Gewoon bij je houden en knuffelen en genietenquote:
Ook niet als je m gewoon bij je laat liggen. Of lekker bij z'n moeder hangen?? Hij hoeft toch niet perse nu op bed te liggen?quote:
Hij blijft nu ff lekker bij mama, dus kijken wat ie doet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook niet als je m gewoon bij je laat liggen. Of lekker bij z'n moeder hangen?? Hij hoeft toch niet perse nu op bed te liggen?
Ayrton maar weer ff er tussen gezet.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:36 schreef Fannetje het volgende:
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 75
De kleine babietjes:
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Dankje.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:07 schreef Fannetje het volgende:
Zo kun je Ayrton er heel vaak tussen zetten Bolleke, maar als hij niet in de openingspost staat, wordt hij ook niet meegenomen naar het volgende topic
Ik heb 'm er nu even tussen gezet!
Kleintjes hebben heel veel mamahonger. Gewoon bij mama willen zijn, mama ruiken, voelen... Dat is niet raar, ze zijn 9 maanden in mama geweest. Mama is vertrouwd, lekker warm en beschermt. Tuurlijk ligt een mini gewoon veel liever bij mama dan z'n bedje.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:02 schreef Bolleke_666 het volgende:
Aha, ja tis ons eerste kind, dus we moeten nog een hoop ontdekken bij zo'n klein lief manneke.
Hij is wel 3 weken te vroeg geboren.
Zal het daar mee te maken hebben?
Hij is net een week oud... vanuit zijn warme plekje in je vriendin/vrouws buik zo de wereld opgeslingerd.. net zoals jij en je vrouw/vriendin hem moeten leren kennen moet hij dat ook met jullie en met gewoon alles.. speentje houdt hij er nog niet in, das soms voor mijn dochter van bijna 6 maanden nog lastig!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:10 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Dankje.![]()
Hij ligt nu bij mama, maar begint toch weer een beetje te jammeren.![]()
Serieus? Ik zou handschoentjes of sokken over z'n handjes doen. Hoeveel gaat hij in bad en gebruik je zeep? Leyla reageerde best op zwitsal, dan kreeg ze hele rode plekken.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef Troeta het volgende:
Dit zeg ik op een leuke toon hoor: Had je nou echt gedacht dat je babytje de hele avond en nacht zou slapen?;)
Mex ligt nog bij ons op de kamer trouwens,soms slaap ik er slecht van, maar meestal vind ik het lekker makkelijk.
En hij wrijft zijn hele gezicht ook steeds open,nu kan ik z'n handjes dan tenminste even vasthouden.
Word er een beetje moedeloos van, huisarts en CB zeggen dat er niks is met zijn huidje,maar volgens mij heeft hij gewoon ontzettende jeuk.
Ahhhh,die Ilse,lekker in badje, veel plezier nog deze week!!
Echt wel!quote:
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:59 schreef mrien het volgende:
[..]
Echt wel!
Ik ben zo verliefd op mijn kleine ventje! Het is echt zo'n schatje en het gaat gewoon erg lekker!
Hij hapt heel goed, drinkt super aan de borst, groei goed. Gewoon genieten dus!
Die moet wel even wennen hoor! Ze vind hem wel erg leuk en interessant. Je merkt vooral aan haar gedrag dat het niet makkelijk voor haar is, moe, opstandig, maar ook wel heel lief. Zal met een paar dagen wel beter gaanquote:
Ik denk ongeveer 4 à 5 maanden. Hij werd toch best smal voor Leyla. Niet dat ze dat erg vond ofzo.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:09 schreef Troeta het volgende:
Oh, leuk zeg! ook handig voor als je op visite bent. Als ik die eerder had gezien....
Tot hoeveel maanden kunnen ze daarin ongeveer?
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:24 schreef Hik het volgende:
Maar de gebruiksaanwijzing van ieder kind is weer anders en hij zit er maar zelden bij (behalve bij Orea dan)
Oke dan weten we dat.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:17 schreef Solagratia het volgende:
Ja, Bolleke gewoon je kleine man wakker makenHij heeft het nodig.
Beetje late reactie maar hier idem.... to infinity and beyondquote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:49 schreef Hik het volgende:
Haha! Neve doet dat ook steeds, met haar handje zo! Wij roepen dan steeds " to infinityyy and beyond!"
Ik ga 4 dagen werken.
Als het een flinke knul is kan dat ook gewoon hoor.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:43 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Oke dan weten we dat.
Maar de kraamhulp en verloskundige hadden het over Ayrton bij z'n laatste avondvoeding iets meer te geven, en dan kijken of hij de nacht doorkwam.
Jawel. Hij heeft alleen een tijdlang heel goed geslapen dus vermoed dat hij ergens last van heeft en mn gevoel zegt dat et tandjes zijn. Dit kan alleen nog heel lang duren. Zelfs op biobim slaapt ie niet langer dus weet nu even niet hoeveel zin het nog heeft dat door mn kolf-melk te doen. Nou ja, ik wil binnenkort toch beginnen met het aanbieden van vast voedsel, misschien gaat het dan beter.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef Rixtje het volgende:
Pessie jij leert Nathan wel gelijk de leukste woordjesVindt je het niet zwaar dat hij nog zo vaak komt?
Heb Leia vanmorgen na de voeding van 7 uur bij me geprobeerd te houden.. Maar ze wil echt niet meer bij me (ons) slapen.. wél is het dan leuk heeeel hard in je moeders neus te knijpen, of een lip vast te pakken. En als je dan AUW zegt en haar handje daar weghaalt, krijgt mevrouw de slappe lachquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:48 schreef Ticootje het volgende:
Leyla drinkt ook nog wel 2 of 3x per nacht, maar net of ik eraan denk om haar nog vol te proppen als ik zelf ga slapen. Maar voedingen in de nacht... Ja ik wordt half wakker, schuif madam naar beneden, zak half weg en wordt ook weer half wakker als madam weer in coma ligt en schuif haar weer omhoog en dan slaap ik ook meteen weer.
Ja echt hequote:Op donderdag 6 januari 2011 16:19 schreef Orea het volgende:
SonFloris en Leia zijn wel partners in crime hè! Morgen even op de kiek zetten samen! Leia en haar mannen, hehe! (Laat haar a.s. het maar niet horen! (Graeme
) daar is ze nog steeds niet mee op de foto geweest!)
Zijn er wel, heb ik ook voor Lotte klik en is erg handig!quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
een aankleedkussen lang![]()
J. vroeg vanavond of je ook aankleedkussens had in grote maten, voor als je kind groter werd. Ik dacht van niet. Toen kwam hij tot de conclusie dat haar benen dan maar over de rand moest hangen. Hoe doe je dat met peuters die nog niet zindelijk zijn? Verschoon je die gewoon op de grond? Dat is toch niet handig op de commode?
heel herkenbaar. N vond het al geen fijn idee dat Ilse laatst met 2 kerels in de box lag. N moest in het begin na de geslachtsbepalingecho wel even wennen aan het idee dat we een meisje kregen. Ik voorzie al dat Ilse later alles gedaan krijgt bij haar vader.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:13 schreef Orea het volgende:
Van mij mag het best, M wil het niet hebbenoh wat gaat mijn meisje het zwaar krijgen straks
of liever gezegd de jongeman die het aandurft met haar om te gaan
![]()
Ja echt stom dat hij niet hier mocht blijvenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
![]()
Ik moest van Orea Floris al achterlaten
maar tis dat ze zo ver weg woont, anders had t wel gemogen
*grapje*
typt minder handigquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:21 schreef mrien het volgende:
[..]
Moet je mobiel gaan internetten, zie ik ze niet
daar ben ik ook benieuwd naar, hoe hij gaat praten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:23 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik heb laatst een filmpje van jen terug gekeken en hoorde ik ook haar huiltje en toch herken ik jen haar stem erin. En dan ben ik meteen zo benieuwd hoe leyla gaat klinken als ze gaat praten, omdat het toch heel herkenbaar is.
ik heb geen ipad centjesquote:
Gek genoeg, mijn zwangerschap was stom zacht uitgedruktquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik moet ook een jongetje, we hebben al een leuke jongensnaam die we ook al wel eens gebruiken. Zo van later als we een *naam* hebben dan... of Oeh dat speelgoed is leuk voor *naam*. Maar als ik denk aan een zwangerschap dan krijg ik echt de kriebels, brrrrrr. Liever niet. Oh en als de tweede een meisje wordt zijn we natuurlijk even blij, heb ook nog wel wat leuke meisjesnamen liggen
Ik was 2 dagen uit m'n proeftijd en toen moest ik toch opbiechten dat ik zwanger was. En het leuke is dat m'n contract toch gewoon verlengt is. Blijkbaar kan ik toch dingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:28 schreef Solagratia het volgende:
Nu na 5 maanden is het wel al minder "NEEEE!!!!" dan eerst wat betreft zwangerschap. Maar met nieuwe baan kan het sowieso niet komende jaar vind ik.
Ik heb nog wel een leuke naam!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik heb geen ipad centjes
Een jongensbaby is ook leuk, maar die moet dan naamloos door t leven gaan...
Wat ik ook leuk vind is dat zodra leyla geboren was ik het eigenlijk heel gewoon vond dat ze eruit zag als dat ze eruit zag. Snap je? Dat je heel lang nieuwsgierig bent over hoe ze eruit ziet en dan is ze er en dan is het zo vanzelfsprekend dat ze er juist zo uitziet. Zo normaal.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:31 schreef Orea het volgende:
Al die verschillende huiltjes ja!! 'vroegah' dacht ik dat alle baby's er hetzelfde uitzagen en hetzelfde huilden.. en dat is zó niet waar
Ik geniet nu zo, maar stiekem zou ik best nog wel een keer zwanger willen zijn. Niet dat we dr nu voor gaan hoor. Ilse is nog zo klein, het huis is te klein voor 2 babies, en ik mag nog niet. Het zou ook niet verstandig zijn. En ja, die bevalling. Daar denk ik dan nog maar even niet aan. Die sla ik dan gewoon over. Maar we hebben het al over namen enzo. N is ervan overtuigt dat we alleen maar meisjes kunnen bakken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:28 schreef Solagratia het volgende:
Nu na 5 maandenbijna 3 maanden is het wel al minder "NEEEE!!!!" dan eerst wat betreft zwangerschap.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat ik ook leuk vind is dat zodra leyla geboren was ik het eigenlijk heel gewoon vond dat ze eruit zag als dat ze eruit zag. Snap je? Dat je heel lang nieuwsgierig bent over hoe ze eruit ziet en dan is ze er en dan is het zo vanzelfsprekend dat ze er juist zo uitziet. Zo normaal.
JA dat!! Precies dat!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:34 schreef Orea het volgende:
[..]ik herinner me dat ik haar aankeek en dacht: dus dit ben je! En even later al dacht: maar natuurlijk ben jij dit!
ik vind t allemaal niet ergquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:28 schreef Ticootje het volgende:
Een zwangerschap zou ik niet zo erg vinden en een bevalling ook niet, ik wil er alleen geen kind meer bij.
Ik ben met 38,1 ingeleid dus overtijd lopen geen ervaring mee.. Ik vond op het laatst de jeuk vreselijk! En voor de rest de pijn van de hydro, en de slapeloze nachten.. Misschien dat ik nu de 2 keer eruit soms 's nachts ook wel goed trek, krijg meer slaap dan tijdens mijn zwangerschapquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:33 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik vond die 10dagen over tijd het ergste van de hele zwangerschap en bevalling bij elkaar. Wat een ellende was dat zeg!
Ik had het er vanmiddag nog met N over, ik kan niet meer naar voren halen hoe die weeën nou voelden. Weet nog wel dat ik ze heel vervelend vond, maar hoe ze nou voelden.. geen idee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:35 schreef Ticootje het volgende:
Na jen heb ik heel lang geroepen nooit meer. Maar gelukkig laat de tijd je ook dingen vergeten.
Ik heb na de ok wel 4 keer aan N gevraagd of hij Ilse de hele tijd in zicht gehad had. Ik herkende dr niet echt. ( had haar ook maar 5 minuten echt bekeken)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:36 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik dacht als ze, ze nou meenemen en ze leggen een ander baby'tje terug dan is het misschien wel een ander.
daar heb ik niet eens tijd voor gehadquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:32 schreef Solagratia het volgende:
Ik vond de ontsluiting ook wel meevallen. Heb lekker dvd's gekeken en zo. Vanaf 6 cm werd het moeilijk met de persweeën. Persfase was rot omdat ik het idee had dat ik haar er nooit zelf uit zou krijgen. Had toen ook geen persweeën meer.
Orea, dat van die huiltjes dacht ik ook ja! Maar na de terugkomavond van de Zwangerschapscursus denk ik wel anders
De uitgerekende datum vond ik stom en de datum van 3 dagen overtijd ( termijn van jen). Daarna vond ik het bij 41 weken nog niet zo erg, zelfs het aanbod om te strippen sloeg ik af. Toen ik met 41,3 te horen kreeg dat ze me bij 42,1 gingen inleiden brak ik. In die 3 dagen was ik het opeens helemaal zat, en ik ging ervanuit dat ze me niet over het weekend heen gingen tillen dus ik hoopte dat ik mocht blijven of in elk geval die dag erna of de vrijdag wel ingeleid zou worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:33 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik vond die 10dagen over tijd het ergste van de hele zwangerschap en bevalling bij elkaar. Wat een ellende was dat zeg!
Ik heb 2 bevallingen gehad en ze zijn allebei zo vreselijk verschillend! Dus wie weet is de volgende keer ook wel een makkie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:48 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben nog steeds heel veel bezig met de bevalling, niet dat ik het er moeilijk mee heb maar toch nog aan het verwerken. Vind het wel een prachtige ervaring. En nu ik weer geheeld ben (haha) denk ik dat ik een volgende ook wel zou overleven.
Tico, kan ik mij inschrijven voor zo'n bevalling bij de 2e? dan neem ik het overtijd lopen wel voor lief
Het hechten gebeurde met een ruggenprik op de O.K. daar ben ik het ziekenhuis echt heeeeel erg dankbaar voor.
Herkenbaar. N was ook zo bang, wist niet wat er aan de hand was.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:52 schreef Solagratia het volgende:
ik vind mezelf ook nog heel stoer
Wij hebben ook niemand gebeld voordat ik naar de O.K was geweest. Anders zou ik moeten zeggen dat ik nog naar de O.K. zou moeten en zouden mijn ouders schrikken.
Het duurde allemaal ook veel langer dan verwacht, later bleek J. daar echt wel over in te hebben gezeten.
Daar ging ik dus ook vanuit haha.. zat ik even mooi foutquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:56 schreef Orea het volgende:
Mijn vk zei ook dat een 2e vaak (lees dus niet altijd, maar vaak wel) sneller en makkelijker gaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |