Door mij in de hoek van de creationisten te zetten ben je net als je grote voorbeeld Gore bezig met verdachtmakingen van mensen die niet alles maar slikken en kritisch zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 12:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar denken de creationisten anders over. En op die lijn lijkt jij hier stevig te zitten.
[..]
Wat een onzin, je probeert de boel nu om te draaien. Er is uit alle hoeken zat kritiek op Gore en dat weet jij ook donders goed. Maar aan de kern van de boodschap, dat we als mensen bezig zijn het klimaat flink te beïnvloeden, wordt door serieuze betrokkenen eigenlijk niet meer getwijfeld. Dat staat net zo vast als de 'feiten' waarop de evolutietheorie is gebaseerd.
Dat doe ik niet, ik vergelijk je redenaties met die van creationisten. Heeft niks met verdachtmakingen te maken want ik weet dat jij best wel beter weet.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door mij in de hoek van de creationisten te zetten ben je net als je grote voorbeeld Gore bezig met verdachtmakingen van mensen die niet alles maar slikken en kritisch zijn.
Oh, en alle "serieuze" wetenschappers zijn gevraagd naar hun mening hierover?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:49 schreef du_ke het volgende:
Maar aan de kern van de boodschap, dat we als mensen bezig zijn het klimaat flink te beïnvloeden, wordt door serieuze betrokkenen eigenlijk niet meer getwijfeld. Dat staat net zo vast als de 'feiten' waarop de evolutietheorie is gebaseerd.
Wat flauw om dat weg te editten zeg.quote:
Die serieuze wetenschappers die tot de conclusie zijn gekomen dat het allemaal een grote leugen bleek te zijn, dat het allemaal anders is, die mogen gewoon hun gedegen onderzoek publiceren en zodra ze dat doen, en het blijkt allemaal te kloppen, dan vergroot het weer de kennis over het klimaat. Dat zouden ze kunnen doen. Dat doen ze niet. Waarom niet? Omdat de huidige theorieën en bevindingen op geen enkele serieuze wijze (en met serieus bedoel ik dus niet: 'Mijn aardrijkskundeleraar zei dat er een ijstijd aankomt!') fundamenteel ontkracht kunnen worden. Het staat als een huis.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh, en alle "serieuze" wetenschappers zijn gevraagd naar hun mening hierover?
Kanttekeningen zetten bij of twijfelen aan een "gangbare" theorie betekent niet gelijk dat je gelijk een debiel alternatief daarvoor in de plaats zet. Je vergelijking gaat dus mank.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik vergelijk je redenaties met die van creationisten. Heeft niks met verdachtmakingen te maken want ik weet dat jij best wel beter weet.
Er is geen consesnus binnen de wetenschappelijke gemeenschap, slecht minder dan 50% van de wetenschappers denkt dat de opwarming van de aarde door de mens komt.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die serieuze wetenschappers die tot de conclusie zijn gekomen dat het allemaal een grote leugen bleek te zijn, dat het allemaal anders is, die mogen gewoon hun gedegen onderzoek publiceren en zodra ze dat doen, en het blijkt allemaal te kloppen, dan vergroot het weer de kennis over het klimaat. Dat zouden ze kunnen doen. Dat doen ze niet. Waarom niet? Omdat de huidige theorieën en bevindingen op geen enkele serieuze wijze (en met serieus bedoel ik dus niet: 'Mijn aardrijkskundeleraar zei dat er een ijstijd aankomt!') fundamenteel ontkracht kunnen worden. Het staat als een huis.
Wel met woorden, niet met domme plaatjes.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:11 schreef Sachertorte het volgende:
Het is dus niet toegestaan 'wetenschapper' Zith te wijzen op een paar foutjes die enige afbreuk doen aan zijn zelfverklaarde status als autoriteit?
Welles.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:23 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Er is geen consesnus binnen de wetenschappelijke gemeenschap, slecht minder dan 50% van de wetenschappers denkt dat de opwarming van de aarde door de mens komt.
De lijn van de wetenschappers die hierover publiceren lijkt inderdaad heel aardig op elkaar.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh, en alle "serieuze" wetenschappers zijn gevraagd naar hun mening hierover?
In het vorige deel staat het nog, was niet van plan het topic met die onzin te laten beginnen.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat flauw om dat weg te editten zeg.
Dat hoeft het niet te betekenen maar de manier van redeneren van PietV lijkt er nogal op. Vandaar deze vergelijking die in dit geval gewoon prima opgaat.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Kanttekeningen zetten bij of twijfelen aan een "gangbare" theorie betekent niet gelijk dat je gelijk een debiel alternatief daarvoor in de plaats zet. Je vergelijking gaat dus mank.
Wat een onzin. Dat iets nog niet ontkracht is betekent niet dat het waar is.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:21 schreef Monidique het volgende:
Omdat de huidige theorieën en bevindingen op geen enkele serieuze wijze (en met serieus bedoel ik dus niet: 'Mijn aardrijkskundeleraar zei dat er een ijstijd aankomt!') fundamenteel ontkracht kunnen worden. Het staat als een huis.
Aha en dit kan jij onderbouwen voor ons?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:23 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Er is geen consesnus binnen de wetenschappelijke gemeenschap, slecht minder dan 50% van de wetenschappers denkt dat de opwarming van de aarde door de mens komt.
De woorden van Zith spraken voor zich, ik wilde er niet meer woorden aan vuil maken.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wel met woorden, niet met domme plaatjes.
Onder de klimaatwetenschappers, de mensen die zich ook daadwerkelijk bezig houden met dit vraagstuk, is er wel degelijk consensus.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:23 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Als de theorie niet waar zou zijn, dan zou men hem kunnen ontkrachten. Zo werkt de wetenschap nu eenmaal, men hanteert een theorie tot dat deze ontkracht of verbeterd wordt.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat iets nog niet ontkracht is betekent niet dat het waar is.
Dit vraagt om een bron.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:23 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Die consensus is er alleen binnen hun zelf afgekaderde wereldje. Binnen de serieuze wetenschap (geologie, biologie enz) is die consensus er helemaal niet.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:31 schreef 54cm het volgende:
[..]
Onder de klimaatwetenschappers, de mensen die zich ook daadwerkelijk bezig houden met dit vraagstuk, is er wel degelijk consensus.
Er is vast wel een blogje of foxnews-pagina te vinden waar de zaken zo uit verband worden gerukt dat het als 'bron' te gebruiken is.quote:
Jij denkt dat klimaat sceptici denken dat er geen opwarming is? Het gaat om de oorzaken, en de opwarming wordt door sceptici niet als een kwaad fenomeen gezien. Daarnaast heb je ook nog mensen -zoals ik- die de welvaart voor het milieu vinden gaan in Nederland.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik bookmark deze even en begin dan van de zomer wel een topic "Scepticusbroeder: waar blijven de koude zomers?"
Dat zeg ik ook niet.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat iets nog niet ontkracht is betekent niet dat het waar is.
Ingenieurs schijnen er ook veel problemen mee te hebben. Vooral mensen die zich dus helemaal niet met de studie van het klimaat bezig houdenquote:Op zondag 2 januari 2011 13:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die consensus is er alleen binnen hun zelf afgekaderde wereldje. Binnen de serieuze wetenschap (geologie, biologie enz) is die consensus er helemaal niet.
Verdiep je eerst maar eens in wat wetenschapsfilosofie voordat je waarde hecht aan een wetenschappelijke consensus of democratisch bewijs.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
De lijn van de wetenschappers die hierover publiceren lijkt inderdaad heel aardig op elkaar.
En die stelling kan jij vast weer zeer goed onderbouwen?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die consensus is er alleen binnen hun zelf afgekaderde wereldje. Binnen de serieuze wetenschap (geologie, biologie enz) is die consensus er helemaal niet.
Och, de TT suggereert iets in die richting, dat was je misschien even ontgaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Jij denkt dat klimaat sceptici denken dat er geen opwarming is?
Daar zal ik sneeuwvrouw dan ook op aanspreken.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er is vast wel een blogje of foxnews-pagina te vinden waar de zaken zo uit verband worden gerukt dat het als 'bron' te gebruiken is.
Waarom blij zijn als CO2 blijkbaar geen enkel effect heeft op het milieu?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:36 schreef mlg het volgende:
Laten we bovendien blij zijn als het poolijs smelt. Dat scheelt een hoop CO2 doordat schepen niet helemaal om Afrika heen hoeven te varen.
Maar de TT vertegenwoordigt niet de klimaat sceptici. Je generaliseert dus gewoon.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Och, de TT suggereert iets in die richting, dat was je misschien even ontgaan.
Overigens zijn er ook genoeg te vinden hier op fok die 'twijfelen' aan de opwarming.
Tja op die manier rest er niets anders dan fatalistisch afwachten. Volgens mij is de theorie meer dan sterk genoeg om die stap maar over te slaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:36 schreef teknomist het volgende:
[..]
Verdiep je eerst maar eens in wat wetenschapsfilosofie voordat je waarde hecht aan een wetenschappelijke consensus of democratisch bewijs.
Daarnaast gaat voor de gehele idee dat de aarde opwarmt door toedoen van de mens gewoon de Duhem-Quine-stelling; je kunt je hypothese dat de aarde opwarmt door toedoen van de mens niet gebruiken voor het doen van voorspellingen, laat staan dat je er beleid op baseert.
En jij wel zeker?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar de TT vertegenwoordigt niet de klimaat sceptici.
Jij snapt wel dat dit een zeer a-wetenschappelijke houding is die je nu tentoonspreidt. Vergeet ook niet dat wetenschappers er belang bij kunnen hebben om bepaalde hypothesen in leven te houden en af te schermen tegen falsificatiepogingen. (En peer review stelt ook bar weinig voor.) Onderzoeksprogramma's kosten veel geld en er zijn veel belangen mee gemoeid; bij een dergelijk politiek gevoelige discussie mag je niet aannemen dat het gaat om pure objectiviteit en dat de meerderheid gelijk heeft.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Het punt is alleen dat als het zo'n gebrekkige theorie is, dan zou je wel serieuze publicaties verwachten die duidelijk maken dat het en wat er allemaal niet klopt. Die publicaties zijn er niet (op een handvol na). Daarmee wordt duidelijk gemaakt dat ten eerste, de broeikastheorie, net als de evolutietheorie en de zwaartekrachttheorie, kennelijk zo goed in elkaar zit dat er weinig tegenin te brengen valt, het staat als een huis dus; en ten tweede, dat de publicaties over het onderwerp (of zijdelings eraan verbonden) allemaal de consensus ondersteunen en verstevigen. Oftewel, zoals du_ke zegt, door serieuze betrokkenen wordt er niet meer aan getwijfeld.
Overigens, "vroeger" werd er natuurlijk wel over getwijfeld. Het is nogal een behoorlijk verstrekkend idee en er was eerst gewoon niet genoeg data. Toen, na jaren van onderzoek, bleek er maar één conclusie mogelijk. Dus die twijfel was er wel, maar is weggenomen door toegenomen kennis.
Uiteraard.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
En die stelling kan jij vast weer zeer goed onderbouwen?
Dat klopt, want klimaatsceptici zijn mensen die sceptisch zijn en scepsis hebben, gezonde kritische analyse. Dat zijn bijvoorbeeld de wetenschappers die publiceren over het klimaat. Jij doelt echter waarschijnlijk op de clowns die hun vingers in hun oren stoppen en roepen dat het een complot is en een leugen en er komt een ijstijd. Dat zijn "sceptici".quote:Op zondag 2 januari 2011 13:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar de TT vertegenwoordigt niet de klimaat sceptici. Je generaliseert dus gewoon.
Volgens mij is het poolijs aan het smelten door de opwarming. Dat kun je volgens mij niet ontkennen, of zullen Rusland, Noorwegen en China voor niks zoveel investeren in het poolgebied?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom blij zijn als CO2 blijkbaar geen enkel effect heeft op het milieu?
Nee, maar ik ben altijd nieuwsgierig.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:40 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jij snapt wel dat dit een zeer a-wetenschappelijke houding is die je nu tentoonspreidt.
Dit is complotdenken, dat sla ik vandaag even over.quote:Vergeet ook niet dat wetenschappers er belang bij kunnen hebben om bepaalde hypothesen in leven te houden en af te schermen tegen falsificatiepogingen. (En peer review stelt ook bar weinig voor.) Onderzoeksprogramma's kosten veel geld en er zijn veel belangen mee gemoeid; bij een dergelijk politiek gevoelige discussie mag je niet aannemen dat het gaat om pure objectiviteit en dat de meerderheid gelijk heeft.
Niet nu, want ik ga nu even de vrije natuur in. Het is heerlijk weer.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou je dat dan ook voor ons willen doen?
Wat hoert dat nou weer?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij is het poolijs aan het smelten door de opwarming. Dat kun je volgens mij niet ontkennen, of zullen Rusland, Noorwegen en China voor niks zoveel investeren in het poolgebied?
Zo was er in de jaren 80 alle wetenschappers er van overtuigd dat de wereled zou bevriezen Gloabal Freezing HELP was het toen alles is wetenschappelijk bewezen door de wetenschappers.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat klopt, want klimaatsceptici zijn mensen die sceptisch zijn en scepsis hebben, gezonde kritische analyse. Dat zijn bijvoorbeeld de wetenschappers die publiceren over het klimaat. Jij doelt echter waarschijnlijk op de clown die hun vingers in hun oren stoppen en roepen dat het een complot is en een leugen en er komt een ijstijd. Dat zijn "sceptici".
Huh?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij is het poolijs aan het smelten door de opwarming. Dat kun je volgens mij niet ontkennen, of zullen Rusland, Noorwegen en China voor niks zoveel investeren in het poolgebied?
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar het smelten van het poolijs was toch ook verworpen?
Kijk uit voor global cooling!quote:Op zondag 2 januari 2011 13:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Niet nu, want ik ga nu even de vrije natuur in. Het is heerlijk weer.
Hier een lijstje van 500 publicaties die global warming alleen maar door de mens tegensprekenquote:Op zondag 2 januari 2011 13:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha en dit kan jij onderbouwen voor ons?
Nee, want als het poolijs smelt, dan gooien sceptici het op andere oorzaken, en jij op de hoeveelheid CO2.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat hoert dat nou weer?![]()
CO2 heeft volgens de 'sceptici' geen of een verwaarloosbaar effect op het milieu, maar jij zegt dat we blij moeten zijn als er minder van wordt uitgestoten. Dan praat je jezelf gewoon tegen
Nou veel plezier daar. Had ook niet verwacht dat je thuis zou gevenquote:Op zondag 2 januari 2011 13:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Niet nu, want ik ga nu even de vrije natuur in. Het is heerlijk weer.
Nee, dat waren gewoon hetzelfde soort kneuzen die nu iets soortgelijks roepen.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:45 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Zo was er in de jaren 80 alle wetenschappers er van overtuigd dat de wereled zou bevriezen Gloabal Freezing HELP was het toen alles is wetenschappelijk bewezen door de wetenschappers.
Dat is geen complotdenken. De wetenschapper is ook gewoon een sociaal dier en het doen van wetenschappelijk onderzoek gebeurt ook meestal in groepsverband waarbij het handhaven van een hypothese en onderliggende aannames ook belangrijk is voor het voorbestaan van dezelfde groep. Daarbij spelen er vele belangen mee en kan er ook pressie vanuit buitenaf bestaan. Dat heeft niks met complotten te maken maar met een realistisch wereldbeeld.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:42 schreef Monidique het volgende:
Dit is complotdenken, dat sla ik vandaag even over.
Jij gooit het op andere oorzaken, en toch zeg je dat we blij moeten zijn met minder co2. Ik vraag je: waarom zou je daar dan blij mee moeten zijn?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, want als het poolijs smelt, dan gooien sceptici het op andere oorzaken, en jij op de hoeveelheid CO2.
Dit is een enkel een lijstje namen dat an sich niet zoveel zegt natuurlijk. Het is zeker geen lijst van publicaties.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Hier een lijstje van 500 publicaties die global warming alleen maar door de mens tegenspreken
http://www.heartland.org/(...)_Warming_Scares.html
Dat was sarcasme. Het is volgens mij geen discussie dat er opwarming plaats vindt, maar het gaat om de oorzaken. Waarom doen anders figuren als Henrik Svensmark onderzoeken naar 'andere' oorzaken. Niet omdat opwarming een flop is.quote:
Poolijs op de zuidpool is andrs met iets van 100 meter gegroeid in de dikte de laatste 50 jaar!quote:Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, want als het poolijs smelt, dan gooien sceptici het op andere oorzaken, en jij op de hoeveelheid CO2.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Oh puhlease, zelfs nu nog wordt er nog om de haverklap door 'sceptici' geroepen dat het sinds 1998 niet meer warmer is geworden op aardequote:Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef mlg het volgende:
Waarom wordt het genegeerd als er mensen zijn die
[..]
Dat was sarcasme. Het is volgens mij geen discussie dat er opwarming plaats vindt, maar het gaat om de oorzaken. Waarom doen anders figuren als Henrik Svensmark onderzoeken naar 'andere' oorzaken. Niet omdat opwarming een flop is.
Omdat er dan minder CO2 wordt uitgestoten, en dan kunnen de mensen die de opwarming wijten aan het CO2 blij zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij gooit het op andere oorzaken, en toch zeg je dat we blij moeten zijn met minder co2. Ik vraag je: waarom zou je daar dan blij mee moeten zijn?
Ik ken je niet van het forum en ja, het is complotdenken. Hoe dan ook, het is een heel ander onderwerp weer. Waar het over ging was dat du_ke stelt dat er geen echte twijfel meer bestaat over het opwarmen van de aarde, dat jij dat betwijfelt, en dat ik zeg dat er echter helemaal geen wetenschappelijk tegengeluid is. Dat maakt het niet waar, nee, dat zegt alleen dat er op geen enkele serieuze wijze ook maar een klein deukje is geslagen in de theorie.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is geen complotdenken. De wetenschapper is ook gewoon een sociaal dier en het doen van wetenschappelijk onderzoek gebeurt ook meestal in groepsverband waarbij het handhaven van een hypothese en onderliggende aannames ook belangrijk is voor het voorbestaan van dezelfde groep. Daarbij spelen er vele belangen mee en kan er ook pressie vanuit buitenaf bestaan. Dat heeft niks met complotten te maken maar met een realistisch wereldbeeld.
(Als je me een beetje kent van het forum, weet je dat ik absoluut anti-complotdenken ben.)
Mijn modellen? Het interesseert mijn geen ene zak, zolang we maar niet met gekke regelgeving in ons land komen, die de welvaart tempert.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:49 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Poolijs op de zuidpool is andrs met iets van 100 meter gegroeid in de dikte de laatste 50 jaar!
De kantjes smelten maar de dikte wordt nog steeds dikker.
Anders was de zee wel gestegen he zoals alle modellen elke keer voorspelden.
Als al jullie modellen klopten dan was half europa nu al onder water.
Jullie modellen kloppen gewoon niet deal with it.
Het gaat er ook niet om of het elleeen maar door de mens komt, wel dat de mensen een grote invloed heeft. Zo'n een lijstje zegt me niet erg veel, want ik weet a) niet waar die weterschappers mee bezig zijn en b) niet door wie ze gefinancieerd worden.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:46 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Hier een lijstje van 500 publicaties die global warming alleen maar door de mens tegenspreken
http://www.heartland.org/(...)_Warming_Scares.html
Maar jij gaat er vanuit dat 'elke' sceptici dat zeggen. Snap je nou echt niet wat ik bedoel?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh puhlease, zelfs nu nog wordt er nog om de haverklap door 'sceptici' geroepen dat het sinds 1998 niet meer warmer is geworden op aarde
Grappig man!quote:Op zondag 2 januari 2011 13:50 schreef mlg het volgende:
[..]
Omdat er dan minder CO2 wordt uitgestoten, en dan kunnen de mensen die de opwarming wijten aan het CO2 blij zijn.
Jochies van jouw leeftijd vinden dat wel grappig he. Deze jochies willen ook nog het laatste woord hebben, dus ga je gang.quote:
Er zullen vast ook andere oorzaken zijn, maar die bewijzen niet dat 'wij' ook een belangrijke oorzaak zijn. Echt waar hoor, in de wetenschap zijn we inmiddels zo ver dat je wel kunt zeggen dat onze invloed groot is.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:48 schreef mlg het volgende:
Waarom wordt het genegeerd als er mensen zijn die
[..]
Dat was sarcasme. Het is volgens mij geen discussie dat er opwarming plaats vindt, maar het gaat om de oorzaken. Waarom doen anders figuren als Henrik Svensmark onderzoeken naar 'andere' oorzaken. Niet omdat opwarming een flop is.
Daar ga ik niet vanuit maar er zijn er heel veel die het wel doen. Face it, in jouw 'kamp' zitten gewoon heel veel regelrechte ontkenners die zich in allerlei bochten wringen om maar te beweren dat het niet warmer wordt.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar jij gaat er vanuit dat 'elke' sceptici 'scepticus' dat zeggen. Snap je nou echt niet wat ik bedoel?
Het is waar, er is geen consistent "sceptisch" "tegengeluid". De een zegt dat er geen opwarming is, de ander dat Mars óók opwarmt. Het is de zon, het zijn verkeerde metingen, de noordpool smelt niet, de noordpool smelt altijd al, etcetera, etcetera. Verzameling inconsistente kreten en soms nog eens gecombineerd ook, dat is het "sceptisch" tegengeluid. En laten we wel wezen, het 'er is geen opwarming sinds 1998!'-geschreeuw is een vrij prominent praatje onder klimaatclowns.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar jij gaat er vanuit dat 'elke' sceptici dat zeggen. Snap je nou echt niet wat ik bedoel?
Lees jij wel, of formuleer je het nou bewust eenzijdig? Ik denk wel dat er een opwarming bezig is, maar ik wijt het niet zozeer aan het CO2, en anders zal het mij nog ene drol uitmaken, zolang het maar niet de economie drukt dmv wetgeving. Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar ga ik niet vanuit maar er zijn er heel veel die het wel doen. Face it, in jouw 'kamp' zitten gewoon heel veel regelrechte ontkenners die zich in allerlei bochten wringen om maar te beweren dat het niet warmer wordt.
Kijk. Waarom begrijp jij het wel, en grrrr die zo intellectueel probeert over te komen niet? Ik begon al bijna te twijfelen aan mijn manier van uitleggen, maar kennelijk is die twijfel toch onterecht.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is waar, er is geen consistent "sceptisch" "tegengeluid". De een zegt dat er geen opwarming is, de ander dat Mars óók opwarmt. Het is de zon, het zijn verkeerde metingen, de noordpool smelt niet, de noordpool smelt altijd al, etcetera, etcetera. Verzameling inconsistente kreten en soms nog eens gecombineerd ook, dat is het "sceptisch" tegengeluid. En laten we wel wezen, het 'er is geen opwarming sinds 1998!'-geschreeuw is een vrij prominent praatje onder klimaatclowns.
Dat is nou eens grappig er zijn wetenschappers die het er niet mee eens zijn en dan zijn ze ineens corrupt.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:52 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of het elleeen maar door de mens komt, wel dat de mensen een grote invloed heeft. Zo'n een lijstje zegt me niet erg veel, want ik weet a) niet waar die weterschappers mee bezig zijn en b) niet door wie ze gefinancieerd worden.
Dat is jouw geluid ja, maar zoals ik al zei: veel van jullie 'sceptici' ontkennen gewoon de opwarming. Dan ben je geen haar beter dan een holocaust-ontkennerquote:Op zondag 2 januari 2011 13:57 schreef mlg het volgende:
[..]
Lees jij wel, of formuleer je het nou bewust eenzijdig? Ik denk wel dat er een opwarming bezig is, maar ik wijt het niet zozeer aan het CO2, en anders zal het mij nog ene drol uitmaken, zolang het maar niet de economie drukt dmv wetgeving. Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen?
Hij bedoelt dat er in jouw kamp van klimaatsceptici veel mensen zijn die zelfs de opwarming van de aarde ontkennen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?quote:Op zondag 2 januari 2011 13:57 schreef mlg het volgende:
[..]
Lees jij wel, of formuleer je het nou bewust eenzijdig? Ik denk wel dat er een opwarming bezig is, maar ik wijt het niet zozeer aan het CO2, en anders zal het mij nog ene drol uitmaken, zolang het maar niet de economie drukt dmv wetgeving. Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen?
Er is blijkbaar heel veel moeilijk te begrijpen voor 'sceptici'.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:59 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat er in jouw kamp van klimaatsceptici veel mensen zijn die zelfs de opwarming van de aarde ontkennen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Pppppppppppppppppppppppfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffquote:Op zondag 2 januari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is jouw geluid ja, maar zoals ik al zei: veel van jullie 'sceptici' ontkennen gewoon de opwarming. Dan ben je geen haar beter dan een holocaust-ontkenner![]()
Zo, benieuwd hoe lang het duurt voordat er iemand gaat huilen over demonisering oid![]()
Om iets te ontkennen moet er een duidelijke defenitie zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is jouw geluid ja, maar zoals ik al zei: veel van jullie 'sceptici' ontkennen gewoon de opwarming. Dan ben je geen haar beter dan een holocaust-ontkenner![]()
Zo, benieuwd hoe lang het duurt voordat er iemand gaat huilen over demonisering oid![]()
Staat een leuk stukje over op realclimate, moet je eens lezenquote:Op zondag 2 januari 2011 13:59 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Dat is nou eens grappig er zijn wetenschappers die het er niet mee eens zijn en dan zijn ze ineens corrupt.
Dus je weet wel van alle climaat fanatici wetenschappers door wie ze betaald worden?
Dat isnog eens toevallig die worden bijna allemaal gesubsidieerd met geld voor Global Warming.
Tonen zij een ander resultaat krijgen ze deze subsidies ook niet meer.
Nee, hij heeft het over 'jullie sceptici', dus alle.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:59 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat er in jouw kamp van klimaatsceptici veel mensen zijn die zelfs de opwarming van de aarde ontkennen. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Jij zult het stukje over we-dont-care eens moeten lezen.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Staat een leuk stukje over op realclimate, moet je eens lezen
Je kunt je ook afvragen waarom er geen wetenschappelijk tegengeluid is. Misschien is het wel heel duur om gedegen onderzoek te doen en daarom minder toegankelijk voor sceptici maar des temeer voor wetenschappers die zich willen conformeren. Daarom is het ook helemaal niet vreemd dat de kritiek vooral uit de hoek komt van niet-klimatologen; die zijn meer onafhankelijk en nog steeds capabel om op basis van wetenschappelijk-metholodogische kennis de theorieën en het onderzoekssproces te beoordelen.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ken je niet van het forum en ja, het is complotdenken. Hoe dan ook, het is een heel ander onderwerp weer. Waar het over ging was dat du_ke stelt dat er geen echte twijfel meer bestaat over het opwarmen van de aarde, dat jij dat betwijfelt, en dat ik zeg dat er echter helemaal geen wetenschappelijk tegengeluid is. Dat maakt het niet waar, nee, dat zegt alleen dat er op geen enkele serieuze wijze ook maar een klein deukje is geslagen in de theorie.
Verder had ik het niet als vraag gesteld, nee, maar toch, je ging er wel gemakkelijk overheen: " een zeer a-wetenschappelijke houding"?
Wat een prachtig wereld beeld heb jij. Natuurlijk zijn onderzoekers gefinancierd door Shell minder onafhankelijk. De vraag is ook of je een onderzoeker naar V-Power diesel serieus kunt nemen als klimaatweterschappen. Nee, want het weet er onvoldoende vanaf en hij is niet onafhankelijk.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:59 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Dat is nou eens grappig er zijn wetenschappers die het er niet mee eens zijn en dan zijn ze ineens corrupt.
Dus je weet wel van alle climaat fanatici wetenschappers door wie ze betaald worden?
Dat is grote onzin, alsof iemand baat heeft bij resultaten die opwarming van de aarde voorspellen. Niemand heeft daar voordeel van, ook de klimaatlobby niet.quote:Dat isnog eens toevallig die worden bijna allemaal gesubsidieerd met geld voor Global Warming.
Tonen zij een ander resultaat krijgen ze deze subsidies ook niet meer.
Verkapte godwin.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Opwarming: het warmer worden van de aarde.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:00 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Om iets te ontkennen moet er een duidelijke defenitie zijn.
en wat is de defenitie van Global Warming alleen maar door de mens?
Rot eens op met je alleen maar door de mens. Dat beweert hier niemand.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:00 schreef sneeuwvrouw het volgende:
[..]
Om iets te ontkennen moet er een duidelijke defenitie zijn.
Wat is de defenitie van HOLOCAUST?
en wat is de defenitie van Global Warming alleen maar door de mens?
Ja, hm, waarom zou dat zo zijn... Waarschijnlijk omdat critici op de een of andere manier geen geld hebben of kunnen krijgen en daarom genegeerd worden. Ik zou écht niet weten wat anders de reden zou kunnen zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom er geen wetenschappelijk tegengeluid is.
Ik schrijf letterlijk "veel van julllie sceptici". Als ik bedoelde 'alle sceptici' had ik dat er wel neergezet. Maar ik bedoel dus dat er véél 'sceptici' zijn die de opwarming botweg ontkennen. Véel, niet alle.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:01 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het over 'jullie sceptici', dus alle.
Dat weet ik niet, maar je kunt daar geen conclusies aan verbinden.quote:
wow, 4 minuten.quote:
Tja, waarom is er geen wetenschappelijk tegengeluid van betekenis over evolutie?quote:Op zondag 2 januari 2011 14:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar je kunt daar geen conclusies aan verbinden.
Misschien dat er geen geld beschikbaar wordt gesteld aan critici en is dat dan ook de reden dat veel kritisch geluid uit de theologische hoek komt, waar ze nog wel onafhankelijk zijn. Je kunt er gewoon geen conclusies aan verbinden.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, waarom is er geen wetenschappelijk tegengeluid van betekenis over evolutie?
Je kunt er veel van zeggen, maar niet dat hij het in bedekte termen bracht. Het is dus geen verkapte godwin, maar een godwin.quote:
Maar dat er een oorlog was, was zeker. Dat de opwarming van de aarde te wijten is aan de hoeveelheid CO2 niet. Bovendien hebben we als Nederlander nauwelijks invloed op het milieu, en ik denk dat de mens dat sowieso nauwelijks heeft.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:08 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je kunt er veel van zeggen, maar niet dat hij het in bedekte termen bracht. Het is dus geen verkapte godwin, maar een godwin.![]()
Doet niets af van dat sceptici de feiten niet onder ogen willen zien, omdat het niet in hun belang is. In die zin zou je het kunnen vergelijken met de mensen die in de oorlog de andere kant op keken.
Ik vind het een beetje flauw om zo'n vergelijking te trekken. Maar ja, ridiculiseren is natuurlijk nog altijd makkelijk dan gewoon inhoudelijk op iemand ingaan.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien dat er geen geld beschikbaar wordt gesteld aan critici en is dat dan ook de reden dat veel kritisch geluid uit de theologische hoek komt, waar ze nog wel onafhankelijk zijn. Je kunt er gewoon geen conclusies aan verbinden.
Dat deed je wel, en nu trek je je staart in.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik vergelijk je redenaties met die van creationisten. Heeft niks met verdachtmakingen te maken want ik weet dat jij best wel beter weet.
Mr Pot, meet mr Kettle....quote:Op zondag 2 januari 2011 14:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje flauw om zo'n vergelijking te trekken. Maar ja, ridiculiseren is natuurlijk nog altijd makkelijk dan gewoon inhoudelijk op iemand ingaan.Sowieso bevalt me de toon hier niet waarmee andersdenkenden worden neergezet als complotdenkers, kneuzen en wat al niet meer...
Wederom snap je het niet, ik heb het over de opwarming an sich, die wordt door veel 'sceptici' ontkend. Wat erg makkelijk is want iets wat niet gebeurt heeft ook geen oorzaakquote:Op zondag 2 januari 2011 14:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar dat er een oorlog was, was zeker. Dat de opwarming van de aarde te wijten is aan de hoeveelheid CO2 niet. Bovendien hebben we als Nederlander nauwelijks invloed op het milieu, en ik denk dat de mens dat sowieso nauwelijks heeft.
Ik geloof best dat het het een of ander vermoeden bevestigt, daar is het een complottheorie voor.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:12 schreef mlg het volgende:
(...)
Het bevestigt mij meer in het vermoeden dat hier sprake is van een hypothese die koste wat het kost in stand gehouden moet worden vanwege diverse politieke belangen die er mee gemoeid zijn.
Dit is exact wat ik bedoel.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar dat er een oorlog was, was zeker. Dat de opwarming van de aarde te wijten is aan de hoeveelheid CO2 niet. Bovendien hebben we als Nederlander nauwelijks invloed op het milieu, en ik denk dat de mens dat sowieso nauwelijks heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |