abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91514758
Over computergeluidjes _O_ O+
pi_91514826
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:32 schreef brood_met_aarbeien het volgende:

[..]

veelal? :') :') kneus die kerels maken alles zelf :*
Nee hoor, ze gebruiken ook samples van andere artiesten. Dwaas.
pi_91514838
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat mag, maar weerleg het dan, kom met argumenten dat het NIET moeilijker is om zo muziek te maken ipv via een PC.
Jij denkt dat dance muziek alleen met een PC wordt gemaakt? Als je er niks van afweet zeg dan gewoon niks...

dinsdag 18 januari 2011 @ 14:40:11 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514839
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:36 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Kan best zijn dat het niet moeilijker is. Als het ongeveer even moeilijk is, is het toch al 'gelijkspel'?
nou ja, dat vind ik dus oprecht niet. Als je met 1 man zoveel mensen bezig kan houden is het blijkbaar gewoon niet zo ingewikkeld, en das dus geen troll :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:41:50 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91514929
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:40 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Jij denkt dat dance muziek alleen met een PC wordt gemaakt? Als je er niks van afweet zeg dan gewoon niks...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zie toch echt alleen maar computers en mmixdingen, keyboard zijn natuurlijk wel instrumenten, maar die worden alleen maar als een soort veredeld toetsenbord gebruikt. Een piano bespelen zit er niet in :P.
Get woke, go broke!
pi_91514986
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zie toch echt alleen maar computers en mmixdingen, keyboard zijn natuurlijk wel instrumenten, maar die worden alleen maar als een soort veredeld toetsenbord gebruikt. Een piano bespelen zit er niet in :P.
Lees de laatste zin nog eens, trollie...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:44:13 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91515064
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:42 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Lees de laatste zin nog eens, trollie...
ja, das ALS je er niets vanaf weet, helaas zit ik redelijk in de muziekscene in Amsterdam ;).
Get woke, go broke!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:45:02 #258
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_91515100
iedereen is een dj met virtual dj
pi_91515259
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nou ja, dat vind ik dus oprecht niet. Als je met 1 man zoveel mensen bezig kan houden is het blijkbaar gewoon niet zo ingewikkeld, en das dus geen troll :).
:?

Waarom zou 1 man of vrouw niet even goed een grote groep bezig kunnen houden als 3, 4 of 5 mensen? Dus Beethoven of Mozart is van lagere kwaliteit dan de Josti band omdat ie alleen was, en zij met een groep?
pi_91515306
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, das ALS je er niets vanaf weet, helaas zit ik redelijk in de muziekscene in Amsterdam ;).
Blijkbaar niet, want Amsterdam is zo'n beetje de dance-hoofdstad van de wereld.
pi_91515397
quote:
19s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:45 schreef Het_Fenomeen het volgende:
iedereen is een dj met virtual dj
En dat gedeelte van de klacht is wel weer terecht.
Omdat DJ zijn "hipper" en populairder is, wil elke debiel een draaitafel om zich DJ te noemen tegenwoordig. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit van DJ's/producers die wel echt goed zijn.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:52:18 #262
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91515457
virtual DJ :r
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:54:10 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91515551
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:48 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

:?

Waarom zou 1 man of vrouw niet even goed een grote groep bezig kunnen houden als 3, 4 of 5 mensen? Dus Beethoven of Mozart is van lagere kwaliteit dan de Josti band omdat ie alleen was, en zij met een groep?
Ja, dat kan idd prima. Beethoven schreef zijn symfonieen nou niet bepaald met een iPad, voorgeprogrammeerde beats en samples he? En zijn muziek wordt nu nog "gedraaid". Muziek van een DJ is na 1 week weer vergeten, sterker nog er is niemand die enig idee heet hoe het nou heet :P.

Kijk, ik overdrijf echt wel veel hier, dat snap je best. maar de essentie is gewoon dat dans 99% van de tijd popcornmuziek is en dat er nou meestal niet echt veel werk inzit.

Dat er uitzondering zijn weet ik echt wel, maar het meerdendeel is inhoudsloze bubblegummuziek, niets mis mee voor een avondje dansen, maar goeie muziek... nee, niet echt.
Get woke, go broke!
pi_91516281
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat kan idd prima. Beethoven schreef zijn symfonieen nou niet bepaald met een iPad, voorgeprogrammeerde beats en samples he? En zijn muziek wordt nu nog "gedraaid". Muziek van een DJ is na 1 week weer vergeten, sterker nog er is niemand die enig idee heet hoe het nou heet :P.

Kijk, ik overdrijf echt wel veel hier, dat snap je best. maar de essentie is gewoon dat dans 99% van de tijd popcornmuziek is en dat er nou meestal niet echt veel werk inzit.

Dat er uitzondering zijn weet ik echt wel, maar het meerdendeel is inhoudsloze bubblegummuziek, niets mis mee voor een avondje dansen, maar goeie muziek... nee, niet echt.
Het is wel goede muziek: namelijk zoals je zelf al aangeeft goede muziek om een avondje te dansen. En wel meer dan dat trouwens, ik luister thuis ook vaak genoeg trance, house, techno en noem maar op.

Veel mensen zullen trouwens jouw muziek ook niet meer kennen na 1 keer horen, of zelfs nooit gehoord hebben. Maakt dat het opeens minder?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:11:58 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91516506
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:07 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Het is wel goede muziek: namelijk zoals je zelf al aangeeft goede muziek om een avondje te dansen. En wel meer dan dat trouwens, ik luister thuis ook vaak genoeg trance, house, techno en noem maar op.

Veel mensen zullen trouwens jouw muziek ook niet meer kennen na 1 keer horen, of zelfs nooit gehoord hebben. Maakt dat het opeens minder?
Ik bedoel dus dat er nu nog mensen zijn (van 16 bijv) die naar The Doors luisteren, 50 jaar oude muziek. Wie luistert er nog naar de set van Armin van vorig jaar?
Get woke, go broke!
pi_91516887
heatwave weer :') een van de meest kortzichtige mensen op fok
pi_91517005
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:19 schreef jimjim1983 het volgende:
heatwave weer :') een van de meest kortzichtige mensen op fok
Hij onderbouwt het toch? :')
pi_91517013
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat er nu nog mensen zijn (van 16 bijv) die naar The Doors luisteren, 50 jaar oude muziek. Wie luistert er nog naar de set van Armin van vorig jaar?
Die zullen er best zijn, al is het een kleine minderheid. Maar hoe weet jij nou of trance-liefhebbers naar een set van vorig jaar luisteren? Er zijn genoeg mensen die nog vaak een goede set van Tiesto op Innercity (voor jouw info, dat is al 10 jaar terug) opzetten hoor. Of een set van Armin van Sensation White 2005 (toen het nog leuk was _O_ )
pi_91517038
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:22 schreef Majkool het volgende:

[..]

Hij onderbouwt het toch? :')
Dat doet hij ditmaal wel ja, maar als een onderbouwing niet klopt (zie mijn reactie hier boven) dan is ie ook niet veel waard.
pi_91517088
quote:

[..]

ik luister nog steeds naar ouwe setjes en ben echt niet de enige. alleen niet die van armin :')
pi_91517614
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:22 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Die zullen er best zijn, al is het een kleine minderheid. Maar hoe weet jij nou of trance-liefhebbers naar een set van vorig jaar luisteren? Er zijn genoeg mensen die nog vaak een goede set van Tiesto op Innercity (voor jouw info, dat is al 10 jaar terug) opzetten hoor. Of een set van Armin van Sensation White 2005 (toen het nog leuk was _O_ )
Klinkt toch allemaal hetzelfde dus tsjah :')
pi_91517667
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:33 schreef Flammie het volgende:

[..]

Klinkt toch allemaal hetzelfde dus tsjah :')
Voor jou misschien ja.. Voor mij en veel anderen klinken die Doors van jou ook weer hetzelfde als als hun nummers en ook als weet ik veel welke bands uit die tijd.
pi_91517733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:22 schreef dikkelul3bier het volgende:

[..]

Innercity. ^O^ Wat een tijden.

Gesneuveld omdat iemand in z'n eentje het ook wel kon draaien met alleen z'n laptop. :')
pi_91519386
voor de geinteresseerden nog het vervolg op het DJ konijn:
Bekijk deze YouTube-video
Doe eens lief!
pi_91521090
HeatWave ben jij een DJ?!?!
pi_91521562
had die gewild :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:49:25 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_91521593
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:39 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
HeatWave ben jij een DJ?!?!
nee, ik draai ook wel eens plaatjes op feesten, kroegen, bruiloften, maar ik ben niet zo pretentieus B-).
Get woke, go broke!
pi_91521650
Des te commercieler de dj des te slechter de skills.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:54:16 #279
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_91521858
TS draait met een midi-controller? :')

als je met vinyl draait mag je jezelf dj noemen :7
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:22:41 #280
261627 sciter
The world is my playground.
pi_91523358
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

Dat zeiden vinyl-dj's ook over CD-dj's. CD's worden tegenwoordig meer gebruikt dan vinyl. Ik denk dat het niet lang meer duurt tot CD word vervangen door mp3/wav

[ Bericht 97% gewijzigd door sciter op 18-01-2011 17:34:35 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:27:10 #281
261627 sciter
pi_91523575
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:40 schreef Arguru het volgende:

[..]

Ik vergeef het je. :* Omdat Deadmau5 O+
Oh, en andere mensen ''ritmo's'' noemen en zelf van DeadMau5 muziek houden :')
pi_91526611
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, ik draai ook wel eens plaatjes op feesten, kroegen, bruiloften, maar ik ben niet zo pretentieus B-).
Man, doe niet zo verheven, jij mag jezelf ook wel DJ noemen hoor. Het is simpel: Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt. Tegenwoordig wordt echter de afkorting dj (meestal DJ in namen) of deejay (met Engelse uitspraak) meer gebruikt.

De persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt, niet meer en niet minder, de een doet het alleen wat professioneler en verdient er tonnen mee, en doet de productie dan soms ook zelf. Dat jij alleen in lokale barretjes je draaikunsten vertoont, en jezelf geen DJ vindt omdat je daar een maatschappelijk hogere functie bij bedenkt, betekent niet dat de rest van de plaatjesdraaiers dat ook niet is.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:04:19 #283
17420 DeX090
bastard on parade
pi_91527704
Eigenlijk best triest dat een mod dit topic komt verzieken. Was een van de eerste relaxte 'elektronische muziek'-topics om te lezen, zeg ik als punk/hardrock liefhebber. Maar ja, dat is nu dus ook over.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_91528395
Volgens mij stond trollen idd niet bij de vereiste eigenschappen van een mod...
pi_91528420
TS heeft goede smaak en naam. :)
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:46:57 #286
36461 Joppy
geen colaboy
pi_91530308
quote:

[..]

Ik luister nog regelmatig oude setjes (ook omdat ik al tijden niks nieuws meer heb binnen gehaald) En daar zitten sets bij van ruim 10/11 jaar terug, eerdere livesets zijn zeldzamer. Omdat er toen nog veel minder werd opgenomen en via internet verspreid.
Waarom luister ik nog naar die sets? Simpelweg omdat ze goed in elkaar zitten, dwz goede opbouw en platenkeuze plus een goede mixtechnische uitvoering. Zo een set weet gewoon elke keer weer de sfeer weer terug te halen. Dat is gewoon iets tijdloos (als je er van houdt idd)
Net zoals de muziek van The Doors, die ik zelf ook uitermate goed weet te waarderen,

Het blijft overigens erg lastig voor veel mensen lastig om het verschil te kunnen maken tussen een DJ en een producer. Een DJ beschuldigen van het feit dat hij niet zelf zijn muziek maakt is zoiets als een huisschilder beschuldigen van het feit dat hij het huis niet zelf heeft gebouwd. Een DJ draait plaatjes. Een producer maakt plaatjes.

Mensen die een instrument bespelen schrijven ook niet persé muziek. Zijn het dan mindere muzikanten omdat ze dat niet doen? Is een bandje dat al 30 jaar teert op dezelfde hits en die dag in dag uit speelt echt zoveel genialer dan zolderkamernerd die de meest sferische, freakische en tegelijk swingende en melodieuze geluiden uit zijn pc en keyboard weet te toveren?
Is een coverbandje, waarbij standaard het basloopje al begint als de basgitarist nog met zijn biertje staat, nou echt beter dan een DJ die een paar duizend man uit zijn dak laat gaan door de juiste platen uit te kiezen en die op de juiste manier te mixen?

Aan beide kanten van het muzikale spectrum heb je goede en slechte muziekanten. Echte liefhebbers en wannabe's.
Let the beat control your body!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:49:23 #287
301382 TheHundreds
Nu ook als Sint
pi_91530444
TS doet het ze niet na.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:12:33 #288
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_91535085
Als TS geen troll is waarom is zijn avatar dan identiek aan het logo van Armind :')

armind.png

Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:16:50 #289
261627 sciter
pi_91535357
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef honda1990 het volgende:
Als TS geen troll is waarom is zijn avatar dan identiek aan het logo van Armind :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Omdat TS een onderontwikkeld persoon is die niet weet waar hij het over heeft.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 21:21:18 #290
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_91535630
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik luister nog regelmatig oude setjes (ook omdat ik al tijden niks nieuws meer heb binnen gehaald) En daar zitten sets bij van ruim 10/11 jaar terug, eerdere livesets zijn zeldzamer. Omdat er toen nog veel minder werd opgenomen en via internet verspreid.
Waarom luister ik nog naar die sets? Simpelweg omdat ze goed in elkaar zitten, dwz goede opbouw en platenkeuze plus een goede mixtechnische uitvoering. Zo een set weet gewoon elke keer weer de sfeer weer terug te halen. Dat is gewoon iets tijdloos (als je er van houdt idd)
Net zoals de muziek van The Doors, die ik zelf ook uitermate goed weet te waarderen,

Het blijft overigens erg lastig voor veel mensen lastig om het verschil te kunnen maken tussen een DJ en een producer. Een DJ beschuldigen van het feit dat hij niet zelf zijn muziek maakt is zoiets als een huisschilder beschuldigen van het feit dat hij het huis niet zelf heeft gebouwd. Een DJ draait plaatjes. Een producer maakt plaatjes.

Mensen die een instrument bespelen schrijven ook niet persé muziek. Zijn het dan mindere muzikanten omdat ze dat niet doen? Is een bandje dat al 30 jaar teert op dezelfde hits en die dag in dag uit speelt echt zoveel genialer dan zolderkamernerd die de meest sferische, freakische en tegelijk swingende en melodieuze geluiden uit zijn pc en keyboard weet te toveren?
Is een coverbandje, waarbij standaard het basloopje al begint als de basgitarist nog met zijn biertje staat, nou echt beter dan een DJ die een paar duizend man uit zijn dak laat gaan door de juiste platen uit te kiezen en die op de juiste manier te mixen?

Aan beide kanten van het muzikale spectrum heb je goede en slechte muziekanten. Echte liefhebbers en wannabe's.
True, misschien was een goede dj vroeger iemand die platen naadloos aan elkaar kon laten draaien, tegenwoordig kan iedereen dat. Wat iemand een goede dj maakt is het publiek vermaken. Het publiek aansvoelen en daar op in spelen. Markus Schulz is 1 van de helden die dat imo bijzonder goed kan al heeft hij ook wel eens een mindere dag (zoals TE afgelopen jaar bijv.) Evolution daarentegen was echt fantastisch, die set luister ik nog wekelijks _O_
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_91542738
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

Ik draai tegenwoordig helemaal niet meer. Zie er de lol niet meer van in. Optreden doe ik wel maar dan met een keyboard + softsynths en hardware synths.
pi_91542805
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:27 schreef sciter het volgende:

[..]

Oh, en andere mensen ''ritmo's'' noemen en zelf van DeadMau5 muziek houden :')
De smaak van mensen moet iedereen zelf weten maar het gaat me meer om de hele cultuur en verafgoding van de DJ-wereld. Slaat nergens op. Dat een plaatje lekker klinkt, prima. Ik vind "Animale" van Don Diablo met Dragonette ook prima klinken. Maar als hij staat te draaien vind ik het nog steeds niet veel boeiends, ongeacht dat z'n producties misschien in de orgen liggen.
pi_91542819
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef honda1990 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Omdat ik het een mooi getekend kunstwerk vind, niets meer en niets minder.
pi_91542885
zeiken over dj's en dan deadmau5 noemen als hoe het wel moet :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_91542901
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:10 schreef Arguru het volgende:

[..]

De smaak van mensen moet iedereen zelf weten maar het gaat me meer om de hele cultuur en verafgoding van de DJ-wereld. Slaat nergens op. Dat een plaatje lekker klinkt, prima. Ik vind "Animale" van Don Diablo met Dragonette ook prima klinken. Maar als hij staat te draaien vind ik het nog steeds niet veel boeiends, ongeacht dat z'n producties misschien in de orgen liggen.
daar noem je me dan ook een flapdrol
pi_91543014
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:12 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

daar noem je me dan ook een flapdrol
Precies mijn punt. Vind het verder geen boeiende man en ook niet bijzonder qua DJ. Dat hij toevallig een productie uitbrengt die lekker klinkt (zeker vanwege de stem van Martina moet ik zeggen), prima. Maar laat het daar ook bij. Eén goede plaat maakt je nog niet tot een topartiest.
pi_91543122
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:14 schreef Arguru het volgende:
Eén goede plaat maakt je nog niet tot een topartiest.
Echt wel!

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:24:47 #299
261627 sciter
pi_91543486
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:10 schreef Arguru het volgende:

[..]

Het doet me goed dat je mensen een vrije smaak laat hebben, maar geen eigen levenstijl.

KLB zou toch saai zijn zonder mensen als jij, mensen die denken boven iets te staan.
pi_91543601
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:24 schreef sciter het volgende:

[..]

Het doet me goed dat je mensen een vrije smaak laat hebben, maar geen eigen levenstijl.

KLB zou toch saai zijn zonder mensen als jij, mensen die denken boven iets te staan.
Levensstijl zal me ook aan m'n derrière oxideren. Maar net als dat emo's gewoon droeftoeters zijn als ze zichzelf snijden, zijn de petjes die DJ's verafgoden net zo sad. En nee, niet iedereen die naar de aidsband Tokio Hotel luistert snijdt zich. En nee, niet iedereen die naar EDM luistert zit aan de pillen met z'n Nike petje stampend op de hardstyle. Met die laatste groepen heb ik ook geen issues. Het zijn alleen die extremen die zo onwijs triest zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')