quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:15 schreef fonsoy het volgende:
Ik zit al tijden over dit nummer te dubben. Ik heb hem ooit eens van een vriend gekregen, maar we krijgen er niets uit. Shazam werkt niet, songtekst googlen ook niet. Ik wil het nummer gewoon graag thuisbrengen, het is het enige buitenbeentje in mijn muziekcollectie.
Ik kan helaas niet een youtube link geven, ik heb alleen het muziekbestand. Die is hier te downloaden. Het enige wat ik er van weet is dat het "Follow" heet. Dat is ook in de bestandsnaam terugvindbaar; follow.mp3.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:42 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Helaas, dat is 'm zeker niet. Ik heb die namelijk ook wel eens gehoord. Evengoed erg bedankt voor je input.
[..]
Ik heb de songtekst al geprobeerd te googlen. Helaas is die voor mij slecht verstaanbaar. Sowieso is de opname zelf eigelijk bagger. Als iemand een paar zinnen zou kunnen isoleren voor mij uit dit nummer (songtekst) dan ben ik ook blij.
Helemaal top! Dank, dank, dank.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:20 schreef Roolio het volgende:
Tweede is Hans Zimmer - Zoosters Breakout (main theme van Madagascar)
quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:05 schreef Martinoz89 het volgende:
[..]
Helemaal top! Dank, dank, dank.
Nu de eerste nog. Mensen alsjeblieft. Kan iemand mij zeggen welk deuntje/muziekje dit is?
Na 4 seconden is ie te horen. Met de trompetten. (Ta - ta - tahhh)
Ik hoor het heel graag mensen. En Roolio, nogmaals bedankt!
Toch nietquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:44 schreef knuckleduster het volgende:
Gaan we weer...nummer wat ik de laatste tijd regelmatig op de radio hoor maar nooit de titel en artiest van meegekregen heb...deuntje speelt al de hele dag in m'n kop...
Is een vrolijk nummer, baslijntje, beetje dance-achtig
Refrein klinkt als "tiehiehiehietiehiehieeetiehiehieetiehuu" (gezongen op een hoog toontje door - lijkt het - een stel dames) (en dan een diepe basstem die iets zegt wat lijkt op) "marlon brando".
Kan iemand me aan dat nummer helpen?
quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:44 schreef knuckleduster het volgende:
Gaan we weer...nummer wat ik de laatste tijd regelmatig op de radio hoor maar nooit de titel en artiest van meegekregen heb...deuntje speelt al de hele dag in m'n kop...
Is een vrolijk nummer, baslijntje, beetje dance-achtig
Refrein klinkt als "tiehiehiehietiehiehieeetiehiehieetiehuu" (gezongen op een hoog toontje door - lijkt het - een stel dames) (en dan een diepe basstem die iets zegt wat lijkt op) "marlon brando".
Kan iemand me aan dat nummer helpen?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:33 schreef zoekjewat het volgende:
HelpIk zoek een nummer, ik zag hem in een filmpje van starbeach op youtube, kan hem alleen niet meer terug vinden.
Het is een house nummer, je hoort eerste iemand schreeuwen "Whoop Whoop!" en dan komt er een beat in met de bekende loop van dominator (the human resource), wel gewoon 128 bpm denk ik. Niet te verwarren met bassjackers - rocker (die speelt dezelfde sample of op de plaats van de kicks laat maar zeggen), bij deze loopt de loop van dominator gewoon door (ipv een gate erin)
weten jullie toevallig welk nummer ik bedoel ?
?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:28 schreef Jmsls het volgende:
Tijd: Vrij modern
Genre: Rock
Wat ik onthouden heb: Baby I like you oid, je hoort ook steeds op de achtergrond de zangers woehoehoe oid zingen. De zanger zingt steeds hetzelfde en de gitaar gaat best lekker.
Weet iemand welk nummer dit is?
Ja die zocht ikquote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:41 schreef PAA-053 het volgende:
Ik heb een moeilijke denk ik!
Ik ken dit nummer via Youtube. Wanneer je zoekt op Hlid vid Hlid, vond je een paar maanden geleden o.a. dit nummer. Hlid vid Hlid is een IJslands nummer. In het IJslands betekent dit 'side by side'. Dat zou dus de titel van het nummer dat ik zoek kunnen zijn.
Het onderwerp van het nummer was oorlog/soldaten/de pijn en drama die oorlog met zich meebrengt/etc.
Het was een rustig nummer, gezongen door een man maar volgens mij met band erachter.
De clip was zwart-wit of in ieder geval met veel grijstinten.
En verder....weet ik er eigenlijk niks van!
Het is in ieder geval niet Soldier Side van System of a Down of Hero of War van Rise Against.
Wie dit weet is een baas!
Tis toch niet....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:56 schreef PAA-053 het volgende:
Oh ja, had ik kunnen verwachten. Thanks maar dat is hem niet. Dat is het IJslandse nummer dat Hlid vid Hlid heet (nou ja, met enkele IJslandse letters dan). Ik zoek gewoon een Engelstalig nummer!
Juist ! ik wist gewoon dat het met een K begon! Maar kon er niet opkomen! Bedanktquote:
Da's van Kill Bill OSTquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:05 schreef Martinoz89 het volgende:
[..]
Helemaal top! Dank, dank, dank.
Nu de eerste nog. Mensen alsjeblieft. Kan iemand mij zeggen welk deuntje/muziekje dit is?
Na 4 seconden is ie te horen. Met de trompetten. (Ta - ta - tahhh)
Ik hoor het heel graag mensen. En Roolio, nogmaals bedankt!
Klinkt als iets van Ennio Morricone: Once upon a time in the West schat ik.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:35 schreef elkravo het volgende:
Effe een ander genre...
Wat is de titel van het lied fragment dat op 3:11 begint en op 4:02 eindigt... lijkt op een of ander film thema oid...
Toch niet Kosheen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 04:23 schreef Grunge. het volgende:
Met het volgende raadsel zit ik al jaren in mijn hoofd. Het zal eind negentiger jaren geweest zijn. Een dancenummer. Wat ik me alleen nog kan herinneren: de naam van de artiest/band/maker was iets met een X.. De clip kan ik me nog het beste herinneren. Deze speelde zich af in een bos. Een groep vrienden zat daar in een blokhut; horrorscenario. Er was een bijlmoordenaar en die maakte ze één voor één af. En ik geloof dat de clip groen was...
Ik vond het een heel toffe clip als klein meisje, en hij kwam vaak langs op TMF (indertijd was er geloof ik nog geen Nederlandse MTV? In ieder geval niet op onze televisie). Ik heb zelfs gezocht in hitlijsten, maar het levert niets op. Ik zou het zou graag weer eens zien! Ik heb alleen zo weinig aanknopingspunten.
Lijkt me sterk... maar je weet het nooit he. Nog twee gokjes die het mogelijk zouden kunnen zijn:quote:
Ik kan me geen clip herinneren zoals zij die omschrijft.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 05:44 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Lijkt me sterk... maar je weet het nooit he. Nog twee gokjes die het mogelijk zouden kunnen zijn:
Basement Jaxx, en Roxette
Alle singles van eind jaren '90... Jij liever dan ikquote:Op zaterdag 8 januari 2011 05:46 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik ook niet, maar misschien een onbekendere single die geen hit werd ofzo.Altijd de moeite waard om even de singles langs te gaan in zo'n geval.
Er zit een X in, wordt een hele speurtocht dan! Ik had nog gegoogled op music video horror etc. etc. maar helaas.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 05:50 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Alleen de artiesten met een x he...Daarbij is dat voor haar natuurlijk wel superleuk, want dat is een leuk tripje down memory lane
Waar beoefen je deze langdurige zoektocht op het web?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 05:50 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Alleen de artiesten met een x he...Daarbij is dat voor haar natuurlijk wel superleuk, want dat is een leuk tripje down memory lane
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is nu op Nederland 2 te zien.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:21 schreef Roolio het volgende:
Ik zoek een nummer van een hele rare kerel, die bijna een vrouw lijkt. Dik met langig donker haar zoals ik het me herinner. Speelt op de piano een nummer en zingt erbij. De zang is heel vreemd, engels, maar onverstaanbaar. Het is hoog gezongen en lijkt meer voor de klank gezongen te worden dan voor de woorden.
Het nummer had geloof ik iets met een gat voor een doodskist of de kist zelf of gewoon een gat in de grond te maken, maar dit herinner ik me maar heel vaag dus hecht daar niet te veel waarde aan.
Edit: Ik was aan het zoeken en dacht zo Hé, The Ground Beneath Her Feet, dat komt me bekend voor, dat lijkt erop. Maar dat is het niet kennelijk. Maar wel iets in die richting geloof ik. Er zit wel een vrouw-iets in de titel meen ik.
Verder weet ik bijna zeker dat deze kerel dezelfde kerel zoekt: Klik Maar dat antwoord is niet goed dus.
Deze?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:43 schreef Dropdown het volgende:
Ik zoek een nr dat begint met een saxofoon solo, en daarna door een man gezongen wordt. het is een aardig langzaam nummer. Dat saxofoon stuk komt er meerdere keren in voor.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:50 schreef Arcee het volgende:
Check anders dit topic 'es: Een sax-CD'tje voor Ome Ron
Long shot:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:11 schreef El_Liberaliste het volgende:
Een soort softe rock. Beetje het genre van Nickelback - Photograph, met dito instrumenten. ook op die snelheid, of nog een tikkeltje rustiger. De stem doet een beetje denken aan Brandon Flowers - Crossfire.
Een nogal abstracte omschrijving, maar het is lastig om te omschrijven.
Wow man thanks! Super!quote:
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:35 schreef elkravo het volgende:
Effe een ander genre...
Wat is de titel van het lied fragment dat op 3:11 begint en op 4:02 eindigt... lijkt op een of ander film thema oid...
X-treme - love song?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:08 schreef Grunge. het volgende:
De rest ga ik even niet quoten. Ik heb nogal een olifantengeheugen en ik denk dat het begon met X- of eindigde op -X. Met streepje dus. En ik kon er echt op wachten toen als ik TMF op had staan, wat ik dus ook deed, de clip kwam best vaak langs. Het lijkt me inderdaad zo'n heerlijke trip down memory lane, ik zoek hier al zóóó lang naar! Ik ga in die lijsten kijken, bedankt.
THANKS~!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:42 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Concerto pour une voix
Alstublieft
Nee, ik kwam de naam tegen en dacht een kansje te maken, want zo'n soort naam (als X-treme) is het geloof ik wel, maar helaas. Ik ben namelijk erg aan het zoeken nu. Van 1996 tot 2001 al doorgespit, maar de kans is nog niet verkeken...quote:
In mijn libary artiesten met een X en genre (euro)dance / trance etc..quote:Op zondag 9 januari 2011 02:00 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Nee, ik kwam de naam tegen en dacht een kansje te maken, want zo'n soort naam (als X-treme) is het geloof ik wel, maar helaas. Ik ben namelijk erg aan het zoeken nu. Van 1996 tot 2001 al doorgespit, maar de kans is nog niet verkeken...
quote:Op zondag 9 januari 2011 15:40 schreef female81 het volgende:
Hieronder staat een technoplaat. Het is sowieso al minimaal vijf jaar oud, aangezien ik hem opeens terugvond in een of andere van de radio opgenomen mix uit die tijd. Geen idee wat het is, maar het heeft wel iets. Wie weet het?
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
Hey, ik zoek een nummer dat de laatste weken regelmatig op de grotere radiostations gedraaid wordt. Ik weet eigenlijk alleen dat het door een man wordt gezongen, ondersteund door instrumenten en in het refrein zitten de woorden 'the rain'. Het is vrij vaak te horen, iemand een idee?
Gokje:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:08 schreef Grunge. het volgende:
De rest ga ik even niet quoten. Ik heb nogal een olifantengeheugen en ik denk dat het begon met X- of eindigde op -X. Met streepje dus. En ik kon er echt op wachten toen als ik TMF op had staan, wat ik dus ook deed, de clip kwam best vaak langs. Het lijkt me inderdaad zo'n heerlijke trip down memory lane, ik zoek hier al zóóó lang naar! Ik ga in die lijsten kijken, bedankt.
Geen dankquote:
Was al gevonden, was een andere, maar thanks voor het meedenken!quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 16:10 schreef draude het volgende:
welk liedje is dit? te horen vanaf 1:05
iets te vroeg gejuicht.. is uhm nietquote:Op maandag 10 januari 2011 16:33 schreef Lotte. het volgende:
[..]
Wierd fishes/arpeggi van Radiohead
Excusez voor mijn verkeerde antwoord op een al beantwoordde vraag eerder, de 2e pagina verscheen bij mij niet
Oh pardon! Het is Reckoner van hetzelfde albumquote:Op maandag 10 januari 2011 16:35 schreef draude het volgende:
[..]
iets te vroeg gejuicht.. is uhm niet
Wie kent hem niet ?quote:Op maandag 10 januari 2011 16:23 schreef kanszwam het volgende:
http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/de-weg-naar-het-avondland
Hoe heet het liedje aan het einde van deze documentaire? Waarschijnlijk een Afrikaans lied, hoorde het al eerder in een serie die zich afspeelde in Afrika. Begint bij 40:23.
Thanks! Vond het al wat Nubisch klinken, volgens mij een gerelateerde taal.quote:
Bloem - Even aan mijn moeder vragen?quote:Op maandag 10 januari 2011 21:12 schreef hello_moto1992 het volgende:
Weet iemand dat nr. wat gisteren in de nederpopshow was met die saxofoon?
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1039478quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:14 schreef hello_moto1992 het volgende:
Nee was m niet..gewoon zo'n kenmerkend deuntje (niet op saxofoon)
Niet met een X maar wel een blokhut, bijl en horror:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 04:23 schreef Grunge. het volgende:
De clip kan ik me nog het beste herinneren. Deze speelde zich af in een bos. Een groep vrienden zat daar in een blokhut; horrorscenario. Er was een bijlmoordenaar en die maakte ze één voor één af. En ik geloof dat de clip groen was...
Al gevonden:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:20 schreef Paul-89 het volgende:
Nee.
Meer info geven helpt, zit er zang in ? Wat voor genre is het ? Eventueel een jaartal ?
En anders even neuriën/fluiten en uploaden.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:15 schreef beertenderrr het volgende:
Hoe heet dat nummer ook alweer met die trompet dat gaat van: who oh oh oh (trompet trompet trompet) who oh oh oh brrrrrrrrrrrrrrrrrr....
duidelijk?
Oeps...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:39 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Hij heeft hem al gevonden.
heb t ff nagekeken, was 42:30quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1039478
Wanneer?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:24 schreef FruitenCo het volgende:
Ik zoek een nummer waarin je een vrouw hoort zingen, in het begin hoor je eerst de vrouw zingen, en dan hoor je een gitaar die ongveer zo gaat: pieew piew pieuw pieuw pieeeuwwww.
Ik weet welke je bedoelt, het moet alleen pieeeuwwwww zijn. Met 5 w's dus.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:24 schreef FruitenCo het volgende:
Ik zoek een nummer waarin je een vrouw hoort zingen, in het begin hoor je eerst de vrouw zingen, en dan hoor je een gitaar die ongveer zo gaat: pieew piew pieuw pieuw pieeeuwwww.
The Radios.quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:57 schreef Gambolputty het volgende:
Ik was gisteravond bij een optreden van Ronald Goedemondt waar een bepaalde song (terecht) met de grond gelijk gemaakt werd. Welk nummer van wie?
De groep scoorde hun grootste hit metin 1991 (dit nummer stond in 2003 en 2004 nog altijd in de onderste regionen van de Top 2000). Andere hits waren Teardrops, I'm into folk, Walking The Thin Line, She's My Lover en Dreaming Wild.
In 1994 splitte de groep, en gingen de leden elk hun eigen weg.
Deze?quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:15 schreef Downstar het volgende:
Het word gezongen door een vrouw, maar je hoort er steeds een stukje door dat iemand een melodietje fluit, althans het lijkt fluiten..
Iemand enig idee welke ik bedoel?
SUPER! Bedankt dat is de gene die ik zoek, blijft zo in me hoofdzitten dat fluitmelodietjequote:
Dit pieeeeuwwwtje?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:24 schreef FruitenCo het volgende:
Massive Music Quiz?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:45 schreef Fuszy het volgende:
Ik zoek geen liedje, maar een soort van spel op internet. Je zat met meerdere mensen in een groep en je moest de naam van de artiest en het nummer raden aan de hand van een geluidsfragment. Je kreeg punten voor elk goed antwoord. Ik heb de link ooit een keer gezien toen hier een mod werd aangesteld, maar ik kan hem niet meer vinden.
alvast bedankt
quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:31 schreef r100h het volgende:
weer iets waar ik niet uit kom!
het liedje van rihanne en drake - what's my name
maar dan in de solo versie, met een beat eronder.
word op slam fm veel gedraaid,
ik heb hem met mijn mobiel opgenomen en hier is het ( lelijke) resultaat
http://www31.zippyshare.com/v/57087599/file.html
ik kom er niet uit welke remix dit is, iemand anders?
quote:Digital download
1. "What's My Name?" featuring Drake - 4:25
Digital Remixes - EP
1. "What's My Name?" (Low Sunday Up On It Extended) - 5:03
2. "What's My Name?" (Low Sunday Up On It Instrumental) - 5:00
3. "What's My Name?" (Kik Klap Mixshow) - 4:10
4. "What's My Name?" (Original Version Clean) - 4:27
quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:45 schreef Fuszy het volgende:
Ik zoek geen liedje, maar een soort van spel op internet. Je zat met meerdere mensen in een groep en je moest de naam van de artiest en het nummer raden aan de hand van een geluidsfragment. Je kreeg punten voor elk goed antwoord. Ik heb de link ooit een keer gezien toen hier een mod werd aangesteld, maar ik kan hem niet meer vinden.
alvast bedankt
quote:
En het topic erbij (indien nog niet gevonden): Massive Music Quiz #6: Waar goldaccounts komen en gaan.quote:
quote:Op woensdag 12 januari 2011 07:16 schreef mcf het volgende:
Ik zoek een nummer die ik kapot heb gespeeld op Frets on Fire. Ik had dat lied in een of ander pakket gedownload met allemaal nummers.
Het was een instrumentaal nummer, een lange solo zo'n beetje.
De artiestennaam was nogal lang. (iets van .... & the .... )
Het is echt van dat surfers muziek.
Niet echt bijster veel info maar je weet maar nooit.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:30 schreef Zwappel het volgende:
Ik zoek dat nummer dat je hier op de achtergrond bij 03:15 hoort:
quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:36 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik zoek een hiphop nummer van rond het jaar 2000, waarbij het refrein wordt gezongen door een vrouw met een hoge stem. De tekst die ze zingt komt uit het nummer Big yellow taxi van de Counting Crows:
"No, no, no, don't it always seem to go
That you don't know what you've got till it's gone"
Bedankt, maar die zang in dat stuk is dus gelooped denk ik dan.quote:
Nanking was sneller.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:36 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik zoek een hiphop nummer van rond het jaar 2000, waarbij het refrein wordt gezongen door een vrouw met een hoge stem. De tekst die ze zingt komt uit het nummer Big yellow taxi van de Counting Crows:
"No, no, no, don't it always seem to go
That you don't know what you've got till it's gone"
Even doorspoelen naar 2;08.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:52 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Bedankt, maar die zang in dat stuk is dus gelooped denk ik dan.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:39 schreef cccccéeellllliiiiinnnnnee het volgende:
ik zoek dus een laat nineties, begin 00's nummer, genre is dance, electronisch en ik ken enkel de videoclip nog.
Dat is een clip waarbij een man helemaal bestaat uit modder en overal waar hij komt druipen er stukken van hem af, hij speelt ook tennis en dan blijve de ballen in de modder steken.
Iemand een idee?
Dur dur d'etre bebe van Jordyquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:58 schreef dj_ko het volgende:
hoe heet dat nummer van die franse baby/peuter ook alweer?
Iets van Oeh lala Baby (spreek uit als be be)
quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:00 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Jep, maar dat stukje komt weer uit een ander nummer.. 80s/90s gok ik.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:58 schreef dj_ko het volgende:
hoe heet dat irritante nummer van die franse baby/peuter ook alweer?
Iets van Oeh lala Baby (spreek uit als be be)
quote:Op woensdag 12 januari 2011 07:16 schreef mcf het volgende:
Ik zoek een nummer die ik kapot heb gespeeld op Frets on Fire. Ik had dat lied in een of ander pakket gedownload met allemaal nummers.
quote:
Thanks dames!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2011 16:58:58 ]
FOK! album top 100 allertijden 2010 - Uitslagquote:Op donderdag 13 januari 2011 18:22 schreef One_conundrum het volgende:
Is er ook een beste album van 2010 topic?
Dit ja, maar ik kreeg het heldere idee om even te kijken waar MM allemaal gepost had. Maar bedankt.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:13 schreef ChatGirl het volgende:
Deze dan? Het is niet echt een top 100, maar wel welke albums de users het beste album van 2010 vinden.
Jaarlijstjes 2010!
Jaarlijstjes 2010! # 2
Het is geen cover, maar een parodie.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:40 schreef Dropdown het volgende:
Ben ik weer
Ik zoek nu een nummer dat een cover is uit het Engels geloof ik, en later in het Fries is uitgebracht. Is een soort van Twarres, maar kon het niet echt vinden. Alvast dank
.
Edit: echt 2 seconden na mijn post vind ik hem:
Het zou eventueel misschien iets van Laïs kunnen zijn, dat zijn 3 zingende vrouwen uit België...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:57 schreef Don-Leon het volgende:
Ik zoek een nummer, afgelopen paar dagen een paar keer gedraaid op radio2. Het is een bewerking van een nummer van Mozart, met een beat er onder. Het wordt gezongen door twee vrouwen, denk ik. De naam is iets in de trant van Aida en Geisha. Kan er alleen niets over vinden. Het schijnt populair te zijn in België.
Wie het weet is lief.
voor de liefhebbers, ik heb de maker van de commercial gesproken en die zei dat het "You don't know" van het "unreleased radio hits"-album is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:13 schreef Crutch het volgende:
Ik zoek me een ongeluk, weet iemand welk liedje dit is?
ik zoek 't nummer ook en 2x direct nadat ik het nummer hoorde de playlist in de gaten gehouden maarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:45 schreef brabo74 het volgende:
[..]
Het zou eventueel misschien iets van Laïs kunnen zijn, dat zijn 3 zingende vrouwen uit België...
Anders kun je via www.radio2.nl de playlist nakijken....
Zocht er ook al naar, het was afgelopen woensdag tussen 11.00 en 12.00 (tegen 12u) te horen bij Gouden Uren. 't Kwam niet in de playlist en die hoeren van sterren.nl zetten die uitzending niet online.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:08 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
ik zoek 't nummer ook en 2x direct nadat ik het nummer hoorde de playlist in de gaten gehouden maar
Noem je dat pizza's bestellen?quote:
Nee, ik zag alleen een link met de puntjes in de bandnaam.quote:
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, ik zag alleen een link met de puntjes in de bandnaam.
Jonathan Jeremiah - Lostquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:56 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik zoek een liedje!
Het was net nog op radio 2 maar de playlist staat nog niet online dus ik vroeg me af of iemand het hier weet.![]()
Een nummer, gezongen door een man. Ik vind het als een neger klinken, maar dat hoeft niet per se te zijn.Klinkt een beetje rustig jazzy/soul achtig. En hij zingt "And Iiiiii, I'll be lost without you baby and Iiiiiiiiiiii", en dan nog een paar keer. Verder weet ik geen tekst
Duuuuuuus. Geen idee of het een nieuw nummer is of niet trouwens.
Misschien dat dit kan? http://www.plernpiano.comquote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:13 schreef Ludootje het volgende:
Goed, ik zoek dus zo een liedje, en normaal gesproken kan ik dan heel snel al vinden wat ik bedoel maar nu dus niet.
Het is een dance/trance achtig liedje, ik gok eind jaren negentig of heel misschien begin noughties. Volgens mij zit er nagenoeg geen tekst in.
Het meest opvallende (en wat ik dus al de ganse tijd in mijn hoofd heb) is het melodietje, heel erg catchy.
Nu zoek ik dus een manier om dat melodietje na te bootsen op een manier dat ik het hier zou kunnen posten. Ik denk dat ik het namelijk wel het originele deuntje kan hercreëren.
• Ik heb al online piano apps geprobeerd, maar dan kan ik het niet exporteren.
• Wellicht een manier om het deuntje in tekstvorm (hoog/laag/lengte noot) op te schrijven? Ik ben wel slecht met noten...
• Songtapper heb ik ook al geprobeerd, net als het deuntje in Shazam neuriën.
Het is trouwens *niet* Barthezz.
Ik ga het nu proberen! En anders download ik wel een of andere freeware MIDI composer of zo, vermoed dat zoiets wel te vinden is...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:17 schreef Crutch het volgende:
[..]
Misschien dat dit kan? http://www.plernpiano.com
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | * / \ * * / \ * * / * *-* / \ / * * / *-* |
Dit is echt een gok, maar is het toevallig deze?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:55 schreef Ludootje het volgende:
Ok, gelukt(ish)...
Disclaimer: timing is klote, noten kloppen niet etc, maar hopelijk genoeg om in ieder geval het deuntje duidelijk te maken. Met schaamte presenteer ik u:
http://www.plernpiano.com(...)42af686685c8dd878624
Parsons code:
[ code verwijderd ]
ik denk dat dat een hele goeie gok is!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:26 schreef iPat het volgende:
[..]
Dit is echt een gok, maar is het toevallig deze?
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:46 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik denk dat dat een hele goeie gok is!
ik zat maar te piekeren maar volgens mij heb je het. Ben benieuwd
Nee, helaas.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:26 schreef iPat het volgende:
[..]
Dit is echt een gok, maar is het toevallig deze?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | * / \ * * / \ * * / * *-* / \ / * * / *-* |
Geen microfoon bij de hand?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:16 schreef Ludootje het volgende:
[..]
[..]
Nee, helaas.
Het nummer is meer dance achtig, en de melodie is zo'n typisch (eind) jaren negentig keyboardstring geluidje iirc.
Hier de Parsons code uitgebreid met de lengte van de noten:
[ code verwijderd ]
Taaa ta-ta-ta-ta taaa ta-ta-ta-ta-ta
Schot voor de (duikboot)boeg:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:16 schreef Ludootje het volgende:
[..]
[..]
Nee, helaas.
Het nummer is meer dance achtig, en de melodie is zo'n typisch (eind) jaren negentig keyboardstring geluidje iirc.
Hier de Parsons code uitgebreid met de lengte van de noten:
[ code verwijderd ]
Taaa ta-ta-ta-ta taaa ta-ta-ta-ta-ta
http://www.ultratop.be/nl(...)ubino%27s+Aria&cat=squote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:57 schreef Don-Leon het volgende:
Ik zoek een nummer, afgelopen paar dagen een paar keer gedraaid op radio2. Het is een bewerking van een nummer van Mozart, met een beat er onder. Het wordt gezongen door twee vrouwen, denk ik. De naam is iets in de trant van Aida en Geisha. Kan er alleen niets over vinden. Het schijnt populair te zijn in België.
Wie het weet is lief.
gokjequote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:32 schreef noksala het volgende:
Ik hoor vaak een nummer, maar ik weet niet hoe die heet. Kan iemand me verder helpen.
Je hoort steeds in het liedje: is love love love love love.
Volgensmij ook door een paar kerels gezongen.
Onee, het is niet dit nummer. Het nummer wat ik bedoel is minder dat drukke disco. Het nummer begint dat je een gitaar hoort. en daarna begint een man op de maat van die gitaar mee te zingen om een rustige bijan rappende manier.quote:
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:32 schreef noksala het volgende:
Ik hoor vaak een nummer, maar ik weet niet hoe die heet. Kan iemand me verder helpen.
Je hoort steeds in het liedje: is love love love love love.
Volgensmij ook door een paar kerels gezongen.
Die optie laat ik even open tot ik echt niets anders meet weet...quote:
Nee, is het ook niet... volgens mij is die ik bedoel nieuwer dan deze...quote:
jajoh doe lekker moeiljikquote:Op zondag 16 januari 2011 01:29 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Die optie laat ik even open tot ik echt niets anders meet weet...
[..]
Nee, is het ook niet... volgens mij is die ik bedoel nieuwer dan deze...
Dan heb je het antwoord zo.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:29 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Die optie laat ik even open tot ik echt niets anders meet weet...
Dankjewelquote:
Dat is Sandro Silva - Told Ya (Apster Remix)quote:
Bij dit soort dingen denk ik altijd, waarom wil je dat weten? Je hoort echt 2x een standaardbeat voor 3 seconden. Dan heb je toch niet zoiets van: Wow, gaaf nummer, die moet ik weten?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:50 schreef julian6 het volgende:
Wie weet hoe het muziekje dat je hier op 3:12 hoort heet? je hoort hem een paar seconden later weer
Dat heb ik dus wel. Precies wat jij zegt eigenlijk..quote:Op zondag 16 januari 2011 04:15 schreef Roolio het volgende:
[..]
Bij dit soort dingen denk ik altijd, waarom wil je dat weten? Je hoort echt 2x een standaardbeat voor 3 seconden. Dan heb je toch niet zoiets van: Wow, gaaf nummer, die moet ik weten?
kut die ken ik, werd ook wel eens gebruikt in een coca cola commercial volgens mij, maar kan op youtube zo snel niets vinden.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:53 schreef Stinus het volgende:
http://www51.zippyshare.com/v/33342318/file.html
Deze moet goed te doen zijn! Is redelijk bekend ook.
Iemand?
quote:
Danku zeerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:41 schreef Prixie het volgende:
[..]
http://www.ultratop.be/nl(...)ubino%27s+Aria&cat=s
ADYA & GEISHA - CHERUBINO'S ARIA
kan het nr alleen niet vinden op you tube
quote:Op zondag 16 januari 2011 11:51 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
![]()
Zelf zoek ik er ook weer één.
http://www.stubru.be/media/degrappigstemomentenvanmusicforlife
Hoe heet het laatste nummer uit dit filmpje?
quote:Op zondag 16 januari 2011 14:07 schreef ThomasKuiper het volgende:
Mensen weten jullie het nummer wat jullie op de achtergrond horen rond 3:00??
mvg Thomas
Oh, nouja, iedereen is anders he.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:47 schreef julian6 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus wel. Precies wat jij zegt eigenlijk..
Komt heel bekend voor maar kan er zo ook even niet op komen.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:53 schreef Stinus het volgende:
Iemand?
Mylo - In my arms ?quote:Op zondag 16 januari 2011 10:53 schreef Stinus het volgende:
Iemand?
quote:Op zondag 16 januari 2011 10:53 schreef Stinus het volgende:
Iemand?
Hij lijkt heel erg op deze:quote:Op zondag 16 januari 2011 10:53 schreef Stinus het volgende:
Iemand?
Nopequote:Op maandag 17 januari 2011 00:29 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Surfersmuziek? Misschien iets van Dick Dale & The Deltones dan?
Ik heb hem, toch bedankt voor het zoeken:quote:Op zondag 16 januari 2011 23:58 schreef mcf het volgende:
Zat Volgens mij ook iets in de naam van de artiest met "factory", maar dit weet ik niet zeker
Edit:
Met hoofdinstrument gitaar
Nog even een tipje dan: Tocadisco's (zwischen den stuhlen) mix is wel een vrij bekende.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:26 schreef Stinus het volgende:
Nu alles even van internet plukken en remixjes zoeken
Hmmmmmmquote:Op maandag 17 januari 2011 10:10 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nog even een tipje dan: Tocadisco's (zwischen den stuhlen) mix is wel een vrij bekende.
Laura Jansen?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:18 schreef Bonzoo het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer wat ik vanmiddag hoorde op Q-music.
Was een beetje in de style van Caro Emerald, ik hoorde dat ze een keer had opgetreden bij 3fm ofzo, en dat ze een of ander aanstormend talent was.
Heeft iemand een idee? (A)
Volgens mij is het deze: Scala & Kolacny Brothers - Sexy Boyquote:Op maandag 17 januari 2011 18:32 schreef iewl het volgende:
In de axe reclame met de engelen is een achtergrondmuziekje, weet iemand welke dit is? Het is een remix van iets, dus kent iemand het origineel?
Dankjewel! Weet je ook de andere? daar kwamen alleen de woorden sexy boy in voor, op zo'n zelfde vieze manier hahaquote:Op maandag 17 januari 2011 18:38 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Volgens mij is het deze: Scala & Kolacny Brothers - Sexy Boy
ooh laat maar, het was faberyayo ft. vieze fur - sexy boyquote:Op maandag 17 januari 2011 18:49 schreef iewl het volgende:
[..]
Dankjewel! Weet je ook de andere? daar kwamen alleen de woorden sexy boy in voor, op zo'n zelfde vieze manier haha
Lyrics kloppen niet helemaal met wat jij schrijft en ik heb de clip niet bekeken, maar is het misschien deze die je zoekt?! :quote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik zoek een nummer dat wordt gezongen door een man en een vrouw. In de clip brandt er een huis af, maar wordt dit achterstevoren afgespeeld.
Onder andere deze lyrics komen er in voor:
Come to me
Whenever you may find me...
Nu heb ik al wat geprobeerd te googlen, maar dat werkte dus niet.Het is niet echt een recent nummer, maar volgensmij nog wel van deze eeuw.
Succes..
Deze?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:04 schreef lady-wrb het volgende:
hallo wie kan me helpen?
ik zoek de naam van de band die de hit I still haven't found what I'm looking for van U2
gecoverd heeft met zo'n tiroler hoempapadeuntje.
thnx
Volgens mij hoorde ik deze laatst in een tv reclame:quote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef morgane het volgende:
Ik zoek een liedje uit een tv-reclame die vaak op tv komt de laatste tijd, volgens mij uit een reclame van Nescafé maar dat weet ik niet zeker. Het is een rustig liedje gezongen door een vrouw en ze zingt iets van "whichever/whatever way the wind blows". Kan 'm via google en op ster.nl niet vinden.
Clip voldoet wel,gokje dusquote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik zoek een nummer dat wordt gezongen door een man en een vrouw. In de clip brandt er een huis af, maar wordt dit achterstevoren afgespeeld.
Come to me
Nu heb ik al wat geprobeerd te googlen, maar dat werkte dus niet.Het is niet echt een recent nummer, maar volgensmij nog wel van deze eeuw.
Succes..
Bedoel je deze?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:18 schreef Bonzoo het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer wat ik vanmiddag hoorde op Q-music.
Was een beetje in de style van Caro Emerald, ik hoorde dat ze een keer had opgetreden bij 3fm ofzo, en dat ze een of ander aanstormend talent was.
Heeft iemand een idee? (A)
Nee.. helaas..quote:Op maandag 17 januari 2011 19:42 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Lyrics kloppen niet helemaal met wat jij schrijft en ik heb de clip niet bekeken, maar is het misschien deze die je zoekt?! :
Neequote:
Nee helaas, het nummer wat ik zoek is ook niet toevallig een cover van dit nummer.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Volgens mij hoorde ik deze laatst in een tv reclame:
edit: oh, da's trouwens geen vrouw
quote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef morgane het volgende:
Ik zoek een liedje uit een tv-reclame die vaak op tv komt de laatste tijd, volgens mij uit een reclame van Nescafé maar dat weet ik niet zeker. Het is een rustig liedje gezongen door een vrouw en ze zingt iets van "whichever/whatever way the wind blows". Kan 'm via google en op ster.nl niet vinden.
Al gevonden, was een beetje haastig met posten, na nog 2 keer luisteren verstond ik wat er werd gezegdquote:Op maandag 17 januari 2011 23:13 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik zou zeggen: stuur een krabbel.
Super, dankjewel!!quote:Op maandag 17 januari 2011 23:08 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Voor zover ik kan vinden op internet is het van Roos Jonker, en is het nooit als single uitgebracht.
Googlen levert me op: Danny D - superflex ? Maar ik kan hem echt helemaal meer nergens vinden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:29 schreef OVchipkaart het volgende:
Ik zoek een nummer uit ergens midden jaren negentig, het was een vrij snel hyper nummer met iemand die de hele tijd roept "I'm a flex flex supa (kan ook 'super' zijn) flex" en hoe ik ook google of youtube ik kan het niet vinden.
Weet iemand de artiest en kan iemand het nummer vinden
Volgensmij is dat iemand die zichzelf danny d superflex noemt en niet een nummerquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:56 schreef bonzai-bart het volgende:
[..]
Googlen levert me op: Danny D - superflex ? Maar ik kan hem echt helemaal meer nergens vinden.
Als je op last.fm kijkt bestaat er een dj danny d met de track superflexquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:58 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Volgensmij is dat iemand die zichzelf danny d superflex noemt en niet een nummer
ah okay ik ga verder zoekenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:13 schreef bonzai-bart het volgende:
[..]
Als je op last.fm kijkt bestaat er een dj danny d met de track superflex
http://www.last.fm/music/DJ+Danny+D/+tracks.
Aan het eind zegt ze:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:29 schreef female81 het volgende:
Leuk dance-plaatje. Schijnbaar nog vrij nieuw, ik nam het verleden week op van de Beatport 20. De stem aan het einde geeft aan dat het nummer 9 zou moeten zijn in hun downloadlijst, maar in de chart op de Beatport-site is het nummer vooralsnog onvindbaar. De omringende nummers in de lijst waren het ook niet. Playlists van de Beatport 20-uitzendingen zijn evenééns onvindbaar.
Kortom: Heeft iemand enig idee wat het is?
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:29 schreef female81 het volgende:
Leuk dance-plaatje. Schijnbaar nog vrij nieuw, ik nam het verleden week op van de Beatport 20. De stem aan het einde geeft aan dat het nummer 9 zou moeten zijn in hun downloadlijst, maar in de chart op de Beatport-site is het nummer vooralsnog onvindbaar. De omringende nummers in de lijst waren het ook niet. Playlists van de Beatport 20-uitzendingen zijn evenééns onvindbaar.
Kortom: Heeft iemand enig idee wat het is?
quote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef DeLuna het volgende:
Come to me
Succes..
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:21 schreef Trusten het volgende:
Een dancenummer waar ik verder eigenlijk niet zoveel van weet behalve dat de tekst "dirty bitch" erin voorkomt. Het nummer wordt momenteel vrij veel gedraaid in clubs. Iemand?
Thanks! Kan inderdaad lang zoeken als ik de enige tekst die ik had onthouden nog niet eens goed had :pquote:
Je moest eens weten hoevaak ik dat hebquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Thanks! Kan inderdaad lang zoeken als ik de enige tekst die ik had onthouden nog niet eens goed had :p
Klinkt als James Brown...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:10 schreef Zeroku het volgende:
Dat liedje wat Bram in zijn auto draait, iemand enig idee?
papa's got a brand new bag?quote:
Tis ook niet Papa's got a brand new bag...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
papa's got a brand new bag?
Volgens die reacties is het die niet.
Ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:29 schreef Roland1000 het volgende:
[..]
Tis ook niet Papa's got a brand new bag...
James Brown heeft wel iets meer nummers op z'n repetoire
quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:04 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ik hoor de overeenkomst met U Don't Know Me niet eens, en U Don't Know Me is voor zover ik weet ook geen remix (er zit wel een jaren 70 nummer in gesampled).
Die is het niet, maar wel grappig om te horen wanneer je alleen de remix kent.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:20 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ohja, dat ene deuntje zit in beide nummers, nu hoor ik het. Bijna identiek lijkt me nogal overdreven, klinkt meer alsof Sinclar een paar seconden van U Don't Know Me heeft gesampled. Maar dat heeft Armand hier uitgehaald:
Op 2:00
Ik moest als eerste denken aanquote:Op woensdag 19 januari 2011 18:05 schreef Jooohooo het volgende:
Hallo,
ik zoek een liedje waarvan in de videoclip de hele wereld is overstroomd.
En dan zwemt er een man of een vrouw onder water en dan zie je dat hij/zij
door een stad zwemt.
De clip zelf is overigens met de computer gemaakt (duidelijk).
Iemand enig idee?
deze misschien?quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:05 schreef Jooohooo het volgende:
Hallo,
ik zoek een liedje waarvan in de videoclip de hele wereld is overstroomd.
En dan zwemt er een man of een vrouw onder water en dan zie je dat hij/zij
door een stad zwemt.
De clip zelf is overigens met de computer gemaakt (duidelijk).
Iemand enig idee?
Shazam zegt Sebastien Leger - Bad Clock, maar ik zeg nee.quote:
En nu ook met extragratis youtube-clippiequote:
Ik vond bij de eerste hit deze: http://www.muzikum.eu/nl/(...)na_do-songtekst.html Zou 'm toch kunnen zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:48 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vandaag in de sportschool, een dance-nummer met een vrouwenstem die tijdens het refrein zingt 'so what you're gonna do when you're without me'.
Google treft weing aan, behalve een topic vergelijkbaar met deze waarin geen antwoord staat
quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:55 schreef Rauzer het volgende:
Ik zoek dat liedje dat veel gedraaid wordt op de radio, door een vrouw gezongen, en in het refrein worden sommige woorden vervangen door gefluit. Iemand een idee?
Die is al meerdere malen hier voorbij gekomen:quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:55 schreef Rauzer het volgende:
Ik zoek dat liedje dat veel gedraaid wordt op de radio, door een vrouw gezongen, en in het refrein worden sommige woorden vervangen door gefluit. Iemand een idee?
Dankquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:58 schreef Roland1000 het volgende:
[..]
Die is al meerdere malen hier voorbij gekomen:
25 secondenquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:58 schreef Roland1000 het volgende:
[..]
Die is al meerdere malen hier voorbij gekomen:
Edit: Ok donroyco beat me with only seconds.... Ik word sneller![]()
Geeft niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:00 schreef Rauzer het volgende:
Oh sorry don, ik had die van jou niet eens gezien.
Thanks voor het zoeken, maar het is 'm niet. (ik had niet op 'whatcha' maar 'what you' gezocht).quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond bij de eerste hit deze: http://www.muzikum.eu/nl/(...)na_do-songtekst.html Zou 'm toch kunnen zijn.
Geniaal donneponquote:
Het staat er onder: Evanescence - Bring Me to Lifequote:Op donderdag 20 januari 2011 22:18 schreef noksala het volgende:
Sorry voor dit verkankerde filmpje, maar zou wel graag weten hoe het nummer heet.
Jaaaaah dat is em, dank je!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |