nee, ik draai ook wel eens plaatjes op feesten, kroegen, bruiloften, maar ik ben niet zo pretentieusquote:
Dat zeiden vinyl-dj's ook over CD-dj's. CD's worden tegenwoordig meer gebruikt dan vinyl. Ik denk dat het niet lang meer duurt tot CD word vervangen door mp3/wavquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
TS draait met een midi-controller?
als je met vinyl draait mag je jezelf dj noemen
Man, doe niet zo verheven, jij mag jezelf ook wel DJ noemen hoor. Het is simpel: Een diskjockey (van het Amerikaans-Engelse disc jockey) is van oorsprong de persoon die de platen op de draaitafel of platendraaier legt. Tegenwoordig wordt echter de afkorting dj (meestal DJ in namen) of deejay (met Engelse uitspraak) meer gebruikt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, ik draai ook wel eens plaatjes op feesten, kroegen, bruiloften, maar ik ben niet zo pretentieus.
Ik luister nog regelmatig oude setjes (ook omdat ik al tijden niks nieuws meer heb binnen gehaald) En daar zitten sets bij van ruim 10/11 jaar terug, eerdere livesets zijn zeldzamer. Omdat er toen nog veel minder werd opgenomen en via internet verspreid.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat er nu nog mensen zijn (van 16 bijv) die naar The Doors luisteren, 50 jaar oude muziek. Wie luistert er nog naar de set van Armin van vorig jaar?
Omdat TS een onderontwikkeld persoon is die niet weet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef honda1990 het volgende:
Als TS geen troll is waarom is zijn avatar dan identiek aan het logo van Armind
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
True, misschien was een goede dj vroeger iemand die platen naadloos aan elkaar kon laten draaien, tegenwoordig kan iedereen dat. Wat iemand een goede dj maakt is het publiek vermaken. Het publiek aansvoelen en daar op in spelen. Markus Schulz is 1 van de helden die dat imo bijzonder goed kan al heeft hij ook wel eens een mindere dag (zoals TE afgelopen jaar bijv.) Evolution daarentegen was echt fantastisch, die set luister ik nog wekelijksquote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik luister nog regelmatig oude setjes (ook omdat ik al tijden niks nieuws meer heb binnen gehaald) En daar zitten sets bij van ruim 10/11 jaar terug, eerdere livesets zijn zeldzamer. Omdat er toen nog veel minder werd opgenomen en via internet verspreid.
Waarom luister ik nog naar die sets? Simpelweg omdat ze goed in elkaar zitten, dwz goede opbouw en platenkeuze plus een goede mixtechnische uitvoering. Zo een set weet gewoon elke keer weer de sfeer weer terug te halen. Dat is gewoon iets tijdloos (als je er van houdt idd)
Net zoals de muziek van The Doors, die ik zelf ook uitermate goed weet te waarderen,
Het blijft overigens erg lastig voor veel mensen lastig om het verschil te kunnen maken tussen een DJ en een producer. Een DJ beschuldigen van het feit dat hij niet zelf zijn muziek maakt is zoiets als een huisschilder beschuldigen van het feit dat hij het huis niet zelf heeft gebouwd. Een DJ draait plaatjes. Een producer maakt plaatjes.
Mensen die een instrument bespelen schrijven ook niet persé muziek. Zijn het dan mindere muzikanten omdat ze dat niet doen? Is een bandje dat al 30 jaar teert op dezelfde hits en die dag in dag uit speelt echt zoveel genialer dan zolderkamernerd die de meest sferische, freakische en tegelijk swingende en melodieuze geluiden uit zijn pc en keyboard weet te toveren?
Is een coverbandje, waarbij standaard het basloopje al begint als de basgitarist nog met zijn biertje staat, nou echt beter dan een DJ die een paar duizend man uit zijn dak laat gaan door de juiste platen uit te kiezen en die op de juiste manier te mixen?
Aan beide kanten van het muzikale spectrum heb je goede en slechte muziekanten. Echte liefhebbers en wannabe's.
Ik draai tegenwoordig helemaal niet meer. Zie er de lol niet meer van in. Optreden doe ik wel maar dan met een keyboard + softsynths en hardware synths.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
TS draait met een midi-controller?
als je met vinyl draait mag je jezelf dj noemen
De smaak van mensen moet iedereen zelf weten maar het gaat me meer om de hele cultuur en verafgoding van de DJ-wereld. Slaat nergens op. Dat een plaatje lekker klinkt, prima. Ik vind "Animale" van Don Diablo met Dragonette ook prima klinken. Maar als hij staat te draaien vind ik het nog steeds niet veel boeiends, ongeacht dat z'n producties misschien in de orgen liggen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:27 schreef sciter het volgende:
[..]
Oh, en andere mensen ''ritmo's'' noemen en zelf van DeadMau5 muziek houden
Omdat ik het een mooi getekend kunstwerk vind, niets meer en niets minder.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:12 schreef honda1990 het volgende:
Als TS geen troll is waarom is zijn avatar dan identiek aan het logo van Armind
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daar noem je me dan ook een flapdrolquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:10 schreef Arguru het volgende:
[..]
De smaak van mensen moet iedereen zelf weten maar het gaat me meer om de hele cultuur en verafgoding van de DJ-wereld. Slaat nergens op. Dat een plaatje lekker klinkt, prima. Ik vind "Animale" van Don Diablo met Dragonette ook prima klinken. Maar als hij staat te draaien vind ik het nog steeds niet veel boeiends, ongeacht dat z'n producties misschien in de orgen liggen.
Precies mijn punt. Vind het verder geen boeiende man en ook niet bijzonder qua DJ. Dat hij toevallig een productie uitbrengt die lekker klinkt (zeker vanwege de stem van Martina moet ik zeggen), prima. Maar laat het daar ook bij. Eén goede plaat maakt je nog niet tot een topartiest.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
daar noem je me dan ook een flapdrol
Echt wel!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:14 schreef Arguru het volgende:
Eén goede plaat maakt je nog niet tot een topartiest.
Het doet me goed dat je mensen een vrije smaak laat hebben, maar geen eigen levenstijl.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:10 schreef Arguru het volgende:
[..]
De smaak van mensen moet iedereen zelf weten maar het gaat me meer om de hele cultuur en verafgoding van de DJ-wereld. Slaat nergens op. Dat een plaatje lekker klinkt, prima. Ik vind "Animale" van Don Diablo met Dragonette ook prima klinken. Maar als hij staat te draaien vind ik het nog steeds niet veel boeiends, ongeacht dat z'n producties misschien in de orgen liggen.
Levensstijl zal me ook aan m'n derrière oxideren. Maar net als dat emo's gewoon droeftoeters zijn als ze zichzelf snijden, zijn de petjes die DJ's verafgoden net zo sad. En nee, niet iedereen die naar de aidsband Tokio Hotel luistert snijdt zich. En nee, niet iedereen die naar EDM luistert zit aan de pillen met z'n Nike petje stampend op de hardstyle. Met die laatste groepen heb ik ook geen issues. Het zijn alleen die extremen die zo onwijs triest zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:24 schreef sciter het volgende:
[..]
Het doet me goed dat je mensen een vrije smaak laat hebben, maar geen eigen levenstijl.
KLB zou toch saai zijn zonder mensen als jij, mensen die denken boven iets te staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |