abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90921714
Vorige deel: Borstvoeding deel 82

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90921735
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat jij wilt... Leyla had eerst ook een hele snelle speen, omdat ze het fijn vond dat de melk bleef stromen en anders niet dronk, toen ze het principe eenmaal door had heb ik toch een langzamere speen gehaald zodat ze toch netjes 10 minuutjes over haar flesje doet.
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:31:46 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90921862
Het is in principe maar 100cc direct na de voeding voor het slapen gaan. Ik blijf dit wel even proberen, als ik aan Nathan merk dat hij er niet blij van wordt dan koop ik wel een andere.
pi_90921892
Hier piepte Leia ook altijd na de fles, maakte niet uit hoeveel je erin deed.. Ik dat melden op de opvang, doet ze het daar dus niet :') en thuis sindsdien dus ook niet meer :D maf kind..

Doordat ze vannacht van 22:00 tot 07:00 niet kwam had ik rechts een dikke tiet. Maar links was een slap zakje.. hoop dat die nog mee blijft doen...
pi_90922119
Dat verschilt bij mij echt per dag! net had ik links die ging helemaal los aan de kolf, gister was het rechts...
pi_90926363
Oi, ik kolf niet, dus ik kan er ook niet over meepraten :@

Als je deze curve ziet,w at denk je dan?

I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_90926435
Hoe is haar lengte curve Mor?
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:42:05 #8
259886 pessie
pi_90926464
Morretje ik denk dat Isabel een gemiddeld kind is. Wat betreft dat afbuigen, ik heb geen idee sorry.

En bij mij doet rechts niet zoveel. Als Nathan een hele nacht niet komt en dan genoeg heeft aan links kolf ik rechts maximaal 60cc. Lang geleden trouwens :')
pi_90926489
Lengte ziet er zo uit:

donderdag 6 januari 2011 @ 12:43:23 #10
259886 pessie
pi_90926519
Ze heeft meer energie gestoken in lang-groeien dan dik-groeien?
pi_90926648
Gisteren zijn we weer naar het CB geweest.. En ondanks dat de verpleegkundige het afzwakte met: "Ze ziet er goed uit, dus ik maak me geen zorgen", zei ze daarvoor: "Als ik naar de curves kijk dan zakt ze wat van d'r lijntje af, is ze ziek geweest ofzo?" Dat was dus ook duidelijk te zien op de curves die zij hanteren..
Dus ik maakte me wel een beetje zorgen. Op deze curves valt het heeeeeel erg mee, toch?
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:52:47 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90926921
Morretje, ik zie niks verontrustends hoor! Het stijgt nog steeds. Ze is wat meer de lucht ingeschoten dan in de breedte. Volgens mij gaat het prima hoor!
pi_90927130
Ja, dat denk ik ook, na het zien van deze curve.. Ondanks dat ze pro-bv zijn, hanteren ze dus wel andere curves..
Weet je, ze was deze week volgens mij ook weer aan het regelen (7,5 mnd, is dat een 'gewone' regelperiode?) en vorige week van 5 naar 4 voedingen gegaan.. En ergens steekt er dan wel een duiveltje de kop op, als je dan hun curves ziet. Want daar was de afbuiging veeeeel sterker.
pi_90927663
Ik zie hier niets raars aan hoor Mor! Ze is wat meer de lengte ingegaan en waarschijnlijk 'gelijk' aangekomen, maar dat lijkt afgezakt omdat ze langer is geworden. Ik zou me geen zorgen maken! Lange slanke heb je!

En goede kans dat ze regelt.. als ze eerst naar 4 voedingen ging, heb je kans dat ze nu weer vaker komt om je productie weer wat op te krikken :)
pi_90927713
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:39 schreef Morretje het volgende:
Oi, ik kolf niet, dus ik kan er ook niet over meepraten :@

Als je deze curve ziet,w at denk je dan?

[ link | afbeelding ]
Dan denk ik wat een prachtige mooie curve is dat die je daar laat zien! Ik zie geen enkele reden tot zorgen en al helemaal niet als je de lengtecurve erbij pakt :)
Als je zelf denkt dat het reden is tot zorgen, biedt dan vaker de borst aan. Je baby zal je dan zelf laten merken of ze er wel of geen behoefte aan heeft.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:11:17 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_90927780
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:57 schreef Morretje het volgende:
Ja, dat denk ik ook, na het zien van deze curve.. Ondanks dat ze pro-bv zijn, hanteren ze dus wel andere curves..
Weet je, ze was deze week volgens mij ook weer aan het regelen (7,5 mnd, is dat een 'gewone' regelperiode?) en vorige week van 5 naar 4 voedingen gegaan.. En ergens steekt er dan wel een duiveltje de kop op, als je dan hun curves ziet. Want daar was de afbuiging veeeeel sterker.
Ja bij ons zijn ze ook pro-bv (al ben ik benieuwd wat ze gaan zeggen in feb als ik nog bv geef :D ), maar Harry knikte ook een keer bij hun fors op de curve. Toen schrok ik ook een beetje, want kreeg zo'n soortgelijke opmerking als jij.
Thuisgekomen meteen ingevuld op de bv-curve. Niks aan het handje. Net als u bij Isabel eigenlijk.
Als Isabel gewoon goed eet en drinkt en zich fatsoenlijk ontwikkeld, zou ik me er niet te druk om maken als haar bv-curves er goed uit blijven zien.
Je kunt over 2 weken ofzo nog eens gaan wegen voor de zekerheid...
pi_90928020
Dank jullie.. Jullie bevestigen wat ik zelf al dacht. O+

Orea, 't tasje is net aangekomen! Dank je wel :*
pi_90929807
Ik vind het een mooie curve, alje je je zorgen maakt ga je toch over een maandje ofzo nog eens wegen?

En over afbuigen, dat deed Leyla al best wel op de bv curve, die van het cb zag er heel dramatisch uit. :D En zelfs toen was het niet het CB dat zich zorgen maakte over genoeg voeding ed. Ik was de gene die aan de bel trok en de KA heeft haar toen op powervoer gezet, het CB vond het nog niet meteen verontrustend... Valt ook wel wat voor te zeggen, bij een gezond kindje kun je gewoon even kijken wat het lijntje verder doet. Misschien had ik dat bij Leyla ook moeten doen en was zij zelf op een lijntje terecht gekomen bijv. de -1 of -2 lijn ofzo... Alleen ik was weer zo'n overbezorgd typje..
pi_90930447
En toen keek ik eens terug in het vorige topic, en zag dit nog even:

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:01 schreef Kersjes het volgende:
Cattie en GWS, gefeliciteerd met jullie mijlpalen!

En dan iets dat hier niks mee te maken heeft:
* Kersjes neuriet de melodie van Neverending Story :')

Kersjes, vertel eens? :s)

Als je eenmaal ongesteld bent geweest, zo'n 6 week geleden, en je menstruatie was altijd regelmatig voor de zwangerschap, zegt ut dan wat dat het nu wat langer op zich laat wachten? O-)
pi_90930928
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:10 schreef Morretje het volgende:
En toen keek ik eens terug in het vorige topic, en zag dit nog even:

[..]

Kersjes, vertel eens? :s)

Als je eenmaal ongesteld bent geweest, zo'n 6 week geleden, en je menstruatie was altijd regelmatig voor de zwangerschap, zegt ut dan wat dat het nu wat langer op zich laat wachten? O-)
Nee, je cyclus kan behoorlijk raar zijn onder invloed van hormonen. Ik werd bij Jen pas na een maand of 8 ongesteld... Orea is bijvoorbeeld al een paar keer aan de beurt geweest en kei regelmatig...
pi_90931989
Dus ik hoef niet meteen naar de drogist rennen voor een test? *pfieu* Hoewel we wel graag meer kindjes willen, is dit wel erg snel.. :@
pi_90932152
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, je cyclus kan behoorlijk raar zijn onder invloed van hormonen. Ik werd bij Jen pas na een maand of 8 ongesteld... Orea is bijvoorbeeld al een paar keer aan de beurt geweest en kei regelmatig...
Yup, en inmiddels een dikke week overtijd (zwanger kan niet ;)) dus het kan ook nog eens fluctueren..
pi_90936623
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:42 schreef Morretje het volgende:
Dus ik hoef niet meteen naar de drogist rennen voor een test? *pfieu* Hoewel we wel graag meer kindjes willen, is dit wel erg snel.. :@
Het kan wel ;)
pi_90938623
Morretje, het is een volhouder zullen we maar zeggen ;)
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:26:40 #25
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90939780
GWS en cattie gefeliciteerd met jullie mijlpalen! *O*

Kersjes, leuk dat hij nog steeds drinkt. Af en toe. Soms. :+

Aviva heeft tandjespikn en drinkt daarom de borst niet leeg, en krijgt vlgs mij dan te weinig achtermelk binnen. In hoeverre kan dit kwaad?

Enneh, 'one day more!' ofwel 'tomorrow' en meer van zulks!
(ben verder nog in ontkenning :P )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')