abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2011 @ 14:17:27 #101
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90743573
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje flauw om zo'n vergelijking te trekken. Maar ja, ridiculiseren is natuurlijk nog altijd makkelijk dan gewoon inhoudelijk op iemand ingaan. :) Sowieso bevalt me de toon hier niet waarmee andersdenkenden worden neergezet als complotdenkers, kneuzen, mensen die tijdens de oorlog de andere kant opkijken en wat al niet meer... Het bevestigt mij meer in het vermoeden dat hier sprake is van een hypothese die koste wat het kost in stand gehouden moet worden vanwege diverse politieke belangen die er mee gemoeid zijn.

In principe zijn deze mensen de andersdenkenden, want er is toch duidelijk een rechts kabinet gekozen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:18:57 #102
294269 mlg
pi_90743626
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:17 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Dit is exact wat ik bedoel.
Dat is wel iets anders dan de andere kant opkijken in de oorlog. Welke kant moeten we nu opkijken dan? De kant van linkse activisten die dwangmatig en bijna agressief hun mening doordrukken?
pi_90743633
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:17 schreef mlg het volgende:

[..]

In principe zijn deze mensen de andersdenkenden, want er is toch duidelijk een rechts kabinet gekozen.
Je weet dat de 3 partijen samen minder dan de helft van de stemmen hebben gekregen he? Die ene zetel meerderheid komt omdat de VVD een restzetel kreeg.

Meer dan de helft van de kiezers heeft dus niet op ze gestemd :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 2 januari 2011 @ 14:19:30 #104
329912 sneeuwvrouw
sneeuwvrouwtje
pi_90743644
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien dat er geen geld beschikbaar wordt gesteld aan critici en is dat dan ook de reden dat veel kritisch geluid uit de theologische hoek komt, waar ze nog wel onafhankelijk zijn. Je kunt er gewoon geen conclusies aan verbinden.
Vreemd dat er wel miljarden aan overheids geld wordt besteed aan 1 van de vele theorien over klimaat verandering terwijl de andere theorien niet bestudeert mogen worden.
Met al die tientallen miljarden hadden we Nederland klaar kunnen maken voor een warmer klimaat in plaats van weggegooid te hebben aan aannames en theorien die nergens op gebasseerd zijn.
Het wordt warmer ok misschien maar al stopt nederland al zijn co2 uitstoot dan nog wordt het warmer,, en nu zonder geld want dat is allemaal uitgedeeld aan de arme landen voor ons co2 uitstoot, die geen limiet op co2 hebben. En china de grootste vervuiler van de wereld hoeft helemaal niet zuinig te doen. Nee alleen het westen, het westen mag ook al zijn vuile productie naar China verplaatsen wat alleen maar MEER co2 uitstoot als gevolg heeft.
Het Kyoto protocol heeft geen positief effect op co2 uitstoot alleen maar een jalouzy belasting op het Westen.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90743646
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:17 schreef mlg het volgende:

[..]

O, nu doe je het er gewoon om. Nu heb je wel vrij duidelijk gemaakt dat je alleen maar aan het trollen bent.
pi_90743661
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:18 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat is wel iets anders dan de andere kant opkijken in de oorlog. Welke kant moeten we nu opkijken dan? De kant van linkse activisten die dwangmatig en bijna agressief hun mening doordrukken?
Of de kant van rechtse lobbygroepen die hun lucratieve zaakjes in gevaar zien komen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_90743668
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:19 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Vreemd dat er wel miljarden aan overheids geld wordt besteed aan 1 van de vele theorien over klimaat verandering terwijl de andere theorien niet bestudeert mogen worden.
Met al die tientallen miljarden hadden we Nederland klaar kunnen maken voor een warmer klimaat in plaats van weggegooid te hebben aan aannames en theorien die nergens op gebasseerd zijn.
Het wordt warmer ok misschien maar al stopt nederland al zijn co2 uitstoot dan nog wordt het warmer,, en nu zonder geld want dat is allemaal uitgedeeld aan de arme landen voor ons co2 uitstoot.
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:20:23 #108
294269 mlg
pi_90743674
quote:
3s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je weet dat de 3 partijen samen minder dan de helft van de stemmen hebben gekregen he? Die ene zetel meerderheid komt omdat de VVD een restzetel kreeg.

Meer dan de helft van de kiezers heeft dus niet op ze gestemd :+
Houd een enquête, en ik denk dat uiteindelijk niemand wat geeft om jullie onzin over het milieu. Mensen hebben andere prioriteiten, en dat verklaart ook wel de agressieve houding van de milieu gekkies.
pi_90743692
quote:

[..]

Het wordt warmer ok misschien maar al stopt nederland al zijn co2 uitstoot dan nog wordt het warmer,, en nu zonder geld want dat is allemaal uitgedeeld aan de arme landen voor ons co2 uitstoot.
Is er in NL miljarden overheidsgeld uitgegeven aan wetenschappelijk onderzoek dan?
pi_90743721
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:20 schreef mlg het volgende:

[..]

Houd een enquête, en ik denk dat uiteindelijk niemand wat geeft om jullie onzin over het milieu.
Dat doet niks af aan het feit dat je minderheidskabinet bij de verkiezingen ook écht een minderheidskabinet is :)
  zondag 2 januari 2011 @ 14:21:58 #111
294269 mlg
pi_90743727
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of de kant van rechtse lobbygroepen die hun lucratieve zaakjes in gevaar zien komen?
Die vind ik oa. belangrijker, maar het gaat me vooral om de economie.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:22:34 #112
294269 mlg
pi_90743744
quote:
3s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat doet niks af aan het feit dat je minderheidskabinet bij de verkiezingen ook écht een minderheidskabinet is :)
In ieder geval zijn de mensen met zo'n klimaat obsessie als jullie duidelijk de andersdenkenden.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:24:24 #113
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90743797
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje flauw om zo'n vergelijking te trekken. Maar ja, ridiculiseren is natuurlijk nog altijd makkelijk dan gewoon inhoudelijk op iemand ingaan. :) Sowieso bevalt me de toon hier niet waarmee andersdenkenden worden neergezet als complotdenkers, kneuzen, mensen die tijdens de oorlog de andere kant opkijken en wat al niet meer... Het bevestigt mij meer in het vermoeden dat hier sprake is van een hypothese die koste wat het kost in stand gehouden moet worden vanwege diverse politieke belangen die er mee gemoeid zijn.

Leuk dat je vind dat ik allerlei politieke belangen aan het verdedigen ben, maar dat is absoluut niet het geval. Wel verdedig ik het idee van zuivere wetenschap. Jullie komen aanwaaien met puur pseude-wetenschappelijke ideeën die moeten bewijzen dat er nauwelijk invloed van de mens is op het klimaat. Het is trouwens tekenend dat je uit onze reacties de conclusie kunt trekken dat 'human made global warming' een theorie is die instand gehouden moet worden om politieke redenen. Het toont heel goed aan hoe makkelijk jij conclusies trekt die in je straatje passen.

Graag een reactie.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90743803
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:22 schreef mlg het volgende:

[..]

In ieder geval zijn de mensen met zo'n klimaat obsessie als jullie duidelijk de andersdenkenden.
I fixed ur poast. :+
  zondag 2 januari 2011 @ 14:25:21 #115
294269 mlg
pi_90743829
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

I fixed ur poast. :+
Dus omdat jij over het milieu denkt, met je slim? Misschien beperkt tot het milieu, maar veel sympathisanten hebben jullie niet.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:25:51 #116
294269 mlg
pi_90743846
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:24 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Leuk dat je vind dat ik allerlei politieke belangen aan het verdedigen ben, maar dat is absoluut niet het geval. Wel verdedig ik het idee van zuivere wetenschap. Jullie komen aanwaaien met puur pseude-wetenschappelijke ideeën die moeten bewijzen dat er nauwelijk invloed van de mens is op het klimaat. Het is trouwens tekenend dat je uit onze reacties de conclusie kunt trekken dat 'human made global warming' een theorie is die instand gehouden moet worden om politieke redenen. Het toont heel goed aan hoe makkelijk jij conclusies trekt die in je straatje passen.

Graag een reactie.
Hij heeft het ook niet over jou, maar om die rare pubers als grrrr.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:26:39 #117
295457 TomLievense
pi_90743871
quote:

[..]

Onjuist.
quote:
Onjuist en we bereiden ons al voor op meer neerslag en dergelijke.
quote:
Het wordt warmer ok misschien maar al stopt nederland al zijn co2 uitstoot dan nog wordt het warmer,, en nu zonder geld want dat is allemaal uitgedeeld aan de arme landen voor ons co2 uitstoot, die geen limiet op co2 hebben. En china de grootste vervuiler van de wereld hoeft helemaal niet zuinig te doen. Nee alleen het westen, het westen mag ook al zijn vuile productie naar China verplaatsen wat alleen maar MEER co2 uitstoot als gevolg heeft.
Het Kyoto protocol heeft geen positief effect op co2 uitstoot alleen maar een jalouzy belasting op het Westen.
Onjuist.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zondag 2 januari 2011 @ 14:29:17 #118
294269 mlg
pi_90743938
Ik vind het bovendien interessanter om de kijken naar de effecten van de opwarming, want dat de mens hier enig invloed op heeft is bijna bewezen van niet.

Ik denk hierbij aan de opkomst van een nieuwe koude oorlog in het Noorden, door het smelten van het poolijs. Ik vind het een stuk interessanter om te discussiëren over de militaire plannen die er momenteel plaatsvinden, zoals de vele patrouille vluchten van Rusland in het Noorden, en de militaire kampen die Noorwegen aan het opzetten is, omdat er nieuwe handelsroute vrijkomt door het smelten van het poolijs en Noorwegen, Rusland en China hier belangen bij hebben, met mogelijk veel nieuwe onderwaterse olievelden, wat inhoudt dat we nog wel een tijdje verder kunnen met fossiele brandstoffen. Indirect is het verkrachten van het milieu ook essentieel om bij deze olievelden te komen, als het klopt dat we daar aandeel in hebben.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:29:20 #119
295457 TomLievense
pi_90743940
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:25 schreef mlg het volgende:

[..]

Hij heeft het ook niet over jou, maar om die rare pubers als grrrr.
Zal wel, maar ik wil graag dat hij reageerd op mijn laatste zin. Dat hij concludeert dat het een hypothese is die om politieke reden moet worden verdedigd. En die conclusie wordt bevestigd door reacties van enkele pubers als Grrrrrrrrr en ik.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:32:29 #120
295457 TomLievense
pi_90744026
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:29 schreef mlg het volgende:
Ik vind het bovendien interessanter om de kijken naar de effecten van de opwarming, want dat de mens hier enig invloed op heeft is bijna bewezen van niet.
Hier word ik zo moe van.
quote:
Ik denk hierbij aan de opkomst van een nieuwe koude oorlog in het Noorden, door het smelten van het poolijs. Ik vind het een stuk interessanter om te discussiëren over de militaire plannen die er momenteel plaatsvinden, zoals de vele patrouille vluchten van Rusland in het Noorden, en de militaire kampen die Noorwegen aan het opzetten is, omdat er nieuwe handelsroute vrijkomt door het smelten van het poolijs.
Een soort topic met de strekking; 'Welke kansen biedt klimaat opwarming ons en hoe moeten we hierop in spelen', zou inderdaad wel vermakelijk zijn.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:33:46 #121
294269 mlg
pi_90744075
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:32 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Hier word ik zo moe van.

[..]

Een soort topic met de strekking; 'Welke kansen biedt klimaat opwarming ons en hoe moeten we hierop in spelen', zou inderdaad wel vermakelijk zijn.
En aangezien we een geringe invloed op de opwarming hebben, kunnen we beter onze visie richten op de toekomst. Een visie die inspeelt op de opwarming, en vooral hoe we er voordelen uithalen, zoals in dit geval de nieuwe handelsroute, en de olievelden.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:37:16 #122
295457 TomLievense
pi_90744206
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:33 schreef mlg het volgende:

[..]

En aangezien we een geringe invloed op de opwarming hebben, kunnen we beter onze visie richten op de toekomst. Een visie die inspeelt op de opwarming.
Verhoging van dijken, regenwaterriolering en bufferzones die inspelen op meer neerslag in de toekomst. Er wordt gelukkig al veel gedaan op het gebied van waterbeheer. Ik neem aan dat die ook zo is bij andere sectoren.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:38:02 #123
294269 mlg
pi_90744240
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:37 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Verhoging van dijken, regenwaterriolering en bufferzones die inspelen op meer neerslag in de toekomst. Er wordt gelukkig al veel gedaan op het gebied van waterbeheer. Ik neem aan dat die ook zo is bij andere sectoren.
Juist. Denk je nou echt dat als we onze uitstoot met 100% terugbrengen, dat die dijken niet meer nodig zijn?
  zondag 2 januari 2011 @ 14:38:38 #124
295457 TomLievense
pi_90744265
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:38 schreef mlg het volgende:

[..]

Juist. Denk je nou echt dat als we onze uitstoot met 100% terugbrengen, dat die dijken niet meer nodig zijn?
Nee.
pi_90744335
Ik denk dat als we geen broeikasgassen meer uitstoten, Nederland geen meter hogere dijken nodig heeft, maar slechts een halve meter. Bij wijze van spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')