abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90743633
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:17 schreef mlg het volgende:

[..]

In principe zijn deze mensen de andersdenkenden, want er is toch duidelijk een rechts kabinet gekozen.
Je weet dat de 3 partijen samen minder dan de helft van de stemmen hebben gekregen he? Die ene zetel meerderheid komt omdat de VVD een restzetel kreeg.

Meer dan de helft van de kiezers heeft dus niet op ze gestemd :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 2 januari 2011 @ 14:19:30 #104
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90743644
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien dat er geen geld beschikbaar wordt gesteld aan critici en is dat dan ook de reden dat veel kritisch geluid uit de theologische hoek komt, waar ze nog wel onafhankelijk zijn. Je kunt er gewoon geen conclusies aan verbinden.
Vreemd dat er wel miljarden aan overheids geld wordt besteed aan 1 van de vele theorien over klimaat verandering terwijl de andere theorien niet bestudeert mogen worden.
Met al die tientallen miljarden hadden we Nederland klaar kunnen maken voor een warmer klimaat in plaats van weggegooid te hebben aan aannames en theorien die nergens op gebasseerd zijn.
Het wordt warmer ok misschien maar al stopt nederland al zijn co2 uitstoot dan nog wordt het warmer,, en nu zonder geld want dat is allemaal uitgedeeld aan de arme landen voor ons co2 uitstoot, die geen limiet op co2 hebben. En china de grootste vervuiler van de wereld hoeft helemaal niet zuinig te doen. Nee alleen het westen, het westen mag ook al zijn vuile productie naar China verplaatsen wat alleen maar MEER co2 uitstoot als gevolg heeft.
Het Kyoto protocol heeft geen positief effect op co2 uitstoot alleen maar een jalouzy belasting op het Westen.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90743646
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:17 schreef mlg het volgende:

[..]

In principe zijn deze mensen de andersdenkenden, want er is toch duidelijk een rechts kabinet gekozen.
O, nu doe je het er gewoon om. Nu heb je wel vrij duidelijk gemaakt dat je alleen maar aan het trollen bent.
pi_90743661
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:18 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat is wel iets anders dan de andere kant opkijken in de oorlog. Welke kant moeten we nu opkijken dan? De kant van linkse activisten die dwangmatig en bijna agressief hun mening doordrukken?
Of de kant van rechtse lobbygroepen die hun lucratieve zaakjes in gevaar zien komen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_90743668
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:19 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Vreemd dat er wel miljarden aan overheids geld wordt besteed aan 1 van de vele theorien over klimaat verandering terwijl de andere theorien niet bestudeert mogen worden.
Met al die tientallen miljarden hadden we Nederland klaar kunnen maken voor een warmer klimaat in plaats van weggegooid te hebben aan aannames en theorien die nergens op gebasseerd zijn.
Het wordt warmer ok misschien maar al stopt nederland al zijn co2 uitstoot dan nog wordt het warmer,, en nu zonder geld want dat is allemaal uitgedeeld aan de arme landen voor ons co2 uitstoot.
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:20:23 #108
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90743674
quote:
3s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je weet dat de 3 partijen samen minder dan de helft van de stemmen hebben gekregen he? Die ene zetel meerderheid komt omdat de VVD een restzetel kreeg.

Meer dan de helft van de kiezers heeft dus niet op ze gestemd :+
Houd een enquête, en ik denk dat uiteindelijk niemand wat geeft om jullie onzin over het milieu. Mensen hebben andere prioriteiten, en dat verklaart ook wel de agressieve houding van de milieu gekkies.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_90743692
quote:

[..]

Het wordt warmer ok misschien maar al stopt nederland al zijn co2 uitstoot dan nog wordt het warmer,, en nu zonder geld want dat is allemaal uitgedeeld aan de arme landen voor ons co2 uitstoot.
Is er in NL miljarden overheidsgeld uitgegeven aan wetenschappelijk onderzoek dan?
pi_90743721
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:20 schreef mlg het volgende:

[..]

Houd een enquête, en ik denk dat uiteindelijk niemand wat geeft om jullie onzin over het milieu.
Dat doet niks af aan het feit dat je minderheidskabinet bij de verkiezingen ook écht een minderheidskabinet is :)
  zondag 2 januari 2011 @ 14:21:58 #111
294269 mlg
pi_90743727
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of de kant van rechtse lobbygroepen die hun lucratieve zaakjes in gevaar zien komen?
Die vind ik oa. belangrijker, maar het gaat me vooral om de economie.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:22:34 #112
294269 mlg
pi_90743744
quote:
3s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat doet niks af aan het feit dat je minderheidskabinet bij de verkiezingen ook écht een minderheidskabinet is :)
In ieder geval zijn de mensen met zo'n klimaat obsessie als jullie duidelijk de andersdenkenden.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:24:24 #113
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90743797
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje flauw om zo'n vergelijking te trekken. Maar ja, ridiculiseren is natuurlijk nog altijd makkelijk dan gewoon inhoudelijk op iemand ingaan. :) Sowieso bevalt me de toon hier niet waarmee andersdenkenden worden neergezet als complotdenkers, kneuzen, mensen die tijdens de oorlog de andere kant opkijken en wat al niet meer... Het bevestigt mij meer in het vermoeden dat hier sprake is van een hypothese die koste wat het kost in stand gehouden moet worden vanwege diverse politieke belangen die er mee gemoeid zijn.

Leuk dat je vind dat ik allerlei politieke belangen aan het verdedigen ben, maar dat is absoluut niet het geval. Wel verdedig ik het idee van zuivere wetenschap. Jullie komen aanwaaien met puur pseude-wetenschappelijke ideeën die moeten bewijzen dat er nauwelijk invloed van de mens is op het klimaat. Het is trouwens tekenend dat je uit onze reacties de conclusie kunt trekken dat 'human made global warming' een theorie is die instand gehouden moet worden om politieke redenen. Het toont heel goed aan hoe makkelijk jij conclusies trekt die in je straatje passen.

Graag een reactie.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90743803
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:22 schreef mlg het volgende:

[..]

In ieder geval zijn de mensen met zo'n klimaat obsessie als jullie duidelijk de andersdenkenden.
I fixed ur poast. :+
  zondag 2 januari 2011 @ 14:25:21 #115
294269 mlg
pi_90743829
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

I fixed ur poast. :+
Dus omdat jij over het milieu denkt, met je slim? Misschien beperkt tot het milieu, maar veel sympathisanten hebben jullie niet.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:25:51 #116
294269 mlg
pi_90743846
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:24 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Leuk dat je vind dat ik allerlei politieke belangen aan het verdedigen ben, maar dat is absoluut niet het geval. Wel verdedig ik het idee van zuivere wetenschap. Jullie komen aanwaaien met puur pseude-wetenschappelijke ideeën die moeten bewijzen dat er nauwelijk invloed van de mens is op het klimaat. Het is trouwens tekenend dat je uit onze reacties de conclusie kunt trekken dat 'human made global warming' een theorie is die instand gehouden moet worden om politieke redenen. Het toont heel goed aan hoe makkelijk jij conclusies trekt die in je straatje passen.

Graag een reactie.
Hij heeft het ook niet over jou, maar om die rare pubers als grrrr.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:26:39 #117
295457 TomLievense
pi_90743871
quote:

[..]

Onjuist.
quote:
Onjuist en we bereiden ons al voor op meer neerslag en dergelijke.
quote:
Het wordt warmer ok misschien maar al stopt nederland al zijn co2 uitstoot dan nog wordt het warmer,, en nu zonder geld want dat is allemaal uitgedeeld aan de arme landen voor ons co2 uitstoot, die geen limiet op co2 hebben. En china de grootste vervuiler van de wereld hoeft helemaal niet zuinig te doen. Nee alleen het westen, het westen mag ook al zijn vuile productie naar China verplaatsen wat alleen maar MEER co2 uitstoot als gevolg heeft.
Het Kyoto protocol heeft geen positief effect op co2 uitstoot alleen maar een jalouzy belasting op het Westen.
Onjuist.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zondag 2 januari 2011 @ 14:29:17 #118
294269 mlg
pi_90743938
Ik vind het bovendien interessanter om de kijken naar de effecten van de opwarming, want dat de mens hier enig invloed op heeft is bijna bewezen van niet.

Ik denk hierbij aan de opkomst van een nieuwe koude oorlog in het Noorden, door het smelten van het poolijs. Ik vind het een stuk interessanter om te discussiëren over de militaire plannen die er momenteel plaatsvinden, zoals de vele patrouille vluchten van Rusland in het Noorden, en de militaire kampen die Noorwegen aan het opzetten is, omdat er nieuwe handelsroute vrijkomt door het smelten van het poolijs en Noorwegen, Rusland en China hier belangen bij hebben, met mogelijk veel nieuwe onderwaterse olievelden, wat inhoudt dat we nog wel een tijdje verder kunnen met fossiele brandstoffen. Indirect is het verkrachten van het milieu ook essentieel om bij deze olievelden te komen, als het klopt dat we daar aandeel in hebben.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:29:20 #119
295457 TomLievense
pi_90743940
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Hij heeft het ook niet over jou, maar om die rare pubers als grrrr.
Zal wel, maar ik wil graag dat hij reageerd op mijn laatste zin. Dat hij concludeert dat het een hypothese is die om politieke reden moet worden verdedigd. En die conclusie wordt bevestigd door reacties van enkele pubers als Grrrrrrrrr en ik.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:32:29 #120
295457 TomLievense
pi_90744026
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:29 schreef mlg het volgende:
Ik vind het bovendien interessanter om de kijken naar de effecten van de opwarming, want dat de mens hier enig invloed op heeft is bijna bewezen van niet.
Hier word ik zo moe van.
quote:
Ik denk hierbij aan de opkomst van een nieuwe koude oorlog in het Noorden, door het smelten van het poolijs. Ik vind het een stuk interessanter om te discussiëren over de militaire plannen die er momenteel plaatsvinden, zoals de vele patrouille vluchten van Rusland in het Noorden, en de militaire kampen die Noorwegen aan het opzetten is, omdat er nieuwe handelsroute vrijkomt door het smelten van het poolijs.
Een soort topic met de strekking; 'Welke kansen biedt klimaat opwarming ons en hoe moeten we hierop in spelen', zou inderdaad wel vermakelijk zijn.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:33:46 #121
294269 mlg
pi_90744075
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:32 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Hier word ik zo moe van.

[..]

Een soort topic met de strekking; 'Welke kansen biedt klimaat opwarming ons en hoe moeten we hierop in spelen', zou inderdaad wel vermakelijk zijn.
En aangezien we een geringe invloed op de opwarming hebben, kunnen we beter onze visie richten op de toekomst. Een visie die inspeelt op de opwarming, en vooral hoe we er voordelen uithalen, zoals in dit geval de nieuwe handelsroute, en de olievelden.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:37:16 #122
295457 TomLievense
pi_90744206
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:33 schreef mlg het volgende:

[..]

En aangezien we een geringe invloed op de opwarming hebben, kunnen we beter onze visie richten op de toekomst. Een visie die inspeelt op de opwarming.
Verhoging van dijken, regenwaterriolering en bufferzones die inspelen op meer neerslag in de toekomst. Er wordt gelukkig al veel gedaan op het gebied van waterbeheer. Ik neem aan dat die ook zo is bij andere sectoren.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:38:02 #123
294269 mlg
pi_90744240
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:37 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Verhoging van dijken, regenwaterriolering en bufferzones die inspelen op meer neerslag in de toekomst. Er wordt gelukkig al veel gedaan op het gebied van waterbeheer. Ik neem aan dat die ook zo is bij andere sectoren.
Juist. Denk je nou echt dat als we onze uitstoot met 100% terugbrengen, dat die dijken niet meer nodig zijn?
  zondag 2 januari 2011 @ 14:38:38 #124
295457 TomLievense
pi_90744265
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:38 schreef mlg het volgende:

[..]

Juist. Denk je nou echt dat als we onze uitstoot met 100% terugbrengen, dat die dijken niet meer nodig zijn?
Nee.
pi_90744335
Ik denk dat als we geen broeikasgassen meer uitstoten, Nederland geen meter hogere dijken nodig heeft, maar slechts een halve meter. Bij wijze van spreken.
pi_90744372
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:24 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Graag een reactie.
Wie is jullie? Ik niet iig. Ik ontken niet de opwarming van de aarde evenmin ontken ik een invloed van de mens erop. (Ik geloof er alleen niet in zoals het momenteel gepresenteerd wordt met alle drammerigheid en politieke belangen, omdat gezien de complexiteit en het ontbreken van echte causale verbanden de bewijsvoering ongeloofwaardig is en absoluut niet geschikt voor het doen van voorspellingen is.) Ik zeg ook niet dat het zo is dat door politieke motieven het onderzoek niet zuiver is, ik zeg alleen dat het gaat om een vermoeden. Ik zou zeggen leer eens lezen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 2 januari 2011 @ 14:46:47 #127
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90744609
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:40 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat als we geen broeikasgassen meer uitstoten, Nederland geen meter hogere dijken nodig heeft, maar slechts een halve meter. Bij wijze van spreken.
Dat zou nog eens winst zijn, als we deze opoffering over de hele wereld verdelen en zodoende 50% klimaat verandering tegen kunnen gaan is niet verkeerd.
Dus laten we de hele wereld 0.5% co2 reductie afspreken en we stoppen 50% van de gevolgen van klimaat verandering.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:52:07 #128
295457 TomLievense
pi_90744823
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Wie is jullie? Ik niet iig. Ik ontken niet de opwarming van de aarde evenmin ontken ik een invloed van de mens erop. (Ik geloof er alleen niet in zoals het momenteel gepresenteerd wordt met alle drammerigheid en politieke belangen, omdat gezien de complexiteit en het ontbreken van echte causale verbanden de bewijsvoering ongeloofwaardig is en absoluut niet geschikt voor het doen van voorspellingen is.) Ik zeg ook niet dat het zo is dat door politieke motieven het onderzoek niet zuiver is, ik zeg alleen dat het gaat om een vermoeden. Ik zou zeggen leer eens lezen, als jij op deze manier wetenschappelijke rapporten leest begrijp ik het ontbreken van nuance in dit topic. :)
Excuus jij komt niet aanwaaien met pseudo-wetenschappelijke theoriën, maar zeker een heleboel van de sceptici doen dit wel. Als ik het goed begrijp geloof je wel in een versterkt broeikaseffect. Gelukkig, dan zag ik je ten onrechte voor een domme ontkenner aan. Wel moet je eens gaan hardmaken wat die politieke motieven zijn en hoe je vermoeden wordt bevestigd door onze reacties. Ik wil best genuanceerd discussieren in dit topic, maar wanneer enkelen betrouwbare wetenschappelijke rapporten ontkennen moet je niet verwachten dat ik hierin mee ga.
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 14:54:28 #129
230491 Zith
pls tip
pi_90744922
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

CO2 heeft volgens de 'sceptici' geen of een verwaarloosbaar effect op het milieu, maar jij zegt dat we blij moeten zijn als er minder van wordt uitgestoten.

Dan praat je jezelf gewoon tegen :')
Sarte begon ook met 'waar blijft de GW', zijn sprongen passen prima bij deze post dus. :P
quote:
Milieubroeders, waar blijven de warme winters? #2

De sceptici draaien erg gemakkelijk om onderwerpen heen door nieuwe punten of meningen aan te halen. Dit gedrag past precies in de standaard 'stages of denial' die de psychologie beschrijft:

1: er is geen global warming'
(1a) niet genoeg bewijs voor GW,
(1b) het is ergens koud, tegenbewijs
(1c) er is geen concensus

2: we weten niet waarom dit gebeurt (nu is er dus wel global warming)
(2a) modellen zijn niet goed
(2b) je kan niet voorspellen
(2c) je kan niet zeker zijn

3: Klimaatverandering is neutraal
(3a) het is al eens eerder gebeurd
(3b) het is natuurlijke verandering
(3c) het komt niet door co2

4: GW is niet slecht, de effecten zijn goed

5: GW is slecht, maar de het kan niet gestopt worden
(5a) het is te laat
(5b) we zijn te klein als groepje
(5c) economisch onhaalbaar

Elke topic hierover gaat deze stappen af, OP begon met 1b, en sindsdien zijn we het lijstje af gaan werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zith op 02-01-2011 15:05:51 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 14:55:58 #130
230491 Zith
pls tip
pi_90744993
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:45 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Zo was er in de jaren 80 alle wetenschappers er van overtuigd dat de wereled zou bevriezen Gloabal Freezing HELP was het toen alles is wetenschappelijk bewezen door de wetenschappers.
Nog geen 20 jaar later oeps we hadden het precies verkeerd bewezen.
Nu is het global Warming weer door alle wetenschappers bewezen :)

Wetenschappers zijn ook maar mensen niet te vetrouwen, wat wetenschappers "bewijzen" blijft gewoon 1 van de vele theorien.
Die over 10 jaar gewoon weer compleet herzien kan worden zoalls in het verleden ("Global Freezing" :) )
http://www.skepticalscien(...)70s-intermediate.htm

quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:49 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Poolijs op de zuidpool is andrs met iets van 100 meter gegroeid in de dikte de laatste 50 jaar!
De kantjes smelten maar de dikte wordt nog steeds dikker.
Anders was de zee wel gestegen he zoals alle modellen elke keer voorspelden.
Als al jullie modellen klopten dan was half europa nu al onder water.
Jullie modellen kloppen gewoon niet deal with it.
http://www.skepticalscien(...)ice-intermediate.htm
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 2 januari 2011 @ 15:00:46 #131
295457 TomLievense
pi_90745233
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:45 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Zo was er in de jaren 80 alle wetenschappers er van overtuigd dat de wereled zou bevriezen Gloabal Freezing HELP was het toen alles is wetenschappelijk bewezen door de wetenschappers.
Nog geen 20 jaar later oeps we hadden het precies verkeerd bewezen.
Nu is het global Warming weer door alle wetenschappers bewezen :)

Wetenschappers zijn ook maar mensen niet te vetrouwen, wat wetenschappers "bewijzen" blijft gewoon 1 van de vele theorien.
Die over 10 jaar gewoon weer compleet herzien kan worden zoalls in het verleden ("Global Freezing" :) )
Je wil dus puur alleen op gevoel handelen, aangezien je niet op wetenschappelijk bewijs wil afgaan? Ik ga echt HUILIE HUILIE doen van deze post.
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 15:03:34 #132
230491 Zith
pls tip
pi_90745358
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:25 schreef mlg het volgende:

[..]

maar veel sympathisanten hebben jullie niet.

(Doran 2009)
  zondag 2 januari 2011 @ 15:06:48 #133
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90745526
quote:
Daar komt de aap uit de mouw global warming betkent dus niet perse dat europa over 10 jaar onder water staat als ons bang gemaakt wordt.
  zondag 2 januari 2011 @ 15:11:52 #134
295457 TomLievense
pi_90745784
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:06 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Daar komt de aap uit de mouw global warming betkent dus niet perse dat europa over 10 jaar onder water staat als ons bang gemaakt wordt.
Europa onder water? :o
a.u.b. je hebt geen idee waarover je praat.
  zondag 2 januari 2011 @ 15:15:10 #135
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90745940
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:11 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Europa onder water? :o
Oh ja dat zeggen alle modellen vanaf de jaren 80 tot nu toe blijken alle modellen van foutjes te zjn voorzien want de waterspiegel is nog steeds stabiel.
Erg opmerkelijk inderdaad na de massale verlies van tientalle % van alle ijsmassa's op aarde.
Ook de gletsjers zouden massaal wegsmelten.
Maar er blijkt weinig van te kloppen van de computer modellen.

Net als de bijbel van de klimaatfanatici The inconvienient treuth, waar 50% van al het ijs van groenland en ijsland al gesmolten zou zijn :)
En nog is de zeespiegel stabiel, ik ruik onraad
  zondag 2 januari 2011 @ 15:18:36 #136
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_90746067
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, ik vergelijk je redenaties met die van creationisten. Heeft niks met verdachtmakingen te maken want ik weet dat jij best wel beter weet.
Weer zo'n opmerking die gebaseerd is op wankele aannames en redeneringen. Als je het allemaal zo zeker weet, geef dan even het bewijs dat God niet bestaat.
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 15:27:18 #137
230491 Zith
pls tip
pi_90746391
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Hier een lijstje van 500 publicaties die global warming alleen maar door de mens tegenspreken
http://www.heartland.org/(...)_Warming_Scares.html

Omdat bij dit soort lijsten vaak heel wat onzin bij staat die toch niemand wilt controleren omdat het er zo veel zijn (zo bleken die helemaal niet te bestaan)... Ga ik er een paar na.
quote:
Collucci, Stephen, Cornell University
Heeft maar 1 publicatie op scopus.com, genaamd: "Osteoblast apoptosis in periodontal disease: Role of TNF-related apoptosis-inducing ligand" wat gaat over geneeskunde.

quote:
DeGaetano, Arthur T., Cornell University
Publiceert inderdaad voor planetary sciences, hier heb je een abstract van zijn meest geciteerde publicaties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, hij spreekt GW niet tegen.

quote:
Johnson, N.K., University of California/Berkeley
Hier 1 van zijn laatste publicaties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel, hij gelooft in GW.

quote:
Lewis, Cynthia, University of Buffal
Heeft geen publicaties in planetary sciences, climate sciences of environmental sciences.

quote:
Meko, David M., University of Arizona
Heeft 2 publicaties, uit 1983 en 1995, in geen van deze publicaties geeft hij een opinie waarom er GW is (zijn onderzoeken gaan over: Effective planning for use of water resources requires accurate information on hydrologic variability induced by climatic fluctuations. <- hij gaat dus mee met het idee dat GW er is ).

Misschien kun je een publicatie noemen die het tegenspreeekt?
  zondag 2 januari 2011 @ 15:27:40 #138
295457 TomLievense
pi_90746403
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:15 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Oh ja dat zeggen alle modellen vanaf de jaren 80 tot nu toe blijken alle modellen van foutjes te zjn voorzien want de waterspiegel is nog steeds stabiel.
Erg opmerkelijk inderdaad na de massale verlies van tientalle % van alle ijsmassa's op aarde.
Ook de gletsjers zouden massaal wegsmelten.
Maar er blijkt weinig van te kloppen van de computer modellen.

Net als de bijbel van de klimaatfanatici The inconvienient treuth, waar 50% van al het ijs van groenland en ijsland al gesmolten zou zijn :)
En nog is de zeespiegel stabiel, ik ruik onraad
Sorry, je hebt geen idee waar je over praat. :W
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 15:28:49 #139
230491 Zith
pls tip
pi_90746455
quote:

[..]

Maar je geeft nu wel toe dat jouw argument onzin was die makkelijk te weerleggen is? (en daarom spring je snel naar een ander onderwerp, zoals ik hier al uitzet)
  † In Memoriam † zondag 2 januari 2011 @ 16:01:33 #140
230491 Zith
pls tip
pi_90747867
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Omdat bij dit soort lijsten vaak heel wat onzin bij staat die toch niemand wilt controleren omdat het er zo veel zijn (zo bleken die helemaal niet te bestaan)... Ga ik er een paar na.

[..]

Heeft maar 1 publicatie op scopus.com, genaamd: "Osteoblast apoptosis in periodontal disease: Role of TNF-related apoptosis-inducing ligand" wat gaat over geneeskunde.

[..]

Publiceert inderdaad voor planetary sciences, hier heb je een abstract van zijn meest geciteerde publicaties:
SPOILER
Oftewel, hij spreekt GW niet tegen.

[..]

Hier 1 van zijn laatste publicaties:
SPOILER
Oftewel, hij gelooft in GW.

[..]

Heeft geen publicaties in planetary sciences, climate sciences of environmental sciences.

[..]

Heeft 2 publicaties, uit 1983 en 1995, in geen van deze publicaties geeft hij een opinie waarom er GW is (zijn onderzoeken gaan over: Effective planning for use of water resources requires accurate information on hydrologic variability induced by climatic fluctuations. <- hij gaat dus mee met het idee dat GW er is ).

Misschien kun je een publicatie noemen die het tegenspreeekt?
Pff, voor niets tijd erin gestopt, dat hebben anderen al gedaan (met dezelfde conclusie alsdie ik had)

Close inspection of the studies alleged to refute man-made global warming finds that many of these papers do no such thing. Of the few studies that do claim to refute man-made global warming, these repeat well debunked myths.

En trouwens, ook die personen die die lijst van '500 sceptische wetenschappers' hadden opgesteld volgen precies dezelfde 'stages of denial' die ik dus hier opschreef :D

quote:
In the past five years, he has claimed that the Earth has been cooling since 1998 (Avery, 2006), that the warming is artificial and due to the urban heat island effect (Singer, 2005), and that the Earth is warming, but it is natural and unstoppable (Avery and Singer, 2007).
pi_90748302
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:18 schreef voice-over het volgende:

[..]

Weer zo'n opmerking die gebaseerd is op wankele aannames en redeneringen. Als je het allemaal zo zeker weet, geef dan even het bewijs dat God niet bestaat.
God is 'alles' waar de wetenschap nog geen verklaring voor heeft...waar mensen zich over verbazen en wat nog niet of nauwelijks onderzocht is.

Zwarte gaten, 'wat' de oerknallen liet plaatsvinden en waarom, vreemde regenboog achtige lichten bij een aardbeving, waar kometen oorspronkelijk vandaan komen en wat die vreemde gelei achtige substantie is (met organismen) die binnen een half uur verdwijnt. Waarom het na een meteorenregen een dag lang rood regende in India ..Tot er een verklaring voor is en dan verstopt hij zich weer ergens anders.

Het is voer voor creationisten die altijd zo hulpeloos proberen aan te geven dat de wetenschap niet deugt. Maar die gebruiken het als laatste strohalm tegen de wetenschap wat paniek gedrag is en verklaarbaar is want hun hele bijbel is op God na al zo'n beetje binnenstebuiten gekeerd door de wetenschap.

De zoektocht naar de ark van Noach is zo'n krampachtige stuiptrekking van quasi wetenschap met google maps. En dan iets op Mount Ararat vinden als een patroon in een wolk en dan concluderen 'deze steen formatie lijkt op een boot, we hebben de ark gevonden'. Dat soort geneuzel dat alleen binnen de halleluja kringen met open armen wordt ontvangen. Dat creationisten zich niet bezig houden met de here Jezus zegt al genoeg, die is veel beter te traceren. God is onzichtbaar en dus ongrijpbaar.

Was het vroeger de hemel, de wolken waar hij als een afgeleide van Zeus op werd afgebeeld. Tegenwoordig is de heer in de hemel een soort new-age achtige kracht. Een samentrekking van oude goden die overboord werden gezet bij het verdwijnen van beschavingen en terugkwamen in een universele acceptatie. Met onze dagen van de week als overblijfsel uit deze oude natuurgeloven, dag van de maan, zon, donder etc.

Deze gecreëerde samensmelting uit politieke overweging door menselijke leiders zal mij nooit tot een geloof brengen want geloof is statisch. Waar ik niet mee uitsluit dat er geen krachten op elkaar werken in het universum en het wellicht nog miljoenen jaren zal kosten tot de wetenschap alles op macro en micro niveau heeft verklaard. Ik geloof ook niet in toeval maar dit is iets persoonlijks, ik zal het niet als wetenschap presenteren want het is meer gevoel. Zeker met de vrij recente snaartheorie en de mogelijkheid van andere universa in zwarte gaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 02-01-2011 16:31:42 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 17:08:58 #142
268409 voice-over
pi_90751173
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Uitstekende uiteenzetting.

Geloof is geloof, wetenschap is wetenschap. Creationisten die langs deuren gaan om te folderen ("De evolutieleer is slechts theorie dus geloof in God") zijn sneu. Ze zijn lief maar sneu.
pi_90751338
De sneeuw is gesmolten en het regende hier vanmiddag. Klimaat-sceptici, waar blijven die koude winters?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90751348
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat deed je wel, en nu trek je je staart in.
Neuh maar was je al met een overzicht gekomen van die 'zat wetenschappers' van je en hun publicaties?

quote:

[..]

Wie probeert ons dat dan precies wijs te maken? Dat heeft namelijk nog niemand aan mij verteld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 2 januari 2011 @ 17:13:06 #145
177885 JoaC
Het is patat
pi_90751382
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:08 schreef voice-over het volgende:

[..]

Uitstekende uiteenzetting.

Geloof is geloof, wetenschap is wetenschap. Creationisten die langs deuren gaan om te folderen ("De evolutieleer is slechts theorie dus geloof in God") zijn sneu. Ze zijn lief maar sneu.
Lol, net vroeg je nog om het omgekeerde van een Godsbewijs
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 2 januari 2011 @ 18:07:51 #146
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_90754204
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:03 schreef Zith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
(Doran 2009)
Is dat wel emperisch?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 2 januari 2011 @ 18:12:03 #147
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90754363
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
De sneeuw is gesmolten en het regende hier vanmiddag. Klimaat-sceptici, waar blijven die koude winters?
Dat het hier warmer word is een van symptomen van global cooling.
  zondag 2 januari 2011 @ 18:15:43 #148
177885 JoaC
Het is patat
pi_90754533
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:12 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Heb je recente onderzoeken beschikbaar?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_90754611
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:12 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Niet zo lang geleden beweerde je dat het klimaat niet te voorspellen was. Of is dat enkel het geval bij global warming?
  zondag 2 januari 2011 @ 18:21:37 #150
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90754782
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet zo lang geleden beweerde je dat het klimaat niet te voorspellen was. Of is dat enkel het geval bij global warming?
Als een koude winter het gevolg is van een global warming dan is een warme winter het gevolg van global cooling.
pi_90754915
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:21 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Als een koude winter het gevolg is van een global warming dan is een warme winter het gevolg van global cooling.
Aha heb je hier al over gepubliceerd?
  zondag 2 januari 2011 @ 18:35:06 #152
268409 voice-over
pi_90755336
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:13 schreef JoaC het volgende:

[..]

Lol, net vroeg je nog om het omgekeerde van een Godsbewijs
Was gericht aan irritante du_ke le Mod. Hij denkt alles zeker te weten dus mag hij aantonen dat God niet bestaat.
pi_90755362
Dit topic is 1 groot autoriteitsargument. :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')