abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 16:36:55 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91070889
Ben ik heel erg koeiug dat ik een keer bij stuwing ruim 250cc uit 1 kant heb gekregen?

Mooie foto's dames!

Ik heb ook een foto van aviva's verjaardagsontbijt. Erg speciaal voor later.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91071313
Dan ben ik ook een koe Davinia :P "moeeeeh!"

Wat een mooie foto's O+ O+!
Ik heb inmiddels ook een nieuwe profielfoto op Facebook, zal ik vandaag nog wel een keer hier posten.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91071443
Ja met je lange lerp :D O+ hihi

Ik heb ook wel ns zoveel uit 1 kant gehaald, we waren een weekendje weg en juist toen sliep Amélie ineens de hele nacht door. Ik ben er om 5 uur uitgegaan ofzo en heb toen op de wc gekolfd :D en dan idd halverwege een ander flesje pakken en aan de andere kant verder gaan. Heb 2 x 250 gekolfd toen, meer ook niet geprobeerd omdat ik niet meer flesjes bij me had en niet wist waar ik het moest laten :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 9 januari 2011 @ 17:01:23 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91071985
Zojuist zelf gemaakt:

Lang geleden zag het er zo uit:
pi_91072100
Ja echt hè! Sjesus wat lijkt dat kind groot zo bij mij aan de borst, ik ben ook redelijk klein (1,63m).

Oef Huup zulk soort nachten zijn herkenbaar. Dan moet je gewoon kolven, anders ontplof je! :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91072719
pi_91073240
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_91075129
foto's ^O^
pi_91078098
Mooi al die foto's O+
pi_91083710
Mr. Lange Lerp ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91084885
Zeker een lang eind Twink! O+ waar is je kleine baby gebleven? :o
  maandag 10 januari 2011 @ 09:57:29 #114
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91105013
Mooie foto's!

Manlief heeft gisteren een foto gemaakt, zal ik vandaag wel even posten.
pi_91110337
wat mooi al die foto's O+ ^O^
pi_91111303
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:55 schreef Orea het volgende:
Zeker een lang eind Twink! O+ waar is je kleine baby gebleven? :o
Nou, inderdaad! Ik zie natuurlijk zelf nooit hoe het eruit ziet, hij lijkt wel een peuter zo bij mij :D
Kijk nou wat een verschil!
pi_91111367
O+
  maandag 10 januari 2011 @ 13:20:33 #118
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91111542
Ohhhh kijk nou O+

Ik durf het bijna niet te zeggen, wil het niet jinxen :X maar het gaat zo lekker met de bv O+ Ik vind het ook zo mooi en fijn om te doen O+
Kleine meid is nu alleen helemaal uit haar doen, ik ga haar maar in de doek knopen en hopen dat ze dán even in slaap wil en kan vallen.
Vannacht dan ook doorgeslapen tot 7.30 O+ voor het eerst zó lang O+ wat heerlijk O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91111601
Ik heb er ook nog wel eentje van een mini.

4e dag
  maandag 10 januari 2011 @ 13:23:46 #120
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91111674
O+

Ik ga spontaan weer rammelen van al die kleine fruppies O+
Ylana
pi_91111802
Oh wow Emma O+ Je ziet gewoon dat ze heel fanatiek aan het drinken is daar.
pi_91112278
Wat mooi om al die foto's te bekijken O+
Ik mis het nog steeds, die knussigheid die ik dan wel even had. Rienk is geen stilzitter, die is altijd in beweging en met de bv bleef hij tenminste wel wat langer dan 3 seconden zitten/liggen ;)

Dit is een foto van in het ziekenhuis. Toen had hij nog overal haar O+

17 december 2009. 20:55 Hij was nog geen dag oud

En 4 maanden later waren we er klaar mee, hij bleef slecht drinken en pakte éindelijk de fles. Binnen 2 weken waren we volledig over op de fles. Ik hoop zo dat het bij de 2e beter gaat.

20 april 2010. 14:34
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91112580
De eerste keer dat Ilse bij me dronk:

Toen was ze 3,5 uur oud. O+
*poef* nu is het weg
  maandag 10 januari 2011 @ 15:34:01 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91117026
mooi al die bv-foto's! O+ O+ O+
pi_91123286
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:34 schreef DaviniaHR het volgende:
mooi al die bv-foto's! O+ O+ O+
Ja he, waar blijven de jouwe :P
pi_91123539
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:39 schreef Vlindur het volgende:
Ik mis het nog steeds, die knussigheid die ik dan wel even had. Rienk is geen stilzitter, die is altijd in beweging en met de bv bleef hij tenminste wel wat langer dan 3 seconden zitten/liggen ;)
Aapie Rienk! O+ Echt super schattig vind ik die nesthaartjes!
Ik herken dat wat je schrijft over een rustmomentje samen echt, dat is hier net zo. Wilde Rienk toen hij flesvoeding kreeg niet meer stil bij je knuffelen tijdens het voeden dan?
  maandag 10 januari 2011 @ 18:15:32 #127
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91124466
hadden we het over kleine babietjes ???
check:

*en stuwing zo te zien ;)*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 10 januari 2011 @ 18:29:56 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91125057
ooh die frummeltjes O+
nou wil ik echt een nummer 2!
pi_91126705
quote:
Op maandag 10 januari 2011 18:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
hadden we het over kleine babietjes ???
check:
[ afbeelding ]
*en stuwing zo te zien ;)*
Je borst is groter dan haar hoofd :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91129630
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Aapie Rienk! O+ Echt super schattig vind ik die nesthaartjes!
Ik herken dat wat je schrijft over een rustmomentje samen echt, dat is hier net zo. Wilde Rienk toen hij flesvoeding kreeg niet meer stil bij je knuffelen tijdens het voeden dan?
Rienk dronk niet in de bv houding, maar languit zodat hij omzich heen kon kijken, dan hoefden we niet met de fles achter zijn mond aan ;)

Beetje crappy foto, maar zo dus. Ik heb gewoon verder geen duidelijke foto's :@ (Ja, mijn man en de laptop zijn onafscheidelijk :') )
En tegenwoordig (sinds dat hij een maand of 6 is) drinkt hij de fles in zn wipstoel en als hij klaar is klimt hij er zelf uit. Dus echte knuffelmomenten hebben we niet nee :N

Tenzij hij ziek is -O- Dan wil hij wel hangen *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:34:38 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91152721
Ik heb gister gebeld met de VU of zij mijn opgeslagen melk kunnen gebruiken als testmelk, maar dat is niet meer nodig.
Nu zit ik met een vriezer vol melk die madam niet drinkt.
Heeft iemand interesse?
Ik zou het zo zonde vinden om het door de wc te moeten spoelen ;(

NB: Ik slik wel L3 medicatie, dus het is wellicht niet geschikt voor hele kleine kindjes.
pi_91152851
Awh arme zieke Rienkje :'(

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 10:34 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb gister gebeld met de VU of zij mijn opgeslagen melk kunnen gebruiken als testmelk, maar dat is niet meer nodig.
Nu zit ik met een vriezer vol melk die madam niet drinkt.
Heeft iemand interesse?
Ik zou het zo zonde vinden om het door de wc te moeten spoelen ;(

NB: Ik slik wel L3 medicatie, dus het is wellicht niet geschikt voor hele kleine kindjes.
Oh, ik wilde daar ook al naar informeren. Ik heb ook nog melk over, maar het is niet zo veel.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 10:45:14 #133
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91153034
Ze wilden alleen verse melk.
En dan word je ook helemaal gecontroleerd à la bloedbank (schijnen ze mee samen te werken)
pi_91154733
Ik doe ook nog even mee met de foto's!
Eerste keer dat Anna aan de borst dronk bij mij O+
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:18:23 #135
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91156663
Nog geen bvfoto's online staan, maar wel de nieuwste curves;

We buigen iets af met gewicht nu, maar ik hoefde me geen zorgen te maken van het cb. Fijn dat ze er nuchter onder blijven. Als ik me zorgen maak dan even komen wegen en goed op mezelf letten dat ik voldoende eet en drink. Als ik zo naar de bv-curve kijk gaat ze niet hard maar buigt ze ook niet extreem af volgens mij.
Ylana
pi_91157747
Dat afbuigen is wel zo minimaal, daar moet je bijna een vergrootglas bijhouden. Ik weet niet hoe het in absolute getallen scheelt, maar ik zou bijna zeggen, weeg nog eens als ze nog geen luier heeft gevuld ;)

Davinia ik had er nog niet op gereageerd realiseer ik me nu :@ Ik kan er ook niks mee. Je kunt er zelf nog mee koken? Pannekoeken, cake, koekjes, door de aardappelpurée, met griesmeel... bedenk het maar :s)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:04:23 #137
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91158366
Wup ze is afgelopen maand 240 gram gegroeid terwijl ze vorige keer nog 525 gram in een maand groeide. In cijfers klinkt het 'erger' dan op de curve. Ze is lief, vrolijk en na een maaltijd tevreden, voldoende plasluiers dus nu weer van me afzetten ;)

Oeh, bv-cake! Hoe zou dat smaken??
Ylana
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:06:14 #138
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91158420
En je kan het anders ook nog zelf opdrinken bij je brood ;)
Ylana
pi_91158511
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:06 schreef Saffier het volgende:
En je kan het anders ook nog zelf opdrinken bij je brood ;)
met nesquick erdoor desnoods.
pi_91158529
Al die foto's! Geweldig om te zien, ontroerend ook! Mooie kleine en grote kindjes.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91158569
* Ril.

No offence hoor, ik vind het juist erg bekrompen van mezelf dat het me tegenstaat, maar ik krijg van de gedachte alleen al vlekken in m'n nek.

Ik heb wel eens een glaasje achterovergeslagen, hoor. Op vakantie had ik geen kolf bij me en sloeg Lente ineens drie voedingen over. Dus stond ik midden in de nacht in een stacaravan (godzijdank hadden we een eigen wasbak) m'n borsten leeg te knijpen boven de gootsteen. Het eerste glaasje heb ik doorgespoeld, maar dat vond ik zo zonde dat ik de tweede maar heb opgedronken. Vies was het niet, maar toch stond het me tegen. En dat valt me eerlijk gezegd nogal tegen van mezelf. Gemuts.
pi_91158652
Ik heb hetzelfde Ssserpente, gatver..het idee :{w
verder dan een slokje ben ik nooit gekomen en dat is wel genoeg
Stom heh, van een koe is het wel goed.

prachtige foto's dames
pi_91158695
Nou eerlijk ik hoef mn eigen melk ook niet hoor... Als ik het door de aardappelpuree gooi denk ik dat ik ruzie krijg thuis.
pi_91158804
Niels eet op dit moment bv-pannenkoekjes :)
pi_91158826
Oh mooi al die foto's O+ Ben eens gaan kijken wat ik zelf heb aan foto's en kwam foto's tegen van toen Timo nog niet eens 2 maanden was, wát een ukkie :D

Vanavond maar eens een nieuwe maken :)

Mijn eigen melk drinken begin ik niet aan, één keer een druppel vond ik wel genoeg..
pi_91158849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:12 schreef lily het volgende:
Ik heb hetzelfde Ssserpente, gatver..het idee :{w
verder dan een slokje ben ik nooit gekomen en dat is wel genoeg
Stom heh, van een koe is het wel goed.

prachtige foto's dames
Dat dus. Ik vind het idd belachelijk van mezelf dat koeienmelk me niet tegenstaat en melk van mezelf wel.

Nils daarentegen vindt er niets smerigs aan. Die zou er zo pannenkoeken van bakken.
pi_91159812
Ik stel voor: een pannenkoeken met nesquickmeet bij Davinia :+
pi_91160073
Tempting, maar ik sla even over. :{w
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:30:32 #149
259886 pessie
pi_91161508
Davinia waar woon je en wat wil je ervoor hebben? Klinkt stom maar ik wil eigenlijk graag iets meer in de vriezer hebben maar wat ik kolf overdag krijgt Nathan na de laatste voeding. Verder is het vraag-aanbod hier nu zo goed dat ik niets over heb. Ik weet ook niet hoe ik meer moet kolven. Ik kolf max 60cc per keer.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:46:50 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91162189
Pessie als je hier dichter in de buurt woont heb ik ook nog wel voorraad voor je. Maar als het met Davinia lukt zijn jullie beiden geholpen natuurlijk ^O^
Ylana
pi_91162514
Ik vind het echt een heel lief, onbaatzuchtig en intiem gebaar, maar ik zou het zelf nooit aandurven, Lente bv van iemand anders geven.

Zijn jullie je bewust van de risico's?

quote:
Een Facebookgroep uit de Canadese provincie Alberta helpt moeders om borstmelk uit te wisselen. De vraag van mama's is hoog, maar experts waarschuwen voor de gezondheidsrisico's.

Persoonlijke band
De organisatie 'Eats on Feets', dat filialen in verschillende provincies heeft, koppelt mama's die borstmelk nodig hebben aan vrouwen die dit kunnen missen. Dit initiatief is nog maar drie weken actief, maar vond al een oplossing voor acht moeders. "Het is een erg intieme band die deze vrouwen scheppen", aldus woordvoerster Andrea Salcedo.

Gezondheidsrisico's
Maar de gezondheidsorganisatie Health Canada waarschuwde dat het uitwisselen van borstmelk niet veilig is, het stelt baby's bloot aan hiv of hepatitis B en C of bacteriële infecties als stafylokokken of voedselvergiftiging. "Het is een nodeloos risico om borstmelk van een andere moeder te geven die niet gescreend werd of waarvan de melk niet gepasteuriseerd werd", aldus professor Evelyn Jain. "Er zijn minstens zes verschillende, bedreigende virussen die via borstmelk doorgegeven kunnen worden."

De groep moedigt vrouwen wel aan tot een bloedscreening van donoren, ze moeten ook de ontvangende mama's laten weten of ze medicatie nemen. (ep)
Bron.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:01:05 #152
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91162693
Ylana is een ICSI-baby en daarvoor moest ik (net als Tico) gescreend worden op oa al die ziektes die in dat stukje staan. Ik snap je terughoudendheid overigens wel Serpente.
Ylana
pi_91162903
Maar de kans bestaat natuurlijk, hoe klein dan ook, dat je in de tussentijd alsnog een dergelijk virus hebt opgelopen.

En in het geval van bacteriele infecties als stafylokokken of voedselvergiftiging is die kans al een stukje groter.

Mijn terughoudendheid is geen verwijt overigens, hoor, ik snap heel goed dat je, redenerend vanuit de voordelen die borstvoeding biedt, tot een dergelijk besluit komt, maar ik zou het risico persoonlijk nooit durven nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 11-01-2011 19:53:54 ]
pi_91162976
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:07 schreef Ssserpente het volgende:
Maar de kans bestaan natuurlijk, hoe klein dan ook, dat je in de tussentijd alsnog een dergelijk virus hebt opgelopen.

En in het geval van bacteriele infecties als stafylokokken of voedselvergiftiging is die kans al een stukje groter.

Mijn terughoudendheid is geen verwijt overigens, hoor, ik snap heel goed dat je, redenerend vanuit de voordelen die borstvoeding biedt, tot een dergelijk besluit komt, maar ik zou het risico persoonlijk nooit durven nemen.
Maar dat risico is hetzelfde als de gescreende moedermelk van het moedermelk netwerk.
pi_91163123
Dat zou ik ook niet aandurven.

Misschien irrationeel van me, hoor, dat geef ik toe, maar ik zou me dan van tevoren al zitten te bedenken dat ik het mezelf nooit zou vergeven als ze er toch ziek van wordt, hoe klein het risico ook is.

Nope, ik vind de voordelen van borstvoeding in dit geval niet opwegen tegen de risico's, hoe klein ook. :)
pi_91163345
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:13 schreef Ssserpente het volgende:
Dat zou ik ook niet aandurven.

Misschien irrationeel van me, hoor, dat geef ik toe, maar ik zou me dan van tevoren al zitten te bedenken dat ik het mezelf nooit zou vergeven als ze er toch ziek van wordt, hoe klein het risico ook is.

Nope, ik vind de voordelen van borstvoeding in dit geval niet opwegen tegen de risico's, hoe klein ook. :)
Als je de melk zou pasteuriseren is er in feite niets aan de hand.. Die bacterieen overleven de 60 graden natuurlijk niet. Je kan de melk zelfs koken... Er gaat dan wel voedingsstoffen verloren, maar uiteindelijk is het nog steeds waardevolle melk. Dit doen ze volgens mij bij de melkbank voor de prematuur kindjes.
pi_91163448
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je de melk zou pasteuriseren is er in feite niets aan de hand.. Die bacterieen overleven de 60 graden natuurlijk niet. Je kan de melk zelfs koken... Er gaat dan wel voedingsstoffen verloren, maar uiteindelijk is het nog steeds waardevolle melk. Dit doen ze volgens mij bij de melkbank voor de prematuur kindjes.
Virussen overleven de 60 graden wel, denk ik.

Maar dan is koken idd een oplossing.
pi_91163510
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:21 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Virussen overleven de 60 graden wel, denk ik.

Maar dan is koken idd een oplossing.
Daarom is het gewoon belangrijk om een gescreend donor te hebben.
pi_91163548
Zelfde geldt toch voor bloed? Dat neem je in feite ook niet van iedereen aan. Melk wordt gemaakt uit bloed, dat is goed om te onthouden.
pi_91163631
Maar bloed wordt nog een keer getest nadat het is afgenomen, borstvoeding niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 11-01-2011 19:54:46 ]
pi_91163636
Veiligheid van donormelk

Moedermelk wordt uit je bloed gemaakt. Hiertoe bestaat de kans dat er via donormelk bepaalde ziekten overgedragen worden aan het ontvangende kind. Om de veiligheid van donormelk te waarborgen worden de volgende stappen ondernomen;

Er vindt een uitgebreide screening plaats omtrent de leefwijze en voedingsgewoonten van de aspirant donormoeder. Verder wordt er gevraagd naar een mogelijke historie van bepaalde ziekten. Ook wordt er door middel van een aantal vragen gekeken hoe groot de kans is dat je bepaalde ziekten oploopt. Als de screening niet naar wens is dan wordt de aspirant donormoeder niet opgenomen in de databank van het Moedermelk Netwerk.

Er wordt een bloedtest afgenomen waarbij op de volgende stoffen wordt geprikt:

* Hepatitis B (Geelzucht; HBsAg)

* Hepatitis C (Geelzucht; HCV)

* HIV (Aids; HIV Antistoffen)

* CMV (Cytomegalovirus; CMV IgM en CMV IgG)

* Lues (Syfilis; TPHA)

* Transaminase screening (leverenzymen; ALAT en ASAT)

Indien het bloedonderzoek afwijkt van de reguliere normen wordt de aspirant donormoeder uit het bestand van het Moedermelk Netwerk verwijderd.

Als het bloedonderzoek goed is kan tot uitwisseling van de moedermelk worden overgegaan. Zowel de donor als de ontvanger ontvangen een protocol. Hierin wordt het kolven, bewaren en bewerken van moedermelk uiteengezet. Verder kan er een kosteloos lactatiekundig consult gepleegd worden met het Moedermelk Netwerk door donor en/of ontvanger.

Pasteuriseren:

Door middel van Pretoria Pasteurisatie wordt de melk zodanig behandeld door de gebruiker zodat ziekteverwekkers onschadelijk worden gemaakt.

Pretoria Pasteurisatie doodt pathogene en commensale bacterien (bron). Desgewenst kunt je ook een Single Bottle Pasteuriser gebruiken. Deze is te bestellen bij de Firma ACE InterMed.
pi_91163645
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:25 schreef Ssserpente het volgende:
Maar bloedt wordt nog een keer getest nadat het is afgenomen, borstvoeding niet.
Dat is helemaal waar..
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:38:04 #163
259886 pessie
pi_91164133
Ik heb niet het idee dat Davinia en Saffier een dergelijke levensstijl hebben dat ze grote kans hebben aan een van bovenstaande ziektes lijden... (de meeste zijn SOA's volgens mij).

Ik woon trouwens in Groningen.
pi_91164181
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:38 schreef pessie het volgende:
Ik heb niet het idee dat Davinia en Saffier een dergelijke levensstijl hebben dat ze grote kans hebben aan een van bovenstaande ziektes lijden... (de meeste zijn SOA's volgens mij).

Ik woon trouwens in Groningen.
Ik duik ook niet met iedereen het bed in, en toch heb ik er ooit 1 gehad... Je weet het nooit. Niet als je niet test. HIV is uiteraard ook gewoon via bloed overdraagbaar..
pi_91164369
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik duik ook niet met iedereen het bed in, en toch heb ik er ooit 1 gehad... Je weet het nooit. Niet als je niet test. HIV is uiteraard ook gewoon via bloed overdraagbaar..
Precies.

Sorry Pessie, maar dat vind ik echt heel erg naief. Helemaal als het om de gezondheid van je kind gaat.
pi_91164664
Ik ben me er veel meer bewust van geworden omdat ik antistoffen in mn bloed heb zitten, die je alleen zou moeten krijgen als je in aanraking bent geweest met bloed dat die stoffen bevat. En ik heb dus werkelijk geen idee van wie en hoe ik in aanraking ben geweest met vreemd bloed...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:52:58 #167
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91164771
Ik snap je terughoudendheid echt Serpente. Ik zou het ook niet durven aanbieden als ik ook maar een vermoeden had iets onder de leden te hebben. Het scheelt voor mij ook dat ik gescreend ben op al die dingen anders had ik het niet eens gedaan.
Wat mij betreft zet Pessie een aantal voedingen in de vriezer, wie weet geeft haar dat net even rust om in elk geval te weten dat er iets is om op terug te vallen indien nodig en gebruikt ze het niet eens.

Dat lijkt me irritant Tico, dat je niet weet hoe je aan die anistoffen komt :{
Ylana
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:56:08 #168
259886 pessie
pi_91164934
Ik denk er nog even over na en bespreek het met manlief. Het liefst zou ik zelf een voorraadje opbouwen maar dit lukt gewoon niet.
pi_91165197
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:56 schreef pessie het volgende:
Ik denk er nog even over na en bespreek het met manlief. Het liefst zou ik zelf een voorraadje opbouwen maar dit lukt gewoon niet.
Pessie, ik heb gewoon als backup zakjes ha van nutrilon... Ik heb er standaard 2 in mn luiertas zitten, en er liggen er 2 in de kast. Puur voor mijn geruststelling. Bij Jen had ik ook altijd een pakje kant en klaar bij me, voor het geval dat... Dat heb ik na 6 maanden gewoon weggegooid. Als het alleen om je gemoedsrust gaat is dat toch ook een optie. Je gaat het waarschijnlijk toch nooit gebruiken... Nathan is al bijna 6 maanden en straks kan hij ook makkelijk iets anders drinken/eten als je er niet bent.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:50:48 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91167570
pessie, ik pm je ff
pi_91168131
Handig
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:40:33 #172
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91170025
Ik drink makkelijk gewoon bv van mezelf. Zonde om weg te doen.

Davinia, Aviva zal toch ook wel pap gaan eten? Kun je daar je melk prima voor gebruiken...
pi_91170402
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:52 schreef Saffier het volgende:
Ik snap je terughoudendheid echt Serpente. Ik zou het ook niet durven aanbieden als ik ook maar een vermoeden had iets onder de leden te hebben. Het scheelt voor mij ook dat ik gescreend ben op al die dingen anders had ik het niet eens gedaan.
Wat mij betreft zet Pessie een aantal voedingen in de vriezer, wie weet geeft haar dat net even rust om in elk geval te weten dat er iets is om op terug te vallen indien nodig en gebruikt ze het niet eens.

Dat lijkt me irritant Tico, dat je niet weet hoe je aan die anistoffen komt :{
Oh, maar ik snap van jouw kant ook best dat je iemand anders er een plezier mee wilt doen, hoor. Het is aan de ontvanger om te bepalen of ze de risico's wil nemen, vind ik.

Ik zou alleen zelf nooit iemand op d'r digitale blauwe ogen geloven als ze zegt dat ze niets onder de leden heeft. Misschien is ze er zelf idd volledig van overtuigd, maar gaat d'r partner al maanden vreemd waardoor ze ongemerkt hepatitus heeft, ik noem maar wat.

Begrijp me niet verkeerd, ik beschuldig niemand van vreemgaan, een losbollige levensstijl of wat dan ook :D, dus vat het dan ook alsjeblieft niet persoonlijk op! Ik zou Lente zelf alleen nooit van m'n leven ongepasteuriseerde borstvoeding van een ander geven. Als iemand anders dat risico wel wil nemen, is dat wmb ook prima. En hoogswaarschijnlijk is er dan nog niets aan de hand ook. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 11-01-2011 17:56:04 ]
pi_91172056
Serpente wat je zegt is gewoon heel erg waar. Je weet het gewoon niet.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:18:11 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91174197
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:33 schreef Ticootje het volgende:
Serpente wat je zegt is gewoon heel erg waar. Je weet het gewoon niet.
Klopt.
Ylana
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:53:33 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91176075
quote:
Twinkly heeft biologie gedaan! Twinks! Je reactie is gewenst! ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:11:39 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91180493
Hier doet de borstvoeding het iig goed.... vandaag onze eerste echte afspraak op het CB (met 6 wkn :X)

520 gram zwaarder en 2 cm langer in 2 weken, zelfs op hun curve was de lijn stijgend :)
Nu 4205 gram en 54 cm...

Ik zou overigens ook geen BV van een ander gebruiken, hoe goed bedoeld dan ook... je weet immers nooit (no offence ladies). Voor nood kan wat KV echt geen kwaad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91181440
Netjes Leandra!

Ik heb ook gelijk het gewicht van Jelle ingevuld op de bv curves, begin februari naar het CB, vrijdag komt de wvk langs
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:49:09 #180
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91183007
Hier gaat de borstvoeding ook als een tierelier. Eline komt overdag ong om de 2 uur en 's nachts om de 4. Heel netjes dacht ik zo. Wel wordt ze vanavond veel geplaagt door krampjes, heel zielig.
pi_91183398
Mooie curve Leandra :)

Sugarsnap dat klinkt inderdaad heel netjes! Wel naar van de krampjes..

Heb vanavond maar even nieuwe bv-foto's laten maken door M. Aan de borst vind ik Timo nog steeds zo klein lijken altijd :)
pi_91184993
Prachtige curve Leandra!
Welkom Sugarsnap, dat klinkt inderdaad heel netjes!
Chan lieve foto weer O+
pi_91203064
JEEEEE Ik ben helemaal officieel CP bij de VBN!!!! Helemaal klaar dus met de opleiding! En nu?
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:13:14 #184
259886 pessie
pi_91203337
Leandra mooie curve.

Tico, cursus geven?

Chan wat drinkt je kindje mooi!
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:26:16 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91203758
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:03 schreef Ticootje het volgende:
JEEEEE Ik ben helemaal officieel CP bij de VBN!!!! Helemaal klaar dus met de opleiding! En nu?
*O* gefeliciteeeeeeeerd *O*

En nu? Legaal je overal mee bemoeien ;) 8-)
Ylana
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:55:50 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91204845
Sugersnap wat heerlijk dat de BV goed gaat ^O^

Tico, gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91205963
*O* Gefeliciteerd Tico!!

Ik ben nog even langs de apotheek gegaan en bij ons liggen de verpakkingen van 10 tabletten in het display om zelf te pakken voor ¤3 zoveel. Bij navraag hadden ze 'achter' ook verpakkingen van 30 tabletten liggen, die kosten ¤3,55 :') Lijkt me de moeite van het navragen dus waard als je ze gaat slikken ;)
pi_91206076
*O* Jeeej Ticootje!! *O*

Wat een prijsverschil Wups! :D
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:19:11 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91251130
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:27 schreef WupWup het volgende:
*O* Gefeliciteerd Tico!!

Ik ben nog even langs de apotheek gegaan en bij ons liggen de verpakkingen van 10 tabletten in het display om zelf te pakken voor ¤3 zoveel. Bij navraag hadden ze 'achter' ook verpakkingen van 30 tabletten liggen, die kosten ¤3,55 :') Lijkt me de moeite van het navragen dus waard als je ze gaat slikken ;)
Ik heb er toen ook inderdaad 30 meegekregen voor rond de ¤3.

En ik vraag me nog steeds af waarom ze op sommige plekken zo streng zijn en waarom ik ze 'zo maar' mee kreeg :D
ik had HA gebeld en die wilde ze niet voorschrijven, ik mijn lactatiekundige gebeld, maar die was er niet. Dus dan maar zelf naar de apotheek. Ik gevraagd voor domperidon. De mevrouw achter de balie: is het voor uzelf of voor het kindje? Ik: voor mezelf. Mevr: en heeft iemand ze u geadviseerd? Ik: uhm, ja zo ongeveer. Mevr: slikt u nog andere medicijnen? Ik: nee. Mevr: alsjeblieft.
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:19:51 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91251137
Ow en natuurlijk *O* voor de geweldige curves en goedlopende bv!
pi_91251452
Ik had vanmorgen weer een bijna stijve tiet, dus qua productie ben ik weer op peil, af en toe iets minder als ik vergeet te drinken, maar als ik oplet dat ik echt voldoende drink gaat het gewoon goed. Vandaag wel weer de neusspray ophalen, scheelt me 50cc per beurt... Dus 100 op een dag, nu maar hopen dat Leylaatje normaal gaat drinken.. tis weer ruk.
pi_91252332
Ticoo, gefeli! *O*

Hier kreeg ik bij mijn nieuwe bestelling op het web wel een vragenlijst gemaild (met zelfs de vraag of ik borstvoeding gaf :D). Toen ik daarop antwoordde waar ik het voor gebruikte, dat ik geen andere klachten had of andere medicijnen gebruikte, kreeg ik keurig een mail dat het klaar stond voor verzending en onderweg was.

Ergens snap ik het wel, het is normaal voor maag problemen. Je zult het maar in grote getale slikken voor een maagzweer die je zelf niet doorhebt ofzo. Maar verder is het vrij verkrijgbaar en mogen ze je adviseren. Maar weigeren mogen ze niet volgens mij..

Ook gemerkt met kolven dat het per werkdag oploopt.. Dus op maandag heb ik net aan genoeg, op dinsdag genoeg en op woensdag extra! En dan heb ik de neusspray amper gebruikt. Wat ik wel doe is beide borsten 2 keer in dezelfde kolfbeurt. Dus bijv. eerst rechts, dan links, dan weer rechts en dan weer links :Y werkt prima!

Hier geef ik nu 2 x 150 en een keer iets van 80 mee. Die 80 krijgt ze 's morgens dan nog voor haar slaapje..
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:01:48 #193
259886 pessie
pi_91253348
Tico, is Leyla weer zo verkouden?
pi_91253492
Orea wat super dat je kolfopbrengst zelfs oploopt! ^O^

Ticootje wat rot dat het drinken niet goed gaat :{
pi_91254507
Ja hè? Dat zal dan wel op maandag weer teruggezakt zijn :D maar ik heb zojuist ook even gekolft, had al het idee dat ze niet zoveel had gedronken en haalde er zo nog 80 cc uit. Die gaat lekker de koelkast in. Wil ze die straks, prima. Zo niet, heb ik weer wat extra :) De druk is er ook wel wat vanaf op het werk enzo, dus dat is fijn!

Oh had helemaal niet gelezen dat Leyla weer zo slecht dronk :@ het blijft ook geprut hè, Tico?
pi_91258029
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 10:01 schreef pessie het volgende:
Tico, is Leyla weer zo verkouden?
Ook.... Blijft gewoon tobben zo. Heel vervelend.. Het is meer dat er steeds inval is op de bangbroek en die ten dan weer niet hoe ze drinkt en hoe de fles klaargemaakt moet worden... Wat resulteerd in een kind wat over de hele dag 170 cc drinkt en heeel erg veel gaat slapen, dat ik er nu zelfs een opmerking over kreeg van de leidster dat ze wel erg veel sliep, ja niet raar!!! Let dan gewoon iets beter op en zorg dat het kind drinkt. Gewoon die fles in 2x aanbieden, wakker maken voor een voeding en niet afwachten tot ze een keer gaat huilen. Hoe moeilijk?!
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:29:54 #197
259886 pessie
pi_91258828
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook.... Blijft gewoon tobben zo. Heel vervelend.. Het is meer dat er steeds inval is op de bangbroek en die ten dan weer niet hoe ze drinkt en hoe de fles klaargemaakt moet worden... Wat resulteerd in een kind wat over de hele dag 170 cc drinkt en heeel erg veel gaat slapen, dat ik er nu zelfs een opmerking over kreeg van de leidster dat ze wel erg veel sliep, ja niet raar!!! Let dan gewoon iets beter op en zorg dat het kind drinkt. Gewoon die fles in 2x aanbieden, wakker maken voor een voeding en niet afwachten tot ze een keer gaat huilen. Hoe moeilijk?!
Ik vermoed dat je opvang bedoelt? Deze mag op de I-phone pagina >:)
Frustrerend dat ze er niet goed op letten.
pi_91260561
Bangbroek _O-
Tsja, hoe moeilijk? Dan moeten ze uit hun routine stappen en extra nadenken... zo moeilijk...
pi_91263992
Ja ze is het enige kindje dat nog borstvoeding krijgt, alle andere kindjes drinken flesvoeding en gewoon flessen van tig cc en gewoon in 1x zoals het hoort... Dus ze vonden het al niets dat ze geen vaste tijden heeft, geen vast aantal cc dat erin gaat en natuurlijk nu moeilijk moeilijk dat ze die fles ook nog eens in 2x drinkt... Moet je 2x 10 minuten met haar rondlopen... Is heel zwaar...
pi_91264318
Oh echt!? :{w

Leia is ook volgens mij de enige van de groep die nog bv krijgt, maar goddank denken ze met alles super mee (maar nou blijft Leia een makkelijke drinker dus wat dat betreft..) maar kwam er nu achter dat als ik Leia 's morgens nog een 80 cc extra laat geven, dat ze de dag veel beter doorkomt. Maar dan moeten ze dus 3 keer een flesje geven. En dat is goddank geen probleem. 't is wenselijk bij ons dat ze om de 3/4 uur voeding nodig hebben. Ze draait op zich ook om de 4 uur mee, maar verder zijn ze erg flexibel! Blij mee als ik dit dan hoor..
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:59:58 #201
259886 pessie
pi_91265168
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Ja ze is het enige kindje dat nog borstvoeding krijgt, alle andere kindjes drinken flesvoeding en gewoon flessen van tig cc en gewoon in 1x zoals het hoort... Dus ze vonden het al niets dat ze geen vaste tijden heeft, geen vast aantal cc dat erin gaat en natuurlijk nu moeilijk moeilijk dat ze die fles ook nog eens in 2x drinkt... Moet je 2x 10 minuten met haar rondlopen... Is heel zwaar...
-O- jammer dat ze hierin niet wat flexibeler zijn. Maar Leyla is toch pas 4 maanden? Zijn de andere kindjes in de groep dan zoveel ouder dan zij is?
pi_91265332
Nou ja zeg Tico, dat hoort gewoon bij hun beroep :o domme dozen
Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt, het is juist voor Leyla heel belangrijk dat ze goed drinkt :(
pi_91266347
JEEEE kijk nou:

http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/contacts.asp?id=539167

Ik ga me verder maar even niet uitlaten over de opvang van Leyla, dan ga ik straks lelijke dingen zeggen, ik ga er maar gewoon vanuit dat iedereen zn best doet met de kennis die ze hebben....
pi_91266816
quote:
Wat cool *O* Geen rocketscience :D
Hopelijk komen er snel aanmeldingen voor je cursus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')