
quote:
Dit vind ik dan wel weer respect verdienen ook al vind ik de muziek driewerf niets.
pi_91424620
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:28 schreef Arguru het volgende:

[..]

Klopt maar daar vind ik de Tannoy Ellipse die ik nu heb prima voor. Terwijl al m'n maten zeggen dat ik dure Genelec 8260A monitors moet halen.
Ik geloof niet zo in hele dure monitors. Ik heb zelf KRK R6's en die volstaan prima. Als ik mijn monitoring nu beter zou willen maken, zou ik eerder geld investeren in een betere akoestiek dan een hogere klasse monitors. :P
pi_91424649
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in hele dure monitors. Ik heb zelf KRK R6's en die volstaan prima. Als ik mijn monitoring nu beter zou willen maken, zou ik eerder geld investeren in een betere akoestiek dan een hogere klasse monitors. :P
Ben je zo een paar duizend euro kwijt kan ik je vertellen. Ooit een offerte voor opgevraagd, jezus man. 12.000 euro voor een beetje schuim.
pi_91424709
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:32 schreef Arguru het volgende:

[..]

Ben je zo een paar duizend euro kwijt kan ik je vertellen. Ooit een offerte voor opgevraagd, jezus man. 12.000 euro voor een beetje schuim.
Ja dat is wel belachelijk van dat schuim idd :') Wat een onzin.
Gewoon wat 'plakken' van de gamma werken príma :)
pi_91424777
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:32 schreef Arguru het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb voor 30 euro aan Auralex-schuim onder mijn monitors zitten. :') Maar goed, een paar bass trapjes hoeven niet zo heel duur te zijn toch? :@
pi_91424784
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:28 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
DJ's zijn alleen dope als ze scratchen. Terechte klacht wel. :)
astu
"Pools are perfect for holding water"
pi_91424953
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:35 schreef teknomist het volgende:

[..]

Inderdaad, ik heb voor 30 euro aan Auralex-schuim onder mijn monitors zitten. :') Maar goed, een paar bass trapjes hoeven niet zo heel duur te zijn toch? :@
Voor een Venus bass trap betaal je 220 euro uit m'n hoofd gezegd. Ook van Auralex en dat is nog budgetspul.
pi_91425000
quote:
Live gezien, ongelofelijk concert!
pi_91425015
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:38 schreef Arguru het volgende:

[..]

Voor een Venus bass trap betaal je 220 euro uit m'n hoofd gezegd. Ook van Auralex en dat is nog budgetspul.
Zelfcorrectie: 224 euro bij Bax-shop. Voor een fucking blokje schuim :')
pi_91425125
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:39 schreef Arguru het volgende:

[..]

Zelfcorrectie: 224 euro bij Bax-shop. Voor een fucking blokje schuim :')
Waar dient het voor dan? Ik heb er geen verstand van eigenlijk.
Play hard, go pro.
pi_91425191
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:41 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Waar dient het voor dan? Ik heb er geen verstand van eigenlijk.
Zorgt ervoor dat je geen basreflecties in je kamer hebt. Dat je dus een "neutraal" en "natuurlijk" geluid hebt. Prima, maar daar heb ik geen 224 euro per halve vierkante meter voor over.
pi_91425198
Ow en trouwens, om te ontkrachten dat DJ's alleen maar plaatjes draaien en dat live improv leidt tot brainfarts welke nergens naar klinken; onderstaand filmpje van Eddie Halliwell spreek voor zich.

pi_91425247
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:42 schreef Sextreme het volgende:
Ow en trouwens, om te ontkrachten dat DJ's alleen maar plaatjes draaien en dat live improv leidt tot brainfarts welke nergens naar klinken; onderstaand filmpje van Eddie Halliwell spreek voor zich.

Eddie Halliwell is een eindbaas.
pi_91425260
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:42 schreef Arguru het volgende:

[..]

Zorgt ervoor dat je geen basreflecties in je kamer hebt. Dat je dus een "neutraal" en "natuurlijk" geluid hebt. Prima, maar daar heb ik geen 224 euro per halve vierkante meter voor over.
Net of je dat hoort in een discotheek. Inderdaad het geld niet waard. :')
Play hard, go pro.
  zondag 16 januari 2011 @ 19:46:57 #101
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_91425464
Wat is dit voor kankersad topic dan :') Die TS die stoer doet, paar klappen.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_91425497
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:46 schreef Lakitu het volgende:
Paradox.
pi_91425624
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:46 schreef Lakitu het volgende:
pi_91425760
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:43 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Net of je dat hoort in een discotheek.
Daar gaat het niet om. Om een goeie plaat (qua geluidskwaliteit/mix) te hebben moet je een eerlijke en zuivere akoestische omgeving hebben waarin je de muziek produceert. Als het daar ruk klinkt, moet je ook niet verwachten dat het elders (bijvoorbeeld in een disco) wel goed klinkt, en andersom. De lage tonen niet goed afstellen omdat je last heb van reflecties en andere onzuiverheden is als autorijden met laagstaande zon...

Juist als het gaat om de lage frequenties is de balans erg belangrijk - vooral als je muziek gedraaid wordt op locaties waar alles 100x (qua volume) wordt uitvergroot. :P
pi_91436371
quote:
Naast dat het bagger is, is het niet eens ter plekke bedacht. Alsof iemand die muziek kan maken en tegelijkertijd al die lichten juist kan besturen. Dat is allemaal van tevoren geprogrammeerd.
pi_91436582
Ja hoor elk concert is pure improvisatie ^O^
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_91436777
quote:
Dit duss,
Slotje slotje.gif
pi_91436906
quote:
13s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:03 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Naast dat het bagger is, is het niet eens ter plekke bedacht. Alsof iemand die muziek kan maken en tegelijkertijd al die lichten juist kan besturen. Dat is allemaal van tevoren geprogrammeerd.
Smaak is relatief. En zoals ik al zei in een eerdere post, vanaf wanneer is iets live? Dat DP van te voren loops / chases programmeert of repeteert prima, dat maakt het voor mij niet minder live.
pi_91436916
ts is jaloers :)
pi_91436936
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:06 schreef Anatool het volgende:
Ja hoor elk concert is pure improvisatie ^O^
Zie je me nergens zeggen. Creativiteit is iets anders als improvisatie.
pi_91437051
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:09 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
ts is jaloers :)
Ja, echt he! Stiekem wil ik ook in een bekrompen ruimte staan om slechte muziek te draaien voor mensen zonder gehoor. Nee, ik zou echt niet in alle rust mijn vrije zaterdagavond willen doorbrengen onder het genot van een biertje samen met mijn maten en, afhankelijk van de kwaliteit van de avond, een mooie vrouw.
pi_91437209
quote:
15s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Arguru het volgende:
Ik kots erop, echt waar. Zo heb je de 22-jarige student Roderick-Jan die in de lokale kroeg draait. En natuurlijk de 10-jarige Tim die ook zijn eerste CD-spelertje heeft gehad. En allemaal "oh, kijk mij toch een stoer zijn!", gadverdamme!

Maar dit soort MBO-zwakstromers maken niet echt de dienst uit. Nee, het gaat meer om de grote namen als David Guetta, Afrojack en Vato Gonzalez. Een indruk van hoe dit gaat.

En ondertussen zit TS zo: :{ ;( :D :s) _O- 8)7 :W

Gaap. :O Elke lamlul met een beetje ritmegevoel kan dat. En zich maar god voelen :') En dan het volk dat het goed vind, daar kun je helemaal om lachen. "Ja maar hij maakt zulke goede nummers!". Kom op man, denk je nou echt dat die gasten dat zelf doen? Daar worden gewoon mensen voor ingehuurd. Kijk voor de grap eens naar het nieuwste album van Armin, dat is gewoon helemaal gemaakt door Benno de Goeij (voor de niet-weters, de held van Rank 1 :{w )

En nee, TS is geen metalautist, maar kom op, wat is er nu zo boeiend aan DJ's? Wees dan gewoon een echte baas als je daar staat en doe eens wat origineels. Neem bijvoorbeeld Sasha, Deadmau5 en Daft Punk die gewoon live hun shit staan te produceren. Of Shiftee, die met een nummer en een stel loopjes iets heel nieuws ervan maakt.
Intussen lachen ze jou keihard uit omdat hun het tempo veranderen en er enkele tonnen mee verdienen.
pi_91437217
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:11 schreef Arguru het volgende:

[..]

Ja, echt he! Stiekem wil ik ook in een bekrompen ruimte staan om slechte muziek te draaien voor mensen zonder gehoor. Nee, ik zou echt niet in alle rust mijn vrije zaterdagavond willen doorbrengen onder het genot van een biertje samen met mijn maten en, afhankelijk van de kwaliteit van de avond, een mooie vrouw.
Waarom doe je dan zo negatief over de hobby van andere mensen? :) Het soort mensen dat jij beschrijft heeft toch ook geen hekel aan die avonden waar jij van geniet? Ik snap je probleem niet echt.

Ja, als mensen er mee te koop lopen is het inderdaad irritant als ze dj-technisch gezien niet zoveel voorstellen. Maar dat geldt voor elke hobby, en niet dj-ing of produceren in het speciaal.
pi_91437326
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Waarom doe je dan zo negatief over de hobby van andere mensen? :) Het soort mensen dat jij beschrijft heeft toch ook geen hekel aan die avonden waar jij van geniet? Ik snap je probleem niet echt.

Ja, als mensen er mee te koop lopen is het inderdaad irritant als ze dj-technisch gezien niet zoveel voorstellen. Maar dat geldt voor elke hobby, en niet dj-ing of produceren in het speciaal.
Het gaat me vooral om het tweede deel dat je beschrijft, dat patserige gedrag. Ik loop toch ook niet te koop over hoe goed mijn nieuwe plaat wel niet is of over hoeveel ik verdien? Mensen interesseren zich daar niet in en anders vragen ze het wel.
pi_91437612
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:15 schreef Arguru het volgende:

[..]

Het gaat me vooral om het tweede deel dat je beschrijft, dat patserige gedrag. Ik loop toch ook niet te koop over hoe goed mijn nieuwe plaat wel niet is of over hoeveel ik verdien? Mensen interesseren zich daar niet in en anders vragen ze het wel.
En hoe relateert die klacht zich tot DJ's en producers in het speciaal?
pi_91437648
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:15 schreef Arguru het volgende:

[..]

Nee, maar jij hebt ook geen goeie nieuwe plaat noch veel geld, en werkt in een fabriek. Als je met iets hogers te koop zou lopen, zou het gewoon een leugen zijn. Hun, daarentegen, hebben met een scheet en bijv. een cover van een oud kutnummer tonnen verdiend. Dat ze daar trots op zijn, en er een beetje meer mee te koop lopen dan jij met je baan als orderpicker, lijkt me niet meer dan logisch. Dat jij dat op je beurt niet kan verkroppen, ook.
pi_91437685
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:18 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

En hoe relateert die klacht zich tot DJ's en producers in het speciaal?
Lees het topic eens door anders :)
pi_91437718
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:19 schreef Arguru het volgende:

[..]

Lees het topic eens door anders :)
Ontwijk mijn vraag niet anders :)
pi_91437851
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:19 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Ontwijk mijn vraag niet anders :)
Dan hierbij het antwoord wat al drie keer in het topic staat: ik heb niets tegen DJ's en producers in het algemeen aangezien ik ook groot fan van het EDM genre ben. DJ's moeten echter niet doen alsof wat ze doen zo'n grote kunst is, want dat is vaak niet zo. DJ talent is ver te zoeken, het is er echter wel en staat ook een paar keer in dit topic. Zoals die zwarte turntablist die iemand postte en Eddie Halliwell, dat zijn gewoon helden.
pi_91438027
Deze man :')
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  zondag 16 januari 2011 @ 22:24:22 #121
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_91438143
quote:
13s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:03 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Naast dat het geen bagger is, is het wel ter plekke aan elkaar gedraaid. Het is niet zo dat ze een bandje afspelen ofzo hoor :') Waarschijnlijk is het wel een vaste volgorde, maar het word wel on the fly aan elkaar gehangen.
pi_91438284
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:24 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Naast dat het geen bagger is, is het wel ter plekke aan elkaar gedraaid. Het is niet zo dat ze een bandje afspelen ofzo hoor :') Waarschijnlijk is het wel een vaste volgorde, maar het word wel on the fly aan elkaar gehangen.
Plus dat het argument "alsof iemand dan gelijk de lichten kan besturen" een beetje lomp is, want geen enkele DJ bestuurt de lichten, daar heb je weer iemand anders voor. :')
  zondag 16 januari 2011 @ 22:27:02 #123
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_91438399
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:25 schreef illusions het volgende:

[..]

Plus dat het argument "alsof iemand dan gelijk de lichten kan besturen" een beetje lomp is, want geen enkele DJ bestuurt de lichten, daar heb je weer iemand anders voor. :')
Dit, bovendien staan ze daar met zn tweeën dus zou het misschien nog wel kunnen ook :')
pi_91438426
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:25 schreef illusions het volgende:

[..]

Wel meer als één in het geval van de HMH.
pi_91443782
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:16 schreef Arguru het volgende:

[..]
maar over het feit dat simpelweg twee plaatjes draaien dusdanig overgewaardeerd wordt.
Jij kijkt oppervlakkig en denkt logisch over een vak dat je met emotie en gevoel uitoefent.

Muziek is voor de meeste mensen een vibe, een energie, een stemming, een goede tijd. NIET iets "logisch", dus ja, mensen zoals jij verstaan het niet dat dit soort mensen aanbeden worden door andere mensen die geen autist of lopende rekenmashines zijn, dat zijn niet per defenitie "domme" mensen, maar simpelweg mensen die dingen in het leven beter kunnen waarderen en een plaats kunnen geven en niet bij iedereen het afgunstmechanisme geactiveert word ...

fail.
pi_91445601
Altijd als ik hoor dat Tiesto ergens live staat te draaien probeer ik een reden te bedenken waarom hij niet gewoon van te voren een CDtje zou maken om de avond mee te vullen, zonder fouten enzo. Tot op heden heb ik er nog geen bedacht.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_91445769
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:10 schreef teknomist het volgende:
Niks mis met Behringer.
Zeg dat niet tegen Geluidstechnicus *)

SPOILER
Jeukt jouw jeukerige neusje net zo jeukerig als mijn jeukerige neusje jeukt?
  maandag 17 januari 2011 @ 00:47:04 #128
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_91445891
Ach er zijn goede en slechte "Dj's" ik vind zelf het woord Dj voor sommige elektronische artiesten een denigrerende naam aangezien "Vato Gonzales" etc schijnbaar onder dezelfde noemer vallen.

Maar neem Trentemoller, Booka Shade, The Knife. Live zijn ze echt heel aardig en het gaat inderdaad muzikaal een stukje verder dan de gemiddelde "dj".

Though is het irritant dat er mensen zijn die zichzelf Dj noemen en af en toe wat rondpielen met fruityloops en hun complete zolderkamer vol hebben staan met hun "gear". Maar ach dat hebben er zoveel.

Ik stoor me er eigenlijk pas aan op het moment dat ze Muziek ( ja met de hoofdletter M ) welke op Lowlands, Motel Mozaique en Dour komt gaan afkraken. (Lees Devendra Banhart, Fever Ray, Kasabian, Elbow, Fleet Foxes, Mumford & Sons).

Dat het niet je muziek smaak is, a la. Maar om nou te zeggen dat het minder muzikaal is als je enkel ervaring hebt met je Reverb knopje op je Pioneer CDJ1000 :')
It's you my love, you who are the stranger
  maandag 17 januari 2011 @ 01:07:25 #129
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_91446465
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Altijd als ik hoor dat Tiesto ergens live staat te draaien probeer ik een reden te bedenken waarom hij niet gewoon van te voren een CDtje zou maken om de avond mee te vullen, zonder fouten enzo. Tot op heden heb ik er nog geen bedacht.
Goede DJs doen dit niet omdat het van het publiek af hangt welke platen ze draaien. Een goede DJ zie je dan ook vaak naar de reacties van een publiek kijken. bevalt de zojuist opgelegde plaat het publiek niet? dan zal de DJ een andere richting op proberen te gaan en ander soort platen te draaien. Dit heeft ook veel te maken met het tijdstip van de avond en welke DJ's er vooraf zijn gegaan en welke er nog komen.

Bij DJ's als Tiesto is dit een ander verhaal omdat ze daar toch wel losgaan (want OMG Tiesto). Maar Tiesto is dan ook een redelijke koekenbakker.
pi_91449084
Terechte klacht.

Hier een aantal "echte" djs

http://m.youtube.com/inde(...)blazer&v=qMYMC6atRoE
Eastside, Westside, Genocide
  maandag 17 januari 2011 @ 08:22:17 #131
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_91450380
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:55 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je kon erop wachten. _O-

[ afbeelding ]
Deze mannen zijn wel hard.
Ik bedoel welke pauper wilt nou geen tshirts van nordic deathmetal bands als Panzerchrist of Ebony Tears :')
Je weet..
  maandag 17 januari 2011 @ 09:01:30 #132
236046 NotYou
tigerblood
pi_91450920
TS op jouw klacht past eigenlijk maar een reactie:

BEAT DAT BEAT UP! *O* _O_ :D
Je suis Charlie Sheen
pi_91451049
Yeah sure, lijkt allemaal heel simpel, dat met zijn hoofd bewegen op de ritme en plaatje na plaatje draaien, maar doe het dan lekker zelf als je het zo veel beter weet en kunt. Probeer maar eens een hele avond en een deel van een nacht de mensen op de dansvloer zien te manoeuvreren. En dan de mensen ook zo te krijgen dat ze ook nog eens een leuke gezellige avond hebben.
Al moet ik wel zeggen dat een dj ook zelf een eigen inbreng moet hebben in de muziek die hij/zij draait. Een beetje als cd-speler werken is niet zo heel erg spannend nee. Maar goed, elke dj is daarmee begonnen. De goede zijn op hun twaalfde begonnen in een buurthuis. Ik ken er eentje die speelt zijn eigen ritmes op de mixen die hij die avond gaat draaien. Ik ken er ook een paar die doen het gewoon op de avond zelf. Keyboards/synthesizers mee en gewoon zelf ook muziek maken. Maarja, dat zijn meer muzikanten dan dj's.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:34:46 #134
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_91453508
Mensen die denken dat populaire muziek moeilijk is om te maken :')
Iannis Xenakis, dat is pas een baas. Probeer dat maar eens van het papier af te spelen.
Doe eens lief!
pi_91454960
heeft ts t'zelf wel eens geprobeerd? vast niet.
pi_91455642
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:43 schreef geluidstechnicus het volgende:

[..]

Zeg dat niet tegen Geluidstechnicus *)

SPOILER
De Behringer compressors doen gewoon wat ze moet doen. Als je dat spul gewoon goed instelt (wat helaas de meeste Teringer-gebruikers niet kunnen) werkt het prima, zeker voor de monitor chain.
pi_91455659
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:31 schreef okiokinl het volgende:
heeft ts t'zelf wel eens geprobeerd? vast niet.
Ja, ik snap alleen niet wat er zo moeilijk aan zou moeten zijn.
pi_91455670
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:47 schreef Inverted_World het volgende:
Ach er zijn goede en slechte "Dj's" ik vind zelf het woord Dj voor sommige elektronische artiesten een denigrerende naam aangezien "Vato Gonzales" etc schijnbaar onder dezelfde noemer vallen.

Maar neem Trentemoller, Booka Shade, The Knife. Live zijn ze echt heel aardig en het gaat inderdaad muzikaal een stukje verder dan de gemiddelde "dj".

Though is het irritant dat er mensen zijn die zichzelf Dj noemen en af en toe wat rondpielen met fruityloops en hun complete zolderkamer vol hebben staan met hun "gear". Maar ach dat hebben er zoveel.

Ik stoor me er eigenlijk pas aan op het moment dat ze Muziek ( ja met de hoofdletter M ) welke op Lowlands, Motel Mozaique en Dour komt gaan afkraken. (Lees Devendra Banhart, Fever Ray, Kasabian, Elbow, Fleet Foxes, Mumford & Sons).

Dat het niet je muziek smaak is, a la. Maar om nou te zeggen dat het minder muzikaal is als je enkel ervaring hebt met je Reverb knopje op je Pioneer CDJ1000 :')
Jij snapt hem.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:01:39 #140
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_91456118
David Guetta :') Jij weet niks van DJ's :')
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_91456377
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:49 schreef Arguru het volgende:

[..]

De Behringer compressors doen gewoon wat ze moet doen. Als je dat spul gewoon goed instelt (wat helaas de meeste Teringer-gebruikers niet kunnen) werkt het prima, zeker voor de monitor chain.
Ja dat klopt idd.

Bij mij is het enige struikelblok bij Behringer de potjes en soms de PSU.
De PSU's bij 1HE Behringer meuk is zeer snel fucking heet :P .

Maar als Behringer betere potjes zou gebruiken zou dat weer een paar productiecenten meer gaan kosten en kunnen ze niet zeggen zo van "kijk wij zijn de goedkoopste, en leveren toch "kwaliteit" ".

:)
pi_91456566
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:01 schreef Draganta het volgende:
David Guetta :') Jij weet niks van DJ's :')
Ford XR3i :') Jij weet niks van auto's :')
  maandag 17 januari 2011 @ 12:34:43 #143
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_91457350
Mensen die "verstand" denken te hebben can muziek. Is puur smaakgebonden waarom snapt 90% dit niet :')
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_91457485
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_91458160
Deadmau5
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_91465664
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:49 schreef Arguru het volgende:

[..]

Ja, ik snap alleen niet wat er zo moeilijk aan zou moeten zijn.
moet het dan perse moeilijk zijn? je moet gewoon de goede plaatjes kiezen zodat iedereen uit zn dak gaat. iedereen aan t dansen houden, opbouwen, aanvoelen, t is niet alleen maar knopje draaien en stoer zijn. met de goeie djs blijkt keer op keer maar weer dat ze het beter doen dan de rest, is ook een talent.
pi_91465771
quote:
pi_91465911
backfire!! ts houdt van gitaarherrie en moet eraan :Y
  maandag 17 januari 2011 @ 15:50:22 #150
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_91466676
DJ-en is net als fotograferen. Net zoals iedereen met een camera een foto kan maken kan ook iedereen leren DJ-en of met bijv. Ableton een mix in elkaar zetten. Dat wil alleen nog niet zeggen dat je dan ook meteen spectaculaire foto's of mixsets kan maken.
pi_91469193
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:50 schreef IceBeach het volgende:
DJ-en is net als fotograferen. Net zoals iedereen met een camera een foto kan maken kan ook iedereen leren DJ-en of met bijv. Ableton een mix in elkaar zetten. Dat wil alleen nog niet zeggen dat je dan ook meteen spectaculaire foto's of mixsets kan maken.
Dit dus.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:42:21 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91469353
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:50 schreef IceBeach het volgende:
Ach man, een zooi gejatte, voorgeprogrammeerde geluidjes in een leuk klinkende volgorde zetten is toch niets vergeleken met een man of 4-5 die 2,5 uur lang uit het hoofd alles live spelen.

eerst jaren oefenen op het instrument, dan muziek schrijven en dat dan voor 50.000 man, uit het hoofd, live, allemaal tegelijk prefect uitvoeren. En dat soms uit 20-30 jaar materiaal.

Maar idd, je iPad meenemen en wat samples eruit gooien op een computerbeat, das precies hetzelfde :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 17 januari 2011 @ 16:44:26 #153
122997 zquing
Drama Junk
pi_91469462
Moet je een keer Diplo live horen :9~
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 17 januari 2011 @ 16:49:32 #154
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91469720
Diplo! _O_
Ellen Alien _O_
Deadmeau 5 _O_
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 17 januari 2011 @ 16:51:07 #155
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_91469803
@ HeatWave: Waar zeg ik dat DJ-ing gelijk is aan een live optreden van een band?
  maandag 17 januari 2011 @ 17:15:59 #156
236046 NotYou
tigerblood
pi_91471076
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:44 schreef zquing het volgende:
Moet je een keer Diplo Djumbo live horen :9~
_O_
Je suis Charlie Sheen
pi_91473785
Mijne konijn kan ook DJ'en
Doe eens lief!
pi_91474166
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:08 schreef Prenzlauer het volgende:
Mijne konijn kan ook DJ'en
  maandag 17 januari 2011 @ 18:26:44 #159
279054 WARE_HEIDEN
pi_91474499
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:44 schreef zquing het volgende:
Moet je een keer Diplo live horen :9~
hij is ook alleen maar bekend geworden door die blackberry reclame :')
  maandag 17 januari 2011 @ 18:27:37 #160
36461 Joppy
geen colaboy
pi_91474538
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach man, een zooi gejatte, voorgeprogrammeerde geluidjes in een leuk klinkende volgorde zetten is toch niets vergeleken met een man of 4-5 die 2,5 uur lang uit het hoofd alles live spelen.

eerst jaren oefenen op het instrument, dan muziek schrijven en dat dan voor 50.000 man, uit het hoofd, live, allemaal tegelijk prefect uitvoeren. En dat soms uit 20-30 jaar materiaal.

Maar idd, je iPad meenemen en wat samples eruit gooien op een computerbeat, das precies hetzelfde :').
Dj-en is idd niet te vergelijken met echt live-optreden. Dat wordt ook niet beweerd. Maar jou beeld van DJ-en is niet echt correct. Een DJ draait een plaat, die hij idd niet zelf hoeft te maken en zorgt vervolgens dat een andere plaat daar op vloeiende manier op aan sluit.
Goede DJ's kunnen dat zonder dat er een computer aan te pas komt, die kunnen dat met good-old vinyl.
Let the beat control your body!
  maandag 17 januari 2011 @ 18:30:22 #161
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91474631
Daft Punk moet inderdaad even genoemd worden, als er iemand zo'n beetje in elk nummer oude samples gebruikt en ze nog bijna niet aanpast ook dan zijn het de mannen van Daft Punk wel.

Daarnaast waardeer ik DJ's om de muziek die ze draaien, de platen die ze bij elkaar zoeken en de sfeer die ze creëren door een bepaalde soort muziek te draaien en platen goed na elkaar uit te zoeken.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 17 januari 2011 @ 18:32:52 #162
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91474729
O, en het boeit me niks of ze dat zelf maken en of iedereen kan DJ-en als ze dat willen. Ik vind het leuk dat iemand muziek draait waar ik me op kan vermaken, wie dat is en wat ze voor de rest uitspoken boeit me vrij weinig.
pi_91474836
Geluidstechnicus:
Doe eens lief!
  maandag 17 januari 2011 @ 18:38:16 #164
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91474924
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:35 schreef Prenzlauer het volgende:
Geluidstechnicus:
Goed filmpje, vooral omdat het hele project om geluid draait en ze vervolgens gewoon een liedje op de achtergrond van het filmpje hebben gezet en je dus niks hoort van wat die installatie doet.
pi_91474949
komt nog jongen, ik ben een druk man
Doe eens lief!
  maandag 17 januari 2011 @ 18:50:46 #166
36461 Joppy
geen colaboy
pi_91475491
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:32 schreef boem-dikkie het volgende:
O, en het boeit me niks of ze dat zelf maken en of iedereen kan DJ-en als ze dat willen. Ik vind het leuk dat iemand muziek draait waar ik me op kan vermaken, wie dat is en wat ze voor de rest uitspoken boeit me vrij weinig.
Precies, het is dans-muziek. Het publiek moet gewoon lekker kunnen dansen op de muziek die de dj van dienst draait. Wie dat nou precies is boeit in principe bijzonder weinig. Wel is het zo sommige mensen er meer talent voor hebben dan andere mensen. En dus dat sommige mensen betere DJ's zijn. Zij weten het altijd net dat juiste plaatje te draaien waardoor het publiek net ff wat harder danst.

Wat op zich wel een terechte klacht is, is de cultuur van DJ-verheerlijking, daarin heeft TS absoluut een punt.
  maandag 17 januari 2011 @ 19:00:27 #167
279054 WARE_HEIDEN
pi_91476051
NU BIJ LINGO 3 DJ'S!!!!!
pi_91478275
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:00 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
NU BIJ LINGO 3 DJ'S!!!!!
pi_91479581
Vind Swedish House Mafia ook wel een stel vette DJ's, alleen beetje wazig hoe ze met z'n 3en on-stage gaan. Maargoed, deuntjes enzo van hun singles maken ze veelal wel zelf.
pi_91483197
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:49 schreef illusions het volgende:
Vind Swedish House Mafia ook wel een stel vette DJ's, alleen beetje wazig hoe ze met z'n 3en on-stage gaan. Maargoed, deuntjes enzo van hun singles maken ze veelal wel zelf.
trololololo
pi_91483358
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:35 schreef Moos. het volgende:

[..]

trololololo
Geen troll ... zijn best goede DJ's. Axwell, Steve Angello, Sebastian Ingrosso .. niet de minsten toch?
pi_91483395
quote:
Ik vind dat SHM als trio kwalitatief gezien dikke meuk produceert, het zit hem gewoon in de catchy vocals van Pharrel en Tinie Tempah en het feit dat ze kan-ker hard gehyped worden over de hele wereld :'). Individueel en als duo's maken ze veel betere tracks imo ^O^ Ingrosso kan erg goed piano spelen, en Axwell is gewoon een baas _O_ alleen dat weet bijna niemand die geen studiofootage heeft gezien of ook maar 1 oldschool track van ze kent.. ;(
  maandag 17 januari 2011 @ 20:38:20 #173
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_91483422
quote:
12s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:26 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

Nooit van Major Lazer gehoord?
pi_91483507
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Daft Punk moet inderdaad even genoemd worden,
Oja, want die zijn live ook zo goed :)

_O-
  maandag 17 januari 2011 @ 20:39:35 #175
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91483516
quote:
Eén van de leden van Swedish House Mafia was vroeger zelfs een demoscene artiest.

Tóen al toffe deuntjes.
pi_91483546
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:37 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Ik vind dat SHM als trio kwalitatief gezien dikke meuk produceert, het zit hem gewoon in de catchy vocals van Pharrel en Tinie Tempah en het feit dat ze kan-ker hard gehyped worden over de hele wereld :'). Individueel en als duo's maken ze veel betere tracks imo ^O^ Ingrosso kan erg goed piano spelen, en Axwell is gewoon een baas _O_ alleen dat weet bijna niemand die geen studiofootage heeft gezien of ook maar 1 oldschool track van ze kent.. ;(
Mja, het was ook maar om ze even bij 1 naam te noemen. De SHM tracks zijn inderdaad wat minder, hoewel ik One gewoon supervet vind.
pi_91483643
Het probleem is vnml. wat TS `grote namen' vindt.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_91483899
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:41 schreef trancethrust het volgende:
Het probleem is vnml. wat TS `grote namen' vindt.
En hoe hij daar vervolgens in de mist gaat. TS denkt dat elke huidige bekende DJ niets anders doet dan het tempo van een track veranderen en er z'n eigen naam onder zetten, en dat geniet de volle afgunst van TS - hoewel geheel onterecht.

Maargoed, ook al veranderden ze alleen het tempo en verdienden daar hun bakken geld mee en plakten zelf het stempel DJ op, who gives a fuck anyway. Ik zou het ook doen, en ik zou ook rappen als Ali B als ik daar binnen 5 jaar mijn pensioen mee kon verdienen. :D
pi_91487195
quote:
veelal? :') :') kneus die kerels maken alles zelf :*
pi_91487751
quote:

[..]

Oeh oeh pas op mensen :') Rock alto reportink in :')
Je bent al de honderdste ofz in dit topic maar dit topic gaat niet over jouw superieure rock muziek met gitaren en langharig tuig :*
pi_91488947
quote:

[..]

en dat is weer niets vergeleken bij een symphonie orkest met klassiek geschoolde muzikanten die elke dag minstens 8 uur oefenen .. so what?
pi_91489153
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:59 schreef okiokinl het volgende:

[..]

en dat is weer niets vergeleken bij een symphonie orkest met klassiek geschoolde muzikanten die elke dag minstens 8 uur oefenen .. so what?
Die dirigent die maar een beetje met zo'n stokje loopt te zwaaien, dat kan toch iedereen? En zo'n componist, je schrijft wat noten op een stuk papier en je huurt een orkest in en klaar is kees! Als -ie het nou zelf live zou uitvoeren!!! :r
pi_91489277
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:02 schreef teknomist het volgende:

[..]

Die dirigent die maar een beetje met zo'n stokje loopt te zwaaien, dat kan toch iedereen? En zo'n componist, je schrijft wat noten op een stuk papier en je huurt een orkest in en klaar is kees! Als -ie het nou zelf live zou uitvoeren!!! :r
t is net een dj, lol..
  maandag 17 januari 2011 @ 23:17:27 #184
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_91494130
y u mad tho?
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_91501168
quote:

[..]

Ja man, heb je zoveel jaar geoefend op je instrument, en vervolgens word je keihard geowned door een DJ die "gewoon" wat samples op een computer beat gooit. Triestig.

Ga nu maar ff dit meesterwerk luisteren,
pi_91502268
En wat nou als je een jazz muzikant ook als DJ laat functioneren?

dan krijg je dit:
Doe eens lief!
pi_91502290
Terechte klacht, mensen die voor de fun mixen en zich meteen DJ noemen :') Vooral op forums als FOK!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:43:21 #188
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91505130
Zei : "DJ Day-V"

proest, DAY-V!! WAT GENIAAL waarschijnlijk heet jij davey, maar je maakt er een woordgarp van door DAY-V ervan te maken, dus dan moet je de "V" uitspreken als "VIE" OMGLOLLERPWNDWTF ZO GENIAAL!! _O_
PieAir
pi_91505381
..

[ Bericht 97% gewijzigd door jimjim1983 op 18-01-2011 10:50:39 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:52:35 #190
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_91505474
Wtf boeit het welke dj daar staat te rocken :')

Als het goed overloopt lekker klinkt zie ik het probleem niet.

Van die dj's die zich de koning voelen terwijl iedereen wat silstaat :') DAN pas doe je het verkeerd, amuseerd iedereen zich dan snap ik niet waar over gezeurd wordt
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:54:32 #191
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91505556
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:29 schreef Prenzlauer het volgende:
En wat nou als je een jazz muzikant ook als DJ laat functioneren?

dan krijg je dit:
Op Infinity dit jaar een DJ die iets samen deed met een blazer. Klonk geniaal.
pi_91505561
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:43 schreef jpg97 het volgende:
Zei : "DJ Day-V"
Wow, jij bent dom :{
pi_91505708
Day-V p0wnz0r _O_
pi_91505738
mensen die niet verder kijken dan david guetta en deadmeau5 :')
pi_91505763
LBL _O_
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:02:39 #196
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91505822
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:59 schreef jimjim1983 het volgende:
mensen die niet verder kijken dan david guetta en deadmeau5 :')
Nieuwe album van Deadmau5 slaat sowieso helemaal nergens op. Wat een oorkanker.
pi_91505843
quote:

[..]

Arguru :')_! wat is er mis met de naam die je geschonken is door de mensen die je gebaard hebben.
pi_91505875
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:02 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Enigste die ik een beetje goed vond was Faxing Berlin...
pi_91505893
Ga nou niet in op die heatwave ofzo :')
Das echt zo'n typische gamende dertiger zonder vriendin of vrouw of kinderen, met een te hoog BMI die nog op pinkpop enzo rondhangt.
pi_91505904
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:03 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Arguru :')_! wat is er mis met de naam die je geschonken is door de mensen die je gebaard hebben.
_O_
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:05:49 #201
122997 zquing
Drama Junk
pi_91505920
quote:
12s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:26 schreef WARE_HEIDEN het volgende:

[..]

"Those unforgettable days, for them I live"
pi_91505958
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:05 schreef zquing het volgende:

[..]

Zit wel wat in, bij het grote publiek is ie daarmee bekend. M'n ouders weten nu ook dat Diplo bestaat, ik zelf wist het al jaren natuurlijk. ;)
pi_91506030
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:02 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

vorige ook :P alles wat ie maakt eigenlijk
pi_91506084
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:08 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Het zijn dan ook geen muzikanten... :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:10:17 #205
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91506087
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:08 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Kan alleen Strobe waarderen, maar die is ook overhyped en die vind ik denk ik alleen tof vanwege mijn affectie voor blieps. :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:10:44 #206
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_91506097
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:10 schreef Majkool het volgende:

[..]

We gaan er lekker niet op in.
pi_91506108
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:06 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Zit wel wat in, bij het grote publiek is ie daarmee bekend. M'n ouders weten nu ook dat Diplo bestaat, ik zelf wist het al jaren natuurlijk. ;)
Ken Diplo ook pas sinds C-C-C-C-C-C-C-C'MONNN!!!
Swedish House Mafia ken ik dan al weer jaren, toen nog met Eric Prydz volgens mij...
pi_91506148
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:10 schreef Majkool het volgende:

[..]

wie?
pi_91506250
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wie?
Zanger Rinus :{
pi_91506333
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:14 schreef Majkool het volgende:

[..]

Zanger Rinus :{
wie dan? DJ's? er zijn er bij die gitaar spelen hoor :')
pi_91508439
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 11:10 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Ken Diplo ook pas sinds C-C-C-C-C-C-C-C'MONNN!!!
Swedish House Mafia ken ik dan al weer jaren, toen nog met Eric Prydz volgens mij...
Ja, die stapte er toch een jaartje uit voordat 'one' een van de grootste dance-hits aller tijden werd?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:27:56 #212
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91509130
DJ Sandstorm _O_

PieAir
pi_91511443
Ik verveel me, dus een goede post om eens serieus op in te gaan ^O^
quote:
Nee, het gaat meer om de grote namen als David Guetta, Afrojack en Vato Gonzalez.
Ja, zo worden de nummers die geproduceerd worden onder de naam van David Guetta, Afrojack en Vato Gonzalez vast gemaakt.
Onee, dat is mixen, en zij (in ieder geval onder hun naam) producen ook.
Ik moet wel zeggen dat ik de producties van Vato Gonzalez echt van een uitermate tragisch niveau vind, maar z'n mixtapes kunnen best. Tevens is dat nou niet echt een "grote naam" :')
quote:
Maar dit soort MBO-zwakstromers maken niet echt de dienst uit.
Het wordt later in je post duidelijk dat jij Armin van Buuren ook voor jou onder de categorie "DJ's en de mensen die zich zo noemen" valt. Als die op jou een indruk van een MBOer maakt, heb jij een vrij vertekend beeld van MBOers.
quote:
En zich maar god voelen :')
Dat gaat natuurlijk vanzelf als je zoveel geld hebt, zo populair bent en zo vaak op het podium mag staan voor duizenden mensen, of je nou een toneelstuk opvoert en het niet zelf heb gemaakt of niet. Dat maakt dan weinig uit.

quote:
"Ja maar hij maakt zulke goede nummers!". Kom op man, denk je nou echt dat die gasten dat zelf doen? Daar worden gewoon mensen voor ingehuurd. Kijk voor de grap eens naar het nieuwste album van Armin, dat is gewoon helemaal gemaakt door Benno de Goeij (voor de niet-weters, de held van Rank 1 :{w )
Je klacht gaat over DJ's en de mensen die zich zo noemen. Dit gaat over mensen die fan zijn van iemand die onder zijn eigen naam producet, maar aan het productieproces weinig bijdraagt, en dan niet weten dat dat het geval was. Dat zou nou een terechte klacht zijn; als je jezelf fan noemt en dat dan niet weet ben je een triest geval. Er is trouwens weinig op tegen om dat te laten doen, zolang het maar wel duidelijk is dat dat het geval is (zoals bij Armin en Benno de Goeij) en er niet gedaan wordt alsof het écht alleen geproduced is door de artiest (zoals bij Tiësto en Dennis Waakop-Reijers/Hans Willem Mallon). Dat is gewoon triest.
quote:
Wees dan gewoon een echte baas als je daar staat en doe eens wat origineels.
Dat is ook puur weer wat jij toevallig "origineel" noemt. Ik noem bijna alles wat niet regelrecht gekopieerd is (zoals You are not Alone dat wel was) origineel. Jij noemt blijkbaar "live je shit produceren" en "met een nummer en een stel loopjes iets heel nieuws maken" origineel. Arbitrairder wordt het niet :')

Overigens kan ik producties onder alle genoemde namen uit je post wel waarderen, behalve dan van Vato en "Shiftee" gezien ik met hem nog niet bekend was.

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:37 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

het zit hem gewoon in de catchy vocals van Pharrel en Tinie Tempah
Ja, dat zeker. Zonder die vocals, of met anderen als vocalisten zouden het nooit zulke hits zijn geworden. Maar goed, dat is toch bij bijna elke dance-achtige-grote-hit het geval? Infinity kan ik bedenken als een soort van uitzondering, dat was nog een hit geworden al zou ik zelf de vocals hebben gedaan, en zingen kan ik niet :')

quote:

[..]

Hoeveel DJ/producers zijn er, en hoeveel dj/producers zijn er beroemd?
Nee, ze worden natuurlijk beroemd omdat ze een leuk koppie hebben, dat zal het zijn :')
Succes met een grote hit produceren en beroemd/lachend rijk worden, ik zie graag 5% van de opbrengsten terug op mijn bankrekening :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Thas op 18-01-2011 13:35:03 ]
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_91513676
Voor de mensen die dat nog niet wisten, Vato maakt zijn mixtapes in Fruity Loops :+
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:20:04 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91513805
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:28 schreef Thas het volgende:

Hoeveel DJ/producers zijn er, en hoeveel dj/producers zijn er beroemd?
Nee, ze worden natuurlijk beroemd omdat ze een leuk koppie hebben, dat zal het zijn :')
Succes met een grote hit produceren en beroemd/lachend rijk worden, ik zie graag 5% van de opbrengsten terug op mijn bankrekening :)
Dat is inspelen om heel dom publiek. SBS6 en RTL zijn de populairste omroepen, dom publiek is nogal simpel te bespelen :').

Ik begrijp de DJ's ook wel, die cashen lekker over de ruggen van de vmboérs, dat bewonder ik wel ja :').
Get woke, go broke!
pi_91513826
Ben het er wel mee eens. DJ's hebben geen skill of muzikaal talent dus moeten het hebben van het afspelen van plaatjes idd :) Kijk je bijvoorbeeld naar metal, dan zie je echte muzikanten met echte instrumenten en een grote liefde voor muziek. Veelal zijn de bandleden van een metalband ook virtuozen op hun instrument :Y
pi_91514027
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is inspelen om heel dom publiek. SBS6 en RTL zijn de populairste omroepen, dom publiek is nogal simpel te bespelen :').

Ik begrijp de DJ's ook wel, die cashen lekker over de ruggen van de vmboérs, dat bewonder ik wel ja :').
Dat SBS en RTL publiek zelfs nog schat ik intelligenter in dan jou. Miljoenen mensen dom noemen op basis van hun muzieksmaak :')
pi_91514042
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom praten mensen zoals jij altijd zo stoer op een forum? :')
Als een groep VMBOers voor je staan, doe je dan ook zo?

Kijk je foto in je fotoboek man... :N
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:24:22 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514050
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:23 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Dat SBS en RTL publiek zelfs nog schat ik intelligenter in dan jou. Miljoenen mensen dom noemen op basis van hun muzieksmaak :')
Goed he, en het erge is, het is ook nog eens bewezen :7.
Get woke, go broke!
pi_91514063
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:20 schreef Flammie het volgende:
Ben het er wel mee eens. DJ's hebben geen skill of muzikaal talent dus moeten het hebben van het afspelen van plaatjes idd :) Kijk je bijvoorbeeld naar metal, dan zie je echte muzikanten met echte instrumenten en een grote liefde voor muziek. Veelal zijn de bandleden van een metalband ook virtuozen op hun instrument :Y
Alsof een DJ/producer geen liefde kan hebben voor z'n muziek :{ Wie bepaald dat?
pi_91514075
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus is het voor iedereen maar zo? :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:25:27 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514106
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:24 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dus is het voor iedereen maar zo? :P
Als het leuke reacties oproept van nu gastjes met stoom onder hun petjes vandaan, ja :7.
Get woke, go broke!
pi_91514109
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:24 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Alsof een DJ/producer geen liefde kan hebben voor z'n muziek :{ Wie bepaald dat?
Het is niet eens "zijn" muziek als je het hebt over een DJ althans :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:26:15 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514149
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:24 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Ik heb tenminste een fobo :).
Get woke, go broke!
pi_91514158
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:24 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

die vent is de 30 al over zo te zien en is moderator op een internetforum :D Moet hij zelf weten maar hij is inderdaad de laatste die een grote mond over anderen hoeft te geven. Zeker op basis van iets als smaak.
pi_91514185
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:26 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

die vent is de 30 al over zo te zien en is moderator op een internetforum :D Moet hij zelf weten maar hij is inderdaad de laatste die een grote mond over anderen hoeft te geven. Zeker op basis van iets als smaak.
Echt hé _O- Ook nog met zijn nieuwe ipad op de foto _O_
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:27:12 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514193
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:26 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Kijk, alle petjes voelen zich persoonlijk aangevallen en gaan lopen mans doen, het is ZO makkelijk om je gelijk te krijgen bij dat breinloze densvolk B-).
Get woke, go broke!
pi_91514203
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb tenminste een fobo :).
Zo! :o Hier heb je me toch wel even hoor...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:28:12 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514238
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:27 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Zo! :o Hier heb je me toch wel even hoor...
Waar heb JIJ mij precies dan? :). Ik ben niet zo onzeker dat ik mijn gezicht niet op internet durf te zetten bij mij meningen :).
Get woke, go broke!
pi_91514299
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En dan nog :') liever een MBO-er met een leuke vriendin en een goed leven dan een universitair geschoold persoon die niets anders te doen heeft dan op internet rond te hangen en alleen z'n rechterhand als z'n grote liefde heeft.

Doe niet zo arrogant man, en ga niet lopen zeuren op wat anderen luisteren.
pi_91514308
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waar heb JIJ mij precies dan? :). Ik ben niet zo onzeker dat ik mijn gezicht niet op internet durf te zetten bij mij meningen :).
Al vaak een foto gehad. Ik ga tenminste niet groepen afkraken achter mijn computertje terwijl je niks durft te zeggen als ze voor je staan... :')
pi_91514318
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:27 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Echt hé _O- Ook nog met zijn nieuwe ipad op de foto _O_
iPads zijn dan weer best vet :@
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:30:05 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514341
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:29 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

En dan nog :') liever een MBO'er met een leuke vriendin en een goed leven dan een universitair geschoold persoon die niets anders te doen heeft dan op internet rond te hangen en alleen z'n rechterhand als z'n grote liefde heeft.

Doe niet zo arrogant man, en ga niet lopen zeuren op wat anderen luisteren.
ja, dat ben ik 100% met je eens hoor, ik heb alleen geen idee wie die persoon is waar je het overhebt eigenlijk :).
Get woke, go broke!
pi_91514344
Wanneer je er niet uitkomt, ga je maar persoonlijke dingen gebruiken die niets met de discussie te maken hebben? :')
pi_91514348
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:29 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

iPads zijn dan weer vet :@
Vast wel, heb zelf een iPhone maar ga er niet trots mee op de foto staan :*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:30:49 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514385
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:29 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Al vaak een foto gehad. Ik ga tenminste niet groepen afkraken achter mijn computertje terwijl je niks durft te zeggen als ze voor je staan... :')
Dat is jouw aanname, niet echt ergens op gebaseerd, maar dat snap ik, argumenten heb je namelijk verder niet :).
Get woke, go broke!
pi_91514386
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kijk, alle petjes voelen zich persoonlijk aangevallen en gaan lopen mans doen, het is ZO makkelijk om je gelijk te krijgen bij dat breinloze densvolk B-).
Ik zou eens langs een dokter gaan, je hebt waanbeelden.
pi_91514397
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is jouw aanname, niet echt ergens op gebaseerd, maar dat snap ik, argumenten heb je namelijk verder niet :).
Nee, jij wel zeker. Je loopt dom te generaliseren, vindt dat iedereen jouw smaak dient te hebben en wie dat niet heeft noem je maar dom.
pi_91514414
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hoor wie het zegt _O-
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:31:39 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514422
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:31 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Nee, jij wel zeker.
yeps, die heb ik allang netjes neergezet, een paar posts hoger :).
Get woke, go broke!
pi_91514479
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoals dit zeker? _O-
quote:

[..]

Onzin noem ik dat...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:33:05 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514481
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:31 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Nee, jij wel zeker. Je loopt dom te generaliseren, vindt dat iedereen jouw smaak dient te hebben en wie dat niet heeft noem je maar dom.
Correct, en als je je reacties terugleest snap je misschien waarom :7.
Get woke, go broke!
pi_91514491
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Al was het zo dat er al ergens een verband te vinden was, zoek dan ook direct het EQ uit.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:33:42 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514507
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:33 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Zoals dit zeker? _O-

[..]

Onzin noem ik dat...
Dat mag, maar weerleg het dan, kom met argumenten dat het NIET moeilijker is om zo muziek te maken ipv via een PC.
Get woke, go broke!
pi_91514580
En dan denkt hij echt dat wij ons opwinden ofzo :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:35:29 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514608
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:35 schreef dikkelul3bier het volgende:
En dan denkt hij echt dat wij ons opwinden ofzo :')
Eeeehmmm, das wederzijds hoor :').
Get woke, go broke!
pi_91514654
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat mag, maar weerleg het dan, kom met argumenten dat het NIET moeilijker is om zo muziek te maken ipv via een PC.
Kan best zijn dat het niet moeilijker is. Als het ongeveer even moeilijk is, is het toch al 'gelijkspel'?
pi_91514709
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eeeehmmm, das wederzijds hoor :').
Jij hebt blijkbaar nogal moeite met onze smaak. Ik heb verder geen problemen met waar jij naar zult luisteren en ik ga je smaak niet beledigen, zolang ik het maar niet hoef te horen.
pi_91514713
waar ging het ookalweer over?
pi_91514749
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:36 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Kan best zijn dat het niet moeilijker is. Als het ongeveer even moeilijk is, is het toch al 'gelijkspel'?
En dan nog, muziek gaat niet over hoe moeilijk het is om te maken maar om wat het doet met mensen. Als jij 50.000 man uit hun dak kunt laten gaan op een dancefeest, dan raak je toch ook iets?
pi_91514758
Over computergeluidjes _O_ O+
pi_91514826
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:32 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

veelal? :') :') kneus die kerels maken alles zelf :*
Nee hoor, ze gebruiken ook samples van andere artiesten. Dwaas.
pi_91514838
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jij denkt dat dance muziek alleen met een PC wordt gemaakt? Als je er niks van afweet zeg dan gewoon niks...

dinsdag 18 januari 2011 @ 14:40:11 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514839
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:36 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

nou ja, dat vind ik dus oprecht niet. Als je met 1 man zoveel mensen bezig kan houden is het blijkbaar gewoon niet zo ingewikkeld, en das dus geen troll :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:41:50 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514929
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:40 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Jij denkt dat dance muziek alleen met een PC wordt gemaakt? Als je er niks van afweet zeg dan gewoon niks...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zie toch echt alleen maar computers en mmixdingen, keyboard zijn natuurlijk wel instrumenten, maar die worden alleen maar als een soort veredeld toetsenbord gebruikt. Een piano bespelen zit er niet in :P.
Get woke, go broke!
pi_91514986
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zie toch echt alleen maar computers en mmixdingen, keyboard zijn natuurlijk wel instrumenten, maar die worden alleen maar als een soort veredeld toetsenbord gebruikt. Een piano bespelen zit er niet in :P.
Lees de laatste zin nog eens, trollie...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:44:13 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91515064
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:42 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Lees de laatste zin nog eens, trollie...
ja, das ALS je er niets vanaf weet, helaas zit ik redelijk in de muziekscene in Amsterdam ;).
Get woke, go broke!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:45:02 #258
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_91515100
iedereen is een dj met virtual dj
pi_91515259
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nou ja, dat vind ik dus oprecht niet. Als je met 1 man zoveel mensen bezig kan houden is het blijkbaar gewoon niet zo ingewikkeld, en das dus geen troll :).
:?

Waarom zou 1 man of vrouw niet even goed een grote groep bezig kunnen houden als 3, 4 of 5 mensen? Dus Beethoven of Mozart is van lagere kwaliteit dan de Josti band omdat ie alleen was, en zij met een groep?
pi_91515306
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, das ALS je er niets vanaf weet, helaas zit ik redelijk in de muziekscene in Amsterdam ;).
Blijkbaar niet, want Amsterdam is zo'n beetje de dance-hoofdstad van de wereld.
pi_91515397
quote:
19s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:45 schreef Het_Fenomeen het volgende:
iedereen is een dj met virtual dj
En dat gedeelte van de klacht is wel weer terecht.
Omdat DJ zijn "hipper" en populairder is, wil elke debiel een draaitafel om zich DJ te noemen tegenwoordig. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit van DJ's/producers die wel echt goed zijn.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:52:18 #262
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91515457
virtual DJ :r
PieAir
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:54:10 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91515551
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:48 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

:?

Waarom zou 1 man of vrouw niet even goed een grote groep bezig kunnen houden als 3, 4 of 5 mensen? Dus Beethoven of Mozart is van lagere kwaliteit dan de Josti band omdat ie alleen was, en zij met een groep?
Ja, dat kan idd prima. Beethoven schreef zijn symfonieen nou niet bepaald met een iPad, voorgeprogrammeerde beats en samples he? En zijn muziek wordt nu nog "gedraaid". Muziek van een DJ is na 1 week weer vergeten, sterker nog er is niemand die enig idee heet hoe het nou heet :P.

Kijk, ik overdrijf echt wel veel hier, dat snap je best. maar de essentie is gewoon dat dans 99% van de tijd popcornmuziek is en dat er nou meestal niet echt veel werk inzit.

Dat er uitzondering zijn weet ik echt wel, maar het meerdendeel is inhoudsloze bubblegummuziek, niets mis mee voor een avondje dansen, maar goeie muziek... nee, niet echt.
Get woke, go broke!
pi_91516281
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat kan idd prima. Beethoven schreef zijn symfonieen nou niet bepaald met een iPad, voorgeprogrammeerde beats en samples he? En zijn muziek wordt nu nog "gedraaid". Muziek van een DJ is na 1 week weer vergeten, sterker nog er is niemand die enig idee heet hoe het nou heet :P.

Kijk, ik overdrijf echt wel veel hier, dat snap je best. maar de essentie is gewoon dat dans 99% van de tijd popcornmuziek is en dat er nou meestal niet echt veel werk inzit.

Dat er uitzondering zijn weet ik echt wel, maar het meerdendeel is inhoudsloze bubblegummuziek, niets mis mee voor een avondje dansen, maar goeie muziek... nee, niet echt.
Het is wel goede muziek: namelijk zoals je zelf al aangeeft goede muziek om een avondje te dansen. En wel meer dan dat trouwens, ik luister thuis ook vaak genoeg trance, house, techno en noem maar op.

Veel mensen zullen trouwens jouw muziek ook niet meer kennen na 1 keer horen, of zelfs nooit gehoord hebben. Maakt dat het opeens minder?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:11:58 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91516506
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:07 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Het is wel goede muziek: namelijk zoals je zelf al aangeeft goede muziek om een avondje te dansen. En wel meer dan dat trouwens, ik luister thuis ook vaak genoeg trance, house, techno en noem maar op.

Veel mensen zullen trouwens jouw muziek ook niet meer kennen na 1 keer horen, of zelfs nooit gehoord hebben. Maakt dat het opeens minder?
Ik bedoel dus dat er nu nog mensen zijn (van 16 bijv) die naar The Doors luisteren, 50 jaar oude muziek. Wie luistert er nog naar de set van Armin van vorig jaar?
Get woke, go broke!
pi_91516887
heatwave weer :') een van de meest kortzichtige mensen op fok
pi_91517005
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:19 schreef jimjim1983 het volgende:
heatwave weer :') een van de meest kortzichtige mensen op fok
Hij onderbouwt het toch? :')
pi_91517013
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat er nu nog mensen zijn (van 16 bijv) die naar The Doors luisteren, 50 jaar oude muziek. Wie luistert er nog naar de set van Armin van vorig jaar?
Die zullen er best zijn, al is het een kleine minderheid. Maar hoe weet jij nou of trance-liefhebbers naar een set van vorig jaar luisteren? Er zijn genoeg mensen die nog vaak een goede set van Tiesto op Innercity (voor jouw info, dat is al 10 jaar terug) opzetten hoor. Of een set van Armin van Sensation White 2005 (toen het nog leuk was _O_ )
pi_91517038
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:22 schreef Majkool het volgende:

[..]

Hij onderbouwt het toch? :')
Dat doet hij ditmaal wel ja, maar als een onderbouwing niet klopt (zie mijn reactie hier boven) dan is ie ook niet veel waard.
pi_91517088
quote:

[..]

ik luister nog steeds naar ouwe setjes en ben echt niet de enige. alleen niet die van armin :')
pi_91517614
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:22 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Die zullen er best zijn, al is het een kleine minderheid. Maar hoe weet jij nou of trance-liefhebbers naar een set van vorig jaar luisteren? Er zijn genoeg mensen die nog vaak een goede set van Tiesto op Innercity (voor jouw info, dat is al 10 jaar terug) opzetten hoor. Of een set van Armin van Sensation White 2005 (toen het nog leuk was _O_ )
Klinkt toch allemaal hetzelfde dus tsjah :')
pi_91517667
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:33 schreef Flammie het volgende:

[..]

Klinkt toch allemaal hetzelfde dus tsjah :')
Voor jou misschien ja.. Voor mij en veel anderen klinken die Doors van jou ook weer hetzelfde als als hun nummers en ook als weet ik veel welke bands uit die tijd.
pi_91517733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:22 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Innercity. ^O^ Wat een tijden.

Gesneuveld omdat iemand in z'n eentje het ook wel kon draaien met alleen z'n laptop. :')
pi_91519386
voor de geinteresseerden nog het vervolg op het DJ konijn:
Bekijk deze YouTube-video
Doe eens lief!
pi_91521090
HeatWave ben jij een DJ?!?!
pi_91521562
had die gewild :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:49:25 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91521593
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:39 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
HeatWave ben jij een DJ?!?!
nee, ik draai ook wel eens plaatjes op feesten, kroegen, bruiloften, maar ik ben niet zo pretentieus B-).
Get woke, go broke!
pi_91521650
Des te commercieler de dj des te slechter de skills.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:54:16 #279
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_91521858
TS draait met een midi-controller? :')

als je met vinyl draait mag je jezelf dj noemen :7
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:22:41 #280
261627 sciter
The world is my playground.
pi_91523358
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

Dat zeiden vinyl-dj's ook over CD-dj's. CD's worden tegenwoordig meer gebruikt dan vinyl. Ik denk dat het niet lang meer duurt tot CD word vervangen door mp3/wav

[ Bericht 97% gewijzigd door sciter op 18-01-2011 17:34:35 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:27:10 #281
261627 sciter
pi_91523575
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:40 schreef Arguru het volgende:

[..]

Ik vergeef het je. :* Omdat Deadmau5 O+
Oh, en andere mensen ''ritmo's'' noemen en zelf van DeadMau5 muziek houden :')
pi_91526611
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, ik draai ook wel eens plaatjes op feesten, kroegen, bruiloften, maar ik ben niet zo pretentieus B-).
Man, doe niet zo verheven, jij mag jezelf ook wel DJ noemen hoor. Het is simpel: Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt. Tegenwoordig wordt echter de afkorting dj (meestal DJ in namen) of deejay (met Engelse uitspraak) meer gebruikt.

De persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt, niet meer en niet minder, de een doet het alleen wat professioneler en verdient er tonnen mee, en doet de productie dan soms ook zelf. Dat jij alleen in lokale barretjes je draaikunsten vertoont, en jezelf geen DJ vindt omdat je daar een maatschappelijk hogere functie bij bedenkt, betekent niet dat de rest van de plaatjesdraaiers dat ook niet is.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:04:19 #283
17420 DeX090
bastard on parade
pi_91527704
Eigenlijk best triest dat een mod dit topic komt verzieken. Was een van de eerste relaxte 'elektronische muziek'-topics om te lezen, zeg ik als punk/hardrock liefhebber. Maar ja, dat is nu dus ook over.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_91528395
Volgens mij stond trollen idd niet bij de vereiste eigenschappen van een mod...
pi_91528420
TS heeft goede smaak en naam. :)
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:46:57 #286
36461 Joppy
geen colaboy
pi_91530308
quote:

[..]

Ik luister nog regelmatig oude setjes (ook omdat ik al tijden niks nieuws meer heb binnen gehaald) En daar zitten sets bij van ruim 10/11 jaar terug, eerdere livesets zijn zeldzamer. Omdat er toen nog veel minder werd opgenomen en via internet verspreid.
Waarom luister ik nog naar die sets? Simpelweg omdat ze goed in elkaar zitten, dwz goede opbouw en platenkeuze plus een goede mixtechnische uitvoering. Zo een set weet gewoon elke keer weer de sfeer weer terug te halen. Dat is gewoon iets tijdloos (als je er van houdt idd)
Net zoals de muziek van The Doors, die ik zelf ook uitermate goed weet te waarderen,

Het blijft overigens erg lastig voor veel mensen lastig om het verschil te kunnen maken tussen een DJ en een producer. Een DJ beschuldigen van het feit dat hij niet zelf zijn muziek maakt is zoiets als een huisschilder beschuldigen van het feit dat hij het huis niet zelf heeft gebouwd. Een DJ draait plaatjes. Een producer maakt plaatjes.

Mensen die een instrument bespelen schrijven ook niet persé muziek. Zijn het dan mindere muzikanten omdat ze dat niet doen? Is een bandje dat al 30 jaar teert op dezelfde hits en die dag in dag uit speelt echt zoveel genialer dan zolderkamernerd die de meest sferische, freakische en tegelijk swingende en melodieuze geluiden uit zijn pc en keyboard weet te toveren?
Is een coverbandje, waarbij standaard het basloopje al begint als de basgitarist nog met zijn biertje staat, nou echt beter dan een DJ die een paar duizend man uit zijn dak laat gaan door de juiste platen uit te kiezen en die op de juiste manier te mixen?

Aan beide kanten van het muzikale spectrum heb je goede en slechte muziekanten. Echte liefhebbers en wannabe's.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:49:23 #287
301382 TheHundreds
Nu ook als Sint
pi_91530444
TS doet het ze niet na.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:12:33 #288
182728 honda1990
pi_91535085
Als TS geen troll is waarom is zijn avatar dan identiek aan het logo van Armind :')

armind.png

Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:16:50 #289
261627 sciter
pi_91535357
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef honda1990 het volgende:
Als TS geen troll is waarom is zijn avatar dan identiek aan het logo van Armind :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Omdat TS een onderontwikkeld persoon is die niet weet waar hij het over heeft.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:21:18 #290
182728 honda1990
pi_91535630
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik luister nog regelmatig oude setjes (ook omdat ik al tijden niks nieuws meer heb binnen gehaald) En daar zitten sets bij van ruim 10/11 jaar terug, eerdere livesets zijn zeldzamer. Omdat er toen nog veel minder werd opgenomen en via internet verspreid.
Waarom luister ik nog naar die sets? Simpelweg omdat ze goed in elkaar zitten, dwz goede opbouw en platenkeuze plus een goede mixtechnische uitvoering. Zo een set weet gewoon elke keer weer de sfeer weer terug te halen. Dat is gewoon iets tijdloos (als je er van houdt idd)
Net zoals de muziek van The Doors, die ik zelf ook uitermate goed weet te waarderen,

Het blijft overigens erg lastig voor veel mensen lastig om het verschil te kunnen maken tussen een DJ en een producer. Een DJ beschuldigen van het feit dat hij niet zelf zijn muziek maakt is zoiets als een huisschilder beschuldigen van het feit dat hij het huis niet zelf heeft gebouwd. Een DJ draait plaatjes. Een producer maakt plaatjes.

Mensen die een instrument bespelen schrijven ook niet persé muziek. Zijn het dan mindere muzikanten omdat ze dat niet doen? Is een bandje dat al 30 jaar teert op dezelfde hits en die dag in dag uit speelt echt zoveel genialer dan zolderkamernerd die de meest sferische, freakische en tegelijk swingende en melodieuze geluiden uit zijn pc en keyboard weet te toveren?
Is een coverbandje, waarbij standaard het basloopje al begint als de basgitarist nog met zijn biertje staat, nou echt beter dan een DJ die een paar duizend man uit zijn dak laat gaan door de juiste platen uit te kiezen en die op de juiste manier te mixen?

Aan beide kanten van het muzikale spectrum heb je goede en slechte muziekanten. Echte liefhebbers en wannabe's.
True, misschien was een goede dj vroeger iemand die platen naadloos aan elkaar kon laten draaien, tegenwoordig kan iedereen dat. Wat iemand een goede dj maakt is het publiek vermaken. Het publiek aansvoelen en daar op in spelen. Markus Schulz is 1 van de helden die dat imo bijzonder goed kan al heeft hij ook wel eens een mindere dag (zoals TE afgelopen jaar bijv.) Evolution daarentegen was echt fantastisch, die set luister ik nog wekelijks _O_
pi_91542738
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

Ik draai tegenwoordig helemaal niet meer. Zie er de lol niet meer van in. Optreden doe ik wel maar dan met een keyboard + softsynths en hardware synths.
pi_91542805
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:27 schreef sciter het volgende:

[..]

Oh, en andere mensen ''ritmo's'' noemen en zelf van DeadMau5 muziek houden :')
De smaak van mensen moet iedereen zelf weten maar het gaat me meer om de hele cultuur en verafgoding van de DJ-wereld. Slaat nergens op. Dat een plaatje lekker klinkt, prima. Ik vind "Animale" van Don Diablo met Dragonette ook prima klinken. Maar als hij staat te draaien vind ik het nog steeds niet veel boeiends, ongeacht dat z'n producties misschien in de orgen liggen.
pi_91542819
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef honda1990 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Omdat ik het een mooi getekend kunstwerk vind, niets meer en niets minder.
pi_91542885
zeiken over dj's en dan deadmau5 noemen als hoe het wel moet :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_91542901
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:10 schreef Arguru het volgende:

[..]

De smaak van mensen moet iedereen zelf weten maar het gaat me meer om de hele cultuur en verafgoding van de DJ-wereld. Slaat nergens op. Dat een plaatje lekker klinkt, prima. Ik vind "Animale" van Don Diablo met Dragonette ook prima klinken. Maar als hij staat te draaien vind ik het nog steeds niet veel boeiends, ongeacht dat z'n producties misschien in de orgen liggen.
daar noem je me dan ook een flapdrol
pi_91543014
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

daar noem je me dan ook een flapdrol
Precies mijn punt. Vind het verder geen boeiende man en ook niet bijzonder qua DJ. Dat hij toevallig een productie uitbrengt die lekker klinkt (zeker vanwege de stem van Martina moet ik zeggen), prima. Maar laat het daar ook bij. Eén goede plaat maakt je nog niet tot een topartiest.
pi_91543122
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:14 schreef Arguru het volgende:
Eén goede plaat maakt je nog niet tot een topartiest.
Echt wel!

dinsdag 18 januari 2011 @ 23:24:47 #299
261627 sciter
pi_91543486
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:10 schreef Arguru het volgende:

[..]

Het doet me goed dat je mensen een vrije smaak laat hebben, maar geen eigen levenstijl.

KLB zou toch saai zijn zonder mensen als jij, mensen die denken boven iets te staan.
pi_91543601
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:24 schreef sciter het volgende:

[..]

Het doet me goed dat je mensen een vrije smaak laat hebben, maar geen eigen levenstijl.

KLB zou toch saai zijn zonder mensen als jij, mensen die denken boven iets te staan.
Levensstijl zal me ook aan m'n derrière oxideren. Maar net als dat emo's gewoon droeftoeters zijn als ze zichzelf snijden, zijn de petjes die DJ's verafgoden net zo sad. En nee, niet iedereen die naar de aidsband Tokio Hotel luistert snijdt zich. En nee, niet iedereen die naar EDM luistert zit aan de pillen met z'n Nike petje stampend op de hardstyle. Met die laatste groepen heb ik ook geen issues. Het zijn alleen die extremen die zo onwijs triest zijn.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:34:05 #301
36461 Joppy
geen colaboy
pi_91570263
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:08 schreef Arguru het volgende:

[..]

Ik draai tegenwoordig helemaal niet meer. Zie er de lol niet meer van in. Optreden doe ik wel maar dan met een keyboard + softsynths en hardware synths.
De zgn 'live-optredens' vind ik vaak triester dan een gemiddelde DJ-set. Dàt zijn nu die mensen die voorgeprogrammeerde beats en loopjes eruit gooien en doen alsof ze dat ter plekke maken terwijl ze zelf ook nog het melodietje spelen. Vooral als het gaat om een bekende act met een paar bekende nummers. Vaak voegt het ook nog bijzonder weinig toe qua show
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')