abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91407373
Mijn reactie erop staat bij de babietjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91411544
Ik had het artikel ook gelezen ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik vind er een aantal suggestieve dingen in staan die m.i. niet helemaal kloppen.

Om te beginnen is de titel al suggestief want het gaat helemaal niet over stoppen met borstvoeding of wat dan ook, het gaat over wanneer je vast voedsel introduceert, das gewoon een heel ander verhaal. En ik kan me vergissen maar ik geloof dat kindjes die flesvoeding krijgen óók vast voedsel krijgen dus ik begrijp niet zo goed waarom die titel zo is.
Maar goed.

En verder staat erin dat in NL vaak geadviseerd wordt om met 4 maanden te beginnen met vast voedsel maar zowel op de site van het voedingscentrum als in het groeiboekje van het CB wordt over 6 maanden gesproken. De site die in het artikel aangehaald wordt lijkt me net zo "representatief" als mijn eigen weblog...

Anyways, conclusie, ik vind het een beetje een raar artikel. Het onderzoek zelf kan best interessant zijn, dat wil ik best lezen, maar de vertaling naar de volkskrant is wazig.

my 2 cts.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91412157
Eensch.

De ellende van dit soort berichten is dat je alleen de interpretatie van de journalist leest, dat wordt ook overgenomen op babysites en in tijdschriften e.d. en naar het achterliggende onderzoek wordt verder nooit meer gekeken :{ .
pi_91412363
Helder verwoord Huup, het artikel stond me ook al tegen maar ik kon niet goed mijn vinger er op leggen.
En Jores toevoeging vind ik ook fijn. :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91412866
Is ook al een draadje over bij de buren. Ik heb het onderzoek zelf nog niet gelezen, maar ik vraag me heel erg af hoe dit is geinterpreteerd door de journalist. Meestal niet goed en zo sensationeel mogelijk. Daarnaast is het de vraag hoe goed dit onderzoek eigenlijk is uitgevoerd natuurlijk.
Daarnaast kan ik al wel 2 punten uit het artikel halen, namelijk de grotere kans op ijzertekort en de grotere kans op allergie. De kans op ijzertekort bij volledige borstvoeding is weliswaar iets groter dan bij volledige kunstvoeding, maar dat wil niet zeggen dat het een grote kans is. In borstvoeding zit lactoferrine, wat uitermate goed wordt opgenomen door het lichaam. Logisch, daar is het voor gemaakt. Kunstvoeding wordt volgepropt met ijzer, omdat dat niet goed wordt opgenomen. Ook logisch, je geeft namelijk ijzersuppletie met melk, wat de opname remt. Wat betret het punt over allergie en het moment van bijvoeden, daar zijn al meerdere onderzoeken naar geweest. Echter, het standpunt van de WHO en (zelfs?!) van onze CB's is toch nog echt bijvoeden vanaf 6 maanden. Wat we vergeten in deze discussie is de darmrijping van baby's. We weten dat bijvoeding met 4-5 maanden net zo eruit komt als dat het erin gaat, omdat het verteringsstelsel er nog niks mee kan. Het is en blijft een afweging die ieder voor zich moet blijven maken, maar ik ben echt niet onder de indruk van dit artikel.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:52:48 #231
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91420165
Ylana bijt :'(
Hell wat doet dat zeer :'(
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91420324
Auw :X
  zondag 16 januari 2011 @ 18:05:26 #233
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91420734
Ze laat de borst glippen totdat ze alleen nog het uiteinde van de tepel tussen haar kaken heeft en dan.... :X
Vacuum verbreken hoeft niet want dat is er dan al niet meer en voor ik mijn vinger tussen haar kaken heb is ben ik weer een tel verder. Zodra ze mijn vinger voelt bij ze nog even wat harder :'(

Vermanend toespreken levert me een hele ondeugende glimlach op :')
Ylana
pi_91420876
Heeeeeeel erg herkenbaar.... ;( :X

Eigenlijk kun je niet boos zijn als ze zo'n glimlach tevoorschijn toveren, maar ai ai ai wat doet dat zeer!
  zondag 16 januari 2011 @ 18:13:46 #235
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91421098
Ik ben blij met je herkenning en voel acuut met je mee :X
Nog tips? :X
Ylana
pi_91421157
Alleen heel erg opletten als ze bijna klaar is en dan een beetje afleiden wil nog wel eens helpen, maar ook niet altijd! heb haar al 'gedreigd' ;) dat als ze zo doorgaat, ze straks geen eten meer kan krijgen omdat de tepel dan 'stuk' is, maar maakt helaas geen indruk :')
  zondag 16 januari 2011 @ 18:19:14 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91421292
Als ze het nou dóét als ze bijna klaar is, maar ze doet het gewoon willekeurig :X
En ik moet vreselijk opletten dat ze de achtermelk echt te pakken krijgt want ze is van de luie momenteel.
Ylana
pi_91421517
Oooh ook nog eens willekeurig :o ai ai!
Daar is Leia gelukkig mee gestopt (afkloppen) het gebeurd nu vaak pas tegen het einde.. óf als papa ineens tussendoor wat zegt }:| dus dat mag ie niet meer van me totdat ze klaar is ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 18:29:41 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91421771
Saffier en Orea, het gaat weer voorbij. Kan alleen niet zeggen wanneer...

En papa heeft hier sowieso een spreek- en beweegverbod als ik zit te voeden. Anders komt er niks meer van...

Over dat stuk: ik sluit me aan bij wat al gezegd is. Ik ga het in elk geval niet anders doen bij een evt nummer 2.
  zondag 16 januari 2011 @ 19:52:40 #240
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91425781
Ik had het stuk ook al gezien. Op bv.com staat er ook iets over, namelijk dat de helft van de onderzoekers banden zouden hebben met voedingsfabrikanten en nog een aantal dingen.

Nathan kreeg met 5.5 maanden. Hij is er echt aan toe, geniet er ontzettend van en het gaat volgens mij goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door pessie op 16-01-2011 21:49:28 ]
pi_91427766
Leyla trekt eerst een soort van haar neus op net voordat ze bijt. Ik zie het aan haar blik en dan zeg ik heel streng "Lelaatje, niet bijten! Nee dat mag niet!". En dan gaat ze lachen.

Edit: Het is een soort van gemene blik die ze krijgt, dat is een betere omschrijving... :D

[ Bericht 35% gewijzigd door Ticootje op 17-01-2011 11:31:04 ]
  zondag 16 januari 2011 @ 20:48:42 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91429521
Het is waarschijnlijk een onafhankelijk onderzoek dat gefinancierd werd met gelden uit de potjesindustrie ;)
pi_91437999
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:48 schreef Asyniur het volgende:
Het is waarschijnlijk een onafhankelijk onderzoek dat gefinancierd werd met gelden uit de potjesindustrie ;)
Ik las ergens over een onderzoek dat uitwees dat groenten die in kassen geproduceerd worden en de helft minder voedingstoffen hadden dan groenten die biologisch geteeld werden.
In een belangrijk Amerikaans agrarisch blad vonden ze dat goed nieuws, want daardoor zouden mensen er een dubbele hoeveelheid van gaan eten en dat was goed voor hun portemonnee.

Ik vind het elke keer weer verbazingwekkend hoe vaak dingen die met de gezondheid te maken hebben verdraaid worden ten bate van geld. Ook al is dat misschien naief. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91464521
Leyla dronk de afgelopen nachten heel veel in de nacht... Superirritant, gister had ik haar nog 180 met de fles gegeven dus vannacht had ik zoiets van je kan geen honger hebben, en dat klopte dus. Maar helaas kan ik geen speentje ploppen omdat ze wilt duimen, maar ze wordt dus wakker en zoekt mij dan. In onze kamer is het pikkedonker en als ik mn hand dan op haar leg gaat ze toch weer slapen... Dus vannacht gewoon netjes 2x voeden..

Resultaat, vanmorgen een stijfe tiet en vanmorgen kolven 300cc en net 160cc, toen ben ik ook maar gewoon gestopt want zoveel kan ze nooit op.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:18:58 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91468216
Ik heb de laatste dagen best lopen mijmeren over borstvoeding en alles.

Eli betrekt de bv erg in zijn spel. "Kip" wordt iedere vijf minuten aangelegd. Netjes in de rugbyhouding. Dan gaat hij Kip voeden, of Kip wil drinken. Gaat hij zitten, Kip tegen de borst, en dan die Zen-blik erbij. Superschattig. O+
Vorige week zat ik met Eli en Kip op de bank, toen Eli vond dat ik Kip moest gaan voeden. Dus hij duwt Kip tegen mijn borst aan. Aviva stond bij de tafel, aanschouwde het ritueel, kwam aanstormen, trok zich op aan mijn been, en begon luidruchtig te jammeren en mopperen. Toen Kip genoeg had gedronken, taaide Aviva weer af. Ze was jaloers! Hoe schattig! O+ O+

Men vraagt me soms wel hoelang ik nog door wil gaan moet voeden, of hoeveel voedingen ik nog geef. Ergens zie ik het nu niet echt meer als voedingen. Ja, ontbijt is echt voeding. Dat gaat dan echt van IK.HEB.HONGER!!!! Maar als we verder thuis zijn, en ze dus echt op verzoek krijgt, is het regelmatig ook troost. Zoals afgelopen weekend. Bij Aviva springen haar tanden als paddestoelen uit d'r tandvlees (3 in 10 dagen), dus ze is erg zielig. Dan kan je met haar gaan rondlopen en doen, of ik leg haar even aan. Ze wordt getroost, en ze krijgt tegelijk ook voeding binnen. Ik bedoel, je bent hoe dan ook met haar bezig. Dan is aanleggen net zo makkelijk. Of is het dan weer raar dat ze zoveel voedingen krijgt? Ik vind van niet. Het is lekker makkelijk zo.

Tot zover mijn gebazel. Carry on!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 17 januari 2011 @ 19:56:42 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91480128
Dat de onderzoekers niet helemaal onafhankelijk zijn maakt zo'n onderzoek natuurlijk al dubieus, verder is het volgens mij ook een kwestie van tijdsgeest.
In 1991 moest ik het geven van borstvoeding bijna "verantwoorden" en was bijvoeden vanaf 4 maanden sowieso heel gewoon (fruithapje).
Van mijn schoonmoeder kreeg ik pas het overzicht dat zij bijgehouden had na de geboorte van N. en daar stond zelfs in dat hij met 9 weken(!!!) al een banaan-met-liga-papje kreeg, en dat was vast geen eigenwijzigheid van haar, ik ben er vrij zeker van dat dat destijds (1966) gewoon het advies van het CB was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91481119
3 maanden kreeg ik sinasappelsap.
pi_91481142
Ik ook, Tico, voorschrift van het ziekenhuis. En ik ben uit '81...
pi_91481184
de echte reden is,, dat de vrouw 't wel lekker vind, dat gezuig aan dr tepels..
F*ck.
pi_91481297
Klopt daardoor komt er namelijk oxytocine vrij, dat is hetzelfde hormoon dat vrijkomt als je klaarkomt... Dus eigenlijk elke keer als ik voed is dat net zo fijn als klaarkomen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')