abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90852386
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 75

De kleine babietjes:

08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Fannetje op 05-01-2011 08:51:11 ]
pi_90852510
Dit schreef ik dus als laatste post:

Wat goed mrien!

Ik heb de eerste weken 's avonds ook héél veel met Anne op de arm gezeten. Met acht weken ging ze liever haar bedje in :)

Iemand nog iets van Pvoesss gehoord? Ben benieuwd hoe het met haar katertje gaat...
Ik ben trouwens ook wel een beetje bezorgd om Silmarwen en Jasmin...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:44:50 #3
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90852865
Bij Ayrton wil het nog steeds niet :'(
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_90852868
Mex is overmorgen 3 maanden en pas sinds 2 weken slaapt ie vanaf half 9 sávonds. Daarvoor was het eten,spelen,luier,slapen,de hele dag door. s'nachts sliep hij dan wel 5 uurtjes. Dan ging hij rond 12 uur slapen en kwam hij om 5 uur weer.
Dus je babytje doet het goed hoor,voorlopig ben je de avonden nog met hem bezig.

Ik heb net ook Luuf gehaald,hopelijk werkt het!
pi_90852941
Je moet helemaal niets, voor het ene kindje is het heel fijn om nog een tijdje bij papa en mama te slapen, een ander kindje slaapt heel licht en wordt dan juist vaak wakker en slaapt dus beter op een eigen kamertje. Dat is gewoon een kwestie van uitproberen.

En wat al werd gezegd, die hele jonkies hebben nog niet echt een dag en nacht ritme, sterker nog dat is nog een beetje omgedraaid omdat ze in de buik vaak overdag slapen door het gewiebel en in de nacht wakker zijn omdat mama dan slaapt. Dus dat is de eerste tijd buiten de buik ook nog zo.

Hou het 's nachts gewoon zo stil en donker mogelijk. Niet gaan spelen met de kleine, maar zachtjes vertellen dat het slaaptijd is. Luiertje verschonen met een klein lichtje en niet het grote licht aan. En overdag hou je de kamer gewoon licht, dus niet verduisteren. Dat draait dat ritme vanzelf wel bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90852951
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:44 schreef Bolleke_666 het volgende:
Gewoon bij je houden en knuffelen en genieten

Pvoesss en V moeten nog nachtje in zh blijven. Hopelijk morgen naar huis
pi_90853015
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:44 schreef Bolleke_666 het volgende:
Ook niet als je m gewoon bij je laat liggen. Of lekker bij z'n moeder hangen?? Hij hoeft toch niet perse nu op bed te liggen?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:56:00 #8
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90853581
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook niet als je m gewoon bij je laat liggen. Of lekker bij z'n moeder hangen?? Hij hoeft toch niet perse nu op bed te liggen?
Hij blijft nu ff lekker bij mama, dus kijken wat ie doet.
Vanaf wanneer moet ie dan echt in z,n kamertje s,avonds???
pi_90853825
Dat is per kindje verschillend, maar de eerste weken zou ik hem sowieso nog even lekker bij je houden. Waarom wil je 'm 's avonds al in zijn bedje hebben dan? Niets is lekkerder dan een beetje knuffelen met zo'n pasgeboren baby'tje... als ze drie maanden zijn willen ze dat al niet meer :{
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:02:04 #10
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90853993
Aha, ja tis ons eerste kind, dus we moeten nog een hoop ontdekken bij zo'n klein lief manneke.
Hij is wel 3 weken te vroeg geboren.
Zal het daar mee te maken hebben?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:03:54 #11
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90854115
Warempel, mama heeft em bij zich en kleine Ayrton is aan ,t dutten.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:04:57 #12
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90854172
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:36 schreef Fannetje het volgende:
Vorige deel: Het kleine babietjestopic (0-6 maanden) deel 75

De kleine babietjes:

08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Ayrton maar weer ff er tussen gezet.
pi_90854304
Zo kun je Ayrton er heel vaak tussen zetten Bolleke, maar als hij niet in de openingspost staat, wordt hij ook niet meegenomen naar het volgende topic :)

Ik heb 'm er nu even tussen gezet! ;)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:10:21 #14
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90854484
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:07 schreef Fannetje het volgende:
Zo kun je Ayrton er heel vaak tussen zetten Bolleke, maar als hij niet in de openingspost staat, wordt hij ook niet meegenomen naar het volgende topic :)

Ik heb 'm er nu even tussen gezet! ;)
Dankje. :)

Hij ligt nu bij mama, maar begint toch weer een beetje te jammeren. -O-
pi_90854585
Heeft 'ie al een speentje?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:12:27 #16
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90854613
Werkt voor een paar minuutjes, dn spuugt ie em uit
pi_90854720
En gewoon even laten jammeren? Hoe lang jammert hij nu al dan? Lekker stevig vastpakken werkt ook niet? Dat vond Anne soms heel fijn, heel dicht bij me liggen en dan heel stevig tegen we aangehouden worden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:15:15 #18
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90854772
Praktisch de hele avond.
En nee, dat ook al geprobeerd, en dan is ie ff stil en dan gaat ie weer.
pi_90854836
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 21:02 schreef Bolleke_666 het volgende:
Aha, ja tis ons eerste kind, dus we moeten nog een hoop ontdekken bij zo'n klein lief manneke.
Hij is wel 3 weken te vroeg geboren.
Zal het daar mee te maken hebben?
Kleintjes hebben heel veel mamahonger. Gewoon bij mama willen zijn, mama ruiken, voelen... Dat is niet raar, ze zijn 9 maanden in mama geweest. Mama is vertrouwd, lekker warm en beschermt. Tuurlijk ligt een mini gewoon veel liever bij mama dan z'n bedje.
Wanneer moet je hem op bed leggen??-> dat is aan jullie en aan hem. Hij zal misschien over een paar weken echt zelf aangeven dat hij liever in bedje ligt dan op mama. Gewoon langzaam laten wennen. En mama is toch nog thuis en misschien vindt zij het wel helemaal niet erg om uren met de kleine op de bank te hangen, jullie moeten gewoon vooral je eigen gevoel volgen. Doen wat goed voelt. Het is jullie knullie, jullie weten echt wel wat het beste bij jullie en hem past.
pi_90854912
En misschien inbakeren, dan maak je z'n wereld kleiner en dat vinden babies best fijn. Inbakeren kun je heel makkelijk doen met een puckababy of een pacco.
pi_90854920
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:10 schreef Bolleke_666 het volgende:

[..]

Dankje. :)

Hij ligt nu bij mama, maar begint toch weer een beetje te jammeren. -O-
Hij is net een week oud... vanuit zijn warme plekje in je vriendin/vrouws buik zo de wereld opgeslingerd.. net zoals jij en je vrouw/vriendin hem moeten leren kennen moet hij dat ook met jullie en met gewoon alles.. speentje houdt hij er nog niet in, das soms voor mijn dochter van bijna 6 maanden nog lastig!

Volg je gevoel! Hou hem lekker bij je.. Ook mijn dochter ging pas met een week of 8 op haar eigen kamer en die wil nu alleen nog maar in haar eigen bed slapen.. Komt goed. Je kunt een kleintje niet verwennen, dus knuffel, hou bij je, laat lekker in een bedje bij je op de slaapkamer slapen (zo hoef je er 's nachts ook minder ver uit...) en je kleine zal veel rustiger zijn als hij merkt dat zijn ouders dicht bij hem zijn.. 't is niet niks, 9 maanden geborgen en ineens uit die geborgenheid..

Edit: wat Tico ook zegt dus!!
pi_90855221
Ilse hangt nu nog steeds vaak 's avonds bij ons. Ze is nu 2,5 maand. Gemiddeld 4 keer in de week slaapt ze wel in de avond op dr eigen kamer.
En wat betreft het speentje, Ilse houdt van haar speen, maar kan hem nog niet zelf in dr mond houden. Als we hem voor haar vasthouden sabbelt ze er gretig op los.

We zijn nu op vakantie. We zitten in een huisje op Ameland. Het is heerlijk!!! We hebben nu hier een groot bad, en Ilse geniet ervan.

Ze slaapt hier ook in de nacht op een eigen kamertje (tegenover die van ons) omdat de kinderwagenbak niet bij ons op de kamer kan. En ik heb me toch lekker geslapen. Ik heb zo het vermoeden dat Ilse voortaan thuis ook maar op haar kamertje slaapt 'snachts
*poef* nu is het weg
pi_90855364
Wat een lieve foto kaatje, en fijn dat jullie zo aan het genieten zijn!

Anne ging met 4 weken naar haar eigen kamer en toen ging ook véél rustiger slapen. Gewoon eens uitproberen dus, als je thuis bent :)

En Bolleke, alles is al gezegd door Orea en Tico. Gewoon lekker bij je houden dat kleintje en gewoon even accepteren dat hij huilt. 't Wordt vanzelf minder. Overdag laten slapen in lichte ruimtes (dus niet de gordijnen dicht doen enzo) en hopelijk gaat hij dan snel het goede ritme pakken!
pi_90855455
Dit zeg ik op een leuke toon hoor: Had je nou echt gedacht dat je babytje de hele avond en nacht zou slapen?;)

Mex ligt nog bij ons op de kamer trouwens,soms slaap ik er slecht van, maar meestal vind ik het lekker makkelijk.
En hij wrijft zijn hele gezicht ook steeds open,nu kan ik z'n handjes dan tenminste even vasthouden.
Word er een beetje moedeloos van, huisarts en CB zeggen dat er niks is met zijn huidje,maar volgens mij heeft hij gewoon ontzettende jeuk.

Ahhhh,die Ilse,lekker in badje, veel plezier nog deze week!!
pi_90855507
Ik slaap al 3 jaar met een kind in bed, ik slaap voor geen meter zonder een kind in bed.
pi_90855630
O,hij ligt wel in zijn eigen bedje hoor, nouja, sochtends neem ik hemmeestal bij me, wel zo gezellig!
pi_90855700
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 21:27 schreef Troeta het volgende:
Dit zeg ik op een leuke toon hoor: Had je nou echt gedacht dat je babytje de hele avond en nacht zou slapen?;)

Mex ligt nog bij ons op de kamer trouwens,soms slaap ik er slecht van, maar meestal vind ik het lekker makkelijk.
En hij wrijft zijn hele gezicht ook steeds open,nu kan ik z'n handjes dan tenminste even vasthouden.
Word er een beetje moedeloos van, huisarts en CB zeggen dat er niks is met zijn huidje,maar volgens mij heeft hij gewoon ontzettende jeuk.

Ahhhh,die Ilse,lekker in badje, veel plezier nog deze week!!
Serieus? Ik zou handschoentjes of sokken over z'n handjes doen. Hoeveel gaat hij in bad en gebruik je zeep? Leyla reageerde best op zwitsal, dan kreeg ze hele rode plekken.
Schraal huidje kun je insmeren met bijvoorbeeld iets van lanoline, of vettige crème. Ik smeer beide kindjes een beetje lanolinecreme op de wangen als het heel droog is.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:31:28 #28
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90855711
Mrien lekker aan het genieten?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_90855745
Leyla slaapt in een bakje dat op m'n bed naast m'n kussen staat.
pi_90856055
Troeta, kun je niet eens een verwijzing vragen voor een dermatoloog? Misschien is het wel simpel te verhelpen? Als hij naar jouw gevoel zoveel jeuk heeft zou ik er wel even naar laten kijken, huisarts en CB wimpelen dingen nog wel eens wat makkelijk af... :)

Ilse O+ O+ OMG Kaatje, wat een héérlijke foto!! O+ O+ Ik ga er nog harder van rammelen!!

Leia sliep de eerste 2 weken op mij in bed :') (ik zittend, half rechtop met Leia op mijn borst) anders kon/wilde ze echt niet slapen.. Daarna sliep ze in haar wieg bij ons op de kamer. Overdag waar het maar uitkwam.

Toen ze ongeveer 8 weken was ben ik eens begonnen met in haar eigen bed overdag en dat ging vrij vlot goed, een week nadat dat goed ging is ze ook 's nachts naar haar eigen kamer gegaan. Gaf ons allemaal veel rust, Leia was/is net een cavia zo erg piept en kreunt ze in haar slaap :') en meneer snurkt erg. Dus lekker elkaar wakker houden spelletje was dat :P

En sindsdien zit ik vaak 's morgens nog te hopen dat ze eens lekker bij me in bed slaapt.. Maar vergeet het maar :') meestal als ik haar van ellende maar weer in haar eigen bed gooi, onder het mom van 'mekker hier maar even' slaapt ze zo nog 3 uur verder :D
pi_90856258
Leyla steunde en piepte ook zo. Heerlijk om naar te luisteren. Nu slaapt ze zo stil dat ik soms ff controleer of het wel goed gaat
pi_90856490
Hij gaat om de dag in bad en ik gebruik Neutral, maar nu toevallig eucalyptus van de Kruidvat voor zijn verkoudheid.
Van hele vette creme heb ik het idee dat het erger word, maar nu smeer ik wel 1x per dag gezichtjescreme op anders krijgt hij wel schrale wangen.
Sokjes en wantjes wrijft hij gewoon van zijn handen af, maar het helpt wel even idd, doe ze er gewoon weer op steeds.
Wel een goed idee eigenlijk zo'n doorverwijzing, heb me denk ik idd weer af laten wimpelen.
Al is er niet echt iets te zien, behalve zijn berg nog steeds.
Ze zeggen ook dat Berg niet jeukt,maar daar twijfel ik ook aan.

Wat voor bakje dan Tico? Is dat speciaal voor kinderen in bed?
pi_90857026
Berg? Jen is 3 en heeft het nog steeds. Dat was wel lang volgens de cb arts, maar kon geen kwaad.

Het bakje heet een snuggle nest, Google er maar eens op. Maar ik heb het net weggehaald, er zit best een dun matrasje in en Leyla heeft nogal voorkeur voor links. Ze lag net te drinken en op haar kale plek op haar hoofdje voelt het platter. Dus nu slaapt ze maar gewoon op mijn matras, dat is niet zo hard en verlaagd de druk op haar hoofdje misschien.
pi_90857491
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 21:31 schreef _Bar_ het volgende:
Mrien lekker aan het genieten?
Echt wel!
Ik ben zo verliefd op mijn kleine ventje! Het is echt zo'n schatje en het gaat gewoon erg lekker!
Hij hapt heel goed, drinkt super aan de borst, groei goed. Gewoon genieten dus!

Op een eigen kamer slapen lukt voorlopig nog niet tot het nieuwe huis klaar is. Voorlopig slaapt hij gewoon bij ons op de kamer, nu in het wiegje in het ledikantje
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:00:04 #35
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90857545
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:59 schreef mrien het volgende:

[..]

Echt wel!
Ik ben zo verliefd op mijn kleine ventje! Het is echt zo'n schatje en het gaat gewoon erg lekker!
Hij hapt heel goed, drinkt super aan de borst, groei goed. Gewoon genieten dus!
O+ O+ en met grote zus gaat het ook goed?
pi_90857795
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 22:00 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

O+ O+ en met grote zus gaat het ook goed?
Die moet wel even wennen hoor! Ze vind hem wel erg leuk en interessant. Je merkt vooral aan haar gedrag dat het niet makkelijk voor haar is, moe, opstandig, maar ook wel heel lief. Zal met een paar dagen wel beter gaan
pi_90858034
Mrien, ik kon jen wel achter het behang plakken de eerste dagen/weken. Maar nu!!! Oh men, "mij Leyla! Mij zoezje". Kom niet aan de zusje hoor.
pi_90858128
Oh, leuk zeg! ook handig voor als je op visite bent. Als ik die eerder had gezien....
Tot hoeveel maanden kunnen ze daarin ongeveer?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:10:44 #39
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_90858223
Komt vast idd wel goed hoor, straks is ze helemaal trots en gaat ze moederen over haar broertje O+
pi_90858449
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 22:09 schreef Troeta het volgende:
Oh, leuk zeg! ook handig voor als je op visite bent. Als ik die eerder had gezien....
Tot hoeveel maanden kunnen ze daarin ongeveer?
Ik denk ongeveer 4 à 5 maanden. Hij werd toch best smal voor Leyla. Niet dat ze dat erg vond ofzo.
pi_90858831
Aha, dat is de moeite niet meer om hem te kopen, maar nu weet ik het voor een volgende :D
Het slapen tussen ons in gaat ook gewoon goed, maar moet mn vriend wel even wakker maken en vertellen dat de baby er ook ligt
pi_90858839
Ik weet niet eens meer hoe Floris sliep die eerste weken..gek eigenlijk..
Hij sliep wel altijd in zn wieg. Hoewel we m regelmatig tussen ons in legden op t aankleedkussen. Niet dat ie dan ging slapen haha.
Oh ja, hij was vaak 1,5 uur wakker s nachts :D
Grappig hoe snel je t vergeet haha.
Ben wel blij dat we m de eerste 11 weken bij ons hebben gehad O+

Mrien, nog gefeliciteerd, volgens mij had k dat nog niet gedaan!
Fijn dat t allemaal goed gaat!

Troeta, ik zou m dan ook wel s in bad doen zonder zeep.
Floris had ook best een droog huidje en deed m ongeveer 3 keer per week in bad. Nog steeds trouwens.
pi_90859051
Ja, maar een droog huidje heeft hij ook niet echt, het is alleen zijn gezichtje waarvan ik vermoed dat hij jeuk heeft. En anders is het denk ik een vervelende gewoonte...
Ga er gewoon weer mee naar de huisarts...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:24:15 #44
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_90859137
Lieve badfoto! :)

Over het slapen/jammeren: er is al zoveel gezegd en het is inderdaad gewoon proberen. Neve heeft twee weken naast ons geslapen in het reiswiegje van de kinderwagen. Wij waren van plan haar gelijk op haar kamertje te leggen, maar door mijn keizersnee was het gewoon praktischer haar dichtbij te hebben. Ik von het gezellig haar dichtbij te hebben, maar was ook blij dat het zo goed ging in haar eigen bedje. Vooral omdat ik in het begin can ieder piepklein geluidje van haar wakker werd. Het is dus net wat jullie fijn vinden.
Neve heeft de eerste dagen ook veel gejammerd en het op de borst slapen bij een van ons (ook bij mijn vriend!) hielp wel een beetje. Echt huilen was het toen nog niet, dat kwam pas later. Bij 5 weken was het echt BRULLEN 's avonds, soms wel een uur achter elkaar. Echt sneu en je doet er niets aan. Inmiddels zijn wij erachter dat Neve gewoon een paar minuutjes huilen nodig heeft om in slaap te vallen. Aks je dan probeert te troosten duurt het huilen alleen maar langer. We later haar dan ook gewoon maar even en als het lang duurt, of ze raakt echt een beetje overstuur gaan we pas weer kijken. Maar de gebruiksaanwijzing van ieder kind is weer anders en hij zit er maar zelden bij (behalve bij Orea dan :+ )
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_90861225
Allereerst zouden wij ook graag in de openingspost willen: 23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje :)

Verder typen jullie wel heel erg snel. Ik moet er nog inkomen hoor! :@

Wat fijn mrien dat het zo lekker gaat en vooral met de borstvoeding leek mij ook heerlijk als dat "gewoon" gaat. Wanneer is jullie nieuwe huis klaar?

Kaatjejannie wat een plaatje! O+

Lotte heeft de eerste weken bij ons op de slaapkamer geslapen gewoon in de kinderwagenbak. Vanaf 5 weken hebben we haar eigen ledikant bij ons op de slaapkamer staan en ik zou nog echt niet anders willen. Heerlijk 's avonds voor het slapen gaan brabbelt ze nog even lekker. 's Morgens moeten we haar echt wakker maken anders slaapt ze zo tot 10 uur / half 11 en dan krijg ik er niet genoeg flessen in :P
pi_90865109
Julian slaapt ook nog steeds naast me in de kinderwagenbak...wel zo makkelijk, ook al ligt z'n kamertje precies naast de onze. Maar vind het gewoon nog even fijn om hem dicht bij me te hebben s'nachts. Zeker nu ie nog voor voedingen komt s'nachts. Overdag laat ik hem wel in z'n eigen bedje slapen en dat gaat meestal gewoon goed. Over een tijdje gaan we het ook snachts proberen.
En mijn middel tegen berg...Nenuco! Het ruikt heerlijk en het heeft naar mijn idee ervoor gezorgd dat de berg verdween bij Julian. Hij had de witte versie zeg maar. En olie in het haar doen, nachtje laten zitten en dan uitborstelen en wassen wil ook helpen. Ik deed die combinatie, binnen een paar dagen was het weg.
Back in business.
pi_90868648
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:24 schreef Hik het volgende:
Maar de gebruiksaanwijzing van ieder kind is weer anders en hij zit er maar zelden bij (behalve bij Orea dan :+ )
:D

Hij doet het nog steeds hoor :P wel een voeding vannacht maar die verwachte ik al omdat ik gisteren als een idioot heb zitten bijkolven en Leia waarschijnlijk niet genoeg heeft gedronken bij elkaar! Was om 4 uur ook weer 10 minuten sneltanken en coma verder! Om half 7 ben ik haar maar eens uit bed gaan halen, toen was ze aan het friemelen met haar konijn O+ gewoon in alle stilte..

En de lach die je dan krijgt, zo na een slaapje *; dan spat ze zowat uit elkaar zo breed lacht ze!

nu nog even lekker drinken en dan een hele dag naar de opvang!

Berg heeft Leia niet gehad! Wel begint haar haar ineens te groeien :D O+ joepie!

Goeiemorgen allen overigens c_/
pi_90869052
Veel plezier Leia!!

het berg krijg ik wel weg met een beetje olie, maar het komt steeds terug. Eerst zei iedereen dat je er niks aan moest doen, nou dan word het zo een plakkaat harde gele schilfers.

En vandaag moet ik echt aan de slag..
pi_90869125
Succes Troeta.. Je zal vanavond wel gesloopt zijn :)
pi_90869493
Goedemorgen!

Rixtje, ik heb jullie in de OP gezet! :)
Orea, fijn dat de gebruiksaanwijzing nog steeds werkt!
Troeta, succes vandaag!

Anne was vannacht ineens om 4.45 wakker. Ik schrok enorm, want ze is 's nachts echt nooit wakker en ze huilde heel hard. Even getroost en speentje gegeven en toen was het weer goed :)
Rixtje, heb je ook zo'n slaapkopje? Ik zat ook altijd te klooien met die voedingen, wij zijn nu ruim een week geleden overgestapt op 4 flessen en dat geeft best veel rust! :)

Anne heeft trouwens ook berg. Ik heb de olie-truc wel eens geprobeerd, maar vond het niet echt een succes. Ik wacht het nu maar even af, ze lijkt er in ieder geval geen last van te hebben.
pi_90872100
Fannetje bedankt! Wij hebben inderdaad ook echt een slaapkopje meestal ligt ze er rond 12 uur in maar soms heeft ze om 11 uur al gigantisch honger en geef ik haar een fles en slaapt ze net zo goed zolang. Ze krijgt op dit moment 5 flessen: 4x 150/5 en 1x 180/6 ze drinkt ze niet allemaal leeg maar de afgelopen dagen gaat dit steeds beter en gaan er toch 3 helemaal leeg!

Hoe heb jij dit gedaan door over te gaan op 4 flessen? Hoeveel krijgt ze per fles en op welke tijden? Ben benieuwd!

Ik heb net lekker uitgeslapen tot 10 uur. Mijn man werkt onregelmatige dagen en als hij moet werken dan geeft hij haar 's morgens de fles en legt haar daarna lekker terug in bed, heerlijk! :)
pi_90872572
Ligt ze pas om 12 uur 's nachts in bed? Oh, dan valt het nog wel mee met het slaapkopje :D

Anne krijgt vier flessen van 180/6. De eerste om 7.30 (soms ietsjes eerder als ze eerder wakker is) en dan rond 11.30, 15.30 en 19.30. Na die laatste fles gaat ze haar bed in en slaapt ze dus gewoon tot de volgende ochtend. Ongeveer de helft van de week wordt ze uit zichzelf wakker en op de andere dagen maak ik haar dus rond 7.15 wakker :)

De overgang naar vier flessen was hier kinderlijk eenvoudig. We moesten Anne al meer dan een maand wakker maken voor de laatste fles (rond 22.30) en ze ging daar steeds minder van drinken, de laatste dagen nog maar 40 ml. Dus gewoon maar een keer geprobeerd om haar niet wakker te maken en ze sliep gewoon door.

Ze ligt nu alweer vanaf 8.00 te slapen. Ik ben net even gaan kijken en rook een enorm penetrante poepgeur, maar mevrouwtje lag zo lekker te slapen dat ik haar toch maar even heb gelaten. Rond 11.00 maar echt even wakker maken als ze dan nog slaapt :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:54:10 #53
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_90872794
Nathan slaapt nog steeds bij ons op de kamer. We hadden bedacht dat wanneer hij hele nachten gaat slapen hij naar zn eigen kamer gaat maar aangezien dit nog niet het geval is vind ik het erg makkelijk om hem dicht bij me te hebben. Ook Nathan slaapt pas sinds kort vanaf half 9 's avonds even. Soms wordt hij dan wakker om half 10 en soms maken we hem wakker om 10 uur voor een laatste voeding. Vannacht was het weer 2 uur maaaaaar daarna pas 6.30. Dat is al iets beter vol te houden.

Oh ja, hij draaide net in de box, en dan bedoel ik niet van buik op rug ofzo maar van zn hoofd de ene kant op naar zn hoofd de andere kant op :D

Ik zag een hele mooie foto van Ilse in bad voorbij komen.
pi_90873155
Mijn kind is ook echt een slaapkop :D met wel iets meer voedingen :P

Ze wordt meestal wakker tussen 6 en 7, dan voeding. Even tuttelen en dan weer naar bed. Meestal slaapt ze dan nog een uur of 2 (soms korter, soms iets langer ;)) dan eruit en rond 11-12 uur gaat ze er weer in, meestal voor 1 of 1,5 uur. Dan rond half 4 tot een uur of 5 half 6 en om 7 uur begint ze aan haar 'grote' slaap.. Sinds kort maken we haar dan rond 10/10.30 wakker voor een 'slaapvoeding' en dan ligt het eraan of ze overdag genoeg gedronken heeft. Zo ja dan slaapt ze in 1 keer naar 6-7 uur (wel af en toe een speentje vrotten, varierend tussen de 2 tot 4 keer per nacht) en als ze niet genoeg gedronken heeft overdag komt ze vaak óf om 2 uur óf om 4 uur. Dan is het 10 minuten voeden, terugleggen en snurk :Y)

Dus vandaar dat ik hier ook best nog veel te vinden ben :D mijn kind is echt maar een paar uur wakker op een dag :D
pi_90873179
Dan is Anne inderdaad een echte slaapkop! Ik heb het gevoel dat Lotte wel wil slapen en het is hier vaak dat ze 's avonds alleen eventjes wakker is voor de fles en daarna gewoon weer verder slaapt. Ik vind het allemaal wel prima ben allang blij dat ze 's nachts zo lekker slaapt zodat wij ook onze slaap halen en dat scheelt toch heel erg in je humeur overdag denk ik.

Fijn dat het iets beter gaat met het slapen van Nathan, Pessie. Leuk is dat hoe druk ze kunnen zijn in de box met bewegen. Lotte wil de hele tijd naar haar zij draaien maar ze komt nog niet over haar schouder heen. De voeten vliegen hier in de lucht en ze probeert van alles tot schreeuwen aan toe maar het lukt niet, frustrerend! :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:06:25 #56
259886 pessie
pi_90873239
Ik zit meestal achter de computer met een jongentje op schoot. Behalve zo 's ochtends, dan speelt hij een half uur in de box wanneer ik even ontbijt.
pi_90873922
Het is nu de 3e dag in het ziekenhuis. En we moeten nog blijven.. Ze denken niet aan de mexgriep. Hij heeft geen koorts. Ik mag geen contact hebben met andere ouders, patienten etc. Ze doen een schort om en handschoenen eventueel mondkapje zolang ze met hem in contact komen. Ze hebben net weer een snotkweek gemaakt en weer testen op RS en nu ook kinkhoest onderzoek.

Ik voel me zo bagger, X slaapt niet en mijn ouders zijn gesloopt.. Ze bikkelen goed door.. En ik red me ook wel..
pi_90873985
Ik voel me echt gezegend met een kind dat gewoon 's nachts slaapt. Dat deed ze al vrij snel, dan vind ik het niet eens erg als ik er 6x uitmoet omdat haar neus vol zit, als ze maar meteen weer slaapt als het probleem is verholpen.
pi_90874044
wat bagger pvoesss. Kun je niet ff lekker wat kolven zodat je ook even naar xje kan? Of dat jij ff thuis kan zijn om bij te tukken?

Oh en ik heb nog bijna een liter melk in de vriezer uit mijn kraamtijd... Dus best geschikt voor kleine kindjes. Ik ben in mn ivf/isci gebeuren op van alles getest en ik heb geen rare ziektes zover ik weet. Als je wat melk nodig hebt kun je het zo krijgen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:43:05 #60
259886 pessie
pi_90874616
Pvoess echt heftig! Hoe voelt 't katertje zich nu?
pi_90874947
Jeetje heftig pvoesss :{

Ik heb net toch maar de opvang gebeld en de leidster had zoiets: jemig wat is ze makkelijk :o ze lag er alweer voor de 2e keer op. Onze 'gebruiksaanwijzing' ;) klopte precies! Ze had om 11 uur 130 cc gehad en was daarna tevreden. (dus misschien komt het allemaal wel goed met de voeding en ben ik gewoon een overbezorgde moeder of ze wel genoeg heeft, aangezien de bar thuis altijd open is ;)) en ze vonden haar zo megaaaa vriendelijk! (ze is inderdaad niet zuinig met lachen O+)

Ik zei: dus het is niet gek dat ik er zo nog wel 10 wil? :D dat vond ze niet, zo wilde zij er ook nog wel 10 op de opvang :D dus gezegd dat ik daar mijn best voor ga doen 8-) O-)

*overloopt van trots*
pi_90875412
Bedankt! Hoef maar 3 uurtjes te werken hoor, dus het valt mee!!
En er zijn nu 2 van die timmermannen m'n nieuw keuken aan het neerzetten, heerlijk!

jeeej Pvoess, veel sterkte!! Gelukkig kunnen je ouders je helpen.

Die Leia toch, word je het favorietje van de leidsters?
pi_90875927
Pvoesss, wat heftig allemaal! Een dochter van een kennis van mij lag tegelijkertijd met Anne en mij in het ziekenhuis met vergelijkbare klachten en toen kwamen ze er pas na een week achter dat het een of ander virus was. Die kennis mocht dus ook niet met anderen in contact komen (we moesten praten met de deur dicht :')). Hopelijk vinden ze snel wat het is en kan hij weer mee naar huis!

Fijn dat Leia het zo goed doet op de opvang Orea! En ook zo'n slaapkop inderdaad, Anne is vaak ook maar een uur of 5-6 wakker op een dag.

Rixtje, Anne probeert sinds gisteren ook op haar zij te draaien, maar ook bij haar zit haar schouder nogal in de weg. Met een klein duwtje lukt het wel ;)

Oh, en kijk dan! Ze kan tegenwoordig zelfstandig in de Tummy Tub zitten en ze vindt het zo leuk! O+
pi_90876216
Leia bij de opvang O+ Ze pakt ze lekker in daar he :D Mja logisch ook ;)

Anne O+

Jeetje Pvoess, wat heftig zeg!
Hopelijk is er snel duidelijkheid over wat ie heeft. Niet niks zo'n kleintje in t ziekenhuis ;(

Floris is ook een slaapkop. In principe gaat ie rond 8 uur zn bed in en dan slaapt ie tot ongeveer half8/8uur/half9.
Met oud en nieuw heeft ie uitgeslapen tot half 11 :P Maar toen werd ie dus om half 12 wakker en was tot 2 uur wakker :)
Echt doorslapen doet ie sinds ie op zn eigen kamer ligt :D Dus zo rond de 11 weken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Sonnetje85 op 05-01-2011 12:41:12 ]
pi_90881088
Nou,werken ging niet door, want degene die mijn werk even over had genomen moet nu iets met de oppas regelen. Wat erg vreemd is,want mijn werk is juist laat en zijn eigen oude werk is vroeger klaar en vrijdags is zijn vriendin vrij. Maar goed,nog een weekje vrij dus..
En we zouden vandaag een nieuw ekeuken krijgen, dus de oude is er uit gesloopt net, maar nu komen ze spullen te kort en komen ze morgen pas weer. Zit ik zonder keuken en met al mijn keukenspullen op de salontafel en op bed!
Gelukkig kunnen we nog frituren:D

Wat grappig dat ze zelf in de tummytub kan zitten Fannetje, ga ik hier ook eens proberen. Mooi meisje is het zeg!

Die mexicaanse griep,worden kindjes dit jaar daar ook weer voor ingeent? Volgens mij waren er alweer een paar gevallen..
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:07:22 #66
259886 pessie
pi_90882562
Fannetje vooral die laatste foto is echt geweldig!
pi_90883850
Anne O+ wat ben je leuk!!!

Ik ga muppet lekker een half uur eerder ophalen, gewoon omdat het kan :P
pi_90884220
Pvoesss wat vervelend zeg! hopelijk gaat het snel beter met V en weten ze wat er aan de hand is. Ik kan me voorstellen dat je ondertussen gesloopt bent.

Fannetje, wat een ontzettend leuke foto's. Die laatste is schattig! Ik ga ook eens proberen of Amy zelfstandig in de tub kan, ziet er leuk uit.

Troeta, de frituurpan is altijd een geluk bij een ongeluk ;) Ik noem patat ook wel troostvoer.

Leia, wat pak je iedereen in bij de opvang! Goed bezig hoor!

Rixtje, wat leuk dat Lotte zo lekker bezig is met draaien. Ben benieuwd wanneer het haar helemaal lukt.

Amy krijgt hier ook 4 flessen meestal. Maar dat ligt er aan hoe het uitkomt. In principe geef ik haar elke 4 uur een fles, te beginnen vanaf dat ze er 's ochtend zin in heeft. Dus als ze na speen terugstoppen al binnen 5 minuten begint te huilen. Meestal tussen half 7 en half 8. Daarna elke 4 uur en als de late fles voor ons bedtijd valt dan doen we die nog en anders is het half 7. Gaat prima zo.

Ik heb Amy net weer op moeten halen van het kdv. Weer koorts, 38,5. Dus nu ligt ze hier in haar bed te slapen, ging gelijk slapen en daar wilde ze niet slapen. Ik vind het maar niets. Ze hoest ook zo naar en zit zo vol slijm, weet ook niet goed wat ik daar aan kan doen. Weet ook niet goed wanneer het gewoon uitzieken is en wanneer ik er mee langs de dokter moet. Ze huilt ook een beetje schor. Voor de rest is ze wel vrolijk, maar moe en lamlendig.
pi_90884450
Sola, je kunt altijd je dokter even bellen voor advies... zou ik doen!
pi_90884535
ik zou ook ff bellen, er heerst nu griep en het is rs seizoen.
pi_90884671
Gets ja voor die RS ben ik wel een beetje bang. Gelijk even bellen voor advies.
pi_90884848
Morgenmiddag afspraak om naar haar longen te laten luisteren.
pi_90885324
Trouwens, blauwe pakjes mogen toch ook voor meisjes?

http://www.hema.nl/nl-nl/(...)-%2833110461%29.aspx
deze in het blauw was maar 5 euro en ik vind hem zo leuk! Staat vast goed bij haar blauwe ogen :Y
pi_90885668
Anne O+

Ik lees wel mee maar kan nog niet overal op reageren, daarvoor gaan jullie nog wel erg snel hoor ;)
Reageren op mobiel is niet altijd even handig, lezen gaat daarentegen prima

Vandaag een ventje met veel krampjes en ik vermoed iets van een regeldagje, dag 9 vandaag dus dat zou prima kunnen. Hij slaapt nu even lekker in de doek, was hij ook wel aan toe want nog amper geslapen vandaag, ook niet echt lekker natuurlijk.
Vandaag was het eerste dagje zonder kraamhulp, ook wel weer lekker om je eigen ritme weer te kunnen bepalen
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:18:55 #75
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_90885670
Ik heb even veel aan mijn hoofd gehad, maar ga vanaf nu dan ook weer proberen hier bij te lezen en mee te posten :)

Update zover:
D iego slaapt eindelijk lekker door wanneer dit moet dankzij het inbakeren, jammer dat we daar binnenkort alweer mee moeten stoppen ;( (ivm draaien en leeftijd)
Ook krabt m'n ventje zich zelf ook open, dit is bij hem w.s door exzeem en hij heeft hier nu ook een vette zalf voor gekregen van de kinderarts.
Temp gaat nog steeds schommelend, vandaag heeft ie weer 37.8 morgen kan het weer 36.2 zijn, we zien wel hoe het verder gaat lopen. 12 Januari weer terug naar de kinderarts, en dan gelijk afspraak maken voor de ct en mri scan... (om de schade aan zijn nieren te kunnen bepalen na de nierbekkenontsteking in September)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_90885985
Oh bah Maffemuts, ik wist niet dat een nierbekkenontsteking zoveel impact kon hebben dat je er schade aan over kan houden. Hopelijk is er niets aan de hand! Is er sowieso schade en gaan ze kijken hoeveel of kan het ook zijn dat er niets aan de hand is?
Hopelijk gaat hij ook lekker slapen zonder inbakerdoek! Moet je dat afbouwen?

Mrien, fijn dat je dan een draagdoek hebt, dan kan hij lekker bij je slapen. 9 dagen alweer! Ik vond het ook fijn dat de kraamhulp weg was :Y Lekker weer je huis voor jezelf. Alleen jammer dat je dan zelf je eten moet maken ;)
pi_90886408
Dat deed m'n man in de kraamweek ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:46:55 #78
259886 pessie
pi_90887158
Nadat de kraamhulp weg was heeft freecell een week voor ons gekookt. Heeeeeerlijk was dat!

Nathan is echt nog niet toe aan afbouwen van het inbinden. Ik bind hem nu zelfs overdag in zodat hij beter en wat langer slaapt. Anders valt hij niet in slaap omdat hij in zn oogjes wrijft.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:08:59 #79
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_90888461
Nog even snel voor Solagratia
Bellen met je huisarts, (en als ze nog geen 3 maanden is met de avondarts aangezien de meeste huisartsen tegenwoordig al om 16:30 ophouden)
Je kan beter tien keer te vaak en voor niks komen dan 1 keer te laat, en met RS inderdaad geen risico's nemen!
Gewoon n stuiterballetje
pi_90889942
Blugh nu maak ik me toch weer wat meer zorgen. Ze zat net op schoot en ze ademt heel hijgerig door haar neus. Ze hapt niet naar adem of zo maar wel dat je merkt dat ze niet makkelijk ademt. Ze piepte ook wat net. Maar misschien ademt ze al makkelijk als ze het door haar mond doet, maar ja ze is gewend om door haar neus te ademen. Dit is ook met neusspray en luuf trouwens. Wat ik lees over RS virus dan drinken baby's ook niet goed, Amy drinkt wel slechter maar niet verontrustend of zo. Alleen dat slijm maak ik me wel een beetje zorgen om. Maar dan lees ik ook weer verhalen dat baby's gewoon moeten uitzieken en iets van hoestdrankje meekrijgen, dus dan lijkt de huisartsenpost weer overdreven.

Ze is bijna 5 maanden. Nou ja ik kijk het wel verder aan. Ben alleen bang dat wanneer er echt iets aan de hand is, ik het niet herken of zo.

Edit: ik begrijp van internet dat het RS virus niet altijd gevaarlijk hoeft te zijn voor baby's? Dan is het gewoon uitzieken? Of is dat pas na een bepaald aantal maanden?
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:41:52 #81
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90890345
Ayrton is alsnog gisteravond bij mama in slaap gevallen na z'n badje.
En hij sliep gewoon door tot kwart over 6 vanochtend?? :@
En mijn vriendin en ik schrokken ons de kolere waarom we hem niet hoorden in de nacht rond de tijd dat hij meestal om z'n flesje begint te huilen.
Maar meneertje was helemaal onder zeil.
Vanochtend heeft ie die voeding wel ingehaald met 2 keer zijn flesje leeg te drinken.
pi_90891063
Hoe laat viel hij in slaap dan Bolleke? Want zo'n kleine baby moet wel om de 5 uur de fles ivm zijn suikerspiegel.
Mex had in de kraamweek ook een nachtje heerlijk geslapen en dat zaten wij toen trots te vertellen aan de kraamhulp en die zei toen dat we hem dan echt wakker moesten maken.

Sola, zoals jij het schrijft begrijp ik het ook van die sites hoor. Alleen goed opletten of ze wel genoeg drinkt en niet uitgedroogd is en op de ademhaling letten idd. Was ze niet druk van spelen of drinken toen ze zo ademde?
Je kan ook gewoon voor advies bellen naar de huisartsenpost he en ook gewoon je gevoel volgen he.

Maffemuts, had jouw mannetje ook niet echt plekjes op zijn gezicht? Was vertellen dat ie zo wrijft genoeg om die zalf te krijgen en werkt die zalf ook en hoe heet die?
Wat zielig dat hij een nierbekkenontsteking gehad heeft, dat is best pijnlijk.
heeft hij zowiezo schade nu of kan het ook gewoon goed zijn?
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:09:22 #83
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90891998
Uurtje of 11.

Ja wij vonden het ook al zo vreemd.
Als het weer gebeurd moeten we hem dan wakker maken ofzo?
pi_90892497
Ja, Bolleke gewoon je kleine man wakker maken :Y Hij heeft het nodig.
pi_90893629
Ja, idd...maar Mex heeft het na die nacht nooit meer gedaan hoor..
pi_90894545
Anne sliep na twee weken een uur of 7 achter elkaar 's nachts en dat was geen probleem, is een beetje gewichtsafhankelijk geloof ik, per pond mogen ze een uur achter elkaar slapen.
pi_90896364
Fannetje, wij gingen proberen of Amy zelfstandig kon zitten in de tub, maar ze glijdt onderuit en kan daarom niet zelfstandig zitten. Ze hangt graag haar voeten over de rand. Hebben jullie iets van een zeiltje erin of zo?

Ik heb er genoeg vertrouwen in om tot morgen te wachten voor de afspraak van de huisarts. Ze kraakt enorm, maar lijkt niet suffig of zo. Vannacht maar een keer extra controleren. Ze ging wel lekker slapen net.
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:21:22 #88
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_90896472
Allemaal zieke kindjes, wat sneu! Pvoess, jij heel veel sterkte. Lijkt me maar niets zo'n kleintje iin het ziekenhuis. Hopelijk hebben ze snel door wat er aan de hand is!

Anne O+

Ik ben nog snel voor volgende week allemaal losse eindjes aan het afmaken. Tussen Neve haar slaapjes door heb ik vandaag een plakboek gemaakt met de kaarten enzo van haar geboorte (niet allemaal, want het waren er meer dan 70!!). Ik ben ook bezig met een fotoboek van de eerste drie maanden.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_90896794
Fotoboek van de eerste drie maanden (t/m 31 dec) heb ik toevallig ook net af en verstuurd naar Pixum, maar nog niks van gehoord...

Sola, wij hebben geen zeiltje erin. Gewoon de tt half met water gevuld en Anne erin gezet, haar voetjes vouwt ze dan tegen elkaar over de bodem. Als ze met haar voeten over de rand zou willen hangen zou het ook niet werken denk ik :D
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:33:19 #90
259886 pessie
pi_90897306
Nathan was 5 pond en moesten we verplicht elke 2 uur wakker maken. Daarna kwam hij sowieso elke 4 uur.
pi_90897510
Wellicht dat het wel anders werkt met heel kleine kindjes pessie... Anne was natuurlijk meteen 8 pond, dus dan is het toch anders :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:43:11 #92
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_90898022
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:17 schreef Solagratia het volgende:
Ja, Bolleke gewoon je kleine man wakker maken :Y Hij heeft het nodig.
Oke dan weten we dat.
Maar de kraamhulp en verloskundige hadden het over Ayrton bij z'n laatste avondvoeding iets meer te geven, en dan kijken of hij de nacht doorkwam. :?
pi_90898093
Hoeveel weegt Ayrton?
pi_90898351
Sola, als je je zorgen maakt gewoon ff bellen! Dan geven zij wel aan of ze Amy willen zien!

Mooie foto's van Anne in de tt!

Leia, hoe was het op het kdv? of heb ik daarover heen gelezen :@

Wij hebben bientje nooit wakker gemaakt 's nachts. Ze sliep van 00.30 uur tot 7.30 uur. Maja net als Anne was ze ook al 8pond.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90901712
Leyla heeft ook een tijdje doorgeslapen, maar toen ze onvoldoende aankwam ben ik haar toch gaan wakker maken.
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:42:25 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_90901790
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:49 schreef Hik het volgende:
Haha! Neve doet dat ook steeds, met haar handje zo! Wij roepen dan steeds " to infinityyy and beyond!" :)

Ik ga 4 dagen werken.
Beetje late reactie maar hier idem.... to infinity and beyond :D :')

En nog aan het bijlezen dus, maar tegen de tijd dat ik bijgelezen ben zijn jullie waarschijnlijk een topic verder :X
Gaat goed met zoonlief, ben er alleen een beetje erg druk mee, maar dat komt vanzelf wel goed ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_90902496
Leyla had vandaag echt heel weinig gedronken. M had papamiddag, en ze had alleen maar geslapen. Dus toen ik thuis kwam dronk ze 2 borsten leeg, ik nam maar ff een flesje mee naar m'n ouders die dronk ze ook leeg en net voordat ze naar bed ging weer 2 borsten. En t kind geeft geen kik, die gaat gewoon slapen ook als ze honger heeft. Dus nu weet m dat hij daar iets beter op moet letten, leyla huilt niet als ze honger heeft.
pi_90902538
quote:
Op woensdag 5 januari 2011 19:43 schreef Bolleke_666 het volgende:

[..]

Oke dan weten we dat.
Maar de kraamhulp en verloskundige hadden het over Ayrton bij z'n laatste avondvoeding iets meer te geven, en dan kijken of hij de nacht doorkwam. :?
Als het een flinke knul is kan dat ook gewoon hoor.
  woensdag 5 januari 2011 @ 22:36:43 #99
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_90909350
Margriet vd Linden is actie aan het voeren tegen het woord "papadag". Omdat je altijd papa bent, ook als je niet bij je kunt bent. En er is natuurlijk ook niet zoiets als de mamadag.
:)
  donderdag 6 januari 2011 @ 08:07:52 #100
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_90919044
Bah. Neve is vannacht ineens heel verkouden geworden. :{
Ze werd steeds wakker met zo'n naar, droog hoestje. Gelukkig geef ik 's avonds en 's nachts nog bv en kon ik haar steeds even aanleggen. Dan had ze even niet zo'n droog keeltje meer en sliep ze weer even. Overdag geven we fv nu en dat kan ik natuurlijk niet steeds geven. Zal ik haar een beetje water geven tussendoor of is dat geen goed idee?
Verder nog tips? Ze reutelt heel erg, maar ik zie nog geen snot. Ze is ook gewoon vrolijk verder, lijkt alleen niet zo goed te weten wat ze ermee aanmoet.

Ze zou vandaag haar laatste wendag op het kdv hebben; die heb ik maar afgezegd. Helaas moet ik dan ook wel gelijk mijn massage af gaan zeggen. Die stond voor vanmiddag.
pi_90919566
Goedemorgen :)

Hik, wat vervelend dat Neve zo hoest. Ik heb helaas niet echt tips voor je, heb Anne nog niet horen hoesten. Maar misschien wat luuf smeren ofzo? Balen van je massage ;)

Tico, Anne huilt ook niet altijd als ze honger heeft, meestal alleen 's ochtends, maar dan heeft ze dus ook al bijna 12 uur geen voeding meer gehad. Verder geef ik gewoon om de vier uur een flesje en die gaan dan ook wel op, maar ze vraagt er zelf niet om.

Anne slaapt al een paar dagen zeer onregelmatig overdag, 's nachts gaat het nog steeds perfect. Maandag en dinsdag heeft ze bijna niet geslapen, gisteren 3 uur in de ochtend, maar 's middags helemaal niet meer. Hopelijk is het een fase, want ze wordt er niet bepaald vrolijker van als ze zo weinig slaapt :')
pi_90919680
Ik heb vrijdag mamadag...

Ja fannetje, ik heb ook nu gezegd tegen M. dat hij gewoon op de klok moet voeden en niet wachten tot ze gaat huilen, dan drinkt ze gewoon te weinig op een dag.

Ik moet het ook vaak gokken, ik gok meestal rond een uur of 10... drinkt ze niet dan heeft ze nog een uur om die fles op te krijgen... meestal met dat uur speling gaat de fles echt wel op of in elk geval voor een groot deel. En dan rond een uur of 1 of 2... maar als ik niet aanbied begint ze pas rond een uur of 4 te piepen...
pi_90921386
Volgens mij helpt er niet echt iets tegen hoest. Luuf is meer om de neus open te houden. Dat werkt wel goed trouwens en het ruikt beter dan een ui naast het bed (tenzij je van uiengeur houdt natuurlijk)
Hoestsiroop wordt afgeraden voor baby's lees ik op google. Vooral die met codeine, want daar kunnen ze suf van worden. Dat klinkt wel logisch ja.

Amy heeft op zich wel lekker geslapen. om 3 uur, 5 uur en 7 uur wakker voor een speen en om half 8 de fles. Ze ligt er nu weer in en wordt denk ik over 3 kwartier weer wakker. Ze klinkt echt heel sneu met haar hese stemmetje. En ze heeft ineens een nieuwe lach en die ziet er niet uit. Het is een soort glimlach, maar dan heel breed maar met haar mond bijna dicht. Het ziet er meer een beetje krampachtig uit :D

Ik vind papadag lief klinken. Sterker nog, had J. maar een papadag. Ik heb er dan ook echt geen moeite mee. Wat dat betreft is het maar een woord. Voor mij klinkt het als de dag waarop Amy en papa samen de tijd hebben om leuke dingen te doen. Ik vind mijn dagen met Amy ook mamadagen. Dan besteed ik mijn tijd voornamelijk aan Amy en ga ik niet eens aan werk denken. Vandaag is dus mamadag :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door Solagratia op 06-01-2011 10:18:44 (tss alle spelfouten eruit) ]
pi_90921564
Goedenmorgen!! *)

Bah, al die zieke kindjes.. blijft toch sneu! Ik heb ook niet echt tips.. Leia heeft alleen een paar dagen een 'buikgriepje' gehad en zelf ben ik al jaaaren niet meer verkouden geweest *afkloppen*

Om half 6 gisterenavond storte Leia in. Gewoon *poef* knopje uit :D indrukwekkend zo'n dag opvang.. om 22:00 uur hebben we haar toch maar even wakker gemaakt voor voeding, en om 22:30 lag ze weer in dromenland, om vanmorgen om 7:00 pas te komen :o (wel 2 keer speen ploppen tussendoor om 2 en 4) net lekker gebadderd en gedolt, en ze ligt alweer in coma. Niet normaal!

We hebben een nieuwe feature :') in de Tummy, kont zo ver mogelijk naar voren laten glijden zodat je voeten boven het water uitkomen en die dan vastpakken :Y) dat je dan half verzuipt maakt niet uit, daar hebben we mama voor om daar op te letten!

En we proberen na de 'praten'.. dan ligt ze 's morgens even op ons bed, en dan loop ik wat te rommelen in de kasten enzo, en dan hebben we oogcontact en dan zeg ik heeeeeee! En dan komt er een eeeeeh uit.. Dan stilte.. Dan zeg ik weer heeeeee! En dan doet ze het weer :D O+ vet schattig!

En hier wordt je toch vrolijk van 's morgens!!

Ik heb ook mama dag vandaag, en morgen ook! Donderdag en vrijdag is ze van mij :P op maandag is ze van papa!
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:26:18 #105
259886 pessie
pi_90921689
Nathan en ik hebben ook zo'n spelletje. Als ik pfffff doe doet hij ook pffff. Heeel schattig! Ook doet hij soms PoeP. Meer een P klank met een oe ertussen maar het is echt zo leuk om te horen wat voor geluiden hij nu maakt!

Tegen hoest kun je inderdaad niets doen volgens mij. Erg vervelend zeg!

Nathan drinkt nog steeds elke 3 uur, of vaker, en tegenwoordig ook 's nachts. Vannacht heeft manlief maar in de woonkamer geslapen, hij was volledig gesloopt en hij is wat ziek. Hij is wel naar zn werk gegaan dus ik ga ervan uit dat hij goed geslapen heeft.
pi_90922113
Hik vervelend zeg dat Neve zo verkouden is geworden en hoest hopen dat het gauw wat beter gaat!

En ik zie een vrolijke Leia voorbij komen die op het KDV de harten steelt. Fijn dat ze zo lekker kans slapen zeg! En een prachtig plaatje O+

Pessie jij leert Nathan wel gelijk de leukste woordjes :D Vindt je het niet zwaar dat hij nog zo vaak komt?

Fannetje volgens mij heeft Lotte je gister gehoord dat het wel mee viel met haar slaapkop ze is om 9 uur op bed gegaan en hebben haar vanmorgen om half 8 wakker gemaakt :+ Ze dronk de laatste tijd haar flessen al zo goed leeg dus ook maar opgehoogd naar 180/6 en gister dus na 4 van zulke flessen heerlijk doorgeslapen
pi_90922364
Leyla drinkt ook nog wel 2 of 3x per nacht, maar net of ik eraan denk om haar nog vol te proppen als ik zelf ga slapen. Maar voedingen in de nacht... Ja ik wordt half wakker, schuif madam naar beneden, zak half weg en wordt ook weer half wakker als madam weer in coma ligt en schuif haar weer omhoog en dan slaap ik ook meteen weer.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:17:39 #108
259886 pessie
pi_90923270
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:41 schreef Rixtje het volgende:

Pessie jij leert Nathan wel gelijk de leukste woordjes :D Vindt je het niet zwaar dat hij nog zo vaak komt?

Jawel. Hij heeft alleen een tijdlang heel goed geslapen dus vermoed dat hij ergens last van heeft en mn gevoel zegt dat et tandjes zijn. Dit kan alleen nog heel lang duren. Zelfs op biobim slaapt ie niet langer dus weet nu even niet hoeveel zin het nog heeft dat door mn kolf-melk te doen. Nou ja, ik wil binnenkort toch beginnen met het aanbieden van vast voedsel, misschien gaat het dan beter.

Dat PoeP deed ie nadat ik em papa heb geprobeerd te zeggen :P
pi_90923820
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:48 schreef Ticootje het volgende:
Leyla drinkt ook nog wel 2 of 3x per nacht, maar net of ik eraan denk om haar nog vol te proppen als ik zelf ga slapen. Maar voedingen in de nacht... Ja ik wordt half wakker, schuif madam naar beneden, zak half weg en wordt ook weer half wakker als madam weer in coma ligt en schuif haar weer omhoog en dan slaap ik ook meteen weer.
Heb Leia vanmorgen na de voeding van 7 uur bij me geprobeerd te houden.. Maar ze wil echt niet meer bij me (ons) slapen.. wél is het dan leuk heeeel hard in je moeders neus te knijpen, of een lip vast te pakken. En als je dan AUW zegt en haar handje daar weghaalt, krijgt mevrouw de slappe lach :P
pi_90924020
Ja maar Leyla slaapt nog gewoon naast me, ze is niet anders gewent en in bed spelen we niet. JEn slaapt ook nog heel goed tussenin, zonder mn haren eruit te trekken, gewoon omdat ze neit anders gewent is.
pi_90924041
Dat is wel fijn Tico dat je half wakker wordt ik ben echt gelijk helemaal wakker en kan daarna ook niet meer slapen.

Dan heeft het inderdaad weinig zin om dat door de fles te doen Pessie. Ik hoop met je mee dat het gauw beter mag worden voor jullie allemaal!

Leia een kleine sadist :D
pi_90924155
Ik wordt zelfs niet helemaal wakker als ik Jen uit bed moet halen midden in de nacht, kwestie van ogen iets open doen kind halen, op bed tillen, omdraaien en weer in coma. Heerlijk.
pi_90924285
pfff Amy heeft het niet makkelijk. Ze hangt al een uur tegen mij aan, al jammerend. Soms wordt dan onderbroken door hoesten en dan huilt ze iets harder. Als ze stil is dan hangt ze met ogen dicht tegen mij aan. Kan haar niet in bed leggen want dan gaat ze overstuur krijsen. Ze wilde haar fles ook niet. Maar ja ik zou ook geen trek hebben als ik me zo voelde.
pi_90924402
Ahhh een zielige Amy. Vanmiddag naar de huisarts toch? Hopen dat hij iets voor haar kan doen
pi_90924542
Sterkte voor alle zieke kindjes!

Leia, mooi aankleedkussen heb je!

Dames, geniet van jullie mama dag!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90924624
Arme Amy. Hopelijk is het gewoon een verkoudheid en niets ernstigs, gelukkig mag je vanmiddag naar de huisarts!

Ik zag een vrolijke Leia langskomen :D En Anne slaapt ook niet bij mijn in bed, die valt dan alleen maar het kussen of het matras aan :') Leuk dat ze haar voetjes pakt in de tt en terugpraat. Ik had gisteren ook zo'n momentje met Anne. Ze was haar klinkers aan het oefenen bij mij op schoot: "eeeeeuuuh" en toen deed ik dat terug en toen reageerde ze daar weer op. Telkens als ik wat deed, was ze stil, en daarna begon ze weer. Maar 't kan ook toeval zijn geweest hoor! ;)

Pff Pessie, vermoeiend hoor, dat Nathan opeens zoveel wil drinken, zeker als je gewend was dat hij doorsliep! En tandjes, tja, wie weet?
pi_90924677
Ik oefen "papa, mama" met Leyla, leuk dan gaat ze helemaal lachen als ik weer eens boven haar hang.. Ohe n op dr buik blazen vindt ze helemaal geweldig.

En dan roept Jen meestal dat ik Leyla niet mag happen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:00:14 #118
259886 pessie
pi_90924707
Ik ben dus echt wakker wanneer Nathan wakker wordt 's nachts en voeding wil. In totaal slaap ik dan wel zo'n 7 a 8 uur maar vooral omdat we om 10.30 erin liggen en ik er pas om 9.00 uit ga. 3 keer per nacht wakker worden is best vermoeiend.
We proberen het nog wel even met de biobim. Misschien moet hij er gewoon even aan wennen.

Ik ga vanmiddag even naar de huisarts. Nathan heeft een wondje in zn oorschelp dat steeds een beetje blijft bloeden en ik heb even gebeld om te vragen of ik daar iets mee moest. De assistente wilde me even langs laten komen. Kunnen ze meteen kijken of zn oren goed zijn, al verwacht ik van wel omdat hij wel goed drinkt. Volgens mij zit ie steeds aan zn oren omdat ie pijn heeft aan zn tandjes.
pi_90932610
Ben je al geweest pessie? En jij, Solagratia?

Ik had Anne om 13.00 uit bed gehaald (sliep vanaf ca 11.45), maar na 20 minuten beneden lag ze alweer te gapen en huilen. Dus maar even in de kinderwagen gelegd met speentje en knuffeltje en één minuut later sliep ze, en ze slaapt gewoon nog steeds! Kennelijk had ze iets in te halen! :D

En ik wilde met haar gaan wandelen, maar het regent... :{
pi_90932967
Wij zijn net ff door de regen naar het cb gelopen. Wilde ff weten of ze op fv ook goed groeit. 23-12 woog ze 5100gram en vandaag 5620gram. *O*

Anne is een slaapkop! Maar wandelen is nu niet echt een optie nee. jij woont toch ook in den bosch fannetje?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90933100
Ja, jij ook dan? :)

Wow, Bientje is goed aangekomen zeg! Anne woog gisteren bij de kinderarts 6100 gram, 300 gram meer dan twee weken daarvoor ondanks het buikvirus en het slechte drinken van vorige week, daar was ik ook al heel tevreden mee :)
pi_90933248
Zo weer terug van de huisarts. Er is van alles aan de hand, maar van alles net niets :P Veel slijm, maar niet in de longen. Rode oortjes, maar niet ontstoken. koorts, maar een klein beetje. Dus gewoon uitzieken en ja dat was het. Nou in elk geval fijn om te weten dat er eigenlijk niets is, maar dat ze zich gewoon ellendig voelt.

Kreeg wel een vreemd advies mee :? Ze had het over een lepeltje honing geven tegen het hoesten? Ben ik nou gek of is dat helemaal niet goed? En ze zei een paracetamol tegen de koorts.

Ik kreeg van iemand anders de tip om na het de fles melk nog een klein beetje water te geven om het slijm wat weg te spoelen, is dat een goed idee?

En voorlopig wil ik niet meer langs de huisarts, lijkt wel of ik er een abbo heb.
pi_90933420
honing mag niet onder de 2 meen ik, daar kan een bacterie in zitten
pi_90933605
Ik woon in Hintham! Dacht misschien zitten we wel bij hetzelfde cb.
Maar Anne is goed aangekomen ondanks der buikvirus!

Fijn dat er niets ernstigs is met Amy! Honing zou ik inderdaad ook niet doen en met pcm moet je uitkijken, koorts hebben ze natuurlijk niet voor niets! Volwassenen raden wij aan om geen melk te drinken omdat dit juist extra slijm produceert maar of dat ook voor babymelk geld weet ik eigenlijk niet :@
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90933859
Misschien moet ik Amy alleen nog maar thee met honing geven tot de verkoudheid over is. Komen daarna die flessen melk wel weer.
pi_90933876
Barba, wat is Bientje lekker gegroeid zeg! En Anne ook al! fijn is dat :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:42:14 #127
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_90934498
Sola, een paar slokjes water drinken na een fles hielp hier wel!

Voor zover ik weet is honing inderdaad niet goed voor kleintjes, maar wellicht zijn er soorten op de markt die zo kapotgekookt zijn dat de bacterie er al uit is?
Fijn dat Amy niks ernstigs onder de leden heeft! Hopelijk is ze snel opgeknapt!
A grand adventure has begun.
pi_90934552
Hintham! Daar werk ik! :D

Sola, wat fijn dat er niets ernstigs aan de hand is met Amy! Vreemd advies van die honing...extra water lijkt me wel prima!
pi_90934844
Echt? Op welke school? Kun je wel een keer een bakkie komen doen als je wil dan zie ik die mooie Anne ook eens een keer in het echt!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90934904
Ik PM je even :D
pi_90935155
Orea herkenbaar wat Leia doet, t sadisme en ook dat voeten in bad pakken.
Hier gaat ie dus ook net zolang bewegen tot ie aan de korte kant van t bad zit zeg maar (ipv languit liggen) :D en dan je voeten vastpakken :D
pi_90935629
Oh en volgens het kdv wilde Leyla steeds zitten en volgens M. probeerde ze gister te draaien en kwam ze heel ver... Ik mis dingen!
pi_90935666
Mijn moeder had Femke laatst wat honing bij haar fruithapje gestopt }:| heb haar nu een lijst gegeven met wat ze allemaal wel en niet mag hebben.
Voetjespakken is hier ook een hit tegenwoordig :D
pi_90936356
Anne ook al zo'n slaapkop :D Leia heeft van half 10 tot 12 geslapen, en ligt er alweer sinds half 3 op... Het is inderdaad prutweer..

Wow Bientje!! Doe jij even lekker groeien!

Sola, 'fijn' dat het niks ernstigs lijkt te zijn! Honing zou ik inderdaad niet doen...

Son :D Floris en Leia zijn wel partners in crime hè! Morgen even op de kiek zetten samen! Leia en haar mannen, hehe! (Laat haar a.s. het maar niet horen! (Graeme ;)) daar is ze nog steeds niet mee op de foto geweest!)
  donderdag 6 januari 2011 @ 16:36:47 #135
259886 pessie
pi_90937273
Voeten zijn inderdaad in zeg! Hier ook!

Huisarts kon niets vinden. Gewoon een wondje in zn oorschelp (dacht ik al) verder geen rode oortjes ofzo. Vervelend dat hij krijst en vaak wakker wordt 's nachts maar daar is niets aan te doen. Als we het echt vervelend gaan vinden kunnen ze verder kijken ( :? ).

Bientje lekker gegroeid!

Een voordeel van 's nachts weinig slapen: Nathan slaapt tegenwoordig 2 keer per dag een uur!
Maar goed, ikzelf nog steeds :O .
pi_90938763
Haha net gaf ik Amy wat water na de fles ze reageerde zo:
:9 fles!
:( geen melk!
:r Bah! (ze trok een vies gezicht en kokhalsde zelfs wat)
}:|

Het was geen succes dus :D Volgende keer wat warmer maken denk ik.
pi_90938821
Hier blieft de dame ook ineens niet langer dan 2 minuten de borst.. Vervolgens is het wegdraaien en rondkijken.. Nou ja dan niet :P ze zal straks wel honger krijgen, want laatste voeding was om 12.30 :P
pi_90938939
Oh Pessie dat is ook weer zo wat, verder kijken als je het echt vervelend gaat vinden. Dat vind ik zo'n opmerking waar je niets mee kan. Ik wil altijd iets concreets hebben. Als....dan.... zeg maar.
pi_90939378
Ligt het aan mij of krijgen jullie ook de kriebels van het feit dat de 2 kindjes die aan de mexicaanse griep zijn overleden, 's avonds door de ha naar huis zijn gestuurd? Voor hetzelfde geldt hadden ze het wel gered als ze waren doorgestuurd naar het ziekenhuis. }:|
Misschien ben ik gewoon overbezorgd ofzo hoor, maar als I. wat krijgt waar ik geen goed gevoel bij heb dan sta ik er gewoon op of ik rij zelf wel naar het ziekenhuis.
pi_90939791
Noa, gister was Amy echt aan het kraken en piepen en hoesten en toen zag ik het item op tv en toen was ik even in staat om de auto in te stappen ja. Gelukkig merkte ik even later dat het al wat beter ging en kreeg ik er meer vertrouwen in. Het verraderlijke is dat er op het oog niets verontrustends aan de hand was bij die kinderen en later zijn ze overleden, dat vind ik wel eng. Daarom zei ik gister ook al, mijn grote angst is dat ik het niet herken als er echt iets ernstigs aan de hand is. Blijkbaar waren die ouders genoeg gerustgesteld. Misschien is het ook anders omdat de kinderen 4 en 11 waren? Dat je dan minder snel naar de dokter toe stapt dan met een baby?
pi_90939950
Ik denk het wel. Bij een baby heb je meestal toch meestal meer het idee dat ze kwetsbaarder zijn. Tenminste ik wel.
En ik snap je gevoel ook wel, dat je bang bent dat je het niet herkent. Dat heb ik zelf ook wel een beetje, want wanneer weet je nou dat ze de mexicaanse griep hebben? Mocht isabelle de komende tijd koorts krijgen en gaan hoesten, dan wil ik zowiezo langs de ha. Ik ga gewoon geen risico's nemen, dan vinden ze me maar een overbezorgde moeder.
pi_90945675
Net Leia maar weer eens gemeten, 66 cm nu. Ze gaat traag nu (vorige maand op CB 65 cm!) morgenochtend maar eens met muppet op de weegschaal (wilde spekkie tikken, maar dat is ze niet meer echt.. :')) verwacht dat ze net boven de 7 kilo zit! Groei wat minder, ontwikkeling met sprongen vooruit! (kan ze al die dingen in maat 68 tenminste wat langer aan :D)
pi_90946792
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:19 schreef Orea het volgende:
Son :D Floris en Leia zijn wel partners in crime hè! Morgen even op de kiek zetten samen! Leia en haar mannen, hehe! (Laat haar a.s. het maar niet horen! (Graeme ;)) daar is ze nog steeds niet mee op de foto geweest!)
Ja echt he :D Moeten we zeker doen!

Ben benieuwd hoe lang Floris is. Ongeveer een aankleedkussen lang, maar geen idee hoe groot zon ding is :D
pi_90948219
Ik heb een cm in huis, proberen we morgen even uit :P
pi_90948333
haha is goed :D
hij wordt opeens zo lang voor mn gevoel.
pi_90958247
een aankleedkussen lang :D

J. vroeg vanavond of je ook aankleedkussens had in grote maten, voor als je kind groter werd. Ik dacht van niet. Toen kwam hij tot de conclusie dat haar benen dan maar over de rand moest hangen. Hoe doe je dat met peuters die nog niet zindelijk zijn? Verschoon je die gewoon op de grond? Dat is toch niet handig op de commode?

Hoorde vanavond van een baby die 2 dagen scheelt met Amy (bijna 5 maanden dus) en die al 9 kilo was :o Voor mij lijkt dat enorm want Amy is nu hopelijk 6 kilo.

En nu ga ik lekker slapen. Hoe zielig Amy overdag ook is, 's nachts wordt ze alleen wakker voor speentje. Slapen gaat hier prima dus!
pi_90958325
Solgratia, gewoon benen over het kussen. Jen verschoon ik eigenlijk altijd op de bank.
pi_90958925
Ja, waar laat ik dan m'n mandje met cremetjes en mn billendoekjes? :P

Gaan jullie meeten? Wat gezellig, of kennen jullie elkaar ook in het dagelijkse leven? Ben benieuwd naar de foto's!

Ik vind het ook eng hoor Noa! Ben ook benieuwd of kinderen dit jaar worden ingeent!
pi_90959049
Crème smeer ik niet, de huid moet leren zichzelf beschermen. Doekjes gebruik ik bij poep, bij plas heb ikaan 1 doekje ruim voldoende, in principe is de boel al droog door de luier.
pi_90959085
Oh enten tegen de griep, wij hebben het vorige keer niet gedaan.
pi_90959235
Ik weet ook niet of k t zou doen nu..moet zeggen dat k ook niet heel huiverig ben voor de griep...
maar goed heb zelf ook nog nooit de griep gehad en geen idee of R het wel s gehad heeft.

Tico, zou je nu met Leyla wel sneller laten enten of niet??

Oh en ik ga morgen bij Orea bestelde kleren voor Floris ophalen.
pi_90959323
Ik weet het niet son.
pi_90959340
O, ik gebruik wel sudocreme af en toe,of zinkzalf, doekjes hetzelfde,maar die moeten er toch staan.
Verder staat er nog gezichtjescreme,zachte creme, olie voor de massage,luuf en de neuspeer zit er ook in en zijn haarborsteltje.
Dat gaat ie straks dus allemaal omschoppen,haha

Ik zou wel laten inenten, ik krijg sinds 4 jaar de griepprik, ik kreeg 1x per jaar echt hele erge griep en die heb ik sindsdien nooit meer gehad.
pi_90959435
Bij jen zei zelfs mijn huisarts dat het onzin was om gezonde kinderen te enten. Ik denk dat ik het zou overleggen met de ka.
pi_90959489
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:19 schreef Solagratia het volgende:
een aankleedkussen lang :D

J. vroeg vanavond of je ook aankleedkussens had in grote maten, voor als je kind groter werd. Ik dacht van niet. Toen kwam hij tot de conclusie dat haar benen dan maar over de rand moest hangen. Hoe doe je dat met peuters die nog niet zindelijk zijn? Verschoon je die gewoon op de grond? Dat is toch niet handig op de commode?
Zijn er wel, heb ik ook voor Lotte klik en is erg handig!
pi_90959852
Oh,die oranje zou zo leuk staan in Mex zijn kamertje:D
Die hoes voor het voedingskussen is ook erg leuk, die ga ik zelf maken denk ik.

Ik wil trouwens deze bestellen. Wij hebben geen eettafel, dus lijkt me wel een handige hoogte en makkelijk mee te nemen!
pi_90965083
Mrien, wat doe je! Wat een leuke kussens! Onthouden voor als Amy niet meer op het kussen past :Y

Troeta, wat een grappig ding. Is dat beter dan een bumboseat? Of is alles beter dan een bumbo seat? Ziet er wel handig uit!

Is zo'n griepprik afdoende voor de mexicaanse griep? Of heb je dan dat je maar tegen een vorm ervan beschermd bent en de andere 15 gewoon kunt krijgen? Zoals Amy nu is zou ik haar laten enten, maar ik ben bang dat het zorgt voor een soort van schijnveiligheid.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:17:15 #158
259886 pessie
pi_90968801
Volgens mij verlaagt de prik de kans op griep met 80%. Er is 1 soort H1N1.

Hier vannacht toppunt van bagger :O vanavond krijgt hij even max 50cc na en geen biobim. Als hij met 100cc biobim binnen 3 uur weer komt vind ik het onzinnig om te geven.
pi_90969745
We zijn de 6 kilo voorbij! 6020 gram. Zoveel!

Op de CB curve buigt ze nu af, maar de groei is goed voor een borstvoedingkindje. Er werd wel benadrukt dat het goed is dat ze fortifier krijgt, zo zakt ze nu richting de -1. Maar ze vond het gewoon goed zo. Gewoon net voldoende aangekomen. En ze kreeg wat spekbeentjes zei ze, het was mij ook al opgevallen dat er iets meer spek aan begon te komen, gewoon lekker babyspekkies.
pi_90970714
Pfff pessie, vermoeiend zeg!
Wat goed van Leyla! 6 kg is toch gewoon een mooi gemiddeld gewicht voor een meisje van 4 maanden? Anne is twee weken jonger en weegt ongeveer hetzelfde, en daarmee zat ze net iets boven het gemiddelde.

Anne was vannacht ook twee keer wakker. Gelukkig volstaat een speentje, maar ik vond het écht doorslapen toch net iets prettiger ;)
pi_90970769
Ja lekker gemiddeld! Dat is goed.
pi_90971385
Ik krijg steeds meer het idee dat Amy een maand achterloopt qua gewicht. Terwijl ze bij de geboorte bijna 8 pond was.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:22:57 #163
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90971417
Ik verwacht ook rond de 6 kilo uit tekomen op dit moment. Volgende week weten we het :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:23:30 #164
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90971439
Hoezo Sol?
Ylana
pi_90971662
Ze was 9 weken en 5 kilo. Met 19 weken was ze 5800. Bij geboorte was ze trouwens 3970. Ik zal haar curve eens opzoeken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:34:12 #166
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90971815
Ik ben benieuwd naar haar curve ja :Y
Ylana
pi_90971845
pi_90971898
Bij deze curve moet ik wel zeggen dat ze vanaf eind november helemaal op kunstvoeding over is. Tot 16/17 weken heeft ze borstvoeding gehad.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:37:30 #169
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90971928
Dan ziet dat er toch keurig uit? Vanaf 15 weken zie je dat ze netjes weer een stijgend lijntje heeft :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Saffier op 07-01-2011 12:39:28 (haperende T) ]
Ylana
pi_90972028
Dat klopt, maar als ze is nog lang niet terug op haar oude lijn. Mij is verteld dat een knik erin niet uitmaakt, als ze het maar weer oppakt. Dit is geen knik meer maar een afbuigende lijn voor langere tijd. Of mag die knik heel groot zijn?

Je zou denken dat ze dan een inhaalslag moet maken. Ze komt goed aan tegenwoordig, maar een inhaalslag is het niet.

Als ik dan hoor van baby's die een maand jonger zijn en evenveel wegen dan denk ik toch van hmmm :{ Omdat Amy echt een lekker gewicht had bij de geboorte. Was ze 6 pond dan had ik dit gewicht logisch gevonden
pi_90972265
Sola, je kunt ook even de curve invullen op groeigids.nl, dat is dezelfde als die van het CB. Omdat Amy nu FV krijgt, is die denk ik wat betrouwbaarder :)

Ik gebruik 'm ook voor Anne en ik vind het een prettige site/duidelijke curve.

http://www.groeigids.nl/index.php
pi_90972321
Dit is die van Anne:

Anne had trouwens ook een startgewicht van bijna 8 pond, maar drie dagen later woog ze nog maar 7 pond, en vanaf dat moment is het een heel mooi lijntje.
pi_90972390
Goeie, dat ga ik eens doen.

Kijk, Fannetje dat is echt een prachtige curve. Anne gaat precies volgens het lijntje. Zo hoort het toch ook?

Amy valt hier heel hard van haar lijntje af. Maar ze volgt nu wel haar nieuwe lijn, is het dan gewoon goed?

Fannetje, ik hoor juist bij het CB dat alles goed is als ze het lijntje maar volgen. Maar dat doen dus niet alle kinderen?

[ Bericht 18% gewijzigd door Solagratia op 07-01-2011 12:58:47 ]
pi_90972598
Volgens mij is dat eerder uitzondering dan regel, dat kinderen precies het lijntje volgen ;)

Maar ja, ik heb er verder ook geen ervaring mee ofzo!

Als Amy nu dat -1 lijntje aanhoudt is het toch helemaal prima?

[ Bericht 27% gewijzigd door Fannetje op 07-01-2011 13:02:18 ]
pi_90973056
Dat vraag ik mij dus af :) Omdat de huisarts en het CB het er steeds over hebben dat een knik best mag als ze het daarna maar weer oppakken. Ze heeft het niet opgepakt, maar de -1 lijn verder gevolgd.

Ik voel mij ondertussen zo'n overbezorgde moeder. Maak ik me niet druk om een verkoudheid dan wel om haar gewicht. Helpt ook niet mee dat mijn moeder steeds met de babyboeken aankomt en zegt dat mijn broertje al een stuk zwaarder was met deze leeftijd dan Amy. :X Nou, ja als deze verkoudheid voorbij is dan kan ik weer zorgeloos genieten :P

[ Bericht 47% gewijzigd door Solagratia op 07-01-2011 13:11:09 ]
pi_90973239
Ja maar dat zou dan moeten betekenen dat baby's die 8 pond wegen bij de geboorte altijd groter en zwaarder zullen blijven dan baby's die 6 pond wegen. Volgens mij is het eerder zo dat een baby een tijdje nodig heeft om zijn/haar lijntje te vinden en dat te volgen.

Maar goed, ik heb er geen verstand van, dus je kunt het beter aan het CB vragen :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:12:56 #177
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_90973375
Solagratia, niks mis met die curve hoor :) laat je alsjeblieft niet gek maken door die dingen, het zijn gemiddelden en volgens 'het boekje' geen enkel kind is gemiddeld, en geen enkel kind uit een boekje.
Ze heeft n klein stopje gehad op 2/3 maanden, en vervolgens volgt ze netjes een stijgend lijntje. Als ze verder (behalve op die verkoudheid en zo na) lekker vrolijk en gezond overkomt zou ik me niet te druk gaan maken.
Je hebt nou eenmaal 'groeispurs' en je hebt 'stakers'
De stakers zie je vaak in combinatie met een griepje, inenting of een veranderde situatie, of andere voeding.

*edit* Jongens volgen vaak een ander lijntje dan meiden, laat je daar al helemaal niet gek mee maken! als je je toch zorgen maakt, vraag het bij de volgende controle op het CB, en maak gebruik van de inloopuren voor het wegen zodat je het in de gaten kan houden */edit*
Gewoon n stuiterballetje
pi_90973397
Dat ga ik sowieso doen ja :Y en dat ze hun lijntje moeten vinden klinkt ook wel logisch.
De huisarts had gezegd dat ik haar curve maar eens moest bekijken en als er geen knik in zat maar een afbuigende lijn, die ze niet meer oppakte, dan moest ik terugkomen. Want dan gingen ze ook wat doen aan het spugen. Dus nu zit ik al heel lang te twijfelen of het nou een knik is of een afbuigende lijn :|W
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:13:47 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90973414
Of ze heeft nu gewoon een nieuw lijntje gevonden om te volgen :Y
Ylana
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:16:06 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90973494
Is ze verder tevreden? Ben JIJ tevreden? Is ze gezellig? Slaapt ze oke of idioot veel? Maak je je écht zorgen of zijn ze nu aangepraat? Eet ze goed? Poept ze goed?
Streep dat eens tegen elkaar weg en als je over-all tevreden bent over Amy zit het heus wel goed!
Ylana
pi_90973747
Ze is in elk geval vrolijk en ontwikkeld zich goed dus wat dat betreft gaat het ook lekker :)
Haar poep is altijd groen (ook weer zoiets) en ze drinkt goed nu, sinds de kv heeft dat geen stress meer opgeleverd. Slapen doet ze 's nachts goed en overdag weinig, maar dat vind ik ook niet echt een probleem.

Al met al ben ik tevreden ja. De eerste keer dat ze te weinig was aangekomen maakte ik me nog nergens druk om maar het CB zat gelijk heel erg moeilijk te doen en daarna maakte ik me er elke keer zorgen om. Ik denk dat de zorgen dus aangepraat zijn.

Nou concreet: bij de volgende afspraak vraag ik het na bij CB en tot die tijd niet druk maken
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:22:45 #182
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_90973795
sommigen onder ons noemen het CB dan ook niet voor niets consternatie-bureau ;)
Gewoon n stuiterballetje
pi_90973853
:D en ik was echt heel "open-minded" aan het begin. Maar er is 1 arts.... brrrr
Gelukkig is er op donderdag een leuke arts dus ik plan mijn afspraken tegenwoordig bij haar ;)
pi_90973916
Ach ja, je gaat je ook gewoon belachelijk veel zorgen maken om zo'n kleintje, zeker als het je eerste kindje is.

Is het niet om de groei, dan is het wel om wat ze wel of niet al kan. Ik heb me nog nooit zoveel zorgen gemaakt dan de afgelopen 3,5 maand... Ik begin nu pas een beetje te accepteren dat ieder kindje anders is en dat ze zich ook allemaal anders ontwikkelen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:25:55 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90973924
Ah, ik plan mijn afspraken op maandag of dinsdag. Komt met mijn werk het beste uit én dan zit die draak er niet :')
Ylana
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:27:05 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_90973973
Met een 2e wordt je idd met veel dingen makkelijker. Maar je maakt je ook om de 2e ( of 3e of 4e) weer zorgen hoor!
Ylana
pi_90974007
Ik vind ze bij ons CB heel aardig, maar de openingstijden zijn wel heel beperkt hoor. Ik ga ma-di-wo werken en dat zijn in principe de enige dagen dat je terecht kunt. Nu hebben ze één keer per maand ook een donderdag dat ze open zijn, dus ik ben altijd redelijk beperkt in het maken van afspraken.
pi_90974093
Oh gelukkig, ik ben niet de enige met het zorgen maken. Ik ben wel eens bang om krampachtig te worden, dat is mijn valkuil, dus dan maak ik mij zorgen om mijn zorgen 8)7

Het moederschap is wel heel confronterend en ik leer mezelf goed kennen af en toe. Mooi is dat toch. Ik vind stiekem ook wel dat ik in de omgang met Amy relaxed ben. Als ze bijvoorbeeld een krijsbui heeft van een uur dan ga ik een uur met haar op bed zitten, prima. Ik dacht eerder dat ik daar helemaal nerveus van zou worden. Valt me mee, wat dat betreft.
pi_90974162
Euh, ik denk dat ik me nog veel meer zorgen heb gemaakt dan dat jij doet... ;)
pi_90974217
Maar Anne had toch ook niet zo'n lekkere start?
pi_90974390
Niet bepaald nee :)
pi_90974489
Dan vind ik het heel logisch als je je meer zorgen maakt :)

Ik had dan geen lekkere start, maar na wat zuurstof deed Amy het gelijk goed. Dronk goed, hield temperatuur goed vast, huilde weinig. Dus ik had toen geen enkele reden voor zorgen :) Die had ik ook niet tot het CB.... ;)
pi_90974870
Ik vind het ook niet zo gek hoor, maar was er op een gegeven moment ook wel een beetje klaar mee, al dat zorgen maken ;)

En dat stomme CB ook! ;)
pi_90975191
haha ja, dat er klaar mee zijn herken ik wel. Het geniet toch lekkerder zonder al die zorgen op de achtergrond.

En nu maar weer aan de scriptie o|O
pi_90978374
Sinds mijn CB overgenomen is door florance ben ik er veel meer tevreden over. Het draak van een baliemedewerkster is weg, lieve mensen om te wegen, veel geduld en de nieuwe artsen die ik nu gezien heb ben ik vol lof over. Mijn CB is ook borstvoedinggecertificeerd zag ik, en dat merk ik ook aan de nieuwe houding van de verpleegkundigen. Er werd gevraagd naar het slapen van leyla, en ik heb gewoon eerlijk geantwoord en ze vond het ook prima. Niet het verhaal dat nachtvoedingen niet meer nodig zijn, maar gewoon hou jij het goed vol? Dan is het prima.
pi_90978682
ik heb ook florance ben ook best tevreden tot nu toe..
Zo meteen maar even bellen dat ik mijn afspraak niet na kwam omdat we in het ziekenhuis lagen :X
pi_90979325
Zijn jullie alweer thuis Pvoess? Gaat alles goed met V nu? (of heb ik wat gemist en staat het al ergens?)
pi_90980184
Sola, als ik het zo zie een prima curve hoor! Ze pakt hem weer netjes bij. Ik zou me dus geen zorgen maken. Wat hier ook al is gezegd, als Amy tevreden is. Hou je ook de lengte curve bij? Soms gaan ze even wat harder de lengte in. En soms gooien ze wat meer energie is ontwikkeling en dan hapert de groei wat.

Dat CB soms ook.. Hier is Leia zeker 10% afgevallen in het begin, en het duurde iets langer voordat dat weer op geboortegewicht was, en daar hebben ze ook héél paniekerig over gedaan. Het mag wel een week of 3 duren voordat ze weer op geboortegewicht zijn en na 2 weken werd er hier al paniekerig gedaan. Dat ze het in de gaten houden, prima. Maar dat paniek zaaien om niets. Je bent al zo kwetsbaar als verse moeder!

Zo, het was echt mega gezellig met Son en Floris! Floris en Leia gingen steeds naar elkaar lachen.. En Leia deed nog amper rollen (ook niet naar haar zij) en Son en ik kletsen wat en hoppa :o daar ging ze :') Dat begint dus ook!

Ze vonden elkaar echt mega interessant, op het kleed naar elkaar toe rollen, proberen ogen te prikken en neuzen te pakken :Y) Floris heeft alvast merktekens op Leia's wang gezet :+ :P
Foto's in het foto topic!

Echt leuk om te merken dat ze zo interactie begint te krijgen! O+

Oh en Son, moet van M. zeggen dat je maar blij moest zijn dat hij er niet was... :+ een andere kerel bij zijn dochter trekt ie nog niet :') :D
pi_90982063
Anne en ik hebben vandaag ook een minimeet gehad met Barbabientje & Bientje. Het was erg gezellig, maar de dames hadden nog geen enkele vorm van interactie, behalve dat ze moesten huilen als de ander moest huilen, haha!
pi_90982164
Haha, ik probeerde Floris wel bij haar weg te houden hoor :Y ;)
Was gezellig :D Wat een moppies hebben we toch O+
Floris dook bovenop Leia :D

Sola, ik denk dat ze gewoon bedoelen wat Amy doet. Eerst is ze van dr lijntje afgevallen, maar ze volgt nu mooi haar lijntje. Denk dat ze bedoelen dat het niet goed is als dr lijntje nu nog steeds af zou buigen :)
pi_90982549
Was gezellig Fannetje! Leuke foto ook! Jammer dat de dames er weinig aan vonden ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90982629
Wat een schattige foto's Orea en Sonnetje O+ (zag ze in het fototopic) Het lijkt zelf alsof Lei groter is als Floris. Floris lekkere appelwangetjes :D

Fannetje heb je ook leuke foto's gemaakt? ;)
pi_90982658
Pssst Mereltje, ze staan net onder die van leia en floris ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_90982689
Alleen is de foto niet echt super, had iets meer m'n best moeten doen ;)
pi_90982874
Fototopic had ik nog niet weer ingekeken maar nu inmiddels wel, ook een leuk stel bij elkaar O+ Gezellig hoor die minimeets.
Bijna weekend, ik ga maar eens afsluiten hier en kijken hoe Femke de dag heeft doorgebracht met mijn vriend. Kreeg al door dat ze vanochtend een hele peer op had gegeten :D
pi_90982938
Son, dat klinkt ook wel logisch ja! Ze dipt nu in elk geval niet meer verder :)
Orea, Ik denk dat de energie naar ontwikkelen is gegaan. Denk dat ze wilde leren afwassen ofzo, maar toen toch besloot om te groeien en nu kan ze nog steeds niet de afwas doen -O- Op de lengte curve had ze ook een afbuigend lijntje toen.

Minimeet van Leia en Floris ziet er leuk uit! Hebben ze allebei hun ogen nog? ;) Zo leuk dat je die interactie ziet tussen ze. Ik vind die foto dat Floris met open mond naar Leia ligt te grijpen echt grappig, wat een flirt is het Son!

Bientje en Anne liggen gewoon lekker te liggen naast elkaar zag ik :D

Ik ging Help mijn kind is te dik kijken. Was echt dat ik dacht :o een kind met een bmi van 42, 129 kilo was hij. Echt zielig. Dat zie je toch gebeuren als ouders?

Er werd heel veel patat en mcdonalds laten zien in het programma en nu heb ik daar zin in. Ik hoop dat J. straks voor me langs de mac wil.
pi_90983636
Ik moest Floris af en toe wat afremmen :D
Die foto met zn mond open, heeft ie ook zo'n fanatieke kop :D En Leia maar in de camera kijken _O-
pi_90983706
Wat stom dat Amy niet wilde afwassen :{w

Floris is echt wel groter hoor! Haha wel een paar cm en bijna een kilo inmiddels!

Ja Floris is erg doelgericht 8-) en Leia vond het prima! Leia is inderdaad erg 'into' de camera (heeft ze echt niet van mij!)
pi_90992974
Ik vind dat mijn zoon nu al een goede smaak heeft kwa meisjes, komt helemaal goed later :+
En dat Leia in de camera kijkt zie je pas echt op de foto's, althans dat Floris van alles doet (haar ogen eruit krabben enzo :')) en Leia maar in de camera kijken :D

Ben echt benieuwd of we goed gemeten hebben vandaag :D Maar mijn gevoel klopte dus wel dat ie flink de lengte in geschoten was! Althans met onze meting :P
pi_90993027
Ja he! Nu moet je het vertellen ook hoe lang hij is! ;)
pi_90997421
Ik heb m'n kind net een partij volgepropt! 170cc!! Ik had al het idee dat ze best wel eens trek kon hebben. Dus flinke fles gemaakt, alleen de laatste slok ging er niet meer in. En nu ligt ze alweer keihard te slapen. Kijken of ze vannacht nu 1x drinkt.
pi_90998675
Lekker, hopelijk 1 keertje dus vannacht!

Hier een meisje niet helemaal in haar doen.. ze heeft vanmiddag eigenlijk maar een half uurtje geslapen tussen 12 en 6.. om 6 op bed gegooid maar het ging niet.. uiteindelijk rond 8 uur in slaap, maar toen werd ze zéér overstuur wakker :'( gelukkig kunnen kalmeren en ze heeft een uurtje op mijn borst geslapen O+ (lang geleden) en nu weer op bed, maar af en toe komt er zo'n jammertje uit.. -O- ook 2 keer een poepbroek vanmiddag.. Arm moppie ;(
pi_90999081
Die jammertjes zijn zo zielig he? Ilse heeft ze ook wel eens. Arme Leia.

We zijn een paar dagen weggeweest, een midweek naar Ameland. Het was zo heerlijk. Lekker in bad geweest, wezen zwemmen en wandelen. (zie foto's in fototopic)

Ilse sliep thuis nog in de kinderwagenbak op onze kamer, daar sliep ze wel in de kinderwagenbak maar wel op een eigen kamer. Dat houden we erin. Ik ga dr ook laten wennen aan de wieg. We hebben een grote wieg, en die staat op dr eigen kamer.
*poef* nu is het weg
pi_90999214
Leyla had vandaag dr laatste dktp.. Dus vanmiddag lange ruk slapen. Rond etenstijd opeens miepen en piepen, niets willen. Toch op bed gegooid want ze was toch aan het gapen. Even laten piepen en toen sliep ze toch. Toen werd ze om half 9 wakker, dus omdat ze al zo'n rare dag had ff een flinke fles gemaakt, en blijkbaar had ik goed gegokt. Ik hoop dat ze er lekker op slaapt, dan voelt ze zich morgen vast beter.
pi_90999275
Orea, misschien voelt ze zich echt niet goed... Koorts?
pi_90999368
Sneu voor Leia, hopelijk snel weer goed te pas

Hopelijk idd maar 1x vannacht tico

Ik weet van vannacht echt niet meer hoe vaak Jelle nu kwam voor een voeding, ik denk 1x (laatste voeding om 23:30 ofzo) maar ik val elke keer in slaap tijdens de voeding 's nachts. Aan ene kant wel fijn maar aan de andere kant vind ik het niet heel prettig, toch proberen wakker te blijven vannacht..

Verder genieten we gewoon heel veel van ons ventje!
Heb nu een heerlijk diep slapend ventje op schoot liggen, heerlijk toch!

Dinsdag komt de wvk van het cb, eens zien wat die te melden heeft ;)
We hebben in ieder geval besloten naar een ander cb te gaan dan we nu bij zaten, die beviel niet echt. Veel afwisseling met artsen en wvk en geen vaste gezichten en het advies was ook niet echt je van het. De wvk die dan komt is van het andere cb :)
pi_90999524
Nee geen koorts, heb het idee dat ze weer een beetje krampjes heeft... inmiddels slaapt ze wel en is het stil. Misschien ook een beetje oververmoeid?? Ze heeft ook behoorlijk veel gedronken vanaf vanmiddag, dus ik ga haar nu ook niet wakker maken voor de 'slaapvoeding'.. ik zie wel hoe laat ze zich meld.. (misschien is ze wel zo moe dat ze flink doorpakt :))

Goed dat je je gevoel volgt daarin Mrien! Heel belangrijk :Y op zich ben ik wel 'tevreden' over ons CB (op een paar puntjes na maar waar zijn die niet) maar ze willen dat ik persé op dinsdag kom. En dan werk ik.. dus we willen maandag, donderdag of vrijdag en dan moest ik dus naar een ander CB. Zou nog een uitnodiging krijgen, maar nog niks gehoord.. Twijfel nu of ik de 'gewone' afspraken niet lekker laat gaan, tussendoor een keer kom wegen en dan voor de prikken nog kom ;)

Heerlijk zo'n ukkie op je schoot O+
pi_90999686
Arme Leia ;(

Sola, we hadden 68 cm gemeten ;)

Floris ligt al sinds kwart voor 8 ofzo op bed. Hij huilde even rond 9 uur ofzo, maar is weer in slaap gevallen..
Hij slaapt de laatste dagen best onrustig, maar hij is ook verkouden, dus zal daar wel mee te maken hebben.

Tico, heeft ze flink gedronken dus :D
pi_90999874
Best wel ja. Zo af en toe doet ze dat.

Orea ik denk dat ze Floris gewoon mist.
pi_91000010
Dat zou natuurlijk goed kunnen :D ludduvudu! Begint dat nu al :P
pi_91000062
Flauw dat ze niet bij elkaar mogen slapen.
pi_91000128
Van mij mag het best, M wil het niet hebben :{w oh wat gaat mijn meisje het zwaar krijgen straks :D of liever gezegd de jongeman die het aandurft met haar om te gaan :D
pi_91000147
Het gevoel bij het oude cb was gewoon slecht, plus dat Lotte het er echt vreselijk vind. Zij gaat dus ook over naar de ander, daar zaten we eerst ook tot we "moesten" verhuizen omdat de arts daar ging zitten
Kijken hoe het daar is en anders gaan we alleen voor de prikjes, 't is wel best.
pi_91000205
Ik denk dat M. het zwaarder krijgt Orea :D :P

68 cm al die Floris! En ook al huilen om Leia ;)
pi_91000275
M. ook hoor ;) toen we met de 16 weken echo wisten dat het een meid werd, begon ie al te oefenen met de zin en dan ook nog met extra zware stem en boze blik 'wat doet je vader'...

:') O+
pi_91000310
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:13 schreef Orea het volgende:
Van mij mag het best, M wil het niet hebben :{w oh wat gaat mijn meisje het zwaar krijgen straks :D of liever gezegd de jongeman die het aandurft met haar om te gaan :D
heel herkenbaar. N vond het al geen fijn idee dat Ilse laatst met 2 kerels in de box lag. N moest in het begin na de geslachtsbepalingecho wel even wennen aan het idee dat we een meisje kregen. Ik voorzie al dat Ilse later alles gedaan krijgt bij haar vader.
*poef* nu is het weg
pi_91000422
OMG M. laat me nu een filmpje op zijn mobiel zien, daar is Leia net 1,5 maand.. OMG OMG wat was ze klein!! :o O+
pi_91000509
Ik moest van Orea Floris al achterlaten :P
maar tis dat ze zo ver weg woont, anders had t wel gemogen ;)

*grapje*
pi_91000549
Moeilijk voor te stellen he, dat ze zo klein was :)
Als ik de foto's zie van de pasgeboren Amy dan denk ik "was jij dat?"
pi_91000594
Zo hebben wij een filmpje van Lotte toen ze net geboren was en ze aan het huilen was, zo ander huiltje! Van Jelle hebben we ook zo'n filmpje gemaakt en na 2 dagen vonden we het al zo'n ander huiltje! Zo mooi om te hebben!
pi_91000616
wel lastig al diezelfde avatars :P
pi_91000677
Ik herken haar bijna niet terug joh! Frummeltje! Het is inderdaad erg lastig voor te stellen nog dat ze zo klein was, dat ze in mijn buik heeft gezeten... hopelijk weten we 'later' nog een hoop van 'nu'.. Ik probeer me soms ook heel bewust een bepaald moment in mijn hoofd vast te zetten.. /emotalk :D
pi_91000730
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
wel lastig al diezelfde avatars :P
Moet je mobiel gaan internetten, zie ik ze niet ;)
pi_91000758
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik moest van Orea Floris al achterlaten :P
maar tis dat ze zo ver weg woont, anders had t wel gemogen ;)

*grapje*
Ja echt stom dat hij niet hier mocht blijven :{w

Ik moet ook een jongetje O+ maar ben met nog een paar meiden net zo blij hoor! :D
pi_91000820
Ja ik heb laatst een filmpje van jen terug gekeken en hoorde ik ook haar huiltje en toch herken ik jen haar stem erin. En dan ben ik meteen zo benieuwd hoe leyla gaat klinken als ze gaat praten, omdat het toch heel herkenbaar is.
pi_91000844
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:21 schreef mrien het volgende:

[..]

Moet je mobiel gaan internetten, zie ik ze niet ;)
typt minder handig ;)

Orea, ik moet een meisje :Y
pi_91001010
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:23 schreef Ticootje het volgende:
Ja ik heb laatst een filmpje van jen terug gekeken en hoorde ik ook haar huiltje en toch herken ik jen haar stem erin. En dan ben ik meteen zo benieuwd hoe leyla gaat klinken als ze gaat praten, omdat het toch heel herkenbaar is.
daar ben ik ook benieuwd naar, hoe hij gaat praten.
Zaten laatst ook te kijken naar filmpje van Lieke toen ze 1,5 was ofzo. En dat stemmetje toen, precies t zelfde als nu :D Zo leuk.

En dat half jaar is zo ongelooflijk snel gegaan. Niet normaal. En hoe hij veranderd is enzo O+
pi_91001019
Koop een iPad!
pi_91001038
Ik moet ook een jongetje, we hebben al een leuke jongensnaam die we ook al wel eens gebruiken. Zo van later als we een *naam* hebben dan... of Oeh dat speelgoed is leuk voor *naam*. Maar als ik denk aan een zwangerschap dan krijg ik echt de kriebels, brrrrrr. Liever niet. Oh en als de tweede een meisje wordt zijn we natuurlijk even blij, heb ook nog wel wat leuke meisjesnamen liggen ;)
pi_91001071
Oohh Anne van fannetje huilt zo zacht :o mijn meisje doet echt heeeel hysterisch huilen als ze honger heeft ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91001172
Oh en het babyhuiltje van jen was superlief. Nu met 100 db meer dezelfde huil dezelfde stem doet ervoor zorgen dat ze op haar kamer kan gaan afkoelen.
pi_91001191
En ik wil ook een jongens-baby! Nog ff een jaartje wachten en dan gaan we weer aan de bak :Y)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91001293
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:25 schreef Ticootje het volgende:
Koop een iPad!
ik heb geen ipad centjes :P

Een jongensbaby is ook leuk, maar die moet dan naamloos door t leven gaan...
pi_91001298
Nu na 5 maanden is het wel al minder "NEEEE!!!!" dan eerst wat betreft zwangerschap. Maar met nieuwe baan kan het sowieso niet komende jaar vind ik.
pi_91001302
Een zwangerschap zou ik niet zo erg vinden en een bevalling ook niet, ik wil er alleen geen kind meer bij.
pi_91001350
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:25 schreef Solagratia het volgende:
Ik moet ook een jongetje, we hebben al een leuke jongensnaam die we ook al wel eens gebruiken. Zo van later als we een *naam* hebben dan... of Oeh dat speelgoed is leuk voor *naam*. Maar als ik denk aan een zwangerschap dan krijg ik echt de kriebels, brrrrrr. Liever niet. Oh en als de tweede een meisje wordt zijn we natuurlijk even blij, heb ook nog wel wat leuke meisjesnamen liggen ;)
Gek genoeg, mijn zwangerschap was stom zacht uitgedrukt :@ maar nu ik het resultaat ken doe ik het zo weer! :D bevallen doe ik ook zo weer. Wát een ervaring vond ik dat... :)
pi_91001355
Ik wil wel een kind maar geen zwangerschap. Bevalling vind ik dan echt een mooie gebeurtenis. (achteraf dan he, op het moment was het zwaar)
pi_91001397
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:28 schreef Solagratia het volgende:
Nu na 5 maanden is het wel al minder "NEEEE!!!!" dan eerst wat betreft zwangerschap. Maar met nieuwe baan kan het sowieso niet komende jaar vind ik.
Ik was 2 dagen uit m'n proeftijd en toen moest ik toch opbiechten dat ik zwanger was. En het leuke is dat m'n contract toch gewoon verlengt is. Blijkbaar kan ik toch dingen.
pi_91001401
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:28 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik heb geen ipad centjes :P

Een jongensbaby is ook leuk, maar die moet dan naamloos door t leven gaan...
Ik heb nog wel een leuke naam! :P (dezelfde die bij mij nog hoog staat voor een jongetje :D)
pi_91001481
Al die verschillende huiltjes ja!! 'vroegah' dacht ik dat alle baby's er hetzelfde uitzagen en hetzelfde huilden.. en dat is zó niet waar :D
pi_91001490
Bevalling van leyla vond ik dus helemaal niet zwaar. Ik denk dat een been breken vervelender is.
pi_91001599
Ik vond de ontsluiting ook wel meevallen. Heb lekker dvd's gekeken en zo. Vanaf 6 cm werd het moeilijk met de persweeën. Persfase was rot omdat ik het idee had dat ik haar er nooit zelf uit zou krijgen. Had toen ook geen persweeën meer.

Orea, dat van die huiltjes dacht ik ook ja! Maar na de terugkomavond van de Zwangerschapscursus denk ik wel anders :D
pi_91001646
Ik die van Leia ook niet :D ondanks knip, pomp en erg lage HB :D maar knapte dan ook erg snel op daarna.. En het ging allemaal vrij vlot natuurlijk, half 8 vliezen breken, half 4 Leia geboren.. Eerste 2 dagen dacht ik: nooit meer :{w maar na een week was het al van: zeker weer! :D

Weet nog dat ik een dag na Leia's geboorte bloed moest laten prikken dan de prikdame vertelde dat ze 2 kindjes had.. En dat ik dacht: :o zij heeft dat ook gewoon 2 keer gedaan :o :D
pi_91001658
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:31 schreef Orea het volgende:
Al die verschillende huiltjes ja!! 'vroegah' dacht ik dat alle baby's er hetzelfde uitzagen en hetzelfde huilden.. en dat is zó niet waar :D
Wat ik ook leuk vind is dat zodra leyla geboren was ik het eigenlijk heel gewoon vond dat ze eruit zag als dat ze eruit zag. Snap je? Dat je heel lang nieuwsgierig bent over hoe ze eruit ziet en dan is ze er en dan is het zo vanzelfsprekend dat ze er juist zo uitziet. Zo normaal.
pi_91001660
Ik vond die 10dagen over tijd het ergste van de hele zwangerschap en bevalling bij elkaar. Wat een ellende was dat zeg!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91001675
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:28 schreef Solagratia het volgende:
Nu na 5 maandenbijna 3 maanden is het wel al minder "NEEEE!!!!" dan eerst wat betreft zwangerschap.
Ik geniet nu zo, maar stiekem zou ik best nog wel een keer zwanger willen zijn. Niet dat we dr nu voor gaan hoor. Ilse is nog zo klein, het huis is te klein voor 2 babies, en ik mag nog niet. Het zou ook niet verstandig zijn. En ja, die bevalling. Daar denk ik dan nog maar even niet aan. Die sla ik dan gewoon over. Maar we hebben het al over namen enzo. N is ervan overtuigt dat we alleen maar meisjes kunnen bakken.
*poef* nu is het weg
pi_91001704
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat ik ook leuk vind is dat zodra leyla geboren was ik het eigenlijk heel gewoon vond dat ze eruit zag als dat ze eruit zag. Snap je? Dat je heel lang nieuwsgierig bent over hoe ze eruit ziet en dan is ze er en dan is het zo vanzelfsprekend dat ze er juist zo uitziet. Zo normaal.
:Y ik herinner me dat ik haar aankeek en dacht: dus dit ben je! En even later al dacht: maar natuurlijk ben jij dit! O+
pi_91001755
Na jen heb ik heel lang geroepen nooit meer. Maar gelukkig laat de tijd je ook dingen vergeten.
pi_91001760
Ik had dat helemaal niet. Ik dacht "huh zie je er zo uit" moest echt wel aan haar wennen. Maar ze was wel lekker warm en zacht :Y
pi_91001793
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:34 schreef Orea het volgende:

[..]

:Y ik herinner me dat ik haar aankeek en dacht: dus dit ben je! En even later al dacht: maar natuurlijk ben jij dit! O+
JA dat!! Precies dat!
pi_91001803
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:28 schreef Ticootje het volgende:
Een zwangerschap zou ik niet zo erg vinden en een bevalling ook niet, ik wil er alleen geen kind meer bij.
ik vind t allemaal niet erg

En Orea welke naam is dat dan, wist ik m al? en anders moet je m even zeggen :D
pi_91001818
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:33 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik vond die 10dagen over tijd het ergste van de hele zwangerschap en bevalling bij elkaar. Wat een ellende was dat zeg!
Ik ben met 38,1 ingeleid dus overtijd lopen geen ervaring mee.. Ik vond op het laatst de jeuk vreselijk! En voor de rest de pijn van de hydro, en de slapeloze nachten.. Misschien dat ik nu de 2 keer eruit soms 's nachts ook wel goed trek, krijg meer slaap dan tijdens mijn zwangerschap :)

De kans is erg groot dat ik er een volgende zwangerschap minder tot geen last van krijg overigens! Omdat het stuk eileider nu zo uitgerekt is, en niet meer terugveert zeg maar :) laten we het hopen! En anders, ik heb het 1 keer overleefd, ik overleef het een 2e keer ook wel... Hopelijk blijft de jeuk wel weg, dat was nog 10 keer erger soms...
pi_91001842
Ik dacht als ze, ze nou meenemen en ze leggen een ander baby'tje terug dan is het misschien wel een ander.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91001845
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:35 schreef Ticootje het volgende:
Na jen heb ik heel lang geroepen nooit meer. Maar gelukkig laat de tijd je ook dingen vergeten.
Ik had het er vanmiddag nog met N over, ik kan niet meer naar voren halen hoe die weeën nou voelden. Weet nog wel dat ik ze heel vervelend vond, maar hoe ze nou voelden.. geen idee.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:37:39 #265
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_91001902
Dames wat gaan jullie snel!!!! Heb bijna dit hele topic gemist... (ben druk met de oudste die op school begonnen is en met Mikai die nog geen ritme heeft: heb nog wat opstartprobleempjes ;) )

Ik wil nog wel een zwangerschap! Maar geen bevalling... daar ben ik niet voor gemaakt (dat wordt zowiezo een ks - mag geen weeen meer hebben). Heb geen voorkeur, maar qua namen is een meisje het handigst (die naar hebben we, we zijn erg slecht in jongensnamen).
pi_91001945
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:36 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik dacht als ze, ze nou meenemen en ze leggen een ander baby'tje terug dan is het misschien wel een ander.
Ik heb na de ok wel 4 keer aan N gevraagd of hij Ilse de hele tijd in zicht gehad had. Ik herkende dr niet echt. ( had haar ook maar 5 minuten echt bekeken)
Ik vond het overtijd lopen zo oneerlijk. Ik bleef maar mailtjes krijgen van de zwangerschapsgym dat ze bevallen waren. Zelfs meiden die 10 dagen later uitgerekend waren. Uiteindelijk ben ik als laatste bevallen.
*poef* nu is het weg
pi_91001987
Ik MOET echt een tweeling want manlief wil echt, echt nog maar een kindje.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91002016
Amy had 1,5 uur bij mij gelegen voor ik naar O.K ging, maar ik had haar ook niet herkend, tenminste dat denk ik. Ik had van te voren ook altijd gedacht dat ik haar zo zou herkennen. Gek..
pi_91002033
haha Barba!
pi_91002086
M. vond 2 ook altijd prima, maar inmiddels wil ie er toch ook wel graag 3! Zeker! En als we ooit de staats winnen ofzo dan gaan we voor een elftal :P
pi_91002109
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:32 schreef Solagratia het volgende:
Ik vond de ontsluiting ook wel meevallen. Heb lekker dvd's gekeken en zo. Vanaf 6 cm werd het moeilijk met de persweeën. Persfase was rot omdat ik het idee had dat ik haar er nooit zelf uit zou krijgen. Had toen ook geen persweeën meer.

Orea, dat van die huiltjes dacht ik ook ja! Maar na de terugkomavond van de Zwangerschapscursus denk ik wel anders :D
daar heb ik niet eens tijd voor gehad :o
Ik ben gewoon midden in de nacht bevallen zonder dat iemand t wist :D
Mn zus heb ik om 10 uur s avonds gesproken, niets aan de hand,volgende ochtend 10 uur: gefeliciteerd metje neefje O+ geweldig O+

En ik vond de laatste dagen vervelend, maar ik vond t oneerlijk dat iedereen beviel met 38 weken en ik overtijd ging :')
En ik vond t oneerlijk dat Pessie en Flugeltje aan t rommelen waren terwijl die 2 en 3 weken na mij uitgerekend waren. Ik was overtuigd dat zij eerder gingen bevallen.
Maar goed toen het bij mij ging rommelen begon t dus ook.
Dat wil ik de volgende keer weer!
pi_91002143
Ik beviel met 40.3 dus had nog niet echt overtijd gelopen. Heb mijn uitgerekende datum gevierd met taart en een cadeautje voor mezelf :7

Bij mij heeft het nooit gerommeld. Op zondag wat vage weeen wel en 's nachts zette het al door. Maar het was niet vreselijk heftig of zo. Blijkbaar als je nog dvd's kunt kijken :D
pi_91002202
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:33 schreef BarbaBientje01 het volgende:
De uitgerekende datum vond ik stom en de datum van 3 dagen overtijd ( termijn van jen). Daarna vond ik het bij 41 weken nog niet zo erg, zelfs het aanbod om te strippen sloeg ik af. Toen ik met 41,3 te horen kreeg dat ze me bij 42,1 gingen inleiden brak ik. In die 3 dagen was ik het opeens helemaal zat, en ik ging ervanuit dat ze me niet over het weekend heen gingen tillen dus ik hoopte dat ik mocht blijven of in elk geval die dag erna of de vrijdag wel ingeleid zou worden.
De vk vond het ook heel raar, heeft er zelfs nog over gebeld met het betreffende ziekenhuis dat ze het een te groot risico vond.
Met 41,4 had ik de vk in tranen gebeld, zij stripte me en ik mocht naar het ziekenhuis van mijn 1e keuze en daar zou ik de volgende dag meteen worden ingeleid... Maar dat hoefde niet meer.
pi_91002249
Oh en toen ik Floris voor het eerst zag dacht ik wat ben je klein en wat ben je mooi
En ik moest onwijs lang wachten voor ik wist wat ie woog, dat wilde ik ook zo graag weten.
Oh en ik moest ook lang wachten voor k m mocht vasthouden. Dat mag de volgende keer wel anders :D
pi_91002272
Ik was om 7 uur in het ziekenhuis, half 8 vliezen gebroken en begonnen harde buiken (had ik de hele zwangerschap niet gehad :D dus weet nog dat ik zei: zo voelt dat dus (pijnloos)) en heb tot half 11 twitter en alles bij kunnen houden.. Toen werd het te heftig, en 15:28 was ze er al! :o
pi_91002355
Ik heb tot een cm of 5 de laptop er nog bij gehad. Maar toen moest N hem wegleggen van me. Was bang dat ik hem weg zou schoppen.
*poef* nu is het weg
pi_91002387
Ik zat van half 12 tot 1 ofzo grey's anatomy te kijken. Af en toe beetje concentreren op de pijn en dan weer verder kijken. Het waren herhalingen die ik al 10 keer gezien had haha.
Vanaf 1 uur heb ik geporbeerd te timen :') toen begon t vervelend te worden

Oh en om half 2 nog ergens gepost dat ik weeen stom vond en dat ze vervelend waren, maar ik had niet door dat t echt bezig was :')
pi_91002485
Ik mocht om half elf eindelijk persen, na 2,5 uur persweeen wegzuchten en toen waren de persweeen weg :( Alles geprobeerd, baarkruk bed... na een uur moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Dat vond ik prima. Daar geperst op niet voelbare persweeen :? en toen kreeg ik een knip, kwam het hoofdje en zaten de schouders klem en toen werden mijn benen helemaal achterover geklapt en daarna was ze er ineens. En ik was behoorlijk gescheurd.
pi_91002541
Heftig Sola....
pi_91002567
Ik heb de meeste weeen zittend weggepuft. achterstevoren op een stoel terwijl J. mijn rug masseerde. Nog een uur onder de douch gestaan en vanaf 6 cm persweeen lopend weggezucht terwijl ik mijn buik vasthield :D
pi_91002593
Ik weet dat nog goed Orea! Die jeuk :o en toen je eenmaal mocht ging het kei snel!
En Ticoo jij was zo ijzersterk die dagen over tijd daar heb ik echt diep respect voor!

Ik vond het goed te doen tot 37weken. Toen er constant gerommel was en elke arts zij dat ze zeeeeker eerder zou komen. Toen ik na 6avondjes ziekenhuis eindelijk een antibiotica kuur kreeg was alles in een keer weg. Bij 40.5 had ik het echt helemaal gehad (was gevallen en kon niet meer bewegen of slapen) en toen ik de datum had gekregen om ingeleid te worden, ging het niet door :'( maarrr na de eerste keer gel, konden de vliezen gebroken worden en 8.5uur later was ze der O+
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91002627
Ik heb gewoon heel leuk zitten ouwehoeren met de vk. Tot ik zei m'n weeën worden anders ik denk dat ik moet persen toen werd het wel pijnlijker. Maar zelfs toen ging de vk gewoon heel rustig haar schort omdoen enzo, omdat ik nog zo rustig was en netjes alles wegzuchtte. En toen 7 minuten afzien en toen was ze er al. Hechten vond ik echt heel vervelend.
pi_91002678
Ik ben nog steeds heel veel bezig met de bevalling, niet dat ik het er moeilijk mee heb maar toch nog aan het verwerken. Vind het wel een prachtige ervaring. En nu ik weer geheeld ben (haha) denk ik dat ik een volgende ook wel zou overleven.

Tico, kan ik mij inschrijven voor zo'n bevalling bij de 2e? dan neem ik het overtijd lopen wel voor lief ;)

Het hechten gebeurde met een ruggenprik op de O.K. daar ben ik het ziekenhuis echt heeeeel erg dankbaar voor.
pi_91002856
:Y ik ben er ook heel veel mee bezig.. Nog steeds regelmatig een verbazing van wow! Ik ben bevallen, ik heb een zwangerschap achter de rug en een baby :o Ik kan dingen! (de eerste dagen na de bevalling wilde ik wel tegen iedereen roepen: JOEHOE!! Kijk mij eens :'))
pi_91002881
Een eerste keer bevallen en dan ook meteen zo heftig is ook niet niets! Daar kunnen we allemaal over meepraten denk ik. Het is gewoon echt een gebeurtenis die je even een plekje moet geven. De een doet dat sneller dan de ander. Niets raars aan hoor.
pi_91002911
:D ik vind mezelf ook nog heel stoer :Y

Wij hebben ook niemand gebeld voordat ik naar de O.K was geweest. Anders zou ik moeten zeggen dat ik nog naar de O.K. zou moeten en zouden mijn ouders schrikken.
Het duurde allemaal ook veel langer dan verwacht, later bleek J. daar echt wel over in te hebben gezeten.

En ik heb tegen de arts die de bevalling deed gezegd dat ik nu heel de week niet uit mijn bed zou komen. Was zo blij dat het klaar was en dat ik nu gewoon lekker kon liggen :D
pi_91003085
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:48 schreef Solagratia het volgende:
Ik ben nog steeds heel veel bezig met de bevalling, niet dat ik het er moeilijk mee heb maar toch nog aan het verwerken. Vind het wel een prachtige ervaring. En nu ik weer geheeld ben (haha) denk ik dat ik een volgende ook wel zou overleven.

Tico, kan ik mij inschrijven voor zo'n bevalling bij de 2e? dan neem ik het overtijd lopen wel voor lief ;)

Het hechten gebeurde met een ruggenprik op de O.K. daar ben ik het ziekenhuis echt heeeeel erg dankbaar voor.
Ik heb 2 bevallingen gehad en ze zijn allebei zo vreselijk verschillend! Dus wie weet is de volgende keer ook wel een makkie.
Ik weet nog dat m'n vk zei dat 2e kindjes vaak kadootjes zijn. En ik vond het maar een rare uispraak. Van hoe kan een bevalling nou gezien worden als een kadootje. Zoveel pijn en zolang... Kreeg ze toch gelijk in mijn geval.
pi_91003178
Mijn vk zei ook dat een 2e vaak (lees dus niet altijd, maar vaak wel) sneller en makkelijker gaat!
pi_91003197
Ja, zo'n bevalling klinkt wel als een cadeautje :)

VK zei ook dat het niet nog eens zo hoeft te gaan. Sterker nog dat het nu ook niet zo had hoeven gaan als ze mij in het ziekenhuis opwekkers hadden gegeven. Vond ik wel stom. Volgende keer krijg ik ook meer groeiecho's en een afspraak bij de gyn om de bevalling door te spreken.
pi_91003215
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:52 schreef Solagratia het volgende:
:D ik vind mezelf ook nog heel stoer :Y

Wij hebben ook niemand gebeld voordat ik naar de O.K was geweest. Anders zou ik moeten zeggen dat ik nog naar de O.K. zou moeten en zouden mijn ouders schrikken.
Het duurde allemaal ook veel langer dan verwacht, later bleek J. daar echt wel over in te hebben gezeten.
Herkenbaar. N was ook zo bang, wist niet wat er aan de hand was.

Mijn ouders vroegen waarom N niet gebeld had toen Ilse er was. Nou.. omdat ie niet wist wat er met mij aan de hand was, en hij ook nog totaal niet dacht aan mensen bellen.
Hechten is onder algehele narcose gebeurt in de ok. Heb ook helemaal geen last dr van gehad.

Ben wel blij dat een tweede sowieso in het ziekenhuis komt. Vind ik toch een fijner idee.
*poef* nu is het weg
pi_91003252
T hechten vond ik niet zo erg, nou ja alleen t gaas ofzo dat naar binnengedouwd werd was beetje vervelend. Heel gek, ik voelde niets, maar t was wel gevoelig.
Maar ik lag naar Floris te kijken in de couveuse O+
En we hebben gebeld toen ik gehecht was en gedouched en Floris ook uit de couveuse was enzo.
pi_91003373
2e komt hier ook zeker weer in het ziekenhuis. Had sowieso niet de wens thuis te bevallen.. Kan me prima ontspannen in een ziekenhuis, dat is mooi meegenomen ;)
pi_91003381
2e komt bij mij ook sowieso in het ziekenhuis :Y Ik mag op zich thuis tenzij de baby ook weer een 8 ponder wordt.

Wordt er gaas naar binnen geduwt bij het hechten :o brrrr.
pi_91003400
Om het bloed weg te deppen Sola ;)
pi_91003409
Ik voelde me ook heel erg vertroeteld in het ziekenhuis! en iedereen was zo lief. en ik kreeg een roze ballon aan mijn bed gebonden op de verkoeverkamer.
pi_91003445
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:59 schreef Orea het volgende:
Om het bloed weg te deppen Sola ;)
Oh ja logisch :D
pi_91003508
Bij jen herrinner ik me niets van het hechten. Ik was helemaal onder de indruk van de bevalling, onder de dope van de pethedine. Bij leyla was ik echt goed bij en ik had haar lekker in m'n armen en ik had echt zoiets van blijf van m'n doos af, genoeg is genoeg.
pi_91003567
Deed het dan heel erg pijn of was het meer irritant gefrut?
pi_91003641
Ja dat herken ik wel Tico! Mijn placenta MOEST eruit (door al die plenzen bloed die bij elke poging dat ding eruit te krijgen meekwamen :{ ) en ze zei nog: we proberen nog 1 keer anders bel ik de OK. En weet nog dat ik naar M. keek met Leia op zijn armen en dacht: doe maar. Ik ben er klaar mee. Ze is er. Doe mij maar een roesje en hoppakee!

Maar toen kwam ie mee :+ en toen dat gehecht.. Weet wel dat ik na een half uur maar eens vroeg: is het zó erg? :') maar toen zei ze: het valt reuze mee hoor, maar ik wil het graag mooi hechten voor je. En dat heeft ze ook gedaan, je ziet er echt niks meer van (ook geen enkele last meer van :))

Ik vond het erg irritant! Vooral het draad doortrekken :X 't is nog extra bij verdoofd, maar je bent dan wel klaar met dat gepruts daar beneden :P
pi_91003687
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:56 schreef Orea het volgende:
Mijn vk zei ook dat een 2e vaak (lees dus niet altijd, maar vaak wel) sneller en makkelijker gaat!
Daar ging ik dus ook vanuit haha.. zat ik even mooi fout :D
pi_91003688
Enige jammere was, dat het infuus voor de Remifentanil er nog inzat en dat ze achteraf zei: oh die hadden we nog wel even aan kunnen zetten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')