Ik denk dat je deadmau5 niet echt een DJ mag noemen aangezien hij nauwelijks aan remixen doet, hij alleen zijn eigen nummers draait en dat hij liever ook geen DJ word genoemd.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:57 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Geen verstand hebbenDat hij tegenwoordig zijn sets half live doet betekent niet dat hij geen DJ meer is
Nee jouw topic slaat nergens op. Big care, als de DJ's draaien in een club doen ze het blijkbaar wel redelijk goed, want ze vermaken het publiek.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:00 schreef Arguru het volgende:
[..]
Heb het in dit geval ook alleen over Nederland, want daar woon ik. Wie er allemaal bekend is in Belgiëland zal me aan m'n reet roesten, als ze goede muziek maken hoor ik het wel.
Denk je nou echt dat mensen als Armin van Buuren hun eigen tracks produceren? Doe eens niet zo naïef man.Daar hebben dat soort gasten glad geen tijd voor, die moeten naar fotoshoots en optredens voor de marketing enzo. Sowieso is het zo dat de artiest steeds meer als merk beschouwd wordt.
Verder, definiëer live. Is iets live als je loopjes gebruikt? Of moet je echt aan de slag met synths. Fuck, als je dan toch bezig bent, bouw dan gelijk live je oscillatoren.
Kortom; je reactie slaat nergens op.
Dan is het gewoon een artiest, waar DJ zijn ook wel onder valt op zich.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:02 schreef Moos. het volgende:
[..]
Ik denk dat je deadmau5 niet echt een DJ mag noemen aangezien hij nauwelijks aan remixen doet, hij alleen zijn eigen nummers draait en dat hij liever ook geen DJ word genoemd.
Oh tegenwoordig is iedereen op fok een bekende dj en producer en verdient 500 euro per avondquote:Op zondag 16 januari 2011 18:32 schreef Arguru het volgende:
[..]
Doe ik niet meer aan.Hou het tegenwoordig gewoon bij produceren en optredens gaan gewoon met Ableton Live, een MIDI control surface en live zangeressen.
![]()
Tevens DJ-namenwat is er mis met de naam die je geschonken is door de mensen die je gebaard hebben.
Of ze het nou goed doen of niet zal me aan m'n reet roesten. Ik kom niet om te luisteren hoe goed een DJ mixt en dat te bekritiseren maar om muziek te luisteren, eventueel onder het genot van een drankje en een vrouw.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:04 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Nee jouw topic slaat nergens op. Big care, als de DJ's draaien in een club doen ze het blijkbaar wel redelijk goed, want ze vermaken het publiek.
En daarbij dacht je dat Armin zelf niks meer deedJij moet niet zo dom en naïef zijn. Dat die kerel zijn eigen album niet alleen maakt is logisch, maar neem nou maar van mij aan dat hij er toch wel een redelijke bijdrage aan levert
En sowieso zijn veel internationale dj's/producers in het vliegtuig ook bezig om een track te maken. Dus kom alsjeblieft niet de wijsneus uithangen want je weet blijkbaar niet helemaal waar je over praat.
En je zou best live je eigen synths kunnen maken hoor. Maar ik snap niet waarom je hem de hemel in prijst, alleen maar omdat je zijn muziek superieur vindt
Rare kerel ben je
Definiëer artiest. Ik vind het mixen van twee plaatjes geen kunst.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:06 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Dan is het gewoon een artiest, waar DJ zijn ook wel onder valt op zich.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van deadmau5 zijn doen en laten, maar ik weet wel van een tijd terug dat hij gewoon met zijn Xone een beetje mixte, en dan vooral zijn eigen tracks maar ook wat anderen. Dus zou best kunnen dat hij nu een shift heeft gemaakt naar alleen zijn eigen stuff
Het mixen van twee platen op zich natuurlijk niet, dat is gewoon een techniek die je je meester moet maken (of niet als je met automatische synchronisatie werkt), maar het gaat natuurlijk om het geheel van een set: opbouw, platenkeuze, samenhang...quote:Op zondag 16 januari 2011 19:10 schreef Arguru het volgende:
[..]
Definiëer artiest. Ik vind het mixen van twee plaatjes geen kunst.
quote:Op zondag 16 januari 2011 19:11 schreef Triptamine2 het volgende:
Dj's zijn niet triest. Dj's als Tiesto en Armin van Buuren zijn wel triest.
Laatst was Armin Only op tv, en dus ook live. Vrienden van me wilde het graag zien. Voor mijn gevoel heb ik 3 uur naar een intro zitten kijken. Wat een overgeproduceerde softe zooi is dat.
Daar tegenover staan helden als Daft Punk, Skream en Rusko
Conclusie:
Trance/hardstyle/dance/house = gewoon gay, net als de draaihomo's achter de tafel.
Inderdaad, maar als je ziet wat Daft Punk deed tijdens Alive 2007 was dat eigenlijk ook DJ-ing terwijl dat wat hun deden persoonlijk zo goed was dat je het wel kunst mag noemen.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:10 schreef Arguru het volgende:
[..]
Daft Punk is geen house?quote:Op zondag 16 januari 2011 19:11 schreef Triptamine2 het volgende:
Dj's zijn niet triest. Dj's als Tiesto en Armin van Buuren zijn wel triest.
Laatst was Armin Only op tv, en dus ook live. Vrienden van me wilde het graag zien. Voor mijn gevoel heb ik 3 uur naar een intro zitten kijken. Wat een overgeproduceerde softe zooi is dat.
Daar tegenover staan helden als Daft Punk, Skream en Rusko
Conclusie:
Trance/hardstyle/dance/house = gewoon gay, net als de draaihomo's achter de tafel.
Zie je me dat ergens zeggen? Kan je vertellen dat ik een simpele student ben die een bijbaantje heeft in het schrijven van nieuws over muziekproducten. Heb geen ruk op m'n bankrekening, maar daar ben ik dan ook student voor.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:08 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Oh tegenwoordig is iedereen op fok een bekende dj en producer en verdient 500 euro per avondAlleen draaien ze dan niet commercieel want ja hoe kun je dat nou in je hoofd halen alle commerciele muziek is troep alleen hun eigen voorkeur is superieur want dat is tenminste een beetje alternatief
![]()
![]()
Ik durf te wedden dat je alleen een behringer controllertje hebt en je nog niet een fatsoenlijk kan mixen
En dat je je muziek met Magix music maker maakt
Publiek entertainen, zoiets ongeveer. Maar dit is typisch wat alle kneuzen zeggen, 'iedere mongool kan wel een plaatje mixen'quote:Op zondag 16 januari 2011 19:10 schreef Arguru het volgende:
[..]
Maar is dat nou net niet wat een groot deel van de zogenaamde DJ's niet kunnen? In de OP haalde ik bijvoorbeeld Shiftee aan, die eigenlijk ook een DJ is. Maar die maakt er ook echt iets van.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het mixen van twee platen op zich natuurlijk niet, dat is gewoon een techniek die je je meester moet maken (of niet als je met automatische synchronisatie werkt), maar het gaat natuurlijk om het geheel van een set: opbouw, platenkeuze, samenhang...
Dat noem ik zelf geen DJing meer, maar dit topic gaat niet over de terminologie maar over het feit dat simpelweg twee plaatjes draaien dusdanig overgewaardeerd wordt.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:12 schreef Moos. het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als je ziet wat Daft Punk deed tijdens Alive 2007 was dat eigenlijk ook DJ-ing terwijl dat wat hun deden persoonlijk zo goed was dat je het wel kunst mag noemen.
Ik geef niemand echt waarde of hij nou dure apparatuur heeft staan of niet, maar wel als ze alleen een behringer consoltje hebben staanquote:Op zondag 16 januari 2011 19:13 schreef Arguru het volgende:
[..]
Zie je me dat ergens zeggen? Kan je vertellen dat ik een simpele student ben die een bijbaantje heeft in het schrijven van nieuws over muziekproducten. Heb geen ruk op m'n bankrekening, maar daar ben ik dan ook student voor.
Of m'n muziek alternatief, commerciëel of wat dan ook is zal me echt aan m'n reet roesten. Wat kan mij het boeien of mijn muziek of die van iemand anders verkoopt? Ik luister muziek voor mezelf en ik maak muziek voor mezelf. Wat de rest daar van denkt, /care.
Niks mis met de UMX-serie van Behringer, maar ik gebruik zelf een Axiom 49Pro van M-Audio omdat gewogen toetsen. Als je echter een simpele control surface nodig hebt waar het klavier van ondergeschikt belang is is de UMX serie perfect. Zo is dat bij meer Behringer-spul. Gebruik een MDX1600 compressor, klinkt als aids, maar is ook puur-en-alleen voor de monitor chain. En nee, gebruik ook geen Magix maar Ableton. Maar al zou iemand Magix gebruiken of voor mijn part met een stok tegen een steen slaan, als het goed klinkt dan is dat prima toch?
Mensen die menen status te ontlenen aan hun apparatuur of de waarde hiervantriest volk. Heb veel meer respect voor iemand die goede muziek in elkaar zet met een simpel PC'tje en een goedkope MIDI conroller als iemand die een volledig dure studio heeft en er kutmuziek mee maakt.
En dat publiek entertainen heb ik dan wel weer respect voor maar dat gaat verder als twee plaatjes draaien.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:13 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Publiek entertainen, zoiets ongeveer. Maar dit is typisch wat alle kneuzen zeggen, 'iedere mongool kan wel een plaatje mixen'
Niet in een ramp tempo, en platenkeuze is ook belangrijker dan de mix zelf. Want zoals je zelf al zei, het publiek boeit de mix skills niet eens, als ze het uberhaupt al horen of er naar luisteren
Want alleen als je 'live' werkt kun je entertainen? Dat is waar het op neerkomt met wat je nu zegt.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:16 schreef Arguru het volgende:
[..]
En dat publiek entertainen heb ik dan wel weer respect voor maar dat gaat verder als twee plaatjes draaien.
De Virus TI Snow is een bazending. Heb een tijdje terug op de Polar staan rammelen, die is nog veel vetter. Gebruik tegenwoordig veel de MS-20 van Korg, ben benieuwd naar de nieuwe Kronos. Die Kronos gaat er alleen voorlopig niet komen. Eerst de Dave Smith Tempest halen voor 1999 euro, want daar kreeg ik gewoon een stijfje van op de NAMM.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:16 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Ik geef niemand echt waarde of hij nou dure apparatuur heeft staan of niet, maar wel als ze alleen een behringer consoltje hebben staanQua DJ gear en effects is behringer gewoon troep. Hun versterkers enzo heb ik geen ervaring mee.
En daarbij heb ik hier zelf ook een axiom 49 pro liggen, samen met een access virus ti snow en wat dingetjes
Nee, je hoeft niet perse live te produceren. Je kan met loopjes of effecten ook heel creatief zijn, maar de nadruk moet wel op het woordje creatief blijven liggen.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:18 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Want alleen als je 'live' werkt kun je entertainen? Dat is waar het op neerkomt met wat je nu zegt.
Ik heb geen hekel aan mensen die live werken maar ook zeker niet meer of minder respect dan voor mezelf () of voor de bekendste dj's van Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |