quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat jij wilt... Leyla had eerst ook een hele snelle speen, omdat ze het fijn vond dat de melk bleef stromen en anders niet dronk, toen ze het principe eenmaal door had heb ik toch een langzamere speen gehaald zodat ze toch netjes 10 minuutjes over haar flesje doet.
Dan denk ik wat een prachtige mooie curve is dat die je daar laat zien! Ik zie geen enkele reden tot zorgen en al helemaal niet als je de lengtecurve erbij paktquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:39 schreef Morretje het volgende:
Oi, ik kolf niet, dus ik kan er ook niet over meepraten![]()
Als je deze curve ziet,w at denk je dan?
[ link | afbeelding ]
Ja bij ons zijn ze ook pro-bv (al ben ik benieuwd wat ze gaan zeggen in feb als ik nog bv geefquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:57 schreef Morretje het volgende:
Ja, dat denk ik ook, na het zien van deze curve.. Ondanks dat ze pro-bv zijn, hanteren ze dus wel andere curves..
Weet je, ze was deze week volgens mij ook weer aan het regelen (7,5 mnd, is dat een 'gewone' regelperiode?) en vorige week van 5 naar 4 voedingen gegaan.. En ergens steekt er dan wel een duiveltje de kop op, als je dan hun curves ziet. Want daar was de afbuiging veeeeel sterker.
Kersjes, vertel eens?quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:01 schreef Kersjes het volgende:
Cattie en GWS, gefeliciteerd met jullie mijlpalen!
En dan iets dat hier niks mee te maken heeft:
* Kersjes neuriet de melodie van Neverending Story
Nee, je cyclus kan behoorlijk raar zijn onder invloed van hormonen. Ik werd bij Jen pas na een maand of 8 ongesteld... Orea is bijvoorbeeld al een paar keer aan de beurt geweest en kei regelmatig...quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:10 schreef Morretje het volgende:
En toen keek ik eens terug in het vorige topic, en zag dit nog even:
[..]
Kersjes, vertel eens?![]()
Als je eenmaal ongesteld bent geweest, zo'n 6 week geleden, en je menstruatie was altijd regelmatig voor de zwangerschap, zegt ut dan wat dat het nu wat langer op zich laat wachten?![]()
Yup, en inmiddels een dikke week overtijd (zwanger kan nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, je cyclus kan behoorlijk raar zijn onder invloed van hormonen. Ik werd bij Jen pas na een maand of 8 ongesteld... Orea is bijvoorbeeld al een paar keer aan de beurt geweest en kei regelmatig...
Het kan welquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:42 schreef Morretje het volgende:
Dus ik hoef niet meteen naar de drogist rennen voor een test? *pfieu* Hoewel we wel graag meer kindjes willen, is dit wel erg snel..
Zwanger? Nee dat kan niet meer ivm medicatie en zou ik ook niet meer willen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:09 schreef WupWup het volgende:
Ben je (misschien) zwanger davinia?![]()
Kersjes haha, lekkere draaikont heb je!
dat heb ik al geprobeerd...werkte bij mij ook nietquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:50 schreef Orea het volgende:
Lily om je productie wat op te krikken zou je domperidon kunnen overwegen.. Vooral als kolven niet lukt..
Mijn moeder had dat ook, wil niet zeggen dat Lily dat heeft he maar wat ze omschrijft herken ik heel erg. Dat enorm maandverband het gewoon niet meer kan tegenhouden en steeds moeten verschonen en bij het opstaan het gewoon voelen lopen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:50 schreef Ticootje het volgende:
Vleesbomen... Die had mijn mam, niet was bijna continu ongesteld en veel. Uiteindelijk heeft zij besloten de boel weg te laten halen. Maar mijn mama ik ook al 47.
Ja dat weet ik. Ik had hetzelfde (met 3x10mg). Maar lily zei dat het bij haar niks deed en de lactatiekundige bij wie ik geïnformeerd heb, zei dat het niet zo vaak voorkwam dat mensen reageerden op zo'n lage dosering als ik gebruikt had. Ze zei dat als ik haar van tevoren had gebeld, dat zij dan geadviseerd zou hebben om met 3x30mg te starten...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:58 schreef Orea het volgende:
Asy, het kan ook genoeg zijn hoor, 3 x 10.. ik had met 3 x 10 mg in 24 uur mega stuwing en dat bleef ook.. als ze niet binnen 3 uur kwam, dan stond ik op ploffen
oh sorry t was niet mijn bedoeling om je te laten schrikken!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:04 schreef lily het volgende:
nou, dat hoop ik ook maar...dat is echt niet te doen zeg, zoveel...je schrikt er ook van (en ook van jullie reacties wel...)
Link doet het bij mij niet....quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:17 schreef WupWup het volgende:
Zitten hier nog meer facebookers? Klik!
Dat komt volgens mij omdat de pagina verwijdert isquote:
preciesquote:Op zondag 9 januari 2011 10:39 schreef huuphuup het volgende:
Stom Amerikaans puriteins gedoe is het. Dit heeft weinig met bv-fanaticisme te maken maar alles met vreemd censuur gedrag.
Yep, tussendoor ff stoppen met kolven omdat je flesje vol zitquote:Op zondag 9 januari 2011 11:23 schreef Saffier het volgende:
Ik ga M. vragen vandaag ook een (mooie) bv-foto te maken
Ik wist trouwens niet dat er 190cc in 1 borst past![]()
mennnn wat deed dat zeer vanmorgen vroeg
haha idd, ik heb al vaak overstromingen gehadquote:Op zondag 9 januari 2011 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Yep, tussendoor ff stoppen met kolven omdat je flesje vol zit
Idd, paste nietquote:Op zondag 9 januari 2011 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Yep, tussendoor ff stoppen met kolven omdat je flesje vol zit
Dat had ik een week of wat geledenquote:Op zondag 9 januari 2011 12:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik had met de swing dat m'n melk door de motor schoot bij een hard tsr... Er zit zo'n gaatje dat zorgt voor het vacuüm, daar kan een kolf slecht tegen kan ik je vertellen.
Misschien is dat het wel..ik weet het niet. Het was wel een vervelende ochtend zoals oeke al zeiquote:Op zondag 9 januari 2011 13:42 schreef pessie het volgende:
Lily, ik heb wel eens gehoord dat als je ongesteld bent je melk anders kan gaan smaken, misschien wilde ze daarom niet?
Nou, inderdaad! Ik zie natuurlijk zelf nooit hoe het eruit ziet, hij lijkt wel een peuter zo bij mijquote:Op zondag 9 januari 2011 20:55 schreef Orea het volgende:
Zeker een lang eind Twink!waar is je kleine baby gebleven?
Aapie Rienk!quote:Op maandag 10 januari 2011 13:39 schreef Vlindur het volgende:
Ik mis het nog steeds, die knussigheid die ik dan wel even had. Rienk is geen stilzitter, die is altijd in beweging en met de bv bleef hij tenminste wel wat langer dan 3 seconden zitten/liggen
Je borst is groter dan haar hoofdquote:Op maandag 10 januari 2011 18:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
hadden we het over kleine babietjes ???
check:
[ afbeelding ]
*en stuwing zo te zien*
Rienk dronk niet in de bv houding, maar languit zodat hij omzich heen kon kijken, dan hoefden we niet met de fles achter zijn mond aanquote:Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Aapie Rienk!Echt super schattig vind ik die nesthaartjes!
Ik herken dat wat je schrijft over een rustmomentje samen echt, dat is hier net zo. Wilde Rienk toen hij flesvoeding kreeg niet meer stil bij je knuffelen tijdens het voeden dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Oh, ik wilde daar ook al naar informeren. Ik heb ook nog melk over, maar het is niet zo veel.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb gister gebeld met de VU of zij mijn opgeslagen melk kunnen gebruiken als testmelk, maar dat is niet meer nodig.
Nu zit ik met een vriezer vol melk die madam niet drinkt.
Heeft iemand interesse?
Ik zou het zo zonde vinden om het door de wc te moeten spoelen
NB: Ik slik wel L3 medicatie, dus het is wellicht niet geschikt voor hele kleine kindjes.
met nesquick erdoor desnoods.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:06 schreef Saffier het volgende:
En je kan het anders ook nog zelf opdrinken bij je brood
Dat dus. Ik vind het idd belachelijk van mezelf dat koeienmelk me niet tegenstaat en melk van mezelf wel.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:12 schreef lily het volgende:
Ik heb hetzelfde Ssserpente, gatver..het idee![]()
verder dan een slokje ben ik nooit gekomen en dat is wel genoeg
Stom heh, van een koe is het wel goed.
prachtige foto's dames
Bron.quote:Een Facebookgroep uit de Canadese provincie Alberta helpt moeders om borstmelk uit te wisselen. De vraag van mama's is hoog, maar experts waarschuwen voor de gezondheidsrisico's.
Persoonlijke band
De organisatie 'Eats on Feets', dat filialen in verschillende provincies heeft, koppelt mama's die borstmelk nodig hebben aan vrouwen die dit kunnen missen. Dit initiatief is nog maar drie weken actief, maar vond al een oplossing voor acht moeders. "Het is een erg intieme band die deze vrouwen scheppen", aldus woordvoerster Andrea Salcedo.
Gezondheidsrisico's
Maar de gezondheidsorganisatie Health Canada waarschuwde dat het uitwisselen van borstmelk niet veilig is, het stelt baby's bloot aan hiv of hepatitis B en C of bacteriële infecties als stafylokokken of voedselvergiftiging. "Het is een nodeloos risico om borstmelk van een andere moeder te geven die niet gescreend werd of waarvan de melk niet gepasteuriseerd werd", aldus professor Evelyn Jain. "Er zijn minstens zes verschillende, bedreigende virussen die via borstmelk doorgegeven kunnen worden."
De groep moedigt vrouwen wel aan tot een bloedscreening van donoren, ze moeten ook de ontvangende mama's laten weten of ze medicatie nemen. (ep)
Maar dat risico is hetzelfde als de gescreende moedermelk van het moedermelk netwerk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:07 schreef Ssserpente het volgende:
Maar de kans bestaan natuurlijk, hoe klein dan ook, dat je in de tussentijd alsnog een dergelijk virus hebt opgelopen.
En in het geval van bacteriele infecties als stafylokokken of voedselvergiftiging is die kans al een stukje groter.
Mijn terughoudendheid is geen verwijt overigens, hoor, ik snap heel goed dat je, redenerend vanuit de voordelen die borstvoeding biedt, tot een dergelijk besluit komt, maar ik zou het risico persoonlijk nooit durven nemen.
Als je de melk zou pasteuriseren is er in feite niets aan de hand.. Die bacterieen overleven de 60 graden natuurlijk niet. Je kan de melk zelfs koken... Er gaat dan wel voedingsstoffen verloren, maar uiteindelijk is het nog steeds waardevolle melk. Dit doen ze volgens mij bij de melkbank voor de prematuur kindjes.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:13 schreef Ssserpente het volgende:
Dat zou ik ook niet aandurven.
Misschien irrationeel van me, hoor, dat geef ik toe, maar ik zou me dan van tevoren al zitten te bedenken dat ik het mezelf nooit zou vergeven als ze er toch ziek van wordt, hoe klein het risico ook is.
Nope, ik vind de voordelen van borstvoeding in dit geval niet opwegen tegen de risico's, hoe klein ook.
Virussen overleven de 60 graden wel, denk ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je de melk zou pasteuriseren is er in feite niets aan de hand.. Die bacterieen overleven de 60 graden natuurlijk niet. Je kan de melk zelfs koken... Er gaat dan wel voedingsstoffen verloren, maar uiteindelijk is het nog steeds waardevolle melk. Dit doen ze volgens mij bij de melkbank voor de prematuur kindjes.
Daarom is het gewoon belangrijk om een gescreend donor te hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:21 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Virussen overleven de 60 graden wel, denk ik.
Maar dan is koken idd een oplossing.
Dat is helemaal waar..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:25 schreef Ssserpente het volgende:
Maar bloedt wordt nog een keer getest nadat het is afgenomen, borstvoeding niet.
Ik duik ook niet met iedereen het bed in, en toch heb ik er ooit 1 gehad... Je weet het nooit. Niet als je niet test. HIV is uiteraard ook gewoon via bloed overdraagbaar..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:38 schreef pessie het volgende:
Ik heb niet het idee dat Davinia en Saffier een dergelijke levensstijl hebben dat ze grote kans hebben aan een van bovenstaande ziektes lijden... (de meeste zijn SOA's volgens mij).
Ik woon trouwens in Groningen.
Precies.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik duik ook niet met iedereen het bed in, en toch heb ik er ooit 1 gehad... Je weet het nooit. Niet als je niet test. HIV is uiteraard ook gewoon via bloed overdraagbaar..
Pessie, ik heb gewoon als backup zakjes ha van nutrilon... Ik heb er standaard 2 in mn luiertas zitten, en er liggen er 2 in de kast. Puur voor mijn geruststelling. Bij Jen had ik ook altijd een pakje kant en klaar bij me, voor het geval dat... Dat heb ik na 6 maanden gewoon weggegooid. Als het alleen om je gemoedsrust gaat is dat toch ook een optie. Je gaat het waarschijnlijk toch nooit gebruiken... Nathan is al bijna 6 maanden en straks kan hij ook makkelijk iets anders drinken/eten als je er niet bent.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef pessie het volgende:
Ik denk er nog even over na en bespreek het met manlief. Het liefst zou ik zelf een voorraadje opbouwen maar dit lukt gewoon niet.
Oh, maar ik snap van jouw kant ook best dat je iemand anders er een plezier mee wilt doen, hoor. Het is aan de ontvanger om te bepalen of ze de risico's wil nemen, vind ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:52 schreef Saffier het volgende:
Ik snap je terughoudendheid echt Serpente. Ik zou het ook niet durven aanbieden als ik ook maar een vermoeden had iets onder de leden te hebben. Het scheelt voor mij ook dat ik gescreend ben op al die dingen anders had ik het niet eens gedaan.
Wat mij betreft zet Pessie een aantal voedingen in de vriezer, wie weet geeft haar dat net even rust om in elk geval te weten dat er iets is om op terug te vallen indien nodig en gebruikt ze het niet eens.
Dat lijkt me irritant Tico, dat je niet weet hoe je aan die anistoffen komt
Klopt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:33 schreef Ticootje het volgende:
Serpente wat je zegt is gewoon heel erg waar. Je weet het gewoon niet.
Twinkly heeft biologie gedaan! Twinks! Je reactie is gewenst!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:33 schreef WupWup het volgende:
Bij welke temperatuur leeft een virus eigenlijk?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:03 schreef Ticootje het volgende:
JEEEEE Ik ben helemaal officieel CP bij de VBN!!!! Helemaal klaar dus met de opleiding! En nu?
Ik heb er toen ook inderdaad 30 meegekregen voor rond de ¤3.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:27 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd Tico!!
Ik ben nog even langs de apotheek gegaan en bij ons liggen de verpakkingen van 10 tabletten in het display om zelf te pakken voor ¤3 zoveel. Bij navraag hadden ze 'achter' ook verpakkingen van 30 tabletten liggen, die kosten ¤3,55Lijkt me de moeite van het navragen dus waard als je ze gaat slikken
Ook.... Blijft gewoon tobben zo. Heel vervelend.. Het is meer dat er steeds inval is op de bangbroek en die ten dan weer niet hoe ze drinkt en hoe de fles klaargemaakt moet worden... Wat resulteerd in een kind wat over de hele dag 170 cc drinkt en heeel erg veel gaat slapen, dat ik er nu zelfs een opmerking over kreeg van de leidster dat ze wel erg veel sliep, ja niet raar!!! Let dan gewoon iets beter op en zorg dat het kind drinkt. Gewoon die fles in 2x aanbieden, wakker maken voor een voeding en niet afwachten tot ze een keer gaat huilen. Hoe moeilijk?!quote:
Ik vermoed dat je opvang bedoelt? Deze mag op de I-phone paginaquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook.... Blijft gewoon tobben zo. Heel vervelend.. Het is meer dat er steeds inval is op de bangbroek en die ten dan weer niet hoe ze drinkt en hoe de fles klaargemaakt moet worden... Wat resulteerd in een kind wat over de hele dag 170 cc drinkt en heeel erg veel gaat slapen, dat ik er nu zelfs een opmerking over kreeg van de leidster dat ze wel erg veel sliep, ja niet raar!!! Let dan gewoon iets beter op en zorg dat het kind drinkt. Gewoon die fles in 2x aanbieden, wakker maken voor een voeding en niet afwachten tot ze een keer gaat huilen. Hoe moeilijk?!
quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Ja ze is het enige kindje dat nog borstvoeding krijgt, alle andere kindjes drinken flesvoeding en gewoon flessen van tig cc en gewoon in 1x zoals het hoort... Dus ze vonden het al niets dat ze geen vaste tijden heeft, geen vast aantal cc dat erin gaat en natuurlijk nu moeilijk moeilijk dat ze die fles ook nog eens in 2x drinkt... Moet je 2x 10 minuten met haar rondlopen... Is heel zwaar...
Wat coolquote:Op donderdag 13 januari 2011 15:25 schreef Ticootje het volgende:
JEEEE kijk nou:
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/contacts.asp?id=539167.
Leuk!quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:25 schreef Ticootje het volgende:
JEEEE kijk nou:
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/contacts.asp?id=539167
.
hoe cool is datquote:Op donderdag 13 januari 2011 15:25 schreef Ticootje het volgende:
JEEEE kijk nou:
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/contacts.asp?id=539167
Ik ga me verder maar even niet uitlaten over de opvang van Leyla, dan ga ik straks lelijke dingen zeggen, ik ga er maar gewoon vanuit dat iedereen zn best doet met de kennis die ze hebben....
ja!quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:19 schreef WupWup het volgende:
Hoe tof Tico, je eigen plekje op de VBN-siteLaten we eens een voedende moeder bijeenkomst bij tico doen dames
![]()
Ja ik heb gevraagd of de vaste leidster de fles kon doen. En ik denk dat ze me best wel snapte dat ik dat op die manier vroeg.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
hoe cool is dat
volgende keer ga k gewoon de cursus bij jou volgen
bluh en balen van de opvang!
Heb je t al gezegd vandaag??
Over 2 dagen mag je, dus begin maar vast met ananas, tonic, traplopen en prostaglandingesen!quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja!
maar wacht dan ff tot ik bevallen ben dan kom ik ook!
of doe er tegen die tijd nog eentje, kan ook
Ja, leuk!quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:19 schreef WupWup het volgende:
Hoe tof Tico, je eigen plekje op de VBN-siteLaten we eens een voedende moeder bijeenkomst bij tico doen dames
![]()
ohja! tegelijkertijd was het meest effectief hè?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:45 schreef WupWup het volgende:
[..]
Over 2 dagen mag je, dus begin maar vast met ananas, tonic, traplopen en prostaglandingesen!
*proest* Ik zie het helemaal voor mequote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohja! tegelijkertijd was het meest effectief hè?
Ik las ergens over een onderzoek dat uitwees dat groenten die in kassen geproduceerd worden en de helft minder voedingstoffen hadden dan groenten die biologisch geteeld werden.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:48 schreef Asyniur het volgende:
Het is waarschijnlijk een onafhankelijk onderzoek dat gefinancierd werd met gelden uit de potjesindustrie
Eli!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb de laatste dagen best lopen mijmeren over borstvoeding en alles.
Eli betrekt de bv erg in zijn spel. "Kip" wordt iedere vijf minuten aangelegd. Netjes in de rugbyhouding. Dan gaat hij Kip voeden, of Kip wil drinken. Gaat hij zitten, Kip tegen de borst, en dan die Zen-blik erbij. Superschattig.
Vorige week zat ik met Eli en Kip op de bank, toen Eli vond dat ik Kip moest gaan voeden. Dus hij duwt Kip tegen mijn borst aan. Aviva stond bij de tafel, aanschouwde het ritueel, kwam aanstormen, trok zich op aan mijn been, en begon luidruchtig te jammeren en mopperen. Toen Kip genoeg had gedronken, taaide Aviva weer af. Ze was jaloers! Hoe schattig!![]()
Men vraagt me soms wel hoelang ik nog door wil gaan moet voeden, of hoeveel voedingen ik nog geef. Ergens zie ik het nu niet echt meer als voedingen. Ja, ontbijt is echt voeding. Dat gaat dan echt van IK.HEB.HONGER!!!! Maar als we verder thuis zijn, en ze dus echt op verzoek krijgt, is het regelmatig ook troost. Zoals afgelopen weekend. Bij Aviva springen haar tanden als paddestoelen uit d'r tandvlees (3 in 10 dagen), dus ze is erg zielig. Dan kan je met haar gaan rondlopen en doen, of ik leg haar even aan. Ze wordt getroost, en ze krijgt tegelijk ook voeding binnen. Ik bedoel, je bent hoe dan ook met haar bezig. Dan is aanleggen net zo makkelijk. Of is het dan weer raar dat ze zoveel voedingen krijgt? Ik vind van niet. Het is lekker makkelijk zo.
Tot zover mijn gebazel. Carry on!
Je vroeg erom!!quote:Op maandag 17 januari 2011 20:14 schreef kevin87g het volgende:
ow euhhh de details hoef ik niet te weten, was meer uit verveling die opmerking van mij.
Mijn collega zei ook altijd dat hij zo van borstvoeding hield, vooral de verpakking zeg maar....quote:
Prima! Loopt als een trein! hij verslikt zich wel regelmatig, komt er volgens mij nog steeds vrij hard uit, maar hij leert er steeds beter mee om gaan.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:15 schreef Asyniur het volgende:
Mijn man houdt ook nog steeds van de verpakking, maar niet van de inhoud
Oja en Davinia: wat klinkt dat allemaal leuk! En vooral zo'n jaloerse Aviva
mrien, hoe gaat het nu bij jullie?
Fijn joh!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:25 schreef mrien het volgende:
[..]
Prima! Loopt als een trein! hij verslikt zich wel regelmatig, komt er volgens mij nog steeds vrij hard uit, maar hij leert er steeds beter mee om gaan.
Hij meldt zich ergens tussen de 2 en 4 uur uit zichzelf, netjes dus
moet wel zeggen dat ik het nu zoveel makkelijker vind dan bij Lotte, en toen ging het eigenlijk al erg makkelijk. Maar je bent nu zoveel relaxter en weet zoveel meer, vind dat echt wel schelen!
Ik heb 3 weken geleden een auto gekocht met een kind aan de borstquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:31 schreef Sugarsnap het volgende:
Eline heeft een regeldag. Ze heeft vanaf 7 uur al 3x liggen lurken en ze begint nu alweer te happen. Het is alleen niet zo handig gepland, want vanmiddag komt de verzekeringsagent. Maar dat is dan jammer, moet J. hem maar te woord staan
"De normalisering van borstvoeding in de hedendaagse maatschappij"quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb 3 weken geleden een auto gekocht met een kind aan de borst
Nee, mijn man wel... Hij merkte op dat de verkoper waarschijnlijk nog nooit op die manier heeft onderhandeld.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:07 schreef pessie het volgende:
[..]
"De normalisering van borstvoeding in de hedendaagse maatschappij"![]()
Had de verkoper er nog iets over gezegd?
Heeft het nog wat opgeleverd?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, mijn man wel... Hij merkte op dat de verkoper waarschijnlijk nog nooit op die manier heeft onderhandeld.
Een kind met een vol buikjequote:
Eliquote:Op maandag 17 januari 2011 16:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb de laatste dagen best lopen mijmeren over borstvoeding en alles.
Eli betrekt de bv erg in zijn spel. "Kip" wordt iedere vijf minuten aangelegd. Netjes in de rugbyhouding. Dan gaat hij Kip voeden, of Kip wil drinken. Gaat hij zitten, Kip tegen de borst, en dan die Zen-blik erbij. Superschattig.
Vorige week zat ik met Eli en Kip op de bank, toen Eli vond dat ik Kip moest gaan voeden. Dus hij duwt Kip tegen mijn borst aan. Aviva stond bij de tafel, aanschouwde het ritueel, kwam aanstormen, trok zich op aan mijn been, en begon luidruchtig te jammeren en mopperen. Toen Kip genoeg had gedronken, taaide Aviva weer af. Ze was jaloers! Hoe schattig!![]()
Men vraagt me soms wel hoelang ik nog door wil gaan moet voeden, of hoeveel voedingen ik nog geef. Ergens zie ik het nu niet echt meer als voedingen. Ja, ontbijt is echt voeding. Dat gaat dan echt van IK.HEB.HONGER!!!! Maar als we verder thuis zijn, en ze dus echt op verzoek krijgt, is het regelmatig ook troost. Zoals afgelopen weekend. Bij Aviva springen haar tanden als paddestoelen uit d'r tandvlees (3 in 10 dagen), dus ze is erg zielig. Dan kan je met haar gaan rondlopen en doen, of ik leg haar even aan. Ze wordt getroost, en ze krijgt tegelijk ook voeding binnen. Ik bedoel, je bent hoe dan ook met haar bezig. Dan is aanleggen net zo makkelijk. Of is het dan weer raar dat ze zoveel voedingen krijgt? Ik vind van niet. Het is lekker makkelijk zo.
Tot zover mijn gebazel. Carry on!
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb 3 weken geleden een auto gekocht met een kind aan de borst
F*ck, ik dacht uniek te zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:01 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat heb ik in februari vorig jaar gedaan
klopt, is me steeds gezegd vanwege mn medicatie gebruik!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:40 schreef Ticootje het volgende:
En dat terwijl je niet had gedacht borstvoeding te gaan geven. Toch?
Jaquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:14 schreef Orea het volgende:
300 cc kanonne! Mijn max ligt momenteel op 180 ongeveer.. Maar heb je dan 's morgens al gevoed?
Saffier je doet het super!!
Draak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |